עבר עריכה על ידי שירה777 בתאריך ו' בטבת תשע"ח 23:09
שלום, יש לי תאומים בני 6.
אחד בגן שפתי והשני בגן עיכוב התפתחותי בשל עיכובים שונים, כולל אילמות סלקטיבית (מה גם ששנתיים לא היה במסגרת הנכונה לצערי...)
כעת מגיעים לנושא הרישום בכיתה א' בשנה"ל הבאה, ואין לי מושג לאן לרשום אותם...
נראה שממליצים על כיתה קטנה - לפי מה שהבנתי יש הבדל בין משלבת למקדמת (כיתה מקדמת - ילדים שמגיעים רק מחינוך מיוחד ואילו כיתה משלבת - שילוב גם מגנים רגילים וגם מגני חינוך מיוחד).
אני יודעת שמבחינה לימודית כיתה מקדמת זה ייתרון עצום וזה יעזור להם אבל מבחינה חברתית - האם מנסיונכם/ן ילדים שמשובצים בכיתה מקדמת משתלבים חברתית?
אמנם הם יהיו בבי"ס רגיל עם חברה רגילה, אבל עצם זה שהם בכיתה נפרדת וגם ככה הם ביישנים / עדינים / בטחון עצמי נמוך וקשה להם לפתח קשרים חברתיים, אז מה הסיכוי שאי פעם ישתלבו בחברה הרגילה?
האם יש איזו תכנית בבתי הספר בהם יש כיתה מקדמת שעל פיה בהדרגה הילד משתלב בכיתה הרגילה?
מורה שעבד בבית ספר שבו כיתה קטנה אמר לי שמנסיונו הילדים האלה לא משתלבים חברתית, הם נשארים בתוך עצמם, וזה מרגיש לי כמו הביצה והתרנגולת, כשנכנסים ולא יודעים אם אפשר לצאת מהמסגרת הזאת בכלל אי פעם...
בנוסף, אחד הדברים שאמרו לי לגבי האילמות הסלקטיבית (ילד שמדבר בבית אך לא מדבר בגן, נובע מחרדות) הוא חשיפה -חשיפה - חשיפה לחברה כמה שניתן, להזמין ילדים הביתה ולשלוח אותו אליהם, דבר שהיה לנו מאד קשה בשנתיים האחרונות, כיוון שגני שפה הם בד"כ ממש לא ליד הבית וזה פרוייקט שלם בשבילי למצוא סידור לאחים שלו ולהזמין ילד הביתה ולהחזירו הביתה כל פעם במיוחד בימים שאין לי רכב. זה אפשרי אך קשה מאד להתמיד... כך שגם ככה נוצרה אצל הילד נסיגה מבחינה חברתית דוקא בגלל הגן השפתי המרוחק מהבית.
ונראה לי שאם הוא ימשיך במסגרת של כיתת חינוך מיוחד (גם אם היא בתוך בי"ס רגיל), אז זאת שוב קבוצה קטנה וזה לא חשיפה לדגם אמיתי של כיתה רגילה שאני כל כך חפצה שישתלב בה יום אחד...
אשמח לשמוע במיוחד מניסיון אישי