אינסוף בתורהבן מערבא

 

חשבתי לאחרונה על ההגדרה של גבול של אינסוף. מה היא בעצם אומרת מבחינה רעיונית ? מה זה אינסוף לפי ההגדרה הזאת ? משהו שאנחנו יכולים להתקרב אליו עוד ועוד, אבל למרות זאת לעולם לא נגיע אליו. וניסיתי גם לחשוב היכן תפיסה כזאת של אינסוף מופיעה בתורה, ומצאתי דוגמה ממש יפה:

 

"אמו של רבי טרפון ירדה לטייל לתוך חצירה בשבת ונפסק קורדייקין [המנעל] שלה והלך רבי טרפון והניח שתי ידיו תחת פרסותיה והיתה מהלכת עליהן עד שהגיעה למיטתה פעם אחת נכנסו חכמים לבקרו אמרה להן התפללו על טרפון בני שהוא נוהג בי בכיבוד יותר מדאי אמרין לה מה הוא עביד ליך ותניית להן עובדא [שאלו אותה חכמים מה עשה לך וסיפרה להם את המעשה הזה] אמרין לה אפילו הוא עושה כן אלף אלפים עדיין לחצי הכיבוד שאמרה התורה לא הגיע" (ירושלמי, קידושין פ"א ה"ז)

 

כלומר, חכמים אומרים כאן שההגדרה של כיבוד היא אינסופית, אפשר לעשות עוד ועוד אבל לעולם זה לא מספיק.

 

בבבלי יש מקבילה דומה (קידושין לא ע"ב), אבל בירושלמי שהבאתי לעיל הרעיון הזה יותר מודגש.

 

*מתנצל שלא ממש הסברתי מה הכוונה במושג הזה גבול של אינסוף, הנחתי שיש שיכירו ויש שלא, זה קצת מעצלנות. 

 

 

מזכיר לי את הסמסטר הראשוןטיפות של אור
כולם בפקולטה היו נורא דתיים, מדברים על שאיפה ל-אל..
פסידונית

אף פעם לא חשבתי על זה

חחח יפה לא חשבתי על זה אף פעםבן מערבא


למושג אינסוף יש כל כך הרבה מובנים...סתם 1...
אינסוף מובניםאניוהוא
אני התכוונתי במובן שאליו התייחסתיבן מערבא
אם יש לך מה לומר במובנים האחרים, בוא נשמע...
חכמים מתייחסים לאדם הם לא מתייחסים לעקרונות מופשטיםסתם 1...
או מבזבזים זמן בתחומים שלא מעשיים מבחינתם כעבודת ד'.
מה שחכמים התכוונו במה שהבאת, לדעתי, זה שאין כח לאדם* להגיע עד סוף ותכלית מצוות כיבוד הורים.
כמו למשל "לא עליך המלאכה לגמור" או "מים שאין להם סוף" ועוד רבים. קנה המידה הוא האדם, האדם מוגבל ולכן הוא מגיע לסוף- הסוף של עצמו לא של הגבול המופשט.

חכמים עוסקים באדם לא ב"דבר" עצמו שלו יכול או לא יכול להיות סוף.
שאלה מעניינת ונקודה למחשבהארץ השוקולד
אגב, חז"ל לא הכירו שיתכן ויש גבול לאינסוף. זו הבנה בת מאות לא רבות של שנים.
(לדעתי רימן הוא מהמחדשים של זה)

הפרדוקס של זנון ממחיש יפה את הבנת האינסוף באותה תקופה
במים שאין להם סוף ברור גם לחכמים שישנו סוף למים הללו...סתם 1...
נכון, אבל מים שאין להם סוף לא נתפס אצלם כאינסוףארץ השוקולד
אלא כמים הגדולים מגודל מסוים.
(אם אני זוכר נכון, זה שלא רואים מקצה לקצה)
בדיוק, שלא רואים סוף לצדדים שבהם אתה מסתכל, לאופק.סתם 1...
המעניין הוא נקודת המבט, זה שאדם לא רואה את הסוף לא אומר שיש או אין סוף אבל ביחס לאדם עצמו אין להם סוף כי אין לו אלא מה שהוא רואה.

השאלה היא לגבי הצורך והשימוש, גם מעגל הוא אינסופי ולא בצורה כמותית כלל.
כשהתכוונתי ל"אינסוף" התכוונתי למשהו אחרארץ השוקולד
ונדמה לי ש@בן מערבא התכוון לאותה כוונה כמו שלי.

"אינסוף" - תמיד אפשר להוסיף עוד חבר לקבוצה.
"גבול לאינסוף" - גם אם נוסיף עוד חבר ועוד חבר ועוד כמה חברים שתרצה עדיין לא נגיע ליעד מסוים.

(עד כאן ניסיון לתרגם מתמטיקה לשפת בני אנוש)
אני לא התכוונתי לשום פירוש...סתם 1...
המלון של הילברט מסביר טוב...
דווקא מהמקור שהבאתי נראהבן מערבא
שכן היתה להם תפיסה אינטואיטיבית (גם אם בוסרית!) של זה, שקרובה להגדרה הפורמלית שלנו.

״מים שאין להם סוף״ וגם ״ושמתי את זרעך כחול הים אשר לא ייספר מרוב״ ושאר דימויים כאלה זה בבירור תפיסה של גודל סופי עצום.
דווקא ניתן לראות את האינסוף המתמטי שאתה מתאראורות מאופל
במושג עם ריח גבולי- 'מסוף העולם ועד סופו'. ניתן כמובן להציג ע"י הביטוי הזה את חז"ל כמי שהאמינו שהעולם שטוח, אבל זה מטופש. פשוט שכוונת הביטוי מובנת אך ביחס לעולם ככדור, שבו כל נקודה יכולה להיות ההתחלה האמצע או הסוף, ואם כן אינסוף גבולות, וממילא אין גבוליות וסופיות.

כמובן שבהיבט הטרנסצנדנטלי בחז"ל יש משמעות אינסופית שאינה מתמטית אלא אינטואיטיבית, ולכן הדיון כאן לא נוגע אליו.

ולסיום רק אציין שהמקור שהובא מקודם לגבי אם ר' טרפון מאוד מעניין, שהרי הוא למעשה דן בהתאפשרות הקישור בין האימננטיות האלוקית שבמצוות לבין האינסופיות האלוקית שבתורה, ואם כן יש לו יחס מסוים גם לדיון. ניתן להיפתח להבנת העניין מתוך שינוי הלשון, בתחילה 'נוהג *בי* בכיבוד' ולאחר מכן 'הכיבוד שאמרה *תורה*'.
תודה על התגובהבן מערבא

אבל אני חושב שאתה מערבב בין המילה גבול במשמעות הידועה שלו בשפה, לבין המשמעות שלו במתמטיקה. אתה מכיר את ההגדרה של גבול במתמטיקה ?

 

ולגבי התפיסה של חז"ל את מבנה העולם, עיין כאן:

 

 

"כדור שהעולם עשוי ככדור.  א"ר יונה אלכסנדרוס מוקדון כד בעא מיסק לעיל והוה סלק וסלק סלק עד שראה את העולם ככדור ואת הים כקערה בגין כן ציירין לה בכדורא בידה" (ירושלמי ע"ז פ"ג ה"א)

מים שאין להם סוף מוגדר כבר בחז"ל כדבר שלא חייב להיות אינסופיארץ השוקולד
ברור שלחז"ל הייתה הבנה קרובה ובוסרית לתפיסת האינסוף שלנו, כי חכמי יון שקדמו לחז"ל כבר ידעו שיש כזה דבר "אינסוף" (לדוגמא: הפרדוקס של זנון), אבל הם לא ידעו איךניתן להגביל אותו.
קצת קשות לי האמירות האלו.אניוהוא
חז'ל ידעו הרבה דברים שאנחנו אולי חושבים שהם לא ידעו.
לא מניח שהם ידעו משהו בלי לראות שום סיבה שכן ידעוארץ השוקולד
אם יש סיבה להניח שכן אז אניח שכן, אבל לא אניח בברירת מחדל שהם ידעו הכל
אני לא אניח שהם לא ידעו משהו אם אין הוכחה שהם לא ידעו אותואניוהוא
עניין של הסתכלות
למה אתה מתכוון ?בן מערבא

שהנחת המוצא שלך שחז"ל ידעו חשבון אינפיניטסימלי ? אם כן אז אני מסכים עם ארץ השוקולד. אבל מעניין אותי לדעת, למה חשוב לך להניח דבר כזה ? מה הבעיה להניח שהם היו גדולים בחכמה וענקים במידות גם בלי שידעו כל מיני מדעים כאלה ואחרים ?

אני לא חושב שהם ידעו הנדסת חשמל ושאר דברים שהתחדשואניוהוא
אבל דברים הגיוניים - אין לי סיבה לפקפק בידיעתם

אגב,
דבר שהרמב'ם כותב שהוא לא מבין איך יתכן לעשות ניתוח קייסרי פעם שניה לאשה,
דבר שכיום עושים כעניין שבשגרה
חז'ל ידעו. מוזכר דין אשה כזו במשנה.
אז למה להניח שהם לא יודעים דברים פשוטים?
גבול לאינסוף זה ממש לא דבר פשוטארץ השוקולד

לומר שגם אינסוף יכול להיות מוגבל לי לא נשמע טריוויאלי.

 

להניח שהם ידעו דברים פשוטים, אניח שכן.

להניח שהם ידעו את הידיעות המדעיות של חכמי יוון, לרוב אניח שהם ידעו. אבל דבר שבעולם לקח אלפי שנים לקלוט, אין לי שום הנחה שזה ברור ולכן הם ידעו.

מאיפה זה ברור ?בן מערבא

יש לך עוד מקורות מלבד זה שהבאתי מהם ניתן להסיק זאת ? (אני שואל כי אני באמת רוצה לדעת, מחפש עוד ראיות לכך)

 

 

(וזה אמנם לא מעניין אותי כרגע להיכנס לזה, אבל ארכימדס דווקא עסק פחות או יותר בחשבון אינטגרלי כאשר הוא חישב שטחים ונפחים, אז נכון שלא היה להם ממש מושג הגבול, אבל הוא היה שם ב"סביבה").

על מים שאין להם סוף או על ידיעות של היוונים?ארץ השוקולד

(נכון, היוונים היו בסביבה ולכן סביר שגם חז"ל היו בסביבה)

התכוונתי למה שאמרתבן מערבא
״ברור שלחז״ל היתה הבנה קרובה ובוסרית לתפיסת האינסוף שלנו״
אחלה, תודהארץ השוקולדאחרונה
נחמד להסכים מדי פעם
אינסוף הוא לא בגדר מספרחסדי הים
מה רצית לומר בזה ?בן מערבא


שזה לא קשור לגמרא שהבאת, שבא להביע מספר מאודחסדי הים
גדול של פעמים
קשור ועוד איךבן מערבא
אני דווקא חושב שההערה שלך טובהבן מערבא
בכמה שהיא שגויה כי היא תעזור לי להבהיר למה אני טוען שיש פה תפיסה של אינסוף.

האפשרות השנייה להבנה היא מה שאתה הצגת. של גודל סופי עצום.
האפשרות הזאת לא מתקבלת על הדעת כי אין להניח שחז״ל ידעו לעשות חשבונות כאלה שרק הקב״ה מסוגל לעשות אותם.

אבל לפי ההצעה שלי שחז״ל טענו שהגבול של המצווה הוא אינסופי הגמרא פשוטה. לא משנה כמה הוא עשה וכמה הוא עוד יעשה עדיין יש לו לאן להתקדם. הרבה הרבה הרבה לאן להתקדם.
היה אפשר להביא ראיה לדבריך מבבלי קידושין לט: :חסדי הים
שהשכר בכיבוד אב ואם הוא נצחי "לעולם שהוא כולו ארוך", אז למעשה שבתכליתו צריך להיות נצחי, יש שכר נצחי.

אבל לפענ"ד חז"ל ידעו שגם התורה לא יכולה לצוות בלי גבול, והתורה ניתנה לבני אדם.
לא הגבת לענייןבן מערבא
חז"ל דווקא כן ידעו שהתורה יכולה לצוות בלי גבולבן מערבא

 

"אלו דברים שאין להם שיעור:...וגמילות חסדים..." = לצוות בלי גבול.

 

 

הכוונה אין להם שיעור קצוב. האדם יכול להרבותחסדי הים
בהם עד כמה שרוצה ויכול.

לא הכוונה שהאדם יכול לעשות אותם עד אין סוף, כי אין סוף זה לא בגדר מספר, אלא למעלה מהספירה, "ולפני אחד מה אתה סופר". אין ביכולת האדם להגיע לשם.
במחשבה שנייהבן מערבא

יש לי הרגשה שאתה מגיב בלי לקרוא, חבל על המאמץ.

'עד אין מספר'ימ''ל
בלת''ק


בתורה ובמקרא בכלל מוזכרת כמות שאינה ברת ספירה ומדידה 'כחול אשר על שפת הים' 'ככוכבי השמים לרוב' וכו', אבל לא זכור לי מקור שמתייחס למספר 'אינסוף' כמספר עצמי במשמעו הרווח מאז התקופה הימי-ביניימית ועד היום (מלבד הדוגמה שבכותרת, גם אותה אני מבין במשמעות של חוסר יכולת ספירה ולא כמספר בפני עצמו).
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.אחרונה
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך