שרשור חדש
באיזה אוניברסיטה/מכללה למדתן...? ממליצות?מתו"ש
מכירות אולי מישהי שלמדה חינוך מיוחד ב:
- בר אילן
- מכללת רמת גן
- מכללת לוינסקי
- בית ברל
- סמינר הקיבוצים
או מקום אחר מעורב באיזור המרכז?
יעזור לי מאד!!!
מישהי מכירה את מכללתבת של השם


מישהי יודעת אם יש תואר ראשון בחנ"מ במכללת מבח"ר בבני ברק?בת של השם

באתר שלהם זה לא מופיע ברשימת המסלולים אבל כשחיפשתי בגוגל "תואר ראשון במבח"ר" זה נתן לי עמוד כזה באתר שלהם כאילו שיש את זה..

לא נראה לי שיש שםרק אמונה

נסי את מכללת בית וגן

אני חושבת שיש להם מסלול השלמהשריקה

לבנות שלמדו חנ"מ בבית יעקב, אבל לא עשו תואר.

 

לא נראה לי שיש להם מסלול לימודים מלא של חנ"מ.

(ליתר דיוק, כמעט בטוחה שאין)

תודהבת של השםאחרונה


תנ"ך לכיתה טחדשה כאן27
שלום במסגרת לימודיי אני עושה עבודה מעשית בכיתה קטנה ומלמדת תנ"ך.
אני קצת מסתבכת ואשמח לעזרה אם יש מישהי שמלמדת תנך בגילאים האלה ויכולה לעזור לי

תודה
לא כתבת איזה גילאים, אם תכתבי אולי יוכלו יותר לעזור לך.שריקה


תודה.. ציינתי בכותרת לכיתה ט'חדשה כאן27
אופס, לא שמתי לב |נבוך|שריקה

בהצלחה בכל מקרה

הכל בסדר..חדשה כאן27אחרונה
בכל מקרה אשמח לרעיונות - איך אפשר לפתוח שיעור בצורה מעניינת ובכל זאת להתחבר למה שהיה בשיעור הקודם.

בניית שיעורים לחינוך המיוחדנשימה עמוקה
היי,
בעבודתי כמורה בחינוך מיוחד ספציפי, יש לי קושי עצום עם בניית השיעורים. זה מרגיש ממש להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. גם אם אני לוקחת מערכים קיימים (או תוכנית לימודים שנתית), אני צריכה להתאים אותם ובסוף יוצא שיעור עם זיקה בלבד למערך שממנו נלקח.
אני משקיעה הרבה מאד זמן בבניית השיעורים (בעיקר רעיונית) ולפעמים ברור לי שיש דרכים יותר אפקטיביות לעשות זאת.
אני מחפשת דרכים להשתפר בבניית מערכים.
נגיד מאד עוזר לי לכל שיעור להגדיר פתיחה גוף וסיום. אשמח למקורות ספציפיים בהם אוכל ללמוד בצורה מסודרת יותר על בניית מערכים ואשמח לשמוע אפילו על השתלמות ספציפית אם יצא למישהי לעשות.
אשמח גם לקבל הצעות למסגרת קבועה לשיעור או כל עצה אחרת ממישהי שעובדת במסגרת מיוחדת שמזדהה.
תודה רבה!
היי, רציתי לשאול אם יש עבודה בתחום חנ''מ לגיל הרךשנזכה לשמוח
שלא מחי'יב להיות גננת..?

מעני'ין אותי התחום ואוהבת מאוד ילדים,
אבל מחפשת משהו שהוא לא בהכרח להיות מורה או גננת בסוף.

יש דבר כזה?


@רק אמונה
@צביה22
@יעל מהדרום
תרפיסטית (תואר שני או לימודי תעודה אחרי תואר ראשון)יעל מהדרום
לק"י

קלינאית תקשורת
מרפאה בעיסוק
ואין עוד אפשרויות?שנזכה לשמוח
זה מה שעולה לי כרגע....יעל מהדרום
סייעת חינוכית, גננת שי"ח (שילוב),טיפול רגשיבת של השם


מוסיפה- אפשר גם ללמוד לעשות אבחונים שוניםבת של השם

(דידקטי/ קשב וריכוז/ תעסוקתי/ רגשי/ז.י.ס), אפשר ללמוד יעוץ חינוכי או ניתוח התנהגות כתואר שני, או יעוץ אחר כמו יעוץ משפחתי/רגשי/הורי/תעסוקתי/ארגוני, אפשר ללמוד שיטה טיפולית כלשהי (כמו: טיפול בסנוזלן/ רפלקסולוגיה/ הגישה הנוירו-התפתחותית/גרפולוגיה/שיטת טומטיס/DIR, Son-Rise , NLP/EFT..), 

זה לא אומר שצריך ללמוד פסיכולוגיה?שנזכה לשמוח
לא נראה לי שחובהבת של השם


לאיעל מהדרוםאחרונה
מה צריך ללמוד כדי לעשות אבחון? סתם מתעניינתתפוחית 1
תודה רבה לכן! שבוע טוב ושמח בע"השנזכה לשמוח
לא מכירה לעומק את כל האפשרויות, אבל אכתוב ממה שאני יודעתצביה22
סה"כ נראה לי שכתבו פה את האפשרויות השונות, אני רק אנסה לעשות קצת סדר-
יש אפשרות לעבוד בתור סייעת (אישית לילד מסויים- משולב או שלא, או סייעת בכיתה או בגן של חינוך מיוחד) זה לא דורש שום תואר או תעודה ממה שאני יודעת (ובהתאם תנאי העבודה לא תמיד קלים ומן הסתם המשכורת לא גבוהה, אבל אני לא באמת יודעת כמה...)
יש אפשרות ללמוד חינוך מיוחד אבל לעבוד במשהו פרטני כמו גננת שי"ח.
יש אפשרות ללמוד מקצוע פרה-רפואי (קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, ולעבוד במסגרת של חינוך מיוחד)
ויש אפשרות ללמוד טיפול רגשי (במוסיקה, באומנות, בחיות, בתנועה וכו'), אבל פה הלימודים יותר ארוכים כי זה לא תואר ראשון (צריך תואר ראשון במקצוע טיפולי כלשהו, נראה לי שכן מדעי החברה יכול להיות מתאים, ואז ללמוד טיפול רגשי כתואר שני או כלימודי תעודה).
היי, תודה רבהשנזכה לשמוח
מה הכוונה לגננת שי"ח?
מישהי שמלווה באופן פרטני ילד שמשווה בגן רגיל אבל צריך סיועצביה22
והיא לומדת גננות חנ"מ?שנזכה לשמוח
נראה לי שכן, אבל באמת אני לא מכירה מקרוב אז לא רוצה לקחת אחרצביה22
ולא יודעת למה הקישור לא עובד, ניסיתי שוב אבל עדיין לא הלך... אבל אין בו באמת הרבה מידע, זה כתוב יותר להורים שרוצים גננת שיח לילד שלהם.
אבל כתוב שם שבאמת זה עם הכשרה של חינוך מיוחדצביה22
"גננת שי"ח (גננת שילוב) היא גננת בעלת הכשרה לחינוך המיוחד, העובדת עם ילדים מתקשים הלומדים בגנים רגילים."
זאת לא גננת שילוב?שנזכה לשמוח
נראה לי שזה שני שמות לאותו דבר, אבל לא בטוחה...צביה22
תלמידה שנתקעת בקריאהאנונימי (פותח)

יש לי תלמידה שקוראת בצורה די שוטפת ונכונה, ומבינה מה שהיא קוראת. העניין הוא שמדי פעם היא נתקעת בקריאה, מתעקבת קצת, ורק אז מצליחה להוציא את המילה. זה יכול להיות גם במילים פשוטות ומוכרות. כמובן שזה קורא גם במילים מורכבות יותר, ושם הרבה פעמים היא גם קוראת לא נכון.

מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לה?

לתת לה את הזמן בנחת, כי אם נלחצים זה יותר תוקעבת של השם


תודהאנונימי (פותח)

ולא נראה לך שאני צריכה לעשות עוד משהו כדי לעזור לה ולקדם אותה?

השאלה מה הגורם לקושיאנונימי (3)
בס"ד
הם המילים האלה חוזרות על עצמם
יש גורם משותף ביניהם (אותיות דומות, (בצורה בצליל) או משהו אחר)

מתיאור כזה כללי אין דרך לדעת אם יש בעיה בעיה זה דבר שמאבחנים לארוך תקופה עם משהו שרואים שגורם כנראה לקושי.

בכל זאת אני אגיד מה הזכיר לי ישירות זה שיש שיטות קריאה.
השיטה הרגילה שמלמד ילדים אותיות וצלילים ומתוך כך גם מילים
לפעמים הדרך הזו קשה לילד והוא ממציא לעצמו שיטה לזכור את המילים שהוא צריך ואז כל עוד המילים מוכרות לו הוא קורא מציון וברגע שמגיע מילה שפחות מוכרת אז יקח לו זמן לפענח אותה כי הוא לא רגיל לקרוא אותיות וצלילים.

אבל כמו שאמרו חשוב לא להלחץ ולבדוק את הדברים לאט לאט האם יש תבנית של שגיאות או קושי ורק אם יש ממצאים ניתן לדבר עם היועצת ואולי לעשות אבחון יותר ממוקד ועבודה בתחום שצריך עזרה אבל בלי לחץ וריצה קשה ללמוד לקרוא וזה לוקח זמן גם לילדים רגילים לגמרי
אני לא יודעת..אנונימי (פותח)

אני לא יודעת מה גורם לזה. אולי קושי בשליפה. כי בעקרון הקריאה שלה מדוייקת וטובה. ופתאם היא נעצרת ונתקעת. לפעמים במילים קלות ולפעמים במילים באמת פחות מורכבות.

 

תודה לך.

בת שנתקעהרק אמונה

לבדוק  ברוגע אם זה מפחד חשש או קושי רגשי

ללמד אותה לקרוא בעינים ובראש בשקט לפני שתגיד בקול 

תודה רבהלמה ככה

אנסה את זה.

אני דווקא לא אוהבת לתת לקרוא קודם בשקטאם+7

כי הרבה פעמים הם קוראים באופן שגוי אך מתקנים לפי הקשר ואני מעדיפה שיתקנו לפי פיענוח מדויק.

 

אני חושבת שהכי נכון זה להטרים לה מילים מהטקסט.

 

לפני כן- לקחת טקסט תואם גיל ולסמן לעצמך את כל המילים בהן נתקעה. ולמצוא איזשהוא קשר או מכנה משותף ביניהם.

 

יש את המילים הקשות- המורכבות לקריאה או פחות מוכרות שזאת קטגוריה אחת ויש את המילים הפשוטות בהן שוגה- אולי הנקוד של כל המילים שמתקשה- זהה, נגיד שמתקשה לזהות הבדל ביו חולם לשורוק וכו'.

 

אחרי שתהיה לך תמונה יותר מדויקת קל יותר לכוון לטיפול המתאים.

 

ההטרמה לפני הקריאה- הכוונה שאת ממפה את כל המילים שאת כבר יודעת שאולי היא תתקל בקושי ולקרוא אותן בנפרד, לכתוב אותם, למרקר אותם בתוך הקטע, ממש לעבוד עליהן, ואז , כשהיא כבר מזהה אותן באופן גלובלי רק אז לקרוא את הקטע.

 

מה שגם עוזר מאוד זה לקרוא טקסטים עם מילים שחוזרות על עצמן כמה פעמים.

את המומחית!רק אמונה


אז ככה-אנונימי (פותח)

תודה רבה על הפירוט, אשמח להמשך עזרה ממך:

 

בגדול נראה לי שאפשר לומר שיש לה 2 סוגי טעויות:

1. מילים לא מוכרות.

2. קריאה לא מדוייקת, בעיקר באותיות שמוסיפים למילה כמו ו החיבור, ה הידיעה, סיומת של רבים וכד'- היא מבינה את הסיפור וקוראת את המילים בצורה הגיונית ומתאימה לסיפור, אבל לא לטקסט.

 

ובעיקר- מה שמפריע זה הנקודה שהיא נתקעת בקריאה פתאם- גם לפני מילים מוכרות. היא אומרת שזה בגלל שהיא מנסה לקרוא לפי זה את המילה ולא לטעות. אבל אולי זה קושי בשליפה..

אוקיאם+7

מילים לא מוכרות- צריך להעשיר את אוצר המילים תואמות גיל .

 

לקחת כל פעם מילה אחת חדשה או שתיים בטקסט, ולעבוד עליה, להסביר, לכתוב משפטים, להביא הרבה דוגמאות של איך המילה משתבצת בחיים, בסיפורים וכו, לכתוב מילון עם ההסבר של כל מילה חדשה וכך להרחיב את הלקסיקון שלה.

 

כאשר תכיר יותר מילים- ותבצע העברה של המילים החדשות לחיי היומיום זה יקל עליה גם את הקריאה וההבנה,

 

בנוסף- תלמדי כח שיעור או מס' שיעורים כלל אחר, כמו ו' החיבור, שוב , עם המון דוגמאות, בכתיבה, בזיהוי בתוך הטקסט, לפני קריאה, היא ממרקרת את כל המילים בהן יש ו' החיבור, וקוראת רק את המילים האלו, ורק אז קוראת בטקסט.

 

כדי לשפר את הדיוק בקריאת מילים נטולות הקשר- ניתן להביא לה 2 מילים דומות שאחת נכונה ואת שגויה, הילדה מזהה את המילה הנכונה ומסמנת ואומרת בפה איפה הטעות במילה השניה, נגיד- כלב עם קמץ בל', הילדה צריכה לומר, ה- ָ שיש בל' צריך להיות ֶ. כאשר הילדה תלמד לפרק את התנועה מהניקוד, זה משפר את הדיוק.

וואו! ממש תודה!אנונימי (פותח)

תודה רבה על כל הרעיונות. זה נשמע ממש טוב!

אני אנסה את זה איתה.

 

'מילים נטולות הקשר' הכוונה למילים שלא בתוך משפט / טקסט?

 

תודה!

אכן. מילים בודדות,אם+7

שהילד חייב לקרוא מדויק כי אין לו את ההקשר להסתמך עליו

מנסיון אישי אני חושבת שאני מכירה את התופעה מקרובאנונימי (4)

  ארצה להרחיב מעט את דברייך בכדי שתביני

לפי דעתי יש לה בעיית שטף בדיבור אפשר לקרוא לזה גמגום. גם אם לא בדיוק נראה לך שזאת הבעיה. יש מגמגמים שמנסים להסוות את הבעיה הם יכולים לנסות לומר משהו ואז המילה פשוט נתקעת- פשוט לא יוצאת מהפה או אם ינסו/יפעילו לחץ במילה יגמגמו.. כאן הם מנסים להחליף מילה, לסגנן אותה בצורה שונה, העיקר שלא יגמגמו.

א.  הסברת שהיא יכולה לקרוא קטע בצורה די טובה ומידי פעם היא נתקעת, מתעכבת ואז ממשיכה- נשמע שפשוט נסתה לומר מילה ולא צלח לה..לא תמיד תוכלי לראות שהיא נסתה ואז היא פשוט מתעכבת מה תעשה מסכנה?

ב.  הסברת שהקריאה אינה מדוייקת ,בעיקר באותיות שמוסיפים למילה כמו ו החיבור, ה הידיעה- למגמגם לפעמים יש קושי גדול באותיות חיבור כמו: ו החיבור, ב... ה הידיעה 

הדגשת שמפריע בעיקר שהיא נתקעת במילים מוכרות. את צודקת לכאורה זה נראה חריג, אבל הגיוני מאוד שמתקשה להגות את המילה הפשוטה ומחוסר ברירה משנה אותה.

 

כותבת לך זאת מנסיון אישי ונראה לי שאני מזדהה עם הילדה. לי אישית יש בעיית שטף- גמגום לא ברמה גבוהה. בשיחה באמת יותר קל משום שאם אני ארגיש שאני נתקעת אוכל להחליף מילה ולסגנן את המשפט אחרת ללא שישימו לב ולסיים משפט.

אך שזה מגיע לקריאה זה כבר מאיים יותר, לא ממש נורמלי שאתחיל לשנות מילים וזה מה שאני עושה לפעמים ברגע של קושי בקריאה.

בבי"ס היו עושים לי מבחני קריאה בכיתה ז'- סוג של קידום התלמידה. חשבו שהקריאה שלי לא טובה.. ובאמת ידעתי לקרוא מעולה!!! רק שבעית השטף תקעה אותי הקושי הזה בלהוציא מילה גמר עלי..ידעתי לקרוא את המילה אך הקושי.... בקריאה קבלתי ציון לא משהו זה פשוט תסכל אותי כי זה לא היה נכון.. תמיד רציתי לבטא את עצמי יותר.. גם שהכנתי שעורי בית הייתי מקצרת בתשובות, שמא אאלץ להקריא תשובה שלא תהיה ארוכה מידי, והסיכויים להתקע גדלים..

 

אולי כדאי לדבר עם ההורים והילדה בצורה עדינה. אם זאת הבעיה ניתן לטפל בה.

אם כן אוכל להמליץ על מכון נהדר שטפלתי שם בעבר.

 

אגב באיזה כיתה הילדה?

 

 

בכלל לא חשבתי על הכיוון הזה!אנונימי (פותח)

תודה רבה לך על השיתוף. באמת בכלל לא חשבתי על הכיוון הזה. 

אם תוכלי להרחיב לי יותר איך הבנת שזה הקושי שלך, ולהסביר איך הוא עוד בא לידי ביטוי- אשמח.

אני בהחלט יכולה לדבר על כך עם ההורים, אבל עדיין אני לא בטוחה שזה הקושי- כי בע"פ היא מדברת המון

 

היא בכיתה ו.

הבנתי שזה הקושי שלי, משום שאני חוויתי את מה שאת מתארת אצלהאנונימי (4)

צרפתי לך כאן קטע מהאינטרנט

הסתרת הגמגום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגמגמים רבים נוטים לנסות להסתיר את הגמגום. חלקם על ידי דיבור מהיר מאוד תוך בליעת הברות. טכניקה נוספת היא החלפת מילים. כאשר מגמגם "מרגיש" שהוא עומד להיתקע במילה או הברה, הוא מחליף אותה במילה אחרת או מוסיף מילת קישור שלא נדרשת. טכניקה נוספת היא השהיית הדיבור עד שהחסימה תעלם.

 

זה שהיא מדברת הרבה זה לא מורה שאין בעיה .אולי לא שמת לב. בקריאה יותר קשה א"א לשנות מילים כפי שהסברתי לך.

שמת לב אם היא חוזרת על הברה בקריאה או בשיחה? מתחמקת מלקרוא תשובות או להשתתף בשיעור?

תודה רבה!אנונימי (פותח)אחרונה

לא כל כך שמתי לב לדברים ששאלת אצלה, כי אני לא מחנכת שלה, רק עובדת איתה פרטני. אבדוק את הדברים- אנסה לשים לב יותר. ממש תודה!

איך אפשר למצוא עבודה בתור גננת שילוב? רק דרך המתי"א?אנונימי (פותח)

זה נראה לי כ"כ קשה להשגה..

נראהלי שזה דרך המתיא בלבד. אולי אפשר לפנות גם לפיקוחיעל מהדרום
באמת קשהרק אמונהאחרונה

נסי לפרסם ולמתג את עצמך ולפקוח עין 

המפקחות זה גם רעיון

אולי המנהלת או לחפש בית ספר חדש שנפתח והוא בחיתולים

אפילו בפרפריה דרושים יותר וגם להציע עצמך למילוי מקום חלד

לימודי קלינאות תקשורת או חינוך מיוחד?תפוחית 1
אשמח לשמוע מזווית הראיה שלכם נק' לגבי כל אחד מהתחומים.
נ.ב- אם זה לא המקום אז ממש אפשר למחוק או לנעול (חשבתי שכאן אמצא מענה מתאים מאנשים בתחום)
מצטרפת לשאלה. מקפיצה לךשנזכה לשמוח
אלו שני תחומים שונים, ועבודה שונה. השאלה מה את מחפשתיעל מהדרום
מפרטת-תפוחית 1
עבודה שיש בה אופציה לאחד על אחד וקשר אישי עם כמה שפחות צורך לעסוק בבעיות משמעת..
עם ילדים או קשישים (פחות נוער)

אז קלינאית תקשורת נשמע יותר מתאיםיעל מהדרום
לק"י

בעיקר מצד בעיות המשמעת.
בחינוך מיוחד אין אופציה לא להתמודד עם משמעת?תפוחית 1
נגיד פרטני?
פשוט מאוד קשה להתקבל לקלינאות ואני מקווה להצליח אבל עוד לא עשיתי פסיכו
מורות מתיא זה פרטני או בקבוצות קטנותיעל מהדרום
לק"י

אבל חוץ מעניין המשמעת, אלו פשוט 2 עבודות שונות.
מורה מלמדת מקצועות למיניהם. קלינאית עובדת על דיבור/ הגיה/ תקשורת וכו'.
כמורה לחנ"מ אני גם עובדת על הנ"ל, אבל לא רק.
מורות מתיא / שילובחי(נ)וך

ממה שאני רואה, התלמידים שמגיעים למורות אלו, הם תלמידים שהרבה פעמים יש להם קשיים גם בתחום ההתנהגות- והן בהחלט צריכות להסתדר גם עם משמעת, אפילו שאלו קבוצות קטנות. 

 

בתור קלינאית תקשורת שעובדת בבית ספר לחינוך מיוחד-צביה22
קודם כל, בשני המקצועות יש מגוון גדול של אפשרויות עבודה.

בקלינאות תקשורת יש המון תחומים שאפשר לעבוד בהם. אצלי ספציפית בבית ספר לחינוך מיוחד (אוטיסטים בתפקוד בינוני-נמוך) בהחלט יש בעיות משמעת אבל זה באמת יותר התפקיד של המורה והסייעות להתמודד עם זה. ברור שאני גן צריכה להיות שותפה, אבל כשאני מעבירה קבוצה תמיד יהיה איתי צוות של הכיתה שיעזור וגם אם אני מוציאה תלמיד לפרטני והוא לא משתף פעולה אז אני אחזיר אותו או אבקש שתבוא איתנו סייעת (גם ובעיקר כי הצוות הקבוע יותר מכיר את התלמידים ויודע איך לעבוד איתם, ומכיר את תכניות ההתנהגות שלהם, והרבה פעמים גם התלמידים יותר מקשיבים לצוות הקבוע שנמצא איתם כל היום).
מלבד זה יש תחומים שבכלל איו התמודדות עם בעיות משמעת (עבודה עם גילאים יותר גדולים, ויש גם תחומים של עבודה על גמגום, קול וכו' שבדרך כלל יש הרבה מוטיבציה למטופל. בכלל בגיל גדול בדרך כלל המטופל מגיע מעצמו ויש מוטיבציה יותר גבוהה).

בחינוך מיוחד לפי מה שנראה לי בדרך כלל קיימות בעיות משמעת, וגם ממה שאני מכירה העבודה היא לרוב לא רק פרטנית אלא יש הרבה עבודה בקבוצות קטנות.
אולי אם תלכי על כיוון של מוגבלויות פיזיות, או לקויות קשות יותר כמו בעל"ה אז לא יהיה כל כך בעיות משמעת.
תודה רבה!! כיף שכל כך פירטתתפוחית 1
גם לדעתי קלינאותרק אמונהאחרונה

אם כי הלימודים קשים דורשים וארוכים הרבה יותר

ממה שביררתי לעצמי

שאלון לגננות- קצר ועזרה ממש גדולה!!!אנונימי (פותח)

גננות יקרות, שלום רב!
במסגרת לימודנו לתואר ראשון במסלול לחינוך לגיל הרך, אנחנו עורכות מחקר בנושא- לחץ ושחיקה בקרב גננות שעובדות עם אוכלוסיות בסיכון.
נשמח מאוד מאוד שתעזרו לנו לסיים את העבודת מחקר ותענו לנו על השאלון🙏🏽
השאלון כמובן אנונימי וכל הפרטים בו יהיו חסויים.
אנחנו מחפשות גננות בגילאי 28-50 שמנהלות גן מעל 5 שנים ועובדות עם אוכלוסיות בסיכון או באזורי סיכון (שכונות מצוקה וכד').
השאלון קצר ודיי קליל..
בתודה מראש!🙂

שאלון בנושא לחץ ושחיקה אצל גננות

 

***אם את בגילאים הרשומים ומנהלת גן מעל 5 שנים באוכלוסיות רגילות זה גם יעזור לנו!!***

עובדת במקום פרטי של חינוך, שכל שבוע יום אחד נשאריםזוהרת בטורקיז
אחרי העבודה שזה ממילא מאוחר, כמעט שעתיים. זה היה כתוב בחוזה, אבל לא צוין האם זה כולל בתשלום או לא.
הצוות אמר לי שזה לא בתשלום.
וזה יוצא מצב שאני חוזרת ממש מאוחר, ובסוף בלי "תמורה".
זה הגיוני?
לא הגיוני ולא פר לדעתירק אמונהאחרונה

כדאי לך לברר את זה מול המשאבי אנוש או המעסיק 

אל תתבישי לדבר על כסף זה מגיע לך...

 

מצד שני המקומות הפרטים עושים מה שהם רוציםעצבני

 

שאלה לבנות שירות לאומי בגנים/בתי ספר של ח"מ:בת של השם

האם אתן מעורבות באבחוני הילדים, יודעות מה הבעיות והקשיים שלהם? האם אתן נשארות ולוקחות חלק בישיבות צוות/הורים? 

 

תודה לעונות

בת השרות שלנו היתה משתתפת בישיבות תל"איעל מהדרום
והיא ממש לקחה חלק פעיל? דיברה, תרמה מידע, הביעה דעה?בת של השם


אני לא ממש זוכרת...אבל הגיוני לי שכןיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

מניחה שזה תלוי בבת עצמה, ובמקום השרות והצוות.
אשמח להמלצה לקלינאית תקשורת דתית טובה לבוגרים ומבוגריםבת של השם

באזור המרכז(פ"ת,ב"ב..). עדיף שמתמחה בטיפול בדיבור מהיר

תודה

אולייעל מהדרום
לק"י

@צביה22 מכירה.

בהצלחה!!
לא מכירה באופן אישיצביה22
אם את רוצה אני יכולה לשאול בקבוצה של קלינאית שאני שותפה בה ולהעביר לך פרטים של מי שתציע את עצמה.. אבל אין לי אפשרות להמליץ בלי להכיר...
אוקיי אז אני אשמחבת של השם


שולחת לך בפרטי...צביה22


תודהבת של השםאחרונה


מחפש עמותות שמוציאות ילדים עם צרכים מיוחדים לנופשבן מערבא

יש אצלנו הרבה ילדים שלא נהנים מהאופציה הזאת וחבל לי עליהם, וגם על ההורים שצריכים מדי פעם את הנופש הזה. אצל חלקם זה נראה לי פשוט מחוסר מודעות לקיומם של האופציות האלה.

 

האם תוכלו לתת לי רשימה של עמותות שמוציאות מדי פעם את הילדים לשבתות נופש וכדומה בצירוף עם אנשי קשר מתאימים ?

 

 

אגב. מישהו יודע האם קרן קובי רלוונטית גם לילד יתום עם פיגור ? או שהם לא מתעסקים בדברים כאלה ?

עזר מציון, קו לחייםיעל מהדרום
לק"י

אצלינו יש לפעמים שבתות או נופשונים באמצע שבוע במועדונית של אלו"ט.
אבל הגיוני שהשבתות כוללות חילול שבת, כי זה לא דתי.
יש גם "נותנים כוח" פועלים באזור המרכזאם+7


זה דתי ?בן מערבא


חרדי אבל יש שם גם דתייםאם+7


יד יליד המיוחדמושיקו


תודה לכם. יש אפשרות לטלפונים של אנשי קשר ?בן מערבא


יד לילד המיוחדמאמינה ומתאמנת

יד לילד המיוחד

זה של יד לילד המיוחד.. יש שם אנשים מדהימים בהנהלה ובצוות.

תודה לכן!בן מערבא


אני מכירה, איזה איזור?פה לקצת
עכשיו רואה שזה ישן, אם עדיין רלוונטי...
רלוונטי בגדול, למרות שכרגע הרעיון הזה בהשהיהבן מערבא

אזור המרכז.

חפש חברים לרפואה בפייסבוק. הם מהממיםפה לקצתאחרונה
נשמח שתפיצו ותענו אם זה רלוונטיבת של ה' יתברך
בס"ד
שלום, אנחנו סטודנטיות לסיעוד שנה ד' ממכון טל ובמסגרת לימודנו אנחנו עורכות מחקר על נטילת סיכונים בקרב אנשים בעלי מוגבלות (פיזית או חושית) בגילאי 18 ומעלה. השאלון הינו אנונימי ומשמש למטרות מחקר בלבד. 
אם השאלון רלוונטי עבורך, נשמח אם תענה/י על השאלות המצורפות ואם לא, שלח/י את השאלון לקבוצה או אדם רלוונטי אחר.
תודה!
 
לחצו על הקישור הבא למענה על השאלון--
נשמח אם תפיצו או תענו על השאלוןבת של ה' יתברךאחרונה


יש אוטיסטים שמתחתנים?אנונימי (פותח)

יש אנשים בעלי מוגבלויות אוטיזם, תסמונות דאון וכו' שהצליחו להתחתן להביא ילדים עם הזמן?

אני זוכרת שלמדנו שגברים עם תסמונת דאון הם עקריםיעל מהדרום
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך י"ט בטבת תשע"ט 21:31
לק"י

אבל אני לא בטוחה שזה מדוייק ב100%.

לגבי אוטיסטים- חלקם מתחתנים. מניחה שבעיקר אלו שבתפקוד גבוה.
יש כמה וכמה זוגות עם תסמונת דאוןבת של השם

ואוטיסטים בתפקוד גבוה בוודאי

לא כל. 99 אחוז מהגברים עם דאון עקריםפה לקצת
וגם הרבה מאוד אחוזים מהנשים
תודה!יעל מהדרוםאחרונה
אשמח לעזרתכםפה לקצת
מחפשת בית ספר תיכון (כיתה ט ומעלה, אבל בלי בגרויות) שיכול להתאים לילדה עם ת.דאון בתפקוד גבוה, בעיקר באיזור הדרום (אבל אפשר גם מרכז)
אם יש לכם שמות של בתי ספר או רעיונות למוסדות מתאימים, אשמח מאוד שתכתבו לי
אפילו אם לא מכירים ממש מקרוב, תנו לי שמות ואני אברר
תגידו,בת של השם

למה כ"כ חוששים מלאבחן אוטיזם? (אפילו הימצאות על הרצף, אספרגר וכדו') ..לפעמים נראה לי כאילו עושים הכל (צוות המוסד,ההורים,פסיכולוגים,רופאים התפתחותיים) כדי לשלול אוטיזם..כדי להוכיח שההתנהגויות הלא תקשורתיות זה מסיבה אחרת ולא מזה..

למה זה ככה?

הרי ככל שמאבחנים יותר מוקדם אפשר יותר להשפיע על ההתנהגות ולשפר את המצב..לא חבל?

 

► זכויות המורים - אירוח מומחה בפורום "מורים לחיים" ◄חי(נ)וך

ביום שלישי הקרוב, החל מ21:00, נארח בפורום "מורים לחיים" את:

אברהם אברון,

מורה ומחנך. Ma בארגון וניהול מוסדות חינוך. מומחה לזכויות מורים.

 

אברהם ישמח לענות לשאלות בנושאים הבאים:
תיאום מס, ביטוח לאומי, אופק חדש, עוז לתמורה, עולם ישן, גמולים ודרגות, ותק, פנסיה וקרן השתלמות, חופשת לידה ושמירת הריון, מילואים, ארגוני המורים ועוד.

 

פרטים נוספים והפניית שאלות לאברהם כבר מעכשיו, בקישור זה:

► זכויות המורים - אירוח מומחה בפורום שלנו! ◄ - מורים לחיים

 

 

תודה! חשוב חשוביעל מהדרום
מחר! החל מ21:00. מוזמנים להשתתף ולשאולחי(נ)וךאחרונה

תודה יעל!

שאלהבת של השם

איך אפשר לעזור לילד עם דיספרקסיה לבטא את עצמו?

והאם לתקן אותו בכל פעם שיש לו שגיאה?

זאת נראה לי שאלה לקלינאית תקשורתיעל מהדרום
לק"י

לענ"ד אבל לא לתקן ממש, אלא לחזור אחרי מה שהוא אומר בצורה הנכונה.
מן הסתם יש בפורום קלינאיות..בת של השם

אבל תודה

מנסה לענות..צביה22
אכן אני עובדת כקלינאית תקשורת וגם יצא לי קצת לעבוד עם ילדים עם דיספרקסיה, אבל אני חייבת לציין שיש טווח מאוד גדול של שונות בתפקוד, אני עובדת בבית ספר של תלמידים עם אוטיסטים בתפקוד בינוני-נמוך, אז הכל שם מורכב יותר, והילדים הדיספרקסים שלי בקושי מדברים בכלל, אז אני מניחה שזה לא ממש המצב שאת מדברת עליו.
אז קודם כל- יהיה יותר קל לענות אם תתארי קצת יותר את הילד (וגם איך את קשורה אליו- עובדת איתו? מתנדבת איתו? בן משפחה?).
אבל בכל מקרה- בגדול אם אפשר להבין מה הוא אומר אבל ההיגוי לא מספיק מדוייק, אז תמיד טוב לחזור אחרי דברים שאמר כדי לתת דגם תקין, אבל גם זה לא בהגזמה אלא לפי היכולות שלו. בעיקרון אם הוא מטופל אצל קלינאית תקשורת חשוב מאוד להיות איתה בקשר, כי העבודה פה היא מאוד הדרגתית וחשוב לדעת על איזה שלב היא עובדת ועל מה לשים דגש בדיבור. (אם הוא לא מטופל אצל קלינאית תקשורת אז כמובן זה הצעד הראשון וההכרחי).
אם קשה לו לבטא את עצמו ויש פער משמעותי בין ההבנה ויכולת ההפקה, אז יש מצבים שגם נשקול להכניס תת"ח (אמצעי תקשורת תומכת חליפית- תקשורת באמצעים לא מילוליים כמו תמונות, לוח תקשורת וכו') כדי לאפשר לו לבטא את עצמו בדרך אחרת עד שיכולת ההגייה שלו תשתפר והדיבור יוכל להיות כלי מספיק טוב עבורו. כמובן גם זה בהתייעצות עם קלינאית תקשורת שתוכל להנחות ולכוון בתהליך.
תודה!בת של השם

אני עובדת איתו בגן כבת שירות..

והוא מדבר, ואפילו ההיגוי די מובן, אבל במבעים מאוד קצרים, בעיקר עם שמות עצם, והוא הרבה פעמים "לא מוצא את המילה" כשהוא רוצה להגיד או לבקש משהו, והוא מתוסכל מזה.. (לפעמים הוא בכלל לא מנסה לבקש). והצוות הדריכו אותי שלא לתת לילדים מה שהם רוצים או "להבין אותם בלי מילים" עד שהם מדברים ברור.. אז אני לא יודעת איך לעזור לו להתבטא..

 

ואציין שיש חשד אצלו לasd (תפקוד גבוה)

 

קשה מאוד לתקן ייעוץ ככה בלי להכיר את הילדצביה22
הקלינאית בגן הדריכה אותך ביחס אליו ספציפית? או שההנחיה היא כללית כלפי כל הילדים (שלא לתת אם הם לא מבקשים).
בגדול ההיגיון בלא לתת לילד עד שלא יבקש זה כדי להבהיר לו את החשיבות התקשורתית של הבקשה בצורה ברורה, אבל כמובן שלא נרצה שבגלל הקושי של הילד לבקש הוא לא יצליח לבטא את עצמו בכלל. אז אם את רואה שהוא רוצה דברים אבל לא מצליח לבקש אותם ולכן לא מקבל, הייתי מציעה כן להעלות את זה בפני הקלינאית של הגן ולבקש ממנה הנחיה איך לתווך ולעזור לו לבקש בצורה שתקדם אותו.
מקווה שעזרתי...
תודה!בת של השםאחרונה


כמה שאלות לבנות שירות בגני ח"מאנונימי (פותח)

1. האם אתן יושבות עם הילדים בריכוז/מפגש?

2. האם מצפים ממכן לשיר ולעשות את התנועות יחד עם הגננת?

3. האם אתן משחקות עם הילדים בחצר או רק משגיחות?

4. האם אתן מתעסקות בענייני משמעת ומציבות לילדים גבולות (כשהגננות לא בסביבה)?

4. האם אתן מתעסקות בענייני היגיינה כמו קינוח אף או ניגוב בשירותים? 

 

אשמח מאד לתגובות

תודה רבה

הייתי לפני כמה שניםאנונימי (3)

1. בדרך כלל ישבתי מאחורי ילד שיותר קשה לו לשבת.

2. לא הייתי עושה.

3. הייתי משחקת.

4. קצת, בעיקר לישר קו עם הכללים הקבועים של הגן.

4. לא היה תפקיד שלי, לפעמים הייתי עוזרת גם בזה, כמה שהייתי מוכנה.

מתקנת את מספרי השאלות:בת של השם

1. האם אתן יושבות עם הילדים בריכוז/מפגש?

2. האם מצפים ממכן לשיר ולעשות את התנועות יחד עם הגננת?

3. האם אתן משחקות עם הילדים בחצר או רק משגיחות?

4. האם אתן מתעסקות בענייני משמעת ומציבות לילדים גבולות (כשהגננות לא בסביבה)?

5. האם אתן מתעסקות בענייני היגיינה כמו קינוח אף או ניגוב בשירותים? 

גמני הייתינושבת באוויר!אחרונה
אני חושבת שזה בעיקר לפי מה שהבת שירות מרגישה אני הרגשתי בנוח ובכיף. לשחק איתם בחצר ולשיר במפגש. גמני הייתי יושבת בדרך כלל מאחורי ילד שקשה לו.
בגלל שהייתי מאוד פעילה עם הילדים הפכתי ממש להיות חלק מהצוות כך שהצוות נתן לי גב והייתי מציבה גבולות לילדים.
לי גם לא הייתה בעיה לעזור לילדים בשירותים לא היה צריך הרבה ..אבל לי זה לא מפריע כי אהבתי אותם כמו האחיינים שלי
יש לנו ילדה בת שנתיים וחצי עם עיכוב התפתחותיאנונימי (פותח)

ואנחנו מתלבטים מה לעשות לגבי גן לשנה הבאה.

כרגע היא נמצאת במעון שיקומי שמאוד מקדם אותה(גם מבחינת הדיבור,גם מבחינת הרמה של המשחק)

 

והמליצו לנו לשים אותה שנה הבאה בגן עיכוב התפתחותי.

אנחנו גרים בעיר ורוצים לעבור ליישוב ולפי מה שבדקנו ביישובים אין גן עיכוב התפתחותי אלא רק גן שפתי.

מישהו יודע כמה ההבדל בין הגנים משמעותי?

לפי מה שהבנתי בגן עיכוב התפתחותי יש פזיותרפיה,ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת ובגן שפתי יש ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת)

אנחנו ממש מתלבטים מה לעשות..

יש למישהו נסיון בזה?

 

אאל"טלב טהור:)

בס"ד

 

ברגע שיש שיבוץ לגן חנ"מ שאין בו סוג מסוים של טיפול שהילד צריך אפשר לקבל את זה בקהילה.. 

אני בגן שפתי- ויש לי שתי ילדות שיוצאות במהלך היום לפיזיותרפיה...

 

ובכלל ביישובים הקשיים של הילדים מאוד מגוונים... חצי גן שלי הוא עם עיכוב התפתחותי..

 

קלינאית תקשורת שעובדת בגני שפה ועיכוב התפתחותיפלאפל

זה מאד תלוי ברמת הילדה הספציפית, עד כמה הפערים יחסית לבני גילה משמעותיים? 

מה סוג הילדים שמגיעים לגן השפה הספציפי על פי רוב? כמה זמן היא תצטרך להיטלטל בהסעה לגן עיכוב התפתחותי/ לגן השפה?...

ההמלצה שלי- לבדוק לבדוק ולבדוק, להגיע לגנים השונים שעומדים על הפרק (בתיאום עם הגננות)

ואחרי זה להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים את הילדה.

יש גני שפה שלעיתים מחוסר ברירה או חוסר מקצועיות של ועדת ההשמה (או של המאבחנים )

מגיעים אליהם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, הפרעות התנהגות, הפרעות רגשיות ועוד.

ילדים כאלו שואבים אליהם את האנרגיות ותשומת הלב של הצוות על חשבון הילדים עם הלקויות הקלאסיות.

תבדקו את נושא הטיפולים המשלימים שתצטרכו לתת- האם יש מענה בישוב שאליו אתם מתכוונים לעבור?

האם תצטרכו לנסוע מחוץ לישוב? כמה זמן נסיעה (וימי עבודה) תצטרכו להוציא על העניין? כמה ימי לימודים בגן הילדה תפסיד בגלל הטיפולים שתצטרך לקבל? מה זמן ההמתנה הממוצע לטיפול בקהילה?

אלו כמה נקודות שעלו אצלי כעת.

כמובן שיש עוד צדדים לעניין וצריך לדון עם מי שמכיר את הנתונים ואת הילדה.

ובכל מקרה חשוב להתפלל לסייעתא דשמיא ושה' יוליך אתכם למקום הנכון ביותר בשבילה.

בהצלחה!

ד"א לא בכל גני העיכוב התפתחותי יש פיזיותרפיסטיתבת של השםאחרונה