שרשור חדש
מתחזקים וחוזרים בתשובהפסידונית

רציתי לשאול אתכם, מדוע לדעתכם יש הרבה בציבור שנעשים מתחזקים או חוזרים בתשובה?

כמובן, יש יצר הטוב וחוזק וכו'. אב לאני רוצה להתמקד בשאלה, האם לדעתכם יש בחינוך בבית, בעולם התיכונים או הצבא/הודו שבגינם הרבה מתקרבים? ואיך לדעתכם אפשר לתקן זאת?

יש משהו במה שאתה אומרארץ השוקולד
אבל אני חושב שזה קצת משנה, כי אם משהו הוא תהליך כללי אז האשמה וההשפעה שלנו קטנה יותר.
מכירים אמנים אנונימיים שפשוט עושים עבודה טובה? ליום הזיכרוןRrr
מישהו השמיע לי שיר שממש תפס אותי...
אם מישהו מכיר אותו אני ישמח שידבר איתי בפרטי.
ובכללי ממש מכניס לאווירה, יהי זכרם ברוך של כולם.

איך לומדים להגיד לאפצלש28
הבוס שלי בעבודה ביקש ממני להוסיף עוד אחריות קטנה לתפקיד שלי. ברור לי שאני לא מסכימה לזה, אבל אני פשוט לא מסוגלת לומר לא. מהצהריים עוד לא הגבתי לו בגלל זה..
וזה לא רק מולו. אני כל פעם מחדש מוצאת את עצמי עומדת במקום הזה של לא להיות מסוגלת לומר את הלא מול חברות, משפחה וכו'.
יש עוד אנשים שמרגישים ככה? ובעיקר.. זקוקה לעצות ורעיונות לאיך לאזן את זה.
איזה יופי, זאת הזדמנות מצויינת להתאמן.הולם במיוחד
קשה לומר לא, ועוד יותר קשה לומר לא בלי לספק סיבות. אבל זו זכותך המלאה לא להסכים בלי לתת דוח מפורט לנימוקים מוצדקים.

תעני לו- מצטערת, זה לא מתאים לי. בהצלחה..

מבינה לליבך מאוד.. וזה פשוט שריר שצריך לאמן, שריר ה'לא'...
עשיתי את זה תודה!פצלש28
ימ''ל

כל הכבוד!

אני חושב שזו נטייה של נשים יותר מגברים..בסדר גמור
יפה שהבוס שלך *מבקש*איש השקים
אצלי קשה לומר לא לדמויות סמכות, כי אתה מכבד אותם ומרגישחסדי היםאחרונה
מחוייב אליהם.

הכי קשה, כשאתה נמצא באמצע בין דמויות סמכות, ואתה חייב להגיד לא למישהו.
פשוט סיוט.
ו7טכוסף
עבר עריכה על ידי כוסף בתאריך ד' באייר תשע"ח 12:23
עבר עריכה על ידי כוסף בתאריך ד' באייר תשע"ח 12:22

.

שאלה רצינית שמשגעת אותי: למה יש עשירים קרחים? אין להם כסףחסדי הים
לעשות השתלת שיער?
(נכון שקורח היה קרח ועשיר, אבל בימיו לא היה השתלת שיער, ויש גם טעם על פי הזוהר, אבל נגיד מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס שאחד העשירים הכי גדולים בעולם, למה הוא נשאר קרח?)
ריבוזום
זו באמת שאלה רצינית? לא מפריע להם, או לא מפריע להם מספיק.
אחד הסיבות שאנשים עשירים זה שהם יודעים להבחין בין טפל לעיקרארץ השוקולד
ולכן הם יודעים מה שווה השקעה.

יתכן גם שזה לא מפריע להם.
הם כנראה עסוקים ולא רואים בכך עיסוק נחוץ.אריק מהדרום
נושאת עיניים

כנראה לא מפריע להם...

מרבה נכסים מרבה דאגה. ודאגה מורטת שיערות כידועבסדר גמור
אז הם שותלים אבל זה נמרט
יש כאלה שבעיניהם קרחותחיה רוז
זה גברי.. זה חשוב וכדומה

סןג של תדמית
פסידונית
קריטי!
איך חייתי עד היום בלי להגות בשאלה הקיומית הזאת
יאללה לפתוח מחקר!
יואווו מה נלחצת?? לא שווה להשקיע בזה מחקר.ארצ'יבלד
יש כזה הרבה חולים באלציימהר
פרקינסון. ניוון שרירים.
או סתם להמשיך לחקור את הצורה הטובה ביותר לבחור ולשתול שער וכו'


חוק פו
כי קרח הוא טהור.הדרכה
זכור לי שכבר פתחת על זה שרשור פעם..ברגוע
חשבתי שפתחתי אולי במקום אחר. כל פעם אני מתבלבלחסדי היםאחרונה
כי אני פותח שרשורים פה ובקבוצות פייסבוק.
על כל פנים, השאלה הציקה לי היום, וקיבלתי בשרשור הה תשובות טובות, וגם קבלתי תשובות טובות מקבוצת הפייסבוק שפרסמתי את זה היום.
דגל ישראלנחשון מהרחברון
ישנה חקירה גדולה בעניין דגל ישראל (🇮🇱)

כו"ע מודו שדגל ישראל הוא *חפצא של מצווה*,

אלא שהסרוגים טוענים שהנחה עושה מצווה...

ונטורי קרתא סוברים שהדלקה עושה מצווה...

ואידך זיל גמור
עצובבסדר גמוראחרונה
לייטיות ודתל"שיותחדשדשדש
רציתי לשאול אתכם, מדוע לדעתכם יש הרבה בציבור שנעשים ליטיים או חוזרים בשאלה?
כמובן, יש יצר הרע וחולשה וכו. אבל אני רוצה להתמקד בשאלה, האם לדעתכם יש בחינוך בבית, בעולם הישיבות או האולפנות/מדרשות גורמים שבגינם הרבה מתרחקים? ואיך לדעתכם אפשר לתקן זאת?

זהו חלק מהמסע של ריפוי וחזרה בתשובההשאלה.
חזרה לשורש ולמקור האמיתי. נראים כיוצאים אבל בעצם חוזרים למקום שעוד לא הגיעו ולא היה דרך להגיע בדרך אחרת
אי אפשר להכלילימ''ל

אנשים שונים מתרחקים מסיבות שונות, ולא תמיד זה רק מחולשה ו'יצר הרע' במובן של תאווה, בגלל בלבול של מתבגרים או בעיה חינוכית כמו שנוח להציג את זה.

לא מספיק נוטעים בילדים/בתלמידים קשר של חיבור פנימי ליהדותחסדי הים
מתוך אהבה.
ברגע שאתה נוטע את האש היוקדת הזאת, אי אפשר כבר לעזוב את החיבור הזה לתורה.
לא צריך לעבוד כזה קשה, כי החיבור נמצא, צריך רק לגלות את זה.

היום יותר מדי מקפידים על דקדוקי מצוות, כמו אם הוא קם מוקדם לתפילה או שהחצאית שלה מעל הברך, במקום להעביר לו את הלב שצריך להיות לכל יהודי, והאהבה היוקדת להקדוש ברוך הוא ולתורתו.
יש הרבה מה לתקןאריק מהדרום
אבל מתקנים כל הזמן, כל הזמן יש דיונים ותיקונים וחישובים מחדש ורפורמות במערכת החינוך הדתי, אנשי מקצוע חשובים וחכמים מאיתנו מדירים שינה מעיניהם כשהם עוסקים בזה בחרדת קודש השכם והערב.
למה אתה שואל לדעתינו? כמה אנחנו מבינים בעניין? האם תשאל אותנו גם בפורום הזה איך לפתור את אקסיומות של גדולי המתמטיקאים?
אם אתה תופס כל כך מאנשי מערכת החינוךאבי11
איך תסביר את זה שבחורים מעל 20 נמצאים בבית ורובצים כל היום?
שלל הפעילויות בשביל מענה זה אינם תשובה, לא מחזיקות ולו כמעט כמו בית ספר/ישיבה תיכונית.
הם אפילו לא הודיעו לתלמידים שכך החיים שלהם יראו בעתיד. בודדים.
בוא תציע פיתרון ונבדוק אם הוא נוסה או לא ואיפהאריק מהדרום
ומה היו התוצאות.
קדימה שלוף.
אבל למה לא להודיע?אבי11
לגדל ילד ולתת לו את ההרגשה שרמת החברתיות הנתונה- תמיד תישאר כך??
זה שקר... ופשוט בושה.
איבדתי אותךאריק מהדרום
על מה אתה מדבר?
למה אנשי החינוךאבי11
לא מודיעים לתלמידים שכך יהיה שהם יסיימו את הבית ספר?

לשאלתך, יש בני עקיבא לבוגרים - שאין שם בקושי אף אחד והמפגשים הם פעם במיליון שנה...
עכשיו אני כבר ממש לא מבין על מה אתה מדבראריק מהדרום
אנשי מקצוע במשרד החינוךאבי11
לא מודיעים לתלמידים- שהם יירבצו כל היום בבית כשיהיו בני 20+.

אם את זה לא הבנת אז אולי הקרוא וכתוב אצלך לא תקין.. אנאערף..
למה שירבצו כל היום בבית?אריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך ב' באייר תשע"ח 17:59

ולמה זה תפקידם של אנשי מערכת החינוך להודיע את זה?
ובכלל מה רע בלרבוץ בבית אם אפשר לעשות דברים מועילים כמו לעבוד, ללמוד תורה, לישא אשה, לקיים מצוות רבות?
ואם יש רע בלרבוץ בבית אז למה זה באשמתם של אנשי מערכת החינוך? למה האדם לא יכול לקחת אחריות על חייו ולצאת? האם אנשי מערכת החינוך חינכו לרביצה בבית? ולמה שייאשו את אלה שלא עתידים לרבוץ? ויש כאלה.

ובמילים אחרות אם הבנתי את כוונתך הפעם, למה אנשי מערכת החינוך לא מודיעים לתלמידיהם שרובם יגיעו לבורגנות בעתיד הלא רחוק? לדעתי:
א) זה לא תפקידם.
ב) גם אם זה היה תפקידם זה עלול לייאש את אלה שיהיו אידאליסטים עד 120 ויש כאלה.
ג) זה מובן מאליו למי שמסתכל קצת על העולם.
ד) מי שאחראי לכך הוא האדם עצמו שבחר לרבוץ בבית.
ה) בורגנות זה לא רע, זה אמנם לא אידאלי אבל גם לא רע.
ו) אתה צריך ללמוד לבטא את עצמך היטב אנאערף..

זה ועוד איך תפקידם כי ילד לא יכול להבין שכך יראו חייואבי11
וזו ממש הטעייה.
זה לא מובן מאליו, יש אולי כיוון אבל בתור ילד מאיפה אפשר לדעת עד כמה מבוגרים יוצאים...
לייאש?? אולי גם שלא יגידו לנו שאנשים מתים בסוף? זכותו של ילד לדעת מה יהיה איתו ושלא יסתירו ממנו את האמת נקודה. יותר עדיף.
נותן הבנה נצרכת לחיים.
טובאריק מהדרוםאחרונה

כנראה שבכל זאת לא הצלחתי להבין במה מדובר.

לא משנה, כל טוב.

החינוך לא מותאם לחניךמחפשת^
(בכל אופן איפה שגדלתי)
מה גם שהרבה פעמים ההורים לא באמת מחוברים.
בחירה חופשית. היום אדם בוחר יותר לטוב ולרע
לדעתך אפשר להתאים את החינוך לחניך במסגרות הנוכחית?חדשדשדש
כלומר באותה אולפנה/סמינר, באותה כיתה.
לטוב ולמוטבאמונהל'ה
היום העולם החיצוני מאד מדרבן לחשיבה ליברלית, לעצמאות, לפתיחות וראיה רחבה.
יוצא מכך שרבים חוזרים בשאלה/ מתלייטטים (המצאה רגעית) או להבדיל אא"ה חוזרים בתשובה/ מתחזקים ב"ה.
לתקן אני לא חושבת שאפשר. אולי להשפיע ולהקרין דבקות במה שאתה מאמין. לשדר חוסן והתבטלות כלפי ה׳ ובטח זה כבא יעשה מאליו.. או לפחות לא יגרום לריחוק של הצד השני.
הייתי אומרתטלחיים

שהגורם המרכזי זה ערבוב מוגבר מדי עם החילונים והחילוניות 

אבל התופעה קיימת גם אצל החרדים, יש שם מלא לייטים וחילונים בתחפושת..

איך מתקנים?

בונים גדרות.

אצל החרדים אין מספיק גדרות?ברגוע
תשמע את השיעור של הרב יהושעברגוע
לא מכניסים את האהבה לתורה ולקב"המבקש אמונה

מלמדים את התורה כמערכת חוקים יבשה- בלי התלהבות, בלי לדבר מה נרוויח מזה (אבל כן אומרים מה העונשים)

בנאדם שמרגיש כבול ינסה למצוא פרצות בחוק

 

ולפעמים, יותר גרוע, מלמדים תורה כסתם חכמה לא מחייבת שנחמד להתפלפל בה

 

 

(אני כותב את זה כאחד שהיה בעבר בישיבה חרדית ואח"כ גם תיכונית, והבאתי את שני המצבים שחוויתי)

ב' אפשרויות...נגרינסקי

  

יוצא בשאלה מתוך כניעה אל התאוות ויציאה בשאלה מתוך השקפה אמונית שסוטה מעט מן האמת...

 

יוצא בשאלה מתוך כניעה אל התאוות - הנער לא קיבל חינוך מידותי מספיק... אדם יכול לצאת בשאלה מתוך עצלות לקיים את מצוות הדת או מתוך גאווה ועוד מן המידות הרעות...

 

 

 

 

 

במצב כזה, אם נכנע לתאוותיו ונטש הדת, איזה סיבה יש שלא יכנע לתאוותיו גם בעניינים אחרים?
אדם זה, יהיה קשה יותר להחזירו (וגם לו יהיה קשה לברר האמת בעצמו) לדרך היהדות כיוון שהאמת בין כה וכה לא מעניינת אותו ובכל מקרה לא יהיה מוכן לשמוע גם אם הדברים הגיוניים ביותר וגם מפני הנוחות...

 

יציאה בשאלה מתוך השקפה אמונית - אם הוא הגיע למסקנה שהאמת נמצאת מחוץ לדת...

אדם כזה, שבאמת מה שמעניין אותו זה האמת, ברגע שנראה לו את אמיתות התורה והיהדות, מיד יחזור אליה...

 

 

  

 

 

 

 

 

מי ער (טרם נרדשם)?חידוש


שאלה- כמה פעמים יצא לכם לראות שתכף 00:00חביב שזורם

ולחכות כמה דקות בסבלנות עם יד בהיכון על האנטר ולשלוח את המי ער??

אני לפעמים מכין מראש את ההודעה ומחכה לזמןמשה

תכלס אפשר לכתוב סקריפט שיעשה את זה.

ב"ה 0 פעמים..עץ על מים
יצא לי הרבה פעמים לחכות לשעה מגניבה @ענבל
עד שהגעתי למסקנה המתבקשת שכל שעה היא שעה מגניבה ואז הייתי מציקה לכוולםםם אוי זה היה כיף.

אי שם בהיסטוריה כשהיינו צעירים עליזים ויפים.
|פייספאלם| הו הזכרונות...ענבל


אני! הספקתי יפה היוםמשה

בהתחשב בשעות השינה המועטות ובזה שמיום חמישי תפקדתי באופן חלקי ביותר.

אניעץ על מים
סקפטית על שינה הלילה.
משום מה.
ער ערניקוד אבל פתוח

@חביב שזורם אני מידי פעם עושה את זה, אבל רק כשאני רואה על השעון 23:59, או שיש לי מסר לאומה

מה זה הסוגרייםנפש חיה.
אוווהוווקוד אבל פתוח
@לב טהור רוצה להסביר?
היא הלכה לישון עזוב אותה..נפש חיה.
לב טהור כתבה את זה בטעות (במקום נרדמת)ברגוע
ומאז יש כמה שאימצו את המילה החדשה..
פפפפפפ מתים לכםנפש חיה.
יעני מת א ים
ערימ''ל
הולך לישון. קם עוד 4 וחצי שעות ליום עמוס.
זז להרדשםארצ'יבלד
היה יום מוזר היום.
מלא בחלומות על ציקנים ודבורים רוכבים על סוסים ואבירים. פרינססות ונסיכות.

ופגשתי מישהי שקוראים לה 'הילדה של אבא'/'אמא של שבת'

יווו באלי לתייג אותה

@הילדה של אמא
@אמא של שבת (זה תייג )
אני ולא נרדמת..לעבדך באמת!
עצות?
אניתוהה לעצמי
לא רואה את עצמי מספיקה לישון הלילה😐
אנחנו סקרנים,ימ''ל

מה את תוהה לעצמך?

 

אני סקרניתתוהה לעצמי
מה אתה ימ"ל?
מה אני?ימ''ל

ובכן, גם אני תוהה לעצמי.

הוא ראשי תיבות יש משהו למעלהאחיתופל
אוקי.. אז לי זה סתם מה שעלה בראש כשכתבתי את התגובה הראשונה😏תוהה לעצמי
אתה בטוח??אניוהוא
חשבתי שזה

ישעיהו משולם לכיטנשטאוזרמן
אאוטינג!! |כועס|משיח נאו בפומ!אחרונה
אניהפואנטה
נרדמתי בטעות כשאני בכלל לא מוכנה למחר
היום שמונה עשר יום שהם שני שבועות וארבעה ימים בעומרספירתהעומר

"18.jpg"


הרחמן יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו.

תיוגים


@שריקה
@משיח!!!

^^מוזמנים להקפיץ^^

איפה חוגגים עצמאות בקדושהמנדלות

רעיונות איפה לחגוג בערב יום העצמאות באווירה קדושה? 

מצטרפת לשאלהמחפשת^
הר הביתחסדי הים
^^נחשון מהרחברון
או בישיבות
קדושה וציונות לא הולכים ביחדחרדי אוכל צולנט
אצלנו בעיר יש במה תורניתadarאחרונה


רעיונותמנדלות

שנה אחרונה בלימודים והתפנה הרבה זמן לעשייה, לומדת רק פעמיים בשבוע...

מחפשת למלא את הזמן בדברים מעניינים ומשמעותיים (עבודה/התנדבות/פרוייקטים/טיולים)

במסגרת כלשהי...אשמח לרעיונות ...

תתפרעו !!!

(יכול להיות קשור לתחום של ספורט-העברת אימוני כושר, אומנות, ריקוד, טיולים וכו' אבל צריכה שיהיה ממוסגר איכשהו)

רעיונותמנדלותאחרונה

שנה אחרונה בלימודים והתפנה הרבה זמן לעשייה, לומדת רק פעמיים בשבוע...

מחפשת למלא את הזמן בדברים מעניינים ומשמעותיים באזור ירושלים (עבודה/התנדבות/פרוייקטים/טיולים)

במסגרת כלשהי...אשמח לרעיונות ...

תתפרעו !!!

(יכול להיות קשור לתחום של ספורט-העברת אימוני כושר, שיעורי תורה, חברותות, אומנות, ריקוד, טיולים וכו' אבל צריכה שיהיה ממוסגר איכשהו)

על יום הזיכרוןdvirr
עבר עריכה על ידי dvirr בתאריך א' באייר תשע"ח 14:48

דברים שכתב הקדוש אבינועם דוד כהן הי"ד, דברים שהפכו לצוואה:

 

"יום הזיכרון הוא יום קדוש, יום שבו כל עם ישראל מתאחד למען מטרה אחת: לזכור את הנופלים על הקמת המדינה והאומה. היום הזה צריך לתת כוחות גדולים לעם ולא ח"ו להפך. לפעמים נכנסים לעצבות והתקשורת עוזרת בכך. איך הרב אידלס אמר? היא מורידה את המצלמה עד הקבר.

 

צריך לזכור ולהכנס לפרופורציות. צריך לזכור שבזכות כל מי שנפל יש לנו מדינה.

 

הרב אמיתי נתן לי משל יפה לכך: מה מחזיק את העץ? הרי ענף ישר מתייבש או מתקפל. מה שמחזיק את העץ זה הגזע. הגזע זה תאי עץ מתים, התאים המתים הם אלה שמחזיקים את העץ (כידוע אם מוציאים את הגזע בלבד, העץ מתייבש) ביום הזיכרון צריך "לשמוח" ולא להכנס לעצבות בכלל. חשוב לכאוב את הכאב של העם אבל לזכור שאסור להכנס לעצבות, צריך להתחזק ולחזק.

 

נסיים בדרך התמודדות של דמות מופת (במיוחד בשבילי) – עמנואל מורנו: איך מתמודדים עם משבר. לאחר הגרוש אמר עמנואל: ישנם 3 דרכים להתמודד עם משבר. הראשון הוא ליפול ממנו ח"ו, וזה לא דרכנו בכלל. השנייה היא אמנם אופטימית, אך השלישית משובחת ממנה; השנייה אומרת "בא נראה את חצי הכוס המלאה, בא נראה את האור אחרי החושך", אך השלישית היא לקחת את הרע כמנוף להעצמה, להתחזק ממנו, בעצם להתחשל ממנו. קצת קשה להגיד את זה, אבל שנזכה להתחשל מיום הזיכרון ולצאת ממנו עם הרבה כוחות ועם פנים קדימה."

 

יום הזיכרון

תודה רבה. יהי זכרו ברוך, איש יקר..רחפת..
עם כל האהבה שלי לאבינועם ז"לצריך עיון
הוא נהרג בתאונת אימונים, לא נראה לי שנכון להוסיף לו את התארים קדוש והי"ד
נכון..רחפת..אחרונה
למרות שזה בסופו של דבר מדובר במסגרת הכשרה למען עמ''י..

(לגבי הי''ד, זה בהחלט מבינה למה לא..)
פתחו כברבסדר גמור
פתחו כבררדור =(
לא נכון. אחמד"ש צניעס לא היה שםנפש חיה.אחרונה
פעם שנאתי אותה בגלל שהיא ערביה.איטריה רכרוכית
היום אני שונאת אותה בגלל מי שהיא.

אין נחת גדולה מזאת
•בת ירושלים•לעבדך באמת!
בס"ד

כזו ענוגה,
פשוטה
מסקרנת.

עתיקה וקמוטה היא,
אהובתי הנכספת.

קבין לה של יופי
קבין של חכמה,
קדושה היא ונאווה.

ירושלים קראו לה
ירושלים אחת..
ירושלים!
דחקו בה.
והיא?
לא תיחת.

ואני רק אחת.
קטנה
ונכספת
נולדתי בה
בין שערים של צדק.

ירושלים הרחיבי למעני
מקום ארמונך
והלא בת ירושלים אני -
קראי לי
ביתך.
תודה!לעבדך באמת!
משמח הפירגון..
זה גם לא בא ברגל?
מדהיםחסדי הים
תודהלעבדך באמת!
@חידוש אומר שזה ראוי להערכה..
אז תודה רבה!
לקבל כזו תגובה מ@חסדי הים זה לא הולך ברגל תעריכי את זה..חידוש


מדהיםע מ
(אין לי מילה אחרת אז אני נאלץ לחזור על דברי קודמי)
תודה רבה!לעבדך באמת!
ה"אילוץ" משמח
מהמם.חללית


וגם מרגש, והרגיש לי מליבך. פרח

אוהו תודה!!לעבדך באמת!
בהחלט מליבי..
האמת שזה מרגש גם אותי לקרוא את מה שכתבתי..שזה בכלל משמח, כי זה אומר שאהבתי
בשמחהחללית

 

אין כמו כתיבה מהלב. ואין כמו לאהוב אותה אח"כ..מלך

יפהפהארץ השוקולד
לגופו של עניין, שוכנעתי בעקבות דיון שראיתי בפורום אוצר החכמה שהיופי, החכמה וכד' מתייחס לתושבי ירושלים ולא למקום.
וכן משתמע מגמרות רבות, אבל אין כאן המקום לנצל"ש
תודה רבהלעבדך באמת!
ולענ"ד זה לא לגמרי מדוייק.
כי אכן מתייחס לאנשי ירושלים.
אך ידועות סגוליות אווירא דארץ ישראל..
ויש סגוליות מסויימות גם לירושלים.
והמקום אכן מחכים האנשים מעצם היותו הוא..
מה גם שידוע עד כמה ארץ ישראל שונה מכל הארצות ויש תורה שלמה ללמוד בעניין.
ומצד הסגולה ,החכמה היא אחד הדברים שזוכין בה.
אז קל וחומר ירושלים, שנמצאת בתוך ארץ ישראל,
ובה בחר ה' יתברך להקים ביתו-
יתקיימו ומתקיימים ענינים סגוליים גם מצד החכמה.
ובאשר לאנשי ירושלים, לאחר עניין הסגוליות, מגיע עניין הבחירה כנראה.. ומסתבר שע"י העניין הסגולי, מתעורר הצד הבחירי ביותר..

(מקווה שכתבתי מובן יחסית)
יתכן, אבל לכאורה הדברים על ירושליםארץ השוקולד
הם לא ככה לפי הגמרא.

(בין הראיות זה רבי יוחנן שלא חי בירושלים והיה בו יופי של בני ירושלים)
ממלעבדך באמת!
פעם שמעתי על זה הסבר נראלי.
טוב זה בהחלט מעניין!
אעיין שם, תודהארץ השוקולד
וואו, מקסים!ימ''ל

הזכיר לי את השיר הזה (וזו מחמאה רצינית... ):

 

תודה!לעבדך באמת!
וואוו.
איזה שיר. כמה נוגע יכול להיות שיר אחד..

טוב אבל אני משוחדת..אני אוהבת את ירושלים כל כך
היה שווה לבואאילת השחר
כדי לראות את המילים המלבבות והמשמחות האלו.
עוררת בתוכי תחושות מהעבר ודברים שכתבתי לאותה אם...
מותר לשמור לי?
(אם זה היה פורום פרוזה וכו' הייתי ממש לומדת את השיר,ומשתפת אותך במה ראיתי בו).

תודה לך!
מותר בשמחהלעבדך באמת!
שמחת אותי.
כמה מרגש לדעת שהמילים מצליחות לגעת בלבבות.
תודה לך!!
ואם תרצי לשתף..אשמח ממש
בשמחה!אילת השחר
אשלח לך באישי בעז"ה.
תודהלעבדך באמת!
אשמח
מקסים! תודה!גלויה
תודה לך!לעבדך באמת!
איזה כיף
באמת יפייפה.רחפת..
כל מי שנולד בה, תעריכו!
תודה רבהלעבדך באמת!אחרונה
לגמרי!!
אנינחשון מהרחברון
סתם. מי ער?
אני והשניצלים והאורזציף
מתי אני אלמד שבשעה כזאת לא עושים אוכל 😥

כשתהיי עייפה באמת?אחיתופל
אני.עץ על מים
פתאום צפות מחשבות שכאלה...
שהיו ונדחקו ועכשיו הן חזקות.
חזקות מדי.
אחות..לעבדך באמת!
מקווה שאת בסדר
הכל טוב. תודה.עץ על מים
אני.לעבדך באמת!
עיצות לשינה מהירה?
לדמיין את סנופקין מדבר איתך~סנופקין~
זה ההוא ממומינים?לעבדך באמת!
ערהחן,
עייפתי מללמוד למבחן
בהצלחה!!!גלויה
אני ער~סנופקין~
וחושב על דא ועל הא. ועל שניהם ביחד ועל מה לא..
ערההפואנטה
חשבתי שאני עד כדי כך שלומיאלית להרוס שני פלאפונים תוך שבועיים
ערימ''ל

עוד לילה לבן. מי רוצה לארח לי חברה?

מדוע ולמה,לעבדך באמת!
לילה לבן?
כרגילימ''ל

עבודה.

וכל זה קרה בלילה לבןנפש חיה.
בשבח והודיה לה' יתברךלב טהור:)

בס"ד

 

 

סיימתי!

או יותר נכון 3/4 סיימתי.. אבל זה מספיק כדי ללכת כבר לישון! אז ביי!

יא! איזה משמח! מזל טוב!!! ימ''ל

לילה טוב!

זז להרדשםארצ'יבלד
לילה טוב @איטריה רכרוכית

ולילה טוב ליושבי הפורום בתוך הבתים ועל הגגות.

למגנים באורגן ולמנגנים בכינור
הוכחת את זה שאתה צריך לישון.איטריה רכרוכית
בעצם לא.
אתה צריך לישון תמידית.
עריוני
עייף לאללה
אנייסופרמן
אחרי יום עמוס במיוחד מ7 על הרגליים ממקום למקום...
אבל היה מספק וטוב! בעז"ה שאמשיך להיגמר בנסיבות כאלו😁
זה השירשור של אתמולקוד אבל פתוח

הוא היה הכי למעלהסופרמןאחרונה
וחוצמיזה שאתמול ישנתי כבר ב00:00 אז רק משלימה פערים😁
איזה יום מזעזע! אין.לי.עוד.טיפת.כוח.כבר!😟לב טהור:)
, מה היה?משה


מחר יהיה יותר טוב. 'ואמונתך בלילות'חסדי הים
גם זה יעבור... תשתדלי ללכת לישון מוקדםבסדר גמור
אוי... קשה כשיש ימים כאלהארץ השוקולד
תנסי ללכת לישון מוקדם ומחר יזרח יום טוב יותר
אני ממש רוצה..לב טהור:)

בס"ד

 

 

אבל הגעתי ממש מאוחר מהלימודים, ויש לי להכין כמה דברים למחר... :/עצוב

בכ"א אשתדל

נשמה!לעבדך באמת!
בעהשי"ת יהיה טוב יותר, שמח יותר,
ומבורך יותר
נסי להיטיב עם עצמך..
תתפנקי במה שעושה לך טוב
לא מאמין לך,ע מאחרונה
את טובה בכוחות... מאמין שזה עבר כבר ואם לא אז שזה ממש בקרוב יעבור.

בהצלחה
איזה באסה זה שכתוב למעלה בגדול פורומיםשבוז..
צודק זה באמת מבאס קשות..בסדר גמור
נכון זה באמת מבאס לראות שאתה נמצא בפורומים כמו ילד כאפותשבוז..
והכי פחד זה אם מישהו יראה אותך...שבוז..
הפואנטה
החשש התמידי
ואיך שאתה מתכתב בחתנת אוטובוס/ רכבת ןכו...מחפשת^אחרונה
סטודנטים, צאו לרגע ממאורת הלימודיםאיך אפשר לעזור?
שלום שלום לכם. 🙋🏿‍♂️
אני מחפש בעיקר אותך, סטודנט יקר, שעובד לפרנסת עולמו (הבא) 24/7 ולא מזניח את חיי הנצח של נפשו. קבל את הערכתי הכנה שאתה מצליח להישאר דבק בקודש אפילו בשלב הלימודים האקדמיים. מספר שאלות לי אליך, לותיק והמנוסה, ממני, הסטודנט שעוד לא נולד.
1. איך התכוננת לאינטראקציה עם אחים שלנו?
2. איך אתה מנהל את הקשרים הלימודיים עם אחיות שלנו?
3. עד כמה הכרחי להתערות חברתית במוסד הלימודים?
(3.א עד כמה אתה אדם חברתי בשאר המעגלים שלך?)

אדם נמשך אחר דעות חבריו, קבע הרופא הגדול (הלכות דעות, ו' א'). אני שואל כיוון שטוב לי במקומי ולהיות דוגמה חיה לדברי הרמב"ם זה הדבר האחרון שאני מעונין שיקרה במהלך שהותי באקדמיה.

מוזמנים להוסיף עליי שאלות ותהיות כלפי האוכלוסיה הנדירה הזאת.
לתשובתכם קיויתי.
אני יענה באישי בצהריים...ארצ'יבלד
עונה בתור בת..תוהה לעצמי
1. בתור בחורה שגדלה בחברה ניפרדת (ומאמינה באורח חיים הזה מאוד ומתכננת להמשיך אותו!), אני משתדלת כמה שפחות לנהל אינטראקציה עם הבנים בכיתה.. אפשרי לגמרי. אני מתקשרת בעיקר עם הבנות בכיתה גם כשיש לי שאלות על הלימודים/דברים טכניים לברר. ואם יש צורך או שמישהו פונה אלי- אז כמה שאפשר ענייני ובקצרה. פחות משתתפת בדיונים כיתתיים בהפסקות, בדיוק מהסיבה הז. וכן, עד כמה שאני יכולה להעיד על עצמי, אני מרגישה שאני מצליחה לעמוד בזה.
2. אם הכוונה לזה שאני נמצאת עם בנות עם אורח חיים שונה משלי- החיים מכינים לזה. באתי לאוניברסיטה ללמוד מקצוע, לא כדי להתחנך. אני שמה הפרדה מאוד ברורה בין זה שהן מקסימות ונחמד לי איתן, לבין זה שהדעות שלי שונות לגמרי. הקפדה על צניעות ומראה דוס והקפדה על דיבור נקי עוזרים ממש במקומות האלו. כשמעבירים שדר לסביבה של מי ומה אני, הסביבה תתנהג יחסית בהתאם. יוצא לי לא מעט להיתקל במקרים שבשיחות סביבי נמנעים מלדבר על נושאים מסויימים או בצורות מסויימות.
3. לא הכרחי. ברגע שיש את המעגל המצומצם של השלוש חברים/חברות טובים(מחק את המיותר...) ודיבור נחמד עם עוד כמה, זה מספיק לגמרי.
וכן, אני בנאדם חברותי בסך הכל ברוב המעגלים בחיים שלי, אבל גיליתי שזה ממש בסדר להוריד פרופיל לפעמים..

אני גם הייתי ממש בהתלבטויות האלו, ועכשיו אני יכולה לומר שאני ממש שמחה על הבחירה. מראש הצבתי לעצמי כללים שאני מתכננת לעמוד בהם דווקא בגלל שאני במקום כזה. וכן, כשמודעים מספיק וכשהחברה באוניברסיטה היא לא המעגל היחיד שמשמעותי בחיים, אז המפגש הזה עם אנשים שחיים ממש שונה ממני יכול גם לחזק
דווקא בגלל החברה המעוברתבלומה
הצלחתי להתחזק דתית.
והכי חשוב- הכרתי את בעלי הצדיק באוניברסיטה.
לומד תואר שני באוניברסיטה הפתוחה. מטבע הדברים,חסדי הים
אתה פחות מתערה עם החברה, כי אין הרבה מפגשים.

הקשר החזק ביותר היה עם המרצים השונים שהיו לי. רובם היו חילונים (לפחות בהצהרה), ולמדתי איתם דברים שקשורים ליהדות ולדתות בכלל, והייתי פשוט דן איתם בצורה עניינית.
הם נתנו לי הסתכלות אחרת ומעניינות על הדברים, והוסיפו לי הרבה השכלה תורנית והיסטורית.

גם עם התלמידים האחרים היה לי קשר ענייני, והיינו דנים בנושא הנלמד, או מדברים על החלפת סיכומים וכאלה.
היה תלמיד אתאיסט שהיה אתי בכמה קורסים, אבל למדתי שאיתו לא נכנסים לוויכוח, כי זה לא היה תורם לכלום.
פעם באמצע הרצאה הוא נכנס לוויכוח עם שתי חב"דניקיות, והם צרחו, והמרצה לא ידע מה לעשות, עד שהגיעו מבחוץ והרגיעו (אבל זה מקרה מאוד חריג).

עם הבחורות והנשים, גם הקשר היה ענייני.

לא מוכרחים בכלל להתערות.

אני אדם בכלל לא חברתי.
אני בטח לא אועילענבל
בס"ד

אבל אולי @אורות הכתובה יוכל לעזור קצת מניסיונו
אחד הפתרון ובדוק ומנוסה הוא והואאורות הכתובה
לנסוע עם @ענבל בקו 68

וברצינות (בלי סתירה לרעיון הקודם)-
ראיתי אתמול שתייגת אותי פה, ולא עניתי כי אני מתהלך מהורהר בשאלה. למעשה כל החצי שנה האחרונה ויותר- אבל ביתר שאת מאתמול
אם זה היה עם סתירה אבוי לך ענבל
בס"ד

אתה עוד מתחבט בשאלה?
ואני רוצה לדעת מה היה אתמול אבל זה בטח כבר לא לפורום זה אז אם יתחשק לך...
אתמול תייגת אותי בנושאאורות הכתובה
(ובכללי מה שעשיתי אתמול ובימי ראשון אחרים זה משהו שתצטרכי להשלים בשנה הבאה)
בלתק, אין לי זמן להגיב כרגע בהרחבהארץ השוקולד
אבל תמיד מוזמן (או אחרים ואחרות מוזמנים ומוזמנות לאישי) בנושא זה

שבוע וחודש טוב ומבורך
אענה כעת בקצרה, להרחבה מוזמן/ים באישיארץ השוקולד
1. את האמת שלא התכוננתי מבחינה ספציפית, אבל בצבא הייתי בשירות מעורב אז כבר הכרתי את האינטראקציה יותר.

2. מניח שכאן הכוונה לקשר עם בנות, אז אני מנהל איתן קשר כמו עם אחרים מלבד שמירה על גדרים הלכתיים כגון נגיעה, ייחוד ודומיו. וברמת העיקרון יש לי מראה דתי, אז ברור לאנשות איפה הגבול שלי ויודעים לשמור מרחק.
אני לא אדם רגשי במיוחד, אז הבעת רגשות פחות שייכות.
מצד שני, אני אדם מאוד חברתי ואני יוזם אמירת שלום הן עם בנים והן עם בנות.
מחוויתי האישית, הרבה יותר קל לדעת להתנהל באופן נורמלי עם בנות לא דתיות, כי ברור ששום דבר שם לא יתפתח. אבל גם עם בנות דתיות, לומדים איפה הגבולות ביחס לאותה אחת ויודעים להתנהל בהתאם.
יש לי קשר חברתי גם עם בנים דתיים בקמפוס (ועם חלקם חברותא) וגם עם בנים חילוניים, עם בנות דתיות ועם בנות חילוניות. הקשר החברתי המדובר ברמת העיקרון הוא בעיקר סביב התעניינות חברתית נוספת מעטה, אבל בעיקר סביב הלימודים, אני פחות הטיפוס שמאמין ביציאה לברים ובכל מקרה אין זמן להרבה מפגשים חברתיים, אם כי אני מקווה שיצא יותר בהמשך התואר.

3. מניח שכאן הכוונה לקשר עם אנשים חילוניים, מסורתיים וכד'. השיח בעיקרון הוא סביב הלימוד (המקצוע לא קשור לעניינים דתיים כעיקרון ונדיר שתהיה התייחסות סביב התואר לעניין דתי כזה או אחר). אז גם איתם אני מתנהל באופן רגיל, אם כי פחות אספר להם על ווורטים ולא אציע חברותא
הגבולות ברורים מאליהם לחילונים שאיתי ובקושי יוצא שהם יאמרו מילה גסה בקרבתי, וברור לבנות שאני שומר נגיעה בתור ברירת מחדל. (חוץ ממקרה יוצא דופן אחד, עם מישהי בת 50 בערך, שניסתה לקרוא לי עם טפיחה על השכם).

ברמת העיקרון, אני חושב שחשוב להראות שיש לנו ערכים שחשובים לנו, ואנשים יודעים לכבד אם ידוע שזה חשוב לנו.

א. אני אדם חברתי בדרך כלל, אבל לא ממש רגשי.

4. הערות ותובנות נוספות:
א. יש לי כמה חברותות באוניברסיטה במהלך השבוע, לעתים בחלונות, לעתים בהפסקה ולעתים אנחנו גם אוכלים תוך כדי. אני חושב שזה תורם המון גם להרגשה שהאוניברסיטה לא מנותקת מלימוד התורה.
(לעתים זה גם משתלב, כי בחברותא עם חבר לתואר, למדנו הלכות ספירת העומר ומבינים חילוק בהררי קדם על סמך סדרות.)
החברותא תורמת גם באמירה על סדר היום שלי.

ב. יש מניינים באוניברסיטה ואני מקפיד ללכת אליהם, זה גם נותן מסגרת לסדר היום וגם מצווה חשובה.

ג. יש לי קביעות לימודית אישית, ואני משתדל מאוד לעמוד בה גם בתקופות מבחנים ואני חושב שזה מזכיר לי על החשיבות של התורה וכד'. זה גם נותן עוגן לפעמים כשהלימודים קשים, אז הרגשת לימוד התורה וההצלחה שם מועילה

ד. ללא קשר, למדתי שלפעמים קריאת ספר לא קשור לתואר ולתורה מרענן ותורם.

הרחבות נוספות והערות יהיו כנראה באישי, כי לא בטוח שאספיק כאן
אבל אם יהיה ביקוש, אנסה פה.
התחלתי ללמוד באוניברסיטה בתור נשוי טריאלעדאחרונה

עזרו לי 3 דברים:
1. זקן
2. עצם היותי נשוי

3. טבעת נישואין

החיזוק היומיברגוע
וְדַע בְּנִי וּזְכר הֵיטֵב - כִּי הָאָדָם לא בָּא לְזֶה הָעוֹלָם כִּי אִם לְהַאֲמִין בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וּבִשְׁבִיל זֶה נִבְרָא הָאָדָם, וְכָל הָעוֹלָם וּמְלוֹאוֹ הַתְּלוּיִים בּוֹ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (תְּהִלִּים ל"ג) "וְכָל מַעֲשֵׂהוּ בֶאֱמוּנָה". וְצָרִיךְ הָאָדָם לְחַדֵּשׁ עַצְמוֹ בִּתְשׁוּקַת הָאֱמוּנָה בְּכָל יוֹם וּבְכָל עֵת, כִּי אַף עַל פִּי שֶׁהָאֱמוּנָה יְרוּשָׁה הִיא לָנוּ מֵאֲבוֹתֵינוּ, וְזֶה עִקַּר הָאֱמוּנָה לִסְמךְ עַל אֲבוֹתֵינוּ הַקְּדוֹשִׁים וְלֵילֵךְ בְּדַרְכֵיהֶם - אַף עַל פִּי כֵן צְרִיכִין לְהַמְשִׁיךְ עַל עַצְמוֹ הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה בְּכָל יוֹם וָיוֹם מֵחָדָשׁ, וּלְהַכְנִיס כָּל לִבּוֹ וְנַפְשׁוֹ, וּלְהַגְדִּיל דַּעְתּוֹ בְּזֶה בְּכָל יוֹם מֵחָדָשׁ. (עלים לתרופה, מכתב מ"ג)

@מבקש אמונה @נפש חיה. @רחפת.. @חיהל'ה @פסיפלורה1 @לעבדך באמת!
זכרת אותי אשריך..נפש חיה.
תודה רבה!חיהל'האחרונה