בוקר טוב!!! איזה אורות..... שמש, פרחים, ציפוריםנפש חיה.
לנדוד

איזה השם ואיזה נחת!
יום טוב
הלוואי שאספיק ה כ ל
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
בוקר טובחיים של
בוקר טוב!
אמא לנסיך קטן
בוקר טוב ,כמוני כמוך
בוקר טובבבב בהצלחה לכולנו
איזה כיףבעוז וענווה!
הברזתי מהשיעור הראשון והייתי מוצש בבית והיה לנו פאנל בחירות סוער 
גם לאורן חזןכמוני כמוךאחרונה
רק שאצלו הוא קורא לזה "סקרים"

מתוך עלון השבת "הקול השפוי"אריק מהדרום
חח חבד זה חסידות ככה שאנחנו חייבים להיות חרדים9900
ואל תגידי שאנחנו לא נראים כי אנחנו יותר פתוחים. כי זה לא נכון. זה ממש לא נכון. הרבי שלנו הורה לנו דרך מסוימת. זה שאנחנו לא עומדים בה מספיק לא אומר על החסידות. ויש לזה סיבות, למה זה קורא הרבה בחב"ד.. זה שאנחנו מקרבים הרבה, שאנו נותנים גם למי שפחות דתי להיכנס למוסדות שלנו, ומה לעשות שזה גם משפיע על הבנות אצלנו?
כשיש גשר אין מה לעשות יש שיעברו בו לצד החיובי ויש לצד השלילי. אבל זה לא אומר על הדרך שאנו מאמינים בה. ואו טחנתי תחיים על שתי משפטים שאמרת... חחח... זה באמת נושא בוער אצלי.
החיזוק היומי
ברגוע
שמעתי מפיו הקדוש בעת שדיבר עמנו מגודל הענין של ספורי מעשיות מצדיקים שנדפס בספריו הקדושים (בסימן רל"ד חלק ראשון), ואמר אז שהוא בעצמו זכרונו לברכה עקר התעוררותו לעבודת השם יתברך באמת היה על ידי ספורי מעשיות מצדיקים. וסיפר שבבית אביו ואמו הצדיקים זכרונם לברכה היו שכיחים שם כל הצדיקים. כי כל הצדיקים היו מצויים בקהלת מעז'בוז' מחמת שהוא מקום הבעל שם טוב זכרונו לברכה, ורובם ככולם התאכסנו בבית אביו זכרונו לברכה, ושמע הרבה מעשיות מצדיקים ועל ידי זה היה עקר התעוררותו להשם יתברך עד שזכה למה שזכה .
(שיחות הר"ן קלח)
מעניין..חיפושית~אחרונה

מה השינוי הכי משמעותי\מוזר ששמעתם שמישהו עשה?מתפצל"ש
או שאתם עשיתם? לא משהו עמוק אבל משהו ממש דרסטי..
אני אתן דוגמה: יש לי חברה שאמא שלה, מנתחת בכירה בבית חולים, קמה בוקר אחד והחליטה להגשים את חלומה לעסוק בלימוד נהיגה..
האמת שזה היה די מרגש לראות..
(אני צריכה בשביל פעולה לילדים על שינויים והגשמת חלומות וכו וכו)
בנימין נתניהו. בתחילה עבד למחייתו כמנהל מכירות ברשת רהיטים.קרן-הפוך
זאת אחרי שלמד תואר ראשון באדריכלות ותואר שני במנהל עסקים, בארה״ב, וחזר לארץ.
אם זה לילדים הייתי הולכת על עבודת המידותבת מלך!!!!
זאת השורה התחתונה כמובןמתפצל"ש
לא תכננתי להעביר להם שרק מי שעושה דבר דרסטי הוא נחשב
אני מכירהmp3
ההורים שלי החליטו שהם עולים לארץ מארה"ב. מכרוחסדי הים
עד כיתה ה' הייתי ילד רחפןבן_אהוב
עשיתי מהפיכה של ממש בחיים שלימשה
שאלה מעניינת
הריון מספר אחת

גמילה מסמים לאחר 18 שנהאסתר יוסף
פעם, הייתי ממש מכור לקולה ולחטיפיםבינייש פתוח
היה איתי בכיתה מישהו ממש אלים, וחבר שלו הציע ללכת לשיעורי תורה שיש בסניף, פתאום הוא נהפך לדוס, פתאום נלחם נגד אלימות, בטיול בשמינית ראיתי אותו סוחב את התיק של הבן אדם שחטף ממנו מכות למשך שנים (ועכשיו הוא עוזר לו וסוחב לו את התיק)
חבר קרוב שלי ממש מסוכסך עם ההורים שלו, היה גר לבד בלי עבודה וכל היום היה משוטט ביוטיוב, עד שיום אחד הוא תפס את עצמו ולגמרי לבד הקים עסק
פעם עשתה לנו סדנת שוקולד-השתדלות !
(נעדכן אם יקרה לי דבר דומה😁)
(יש גם את הסיפורים הקיצוניים על עבריינים שחזרו בתשובה בכלא וכו'.).
מישהי שהכרתי עשתה שינוי של 180 מעלות ברמה הדתיתבת של השם
והחליפה שם משם לועזי לשם תנכי..
אורי זוהר דוגמה מעולה למהפךארלט
אני .הלב בוער למלך!
וואי מדהיםחסדי הים
תודההלב בוער למלך!
וואווווווו אלוף!!יהיה בסדר....
ואוו! מדהים!אמא לנסיך קטן
זה עבודה .הלב בוער למלך!
תזכרו!!!בינייש פתוח
שינויים משמעותיים עושים לאט ובהדרגה.
זאת לא התגובה שביקשת,אבל בא לי להגיב בכל זאתכוחות שמימיים
יש כ"כ הרבה,ואני אמשיך להשתנות בעז"ה עד 120,
אני אוהבת שינויים.
אבל השינויים האמיתיים הם בפנים,
הם לא מוחצנים כלפי חוץ.
השבוע הבנתי איזה שינוי עשיתי בחיים שלי,
בתור ילדה,חוץ מזה שהייתי חמודה וזה, הייתי מאוד שומרת טינה וזוכרת,
והיום אני מרגישה כ"כ משוחררת,שאני רוצה ושמחה בטובתה של אישה שבערך הצהירה שהיא נוטרת לי טינה חזקה מאוד (על משהו שקרי שהיא המציאה ופרסמה עליי)
אני שמחה להיות במקום המשוחרר והטבעי הזה, זה נראה לי השינוי הכי מהפכני אצלי,למרות שזה לא משהו שנראה מרשים.
בקיצור,בתור מנוסה בשינויים דרסטיים,אל תאמינו לסיפורים מרשימים,
זה נחמד בתור גימיק ובתור סיפור לעיתון של שבת,
אבל בפנים זה לא כזה משמעותי.
הכי חשוב זה איך אתה בפנים בתור בן אדם,
הכי משמעותי וקריטי זה הדקויות הקטנות האלה בתגובות,ביחס לחיים ולמה שהם מזמנים.
בקיצור,בטח כבר העברת את הפעולה,אבל די לקשקש לילדים שטויות ששינוי אמיתי זה משהו מרשים,
אני חושבת שצריך להפוך את הסיפורים הפשוטים של היום יום ,של התגברות קטה,של מעשה טוב,למשהו שהוא חלק מהחיים האמיתיים.
זה דווקא כן מרשיםבן מערבא
תודה!כוחות שמימייםאחרונה
....רבה בר רב הונא
אמא שלי עלתה לארץ בגיל 15 עם משפחתה והסתדרה לבד בפנימייה כשהיא בקושי יודעת עברית
סבתא שלי החליטה לעלולת לארץ לבד מבגדד בגיל 17 וכך עשתה.
אבא שלי מתיכון חילוני שלמד בו ורכז בנוער העובד והלומד(היה דתי אבל למד שם) עבר ללמוד בישיבת הסדר רצינית
אני אחרי ששחקתי תמיד מחוץ לבית הכנסת וההורים שלי היו אפילו מושדאגים כי זההיהעד גיל מאוחר יחסית החלטתי מתישו לסיים ש"ס משניות עד הבר מצווה שלי זה גרם לי לשינוי מאד משמעותי (עד רמה שאני קורא לעצמי רבה בר רב הונא)
מקווה שלא יהיה מישהו שיעשה אחד ועד אחד עלי...
למה דווקא רבה בר רב הונא ?בן מערבא
בוקר טוב!בוז
ולאחר השכמה מעצבנת בשש למרות שזה יום חופש! ולמרות שהלכתי לישון ב2!
עברנו סוף כל סוף לשטיח, ואנחנו מכניסים את כללל הדברים בחדר לתוך שקית.
למה? לא יודעת. האם הכל נכנס? ממש לא! גיליתי שגם אני לא נכנסת לשקית, תגלית מפתיעה ודי מעליבה.
זהו.
הולכת להיות שבת מעניינת ואין לי מושג אם אנחנו בבית או לא עדיין, מה שקצת מלחיץ בהתחשב בזה שיום שישי היום.
להתראות! הלכתי לעזור לו להכניס את אבא לשקית. אולי אבא כן נכנס.
תייגו חברים שנכנסים לשקית!
בוקר טוב ליבוז
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
בוקר טוב!ברגוע
אני גם ישנתי אותן שעות בערך..
אבל לפחות אני יודע איפה אני שבת
אז אני יכול לחזור לישון בשקט
האם אני נכנס לשקית?
הגיוני שיש שקיות שאני נכנס אליהם..
תובנה מהימים האחרונים-
אני אוהב לדבר על פוליטיקה
אבל לא עם אנשים שלא מבינים בפוליטיקה, או שמדברים בהתלהבות יתר..
אני חושבת שכן, אתה נכנס לשקיתבוז
בימים האחרונים פוליטיקה נהיתה דבר מעצבן.
אני רק אוהבת לראות את כל תמונות החתונה מכל האיחודים ולאחל להם בניין עדי עד 🙏
רק אל תגידי את זה לבית היהודי ולעוצמהברגוע
הם לא כ"כ רוצים בניין עדי עד
הדגישו השבוע עשרות פעמים שלא מדובר על חתונה![]()
בוקר טובהנורמלית האחרונה
אבל איך נכניס לשקית בתוך שקית אם לשקית הראשונה לא נכנסתיבוז
מה שקית לתוך שקית?הנורמלית האחרונה
וחוץ מזה, לחמי יש שקיות שמתאימות לגודל של אדם
לא מאחלת לאף אחד להכנס לשם. אני!והוא ישמיענו
לא! מותר להשתמש רק בחורים שכבר קיימים, צר ליבוז
להכניס את אבא לשקית? לא חכםכמוני כמוך

למה להרים את השקית אם יש בתוכה מישהו שיכול לגלגל אותה בעצמובוז
אני בעד אבא בשקית!
למה לגלגל אותה בעצמוכמוני כמוך

למה לגלגל אם אפשר לא להזיז בכלל?בוז
למה לא להזיז בכללכמוני כמוך
כאן צונזרה בדיחה שחורה משחור....אניוהוא
למה? אני אוהבת בדיחות של חרדיםבוז
חשבתי על זה וקיוויתי שאף אחד לא יכתוב
סביון
מודעות ברחבי בני ברק, אמא הבטחת לנו אבא בשקית!!!אחיתופל
שנאמר, פעקאלאךבוז
מה זה?אחיתופל
שקיות ממתקים שמחלקים לקינדערלאך בשאבעסבוז
לא יותר פשוט לומר שקית ממתקים?אחיתופלאחרונה
פשוט מזעזעוהוא ישמיענו
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/394870
''... אבל כל מי שרואה עצמו שותף לחלום הגדול של "התקווה", של שיבת ציון, של קיבוץ גלויות ושל מדינה ריבונית של העם היהודי – יודע שאנחנו מצווים על פרשנות התורה שתעלה בקנה אחד ומלא עם ערך השוויון של בני האדם ובעיקר אחריות של נתינת זכויות שוות לכל יושבי הארץ מצדו של הריבון''
שמישהו ישתיק אותו, זה נעשה יותר ויותר מביך...
_________________________
*אגב, ואני האחרון שיזלזל ברבנים. באמת. מכל מגזר.
זה מה שקורה כשמחוברים לעטינים מלאי ״חלב״ נוכרי...בן מערבא
??ברגוע
נראה לי שהוא מתכווןוהוא ישמיענו
באמת מזעזעבסדר גמור
למה להשתיק?ברגוע
זה נחמד דווקא שהפרצוף של כל האנשים האלה מתגלה עכשיו.
(כולל של מזכ"ל בנ"ע לשעבר ועוד דוגמה - אקטואליה וחדשות )
ובן גביר הולך לתבוע אותו על הוצעת דיבה או משו כזה, אפשר לסמוך עליו..
בלי להכליל כמובן וטפו טפו טפו. וכו' וכו' בדחילו ורחימווהוא ישמיענואחרונה
יש איזשהו קשר מסויים בין כל האנשים המוזרים האלה לתנועת הקיבוץ הדתי?...
(רק שואל.. ברור שאנחנו נגד הכללות וזה..)

<צ>
נורא ואיום! לכל אורך התנ"ך יש הדגשה על הערך העליוןחסדי הים
אני גם לומד באוניברסיטה ושומע את הפירושים המעוקמים של התנ"ך.
כדי להיות עבד ה' צריך להיבטל לכל דבר ה' בלי יוצא מן הכלל, ולא לבחור מה נח לי.
במקרה הזה, זה להתעלם מגושים גדולים של התנ"ך.
מצחיק אותי שמשווים אותנו לגרמנים.
בלי להיכנס לכל ההבדלים, אדם הנאמן לתורת ה' צריך לדעת שהשקפת התורה היא, שאנחנו נעלים ומקדשים מהם. לא אכפת לי מה הנאצים אמרו. אכפת לי להיות נאמן ה' בהחלטיות בלי לעגל פינות.
מסכימה לגמרי. אשריכם צדיקיםבעוז וענווה!
קבלת הדומה - מחשבות שניתן ללמוד מהבחירות (לא דן בצד הפוליטי)ארץ השוקולד
מחשבות קצרות בעקבות תקופת הבחירות, יהי רצון שיבואו עלינו ועל עם ישראל לטובה.
*הבהרה* אינני בא לדון בצד הפוליטי או לשכנע להצביע למפלגה מסוימת, ולו רק כי אני לא יודע למי אצביע.
בימים האחרונים נשמעת טענה מצד מפלגת "עוצמה יהודית" שמזלזלים בה, ראיתי מאמר של הרב יעקב מדן שמסרב לאיחוד עם "עוצמה יהודית" כל עוד יש תמונה של ד"ר ברוך גולדשטיין בסלון ביתו של איתמר בן גביר. אינני בא לומר שמעשיו של ברוך גולדשטיין היו נכונים, באתי רק לדון במשמעות מאחורי זה, הרג של אדם איננו חמור מעונש של סיף, אבל חילול שבת זה איסור סקילה שזה חמור יותר. אינני יודע מדוע ה' החליט על מדרג כזה, אבל אני יודע שהרמב"ם הבין שמדובר במדרג (המקור מצוטט בתגובה מפאת קוצר המקום), אך לרב מדן אין בעיה לשבת עם מחללי שבת למרות החומרה, מדוע?
הרב שלמה אבינר יוצא פעמים רבות בשצף קצף כנגד העולים להר הבית, וכתב בין השאר שאסור ללמוד איתם תורה, אבל האם הוא מתנגד ללימוד תורה עם חילוני?
אני עולה להר הבית, וקשה לי ספציפית עם אנשים המתפללים בכותל, אבל למה זה מפריע לי יותר ממי שלא מתפלל כלל?
פעמים רבות שומעים קריאות כנגד הרפורמים, אבל סוף סוף בזכותם יש יותר אפשרות לשמור מצוות גם. (בכפר הורדים יש מקווה טהרה לנשים רק בעקבות הגעה של רפורמים לשם.)
היחס כלפי דתיים לייט, או כלפי נוער הגבעות פחות מסמפט מהיחס לחילונים, מדוע?
ברצוני להעלות פה שלוש אפשרויות, אשמח לשמוע הערות והארות נוספות:
1. שיקול פוליטי, ביחס לאיחוד וכד', פשוט חושבים מה נקבל מהיחס ומה נפסיד מהיחס, ככל שהמגזר החילוני גדול יותר, משתלם יותר להיות חבר שלהם. (או ביחס לאיחודי מפלגות, מפלגות מסוימות חושבות שיפסידו מהאיחוד.), אבל פחות נוטה לכך.
2. הצעה מעניינת שראיתי אתמול בערוץ בטוקבק וקיבלתי את אישור המגיב:
"לצערי ביומיים האחרונים ירד לי אסימון כואב. יכולת ההכלה של חלק מההנהגה הפוליטית בציונות הדתית היא בעצם גאווה מסותרת. היכולת להכיל את החילוני, את זה שקצת לייט בקיום מצוות, את זה שמדקדק בקיום המצוות אבל א שעדיין לא מבין שאנחנו באתחלתא דגאולה ושפקד ה' את עמו, הוא בעצם האפשרות של אותו אדם להסתכל מלמעלה ולהגיד- אני אסביר לך מה הקב"ה רוצה. אני מעליך.
אבל כשנדרשת הכלה של מישהו שהוא כל כך דומה, שבבסיס שניהם מאמינים באותו דבר, רק חולקים בדרך הפרקטית, וגם זה במהלכים טקטיים ואל אסטרטגיים- אז אין את האפשרות של הסתכלות על אדם מלמעלה. אז כבר אנחנו שניים על אותה משבצת. אז זה כבר שיח אמיתי של מישהו שכל כך דומה לי במהות, רק בדרך הוא שונה. אותו אני לא יכול להכניס אליי, אפילו לרוץ איתו ביחד ולהיפרד אחרי הריצה, מסיבה אחת פשוטה- אין לי שום אפשרות להסתכל עליו מלמעלה. הוא לא תינוק שנשבה, הוא לא מישהו שלא למד אמונת ישראל. הוא שווה לי ב99%. ואין שנינו יכולים לגור בכפיפה אחת." (מגיב אלמוני בשם אלון)
האם אנחנו באמת גאוותנים מדי מכדי ללמוד מאחרים ולכן אנחנו מוכנים להתחבר רק עם אלה השונים מאיתנו מאוד, כי "אנחנו חשים מעליהם" ולכן נלמד אותם את דרך הישר אבל אין לנו מה ללמוד מהם. אך איננו מסוגלים להתחבר עם אלה הדומים לנו במעלה, כי עליהם ניאלץ להסתכל בגובה העיניים ולא מלמעלה למטה?
3. כהמשך לרעיון הקודם, אבל קצת יותר מפותח. האם פשוט קשה לנו לקבל דומים לנו, כי אז אנחנו לא רואים את הייחודיות בנו, ולכן רק נהיה מסוגלים להכיל את השונה מאוד, כי שם השוני ברור ואין לנו עניין אמיתי לקרב דעות וללמוד.
ואסיים בסיכום קצר, פעם כשהייתי צעיר חשבתי שצריך ללמוד לקבל את השונה למרות הקושי. אמנם טרם זקנתי, אך הבנתי עם הזמן שזה חשוב ולא כזה קשה, אבל לקבל את הדומה הרבה יותר קשה, ושנזכה לקבל את הדומים לנו, ללמוד מהם וללמד חזרה.
דברי הרמב"םארץ השוקולד
" ואמנם מצות לא תעשה באר הכתוב העונש על כל אחת מהן מלבד המעט מהן וחייב על קצתם המיתות ועל קצתם הכרת ומיתה בידי שמים ומלקות וידענו מענשי מצות לא תעשה כלם מה מהם איסורם גדול ומה מהם למטה ממנו והם שמנה מדרגות. המדרגה הראשונה והיא הגדולה שבהם הם הדברים שחייבים עליהם סקילה. והמדרגה שלמטה הימנה מחויבי שרפה. והשלישית מחויבי הרג. והרביעית מחויבי חנק. והחמישית מחויבי כרת. והששית מחויבי מיתה בידי שמים. והשביעית מחויבי מלקות. והשמינית לאוין שאין לוקין עליהם ומאלו המדרגות נדע חומר העון וקלותו אבל מצות עשה לא התבאר שכר כל אחת מהן מה היא אצל השי"ת וכל זה כדי שלא נדע איזו מצוה צריך מאד לשמרה ואיזו מצוה למטה הימנה אבל צוה לעשות ענין פלוני ופלוני ולא הודיע שכר איזה משניהם יותר גדול אצל הש"י ומפני זה צריך להזהר עליהם כולם ומפני זה העיקר אמרו העוסק במצוה פטור מן המצוה מבלתי הקשה בין המצות אשר הוא מתעסק בה ובין האחרת אשר תבצר ממנו ולזה ג"כ אמרו אין מעבירין על המצות ר"ל כשיזדמן לך מעשה מצוה לא תעבירהו ותניחהו לעשות מצוה אחרת ואח"כ אמר ואע"פ שלא התבאר שיעור חבוב מצוה על מצוה יש בהן צד הקשה והוא שכל מצות עשה שתמצא אותה שיתחייב העובר עליה עונש גדול דע שבעשייתה ג"כ שכר גדול המשל בו שהמילה וקרבן פסח ושביתה בשביעית ועשיית מעקה כל אלו מצות עשה אבל חיוב העושה מלאכה בשבת סקילה ואשר מבטל מילה או קרבן במועד חייב כרת והמשים דמים בביתו לאו והוא אמרו ולא תשים דמים בביתך ומזה תדע ששכר שביתה בשבת יותר גדול משכר מילה ושכר המילה יותר גדול אצל השי"ת משכר עשיית המעקה והוא ענין אמרו והוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה וג"כ אמר שכר עבירה כשלא תעשה אותה גם זה לא התבאר אמנם תלמדהו מענשה שהחטא אשר ענש עושהו גדול שכר הנחתו כפי הערך ההוא מן הגודל כמו שהתבאר בקדושין באמרם כל היושב ולא עבר עבירה נותנין לו שכר כעושה מצוה וכבר ביארנוהו שם ולשון התורה בהיות המעשים ידועים אצלו יתברך כמו שמשה רבינו עליו השלום אמר מספרך אשר כתבת:" (רמב"ם בפירושו למסכת אבות פרק ב, משנה א).
יפה
פסידונית
בקשר להשגה על הרב מדן - אני חושבת שההבדל הוא שברצח מעורבים גם שיקולי מוסר, ולא רק הלכה נטו. לגיטימי לגמרי בעיניי.
תודה
ארץ השוקולד
שומרת לי לאחר כךבוז
ואגיב בעז''ה
שנים אני חושב על זה, מסכים עם הרבה ממה שאמרתהסטורי
אנחנו הרבה יותר מפחדים שיזהו אותנו עם הדומה. כשמשתפים פעולה עם איילת שקד או מעריצים את מירי רגב - ברור שהן לא אנחנו. דווקא הקרבה, דווקא העובדה שדעותינו/מעשינו/סגנון חיינו כמעט זהה, גורם להילחץ שאם לא נבדל - יחשבו שאנחנו=הם.
דווקא העובדה שהרב פרץ, בצלאל סמוטריץ', מיכאל בן ארי, הרב בן דהן, מוטי יוגב, הרב עמיחי אליהו - למדו כולם (מי יותר ומי פחות) באותה ישיבה - מרכז הרב ובעצם גם רבני המפלגות כולם חברים מהישיבה, מאותם שנים אפילו, מדגישה אצל כל אחד מהם את הצורך להגיד ש"אני זה לא הוא".
דבר ראשון יישר כח על העלאת המחשבות.אניוהוא
המציאות היא בהחלט לא פשוטה.
רוב הדת'ל ירגישו בנוח עם חילוני, אבל עם חרדי לא...
ממה זה נובע? הסיבה הראשונה שכתבת לא עונה על השאלה הזו....
לענ'ד הסיבה השניה (והשלישית...) שכתבת יש בה הרבה מן האמת הכואבת.
עוד הערה קצרה -
אתה צודק על המדרג של החומרה וכו' אבל כדי לקבל את דבריך צריך להיות דתי.
יש בעיה יותר עמוקה בדברים שלו.
יש מן הצביעות בלהיות פלורליסט רק כלפי מי שנוח לי...
והערה אחרונה - שהאמת מכוונת בעיקר כלפי הרב מדן
לפני שמכריזים הכרזות - כדאי לבדוק מה ועדת החקירה השתיקה.... דוד של אשתי היה במערה באותו יום. הצבא השתיק את כמות הגרזנים והסכינים שמצאו מתחת לשטיחים.
ד''ר ברוך גולדשטיין הי'ד הבין ערבית - דבר שהערבים לא ידעו. וכשהוא טיפל בפצועים ובחולים שלהם היה מדבר רק עברית - אבל מבין את כל מה שהם אומרים בלי שידעו.
כמה ימים לפני האירוע - הוא שמע אותם מדברים על זה שהרופא הזה לא יודע מה הם מתכננים לו ולכל החברים שלו.
הוא התריע לצבא - ולא האמינו לו..
המעשה שעשה היה הדרך היחידה שהוא מצא כדי להציל את כל היהודים שהיו במערה באותו יום.
יישר כח על ההערות, תודהארץ השוקולד
פרויד קרא לזהעוד סתם אחד
הגדרה מעניינת, אחפש, תודהארץ השוקולד
תסביר?פסידונית
הוא טוען שזו לא תופעה סוציולוגית, אלא תופעה פסיכולוגיתעוד סתם אחד
יצאתי פרוידיאנית
פסידונית
טיעון יפה, תודהארץ השוקולד
זה נפלאסביון
אתה שואל אותנו מה הרב מדן חושב?ברגוע
עדיף לשאול אותו (או את תלמידיו) ישירות.
רוב הרבנים והציבור מאוד רוצים אחדות.
לגבי הרב אבינר-
הוא לא אמר לא ללמוד תורה עם מישהו שעולה להר הבית,
הוא דיבר על לקבוע חברותא, ואמר שעדיף מישהו שלא עולה.
עובדה גם שבבחירות הקודמות הר המור תמכו באלי ישי למרות שרץ עם עוצמה יהודית.
אני חושב שלכולם יש אותו מכנה משותףארץ השוקולד
הערה: אם יש מתלמידיו פה של כל אחד מהרבנים הם מוזמנים לשאול ולענות פה או באישי, אשמח לשמוע.
לגבי הרב אבינר, חברותא עם חילוני היה בסדר? ומדוע לא באמת לקבוע חברותא עם מי שעולה, מה כבר יקרה?
מה העובדה, התנאי של אלי ישי היה אז שבן ארי לא ירוץ במקום ריאלי כי הוא עולה להר הבית.
אם הר המור יסכימו לתמוך בבית היהודי כשחלקם עולים אשתכנע.
...ברגוע
גם אם נגיד שהר המור לא מקבלים אחרים, זה עדיין לא כולם.
"ישיבות מרכז" ובעיקר הרב זלמן מלמד כן מקבלים את כולם (כמו שראינו עכשיו שסמוטריץ' הוא זה שדחף לאיחוד גם עם הבית היהודי וגם עם עוצמה יהודית).
אני לא זוכר בדיוק את דברי הרב אבינר, אז לא רוצה לכתוב סתם.
לא רציתי לדון במי כן ומי לאארץ השוקולד
אבל יישר כח להם
אוקיברגוע
אז אני אומר שאצל הרבנים שלי אני כן רואה אחדות וקבלת האחר,
ובשביל להסביר את האחרים צריך לשאול אותם ישירות.
(נראה שבן ארי יהיה עכשיו מקום 5, ולא שמעתי בנתיים התנגדות הרבני הר המור.)
מעניין שאתה חש ככהארץ השוקולד
(נחיה ונראה)
לא בא לתקוף ספציפית את הרב זלמן מלמד שליט"אארץ השוקולד
(כמו שאר הרבנים למעלה)
ראשית, אכן נראה שהרב מלמד פחות יוצא בחריפות כלפי אחרים מרבנים נוספים וכל הכבוד על כך.
אבל עדיין חיפשתי ומצאתי (כדי לראות האם באמת הוא שונה מהותית):
1. הרב מלמד מתייחס לאלימות אנשיו: "המתבצרים זקוקים לטיפול נפשי" • הקול היהודי
2. לא יודע אם זה אמיתי או לא, אבל אולי תוכל לברר:
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART/872/525.html
אבל באמת הערכתי הכנה נתונה, כי לקח יותר זמן לחפש.
מדובר כאן על משהו אחרברגוע
בקישור הראשון מדובר על התבטאות חריפה על אירוע מסויים, אני בהחלט מצפה מרבנים ואנשי ציבור להתבטא בחריפות כשצריך (לא נכנס עכשיו לסיפור הספציפי).
לא מדובר כאן על פסילה או זלזול של רב או ציבור מסויים.
בקשר לרב אבינר-
הרב אבינר אכן לא מעביר עכשיו שיעורים בישיבת בית אל.
אבל עוד פעם- לא מדובר כאן על פסילה שלו.
הגיוני מאוד שראש ישיבה ירצה שרב מסויים, שמחנך לדרך אחרת, לא יעביר שיעורים באופן קבוע בישיבה שלו.
אבל כמו שכתוב בכתבה עצמה- הידידות בניהם נשמרת גם אחרי אותו סיפור.
אני יודע שבישיבת בית אל מזמינים רבנים מכל הזרמים להעביר שיעורים (חד פעמיים).
כולל הרב סתיו שהזמינו אותו לדבר על גיורי קטנים(!), וכולל רבנים מישיבות הקו (הרב מלמד גם נסע להר המור להקפות שניות השנה), וכולל רבנים חרדים.
הרב מלמד היה היוזם העיקרי של הכנס רבנים הגדול שנה שעברה.
וכמובן שהרב מלמד הוא לא היחיד שפועל באמת לאיחוד של כולם.
הסבר יפה, תודהארץ השוקולד
החלפת בן ארי שעולה להר לא הייתה בעקבות הרב מזוז או ישי.עם הארץ
אז בעקבות מי?ארץ השוקולד
יש תשובה באתר של כסא רחמים. חפש שם...אניוהוא
חיפשתי עכשיו, אז ככהארץ השוקולד
לגבי איחוד עם ישי במפלגת יחד, אתרי החדשות דאז עומדים בתוקף על זה שהדרישה הגיעה גם מצד הרב מאזוז וגם מצד הרב טאו.
(אבל אולי כמו שהרב מאזוז שינה את דעתו מאז, הרב טאו אולי ישנה את דעתו בעתיד)
הבעיה כיום היא שהמפלגה יש נשיםאניוהוא
ובכל הנראה מצד אלי ישי הבעיה היא המקום שמציעים לו....
דיברתי על העבר עם הרב מאזוזארץ השוקולד
בבחירות הקודמות? הר המורהסטורי
קראץי בריפרוף אבל נראה לי שלא העלת את זהאמא לנסיך קטן
בעניין הרפורמים אני מאוד לא מסכימה. זה בגדר מצווה הבאה בעבירה (לא יודעת על המקווה הספציפי ומה הסיפור שם אבל אם הם הקימו אותו כנראה שהוא פסול לפי ההלכה ואז ממילא נשים שטובלות שם לא יוצאות ידי חובת טבילה.
ולגבי 3 אני ממש מסכימה.לי אישית זה מרגיש כך .
אוקייצלילי השקט
@ארץ השוקולד תודה על השיתוף.
אני לא יודע אם אני צודק או לא, אבל לדעתי, זה הכי קטן אבל זה הכי גדול. יש כאן הרבה יותר מקושי לחיבור והכלה, יש כאן מלחמה על מי אומר את הסיי, מי מיצג את הציונות הדתית. את מי אני בוחר לשים בפרונט כדי ליצג אותי לחילונים. הקושי הוא לא הכלה כלפי עצמם עם עצמם, אלא מה החילונים יחשבו כשעוצמה (חלק ממי ש) מייצגת אותי. יש אנשים שזה ממש עקרוני בשבילם מי ייצג אותם בכנסת, והפחד מהבילבול, שח"ו לא יחשבו שהם מיצגים אותי, או את הציונית הדתית שאני אומר את הסיי בה.
אגב, הסיבה שיש התבטאויות כאלו למרות הפרשנות של הרמב"ם שהבאת (גם אם נסכים איתה) והמתמטיזציה הפשוטה של מצוות ועברות בהקשר שלנו = זה כי יש פחד, זה לא שייך לקטגוריה של הימנעות מחיבור בגלל עברות כדי שנשווה בין עברות כאלו ואחרות, ובין מפלגות, זה הימנעות בגלל פחד.
אגב, לא כל כך בטוח שרצח בכללי זה דבר שפחות חמור משבת - שווה לעיין כאן ואולי אפשר לחשוב אחרת . (רמב"ם רוצח ושמירת נפש פרק ד הלכה יא, יש לרמב"ם גם התבטאות במורה נבוכים - שאני לא זוכר איפה היא).
ההורג נפשות, ולא היו שני העדים רואין אותו כאחת, אלא ראהו האחד אחר האחד, או שהרג בפני שני עדים בלא התראה, או שהוכחשו העדים בבדיקות ולא הוכחשו בחקירות--כל אלו הרצחנין, כונסין אותן לכיפה ומאכילין אותן לחם צר ומים לחץ עד שיצרו מעיהן; ואחר כך מאכילים אותן שעורים, עד שכרסם נבקעת מכובד החולי.
ואין עושין דבר זה לשאר מחוייבי מיתות בית דין--אלא אם נתחייב מיתה, ממיתין אותו; ואם אינו חייב מיתה, פוטרין אותו: שאף על פי שיש עוונות חמורין משפיכות דמים, אין בהן השחתת יישובו של עולם כשפיכות דמים. אפילו עבודה זרה, ואין צריך לומר עריות או חילול שבת--אינן כשפיכות דמים: שאלו העוונות הן מעבירות שבין אדם להקדוש ברוך הוא, אבל שפיכות דמים מעבירות שבינו לבין חברו. וכל מי שיש בידו עוון זה, הרי הוא רשע גמור; ואין כל המצוות שעשה כל ימיו שקולין כנגד עוון זה, ולא יצילו אותו מן הדין--שנאמר "אדם, עשוק בדם נפש . . ." (משלי כח,יז).
צא ולמד מאחאב עובד עבודה זרה, שהרי נאמר בו "רק, לא היה כאחאב" (מלכים א כא,כה); וכשנסדרו עוונותיו וזכייותיו לפני אלוהי הרוחות, לא נמצא לו עוון שחייבו כליה ולא היה שם דבר אחר ששקול כנגדו אלא דמי נבות: שנאמר "ותצא הרוח, ותעמוד לפני ה'" (ראה מלכים א כב,כא; דברי הימים ב יח,כ), זו רוח נבות; ונאמר לה "תפתה וגם תוכל" (מלכים א כב,כב; דברי הימים ב יח,כא). והרי הוא הרשע לא הרג בידו, אלא סיבב; קל וחומר להורג בידו.
מענייןארץ השוקולד
"שאף על פי שיש עוונות חמורין משפיכות דמים, אין בהן השחתת יישובו של עולם כשפיכות דמים."
(כלומר, זה לא חומרה מבחינת החטא, אלא יש צורך בענישה ציבורית לעומת הסתמכות על עונש בידי שמיים.)
אבל זה דיון ארוך ומעניין.
יתכן שאתה צודק שזה הסיפור כאן בעניין הפוליטי, אבל אני חושב שעדיין הנקודה שלי חשובה ללימוד עצמאי לעצמנו.
יפה! אפשרות נוספת, זה נובע מכך שהדמיון מפתח ציפיות.תפוז סיני
אדם ששונה ממני (לכאורה) בתכליתו אין ציפיות שיתדמה אלי כלל, משום כך אכיל בקלות יתרה את דעותיו ומעשיו.
סיפור מעניין שתומך במה שציינתהבן של אבא שלי
השבוע הזדמן לי להפגש עם רב מסויים, שאמר לי: תסביר לי למה מתנגדים לעוצמה למרות שלא תנגדו לאיילת שקד. ניסיתי להסביר לו בעיקר את טענת הרב מדן, והוא התווכח איתי.
בשלב מסויים אמרתי לו: אני בכלל מצביע תמיד לעוצמה גם כשבטוח לא עוברים את אחוז החסימה, אני רק מנסה להבין את הרב מדן, כי אני מעריך אותו כתלמיד חכם ולא נראה לי שיגיד שטויות.
יצא שדווקא אני התומך הנלהב של עוצמה מצליח להבין את הרב מדן טוב יותר, אולי זה בגלל שאני כל כך שונה ממנו השקפתית.
אחר המחילה. אני שונה מאד השקפתית מהרב מדןאניוהוא
עוד כמה אפשרויותנאור97אחרונה
ככל שהמעגל יותר קרוב זה יותר "מלכלך" עלינו. לכן יותר יפריע לנו דת"ל לא בסדר. אח"כ חרדי לא בסדר. ולבסוף יהודי חילוני שלא בסדר.
2. יש הרגשה כאילו הוא עושה דווקא והוא לא סתם טועה שאפשר להסביר לו ולתקן אותו. הוא הרי למד את מה שאנחנו למדנו והתחנך באותם מקומות אז איך הוא עושה אחרת מאיתנו?
3. זה גם קשור לנקודה הקודמת. וזה תהליך שיותר נעשה בתת מודע לדעתי- מכיוון שהוא יודע מה שאנחנו יודעים ובחר אחרת אולי הוא צודק, לפחות חלקית? ומכיוון שהדבר שאנשים הכי מפחדים ממנו זה לגלות שיש להם טעות בדרך כי זה מערער את כל היסודות שלהם, הם נלחמים בו ומנסים לדחות אותו.
אם היה לבני אדם את המידה של רדיפה אחר ידיעת האמת בכל מחיר, כ"כ הרבה מחלוקות היו נעלמות או לפחות מתגמדות. וראיתי את זה במלא מלא דוגמאות מהרבה תחומים.
כל האפשרויות שאנחנו מעלים נכונות. כל מקרה לגופו. ובד"כ כמה מהסיבות קיימות יחד.
שאלה,כמוני כמוך
שואל מכיוון שיש פורום לנשואים טריים, אז תהיתי לעצמי...
גם וגםהשתדלות !
תודה רבה!כמוני כמוך

המחשבות של הלילה...השתדלות !
כל אדם צריך מחברת ועיפרון ליד המיטה. ברגע שייכנס לו דבר חכמה למחשבות הוא יוכל מיד לכתוב אותו

וואו,כמוני כמוך

הייתי מוסיף חוץ מהמחברת והעפרון גם מפסק כפול לאור של החדר, כי למי יש כח לקום להדליק כל פעם שעולה תובנה

רגע, למה את לא הולכת לישון
חח הלכתי הלכתיהשתדלות !
כמוני כמוך
כן, ברור!השתדלות !
כמוני כמוך

יש את זה אצלנו בבית. באמת המצאה גאונית!ברגוע
במיוחד אלה שמתכווננים 😎כמוני כמוךאחרונה
מי ער?פה לקצת
לא באלי לישון.
אני צריכה עזרה.
לילה טוב.
ערימ''ל
ערהמחפשת^
ושיהיה לך טוב,
והרבה ממנו.
[אולי מוזיקה או משהו טעים לעכשיו?]
אכלתיפה לקצת
ויש מוזיקה ברקע; לא מועיל
תודה לך

כבר אחד

אני בורחת לישון. עוד רגע צריכה לקום ליום ארוך
לילה טוב!
לישון עכשיו זה אחלה פתרוןהשתדלות !

אוכל לעזור במשהו? או שהעזרה זה ההתכתבות כאן?

חח כן. באמת זה מה שאעשהפה לקצת
אני פשוט צריכה לדבר על משהו מסויים ונמנעת.
מקווה שמחר אעשה את זה ואז ארגע.
תודה לך!
אין על מה;)השתדלות !
מקווה גם, לילה טוב!
נפגעתיכמוני כמוך

ערה...יהל
אניחופשיה לנפשי
לילה טוב!כמוני כמוך
ואשמח לדבר עם מי שיש להם Jet leg משבתות כמוני

רציתי להזעיק אותךפה לקצת
בסוף החלטתי ליישם את העצה הגאונית שנתתי לך

למה לא הזעקת?כמוני כמוך

כי האמנתי בכל ליבי שאתה כבר ישן
פה לקצת
פעם הבאה תנסי...כמוני כמוךאחרונה

ערהכבתחילה
דייייכמוני כמוך

מוצש וזהכבתחילה
מסכים,כמוני כמוך
לגמרי..כבתחילה
איזה כיף לך,כמוני כמוך
עשרת הדיברותaipaipai
שחושבים על זה עשרת הדיברות היו יכולים להיות קצת יותר טובים ממה שהם היו בפועל...
למה לא דיברו שם על
1) פיצול רשויות
2) מניעת עבדות
3) דמוקרטיה
כאילו יש שם דברים שבהכרח לא דברים שרק אלוהים יכל לתת, וחסרים שם דברים שאם אלוהים באמת רצה לייחד עם, היה נותן להם אותם..
ע.י.צ'יאל
אבל היהדות לא בעד הערכים האלו, אז למה שייכתבו? (חוץ מהפרדת רשויות, שמה הטעם לתת אותה לפני הקמת מדינה?)
היהדות בעד עבדות?aipaipai
אגב הם גם לא ניתנו לפני הקמת מדינה.
ע.י.צ'יאל
תלוי של מי.
הפרדת רשויות? דווקא כן.
זה מסמך של הדברים היסודיים והכוללים של מצוות היהדות.חסדי הים
רגע, אבל מה רע בעבדות?והוא ישמיענו
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחaipaipai
אשמח שתענה לי על השאלות.והוא ישמיענו
טובaipaipai
שום דבר לא טוב בעבדות, אתה רוכש בן אדם אחר והופך אותו לחפץ דבר שנוגד את התורה "אדם נברא בצלם אלוהים".
הדמוקרטיה לא מושלמת אבל טובה יותר מרודנות או מערכת פאודלית.
ע.י.צ'יאל
למה זה שהאדם הוא צלם אלוקים אומר שא"א להפוך אותו לחפץ? זה רק אומר שאסור להרוג אותו. חוץ מזה, התורה לא נגד עבדות, אז היא כנראה לא חושבת שיש בזה בעיה.
אז יש סתירה בתורה.אניוהוא
אי אי אי...והוא ישמיענואחרונה
אה, כן- ''כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים''... לא מצחיק.
נו, יש עוד ערכים בתורה חוץ מהערך האוניברסלי של אור לגויים ושוויון של בצלם אלוקים עשה את האדם (חוץ מזה שיעויין במפרשים שגם בזה יש הבדל בין יהודי לגוי. אבל מה הקשר בין זה לבין זה שעבדות היא לא דבר נצרך ונכון?)
רע בעבדות -עוד סתם אחד
השאלה מה רע בעבדות היא היתממות.
לגבי הטוב בדמוקרטיה - המושג 'דמוקרטיה' עמום וחסר תוכן ממשי מבחינתי. יש צדדים בדמוקרטיה (זכות הביטוי ללא מורא מן הרשויות, למשל) שהם לדעתי ברכה מוחלטת. יש גם צדדים רעים, ויש מי שמגדירים 'דמוקרטיה' לפי רעיונות-העוועים ההזויים שלהם (כמו תמר זנדברג) - ואז כמובן שאין בזה שום טוב...
אז אתה טועןוהוא ישמיענו
שהיהדות היתה פעם פרימיטיבית?...
את הנימה השיפוטית אתה הכנסתעוד סתם אחד
שרשור שירים ישנים יפים ונשכחיםנאור97
מתחיל:
רחוק רחוק
מילים ולחן:חווה אלברשטיין
יש כמה ביצועים לשיר, אני אישית הכי אוהב את זה של אייל גולן.
שיר יפה וחכם. ובניגוד לשירים אחרים שנגמרים בפזמון פזמון פזמון, בשיר הזה יש חידוש בסוף, איזו פואנטה.
אני ערה 😌בוז
אניריבוזום
לעוד הרבה זמן 
ערבחור שמח
שיעור מטריף של רב שאני מאוד אוהב.
וסיפוק על שבוע מאוד עמוס שהגיע לסיומו.
ועמדתי ברוב היעדים שהצבתי לעצמי...
ערהאמא לנסיך קטן
בשימחושש!!!
לב טהור:)
נשמה שאת!!

ממש שמחתי לפגוש אותך!😘
ערההנסיך הקטן.
והייתה חתונה משמחת שאיזנה את הלוויה שהייתה לפניה
היית בלויה בעטרת?כמוני כמוך
קוד אבל פתוח

איזה עצוב זה!!לב טהור:)
פשוט הייתי בהלם ששמעתי את זה....

אמת...כמוני כמוךאחרונה
ער ער ער...כמוני כמוך
יום חמישי גורם לי תמיד "לשחרר" יותר עם השעות ולהירדם מאוחר...
לא עובד יום שישי, אבל עדיין, תמיד מתחרט מחדש על השעה שבה אני הולך לישון בחמישי...
זה רק אני?
לא
השתדלות !
משהו טוב- יש כל כך הרבה אנשים מדהימים בעולם, וכיף לגלות את זה בכל יום מחדש

מסכים לגמרי לגבי האנשים,כמוני כמוך

חח לא בשעה הזאת, באופן כללי היוםהשתדלות !

כל יום את הולכת לישון בכאלה שעות?
כמוני כמוך
אני מרשה לעצמי רק כי יום שישי הוא יום שאיכשהו מתנקז בעיקר לשעות שלפני שבת...
כן...השתדלות !

וואו
כמוני כמוך

אצלי יש כאילו איזשהו יצר שדואג לספק לי סיבות למה לא ללכת לישון מוקדם...
אתם אשכרה יכולים ללכת לישוןבחור שמח
ואתם לא עושים את זה?
אהבלים...![]()
מוזמן לישון בשבילנו,כמוני כמוך

הלוואי.בחור שמח
אני מת לישון...
לצערי זה לא כל כך מתאפשר...
לגמריהשתדלות !
חשבתי שבניתי לעצמי בפורום תדמית של מישהי רצינית מדי, ו... כדאי שאפסיק לכתוב כאן בשעות כאלה
אחרת אני אחשוף את האופי השטותי שלי (חח וואו, בכל זאת השפה נשארת רצינית)כן, השעות האלהבחור שמח
יכולים להוציא הרבה. את המיץ...
מדהים,כמוני כמוך
זה לא היה כל כך קשה...בחור שמח
וואי אני מת לישון!!בחור שמח
שהכאבים ייגמרו ונוכל לנוח מעט.
בכל זאת יום עמוס מחר...
ערהחופשיה לנפשי
עוד משהו מהשבוע-חברה ממש טובה התארסה וסגרה הכל כל כך מהר שאפילו לא היה לי זמן לעכל את זה.
איך אפשר לאחד לקובץ אחד שני קבצי pdf נפרדים ?בן מערבא
קוראים לרבנים ללחוץ עליהם עד שיתאחדו
ברגוע
חחח
בחור שמח
כן, בטח, רק חסר לי שיגידו שאת ההחלטות הם מקבלים בעצמםבן מערבא
פחחח אהבתי
בעוז וענווה!
שנון ביותר
יש אתרים באינטרנט.גיברת
גגל "איחוד קבצים pdf"
הצלחתי, תודה לכםבן מערבאאחרונה
חיפשתי merge pdf files והתוצאה הראשונה היתה נוחה ופשוטה לשימוש
הכי נוח שמצאתי?שאלה?
ממירים לוורד ואז מחברים וממירים בחזרהאחיתופל
כלאיים בציציתבן..
סתם לידע כללי.
כיום אם אני קונה ציצית. בהכרח יש בה כלאיים? או שדווקא אם יש תכלת אז יש כלאיים אך למי שלא שם תכלת אם יקנה מחנות אין כלאיים כי הבגד והפתילות עשויות מאותו חומר? תודה.
ועוד משהובן..
אני כמובן לא רואה הרבה חיוב באמירות כאלה אבל,סתם מתעניין. משהו מכיר מקור לכך?
(אני יודע שבזוהר כתוב שאין מחילה על חטא אחר.. וגם על זה יש תירוצים ודחיות אבל על כלאיים לא שמעתי.. משהו שמע?)
מה שלי זה מזכירימ''ל
זו האמירה של הגמרא לגבי הרואה כלאיים בשוק, ש"אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה' כ"מ שיש חלול השם אין חולקין כבוד לרב". לא יודע אם לזה הכוונה.
היום בכל מקרה אין שעטנז בציציתימ''ל
באופן עקרוני כלאיים מותר כאשר יש תכלת לכולי עלמאאחיתופל
ב"ה
לכן עקרונית לא יתנו לך ציצית עם כלאיים בזמננו אם אתה לא נוהג תכלת
אם אתה נוהג תכלת וסובר שזו תכלת של תורה אזי רק אז תוכל לשים כלאיים
היום לא שמים את הכחול בחוטי צמרים...
בגלל שאין וודאותאחיתופל
החוטים צמרהסטורי
אז החוטים מצמר והבגד לא פשתן?ים...
כן. הבגד או צמר, או כותנה וכד'הסטוריאחרונה
מה השיטה הכי טובה כדי להירדם?כמוני כמוך
לפעמים המחשבות קצת יותר טורדניותמשה
ואז צריך כלי חיצוני שיעזור להיות מוסח מהן.
תורת חיים.דג כחול
אבל. יש דבר שאני לא יודע איך להתמודד איתו בצורה הכי אידיאלית.
בערך בשביעית. התחלתי להיפגש עם התורה. יותר מדויק. עם לימוד התורה.. ומאז ב"ה תודה לאל (שוב. באופן יחסי) אהבה גדולה ושמחה גדולה יש לי בלימוד התורה.
אך עוברות להן השנים ואני מתחיל להבין שקרוב לווודאי שאין לי את הכשרון והכלים לעסוק בתורה כל ימי. וככל הנראה אצטרך לעבוד ולפרנס לביתי במשהו אחר.
ואמנם יודע אני לצטט שכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון.. ויגיע כפיך כי תאכל.. וגדול הנהנה מיגע כפיים יותר מן הירא שמיים..
ובכלל שאנו אמונים על כך שהתורה איננה מנותקת מן העולם והחיים הם לא איזה משהו שבא להפריע ללימוד התורה אלא גם להם יש ערך גדול ועוד ועוד ציטוטים ועקרונות שלומדים למיטב ידעתי בבית המדרש של התורה הגואלת..
אבל.
זה נשאר רק ברמת הציטוט.
אני לא מרגיש שום עניין. ושום חשק ורצון לעסוק ללמוד להפגש ולהתעמק בצורה רצינית בעניין כזה או אחר שאינו תורה. (לא משפטים. לא כלכלה. לא רפואה. לא טכנולוגיה. לא מחשבים .לא אנגלית. לא מדעים... הכל מרגיש כ"כ זר ולא אני..)
והדברים נכונים גם בדברים שאינם קשורים לפרנסה. כמו טכנולוגיה או פוליטיקה או תרבות.. שכל אלו דברים שהמון מתעסקים בהם ומתעניניים בהם ללא קשר לפרנסה וגם בזה ההתעניננות היא צאד מינמלית ביחס לאחרים.
ואני באמת יודע. שה' לא רוצה שנלמד את התורה במנותק מהחיים. ממה שקורה במדינה. וכו.
אבל שום דבר לא זז.
מה אתם אומרים?
וואו.. מזדהה כ''כ!והוא ישמיענו
אולי תלך ללמד תורה?שוקולד לבן
אני אישית חושבת שזה מקסים שיש אנשים כאלו שכל כך אוהבים ללמוד שלא מבינים או רוצים להבין בדברים אחרים. לא חושבת שכדאי לשנות את זה בכוח.
עם השנים זה ישתנה, בעיקר כשתתחתן בעז"ה, בד"כ האישה מקרקעת ומחברת לעולם הזה.. לא נראה לי שאתה צריך לדאוג (מניסיון עם בעלי)
וואו הזדהיתינרו יאיר.אחרונה
עם הרבה מאוד דברים שכתבת.
תספר לי מה הפתרון שמצאת.
ושלא נשכח, ונצליח, לבטוח בה' שידאג לנו.
"עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם את אכלם בעיתו"
החיזוק היומי
"אודיע אמונתך בפי"ברגוע
הָאֱמוּנָה תּוֹלָה (תלויה) בְּפֶה שֶׁל אָדָם, בִּבְחִינַת: "אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְך בְּפִי" (תְּהִלִּים פ"ט).
הַיְנוּ, עַל יְדֵי שֶׁמְּדַבְּרִין הָאֱמוּנָה בַּפֶּה, זֶהוּ בְּעַצְמוֹ אֱמוּנָה וְגַם עַל יְדֵי זֶה בָּאִים לֶאֱמוּנָה.
וּמֵחֲמַת זֶה צָרִיך לִזָּהֵר מְאֹד מִדִּבּוּרִים שֶׁל כְּפִירָה וְאֶפִּיקוֹרְסוּת, אַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ אוֹמְרָם מִלִּבּוֹ, הַיְנוּ שֶׁהוּא בְּעַצְמוֹ מַאֲמִין וְאֵינוֹ כּוֹפֵר חַס וְשָׁלוֹם, רַק שֶׁהוּא חוֹזֵר וְאוֹמֵר דִבְרֵי אֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם אֲחֵרִים שֶׁהֵם אֶפִּיקוֹרְסִים וְהוּא מִתְלוֹצֵץ מֵהֶם, אַף עַל פִּי כֵן גַּם מִזֶּה צָרִיך לִזָּהֵר מְאֹד כִּי הַדִּבּוּר הַזֶּה שֶׁל כְּפִירָה מַזִּיק לָאֱמוּנָה.
גַּם הוּא אִסּוּר גָּמוּר, כִּי עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בָּרוּך הוּא אָסוּר לוֹמַר דִּבְרֵי הֲלָצוֹת אֲפִלּוּ בְּדֶרֶך שְׂחוֹק.
(ליקוטי מוהר"ן ת. מד)


