"מתוך תעצומות הנפש ביקשה, לא ליפול גם כשלא מבינים!"("פתח ליבך" על שלושת הנערים)
משפט חזקקק...

עוד יום
(רחל שפירא)
חיים שלשנפל בד' באדר תש"ח, יום לפני הרכזת המדינה ויום וחצי לפני עזיבתם הסופית של הבריטים את הארץ.
ימ''למה שלא הבנתי זה איזה תוקף יש ליום שאף אחד לא קבע. אם יש עניין זה בגלל שקיבלו, והיום שהתקבל הוא השנה בד'.
אבל שוין, אני ממילא חולק על הנחת היסוד אז זה לא מטריד אותי.
זה לא סיום אישי שלי, זה במסגרת שיעור בבית כנסת, ואישית לא הייתי נוכח בהכל.
אומרת שחייבים להאזין לחידון התנך

חיהל'ה
כתר הרימון
סמטאות
חיהל'האחרונהנר, געגוע ותקווה.
מוזמנים לעקוב אחרי השרשור ולקרוא את השירים שנשלחו אלינו,
כל השירים מתפרסמים גם בדף הפייסבוק של פסיפס.
נזכור.
הם נופלים ממני
בעת צפירה קורעת את עור התוף
נושרים ומתמזגים באלפי הרוחות הנופלות מאנשים בודדים סביב.
כולם ב
יחד.
לבד עד כלות.
נופלים ממני כמו תפוחים רקובים על אדמה פוריה.
כאבים ישנים ומגלידים חבוקים באלו טריים ומדממים.
מפרים אותי,
אולי.
קמתי אני לפתוח לדודי
כי חשקתי אליו, וכאבי הרקיעו נפש עיפה
עד
לכת הנשימה.
ודודי חמק עבר.
כמו טיפות הם נופלים
כמו גשם.
כמו מבול.
חללים
חללים
וכל הביחד הלבדי מתרוקן עד אפס
באחדות הלבבות.
היא ישבה שם
ילדה קטנה
ישבה והמתינה
לאבא.
ישבה על החומה
כשהגיעה השיחה.
זה היה אמא.
בוכה בדומיה.
איפה אבא?
אבא? אלוקים לקחו אליו.
שלח אותו למעלה
לאחר יריה מפלחת מרוצח ארור.
היא ישבה שם.
ילדה קטנה
על כיסא האבלים
נמוך וכואב
ישבה ולא הבינה
ישבה ולא קלטה.
שבמקום המתנה עם הברכה
שתכננה להביא לו
לאחר שיחזור מהמלחמה
היא תלך לשים אבן
על מצבה
שבתוכה קבור אביה.
.
גִּבּוֹר, אוֹתוֹ אָדָם נְטוּל פָּנִים.
גִּבּוֹר, שֶׁפַּעַם בְּשָׁנָה כֻּלָּם זוֹכְרִים.
גִּבּוֹר,שֶׁאֶת חֲלוֹם אֲבוֹתָיו הִגְשִׁים-
גִּבּוֹר, שֶׁבְּמוֹתוֹ צִוָּה לָנוּ חַיִּים.
גִּבּוֹר, תִּהְיֶה חָזָק וְאַל תִּשָּׁבֵר.
גִּבּוֹר, תִּהְיֶה אַתָּה וְלֹא אַחֵר.
גִּבּוֹר,אָל תִּפְחַד וְאָל תִּירָא.
גִּבּוֹר, אָסוּר לְךָ לְהִכָּנַע.
גִּבּוֹר, מֻתָּר לְךָ לִבְכּוֹת.
גִּבּוֹר, אַתָּה אַף פַּעַם לֹא פָּחוֹת.
גִּבּוֹר, לִהְיוֹת חַלָּשׁ זוֹ לֹא חֻלְשָׁה.
גִּבּוֹר,
מִי יַצִּילְךָ מִמְךָ?
גִּבּוֹר, שֶׁבּוֹחֵר לִחְיוֹת לַמְרוֹת הַכְּאֵב.
גִּבּוֹר, שֶׁלֹּא בּוֹרֵחַ בִּשְׂדֵה אוֹיֵב.
גִּבּוֹר, שֶׁאֶת כָּל רוֹאָיו הִקְסִים-
גִּבּוֹר, שֶׁבְּחַיָּיו צִוָּה לָנוּ חַיִּים.
ומי ישיר "שלום עליכם מלאכי השרת מלאכי עליון"
מלאך עליון כעת
זהו אתה
עטוף וכרוך בטלית
בדגל
מדינת היהודים.
וילדך ימלמלו סביב שולחן השבת
צאתכם לשלום
ויעשו קרע
ואשה
קוברת בעל נעוריה.
במותך נתת
לעולם
את האהבה.
שלום כבר לא יהיה.
אחרי שאתה אינך
מה יועיל עלה קמל של זית
ויונה הרוגה.
האהבה, בליבנו היא.
למלאכי העליון הקטופים.
החזיקו חרב וחנית.
הגנו עלינו
מלמעלה.
כואב לי עכשיו,
ואני חושב עמוק,
כי עוד מעט אפסיק לחשוב.
ומה מרגיש לי עכשיו ברגע הזה?
לא יודע להסביר לכם,
מן כאב עוטף כזה.
ולא. זה לא כאב מהסוג הזה שאתם מכירים,
זה כאב מסוג אחר,
כאב של לוחמים.
אני כואב את החיים שהיו לי,
ועוד רגע אינם.
כואב את ילדיי שלי,
שלא יהיו מעולם.
כואב את מבטה של אמא,
שתבין שזו מציאות.
כואב את כאבו של אבא,
על--- על שאין לי המשכיות.
ולא. זה לא כאב מהסוג הזה שאתם מכירים,
זה כאב מסוג אחר,
כאב של לוחמים.
קישור לשיר המלא ולתגובות: https://www.inn.co.il/Mosaic/Read/34767

על מה מדובר?
ביטוח חיים? ביטוח בריאות? ביטוח רכב? פנסיה? קרן השתלמות?
יש לה קרנות פנסיה מ-6 מקומות שונים?
וכל אחד למקום שונה??
אפשרי אבל מצחיק קצת
אי אפשר להמלט מהצרות והיגונות שבעקבתא דמשיחא זולת ע"י צפית הישועה.
וכדי שהצפיה תהיה נחקקת בעומק הנפש פנימה עד כדי שתתגשם בחיים ובמעשה לחיות עפ"י צפיה זו, יש צורך להתעמק בלימוד הישר בתוכנם של הגילויים העתידים להתגלות, ונעמי עלית ההויה והתרוממות כל הנמצא בה.
שכן ע"י העיון העמוק בענינים אלו וההתרוממות הרוחנית שעל ידם- כל האיברים מתחילים להתגעגע לטוב הצפון שבנוראות עלית העתיד המזהיר והמאיר, שלרגלי הארתו בכל העולם כולו ובכל המחשכים יעלו גם המה לתכונה בהירה ומזהירה, ומתוך זה מתרוממים הם למדרגת העתיד, ותכונת החיים בכל הפרטים ובכל הבחינות מתעלה ומתרוממת לחיים עליזים, חיים רוחניים, חיי עתיד נצחי, באופן שמרום מרומים ועד המדרגה היותר נמוכה נטוי קו אחד מהארת העתיד הנפלא והמזהיר, החובק בזרועו ישועת כל העולמים כולם.
צפית ישועה כזו, כאשר חיה וערה בלבבות נאמנים, מלבד מה שעל פי הטבע היא מפיחה רוח עז ועצמה באהבה את היסורים והיגונות- מאחר שיודעים ומאמינים כי לא לעולם יעמדו היסורים ועוד מעט יפטרו והעתיד המזהיר יזרח כצאת השמש בגבורתה, וכלא חשיבי היסורים הזמניים לעומת הנצחיות העתידה לבוא- לבד כל זה, הרי צפית ישועה זו, היא סגולה רוחנית ונפלאה להקל בכובד היסורים וגם למנוע אותם מלבוא, וככל מה שהאדם מתאמץ בצפית ישועה ביותר, כן מתבטלים ממנו כל מיני צער ויגון, והצפיה תלבישהו בעדי של יופי וגבורה ועוז והדר יקדמו את פניו בשמחה ואורה.
(ממעיני הישועה ח"ב פרק ל"ו)
@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ


תיוגים
אבל זו אכן לא הדת שלהם
חסדי הים
בא לי בירהממשלה, מזל טוב קיבלתם תיק
1. חינוך.
2. אוצר.
3. ביטחון.
4 משפטים.
5 פנים.
6. ביטחון פנים.
תכתבו 3 דברים שהייתם משנים בכל משרד באופן מיידי כשאתם נכנסים אליו.
גן עדן.
היה הרבה יותר מפתיע אם היו מסרבים להפסקת אש.
למה לא כותשים אותם?
קודם כל כי הם לא שום.
דבר שני, בגלל המחיר של שבועות/חודשי מלחמה (נזק בעשרות מליארדים למשק ועשרות/מאות הרוגים).
דבר שלישי, בגלל המחיר של היום שאחרי עם שלטון שקרס בגללנו והמשבר ההומניטרי שייפול עלינו.
ראשית, זו לא שאלה של "ואז מה"?..
האיבוד של ההרגשה הכי בסיסית - שלא יעלה על הדעת מצב שהם מחליטים לשגר טילים לתוך המדינה, מחזירים ו"נגמר סבב" - זה הכי גרוע.
מרגילים אותנו ואת העולם כאילו זה "אפשרי". סתם כך להחליט לירות מאות רקטות למדינת ישראל?! הם צריכים להבין שלא יעלה על הדעת, מחסלים על המקום את כל האחראים, אין היענות לשמץ "תיווך". מחסלים אותם, הורסים את בתיהם, לא מפסיקים.
אין כל צורך בכניסה קרקעית בשביל זה. זה קודם כל. כבוד ישראל. והערך של חיי יהודים.
אח"כ, גם ה"ואז מה". ואז - הם יצטרכו להיכנע. במלחמת ששת הימים, כמו גם במלחמות אחרות, הסתיים עם כתה כניעה של האויב. איבדו כאן את הדברים הכי בסיסיים.. אם ישרלא היתה מודיעה שדבר כזה לא יעלה על הדעת, ו"השתגענו", היו מבינים שזה תג-המחיר אצלנו. ומקבלים. והרשעים האלו היו צריכים לקבל כל תנאי של ישראל. כולל פירוז, כולל החזרת גופות החיילים. לא רוצים - ממשיכים..
במקרה כזה, יבוא "אבו מאזן" ויבקש מחדש את החזקה על הרצועה וגם יקבל בלחץ בין לאומי. כבר עדיף החמאס.
זה מה שקרה כמעט בכל סבב עד היום - למה שהסבב הזה יהיה שונה?
אני מסכים שזה ביזיון - אני פשוט לא מופתע. זה היה די ברור שכך זה ייגמר בשניה שזה התחיל.
נתניהו עם אותה מדיניות כבר 10 שנים.
בנתיים היחיד שהיה קרוב לכבוש את הרצועה זה אולמרט בעופרת יצוקה.
אולי אחרי נתניהו משהו ישתנה אם גדעון סער יבחר במקומו (שאר הבחירים בליכוד נשמעים כמוהו),
אבל א"א לדעת כי גם נתניהו אמר אמירות כאלה לפני שהיה ראש ממשלה..

את כל משתתפי הפורום למיניהם/נהגי המוניות לדורותיהם/סתם עמך/יאיר לפיד וכו'
תגידו- למה אתם חושבים שאתם מבינים יותר טוב מאנשים שיש להם מן הסתם הרבה יותר
ניסיון מכם וגם יודעים דבר או שניים שלכם אין מושג בו.
מצחיק אותי כל פעם מחדש הניסיון הנואל לתת עצות למקבלי ההחלטות ולמתוח עליהם ביקורת
לא שאני חושבת שהם חפים משגיאות או משיקולי דעת מוטעים אבל מכאן ועד להביע את דעתנו הקטנה
רחוקה מאד הדרך
מה באמת אנחנו מבינים בביטחון???
היו בחירות (ואפילו ממש בסמוך לסבב שהסתיים בכניעה משפילה לא פחות מהנוכחית).
כנראה שרוב העם כן רוצה "להיכנס בהם" אבל סומך על שיקול הדעת של נתניהו, בסופו של דבר.
גנץ לא היה פועל אחרת מנתניהו.
חוץ מזה - רוב העם העדיף את נתניהו.
אני מסכים שנראה שהרוב מעדיפים פעולה צבאית רחבה, אבל הם מעדיפים הנהגה עם שיקולים אחרים. כך שלמעשה בפועל הם מעדיפים את הכניעה הזו.
זה מורכב, אבל יש פה אבחנה בין הדחף והרצון העכשווי לבין הסתכלות הכוללת.
וזה אותו דבר לגבי השרשור של @נאור97 לגבי יו''ש (רוצים סיפוח וכיבוש אבל בפועל מעדיפים 'אחריות מדינית' וכו').
והעם סומך על נתניהו שיעשה את השיקולים האלו.
אני חושב שהעם טועה, אבל זה לא משנה את העובדה שזו ההעדפה שלו.
ולגבי נתניהו - כנראה שזו הגירסה שלו ל"דברים שרואים מכאן לא רואים משם".
(ואגב, הפעם יש שמועות שהיו מעורבים שיקולים נוספים להפסיק ואני לא לגמרי לא מאמין לזה)
העם כן רוצה שיכתשו את חמאס אבל לא סומך על אף פוליטיקאי שיעשה את זה, ולכן נאלץ לבחור בנתניהו.
או שיש פוליטיקאים אחרים שסומכים עליהם, אבל לא בוחרים בהם כי יש עוד שיקולים אחרים (דת ומדינה, כלכלה, יחסי חוץ וכו').
בס"ד
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, כיכר רבין תל אביב.
פתאום הבנתי מה גורם לי להרגיש הכי יום הזיכרון, מה גורם לי לבכות בטקס.
היה חייל אחד, קראו לו איל שחם. מספרים עליו שתמיד היה מנהיג אבל עם שיקול דעת. כשהתגייס לצבא, מספרת משפחתו, הוא התגייס לשריון כי שם הוא ידע שהוא יתקדם הכי מהר. בשריון הוא שירת בסיני, בשארם, אבל הוא הרגיש שזה לא קרבי מספיק וביקש שיעלו אותו לרמת הגולן. הצבא הסכים ואיל עלה לגולן והיה מ"פ בשריון. השנה הייתה 1973 כשאיל חוזר הביתה ואומר לאביו שיגיד למשה דיין, שר הביטחון דאז, שיעלה מילואים לרמה. איל מתריע שהכוחות שפרושים על הגדר הם רבים מספור, שלא נוכל להם במידה והם יפתיעו. כמובן שלא מאמינים לו, וביום כיפור הם הפתיעו. איל נהרג ביום השני למלחמה.
ההבנה שהכתה בי ברגע שמיעת הסיפור הייתה "רגע, הוא לחם במלחמת יום כיפור". איל הוביל כוח תקיפה קטן והצליח להדוף טנקים סורים. אם איל לא היה שם, אולי היישוב שבו גדלתי לא היה נולד, אולי איל הוא זה שגרם לי להיוולד בין שדותיה הירוקים [לרוב] של רמת הגולן. הרגע שבו הכתה בי ההבנה הזאת שבר אותי. איל ליטרלי הציל לי את הבית עוד לפני שהוא היה. איל מת על הגנת בתים רבים שעוד לא נולדו. שם נשברתי.
ברגעים כאלו, רגעים של הבנות, פתאום הכל היכה בי חזק- הם ממש שמרו עלינו. תמיד זה היה לי כל כך רחוק, זה גם תמיד ריגש אבל עדיין היה כל כך רחוק, ופתאום זה קרוב, זה הבית שלי, בזכותו נולדתי וגדלתי בחבל הארץ היפה הזה ובזכותו יש לי בית לנסוע אליו אי שם בצפון הרחוק.
היו כמובן עוד רגעים שריגשו, היו הבנות קטנות כמו ההבנה שחלק מהנופלים צעירים ממני במעט שנים או בני גילי, או משפחה דרוזית שדוד ואחיין שנקרא על שמו נהרגו שניהם בהפרש של כמה שנים והמשפחה עדיין שומרת אמונים לישראל, אלו הבנות מזעזעות, אבל הבית, הבית הוא זה ששבר אותי.
אז תודה לך איל, תודה שהיית אמיץ מספיק ושכנגד כל הסיכויים המשכת והדפת, תודה על הבית שנתת לי.
יהי זכרו וזכר כל הנופלים ברוך.
[מועתק מהפייסבוק שלי]
העמל על תורה שבע"פ הוא תכלית לעצמו, והוא מעצם הסדר של השגתה של תורה. מה שממאנים בעמל, הוא אך מצד אי ההשגה בגדלותו של העמל עד כמה הוא עצמו מהסדר של התורה, ועל מה שיוצא מן הסדר רוצים לדלג, ולפיכך סובלים מזה. כל העמקה והבנה שהוא מהסדר, מפיג התנגדות לעמל, ומפיג גם טעם העמל, ונהפך לששון ולשמחת עולם. "העם ההולכים בחושך ראו אור גדול" (ישעיה ט א)- "אלו בעלי התלמוד שראו אור גדול" (תנחומא נח ג), היינו העמלים בתושבע"פ. (רזי לי שכג)
@ארץ השוקולד @איש רגיל @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!!@חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ
בתוך בני ישראל

פצל"ש חד"פאחרונהחיה רעה צריכים להרוג גם אם היא לא אחראית למעשיה.
אני באמת לא מבין מה הרתיעה שיש כאן מעונש מוות.
אין סיבה שלא
גם יהודי לפעמים יכול להיות חיה רעה, וגם על פי התורה לפעמים צריך להרגו... ולא רק בדיני תורה אלא גם בדיני מלכות.
גם לא הורגים בן אדם כדי לאכול אותו
בכל זאת יש הבדל בין אדם לחיה
במקום אידיאולוגיה לדבר פרקטיקה ואיכות חיים. ההמשך יקרה מאליו.
דבר עם בני כשריאל ממא"ד או רון נחמן ז"ל שזה בדיוק מה שהם עשו.
לפחות לפי סקרים שנערכו כמה וכמה פעמים, רוב הציבור נגד נסיגה ביו"ש. בוודאי נגד הריסת ישובים.
ב. ואם יש הרבה שלא מבינים בדיוק את ערך השבת - היא נהיית פחות חשובה? משתדלים בשבילה ובשביל הפרהסיא שלה במדינה. כשיודעים את האמת - משתדלים שהיא תיושם כמה שאפשר.
ג. אין "מאבק" נגד העם. לכל היותר, השתדלות לחנך ולשכנע כמה שיותר - כולל את עצמנו - שיתפסו את ערכה של ארץ ישראל, על כל "חלקיה".
ד. מי אמר ש,ליכוד, לא באמת מענין אותם"?... יש שם הרבה שממש מענין אותם. ואיכפת להם. והם נאבקים לטובת הארץ.
ה. תקציבים לכבישים ולאבטחה ניתנים (בלי זה, לא היתה אבטחה..). מאבק על תקציבים, זה בכל תחומי החיים שלהם תורמת הקופה הציבורית. לא צריך "להתקרבן".. זה לא דווקא "נגדנו"....
ו. לא חייבים לגור דווקא ב"התנחלויות" כדי להיות בעדם. יש עוד משימות ומקומות במדינה. אעפ"י שזה בוודאי דבר חשוב.
ואני לא כ"כ יודע על רבנים שמדברים בעד ו"אפילו חלקו" של צאן מרעיתם לא גר ביו"ש.
ז. אני לא כ"כ רואה במה "מתקפלים".. זה בערך כמו בכל תחום במדינה.
ואחרי מה שכתבת על גודל החשיבות - למה אתה "לא רואה היגיון" לבחור לגור שם?.... בוחרים לגור, כי זה חשוב. ומלבד מה שהכרת על האוכלוסיה, יש גם סיבות "עולם-הזהיות" טובות מאד. הן במחירי הדיור, באיכות הדיור בהרבה מקומות, באיכות הסביבה. וגם תקציבים לא מועטים מושקעים. אפשר לראות את גם את הכוס המלאה..
אנחנו לא גרים ביו"ש רק בשביל עצמנו.
ב. אני לא מרגיש "מקריבים את בטחוננו וחיינו"... מרגיש נוח מאד, והגנה צבאית מעולה.
ג. אנשים בליכוד לא נאבקים "בע"מ".. יש שם רבים שממש איכפת להם. ויש כמובן עוד נושאים חשובים. ובכללי, בד"כ בנושאים אידיאולוגיים - יש קבוצה קטנה יותר שמובילה, וסוחפת אחריה את האחרים. צאה וראה מה עשו שתי נשים יקרות - יהודית קצובר ונדיה מטר - שבזכותן נושא הריבונת נהיה חלק "פשוט" מהשיח...
זה שאין שם נציג מיו"ש (לא בדקתי את כל הרשימה), זה ענין של פוליטיקה פנימית בפריימריס. זו לא ועדה מסדרת. לא בוחרים לפי מקום מגורים, חוץ מה"משבצת" שמוקצית למחוזות, לפי גודלם.
ד. ברור שעדיף שתהיה ריבונות... בזה אין מחלוקת. וברור גם שאם יש ריבונות - אז כל מיני "סעיפים" שצריכים כעת בירוקרטיה של מנהל אזרחי, היו פשוטים יותר. עובדים על זה בהתמדה, נקוה שבקדנציה הזו זה ייפתר. אבל זה לא בגלל שלא משקיעים בכבישים וכד'. משקיעים. אכן, אזור שחלקו הגדול בין ישובים ערביים, התשתית שם בעייתית (גם בגליל יש מקומות כאלה). אמרתי שלא נכון שלא נותנים תקציבים לכבישים ולאבטחה. ובוודאי לא בגלל ש,נגדנו".. תקציבים, זה תמיד מאבק...
[כנ"ל, אני כלל לא מרגיש שכפ"ץ.. גם לא ש"מגיע לי יותר"...]
ה. מכיוון שאמרת שאתה לא רואה טעם למישהו מבחוץ לבוא לגור ביו"ש - הדגשתי את הצדדים שהם בהחלט "טעם". טעם מצוין. כמובן, אני גם בעד לשפר מה שאפשר, קל וחומר מה שיכול להועיל בטחונית (כנראה גם הבדל יסודי בינינו, שאתה מדגיש כל הזמן ש"גרים תחת סכנה", כעת אפשר "לחיות נורמלי".. אני לא רואה את זה עד כדי כך. אם כי גם אני כמובן שמח בהחלט על התכניות לכבישים העוקפים החדשים שאושרו כעת. יחסוך זמן ועיכובים בדרך...).
ה.
חשבתי שאולי אתה גר במקום יותר "צדדי" מהיכן שאני - אבל כעת שאני רואה שאתה אומר שאתה "בצד שלכם", אז אני מבין שאתה כנראה לא גר ביו"ש.
אם זה כך, אולי יותר מובן... מרחוק באמת יותר נראה מפחיד..
גם אנחנו, האזורים שאנחנו לא גרים שם, נראים לנו יותר "מסוכנים"... (וכנראה אצל אחרים ההיפך). כמו שאמר מישהו, כל אחד מכיר את הערבים שלו...
בזמנו, כשהיו אוטובוסים מתפוצצים בירושלים, נתנו לילדים בביה"ס לכתוב חיבור על המקום שהם גרים, ומה הם אוהבים בו. ילדה אחת כתבה, שמבחינה בטחונית יותר בטוח לה...
בוודאי שצריך לנקוט יד קשה יותר כלפי הפורעים הערבים ימ"ש. בזה אני מסכים.. אבל זה לא ענין של תקציבים. יותר של מדיניות. ויש שיפור מאד גדול בתחום.. אני מכיר מקרוב איך פועלים, ורוב הפיגועים נמנעים, בתוך המחנות שלהם.. (ברור שגם פיגוע אחד זה יותר מידי).
וגם אני מסכים שההתיישבות ביו"ש מגינה על כל המדינה. אחרת היתה מתפתחת כאן ח"ו חממת טרור נוסח עזה..
וגוש קטיף היה באמת שכפ"ץ של המדינה, כמו שרואים כעת כולם - כולל אותם אנשים חביבים, תושבי הקיבוצים בסביבה, שהיו עומדים בימי שישי עם שלטים לתושבי גוש קטיף "לחזור הביתה"... כמה שהם, מסכנים, מתגעגעים כעת לימים שתושבי גוש קטיף היו בבתיהם המקוריים..
ונכון שמה שעשה יוסי דגן בזמנו, עשה מעולה. ובהחלט לא חולק על כך שכעת, בהסכמים הקואליציוניים, צריך לדאוג שיעשו מה שאפשר לחיזוק ההתיישבות. בהחלט, ואפשר לסמוך על סמוטריץ' ושות' שיכלילו את זה.
אני לא התייחסתי לדברים הללו. למה שצריך עוד לחזק, באופן חיובי.
[אתה יודע שאצלנו לא צריך לסגור דלת כשנוסעים מהבית?...]
אי אפשר לדבר בשם כולם... האוכלוסיה ביו"ש מגוונת מאד - ממש כמו בכל הארץ.
[ציינתי רק כקצת קונטרה לנושא הבטחוני שעלה... גם זה לא אצל כולם, אבל אנחנו ספציפית, לא נחשוש אם נשאיר דלת לא-נעולה כשניסע, שנמצא שמישהו פרץ לבית.. בלי עין הרע, כמובן...]
[שאלה טובה.. אין לי נתונים בשביל זה, אם כי יתכן שאכן יש בזה משהו. אני גר במקום שהוא די "עיר".. ויש כאן מכל הגוונים של האוכלוסיה, דתיים, לא דתיים, צברים, יהודים מרוסיה, מאוקראינה, מאמריקה, מאתיופיה, מהודו, מפרו, אשכנזים, ספרדים... אוירה טובה ב"ה..]
מצד אחד אתה אומר שלליכוד מנותקים מיו"ש ואפילו אף אחד לא גר שם,
אבל מצד שני אתה אומר שאנחנו פריירים שלא דורשים יותר.
זה לא סותר קצת?
צריך לדעת את גבולות הגיזרה שלנו, לבחור את ה"מלחמות" שלנו.
אם הבית היהודי היו המפלגת שלטון ברור שהיינו דורשים מהם יותר, כי גם היה לנו סיכוי לקבל יותר.
אבל כל עוד הליכוד בשלטון צריך לדעת איך להתנהל מולם ולא "ללכת עד הסוף".
א"א כל הזמן לעשות הפגנות, זה לא אפקטיבי.
מוזר באמת שכל פעם מחדש המון ביו"ש מצביעים ליכוד למרות שהם לא מחזירים להם תמורה ראויה,
אבל זה לא הנושא כאן.
הסכמים קואליציוניים הם מסמך נחמד, אבל שום דבר לא יוצא מהם בד"כ.
כמו שפעם קודמת הבטיחו להקים צוות הסדרה ושום דבר לא יצא מזה.
מי שקובע מה קורה ביו"ש בפועל זה ראש הממשלה וקצת אולי שר הביטחון.
וגם אם תדרוש נגיד גירוש משפחות או עונש מוות למחבלים והליכוד יעמדו בהסכמים, בג"ץ יפסול את זה.
לכן מה שהכי חשוב זה לשנות את בגץ, ולכן סמוטריץ' מתעקש על משרד המשפטים.
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/400656
ונכון שצריך להתעקש אבל בסופו של דבר כשיש לך רק 5 מנדטים אז צריך לדעת על מה להתעקש.
א"א לאיים כל שבוע בהפלת הממשלה.
וכמו שכתבתי הדבר הכי חשוב עכשיו זה מערכת המשפט, ואני מאמין שגם אם סמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים הוא יתעקש שחוק ההתגברות יעבור.

קוד אבל פתוח