שרשור חדש
חיזוק יפה מאד!נפש חיה.
כִּי צְרִיכִין לֵידַע וּלְהַאֲמִין
שֶׁבְּוַדַּאי ה' יִתְבָּרַךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה,
וַאֲפִלּוּ כְּשֶׁאֵין רוֹאִין שׁוּם יְשׁוּעָה -
צְרִיכִין לְהַאֲמִין שֶׁאֵין שׁוּם תְּפִלָּה לָרִיק חַס וְשָׁלוֹם,
וּלְהִתְחַזֵּק בִּתְפִלָּה יוֹתֵר.
אֲבָל גַּם כְּשֶׁרוֹאִין אֵיזוֹ יְשׁוּעָה -
אָסוּר לְבַטֵּל תְּפִלָּתוֹ בִּשְׁבִיל זֶה,
רַק צְרִיכִין לִשְֹמֹחַ בִּישׁוּעָתוֹ
וְלִהְיוֹת 'מוֹדֶה עַל הֶעָבַר וּלְבַקֵּשׁ לְהַבָּא',
כִּי עֲדַיִן אָנוּ צְרִיכִין הַרְבֵּה יְשׁוּעוֹת מְאֹד כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ - עַד שֶׁנִּזְכֶּה לְמַה שֶּׁאָנוּ צְרִיכִין לָבוֹא,
אֲשֶׁר בִּשְׁבִיל זֶה בָּאנוּ לָעוֹלָם הַזֶּה,
וְעַל כֵּן צְרִיכִין עֲדַיִן לְהַרְבּוֹת בִּתְפִלָּה.
(ליקוטי הלכות, נחלות ד', אות כ"ג)


@מבקש אמונה
@ברגוע!
יפה מאוד!ברגוע
יפה מאד!! מבקש אמונהאחרונה


אהלן, אשמח שתשפכו כל מה שאתם יודעיםקרב-יום
על גדוד נצח יהודה.
ועדיף שיהיה מידע רלוונטי כמו: סוג האנשים, סוג השירות, קשיים וכדו׳..
תודה רבה!
מה בדיוק אתה רוצה לדעת על האנשים / סוג שירות?איזה_טוב_ה'_

כי יש שם הכל..

גם וגם קרב-יום
כי פשוט שמעתי ממישהו שהשירות.מלא עשייה ופעילות מצד אחד ומצד שני יש שם גם ערסים שזורקים על המפקדים וקשה לשרת איתם וציפיתי לגלות שהלשה"ר הזה לא נכון..
תשמע...איזה_טוב_ה'_אחרונה

אל תצפה שבגלל שזה נצח יהודה כולם באים מישיבות שחורות,
בתכלס יש שם את כל הסוגים...

 

ולגבי השירות רוב הזמן הם באזור איו"ש ככה שלא משעמם שם... 
 

עברתי את היום הזה טבנפש חיה.
ברוך ה
בן ב(א)ג ב(א)ג אומרנפש חיה.
איני יודע פירושו
עברתי את היום הזה טבנפש חיה.
תוכנית לימוד אידיאלית, איך הייתם עושים את זה?סתם 1...
אם הייתם צריכים לבנות תכנית לימוד תורה אידיאלית לבחור המצוי בגיל 18 +- שמגיע ללמוד וחסר ידע כלשהו איך הייתם עושים את זה?

איזה שיעורים-שמות, נושאים, סדרי עדיפויות, זמן, חלוקת זמן, שנה/ שיעור א ב ג וכו...

כל פירוט יתקבל בברכה
מתחילים מהבסיס. על גביו נבנים עודנפש חיה.
הייתי מחלק את הלימוד לשני מישוריםימ''ל

א. קניין היקף וידע בסיסי - סדר לימוד בקצב מהיר של משנה / רמב''ם (לכל אחד מהם חיסרון ויתרון, אני הייתי מעדיף את הרמב''ם בגלל שהוא פחות מצריך התעכבויות על הבנת הפשט) + סדר לימוד גמרא בקיאות לפי היכולת. לענ''ד זה אמור להיות החלק העיקרי מבחינת הזמן.

 

ב. בניית שיטות לימוד - לימוד מפרשים על הסדר / מהלכים עיוניים (קובץ שיעורים או חידושי הגר''ח על הרמב''ם למשל), עם שימת דגש על הדרך בה הם שואלים שאלות ועונים תשובות, איזה חילוק הוא נכון וכו'. כשליש מהזמן.

 

(בנוסף הייתי משקיע בלימוד מחשבה ו/או מוסר אבל זו מסגרת שונה)

 

זה בגדול אבל זה כמובן מאוד תלוי ברמה של הבחורים.

 

בונוס: הייתי מוסיף שיעור שבועי קצר (או אפילו סדר לימוד עצמי קצר) על חכמי ישראל - היכרות עם סדר הדורות והתקופות השונות ועם דמויות המפתח של העברת התורה, אלו יכולים להיות שיעורים מאוד מעניינים וגם מאוד מעשירים ותורמים ללימוד.

 

 

בהצלחה!

אמנם אלו התכנים אבלסתם 1...
אבל נדמה לי שכיום חסר רקע בסיסי עוד לפני שמתחילים ללמוד.

כשקוראים משנה ונתקלים בשם של חכם. מאיזה דור הוא היה, מי היו רבותיו, מי היו תלמידיו, מה ייחוסו- כהן לוי ישראל.

כל סדר הדורות. גאונים ראשונים. תנ"ך לפי רצף זמן ועוד.

אמנם הבאת והזכרת תכנים שונים אבל ככה להתחיל עם בחור מצוי מתיכון או ישיבה תיכונית?
לענ''ד אלו דברים שלומדים בעיקר תוך כדי הלימודימ''ל

כלומר תוך ומתוך לימוד המשנה והגמרא לומדים מושגי יסוד ועל החכמים והיחסים ביניהם, אפשר (ומומלץ) לעשות שיעורי רקע וללמוד ספרי קיצור סדר הדורות אבל עיקר הלימוד הוא מתוך המקורות עצמם - המימרות והמעשיות (זה נכון בעיקר לגבי התנאים והאמוראים, מתקופת הגאונים והלאה לא היה הרבה ממשק בין החכמים ולכן קשה ללמוד על היחסים ביניהם אבל זה מה שיש). קופצים למים ותוך כדי לומדים, אין קיצורי דרך.

 

שכחתי את לימוד התנ''ך - הייתי עושה גם סדר קצר בלימוד תנ''ך (וכמו בתושב''ע - גם בלימוד התנ''ך עיקר לימוד סדר הדורות היחסים והייחוסים הוא דרך הלימוד עצמו), בישיבה בה למדתי יש חבורת תנ''ך של לימוד היקפי עם חזרות חצי שעה לפני סדר בוקר - מומלץ מאוד.

אתה לא חושב שעדיף לרכז שיעור מבוא לתורה שבעל פהסתם 1...
כמו הקדמת הרמבם למשנה. גם הוא חשב שכל הדברים האלה קודמים ללימוד.
יחסי רב ותלמיד, ייחוסים, השתלשלות התורה והתפתחותה.

תלמיד פותח משנה וגמרא ומכיר את הדמויות והזמנים.
נראה לי שככה למדו בעבר. כשרשי מעיר על רב ותלמיד הוא מקבל זאת מרבו או מסיק מתוך הקשר של תפיסה כוללת של התלמוד.

לא כל אחד יכול להקיף הכל ולהסיק.
למה אתה קורא לזה קיצורי דרך? הרי זה רק עושה סדר
אני דווקא בעדימ''ל

זה מעשיר ואפילו הכרחי, אבל:

 

א. אני לא רואה את זה כידע בסיסי שהוא כתנאי לתחילת הלימוד, כלומר זה שחסר הידע הזה זה חסרון גדול אבל זו לא סיבה להתעכב בלימוד בשביל ללמוד את זה אלא במקביל ללימוד מאפס.

 

ב. גם עם כל ההקדמות עיקר הלימוד של הרקע הוא מתוך הלימוד של גופי התורה עצמם - מי שילמד את הקדמת הרמב''ם ללא רקע תורני אולי ידע רשימה של שמות אבל לא יבין בכלל על מי ועל מה מדובר. וגם לגבי כללי תושב''ע - הוא אולי ידע לחלק בין גזירות לתקנות ובינם לבין דברי קבלה ולבין דברים שנלמדים בי''ג מידות אבל בכלל אין לו מושג מה זה מה, את הדברים האלה לומדים 'תוך כדי הליכה'.

אמנם אפשר במקביל אבל הכרחי ללמודסתם 1...
ובפועל לא קורה מסודר ברוב הישיבות.

בדיוק עברתי על סדר הלימוד של הרב הנזיר שהוא ייסד בהוראת הרב קוק ושם הדברים האלה תופסים מקום.

תחשוב על התסכול שמלווה בחור שסיים את שנותיו בישיבה ומגלה שתורתו קרעים קרעים. זה קורה לרוב האנשים מתישהו וחבל. אפשר ללמוד מסודר ולראות ברכה בלימוד.

אפשר לשבור את ההגמוניה הרבנית על לימוד (לא על פסיקה) ולחזור למסירת התורה לעם כמו שצריך וכמו שמתואר בעירובין נד למשל.
אני מסכים עם "סתם 1..." הרמה של מי שלמד את הרקע של הגמראהדוכס מירוסלבאחרונה

גבוהה בהרבה משל זה שלא. וגם עשר שנים בישיבה, עם מלא ראשונים בראש ואולי אפילו הבנה ישרה של הפשט לא מסייעות כשאין הבנה איך ולמה הגמרא נכתבה, מה היה סדר הדורות, העניינים הלשוניים, המציאות בזמנם, טבע הדברים שמתוארים בגמרא ועוד.

ממליץ לאנשים לעבוד על הדף עם התוספות של הרב עדין שליט"א, הוא עשה מה שאף אחד לא עשה וכנראה גם לא יעשה, כל המחקר מסביב לדף הוא מדהים

גלידה בעשרת ימי תשובה, שנה טובה ומתוקה או חוסר רצינותחסדי הים
לכבוד יום הדין?

[השאלה לא ביום התשיעי, אלא בשאר הימים.]
לא כתוב בשום מקום{ר}צינית
שאסור לאכול דברים מתוקים וכו'.. גם לא נראה לי שיש דינים מיוחדים חוץ מהתוספות שיש
כתוב שיחידים מתענים, אז אולי אנשים רגילים צריכיםחסדי הים
להימנע מדברים מסויימים.
לא יודעת לא שמעתי על זה{ר}צינית
יכולה לברר אבל
הרב שלי אמר{ר}צינית
שיש עניין עכשיו לשמוח ולהרבות באכילה.. יותר נכון בברכות בכוונה כדי לכוון על שאר השנה שזה לא נעשה כמו שצריך..
בתאבון(:
ככה נוהגים בבית הכנסת הספרדי אצלנו, וזהחסדי הים
אחד הזמנים שאני מרגיש מוזר כאשכנזי.

חבל, שאני לא יכול לזרום איתם, אבל יש לי כל מיני חשבונות.
גם אני אשכנזיה והרב שלי אשכנזי{ר}צינית
ובכל זאת זה מה שהוא אמר
למה, תשעת הימים עכשיו?כתר הרימון
דווקא בתשעת הימים לכאורה מותר גלידה חסדי הים
אני יודעת, וכך גם בעשרת ימי תשובה.כתר הרימון
פשוט לשאלה שלה היה אופי של אבלות תשעת הימים...
וכי כל כך טהור אתה שזה מה שעולה בחשבון הנפש שלך?אריק מהדרום
עולה. (בכוונה לא כתבתי את כל פרטי ההתלבטות,חסדי הים
כי רציתי להסתיר משהו.)

אני מסכים איתך בכלליות שיש דברים קיצוניים שאני עושה, וזה לא בריא, כי אני לא מאוזן.
טוב זה מסובך.
אם זה מרגיש לך 'קלות ראש ו'פריקת עול' אז לא. אם זהגמני
מרגיש לך כהמתקה טובה לשנה הקרובה אז למה לא? לשיקולך
השאלה העיקרית היאחידוש

לא אם אוכלים או לא, אלא איפה הראש נמצא

שיוגדלנו פצעינו ומכותינו וכל נגעי גופנואחיתופל
יש דבר שנקרא 'תענית ראבד'אניוהוא
והכוונה היא שיש לך תאווה גדולה למשהו - ואתה מתגבר זה עולה לך התכנית שלמה לפי הראב'ד.
בטח שיש עניין בזה, בייחוד בעשרת ימי תשובה.
אבל ברור שאין שום איסור או אפ' מנהג לא לאכול גלידה.
אם אתה מתכוון לכאב"ד ב'בעלי הנפש' שער הקדושה,חסדי הים
הוא לא כותב שזה כמו תענית.
אמנם אני מסכים שיש עניין לעשות את זה בעשי"ת.
אני חושב שזה מובא גם בשם רבנו יונההדוכס מירוסלב

ראיתי את זה מובא כמקביל לתענית בכמה מקומות, גם אם לא במקור (לא זוכר בע"פ)

עדיף לשפר דברים יותר חשוביםהזדמנותאחרונה

בתפילה, הלכות, יר"ש , לימוד תורה

כל חובבי צמאה 4בנדא מצוי!!
כל הדיסק לשמיעה

יש אפשרות לרכישה דרך האתר..

https://jmusic.me/חבד-צמאה-4/
איזה כיף!!!!אופטימיות
בדיוק היום שמעתי את יעלה תחנוננו!

תודה.
קניתי מזמןפאי פקאן
שמעתי כבר בלופים

אישית, חלק אהבתי יותר וחלק פחות-ממש לא.
דיייי{ר}צינית
אני חייבת ללכת לקנות גם את שלוש...
נמאס לי מ1 ו2 כבר
תודהברגוע
הזמנתי אותו
והוא אפילו הגיע כבר עד הבית
אבל אני עדיין לא..
ממש רציתי לקנות!!לב טהור:)
בס"ד


ואז
היום
אחרי המפגש

נסעתי עם @רחפת..


*ואזז*


היא הוציא מהתיק שלה-
שקית של דברי שיר!!!
ואמרה שהביאה לי מתנה

ומה היה בפנים??


את הדיסק של צמאה 4!!!!





תודה אהובה שלי!!!
שימחת אותי ככ ככ!!!

חחח מכירה אותך הילדה*צועד*
אנלא ילדה.רחפת..
הבחורה הבוגרת **צועד*אחרונה
נשמתי!רחפת..
אני מסמיקה כמעט 12 שעות ברצף

אבל הכי כיף לי בעולם לשמח אותך! בעז''ה אעשה את זה עוד הרבה השנה
עוגיות: מייפל / גרנולה / שוקולד צ'יפס?הולם במיוחד
או בכלל משהו אחר?
שכחתי שוב לצלם את המתכון! אוף.כמעין הנובע
ווואוווו מתרגשת לפתוח.. מי ער??{ר}צינית
אני לצערי..
הרבה מחשבות ותהיות. כשנחליט מה עושים איתם נלך לישון בעז"ה
כרגיל מהרגיללקוס
שמפו בעין זה כואב
באמת כואב{ר}צינית
לא מאחלת לך שזה יקרה לך עם עדשות
אחךך.. עושה צמרמורת לחשוב על זהלקוס
ערה. ותודה לכל העוזרים שעזרו לי היום בשביל מחרנפש חיה.
בעזרת ה יהיה טוב!
אחרי יום עמוסאוריה,
הגוף עייף לגמרי והמוח עירני
אני סולח..בסדר גמור
הרב משום מה דורש באמצע.. מעיק 🤐
ער וערני אחרי מפגש ממש נחמד...קוד אבל פתוח
כןקוד אבל פתוח
ישנתי כל הנסיעה...
ינון, אחלה אוכל אירגנת לנו כמעין הנובעאחרונה
ויפה על ההשקעות עם הבורקסים! תודה (:
ער, בלי כח לישון... למי בא לשעשע אותי בפרטי?מייק ווזאבסקי


אניירא שמים!
היה ערב הכנה ליום כיפור.. יצאתי באורות!!
חבל שלא סיכמתי.. זה בורח מהר..
ערהפסיפלורה1
סוף סוף עולה לישון

פווו איזה יום ארוך
ערהאופטימיות
בדרך חזור מהכותל
עייפה ממש
יש מלא מה לעשות מחר
יש 18 אחוז סוללה
עד שאגיע לבית ה' יעזור
חשבתי שבמושב האחורי יהיה מרחב, מסתבר שהבאתי ברכה למקום ובאסה לעצמי. עכשיו אני לא יכולה לשים רגלים על המושב מחמת צפיפות האוכלוסין.

לילט לכם: )
גם אני במחזור מהכותלמרים.ב
ערהמרים.ב
אחרי סליחות בכותל.. (לא ניתן להעלות תמונה מהנייד באפליקציה)
הגעתי לבית.. לילה/בוקר טובמרים.ב
אניעדן ירושלים
באמצע תרגיל מחלקה בבקעה אחלה זמן לחשבון נפש ולדבר עם הקב"ה לפני יום הכיפורים
פודקאסטים מומלצים?לך דומיה תהילה

(חוץ מהאוניברסיטה המשודרת).

כשחשבת שהבנת מה קשה..בסדר גמור

פסקה יפה מאוד, האיר לי עניין מסוייםהדוכס מירוסלב


👍בסדר גמוראחרונה
תודה על השיתוף!*בננית*
על מה תלחמו?כמעין הנובע
.
על מה שצריךצריך עיון
שאלה טובה, לא חושב שאמורים לענות תשובה מוחלטת
מה צריך?כמעין הנובע
אז תחשוב ותענה.
תלוי סיטואציהצריך עיון
עונים רק כשהשאלה לא תאורטית וגם אז התשובה כנראה תהיה מסובכת
בחיים. מה כ"כ חשוב לך שתלחם בשבילו? על מה תלחם לא משנה מה?כמעין הנובע
בלי תלוי סיטואציה.
אני מתעלםצריך עיון
יש תשובות כלשהן, לא רוצה להגיד אותן
על כל דבר אני אלחםקוד אבל פתוח
השאלה באיזה רמה תיהיה ה'לחימה'...
וזה כבר תלוי ברווח ובהפסד..
(זה די קרוב למה שאמרתי...)צריך עיון
על יושר ואמת.רחפת..
על מה שחשוב ליפה לקצת
על כבוד ה'.*צועד*
ועל עוד דברים מורכבים יותר
הכיסא ליד הנהגבוז
הנה משהו ששווה להילחם עליו מוטיבציה
אולי אם היית יודע איך הוא נקרא ב'עגה המקצועית' לא היית רבה..אניוהוא
על הפרטיות שלי{ר}צינית
על עמדות שלי, עקרונות וכאלה..
ואם זה לאחרים- אז אלחם כשנעשה איזה שהוא עוול
אם הכוונה "תלחמו עם אחרים"- בדור הזה הלוחמה עםחסדי הים
אחרים, בד"כ לא מועילה.

מע(נ)יין לקרא אותך עכשיונפש חיה.
לא נתפס שעוד מעט יום כיפורע מ
היום בסליחות סוף סוף הצלחתי להיכנס לאווירה,
וכשאמרתי: "אין אנחנו עזי פנים,
וקשי עורף,
לומר לפניך: צדיקים אנחנו. ולא חטאנו."
הבנתי. הבנתי שצריך להיות ממש חצוף, ממש קשה עורף, כדי לעמוד ולומר: לא, לא חטאתי. כדי לעמוד ולומר: "אשמנו, בגדנו, גזלנו" - בלי כוונת הלב.
הרי אני יודע בדיוק מה עשיתי השנה. "עברנו על מצוות עשה ועל מצוות לא תעשה".
"מי יתן ואשחה בכל לילה מיטתי, בדמעתי ערשי אמסה".
אולי ישמע קול בכיי...
קול המיית ליבי...
בעצם, לא בדיוק, בטוח שכחתי הרבה.
ואני מצטער על כל הלא-טוב.



ואז, מתוך המחשבות על מעשיי בשנה החולפת, עלתה בליבי מחשבה: עכשיו אני מתחרט ושב בתשובה. נכון שגם בשנים הקודמות שבתי בתשובה בימים אלו, ואז - בהרבה מהעניינים - שבתי לסורי. אבל עכשיו זה אמיתי, אני באמת מתחרט, אני באמת לא רוצה לטעום טעם מתוק של חטא, רק טעם מתוק של נועם התורה, קדושת המצוות. ומעכשיו - לא אחטא עוד.
רגע... איך אתה בטוח? גם שנה שעברה אמרת ככה. ותסתכל סביבך - יושבים כאן אנשים מבוגרים שבודאי חשבו כמוך כל שנה כבר עשרות שנים, ותראה אותם, מגיעים לסליחות, מתחננים ומבקשים על נפשם - רבש"ע, תן לנו עוד הזדמנות לתקן!
תהיה ריאלי. כל אחד נופל כל שנה. וגם אתה עוד תיפול השנה. גם אתה (תאריך ימים בע"ה וְ) תעמוד פה עוד עשרות שנים, ותמשיך להתחרט. אולי התוכן ישתנה, אבל ברור שהתמונה תישאר אותה תמונה. עד שנתך האחרונה.

המחשבה הזו ניקרה במוחי וכאילו כרסמה את הדף הבא שבסידור-הסליחות. לא הייתי מסוגל להמשיך. מה שווים רצונותיי הטובים אם הם לא יהיו קבועים כראוי במשך ימים, חודשים ושנים? מה תועלת יש בשובם של כל יצורי עולם מידי שנה בשנה אל צור מחצבתם אם לא לצמיתות יֵארך הדבר?

אינני מוכן להיות עיוור אל מול המציאות. אינני מוכן לכסות את חושיי ולצעוק: לא, זה לא נכון! לא אחטא שוב! לא נחטא עוד! באמת!
שאלות כאלה, לא יוכל להימצא להן פיתרון שטחי, על-ידי כיסוין בטלאי בלוי ורופף. לשאלה כזו מחוייבים אנו לעמול ולדלות מענה ממעמקי החיים, מעומק תהום-רבה של אמונתנו.



ואז, כמו ביקשו לעלות לפניי מילותיו הטהורות של הרב קוק זצ"ל, שלמדנו אך לפני כשבוע, ועתה הנה הן נחקקות והופכות מתורה לחיים:
"מבלעדי מחשבת התשובה, מנוחתה ובטחונה, לא יוכל האדם למצוא מנוח, והחיים הרוחניים לא יוכלו להתפתח בעולם. החוש המוסרי תובע מהאדם את הצדק והטוב, את השלמות, - והשלמות המוסרית כמה רחוקה היא מהאדם להגשימה בפועל, וכמה כחו חלש לכון מעשיו אל הטוהר של אידיאל הצדק הגמור! ואיך ישאף אל מה שאיננו ביכלתו כלל? לזאת התשובה היא טבעית לאדם, - והיא משלימתו. אם האדם עלול תמיד למכשול, להיות פוגם בצדק ובמוסר, אין זה פוגם את שלמותו, מאחר שעיקר יסוד השלמות שלו היא העריגה והחפץ הקבוע אל השלמות. והחפץ הזה הוא יסוד התשובה, שהיא מנצחת תמיד על דרכו בחיים ומשלימתו באמת."
(אורות התשובה, ה, ו)

טעית! הפכת את המושגים! לא את השלמות תובע ממך ריבון-העולמים, רק את העריגה אל השלמות. צדקת, אל השלמות והתום אין בכוחך להגיע, ולכן אין זה מתפקידך. שמחשבות כאלה לא יטרידו את מנוחתך... והבן-נא, שזהו בעצמו הוא עניינה של התשובה - אותה תשובה שחששת שמא אינך מקיימה כראוי - לשאוף אל היושר המוחלט, אף אם בפועל לא יִמָצֵא "אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא"! רק דרישה אחת היא ממך, ידידי - תחפוץ בכל ליבך להשתלם ותֹאחז בעוז בכל פיסת-דבר שתקדמך צעד נוסף אל עבר היעד הנכסף. הנכסף ממך במהותו, שתמיד יִשאר נכסף.



פקחתי את עיניי והבטתי על הסידור ביראה שיש עמה שמחה פנימית. משימה-תמידית גדולה ניצבת לפניי.
המילים חזרו, ונאמרו: "אשמנו, בגדנו, גזלנו..."







ובינתיים, חלפה לה דקה, והציבור נמצא כבר שניים-שלושה דפים קדימה...
הלוואי עלי.אניוהוא
מצד שני כיצד תפרש, לפי דבריך, את דברי הרמב'ם 'ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב עוד לזה החטא לעולם'?
אני הייתי מגדיר שונהים חי מיה"ך

זה נכון שתמיד אנחנו ממשיכים ותמיד נשאר לאן להתקדם, אבל מצד שני צריך להשיג מטרות כלשהם, והמבחן הוא כמו ברעיון ה'נקודת הבחירה' של הרב דסלר - האם ההתמודדות שלך היום באותו נושא שעלה בראש השנה ויו"כ הקודמים - האם התקדמת בו? אם כן הרי שאתה בדרך הנכונה, וכמובן ממשיכים לשאוף ולהציג לעצמך מטרות חדשות, אבל אם השגת איזה דבר משמעותי במשך השנה החולפת - אז לפחות במצוות התשובה עשית מה שאתה יכול, עשית דבר חשוב ומשמעותי. (תחשוב זה כמו לכוון בתפילה, אדם בימינו כמעט לא יכול לכוון כל התפילה, אבל אם הוא כיוון חצי מהתפילה זה כבר דבר גדול)

לגבי הרמב''םימ''ל

יש שתי הבנות בלשונו: 

א. ההבנה הראשונה כמו שרמזת שה' יעיד שהוא לא יחזור לחטא, כלומר שמציאותית הוא לא יחזור אליו.

ב. ההבנה השנייה היא שהאדם יעיד על עצמו את יודע התעלומות (כמו 'מעיד אני עלי שמים וארץ') שהוא לא ישוב לחטא, כלומר שהוא גומר בדעתו לחלוטין ומוכן להתחייב על זה בערבות היחיד שיודע את תעלומות העתיד שהוא לא ישוב.

 

לענ''ד ההבנה השנייה יותר מתיישבת כי כל עניין אותה ההלכה הוא גמירות הדעת של התשובה. ההבנה הזו מאוד מתחברת לדברים של @ע מ.

 

 

הלוואי על כולנו.

ע מ
ואני חושב שראיתי פעם ברב חרל"פ שהוא מזכיר כבדרך אגב הסבר אחר ברמב"ם, שלפי מצבו הנוכחי, אם יימשך כך - הוא לא ישוב לזה החטא לעולם. מתחבר להסבר השני שאמרת.

אם אני לא טועה זה די בתחילת אורי וישעי, אשתדל לחפש היום..
זכור לי שזה מובא בתוך משפט בסגנון של: 'אף אם נאמר שזה הבאור ברמב"ם, עדיין התשובה לא פשוטה.'


@אניוהוא
להסבר שכתבת בשם הרב חרלפ חתרתיאניוהוא
לא זכרתי היכן ראיתי אותו.

הגדרתי את זה פעם כמח' בין הלמדנים לבין בעלי המוסר...
הנהע מ
בסוף העמוד - מביא את דעת הלח"מ ברמב"ם, שזה מה ש@ימ''ל כתב, ומסביר אותו כמו שאני הסברתי:


זה ממש כיף שאתה מביא את המקור!נפש חיה.
תודה רבה!!אניוהוא
זה ההסבר של הכס"מ על הרמב"םברגועאחרונה
וואו מהמם!!!כמעין הנובע
יפה מאוד! חיזקתימ''ל

מאד נהניתי לקרא!נפש חיה.
יפה מאוד! תודה!ברגוע
עזרהמשיח בן יוסף
היי
אני מחפש דגם של נעלי יציאה של קאפה מסביבות שנת 2005.
הנעליים בצבע אדום ולבן והם הנעליים הכי יפות שראיתם או שתראו בחיים שלכם.
אם מישהו יוכל להביא לכאן קצת פרטים או אם אפשר להשיג אותן עדיין באתר מסויים ואפילו תמונה שלהם אתפעל עד מאוד (ממש).
נראה שגם אתה תוכל לעזור @משיח בן דוד
תודה רבה לכולם
אם זה מ-2005משיח בן דוד

 

סיכוי קטן שעדין הם בשוק ..

אתה יכול לתאר יותר פרטים עליהם? זה עם שרוכים ,סקוצ'?

אני יודע שאם זהמשיח בן יוסףאחרונה
מסביבות 2005 יש סיכוי קטן למצוא אותם..
אבל לך תדע.. אולי יש איזה דגמים ישנים אתרים וכו אנאערף
הם עם שרוכים , והם ממש יפות.. מושלמות
אם אני זוכר נכון הלשון קצת אדומה וגם הקצה הקטן הזה מקדימה של הנעל שעולה למעלה.
יש עוד אדום בנעל. משולבת שני צבעים..
האם יש יותר חוזרים בשאלה או חוזרים בתשובה בדוראריק מהדרום
?
שאלה לערכים. או הידברות.רחפת..
תלוי את מי שואלים...גמני
ותלוי מי נקרא חוזר בתשובה/בשאלה.
השאלה היא על איזו תשובה אנו מדברים...סתם 1...
מה זה חוזרים בתשובה? מי שהשלים את המהפך או מי שהתחזק?משה

מה זה יוצאים בשאלה? מי שהפך מחרד"ל לדתי לייט? מי שלא שומר שבת?

 

הגבולות היום יותר רכים.

בעל תשובה הוא מי שהשלים את המהלך, חוזר הוא בתהליךהדוכס מירוסלב

למרות שצריך מאוד את הדיוק שהעלית כאן כי אנשים נוטים לערבב את המושגים האלה כל הזמן

תוהה אם יש מישהו ש"סיים לחזור"משה

לא מכיר מישהו שאין לו על מה לחזור בתשובה כדי להתקדם הלאה.

זה כי עולם המושגים של הדור הזה משובש. תשובה היא נקודתיתהדוכס מירוסלב

לא כלל מערכתית. אדם יכול לסיים לחזור בתשובה על עניין אחד, נניח לשון הרע, כשרות.

זאת לא בעיה וזה לא דבר בלתי אפשרי וברגע שהוא הפסיק לעשות את הנ"ל הוא כבר בעל תשובה על המצווה שמקיים.

גם לצדיק גמור עדיין יש מה לעשות תשובה, יש את המעשה המפורסם מרס"ג שלמד מבעל בית שאפילו על מצווה אפשר לחזור בתשובה, על זה שלא עשינו אותה בשלמות שראויה לפי המדרגה שלנו בהווה. אבל זאת כבר מדרגה שהיא בגדר חלום, בשבילי לפחות.

אם ככה, אני מבין שהטענה פה בראש השרשור היא סוציולוגיתמשה

כלומר מי ש"עבר צד" מבחינה ארגונית או חברתית.

זה לא קשור רק לשמירת המצוות שלו בפועל.

 

"אנוסים" חרדים שמחללים שבת בשרותים או צעירים מתחזקים שלוקחים כיפה בכניסה לבית הכנסת בבסיס לא נכללים בקטגוריות האלה.

יאפ. היום בהחלט אפשר להגדיר את זה פשוט כעוברי צדהדוכס מירוסלב

כי בסופו של דבר הרבה אנשים נתקעים בתהליך עשרות בשנים.

בהחלט הגדרה נכונה בעיניי

לא מסכימה איתך מהסיבה שאדמין אמרנפש חיה.
יותר חוזרים ב"ההדוכס מירוסלב


גם חזרה בשאלההשאלה.

היא חזרה בתשובה.

הנחתת פה פצצה... תתכונני למטח |שם ידיים על הראש|גמני
תכל'ס נראה לי שתלוי אצל מי. ז"א תלוי בכוונותיו של הבן אדם אם הוא באמת מחפש את האמת.
גם במקומות שאדם לא מחפש את האמתהשאלה.

זה איזשהו תהליך של ריפוי עצמי... שסופו ומהותו תשובה

זה מאוד אינדבידואלי. אני לא יודע באמת איך מסתייםגמניאחרונה
תהליך החיפוש של כל אחד. השאלה היא גם מהי תשובה (אפילו במובן הרחב שלה הנתון לפרשנות אישית), כי אם יוצאים מנקודת הנחה שבעל תשובה נמצא במקום שצדיקים לא נמצאים בו, הרי שכולנו בעננים...
והאמת..... נראלי זה פעם שניה שאני מתבלבלת בפורוםנפש חיה.
דייט שבו ברור בדקה ראשונה שזה לא זהצוק_סלע

 

מה תעשו?

אין ברירה כ''כפסיפלורה1
מנסים להעביר שעה עם הבנאדם
בחביבות, בנעימות!
לא לתת תחושה שחבל שבאת..
גם אם הוא לא מתאים למטרה הספציפית
להתבגר ולצאת המסטיגמות..בסדר גמור

ואם זה באמת כל כך קיצוני שברור שמהרגע הראשון זה לא ילך - לעשות כחצי שעה/שעה פגישה ולהיות בה מאוד נחמד!  

גם אם זה לא השידוך המתאים, עדין אפשר ללמוד מאנשים אחרים דבר או שניים.. או סתם לעבוד על מידת הענווה והסבלנות. 

 

להבא להשתפר בבירורים ולהבין איך לא להגיע למצב כזה שוב

 

ב"הצלחה

התבלבלת בפורום נראלי...בטעות נכנסתי


בבקשה לכתוב דברים כאלה בפורום המתאים (19).משהאחרונה


והיום בפינת החרקים באוכל....פופקורןמשיח בן דוד

 

אז אחרי השרשור על התולעים בעגבניות השרי 

אני נאלץ לפתוח שרשור חדש על ...גרעיני פופקורן

 

לפני כמה דקות חשקה נפשי במעט פופקורן שישמש אותי לצפייה ביורובאסקט  

פתחתי את הארון ולקחתי לי את חבילת גרעיני התירס

כאחד למוד ניסיון במקרים כאלה בדקתי היטב את השקית שהכילה את החבילה עצמה

ומה אני רואה בה? 2 שחורים שנראים כמו חרקים (אני מכיר אותם זה החרקים של הארון..שונא אותם)

פתחתי את הפופקורן שמתי בצלחת והתחלתי לברור , לקחתי עוד צלחת

ועם היד לקחתי חופן וזרקתי לצלחת השניה ...בינתיים הכל נקי , הגעתי למצב שהרוב היה כבר בצד שמאל

והשאר בצלחת ימין , עם היד התחלתי להוזיז והופ..עוד חרק ארון מצוי .

 

אם לא הייתי בודק לכתחילה את השקית הלבנה שבה היתה החבילה של הפופקורן 

לא הייתי מעלה בדעתי להזהר יותר והייתי בודק בצורה רגילה ..

וגם אחרי שבדקתי ראיתי חרק בתוך כל מה שהיה בצלחת 

אבל זה לא היה מספיק . לקחתי אחרי הסינון חופן ביד שמאל והתחלתי לבדוק אחד אחד

כי ראיתי שיש כאלה שהם פתוחים . עכשיו שתבינו הם לא אמורים להיות פתוחים זה כאלה חזקים 

של הפופקורן אתם יודעים .. , בקיצור יצא 4 פתוחים וכל השאר סגורים ונקיים ..

זרקתי לסיר ועכשיו אני אוכל פופקורן כשר למהדרין .

 

למה אני מספר את זה? 

לעלות את המודעות להסתכל ולבחון הכל , 

הזוהר כותב שכל מה שאדם סובל בעולם הזה , בגלל שלא נזהר במאכלות אסורות .

 

תמונה (לא יודע למה האיכות לא משהו , אבל תאמינו לי שהוא הלך וקיפץ)

 

 

 

 

כן מנסהתם שזה בסדר..בטעות נכנסתי

וסליחה שרק עכשו הגבתי..

מי שבירושלים: ב16:30 הלווייתו של אור אריש שנרצח בפיגוע היוםותן טל
בהר המנוחות. מוזמנים להגיע...

(קרוב משפחתה של סטודנטית שלומדת איתי).

ה' יקום דמו ואת דם שני הנרצחים הנוספים שבגופם מנעו פיגוע רחב היקף יותר ואיום בהרבה
מעשה חסידי והרהורי ראש השנהימ''ל

בשעת הדמדומים שבין ראש השנה לשבת נזכרתי במעשה על אותו יהודי בצפת ו12 חלותיו, מעשה שהעלה בי הרהורים שלמען האמת לא לגמרי קשורים למעשה עצמו אבל בכל זאת רציתי לשתף אותם:

 

 

[המעשה בקצרה (מהזיכרון ללא התחייבות לדיוק בפרטים): היה היה יהודי פשוט מאנוסי ספרד שעלה לצפת. שבת אחת שמע בדרשת שבת בביה''כ על עבודת לחם הפנים, התלהב היהודי והחליט להביא לה' לחם. ביום שישי ביקש מאשתו להכין 12 חלות, הלך ושם אותן בארון הקודש בתפילה שה' ירצה את הקרבן שלו ויאכל את החלות וחזר לביתו.

שמש בית הכנסת היה עני מרוד, המצב היה שבאותו יום שישי אפילו לא הצליח להשיג אוכל לשבת. בצר לו נכנס השמש לבית הכנסת להתפלל לה' לישועה, מתוך בכי ותפילה פתח את ארון הקודש והנה נס - בתוכו שוכנות 12 חלות טריות וריחניות. לקח השמש את החלות, הלך לשוק מכר את חלקן וקנה בהן שאר צרכי שבת.

כך קרה גם בשבוע הבא ובשבוע שאחריו ובמשך כמה שבועות. עד שביום שישי אחד ישב הרב ולמד בפינת בית הכנסת, הבחין בדממה ביהודי הנכנס ומניח את החלות בארון הקודש בתפילה שה' יאכל אותן ולאחר מכן בשמש מגיע לאסוף אותן תוך הודיה לה' על הנס הנפלא שעשה עמו גם השבוע.

במוצאי השבת קרא הרב ליהודי ולשמש, סיפר להם מאיפה באמת הגיעו החלות לארון ואיך הן נעלמו ממנו והורה להם להמשיך עם הסידור המבורך הזה ביניהם ללא התיווך של ארון הקודש]

 

 

על הסיפור הזה יכולות להיות לאנשים שונים כמה הסתכלויות שונות ואפילו הפוכות לגמרי, ניקח את אנשי הקיצון:


החסידי יגיד: "געוואל, איזה יהודי קדוש! אין מדרגה גבוה יותר משל יהודי פשוט, 'רחמנא ליבא בעי'. ממש געוואלד''.

השכלתן יאמר: ''אבוי! היהודי הזה חושב שה' אוכל לחם? זו הגשמה לשמה! היהודי הזה כופר גמור והרי הוא כגוי לכל דבריו ויותר גרוע - מורידין ואין מעלין. הרב היה צריך להוכיח אותו ולהשיב אותו בתשובה".

הלמדן יאמר: "כלל לא חשוב מה הוא מרגיש או חושב, רבותינו אמרו "לא עם הארץ חסיד" ו"הרוצה להיות חסיד - יקיים הלכות נזיקין" -  כל השאלה היא אם יש כאן חלויס [=חלות] של הקדש (סטיגידיש ) או הפקר והאם השמש נחשב מועל בקדשים וחייב חומש או זוכה מההפקר, או שמא יש כאן בכלל הפקר בטעות וכמאן דלא הפקיר והשמש חייב להחזיר את החלות לאותו יהודי".

והמתנגד יגיד: "הדיון לא מתחיל - זה סיפור חסידי, רוב הסיכויים שהמעשה כלל לא היה ולא נברא".

 

והאמת? האמת היא שיש אמת בכל אחת מההסתכלויות, וכל כך טוב שיש בעם שלנו גם את אלה וגם את אלה וגם את אלה (טוב נו, וגם את אלה ) ושכל עבודות ה' השונות האלו ביחד, עם כל ההסתכלויות השונות, מרכיבות ביחד (מטאפורית... ) כיסא וכתר מלוכה נפלאים.

 

 

שנזכה לראות מעלות חברינו ולא חסרונם.

 

 

(כל הכבוד למי שצלח עד לפה! , קבל/י כוכב... )

אמן. מהמם.נפש חיה.
יפה, למרות שעם השכלתן אני לא מסכים בכלל הדוכס מירוסלב


אני לא בטוח עד הסוףמאיר.

אבל ניתן לחשוב עוד כמה דברים: ראשית, אמנם הגמרא אומרת (ב"ק ל.) 'שהאי מאן דבעי למיעבד חסידא לקייים מילי דנזיקין' אולם, צריך לשאול מצד מי לא קויימו פה מילי דנזיקין והאם יש פה נזק.

 

בנוסף יש לשאול האם זה בכלל דיני גנב וגזלן נחשבים כחלק מתשלומי נזיקין (בפשטות מחידושים המיוחסים לריטב"א בגיטין מט: וברן על אתר וכן ברא"ש בבא מציעא כו: בתוספותיו וכן בשטמ"ק בשם הרא"ש ב"ק קד: וגם מהרא"ש בתוספותיו גיטין מג: משמע שהמחייב של גזלן הוא חובת השבה ולא מחידוש של התורה כפי שחיובי נזיקין) אמנם, ר' חיים חולק על גישה זו ואם כך וודאי גם הרמב"ם בעקבותיו ובפשטות גם רבנו יונתן בשטמ"ק (ברור לי שיש קפיצה היסטורית ואעפ"כ) רואים בגזלן חלק מעולם הנזיקין.

 

בכל מקרה, ישנה קפיצה בין האי דבעי למעבד חסידא שמשמע בפשטות שקיום דיני נזיקין הינו חיוב של בין אדם לחברו ולא כלפי שמיא לבין הסיפא שמדבר על מעילה בקדשים שזה כלפי שמיא. 

 

בלי קשר זה סיפור חסידי שככל הנראה לא היה ולא עתיד להיות, ודומה שאכלתי על ידי הראש יותר מחלותיו של אותו הגבאי.

סיפור זה מופיע על אחד מגדולי הת'ח הספרדיים- ויש המשךאניוהוא
וכמדומני שבלילה שלאחר מכן בישרו לו בחלום שלא היה להם נחת רוח בשמים שנים רבות עד שבא היהודי הפשוט הנ''ל, וכעת הרב גרם שתפסק בנחת רוח ועל כן הוא לא יגמור שנתו.
וכך היה.
נכון. גמני מכירה ככה.נפש חיה.
שכוייח מאירימ''ל

חיילך לאורייתא. פלפלתה חריפתא פלפלתה. מתפלפל

 

יפה!! נהניתי לקרואשמן פשתן


יפה מאוד! היה כיף לקרוא מוטיבציהאחרונה
יאוש? אוך רבשענפש חיה.
ייאוש ממה?משה


ילא כאןנפש חיה.
קשה לי עכשיו
סבבה, אבל את התחלת לכתוב כאן...משה


נכון. וגם להחליט שלא פה זו החלטה.נפש חיה.
מוזמנת בפרטי בכיףףף{ר}ציניתאחרונה