שרשור חדש
כל הכבוד למנצח הגדול יונתן ויסמן! (מכיר את אבא שלו)חסדי הים
אבל היו שאלות קלות.
בהחלט כל הכבודבתוך בני ישראל
קלות יחסית, כן
שוות ברמה קצת פחות
אכן מגיע לו שכויח גדולזית שמן ודבש


מכירים גם אותוהסטורי
בתור הילד שהסתובב בישיבה עם המפתח של ארון הקודש...
מכיר אותו.הר ומדבר
עבר עריכה על ידי הר ומדבר בתאריך ד' באייר תשע"ט 21:25
תותח.
מכיר בקטנהבנט האח!

למה קלות? היה רמה השנה. במיוחד אהבתי את הראש בראש ושאלת רה"מ

היו קלותבתוך בני ישראל
עובדה. אני, בתור מישהי שלא כ"כ לומדת תנ"ך, הצליחה לענות על כמעט הכל. זה אומר דרשני
ידעתי את רוב השאלות, אבל צריך לראות את הקשר השאלותבנט האח!

ואיפה הם מנסים לבלבל בין פס' דומים.

זהו. הרוב התלבטתי בין שניים דומים ואז הכרעתי מה מדויק יותרבתוך בני ישראלאחרונה
מזל טוב!כי בשמחה תצאו.
אפילו פטפטנו קלות על החידון

ו@הסטורי, זה כזה בנים של אברכים מבוגרים, אה..?
לא סתם אברכיםהסטורי
ראש וראשון לגבאים...
כל הכבוד לו, אבל אישית התרשמתי יותר מההתנהלות של מספר 2ארץ השוקולד
בנימין קולכמן.
עברית איננה שפת האם שלו, אבל הוא נבחן בעברית ובחלק האחרון הוא הצליח למרות שהוא ביקש שיהיה בעברית ולא באנגלית.
ובעיקר, הדרך בה הוא שמח למרות שהוא לא ניצח היה מרשים ביותר👏
השאלות הקשות יותר הן לא בשלב הפומביאדם כל שהוא


הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

כשמגיעה שעת התגלותה הגאולה, מתגברת הגלות לעומתה וחשכה גדולה באה לעולם, וזהו קושי השעבוד.

כי כל מה שהגלות קשה יש בו יותר מבחינת הנעלם, ואורות גדולים מאירים אז, ורק מפני ריבוי האורה נדמה לנו שהוא חושך.

אולם על זה תרבה הדאגה של חילול שמו הגדול שיוצא מזה. שאם אמנם לעתיד יתגלה איך שאורות הגאולה היו הולכים ומאירים דרך המחשכים הגדולים, בכל זאת לעת עתה לפני התגלות הגאולה, דומים בזה העמים קצרי הראות להכחיש הכח של מעלה ח"ו.

ומטעם זה לא רצה משה להיות שליח להוציא את ישראל ממצרים, וטען "למה הרעותה לעם הזה למה זה שלחתני ומאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה והצל לא הצלת את עמך". כי בזה שהוא שלוחו של מקום ובכל זאת מתגבר השעבוד, יש בזה חילול השם.

ולכן יותר טוב שהדברים יבואו דרך הטבע, וישראל יתעוררו מעצמם לתבוע את חרותם לומר "נלכה נא דרך שלושת ימים במדבר ונזבחה לה' אלוקינו".

וזה הרז שלעתיד תהיה האתחלתא דגאולה דרך הטבע, כדי למנוע בזה כלל האפשר חילול שמו הגדול יתברך.

(ממעיני הישועה פרק מא)

 

 

@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ

תודה רבה!יהודי אמיתי!אחרונה


לפרשת אמורחידוש


כי תבאו אל הארץ וכו' וקצרתם את קצירה וכו'. הענין מורה, כי רצון השם יתברך שלא יתגשמו בני ישראל בעבודת קרקע, ונתן להם הבורא מצוות הרבה בכל פועל בכל מצעד, ליחד כל עניני בני אדם אל השי"ת, להיות כל הפועלים החומריים לדרכים מאירים ומזהירים להגיע בהן לשלימות האמיתי ולהתקרבות השי"ת, כאשר דיברתי בפר' קדושים (יט, ב; יט, יח) הרבה מזה.

 

וכן בתחילת הקצירה צוה להביא עומר ושתי הלחם להשם, ואז יותרו באכילת חדש. וכן בסוף הקצירה (פסוק כב) "לא תכלה" - רק ליתן לעני. ובתוך הקצירה (שם) "לא תלקט". הכלל: ראשית ואמצע וסוף הקצירה קודש הם להשם, וקודש הם לענינים אשר בהם יושרש החמלה והחסד, אשר הן הן המגיעות את הישראלי לאושר השלמות ולהתכלית הנרצה לאלקים יתעלה.

 

ולכן סיים הפרשה ב"ובקוצרכם" וכו', אף על פי שכבר נכתב בפרשת קדושים (יט, ט) לעורר לבבנו למושכל הזה.

 

(משך חכמה)

 

@חותמת+ @פה לקצת@רחפת.. @זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@הפואנטה
@מבקש אמונה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@ע מ@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר

@ארץ השוקולד @mp3@בעיצוב@בת של השם@אורה2x@חיפושית~

@בת מלך =) @בת מלך!!!! @שמשועננים@!!מירב!! @לב טהור

תודה רבה!!נפש חיה.
מעניין, שכוייח ותודה רבהארץ השוקולדאחרונה
תודה על התיוג
למי שלא הסתכל בדף הבית של בשבע. תראו מה עשתה וכתבה שרן השכלנאור97
*ערוץ 7 (בשבע זה העיתון)ברגוע

וכל הכבוד לה

סוף סוף פמניסטית שמדברת בהיגיון..

👍נאור97
באמת אלופה.
אולי היא תראה למירב מיכאלי מה זו פמיניסטית אמיתית..
היא באמת אישה מרשימה מהמעט שיצא לי לשמוע אותה (בלייב 💁🏻‍♀️)ואני הקטנה
אבל..
בלי קשר אליה,
הפמיניזם הוא משחק מוזר.

כאילו, אתן רוצות להיות חופשיות ולעשות מה שבא לכן? יופי, פשוט תעשו. למה לצעוק בקולי קולות ולצאת עם שלטים לרחובות? (מטאפוריקלי ספיקינג)
1. חלקן כי הן רוצות לשנות את העולם לא רק את עצמןנאור97
כמו דתיים שרוצים להחזיר בתשובה..
2. חלקן מתוך רצון להכניס לגברים ולבזות אותם (פמיניזם רדיקלי שרואה גברים כאויבים)
..ואני הקטנה
לגבי 1 - אולי זה בשביל לקרוא לרצון להשתחרר בשם, להפוך אותו לתנועה. כדי שאנשים יוכלו להגדיר את עצמם לפיה. (עונה גם לעצמי. כן, אני הגיונית סהכ).

2 - כן, לסוג הזה בדיוק אני אלרגית. ולפחות לתחושתי, סתם פמיניזם (כלומר, מה אנשים חושבים כשאתה אומר להם ״פמיניזם״) נתפס ככזה. לכן לא אוהבת להשתייך אליו (או להיות משוייכת אליו, אהמ).
1. חכם (ומעולם לא אמרתי או חשבתי אחרת).נאור97
2. נראה לי שהרבה מאוד דתיים ודתיות מרגישים כמוך (גם אני עד לא מזמן). אבל אפרופו יום העצמאות, חבל לזרוק דבר נכון בגלל מי שעושה אותו לא נכון ומעוות אותו.
^^^חופשיה לנפשי
ולכן אני פמיניסטית גאה וגם דואגת להסביר מה זה פמיניזם אמיתי
אשרייך שירבו כמותך בישראל ובעולםנאור97
זו לדעתי הדרך היחידה לתקן גם את הפמיניזם וגם את ההשקפה הדתית הדי רווחת
1 - רק הוספתי על דבריךואני הקטנה
2 - לא מרגישה בכך צורך אישי; את מה שאני רוצה לעשות אני עושה. אין לי עניין להקים תנועה של פמיניזם ״שפוי״.
ואולי זה שהן סימנו את נקודת הקיצון מאפשר לכולנו לחיות בנוחות גדולה יותר ולטייל על הסקאלה כרצוננו. ואז ממילא אין צורך בעוד סוג של פמיניזם.
אין דבר כזה "פשוט תעשו". יש דברים שלא תלויים בנוריעות.

הכתבה חברתית היא דבר קשה מאוד. לא בקלות אדם משנה סדרי עולם (גם אם זה רק כלפי עצמו ולא בשביל שאר הנשים בעולם). צריך לצעוק קצת כדי להשתחרר מזה. וכמובן יש את הדברים שאף אחד לא שואל אותנו לגביהם.

הפוך על הפוך על הפוךפסידונית
? ? ?נאור97
עייף מדי מכדי לנסות להבין..
ואני עייפה מכדי להסביר :/פסידונית


א ל ו פ ה ! אני אוהבת את האישה הזאת .נפש חיה.
והנה הצטרפה אליה מישהי מהאופוזיציה (העתידית)נאור97
קרוב ללפחות חצי מיליארד נשים מכסות את ראשיהן באסיה, אפריקהחסדי הים
רוסיה ומזרח אירופה.
הפמיניסטים או סתם בורים צוחקים עליהם, שיצאו מהבועה שלהם!
אולי אלו שמכסות את ראשיהן זה שומר את המוח שלהן, בניגוד ל... .
יפה..נאור97
אבל מה לעשות שמי שמחזיק במאה הוא גם בעל הדעה.

ומישהו עוד מכסה חוץ ממוסלמיות?

ואם כבר אפשר להוסיף גם את מערב אירופה שם האיסלאם גם לא קטן.
כן. במזרח אירופה זה המנהג העתיק, וזה נשמר היום חלקית.חסדי הים
גם באפריקה זה מנהג רווח גם אצל לא מוסלמיות.
זה לא אומר כלוםעוד סתם אחד
קרוב לששה מיליארד שנים היינו בכלל קופים וטיפסנו על עצים.
קרוב לשני מיליארד בני אדם חיים תחת משטר קומוניסטי עריץ סיני.
נו, אז מה?
פה לפי דעתי זה כן אומר משהו. לזלזל בלבוש של כמעט חציחסדי היםאחרונה
מיליארד נשים, בלי שום סיבה הגיונית ומניחה את הדעת, זה רוע טהור.
כותרת הכתבה ב-ynet שערורייתיתעוד סתם אחד
'תומכים במיס עולם'. כאילו לתמיכה של ח"כ השכל יש קשר לעובדה שהמגישה השתתפה פעם בתחרות מלכת היופי.
וכמובן שהאייטם המרכזי צריך להיות בכלל שדתייה שהשתתפה בטקס לאומי הותקפה מינית (וזה מה שז, עם התייחסות בוטה ומבזה ללבוש שלה, ולא רק לכיסוי הראש) על ידי נושא משרה ציבורית בעבר (חילוני).
אני מחרים את ynet בגלל התקיפות כלפי אנשיםארץ השוקולד
ועצם השימוש בכח שלהם לנצל בני אדם ולעוות מציאות.

נוהג להסתכל בוואלה, מאקו וערוץ 7.
(עם כל הכבוד לדעתי חוסר צניעות עדיפה בהרבה על התעללות בבני אדם)
אתה יודע מה האויב הכי גדול של החילונות?נאור97
הרדידות. זה מה שבעיקר מחזיק אותה כרגע. וזה מה שבסופו של דבר יגרום לה לקרוס.
רק צריך שהדתיים יקחו מהחילונות את הדברים הנכונים כמה שיותר מהר.

אשה כמו לינור אברגיל תוקעת לקבוצה החילונית הקיצונית הקטנה והשולטת ששונאת דת אצבע חזק בעין.
כאילו אומרת להם כל הערכים החילוניים שלכם כמו פמיניזם ויופי לא סותרים דת. להיפך. הדת (האמיתית. לא זו שמעוותת דברים. משני צידי המתרס) נותנת להם את המקום הנכון והמדוייק.
אני חושב שבכל מה שקשור ליחסי דתיים-חילונייםזית שמן ודבש

אנחנו עומדים בתחילת עידן חדש.

תם הדור שבנה את המדינה. הדור שהגיע עם מרץ ושיסודו בבחורי ישיבות שנטשו את הדת.

מגיע דור אשר לא ידע את יוסף.

משחק חדש ולכן ההערכות צריכה להיות חדשה.

נקודה למחשבה.

אתה צודק. ומה אתה מציע לעשות?אניוהוא
אני לא איש רוחזית שמן ודבש
עבר עריכה על ידי זית שמן ודבש בתאריך ד' באייר תשע"ט 17:52

רק העליתי מחשבה כדי לקבל תשובות

מעניין מה שאתה אומרהשאלה.
הייתי שמחה להרחבה על מה אתה חושב שיקרה וכו'
דור אחד? ארבעה דורותבא לי בירה
רק בציונות הדתית זה יכול להיות מבזק חדשות מסעיר
הערכות למה?בוז
איזה יחס צריך להיות שונה?
צריך למצוא תשובות לאתגרזית שמן ודבש

אני לא יודע. זה התפקיד של אנשי הרוח.

אבל מה האתגר?בוז
תמיד היו חילונים, איזה יחס צריך להיות כלפיהם?

מוסיפה הסתייגות כי אנשים אוהבים לתפוס אותי במילה-
לא תמיד היו חילונים
זה לא אותו דברזית שמן ודבש

החילונים בקום המדינה היו אנשים שהיה להם ידע בסיסי במסורת.

לדור הצעיר גם אין את זה אין.

 

עדיף לא?בוז
זה תינוק שנשבה, הדור הקודם היה בבחינת יודע את בוראו ומתכוון למרוד בו
לא הבנתי אותךזית שמן ודבש


גם אני לא הבנתי אותךבוז
לא הבנתי מה עדיףזית שמן ודבש


תינוק שנשבהבוז
תמיד עדיף שוגג מאשר מזיד
אתה צודק, אבל הבסיס בהווא אמינא מוטעהארץ השוקולד
חשוב להתייחס לחילונים כאנשים, וגם לנסות ללמוד את דעתם בלי להניח דעות קודמות על תפיסת עולמם ושאיפותיהם.
יעזור גם כאן ובכלל.

באופן כללי, בישיבה התיכונית לימדו אותי על הסתכלות מסוימת של העולם החילוני ולמדתי בחברותא עם בחור דתי במקום לימודיי שמנסה ללמוד מהרב קוק על דרך ההסתכלות על העולם. ולפעמים זה נראה לי מצחיק להסתכל במשקפיים כאלה, במקום ללמוד את התייחסותו לזמנו ואז לבנות את גישתי על סמך הרחוב ואז להסתכל בספרים. (מקווה שהובנתי)
את החלק ה-2 של דבריך לא הבנתיזית שמן ודבש


אנסה להסבירארץ השוקולד
אני חושב שקצת מצחיק להסתכל על אנשים עם קביעה מהי דעתם ומטרתם לפני שנפגשים איתם וחיים איתם באמת.
בעיה נוספת היא התייחסות על סמך הנחה שהעולם לא השתנה מבחינת תפיסות ב80 שנה האחרונות.
לכן, אני חושב שהסתכלות על העולם בדרך בה ראה הרב קוק היא בעייתית.
אבל נכון להסתכל על דעת הרב קוק כלפי המציאות שהוא ראה ולנסות ללמוד כלים להסתכלות, אבל אז לראות את המציאות ולבנות את יחסנו מכך.
היה מובן?
מעולהארץ השוקולדאחרונה
מהי חובתנו הראשונה במעלה כלפי הנופלים במערכות ישראל?בא לי בירה
לומר תודהארץ השוקולד
דיברת על ראשון במעלה ולכן עניתי כךארץ השוקולד
יש עוד דבר חשוב והוא לדאוג לבני משפחתם וקרוביהם.

אחר כך דברים רבים, אבל צריך לבחון האם הם בשביל אותה מטרה שהם הקריבו את חייהם או שהם מתוך מחויבות א-לוקית/מחויבות לעם/למדינה או מחויבות אליהם.
להצדיק את ההקרבה שלהם ולחיות חיים בעלי משמעותימ''ל


לגמרי. במותם ציוו לנו את החייםאניוהוא
אבל לא חיים במובן של לעשות חיים וכיף - אלא במובן של לחיות חיים עם משמעות.
לגרום לכך שזה לא יקרה עודבוז
להמשיך את דרכםוהוא ישמיענו
בעוז ובגבורה, במסירות נפש, בבחירה בחייים, באהבת הארץ.
בלחיות. פשוט לחיות.
לגרום לכך שהשטחים שעליהן הגנונחשון מהרחברון
ואותם כבשו ישארו בידינו.

כי אחרת זה לקחת את הדם שלהם ולזרוק לפח.

למנהיגינו - אם אתם לא מתכננים להשאיר - אל תיכנסו ללחימה. חראם
ללמוד מהם את הערכיםהפואנטה
את הטוב, ההקרבה, האידיאל, אהבת הארץ, השאיפות הגבוהות, הדבקות במטרה.

ולהמשיך את זה הלאה
לדאוג שצאציהם ילכו בדרך התורהמושיקו
ולמי שלא זכה.
לדאוג שיהיה לו יד ושם במקום שקשור לתורה
כל ארץ ישראל היא הארץ של התורההסטורי
לדאוג שהמשפחה שלהם לא תישאר לבדפסידונית
יפה, אהבתי כי זה מתחבר אליהםארץ השוקולד
ולא שימוש בהם לתפיסת עולם שלי.
זו לא תפיסת העולם *שלך*סביון
על מה *הם* נלחמו? למה הם מתו?
תוכל לחדד משמעות בבקשה, כי דבריך רבי משמעות?ארץ השוקולד
אני חושב שקל יותר להסביר על דרך השלילהסביון
(@פסידונית, זה לא אישי )
אם החובה הראשונה במעלה היא לדאוג שהמשפחה לא תישאר לבד, אתה בעצם אומר שזה כמו אדם שמת בתאונה - אנחנו מצטערים על מותו ומנסים לתמוך עד כמה שאפשר כדי להקל על האובדן. אבל כאן מדובר באדם שקם והקריב את עצמו (אמנם הוא לא ידע בוודאות שימות, אבל לקח את הסיכון במודע). אנשים לא עושים את זה סתם, יש חיים גדולים יותר שבגללם הם מקריבים את עצמם. החובה שלנו כלפיהם היא להמשיך את דרכם ואת החיים הגדולים שבשבילם מתו.
אותו עניין כמו ימ''ל, אתם קוראים זאת כמחויבות כלפי המשמעותארץ השוקולדאחרונה
ואני ו@פסידונית קוראים ביחס לאדם.
נכון?

אם כן, יש יופי בכל שיטה לדעתי
אבחנה יפה!פסידונית


הרגשתי שזה מה שהפריע לךימ''ל

והייתי מסכים איתך אם לא הייתה אמת מוחלטת.

 

אבל מאחר ויש אמת אחת, זו לא תפיסת העולם שלי אלא המטרה המשותפת (גם אם הם לא הכירו בה בחייהם).

לא הייתי אומר לבנים של בודהיסט להעמיד לכבודו פסל אחרי מותו (או סתם פשוט לחיות אם היה חסר אמונה) אלא שיאמרו קדיש, למרות שהוא לא האמין בזה.

מסכים שיש אמת אחת,ארץ השוקולד
אבל לא הייתי אומר שזה חובה *כלפי הנופלים* אלא כלפי הקב"ה.
דווקא כלפי הנופליםימ''ל

הם הרי הקריבו את עצמם, כדי שההקרבה לא תהיה לחינם צריך שתהיה לה משמעות - ואם יש אמת אחת אז היא המשמעות.

 

לדאוג למשפחה, להמשיך את החיים, להמשיך דברים שהם האמינו בהם, לזכור אותם - הכל חשוב אבל לא נותן משמעות להקרבה שלהם ולמעשה לא נותן להם כלום.

האם המחויבות כלפיהם היא כלפי המשמעות או כלפי האדם?ארץ השוקולד
העניין עם הדברים הגשמייםהיי זאת אני ..
שכשסוף סוף משיגים אותם
האושר לא מגיע ההפך
האושר מחכה שוב במקום אחר!

אז רציתי מאד נעלי אדידס ב700 שקל וקניתי
חלמתי עליהן שבוע
בכל פעם שראיתי אותן בחלון הראווה אמרתי עוד מעט אקנה
מיד אחרי שקניתי ..בערך שלוש שעות ...הרגשתי את האכזבה סוג של בלון שהתפוצץ
ואז רצתי וקניתי אופנים חשמליות
כי זה היה ה- חלום
קיצור ביזבזתי את כל המשכורת שלי על דברים שרציתי
ופתאום אני מרגישה לא מסופקת כל כך
ולמה בכלל קניתי את האופניים והנעליים היקרים האלו
בשביל זה טרחתי חודש שלם
ואז קניתי גם בגדים
ועוד בגדים
ובשמים
עד שגמרתי את כל כל כל כל
הכסף
ושוב מאוכזבת ולא מסופקת
ואני יודעת עכשיו
שככה זה תאוות חומריות
הן נגמרות כשזה ביד שלך
אפילו אמנון ותמר מלמדים אותי
אמנון כל כך רצה את תמר
ופתאום כשקיבל אותה
העיף אותה ושנא אותה יותר ממה שאהב!

אז חבר'ה?
הניסיון שלי בוער להגיד לכם
תהנו
תהנו
אבל אל תחשבו שדברים גשמיים מביאים אושר!!
וזה מדבר על הכל
גם יופי או נוף לא מביאים אושר
רחל אימנו היתה יפיפיה גדולה וכל חייה עצובה תמיד!!!
בקיצור
הנאה אמיתית שאני חוויתי זה הנאת ההתגברות
כשאני מתגברת על התאוות אני נהנית
זה מצחיק נכון
הרי כביכול ההנאות זה ההפך מההתגברות עליהן
אבל ככה זה בחיים
אז בהצלחה לנן
ותודה על הקשב
בהצלחה לנו, באמת
מממ מי משמחני?לעבדך באמת!
מנסה..ואני הקטנה
הבנתי שזה רץ ברשת, אז אולי כבר ראית..
אבל אותי זה ממש הצחיק 🙃
20190509224048.mov
וואי זה מעולה!חיות צבעונית
זה טוב (:שבותי
חח זה טוב!לעבדך באמת!
יש חיכיתי לך ואני הקטנה
וואי תודה נשמה!לעבדך באמת!
בשמחה =]ואני הקטנה
מקווה שאת חשה בטוב
אני חשה. זה העיקר😁לעבדך באמת!
נפלא ואני הקטנהאחרונה
השיר החדש של חנן בן ארינחשון מהרחברון
'דור'

מזעזע!

התבטאויות האלו לא לגיטימיות גם הפריקה בטח ובטח לא כשיר ש'חשב עליו שמונה שנים' אמנם הוא לא ' ערך בויקיפדיה ולא מייצג' אבל רבאק אתה משפיע. מוביל שיח. וזה גרוע. די
^^רק בשמחה.

פשוט מזעזע.

לא חושב שהבנת נכוןימ''ל

לגבי השיר הקודם שלו "מה אתה רוצה ממני" אני מסכים (כתבתי על זה אז כאן - בעייתי מאוד), אבל אני חושב שבשיר הזה הוא דווקא מציג את הבעייתיות שבגישה הזו, סוג של חוזר בתשובה על הדברים שאמר בשיר הקודם. לפחות ככה אני הבנתי. 

מה לא הבנתי ב:נחשון מהרחברון
אלוהים נעול בדלי"ת סורגים של הלכה
תעשה מה שכתוב בה ותזכה לרוב ברכה
אלוהים רדוד כמו וורטים וגימטריות שח
לא הבנת שזו ה''א, שהוא מביא את זה בתור גישה מוטעיתימ''ל


אפשר לכתוב הו''א פחות בוטהנחשון מהרחברון
מלבד זאת לא משמע שהוא באופן שכלי שולל את ההו''א הזו אלא מתגעגע גם לסגנון של סבא.לא מסכים עם זה אבל מתגעגע לזה
ואז הבעייתיות בה הייתה פחות ניכרתימ''ל

הרי הבעייתיות היא הבוטות, הזלזול הזריקה והשבירה של עולם האמונה 'הישן'.

 

וזה נכון שהוא לא שולל שכלית (לאו דווקא שההו''א לא נכונה חלקית מבחינה שכלית), ובכל זאת הוא מבין שהיא בעייתית.

 

 

בדיוק ראיתי דברים שהוא כתב על השיר (אגב, שמעתי אותו רק בעקבות השרשור שלך) :

 

אחר כך באו שנים של חיפוש ושאלות, פתאום סבא והתהילים שלו הרגישו לי כמו הדבר הכי מיושן ורדוד בעולם. 
חשבתי שהאלוהים שאני גיליתי מורכב ועמוק יותר, שהאהבה שלי חדשה ואמיתית יותר. 
**
בשנה האחרונה נופלים לי אסימונים. תקראו לזה משבר גיל 30, תקראו לזה חזרה בתשובה. 
אני מוצא את עצמי מתגעגע לפשטות שלו, לתהילים שלו, לברכה שלו.

אני לא חושב ש"מה אתה רוצה ממני" זה לא לגיטימימשה

פחות חסיד של  חנן בן ארי, אבל לבוא ולצעוק זה וריאציה של להאמין. למי שלא מאמין אין שאלות.

מזעזע זה אומר שזה נגע בנקודה אמיתיתאריק מהדרום
מצוין.
לא מסכיםנחשון מהרחברון
הנקודה האמיתית שבה זה נגע בי היתה הנתינת ביטוי שפתיים לתחושות שאני שומע הרבה יותר בעדינות מנוער שמתמודד בגבורה עם שאלות באמונה ועבודת ה'. מחבר'ה בשיעור א' תיכונים ועוד.

וודאי לי שהתחושות קיימות וחשוב לדבר על זה בצורה כנה ופתוחה.

אבל - בדיוק כמו הלכות צניעות. יש דרך לדבר על כל נושא.מיש דברים שאם היו נאמרים בסגנון אחר גם אם הם אותו תוכן בדיוק - הם חוצפה ולזות שפתיים.
הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה אבל המנבל את פיו.

הסגנון המשתלח הזה שחזר על עצמו בויקיפדיה, במה אתה רוצה ממני ועכשיו מרתיח.

זה מרגיש לי כמו שחקן פורנוגרפיה ילמד פרק ראשון בכתובות... עם השפה שלו ועם הסגנון שלו.
כשהוא ירצה ללמוד - נלמד איתו באהבה למרות שהוא ישתמש בשפה הזאת. אבל זה יהיה לימוד בצינעא. לא ניתן לו ללמד...

בטח ובטח לא יכתוב מאמר ונפרסם בעלון שבת...
בוא אני אסביר לך משהואריק מהדרום

יש אנשים שבטוחים שזמרים דתיים חייבים לשיר שירים קיצ'יים עד אימה של פסוקים נבחרים מתהילים בארבע אקורדים בסיסיים ובלופים מוזרים, ככה שהכל חייב להית דביק מאוד והעיקר עבודת השם ולעצום עיניים ולהרים גבות בדבקות.

 

יש אנשים שלא חושבים ככה.

 

חנן בן ארי כנראה שייך לקבוצה השניה, עכשיו האם בגלל הקבוצה הראשונה, חנן בן ארי צריך להוריד את הכיפה שלו? לדעתי לא, מה שכן אפשרי ועדיף היא שהקבוצה הראשונה פשוט תתעלם מהשירים שלו גם אם זה נוגע בהם בנקודה אמיתית.

 

עכשיו מגיעה קבוצה מפגרת דוגמת דודו כהן וחבריו ומשוכנעים שאם יש לזמר כיפה על הראש אז הוא מייצג את הארגון שהם מנהלים, הלוגיקה כאן לוקה בחסר אבל לוגיקה זה לא הצד החזק אצלו כנראה, אז אני שואל אותך, אלעזר שטרן, אריה דרעי, משה גפני, משה פייגלין, והרב שי פירון, כל אלה חובשים כיפה באופן קבוע, האם כולם מייצגים אותך? לא? אבל הם חובשים כיפה!!!!

 

אז אם השיר לא מוצא חן בעיניך ואתה גם משווה לפורנוגרפיה- פשוט אל תקשיב לשיר, איש לא מחייב אותך (אם כי חבל, הוא נוגע בנקודה אמיתית).

 

(אגב חיבבתי את השיר אבל לא מהשירים היותר טובים שלו לדעתי).

אסבירנחשון מהרחברון
לא חושב בכלל שצריך לשיר פסוקים. ממש לא.

לא חושב שכל מי שיש לו כיפה מייצג אותי.

אני גם לא השוואתי לפורנוגרפיה.

אמרתי שלדעתי יש דרך לבטא כל עמדה חריפה ככל שתהיה. בלי לדבר בבוטות

כפי שחילוני יכול (ובצדק) להגיד שלא ראוי שזמרים יכניסו מילים גסות בשירים שלהם למרות שברור לכולם שהם לא מייצגים אותו.
אותו אדם פשוט מציג עמדה שלדעתו לא נכון ולא מוסרי לדבר ככה.
שלדעתו זה בוטה מידי.
שהוא מזדעזע מזה.

אותו דבר בדיוק אדם דתי יכול להגיד על זמר דתי.
שלדעתו זה לא נכון ולא מוסרי לדבר ככה.
שלדעתו זה בוטה מידי.
שהוא מזדעזע מזה.

וכפי שכל אדם חילוני יכול להגיד שהוא לא רוצה שיתנו את הבמה הציבורית לזמר ששר מילים גסות . ולכעוס על זמר שקיבל במה ציבורית שמשתמש בה למילים גסות ולהשפעה על ילדיו. ועל תפיסת העולם שלהם אח''כ (ותראה כמה עושים עסק מהחפצה של נשים בשירים... חילונים גמורים)

ככה גם אני יכול לבוא בביקורת על חנן בן ארי. לא מבין למה חשבת שלדעתי הוא צריך לשיר פסוקים עם 4 אקורדים ולייצג אותי בכל מקום.
בעיניי שיר מדהיםחיות צבעונית
זאת בדיוק הבעיטה של היום, מכל אותה דת שנעשית לבסוף כהרגל בלי טעם ובלי ריח. בעיניי זה הכי אמונה שיש, לרצות את החיבור באמת ולא את כל הקישוטים שנוצרו מסביב
דווקא לא הזדעזעתי בכלל... מסכימה עם כול מילהוירושלים של זהב


מי שם פה וידאו?אניוהוא
אני מסכים עם ימ''ל.אניוהואאחרונה
אבל אכן השאלה מה יבין החילוני היא שאלה טובה
הבלדה לחובש. לכו לשמוע את השיר. יואו.נפש חיה.
אחד משני השירים של יום הזיכרון שאני מכירה בעל פה.בוז
בבית הספר היסודי היינו תמיד מתכנסים לשמוע את השיר הזה, המנהלת היתה בוכה, מורה דוסית אחת היתה מעירה על ספירת העומר וכולם היו מסתכלים עליה בכעס, ואז כל המבוגרות היו מספרות על איך לקחו את הבעלים שלהן בחטף למלחמת יום כיפור
יפה שהשמיעו.. איזה עוד שיר את מכירה בעפ?הפואנטה
גבעת התחמושתבוז
אצלנו בישיבה תיכונית תמיד היו עושים הצגה על השיר הזהנאור97אחרונה
באמת מרגש
מוריד תמיד דמעותהפואנטה




וזה (שירת נשים)-
https://youtu.be/wKqJo0EIR_w עמית פרקש על אחיה.

https://youtu.be/FYN5zncir_g
...הפואנטה
וזה (שירת נשים)-

עמית פרקש על אחיה.

השיר הזה עשה לי סיוטיםאנונימי 444

כשהייתי בכיתה א'-ב' היו לנו שיעורי מחול והמורה החכמה שמה את השיר הזה בלי להסביר כלום.

כל מה שאני קלטתי שזה גופה שמדברת על זה שהיא קבורה באדמה, וזה עשה לי סיוטים למשך כמה ימים. ממש לא מתאים לילדים

הראשון מקסיםמשה


מזכיר ליהפואנטה
את הסרט 'הסרבן'...
מדהים עד כמה אמונה יכולה למצות את הכוחות שבנו..
בסוף כמובן החובש לא נהרג, בניגוד לשיר.
זה ו'אחי הצעיר יהודה' שני שירים שתמיד נוגעים בי באופן אישי.אניוהוא
נכון. אני גם נהנית מהשיר הזה. השנה לא שמעתי כמעט בכללנפש חיה.
שירים.
לא סתם מהנה... נוגע באופן אישי.אניוהוא
וואו, לא היה כאן השנה אפילו ויכוח אחד על יום העצמאותימ''ל

אני תוהה מה זה אומר על הפורום.

 

 

נ"ב

אין לראות בשרשור זה תחילת ויכוח-יום-העצמאות או קריאה לפתוח אחד כזה. טל''ח

הקב"ה לא שואל אותנו איך להביא את הגאולהק"ש
על המרגלים נאמר בתהילים "את קדוש ישראל הטוו" - כלומר תכננו לקב"ה תכניות, איך הוא צריך להביא את הגאולה. אנחנו לא מתכננים לו ושמחים ומודים לו על מה שהוא מביא, איך שהוא מביא, גם אם דמיינו שזה יראה אחרת.

לגופם של דברים -
א. לא אמרתי שהתהליך הושלם, תהליך קיבוץ עם ישראל מארבע כנפות הארץ התחיל לפני מאות שנים ועדיין לא הסתיים, גם מבחינה רוחנית יש המון לאן להתקדם.
ב. הגמ' בשבת אומרת שבדין ישאלו אדם האם ציפית לישועה?, רש"י שם מבאר: להתקיימות דברי הנביאים. הר"ן מוסיף: בימיך.
אנו רואים את דברי הנביאים על קיבוץ גלויות הולכים ומתקיימים. בתהליך ארוך כמו שאמרו חז"ל. נבואות הגואלה בישעיה, בירמיה ויחזקל מתקיימות. ועל כולם דברי משה רבינו בתורה "ושב ד' אלוקך את שבותך.. ושב וקבצך מכל העמים". נכון רוב עם ישראל עדיין לא בארץ, אבל בקום המדינה הושלם מספר שישים ריבוא מישראל - שמקובלנו מחז"ל שהוא מייצג את כלל ישראל. ב"ה היום אנחנו עשר פעמים המספר הזה. ובכלל, בניגוד לשנים רבות, שמבחינת רוב היהודים, האפשרות לעלות לארץ היתה כמעט לא קיימת - היום כמעט כל מי שעדיין בגלות, זה מבחירתו המצערת.
ג. גם דברי התורה והנביאים על כך שהארץ תהיה שממה כל עוד שעם ישראל בגלות ותחזור ותפרח כשעם ישראל יחזור - התקיימו באופן מופלא. יחזקאל ניבא: "ואתם הרי ישראל ענפכם תישאו ופריכם תתנו לעמי ישראל כי קרבו לבוא", על זה אמרה הגמ' בסנהדרין ש'אין לך קץ מגולה מזה'.
ד. גם שלטון ישראל חזר, כמו שהבטיחו הנביאים. אמנם כואב שהשלטון אינו מקיים את התורה בשלמות, אבל אין זה אומר שאין זה שלטון ישראל. כשהרמב"ם מסביר למה חוגגים שמונה ימי חנוכה הוא מציין 'וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה עד שחרב בית המקדש השני'.
כל מי שלמד אי פעם יודע שהמלכות הזאת כוללת את ינאי הצדוקי שטבח את חכמי ישראל ואת הורדוס וצאצאיו שמלבד רשעתם בכלל היו עבדים אדומיים שאסורים לבוא בקהל ואף שביהודה הם נחשבו מלכים, באמת היו כפופים לרומאים. ובכלל מפורסמים דברי הרמב"ן בויחי, שאפילו ראשוני החשמונאים, אף שהיו חסידי עליון חטאו בזה שככהנים לקחו להם מלכות. עדיין עצם זה שיש שם של שלטון ישראל, זה נקרא בפי הרמב"ם 'חזרה מלכות לישראל'.
מזמור ע"א למדינת ישראלחידוש

 

 

71 שנה לנס הקמת המדינה. הזדמנות לפקוח עיניים ולראות את הנס והחסד בכל מה שנראה לנו מובן מאליו, להכיר בהארת הפנים של הקב"ה לעמו.

 

השנה המזמור מתאים מאוד ורלוונטי מתמיד

 

א בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם. ב בְּצִדְקָתְךָ תַּצִּילֵנִי וּתְפַלְּטֵנִי הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ וְהוֹשִׁיעֵנִי. ג הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹן לָבוֹא תָּמִיד צִוִּיתָ לְהוֹשִׁיעֵנִי כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה. ד אֱ‍לֹהַי פַּלְּטֵנִי מִיַּד רָשָׁע מִכַּף מְעַוֵּל וְחוֹמֵץ. ה כִּי אַתָּה תִקְוָתִי אֲדֹנָי יְהוִה מִבְטַחִי מִנְּעוּרָי. ו עָלֶיךָ נִסְמַכְתִּי מִבֶּטֶן מִמְּעֵי אִמִּי אַתָּה גוֹזִי בְּךָ תְהִלָּתִי תָמִיד. זכְּמוֹפֵת הָיִיתִי לְרַבִּים וְאַתָּה מַחֲסִי עֹז. ח יִמָּלֵא פִי תְּהִלָּתֶךָ כָּל הַיּוֹם תִּפְאַרְתֶּךָ. ט אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה כִּכְלוֹת כֹּחִי אַל תַּעַזְבֵנִי. י כִּי אָמְרוּ אוֹיְבַי לִי וְשֹׁמְרֵי נַפְשִׁי נוֹעֲצוּ יַחְדָּו. יאלֵאמֹר אֱלֹהִים עֲזָבוֹ רִדְפוּ וְתִפְשׂוּהוּ כִּי אֵין מַצִּיל. יב אֱלֹהִים אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי אֱלֹהַי לְעֶזְרָתִיחישה [חוּשָׁה]. יג יֵבֹשׁוּ יִכְלוּ שֹׂטְנֵי נַפְשִׁי יַעֲטוּ חֶרְפָּה וּכְלִמָּה מְבַקְשֵׁי רָעָתִי. יד וַאֲנִי תָּמִיד אֲיַחֵל וְהוֹסַפְתִּי עַל כָּל תְּהִלָּתֶךָ. טו פִּי יְסַפֵּר צִדְקָתֶךָ כָּל הַיּוֹם תְּשׁוּעָתֶךָ כִּי לֹא יָדַעְתִּי סְפֹרוֹת.טז אָבוֹא בִּגְבֻרוֹת אֲדֹנָי יְהוִה אַזְכִּיר צִדְקָתְךָ לְבַדֶּךָ. יז אֱ‍לֹהִים לִמַּדְתַּנִי מִנְּעוּרָי וְעַד הֵנָּה אַגִּיד נִפְלְאוֹתֶיךָ. יח וְגַם עַד זִקְנָה וְשֵׂיבָה אֱלֹהִים אַל תַּעַזְבֵנִי עַד אַגִּיד זְרוֹעֲךָ לְדוֹר לְכָל יָבוֹא גְּבוּרָתֶךָ. יט וְצִדְקָתְךָ אֱלֹהִים עַד מָרוֹם אֲשֶׁר עָשִׂיתָ גְדֹלוֹת אֱלֹהִים מִי כָמוֹךָ. כ אֲשֶׁר הראיתנו[הִרְאִיתַנִי] צָרוֹת רַבּוֹת וְרָעוֹת תָּשׁוּב תחיינו [תְּחַיֵּינִי] וּמִתְּהֹמוֹת הָאָרֶץ תָּשׁוּב תַּעֲלֵנִי. כא תֶּרֶב גְּדֻלָּתִי וְתִסֹּב תְּנַחֲמֵנִי. כב גַּם אֲנִי אוֹדְךָ בִכְלִי נֶבֶל אֲמִתְּךָ אֱלֹהָי אֲזַמְּרָה לְךָ בְכִנּוֹר קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל. כג תְּרַנֵּנָּה שְׂפָתַי כִּי אֲזַמְּרָה לָּךְ וְנַפְשִׁי אֲשֶׁר פָּדִיתָכד גַּם לְשׁוֹנִי כָּל הַיּוֹם תֶּהְגֶּה צִדְקָתֶךָ כִּי בֹשׁוּ כִי חָפְרוּ מְבַקְשֵׁי רָעָתִי.

 

 

אשרינו שזכינו!ברגוע

חיים מסביבנו עוד הרבה אנשים שזוכרים את הקמת המדינה ואת המלחמות הקשות שהיו כאן, חייבים לנצל את זה ולשמוע מהם כמה שיותר סיפורים מכלי ראשון.

אנחנו חיים בחלום ולא באמת מבינים את המתנה הגדולה שה' נתן לנו!

כמה טוב יש, ב"הדעתן מתחיל
זכינו לחיות בדור של גאולה, דור שעוד לא נראה כמותו. מדהים כמה הברכות והנבואות מתגשמות מול עינינו.
נפלא אחי!!עף על עצמואחרונה

מתוק מתוק -  הכי קישרתי את שנה זו לפסוק "אֲשֶׁר הראיתנו[הִרְאִיתַנִי] צָרוֹת רַבּוֹת וְרָעוֹת תָּשׁוּב תחיינו [תְּחַיֵּינִי] וּמִתְּהֹמוֹת הָאָרֶץ תָּשׁוּב תַּעֲלֵנִי" - לדעתי הוא מורה ששנה זו היא תפנית משמעותית במהלך הגאולה, כי הלא שמעתי מהגאון הרב ביגון שליט"א, שע"פ הגר"א אמורה להתחיל תקופה חדשה בגאולה, שענינה הוא דגש על ההתחדשות הרוחנית בארץ ישראל ולא על החומרית (זה כבר תוספת שלי בהבנת דבריו),

 

ועל כן אומר "תשוב תעלני" דהיינו שיש עלית קומה משמעותית בשנה זו, בעזרת ה', שכל הנשמות הגדולות שכבולות וצמאות לצאת אל החרות הנעימה של אידיאלי הקודש, "אידאלי המגמות" כלשון הרב באורהק ב', יצאו מאפילה לאורה ומחושך לאור גדול, וגם אני הקטן בתוכם, ונאמר אמן!

בכל העולם יש היום דגל ישראל בלוגו של גוגל או רק אצלנו?חידוש


רק בישראלאיזה_טוב_ה'_אחרונה
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

כבר הבאתי את הפסקה הזאת לפני כמה חודשים, אבל לכבוד יום העצמאות כדאי לחזור עליה..

 

נשגבה ונאדרה מאוד היא התנועה הלאומית הישראלית, עם כל המון צבאותיה וריבו גווניה.

שמלבד מה שבחוקה להביא תוצאות טובות למה שגדול וגבוה ממנה, הנה היא בעצמה קדוש ועצומה מאוד, שכדאי ליחס עמה בכל הכבוד הנאצל וההתלהבות הנשגבה שלנו.

וכל זמן שלא יפורסם טיבה ומהותה עד כמה שקדושתה העצמית מגיעה, לא יאירו בחינותיה בעוצם הארתן והפלגתן, והרבה הרבה יסבלו ממנה, עד שתהיה נדמית במפריעה בחיי הקודש.

ואם ירצו ללחום עליה לא יוכלו, לפי שסוף סוף כבר הגיע זמנה.

אבל ה' הטוב לא יעזוב לעולם, ויקיים לנו צדיקים נשגבים, אשר ידעו להכיר את אורך שורשה וקדושתה ושיגוב טהרתה ותוקף בהירותה, וילמדו דעת להכיר בערכה הקודש העצמי שלה, ויסורו מיד כל המסכים וכלן החציצות, ויכירו הכל כי הם זרע בירך ה' ואורת גאולה יתגלו בעולם.   

(רזי לי עמ' פה)

 

 

 
 
לא הצלחתי כ"כ להתרכז בפסקה..לעבדך באמת!
אבל תודה על השירים!!!
ישתבח שמו! 71 שנה. 71.
וואו, חשובדעתן מתחיל
התנועה הציוניתעלמת חן
כל כך מתאים ליום העצמאות
תודה על זה
וגם על השירים
וואו איזה אורותתופסת אומץ
ב"ה. תודה רבה!
גם על השירים
וואו, תודה!!יהודי אמיתי!אחרונה


צפירה או אזעקה?!חיהל'ה
אני ממש לא מצליחה להבין למה לא משנים את הצופר של הצפירה לצליל שפחות דומה לאזעקה.
ממש לא מבינה את ההתעקשות הזאת.
יצא לי לראות בגן ילדים צורחים היום בהיסטריה ונצמדים לגננת - למרות כל ההסברים היפים שלה בימים הקודמים וגם היום על משמעות הצפירה.
אני אישית אתמול בערב רצתי באינסטיקט לממ''ד, ורק אחרי כמה שניות קלטתי שזאת לא אזעקה...
הגוף כבר מגיב אוטומטית!


אני מאמינה בלב שלם שהחיילים שנפלו יכובדו באותה המידה ע''י כולם - גם אם יחליפו את הצופר המלחיץ הזה בצליל אחר - אולי ב''קל מלא רחמים ש', או אפילו שיר עצוב על חיילים, אולי סתם מנגינה עצובה.
(אני לא נכנסת לכן צפירה/לא צפירה ולעמוד או לקרוא תהילים... אז אם יש לכם שעה בנושא - עשו טובה יתפתחו שרשור אחר.. לא זו הפואנטה )

די להתעללות בתושבי הדרום,
אם הממשלה היקרה שלנו החליטה לא להילחם בשביל הביטחון שלנו -
אנא מכם, לפחות תגרמו לנו לסיוט אחד פחות..

חותמת.
שהיתי בשבוע האחרון הרבה זמן בממ''ד.
מי שלא חווה, לא יבין.
סוף.




נ.ב.
הבהרה חשובה:
אני מכבדת מאד את זכרם של החללים, הי''ד, שנפלו על קדושת ארץ ישראל ועל הגנת עם ישראל...
מסכימה איתךמחפשת^


מסכימה איתךעלמת חן
במיוחד אחרי מה שהיה לנו לפני כמה ימים שעוד לא הספקנו לשכוח
נכוןחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך ג' באייר תשע"ט 18:32
אפילו אני קפצתי בשנייה הראשונה והייתי בכוננות צפירה.
נכון, זו באמת לא אניהפואנטה
יש משהו בדברייך.

אבל הבהלה מתרחשת גם כשאופנועים עוברים, בשירים, בצלילים מסוימים.

הבעיה היא לא צפירת יום הזיכרון.

הבעיה היא המלחמה הבלתי פוסקת.

(בנוסף, ידוע מתי הצפירה. אדם שזה מעורר אותו מאוד - ידע להכין עצמו בשעה הראויה)

(אדם מבוגר כן, ילדים לא)פה לקצת
אתמול בערב דיברתי עם ילדה בת 5 על זה שיש צפירה
סיפרתי לה על זה בשבע ורבע; ומזל שרק אז
הילדה נהייתה עצובה ומתוחה ופחדה נורא מהרגע שתשמע הצפירה
הצטערתי שלא סיפרתי לה על זה בשתי דקות לשמונה
מבוגרים יכולים לסבול את זה, לילדים זה הרבה יותר קשה
נכוןהפואנטה
אולי צריך לדעת להכין אותם לזה
לא חושבת שעשיתי את זה בצורה לא נכונהפה לקצת
אני חושבת שהילדה פשוט מסוייטת והצפירה הזאת הייתה מיותרת לגמרי
תוסיפי לזה את העובדה שגם בגן מכינים לזה...חיהל'ה
וזה עדיין לא עוזר
אממ מבינה. ממש אפשר להבין.הפואנטה
לקח לי בעצמי זמן עד שהפסקתי בלי מודע להרתע מכל צליל כזה.. ועכשיו בסבב האחרון זה חזר.
מקווה שיעבור מהר ושנהיה חזקים!
ברור שזה לא תקין שצפירה מקפיצה אותנוחיהל'ה
והסיבה היא המלחמה הבלתי פוסקת. או יותר נכון - אי המלחמה הבלתי פוסקת...
אבל מה לעשות?
זאת מציאות מעוותת שכבר קיימת, לצערינו...
וייקח הרבה זמן עד שישנו אותה, אם ירצו ..

אבל כרגע, זאת המציאות שהממשלה הכניסה אותנו אליה.
אז אם הם לא מעוניינים לעשות טיפול שורש -
מה דעתם לפחות על ציפוי קל? סתימה חורים קלה? טיפול באחד הסימפטומים שהם יצרו???
כי לפוצץ כספי מיסים בשמיים סתם זה יותר הגיוני? ולגרום נזק לנבסדר גמור
לנפגעי הלם קרב?
גם לאחופשיה לנפשיאחרונה
הבוקר ממש תהיתי לגבי הרעש של המטוסים עד שהגעתי למסקנה שזה המטס השנתי.
ממנהגי היום..חיות צבעונית
א . *⭐"נהגו ישראל לצלות בשרים על האש, ביום
העצמאות והוא הנקרא מנגל בפי העם"⭐*
הגה: ויראה לקנות בשר בהמה, ואם אין לו יקנה בשר עוף.
ונהגו להציג בפתחי המרכולים והסופרמרקטים מערב ראש חודש,
פחמים, דגלונים ושאר כלים למצות החג, והרי הם בכלל מזכי הרבים.

ב. אין לבשל או לאפות, לא בתנור ולא בסיר,
ומכל שכן לא במיקרוגל, ומי שלא צלה על גבי גחלים,
לא יצא ידי חובת היום, שהוקשה מצות המנגל לקורבן הפסח שעליו נאמר:
"אל תאכלו ממנו נא ובשל מבשל במים כי אם צלי אש".

ג. נהגו למנות אדם חשוב לעמוד אצל המנגל ולנופף,
והוא הנקרא "מנופף", לקיים את מה שנאמר בהפטרת היום
"עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו".

ד. כל הבא בצבא ישראל ראוי לבוא בקהל המנפנפים, כנאמר:
"דגל מחנה יהודה לצבאותם", והוקשה מצוות מנגל למצוות דגל.
לכתחילה ראוי למנות אדם שבא בקשרי המלחמה,
ובדיעבד אפשר למנות אפילו טוראי ובלבד שעושה מילואים דבר שנה בשנה.
בעניין נוכריים, כל ששירת בצה"ל ראוי לנופף, ואין להסתפק.

ה. נשים ששרתו בצבא הקודש רשאיות לנפנף,
שאף הן היו באותו הנס, ובלבד שינפנפו בצניעות כיאה לבנות ישראל כשרות.
ובנות שירות לאומי, כבר הוקבע ע"י גדולי הדור,
שדינן כשירות צבאי לכל עניין,
וכל המפקפק הרי הוא מהמקצצים בנטיעות, שמעיז פניו כנגד גדולי הדור.

ו. מצווה מן המובחר לעשות מנגל בגולן ובירושלים שנאמר:
"עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו הר בת ציון גבעת ירושלים".

ז. נהגו ישראל לנפנפף בקרטונים ובפלסטיקים,
ומנהג בישראל דין הוא ואין לשנות.
אמרה לי צדקת אחת שראתה גבר מנפנף במטריה והסתפקתי בדבר,
ולעניות דעתי בדיעבד יצא, אבל אין לעשות כן לכתחילה.

ח. בעניין מאוורר חשמלי ומייבש שיער הנקרא "פן",
ראיתי בכמה קהילות שמדליקים מאוורר חשמלי למול המנגל,
ולא יפה הם עושים שנאמר "ינופף בידו".
אמנם אם המאוורר קטן ומחזיקו בידו, ראיתי בשו"ת "לב האלון" שנוטה להתיר,
וכש"כ מייבש שיער ידני.

ט. המנפנף אל ינופף פחות מ20 נפנופים ולא יותר מחמש מאות, בגלל ספק פיקוח נפש.
ועל אלו הנוהגים להחמיר היכן שיש להקל כבר נאמר בנביא:
" למה לי רוב נפנופיכם, יאמר ד'".

י. החכם עיניו בראשו, וישים משקה קל אצל המנופף, לבל יתייבש בשמש ובחום המנגל,
משום "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", ועל אלו שלא עושים כן נאמר,
"והנה בא היום בוער כתנור".

יא. בזמן הנפנוף נהגו יראי ד' לומר: "לשם מנגל מצווה", ומנהג יפה הוא.

יב. יש לעמוד בזמן הנפנוף, שנאמר
"לעמוד ינופף ידו". ובדיעבד היושב בזמן נפנוף יצא ידי חובה.

יג. בזמן הנפנוף יש לנגן בכלי שיר וזמר,
והמהדרין יתופפו בדרבוקה, לקיים את מה שנאמר:
"וביום שמחתכם ובמועדכם ובראשי חדשיכים ותקעתם בחצוצרות
על עולותיכם ועל זבחי שלמיכם"
ומי שאין לו כלי נגינה, יצא בשעת הדחק, בשירי עבריים שנהגו הציבור לשיר,
ואין להקל. וראיתי כאלו שמדליקים הרדיו, ומשמיעים משם שירים, ולא יפה הם עושים.

יד. במנגל חשמלי רבו הספקות, ועיין בספר "נפנופי מצווה" להרב המופלג בחכמה
מורנו הרב י. ראוזענבערג, שנוטה לאסור מנגל חשמלי מפני שאינו מעלה עשן,
ואינו עושה פחמים, ולהלכה נראה לי לאסור, גם מטעם שאינו אש אמיתית.

טו. פחמים ונפנפנים שעשה בהם מנגל,
צריך לנהוג בהם כבוד, ואל יזרקם לאשפה.
ונהגו אנשי מעשה, להדליק בהם מדורת ל"ג בעומר
ובלבד שהנפנף אינו עשוי פלסטיק, שאז ריחו רע לבריות ורע לעולם.

טז. מי שעשה מנגל משניצל תירס, טופו ושאר ירקות,
לא יצא ידי חובת היום, שהוקשה מצוות מנגל למצוות קורבן פסח.
ועוד שנאמר "והיית אך שמח", ואין שמחה אלא בבשר ויין.
הגה: ונהגו קהילות הטבעונים והצמחונים לעשות מנגל מטופו,
לקיים מה שנאמר "מה טובו אהלך יעקב", אל תקרי טובו אלא טופו.
והנח להם לישראל, ובלבד שישרו את הטופו במים מבעוד יום.

יז. יש לעשות מנגל תחת כיפת השמים, בגנים, בשמורות, בפארקים הציבוריים,
ובכל במקום שנהגו קהל ישראל להתאסף בחבורה גדולה.
ומי שעשה מנגל בדירתו כאילו לא עשהו
ולא עוד, אלא שמוסיף חטא על פשע, ומזיק את השכנים בעשן,
ועושה את ישראל טרודים ובעלי טרוניות בחג,
ועליו נאמר "ויקטרו באהליהם, ויוציאו דיבת הארץ רעה".

יח. כל מי שלא יצא ידי חובת מנגל ביום העצמאות,
יתגבר כארי, ואל יבוש מפני המלעיגים,
ויעשהו ב"יום עצמאות קטן", הוא יום ירושלים ויכוון לצאת ידי חובתו.

יט. נהגו לשיר את שיר המעלות במנגינת המנון התקוה ואין לשנות.💚
וזאת הפעם האחרונה שאתה מעז להגיד לי מה לעשותואני הקטנה
היום תשעה עשר יום שהם שני שבועות וחמישה ימים בעומרספירתהעומר

"19.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
🔺🚧 קפיץ 🔺🚧ספירתהעומראחרונה
היום בתפילה,בן_אהוב

בפתיחת ההיכל, התחלנו עם החזן  "לְךָ ה' הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוד כִּי כל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ: לְךָ ה' הַמַּמְלָכָה וְהַמִּתְנַשּא לְכל לְראשׁ:" ופתאום הבנתי, שאנחנו מבינים שהכל זה ממנו, גם הממלכה וגם הארץ, בניגוד לאחינו החילונים שחושבים "כוחי ועוצם ידי" ובניגוד לאחינו החרדים שסוברים הפוך, שלנו אין צד בדבר, שה' צריך להקים אותנו כצבאות או כאיילות השדה...

 

זה היופי בציבור שלנו שמשלב תורה ועבודה ומבין שאנחנו אולי פותחים פתח כפתחו של מחט והוא פותח לנו פתח כפתחו של אולם....

 

חג עצמאות שמחחח!!

יפההפואנטה
היי! איך היה?
בתפילה?בן_אהובאחרונה

מדהים!

ניגונים ושירים במשך שעה וחצי, תענוג...

חידון התנ"ך - למישהו יש לינק לצפייה?תולעת השני
חיפשתי ולא מצאתי.

תודה רבה!
רוב תודות!!!תולעת השניאחרונה
בוקר טוב!הנורמלית האחרונה
תשמרו על הריאות שלכם.
בוקר טוב!ימ''ל
יום עמוס, הרבה עבודה.
עמל היום זה בחינת 'עמל'ק חסדי הים
בוקר טובזיויק
השתכרתי אתמול ונרדמתי
"מאחרי בנשף יין ידליקם" חסדי הים
בוקר טובבוז
דולי עשה לנו השכמה, העיר גם את השני, ועכשין אני במצברוח רצחני

בוקר טובחופשיה לנפשי
אם אני בחופש, למה קמתי כל כך מוקדם?
כהזדהות. מוריה
יש דברים שאני מעדיפה שלא להזדהות איתם.חופשיה לנפשי
גמני אוחזת בשאלה הזוסמטאות
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
בחופש וקמתי מוקדם אין הגיון לזה
ומחר אני עובדת אוףףףף
בוקר טוב!לב טהור:)
בס"ד

בניגוד לכל מי שקם מוקדם בלי סיבה, אני הייתי צריכה להיות במקום מסויים עד 8:45 ורק קמתי עכשיו....😕
בק"ט לא ידעתי שאת פולמונולוגית!😆חסדי הים
גם כשחבר שלי כשקרא את זה חשב שאת מתכוונת לריאות שעל המנגל.
חז"ל אמרו שאכילת ריאה מאירה את העיניים (בבלי חולין מט.)חסדי הים
נו, לכן ה סמיילי הזה, אתה לא רואה שעיניו מאירות?הנורמלית האחרונה
הסמיילי נראה כמו דוס שאכל ריאה ועכשיו הוא מסתפק בכלחסדי היםאחרונה
הספקות בגמרא בחולין אם הריאה טריפה או לא.🤣
בוקר אור!אמיץ(ה)
מועדים לשמחה. אשרינו שזכינו.שנזכה להשלמת הגאולה במהרהק"ש
(אחרי שנים של חיפוש, זה הנוסח המדוייק לענ"ד)
ארוך מידיברגוע

אפשר לברך- לשנה טובה בדרכי הציונותחיוך

איך עובדים על שמחה ואהבת ה׳ בימים אלו?~לולה
היי אנשים ואנשות,
התקופה האחרונה לא פשוטה (לי באופן אישי ולקרובים אליי) והמצב בארץ לא מוסיף טוב לתחושה.

מוצאת את עצמי שואלת הרבה ״למה״. פשוט למה הכל מרגיש רע. למה כלום לא הולך כמו שצריך.
הקטע הוא שאני פחות ״מתבכיינת״ על עצמי, כי ב״ה אצלי הכל בסדר. יותר מושפעת מקושי של אחרים. לוקחת ללב מה שנקרא..

ההתמודדות עכשיו למול הקב״ה לא פשוטה עבורי. מבחינתי, הוא עומד מאחורי כל דבר טוב שקורה, אבל גם מאחורי כל דבר רע. וקשה לי עם זה. מרגישה שיש לי הרבה ״טענות״ כלפיו. (אני כותבת ממקום פגיע וקצת פסימי, לא בתור התרסה.. מקווה שמובן)

אני מבינה בשכל שהתוכנית האלוקית הרבה יותר מורכבת ממה שאוכל לתפוס בשכל שלי, אבל איכשהו זה לא עוזר לי. יום אחד יכול לעבור סביר, אבל במקרה המבאס הבא אני שוב אפול.

אשמח לשמוע תובנות מכם איך אתם מתמודדים עם תקופות כאלה, משהו שפונה יותר לרגש. רוצה לחזור להרגיש קרובה ל-ה׳, אוהבת ה׳. כרגע אני קצת פסימית ממורמרת ומבואסת 😅

גם המלצות על ספרים/שיעורים יתבקלו בברכה.

תודה!
שנזכה לחודש טוב ומבורך מלא ניסים בבחינת ״אני ה׳ רופאך״
עוקבת^ואני הקטנה
כל הכבוד על האומץ
מה שאת "מבינה בשכל", זה נכון..ד.

כי לא מחשובתי מחשבותיכם, והקב"ה לא התחייב לנו שנרגיש באופן ניגלה טוב מכל דבר בכל זמן. אפשר להתפלל על זה. 

 

אפשר גם לראות בכל זאת מה טוב, להתבונן קצת, ולהודות על כל דבר טוב שיש (הרי יש הרבה... את כותבת כאן, זה אומר שאת רואה, מן הסתם גם  שומעת, כנראה די בריאה, עם שכל והרגשות, רואה שמש ופרחים מסביב וכו' וכו' וכו'... יש מלא טוב). פעמים רבות, עצם הראיה הזו, וההודאה הזו - כבר מרוממים. וכשאדם מרגיש טוב יותר, אז גם דברים אחרים הולכים טוב יותר...

אפשר ממש לקבוע פעמיים-שלש ביום, לזמנים קצרים, להתבונן בשלוה על משהו שטוב בך, משהו שטוב לך, משהו שטוב מסביב - ולהגיד תודה. זה יכול לעבוד מצוין ולהרים את האדם. לתת גם מבט רחב ושליו יותר.

 

זה שאת  מצטערת לפעמים על מה שאת מרגישה לא טוב, זו לא "נפילה".. קורה ונורמלי. זה לא שייך ל"טענה" כלפי ה', הוא לא התחייב לך על אחרת, אבל זה שייך לתחינה כלפיו. תחינה, מוסיפה אהבה והרגשת קרבה.

 

וגם - תראי את המעלה בכך שאת מרגישה איכפתיות ממה שקורה אצל אחרים. תתפללי גם עבורם. תעזרי במה שאת יכולה. זה החלק שלך בענין. 

 

 

וגם כדאי אולי לנסות להתמקד באהבת ה' מצד עצמה. "כאָב את בן ירצה". ללא תלות במה שקורה באותו רגע.

עוד מתבלט אם להגיבדעתן מתחיל
אבל היה חשוב לי לומר
יש כח ענק על הרצון הטהור הזה
לראייה טובה וחיובית
ובהצלחה
Don't ask whyאילת השחר
אחח...
כמה משמעות יש למילים האלו עבורי, לא אאריך בזה אלא במהות העניין.
אישה חכמה שהיתה שואלת המון 'למה'-ים כאלה אמרה לי ששנים היא אכלה את עצמה על השאלות האלו, כי זה לא נתן לה כלום חוץ מייסורי נפש שאכלו אותה מבפנים והיא נשארה בלי תשובות עד היום, וסביר להניח שעד 120...
השאלה המדויקת יותר היא 'בשביל מה?', או כמו ששולי רנד שר: "מה התכלית של זה הכאב...".

(עוצרת כי מאוחר קצת, אנסה להמשיך מחר, אל תגיבי שאוכל לערוך).
"כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלהיך מיסרך"חסדי הים
יפה מאוד כתבת. מרגישה הזדהות.מקופלת
ממש מזדהה איתך.En
גם כשקורים דברים טובים מאוד אני מרגישה שיחד עם שמחה והודיה עצומה, אני מרגישה גם את כאבם של אחרים. פחדים ודאגות שמובילים לתהיות מול ה'. מדברת איתו על זה הרבה ועוד לא מצאתי תשובה. אולי יעזור ללכת לרבנית/ יועצת ללמוד איתה משהו
לעניות דעתיאמת1
כדאי לך ללמוד חסידות, זה יכול להיות תניא וזה יכול להיות שיעורים באינטרנט של הרב יהושוע שפירא,
בנוסף, הרב זמיר כהן מרבה לדבר על דברים בסיסיים אצל יהודי, ממליץ גם עליו.
מזדהה מאוד עם ההרגשה,ממליצה על ספרים של הרב ארושבת של השם

והרב יגאל כהן. מחזק מאוד!

תודה לכולם, על העיצות וההזדהות ~לולה
ממליץ על ספרים של הרב יהושע שפיראכחרס הנשבראחרונה
בכלל ובפרט הספר 'מציץ מן החרכים' על כמות הטוב שמושפע עלינו בדור הגאולה..
אולי גם לראות שיעורים של הרב שמואל אליהו..