שרשור חדש
ראיון שלי בערוץ 20...(על בתי רחל עם תסמונת רט)טובוש
אז ביקשו שאגיע להתראיין בערוץ 20...
רציתי ולא רציתי.
רציתי כי ברור לי שזו שליחות מהמעלה הראשונה.
לא רציתי כי...'אני?? להתראיין בטלוויזיה?? הצחקתם אותי. אני לא יודעת להתראיין. פשוט לא...'
אבל התגברתי. כי חשוב לי לספר על המלאכית שלי רחל. הסיפור שלה באמת עובר כל מסך.. 💕

כל הכבוד פסידונית

היה נהדר לראות.

את אמא מדהימה

תודה!טובושאחרונה
היי, רעיונות למשחקים שאפשר לשחק עם הילדים בחצר?שנזכה לשמוח
חוץ מתופסת צבעים ודומיה..

תודה
מסלוליםרחפת..
''ברווזים ברווזים''
'קטרים באים'
תופסת כיפים ,/שערים
מחבואים
מי מפחד מהדוב הגדול
מה זה 'קטרים באים'?שנזכה לשמוח
שכולם עומדים צמוד לקיר בצד אחדרחפת..
וצריכים להגיע לצד השני של הרחבה בלי שהתופס שבאמצע יתפוס אותם

אם התופס תפס מישהו הוא גם הופך לתופס
תלוי ברמה-חינוך מיוחד זה כללי מדי...חביבית
אפשר תפסוני, קלאס, ים-יבשה, תופסת גובה,
לכתוב מספרים על הרצפה בצורה לא מאורגנת ולהגיד לילדים לקפוץ לפי הרצף עד ל10.
אבדה לי מטפחת

עוד?
מה את אמורה ללמד אותם?בלדרית
אפשר משחקי כדור לפיתוח תיאום יד עין,
משחק בחול/מים בשביל תחושת הגוף,
משחק בתנועה לפיתוח השרירים והיציבה,
יעזרו עוד פרטים לגבי גודל החצר וגיל הילדים
היי.. אני כרגע מתנדבת בגן חנמ במסגרת השירות הלאומישנזכה לשמוח
לפעמים משחקת איתם בחצר בתופסת צבעים וכו,
ומחפשת עוד משחקים שיהיו חוויתים -גילאי 4-7
עוד משחקי תנועהאו"ראחרונה
חישוקים- ים יבשה לקפוץ בפנים החוצה, לגלגל את החישוק, להחזיק את החישוק במאונך והם צריכים להשתחל בפנים, לעשות מסלול על הרצפה שצריך ללכת רק בתוכם, לקלוע כריות לחישוק, לרוץ מסביב למעגל חישוקים ובמחיאת כף לקפוץ לבפנים (למתקדמים אפשר להפוך למשחק הכיסאות כאשר כל פעם יוצא חישוק אחד. לשים לב שגם מי שנפסל מקבל תעסוקה כגון לעמוד בתוך החישוק היוצא ו"לשמור" עליו)

תופסת זנבות- לתקוע סרט, בגומי המכנס כזנב, צריך לתפוס כמה שיותר זנבות. גם אם תפסו לך אתה ממשיך להשתתף.
פעילויות לאוכלוסייה בוגרת- פיגור שכליhilag

היי

אני מחפשת פעילויות קצרות ומהנות שאוכל להעביר .

האוכלוסייה היא בוגרת- גילאיי 21 ומעלה (רובם מעל 30), בעלי פיגור שכלי וחלקם גם בשילוב של מחלות נפש.

 

אשמח לרעיונות למשחקים ופעילויות , קודם כל לפעילויות של היכרות ולאחר מכן פעילויות שיוכלו לפתח ולקדם את היכולות הקוגניטיביות שלהם.

 

כמובן שרצוי ! שהפעילויות יהיו מלוות בצחוק ובהנאה  

 

תודההה

אני אנסה לחשוביעל מהדרוםאחרונה
לק"י

משחקים כמו משחק הזיכרון זה טוב?

להיכרות- אפשר חבילה עוברת עם פתקים של שאלות היכרות (מה הצבע האהוב עליך? מאכל אהוב וכו').
לימודי חינוך מיוחד בגיל הרך והוראה מתקנתשנזכה לשמוח

רציתי לשאול אם יש אפשרות באחת המכללות בארץ ללמוד לימודי חינוך מיוחד בגיל הרך והוראה מתקנת? 

הבנתי שיש מכללה מסויימת שכדי ללמוד לקויות למידה בתואר שני, צריך להיות קודם לכן עם ניסיון של לפחות 3 שנים בהוראת חינוך מיוחד (מורה).. מה שאני פחות מעוניינת להיות מורה ובנוסף מחפשת ללמוד משהו שהוא לא תובעני ואינטנסיבי מדי..

 

יש אפשרות להרחיב את ההתמחות גם לגילאי יסודי (לפחות כיתות יסוד) יחד עם לימודי לקויות למידה ? 

לא הבנתי מה בדיוק את שואלתיעל מהדרום
לק"י

ההתמחות בחנ"מ שאני מכירה זה מגיל 6-21. יסודי ותיכון, בלי גן. ואז אפשר לעשות הרחבת הסמכה לגננות בחנ"מ.
אולי יש מקומות שההתמחות היא לגיל/ מגיל הגן כבר.

והוראה מתקנת יש בלימודי תעודה.
ואם אני מעוני'ינת בהתמחות בליקויי למידה?שנזכה לשמוח
ומה זה אומר לעשות הרחבת הסמכה? מתי עושים את זה ? אחרי שלומדים 4 שנים לתואר ראשון בהוראת חנ"מ?
עם תואר בחנ"מ אפשר לעבוד גם עם ל"ליעל מהדרוםאחרונה
לק"י

לא צריך התמחות מחוייבת.
(מי שלומד חנ"מ יכול לעבוד גם בכל סוגי החנ"מ, וגם בחינוך רגיל).

הרחבת הסמכה זה להוסיף עוד תחומים שתוכלו לעבוד בהם. נגיד אם לומדים רק יסודי, ורוצים ללמד גם בתיכון. ועושים את זה אחרי שמסיימים את התואר.
בתלפיות יש לימודי הוראה מתקנת במקביל לתוארטארקו
לא יודעת אם יש שם אפשרות לתואר בגננות חנמ או שזה רק ל6-21 כי בדקתי רק את האופציה של 6-21
באורות יש תואר בגננות חנמ(0-6)
עזרה בפעילות נושבת באוויר!

שלום, אני מעבירה פעילות בגן בנורא השכלת משהו מכיר שיר או דקלום נחמד וקצר בנושא?

אולי זהבת של השם

שלושה עלים היו על הענף,

בא הרוח השובב ובו נשף,

פו נשף, פו נשף

והעלה נקטף.

שני עלים נותרו על הענף,

בא הרוח השובב ובו נשף,

פו נשף, פו נשף

והעלה נקטף.

עלה אחד נותר על הענף,

בא הרוח השובב ובו נשף,

פו נשף, פו נשף

והעלה לא עף,

פו! פו! פו נשף! (נשיפות חזקות יותר)

פו! פו! פו נשף!

והעלה סוף סוף נקטף.

הסתדרת? אני מכירה שיר חמודיעל מהדרום
אשמח לשמוע גם לפעילות הבאה נושבת באוויר!
הנהיעל מהדרום
לק"י

ברוח הסתיו עלים קלים
מעל העצים נושרים, נופלים.
עלי השלכת, עלי השלכת, עלי השלכת
נושרים, נופלים.

חבל שאין לי איך לשיר לך את זה
מקסים !!!!!נושבת באוויר!
תודה למורה למוזיקה שעבדה אצלינו לפני שנתיים..שיר חמודיעל מהדרום
איך קוראים לה .!.!נושבת באוויר!
היא רק לימדה אותו...לא חיברהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

(קוראים לה אנה).
שיעור על חוש השמיעהאנונימי (פותח)
אני מעבירה שיעור על חוש השמיעה לילדים כיתה ד' עם לקויות למידה.
לא יודעים לקרוא.
מחפשת דרך ללמד אותם על הצורך בחוש השמיעה כדי להיזהר מסכנות (אמבולנס, אזעקה, מכונית בכביש, גשם וכדו') יש לכם רעיון איך אפשר ללמד את זה?
רק כדי להיזהר מסכנות?נושבת באוויר!אחרונה

לא גם על הצורך בכללי?

אולי להציץ בסרטונים של זהירות בדרכים יש שם סרטון על ילד שעובר במעבר חציה עם אוזניות והוא לא שומע בעוד שהנהג בדיוק באותם רגעים מסיט את עייניו מהכביש.

אפשר לעשות שמש אסוציאציות על למה בכלל אנו צריכים את השמיעה.

אפשר לדבר על הצופר במכונית. הוא נועד כדי למנוע סכנה על ידי שמיעת הצפירה.

משטרה ואמבולנס משתמשים בצופרים שלהם על מנת שנהגים אחרים יפנו להם את התנועה ויאפשרו להם להציל חיים.

 

את אומרת שהם עם לקויות למידה הייתי משלבת מדיה שיהיה עוד סגנון למידה. אפשר להתבונן על הסרטונים ולנסות להבין למה השמיעה באותם סיטואציות חשובה כלכך  

 

עזרה בנושא פעילות הכרותטלוי
היי חברים,
קוראים לי טל לוי ואני סאודנטית שנה ב' להוראה בחינוך מיוחד.
אני צריכה את עזרתכם ונסיונכם.
אני צריכה לעשות פעילות הכרות לילדים בכיתה ג' עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית (4 ילדים).

יש לכם רעיונות במקרה?
הסטודנטית אצלינו הכינה חבילה עוברת עם שאלות היכרותיעל מהדרוםאחרונה
ילד עם לקות שמיעהלב טהור:)

בס"ד

 

שאנחנו עדיין לא יודעים אם הוא יעלה שנה הבאה לכיתה א' או שישאר שנה נוספת בגן.. בכל מקרה הוא צריך כיתה מונגשת ואין כזו במקום בו הוא גר.. 

האם אפשר להגיש בקשה להנגשת כיתה כבר עכשיו או רק שנדע בוודאות מה מצבו?

 כי אאל"ט אפשר להגיש בקשה כזו שנתיים מראש.. לא?

אני פשוט מפחדת שבסוף הוא יעלה ולא תהיה לו כיתה מונגשת..

 

מה אתם חושבים?

 

מהו הקשר בין השאלה המצויינת לבין התגובה הנוכחית?meirko20אחרונה
בס"ד
למגיבה האנונימית שלום וברכה!
אולי תסבירי לנו, בבקשה, מהו הקשר בין מה שכתבת והפסוק שהוספת מספר תהילים, לבין מענה (ראוי) לשאלה החשובה שהעלה / העלתה האב / האם (לא ברור מי כתב/ה את השאלה!) אודות ילד עם לקות שמיעה?
בכל מקרה, לענ"ד, כדאי להגיש בקשה כזו למנהל/ת ביה"ס שבו הילד לומד עם העתק למנהל/ת מחלקת החינוך ברשות המקומית, היות שידוע שביצוע מעשי של שיפוץ של כיתה מונגשת לוקח בפועל לפחות מס' חודשים, אם לא למעלה מכך!
אישית, אני מכיר את הבעיה והחשיבות הרבה להקמת כיתה מונגשת לתלמיד/ים בעל/י לקות שמיעה - היות שבביה"ס שבו אני מלמד שופצה ושודרגה כיתת לימוד שבה למד אצלנו תלמיד בעל לקות שמיעה שהיה זקוק לכיתה מונגשת כזו - וב"ה שופצה והונגשה עבורו כיתה כזו וזה סייע לתלמיד מאד, ב"ה!
מכשיר שמיעה מהבהבלב טהור:)
בס"ד

יש לי ילדה בגן שהמכשיר שלה החל להבהב...
מה זה אומר? שנגמרה הסוללה?
לכאורה כן.שריקהאחרונה

ההורים לא יודעים לומר לך?

 

סוללה זה משהו שמחליפים כל כמה ימים, הם אמורים לדעת.

 

"מתן" - מכירים ?בן מערבא

 

פעם הם עמדו בזכות עצמם, היום נראה לי הם משוייכים לעזר מציון. אני מחפש את הטלפון של צביקה אם מישהו או מישהי כאן מכירים. אשמח לקבל את המספר שלו באישי.

לא מכירה אבלרק אמונה

בעזר מציון עונים מהר ויכולים להפנות

כבר הסתדרתי. תודה.בן מערבאאחרונה


לימודי חינוך מיוחדאנונימי (פותח)
מישהי יודעת אם קיימת אפשרות ללמוד הוראת אומנות וחינוך מיוחד? ואם כן אז באיזה מקומות?
תודה מראש לכל העונות
אולי תרפיה באומנותבת של השם

במכללת אמונה וכדו

תרפיה באומנות זה רק תואר שני..Moro
אני מחפשת מקום שלומדים בו הוראת אומנות וחינוך מיוחד ביחד
אולי תבדקי בתלפיות..שנזכה לשמוח
נראה לי זה כולל להיות מורה באומנות, לא חושבת שבחינוך מיוחד, אבל אפשר לשאול אם אפשרי
אני חושבת שיש שם חנ"מ+אומנותיעל מהדרוםאחרונה
אני יודעת שיש אתריםרק אמונה

שמרכזים את כל הלימודים

באלי שזה יהיה פורום סגור לכמה דקותפה לקצת
לילה טוב
מוזמנת תמיד לאישירק אמונה

וגם להשתמש באנונימי

וחוץ מזה שאם באמת יהיה ביקוש אז..

זה היה משהו שלא התאים גם לאנונימיפה לקצתאחרונה
אבל לא רציני. לא באמת צריך שהפורום יהיה סגור

תודה
אישור צילום הילד בעמותה לילדים בסיכוןTrinity
שבת שלום,
בני נמצא בגן תקשורת של העמותה לילדים בסיכון. באחד הסעיפים בחוזה עלי לחתום שאני מסכימה שיצלמו אותו מדי פעם בטיפולים לצרכי הדרכה והצילומים הם לצרכי העמותה ואינם מפורסמים.
נאמר לי שאם לא אחתום אז הגננות גם לא תוכלנה לצלמו גם באירועים שגרתיים בגן כדוגמת ימי הולדת.
האם זה מקובל ?. האם זו התניה לגיטימית?
נשמע ממש מוזררק אמונהאחרונה

ממש מבינה אותך כאמא

אז איך התחילה לכם השנה?לב טהור:)
בס"ד

מרוצים ממקום העבודה?
מהרכב הילדים?
מהצוות?

שתפו בחוויות טובות ותיושות מההתחלה
אני אתחיללב טהור:)
בס"ד

ב"ה אני ממש מרוצה וטוב לי מאוד!
למי שפספס- שנה שעברה עבדתי בגן התנהגותי-רגשי, והשנה בחרתי לא להמשיך שם ולעבור לגן שפתי. זכיתי ויש לי בגן 8 ילדים מקסימים! כייף לי ממש להרגיש שאני מתעסקת בעשייה וקידום ולא כל הזמן בבעיות משמעת..
הצוות שלי מאוד חמוד תודה לא-ל
ויש לי גם בת שרות מקסימה ממש!
וגם אני אוהבת את המקום שהגן נמצא בו!
שתמשיכי להנות ולהתרם ממקום העבודה שלך כל השנה!!אם+7

בהצלחה!

 

כיף לבת שירות שאיתך שאת ככה שמחה בה תפוחית 1
מניסיון של חברות מאוד משמעותי היחס של הצוות לבת
ב"ה תודה על הפרגון!לב טהור:)


רעיון מעולהרק אמונה

כיף לשמוע שאת מרוצה 

 

אני עוד לא התחלתי עבודה 

מבררת על לימודי תרפיה במשחק 

 

נהנית לראות את תלמידת שנה שעברה פורחת 

כנראה אמשיך לעבוד איתה אחרי החגים

וואלה! כיף לך!אם+7

בהצלחה רבה!

הרבה הרבה הצלחה!לב טהור:)


תודה לכםרק אמונה


לימודי תרפיה במשחקחי(נ)וך

אמנם אני לא מהתחום של חינוך מיוחד, אבל ראיתי שאת מתעניינת בלימודי תרפיה במשחק.

התחלתי ללמוד עכשיו לימודי תעודה בתחום הזה במסגרת חרדית בת"א. אם זה מעניין אותך- אשמח לתת לך פרטים באישי.

 

בהצלחה! 

תודה רבהרק אמונה


לשלוח לך פרטים?חי(נ)וך


אפשרירק אמונה

מענין אותי לראות פרטים ותוכנית לימודים כדי להכיר

 

מעשית זה רחוק לי מידי 

שלחתי לךחי(נ)וך

בהצלחה!

תודה!אם+7אחרונה


ב"ה התחלתי שנה שניה שירות בגן עיכוב התפתחותי שכולל את הכלשנזכה לשמוח
ושנה שעברה התנדבתי בגן שפתי.

ב"ה בחמישי שעבר היה לי יום היערכות והכרתי את הצוות והילדים החדשים שלא היו בשנה שעברה.

איכשהו הרגשתי ישר חיבור לאיזה ילד מתוק

ב"ה פתחנו שנה עם כל ילדי הגן ביום ראשון,
והיה שבוע טוב וכיף איתם ב"ה
יש יותר חיבור לילדים,
ואני מחכה כבר לעבודה איתם בע"ה
הם מתוקים מאוד ואני מקווה שיהיה לי כיף איתם ןעם הצוות .

על השבוע הראשון היו אתגרים,
אבל הזכרתי לעצמי שיש להם קושי ואני צריכה לזכור את זה,
אז זה עזר לי אחר כך להסביר לילד משהו וגם לנסות להיות שם בשבילו ב"ה.

בע"ה נעשה ונצליח!

שיהיה בהצלחה לכולנו

נ.ב- @לב טהוראשרייך על הפרגון לבת שירות ועל ההערכה שלך כלפיה

מה שלמדתי מהשנת שירות הראשונה שזה ממש חשוב שיתנו לבת שירות להרגיש שהיא חלק מהצוות לכל דבר וב"ה זכיתי בצוות מהמם
ואני מקווה שגם השנה ארגיש בכך אמן
אמן!לב טהור:)

בס"ד

 

ו- ואו איזה כייף שהתחיל לך טוב!

 

בעז"ה שרק ימשיך לך ככה

 

בהצלחה רבה.מיכל318
בתור בת שירות בחינוך מיוחדאנונימי (2)
זה ממש כיף ומחזק שמפרגנים ומעריכים!
כל הכבוד! זה ממש לא מובן מאליו!
אוטיזםואילו פינו
מתחילה עבודה מעשית בבית ספר לאוטיזם..
לא נפגשתי עם התחום הזה בכלל. שאר התחומים ממש פגשתי ומאוטיזם אני קצת נרתעת..
עשיתי קורס על אוטיזם אבל הוא היה מקוון ולא למדתי ממנו כמעט כלום..
אשמח לטיפים לעבודה עם ילדים אלו.. ובכלל מה יש לכם לספר לי עליהם
תודה!
בהצלחה רבה,זה אתגר ,אבל עם גבולות ואהבה הרבה הצלחה!בת של מלך העולם

אוטיזם זה קושי בתקשורת.כולל סקלה רחבה מאוד.מאלה ה"נמוכים" שקשה להם לדבר,עושים תנועות חזרתיות,

 

מקובעים על דפוסי חשיבה והתנהגות מסוימים,עד לאלה שמדברים ,מתפקדים די טוב,בעצמאות אבל עדיין

 

יש להם קשיי תקשורת וחברה.

 

אני מעתיקה הגדרה של מנהלת בי"ס לאוטיזם:"לאוטיזם יש 3 תסמינים מרכזיים:

 

קושי בתקשורת-גם תקשורת מילולית,חלק מהאנשים עם אוטיזם מדברים מעט מאוד או בכלל לא,וגם תקשורת

 

בלתי מילולית,"תקשורת חברתית",כמו יצירת קשר עין,הבנת הבעות פנים ושפת גוף.

 

קושי ביחסים בין אישיים-למשל קושי לשחק יחד עם אחרים,קושי להבין שהזולת יכול לחשוב או להרגיש שונה ממנו.

 

קושי בהתנהגות-דיבור או מעשה שחוזר על עצמו שוב ושוב,למשל,תנועות של נפנוף ידיים או נדנוד הגוף,וגם תחומי עניין מוגבלים,

 

למשל,התעניינות רק ברכבות או בחלל.

 

לרוב האנשים עם אוטיזם יש זיכרון טוב מאוד,ויכולת מאוד מפותחת לקלוט ולהבין מידע חזותי.יש להם תמימות מסוימת,

 

ותפיסה חזקה של "נכון ולא נכון".

 

עד כאן הציטוט.אם יש קשיי התנהגות,תתייעצי בבית הספר,באיזו שיטה הם עובדים,תלמדי היטב את השיטה.

 

לילדים הללו המקסימים שפה אחרת,חובה ללמוד אותה ,להציב להם גבולות והכי חשוב לאהוב אותם עם הרבה סבלנות!

 

הרבה הצלחה!

קיבעון מופיע גם אצל ילדים בתפקוד גבוהיעל מהדרוםאחרונה
יש לי מצגת על אוטיזםפיצוחית

שילדה אוטיסטית מספרת על הבעיות של עצמה.. ממש חמודה. אם תרצי אוכל להעביר לך בפרטי. מספר שמה את כל הבעיות שלהם וההתמודדות וכו.

אשמח! תודה!ואילו פינו
אוטיזםרק אמונה

אגב יותר מאוחר 

אבל בינתים@יעל מהדרום 

אם את לא עסוקה בהם עצמם עד מעל הראש

תודה על התיוג יעל מהדרום
לק"י

ואילו פינו- מהעבודה המעשית עצמה תלמדי הכי טוב.
יש סקלה רחבה מאוד של ילדים עם אוטיזם. אם תרצי משהו ספציפי אשמח לעזור.
מזל טוב לפורום חינוך מיוחד קולללווווווורק אמונה

יום הולדת שנה הנה זה בא

לא יאומן הא?

 

 

אז מה אני מאחלת לפורום?מלך

שיהיה מלא בדברים טובים

במחשבותחושב

בחפירות חופר

מתפלפלבפלפולים ודיונים

ישן שהפורום יהיה עירני

 

שנעזור וניעזרמחשבמיקרופון

כולנודוסאישה

 

מנפנףאז להתראות

 

ומחכה לשמוע מה אתם בוחרים לאחל לפורוםקורץ

ואם תרצו להאיר להעיר או לחדש אנחנו כאן תמיד איתכםחושף שיניים(משתדלים)

לילה טוב 

 

מזל טוב!!!!!!!!!אם+7

כל הכבוד לך קודם כל,

על המאמצים, האמביציה והמוטיבציה,

על טוב הלב והפרגונים לכל, אבל לכל אחד.

מה מאחלים?

די איחלת הכלחיוך.

אז- לו יהי...

בהצלחה גם בהמשך כמובן!

וואו... כבר שנה??לב טהור:)אחרונה
בס"ד

זוכרת שהוא רק נפתח... מדהים איך שהזמן עובר מהר...
דרושיםרק אמונה
שאלהבת של השם

ילד שמדבר לעצמו זה נורמלי?

בגיל 10,11,12..

באיזה אופן הוא מדבר לעצמו?נושבת באוויר!
ומה תוכן הדברים
הרבה ילדים מדברים לעצמם גם בגיל הזה ..מאוד תלוי.
את יכולה לשתף סיטואציות ?
נגיד תוך כדי משחקבת של השם

או אומר-עכשיו אני אעשה את זה, סיימתי, וואי מאוחר צריך ללכת..

לי אישית זה לא נשמע מדאיג אבל אני פחות מבינהנושבת באוויר!
בנושא
גם בעלי עושה את זה ;)מחשבות....
זה עוזר לו לסדר את המחשבות ולהתמקד במטרה.. לא חושבת שיש לו איזושהי בעיה..
זה נשמע שהוא מחקה משהו בסביבתו שעושה כך.אם+7


למה את חוששת?יש עוד סימנים מדאיגים?רק אמונה


כןבת של השם

הוא סגור כזה, קצת אובססיבי, לא מרפה עד שעונים לו..

אולי להתיעץ עם רופא ילדים או התפתחות הילדרק אמונה

שיראו את הילד 

הייתי אומרת אפילו יועצת או פסיכולוגית

אם את דואגת 

תודהבת של השםאחרונה


המלצה על 2 ספריםבן מערבא

הספר הראשון הוא "ילד שלי מיוחד" של עירית חגי, והספר השני הוא מעין המשך שהיא כתבה יחד עם בעלה ונקרא "יש לי ילד אחר".

הם כתובים טוב, בצורה מעניינת, עם מלא סיפורים שמתארים התמודדויות שונות, ולא בכתיבה אקדמית יבשה ומשעממת.

 

 

אם מישהו או מישהי רוצים את הספר הראשון אני יכול להשאיל אותו. 

 

 

אשמח גם לשמוע תגובות ממי שקרא או קראה כאן את הספר (ים).

מענין תודה על ההמלצה!רק אמונה


קראתי את הספר הראשוןלב טהור:)
בס"ד

לפני משהו כמו 3 שנים.. נעזרתי בו לצורך עבודה שהייתה לי בלימודים.
באמת נשאבתי לסיפורים שם..
כן, אחד הדברים שנהניתי מהם זאת הכתיבה הקולחת של הסיפוריםבן מערבאאחרונה

ואם נהנית מהראשון כדאי לך לנסות גם את השני, אע"פ שלא תקבלי על זה ציון...

סופשנה מתקרב בחינוך המיוחדתותי77
תעזרו לי מה לקנות למטפלות המדהימות לא פחות מהבן שלי בתקציב מוגבל ומצד שני להראות את כל הערכה אליהן.
באמת קשה לי לחשוב מה
לכתוב להן מכתב. זה הכי מרגש ומחזק שיש.רחפת..
ואפשר לתת שוקולד עם מגנט יפה עם כיתוב מתאים.
וואו מרגשרק אמונה

מה התקציב למתנה?

 

מכתב בסגנון הזה ילך?

למטפלת הנפלאה שמקרב הלב נתנה 

את ילדי השקתה בהמון מסירות ואהבה 

רוצה רק לומר תודה 

 

או פעם ראיתי במגנט ובמחזיק מפתחות(שזה גם רעיון למתנה)

לתת כמו פרחים שמפיצים את ריחם 

בלי חשבון בלי תמורה

סתם כך מפני שהם פרחים

 

או זה (מאתר הברכות הישראלי מומלץ)

עט עם חריטהשמחי בת ציון
עט עם חריטה.
משהו קטן ושימושי עולה בסביבות 30-35 שח
ולכתוב. משהו פשוט למשל:
איילת יקרה,
בהערכה רבה, חני
ואיי תודהתותי77
בסוף מצאתי מתנה מושלמת קניתי עציצים לכל מטפלת. באמת שיצא יפה ומרשים. ואני יודעת שהמילים הכי חשובות.
תודה
תודה שעדכנתרק אמונה


לב טהור:)אחרונה
בס"ד

באמת שבסופו של דבר המכתב הכי משמעותי

השנה 2 מטפלות פרא-רפואיות שעבדתי איתן נתנו לי מתנה סימלית ומכתב שבו כתבו לי כמה נק' חוזק שראו בי בתור גננת. זה הכי שווה ומחזק בעולם!
סיפור משבתבן מערבא

 

אירחתי השבת בבית ילד עם תסמונת דאון מהעבודה שלי. הוא אוהב ניגונים של קרליבך אז רציתי לקחת אותו בערב שבת לבית כנסת שיש שם את זה, למרות שאני בד"כ לא מתפלל שם (בסוף ממש התאכזבתי, בסה"כ עשו איזה ריקוד קטן וזהו. ממש קרליבך. לא משנה, אבל הוא נהנה, זה מה שחשוב).

 

באיזה שלב בא איזה ילד והסתכל לכיוון שלנו, חשבתי שהוא מסתכל בכלל על אחיין שלי שישב לידי כי הבנתי שזה הילד שהוא כל הזמן מתלונן שהוא מציק לו, אז נעצתי בו מבטים שיתרחק ולא יחשוב להתעסק איתו. עוברות כמה דקות ואותו ילד חוזר, הפעם עם חבר שלו, מצביע על הילד שבא איתי וצוחק. הייתי בשוק! אני הרבה שנים עם ילדים כאלה, הסתובבתי איתם המון גם בחוץ וגם במקומות הומי אדם, ואף פעם לא נתקלתי בדבר כזה. הפעם האחרונה שהיה זכור לי דבר כזה היתה לי לפני יותר מעשרים שנה כשהייתי בבית ספר יסודי, וראיתי ילדה עם פיגור הולכת ברחוב וכמה ילדים מצביעים עליה וצוחקים. חתיכת פלאשבק נוסטלגי.

 

והוא ? בכלל לא קלט את הסיטואציה. הסתכל לכיוון שלי ודפק לי חיוך. (לא מעט פעמים קינאתי בילדים כאלה, על המצב הזה של "אין שכל אין דאגות", החוסר מודעות הזאת שאמנם מונע ממך את מה שהחיים יכולים להציע לחיוב, אבל גם חוסך ממך את מה שהחיים יכולים להציע לשלילה, חיים בשלווה, בלי מציאות של "יוסיף דעת יוסיף מכאוב").

 

אחרי התפילה ניגשתי לאבא של הילד והערתי לו על ההתנהגות של התכשיט שלו.

 

אני באמת אוהב אותם, ואני מסתכל עליהם בגובה העיניים, אז אני לא מתבייש בהם, להיפך. חוץ מזה שהייתי המום לא נפגעתי ולא התרגשתי במיוחד. אבל זה גרם לי לחשוב איך הייתי מרגיש אם זה היה הבן שלי או אח שלי. אולי אז הייתי יותר רגיש ופגיע ? איך באמת אבא שלו היה מרגיש אם הוא היה שם ?

 

 

ואנקדוטה קטנה כדי לסיים בנימה יותר נעימה. במהלך השבת הוא יושב איתי ואומר לי: תתחתן ! אני אומר לו: סבבה. עם מי ? 

הוא אומר לי: עם ****, אני אומר לו: מה?? היא נשואה!!! הוא אומר לי: אז מה ? היא יפה! (איך צחקתי. שיהיה בריא).

אח! איזה חמודים שהם!אם+7

אני איתך, מה לומר?

אין מילים!

ברור שזה חינוך מבית, מהבטן, מהינקות.

זהו.

וברור שהילדים שלך בעז"ה יתיחסו אחרת.

על הסיפור בסוףרק אמונה

הם מצחיקים ויש להם הסתכלות מזוית אחרת אין מה לומר.

 

מענין איך האבא הגיב?

כואב הלב ילדים זה עם ...

דיברתי היום עם מישהי שבעלה היה בתפילהבן מערבא

וראה את הסיטואציה ואמרה שהוא חזר הביתה מבואס וכועס ממה שראה.

 

וממה שהבנתי מדובר כנראה בתכשיט לא קטן, והאבא כנראה מכיר את הסחורה שלו, אז הוא בעיקר הנהנן בהבנה.

 

וואורק אמונה

לפחות הוא הבין לפעמים ההורים בעצמם הם המקור להתנהגות הילד

חמוד!יעל מהדרום
לק"י

הזכרת לי שלפני כמה שנים היה לי תלמיד שאהב שירים מרוקאים/ מימונה, אז היינו עובדים איתו ולקינוח שמים שירים, והוא והסייעת היו רוקדים
לדאונים האלה יש חן מיוחדבן מערבא

הנה מכתב (אחד מני רבים) שכתב לי אחד הילדים (שבהחלט יודע לעצבן ולהרגיז כשהוא רוצה!!!). אהבתי את הפיוטיות:

 

ל___ היקר

 

תודה רבה שאתה **** (לא הבנתי את הכתב) אותנו.

אנחנו כמו מיטה שאתה כמו אבא שלנו. אתה שם את הילדים שלך.

 

אוהב אותך 

מאוד מאוד.

 

_____

יואו!! מקסים! אהבתי את הדימוי...יעל מהדרום
לק"י

(אני עובדת בבית ספר יסודי לילדים אוטיסטים).
אשרייך. לטעמי אוטיסטים זה עולם יותר קשה.בן מערבא


בטיפול זה קשה יותר.פיצוחית
בבתי רפואה לפעמים פחות..



מכירה גם וגם מקרוב..
את יכולה לפרט ?בן מערבא
מה הכוונה בבתי רפואה לפעמים פחות ?
לרובפיצוחיתאחרונה
ממה שני רואה השהיה בבתי רפואה-התדירות. והזמן שנמצאים שם ויש צורך לטיפולים. זה יותר אצל תסמותק מאשר אצל אוטיסטים. (גם שאוטיסטים במעקבים גם דחופות יחסית)
וואוו הזכרת לי נשכחותרחפת..
לפני כ3 שנים, הלכתי עם הפר''ח שלי (על הספקטרום האוטיסטי) להכל בשקל, במטרה ללמד אותו להתנהל עם כסף וסתם כחוויה שונה לעשות יחד.

הוא בחן ערימה של קוביה הונגרית.. והמוכר נער צעיר סורק אותו בעיניו, ואומר לו: "זה לא בשבילך, אתה יודע לקרוא בכלל??!"

הייתי בהלם מוחלט. כשהתעשתתי נעצתי בו מבט של 'עוד מילה אחת ואתה מקבל כאפה' והוא השתתק ב''ה.

לאחר שנפרדתי מהחניך שלי חזרתי לחנות לדבר איתו, הסברתי לו מה זה חינוך מיוחד ובאופן כללי מה זה אומר לכבד אנשים שונים.. לזכותו הגדולה ייאמר שהוא התנצל על ההתנהגות שלו. ניכר היה שהוא ממש התבייש בעצמו וזה היה מעומק הלב.
טוב שחזרת אליו..יש אנשים חסרי מודעות לגמרייעל מהדרום
סיפור מזעזערק אמונה

איזה מקסימה את איך הגנת עליו והסברת

וואו 

תודהרחפת..
כמו שיעל אמרה, חוסר מודעות.. שהרבה מזה אני חושבת שנובע ממחוסור בדמות סמכות טובה ומעצימה ולא משתמשת בהשפלה כדי לחזק את ה'אני' שלהם. שהוא לא צריך להיות על חשבון אחרים כדי להרגיש חזק.
נכון ממש ככה ועצוברק אמונה


מעניין אותי. איך הפר"ח שלך הגיב ? הוא נפגע ?בן מערבא


חושבת שהוא לא הבחין בנימת הזלזולרחפת..
מבחינתו זו הייתה שאלה רצינית אם הוא יודע לקרוא.. (זה מאפיין ילדים על הספקטרום שיותר קשה להם להבחין בסבטקסט)

מה שכן, לפעמים הוא היה כועס על אנשים שהרגיש מהם התנשאות ולמד איך להגן על עצמו ולדרוש את מה שמגיע לו.
(זה יכל להיות גם אני לפעמים;))
עדכון מהיוםבן מערבא

פגשתי הערב את האבא של הילד בבית כנסת שלי והוא אמר לי שהוא תפס את הבן שלו לשיחה והוא חטף על הראש, ושהוא היה רוצה לפגוש אותו שוב כדי להתנצל, אמרתי לו שהילד עצמו, למרבה הצער (?), לא הבין את הסיטואציה ולא נפגע, ושאני מסופק מזה שהוא מילא את החובה שלו כאבא.