הכנתי פעולה לשבת הקרובה (עדיין לא עשיתי אותה, אבל כל מי שרוצה-מוזמן
)
נושא הפעולה:משואה לתקומה.
מטרת הפעולה:להדגיש לחניכים את הקשר בין יום שואה לבין יום הזיכרון ולאחרי יום העצמאות .
מהלך הפעולה:
1)משחקים תופסת עכברים(מי שלא מכיר, כשתופסים אותך, אתה צריך לעמוד עם רגליים מפוסקות ומי שבא להציל אותך צריך לעבור מתחתיך.
2)מקריאים את הקטע הבא:
תקומתו של העץ איננה מושרשת בענפים ובעלים ובפירות המפוארים - אלא בשרשיו,
שהם מחוזקים במקום אשר הרוחות והסערות לא תגענה שמה.
הם מתחזקים על מקור מים חיים של התחדשות.
העץ איננו דואג בזמן שהסערות תופסות אותו, מנענעות אותו כופפות אותו,
- הוא לא נע ולא זע ממקומו, וכל זמן שהוא לא נעקר ממקומו, היה תהיה לו תקומה!
ועל כן נמצא שהאילן לא הפסיד כלום, ואדרבא - החליף כוח במאבק.
כן הוא האדם. כל זמן שהוא נצמד לשרשיו הרוחניים - שום רוח לא תעקור אותו ממקומו.
ונהפוך הוא, הסערות תעוררנה את כח ההתחדשות.
הרב שמשון רפאל הירש,
3)מסבירים להם את את העניין של המשחק והקטע-גם כאשר המצב נראה אבוד ואנחנו יכולים להפסיד, צריך לבטוח בקב"ה ולהתפלל אליו שיגאל אותנו. בקטע יש משל שגם אם יש את הסערות הכי חזקות, העץ לא ייעקר ממקומו אם השורשים שלו חזקים, אלא רק יצבור יותר כוח. והנמשל הוא האדם. אם האדם מחובר לשורשים הרוחניים שלו שלו הוא לא נעקר ממקומו בכל מצב כלשהו. אלא רק מתחזק באמונתו.
4)מתחלקים ל-2 קבוצות.
כל קבוצה מקבלת צלחת עם במבה.
באמצע המעגל/ במקום נגיש לשתי הקבוצות מניחים 2 ערימות של קלפים
ובכל תור כל קבוצה מרימה קלף מאחת הערימות.
בכל קלף יהיה רשום משהו כגון: תנו 2 במבות לקבוצה השניה או קחו 4 במבות מהקבוצה השניה וכו...
עכשיו ,הקטע הוא שלא מגלים להם שחבילה אחת מכילה את כל הקלפים של "תן" והחבילה השניה מכילה את כל הקלפים של "קח"- בשלב מסויים הם עולים על זה ומשתמשים בערימה של "קח" כדי לנצח.
בסוף מגלים להם שהמטרה הייתה להשאר עם הכי פחות במבות
5)מספרים להם שהיה מחקר שחקר כמה ניצולי שואה ומדוע דווקא הם ניצלו והמחקר גילה 2 דברים. אחד מהם היה נתינה. זה מה שהחזיק הרבה אנשים בשואה.
כשאנחנו נותנים, אנחנו מחזקים את האחר אבל זה מחזק גם אותנו ונותן לנו כוח להמשיך בדרך. לקום ולהתאושש.
6)אפשר לספר להם את המשל עם הנר-שמעבירים את האש מנר לנר ועדיין כל הנרות דולקים.
שבת שלום

|