שרשור חדש
סקר: תנו משפט אחד משיר שנגע בכם ביום הזיכרוןבן_אהוב
ברשותכם, אני אתחיל:

"מתוך תעצומות הנפש ביקשה, לא ליפול גם כשלא מבינים!"("פתח ליבך" על שלושת הנערים)

משפט חזקקק...
איך זה מסתדר עם זה שלא שומעים שירים?בוז
אומרים שמותר לשמוע שירים נוגים..ואני הקטנה
למרות שעכשיו שמעתי וזה לא שזה שימח, אבל...

מוזיקה היא הרבה יותר ממשמחת. היא נותנת לנפש קצת נחת פנימית.
על המשפט האחרון, אני תוהה באמתהפואנטה
האיסור לשמוע מוזיקה הוא משום המניעה מלשמוח בימים אלו

אבל ידוע שמוזיקה שקטה ו"לא משמחת" כביכול, כן יכולה לשמח. וגם אם לא לשמח- ליצור איזה מרגוע לנפש והטבה.
משהו כמו הדיון אם קריעה בשבת על מנת לתקן או מכעס - שזה מעין תיקון הרגש וכו וכו

בעיניי גם מוזיקה שקטנה או קלאסית יכולה לשמח
ועוד- קשה לדעת מהו הגבול בין סוגי המוזיקה.
כי כן שומעים שיריםוהוא ישמיענו
פשוט לא שירים שמחים
'ופתאום אתה שואל 'מה תעשה,השתדלות !
אם נותרו חמש שניות בעולם הזה?'
.. אם יהיה לנו רגע אחד תחזיק לי ביד ונצעק- שמע ישראל ד' אחד'.
(חמש שניות, אודי דוידי)

בטוח יעלו עוד בהמשך, אבל זה הכי חזק בשבילי...
לא מכירה את השיר|הולך להכיר|סמטאות
את החיים לקחו לך מלחמות קדושותנפש חיה.
יאללה ג'יהאד ...
"ולהגיד בבוקר חסדך ואמונתך בלילות".............
'במרום לנו יש ממך נחת, אף שאין לך אופי במיל'אניוהואאחרונה
שיר פשוט על מסירות נפש בלי היסוס.
אז לא, רגע. שאני אבין. גלגלצ סתם עושים דווקא כל השנה?!ואני הקטנה
כשהם רוצים הם מצליחים להביא מוזיקה כיפית יופי!


😒
מה זה מוזיקה כיפית?הפואנטה
תלויי עורך אני מניחה.. אז תלוי תכנית של מי את שומעת
לא לא. זה אפעם לא מוצלח לטעמי. באף שעה שאני מנסה.ואני הקטנה
גג שני שירים ברצף. וגם אז זה שיא.
תנסי בשישי בצהרייםחן,
ממ תודהואני הקטנהאחרונה
בעיקר מאכזב בנסיעות..
בוקר.הנורמלית האחרונה
נזכור את כולם.
בוקר טוב !משה

עוד יום

(רחל שפירא)

בוקר! יפי הבלורית והתוארנפש חיה.
ה' ינקום לענינו דמם השפוך
אמן.
אמןמשה


בוקר טובחיים של


רציתי לתת מודעה לסיור, זה לא מצליח לי...נפש חיה.
מיסרשתינפש חיה.
בוקר טוב! שאלהפה לקצת
למה יום הזיכרון ויום העצמאות ככה צמודים?
צור ארליךנפש חיה.
בהפרש של שבוע/צור ארליך

* שני ימי זכרון סמוכים כל שנה,
לטובת החישוב הכללי
כמה עולה לנו עם מדינה
וכמה עולה לנו בלי. *
היא שאלה על יום הזיכרון, לא על יום השואהברגוע


זה למה שני ימי זיכרון קרוביםחופשיה לנפשי
לא למה יום העצמאות צמוד ליום הזיכרון
אותו רעיון אבל.נפש חיה.
להבין מה יקר פה
להבין פרופורציות.
תקראי מה כתבתי השירשור 'למהותו של יום הזכרון''אניוהוא
יום הזיכרון נקבע למעשה על יום נפילתו של גוש עציוןמשה

שנפל בד' באדר תש"ח, יום לפני הרכזת המדינה ויום וחצי לפני עזיבתם הסופית של הבריטים את הארץ.

כי היום הכי קשה במלחמת השחרור, היה יום לפני הכרזת המדינההסטורי
בד' אייר תש"ח טבחו אנשי הכנופיות בחסות הלגיון הירדני בלוחמי כפר עציון (אחרי כניעה!). בגלל זה קבעו ביום הזה יום זכרון לחללי מלחמת השחרור וממילא כל חללי מערכות ישראל.

בדיעבד זה מאוד ביטא את התחושה הלאומית שהחללים הם מגש הכסף, שעליו הוגשה המדינה.
מה שכתבתי זאת טענת גרשון בר כוכבא, ע"פ פרוטוקולי ישיבות הממשהסטוריאחרונה
וודאי שבד' באייר תש"ט, היה היורצאייט הראשון של קדושי כפר עציון הי"ד

חג שמח. מועדים לשמחה שנזכה להשלמת הגאולה
בוקר טוב. שמוע בן זכורחסדי הים



בוקר{ר}צינית
לא כיף לעשות משמרת היום בבוקר במיוחד שעשיתי גם אתמול בערב. לא מרגישים את יום הזיכרון בכלל...
עד שאני אגיע הביתה כבר ייכנס יום העצמאות ואז לא לעניין לראות טקסים
בוקרטוב. בוקר מוזר משהוסמטאות
איזה דברים מעניינים אתם עושים ביום הזיכרון ויום העצמאות?חסדי הים
אני די מחפשת מה לעשות בעצמאותמחפשת^
בכללי ביום הזיכרון- לא עושה כלום.
בעצמאות- תלוי. אולי עם המשפחה, בתקווה שנעשה מש.
היום העצמאות שלי נופל ביום שישי ובדיוק אז יש לבת של הבתחסדי הים
דודה שלי בת-מצוה!
שושן יום העצמאות? ימ''ל


אני חוגג דווקא ב-ה' באייר מתי שהתחיל בפועל שלטון היהודיםחסדי הים
על ארץ ישראל, ומתי שהאר""י והגר"א על פי הקבלה צפו שיהיה יום מיוחד להחזרת השכינה.
כן, את זה הבנתי לבדימ''ל

מה שלא הבנתי זה איזה תוקף יש ליום שאף אחד לא קבע. אם יש עניין זה בגלל שקיבלו, והיום שהתקבל הוא השנה בד'.

 

אבל שוין, אני ממילא חולק על הנחת היסוד אז זה לא מטריד אותי.

אני חושב שצריך סנהדרין לקבוע יום שמחייב לכלל. אניחסדי הים
יותר חוגג באופן פרטי על שהוחזר השלטון לישראל, כמו שהמאירי בפסחים אומר שליחיד מותר לומר הלל ביום כזה בלי ברכה.
שנה שעברה הלכנו לתערוכה ממש יפה של חיל האווירבוז
היו שם את כל המטוסים של צה''ל, חלקים של מטוס וכל מיני דברים של חיל האוויר.
המון ללכת והמון אנשים אבל נהננו מאד!

ולקינוח מטס חיל האוויר מעלינו, ואז מנגל אצל סבא שלי הסמולני החמוד באדם, שם נרדמתי ברוב קולות על הכורסא.

(אזהרה- מחירי הארטיקים שם יקרים בטירוף, הצטיידו מראש)
במקום ללכת לעבודת הבמות בערב - סיום מסכת.בן מערבא


יפה! איזה מסכת?חסדי הים
מסכת?בוז
כל הכבוד לו שהוא מנצל את היום לדברי תורה...
פסחים. זה בבית כנסת שלנו, מי שרוצה מוזמן.בן מערבא


כל הכבוד.👋👋חסדי הים
מסכת ארוכה
רק לצייןבן מערבא

זה לא סיום אישי שלי, זה במסגרת שיעור בבית כנסת, ואישית לא הייתי נוכח בהכל. 

שאלה נהדרת, אין לי תשובהבא לי בירה
המסורתחיים של

אומרת שחייבים להאזין לחידון התנך
 

^^^עלמת חן
קבוע כל שנה אנחנו עושים את זה! כל כך יפה ומעשיר!
באיזו שעה זה?ואני הקטנה
לא זוכרתחיים של

11 בבוקר..עלמת חן
בגלל שאין לנו טלויזיה אנחנו שמים במחשב טלויזיה בשידור חי- רימון לא חוסם, רואים נהדר וברור
תודה 👍🏻ואני הקטנה
תחביב שליחיהל'ה
לצפות בחידון..
רק שהשנה אהיה בנסיעה ולא אוכל לנצל אותו
אהמ רעיון.חיהל'ה
אמנן זה לא אותו דבר...
אבל בהחלט יעזור לי להעביר את הנסיעה!!

באיזה רדיו משדרים את זה?
מורשתאניוהוא
מה מס' התחנה שלהם?חיהל'ה
כמה זמן לא פתחתי רדיו ...
עובדים משמרות כפולות.הדרכה
ביום הזיכרון{ר}צינית
עבדתי ערב+בוקר
ביום העצמאות-אירוסין בעז"ה
מזל טובחסדי הים
שלך? מזל טוב ענק!!מחפשת^


מזלטובסמטאות
מצרפת לקריאהנפש חיה.

מאושוויץ, ללבנון – ועד ליום הזיכרון / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

בחודשים האחרונים צילמתי כתבה מיוחדת ליום הזיכרון, שבה רציתי לספר את הסיפור הבא: מרתה ויוסף מוצן הם ניצולי שואה. בנם אבריימי, בוגר ישיבות "קול תורה" ו"שעלבים", נפל במלחמת לבנון. הטנק שלו נשרף. מייד אחרי השבעה החליטו חבריו להתחיל שיעור תורה לזכרו, בבית ההורים. יש הרבה שיעורי זיכרון, אבל כמה מהם נמשכים 37 שנים רצופות? הם התחילו כבחורים צעירים, היום כולם כבר סבים לנכדים. בכל שלושה שבועות, כמו שעון, הם מגיעים לבית משפחת מוצן בפתח תקווה. האבא יוסף נפטר לפני כמה שנים, והשיעור נמשך: חלקם רבנים ומחנכים, חלקם בתחום העסקים, אחד מהם שופט – והמשפחות של כולם יודעות שאי אפשר לקבוע שום אירוע בערב של "השיעור אצל מרתה".
כשבאנו לצלם, מרתה ישבה בסלון. המספר מאושוויץ על היד, ומולה תמונה שבה המספר האישי של אבריימי. כשהחברים נכנסו בזה אחר זה, וקול התורה נשמע בסלון – פניה אורו. "אין דבר כזה בעולם", אמרה לי, "שככה דואגים לעילוי נשמתו של חבר". באותו ערב, אחרי השיעור, חשה ברע ואושפזה. בנה, החזן יעקב מוצן, עדכן אותי לאחרונה שהיא הולכת נחלשת. הלילה מרתה נפטרה.
היא תובא למנוחות היום, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מסע חיים של אמונה וגבורה, שנמשך 92 שנים, שעובר דרך אושוויץ ולבנון – יסתיים בבית העלמין בפתח תקווה. לא ידעתי שאני מצלמת את השיעור האחרון, אבל כשיצאתי מהסלון הקטן והחמים שלה, הייתה לי תחושה שכל המאה האחרונה בתולדות העם היהודי נוכחת כאן:
שואה, תקומה, תורה.
לזכרה.
בדיוק עכשיו ראיתי את הכתבה המצולמתחסדי הים
תוכל לשלוח קישור בבקשה?נפש חיה.
מה שהבאת זה בעצם תמליל. הנה הקישור:חסדי הים
וואו. תודה.ואני הקטנה
נוסעת לטיולחיהל'האחרונה
מישהו רוצה לעשות טובה רגע?לעבדך באמת!
כן תמידחיים של


תודה!לעבדך באמת!אחרונה
#שיר_זיכרון - כותבים וזוכרים בפסיפספסיפס

נר, געגוע ותקווה.

מוזמנים לעקוב אחרי השרשור ולקרוא את השירים שנשלחו אלינו,

כל השירים מתפרסמים גם בדף הפייסבוק של פסיפס.

 

נזכור.

זיכרון \ אנה דורפסיפס

הם נופלים ממני
בעת צפירה קורעת את עור התוף
נושרים ומתמזגים באלפי הרוחות הנופלות מאנשים בודדים סביב.
כולם ב
יחד.


לבד עד כלות.


נופלים ממני כמו תפוחים רקובים על אדמה פוריה.
כאבים ישנים ומגלידים חבוקים באלו טריים ומדממים.
מפרים אותי, 
אולי.

קמתי אני לפתוח לדודי
כי חשקתי אליו, וכאבי הרקיעו נפש עיפה
עד
לכת הנשימה.

ודודי חמק עבר.

כמו טיפות הם נופלים
כמו גשם.
כמו מבול.
חללים
חללים
וכל הביחד הלבדי מתרוקן עד אפס 
באחדות הלבבות.

 

 

 

לתגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34763

מתנה יתומה \ פיצוחיתפסיפס

היא ישבה שם
ילדה קטנה
ישבה והמתינה
לאבא.

ישבה על החומה
כשהגיעה השיחה.
זה היה אמא.
בוכה בדומיה.

איפה אבא?

אבא? אלוקים לקחו אליו.
שלח אותו למעלה 

לאחר יריה מפלחת מרוצח ארור.

היא ישבה שם.
ילדה קטנה
על כיסא האבלים
נמוך וכואב

ישבה ולא הבינה
ישבה ולא קלטה.
שבמקום המתנה עם הברכה
שתכננה להביא לו
לאחר שיחזור מהמלחמה

היא תלך לשים אבן
על מצבה
שבתוכה קבור אביה.

 

 

.

 

 

לתגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34765

איזהו גיבור \ ברוך השםפסיפס

גִּבּוֹר, אוֹתוֹ אָדָם נְטוּל פָּנִים.
גִּבּוֹר, שֶׁפַּעַם בְּשָׁנָה כֻּלָּם זוֹכְרִים.
גִּבּוֹר,שֶׁאֶת חֲלוֹם אֲבוֹתָיו הִגְשִׁים-
גִּבּוֹר, שֶׁבְּמוֹתוֹ צִוָּה לָנוּ חַיִּים.

 

גִּבּוֹר, תִּהְיֶה חָזָק וְאַל תִּשָּׁבֵר.
גִּבּוֹר, תִּהְיֶה אַתָּה וְלֹא אַחֵר.
גִּבּוֹר,אָל תִּפְחַד וְאָל תִּירָא.
גִּבּוֹר, אָסוּר לְךָ לְהִכָּנַע.

 

גִּבּוֹר, מֻתָּר לְךָ לִבְכּוֹת.
גִּבּוֹר, אַתָּה אַף פַּעַם לֹא פָּחוֹת.
גִּבּוֹר, לִהְיוֹת חַלָּשׁ זוֹ לֹא חֻלְשָׁה.
גִּבּוֹר,
מִי יַצִּילְךָ מִמְךָ?

 

גִּבּוֹר, שֶׁבּוֹחֵר לִחְיוֹת לַמְרוֹת הַכְּאֵב.
גִּבּוֹר, שֶׁלֹּא בּוֹרֵחַ בִּשְׂדֵה אוֹיֵב.
גִּבּוֹר, שֶׁאֶת כָּל רוֹאָיו הִקְסִים-
גִּבּוֹר, שֶׁבְּחַיָּיו צִוָּה לָנוּ חַיִּים.

 

 

 

תגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34766

זיכרון 2 \ אנה דורפסיפס

ומי ישיר "שלום עליכם מלאכי השרת מלאכי עליון"
מלאך עליון כעת
זהו אתה
עטוף וכרוך בטלית
בדגל
מדינת היהודים.

וילדך ימלמלו סביב שולחן השבת
צאתכם לשלום
ויעשו קרע
ואשה
קוברת בעל נעוריה.

במותך נתת
לעולם
את האהבה.

שלום כבר לא יהיה.
אחרי שאתה אינך

מה יועיל עלה קמל של זית
ויונה הרוגה.

האהבה, בליבנו היא.
למלאכי העליון הקטופים.

החזיקו חרב וחנית. 
הגנו עלינו
מלמעלה.

 

 

 

לתגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34764

כאב של לוחמים \ חייל שריוןפסיפסאחרונה

כואב לי עכשיו,

ואני חושב עמוק,

כי עוד מעט אפסיק לחשוב.

ומה מרגיש לי עכשיו ברגע הזה?

לא יודע להסביר לכם,

מן כאב עוטף כזה.

ולא. זה לא כאב מהסוג הזה שאתם מכירים,

זה כאב מסוג אחר,

כאב של לוחמים.

אני כואב את החיים שהיו לי,

ועוד רגע אינם.

 

כואב את ילדיי שלי,

שלא יהיו מעולם.

כואב את מבטה של אמא,

שתבין שזו מציאות.

כואב את כאבו של אבא,

על--- על שאין לי המשכיות.

ולא. זה לא כאב מהסוג הזה שאתם מכירים,

זה כאב מסוג אחר,

כאב של לוחמים.

 

 

 

 

קישור לשיר המלא ולתגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34767

אולי מישהו פה יידע להסביר ליפה לקצת
מה חשוב כשבוחרים חברת ביטוח?
כרגע אני מקבלת מכתבים ממגדל, הראל, מנורה, גל, כלל, הפניקס
ונמאס לי מכל המכתבים, רוצה לאחד אותם ולא יודעת איך לבחור לאיזה
כל מי ששאלתי אומר לי שזה לא משנה לאן, באמת לא משנה?
שתתעסקי עם אנשים ייראי שמייםחרותיק
לא אמרתי דתיים. אבל שיהיו אנשים מוסריים.
איןבוז
וואו. הכללת בענק.חרותיק
פגשת כבר את כל נציגי חברות הביטוח והוכחת שהם אנשים לא מוסריים?
קשה לי להאמין.

בעיקר כשאני מכירה אחד כזה.
לאבוז
רק שיצא לי לפגוש המון אנשים דתיים, מוסריים וצדיקים שערקו לצד השני כשהיה מדובר בכסף.

אין אפוטרופוס לגנבים.

את מכירה אחד כזה? זה נהדר! אני לא.
מוסריות של כסף לצערנו לא קשורה לדתייםארץ השוקולד
מכיר חילוני כזה ומכיר כמה דתיים כאלה. אמנם כפי שאת אומרת זה נדיר, אבל זה קיים.
(מכיר יותר דתיים, פשוט כי אני מכיר יותר אנשים דתיים.)
זה מה שאמרתיבוז
כשזה בעניינים של כסף הדת לא משנה הרבה.
זה לא שדתיים יותר או פחות מושחתים.
עם זה הסכמתיארץ השוקולד
רציתי להעיר שיש אנשים ישרים בעולם.
עם זה גם אני מסכימהבוז
אבל לא יצא לי לפגוש אחד

אדם ישר לגמרי? במדינה כמו פה, שמי שחוקי נדפק?
קשה עד בלתי אפשרי... כל מי שאני מכירה עובד על החוק בצורה כזו או אחרת.
לעבוד לפי החוק זה לא להיות מוסריסביון
ואדם יכול להיות מוסרי וישר ולעבור על החוק כל הזמן (מן הסתם רוב האנשים המוסריים עוברים על חוקים כל הזמן פשוט כי עם כמות החוקים זה די בלתי אפשרי לנשום בלי לעבור על החוק)
אמרתי ישר, לא מוסרי בהכרחבוז
כי ישר זה ללכת לפי החוקים, ומוסרי זה משתנה מאדם לאדם. יש כאלו שחושבים שהכי מוסרי זה לדפוק את המדינה וכמה שיותר
ללכת לפי החוקים זה לא ישרסביון
זה ראש בקיר.
והנה לך תשובה של אדם לא ישרבוז
יש מדד שירותנחשון מהרחברון
זה פרמטר
ויש מחיר. גם פרמטר חשוב.
ויש גם מה כלול בפוליסה - פרמטר חשוב.
נ.ב. גל זה לא ביטוח זה קופות גמל של מוריםנחשון מהרחברון
ומכיוון שכך אני מניח שאת מדברת על פנסיה ולא על ביטוח...


אפשר לחפש סוכן ביטוח שיעשה לך את העבודה חינם ומחסוך הרבה כאב ראש - החיסרון הוא לא אובייקטיבי לגמרי כי הוא מקבל עמלה ממי שהוא מפנה אתכם אליו

אם יש כוח טיפה ללמוד ולהתמקח - שווה אם לא. לכי לסוכן יותר טוב מאשר כלום ובאלגן
אני רוצה ללמוד ולהבין מה אני בוחרתפה לקצת
אבל לא יודעת איך
וכן, התכוונתי לפנסיה
אלא אם יש לי עוד משהו פתוח ואני לא מעודכנת
ואני כבר לא מורה ככה שלא קריטי לי להיות דווקא בשל מורים
יש כמה אתרים נחמדיםנחשון מהרחברון
יש את 'פנסיוני' יש את 'לקבל את המירב' תתחילי מהם.

את כל את לא יכולה להעביר למקום אחר בעיקרון.
קיבלת שמה את הכסף כהטבה מסויימת וככה זה נשאר
זה מאוד משנהסביון
לכל חברה יש מסלולים משלה...
אפשר ללמוד באינטרנט על השיטה שבה עובדת הפנסיה ואח"כ לבחון את המסלולים בכל מיני חברות, זה תלוי כמה זמן את מוכנה להשקיע בזה (אם את רוצה קישורים ספציפיים אשלח מחר בלנ"ד)
אשתדל מחר בבוקרסביון
אם אשכח תזכירי לי
רק שאלה קטנהסביון
את מדברת על הפרשת חובה לפנסיה או שהחלטת על דעת עצמך לפתוח קופה? (מניח שהאפשרות הראשונה, אבל כדי לוודא)
פנסיה חובהפה לקצת
הנה:סביון
בגדול - יש שלושה סוגים: קרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים (יש גם קרן השתלמות אבל את זה המעסיק לא חייב לתת לך, שווה לברר כי יש לה יתרון - מותר למשוך את הכסף אחרי 6 שנים אם מתעורר צורך כלשהו ולא חייבים לחכות לפנסיה. כמובן שכסף שתמשכי עכשיו זה אומר שלא תקבלי בפנסיה...).
לביטוח מנהלים לא מתקרבים כי הוא לא משתלם בכלל.
רוב האנשים בוחרים קרן פנסיה, אני אישית בחרתי בקופת גמל. ההבדלים ביניהם (שימי לב שדמי הניהול המקסימליים לא אומרים הרבה כי בד"כ יתנו לך בפחות מזה):
סוגי חיסכון פנסיוני - קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקופת גמל
מה ההבדל בין קופת גמל לקרן פנסיה? -
אמלק - קרן פנסיה זה ביטוח מקיף (בגדול) וקופת גמל זה רק כסף.

אם החלטת שאת רוצה קרן פנסיה, לדעתי הכי כדאי ללכת לאחת מקרנות ברירת המחדל:
קרנות פנסיה ברירת מחדל
שימי לב לדמי ניהול כי הם מאוד חשובים. דמי ניהול מהפקדה זה כמה שהם אוכלים לך מהכסף שאת מפקידה כל חודש, ודמי ניהול מצבירה זה כמה שהם אוכלים לך *מכל הקופה* כל שנה.

קופת גמל זה עסק קצת יותר מסובך כי יש הרבה סוגים. בגלל שיש לך עוד 40 שנה בערך עד הפנסיה, כדאי לשים את הכסף בקופות מחקות מדדי מניות ורק 10 שנים לפני הפנסיה כדאי להעביר אותם משם בהדרגה.
תקראי על זה כאן (רק את החצי השני, מ"התייחסו לפנסיה כחלק מתיק ההשקעות הכולל". בתקווה שזה לא סינית):
אז תכל'ס, מה לעשות עם הפנסיה? - הסולידית
אם תחליטי שאת רוצה קופת גמל אני יכול לתת המלצות יותר ספציפיות.

ותחפרי קצת באתרים שנחשון כתב.
מבחינת פוליסה, כמה *שיותר* השתתפות עצמיתארץ השוקולד
ביטוח נועד להגן עלייך מדברים שיהיה מאוד קשה לעמוד בהם, כמות כסף שהיא ריאלית להחזיק עדיף שתשמרי אצלך ולא תשלמי לביטוח עוד על זה.
(זה כעיקרון ההסבר, שמעתי זאת מאדם שמבין מאוד בביטוחים)
אף אחד לא שאל אותך את השאלה הפשוטהה-מיוחד

על מה מדובר?

ביטוח חיים? ביטוח בריאות? ביטוח רכב? פנסיה? קרן השתלמות? 

 

אוקי אבל זה נראה לי מוזרה-מיוחד

יש לה קרנות פנסיה מ-6 מקומות שונים? 

מחליפים מקומות עבודה.נחשון מהרחברון
קורה. גל זה קופת גמל של מורים זה מקביל לקרן פנסיה אחת.
זה אני יודע. אבל 5 מקומות עבודהה-מיוחד

וכל אחד למקום שונה??

אפשרי אבל מצחיק קצת

בקלותנחשון מהרחברון
יש 2 בני זוג
כבר הורדת לחצי
ויש סוכנים שמעבירים באותו מקום עבודה פנסיה.
גם כשעוברים מקום עבודה בד"כ אפשר לאחד קרנות פנסיה.ענבל
בס"ד

לי למשל איחדו בעבודה הקודמת את הפנסיה עם הפנסיה משופרסל.
אפשר. אבל לא מוכרחיםנחשון מהרחברון
הוא שאל איך אפשר להגיע למצב כזה
אגב היום החוק אומר 'הברירת מחדל זה לאחד אלא אם כן אומרים אחרת. אבל זה חדש
קודם כל לאחדנשויטריבינתייםאחרונה
את צריכה לאחד את כל הכסף שצברת בפנסיה למקום אחד - ככה תחסכי לעצמך פניות לכל חברה והרבה ניירת
בנוסף, יכולת המיקוח שלך לגבי דמי הניהול יהיה טוב יותר
במי לבחור? זה שיקול של דמי הניהול שהם לוקחים וגם של התשואה של כל גוף
בהצלחה
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

אי אפשר להמלט מהצרות והיגונות שבעקבתא דמשיחא זולת ע"י צפית הישועה.

וכדי שהצפיה תהיה נחקקת בעומק הנפש פנימה עד כדי שתתגשם בחיים ובמעשה לחיות עפ"י צפיה זו, יש צורך להתעמק בלימוד הישר בתוכנם של הגילויים העתידים להתגלות, ונעמי עלית ההויה והתרוממות כל הנמצא בה. 

שכן ע"י העיון העמוק בענינים אלו וההתרוממות הרוחנית שעל ידם- כל האיברים מתחילים להתגעגע לטוב הצפון שבנוראות עלית העתיד המזהיר והמאיר, שלרגלי הארתו בכל העולם כולו ובכל המחשכים יעלו גם המה לתכונה בהירה ומזהירה, ומתוך זה מתרוממים הם למדרגת העתיד, ותכונת החיים בכל הפרטים ובכל הבחינות מתעלה ומתרוממת לחיים עליזים, חיים רוחניים, חיי עתיד נצחי, באופן שמרום מרומים ועד המדרגה היותר נמוכה נטוי קו אחד מהארת העתיד הנפלא והמזהיר, החובק בזרועו ישועת כל העולמים כולם.

 

צפית ישועה כזו, כאשר חיה וערה בלבבות נאמנים, מלבד מה שעל פי הטבע היא מפיחה רוח עז ועצמה באהבה את היסורים והיגונות- מאחר שיודעים ומאמינים כי לא לעולם יעמדו היסורים ועוד מעט יפטרו והעתיד המזהיר יזרח כצאת השמש בגבורתה, וכלא חשיבי היסורים הזמניים לעומת הנצחיות העתידה לבוא- לבד כל זה, הרי צפית ישועה זו, היא סגולה רוחנית ונפלאה להקל בכובד היסורים וגם למנוע אותם מלבוא, וככל מה שהאדם מתאמץ בצפית ישועה ביותר, כן מתבטלים ממנו כל מיני צער ויגון, והצפיה תלבישהו בעדי של יופי וגבורה ועוז והדר יקדמו את פניו בשמחה ואורה. 

(ממעיני הישועה ח"ב פרק ל"ו)

 

 

@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ

יישר כוח!!!בא לי בירה
מעניין, תודה רבהארץ השוקולד
ותודה על התיוג
וואי מדהים!תופסת אומץאחרונה
וגם עוד יותר מתחבר להיום..
תודה רבה.
היום שמונה עשר יום שהם שני שבועות וארבעה ימים בעומרספירתהעומר

"18.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
ח"י! 'זכרנו' לחיים.חסדי הים
^ היום זה חזק במיוחדואני הקטנה
תודה!פה לקצת
🔺🚧 קפיץ 🔺🚧ספירתהעומראחרונה
למה אסייתים מצלמים כל כך הרבה תמונות?חסדי הים
כי יש להם מצלמות מעולות בזולבוז
אני באמת לא יודעת למה. הם כאלה אנשים הזויים.

היינו באי שזכה לתואר "האי היפה בעולם" לשנת לאידעתמה, יש שם חוף לבן מהמם. כל האירופאים והאמריקאים נכנסים לים,
רק האסייתים מתלבשים יפה, נכנסים עד הברך, מצטלמים המון וחוזרים למלון.

אנשים מוזרים. ללא ספק.
אני מסתובב הרבה ברובע הנוצרי. כל האירופאים קוראים טקסטיםחסדי הים
'קדושים' ומצטלבים, ורק האסייתים מצלמים עשרות תמונות מאיזה אנדרטה שהם בקושי מבינים מה המשמעות שלה.
טוב, הם לא דתיים אדוקים.בוז
אל תשכח שבשביל האירופאים זו דת, בשביל האסייתים זה תרבות שונה...

ובכללי הבדלי תרבות.

ואל תשכח שאם אתה היית נוסע לאפריקה או מקום שזר לך לחלוטין גם היית מצלם הרבה. ככה זה ישראל בשבילם.
חלק מהאסייתים (למשל ההודים) דתיים די אדוקים,בא לי בירה

אבל זו אכן לא הדת שלהם

כשאומרים אסייתים לא מתכוונים למי שגר באסיה, למרבה התמיההבוז
לא מתכוונים לאיראנים, עיראקים, טורקים, לבנונים, חלק מהרוסים, הודים, אינדונזים כו'.

מתכוונים בדרך כלל למלוכסני עיניים, סינים, יפנים, פיליפינים וכו'.

בוודאי שהרבה מהאנשים הגרים באסיה דתיים אדוקים, כמו האיראנים.
אבל רוב ה"אסייתים", מלוכסני העיניים, לא נוצרים (ואם כן זה לאחרונה יחסית) אלא פגאניים-בודהיסטים וגם לנוצרים שבהם אמונות פגאניות.
אולי מעיקרון דומה לאנשים שהולכים לטיולנאור97אחרונה
ועושים כל הזמן סלפי וכו' במקום ליהנות מהטיול.
כלומר יש מטרה נוספת חוץ מליהנות.

כנראה האסייתים לא באים רק ליהנות אלא גם לתכלית כלשהי. אולי בעיקר לחוות עולם חדש (ופחות להבין אותו). וחלק מהעניין זה לתעד אותו כדי להפנים את זה וכדי לשמר את החוויה ללאחר מכן.
אולי.
צריך לשאול מישהו שעשה שם איזה טרק ומבין את הראש או איזה שליח חבד..
כי זה כיףחופשיה לנפשי
גם אני מצלמת הרבה תמונות.
כאסייתי (אני מארץ ישראל)בא לי בירה
1. אנחנו באים מרחוק ופחות מורגלים
2. ממילא מה שטריוויאלי בעיני האירופאים
מרגש בעינינו
3. אבל גם יותר זר ולכן אנחנו מעדיפים לצלם
מאשר להרגיש מקומיים או בנוח
4. הרווחה הכלכלית היא תופעה חדשה במחוזותינו
ולא גדלנו על מה שברור מאליו לאירופאים
התכוונתי למזרח הרחוק, אבל התשובות שלך טובות.חסדי הים
עוד מעט זה קורה ומרכיביםקראנץ שוקולד

ממשלה, מזל טוב קיבלתם תיק
1. חינוך.
2. אוצר.
3. ביטחון.
4 משפטים.
5 פנים.
6. ביטחון פנים.
 תכתבו 3 דברים שהייתם משנים בכל משרד באופן מיידי כשאתם נכנסים אליו.

נראה אין מה לשנותאריק מהדרוםאחרונה

גן עדן.

למהותו של יום הזכרון.אניוהוא
נראה לי שכתבתי את זה שנה שעברה פה, קצת הוספתי - אבל בעצם הדברים כואביםצלי כי גם פה באתר ובפורומים נמשכו לגישה הזו של השכול במקום העצמה.


נראה היום שיום הזיכרון הוא יום של עצב. יום של שכול וכאב.
המשפחות השכולות אינם צריכות את יום הזכרון. אצלם כל יום הוא זכרון. המשפחה השכולה צריכה תמיכה כל השנה. לא דווקא ביום זה.
ואנחנו?
האם אנו שוכחים אותם? כנראה שכן, לצערי. אבל האם הזכרון יום אחד בשנה והכאב הוא מה שיועיל? ואם כן, למי הוא יועיל?

אולי ניתן להציע הבנה אחרת למהותו של יום הזכרון. ומתווך הדברים נבין מדוע יש המתייחסים ליום עצום זה כיום שכול.
יום זה הוא יום של הבנה של תהליך. יום שבו נוכל להבין מה הוקרב למעננו כדי שנלמד להיות ראויים יותר ליום הבא - יום העצמאות.
יום זה הוא זכרון, אמנם עצוב, אך מלא קדושה, עוצמה ורוממות רוח.
קדושתם של החיים, ומאידך גם המוות על קידוש השם.
עוצמת המשך החיים, ומאידך גם עוצמת המלחמה ומסירות הנפש.
ועל כל אלה רוממות הרוח של האומה כולה - הנובעת מתוך רוממות הרוח של לוחם המוסר נפשו על מזבח הארץ.

הנצחת השכול חוטאת למהות היום הקדוש הזה.
אז מדוע יום הזכרון הפך ליום השכול?
כיום קדושת החיים ומסירות נפש - הם ערכים המצטיירים בעיני כמה מ'קובעי המדיניות', פוליטיקאים ואנשי תקשורת, כערכים קיצוניים (שלא לומר דתיים קיצוניים) ומשכך ערכים אלו מובילים ל'מלחמה הבאה' ואנו הרי שואפים ל'שלום'.
אדם שנאבק על קדושת החיים ומוכן למסור את נפשו במאבק ובלחימה למען מטרה בה הוא מאמין - הוא מסוכן ל'שלום' המיוחל, ובשביל שלום לעיתים צריך גם להתפשר ויש גם 'קורבנות' לשלום הזה...
לכן התוכן שקיבל יום קדוש זה הוא השכול, כדי לחזק את הנרטיב של הצורך בשלום ולא לגרום להתקוממות במאבק או בלחימה, אחרת שלא ייווצר עוד שכול חלילה.

האם נרצה לחנך את הדור הבא לתעצומות נפש או להפסקת 'מעגל האיבה'...?
גם אם נניח שיש אמת בדברים אלו
עלינו לזכור שהצד השני של 'מעגל האיבה' לא חפץ בהפסקתה...
אז למה אנו צריכים לחנך?
כתבת יפה.נפש חיה.
יפה יש"כבסדר גמוראחרונה
לא יאומן.אניוהוא
שוב 'הפסקת אש' עם חמאס?
למה לא כותשים אותם וזהו???
דווקא צפויימ''ל

היה הרבה יותר מפתיע אם היו מסרבים להפסקת אש.

 

למה לא כותשים אותם?

קודם כל כי הם לא שום.

דבר שני, בגלל המחיר של שבועות/חודשי מלחמה (נזק בעשרות מליארדים למשק ועשרות/מאות הרוגים).

דבר שלישי, בגלל המחיר של היום שאחרי עם שלטון שקרס בגללנו והמשבר ההומניטרי שייפול עלינו.

החוסר ודאות גם עולה כסףאניוהוא
כי פחות קונים בדרום, פחות נופשים שם - מילא יש פחות מיסים...

ועוד -
זה לא באמת משנה האם תוציא את המליארדים האלה עכשיו או בסבב הבא...
בעיקר כי אין חזוןהסטורי
כשאין תחלית לסבב ועוד אחד שברור לכולם שהוא רק זמני עד הסבב הבא. חבל שבשביל זה יהרגו חיילים.

יהיה טעם במלחמה, רק כשההנהגה והציבור יהיו מסוגלים לכבוש את עזה על מנת לשלוט בה לתמיד וליישב אותה מחדש.
אף אחד לא רוצה לכבוש את עזהמשה
ואף אחד לא רוצה להקים את גוש קטיף.
אז עדיף ככה. לשלם קצת שוחד ולדחות את הקץ.
לא צריך לכבוש ולא צריך להקים את גוש קטיףאניוהוא
מספיק להוריד את כל ראשי החמאס, לתת להם מכה יותר חזקה ממה שהם יכולים לדמיין.
ואז מה?אריק מהדרום
לתת להם להתארגן לבד?
להכניס לשם גורמים בינ'ל בחסות אמריקאיתאניוהוא
את מי? כוח האו"ם?סביון
"גורמים בינלאומיים" זה בדיחה לא מוצלחת שלא עבדה בשום מקום (עד כמה שידוע לי)
זה עובד בסוריה.אניוהוא
בטוח שזה קשור לכוח האו"ם?סביון
הסברה הפשוטה שלי היא ששני הצדדים שם יודעים שאם הם יורים עלינו אנחנו מחזירים.
לכן לא כתבתי כוח של האו'ם אלא גורמים בינ'ל בחסות ארהב...אניוהוא
ויש כוח כזה בסוריה?סביון
כוחות הקואליציה...אניוהוא
קודם כל - מצד האמת, צריך!הסטורי
מה יעיל ומעשי כרגע - זו שאלה אחרת
נכון מאד.ד.

ראשית, זו לא שאלה של "ואז מה"?..

 

האיבוד של ההרגשה הכי בסיסית - שלא יעלה על הדעת מצב שהם מחליטים לשגר טילים לתוך המדינה, מחזירים ו"נגמר סבב" - זה הכי גרוע.

 

מרגילים אותנו ואת העולם כאילו זה "אפשרי". סתם כך להחליט לירות מאות רקטות למדינת ישראל?! הם צריכים להבין שלא יעלה על הדעת, מחסלים על המקום את כל האחראים, אין היענות לשמץ "תיווך". מחסלים אותם, הורסים את בתיהם, לא מפסיקים.

אין כל צורך בכניסה קרקעית בשביל זה. זה קודם כל. כבוד ישראל. והערך של חיי יהודים.

 

אח"כ, גם ה"ואז מה". ואז - הם יצטרכו להיכנע. במלחמת ששת הימים, כמו גם במלחמות אחרות, הסתיים עם כתה כניעה של האויב. איבדו כאן את הדברים הכי בסיסיים.. אם ישרלא היתה מודיעה שדבר כזה לא יעלה על הדעת, ו"השתגענו", היו מבינים שזה תג-המחיר אצלנו. ומקבלים. והרשעים האלו היו צריכים לקבל כל תנאי של ישראל. כולל פירוז, כולל החזרת גופות החיילים. לא רוצים - ממשיכים..

עדיף שלאמשה

במקרה כזה, יבוא "אבו מאזן" ויבקש מחדש את החזקה על הרצועה וגם יקבל בלחץ בין לאומי. כבר עדיף החמאס.

האמת כבר התחלתי לחשובוהוא ישמיענו
איזה ברכה אמורים לברך כשמגיעים לנצרים ולכפר דרום וכו' במהלך המלחמה..
ערי קדשך היו מדבר?
או ברוך דיין האמת?

אוף... זה קשה. אני יודע...
מלחמה על ארץ ישראל זה כואב. ארץ ישראל נקנית בייסורין

ובינתיים אנחנו עושים שטויות. במקום להרוס את עזה
אם כבר שוחדמושיקו
במחיר של העלאת מטוס ולשלוח טיל.

אפשר לתת לכמה מאות כרטיס צד אחד לאירופה ולרוקן את הרצועה מאנשים
למה?אריק מהדרום
כי ארויזיון.
ובכל הסבבים הקודמים גם היה אורוויזיון?ימ''ל
זו המדיניות.
בטוח שהיה גם ארויזיוןאריק מהדרום
כל שנה יש.
ממה אתה מופתע?ספק

זה מה שקרה כמעט בכל סבב עד היום - למה שהסבב הזה יהיה שונה? 

אני מסכים שזה ביזיון - אני פשוט לא מופתע. זה היה די ברור שכך זה ייגמר בשניה שזה התחיל. 

שום דבר לא מפתיע..ברגוע

נתניהו עם אותה מדיניות כבר 10 שנים.

בנתיים היחיד שהיה קרוב לכבוש את הרצועה זה אולמרט בעופרת יצוקה.

אולי אחרי נתניהו משהו ישתנה אם גדעון סער יבחר במקומו (שאר הבחירים בליכוד נשמעים כמוהו),  

אבל א"א לדעת כי גם נתניהו אמר אמירות כאלה לפני שהיה ראש ממשלה..

וואי לא שפוי!יהלום שחור
הרגע הודיעו לאחים שלי שהם צריכים לחזור ללימודים והם בכלל נסעו לדודים כדי לברוח מהאזעקות.. לא נורמלי המצב הזה, אם כבר התחילו סבב עדיף לסיים אותו ולא לשים על 'מצב שקט'
אנשים מתו למה הם מחכים? נמאס שאנחנו כל כך מפחדים מהם.. זה הרי ברור שחמאס ימ"ש תיזמנו את הטילים לשבוע הזה, זה היה צפוי עוד מלפני חודשים למה לא תכננו כלום? כבר שני לילות בלי שינה במקלטים וכל זה לשווא?

סוף פריקה
חבל שאי אפשר להכניס לקבינטטרכיאדה

את כל משתתפי הפורום למיניהם/נהגי המוניות לדורותיהם/סתם עמך/יאיר לפיד וכו'

תגידו- למה אתם חושבים שאתם מבינים יותר טוב מאנשים שיש להם מן הסתם הרבה יותר

ניסיון מכם וגם יודעים דבר או שניים שלכם אין מושג בו.

מצחיק אותי כל פעם מחדש הניסיון הנואל לתת עצות למקבלי ההחלטות ולמתוח עליהם ביקורת 

לא שאני חושבת שהם חפים משגיאות או משיקולי דעת מוטעים אבל מכאן ועד להביע את דעתנו הקטנה

רחוקה מאד הדרך

מה באמת אנחנו מבינים בביטחון???

אז מהניסיון שלי...השתדלות !
מדינת ישראל במלחמה עם הערבים עוד לפני שבכלל הוקמה. זה המון שנים למלחמה. המון זמן ללמידת מהלכי האויב, האמונות, המחשבות, וצפיית המהלכים הבאים שלו.
ומתוך כך- זה המון זמן בשביל לבנות אסטרטגיה טובה מספיק שתגרום להפסקת המלחמה, לתמיד.
יותר מ70 שנה של הפסקות אש חוזרות ונשנות, שהם מפרים אותה ברגע שמתחדש להם הנשק.
אני חושבת שמאוד הגיוני להבין שזו טעות להביא לאויב דלק בזמן מלחמה מולו. הם לא שותים דלק בעזה, והם יכולים לחיות טוב מאוד בלי. הדלק מגיע לחמאס.
זה לא שאמרנו להם עכשיו- תטילו פצצת אטום על עזה! כי, פשוט זה לא עובד ככה.
כן חשוב להעביר ביקורת, כדי שהאנשים שם למעלה קצת יזרזו את עצמם לפעול בעניין הזה.
ולעבור מהגנה להתקפה, כי ההתקפה זו ההגנה הכי טובה.
בשביל לבנות תוכנית פעולה מלאה- הם יודעים יותר, ויכולים לחשב את כל ההשלכות מבחינת כל התחומים הנוגעים למלחמה.
(ולא הציעו כאן תוכנית, רק שצריך להפסיק עם נוהלי הפסקות האש האלו).

---
לא מבינה למה האירוויזיון היה כאן שיקול. למה התחרות הזאת חשובה יותר מביטחון אזרחי המדינה? הייתה פה הזדמנות זהב להכות בחמאס. והם פשוט עצרו אותה.
הלוואי, אבל העם לא רוצה.בא לי בירה
לא בטוח שהעם לא רוצה.אניוהוא
מישהו בדק את זה?
כןימ''ל

היו בחירות (ואפילו ממש בסמוך לסבב שהסתיים בכניעה משפילה לא פחות מהנוכחית).

 

כנראה שרוב העם כן רוצה "להיכנס בהם" אבל סומך על שיקול הדעת של נתניהו, בסופו של דבר.

המצביעים של גנץ חשובים כמוהו?אניוהוא
כי לדעתו צריך להמשיך....

קודם כלימ''ל

גנץ לא היה פועל אחרת מנתניהו.

חוץ מזה - רוב העם העדיף את נתניהו.

לא מדברים על דעת הפוליטיקאיאניוהוא
אלא על דעת העם
מה ששאלתי על דעת גנץ ומצביעיןמלהראות שזה לא משנה מה הפוליטיקאי אומר /עושה - המבצעים לא דווקא בחרו בו בגלל זה.

לדעתי פשוט שרוב העם (תוריד את הערבים מהמשוואה) מעוניין במשהו נרחב יותר מול עזה. לא יודע עם מהאוויר או קרקעי
אבל מבצע שברור לכולם מי יצא וידו על העליונה.

כן ולאימ''ל

אני מסכים שנראה שהרוב מעדיפים פעולה צבאית רחבה, אבל הם מעדיפים הנהגה עם שיקולים אחרים. כך שלמעשה בפועל הם מעדיפים את הכניעה הזו.

 

זה מורכב, אבל יש פה אבחנה בין הדחף והרצון העכשווי לבין הסתכלות הכוללת.

וזה אותו דבר לגבי השרשור של @נאור97 לגבי יו''ש (רוצים סיפוח וכיבוש אבל בפועל מעדיפים 'אחריות מדינית' וכו').

יש הבדל בין רצון לאחריות לאומית - שזה דבר מובןאניוהוא
לבין העדפה של כניעה - שזה דבר לא הגיוני.

למרות שבשני המקרים - פשוט שככה לא מתמודדים עם טרור.

אגב יש איזה אחד שכתב ספר מעולה על איל מתמודדים עם טרור.
הבעיה היא שהמחבר לא מיישם את מה שהוא בעצמו כתב.
אגב, פרט שולי, למחבר קוראים בנימין נתניהו....
יש הבדלימ''ל

והעם סומך על נתניהו שיעשה את השיקולים האלו.

אני חושב שהעם טועה, אבל זה לא משנה את העובדה שזו ההעדפה שלו.

 

ולגבי נתניהו - כנראה שזו הגירסה שלו ל"דברים שרואים מכאן לא רואים משם".

(ואגב, הפעם יש שמועות שהיו מעורבים שיקולים נוספים להפסיק ואני לא לגמרי לא מאמין לזה)

או שברגועאחרונה
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך ג' באייר תשע"ט 08:40
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך ג' באייר תשע"ט 08:40

העם כן רוצה שיכתשו את חמאס אבל לא סומך על אף פוליטיקאי שיעשה את זה, ולכן נאלץ לבחור בנתניהו.

או שיש פוליטיקאים אחרים שסומכים עליהם, אבל לא בוחרים בהם כי יש עוד שיקולים אחרים (דת ומדינה, כלכלה, יחסי חוץ וכו').

יום הזיכרוןנפש חיה.
מוזיקה תואמת יום
אוירה.
יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה 2019 התשעטענבל

בס"ד

 

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, כיכר רבין תל אביב.
פתאום הבנתי מה גורם לי להרגיש הכי יום הזיכרון, מה גורם לי לבכות בטקס.
היה חייל אחד, קראו לו איל שחם. מספרים עליו שתמיד היה מנהיג אבל עם שיקול דעת. כשהתגייס לצבא, מספרת משפחתו, הוא התגייס לשריון כי שם הוא ידע שהוא יתקדם הכי מהר. בשריון הוא שירת בסיני, בשארם, אבל הוא הרגיש שזה לא קרבי מספיק וביקש שיעלו אותו לרמת הגולן. הצבא הסכים ואיל עלה לגולן והיה מ"פ בשריון. השנה הייתה 1973 כשאיל חוזר הביתה ואומר לאביו שיגיד למשה דיין, שר הביטחון דאז, שיעלה מילואים לרמה. איל מתריע שהכוחות שפרושים על הגדר הם רבים מספור, שלא נוכל להם במידה והם יפתיעו. כמובן שלא מאמינים לו, וביום כיפור הם הפתיעו. איל נהרג ביום השני למלחמה. 
ההבנה שהכתה בי ברגע שמיעת הסיפור הייתה "רגע, הוא לחם במלחמת יום כיפור". איל הוביל כוח תקיפה קטן והצליח להדוף טנקים סורים. אם איל לא היה שם, אולי היישוב שבו גדלתי לא היה נולד, אולי איל הוא זה שגרם לי להיוולד בין שדותיה הירוקים [לרוב] של רמת הגולן. הרגע שבו הכתה בי ההבנה הזאת שבר אותי. איל ליטרלי הציל לי את הבית עוד לפני שהוא היה. איל מת על הגנת בתים רבים שעוד לא נולדו. שם נשברתי. 
ברגעים כאלו, רגעים של הבנות, פתאום הכל היכה בי חזק- הם ממש שמרו עלינו. תמיד זה היה לי כל כך רחוק, זה גם תמיד ריגש אבל עדיין היה כל כך רחוק, ופתאום זה קרוב, זה הבית שלי, בזכותו נולדתי וגדלתי בחבל הארץ היפה הזה ובזכותו יש לי בית לנסוע אליו אי שם בצפון הרחוק. 
היו כמובן עוד רגעים שריגשו, היו הבנות קטנות כמו ההבנה שחלק מהנופלים צעירים ממני במעט שנים או בני גילי, או משפחה דרוזית שדוד ואחיין שנקרא על שמו נהרגו שניהם בהפרש של כמה שנים והמשפחה עדיין שומרת אמונים לישראל, אלו הבנות מזעזעות, אבל הבית, הבית הוא זה ששבר אותי.
אז תודה לך איל, תודה שהיית אמיץ מספיק ושכנגד כל הסיכויים המשכת והדפת, תודה על הבית שנתת לי.
יהי זכרו וזכר כל הנופלים ברוך.

 

[מועתק מהפייסבוק שלי]

כתבת יפה ממש.בוז
אין מה לומר.
יפה.. בהחלטהפואנטה
ראיתי סרטון שעשו על חייל דתי
על כמה צדיקות שהייתה בו, ועד כמה מסירות, ואהבת הארץ

ואז ברכתי
והמילים "רחם נא.. על מזבחך"
על המזבח,
על המשכן
הרוחני העצום
שהיה בכל אחד מהם
שכל אחד מהם בנה בליבו
ועכשיו איננו
רחם
תרצה אותם שוב
ואוו,,,,,,,,אחרונה
צמרמורות, יפה וכואב מאד
הפיסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

העמל על תורה שבע"פ הוא תכלית לעצמו, והוא מעצם הסדר של השגתה של תורה. מה שממאנים בעמל, הוא אך מצד אי ההשגה בגדלותו של העמל עד כמה הוא עצמו מהסדר של התורה, ועל מה שיוצא מן הסדר רוצים לדלג, ולפיכך סובלים מזה. כל העמקה והבנה שהוא מהסדר, מפיג התנגדות לעמל, ומפיג גם טעם העמל, ונהפך לששון ולשמחת עולם. "העם ההולכים בחושך ראו אור גדול" (ישעיה ט א)- "אלו בעלי התלמוד שראו אור גדול" (תנחומא נח ג), היינו העמלים בתושבע"פ.  (רזי לי שכג)

 

 

@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!!@חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ

תודה! אשריך ר' איד!יהודי אמיתי!

תעביר לפורום בני הישיבותאניוהואאחרונה
די דחוף..פצל"ש חד"פ
מישהו יודע מתי תפילת יום העצמאות במרכז הרב?
וכאילו, מה עושים שם? ז"א, יש הרקדה, שיעור תפילה? עזרת נשים פתוחה?
תודה מראש
תודה רבה! פצל"ש חד"פאחרונה
נזכר בכםזיויק
חברי שנהרגו על קידוש השם

הי"ד

חמש שנים לצוק איתןג'וןאחרונה
שני חברים שלא יחזרו.
כאילו זה היה אתמול.
מה זה משנה אם הוא כשיר לעמוד לדין או לא?simple man

חיה רעה צריכים להרוג גם אם היא לא אחראית למעשיה.

 

אני באמת לא מבין מה הרתיעה שיש כאן מעונש מוות.

מסכימה עם הסתייגויונתחיפושית~
מה יקרה כשלפי חוק יהיה נידון למוות יהודי?

..simple man

אין סיבה שלא

גם יהודי לפעמים יכול להיות חיה רעה, וגם על פי התורה לפעמים צריך להרגו... ולא רק בדיני תורה אלא גם בדיני מלכות.

לצערנו - וודאיחיפושית~
אך חוקי המדינה עוד לא זהים לחוקי התורה. כך שנראה לענ״ד שהסיכון גדול.
או שאפשר לעזור לו לטפל בעצמורצה לאש

גם לא הורגים בן אדם כדי לאכול אותו

בכל זאת יש הבדל בין אדם לחיה

תלמד מאמרים הלכתיים בנידוןבסדר גמוראחרונה
אני בעד לשרוף אותו חי
ארץ ישראל. כמה תהיות. אשמח לתגובות.נאור97
ידועה חשיבותה של הישיבה בא"י וממילא של מצוות ישוב א"י.

אבל יש לי כמה תהיות על זה.
ה"מאבק" פה הוא הרי לא נגד אויב אלא נגד העם שלנו שוואלה לרובו לא באמת אכפת מיו"ש.
תגידו לי ליכוד? לא באמת מעניין אותם.
תראו כמה מלחמות יש על לקבל תקציב למד"א כל שנה. על לסלול כבישים נורמלים. על אבטחה לישובים.
שכפ"ץ שלכם? לפחות תעריכו אותו גם במעשים.
תמצאו לי ח"כ חילוני אחד מהליכוד שגר בהתנחלויות. אחד. אתם יודעים מה? אפילו ח"כ דתי מהם לא זכור לי שגר בהתנחלויות (אדלשטיין היה גר שם לפני שהתאלמן ונישא בשנית).

(גם לא הגון בעיניי שיש רבנים ממגזרים שונים שדיברו ומדברים על החשיבות של התיישבות במקומות האלה כשלא הם ולא צאן מרעיתם גרים שם, אפילו לא בחלקו).

הבעיה היא שבגלל שאנחנו חושבים שהם איתנו ומעריכים אותנו אנחנו תמיד מתקפלים. במקום ללכת עד הסוף בדרישות הסופר מוצדקות שלנו.

להגיד את האמת לדעתי- באופן ההתנהלות של היום אני לא רואה היגיון לבחור לגור ביו"ש למי שבא מחוץ לשם (חוץ מהעובדה שיש שם אנשים נפלאים).



האמת היא שצריך לשנות את השיטהמשה

במקום אידיאולוגיה לדבר פרקטיקה ואיכות חיים. ההמשך יקרה מאליו.

 

דבר עם בני כשריאל ממא"ד או רון נחמן ז"ל שזה בדיוק מה שהם עשו.

צודק. אבל הפרמטרים האלונאור97
יתפסו פחות בהתנחלויות ממש, שם יותר מסוכן מאריאל וממעלה אדומים.

וחוץ מזה לא כ"כ הבנתי את הטענה- אני באמת חושב שבמצב של היום אין סיבה הגיונית למישהו חדש לבוא ולהתיישב שם (חוץ מאם הנוחיות באמת משתלמת לו כמו שכתבת) וקצת לא הגון למשוך מישהו לתוך מקום קצת בעייתי אם הוא לא יודע את כל הנתונים שלא מפורסמים בתקשורת הרגילה.
נזכרתי בח"כ אחד של הליכוד מיו"ש (אריאל).נאור97
אבל הוא כבר נפלט מהמערכת. שמו אורן חזן..
א. מי אמר ש"לרובם לא איכפת מיו"ש"?..ד.

לפחות לפי סקרים שנערכו כמה וכמה פעמים, רוב הציבור נגד נסיגה ביו"ש. בוודאי נגד הריסת ישובים.

 

ב. ואם יש הרבה שלא מבינים בדיוק את ערך השבת - היא נהיית פחות חשובה? משתדלים בשבילה ובשביל הפרהסיא שלה במדינה. כשיודעים את האמת - משתדלים שהיא תיושם כמה שאפשר.

 

ג. אין "מאבק" נגד העם. לכל היותר, השתדלות לחנך ולשכנע כמה שיותר - כולל את עצמנו - שיתפסו את ערכה של ארץ ישראל, על כל "חלקיה".

 

ד. מי אמר ש,ליכוד, לא באמת מענין אותם"?... יש שם הרבה שממש מענין אותם. ואיכפת להם. והם נאבקים לטובת הארץ.

 

ה. תקציבים לכבישים ולאבטחה ניתנים (בלי זה, לא היתה אבטחה..). מאבק על תקציבים, זה בכל תחומי החיים שלהם תורמת הקופה הציבורית. לא צריך "להתקרבן".. זה לא דווקא "נגדנו"....

 

ו. לא חייבים לגור דווקא ב"התנחלויות" כדי להיות בעדם. יש עוד משימות ומקומות במדינה. אעפ"י שזה בוודאי דבר חשוב.

ואני לא כ"כ יודע על רבנים שמדברים בעד ו"אפילו חלקו" של צאן מרעיתם לא גר ביו"ש.

 

ז. אני לא כ"כ רואה במה "מתקפלים".. זה בערך כמו בכל תחום במדינה. 

ואחרי מה שכתבת על גודל החשיבות - למה אתה "לא רואה היגיון" לבחור לגור שם?.... בוחרים לגור, כי זה חשוב. ומלבד מה שהכרת על האוכלוסיה, יש גם סיבות "עולם-הזהיות" טובות מאד. הן במחירי הדיור, באיכות הדיור בהרבה מקומות, באיכות הסביבה. וגם תקציבים לא מועטים מושקעים. אפשר לראות את גם את הכוס המלאה..

יישר כח על ההשקעה. אבל נראה מהתגובה שלפחות חלקנאור97
מדבריי לא נקרא בעיון מספיק.

א. רוב הציבור נגד אולי. אבל לא באמת יפריע להם אם זה יקרה. הם לא יעמדו על הגדרות בשבילנו.
ב. ממש לא טענתי שזה לא חשוב. טענתי שאנחנו מקריבים את בטחוננו וחיינו למרות שאנחנו יכולים לדרוש ולקבל יותר בטחון.
ג. בגלל זה כתבתי את המילה מאבק במרכאות.
ד. מיעוט נאבקים ממש. רובם נאבקים בע"מ. זה לא בדיוק בראש סדר העדיפויות שלהם. ואם זה כ"כ חשוב, איך במפלגה שחרתה על דגלה שתי גדות לירדן וכו' אין אפילו אחד מיו"ש? איך נציג יו"ש נמצא לקראת המקום ה40?
בעיניי זו די היתממות. כולם מודים בחשיבות האידיאל אבל לא ממש מקריבים למענו.
ה. שוב זו תמימות יתר בעיניי (מחילה). ברור שביו"ש מקבלים פחות רק בגלל שאין שם ריבונות. מה יהיה התירוץ על מד"א? ומה ההשוואה בכלל בין כבישים די נורמלים לכבישים מאוד מסוכנים בפני עצמם וכ"ש כשיש שם גם סכנה ממחבלים? וגם לשיטתך- אם אנחנו שכפ"ץ וגם ככה בסכנה אנחנו זכאים ליותר.
ו. לא רוצה לפרט שמות.
ז. פה רואים שלא הובנתי כראוי כפי שכתבתי בהתחלה. זה לא עניין של חצי כוס מלאה בדבר שלא ניתן לשינוי. זה עניין שמה הטעם לגור תחת סכנה כאשר בעזרת לחץ נכון וצודק אפשר להשיג את שמגיע לנו בצדק ולחיות נורמלי?

מחילה. אבל ממש לא מבין את ההיגיון בללמד זכות, לתרץ דברים ולראות את חצי הכוס המלאה כאשר אנשים מתים ונפצעים בגלל שטויות שאפשר די בקלות לשנות.
א. זה לא "בשבילנו"..ד.

אנחנו לא גרים ביו"ש רק בשביל עצמנו.

 

ב. אני לא מרגיש "מקריבים את בטחוננו וחיינו"... מרגיש נוח מאד, והגנה צבאית מעולה. 

 

ג. אנשים בליכוד לא נאבקים "בע"מ".. יש שם רבים שממש איכפת להם. ויש כמובן עוד נושאים חשובים. ובכללי, בד"כ בנושאים אידיאולוגיים - יש קבוצה קטנה יותר שמובילה, וסוחפת אחריה את האחרים. צאה וראה מה עשו שתי נשים יקרות - יהודית קצובר ונדיה מטר - שבזכותן נושא הריבונת נהיה חלק "פשוט" מהשיח...

זה שאין שם נציג מיו"ש (לא בדקתי את כל הרשימה), זה ענין של פוליטיקה פנימית בפריימריס. זו לא ועדה מסדרת. לא בוחרים לפי מקום מגורים, חוץ מה"משבצת" שמוקצית למחוזות, לפי גודלם.

 

ד. ברור שעדיף שתהיה ריבונות... בזה אין מחלוקת. וברור גם שאם יש ריבונות - אז כל מיני "סעיפים" שצריכים כעת בירוקרטיה של מנהל אזרחי, היו פשוטים יותר. עובדים על זה בהתמדה, נקוה שבקדנציה הזו זה ייפתר. אבל זה לא בגלל שלא משקיעים בכבישים וכד'. משקיעים. אכן, אזור שחלקו הגדול בין ישובים ערביים, התשתית שם בעייתית (גם בגליל יש מקומות כאלה). אמרתי שלא נכון שלא נותנים תקציבים לכבישים ולאבטחה. ובוודאי לא בגלל ש,נגדנו".. תקציבים, זה תמיד מאבק...

[כנ"ל, אני כלל לא מרגיש שכפ"ץ.. גם לא ש"מגיע לי יותר"...]

 

ה. מכיוון שאמרת שאתה לא רואה טעם למישהו מבחוץ לבוא לגור ביו"ש - הדגשתי את הצדדים שהם בהחלט "טעם". טעם מצוין. כמובן, אני גם בעד לשפר מה שאפשר, קל וחומר מה שיכול להועיל בטחונית (כנראה גם הבדל יסודי בינינו, שאתה מדגיש כל הזמן ש"גרים תחת סכנה", כעת אפשר "לחיות נורמלי".. אני לא רואה את זה עד כדי כך. אם כי גם אני כמובן שמח בהחלט על התכניות לכבישים העוקפים החדשים שאושרו כעת. יחסוך זמן ועיכובים בדרך...).

 

ה.

אני חושב שאתה קצת בוחר לשיםנאור97
משקפיים ורודות מדי.
וכן חן מקום על יושביו גורם לא לראות את המומים.
הסתכלתי עכשיו באתר הקול היהודי-30 אירועי טרור רק בשבוע שעבר. ולא נזכיר את כל מקרי הרצח על רקע לאומני ששכיחים שם הרבה יותר מבשאר הארץ. לא הייתי מגדיר את זה כמקום בטוח.

בעיניי יש פה גם ענווה פסולה. אין שום בעיה למי שהולך כחלוץ לפני המחנה להגיד מגיע לי יותר ובצדק. וכ"ש פה שזה לא יותר אלא בסיס.

בהחלט אולי אני זה שטועה. אבל אולי יש מתושבי יו"ש שמאוד אוהבים את המקום (מסכים איתם) אבל קצת בוחרים להתעלם מהבעיות כי לא נעים לחיות וכל הזמן להאשים.
אני בצד שלכם כמובן. פשוט חושב שבהחלט מגיע לכם לדפוק על השולחן חזק יותר ולקבל מה שמגיע לכם (כמו שיוסי דגן ועוד עשו כמה פעמים). ובפרט עכשיו כשנחתמים ההסכמים הקואליציוניים.

אבל כנראה שלא נסכים.
בכל אופן, קיבלתי ולמדתי מדבריך והדברים התאזנו אצלי מעט.
כנראה אנחנו לא לגמרי מסכימים... לא נורא.ד.

חשבתי שאולי אתה גר במקום יותר "צדדי" מהיכן שאני - אבל כעת שאני רואה שאתה אומר שאתה "בצד שלכם", אז אני מבין שאתה כנראה לא גר ביו"ש.

 

אם זה כך, אולי יותר מובן... מרחוק באמת יותר נראה מפחיד..

 

גם אנחנו, האזורים שאנחנו לא גרים שם, נראים לנו יותר "מסוכנים"... (וכנראה אצל אחרים ההיפך). כמו שאמר מישהו, כל אחד מכיר את הערבים שלו...

 

בזמנו, כשהיו אוטובוסים מתפוצצים בירושלים, נתנו לילדים בביה"ס לכתוב חיבור על המקום שהם גרים, ומה הם אוהבים בו. ילדה אחת כתבה, שמבחינה בטחונית יותר בטוח לה... 

 

בוודאי שצריך לנקוט יד קשה יותר כלפי הפורעים הערבים ימ"ש. בזה אני מסכים.. אבל זה לא ענין של תקציבים. יותר של מדיניות. ויש שיפור מאד גדול בתחום.. אני מכיר מקרוב איך פועלים, ורוב הפיגועים נמנעים, בתוך המחנות שלהם.. (ברור שגם פיגוע אחד זה יותר מידי).

 

וגם אני מסכים שההתיישבות ביו"ש מגינה על כל המדינה. אחרת היתה מתפתחת כאן ח"ו חממת טרור נוסח עזה.. 

וגוש קטיף היה באמת שכפ"ץ של המדינה, כמו שרואים כעת כולם - כולל אותם אנשים חביבים, תושבי הקיבוצים בסביבה, שהיו עומדים בימי שישי עם שלטים לתושבי גוש קטיף "לחזור הביתה"... כמה שהם, מסכנים, מתגעגעים כעת לימים שתושבי גוש קטיף היו בבתיהם המקוריים..

 

ונכון שמה שעשה יוסי דגן בזמנו, עשה מעולה. ובהחלט לא חולק על כך שכעת, בהסכמים הקואליציוניים, צריך לדאוג שיעשו מה שאפשר לחיזוק ההתיישבות. בהחלט, ואפשר לסמוך על סמוטריץ' ושות' שיכלילו את זה.

אני לא התייחסתי לדברים הללו. למה שצריך עוד לחזק, באופן חיובי.

 

[אתה יודע שאצלנו לא צריך לסגור דלת כשנוסעים מהבית?...]

לפחות נקודות המחלוקת הצטמצמו..נאור97
לא רק שלא צריכים לסגור את הדלת, אתם מרשים לשכנים גם להיכנס וליהנות מהסלון, לא?...

לא הייתי הרבה פעמים ביו"ש לצערי (וכנהג פעם אחת). מהקצת שהכרתי ראיתי אנשים מיוחדים ומאוד התרשמתי.
אהה...ד.

אי אפשר לדבר בשם כולם... האוכלוסיה ביו"ש מגוונת מאד - ממש כמו בכל הארץ.

 

[ציינתי רק כקצת קונטרה לנושא הבטחוני שעלה... גם זה לא אצל כולם, אבל אנחנו ספציפית, לא נחשוש אם נשאיר דלת לא-נעולה כשניסע, שנמצא שמישהו פרץ לבית.. בלי עין הרע, כמובן...]

👍נאור97
בישובים (ולא בערים שביו"ש) יש הבדל בעניין הזה לדוג'? לפי מה שראיתי ההבדל הוא רק ברמה הדתית לא ברמה המוסרית ובדרך ארץ.
כולם אהובים, כולם ברורים... בכל הארץ. אי אפשר להכליל..ד.

[שאלה טובה.. אין לי נתונים בשביל זה, אם כי יתכן שאכן יש בזה משהו. אני גר במקום שהוא די "עיר".. ויש כאן מכל הגוונים של האוכלוסיה, דתיים, לא דתיים, צברים, יהודים מרוסיה, מאוקראינה, מאמריקה, מאתיופיה, מהודו, מפרו, אשכנזים, ספרדים... אוירה טובה ב"ה..]

שכחת דווקא את המיוחדים שבחבורה...נאור97
ק"ק תימן

אבל אנחנו לא מקפידים כידוע..
...ברגוע

מצד אחד אתה אומר שלליכוד מנותקים מיו"ש ואפילו אף אחד לא גר שם,

אבל מצד שני אתה אומר שאנחנו פריירים שלא דורשים יותר.

זה לא סותר קצת?

צריך לדעת את גבולות הגיזרה שלנו, לבחור את ה"מלחמות" שלנו.

אם הבית היהודי היו המפלגת שלטון ברור שהיינו דורשים מהם יותר, כי גם היה לנו סיכוי לקבל יותר.

אבל כל עוד הליכוד בשלטון צריך לדעת איך להתנהל מולם ולא "ללכת עד הסוף".

א"א כל הזמן לעשות הפגנות, זה לא אפקטיבי.

 

מוזר באמת שכל פעם מחדש המון ביו"ש מצביעים ליכוד למרות שהם לא מחזירים להם תמורה ראויה,

אבל זה לא הנושא כאן. 

זה לא סותר כי הליכוד כן מתהדרים בזהנאור97
שהם בעד ההתיישבות.

גם בעיניי הפגנות לא ממש אפקטיביות.
דיברתי יותר על הישגים דרך דרישות קואליציוניות.
ובעיניי בטחון גבוה יותר הוא בסיסי ולא הליכה עד הסוף (לא דיברתי על ריבונות הרי).

המחלה של לבחור ליכוד למרות אי קבלת תמורה ראויה היא כרונית אצל הרבה מצביעי הליכוד.
בדרום זה כ"כ בולט.

וכמובן שדבריי הם לא מתוך התרסה אלא מתוך אכפתיות גדולה למתיישבים (לא שטענת אחרת).
דרישות קואליציוניות?ברגוע

הסכמים קואליציוניים הם מסמך נחמד, אבל שום דבר לא יוצא מהם בד"כ.

כמו שפעם קודמת הבטיחו להקים צוות הסדרה ושום דבר לא יצא מזה.

מי שקובע מה קורה ביו"ש בפועל זה ראש הממשלה וקצת אולי שר הביטחון.

וגם אם תדרוש נגיד גירוש משפחות או עונש מוות למחבלים והליכוד יעמדו בהסכמים, בג"ץ יפסול את זה.

לכן מה שהכי חשוב זה לשנות את בגץ, ולכן סמוטריץ' מתעקש על משרד המשפטים.

מסכים מאוד עם המסקנהנאור97
אבל זה לא כזה מסובך עם ההסכמים הקואליציוניים. צריך רק להתעקש.
רוצים שהתקציב יעבור? תקצו מספיק כסף לשיפור תשתיות ביו"ש וסלילת כבישים עוקפים לדוג'.
זה לא נראה לי מסובך. לא כיוונתי לדברים גדולים יותר כמו חוק עונש מוות וכו'.
דווקא לגבי הכבישים עוקפים יש התקדמותברגוע

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/400656

 

ונכון שצריך להתעקש אבל בסופו של דבר כשיש לך רק 5 מנדטים אז צריך לדעת על מה להתעקש.

א"א לאיים כל שבוע בהפלת הממשלה.

וכמו שכתבתי הדבר הכי חשוב עכשיו זה מערכת המשפט, ואני מאמין שגם אם סמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים הוא יתעקש  שחוק ההתגברות יעבור.

לדעתי אם סמוטריץ יתקפל לגבי המשפטים זה יהיה בבחינתנאור97אחרונה
תחילת נפילה ניסה.
אווווווווווףנפש חיה.
מקווה שיהיה בסדר.נפש חיה.
יהיה בסדר!!!יהיה בסדר....
בטח שיהיה בסדר!קוד אבל פתוח
מה השאלה!!
אמן.נפש חיה.אחרונה