מה תעשו?
מה תעשו?
ואם זה באמת כל כך קיצוני שברור שמהרגע הראשון זה לא ילך - לעשות כחצי שעה/שעה פגישה ולהיות בה מאוד נחמד!
גם אם זה לא השידוך המתאים, עדין אפשר ללמוד מאנשים אחרים דבר או שניים.. או סתם לעבוד על מידת הענווה והסבלנות.
להבא להשתפר בבירורים ולהבין איך לא להגיע למצב כזה שוב
ב"הצלחה
אז אחרי השרשור על התולעים בעגבניות השרי
אני נאלץ לפתוח שרשור חדש על ...גרעיני פופקורן
לפני כמה דקות חשקה נפשי במעט פופקורן שישמש אותי לצפייה ביורובאסקט
פתחתי את הארון ולקחתי לי את חבילת גרעיני התירס
כאחד למוד ניסיון במקרים כאלה בדקתי היטב את השקית שהכילה את החבילה עצמה
ומה אני רואה בה? 2 שחורים שנראים כמו חרקים (אני מכיר אותם זה החרקים של הארון..שונא אותם)
פתחתי את הפופקורן שמתי בצלחת והתחלתי לברור , לקחתי עוד צלחת
ועם היד לקחתי חופן וזרקתי לצלחת השניה ...בינתיים הכל נקי , הגעתי למצב שהרוב היה כבר בצד שמאל
והשאר בצלחת ימין , עם היד התחלתי להוזיז והופ..עוד חרק ארון מצוי .
אם לא הייתי בודק לכתחילה את השקית הלבנה שבה היתה החבילה של הפופקורן
לא הייתי מעלה בדעתי להזהר יותר והייתי בודק בצורה רגילה ..
וגם אחרי שבדקתי ראיתי חרק בתוך כל מה שהיה בצלחת
אבל זה לא היה מספיק . לקחתי אחרי הסינון חופן ביד שמאל והתחלתי לבדוק אחד אחד
כי ראיתי שיש כאלה שהם פתוחים . עכשיו שתבינו הם לא אמורים להיות פתוחים זה כאלה חזקים
של הפופקורן אתם יודעים .. , בקיצור יצא 4 פתוחים וכל השאר סגורים ונקיים ..
זרקתי לסיר ועכשיו אני אוכל פופקורן כשר למהדרין .
למה אני מספר את זה?
לעלות את המודעות להסתכל ולבחון הכל ,
הזוהר כותב שכל מה שאדם סובל בעולם הזה , בגלל שלא נזהר במאכלות אסורות .
תמונה (לא יודע למה האיכות לא משהו , אבל תאמינו לי שהוא הלך וקיפץ)
וסליחה שרק עכשו הגבתי..
בשעת הדמדומים שבין ראש השנה לשבת נזכרתי במעשה על אותו יהודי בצפת ו12 חלותיו, מעשה שהעלה בי הרהורים שלמען האמת לא לגמרי קשורים למעשה עצמו אבל בכל זאת רציתי לשתף אותם:
[המעשה בקצרה (מהזיכרון ללא התחייבות לדיוק בפרטים): היה היה יהודי פשוט מאנוסי ספרד שעלה לצפת. שבת אחת שמע בדרשת שבת בביה''כ על עבודת לחם הפנים, התלהב היהודי והחליט להביא לה' לחם. ביום שישי ביקש מאשתו להכין 12 חלות, הלך ושם אותן בארון הקודש בתפילה שה' ירצה את הקרבן שלו ויאכל את החלות וחזר לביתו.
שמש בית הכנסת היה עני מרוד, המצב היה שבאותו יום שישי אפילו לא הצליח להשיג אוכל לשבת. בצר לו נכנס השמש לבית הכנסת להתפלל לה' לישועה, מתוך בכי ותפילה פתח את ארון הקודש והנה נס - בתוכו שוכנות 12 חלות טריות וריחניות. לקח השמש את החלות, הלך לשוק מכר את חלקן וקנה בהן שאר צרכי שבת.
כך קרה גם בשבוע הבא ובשבוע שאחריו ובמשך כמה שבועות. עד שביום שישי אחד ישב הרב ולמד בפינת בית הכנסת, הבחין בדממה ביהודי הנכנס ומניח את החלות בארון הקודש בתפילה שה' יאכל אותן ולאחר מכן בשמש מגיע לאסוף אותן תוך הודיה לה' על הנס הנפלא שעשה עמו גם השבוע.
במוצאי השבת קרא הרב ליהודי ולשמש, סיפר להם מאיפה באמת הגיעו החלות לארון ואיך הן נעלמו ממנו והורה להם להמשיך עם הסידור המבורך הזה ביניהם ללא התיווך של ארון הקודש]
על הסיפור הזה יכולות להיות לאנשים שונים כמה הסתכלויות שונות ואפילו הפוכות לגמרי, ניקח את אנשי הקיצון:
החסידי יגיד: "געוואל, איזה יהודי קדוש! אין מדרגה גבוה יותר משל יהודי פשוט, 'רחמנא ליבא בעי'. ממש געוואלד''.
השכלתן יאמר: ''אבוי! היהודי הזה חושב שה' אוכל לחם? זו הגשמה לשמה! היהודי הזה כופר גמור והרי הוא כגוי לכל דבריו ויותר גרוע - מורידין ואין מעלין. הרב היה צריך להוכיח אותו ולהשיב אותו בתשובה".
הלמדן יאמר: "כלל לא חשוב מה הוא מרגיש או חושב, רבותינו אמרו "לא עם הארץ חסיד" ו"הרוצה להיות חסיד - יקיים הלכות נזיקין" - כל השאלה היא אם יש כאן חלויס [=חלות] של הקדש (סטיגידיש
) או הפקר והאם השמש נחשב מועל בקדשים וחייב חומש או זוכה מההפקר, או שמא יש כאן בכלל הפקר בטעות וכמאן דלא הפקיר והשמש חייב להחזיר את החלות לאותו יהודי".
והמתנגד יגיד: "הדיון לא מתחיל - זה סיפור חסידי, רוב הסיכויים שהמעשה כלל לא היה ולא נברא".
והאמת? האמת היא שיש אמת בכל אחת מההסתכלויות, וכל כך טוב שיש בעם שלנו גם את אלה וגם את אלה וגם את אלה (טוב נו, וגם את אלה
) ושכל עבודות ה' השונות האלו ביחד, עם כל ההסתכלויות השונות, מרכיבות ביחד (מטאפורית...
) כיסא וכתר מלוכה נפלאים.
שנזכה לראות מעלות חברינו ולא חסרונם.
(כל הכבוד למי שצלח עד לפה!
, קבל/י כוכב...
)
יפה, למרות שעם השכלתן אני לא מסכים בכלל
הדוכס מירוסלבאבל ניתן לחשוב עוד כמה דברים: ראשית, אמנם הגמרא אומרת (ב"ק ל.) 'שהאי מאן דבעי למיעבד חסידא לקייים מילי דנזיקין' אולם, צריך לשאול מצד מי לא קויימו פה מילי דנזיקין והאם יש פה נזק.
בנוסף יש לשאול האם זה בכלל דיני גנב וגזלן נחשבים כחלק מתשלומי נזיקין (בפשטות מחידושים המיוחסים לריטב"א בגיטין מט: וברן על אתר וכן ברא"ש בבא מציעא כו: בתוספותיו וכן בשטמ"ק בשם הרא"ש ב"ק קד: וגם מהרא"ש בתוספותיו גיטין מג: משמע שהמחייב של גזלן הוא חובת השבה ולא מחידוש של התורה כפי שחיובי נזיקין) אמנם, ר' חיים חולק על גישה זו ואם כך וודאי גם הרמב"ם בעקבותיו ובפשטות גם רבנו יונתן בשטמ"ק (ברור לי שיש קפיצה היסטורית ואעפ"כ) רואים בגזלן חלק מעולם הנזיקין.
בכל מקרה, ישנה קפיצה בין האי דבעי למעבד חסידא שמשמע בפשטות שקיום דיני נזיקין הינו חיוב של בין אדם לחברו ולא כלפי שמיא לבין הסיפא שמדבר על מעילה בקדשים שזה כלפי שמיא.
בלי קשר זה סיפור חסידי שככל הנראה לא היה ולא עתיד להיות, ודומה שאכלתי על ידי הראש יותר מחלותיו של אותו הגבאי.
חיילך לאורייתא. פלפלתה חריפתא פלפלתה. ![]()

נהניתי לקרואשמן פשתן
מוטיבציהאחרונהאחרי מגורים ולימודים במרכז מעוניין לשנות אווירה...
רווק בן 24 שמחפש לעבוד בעבודה פיזית ללא הכשרה במשמרות / חצי משרה, עדיפות לאזור מרוחק בטבע, עם בית כנסת אבל לא סביבה דתית בהכרח.
(בכוונה משאיר את זה כללי כדי שתזרקו כמה שיותר דברים
)
יש הצעות / כיוונים / ניסיון / הארות? אשמח מאוד לשמוע 
תודה מראש!
עבודה ממש טובה 
ממליצה
תעשייהמחפש פחות חקלאות, תעשייה יותר שייך (כן, אני מוזר
)
לא כל כך קשה למצוא עבודה כזו, הבעיה היא יותר עם המגורים - שתהיה אופציה לצעירים, בית כנסת.
אזור - גליל עליון / גולן / נגב / אילת / דרום הר חברון
תודה 
יש לי הצעה למשהו בירושלים. דבר איתי בפרטי.
תודה על זה
אני כאן ממש קצת זמן. אז במקום לחגוג, אבין שכנראה אין לי חיים.

פסיפלורה1את בעצמך אמרת 
האמת שאני לא באמת עוקב אחרי זה, אבל אצלי יש מספרים מטורפים....
וגם תמונות וכאלה הולך יפה, אבל פה זה מדיום שמבכר טקסט על גבי תמונות וסרטונים.
*חש עליונות*הדוכס מירוסלבואם יורשה לי להתלהב אז גם בחשיבה מהירה 
חלק לא מעט מהכתיבה שלי כאן, היא בכלל במסך שמאל (בקוד). זה לא נכנס לסטטיסטיקות.
אבל נשאיר אותה עלומה מחשש אאוטינג
יארצייט של חנן פורת.חסדי הים
יש ערימה של דברים להתמודד איתם היום. רובם לא מסובכים באמת, סתם יושבים על הנפש.
בס"ד
לנקות את הכירים,
לנקות את הקולט אדים,
לנקות את התנור (הפעלתי פירוליטי כדי לא לעבוד קשה מידי..)
להכין דברים לגן למחר- חשובב!!
לארגן ולהתארגן למפגש היום
מרים.ב
adar
כמעין הנובעאחרונהשינה שהפתיעה לטובה, גם אם נרדמתי מאוחר מדי.
נפש חיה.
ואז כשגיליתי שסתם הוא דביל וחשב שאני במקום אחר, ובאמת יש אוטובוס עוד 40 דקות(!
), התרגשתי נורא. אבל בסוף יצא לטובה, הספקתי עוד משהו וחיכיתי רק רבע שעה
)מפגש שכולו התעוררות ותפילה כי כולנו רוצים להתחנתן השנה
ב 18:00 מפגש על טהרת הנפרדות בנים לבד ובנות לבד
(לפרטים מדויקים על מיקום אפשר לפנות אליי או @לב טהור
)
ב 20:00 יהיה מפגש מעורב לכל החשוכים שיכולים להישאר גם יותר מאוחר.
יש תוכנית שווה ומפתיע לשני המפגשים 
וגם נוכל לזכות להכיר את כל מי שאנחנו לא מכירים ולצרף שמות חדשים למיזם השידוכים שלנ"ו.
חחחחח זה רמז לא לבוא? 
אבל זה מרגיש לי כמו פלפול 
אמרו מאוחר *יותר*.
8 יותר מאוחר מ6
מה לעשות?
וככל הנראה כשהמפגש הנפרד יתחיל עוד יהיה אור
וכשיתחיל המעורב כבר יהיה חשוך, ולכן יהיו בו החשוכים. הבנת?
ועכשיו אולי זה יותר הגיוני.
אבל הביטוי חשוכים היה מוזר לי.
זה כאילו שניצן נוזפת באלה שבאים למפגש מעורב, שהיא ארגנה.
תודו שזה ביטוי מוזר!
שריקהההסבר בהודעה הקודמת שלי היה זרימה עם החשיבה של פסיפלורה שהתייחסה לחושך כפשוטו וקישרה לשעה,
אבל לדתי זה זה היה ציניות טהורה
כנראה שזה שילוב של ציניות במפגש מעורב עם רצינות של החושך
הכי פשוט לשאול את @ניצן_מ
טוב, פסדר, אקבל.
מה ש@פסיפלורה1 כתבה בסוף נשמע קצת הגיוני
עוד שעה נאכל משהו
בורים ועמי ארצות!
קפה זה קפה שחור
ונס קפה זה נס קפה
הולם במיוחד

אשכרה סיפור אימהאורה2x
לגמרי 
משהוגם ריווחתי קצת את הכותרות. ממש קשה לי להתרגל אבל בנייד זה שיפור עצום בחוויית המשתמש.
המחשב נשאר סוג של צעצוע לזקנים (אני) או לאנשים שצריכים לעבוד איתו.
יש עדיין מחשב אחד בבית של רוב המשפחות אבל לאט לאט המצב משתנה לכך שאין גם יותר מזה. חוץ ממני.
כל השאר - ישבו מולו בעבודה וכו', אבל החיים שלהם יתנהלו בסלולרי.
אורה2x
ע מאחרונה
הולם במיוחד
ארץ השוקולדלפי בקשת @פסידונית
זה שרשור קצת שונה.
בניגוד לשרשורים אחרים בהם אנחנו פורשים את משנתנו,
כאן המטרה היא להתאפק.
יש לכם דעה לא פופולרית ומעצבנת בכל נושא?
כתבו אותה בכותרת.
לדוגמה:
"סוציאליזם עדיף מקפיטליזם"/ "ה-BDS הוא באשמתנו"/ "הסכם שלום הוא פתרון טוב".
אסור לפתוח דיון, רק להגיב במסכים/ לא מסכים.
למותר לציין שאין להטריל ושחוקי הפורום תקפים גם כאן.
נראה כמה זמן נחזיק מעמד. אם בכלל. ![]()
ולכן כשאני אומר משהו ואני רואה שאני מדבר אל הקיר, אני נוטש את השיחה.