(אורות ישראל, ד', ה')
תיוגים

@אמונהל'ה
@והוא ישמיענו
@חיטה קדומה
@פסידונית
@לעבדך באמת!
@חן,
@נפש חיה.
@ארץ השוקולד
@מבשר שלום
@פרח-אש

מה עשיתם היום טוב למישו אחר?
בס"ד
"רדפתי" אחרי מבקשי צדקה כדי להביא להם...
ויתרתי היום לכולם וישבתי באמצע של האוטו..
אמצע של האוטובת מלך!!!!חזרתי מחתונה שמחה ממש! ב"ה
עזרתי למישו באוטובוס, פיניתי מקום לאנשים..
בישלתי פעמיים ארוחת צהוריים לבעלי כי זה נשרף.
איזה עוד דברים טובים עשיתי? זה שאני שומרת על האזהרות של הרופא זה נקרא שאני שומרת על הבייבי ועושה לו טוב?
קבלי את הערכתי על שני הסעיפים 
נפש חיה.
נראה לי שאתה יודע .... עזרתי וו השתדלתי... ברוך ה' באמצע העבודה מישהו שמזדהה באינטרקום כאחד שרוצה לדבר עם המנהל שלנו נכנס.
(לא אני זה שמכניס אותו).
הוא הולך לדבר עם המנהל ואחרי דקה שתיים עוזב.
המנהל בא לדבר איתנו בבהילות ואומר שהאדם הזה היה חוקר פרטי,כנראה, והוא ביקש מידע על עובדת שלנו.
מה אומרים?
יותר מתאים להם להקשיב לשיחות מסדרון וכאלה.

שונאים את המחלקה היהודית..
בוז
אובססיה נוראית ממש...יעל מהדרוםהיי,
אני מתקרבת למחצית השנייה של העשרים ורוצה מקצוע לחיים. הגיע הזמן לא?
אני אוהבת טכנולוגיה והבעיה היא שהציונים שלי הם לא טובים בלשון המעטה
אבל מספיק טובים כדי להתקבל ללימודי הנדסאי.
זה תחום שבאמת יש בו ביקוש? כי זה נשמע to good to be true
אותי אישית מעניין אולי הנדסאי תעשייה וניהול כי זה משלב יכולות ניהוליות עם טכנולוגיה
שקלת את האפשרות ללמוד לבד או חצי לבד תכנות?
תודה רבה!

נכון כתוב "יגעת ומצאת תאמין"?
אז זו לכאורה סתירה, כי מציאה באה בהיסח הדעת, בלי להתאמץ בשבילה, ומה שיגעים עליו משיגים או מצליחים אותו, אבל לא מוצאים.
והתשובה לסתירה היא שאדם צריך להתייגע ולהתאמץ בגדר ההשתדלות, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר לא המאמצים שלו הביאו לו את התוצאה המיוחלת אלא הוא קיבל אותה לגמרי במתנה מהקב"ה, כמציאה.
יש חידושים של ישעיהו הנביא שלא מלמדים בבתי ספר ישיבות ואולפנות -
כמו למשל ---
בַּיּוֹם הַהוּא, יִהְיֶה יִשְׂרָאֵל שְׁלִישִׁיָּה, (מתווך - חוט שלישי) לְמִצְרַיִם, וּלְאַשּׁוּר: בְּרָכָה, בְּקֶרֶב הָאָרֶץ. אֲשֶׁר בֵּרְכוֹ יְהוָה צְבָאוֹת, לֵאמֹר: בָּרוּךְ עַמִּי מִצְרַיִם, וּמַעֲשֵׂה יָדַי אַשּׁוּר, וְנַחֲלָתִי, יִשְׂרָאֵל. (יט - כד)
יש עוד פסוקים קוסמופוליטים מדהימים בנביאים, אבל זה עומד ממש כהנגדה ל"שלח את עמי ויעבדוני" - לעומת "ברוך עמי מצריים".
![]()
רגע תמידיאחרונה..
Ham sandwich theorem - Wikipedia
ham זה ירך חזיר. כלומר, המשפט נקרא משפט הסנדוויץ' של ירך חזיר. רח"ל.
הנה חידוש על הפרשה -
ונתנו ד' אלהיך בידיך ושבית שביו. נראה דהוא תנאי בהיתר יפת תאר, שדוקא אם ד' נותן האויב ביד ישראל, אבל כדרך המלחמות שאלו שובין מהם והאויב שובה מהם, והדרך כשעושים שלום או בתוך המלחמה מחליפין השבויים שאינן נאותין עוד למלחמה, אם כן יתכן, כי עבור היפת תואר שמגיירה ונושאה לאשה בעל כרחה יעכבו ישראל חשוב ונכבד, על זה לא הותרה היפת תואר, רק באופן שנתנו ד' להאויב בידיך, אז יוכל לעכבה בעל כרחה. ודו"ק. (משך חכמה)
עד כמה אתם ספונטניים?
קוד אבל פתוח
בוז
לא בטוחהבדרך להרבה גמרים ותארים
ביחס להנעת הכדור בשנים האחרונות, היה אפשר לראות שיפור גדול.
שליטה על כל המגרש (אמנם הפועל חיפה שיחקו בונקר אבל גם
איבדו המון כדורים כשהחזיקו בהם), משחק מסירות ארוכות מהיר
ולא רע בכלל, ומצבים לא מעטים מול השער למרות הבונקר
(לא מצאו את המסגרת אבל הבעיה היא בסופו של דבר בעיית סיומת
שעם הזמן אפשר לקוות שתשתפר)
אפילו המשחקים מול ק"ש (אופי של מהפך ממצב של 2:0) וחדרה
(4 שערים יפים) הראו ניצוצות
אני לא מאמין שיהיה תואר העונה, אבל אם ישתפרו לאט ובלי להילחץ
מהפסדים העונה הזאת תהיה עונה של שיפור
(כשאגב קבוצות רבות בצמרת נחלשו משמעותית משנה שעברה)
אהבתי ממש את המהלך לשער של רוקאביציה והעצירות של חיימוב
זה כדורגל יפה סה"כ
עד לפני שבועיים לא הבנתי מה הוא עדיין עושה בכלל בסגל
אבל באמת שעכשיו הוא השחקן הכי יעיל בקבוצה.
משחק קודם מול חדרה - שלושה בישולים, ואתמול הבישול היחיד - ובישול נפלא.
(האירוניה היא שזאת לא העמדה שלו, הוא חלוץ חוד ולא שחקן כנף מייצר מצבים)
הוא אמנם בעט מחוץ למסגרת המון פעמים אתמול,
אבל ההגעה למצבים היתה מלאכת מחשבת.

אמר לי שאם בית המשפט הרשיע זה יוצא מהגדר של לשון הרע, ולא להאמין וכו
ויש הרבה דברים שקשה להוכיח, ויש עיניין של להזהיר את הציבור
יתן לך קצת קנה מידה למה אפשר לעולל במדינת ישראל:
נחיתת אונס: הסיפור המלא על המזימה להפללת עו"ד אורי דניאל במעשי אונס
תודהסתם 1...אחרונה
אז מה, מה חדש בצמע?
פעם הייתי עוגימישהו יכול להסביר לי מה התחדש?
אני מרגיש ממש ישן...
כי רבינו לא פה איתנו!

adar
ברגועכמעט כל יום מישהו טובע בים
למה אנשים ממשיכים ללכת לחופים לא מוכרזים???
מילא אם היו מסכנים רק את עצמם, הרבה פעמים מי שמציל (או מנסה להציל) אותם טובע בעצמו.
לב טהור:)
עצוב מאדבת מלך!!!!https://www.inn.co.il/News/News.aspx/380612
ובכ"מ רוב המקרים בחוף לא מוכרז, וגם בחוף מוכרז לא כולם מקשיבים למציל..
אני אוהב לפעמים לצפות בסרטי טבע, וכיוון שקראתי קצת על משהו שנקרא "עקרון ההכבדה" והזכיר זנבנים, אז חיפשתי סרטון על הציפור הזאת, ומצאתי סרט ממש מעניין, ממליץ.
כמה הערות:
1. ההתנהגות של הזנבנים שמשתפים במזון שלהם את שאר חברי הלהקה, מזכירה את הגמרא:
"אמר רב יהודה, החסידה זו דיה לבנה, למה נקרא שמה חסידה ? שעושה חסידות עם חברותיה" (בבלי, חולין, סג ע"א) ורש"י מפרש חסידות דהיינו מחלקת מזונותיה.
איך אפשר בלי חידה ? חז"ל מציינים עוד חיה (אחת לפחות, שאני חושב עליה) שגם ניחנה בהתנהגות דומה של שיתוף במזונות, למה הכוונה ?
2. במהלך הסרט מציינים את המושג של "עקרון ההכבדה" וגם מסבירים אותו, ראיתי יישום ממש מעניין שלו שניסה להסביר את הנטייה של מקימי חברות הייטק מוצלחות (למשל, ביל גייטס ומארק צוקרברג) להפסיק את הלימודים שלהם לפני שהם קיבלו את התואר, אפילו שהם היו קרובים לקבל אותו, כהכבדה שהם נוטלים על עצמם כדי לאותת לסביבה (ובעיקר למשקיעים פוטנציאליים) שהם כל כך מאמינים ביכולת שלהם וברעיון שהם רוצים לפתח, עד שהם מוכנים לוותר על היתרון שהשוק מעניק לבעלי תואר אקדמי.
אז זה אמנם עקרון "אבולוציוני" (רח"ל), אבל אם יש למישהו מקור שבו הוא מופיע או נרמז אצל חז"ל, אשמח לשמוע. זה מעניין אותי.
אבל לא ברור לי איך הבנת משם שהעורב משתף במזונותיו עורבים אחרים. אולי אתה מתכוון לגמרא שהוא ציין שם "תנו רבנן: שלשה אוהבין זה את זה, אלו הן: הגרים, ועבדים, ועורבין" (פסחים, קיג ע"ב)".
אבל זה נראה לי יותר מתבטא בנקמנות הידועה שלהם שהיא כנראה ביטוי לערבות ההדדית ביניהם, ואין הכרח שהם מתחלקים במזונותיהם. אולי כן, אבל זה עדיין צריך ראיה.
"תמן אמרין אילין עכברייא רשיעיא כד חמיין פירי סגין קריין לחביריהון ואכלין עמהון" (ירושלמי בבא מציעא פ"ג הלכה ה)
תרגום: בבבל אומרים: אלה העכברים הרשעים כאשר רואים פירות מרובים קוראים לחבריהם שיאכלו עמהם.
שני השמות שציינת נשרו מהקולג' בשניה השניה הם לא היו קרובים לסיום שניהם היו מתכנתים שנים לפני שהם נכנסו לקולג' ואין יתרון בשוק לבעלי תואר אקדמאי אתה מתבלבל עם תחומים אחרים! לא רק שאין יתרון עשו כתבה לא מזמן שאפילו במשרדים ממשלתיים, ובטח שבמגזר האזרחי, מאמצים את המודל ההייטקיסטי של לא ליחס חשיבות לתארים כבר די הרבה זמן ואין כל כך קשר בין מה שאמרת להשקעות פוטנציאליות אף אחד לא באמת מתייחס למי שאתה על הנייר רק למה שאתה מביא איתך מנסיון
שבספר שקראתי את זה בו, הוא ייחס את זה לפרופ' יאיר טאומן.
יש לי מה לומר עוד מעבר לזה, אבל אני נוטה להתייחס בחשדנות למי שפותח ניק במיוחד בשביל תגובה כזאת, נו באמת...
זה מזכיר מיגו, לא?
זה באמת מזכיר במידה מסוימת את טענת מיגו, יפה 
אלף מחשבותלא קל לרדת לסוף דעתי, אה?

קוד אבל פתוח
תנו לגדול בשקטיום מתיש :/
בחור קצת עצלן
