שרשור חדש
שבוע טוב!משה
היום (שבת, למעשה), בתשס''ה, עלתה לראשונה לאוויר מערכת הפורומים של ערוץ 7.

היום שמונה ימים לעומר.
נעבוד קשה, יהיה נפלא !משה


יש בעיה לשמוע שירים במימונה?מבשר נריה
אומרים שמותר לשמוע היוםמיכל318
מי זה אומרים??בסדר גמור
טעיתי.מיכל318
בדקתי שוב, וזה רק אם זה יוצא באיסרו חג אז מותר.
היום אסור.
יש בעיה!בסדר גמור
צריך לעשות סיום מסכת, כדי שייחשב כסעודת מצווה..trhtkfאחרונה


בנוגע לכל שרשורי השיימינג והאנטי שיימינג ימ''ל

דיונים עקרוניים הם בסדר, אבל לא נאפשר כאן פרסום רמזים ופרטים מזהים - בטח לא בשלב הזה. מי שיעבור על הכללים ייחסם בלי אזהרה. כל מי שיש לו הערה או טענה כזו או אחרת כלפי ההנהלה מוזמן לפנות בפרטי.

 

הבהרה: אין באמור הבעת עמדה לגופו של מקרה.

רק לי אין מושג מזה ביכלל המילה הזאת שיימיניג?🤔מיכל318
הוצאת שם רע על דמות דרך הרשתארץ השוקולד
תודה על ההסבר👍מיכל318
יותר נכון לשון הרענחשון מהרחברון
אם נגיד מישהו אומר דברים רעים על חייל באינטרנטבוז
ויש מצב שזה אפילו לא נכון, עצם הפרסום עושה לבנאדם רע (כי לא כולם שומעים שזה לא נכון וסתם שונאים אותו אחר כך, ואולי לא יקבלו אותו אחרי זה לעבודות או לתפקידים בכירים וזה)
אה, כמו מה שהיה לאלאור אזריהמיכל318
אני שנאת אנשים שמדברים רע על חיילים
בדיוק, אז ימ''ל מבקש שלא יעשו את זה לאף אחדבוז
גם למי שלא חייל
כי מה, מי שלא חייל צריך לסבול?
אהמיכל318
חח אם את שואלת אותי...

אז זה אומר גם לא לדבר רע על החרדים...
ביוש בלעזבסדר גמור
שכוייח.ענבל
משהאחרונה
למה אנשים לא מבינים את אלו שהולכים לסיני לפסח?סלט מקולף
הרי מסורת אבות בידינו לרדת למצרים כשיש רעב בארץ
גדולsimple man


תודה תודה, כל הקרדיט ליסלט מקולף
נכוןחופשיה לנפשי
אם כי סיני זה לא מצרים
ואילת זה לא ארץ ישראלסלט מקולף
נו אז מה
זו בדיחה
הרב אריאל הוכיח שכןבתוך בני ישראל
איך בדיוקסלט מקולף
את רוצה לומר לי שלדעתו צריך לחגוג שם רק יו''ט אחד? שצריך לעשר שם?
יש לזה משמעויות הלכתיות...
כןאריק מהדרום
ישיבת אילת חוגגת יו"ט אחד ומצוות הנוהגות בא"י, בניגוד לבית חב"ד שם שנוהג כחו"ל בצנעה.
בצנעה?סלט מקולף
לא מבינה למה זה כזה מסובך, הגבולות של א''י הוגדרו בתורה
יש ספריות שלמות של גבולות הארץ.אריק מהדרום
זה מסובך, מכמה סיבות...אדם כל שהוא

א. יש גבולות שונים של הארץ. שלכל אחד מהם יש משמעויות משלו. יש גבולות של מה שהובטח לאברהם אבינו, ויש את גבולות הארץ שהתחלקה לשבטים בפרשת מסעי, ויש את הגבולות של עולי בבל, שקדשו את הארץ שוב, לאחר חורבן בית ראשון והגלות, שמבחינות מסוימות בטלה קדושת הארץ.

ב. גם במה שהוגדר בתורה, צריך לזהות את המקומות. 

למשל, כתוב בתורה - "ויצא הגבל זפרנה והיו תוצאתיו חצר עינן" - איפה המקומות האלה היום? וגם שמות שמוכרים לנו היום, לא תמיד זה אומר שזה אותו מקום שהתורה דברה עליו.

לדעת רוב מי שעסק בסוגיא אין צורך לעשות באילת יו"ט שניק"שאחרונה
הרב טוקצ'ינסקי הוציא על זה קונטרס לפני קרוב לשבעים שנה, עם התחלת ההתיישבות שם.

למעשה הרב הדיא עושה אחד והרב הכט שניים.
ובדיחה מוצלחת, ממש אהבתי אותה🖒חופשיה לנפשי
הזכרת לי בדיחה דומהנאור97
ערבי בשער ביפו יושב ואוכל מצות בקצב.
עובר יהודי ושואל אותו- מה, אתה אוהב מצות?
עונה לו הערבי- לא, אבל גמרתם לנו את כל הביתות..
אידאלים?אוויל מחריש

היי, מה לדעתכם המקור באדם לאידאלים? (שכל / רגש וכו') ומה לדווקא כאלה מסוימים ולא אחרים? ומה גורם לאדם אחד להיות יותר אידאליסט מאחר? 

סליחה על העיכוב,אוויל מחריש

מה לא מוגדר מספיק?

בן אדם שחושב שאין לו משמעות ינסה למצוא אותה בחוץ, זה לא משנה אם הוא ירדוף אחרי חסד או חיי דולפינים...

 

דבר ראשון אנחנו כפופים לתורה שהיא אמת אובייקטיבית, בכל מקרה עם הערכים לא קשורים לדבר אובייקטיבי אז אין להם משמעות...

 

איזה נקודה? ומה התכוונת בה?

 

(ואם אפשר לכלול בתשובה על מה ענית זה יעזור...)

'כדרך שבא לראות- כך בא ליראות!'והוא ישמיענו
זה עמוק. עמוק מאוד.
ממש חזק.
ותמיד צריך לזכור את זה...
..והוא ישמיענו
''לשד העדינות שבכל תלוי הוא בשפעת עדנת חפצו הפנימי של האדם בטוב, בהקבעתו על נפשו וכל מהות חייו את חותם הטוב''

(אוה''ק ב', מאמר רביעי- הטוב הכללי, י'- הטוב וההודאה)
איזה אורות... וואווהוא ישמיענואחרונה
פתאום כשמתחילים לתפוס את הגודל...
זה ממש משפיע על החיים שלך!

-------------------------
אומרים שמכל חג האדם צריך לצאת מהחג ולשאול את עצמו- אז מה הוא לקח מהחג הזה, במה הוא התקדם, במה הוא התעלה. אז זהו אחד הדברים שאני לוקח מהחג. ושמחתי לשתף אותו אתכם.
מלמד שיציאת יהודי מן החג עושה רושם...
להיות אסרטיבי או לוותר?חסדי הים
אני גמור מעייפות ורוצה לישון בחדר שלי במלון. אחי נמצא שם עם החברה שלו והם רואים ביחד טלוויזיה.
לוותר כי זה מה שצריך לעשות מבחינה מוסרית ולקבל את השכר הגדול של הוותרן או להיות אתם אסרטיבי ולבקש מהם שאני עייף ורוצה לישון?
לומר לו, לראות כמה זה הכרחי לו. ולפי זה לראות אם יש טעם להתעמחפשת^אחרונה
סכנה כאן חושבים סלט מקולף
תורת הנסתר, אמת או פיקציה?
הזוהר, מי כתבו? למי מותר ללמוד בו?
האם מדובר באמת אלוקית מוסתרת ועלומה או בשגיון גרנדיוזי שאין לו אחיזה במציאות?

@כולם
היתי משקיע לנסות למצוא מקורות מוחלטים לדבריצלילי השקט

אבל מספיק לי שהראתי שלדעתי יותר קל לחשוב מבחינת התאמה שזה קשור לזה מאשר לכל דעה פרשנית אחרת שנכתב על זה. 

מבחינת סבירות. 

אני דמיינתי, או שנאבד כאן שרשור של יוני על המדינה?הסטורי
כי אתחיל לפחד שהוא מדגים את החשש שלו...
אחח.. כינוי הגנאי 'ממלכתי'היא שיחתי
תשתחרר מזה. תדבר לעניין ונשמח לנהל דיון
אדם וחווה גם קבורים במערת המכפלה?מיכל318
כי לא ראיתי אותם שם
למה את מי כן ראית שם?והוא ישמיענו
את אברהם פריד?
🤦‍♀️מיכל318
דווקא את איציק דדיה
ואני באמת לא מצאתי אותם!!מיכל318
איפה חיפשת?והוא ישמיענו
לא, לא שם. שם קבורוהוא ישמיענו
הראש של עשיו
כן, ראיתי את זהמיכל318
שם זה שםםםםםםםםםםםם, במערת המכפלה, איפה בדיוק אני יכולה לחפש אותם אם לא "שם"?
במערת המכפלהוהוא ישמיענו
למה את מחפשת אותם בבניין של הורדוס?
השגת את המטרה שלךמיכל318
חח מה המטרה?והוא ישמיענו
המטרה שתמצאי.. אבל עדיין לא מצאת
חשבתי שמיכל318
המטרה זה לשגע אותי ,אז כתבתי שהצלחת

או שמהטרה הייתה שאני יבין לבד שאין שם שום קבר שלהם?(אם הבנתי נכון שזה מה שק"ש כתב)
יש קברוהוא ישמיענו
אבל הוא במערה כפולה, מתחת למבנה הענק
תודה על ההסבר👍מיכל318
עד כמה שזכור ליבן_אהוב
באיזשהו סיור המדריך אמר שהם קבורים בחלקה של יצחק ורבקה בקומה אחרת...
תודה👍מיכל318
לא ידעתי שיש שם עוד קומות...
אין שם ציון ספציפיק"ש
ממשמעות הגמרא בבא בתרא הם קבורים יותר בפנים (אולי למטה). בכל אופן לא מספיק ברור מי החליט שהציונים שם הם באמת כנגד כל אחד מהאבות או האמהות. זו לא מסורות שלנו, מאות שנים יהודים כלל לא הורשו להכנס לשם.

(ובכלל לא נכנסתי לקונספירציות, יש גם כאלו)
אההההה, תודה רבהמיכל318
כניראה שביגלל זה גם הגוגל לא נתן...
חשבתי שיש להם קבר כמו שלכולם יש


מזתומרת כנגד? זה לא הם עצמם שם?
כתוב את זה באיזשהו חומש שאברהם אבינו קנה את המקום כדי להיקבר שם...
כן אבל המערה האמיתית היא עמוק באדמה.ק"ש
הבניין הוא בניין של הורדוס שממוקם מעליה.
(בלי להכנס לקונספירציות)

גם כשאנשים נכנסו פנימה - זה היה רק לקומה שמתחת לרצפה ולא לעומק המערה.
אה, הבנתיימיכל318
תודה רבה על ההסבר
הם מתו לפני המבול.. כל מה שהיה לפני - נמחה ונעלם.אלישבע999
כמדומני שהמדרש אומר שרק עד ג' טפחים בקרקעהיא שיחתי
ולא יותר מכך
ע.י.צ'יאל

יש דעה שלא היה מבול בארץ ישראל.

נכון, ושמשם היונה הביאה את העלהסלט מקולף
שזה אומר שאין קברים...מיכל318
נכון... לזה התכוונתי.אלישבע999
נשלח פעמייםמיכל318
מיכל318אחרונה
לפחות היה שם מלא חיילים ועשיתי איתם תמונות, זה מפצה על הכללל

למרות שעדיין ניראלי שהקברות נימצאים שם איפושהו...
החיזוק היומי חג שמח!ברגוע

וְאֵיךְ יִזְכֶּה אָדָם בְּכֹחוֹ לִקְרִיעַת יַם סוּף? עַל-כֵּן אָנוּ צְרִיכִין רַק לִסְמֹךְ עַל צַדִּיקֵי הַדּוֹר הָאֲמִתִּיִּים לְהַאֲמִין בָּהֶם, כִּי הֵם בְּחִינַת מֹשֶׁה, כִּי כָּל צַדִּיק הַדּוֹר הוּא בְּחִינַת מֹשֶׁה- וְעַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה לְבַד יְכוֹלִין לִזְכּוֹת לְתוֹרָה וּלְפַרְנָסָה שֶׁהִיא בְּחִינַת קְרִיעַת יַם סוּף, כִּי עִקַּר בְּחִינַת קְרִיעַת יַם סוּף לִכְלַל יִשְׂרָאֵל הָיָה עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ", כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִׁ"י שָׁם, "כִּי אֵין הַיָּם עוֹמֵד בִּפְנֵיהֶם, כִּי כְּדַאי הֵם וְהָאֱמוּנָה שֶׁהֶאֱמִינוּ בִּי לִבְקֹעַ הַיָּם בִּפְנֵיהֶם". כִּי עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה בַּה' וּבְהַצַּדִּיק הָאֱמֶת יְכוֹלִין לִזְכּוֹת לְתוֹרָה וּלְפַרְנָסָה מִמַּזָּל הָעֶלְיוֹן, אַף-עַל-פִּי שֶׁאֵינוֹ זוֹכֶה לָזֶה בְּכֹחוֹ, אַף-עַל-פִּי-כֵן יָכוֹל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת לְהַמְשִׁיךְ לוֹ כָּל אֵלּוּ הַהַשְׁפָּעוֹת עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה הַגְּדוֹלָה שֶׁיֵּשׁ לְיִשְׂרָאֵל בַּה' וּבְצַדִּיקֵי אֱמֶת, בְּחִינַת "וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" כַּנַּ"ל, אָמֵן וְאָמֵן.
(ליקוטי הלכות, תלמוד תורה ג', אות ז')

 

 

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @ארץ השוקולד @איש רגיל @רק בשמחה. @לללללל

בוקר טוב, ערב חג שמח!סלט מקולף
לילה נוראי ומשמח בו זמנית.
החיים הם דבר מבלבל, ולא שחור לבן.
בוקר טוב!ימ''ל

האם זהו ערבו של חג שמח,

או שמא ערב החג הוא הוא השמח?

 

החיים הם דבר מלבלב.

 

ערב וחג שמחים!

גם עכשיו חג שמחק"שאחרונה
הערב יהיה יום טוב, שזה עוד יותר שמח.
משרד הבריאות מפחדהשאלה.
שמוצאים פתרונות למחלות שהם מטפחים.
בגלל קונספירציות כאלה יש היום מגפת חצבת בכל העולםברגוע


בגלל הפחדות ודחיפת חיסוניםהשאלה.
יש חצבת בכל העולם
אז למה לפני כמה שנים לא היו כמעט מקרי חצבת?ברגוע


כי לא הפיצו את זה כי חברות חיסוניםהשאלה.
איבדתי אותך. לא משנה..ברגוע


אל תהיו מאלו שלא מחסניםסלט מקולף
אנשים כאלו שהולכים נגד ההגיון הישר
עדיף לחזור לרפואה של ימי הבינייםהסטורי
תוחלת החיים עמדה על 30. העיקר שלא היו חברות תרופות...
האמת שמספר החולים בחצבת ירד דרמטית ברגע שנכנסו החיסוניםארץ השוקולד
ולפני כן זה היה יציב ומאוד גבוה. (הרבה יותר מעכשיו)

מנתונים בארה"ב
עד כה נמנעתי מלהביא לכאן את זהאריק מהדרום
כי בכל זאת פורום דתי וימני ולא ראוי שיהיה פה דריסת דרך לשמלאני שמנבל את הפה אבל אני רואה שאת ממשיכה לדבוק בתיאורית הקונספירציה שכל הרופאים ומערכות הבריאות בעולם רק חושבים איך לשרת את השטן אז זה הסרטון הכי משכנע שראיתי עד כה ובתור מושפעת מסרטונים ומאינטרנט אני מקווה שתביני את מה שמסבירים לך.
חג שמח.

חחחחחןן גם אני רציתי לשלוח את זה פהיואב גל
ולא ידעתי אם ראוי
בגלל אנשים שלא מתחסנים יש חצבת בכל מקום!יואב גל
חיסונים זה אחד הדברים שהצילו את האנושות ברוך השם שהם נוצרו !
בגלל אנשים כמוכם כל העולם סובל
אותי מענייןמחפשת^

מה גורם לאנשים להיות חסידי קונספירציות.

 

למה אנשים מתעקשם שבאמת כל העולם נגדם, ורק מחפש להרע להם.

משרד הבריאות מוציא מליוני שקלים על חיסונים, כדי לממן את חברת התרופות.

אולי אנשים מתים כדי לאשש תאוריות קונספירציה??

הגיוני.

כמה סיבות (לדעתי) :ארץ השוקולד
1. חוסר אמון במערכת, אז פשוט אתה מניח שהוא לא עושה לטובתך.
2. היכרות עם סיפורים של אנשים קרובים ובכך שוכחים שלרוב זה לא קורה, לצורך העניין אם חל סיבוך בחיסון 1 ל2000, אז אם תכירי 1 שנפגע מזה ואת לא מכירה אף אחד שהחיסון הציל. (כי איך תדעי שזה הציל אדם זה או אחר)
אז יש סיכוי שתאמיני בקונספירציה.
3. הבנה קטנה בסטטיסטיקה ככה שאת מבינה מושגים באופן שטחי, ולכן מבלבלת בין ניסויים, מתאם, גורם וכו'.
4. ריגוש, יותר מרגש לחשוב על משהו מחוץ לקופסא.
5. ביסוס מחקרי קל וחוסר הבנה, לדוגמא: יש חיסון אחד עם תופעת לוואי בעייתית לפעמים ואז יש שמשליכים זאת על כל החיסונים.
מענייןמחפשת^

אם זה מספק לאנשים צורך מסוים, שייהנו.

שיהנו? הם עושים נזק לכולםברגוע

לפחות במקרה הזה של אקונומיקה וחיסונים

צודקמחפשת^

בנזק של חיסונים, כשיש השפעה על אחרים וכו'.

בכללי אמונות לתאוריות כאלה זה אופי, וההתעסרות הזו די עושה להם טוב [חיזרים, התפוצצות העולם, חיסונים]

 

תיקון טעות: על עוד הם לא מזיקים, שיהנו

יש כאלה שחושבים שהיהודים וארהב פיצצות את התאומיםיואב גל
כל הקונספירציות מגיעות מאותו מוח
בעיניי הם נופלים קורבןl666
לאנשי כת. או משהו כזה. אין לזה היגיון. ואין טעם להתווכח , כמו לדבר עם קיר.
משרד הבריאות הוא גוף מאוד בעייתימשה
בהרבה מובנים.
וגם התעשיה הרפואית שמציגה את עצמה חסרת ביקורת.
במידה רבה הם הביאו את זה על עצמם. בלי קשר לנכונות הטענות.
יש לנו מערכת בריאות די טובהl666
אם תשווה לדוגמא מדד תמותת תינוקות עם אמריקה, אנחנו במצב טוב והם ממש לא בהשוואה למדינות מפותחות.
לא מזמן קראתי על מקרה מזעזע שם של סינדרום מינכאוזן באמצעות שליח כשאימא במשך עשרים שנה גרמה לניתוחים ולטיפולים מיותרים לבת שלה. אם היו רופאים שחשדו אז היא פשוט עברה לרופא אחר שכן רצה אותה בתור לקוחה, והבנתי שאין שם מערכת כמו שלנו עם כל הבדיקות ונתונים. כך שכנראה רופאים רוצים למצוא חן ולא לטפל בבעיות.
אתה גם כתבת פעם על צבא מקצועי. שזה יותר זול. צבא אמריקני הוא ענק ואחד היקרים בעולם. ואחד הגדולים.
עדיף מערכת ממשלתית אמינה ולא אוסף מטפלים לא אמינים ...
זה נכוןמשה
אבל במחירים יחסית כבדים.

השיטה של קופת חולים לא רעה בעיניי בכלל. הבעיה במקומות אחרים.
חסרת ביקרות??יואב גלאחרונה
אתה יודע כמה שנים לוקח להוציא חיסון לשוק ? את יודע כמה ביקורת ומבדקים בגופים בלתי תלויים היא עוברת? ניסויים היא עוברת ?
לאנשים מפריע שחברת התרופות מרוויחה כסף... מה אתם רוצים שהם יפשטו רגל שירוויחו כסף וימשיכו להתקיים
קנוניה של המטפלים האלטרנטיביים.לך דומיה תהילה
יש אינסוף פוטנציאל לחשיבה פרנואידית הזאת.
שמע, מבחינה רפואית הם צודקיםימ''ל
ילד שישתה מספיק אקונומיקה לא יהיה אוטיסט...
אפשר שניה להעלב בשם האוטיסטים???סלט מקולף
אנשים מעדיפים למות ולא להיות אוטיסטים, זה מעליב בטירוף
מקסיםחופשיה לנפשי
זה מרפא גם צינון וסיוטים כאלה?
כן, זה מרפא הכלהסטורי
מי שישתה מספיק, לא יהיה חולה יותר לעולם. ממש שיקוי הפלא.
אנשים טבעיים אוהבים אקונומיקה משום מהl666
פעם כתבה אימא אחת שאסור להרתיח חיתולים רבי פעמיים אז היא מכבסת אותם עם אקונומיקה. גם אסור להשתמש בחד-פעמי אסור מבחינתה, או לגהץ כמו עשו אימותינו היא מתעצלת אז אקונומיקה...

טיפול ב- ocd זקוק לעזרתכםבן מערבא

אני מחפש לעזור לאיזה ‏בחור מבית הכנסת שלי, בחור טוב ונחמד אבל מהטיפוסים האלה שהולכים לאיבוד בחיים, איזה יד מקצועית שתכוון את החיים שלו בצורה יותר טובה. 

הבעיה היותר דחופה אצלו נראה לי זה שהוא סובל מ ocd. זה מתבטא בין היתר בכך שהוא מנסה ליצור קשרים עם בנות אבל מתנהג בצורה קצת אובססיבית שמרתיעה, ובעקבות כך הוא בעצבות ודיכאון שכל הזמן דוחים אותו ושהוא לא יתחתן וכו׳. 

או למשל בכך שהוא יושב המון זמן בשירותים עד שהוא מנקה את עצמו. מעבר לזה הבן אדם קצת ׳יצור׳, יש לו כל מיני התנהגויות שגורמות לאנשים להסתכל עליו בעין עקומה. נניח מגישים כיבוד בשיעור אז הוא ייקח כמה עוגיות בבת אחת וימלא את הפה שלו, ואנשים מסתכלים עליו בעין עקומה ולא תמיד מכילים אותו ומתייחסים אליו בסבלנות. וכואב לראות את זה. 

הוא לא חינוך מיוחד אבל הו סיפר לי שהוא למד בכיתה קטנה. 

 

הבנתי ממנו שהוא כבר בערך שנתיים מדי כמה חודשים הולך לאיזה פסיכיאטר שנתן לו כדורים אבל זה לא ממש עזר. (יש אולי שיפור מסויים משעה בשירותים לנקות את עצמו לחצי שעה , אבל הוא עדיין סובל מזה). 

 

אקיצר, אני מחפש המלצה ליד מקצועית שתעזור לו בחיים, זה דבר ראשון. ודבר שני, בעולם קטן לפני כמה שבועות היתה כתבה על רף ארגון או עמותה שעוזרת במימון לאנשים שזקוקים לעזרה פסיכולוגית או פסיכיאטרית, מישהו או מישהי יודעים על מה אני מדבר ויכולים להפנות אותי ? 

 

 

(אגב, עדכון קטן וראוי: לפני כמה שבועות פתחתי הודעה על בתי כנסת בפתח תקווה עבור חבר מהלימודים עם סכיזופרניה שיוציא אותו קצת מהבדידות שלו אז לצערי זה בוטל. הבנתי ממנו שהוא אמנם לא התאשפז כבר 17 שנה אבל מבחינת הטיפול התרופתי הוא על המקסימום והרופא שלו אמר לו שזה מסוכן עבורו בגלל הקטע ׳המשיחי׳ וזה סיכון שאסור לקחת. מסכן. חתיכת תיק הדבר הזה). 

אומרים שעבודת האדמה מצויינת לocdאריק מהדרום
שווה לו לבדוק.
לא נראה לי רלוונטי בכלל במצבבן מערבא

אבל זה מעניין. באמת ? פעם ראשונה שאני שומע על זה. מה הקשר ? 

להוציא את האנרגיות על משהו חיוביגלויה
''תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר''
כמו פרעה רק בקטע טוב
הי, זה מוכר לי מאיפה שהואמשה
אם הוא לא ירצה לעזור לעצמו לא תוכל לעזור לואריק מהדרום
נראה לך לא רלוונטי? למי אכפת מה נראה לך? השאלה מה נראה לו.
וכן, באמת, עבודת האדמה היא מאוד בריאה לנפש בכלל ולocd בפרט, להבדיל מההיי טק המלחיץ ומהמנוון והניזון מגאנק פוד, יש הרבה מחקרים בזה.
מה יש לך ? מה זה הסגנון דיבור הזה ?בן מערבא

הלוואי שהוא היה עובד בהייטק, הוא עובד בעבודה פשוטה מאוד באזור המרכז ללא שדות או שטחי אדמה באזור. 

מה אני אציע לו ללכת לעבוד בחקלאות (שאין בכלל באזור המגורים שלו) ולעזוב את העבודה שלו מתוך תקווה שאולי זה ישפר לו את ה- ocd? 

מה יש לי לא יודעאריק מהדרום
כולם מתלוננים על הסגנון שלי.
אוף.
אתה רוצה אוליבן מערבא

שאפתח עבורך הודעה על חבר שזקוק לעזרה בניסוח התגובות שלו ?

אני צריך עזרה בביטול חוק פו.אריק מהדרום
הוא תוקפני.me.אחרונה
אשריך על האכפתיות!צהרים
ממש משמח לראות אנשים כמוך.
עמותה חיים של טובהתות יער
תודה ! זה אכן מה שחיפשתיבן מערבא


קוגנטיקהלב טהור:)

בס"ד

 

מרכז עם פסיכולוגיים שמתמחים בטיפול לאנשים עם OCD...

מכירים מקרוב אנשים שזה עזר להם..

 

טיפול CBT, טיפול פסיכולוגי ממוקד | מרכז קוגנטיקה

 

מעניין, אפנה אותו גם לזה, תודה!בן מערבא


החיזוק היומיברגוע

פסח הוא בחינת חסד ואהבה כידוע, הינו בחינת אהבה והשתוקקות וכיסופין דקדושה. כי אז היה עדיין קודם קבלת התורה, וממילא אין יודעין כלל מה לעשות, ואזי העיקר הוא רק כיסופין והשתוקקות דקדושה.

ואח"כ ע"י הכיסופין אלו, נעשין נקודות להאותיות, בבחינת "נקודות הכסף", ונצטרפין ונצטירין אתיות התורה לטוב, ואז זוכין להתגלות התורה, שזה בחינת קבלת התורה בשבועות.

וכן הוא בכל אדם ובכל זמן, כי כל אחד מישראל צריך לקבל את התורה מחדש בכל דור ודור, כמו שאמרו רבותינו ז"ל "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים", הינו שצריך לקבל על עצמו מחדש בכל פעם עול מלכות שמים ועול תורה.

וכל אחד, קודם שזוכה לאיזה התגלות בתורה ועבודת ה', שזה בחינת קבלת התורה אצלו, אזי צריך לזכות מקודם למידת החסד, שהוא בחינת פסח, הינו להרגיל עצמו מאוד בהשתוקקות וכיסופין דקדושה.

וצריכין להוציא בפה ממש הכיסופין וגעגועים, וכפי ההשתוקקות והכיסופין דקדושה שהיו לו, כן זוכה אח"כ שיתמלה רצונו, שיזכה לקים את כל דברי התורה באמת, שזה עיקר קבלת התורה שבכל דור.

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @ארץ השוקולד @רק בשמחה. @איש רגיל @לללללל

יפה, תודהארץ השוקולד
מועדים לשמחה
תודהללללללאחרונה
בוקר טוב!והוא ישמיענו
לא פתחתם עדיין, אה?

היום בבוקר אחרי התפילה קניתי מילקשייק שוקו. מה כבר יכול להיות רע בשוקו?
שיקשקתי 20 שניות, והתחלתי לשתות. ופתאום אני קולט.. כתוב כשל''פ לאוכלי קטניות!! לא המשכתי לשתות.

לא ידעתי שיש בשוקו קטניות.. זה גם לא הופיע ברכיבים
באופן פשוט - בכל הלכות ביטול - אתה מבטל דבר שהוא לא מהותיאניוהוא
או שהוא מעט, או שהוא פוגם

ולכן הכלל הוא שאם דבר הוא מעמיד או 'עביד לטעמא' - הוא לא בטל בכלל.

אין סיבה שפה הדין יהיה שונה
מה שביטלו - זה קטניות שלא חלק מהותי בתבשיל ולכן הם בטלות ברוב.
היום חמישה ימים בעומרספירתהעומר

"5.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
^^^קפיץ^^^ספירתהעומראחרונה

רוצים תיוג?
הגיבו כאן

שואלת גם פה...סטודנטים למשפטים?מועדיםלשמחה
צריכה עזרה טכנית קטנה
בחירת מקצוע עפ שיקולי משפחהרמקול
שלום לכם.
שאלה לי- האם בעיניכם יש קשר בין מקצוע ההורים לקשר שלהם לילדיהם?
האם מקצוע תובעני כגון הנדסה, יגרום נזק לקשר בין אמא לילדיה? (מבחינת השעות, וזה שאין חופש)
בהנחה שהמשפחה שאקים בע''ה תהיה בראש סדרי העדיפויות שלי, האם זה באמת דבר מזיק, ועדיף להתפשר על הוראה כדי להנות מהחופש עם הילדים?
תודה למי שיהיה מוכן לפרט את דעתו.
אשמח לשמוע מאנשים עם ניסיון בנושא כילדים/כהורים.
כל מקצוע שבוחרים בו מתוך עניין ורצון, ולא כאילוץ, הוא מעולה.קרן-הפוך
יש מקצועות עם פחות שעות עבודה מחוץ לבית, כמו במערכת החינוך לעומת מקצועות הבנויים על יום עבודה מלא של 8.5 שעות (לא כולל זמני נסיעה).
יש מקצועות הכרוכים במשמרות - אחיות, רפואה.

רופאים בשנות ההתמחות שלהם עובדים במשמרות של 36 שעות.

יש מקצועות עם תקופות עומס רוטינות (ראיית חשבון, למשל), עורכות דין שחייבות להקדיש שעות מעל ומעבר.

וגם הנדסה.
בעלי מהנדס כך שאנו מכירה פחות או יותר את המשמעות.

כן - גם אמא יכולה לשלב קריירה כמהנדסת עם משפחה וילדים.

נוכחות פיזית בבית והתעסקות נון-סטופ עם הילדים אינם ערובה לטוב הקשרים בין ההורה והילד, כמו שגם העדרות לשעות רבות לא מובילה בהכרח לקשר בעייתי בין ההורה והילד.

כל אדם והאופי שלו במימוש ההורות, כל איש ואישה וסולם הערכים, הרגלים, רצון, הכלה, נתינה, תשומת לב, אופי החינוך, ועוד ועוד בקשר עם הילדים.

אישה שנשארת בבית מתוך בחירה, צפיפות לידות, מטופלת בהרבה ילדים - מול אישה שעובדת במשרה מלאה עם מרווחים של שנתיים, שלוש ואף יותר, בין ילד וילד.
מי מהן מעניקה יותר רגש, תשומת לב, חום ואהבה, מי בונה יותר טוב את הקשר ההורי עם הילדים?

הכל תלוי בבן אדם.
יש עוד מקצועות מלבד הוראה שמאפשרים לעבוד בשעות שפויות.תפוחית 1
חוץ מזה אין לי מה להוסיף ואני עוקבת גם אחרי השירשור⁦
אני מורה באולפנאעסוקה בחינוך
ולא תמיד השעות שפויות..
שבתות, טיולים של כמה ימים מחוץ לבית (מסע ישראלי וכד), סביב בהכתרה למשל ממש לא רואים בית.
וגם ביום יום אני מרגישה שזה מאמץ עילאי להפריד בין העבודה לבית. אני חוזרת עם מטען רגשי גדול, יש טלפונים מעמיתות לצוות, מנהלים, תלמידות והורים, יש מבחנים לבדוק ועבודות..

נכון שיש יולי אוגוסט, בסדר בסדר, אני כבר האדומה מרוב העגבניות שזרקתם עלי. אבל רוב השנה היא עמוסה מאוד וזה לגמרי מחלחל לבית.
>>kk

שיקולי משפחה זה לא רק לבחור מקצוע עם שעות נוחות,

אלא גם לבחור מקצוע שיעשה לך טוב.

 

עבודה שתיתן לך סיפוק ותגרום לך לממש את עצמך

תהפוך את השגרה שלך לשמחה וחיונית, ולכן גם את תהיי

אמא שמחה וחיונית הרבה יותר.

 

עבודה שלקחת בתור פשרה רק בגלל השעות הנוחות ואת

לא באמת נהנית ממנה תהפוך את השגרה שלך למשעממת,

שוחקת ומתסכלת. ואם אמא מתוסכלת כל המשפחה סובלת.

 

 

 

שיקולי משפחה זה חשוב...אדם כל שהוא

אבל אם השיקול היחיד ללכת להוראה הוא החופשים, ומבחינות אחרות זה לא מתאים, אז זה לא בריא להורה, לא בריא לתלמידים שלו, וסביר שבסופו של דבר גם לא בריא לילדים שלו.

צריך לאזן בין כלל השיקולים, ולמצוא מקצוע מתאים.

זה לא מבחינות אחרות לא מתאים..רמקול
אני חושבת שאני יכולה להיות מורה טובה סה''כ.
אבל זו עבודה קשה.
ברור שיש קשראמאשוני
יש מקצועות שכדי להיכנס חזק לתחום צריך לעבוד קשה בהתחלה, וזה בא על חשבון המשפחה ושאף אחד לא יספר אחרת.
האם זה שווה? תלוי בהמון דברים שאי אפשר לפרט באוויר...

בגדול החיים הם לא שחור ולבן וכל אחד מוצא את האיזון שלו.

ילדים גדלים מצויין להורים שעובדים במשרות מלאות.
הבעיה מתחילה ולא נגמרת היא עם השעות הנוספות או ימי חופש של משרד החינוך שדופקים את המערכת ומאלצים את ההורים לעבוד בזמנים לא נוחים.
או כשיש ילד חולה..
העבודה לא בורחת היא נשארת למחר וצריך לעשות יותר שעות כדי להדביק את הפער.

מצד שני, אני חושבת ומרגישה שרווחה כלכלית חשובה לנחת והשמחה של המשפחה.
וזה שאומרים שזמן איכות לא קונים בכסף זה שטויות. למי שיש יכולת כלכלית יכולה להאריך חופשות לידה, לקחת עזרה בתשלום ולהתפנות באמת לילדים ולא לבזבז המון זמן על מטלות הבית.

ובאופן כללי, כשהמצב הכלכלי טוב, נפתחות הרבה יותר אפשרויות איך להתנהל. כשהמצב הכלכלי חונק ובקושי סוגרים את החודש אי אפשר להסתכל רחוק יותר ולתכנן בהתאם ואז נכנסים ללופ של קושי שקשה לצאת ממנו.

אני לא אומרת שבהוראה המשכורות לא טובות, אני אומרת שהשיקול של הפרנסה הוא שיקול חשוב מאוד אם את רוצה ילדים שמחים.
אם הורה באמת אוהב ורוצה להשקיע בילדים שלו, הוא ימצאחסדי הים
זמן וכוחות לעשות את זה מעבר למקצוע התובעני.
הפתעה...הילד בן 30
גם ההחלטה להביא יותר מילד אחד תפגע בקשר של ההורה עם הילדים שלו.

גם ההחלטה ללכת לשיעור תורה בערב תשפיעה, וכן, גם ההחלטה לעשות ספורט בסוף היום.
בוודאי שיש קשראמת1
סיעוד למשל זה מאוד לא פשוט, אין שגרה קבועה ולפעמים עובדים שבתות.
אישית אני ואשתי בתחום המדעים, היא עובדת 7 עד 2
ויש לה זמן להיות עם הילד.
כשהיא עבדה עד 3-4 זה היה משמעותי לה מאוד,
הילד חוזר מהמטפלת מאוחר והולך לישון די מוקדם כך שלעבוד עד 3,4 די נגמר היום.
אני מלמד (שונה בתכלית ממורים) מסיים לעבוד עוד לפניה ושכר שעתי לא רע בכלל,
אם כי זו לא עבודה לטווח הרחוק.
אני כן ממליץ לך לשקול את הבחירה של המקצוע, מכיר 2 אחיות שעברו לתפקידים ניהוליים בשביל שגרה חיים בסיסית.
לא מסכים עם הנאמר שבכל מקצוע אפשר לנהל חיי משפחה כמו שצריך.
מן הסתם יש קשר בין מספר השעות הפנויות עם הילדים לקשר איתםספק

אבל כמה נקודות שלדעתי כדאי לקחת בחשבון:

1. דווקא הנדסה הוא לא מקצוע כ"כ תובעני. יחסית, מדובר על מקצוע די נח מבחינת שעות. 

2. לא כל מי שנמצא בבית, נמצא עם הילדים. גם אם חוזרים הביתה ב-2 בצהריים והילד ער עד 8, אני לא יודע כמה הורים מבלים עם הילד שלהם 6 שעות רצופות ביום. זה לא קל ולפעמים נגמרת הסבלנות. 

אני לא בטוח שעדיף הורה שמבלה עם הילד כ"כ הרבה זמן על הורה שמבלה עם הילד שלו שעתיים ביום אבל באמת נמצא איתו. (זה גם תלוי בנאדם, אני מניח). 

3. כמו שכבר כתבו לך, יש הרבה חשיבות למקצוע שיעניין אותך, אם זה אפשרי. 

4. מבחינה כלכלית, אין מה להשוות בכלל וזה מוריד המון לחץ מהחיים - והלחץ הזה בא לידי ביטוי גם בקשר עם הילדים. 

לא בהכרח..טולית
זה עניין של תעדוף של הלו"ז שלך... כמה העבודה שואבת, ומאידך כמה אתה נכון להשקיע בבית בבעל ובילדים..
אני אשת קריירה עם משפחה גדולה בע"ה ..
מארגנת נכון את הזמן ומשקיעה בצורה מושכלת בעבודה ובמשפחה..
הכל עניין של איזון נכון..
בהצלחה רבה
לעשות הבדל בין מקצוע תובעני לקריירה תובעניתתודה לאל
אולי נגיד חוץ מרופאים, חיילים בקבע וכוחות חירום יש להם מקצועות תובעניים. בהרבה מקצועות אחרים זאת כבר בחירה אישית מתי להפוך את זה לקריירה תובענית או לא.
לעניות דעתי הדגש הוא על הקריירה ולא על המקצוע
אם אני מבין נכוןהיום הוא היום
את מחפשת עבודה עם שעות סבירות ושתוכלי להיות מאוזנת רגשית ופנויה לילדים.

כיום הוראה זה לא קל רגשית בכלל, אפילו אם יש חופשים וכולי, הרבה מורים ומורות נשחקים מאד נפשית וזה משפיע בבית.

הנדסה זה הרבה שעות אבל הבנתי שיש מקומות עם בחירה כמה ימים ושעות לעבוד בשבוע. במיוחד אם הם רוצים אותך. שווה לברר את זה.

גם בהוראה אפשר משרה חלקית אבל זה קשה כלכלית
תודה רבה לכל המגיבים.רמקולאחרונה
דעה : אסור לרב שמן לתת שיחות מוסרהבל הבלים
כי איך אפשר לתת לאדם מושחת קולינרית לחנך אנשים לא להיות מושחתים? הוא לא דוגמה אישית באופן גלוי ביותר!
יפה, הזכיר לי מעשה רבארץ השוקולד
על רב אחד שלמדתי ממנו הרבה, והוא היה מכין דף מקורות לשיעור שלו בשבת בישיבה אחרי שהיה עוזר בבית להכין את השבת.
אשמח לעזרתכם, אני מחפש בפורום את הסיפור על החפץ חיים שהולך לבסדר גמור

להכיר את השכן שלו בעולם הבא ומגלה זפת שלא שומר מצוות.

אני ניסיתי לחפש בכל מיני צורות ולא מצאתי. 

מישהו זוכר או יכול לעזור לי לחפש?

 

כי זה על הבעל שם טובכי בשמחה תצאו.

ראיתי לאחרונה, לא זוכר איפה.

 

תחפש את המילים יהודי בוער

זה באמת מסביר למה לא מצאתי.. תודהבסדר גמור


בבקשהבן_אהוב
יום אחד אחזה בבעל שם טוב, עליו השלום, סקרנות רבה. מי יהיה שכנו לחדר בעולם הבא? עצם את עיניו וכיוון את לבבו והתשובה לא איחרה לבוא: בכפר פלוני יש צדיק, ושמו גדליה. החליט הרב ללכת לצדיק, לגור במחיצתו ימים אחדים. אחרי הכול, צריך להתרגל לגור יחד. שכנים או לא?
הלך הרב לכפר הנ"ל. כפר קטן. כל הסיפורים עוסקים בכפר קטן אבל הכפר הזה היה באמת קטן. כפר קטן. וליהודים? אין סימן.
ניגש הבעש"ט לאיכר אחד:
"סליחה, אולי שמעת היכן נמצא כאן צדיק, רבי גדליה?"
"יהודי? בכפר שלנו יש רק יהודי אחד, לא רב ולא צדיק. זַפָּת. שם, בקצה הכפר, שם הוא גר."
"זפת?! ודאי צדיק נסתר. צדיק גדול!"
מה זה? בית משונה, מט לנפול. כלבה גדולה ונרגזת ואין אפילו מזוזה!
"מי שם?" – "רבי גדליה?" – "מי זה?" ועל הסף – הזפת. גוליית, עוג מלך הבשן. כתפיים רחבות, ומתחתן כרס עצומה ומבקיעה. צדיק גדול כזה עוד לא היה!
"מי אתה?" שאל הבעש"ט "רבי גדליה?" "זה שמי," עונה הזפת. "רבי?!" שואל בזהירות הבעש"ט. "שטויות. לא יודע אפילו צורה של אות. אני עובד בזפת. מה אתך?" מתעניין הזפת. "אולי אפשר ללון, פה אצלך?" שואל הבעל שם טוב, מחפש הסבר. "ללון? אצלי? כאן?" מתפלא הענק. "רק ליום יומיים!" משתדל הבעש"ט. "כאן לא מלון ואין לי כלום," נרתע הזפת ועומד לסגור את הדלת. "תמורת תשלום. חצי רובל ליום!" מציע הבעש"ט. "תשלום? חצי רובל?!" מתפלא הזפת. "עוד מלומד שנשתטה. תמיד אמרתי שללמוד אסור," הוא חושב לעצמו.
"אין לי מיטה!" הזפת מתריע. "אישן על התנור!" מציע הבעש"ט. "כן?! שם אני ישן!" הזפת פוסל את הרעיון. "על הרצפה אפוא!" מנסה הבעש"ט. "אבל…" הזפת מתלבט. "רובל ליום!" מפריז הבעש"ט, להוט להבין. "רובל? בבקשה, כל הרצפה שלך!" נכנע גדליה הענק.
השחר בא. מן הרצפה מציץ הבעל שם טוב בעין אחת. הזפת פקח את העיניים, וקם.
בלי נטילת ידיים. בלי תפילה. בלי ברכה. ישר לארוחה! ואיזו ארוחה, יושב ואוכל ואוכל. כיכר לחם שלמה הייתה? נעלמה. ועוד כיכר. צדיק מוזר… ועוד כיכר נוספת בדרך לדוד, להרתיח זפת ושוב, ללא מילה, ישר לאכילה! לא נטל. לא בירך. שוק על ירך! כבשה שלמה הייתה? נעלמה. יושב וטורף, וטוחן וטוחן.
"במה זכה להיות לי שכן?" תוהה הבעש"ט.
ובערב כנ"ל. ישב וזלל. "הוא בגן עדן?! איזה נס! אם רק יניחו לו להיכנס הוא יחסל, בתוך פרק זמן קטן, את שור הבר ואת הלווייתן!" ולמחרת – אותו זפת אוכל ואוכל ואינו חדל. אוכל וגדל וגדל וגדל. נכון, אומנם, של"ווניק אינו חייב להיות רזה, אך לא נברא עוד ל"ווניק עם תיאבון כזה!
"יש צדיקים נעלמים המתגלים רק בשבת. אם אשאר פה עוד מעט, עד יום ראשון…" חושב הבעש"ט ומבקש מהזפת להמשיך ולהתארח במעונו הדל. "תשכח מזה. לא בא בחשבון! ובכלל…" "עוד שני רובל?" מציע הבעש"ט. "שני רובל? בתנאי אחד – רק עד מוצאי שבת!"
שבת בבוקר והרב מציץ דומם:
אולי עכשיו? אולי הבוקר? קצת תפילה? איפה?! הוא שוב כולו זלילה. הסעודה הראשונה לא תמה עוד ומגיעה – סעודה שנייה. אולי בסעודה שלישית, נראה במה האיש חסיד? אך זו נמשכת עד אין קץ. האיש עומד להתפוצץ. לא ייאמן. הוא עוד רעב. "שלא תשכח שאתה עוזב מיד אחרי הארוחה!" מזהיר אותו הזפת.
"במה זכה? במה זכה? אולי. אולי בזכות אבות?" תוהה בקול הבעש"ט.
"אבי? זכות אבות?" צוחק בלעג הזפת גדל הגוף. "אבי היה סמרטוטר פשוט. מלקט סחבות. מעיל ישן פה, מכנסיים טלואים שם. מכפר לכפר, סמרטוטר. וגם אני הייתי סובב אתו, כשהייתי ילד…" מספר גדליה.
"פעם, בערב שבת, בתחילת הסתיו, ביער, שני קוזאקים. עם צלב. אמרו לאבא, אבא שלי: 'נַשֵק!' ואבא סירב.
'נשק יהודי מטונף, או שתיצלב!'
ואבא סירב. אבא שלי. ואמר פשוט: 'אני סמרטוטר, אבל לא סמרטוט.'
'נשק!' אבל הוא התעקש. אבא שלי.
והם קשרו אותו לעץ, והעלו אותו באש. את אבא שלי. יהודי קטן. צנום. סחבה. להבה קטנה כזאת.
רגע אחד, ופתאום כלום.
אבא שלי.
ומאז, מאז נשבעתי: לאכול. לאכול. לאכול. לא לחדול. לגדול. לגדול. כל החיים. בלי להפסיק. בלי להתבייש.
שאם, יום אחד יתפסו הקוזאקים גם אותי ויעלו אותי באש –
זאת תהיה להבה!
לא ככה סתם, להבה קטנה ודי, כמו אבא שלי.
אני אבער לאט. אני אבער הרבה.
שיראו, שיראו את האש למרחקים.
עד קצווי עולם. עד סוף הגלות.
שיראו. שידעו.
שיהודי אינו בוער ככה סתם בקלות."
"ואותו רגע," כך אמר הבעל שם טוב לתלמידו, "השגתי בהשגה רבה, במה זכה זפת ושמו גדליה לעולם הבא. רק דבר אחד אני לא תופס," אמר הרב הזקן.
"במה זכיתי אני להיות לו לשכן?
תודה ! בסדר גמוראחרונה