שרשור חדש
החיזוק היומיברגוע

עוֹד אָמַר לְעִנְיַן הִתְבּוֹדְדוּת, שֶׁהָיָה דַּרְכּוֹ זַ"ל לְזָרֵז מְאֹד בָּזֶה לִהְיוֹת רָגִיל מְאֹד בְּהִתְבּוֹדְדוּת לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל יוֹם וָיוֹם וְאָמַר: שֶׁאֲפִלּוּ כְּשֶׁאֵין יְכוֹלִין לְדַבֵּר כְּלָל אֲפִלּוּ כְּשֶׁמְּדַבְּרִין רַק דִּבּוּר אֶחָד, גַּם כֵּן טוֹב מְאֹד וְאָמַר: שֶׁאֲפִלּוּ אִם אֵינוֹ יָכוֹל לְדַבֵּר רַק דִּבּוּר אֶחָד יִהְיֶה חָזָק בְּדַעְתּוֹ, וִידַבֵּר אוֹתוֹ הַדִּבּוּר כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים בְּלִי שִׁעוּר וָעֵרֶך וַאֲפִלּוּ אִם יְבַלֶּה כַּמָּה וְכַמָּה יָמִים בְּדִּבּוּר זֶה לְבַד גַּם זֶה טוֹב וְיִהְיֶה חָזָק וְאַמִּיץ וְיַרְבֶּה לְדַבֵּר אוֹתוֹ הַדִּבּוּר פְּעָמִים אֵין מִסְפָּר עַד שֶׁיְּרַחֵם עָלָיו הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, וְיִפְתַּח פִּיו, וְיוּכַל לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ.

וְאָמַר: שֶׁהַדִּבּוּר יֵשׁ לוֹ כּחַ גָּדוֹל מְאֹד, כִּי הֲלא יְכוֹלִין לִלְחֹשׁ עַל קְנֵה שְׂרֵפָה שֶׁלּא תּוּכַל לִירוֹת. וְהָבֵן.

וְאָז כְּשֶׁדִּבֵּר מִזֶּה, דִּבֵּר הַרְבֵּה מֵהִתְבּוֹדְדוּת וְהֶאֱרִיך מְאֹד בְּשִׂיחָה נִפְלָאָה בְּכַמָּה מִינֵי לְשׁוֹנוֹת וְחִזֵּק אוֹתָנוּ וְזֵרֵז אוֹתָנוּ מְאֹד מְאֹד בָּזֶה לְהִתְחַזֵּק לְהַרְבּוֹת בְּהִתְבּוֹדְדוּת וְשִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ.

וְאָמַר שֶׁרְצוֹנוֹ שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ כָּל הַיּוֹם כֻּלּוֹ הִתְבּוֹדְדוּת וּלְבַלּוֹת כָּל הַיּוֹם עַל זֶה אַך לָאו כָּל אָדָם יָכוֹל לְקַיֵּם זאת עַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ לְצַוּוֹת לָהֶם שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם עַל כָּל פָּנִים אֵיזֶה שָׁעָה הִתְבּוֹדְדוּת כִּי גַּם זֶה טוֹב מְאֹד, אֲבָל מִי שֶׁלִּבּוֹ חָזָק בַּה, וְרוֹצֶה לְקַבֵּל עָלָיו עול עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַך בֶּאֱמֶת, רְצוֹנוֹ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כָּל הַיּוֹם הִתְבּוֹדְדוּת (בְּרָכוֹת כא): וּלְוַאי שֶׁיִּתְפַּלֵּל אָדָם כָּל הַיּוֹם כֻּלּוֹ.

(ליקוטי מוהר"ן ת. צו)

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש

תודהפרח-אשאחרונה
טוב לב - תכונה מולדת/נרכשת/תוצאה של חינוך?ערוצניקית
אשמח אם תנמקו.
טנקס
שאלה באופן כללי על מידות האדםיומן חיים
בברור דבר נרכש. בנוסף, ודאי שהשפעות חיצוניות משפיעות על האדם במהלך הגדילה שלו, אם הסביבה יצרה השפעה של 'טוב לב', זה יצר השפעה על האדם. 'שכן טוב'. גם זה סוג של רכישה.
שילוב של השלושהקוד אבל פתוח
לא יודע איך לפרט
תכונת אופי- לכן זה מולד במקרים מסויימים, טבוע. על ידינפש חיה.
חינוך או הרגלים הוא יכול להיות תכונה נרכשת.
אבל מה עשיתי?קוד אבל פתוח
אני מגיבה לך כי לא ידעת איך להסביר את 3 הדברים האלה.נפש חיה.
דרך ישרה שידבק בו האדם- בעיקר נרכשתחסדי הים
וודאי ששלושתם*בננית*
ונראה לי שהגיוני שבחלוקה שווה פחות או יותר.
לשם מה את שואלת?
רוצה לדעת אם יש תקווה ערוצניקית
סתם, שאלה שעלתה לי.
אני שואלת כי זה קצת תלוי הקשר*בננית*אחרונה
אבל בסוף בסוף,
קשה ככל שיהיה,
לאדם יש בחירה חופשית. באמת. ואפשר וחובה לחתור לשנות כל דבר לא מאוזן שיש בנו.
מי ער?חידוש

רשמים, עצות, תובנות והגיגים, לקראת (זמן) החורף שבפתח

לילה טוב חגיגי במיוחד!שמן פשתן


ער וערניקוד אבל פתוח
הולך לישון
חורףףףףףנפש חיה.
ער. אפשר התלבטויות?ע מ
מתלבט עד כמה נכון לי להציב לעצמי מטרות ואיזה סוג של מטרות.
תמיד זה טוב להציב מטרות, רק לשים לב שהן בהתאם ליכולותשמלה אדומה
מטרה גדולה עם הרבה מטרות ביניים קטנות,אניוהוא
ולצ'פר את עצמך בכל מטרת ביניים.
ערהמחפשת^
המוח כבר לא פעיל
ערה.. מקלחת ולישוןשמלה אדומה
אבל בטח לפני נשרוף עוד קצת זמן בפלאפון...
ערה.. הגיגים;לעבדך באמת!
נתחדשו הימים,
זמן חורף ולוואי שחמים.

נבואה דירתנו..
נקפוץ ביקורים אל ביתנו..

ויהיו חידושים זה וודאי,
קשיים ואולי די.

והמון טוב,
בשפע.
כמויות.
וחסד עליון.
נכון? נכון.

היא מפחדת. זה בסדר.
ילדה.
זה בסדר.
וגדלנו.
ונגדל.

ועוד טוב.

ואם בחודשיים..
לכי תדעי כמה שינויים עוד תראי.

רוצה לומר ישתבח,
מצד שני יאבאלה.

נו.
יהודיה מאמינה.

יהיה טוב.
אמן..
ולטובה.


שנה טובה ומתוקה.
ערהחופשיה לנפשי
קיוויתי שלכבוד ה"חורף" סוף סוף לא יהיה לי חם במפעל, לא קורה.
עריואב גל
דפקו לי תרכב בלי להשאיר פרטים..
😞
תודה לאל שאני מסודר כלכלית
לא כיףמשה


כן ... אין לי כוח לכל הסידורים עכשיויואב גל
רכב פרטי או שכור/חכור?משה


פרטי .. 🙄יואב גל
כל יום שאני נוסע בתח"צ ומשאיר אותו בבית זה ברכהמשהאחרונה

בדיוק בגלל דברים כאלה.

 

(אבל רוב הזמן אני לא נוסע בכלל).

הולך לישון עכשיו 😪אל ההרים
ערהחן,
הסתיים היום הזה לעת עתה...
לילה טוב!
ערארצ'יבלד
אכלתי ארוחת ערב לפני-

מנגל
עוד אחד?חידוש


עוד פעם פיגוע של עובד פלסטיניברגוע

עוד פעם כולם יצעקו שזה נורא

עוד פעם ישאלו מה אפשר לעשות

ועוד פעם ימשיכו להצביע ליכוד ובנט שבעד ה"דו קיום"

סיפורים על הצדיק... מצווה להפיץ!נפש חיה.
ובימינו תיוושע ירושלים וישראל ישכון בטח אכי"ר


20181008075432.pdf
יש"כ! צריך פיג'מה מיוחדים לשבת. חסדי הים
אני מאוד מעריץ אותו!
חבל שקראתי רק שליש, בל"נ כשיהיה לי הזדמנות אקרא את הכל.
זה תחילת חיבור עליו. מרתק. אשרינו שזכינו לו בדורנו.נפש חיה.אחרונה
טוב. אז אחרי מחשבות אני רוצה לכתוב פה (לא לציניים)נפש חיה.
כל אחד הוא עולם
וכל אחד בוחר מה להציג ואיך להציג, מתוך העולם שלו
אל הפורום, בכתיבה/ בשיר/ הפריקה/ בסגנון התגובה ...


לפעמים
אנשים מתמודדים עם קשיים גדולים, אפילו גדולים מאד
(הדוסים קוראים לזה "נסיונות")
וכאן
הם כותבים לא בצורה שמסגירה את מה ששורף וכואב.

אז נכון, אף אחד לא אמור לדעת שעובר עליהם משהו

( צהלתם בפניהם- ודאגתם בליבם?.... אולי.)
אבל

דווקא בגלל זה
כדאי ונצרך מאד

להיות רגישים.




נתקלתי בזה כמה פעמים
וזה פשוט כואב.
יותר מהכאב הנפשי של ההתמודדות ביומיום.




אז פשוט
השתדלו להיות יותר רגישים.
פחות נחרצים בתגובות



אתם לא יודעים
איך התגובה שלכם תיקלט

תקראו עוד פעם
תכננו את הניסוח
דמיינו שאתם מקבלים את התגובה


גם הבחור הכי גבר-גבר ומאצ'ואיסט
לא היה רוצה שיישפטו אותו או יילעגו לו
או יביישו או יפגעו באבחת מקלדת.





מקלדת
(מקל... לשבט? לחסד?)
חיים בידה




אנשים
תלמידי חכמים
תשתמשו בחכמה
תרבו שלום וטוב בעולם


הרבה נחת.











💗ציף
כל כך נכון
חשוב מאוד!חדשכאן
תודה שכתבת
חזקתתן אחרית לעמך
יפה מאוד
ציניות היא דרך התמודדותאריק מהדרום

אני מכיר לא מעט ציניקנים, המשותף לכולנו הוא שהתמודדנו בעבר עם דברים מאוד קשים, דברים שעולים על כל דמיון ומעטים בכלל יכולים לחלום אותם כסיוט מרוב שקשה לדמיין אותם, אז כשם שהמציאות צחקה עלינו כך אנחנו צוחקים עליה בחזרה, זו דרך ההתמודדות שלנו כדי שלא נקרוס, יש כאלה שמעדיפים לקרוס.

ציניות- קרהנפש חיה.אחרונה
כל כך!!מיכל318
איך אתם מתמודדים עם שפע?*בננית*
אני תופסת את עצמי וקולטת שפעם אחר פעם אני נהיית משותקת מול שפע. בעיקר מול שפע של תוכן שחוסם אותי מלרצות להתחיל בכלל לגשת אליו.
מישהו מכיר את התחושה?
מכיר את התחושה.סתם 1...
לעצור ולפרק לגורמים, מנות, חלקים.

תלוי מה עומד מולך ומה המטרה.
יכול לתת דוגמא?*בננית*
מתוך הדוגמהסתם 1...
שנתת, לגבי שפע של תוכן, הבנתי שאת מתכוונת בשפע לכמות גדולה של דבר מסוים שעומד לפנייך.

למשל כשאני רוצה להבין נושא שחדש לי או ללמוד ספר שמעולם לא נגעתי בו או ללמוד שפה חדשה ברמת הקריאה (ולא הדיבור), הגשת מחקר גדול וכו'

לפעמים כשאני מתחיל לחפש חומר על הנ"ל אני מרגיש שלא אוכל להתמודד עם זה.
זה נובע מההבדל בין הרגש לשכל. הרגש רוצה מיד והשכל מבין מהי דרך ארוכה. כל שלב בהתמודדות הזו והעבודה שלו. צריך להפריט, למפות, לסדר ואז מגיעים לבסוף לאן שרוצים וצריכים.

(לפעמים מבינים גם שזה יותר מדי ומחפשים דרכים שונות)
מעולה! פעם הייתי עוגי
התרגלתי לחפש את תגובותיך המחכימות...
תודה סתם 1...
מסכימהroth
מכירה ממש טוב! שמן פשתן

כדאי להתמקד במשהו מסוים, להתחיל משם.

בד''כ כשנכנסים לעניינים ההמשך רץ...

שפע או עומס?ימ''ל

בשפע יש בעיות ובעומס יש בעיות, אבל אלו שני דברים שונים.

שפע*בננית*
נגיד שפע של חומר תורני משגע אותי עד כדי ייאוש
או שפע של אוכל יוצר אצלי תחושה לא רגועה, אם כי שם אני מסתדרת יותר
יפה ^^ תכלס עומס הוא בעיה של השפעפעם הייתי עוגי
שאלה מעניינתבן מערבא

 

אני חושב שבהקשר הזה נאמר שהניסיון של העושר קשה יותר מהניסיון של העוני. לפעמים עודף שפע קשה יותר ממחסור.

 

אני למשל חוויתי את זה בכך שפעם הייתה לי תאווה לקנות ספרים, בהזדמנויות של שבוע הספר או מכירות חיסול, הייתי רואה שפע של ספרים מול העיניים והייתי מסתנוור, בדיעבד נשארתי עם מלא ספרים ששוכבים בארון, ומצערים אותי כל פעם שאני רואה אותם. 

 

מאז עברתי תהליך ולמדתי להיות מדוייק, אני קונה ספר רק אם אני שלם עם עצמי לגביו ביחס לרצון שלי. לא יודע להסביר איך עושים את זה בדיוק, אבל זה שילוב של לדעת להתגבר על תאווה, לעשות חשיבה שכלית ביחס לצרכים, ולהיות כנה ביחס לרצון ולמה אתה מרגיש. זה קורה לי גם כשאני הולך לקנות בגדים או נעליים, למדתי להיות מדוייק ואני קונה רק מה שאני באמת צריך ורוצה. בגלל זה לרוב אני לא מתלבט הרבה, אני קשוב לעצמי ואני עושה החלטות של קניות די מהר, וברוב המקרים גם כעבור זמן אני שמח בבחירות שלי ב"ה.

 

סיטואציה שכיחה שאפשר להתאמן בה על זה, היא כשנתקלים בשפע של אוכל בבית מלון, והכל טעים והכל מושך ומפתה, ואנשים ממלאים צלחות ואוכלים אולי 30-40 אחוז ממה שהם ממלאים בצלחת, צריך פשוט ללמוד לוותר, לעשות בחירה כלשהי, באיזה דרך שלא תהיה, ופשוט להשלים עם זה שאי אפשר לקבל הכל, ולוותר על השאר. לעשות חשיבה של כמה אני באמת צריך ורוצה, ולהתגבר על התאווה של עוד ועוד ועוד. תמיד כשהייתי בסיטואציות כאלה חשבתי על הפסוק "צדיק אוכל לשבע נפשו ובטן רשעים תחסר". 

 

זה ממש עבודת המידות.

על דוגמאות האלה בדיוק חשבתי*בננית*
אחשוב על הדברים. תודה רבה!

(אשמח לעוד תגובות)
וואו כל כך.פסידונית

ע"ע אינטרנט.

כל כך הרבה דברים לעשות שבסוף לא עושים כלום

תוכנית עבודהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

לרוב זה, יחד עם סקירת ההתקדמות שכבר נעשתה (ואם לא נעשתה אז מחפשים משימות קרובות מספיק כדי להחשיב את ההתקדמות בהן כקשורה) הופך את המשימה ליותר אפשרית ומוסיף מוטיבציה להתקדם בה.

קורה לי הרבה. זה מבלבל. [מנסה לבחור שכלית ורגשיתחסדי הים
את התוכן או את הדבר שהכי מתאים, ואת השאר דוחה להזדמנות אחרת.]
מאוד. מוכר ביותרחוני המעגל פינות
יש מושג שאני מעריך שאי פעם הרב זצל דיבר עליו שהוא יותר קיצוני שנקרא שבירת כלים שכלי מקבל אור יותר ממה שהוא מסוגל להכיל ונשבר



מה שאני עושה זה שואל את עצמי איזה תוכן אני הכי רוצה מסווג לפי פרמטרים מוצא נניח ספר או אתר מידע ספציפי וחורש אותו
קרה לי בעבר. יותר מפעם אחתמשה


תחפשי על פרדוקס הבחירהחדשכאן

עשו איזה מחקר מפורסם עם ריבות.

זה לא פיתרון אבל אולי זה יעזור לך להבין את המצב שאת (וכולנו) נמצאת בו.

חיפשתיפסידונית

(המאמר בקישור דווקא מפריך את המחקר ההוא )

יותר זה פשוט יותר – אלכסון

יכול להיות שיש מאמרים הפוכיםחדשכאן
אני מכיר את המחקר עם הריבה.
לא קראתי את המאמר אבל אני חושב שמהניסיון של הרבה אנשים (כולל כאלה שענו פה) דווקא נראה שהמחקר ממש קולע לאמת.
אקרא את המאמר בהזדמנות..
אני חושבת כמוךפסידונית


קראתי את המאמרחדשכאן
ונראה שיש את שני הדברים. (זה באמת פרדוקס..)
לפעמים המבחר הוא דווקא זה שגורם לאנשים לקנות יותר - אחד הדברים שהניעו את המהפכה התעשייתית הוא האופציות הרבות שייצור מדוייק במכונה יכול להציע. זאת היתה באמת ההבנה הרווחת שהחוקרת רצתה להעמיד בשאלה. נראה לי שכשקונה יודע מה הוא רוצה ו/או רוצה משהו ספציפי, המבחר דווקא יגרום לו לקנות (ולא לוותר על הקניה כי הוא רוצה משהו אחר). נראה לי גם שאצל קונה שזקוק לפריט מסויים, גודל המבחר פחות ימנע ממנו מלקנות בגלל שבסופו של דבר הוא זקוק לזה (הוא יתחרפן עד שיחליט לקחת בעצימת עיניים )
לעומת זאת (לדוג') בתרבות הצריכה של היום שאנשים יוצאים לקניות לאו דווקא בשביל משהו ספציפי, אני חושב שהמחקר של הריבה יכול להוכיח שהמבחר דווקא ימנע מהם לקנות. (נק' למחשבה בשביל קניונים..)
נראה לי שגם לגבי למידת נושא רחב מבחירה, המחקר של הריבה יכול דווקא להסביר למה זה קשה.
בכל אופן, מעניין. תודה @*בננית*
שהעלית את הנושא.
@פסידונית
חשבתי שאני היחיד בעולם שמרגיש ככהדי שרוט
יש לי שאלה

דברים "ישנים" שעומדים מלא זמן וכבר לא רלוונטים גם משגע אותך?

נניח במקום שלמדתי היה לוח מודעות קטן כזה באיזה אגף מסויים והייתה תלויה מודעה לפני 12 שנים. ופשוט הייתי מרגיש כל פעם איך אני משתגעעעע מזה.
אני גם הרגשתי ככה יותר מפעם אחתמשה

לא בתחום העבודה המרכזי שלי - שם אני שולט בזה מצויין, אבל כן בתחומים אחרים בהם אני חלש יותר.

להשתיק הכל ולהתמקד במה שאת בוחרתשוני

זה הזכיר לי קניות בעיר כשיש לך מלאא חנויות ובגדים והכל מסנוור. מה שאני עושה זה פשוט להתמקד במה שאני מחפשת ולא להיכנס סתם לחנויות רק כדי לראות. קיצור,להשתיק הכל,לסנן את כל מה שאת לא רוצה ולהיות ברוגע שלך ולהתמקד במה שאת מחפשתץכשרגוע בפנים הרבה יותר קל.

יש בי הערכה רבה לשפע וחושבת מזל שלא נולדתי בתקופות של צנע ורארלט

ורעב, אבל מה שכואב לי בשפע הוא שזורקים המון.. כאילו הכל נראה ברור מאליו ולא מוערך מספיק. כמו הדוגמה בבתי מלון שלוקחים הרבה לצלחת וזורקים הרבה

למה השפע משתק?ע מ
|מנסה לרדת לשורש|


אני יכול ללחוץ על שלח ולהימנע מלשער השערות שבכלל לא בטוח שקשורות לסיפור שלך, אבל אני אמשיך בכל זאת, את הסיפור שלי.. ואולי זה קשור.

אותי אישית, שפע של תוכן לפעמים קצת משתק כי הוא מבלבל אותי, אני לא יודע מאיפה להתחיל ומה לחשוב. יש הרבה הרבה פרטים ואני לא יודע איך לתפוס אותם. (הדוגמה שעולה בראשי כרגע היא בכניסה לסוגיה רחבה).
הבעיה, היא פיזור מסוים של הדעת שהשפע גורם. אז הפיתרון הוא לכנס את הדעת.
לחזור ליסודות, לשורשים, לבסיס של העניין הנלמד, מה שברור לי. ודרכם לבחון את הפרטים הרבים.

היו לי בראש אתמול עוד דברים לכתוב אבל לא הספקתי אתמול ובינתיים הם ברחו לי...

הנקודה המרכזית היא מודעות עצמית. לגשת מבפנים.
טוב סיימתי לקרוא את התגובות בנחת*בננית*
תודה לכם, החכמתי.
אני חושבת שהנקודה העיקרית שעלתה פה היא המוכנות לבצע הכרעה שכלית של ויתור כדי להצליח לאחוז במשהו.

(@חוני המעגל פינות - בדיוק זו המחשבה שהייתה לי. יש יותר מדי אור בעולם, ולי יש פחות מדי פילטרים כדי לסנן ולהתמקד בבחירה אחת. ואז הכלים נשברים...
@די שרוט - כן! זה יוצר אצלי תחושה שאי אפשר להביא משהו חדש בלי להסיר את הלא רלוונטיים. מגניב שראית את זה כקשור.)

כנראה זה באמת העניין. להקדיש זמן למחשבה על בחירת כיוון. לחשוב מה הכי חשוב לי או מהי ליבת הדברים.
(אולי זה שם נרדף להתבוננות?)
אנסה את זה עכשיו בשגרה הבעל"ט
בע"ה נעשה ונצליח
יש לי שפע של תמונות שלא פיתחתיבריאות ונחת
במשך שנתיים.
אני מיואשת מראש מהרעיון של לשבת ולבחור.
אולי בזכות השירשור שלך יתנו לי עיצה מועילה כי כל פעם שאני נזכרת בזה היאוש מחלחל עמוק יותר.
כן.לך דומיה תהילהאחרונה
פעם תיסכל אותי שאנשים יודעים דברים חשובים שאני לא, זה גרם לי להרגיש קטן. היום אני משתדל להשלים עם זה שאני באמת קטן ומנסה למנף את זה להערכה כלפיהם. זה עדיין קצת קשה.
צעירים מעל 20,מה עיקר העיסוק שלכםכוחות שמימיים

עובדים או לומדים?
ואם עובדים,כמה שנים אתם כבר עובדים ומאיזה גיל?
ילד של אבא יהודי ואמא גויה, מבחינת ההלכה היבשה הוא גויחסדי הים
גמור.
האם אתם חושבים שבצד האמוני יש בנפש שלו בחינה של יהודי?
אני חושב שלאההוד וההדר

כי התורה מקושרת בכל חלקיה, ההלכה כאן "עושה" את הפנימיות.

זה נקרא זרע ישראל. יש לו נקודה גבוהה אבל הוא לא יהודי.אניוהוא
ויש טוענים שלכם יש מקום לקולות בגיור שלו
איפה קוראים לו כך?ההוד וההדר


אני חושב שהמושג הזה מהרב עוזיאל.סתם 1...אחרונה
ושמא יש לומר הפוךימ''ל

הרי נעשה פה מעשה איסור, וכמו שבעילת עריות עושה את הוולד ממזר ובעילת כהן גרושה וכו' עושה את הוולד חלל גם כאן התוצאה היא שלילית ובוולד יש פגם, אפילו יותר ממעמדו כגוי רגיל אילו לא היה איסור. כמו שכתוב "בָּגְדָה יְהוּדָה וְתוֹעֵבָה נֶעֶשְׂתָה בְיִשְׂרָאֵל וּבִירוּשָׁלָ‍ִם כִּי חִלֵּל יְהוּדָה קֹדֶשׁ יְהוָה אֲשֶׁר אָהֵב וּבָעַל בַּת אֵל נֵכָר".

ולגבי הפסוק "כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים" שממנו משמע שבן של ישראל וגויה עדיין נחשב 'בנך' - על זה דרשו חז"ל "א"ר יוחנן משום ר' שמעון בן יוחי, אמר קרא: 'כי יסיר את בנך מאחרי' - בנך מישראלית קרוי בנך, ואין בנך הבא מן הגויה קרוי בנך אלא בנה" ולכן העמידו את 'בנך' בבן מהבת, כלומר שבבן מגויה אין ולא כלום שלא כפשט הפסוק.

מחשבה מעניינת. רק השאלה אם בכלל יש מושג של 'זרעחסדי הים
כשר' אצל גויים. הרי אצל גויים יש איסור עריות, אבל לא מצינו פסול בזרע.
יש מעמדותימ''ל

יוחסין לעניין חתנות גם אצל גויים, כמו עמוני מואבי ומצרי. אבל מה שכתבתי זה פסול שמגיע מהביאה, אני לא מכיר פסול כזה וודאי שזה לא עניין הלכתי אבל ההיגיון שביאה אסורה יוצרת פגם נראה לי נכון גם כאן, מה גם שכאמור כתוב "כִּי חִלֵּל יְהוּדָה קֹדֶשׁ יְהוָה אֲשֶׁר אָהֵב וּבָעַל בַּת אֵל נֵכָר".

עריות? איזו ערווה יש כאן?אריק מהדרום
הוא אמר "כמו"..חידוש


כן, מה השאלה?ימ''ל


הפשט של הפסוק הולך לשני כיוונים.סתם 1...
השאלה האם "יסיר" הוא על תחילת הפסוק או על סוף הפסוק.
האם יסיר זה האב הגוי של הולד או החם את החתן היהודי. (רש"י והתוספות)
מכל מקום מסירים דבר שמראש היה במקום. (אין הסרה בבן שבא מגויה ואב ישראלי שהרי אין מה להסיר הוא מראש לא בר הסרה).
כאן הוא מעולם לא היה במקום ולכן לדעתי, שיטת הרמבם היא השיטה השלישית והיא המסתברת.
הרב חכםמיכל318
כן כן... @צ'יאל
ע.י.צ'יאל

מה הקשר אלי?

סתם כי אתה אומר את זה כל הזמן...מיכל318
ע.י.צ'יאל

מה פתאום?

איזה חלק ממה שהוא אומר, אני אמרתי?

על הברכה.מיכל318
שעשני כירצונו.
ע.י.צ'יאל

אני אמרתי ההפך דווקא...

צפויימ''ל

אם היה אומר את ההפך זה היה מעניין.

טוב. כנראה צריך לסמוך יותר על חולדה הנביאה והסנהדרין:חסדי הים
רש"י (מלכים ב,כב): "היתה לומדה התורה שבעל פה לזקנים שבדור".

גם לגבי דבורה הנביאה נאמרו דברים דומים.
חושב שהרב אליהו לא הכיר ?איש השקים
'היזהרו בגחלתן....'אניוהואאחרונה
רק להיזהר שהממלכתיות לא תעלה לראש...לעבדך באמת!
תודה על התזכורתימ''ל

אצלי הממלכתיות לא עולה לראש אפילו לרגעפעם הייתי עוגי

היא תקועה עמוק עמוק בליבי אוהב

לא רציונליימ''ל

ולא במקרה.

ולא נורא פעם הייתי עוגיאחרונה


בבקשה רבה.לעבדך באמת!
(עוד שניה אסקל בקצב הזה..)
אם חס ושלום עולה על לבי מחשבת פיגול כזאת של ממלכתיות,חסדי הים
אני משליך אותה למקום הטינופת.
טוב.. זה מוגזם....לעבדך באמת!
"ממקום הטנופת באו למקום הטנופת ילכו"חסדי הים
ישו הנוצרי?!סתם 1...
זה תמיד חשוב...סתם 1...
מי שיכול לקרא יבורך. תהילים סה . יודע תעלומות ישמע ויושיע!נפש חיה.
{א} לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד שִׁיר:
{ב} לְךָ דֻמִיָּה תְהִלָּה אֱלֹהִים בְּצִיּוֹן, וּלְךָ יְשֻׁלַּם נֶדֶר:
{ג} שֹׁמֵעַ תְּפִלָּה, עָדֶיךָ כָּל בָּשָׂר יָבֹאוּ:
{ד} דִּבְרֵי עֲוֹנֹת גָּבְרוּ מֶנִּי, פְּשָׁעֵינוּ אַתָּה תְכַפְּרֵם:
{ה} אַשְׁרֵי תִּבְחַר וּתְקָרֵב יִשְׁכֹּן חֲצֵרֶיךָ, נִשְׂבְּעָה בְּטוּב בֵּיתֶךָ, קְדֹשׁ הֵיכָלֶךָ:
{ו} נוֹרָאוֹת בְּצֶדֶק תַּעֲנֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ, מִבְטָח כָּל קַצְוֵי אֶרֶץ וְיָם רְחֹקִים:
{ז} מֵכִין הָרִים בְּכֹחוֹ, נֶאְזָר בִּגְבוּרָה:
{ח} מַשְׁבִּיחַ שְׁאוֹן יַמִּים, שְׁאוֹן גַּלֵּיהֶם וַהֲמוֹן לְאֻמִּים:
{ט} וַיִּירְאוּ יֹשְׁבֵי קְצָוֹת מֵאוֹתֹתֶיךָ, מוֹצָאֵי בֹקֶר וָעֶרֶב תַּרְנִין:
{י} פָּקַדְתָּ הָאָרֶץ וַתְּשֹׁקְקֶהָ רַבַּת תַּעְשְׁרֶנָּה, פֶּלֶג אֱלֹהִים מָלֵא מָיִם, תָּכִין דְּגָנָם כִּי כֵן תְּכִינֶהָ:
{יא} תְּלָמֶיהָ רַוֵּה נַחֵת גְּדוּדֶיהָ, בִּרְבִיבִים תְּמֹגְגֶנָּה צִמְחָהּ תְּבָרֵךְ:
{יב} עִטַּרְתָּ שְׁנַת טוֹבָתֶךָ, וּמַעְגָּלֶיךָ יִרְעֲפוּן דָּשֶׁן:
{יג} יִרְעֲפוּ נְאוֹת מִדְבָּר, וְגִיל גְּבָעוֹת תַּחְגֹּרְנָה:
{יד} לָבְשׁוּ כָרִים הַצֹּאן וַעֲמָקִים יַעַטְפוּ בָר, יִתְרוֹעֲעוּ אַף יָשִׁירוּ:
אמןברגועאחרונה


איך שוברים הרגליםאריק מהדרום
?
באופן הדרגתי ועם תפילותארץ השוקולד
לפעמים גם תמיכה/דחיפה/עידוד של חבר/קרוב יכול לעזור
קראתי פעם ש...אפויה

שמחה=פורצת גדר

ממלעבדך באמת!
כמובן שהכל בעהשי"ת ובסייעתא דשמייא.

*חושבים עליהם - ע"ע חשבון נפש כלשהו.
*מבינים מה לא טוב בהם, אם יש לא טוב, מהו..
*מוצאים איזה הרגל רוצים לשנות.
*מחליטים החלטה חזקה, שאת אותו הרגל משנים.
*וזהו. לא דוחים את זה. בבת אחת מתחילים לעבוד.
*לפעמים, כדי שהחלטה כלשהי תהיה שרירה וקיימת, ושינוי יוביל למעשה אמיתי, יש צורך בעזרים חיצוניים, ע"ע בן אדם כלשהו.
אפשר לבחור אדם קרוב לך, תתקשר ותגיד לו (בשיא הרצינות)" שומע קיבלתי החלטה, ורק רציתי להגיד לך שקיבלתי אותה.. כדי שזה באמת ירגיש שריר וקיים ולא אחזור בי.. " אפשר לפרט מה ההחלטה ואפשר שלא.

אני עשיתי את זה, זה עובד.
בעזרת ההבנה שההרגל לא שולט בךכלמנסע

אתה עשית לעצמך הרגל מאיזושהיא סיבה (ידיעת הסיבה אולי יכולה להקל על עזיבת ההרגל), עכשיו אתה מוותר עליו, בזה נגמר העניין. עכשיו רק נשאר להתרגל אחרת.

כדאי לנסות לקפוץ ממקום יחסית גבוהע מ
הרגלים ≠ הרגלייםימ''ל
אהההההע מ
אופס..
מקווה שהוא לא ניסה כבר
יותר קל לשים תפוחי אדמה מגורדים עליהםאפויה


מישהו ניסה פעם? נשמע לא אמין...צריך עיון
ממליצה על הספר 'כוחו של הרגל'/צ'רלס דוהיגחן,
נבוט ברגל שמן פשתן


להאמין שאפשרי ולהתמידאיש השקים
המח הוא גמיש
לובוטומיהפעם הייתי עוגי
הוא ביקש לשבור הרגל לא את הראשכלמנסע


מה שעובד עובד פעם הייתי עוגי
כבר הציעו לפניך הצעות יותר מהירות ליישום (@ע מ, @שמן פשתן)כלמנסע


עובד??סתם 1...
אוי ואבוי!סתם 1...
קודם כל צריך להחליט שזה משהו שבאמת רוציםכישוף כושל
בס"ד

אחר כך כדאי לכתוב רשימה של סיבות למה לשבור את ההרגל
את הרשימה לשנן או לשמור במקום קרוב
כשיש פיתוי לפנות למקום הרגיל אז לקרוא את זה שוב

(ובסוף זה עניין של החלטה)
תלוי באיזה תחום. בכל מקרה ל-cbt יש תרגיליםסתם 1...
מאוד יעילים. הרבה משמעת עצמית ויכולת שיקוף והבנה יתרמו גם.
בהצלחה לכולנו...
החלטת לשנות?פרח-אש
משהו שטוב לי להדפיס טבלה לשלושים ארבעים יום (כל יום כמה משבצות ליום) וכל יום לסמן הצלחתי או לא ולחזור עד שהצלחתי שלושים יום רצוף ויודעת שניצחתי
עכשיו ברצינות?ע מ
אפשר לדבר על שיטות מעשיות. וזה טוב ומועיל.

אבל אני ממליץ, בקטע עמוק יותר, לעבוד על מודעות עצמית ובחירה. הרגלים מתחילים כשלא שמים לב למה שקורה איתנו.
לא ככה?
את הרגלים של מי ולמה לא ידיים?אחיתופל
לא הייתי ממליץ לשבור אותםסביון
כשמנסים לשבור הרגלים לא טובים לפעמים נדמה שמצליחים ואז הם תוקפים בחזרה.
עדיף לשנות אותם לאט לאט, זה יציב יותר.
40 יום של פעולה אקטיבית בצד הנגדי מועילהאחיתופל
פשט הרמב"ם הולכים לקצה השניחסדי הים
בעוז וענוהוהוא ישמיענו
בעוז- הגבורה לשנות הרגלי חיים ולהתחיל מהלכים חדשים, גם אם זה נגד הסביבה וההרגלים הקבועים.

וענוה- להכיר בעצמך שאתה יכול להשתנות, שיש לך להיכן לשאוף ולהתקדם; הענוה להכיר בכך שהיית משועבד עד עכשיו להרגלים רעים/ שאינם תואמים לנפש שלך. הענוה ללמוד הרגלים חדשים מאנשים אחרים.



בהצלחה רבה! שה' ייתן לכולנו הרבה כוחות של התחדשות
נראה לי לקפוץ מקומה 3בסדר גמור
זה ברור, אבל לאיזה כיוון?והוא ישמיענו
לאט לאט הסדקים מתרחבים ואפשר לשרש את ההרגליםנפש חיה.
אם אנחנו רוצים לשנות אותם.
@איש השקים- מה שהוא אמר
יש ספר מצוין בנושא*בננית*אחרונה
שווה את הזמן בהחלט, עזר לי משמעותית.
"כוחו של הרגל" צ'רלס דוהיג
מצאתי בצומת ספרים בדוכן של ה-25₪
בוקרנפש חיה.
הלוואי שיהיה טוב.
לכל היום.
אמן.
בוקר!אביגיל.
אמן אמן
חוזרת למתמטיקה היום :/
בוקר טוב!ימ''ל


הולך לרדת גשם היום??נפש חיה.
רק שיודיעו לפני שנצא מהבית איך להתלבש.. ניראה קריר בחוץשמלה אדומה
חוזרת בי... לא קריר בכללשמלה אדומה
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
בוקר טוב!חסדי הים
פסוק: "וְהוּא בַּמְּלָכִים יִתְקַלָּס, וְרֹזְנִים מִשְׂחָק לוֹ; הוּא לְכָל-מִבְצָר יִשְׂחָק, וַיִּצְבֹּר עָפָר וַיִּלְכְּדָהּ"

משנה: "ביצת השרץ המרוקמת -- טהורה. נקובה כל שהוא, טמאה. עכבר שחציו בשר וחציו אדמה -- הנוגע בבשר, טמא; באדמה, טהור. רבי יהודה אומר, אף הנוגע באדמה שכנגד הבשר, טמא."

בבלי: "ת"ר פעם א' חש רבי במעיו אמר כלום יש אדם שיודע יין תפוחים של עובדי כוכבים אסור או מותר אמר לפניו ר' ישמעאל ב"ר יוסי פעם אחת חש אבא במעיו והביאו לו יין תפוחים של עובדי כוכבים של ע' שנה ושתה ונתרפא אמר לו כל כך היה בידך ואתה מצערני בדקו ומצאו עובד כוכבים אחד שהיה לו שלש מאות גרבי יין של תפוחים של ע' שנה ושתה ונתרפא אמר ברוך המקום שמסר עולמו לשומרים"

ירושלמי: " א"ר ירמיה חלב של גוי למה אסור מפני תערובת בהמה טמאה ותנינן עומד הוא גוי וחולב בעדר וישראל עומד על גביו ואינו חושש רבא בשם רב יהודא ר' סימון בשם ר' יהושע בן לוי חלב של גוי למה הוא אסור מפני הגילוי ויעמיד א"ר שמואל בר רב יצחק מפני האירס העומד בין הנקבים ג' אירסין הן ארס שוקע וארס צף וארס עומד כסבכה מלמעלה"
בוקר טוב{ר}ציניתאחרונה
אחרי משמרת לילה ולפני ערב
ומחר חזלש בעז"ה
האם אתם מתעניינים בפרשיות מרכזיות בארה"ב שלא נוגעותחסדי הים
לישראל?
למשל המינוי של ברט קוואנו לבית משפט העליון.

אני מתעניין כי אני אמריקאי.
כמה נקודות:nes

1. אנחנו המדינה ה-55 של ארה"ב ומטבע הדברים אנחנו מתעסקים בה הרבה. (והיא בנו)

2. אני אישית לפעמים.

3. בנושא הזה ספציפית- לא מוצא חן בעיני שזה שהפוליטיקה מכריעה לגבי שופטים, מהרגע ששמעתי ש-5 מתוך 8 העדים של הגברת הם נגדה- הבנתי שלא יצא כלום. חוץ מזה, זה באמת נורא שנשים נפגעות. 

 

אם אנחנו המדינה ה-55, מי הארבע האחרים שהתווספוחסדי הים
ל-50?
קצת, מסקרנותברגוע

אתה חי בישראל, למה אתה מתעניין שם?

כי אדם בטבע שלו מרגיש קשור למקום שנולד. גם ארה"בחסדי הים
זה מקום שמשפיע על כל העולם.
כןאריק מהדרום
לא ממש מעניין אותי המקרה, מעניינת אותי מהי הרוח שתנצח.
בוודאי, כל המתרחש בעולם בא לומר לנו משהואחיתופל
פחות... מנסה קודם להבין מה קורה סביבישמלה אדומה
לא מענייןמיכל318
גם מינוי של שופט בבית מישפט עליון הישראלי לא מעניין אותי.
שום חדשות ישראליות/אמריקאיות לא מענינות אותי.

בפרשה הספציפית הזאת כן. שמח שהוא נבחר בסופו של דברבן מערבא

מפלה חשובה לג'יהאד הפמיניסטי ששימש בשליחות השמאל העולמי המרושע.

ודאי שמתעניין ודווקא כישראלי.מי האיש? הח"ח!

המינוי הזה הוא הראיה הסופית לכתב האישום הפרוגרסיבי לא רק נגד הרפובליקנים (שנפלו לפח הדמגוגיה הכוזבת והנבובה של טראמפ), אלא גם נגד הדמוקרטים התאגידיים שהיו צריכים לשבור את הכלים כבר במינויו של ניל גורסאץ' - אחרי הטירפוד הפוליטי של מינוי מריק גארלנד - ובמקום זאת חלקם אפילו תמכו וכדי ביזיון וקצף, וודאי שלא להמתין לדוגמא הבאה שבה הוסיף טראמפ גם חטא מיני על פשע משפטי-פוליטי, כדי להוכיח את הנקודה שאין גבול למקום שאליו יידרדרו הרפובליקנים לצורך פופוליזם. למרבה הצער יוגש החשבון בסופו של דבר לא רק לשמרנים והממסדיים באמריקה אלא גם לישראל.

תענוג לראות מה שמעולל טרמפ לפרוגרסיבים המאוסיםבן מערבא
איך הוא מעולל להם משהו?מי האיש? הח"ח!אחרונה

אם בזכותם (כלומר בזכות החלטתם הנחושה להושיב אפילו אותו ובלבד שלא לבחור בדמוקרטית תאגידית כמו קלינטון) הוא בבית הלבן?
חשבת על זה?

אם הייתם יכולים לבחור מה הייתה העבודה החלומית שלכם?חסדי הים
שבוע טוב!משה
הימים מתקצרים. החום נשבר. יש תקווה
ומה אחרי החופש?משה


זה לא נגמר מתישהו ?משה


דיון בענייני חינוך.ע מ
עד איזה גיל/שלב בחיים, לדעתכם, שייך שהורים יהיו עם חצי עין בתוך הפרטיות של ילדיהם?

כשאני אומר "חצי עין בתוך הפרטיות של ילדיהם" אני מתכוון שהם בודקים, "מחטטים", בדברים אישיים של הילד, בידיעתו או שלא בידיעתו, בהסכמתו או שלא בהסכמתו, כדי לראות שהכל בסדר והכל תקין והוא לא מסתיר משהו קריטי.

איך צריך לנהוג בכל העניין הזה, לדעתכם?

אפשר לענות 0, אפשר לענות 80, רק לנמק, בבקשה.

צהריים טובים ושבת שלום!
זו שאלה שיש לה שני צדדים.סתם 1...
יש הרבה מאוד טיפוסים בעלי אופי מופנם שהולך ונעשה דומיננטי עם הגיל. ההורה מודאג מחוסר ידיעה ושיתוף ולכן המצב יוצא מאיזון.

צריך לעבוד על קשר שיהיה משתף וענייני מצד הילד (זה לא קל בכלל, ליזום שיתוף בתכנונים, התייעצות וכד') ולהבין שכשיש חיטוט כנראה לא היה פירוט או שיתוף של תוכניותי לפני הורי כמו שצריך.

כל הנ"ל הוא במצב נורמלי, כשהורגל קשר לא בריא ולא מאוזן מראש צריך לראות איך להחזיר אותו לאיזון.
ככלל בשאלות כאלו תשאל את עצמך על מה שתלוי בך ולא באחר ותוודא שאתה, לפחות, פועל נכון.
יש כאן שני חלקיםכלמנסע

א. התפתחות אישיותו האישית של הילד-נער. ככל שאישיותו של הילד יותר עצמאית, כך יש פחות עניין להתערב בענייניו הפרטיים

ב. התפתחות אישיותו הערכית ויכולת ההתבוננות האישית של הילד-נער. בעניין זה גם בחור בן 18 עדיין צריך הדרכה בדרך כלל, ובמידה זו או אחרת זה תהליך שנמשך כל החיים. 

ג. שני הסעיפים הם משתלבים בחיים ביחד בהרבה צמתים, ותמיד צריך הסתכלות נכונה והתבוננות מה ואיך להגיד או לעשות.

אני לא אמאכישוף כושל
בס"ד

אז יש מצב שבגלל חוסר נסיון בהורות אני מפספסת משהו חשוב
אבל לדעתי זה דבר שהגיוני לעשות רק לעיתים רחוקות
אנשים צריכים לגדול בתחושה שיש להם מקום משלהם
חיטוט עלול לצמצם את המרחב הרגשי ולגרום לחוסר בביטחון עצמי (כי אם ההורה לא סומך עלי אולי אני לא שווה אמון)
במקום זה נדמה לי שכדאי לשאול שאלות ישירות ולהפגין כמה שיותר פתיחות
תלויפרח-אש
בנות 15
בנים 17
בטוחה? תוכלי להסביר?ציף
בעולם של היום הכל פרוץפרח-אש
ובגלל זה יש הרבה יותר פיתויים
לכן אפילו שאני לא בעד שהורים יעשו כזה דבר אני חושבת שזה צריך להיות ידוע שלהורים מותר כדי ליצור מניעה וליצור כללים וגבולות וגם כדי שאם הילד נכנס לדבר רע יוכלו לעזור לו ...
הגילאים שבחרתי הם גילאים שבהם (כמובן לא כולם...) יש פתאום תהליך מואץ יותר של התבגרות של חשיבה ישרה ובהתאם ההתבגרות ובאמת כבר יש יותר צורך בפרטיות לחופש מצורך בהגנה

אני חושבת שאחריות ההורים לשמור על פרטיות ילדיהם גם אם מסתכלים על הדברים שלהם ובודקים לדוגמה ביצירת מרחב חופשי לדבר על העניין במודעות של הילד שלהורה יש אופציה לעשות את זה והבנות הסיבות הנח ושהכל מתוך אהבה וכיבוד הפרטיות.
אם אבא נכנס אז אמא לא והפוך ולא לדבר אלה אם משהו משמעותי שיש צורך לפתוח בו שיחה .
לדעתי זו טעותציף
יכול להווצר מצב בדיוק הפוך ממה שההורה מנסה לעשות
בין הורה לילד צריך להיות המון קירבה ויותר מזה המון אימון.
ילד בגיל 16-17 שרואה דברים לא טובים לא יתקרב יותר להורה אם ידע שאבא או אמא הציצו לו למקום פרטי וידעים עליו מידע רגיש.
אני לא מצדיקה שהילד עושה טוב,חושבת שהגיליים שנתת גדולים מידי,ילדים בגיל כזה קולטים שקרים ומאוד מאפיין הרצון לפרטיות כבר בגיל 12
לענ"ד בכל גיל שהוא לא כדי לחטט בדברים פרטים של הילד כדי לקבל מידע עליו,יותר בריא לשאול אותו ישירות ולתת לו אמון שסומכים עליו.
ברור שלא מאחורי הגב שלו לברר שרק אם יש צורך ומשהו חשודפרח-אש
ואחרי ששיחה לא עזרה ...
בגיל הספציפי הזהמשה

הייתי מחביא ערימות של חומרים (במחשב) בתוך תיקיה מוצפנת עם סיסמא לא פשוטה בכלל (שאבדה לימים).

 

אחרי פעם אחת שניסו לחטט לי במחשב, הסיפור הזה נגמר.

עד היום אני לא הולך לשרותים ומשאיר מחשב לא נעול. 15 שנה אחרי...

אני בהחלט חושבת שזה משתנה בין אדם לאדם וילד לילדפרח-אשאחרונה
לדעתיסביון
לא בידיעתו - אף פעם. כדי לשבור אמון בצורה כזו צריך תירוץ מאוד מוצדק, כמו למשל סכנת חיים או משהו שמתקרב לזה.
שלא בהסכמתו, זה כבר יכול להיות לפעמים אבל כמו ששירה כתבה אפילו בהסכמה זה לא אמור לקרות יותר מדי

באופן כללי אני חושב שכשילד דורש לעצמו פרטיות זה אומר שהוא הגיע לשלב שהוא צריך אותה
זה רעיון רע מאוד אם יתגלהמשה
עלול לשכנע את הילד לשפר את יכולות ההסתרה שלו, הרבה יותר מאשר להבין שיש בעיה.
אינדיבידואלישמלה אדומה
עבר עריכה על ידי שמלה אדומה בתאריך כ"ז בתשרי תשע"ט 21:31
תלוי בהורים, תלוי בילד.
ההורים מכירים את הילד ואני מניחה שירגישו אם הם צריכים להכנס לעומק של החיים של הילד במקרים מסוימים.
בכל אופן לפי דעתי בגילאי העשרה צריך להתחיל לתת את הספייס אבל במידה.

ממש לא לחטט, זה יוצר חוסר אמון ויכול לגרום לילד למרידה וכעס מיותר. ברגע שיש מערכת יחסים של אתמול בין ההורה לילד ההורה לא יצטרך לחטט כדי לדעת על דברים משמעותיים. וכמו שאמרו כאן עוד, יש לאסור ויש לדעת שזה קיים ולהתמודד עם זה כי אלו בחירות של הילד שלך ואתה נמצא כאן כדי לכוון אותו לדרך הנכונה ביותר, אבל בסוף זה בחירות שלו והוא צריך לדעת לקבל עליהן אחריות.
ההורים צריכים להיות חכמים כדי לדעת איך לשאול ומה לשאול.
לחטט בעניי לא בסדר, אבל שוב, יש מכירים יוצאי דופן.
בגיל שבו ילד יוכל להמשיך באותו מעשה גם אם ההורה יודע עליומחפשת^
לרגל אחרי הילד זה אף פעם לא חיובי זה הא' ב' של תקשורת הרוסה וחוסר אמון הדדי.
לשאול להתענין ואולי לאסור, לפי המעשה והגיל.
בגיל 16 אתה יכול לברר אם הילד על היותו מעשן ולאסור עליו בגיל 20 לא.
בגיל 16 אתה לא יכול לאסור עליו להתחבר עם חברים מסוימים.
כהוא יוכל לעשות משהו גם עם האסור/ חיטוט/ ריגול שלך. האיסור וכו לא אפקטיבי
בשום גיל לא לחטט לילד שלא בידיעתו. איכיומן חיים
ברור שזה לא יקדם את הילד גם אם הוא במקום גרוע.

לשאול את הילד להכנס לו לחיים בשאלות עד בר בת מצווה, אחכ- לשחרר את הנער/ה לגמרי ולהיות שם לגמרי על כל פעם שהוא מראה טיפת רצון להשתתפות של ההורים בחייו.
שבוע טוב בע"ה די מתלבטת בין שני ספרים מדברי שירשנזכה לשמוח



מכירים את הספר "אוצרות פנימיים" של אודליה מימון?

איך הוא? מומלץ? (אציין שיש לי ספר שמבוסס על שיטת n.l.p ויש בו שאלות מכוונות, וספר נוסף של הרב יגאל כהן שהוא גם לימוד ועצות.. לכן מתלבטת אם להוסיף עוד אחד לאוסף בנושא או לקחת משהו אחר)


או שעדיף ספר זוגיות..?
יש לך מצב של 2 ב... תקחי אחד כזה ואחד כזהשמלה אדומה
העניין שלא קניתי 2 במאה, כי הספר השני שלקחתי לא השתתף,שנזכה לשמוח
ואני רוצה להחליף אותו.. עכשיו מתלבטת במה..?
אהה הבנתי... לא יודעת איך לעזור... תלוי מה בא לךשמלה אדומה
מכירה את הספר הנ"ל?שנזכה לשמוח
קצת עיינתי בו, נראה מעניין

אבל מצד שני, יש לי כמה ספרים שמדברים על כוחן של המחשבות וכו. לכן מתלבטת..

ואולי עדיף זוגיות ? מכירה ספרים מומלצים בנושא?
את הספר הזה אני לא מכירהשמלה אדומה
אבל הנושא כן מסקרן אותי אז תספרי לי איך הוא אם את קונה
זוזוגיות יש את הספר של הרב גינזבורג שהוא ממש מוצלח לדעתי, ועוד ספר של הרב אליהו שמדבר על זוגיות במקביל לפרשת השבוע ואז זה גם משאיר אותך מחובר אז אני ממש אוהבת
וכרגע אין לי כ"כ עוד רעיונות, זה מה שאני קוראת בתקופה האחרונה..
את מתכוונת ל"סוד הנישואין"? יצא לי קצת לעייןשנזכה לשמוח
בו, נראה מעניין..

אבל שוב קצת חוששת ש"יתקע" בארון או שלא יהיה מספיק מובן
כן,שמלה אדומה
כתוב ממש ברור, עם סיפורים, הסברים, נגיעה בפרשנים. ממש משלב המון.
תשבי ותקראי את הפרשת שבוע של השבת ותראי אם את מתחברת.
אני אישית אוהבת גם את המעקב כל פרשות שבוע אז כאן זה משלב לך את שני הנושאים
עיינתי בספר הראשון שלו, בלי שילוב של פרשת השבועשנזכה לשמוח
אותו אין לישמלה אדומה
אני פחות אהבתי את 'אוצרות פנימיים'חן,
(אבל זה עניין של סגנון... תדפדפי בו קצת ותחליטי)
מה שתשתמשי בו יותר.נפש חיה.
ספר זוגיות-אני ממליץ על "זוגות זוגות"פאי פקאן
רלוונטי לרווקים?שנזכה לשמוח

האמת מתלבטת קצת בין "סוד הנישואין" של הרב אליהו לבין "שכינה ביניהם"..

ד"א- מחפשת משהו שבהיר להבנה ולא מסובך מדי
את עוד שם??!😱שמלה אדומה
חחח אראה כבר כשאהיה שם בלי נדר שנזכה לשמוחאחרונה
חושב שמתאים גם לרווקיםפאי פקאן
שום ספר זוגיות לא רלוונטי לרווקיםאריק מהדרום
בחיים לא פגשתי מישהו חודשיים-שלושה אחרי החתונה שאמר "באנ'ה אחי, אני באתי לחתונה הזאת מוכן פיקס! אין מריבות, אין חסכים בתקשורת, אין משברים פשוט הכל גן עדן, קראתי את המדריך המלא לפני שקפצתי למים ועכשיו אני שוחה כמו דולפין."
נאמנות לחברים או אחריות?הלמדן

חברים שלי נסעו לסיני בלי לספר להורים אחרי כמה ימים ההורים המודאגים יצרו איתי קשר ואני נקרע בין נאמנות לחברים לרחמים על ההורים שלא ישנים בלילה

מה הם רציניים? בני כמה הם?משיח נאו בפומ!
^^^תנו לגדול בשקט
מה עדיף, שיקפיצו משטרה ועניינים?
לא שהידיעה שהם בסיני תעשה להם טוב, אבל לפחות יודעים כיוון

@אפויה למיטב ידעתי אי אפשר ליצור קשר עם רוב האנשים שנוסעים לשם
בערך 19הלמדן


יש לך איך ליצור עם החברים קשר מסיני?אפויה

אתה יודע כמה זמן הם מתכננים להיות שם?

השאלה היא עקרוניתהלמדן

בסוף הם חזרו לפני שהחלטתי האם לעדכן את ההורים אבל לא היה לי דרך ליצור איתם קשר

לי יש שאלה בסיסית יותר, מה מגדיר "נאמנות לחברים"ארץ השוקולד
ומה כוונתך ב"אחריות"?

נדמה לי שכשתשקול אותם יהיו לך כבר התשובות.

לגבי הדילמה הפרקטית שהעלית, היו מספיק פרטים חסרים שקשה להבין מה בדיוק הייתה הדילמה, אבל ברמת העיקרון העליתי את דעתי לעיל.

כבר אמר האומר "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה"
ואני אוסיף "אמור כיצד חבריך מגדירים נאמנות" ואומר לך מי הם (ותן לחכם ויחכם עוד)
תשובה טובה! אניוהוא
הדילמה פשוטה מאודהלמדן

אם הייתי מספר להורים בעם הבאה הם היו מונעים מהם ללכת לטיול או לפחות מקשים עליהם מאידך כאב לי על ההורים שדאגו כמובן שאם היה צד שהם בסכנה היה ברור לי מה אני צריך לעשות

לא הבנת את דבריואניוהוא
החברות האמיתית היא לגלות אחריות ולספר להורים.
אם הייתי בטוח שהם ינהגו תבונה זה היה נכוןהלמדן

אבל לא תמיד זה המצב וזה שהם מבוגרים לא אומר שהם תמיד צודקים מבחינתי יש פה אינטרסים שקולים!!![טוב אולי טיפה הגזמתי...]

 

אסור להם לעשות את זה. אתה אומר ל"חברים"בסדר גמור
ככה:
אתם מתקשרים עכשיו להורים ומספרים להם אחרת אני אענה כשישאלו מדין תורה של כיבוד ההורים
הלוואיתתן אחרית לעמך
שכולם היו ילדים טובים כמו התשובה מנותקת המציאות שתיארת.. מה זה 'מדין תורה' הלוואי שהיו משתמשים בזה..
אשרייךבסדר גמור
שניתקת את התגובה ממני בתגובה שלך. זה יפה לראות.

אם ההורים יודעים שהם בסיני הם דואגים יותר?
לא הבנתיתתן אחרית לעמך
תהיה יותר חד בתשובתך. תקטול אם צריך
כתבת שהתשובה מתונתקתבסדר גמור
ולא שאני מנותק
אההתתן אחרית לעמךאחרונה
סגור אחי.. באהבה
גם אני לא יכולתי ליצור אתם קשרהלמדן

נ.ב. לא נראה לי שאני מחוייב בכיבוד הורים שלהם

יכול להיות שהחברים בסכנה?פרח-אש
כלומר נראלי לענות להורים במקרה זה היא דרך הבעה לנאמנות לחברים
למה מחקו את השרשור ההוא!!!ארצ'יבלד
@אורה2x
את תלמדי אותי איך לעשות כסף מבולים??
בדיוק באמצע שקראתי מחקו

זה אומר שאני יכניס רק אלפייה מבול, חסר לי אינפורמציה
להבנתי אתה לא צריך ללמודאיש השקים
כבר םרסמו אותך
הי, אין לי מושג מה מחקו אבל כבר יש אחד חדשסביון
יש לנו כאן טרול חרוץ
מוזר, על זה דיברתי!ארצ'יבלד
אפילו נכנסתי מהכרטיס של אורה וחוני.
כנראה החזירו אותו...
מישהי/ו מתנגד שארי ירוויח כסףארץ השוקולד
ארי, אני איתך ותומך בך
מה זה חתונה נוצרית??ארצ'יבלדאחרונה
אם אתה איתי נרוויח מלאן!!

אז מה התכנית??
(תכתוב באישי, יש הרבה שינסו לגנוב את הרעיון)