שרשור חדש
אז בא לי לפרוק לכן גם דברים חיוביים...לב טהור:)
בס"ד

(בכל זאת סוגשל הבטחתי..)

אז ב"ה התחלתי תוכנית עיצוב התנהגות חדשה בגן וב"ה זה ממש מוכיח את עצמו! אני עורכת לילדים מעין תיווך לפני כל פעילות וזה ממש עוזר להם להבין האם ההתנהגות שלהם הייתה תואמת למשימה/פעילות.. וב"ה זה גם מוכיח את עצמו וזה עוזר לגייס אותם להתנהג בצורה מתאימה ומונע מריבות של מגיע לי.. ב"ה ממש!!

בנוסף גם התחלתי כללים חדשים למשחק בפינות וב"ה המשחק נהיה ככ רגוע ונעים בגן. כל אחד יודע מה המקום שלו והילדים כבר רגילים להתנהלות.. ממש מרגישה שהזמן הזה נהיה מסודר מאוד, וגם לילדים הרבה יותר קל לאסוף אח"כ את כל המשחקים והם גם מגוייסים!!

ויש לי ילד שהוא מאוד מאתגר מבחינה התנהגותית.. ברגע שמשהו הכי קטן לא נראה לו הוא יכול להפוך את כל הגן ולהעיף כיסאות ושולחנות.. ואני מרגישה שכל התוכניות שהתחלנו עכשיו ממש עוזרות לו להתגייס ולהתנהג בהתאם.. ולמרות שיש לו "נפילות" ממש מורגש עליו השינוי וזה ממש כייף ב"ה!
וואו!! אני ממש מצדיעה לך...יעל מהדרום
לק"י

אני נמצאת בעבודה שיש לי פחות אחריות כללית על הכיתה, ואני מרגישה שיש בי חשש גדול להתקדם...
(יש פלוסים ומינוסים במקום שאני נמצאת בו כרגע).
כפיים לב טהוררק אמונה


כל הכבוד!קטנה67
נשמע שאת עושה עבודה מדהימה!
בא לך לפרט קצת יותר? אולי זה יעזור גם לי בעבודה..
תודה!לב טהור:)אחרונה
בס"ד

מה תרצי שאפרט?
תהליך קבלה לעבודה בקשת עזרההריון ולידה
אז כחלק מהתהליך של קליטה בבית ספר כמורה התבקשתי בשני בתי ספר שונים להעביר שיעור...
מבינה שזה פרוצדורה אבל לא מבינה איך בשלב הזה של השנה אני כמורה לא מוכרת יכולה להכנס לכיתת חינוך מיוחד ובנוכחות המורה והמנהלת ללמד קבוצה של בנים??? למה שהם יקשיבו לי בכלל... מתה מפחד!!!
חדשה מאוד בתחום, ואשמח לרעיונות מה ללמד כי משום מה שתי המנהלות אמרו לי שלא חשוב להם מה אלמד הם מסתכלות בעיקר על האיך...
אז אשמח מאוד לעזרתכם, רעיונות לשיעור בכיתה ד' או בכיתה.ו.
חשבתי לקחת נושא ולהכיו 2 שיעורים ברמות שונות (סתם שיהיה לי קל יותר וידרוש פחות הכנה) אשמח מאוד לרעיונות לנושא קליל ונחמד שאוכל ללמד אותו בשלב הזה של השנה.
ממני המיואשת שרוצה להשתלב בעבודה בשנה הבאה, זה חשוב לי לסיים עם הסטאג...
לדעתיחיכיתי חיכיתי
בשלב הזה של השנה הכי טוב שתקחי נושא קליל. הקניה קצרה/חזרה על חומר שנלמד ואיזה משחק שישקף את ההפנמה של החומר. לא לשכוח סיכום לשיעור.... בהצלחה!
איך?הרבה אמצעי המחשה ומשחקיםרק אמונה

והרבה אינוטונציה וקשר עין

ושיתוף התלמידים

וגבולות לבנים (ולא רק)זה מאסט

וגם הרבה ביטחון עצמי את טובה את מהממת את יכולה

אפילו את מפחדת אל תראי להם(קשה אבל הכרחי)

 

נושא:אולי תלמדי על הקיץ?על החופש?

 

בהצלחה לך תעדכני איך היה

 

אגב

ואם תגידי את ההגדרה המדויקת של הלקות אולי יהיה יותר קל להדריך

חוץ מזה יש כאן אפשרות של אנונימי קורץ

בהצלחה! באיזו אוכלוסיה מדובר? מה הרמה?יעל מהדרוםאחרונה
לק"י

והארה- את משתמשת בניק של פורום הריון ולידה, פה יש לך אנונימי.
שלום לכם, כך שיש את הפורום הזה! שאלה בפנים..אנונימי (פותח)
אני סטודנטית שנה ב' לחינוך מיוחד. במכללה שעברתי אליה בתחילת השנה עקב נישואין ומעבר דירה.
אבל ממש לא מרוצה מהרמה.. מרגישה שלא מכינים אותי מספיק לעבודה בפועל עם הילדים (לדוגמא הקורס על אוטיזם היה מקוון. וחוץ מלהגיש מטלות פעם בכמה זמן לא למדנו כלום. וגם מהמטלות לא ממש למדתי. כי מה זה עוזר לכתוב את ההגדרה בלי להבין אותה באמת. בלי להכיר ילדים על הרצף...)
אני עמוסה בטירוף מכל המטלות ומבחנים ולימודים..
אבל מתוסכלת, מוציא ממני מלא כוחות שאני מרגישה שאין להם מטרה...

רוצה להסביר למכללה השנייה אבל זה ממש לא אפשרי...
רעיונות? אחרי שאגמור את התואר אם ארצה אוכל לעשות קורסים לבד?
תודה!
*בסוף-לחזור ולא ולהסביר..אנונימי (פותח)
גם אצלינו לא למדנו לעומק על סוגי החנ"מ השוניםיעל מהדרום
לק"י

לומדים הכי הרבה מהעבודה המעשית והעבודה בפועל...

תמיד תוכלי לקחת השתלמויות בתחום שתעסקי בו.
..רק אמונהאחרונה

בקשר לרמה זה באמת נשמע מעצבן ואולי טיפה הרגשה של זלזול בתלמידים

את יודעת קראתי ממזמן ולא הספקתי להגיב 

אבל פתאום חשבתי ואמרתי יו אולי זה דווקא יצא לך טוב שהרמה יותר נמוכה 

כי הם פחות דורשים (אם זה נכון?)

וגם נישואין וגם לימודים זה פרויקט כשלעצמו לא?

 

 

נשמע שבאמת לא אפשרי להסביר למכללה השניה

אבל אולי אם תשתפי חברה ללימודים היא תוכל לעודד או להשתתף בתסכול 

או להצביע על תחום שבו המכללה הזו מיוחדת בה ויש בה רווח אחר לתלמידות

 

רעיון אחר אולי אם יש מרצה או מישהי אחר קשובה ואמפטית ובעלת השפעה לבקש ממנה 

העשרה או מיקוד בתחום שמענין אותך או שאת מרגישה שחסר לך 

ואולי אפילו היא תוכל לסדר שם את העסק או להכניס את זה קצת בשיעורים שלה

 

ובקשר לקורסים לבד בוודאי שאפשר

אני סימתי לפני כ6 שנים לימודים ולמדתי הרבה הרבה קורסים מאז 

ואני רוצה עודקורץ

חלק היו מטעם העבודה (התערבות מכילה מאוד מאוד יפה)

חלק היו מעצמי ודברים חדשים שלא הכרתי 

וחלק ממש ריענון פשוט (במכללה י-ם יש כל שנה אאלט ימים מרוכזים שאפשר לבחור לאיזה שיעור להיכנס)

וכל פעם אני לומדת תחום חדש לפני שאני עובדת בו 

וגם תמיד עם אוזן ועין פקוחה לקלוט עוד ועוד בתחום האין סופי והמרתק הזה 

הקרוי חינוך מיוחד

 

בהצלחה לך בהכל ומזל טוב לנישואין

ואני חייבת לומר שאת נשמעת ממש אישה עם הרבה רצון להתקדם והרבה פוטנציאל ולב וראש 

התלמידים יזכו בך בעזרת ד' 

אני בטוחה שתשקיעי בהם 

 

ובאמת כמו שיעל אמרה לומדים הרבה מהשטח

(זוכרת את הזיכרון הראשון שלי מהעבודה מביאה לתלמידה פלסטלינה לשחק 

וההיא שהיתה ברמה נמוכה פשוט בלעה את זה מת)

אחר כך כל מרפאה שנכנסה או כל מורה ותיקה ממש שאבתי ממנה הרבה ידע ושאלתי מלא שאלות...

ואצלינו לקחו גם לסיורים זה גם ממש הכניס אותי לענינים

 

 

 

 

 

עבודה בהוראהסאפסאפ

לכל המורים/ות שנמצאים כאן או הסטודנטים/יות להוראה אשמח לדעת אם מצאתם עבודה בזמן שאתם לומדים את המקצוע ?

סיימתי את הלימודי תעודה ועכשיו מתחילה את התואר השאלה מה עושים עכשיו ?

מתחיל החופש ובאלי כבר להיכנס לעולם הזה .. זה אפשרי ?

או איך אומרים הכל תלוי בתואר ..?

אשמח לדעת אם אתם יודעים על מקומות עבודה בחופשים ובכללי ומה עןשים באמצע הדרך?

מה הכוונה שסיימת את לימודי התעודה ועכשיו מתחילה תואר?יעל מהדרום
לק"י

בעיקרון מ"מ אפשר לעשות גם בלי תואר/ תעודה.
וכשמשלימים 80% מהתואר אפשר לעשות סטאז'.
מנסהרק אמונה

חפשי באיזור מגוריך קיטנות במוסדות חינוך מיוחד 

חשבי עם עצמך לאיזה תחום את מתחברת

אולי תדברי עם נשים שאת מכירה שעובדות בתחום אם צריך מילוי מקום

 

בעצם  זה מה שיעל אמרה

 

בחנ"מ אפשר לעבוד רק עם תעודה בחנ"מ (לפחות אצלינו)יעל מהדרום
לפי מה שהבנתירק אמונה

מכאן:סיימתי את הלימודי תעודה ועכשיו מתחילה את התואר

 

אז יש לה כבר תעודה 

לא?

 

כאילו היא חילקה את זה לשתיים 

לא יודעת איך זה..אצלי הלימודים כללו הכליעל מהדרום
לק"י

צריך לברר אם אפשר להתחיל סטאז' רק עם תעודה.
מענין למה היא התכוונה בכל מקרה היא צריכה לברררק אמונה

עם מוסד הלימודים והעבודה לא?

לפעמים מקבלים על סמך התעודה שתהיה 

אצלינו ככה

כשמלאת 80% מהחובות..ואולי עוד דברים. כבר לא זוכרתיעל מהדרום
אה נכון רק אמונה

אבל יש מצב שבקיטנות ומילוי מקום אולי לא?

בקיצור @סאפסאפ צריך לברר

אני יודעת שלפחות בחלק מהמקומות אפשריעל מהדרום
אני לומדתסאפסאפ

במוסד אחד את הלימודי תעודה ובמוסד אחר את התואר ...

לכן חילקתי את זה לשניים,

השאלה אם התעודה מספקת משהו ...

וקייטנה של חנמ קצת כבד מההתחלה לא ? כאילו אני מעדיפה פשוט להיתעסק עם ילדים עם קשיי למידה בהתחלה השאלה איך מתחילים ושוב עם התעודה מספיקה לבינתיים או שכולם רוצים להכניס אחרי התואר ..?

אין לי מושג....תשאלי אולי רכזת סטאז'יעל מהדרוםאחרונה
טופסולוגיה וועדותלב טהור:)

בס"ד

 

מרגישה שכל היום אני עסוקה בטפסים ובקביעת ישיבות והגעה אליהם.....

מודה שהותשתי קצת....עצוב

 

 

 

מי מזדהה??

 

 

 

 

אגב מחר יום ההולדת שלי, וימי שני זה ימים חופשיים שלי מהגן..

 

אבל-

 

קבעו לי 4 וועדות השמה!

ואח"כ אני צריכה להגיע לסדר משהו בגן

ובערב יש לי ישיבה פדגוגית

 

ו-

הלך לי היומולדת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ורק בסוגריים, שאם אתן מקבלות את הרושם שאני ממורמרת מהעבודה שלי אז ממש לא ב"ה! פשוט לא אכחיש שהעבודה מאוד מאתגרת, במיוחד שמדוברת בניהול של הגן ואני רק בשנת הסטאז', ולפעמים פשוט כבר מצטבר לי ואז אני מגיעה לכאן לפרוק..... בעז"ה אקח על עצמי להשתדל להגיע לכאן גם כדי לכתוב דברים חיוביים...]

מזללל טוב!!!כל הברכותרק אמונה

הרבה הרבה שנים בריאות ושמחות וקורץחתן צדיק בעיתו ובזמנו

 

לגבי הטופסולוגיה היום חופשי והפריקות:

מתיש באמת  ואפילו מאוד ומעצבן שזה ככה נופל על הזמן הפנוי שלך ועוד על היום הולדת

(אגב גם לי היה לא מזמן חח תני כיף)

 

תרגישי חופשי לפרוק זה המקום להכל 

ויפה מצידך על הקבלה הטובה לכתוב דברים חיובים

אבל זה לא הרושם שמתקבל ממך הפוך-נראה שאת מתמסרת וחיה את העבודה והתחום

 

זה רק מזכיר לי איזה רב אחד שהיה חותם העמוס בעבודה 

וזה כנשמע ממך(על דר הנראה ממך) אכן ככה

קורץ

בקיצ' תרגישי חופשי והרבה ברכות

ואולי בהמשך זה יפעל על אוטומט ויהיה איזה משהו שיקצר את התהליכים המתישים האלה

 

ובלי כל קשרכוכבפרח

אני ממש מעריכה את כל גננת ומורה שעושה את זה ובכלל כל העבודה היא עבודת קודש ממש

אשרייך !!

 

רק לדמיין מה קורה לילדים שהגננות לא ממלאות ואני מכירה כאלה מהחינוך הרגיל

סליחה שמגיבה באיחור רב..יעל מהדרום
לק"י

כל הכבוד לך על הקפיצה למים!
התחלת בגדול, ויש לזה פלוסים..

וכמובן הרבה מזל טוב
וכן, זה מבעס שלוקחים לך את היום החופשי....
תודה יעל!לב טהור:)
בס"ד

ב"ה בסוף היה לי יום ממש טוב באותו יום
וגם קיבלתי מחמאה מהראש מחלקת חינוך במועצה שלנו שהיא מרוצה ממני..
איזה כיף!!יעל מהדרוםאחרונה
עזרי למידה לקשיי קשב ועודרק אמונה

חברה מכאן גילתה לי את האתר הזה

ויש בו כמה רעיונות טובים ופתרונות (נגיד נעלי שרוכים ללא קשירה תיק להתארגנות)

 

קבלו השראה ,מצטטת:

כשהידיים שלי פעילות האוזניים שלי מקשיבות. לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז האצבעות יכולות לשמש ככלי נפלא לאיזון עצמי. הן יכולות לסייע להירגעות כמו גם להתעוררות ולהגברת הריכוז. אספנו כאן מגוון אביזרים להעסקת ידיים פעילות, המסייעים להפחית מתח מיותר מהגוף ומאפשרים למוח להיות בריכוז. אביזרים שקטים שאינם מפריעים לסביבה ולכן מותאמים לשימוש בכיתה, בזמן הכנת שיעורי הבית, בחדרי המתנה, במכונית, ובכלל בכל מקום בו צריך להיות ללא תנועה מרובה ובהקשבה

 

 

 

עזרי למידה ועבודה | ארגון סביבת הלמידה למתמודדים עם הפרעת קשב

קלינאית תקשורתכבתחילה
שלום וברכה, מבררת לגבי לימודי קלינאות תקשורת.
אם יש מישהי סטודנטית או שכבר עובדת בתחום, אשמח שתענה

כמה שאלות:
1. איפה למדת?
2. מהם דרישות קבלה? ממוצע בגרות, פסיכומטרי?
3. כמה שנים לימודי תואר וכמה ימים זה יוצא בשבוע?
4. לאלה שכבר עובדות- כמה ימים בשבוע אתן עובדות?
5. אשמח לרקע כללי על המקצוע והעבודה המעשית.

תודה רבה!!
סטודנטיתבתהליך
1. לומדת במכללת הדסה
2. לא זוכרת לגבי בגרות, פסיכומטרי650
3.שלוש וחצי שנים חמש ימים בשבוע
יש מעונות סטודנטים במכללת הדסה?כבתחילה
@בתהליך
תודה רבה על התשובות!
לא יודעת, מצטערתבתהליך
לא מעודכנת לגבי התנאי הקבלה היום אבל...פלאפל

יכולה לספר על המקצוע -

אני עובדת במקצוע כבר 18 שנים.

הבנתי שהיום הוא הפך למקצוע נחשב ונחשק מאד, ובהתאמה גם דרישות הקבלה עלו.

את תנאי הקבלה תוכלי לבדוק באתרי המכללות והאוניברסיטאות בהן אפשר ללמוד.

אבל אישית לא הייתי ממליצה לך "להתאבד" על הקבלה אם אין לך פסיכומטרי מתאים מלכתחילה.

המקצוע מאד נוח ומבוקש ותמיד תוכלי למצוא בו עבודה, ועבודה מגוונת מאד (עם תינוקות, ילדים, קשישים, בעלי מוגבלויות שכליות, במערכת הבריאות, מערכת החינוך, ובקליניקות פרטיות ועוד...), אבל שמעתי כבר על בחורות שהקריבו שנתיים ושלוש רק בשביל לשפר את הציונים של הפסיכומטרי, בזמן שהיו יכולות לגמור תואר ראשון...

באחת המכללות אין מעבר אוטומטי משנה לשנה (אני לא רוצה לפרסם שמות בפורום נרחב ולכן אני משאירה לך את שיעורי הבית לבדוק באיזו מכללה מדובר), זה אומר שסטודנטית יכולה להיקרע במשך שנתיים ולהיפלט מהמסלול בלי שום דבר ביד !!!

וכל זה רק בגלל שהמכללה מוציאה כמות מסויימת של בוגרות אחרי שקיבלה מראש כמות גדולה יותר.

ולכן סטודנטיות שהחברות שלהן הצליחו יותר - אוטומטית נפלטות.

כמובן שלא הכל שחור לבן, את צריכה לראות מקרוב עבודה של קלינאית (אם את מכירה מישהי תוכלי לשאול אותה על המקצוע ואולי אם הורים ירשו לך, גם לצפות בטיפולים) תראי אם את אוהבת את המקצוע ומתחברת לתחום,

ואם כן- ברוכה הבאה בחום רב!

בהצלחה רבה.

תודה רבה!כבתחילה
אשמח לדעת באיזו מכללה אין מעבר אוטומטי משנה לשנה..
אז ככהצביה22
1. למדתי במכללה החרדית בירושלים, תואר של מכללת הדסה (היום כבר לא קיים בצורה הזאת, אבל בסופו של דבר הדברים היו ממש כמו במכללת הדסה שזה כן רלוונטי)
2. לא זוכרת וגם משתנה עם הזמן, אפשר לבדוק באתר של המכללה
3. 3 וחצי שנים, בסוף השנה הרביעית המבחן הממשלתי ואז מקבלים רישיון ואפשר להתחיל לעבוד. בשנתיים הראשונות היה לנו 5 ימים בשבוע, שנה ג' היתה 4 ימים בשבוע ושנה ד' 3 ימים בשבוע, כך זכור לי.
4. אני עובדת 4 ימים בשבוע, ורק בבקרים, קצת יותר מחצי משרה.
5. יש במקצוע הזה אפשרויות עבודה מאוד מגוונות, ויש שוני גדול בין התחומים השונים. עבדתי בעבר בבדיקות שמיעה וזה לגמרי שונה ממה שאני עושה עכשיו- עבודה בבית ספר עם תלמידים אוטיסטים. בסופו של דבר חשוב שיהיה לך טוב לעבוד עם אנשים, וחשוב גם לדעת שהלימודים אף פעם לא מספיקים בשביל לעבוד באמת טוב, גם קלינאית שעובדת הרבה שנים צריכה להמשיך ללמוד ולהשתלם בתחום בו היא עוסקת.
תודה רבה!כבתחילה
אני יודעת שבאזור הדרום חסרות קלינאיות (לפחות בבתי הספר)יעל מהדרום
עונה-הריונית
1. לא רוצה לכתוב איפה אבל יכולה לסגור לך קצת את המקומות.. יש חיפה, אריאל, תל אביב, הדסה עין כרם, קרית אונו ומבחר שמגיעים תואר של חיפה/תל אביב (לא זוכרת של מי..)
2. דרישות קבלה הם בדכ לפחות 650 פסיכומטרי, אולי במכללות יש יותר גמישות ובתל אביב דורשים עוד יותר. ממוצע בגרות לא זוכרת אבל אפשר לבדוק באינטרנט, והאנגלית בפסיכומטרי גם צריך להיות מעל 100 בדכ
3. 3 וחצי שנים, (השלוחה החרדית של קרית אונו קצת שונה בפורמט). אח''כ אחרי כחצי שנה מבחן ממשלתי. לימודים בדכ 5 ימים בשבוע
4. 5 ימים
5. אני לפניי די בהרחבה..
תודה רבה!כבתחילהאחרונה
נוירולוגאנונימי (פותח)
שלום לכם.
התייעצתי כאן בעבר בשרשור אירוח, לא זוכרת עם מי, אז סליחה. בקשר לאבחונים לבת שלי.
מי שענתה ביקשה שאחזור לעדכן, אבל זה היה מזמן. אז בקיצור, עשינו אבחונים, ונראה שיש לה בעיית קשב. כנראה שנצטרך טיפול תרופתי. עוד לא בטוח לגמרי, אבל ייתכן מאוד.
אז השאלה שלי היא האם יש לכם המלצה לנוירולוג טוב במרכז? אני גרה בתל אביב, מוכנה ליסוע לגבעתיים, בני ברק, רמת גן וכל מה שבאיזור, בשביל נוירולוג (לילדים) טוב שיידע לנסות נכון את האופציות השונות וכו', קופ"ח מאוחדת.
שלום לך ויפה שעידכנת וזכרתרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ד בסיון תשע"ח 01:57

זה היה @אם+7 המקסימה בשרשור אירוח

יכול  להיות שהיא תכיר מישהו 

ואם לא מקווה שיהיו המלצות טובות(אני לא מהאיזור בכלל אז לא מכירה)

 

ואם מותר לשאול:איך אתם מקבלים את התוצאות?איך ההרגשה שלכם ושל הילד?

 

עונהאנונימי (פותח)
כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה.
בקיצור: אני מקבלת את זה כמו אבחון של כל מחלה ודלקת. יש בעיה, איבחנו אותה, ועכשיו צריך טיפול.
הילדה גם מבינה שיש לה קושי ושאנחנו מחפשים איך לעזור לה כדי שתצליח יותר.
ואני גם מקווה שיהיה פה מישהו שיוכל להמליץ לי, כי כולם אומרים לי שאני צריכה נוירולוג טוב אבל לא ברור לי איך למצוא אותו.
תודה שחזרת לעדכן!אם+7

לא כל כך זוכרת את המקרה, אבל בגדול.

לא תמיד כשיש בעיית קשב- הטיפול הוא תרופתי.

בעיקר כשלא ברור סיבת הקושי בקשב.

שלעיתים הוא נוירולוגי ולעיתים הוא רגשי, וזה 'מתנהג' אותו דבר בשטח.

רק נוירולוג ממש טוב ידע לאבחן את ההבדל, וגם נוירולוג טוב- לא תמיד יודע.

כי תכלס, אף אחד לא עוה סריקה מוחית או פותח את המוח כדי לגלות מה בדיוק קורה שם.

ולכן, תלכי למשהו טוב, שככל הנראה ינסה לתת משהו תרופתי, חשוב שתדעי שהשוק מוצף היום עם המון סוגי תרופות ואם אחד לא עוזר השני השלישי או העשירי יכול לעזור.

אז : א, לא להתיאש מיד, לתת צאנס. לפעמים המינון לא מדויק ורואים ילדה "זומבית", נבהלים ומפסיקים, ואם רק היינו נותנים צאנס לגבי מינון או כאמור לגבי סוג התרופה או אורך ההשפעה שלה- התוצאות היו אחרות וחבל.

ב' אם זו התרופה המתאימה בעז"ה תראי שיפור מיידי ממש.

ג'- יד על הדופק, תמיד, קשר עם בי"ס- לראות איך זה משפיע, יתכן כי בלימודים היא תתן קפיצה אבל בחברה היא יותר תתקשה בגלל חוסר חשק לשתף פעולה.

ד' ובעצם לפני הכל וכל הזמן- תפילות!!

( אני כותבת גם כאשת מקצוע אבל גם כאמא מנוסה בתחום...)

הנוירולוג המצוין שאני מכירה בכפר סבא הוא ד"ר נתן וטמברג  (יש החזרים- לא יודעת אם ממאוחדת, תבררי אצלם)

המון המון המון בהצלחה!!

וואו תודה רבהאנונימי (פותח)
על התגובה המושקעת שלך.
אבדוק את העניין ואקח את מה שכתבת לתשומת ליבי
אז נס שלא כתבתירק אמונה

כי כנראה לא הבנתי נכון

אבל הלכתי להשתלמות לאחרונה ושמעתי הרצאה מדוקטור קאסוטו שהוא רופא מאבחן 

והבנתי ממנו שדווקא זה הנושא הקל ההיפריות ולא צריך מומחה דווקא לזה

אלא לאיבחוונים אחרים 

מוזר

האבחון כבר קייםאנונימי (פותח)
הייתי אצל נוירולוג שנתן בפניות לאבחונים, של מוקסו, וגם אבחון דידקטי. הנוירולוג לא מאבחן, רק נותן הפניה לאבחון ומטפל בהתאם לתוצאות.
אז בשביל ההפניות הוא היה מספיק טוב לי, אבל עכשיו בשביל הטיפול, (ואני בכלל לא בטוחה שאנחנו רוצים/צריכים טיפול תרופתי) אני רוצה מישהו מומלץ וטוב
נכון אבל לא כל קושי בקשב זה היפריות.אם+7

היפר זה ADHD ובעיות קשב וריכוז בלי היפראקטיביות זה ADD . בתוך בעיות קש יש מנעד ענק, של -מילד שקצת "בורח" וחולם עד לילד מנותק לגמרי, מילד שקצת זז על הכסא, מוסח מאוד, אסוציאטיבי ועד ילד שדקה לא יכול לשבת.

לבת שלי אין בעיה היפר אקטיבית בכללאנונימי (פותח)
זו רק בעית קשב, ולא ממש קשה. המורה בכלל לא חשבה שיש בעיה, אני זאת שהחלטתי לבדוק, ופניתי למורה ועוררתי את תשומת ליבה.
מייד הבנתי שזה לא היפריות, כי בזה בד"כ אין ספק שזהאם+7

קושי בקשב, זה בולט, זה מגיל צעיר מאוד רואים.

המורה לא תמיד שמה לב במיוחד בקושי שבא לידי ביטוי בהתנתקויות ובחולמנות כי- תחשבי שבכיתה של 30-40 ילדים כל אחד זז קצת/חולם קצת. אז הקושי "נעלם" קצת בכיתה. לעומת ילד היפראקטיבי שבולט בהתנהגויותיו החריגות הרבה יותר

אה בשביל דיוק באמת צריך מישהו טוב ולפותחת כל הכבוד לךרק אמונהאחרונה

שהיית עירנית ובדקת

מורה מתקנת*שלי*
משו מכיר או יכול להמליץ על מורה מתקנת לילד חמוד בן 7 אזור ירושלים
אשמח להצעות..
אני מכירה כמהרק אמונה

תוכלי לפרט מה בדיוק את מחפשת 

מה הקושי של הילד

....*שלי*
בקריאה בזיהוי הצללים ,ניקוד
בואי לאישי בראשוןרק אמונהאחרונה


איך היה החג כולם.?רק אמונה


שלום.. צהריים טוביםאנונימי (פותח)
רציתי לשאול לגבי הוראה מתקנת ובכללי על חינוך מיוחד.

מהי הוראה מתקנת?
בשביל לעבוד בזה, צריך ללמוד חינוך מיוחד ?
מקריאה פה ושם באינטרנט,
הבנתי שזה אומר להיות מורה ולהתאים לתלמיד את השיטות שמתאימות לו כדי להצליח.
זה אומר שצריך ללמוד תעודת הוראה בחינוך המיוחד לטווח גילאי היסודי?
זה מראש קבוצת תלמידים קטנה?/ כיתה קטנה?

בנוסף, מה ההבדל בין מורה וגננת שילוב לבין הוראה מתקנת?
סטודנטית שלומדת חינוך מיוחד לגיל הרך,
יכולה להרחיב את תעודת ההוראה שלה לכיתות א'- ב?
אם כן, אלו מכללות מאפשרות תוכנית זו?
ומה זה בעצם כיתה קטנה? בד"כ תלמד אותם מורה שלמדה חינוך מיוחד?

יתר על כן, אם נגיד מעניין אותי לקרוא ואולי ללמוד הוראה מתקנת וחינוך מיוחד לגיל הרך, אז זה אומר שצריך תעודת הוראה כמורה וכגננת? ללמוד מלא שנים ?
איך זה עובד בדיוק?

מבולבלת.. אשמח לעזרה.. בבקשה
האמת שאלה טובהרק אמונה

מי כאן למדה לאחרונה ואולי תדע לעזור

@לב טהור

@רחפת..

אם טעיתי סליחה

וואלה, כמה שאלותאם+7

הוראה מתקנת-היא הוראה שאמורה לתקן את ההוראה הרגילה שכשלה- ילד שלמד במסגרת רגילה ולא הצליח לרכוש את הקריאה/כתיבה/ חשבון וכו'. להוראה המתקנת שיטות רבות שמותאמות לקשיים ספציפיים של ילדים ואמורה להקנות להם את הלמידה עצמה וכן הרגלי למידה ואסטרטגיות למידה.

לדעתי צריך לימודי הוראה רגילה+התמחות בחינוך המיוחד/ הוראה מתקנת.

בכיתה קטנה לומדים ילדים שמתקשים להשתלב בכיתה גדולה רגילה. כיתה קטנה נמצאת בתוך בית ספר רגיל ובד"כ הילדים בה משולבים למספר שעות- תלוי בכל ילד- ברמתו הלימודית והרגשית- עם בני גילם פחות או יותר.

בכיתה קטנה תלמד רק מורה שיש לה תעודה של חינוך מיוחד.

מקווה שקצת עזרתי.

וואו הרבה שאלות...לב טהור:)

בס"ד

 

אני לא מבינה ככ בהוראה מתקנת ולכן מעדיפה לא לכתוב כדי שלא להטעות אותך חלילה... הלוואי ויש פה מישהי אחרת שמבינה בזה ותוכל לעזור לך...

 

 

לגבי לימודים של חנ"מ וגה"ר- אני יודעת שבמכללה שלמדתי בה אמרו לנו שאין אפשרות להרחיב את התואר גם לא'-ב-' כיוון שהתואר הזה גם ככה מורחב... המסלול גה"ר ומרחיבים לחנ"מ....

ובכיתה קטנה נדרשת מורה שלמדה חינוך מיוחד.. כן.

אנסה לענות קצת...פיג'מה
בהוראה מתקנת, כמו שכתבת, מתאימים לילד את דרך הלימוד, צורת הלימוד, כמות החומר, התנאים הפיזיים ללימוד וכו', כדי שילמד בצורה המיטבית. הלימוד נעשה לרוב אחד על אחד, או מורה עם קבוצת תלמידים קטנה (עד 4 לערך).
לפי מה שאני יודעת יש צורך בתואר בחנ''מ בשביל להיות מורה של הוראה מתקנת. (אגב יש הוראה מתקנת גם בגיל תיכון, ולא רק יסודי...)
מקווה שעזרתי... לגבי שאלות על התחום של הגיל הרך - אני לומדת יסודי וחנ''מ, ככה שאני לא יודעת לענות.. מה שאני כן יודעת - שאת יכולה בכיף להתקשר לכמה מכללות באזורך ולשאול בטלפון.... בהצלחה!
מורה עם תואר בחנ''מ-טאבולה ראסה
מקבלת הכשרה כללית מאד מאד (לטעמי)
קורס על חרשים
עיוורים
לקויות למידה
מחלות נפש
הוראה מתקנת כתיבה / קריאה / חשבון
ועוד שלל גדול.

מורה עם תואר שרוצה להיות מורה טובה לה. מתקנת תלך ללמוד אתזה שוב (בביהס מורות להוראה מתקנת נכנסות לתקנים של שעות שילוב)
בפועל; בשביל לקבל תעודה של הוראה מתקנת צריך לעשות קורס ולהגיש עבודה (ממה שראיתי)
ישבתי בקורס כזה כשמחצית הנשים היו ללא הכשרה בחינוך כללי סייעות בגנים או נשים שבאו בשביל הילדים שלהן... הן קיבלו אותה תעודה כמוני.
ההבדל הוא מה אני יוכל לעשות ומה הן...
(אולי יבואו אליהן לפרטי? אולי כן ואולי לא.
אותי זה קצת הכעיס כי כשמישהי מפרסמת שיש לה ה.מתקנת הורים לא יבדקו אם יש לה תואר וכו' (לעבודה אחהצ) נניח לבתי ספר אין ככ סיכוי להכנס בלי זה...

לגבי ההתנחלויות הנוספות זה משתנה ממקום למקום... רוב ה מכללות מכניסה 2 התמחויות. יכניסו חנ''מ+ עוד משהו...


בהצלחה רבה!
בתור מורה בהתמחות של ח"מ אני מסכימה איתךאם+7

אני מלמדת את אחד המקצועות של הוראה מתקנת לנשים שלא עברו הכשרה קודם ומרגישה מתוסכלת.

וגם מפוחדת מזה שהן תצאנה לשוק עם תעודה ו...זהו.

אני מקנה את מה שאני יכולה לתת אבל חסר משהו בסיסי.

הן מגיעות מהוראה רגילה או מגננות וחסרות כל ידע בסיסי.

אז תחשבי מה עםכאלוטאבולה ראסה
ללא שום תואר בכלל...
ללא תעודת הוראה..
עם תעודת מטפלות

לדעתי המכללות האלו רוצות תלמידים. אבל זה יגרום לזילות של המקצוע... (כל מי שרוצה יכול להחזיק כזו תעודה???)
ברור שאני מבינה את ההבדל. אבל יהיו הורים פשוטים, שיאמרו להם שהילד צריך ה. מתקנת... והם ילכו למישהי 'עם תעודה' כשבפועל היא לא באמת יודעת הרבה...
מצד שני- כשאני סיימתי לימודים של חנוך מיוחד והוראה מתקנתאם+7

במשך שנתיים- לא ידעתי הרבה, ממש לא, הייתי מבולבלת מעודף ידע.

כשנכנסתי לעבודה, התנסיתי- במשך כמה שנים טובות, לאט לאט הלימודים התישבו לי על המקום של הנסיון.

ולכן- מי שממש טובה בתחום- תצליח ותקדם ילד. מי שלא מתאימה- לא יעזור כמה תלמד.

מי שמתחילה ללמד ילד רק כי יש לה תעודה ולא תקבל הנחיה ועזרה רי לא תצליח תכלס ללמד ולקדם ילד!

וזה מה שקובע אם ילך לה או לא.

לא כך?

רק מעירהפיג'מה
תלוי ממש איפה לומדים.
אני לומדת חנ''מ, והעברתי סמסטר שלם 2 שיעורים בשבוע (45 דק') של ה וראה מתקנת עם מדריכה פדגוגית שצפתה ברוב השיעורים והעיר הערות. כמובן שכתבתי דוחות שיעור, ערכתי אבחון, סיכמתי אותו וכתבתי דוחות סיכום למחנכת ולהורים. חוצמזה, אני מלמדת במהלך כל השנה 2 שיעורים פרטיים בשבוע עם הדרכה פדגוגית נוספת. אני חושבת שאם הוראה מתקנת זה חשוב לך, לכי ללמוד חנ''מ במקום ששם את הדגש על זה... (שנה הבאה יהיה לי שוב סמסטר עם 2 שיעורים פרטניים בשבוע בהדרכה צמודה. השנה קריאה וכתיבה, שנה הבאה מ''מ. )
על זה דיברתי בדיוקאם+7

הדרכה צמודה עושה את כל ההבדל!

 

ומי שרוצה להיות גננת שיח?רק אמונה

פתאום עלה לי  שאולי זה יהיה נחמד עבורי

 

תמשיכו תמשיכו זה דיון על רמה 

אני אוהבת !!!

 

תודה 

וגם@אם+7 

מנסיוני, וסליחה שאני תוקעת אותו בכל מקוםאם+7

אני פשוט חיה ממנו, מהנסיון...

קודם כל זה כזה משמש של דברים- הן גם עובדות עלשפה, גם קצת בקריאה, קצת מוטוריקה וקצת רגשי, כאילו מנסות לכסות על כללל הבעיות...

תכלס ילדים מתקשים ממש- שלחו למורה פרטית טובה או מרפאה בעיסוק וכו'.

וגם- -להכנ ס למערכת היום קשה, את יודעת.

אין תחליף לנסיוןואין שווה ממנו ותודה לך על שאת מחכימה אותנרק אמונה

אני פשוט מנסה לראות מה מתאים לי וראיתי שרק פרטי זה טוב לי

מורה פרטית זה בצהריים ערב וזה קשה

מרפאה בעיסוק לימודים ארוכים מידי כרגע

אני עובדת בהוראה מתקנת, עצמאית ורק בבוקר!!! ויש עבודהאם+7


לא הבנתירק אמונה

הרי התלמידים בביס

יוצאים וחוזרים, כמו מורת שילוב אבל מחוץ לביסאם+7

רוב הילדים לומדים באזור.

ויש כאלה שמגיעים על הבוקר אפילו מרחוק יותר

אני קבעתי לעצמי שכל עוד הילדים קטנים אני לא עובדת מעבר לשעות הלימודים.

מספיק גם ככה אני עובדת בלילה על אבחונים וכו'. ויוצאת להרצאות.

אבל לזה כמובן יש מחיר...

כמו לכל דבר בחיים

 

ומאיפה רכשת את הנסיון עד שנהיית עצמאית?רק אמונה

במה עבדת?ואיך ידעת מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה?קורץ

המון שנים בהוראה מתקנת, במסגרות בתי ספר שונותאם+7

לקחתי קורסים, התיעצתי המון.

עד היום- אני לומדת אפילו מהתלמידות שלי.

 

לא ידעתי מה אני רוצה להיות, וגם היום אני מידי פעם מגששת את דרכי.

מי יודע?

 

את מרתקתרק אמונה


ואני עוד אחפור לך באישירק אמונה

אם את מרשה

את לא מבהילה אותיאם+7אחרונה


אנשים תעזרו לי להחליט :עבודה או לימודים?רק אמונה

מה יקדם אותי יותר

אם הייתם יכולים במה הייתם בוחרים?

 

מרגישה שכבר הייתי ברוב סוגי העבודות שיש

אולי תתנו לי עוד רעיונות?

לאן אפשר להתקדם הלאה?

 

אם הייתם יכולים לבחור באמצע הדרך מה הייתם עושים או משנים?

 

אם היה אפשר להתפרנס מלימודים אז לימודיםמקופלת
לשלב זאת לא אופציה?אני והגיטרה
לימודים זה קריטי. אם לא לומדים, אז נשארים תקועים במקום. בהנחה ואת מעוניינת ללמוד משהו.
אפשר לעבוד תוך כדי למימון הלימודים והדברים הנלווים,
או אם אין לך כסף בכלל, אז לעבוד שנה, ואז להתחיל ללמוד ולעבוד
תודה לכל מי שהגיבהרק אמונה

אני חושבת על זה תודה!

ואשמח לעוד תגובות-הארות נסיון של אחריםרק אמונה


אם הייתי במקום שלך כנראה שהייתי בוחרת בלימודים..לב טהור:)

בס"ד

 

לימודים זה ממש מקדם וגם נותן ביטחון שאת לומדת ויודעת את הדברים..

ברור שגם מתוך שטח לומדים, אבל בהרגשה שלי שבלימודים פורמאליים יש יותר ביטחון לבוא אל השטח

 

ב"הצלחה רבה!

תעדכני

לימודיםרק אמונה

תודה על תגובתך

 

רק שלא ישתמע ממני שלא למדתי כלום קורץ

אני עם תואר בחינוך מיוחד 

אבל אני מרגישה שזה כללי מידי ולא מאפשר עבודה מדויקת בתחום מסוים

 

מחפשת אם כבר לימודים ממש ממוקדי מטרה ומקצוע ואף מענינים

 

ואם יורשה לי:

מה היית רוצה ללמוד?

 

אני חושבת על 

ביבליותרפיה פסיכולוגיה התנהגותית אבחונים או כיוצא בהם

יכול להיות שאמצא לי השתלמות מענינת ואצא פעם בשבוע 

יכול להיות שממש אלמד ברצינות איזה תעודה משמעותית

וואי ממש לא חשבתי שלא למדת כלום...לב טהור:)

בס"ד

 

אני פשוט מרגישה שכמה שלמדנו תמיד עושה טוב ללמוד עוד...

 

 

לא יודעת מה הייתי רוצה ללמוד... כרגע אני סטאז'רית אז אם הייתי יוצאת ללימודים שנה הבאה כנראה שהייתי רוצה ללמוד עוד דברים שקשורים לגה"ר ולחנ"מ...

יש מצב שעם עוד כמה שנים של עבודה הרצון הזה ישתנה למשהו יותר ממוקד..

 

גהר?רק אמונה

מה זה?

 

תודה ממש היטבת להגדיר ולשקף את התחושות שלי

 

גיל הרך.. להתמקצע עוד בלימודים בתחום..לב טהור:)


אה יש לך תעודה של שתיהם?רק אמונה


היא בדרך.. אבל בעיקרון כן..לב טהור:)

בס"ד

 

למדתי במסלול של גה"ר והרחבתי את התואר כשבחרתי שההתמחות שלי בתהיה בחנ"מ.. אז אני יכולה לעבוד גם בגנים רגילים וגם בגנים של חנ"מ

 

וואורק אמונהאחרונה

אז בכלל יש לך את כל האופציות פתוחות בפניך

חברי וחברות פורום ואורחיםרק אמונה

מה שלומכם?איפה אתם אוחזים בחיים?

איך אתם מרגישים?

איך היו החגים?

איך החזרה לשיגרה?

 

פונה להורים לאחים לאחיות של..

ללומדים לומדות ולעובדים עובדות בתחום החינוך המיוחד

אשמח לשמוע ממכםקורץ

אני סגרתי שירות בתחום קול דממה


וואו יפהרק אמונה

בהצלחה רבה

היה טוב וטוב שהיה אם+7


נראה לי כל האימהות מסכימות עימךרק אמונה


רק היום------- הרגשתי שחזרתי לשגרה, איכשהוא... אחרי הנקיון,אם+7

ולאיזה שגרה,,,

שבת!

יאלה, שבת שלום ושבת שמחה לכולנוווווו

שבת שלום לכולנורק אמונה

מוכרקורץ

כשאת חייבת להכריח ילד למשהורחפת..
נגד רצונו, הוא זועק בחרדה בידייך
הלב שלך צורח מבפנים ובוכה יחד איתו..
וואירק אמונה

נשמע לא פשוט בכלל

חיבוק ענק!!

את נשמעת מלאת רגישות ומקרה כואב

בטח לא יחיד

 

כבר המלצתי כאן על שיטה בשם התערבות מכילה?

אני ממש מעריצה של זה

לא הבנתי איך אפשר ללמוד את השיטהרחפת..
בכל אופן ראיתי סרטונים וזה דיי משקף את האווירה בגן שלי. גן תקשורת בגישה ריגשית..
פשוט לא הייתה ברירה והוא נרגע דיי מהר אחר כך, אלא שהרגעים האלה שאני מרגישה שהוא באימה ממה שאני עושה לו, זה פשוט צובט מבפנים. (נשארתי ללא סייעת והייתי חייבת לעבור עם הילדים לגן אחר.. לשניים היה מאד מאד קשה להכיל את המעבר.. )

אני בסדר ב''ה, תודה על ההבנה
במין אדישות מכילה כזו..

אין עליךרק אמונה

אני למדתי קורס שלהם מטעם העבודה

ואף הדגמנו בעצמינו את התלמידים ואת המורים 

כל אחד חווה את 2 צידי המתרס ותירגל

 

(וואי

באמת ילדי תקשורת רגישים לשינוים מאוד 

יש לי שכנה על הרצף

 

עובדים איתם על זה בטח במהלך הגן?

 

לפעמים זה עוזר ברגע שיודעים על שינוי 

להזכיר להם כל רגע שהיום לא יהיה כרגיל

 

אבל אין מה לעשות כשאת בחוסר תנאים

(איך הסתדרת בלי סייעת נשמע סיוט !זה חוקי?)

 

נשאר רק

ולעצמך להפריד ולשנן: אני עושה את הטוב ביותר במציאות הנוכחית 

 

כי כמו שאת אומרת

להם קשה להכיל את המעבר הם לא יודעים לאן ולמה הם עוברים הם מרגישים איום 

לכן הם מרגישים בצורה של אדם שיש עליו איום ופועלים בה

ואת מבחוץ 

מצד אחד יכולה להיכנס גם בילבול הזה

ומצד שני להיות העוגן שלהם ולהיות החלטית ובטוחה

 

וואי איזה קשה זה ואיזה עוצמות יש בך שנבחרת לתפקיד הזה!!

בטוחה שלא משעמם לכם שם לרגע...

 

 

 

חמודה שאת!רחפת..
ממש מעצימה אותי..
ב''ה עושה את העבודה שלי בצורה הכי טובה שאני יכולה ובאהבה רבה.. מאמינה שהילדים מרגישים את זה..

עובדים אצלנו בגן עם הרבה הטרמות ושיקוף רגשות. לדוג': אני רואה שקשה לך, אני מבינה, זה באמת מוזר ומפחיד, הכל חדש לי, אני לא מכיר.. אבל הכל בסדר אני פה איתך. אנחנו מכירים.

להיכנס לראש של הילד ולעזור לו למצוא פתרונות ולקבל שליטה על המצב שלו. הרבה פעמים נדרשת ערמומיות כדי שהרצון שלי והרצון שלו יקבלו את אותו כיוון
קשה אבל ממלא סיפוק.
טוב אז אשתף גםרק אמונה

מתלבטת בבחירת דרכי המקצועית 

האם לבחור בעוד לימודים 

או באיזה תחום להתמקד בעבודה 

לא בטוחה מה מתאים לי לעשות

 

(ותאמת לפעמים  מרגיש לי שמיצית את תחום האנושי

סוג של שחיקה ...מענין אם אנשים חוו את זה גם...)

 

 

אני מורה פרטית 

מרגישה שאני רוצה ליזום ולדעת יותר

ולא מצליחה לקבוע לאן ומה בדיוק.

 

לעזרתכם אודהקורץ

 

לאיזה תחומים את מתחברת חוץ מחינוך?רחפת..
כתיבה צילום איבחוןרק אמונה


כמו שהספקתי להכירךאם+7

מאוד מתאים לך תחום רגשי-טיפול כלשהוא.

אולי תרפיה באומנות

או טיפול בבע"ח.

או פסיכולוגיה/יעוץ וכו'.

השאלה כמה את רוצה להשקיע עכשיו בלימודים.

 

ואגב, התחושה הזאת, נראית לי הדבר הכי טבעי, גמני חווה את זה לפעמים, לוקחת פסק זמן וחוזרת למסלול,

ויודעת שזה מה שאני אוהבת לעשות.

 

את עוד צעירה, חייך לפנייך, אם יש לך אפשרות ללמוד עכשיו- זה הזמן

וואי איזה חיזוקרק אמונה

הוא בא לי בזמן !!

באמת אפשר לקחת פסק זמן?

זה לא נקרא לרדת מהמפה של המקצוע?

זה לא יפגע במקצועיות שלי?

אני לא רוצה שישכחו את התחום שלי וככה לא יציעו לי עבודה

 

מאוד רוצה ללמוד בבליותרפיה 

ראיתי פירסום ואין לי מושג איך לברר על זה

נשמע משהו חדש 

 

וגם איך אשתמש בזה לעצמי?

למדתי גם קורס של תרפיה אחרת

ואני לא רואה את עצמי מתחילה לטפל בלי גב רציני מאחורי...

מצד שני אני יכולה להכניס את זה עם התלמידות הפרטיות

או לפתוח שיעור כזה

 

או ללמוד אבחון כלשהוא אולי אבחון של אנשים למקצוע

למרות שאני אוהבת ילדים הרבה יותר

 

השאלה איך מבררים ואיך ממנפים את זה 

לא יודעת למי לפנות אם לקאוצ'ינג או משהו...

אני בצומת לא ברורה ומקווה שיצא מזה טוב...

 

באמת אני חייבת ללמוד משהו

אתמול הייתי בהשלמות וזה ככ הרווה אותי...

 

יש מקומות שגם מבטיחים שיסדרו אותך בעבודהאם+7

או יכוונו אותך, צריך לברר את זה.

לגבי אבחון- הוא הרבה פחות מספק, כי את רק מכוונת וזהו, שולחת את הילד ולא יודעת מה קרה איתו.

זה יותר עבודה טכנית- של ניתוח נתונים , הצלבה וכו', זה מענין אבל לדעתי פחות מספק.

יאלה, תעשי בירור על ביבליותרפיה- זה נושא מרתק, למדתי פעם קורס של זה, ויישמתי על הילדים שלי...

יש אחת אלופה בירושלים-לא זוכרת את השם שלה- עובדת או עבדה בלימודי ה'.

אם את מגיעה למסקנות- עדכני אולי אני אצטרף

 

לגבי פסק זמן- את יודעת כמו כל שדבר בחיים, יש פלוסים ומינוסים- לכל דבר יש מחיר.

אם את טובה- אז תמיד תהיי מבוקשת, אני חושבת ככה.

 

אני אדבר איתך בלנרק אמונה

תודה

קשה קשה קשה...לב טהור:)

בס"ד

 

ב"ה כרגע בסטאז' גננת בגן של חינוך מיוחד, גן שפתי עם ילדים עם בעיות התנהגות ובעיות רגשיות..

מודה שמאוד מאוד קשה! :/

 

רק אמונה

והרבה בהצלחה!!

את אלופהפרח

 

אגב מסקרן אותי

אם זאת שאת במקומה החזירה לך תשובה

 

היא לא החזירה תשובה..לב טהור:)

בס"ד

 

ונראלי שהיא בקטע לא לחזור....

באסה שלא ענתהרק אמונהאחרונה

יו אז זה ממש כובד של אחריות וקשה

יש לך מישהי שמדריכה אותך או עוזרת?

יש כאן קלינאיות תקשורת??אמאשוני
הלוואי ותוכלו לייעץ לי,
הבת שלי בת 4.
לפני חצי שנה היינו בטיפול אצל קלינאית תקשורת מהממת על רקע בעיות בהיגוי.
ב"ה על רקע הטיפול הילדה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית ויצאנו להפסקה.

בהמשך ראיתי שהיא משלימה לבד את מה שהייתה עוד צריכה (בעיקר יישום של כל מה שלמדנו)

לאחרונה חלה בעיה חדשה בשטף הדיבור (לפני כן גם כשהייתה מחנטרשת מילים תמיד הדיבור היה שוטף)
יש לציין שזה לא מונע ממנה לדבר (כן דורש המון סבלנות מהסביבה, ב"ה היא מתעקשת לומר את המילה עד שמשתחרר לה)

ההתלבטות היא האם לחזור לקלינאית או לחכות אולי זה יעבור לבד?
השיקולים הם:
לא לחזור- כי אנחנו די קצרים בכסף כרגע, אולי יעבור לבד אז חבל על המאמץ (אני עם תינוקת בבית אז כל מפגש זה להוציא את בעלי מהעבודה לשמור על התינוקת) מבחינתנו זה סוג של פרוייקט.

כן לחזור- אם הבעיה לא תעבור לבד אז חבל על הזמן שאולי יחמיר את המצב או יפגע לה בביטחון לדבר (אם יצחקו עליה או משהו)
ניסית להתייעץ עם הגננת?פה לקצת
נראה לי כדאי להקשיב לה
מתייגת ומנסהרק אמונה

בשרשור היכרות @צביה22 אמרה שהיא קלינאית אולי תוכל לעזור...

 

 

נשמע שיש לה בעיה לשלוף את המילה לוקח לה זמן עד שהיא מוצאת אותה

זה נכון?

 

עוד בעיה זה שהיא ממציאה מילים במקום

 

מוסיפה לשיקולים:

הילדה מתוסכלת מזה?

עוד כמה חודשים-שנה תוכלו יותר להשקיע בזה אם חלילה לא יעבור?

לברר באמת אם צוחקים עליה או יש סבלנות בגן

האם זה יושב על קושי רגשי ואז צריך לפתור אותו?

אולי ניתן לקבל הדרכה מהקלינאית בטלפון או לשאול אותה

אם היא נחמדה היא תוכל לעזור ולכוון או 

 

אולי פשוט באמת לחכות קצת וזה יעבור?ואם לא אז לטפל...

קלינאית, אך ללא נסיון בתחום הספציפיחדשה2

א. אני לא יודעת באיזה קופת חולים את, אבל בדרך כלל הן ממנות את הטיפול.

 

ב. הייתי קובעת מפגש אחד עם קלינאית (שוב, לכי על קלינאיות של הקופה, הן בדרך כלל טובות מאוד. כדאי שתבקשי קלינאית שמתעסקת בשטף...).

לקלינאיות מהקופה אין אינטרס להשאיר אותך שם, הן ימליצו בכנות מה כדאי לך לעשות בשביל הבת שלך.

 

האם עדיין יש לה שיבושי היגוי? כמו שהצגת את זה יתכן שיש קשר בין השתיים.

 

אבל, הכי חשוב זה שלא תלחצו על הבת שלך לדבר מהר יותר ותיהיו כמה שיותר סבלניים. נסו להיות איתה קצת יותר, אולי תנסו לדבר אתם טיפונת יותר לאט, היא מחקה את הדיבור שהיא שומעת ודיבור איטי יותר מקל לעיתים במקרים של בעיות שטף.

 

בהצלחה רבה!

 

הייאנונימי (2)

(אני סטודנטית להפרעות בתקשורת, מאנונימי בגלל אאוטינג, אבל אם תרצי - אני בכיף אכתוב לך באישי)

 

הידע שלי בתחום הוא מקורס שהיה לפני כמעט שנתיים, וקצת תצפיות.

אז קחי בערבון מוגבל

 

יש תופעה של גמגום בילדות שבאחוז גבוה אכן עוברת אחרי תקופה, אבל יכולה גם להשאר.

כשהגמגום מתחיל אנחנו לא יודעים איך הוא יגמר..

לכן מה שאני ראיתי שממליצים זה כן להגיע לאבחון. בכל מקרה- התורים לצערינו הם ארוכים ככה שגם אבחון לא בהכרח תקבלי מחר.

באבחון הקלינאית תראה את המצב, וגם תוכל לתת לכם הנחיות איך להתנהג איתה ואיך להדריך את הגננות, והיא גם תדע להגיד לכם לפי ההתרשמות שלה מתי כדאי להגיע לביקורת כדי לשקול התחלת טיפול.

(בכל מקרה לא נראה לי שיתחילו מיד טיפול)

קחי בחשבון שגם להכנס לטיפול בדרך עובר דרך רשימת המתנה... ככה שכן כדאי קודם כל לקבע תור לאבחון. 

 

בהצלחה רבה

 

(עכשיו כתבתי מהזיכרון. אשתדל בעז"ה לחפש חומר כתוב בהמשך היום ואעדכן אם יש שינוי)

לא עוסקת בתחום הזה, אבל מנסה בכל זאת...צביה22
קודם כל, כדאי לך להיכנס לקישור הזה, יש שם חוברת להורדה עם הרבה מידע על חוסר שטף אצל ילדים
חוסר שטף בדיבור -מידע להורים לילדים בגיל הרך | אמב״י עמותת המגמגמים בישראל.גמגום ילדים בני נוער ומבוגרים.
חוץ מזה- רק כדי לדייק, הקושי הוא להיזכר במילה? או שזה כמו גמגום- שהיא יודעת מה היא רוצה להגיד אבל המילה נתקעת לה?
(מאיך שאת מתארת נשמע לי כמו האפשרות השניה ואם כך המחוברת שקישרתי אליה נראית לי מתאימה, אבל אם מדובר בקושי לחשוב על המילה המתאימה זה כבר קושי אחר וההתייחסות תהיה אחרת)
תודה רבה על התגובות!אמאשוני
איזה כיף שהפורום פה פעיל,
עזרתן לי,
לצערי על הגננת והמאבחנת בקופה אני לא תולה תקוות יש לי ניסיון לא טוב איתן.
גם לא הייתי רוצה מישהי חדשה, הלך לנו מצויין בסבב הקודם מבחינת הכימיה והאמון.

להתקשר להתייעץ עם הקלינאית בעצמה זה רעיון מצויין!

גם בקיץ אנחנו עוברים לעיר אחרת, אז אולי שווה דווקא עכשיו כדי לא להתחיל בהמשך עם מישהי חדשה.

צביה, אמנם לא הצלחתי לפתוח את החוברת אבל גם המבוא עזר, הם אופטימיים כתבו שיכול לעזור גם 1-2 מפגשים אז זה גם מעודד להתחיל.

המון תודה לכל אחת שענתה!
בהצלחהרק אמונה

איזה אמא מסורה

מנסה לצרף לפה את החוברת, יש בה המון מידע חשוב, מקווה שיעלה..בארץ אהבתי
תודה רבהאמאשוניאחרונה
כן זה נפתח. קראתי הכל, מחכים ומעודד 😁
תודה
רעיון לתוכנית לג בעומר?רק אמונה


אני מתוסכלת ממשרד החינוך!לב טהור:)

בס"ד

 

הם פשוט לא מאורגנים!

וגם כל המערכות שלהם של הפורטל והמדגנט פשוט סיוט!

ישבתי עכשיו איזה שעה וחצי לפענח איך משתמשים במדגנט ולמלא פרטים ויצאתי מתוסכלת!עצבני

 

המדגנט באמת נוראי!!פה לקצת
ועשרים שלבים בשביל דיווח מסכן
ממש!!!!😤לב טהור:)
אוי נשמע דפוקרק אמונה

אין עזרה טכנית או משהו מישהו?

הזייה

יש.. וגם צפיתי בה..לב טהור:)
בס"ד

אבל בגלל שכל דבר זה איזה 20 שלבים, ההסברה חופרת! וצריך להבין גם על הדרך, זה לקח הרבה זמן...😟😢
נשמע חופר ואיטי בטירוףרק אמונהאחרונה

לפעמים אני פותחת ב2 חלוניות אחד ההסבר והשני ביצוע הפעולה שלי

דרושים שמצאתי אולי יעזור למישהורק אמונה
אשמח מאוד לעזרה במילוי שאלון והפצתו..התחלה טובה

בס"ד

השאלון מיועד למתבגרים בני 13-18 שמאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז והומלץ להם לקחת ריטלין. השאלון אנונימי

 

ממש יעזור אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות..

 

שאלון

אולי תוכלו לעזורההוד וההדר

איזה כלי נגינה הכי קל ללמוד לנגן עליו לילד אוטיסט?

אולי תופים?רק אמונה

תוכל לאר יותר את הילד ותחביביו?

 

הואההוד וההדר

ב"ה מדבר ומבין הרבה דברים ויחסית בדברים יום יומיים ברמה טובה.

בקטע הלימודי הוא יותר מתקשה ובמיוחד קשה לו לשבת ללמוד לאורך זמן.

אני יודע שבבית הספר שלו הוא לומד קצת תופים אבל ממש בקטנה ולא נראה לי שהוא יכול ממש ללמוד מזה.

התחביבים קשורים בעיקר לתחום המחשבים וסתם למשחקים עצמיים עם צעצועים רגילים. 

מממרק אמונה

מנסה להבין למה הוא צריך דווקא כלי נגינה.

אם הוא אוהב משחקים ומחשבים

אז אולי משחקים של מנגינות?

אני זוכרת שפעם שהיתי קטנה היה משחק מחשב שאהבתי שהיתי צריכה לחקות את הצליצילם וללחוץ על כפתורים

 

יש כלי נגינה של אורגנית קטנה אם הוא אוהב ללחוץ

אולי להתיעץ עם המורה שלו

או יועצת 

או לקחת אותו לחנות ולראות ממה הוא יתלהב

בטח אין מצב לשאול אותו

אני היתי הולכת בכייון של משחקים דיגטלים..אופצית מוסיקלים

 

מתייגת פה את

@יעל מהדרום @צביה 22

הם מכירות את האוטיזם יותר טוב

הוא רוצה לנגן על כלי...ההוד וההדר

ומשחקים של נגינה הוא מכיר כבר.

תודה!

באורגניתרק אמונה

יש מנגינות של הכל והילד יכול לנגן עם זה יש אפשרות לרעשים שונים ופתיחים

אפשר ללמוד בקלות

יש אורגנית של ילדים -עם יותר אפשרויות

יש לי מכרה מכאן מרפאה במוסיקה

אני יכולה לשאול לדעתה.

לא יודעת..מניחה שתלוי בילדיעל מהדרום
לק"י

אצלינו בבית ספר יש ילדים שמנגנים על מטאלופונים או אורגניות.

על המטלאפונים מנגנים במקום עם סימני התווים הרגילים, עם צבעים.
והם מצליחים?ההוד וההדר

אני יודע מעצמי שאם אין סיפוק בנגינה זה לא כיף...

אורגנית לא קשה מדי?

תלוי בילד.. התלמידים אצלינו מצליחיםיעל מהדרום


באיזה רמות הם?ההוד וההדר


אלה שמנגנים? לא תפקוד נמוך..בינוני- גבוהיעל מהדרום


טוב.ההוד וההדר

מקווה בעז"ה שגם הוא יוכל.

בהצלחה! הילד לומד במסגרת חנ"מ? אם כן, תתייעץ עם הצוות שםיעל מהדרום


כןההוד וההדר

סתם רציתי לשמוע עוד על התחום.

תודה!

לפי דעתי או אורגן או תופיםאהבת ה


זה בדיוק המקצוע שליבננה החדשה
באופן כללי, זה נורא נורא תלוי ברמת הילד ולמה הוא נמשך. כמו כל אדם בערך...
כל כלי שייבחר יצטרך לעבור התאמה בשיטת הלימוד שלו, כשמדובר בילד על הרצף האוטיסטי. וחשוב שהמורה ידע איך לגשת לזה.

עם זאת, הייתי ממליצה על כלי ויזואלי כמו אורגנית, משהו שמגיב בקלות ומביא תוצאות יפות בלי הרבה חוש קצב.
תופים זה גם אופציה טובה
גיטרה יהיה קשה, חלילית גם כן.
השאר פחות יש מה לדבר. אא"כ הוא ברמה גבוהה.
בהצלחה!
אפשר בשמחה לשאול עוד בפרטיבננה החדשה
זה עניין אישי לדעתיאודי-ה
וראיתי פעם סרטון עם יחד אוטיסט שמנגן על אורגן. לא נראה לי שזה אומר על אחרים...
לענ"ד..לעבדך באמת!
דרבוקה/ג'מבאי / אורגן.
יוקליליחתולה פרסיתאחרונה
מיהו מכיר את שיטת דוסורק אמונה

עובדים עימה היום?

כן. לא כל כך . שיטה נהדרת ללימוד רגשות והבעתן/ מה עושים כשישנפש חיה.
רגש מסויין.
יש לך פרטים?רק אמונה

קישורים תמונות?

לא יכולה לתת. כרגע. דגלי בפורומים של גננות. בהצלחה.נפש חיה.
וואו! הזכרת לי נשכחות!אם+7

עבדתי איתה לפני שניייייים בכיתת פיגור קל- בעיות התנהגות ורגשיות.

היה מהמם, זה היה לפני עידן המחשב והתיעוד, חבל.

היה לנו קירות שלמים עם הדמויות של דוסו וקלטת שירים.

אבל לא נשאר לי תיעוד בכלל!

כן היא שיטה יפהרק אמונה

מענין איפה קבור הסיפור והתרגילים שלה

ולמה היא לא בשימוש כיום

 

ספרי עוד על הכיתה הזו נשמע מעניןקורץ

במה עבדת שם?וזה...

 

אני עדיין מחפשת את דרכי בעולם החינוך מיוחד

בכיתה של הבן שליטאבולה ראסה
כיתה א' תלמוד תורה...
היועצת משתמשת בזה בשיעורים שלה נראה לי משהו כמו פעם בשבועיים/חודש...
הוא ממש אהב אתזה
מוזר שאין שום מידע באינטרנט על זה, נאדה!אם+7


אז נתת לי רעיוןרק אמונהאחרונה

איפה לחפש

תודה

מחפשת חונכת לבן שליעינת2

שלום,

 

יש לי ילד מקסים בן 8.5 עם לקות למידה ובעיות קשב וריכוז. הוא לומד בחינוך מיוחד. אני מחפשת מישהו/מישהי שיבוא אלינו הביתה ויחזק אותו בקריאה ובכתיבה. אשמח גם שישחקו איתו כי הוא די בודד. חבריו פזורים בערים שונות ואין לו חברים בשכונה.

 

אשמח לשמוע ממישהו

 

עינת

איזה עיר ?סאפסאפ


לא מכירה את כל המורכבות רק חושבתאם+7אחרונה

שילד צריך חברה בגילו וברמתו.

לכן חשבו למצוא חברים באזור, גם אם הם לא מהכיתה.

גדולים/קטנים ממנו עדיפים על מבוגר.

אולי לעשות כמו חוג בית כלשהוא ולמשוך ילדים לבית