שרשור חדש
זכר? חי עכשיו? יהודי?ריבוזום
אבל בדיוק החלטתי לישון!
טוב, אז פעם אחרת..טיפות של אור
וכן, לא, לא
חי במאה ה-19? ה-20?ריבוזום
חי לפני הספירה? חי אחרי המאה ה-15?ריבוזום
אירופאי? נוצרי?ריבוזום
איש דת? מדען? מדינאי?ריבוזום
גרמני? איטלקי? ספרדי? אנגלי? צרפתי?
אפשר לומר, כן, כן טיפות של אור
גרמני ל"ע..
לייבניץ?ריבוזום
הטוב שבאישיויות האפשריות טיפות של אור
אחרי שבחרתי ראיתי שחן בחרה את ניוטון 😕 אבלאבל חשבתי על לייבניץ קודם..
אחרי שפיתחתיריבוזום
ראיתי שניוטון עבד על החדו"א :-/ אבלאבל חשבתי עליה קודם..
וואו טיפות של אור
ניצחת
היי, זו היתה רק בדיחה (מתבקשת)ריבוזוםאחרונה
ותודה על המשחק ריבוזום
אני צריכה הוכחות-חותמת+

אם באמת ה' ברא את האדם ככה שהוא אמור להתנהג לפי היום והלילה שה' ברא בעולם והשינוי של הקידמה מפריע להתנהלות הנכונה,
או שזה לא ככה.

 

אבל להכל אני צריכה הוכחות. וכמה שיותר.

כן נכון אין הוככה שיכולה להציג לךפרח-אש
האדם תמיד נלחם בלילה, בעייפות, בשינה וכו'סתם 1...
הקידמה, זו עוד שיטה.
לא ברור לי כל כך למה את מתכוונת בהוכחהבן מערבא

 

אבל נראה לי די ברור למשל, שהזמנים של ק"ש שחכמים קבעו מתאימים לזמני שכיבה וקימה של אדם שמתנהל לפי "השעון" של הטבע, בניגוד למה שמקובל כיום שהולכים לישון יותר מאוחר וקמים יותר מאוחר.

מצד שני יש דעה ש"לא איברי סיהרא אלא לגירסא" (עירוביןחסדי הים
סה.), "אין רינה של תורה אלא בלילה". "אמר ריש לקיש כל העוסק בתורה בלילה, הקב"ה מושך עליו חוט של חסד ביום" (חגיגה יב: ) "וכל בית שאין נשמעין בה דברי תורה בלילה, אש אוכלתו" (סנהדרין צט.). הרמב"ם (תלמוד תורה ג) קובע ש"אין אדם לומד רוב חכמתו אלא בלילה".
לא ברור שזה "צד שני" הרי זמן קריאת שמע הוא כל זמן השכיבהסתם 1...
שזה עד חצות לפי חכמים.
הרוב לא היה ישן מעולם בזמן שקיעה וצאת הכוכבים עד הזריחה לדעתי, בטח לא בחורף.
זמן שכיבה זה כל הלילהצריך עיוןאחרונה
אם כן למה אמרו חכמים עד חצות? כדי להרחיק את האדם מן העבירה
קשה לי להאמין שקיימות הוכחות לצד כלשהוסביון
לדעתי התשובה הנכונה היא הבנאלית ביותר: העולם הוא לא שחור לבן
שלום שלוםארץ השוקולד
לבושתי לא הכרתי את ראסל אז לא הבנתי שזה תשובה.
(פותח ויקיפדיה עליו עכשיו)

שבת שלום
איזה קינוח בא לכם לסעודת שבת? שוטו!שמן פשתן


משהו עם הרבה שוקולד ואגוזיםט'
עוגת ספירלה גם הולך
אותך לחכם הרזים!! שמן פשתן


שאלת ' עניתיט'
כמה קל הכנה את רוצה?
סוג סופלה.שמן פשתן


של חרישית. הכי פשוט וקל.ט'
שמעתי על המתכון המפורסם. יש לך קישור?שמן פשתן


אני בעד. אבל במידהמשה


קל שעוגת לוטוסהנסיך הקטן.
>> הערה חשובה: תנסו לחשק לעצמכם משהו קל-הכנה. תודה מראשמן פשתן


אני אוהב לנשום!ימ''ל

אויר זה אחלה קינוח! 😋😎

מוס שוקולדאיש השקים
מיותר לציין שהצעת הקינוח הנבחרת מזכה בטעימה
נכון?
גלידה או גלי עם פירות חתוכים למעלהנפש חיה.
בסוף הכנתי משהו ברעיון שלך. תודהשמן פשתן


נקטרינהימ''ל

אבל נגמרו בסופר.  

 

ואולי אכין שייק בננה ותמר, אם אחליט ללכת על קינוח שחיתות לכבוד שבת.

ספינג'/מופלטה חמיםאחיתופלאחרונה
יומפגששששש1111 פעם הייתי עוגי
מקום נחמד ביותרשמלה אדומה
זה טבעי שאני מרגישה ככה???יש ויש...

רגש.

למה אתה בורח ממני?

אני רוצה אותך רק לרגע, חכה.

אל תברח.

אתה כל כך נחוץ לי עכשיו.

---

תמיד אתה היית שם, בתוכי.

כ"כ חיכית לפרוץ מתוכי.

ואני שמרתי אותך.

כי ידעתי שזה לא הזמן המתאים.

כנראה שבסוף לא שלטתי בך...

כי פשוט פרצת.

ועכשיו- כשאני כל כך רוצה אותך,

רוצה להוציא אותך, להביע.

אתה---

נעלמת.

בבקשה ממך-

תחזור אפילו רק לרגע.

 

(סליחה שאני לא מתאימה לפורום ובכל זאת כתבתי לכאן... צריכה קצת עצת גדולים... מקווה שזה מובן מספיק.)

 

וואו.טובי =][=
תודה על הקטע הזה..

מאחלת שתזכי להיות בהורמניה איתו.
בבקשה, אין על מה...יש ויש...

את מזדהה?

ברור..מעדיף לא לספר.
נשים מכורות לרגשות.
נכון... העניין שעכשיו יש לי בעיה איתו...יש ויש...

לא יודעת אם הקטע שלי היה מובן, ניסיתי להסביר עד כמה אני לא מצליחה להביע את הרגש עכשיו.... הוא נעלם ממני פתאום...

יש הבדלמעדיף לא לספר.
בין קושי להביע רגש לבין לחוות רגש..
טבעיפרח-אש
במצבים מסוימים בחיים נולדים לנו מנגנוני הגנה בין השאר כזה סוג של הדחקת רגש וריחוק רגשי

יעבור בהצלחה
מקווה שיעבור מהר...יש ויש...


אפשר בפרטי?פרח-אש
אולי יכולה לעזורפרח-אש
כן אפשריש ויש...אחרונה


בוקר טוב{ר}צינית
תתפללו עלי שתיהיה משמרת קלה ונעימה. 16 שעות רצוף ואני כולי צולעת ומתפתלת מכאבים.
הקב"ה מעמיד אותי בניסיונות שגדולים ממני פי כמה וכמה ואני נופלת בהם לצערי ואז הוא מעניש אותי בצורה כזאת שמשביתה אותי
בוקר טוב!משה
מתחבר לנושא העונשים. . רפואה שלמה.
זה נשמעבן מערבא
שאת צריכה יותר מתפילה.

מהתיאור שלך הצטיירה לי בראש תמונה מסוימת, מקווה שאני טועה לגביה, ומעניין אם אני היחיד שזה נשמע לו ככה.
אני מקווה מאוד שאתה טועה{ר}צינית
ואתה לא באמת יכול להסיק כי נגיד אם אני ממש דוסית אז נפילה בשמירת נגיעה זה משמעותי מאוד מבחינתי.
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
בוקר טובימ''ל


בוקר טוב! מקווה שהמצב ישתפרפעם הייתי עוגי
בוקר טובארץ השוקולד
אתפלל על המשמרת, אבל גם על זה שיהיו לך את הכחות לעשות את הדברים הנכונים ולעמוד במה שאת צריכה.

בהצלחה רבה💪
בוקר טובחידושאחרונה

ו@{ר}צינית, אולי זה שאת אומרת לעצמך שהניסיונות גדולים ממך, זה בעצמו מחליש אותך - הנסיונות אף פעם לא גדולים ממי שמקבל אותם -"אין הקב"ה בא בטרוניא (=בעלילה - רש"י) עם בריותיו".

תאמיני בעצמך ובכוחותייך ותתפללי למי ששלח אותם, שישלח לך כוחות ועזרה 

החיזוק היומיברגוע

כְּשֶׁנֹּפֵל לָאָדָם סְפֵקוֹת בֶּאֱמוּנַת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, יֹאמַר בְּפֶה מָלֵא: 'אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁהוּא יָחִיד, רִאשׁוֹן וְאַחֲרוֹן'.
(שיחות הר"ן, קמ"ב)

 

 

@לעבדך באמת!@פרח-אש

 

 

היום בהקפות תוך כדי שאנו מפזזים כחבורת פוחזיםחוני המעגל פינות
בטריבונה למעלה יושבות השופטות ונהנות מכל רגע
וזה ממש לא נחמד


בעודי חושב כמה כיף ונחמד היה לו היוצרות נתהפכו
אנו בוחנים בעוד אתן למטה עובדות...
הנשים בשמחת בית השואבה לא רקדוברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך כ"ו בתשרי תשע"ט 10:45

"מצוה להרבות בשמחה זו. ולא היו עושין אותה עמי הארץ וכל מי שירצה. אלא גדולי חכמי ישראל וראשי הישיבות והסנהדרין והחסידים והזקנים ואנשי מעשה הם שהיו מרקדין ומספקין ומנגנין ומשמחין במקדש בימי חג הסוכות. אבל כל העם האנשים והנשים כולן באין לראות ולשמוע."  רמב"ם

 

 

ברור שבחתונות וכו' הגיוני שהנשים ירקדו בעצמן.

אבל בשמחת תורה זה שונה, כי כל העניין הוא להקיף את הבימה עם ספרי תורה.

 

פעם הנשים לא הגיעו לבית כנסת, ובכלל בקושי יצאו מהבית, לכן הן לא ראו את הגברים רוקדים.

(חוץ מבית המקדש)

מי ער.ה?ציף
תודה לה' הספקתי המון
מתחילים להריח שבתות קצרות
ערה ועירניתכנפיים לעוף
התחדד לי הערב כמה קשה לשמור נגיעה ממשפחה 😏
ערימ''ל
לילה טוב.
כמה זמן לא הגבתי למי ער.ע מ
ער!

פגשתי אנשים שונים כל הצהריים והערב, היה נחמד
ערה וחיייבת לישון!! שירה123456


ער ומאושר לאחרפעם הייתי עוגי
מפגש עוצמתי מחזק ומשמח ביותר

אשריכם!!
לא זוכר מתי לאחרונה צחקתי
כל כך הרבה בערב אחד


מחכה למפגש הבא 😎
החתימה תשתנה שוב?אחיתופל
אני עדיין שואל מתי מפגש ברוך 😁פעם הייתי עוגי
היה מושלם אז למה לא שוב?

בתחילת הזמן כבר לא תישאר לי ברירה
אלא להחליף חח
כי אין מתי?אחיתופל
זו כבר תהיה בירה של שטייגן זמן חורף פעם הייתי עוגי
אבל ירושלים זה רחוק מהכיבוש שאני בואחיתופל
אז אפשר בכיבוש 😎פעם הייתי עוגי
אם תגיעאחיתופל
ער. הייתי צריך להספיק כמות אדירה של חומר לעבודה,חסדי הים
ולא היו לי כוחות, וב"ה הספקתי את הכל.
מחר אני יבדוק שהכל בסדר, ואז אשלח את זה.
אני אפסי ואלופיחוני המעגל פינות


ערההנסיך הקטן.
אחלה חתונה שבעולם
אורזתעץ על מים
זה לא נגמר.
וצריך לחשוב מה לארוז ומה לא.
ערהפסידוניתאחרונה

כאבי ראש שלא עוזבים כבר שבוע זה מתחיל לעצבן

נס שקרה לכם היום? יש??לעבדך באמת!
אנחנו השתחררנו ב"ה מהבית חולים,
חסדי השם. ❤️
ממ בהחלט נסלעבדך באמת!
שאלת טרמפים:חביב שזורם

מישהו יוצא עם רכב הערב לירושלים מאזור תל-אביב בת ים?

באזור 9 כזה..

טרמפ בשביל מישהי...

 

ניתן לפנות באישי.

 

תודה מראש!

480 עולה רק 16 שחקוד אבל פתוח
חבל על הכאב ראש, יש אותו כל 10 דקות בערך
למה לחפש צרותהלמדןאחרונה

יותר בטוח לעצור ברחוב לפרסם שאת צריך טרמפ זה סגולה לצרות

בעצםאורה2x
תוכלו להסביר לי מה פירוש המילה "בעצם"?
מה היא מסמלת?
מתי משתמשים בה?

לעזרתכם אודה


@פסידונית
@כתר הרימון
בעצםחידוש

זה ההפך "במקרה" - כלומר שהדבר הוא כך במהותו, ולא שבמקרה הוא כך ויכל להיות גם אחרת.

 

זה לא קשור לשימוש המודרני של מילת חרטה (אינלי מושג מאיפה זה צמח..)

בעצם זה כאילווהוא ישמיענו
בעצם מה שאומרים כשאין לך איך להשלים את המשפט, בעצם.
ככה גם באבן שושןחדשכאן
זה מהתורה "בעצם היום הזה" - בעיקרו של היום.
@אורה2x
אז בעצםאורה2x
השאלות שלי הן על השימוש המודרני של המילה...

עכשיו אשמח לתשובות שוב
מסופקני אם קיימת לזה תשובהחידוש


רוח הקודש של האומהאריק מהדרום
הכל בסדר טודו בום.
לא הבנתי למה זה לא השימוש המודרניחדשכאן
אצלי בשיעור שלוש מילים איןrakonto
כאילו, אחי (במלעיל) ובעצם. מה זה בעצם?!
@קמנו ונתעודד
טוב שמישהו זוכר...קמנו ונתעודד


איך אפשר לשכוח?rakonto
עצםתתן אחרית לעמך
עצם זה החלק העיקרי שבאדם מבחינת זה שהיא הדבר שמעמיד את הגוף.
זו הכוונה שאומרים הוא נגע בגופו של עניין או בעצמותו. כלומר הדבר העיקרי שמעמיד אותו.
אז כשאומרים 'בעצם' מתכוונים למהות הדבר.
לדוגמה, 'בעצם, למה התכוונת?' = 'במהות, למה התכוונת?'.
בישיבה התיכונית, לפני אי אלו שנים,חביב שזורם

הגיע לכיתה שלנו סטודנט להוראה להעביר שיעור..

אחד התלמידים בכיתה ספר לו את הפעמים שהוא את המילה "בעצם" בשיעור.

 

אם אני זוכר נכון, הוא הגיע ליותר 80 פעמים.. חח

= גופאארץ השוקולד
שמחתי לעזור
אם כך/העניין עצמוארצ'יבלדאחרונה
2 אופציות למילה...
לגבי הבטחות בתורה.מבקש אמונה

האם יש איזו הבטחה בתורה - בעולם הזה - שלא תלויה בחשבונות שמים?

זאת אומרת: שאם עשיתי כך וכך, אני וודאי אקבל...

 

מסתבר שאפילו במעשר יש כוכבית   (ציטוט משערי תשובה)

 "ואמרו רבותינו זכרונם לברכה כי במצות המעשרות בלבד הותרה הבחינה שנאמר (מלאכי ג) הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת. אומר שלמה המלך עליו השלום (משלי ג) כבד את ה' מהונך ומראשית כל תבואתך וימלאו אסמיך שבע [וגו'] מוסר ה' בני אל תמאס ואל תקוץ בתוכחתו. פירוש אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה, אבל יאחזוך ימי עוני, אל תמאס מוסר ה' ודע כי גם זה לטובתך. כי את אשר יאהב ה' יוכיח להטיב באחריתו, להיות תמורת שכר העולם הזה ותחת כבודו. שכר אמת והטוב הצפון העומד לעד לעולם:

 

 

למה אני שואל... כי המחשבה הזאת שעל כל הבטחה יש כוכבית וכפוף לתקנון וכו' וכו' מתחילה לבאס אותי.

סליחה שאני אומר, אבל זה מרגיש כאילו גם בורא עולם סוג של  פוליטיקאי

 

 

 

 

עכשיו אתה יכול להעריך פוליטיקאים חדשכאן
זהו, שאני לא אוהב פוליטיקאיםמבקש אמונה


תעבוד הפוך..חדשכאן
אתה אוהב את בורא עולם אז..
כדי לאהוב אותו צריך להוכיח שגם הוא באמת אוהב אותימבקש אמונה

לכן אני שואל... 

הרושם שאני מקבל הוא שהבטחות ציבוריות עונות למה שאתה מבקש.אני77

וגם רוב ההבטחות בתנ"ך הן כאלו.

כלומר- אם כקבוצה נעבוד את ה', וכל שכן אם עם ישראל יעבוד את ה'- ה' יהיה איתנו.

אבל רוב ההבטחות כתובות בלשון יחיד.. כמה שזכור לימבקש אמונה


והיה אם שמוע בלשון רבים,אני77אחרונה

בחוקותי לשון רבים, ובכי תבוא זה כתוב בלשון יחיד אבל רואים בבירור שהכונה היא לעם (עם יחיד) ולא לאנשים.

איפה זה בלשון יחיד?

חושב שהוא אומר משהו אחרחדשכאן

זה כל הטקסט: "לא תנסו את ה' אלהיכם (דברים ו). והוזהרנו זה שלא יאמר אדם אנסה נא בעבודת הצדקה יצליח ה' דרכי ואבחן בכשרון המעשה אם כסף וזהב ירבה לי. והאיש הטוב לא נמצא בו רפיון ידים אם עמלו בחכמה ודעת וכשרון המעשה ולא צלחה דרכו בענין קנין כספו ובשאר טובת חפצי הגוף. ואמרו רבותינו זכרונם לברכה כי במצות המעשרות בלבד הותרה הבחינה שנאמר (מלאכי ג) הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת. אומר שלמה המלך עליו השלום (משלי ג) כבד את ה' מהונך ומראשית כל תבואתך וימלאו אסמיך שבע [וגו'] מוסר ה' בני אל תמאס ואל תקוץ בתוכחתו. פירוש אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה, אבל יאחזוך ימי עוני, אל תמאס מוסר ה' ודע כי גם זה לטובתך. כי את אשר יאהב ה' יוכיח להטיב באחריתו, להיות תמורת שכר העולם הזה ותחת כבודו. שכר אמת והטוב הצפון העומד לעד לעולם".

 

חושב שהוא רוצה לומר שאסור לנסות את ה' בעבודת הצדקה (אסור לנסות בכל מצוה אבל זאת שאלה אחרת) מלבד במעשרות שמותר. ואז מביא את דברי שלמה שלא לנסות את ה' בעבודת הצדקה כי בסופו של דבר התוכחה היא לטובת האדם.

 

אבל תראה מה הוא אומר..מבקש אמונה

"אם לא יהיה לך כן להמלא אסמיך שבע בתתך מהונך ומראשית כל תבואתך לעבודת הצדקה"

מראשית כל תבואתך זה הרי מעשר.  ועל זה הוא אומר שיכול להיות שיכול להיות ימי עוני למרות הכל.

אבל הוא ממשיך "לעבודת הצדקה"..חדשכאן
חשבתי כמוך ג"כ בגלל המילים שהדגשת אבל בכ"ז נראה לי שהכוונה כמו שכתבתי.
מממ.. אוקיי. נניח שאתה צודק. עדיין משהו מפריע לימבקש אמונה

אז יוצא שהפסוק של שלמה המלך הוא על צדקה, ויש הבטחה על כך..

אז למה זה פתאום משתנה לפי חשבונות שמים?

 

אולי לא שאלתי נכון...

בכלל, אם הוא לא מתכוון לקיים בוודאות, למה להבטיח? 

ואם הוא הבטיח, הוא לא יכול לסדר את החשבונות שמים שהאדם כן יקבל?

אבל הוא הבטיח בתנאיחדשכאן
ואתה לא מוכן לקבל את התנאי..
איזה תנאי?מבקש אמונה


בתנאי שזה הדבר הכי נכון לאדםחדשכאן
בשיקלול התועלת שתצא מיסורים. (חשבונות שמיים..)
אבל זה לא כתוב..מבקש אמונה

אז שלא יבטיח וזהו...עדיף.  

זה כתובחדשכאן
וזה מה שמסביר השערי תשובה. התורה אומרת "לא תנסו" כי לא תבינו חשבונות שמיים - למה ה' לא מקיים כביכול, ואז תבואו ח"ו לכפירה. ומוסיף השערי תשובה משלמה המלך שהסיבה שלפעמים ה' לא מקיים זה "כי את אשר יאהב ה' יוכיח". יש מקום אחד בלבד שמותר לנסות וה' כביכול מתחייב לענות בכל מחיר וזה במעשרות.
נו אז מה הקטע להבטיח? זה גם ככה לא מחייבמבקש אמונה


זה מחייבחדשכאן
אבל לא מחייב שיהיה כמו שאתה חושב שיהיה כי זה חשבונות שמים.
בטוח אם תעשה דברים טובים, יהיה לך טוב. טוב בדרך שאתה רוצה? לא בטוח. (אגב גם אם תעשה דברים רעים, יהיה טוב, רק לא נעים..)
או שבכלל לא. וזה הבאסהמבקש אמונה

 

 

שבכלל לא יהיה כי זה לא טוב לך?חדשכאן
נכון מאוד! כי זה מה שטוב לך
אתה יכול להסתכל על זה באופן קצת יותר חיובי. תחשוב שאתה בידיים של מישהו שלא משנה מה תעשה, יצא לך מזה טוב. לא תמיד נעים אבל תמיד טוב. זה קצת מרגיע..
אם היה כתוב סתם "יהיה טוב" הייתי מסכיםמבקש אמונה

אבל לא.  כתוב הבטחות מפורטות

התוכנית האלוקית היא לתת את זהחדשכאן
- את ההבטחה המפורטת. כלומר, אם הכל כתיקונו, זה הטוב שאמור להיות. אבל אם ע"י המעשים שלנו גרמנו כביכול לשינוי של התוכנית, אומרת לנו התורה שבכ"ז 'לא תנסו', כלומר, שלא ננסה להבין מה השתבש כביכול בתוכנית האלוקית (כי זה לא באחריותנו). מה שאנחנו כן יכולים לדעת זה שהשיבוש כביכול הוא לטובה.
האמת שאני מפתח את מה שאני אומר בעקבות השאלות שלך..
מקווה שאני לא חוטא לאמת..
תשובה (קצת ארוכה, אבל לדעתי מלמדת עיקרון חשוב בחיי התורה)כלמנסע
עבר עריכה על ידי נו באמת... בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ט 21:10
 

עיין בספר תרי עשר, במלאכי ג', ואני כותב להלן דברים שהם בעצם פירוש על הפרק, ואם תלמד את הפרק יחד עם דבריי תראה איך שזה בעצם מה שכתוב בנביא. וראה סיכום בסוף

 

***************

 

פירוש למלאכי ג' (שמתחיל מהפסוק האחרון בפרק הקודם) - "הוגעתם" וכו', "באמורכם:כל עושה רע טוב בעיני ה'... או איה אלוקי המשפט". והתשובה - שבאמת ה' יביא את מלאך הברית ו"האדון אשר אתם מבקשים" ויחזיר את העם בתשובה ("וישב מצרף ומטהר כסף"), ואז גם יעשה משפט ("וקרבתי אליכם למשפט") (ומכאן שה' חפץ בעושי טוב ולא בעושי רע, וגם שיש "אלוקי המשפט").

 

וזה "כי אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם". ומכך שלא כליתם הרי שאני חפץ בכם, והכל עתיד להתקיים, אלא מה גרם  - כמו שכתוב בישעיה "אי זה ספר כריתות אמכם אשר שילחתיה או מי מנושי אשר מכרתי אתכם לו, הן בעוונותיכם נמכרתם ובפשעיכם שולחה אמכם". - ועל כן ממשיך - במלאכי "למימי אבותיכם סרתם מחוקי" - "שובו אלי ואשובה אליכם" - "ואמרתם במה נשוב" - וכו' "המעשר והתרומה" - ובחנוני נא בזאת, שכיוון שבזה מותר "לנסות" את הקב"ה, לכן בזה נאמר קודם "שובו אלי ואשובה אליכם", כי כיוון שזה בידינו לגמרי לקבל שכר גם, אז מצופה ממנו שבאמת נעשה את הצעד הראשון, ולמה בהכרח נקבל שכר, כי מעשר ותרומה זה דבר שאדם משקיע ממה שהוא הכין לעצמו לאכול, ואם הוא משקיע מעמל כפיו וממאכלו האישי - מי שמשקיע בהכרח מצליח, "ואשרו אתכם כל הגוים"

 

ואז הוא שואל "אמרתם שוא עבוד אלוקים... וכי הלכנו קדורנית מפני ה' צבקות ועתה אנחנו מאשרים זדים... גם בחנו אלוקים וימלטו" - כלומר והרי אנחנו רואים בעינינו שלא רק שלא "ואשרו אתכם כל הגויים" אלא "ועתה אנחנו מאשרים זדים", ולא רק שלא "ובחנוני נא בזאת", אלא "גם בחנו אלוקים וימלטו".

 

והתשובה "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו... ולחושבי שמו", שיש כאן שני סוגים של עובדי ה': "חושבי שמו", מכירים את הקב"ה בעומק המחשבה ובידיעת "השם", שהם אוטומטית נחתמים לחיים, והסוג השני "יראי ה'" (אולי כמו ה"בינונים") שצריכים לעשות פעולה של יראה כדי להראות שהם כמו הצדיקים, ועל כן הם צריכים "איש אל רעהו" כדי שיהיה אדם אחר להוציא לפועל כלפיו את המעשה הטוב להוכחה שהם צדיקים, ואז שניהם נכתבים בספר החיים, וזה עונה שגם אם עכשיו אתה חושב שהצדיקים לא מצליחים, מכל מקום הכל שמור ליום הדין, ו"הדין נותן" שזו בסברא שיגיע יום הדין כיוון שיש אלוקים באמת ואנו יודעים זאת, "זכרו תורת משה עבדי" שנאמר בו "וגם בך יאמינו לעולם" ולכן כולנו בעצם מאמינים ויודעים שהתורה אמת ושהצדיקים עתידים לקבל שכר, ומה שנשאר שאלות - "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא... והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם..." אליהו יענה למי שמגיע לו תשובה כי באמת לא ידע ולא הבין, ואז אחרי ביאת אליהו שיבוא היום העתיד אז יגמר כל המהלך ויגיע היום ש"לעתיד לבוא" ואז "ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע" ויראו כולם את ההבדל בין מי שפעל לשם ה' ובין מי שלא, והדין נותן כי "כאשר יחמול איש על בנו העובד אותו" שזה מרמז למדרשי חז"ל על "מלך שכעס על בנו" וכו', כלומר שכיוון שמי ש"מועסק" אצלו הוא בנו - ודאי יחמול עליו, ואם כן גם עד שיגיע העולם הבא, מכל מקום מי שהוא מ"יראי ה' וחושבי שמו", לפחות יכול לדעת בבירור שהוא נכתב בספר הזיכרון וזוכה ל"מעין עולם הבא" בעולם הזה 

 

לכן מי שלא ראה רווח מ"מ בהכרח הקב"ה יראה לו בעוה"ז מעין עוה"ב, וזהו שכר בפני עצמו, שכר גדול שגם אם יש מי שאינם מכירים בו כי הם מחפשים רק שכר גשמי, אבל מי שמתבונן לעומק החיים ימצא את המעין עוה"ב, ויראה כמה שזה תורם לו.

 

******************

 

העיקרון הוא שמי שמשקיע בהכרח מרוויח, מי שלא משקיע אולי ירוויח ואולי לא, זה "חשבונות שמיים", אבל מי שמשקיע אין מצב שלא ירוויח - זה "הבטחות שמיים". מה בדיוק ירוויח זה אמנם עלול להיות מורכב, אבל בזה - במעשרות - "מותר לנסות את ה'", כלומר, אסור לכפור בו על סמך שאלה, אבל מותר בהחלט לבוא אל ה' או לנביא ולומר: השקעתי ולא הרווחתי. אני רוצה לראות רווח. למעשה כיוון שבהכרח יש רווח, אז הכי גרוע זה שפשוט לא שמת לב לרווח שהרווחת על  ההשקעה כי זה התקזז לך בחשבון עם דברים אחרים, הרי אם בן אדם משקיע בדבר אחד ומתעצל בדבר אחר, אז זה מתקזז ולא פלא שהוא לא הרוויח... גם יש מצב שאדם לוקח על עצמו עוונות של אחרים מתוך אהבה כלפיהם (כמו אבא על בניו וגדול הדור על דורו) אבל אז זה תמיד "ייסורים של אהבה", המתקבלים בשמחה על האדם, ולפיכך גם עליהם מקבלים שכר כי הם עצמם "השקעה", העצה הברורה היא להשקיע, התקזזות או עוונות אחרים זה רק במקרים הנ"ל, אבל מי שישקיע את "עצמו" את כל כולו בעבודת ה', "עשר בשביל שתתעשר" - בהכרח יראה את הרווח. וזה אני יכול להגיד לך גם מניסיון אישי. בזה אני בטוח יותר מכל דבר אחר בעולם הזה. 

 

וגם הגר"א כותב שאת הקדושה אפשר להשיג רק ביגיעה, אבל הס"א הוא בהפך, ולכן מי שמשקיע בהכרח מרוויח - כמ"ש "מתוקה שנת העובד"

 

רק הבטחות של כלל עם ישראל נראה ליאיש השקים
עובדה בשואה מתו צדיקים
לגבי מעשר וצדקה זה מחלוקת ראשונים. החינוך חולק עלחסדי הים
רבינו יונה.
חינוך ואתחנן מצוה תכד:
"שהודיענו האל ברוך הוא כי בפרנסנו משרתי ביתו במעשר נמצא התועלת והברכה בממוננו על כל פנים, ולא יעכב זה שום דבר חטא ועון".
[אולי גם רש"י (שבועות טז.) סובר כחינוך, אלא אם כן נגיד שם שהכוונה שהעמי ארצות לא הבינו את דרשת החכם.]

רבינו יונה מביא גם את שיטתו בפירוש למשלי פרק ג':
"עשר בשביל שתתעשר. תוחלת אצולה מן הבטחון בגבורתו ונפלאותיו,"אולי יעשה ה' אותנו ככל נפלאותיו" (ירמיה כא, ב).אבל יסוד הבטחון בשכר העבודה - בעולם הגמול, וכן אז"ל: אין הבטחה לצדיקים בעולם הזה שנאמר:"וירא יעקב מאד" (בראשית לב, ח), והקב"ה שומר את הצדיקים שלא ישאר עליהם עון."

המאירי (תענית ט.) גם סובר כרבינו יונה:
"וכן שהדבר ברור על השכר לבא אא"כ יתגלגלו לו חובות מצד אחר"

החת"ם סופר, אם הבנתי אותו נכון, סבר כשיטת החינוך: פסחים ח. "סלע זה לצדקה בשביל שיחיו בני כו'." וכן מדוייק ב'תורת משה' שמות ל טו.

לפי רבינו יונה והמאירי, אכן זה קשה לראות את הופעת ה' בעולם, ובאחרית הימים יש מצב של 'הסתר אסתיר', וצריך להתחזק באמונה.
מיכל318
תכלס זה מה שילדים יודעים היום.
חח יוו גם אני השלמתי ככה בהיסח הדעת |קוף|שמן פשתן


גמניחותמת+


יא צעירות!הייזל
פעם מישהו העלה את זה לכאן ומאז זה נתקע לי בראשצריך עיון
עכשיו יש שלטים חדשים



@ריבוזום
זה עריכה שלך נכון?ציף
בזכותך הבנתי עכשיו פשט בגא"בקמנו ונתעודד


לא הבנתי את הר"ת...צריך עיון
מעניין. מה הפשט שהבנת שם ?בן מערבא

(ואגב, סיימת את הספר ?)

ש'ריבת זום' זה מלשון ריבוזוםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

(עובד על זה מפעם לפעם)

מרגש!!הולם במיוחד
מרגישה שהשארתי חותם בעולם.
איזה סוג של חותם?אחיתופלאחרונה
ב"ה
@חותם צורי
מרפא לנפש?חתן מעונה

מכירים אולי רבנים בני זמנינו עם שיעורים או ספרים על הטוב שבאדם ושלא ייפול לייאוש? בסגנון ר' נחמן, הרב קוק. לא רוצה ליפול לעצבות אחרי שהבנתי מעט מגודל הקלקול... 

יש את הרב פנגרמיכל318
והוא אלוףףףףףףףף!!!!!!!!
בהצלחה רבה.
ממליץ גם על הרב פנגרדעתן מתחיל
הרב ארוש..לעבדך באמת!
הרב זאביק הראל
הרב לסרי
הרב רביד נגר
הרב אייל ישראל שרנליב
הרב דביר טל
מלא רבנים.. כמעט כל רב..
אולי תלמד אורות התשובה?ד.


הרב פנגר או הרב לסרי.בלי ספק בכלל. תצליח!נפש חיה.
גם אני בעד הרב פנגר. הייתי שומעת אותו המון כשהייתי צריכהאת פניך אבקש
ועדיין אוהבת לשמוע. כמובן יש לו גם ספרים.

לאחרונה שומעת גם את הרב יגאל כהן..
^^^ הרב יגאל כהןשני.


שולחת בפרטי..לב אוהב


יש את הספרהנחש המקסים

סוד הנקודה הטובה.
עפ"י תורת ר' נחמן.

לרב יהושוע יש סידרה מדהימה של שיעורים בידיוק על זהאוהב אותך האחרונה

מכיר את הספר כנפי רוח?אז גם הוא של הישיבה

 

קוראים לסידרה אל ה' ואל טובו סידרה על הטוב בעולם ועל היות האדם טוב בעצמו לפי שיטת הרב קוק

האם יש סטריאוטיפים גזעניים שהם נכונים? למה העולם כל כךחסדי הים
מפחד מגזענות שהיא אמתית?
ראינו את ההשלכות של תאוריות גזע למיניהןפעם הייתי עוגי


ראיתי את ההשלכות בטיהור האתני הגזעני של עמי כנעןחסדי הים
מארצו, שזה היה הרבה הרבה לפני המאה ה-19 וה-20
לא הבנתי אם ועל מה מתווכחיםפעם הייתי עוגי
שאלת למה העולם מפחד מגזענות אמיתית

ועניתי שזה כי העולם מפחד מגזענות
שההיסטוריה מוציאה לה מוניטין רעים
ברור שיש, גזענות לא הומצאה על ריקט'

העולם לא מפחד, מובילי דעת הקהל מצאו נושא שמצליח להחזיק ככלי פוליטי עם עוצמה, ממית ומחיה ממש.

 

יש את הגזענות העממית - בארץ - מפלגת ש"ס, בארה"ב - Black Lives Matter, לדוגמא.

 

ויש את הגזענות של הKKK והנאצים שהקצינו עד לפתרון הסופי המר...

 

 

לא קשור לפחד.לך דומיה תהילה
זה עיקרון נכון. זה סעיף מהכשל של הסקה מהכלל אל הפרט.

(חוץ מזה שכל אחד חושב שהסטריאוטיפים שלו נכונים, אז אין באמת נפקא מינה לשאלה הזאת...)
שאלה טובההמדלג

בס"ד

 

לעניות דעתי הדבר דרוש מבט בהגדרה של גזענות , ולפי ויקיפדיה "גִּזְעָנוּת היא עמדה שלפיה בקרב בני אדם מתקיים קשר הכרחי בין מוצאם לבין תכונות אופי מסוימות, או לעיתים גם כישורים שכליים. היחיד אינו נשפט על פי ייחודו האישי אלא על פי השתייכותו לקבוצה בלבד. "     

 

אם לשאול אותי , התורה היא האמת של המציאות , והתורה אינה גזענית לפי הגדרה זו. מכיוון שהדוגמאות שמביאים לעיתים בעניין "גזענותה של היהדות" אינם תופסים לפי הגדרה זו;  מלחמת עמלק ושבעה עממין אינה קשורה לתכונות האופי או יכולותיהם השכליות של הנ"ל , אלא לבעייתם הרוחנית , וכו' כל הדוגמאות אינן בהקשר לנחיתות בעניינים גשמיים או פיזולוגיים.  למעשה (לעניות דעתי כמובן) , כל ההשלכות כלפי אומות העולם ביהדות נובעות אך ורק ממעלתו הרוחנית של עם ישראל , ולא מעלה פיזית בפני עצמה , וגם כאשר מדובר על כך שתהיה בעם ישראל חכמה גדולה באופן ייחודי לפי הכתוב בתורה ("ונברכו בך כל משפחות האדמה וכו'" , זה כעניין פרס בלבד ואינו נוגע לעצמיות היהודי , שמעלתו העצמית היא מעלה רוחנית בלבד. (מעלת הנבואה לפי הכוזרי או נפש אלוקית לפי החסידות.)

 

צריך להבחיןימ''ל

בין סטראוטיפים גזעניים למאפיינים אתניים ובין סיבתיות לנסיבתיות.

 

'מפחדים' מגזענות כי חושבים שהיא מסוכנת ולא נכונה, לא (בהכרח) כי מתעלמים מנכונותם של המאפיינים שהסטראוטיפ מצביע עליהם אלא כי אומרים שהגזע הוא לא הגורם להם אלא הבדלים חינוכיים וחברתיים.

כי ברוב המקרים היא משמשת כסות דמגוגית לשנאה עיוורת ולזוועות.מי האיש? הח"ח!

למשל לטעון שאפריקנים אמריקנים מועדים יותר לפשיעה חמורה ולחוסר השכלה או למשל להריונות מוקדמים ואבות הנוטשים ילדים (נקודה שאפילו אובמה התייחס אליה בזמנו), אבל לשכוח או להשכיח במזיד את מצבם הסוציאלי. יש אפילו מטיפים אוונגליסטיים שמתארים את העבדות כרווח והצלה לאפריקנים שהובאו לאמריקה במסגרת סחר העבדים. גם כאן, אגב, היה איזה דיון בפורומים שבו הביע מישהו את הטענה שעבדות של אפריקנים באמריקה היתה לגיטימית כי זה ייעוד מקראי למוצא האתני המסויים. כך שמעשי זוועה ורשע זוכים לגיבוי, שלא לומר לגיטימציה וסנגוריה, בחסות איזו מין יומרה לייחס באופן חד-מימדי את הסיטואציה של האינדיווידואל למוצאו.

אתה יכול לחלוק, אבל חז"ל ראו בצבע השחור סימן עבדות:חסדי הים
"ר' הונא בשם ר' יוסף אמר: אתה מנעת אותי מלעשות דבר שהוא באפילה, לפיכך יהיה אותו האיש כעור ומפוחם" (בראשית רבה)

ברור שסטטיסטית העבדות במשך כל הדורות הצילה עבדים מחרפת רעב וממוות על ידי מגיפות ומלחמות, ושימשה להם הגנה.
אפריקה עד היום מלאה במלחמות ורעב ומוות.
ף
שוב הקישור הלא-שייך בין שום לכלום.מי האיש? הח"ח!

ומה שחכמינו אומרים על כך לא שייך לדיון הזה. או שאתה חושב שאוונגליסט מנבראסקה מסמיך את דרשותיו על מדרשים פרושיים.

סטטיסטית ודאי שכןחוני המעגל פינות
כי העולם מקדש את הפרט ושתישרף הסטטיסטיקה
זה ששחור הוא שחור זו עובדהסתם 1...
השאלה האם על סמך זה אתה מקיש משהו נוסף שלא בהכרח נכון.

נראה לי שהניסיון לא מפסיק להראות שכל הכללה תחטא לאמת. אין עם טיפש, רשע, גנב וכו'...

כמו כן גזענות היא בהיבט שלילי. לא תאמר על אדם שאומר שכל הישראלים נדיבים שהוא גזען.
האדם הוא תוצר של הקבוצה אליו הוא שייך, גם כי הואחסדי הים
מקבל תכונות נולדות מאבות אבותיו, וגם כי הוא גודל בתוך אותה קבוצה.

אני מסכים שאדם יכול להשתחרר מזה, אבל זה מאוד קשה.
נו באמת...סתם 1...
זו לא תשובה רצינית.
בגזענות לא מדובר על דבר שבעיניך "רע" ובעיני "טוב" מכיוון שאנו גדלנו בחברה שונה.
מדובר על דברים תלושי מציאות בלי קשר להכללה וליציאה מהכלל.

למשל שהנשים, הטורכים והשחורים הם אידיוטים מלאי זעם.
אבלתתן אחרית לעמך
באמת נשים מלאות זעם. לפחות מרוקאיות
בדברים שהם לא נכונים, אני מסכים. אני מדבר עלחסדי הים
דברים נכונים שבגלל פליטקל-קורקט מפחדים להביע אותם.
כןתתן אחרית לעמך
אשכנזיות קרות
יש אופי קולקטיבי של אומותאריק מהדרום
מושפע מתרבות, גיאופוליטיקה, הסטוריה, והאם יש גם חלק גנטי בכך? אולי.
הגניוס היהודי מניב פרסי נובל? אולי.
אתה צודקכלמנסעאחרונה

באמת לא צריך לפחד מכל התייחסות לגזע ולמוצא,

הפחד מהתייחסות לגזע/מוצא - הפחד הזה הוא פחד לא רציונלי

 

יש הרבה הגיון בהתייחסות לגזע ולמוצא, רק כמו בכל דבר צריך לדעת לא לעבור את הגבול,

אבל כמובן צריך לדעת לא לעבור את הגבול לצד השני ולבטל בידולים אתניים ולאומיים וכד', שרצויים ומועילים לעולם מאוד

 

זה עוזר לשים לב לייחודו של כל עם ולכשרונו המיוחד, זה עוזר לחזק את הכשרון הזה ע"י התמקדות של העם בהגשמה עצמית מוצלחת, וזה עוזר באופן כללי לסדר שכל העמים דואגים שיהיה בעולם, בזמן שהם מבינים את החשיבות של ייחודיותם. בזמן שהם לא מבינים, באמת מה שיקרה זה בלגן אחד גדול, לא עלינו, ולכן אנו צריכים לעורר אנשים להבין את ייחודיות כל עם, בדיוק כמו שאנו מתייחסים בייחודיות לכל פרט - הרי אם אדם פרטי מומחה בהיסטוריה ויודע קצת אזרחות, הוא לא יאמר "הנה אני מומחה, והנה אני יודע קצת אזרחות, אז הידע שלי באזרחות זכאי לציון שוויוני עם מי שמומחה לאזרחות". זה ודאי שלא אומרים ככה, אלא ייחודיותו היא בהיסטוריה כשם שייחודו של השני הוא באזרחות, גם אם השני אינו מומחה להיסטוריה.

מה יותר טוב להיות?חותמת+

עירוניסט/ית או כפרי/ת?

היה לי ויכוח עם מישהו והוא ציטט לי גמרה נראה לי מקידושין, שבן עיר עדיף מבן כפר,
מה הכוונה של זה?
זה כמו ההגדרות של היום לעיר וכפר?

יש יתרונות וחסרונות בכל מקום...הולך בדרכך

אין עדיפות, כל אחד ומה שמתאים לו..

ומה זו הגמרה הזו?חותמת+


האמת, לא מכיר את הגמרא הזו...הולך בדרכך

בכל מקרה, מה שהגמרא התכוונה, זה פחות רלוונטי להיום...ככה זה דעתי

אבל התורה היא ניצחית.. מה שכתבו ואמרו חז'ל אמור להתאים גםשנזכה לשמוח
לדורנו, לא?

למרות, שאכן יש דברים שעדיין לא מבינה בעניין.

נ.ב - באמת למה שתהיה עדיפות על בן עיר מבן כפר? כל אחד ואישיותו..

@הולך בדרכך
התורה נצחית, אבל העולם והדור משתנים…הולך בדרכך
אז ככה שלא כל התורה+גמרא+הלכה מתאימים לדור של היום..
לא, כי המציאות השתנתההסטורי
בד"כ כפר אצלהם זה מקום מאוד קטן שאין בו אפילו מניין.
כתוב שם להפךחידוש

שהמקדש את האישה על מנת שהוא בן כרך ונמצא בן עיר או להפך אינה מקודשת מפני שהם קידושי טעות, ומפרש רש"י - "בן כרך - ישיבת כרכים קשה שהכרך הוא מקום שווקים והיוקר מצוי בו ודוחק עוברים ושבים".(קדושין מט)

אהה. תודה!חותמת+

ז"א שלפי הגמרה בן כרך זה בעצם עירוניסט של היום?

לא כפרהסטורי
עיר וכרך= עיר גדולה
אבל זה אותו עיקרון של הבדלחידושאחרונה


הגמ' בכתובות מסבירהחדשכאן

את היתרון והחיסרון שבכל מקום:

"מכרך לעיר (לא יתרון לעבור) דבכרך שכיחי כל מילי (נמצאים דברים - חניות, מסעדות וכו') בעיר לא שכיחי כל מילי אלא מעיר לכרך מ"ט (למה זה לא יתרון לעבור) מסייע ליה לרבי יוסי בר חנינא דא"ר יוסי בר חנינא מנין שישיבת כרכים קשה.." ורש"י בקידושין מסביר כמו ש@חידוש הביא שישיבת כרכים קשה כי יותר יקר ויש יותר צפיפות.

אלו היתרונות והחסרונות העיקריים שיש, אין הכרעה - כל אחד מה שהוא מעדיף.


מה זה הראשי תיבות מ"ט?חותמת+


מאי טעמא - מה הטעם - למהחדשכאן
תודה! עזרת לי להבין.חותמת+


צבאrakonto
זה כל כך נוצץ מבחוץ.
ואז אתה נתקל בכל כך הרבה דברים מסובכים והתנגדות למי שאתה.
ואתה כל כך רוצה להיות חלק.
ואתה כל כך רוצה להישאר אתה.
וחוץ מזה, אתה מקדש שבת בעשייה שלך אבל היא מרגישה כמו חילול.
הכל כל כך שונה כשאתה בפנים.
ופתאום כולם צוחקים עליך שאתה אוהב ללבוש מדים ולהסתובב עם נשק וכבר לא ברור לך אם זה נכון להתנדב להכל.
מי ער?משיח נאו בפומ!
אם יכולתם להיות רואים ואינם נראים לזמן קצוב, מה הייתם עושים בזמן הזה?
אני..לעבדך באמת!
זה כלול גם באפשרות של שינוי זמנים?
מה זה אומר?משיח נאו בפומ!
לחזור אחורה/ להתקדם בזמן?

אז לא

בהווה-עתיד הקרוב
כמה קרוב..? 🤔לעבדך באמת!
חח, למתי את רוצה להגיע? משיח נאו בפומ!
אסור לגלות..לעבדך באמת!
באמת היה לי מוכר משיח נאו בפומ!
הננננננני כאןןןןן!!!כמו צמח בראחרונה
חחח.. בדיוק ראיתי ביוטיוב את הסרטון הקצר שלו עם שלושת החתלתולים הקטנים...

תענוג!
שיואוולעבדך באמת!
איזה חמוד!
זה מהחתול במגפיים?
כולל גם בלתי נשמעים?בת של השם


אוקיי אז הייתיבת של השם

מתבודדת באמצע הרחוב.. או צועקת טאטע..

הרסת!עץ על מים
לי את האמונה!

ב2 ומשהו אני ממש התלהבתי שאין מי ער ואמרתי יואו היום אנשים פה שפויים הלכו לישון (אם הייתי ערה כנראה אני לא מהשפויים)

ואז עכשיו אני רואה שאח"כ פתחת
הייתי רוכבת עלשמן פשתן

קורקינט חשמלי!!!מרחףמרחףמרחף