שרשור חדש
נרגשת להגיש את הקליפ החדש של רחל ושלי!טובוש

נרגשת להגיש את הקליפ החדש

שהפקתי לנשים יחד עם רחל.

רחל בתי האהובה אובחנה לפני כשנה וחצי

כלוקה בתסמונת רט Rett Syndrome

 

תודה לכל השותפים הנאמנים בפרויקט ההדסטארט!

 

טובה

אמא של רחל

 

מילים ולחן: טובה גדות

עיבוד והפקה מוסיקלית: בני שוורץ

הפקת קליפ: סטודיו סולם יעקב

 

היכנסו לפייסבוק, סמנו לייק בדף האָמָּן החדש שלי ושתפו
https://www.facebook.com/tovagadot

 

wowwwאנונימי (2)אחרונה
כל הכבוד!!! קליפ מיוחד
שיטת פוירשטיין.טוב בסדר

מישו מכיר? 

איך היא כשיטת טיפול?טוב בסדר

היא באמת מפתחת כמו שאומרים עליה?

מהמעט שלמדתי..למען שמו
נשמע שממש כן..
ממליצה לך לגגלנפש חיה.
העשרה אינסטרו מנטלית?רק אמונהאחרונה


תלמידה 'היפרית' משתוללת בשיעוררק אמונה

מה עושים?חייבת טיפים לפני יאוש

(כבר שברה עציץ)

היא מטופלת?אם+7


עם ריטלין בבוקר .לא בערברק אמונה

תודה שענית

עם הריטאלין משתוללת בכיתה?אם+7


אני חונכת שלה בצהרייםרק אמונה


וואו, זה קשה!אם+7

קודם כל אולי לבקש מההורים לשקול להביא לה חצי כדור אם השיעור הוא משמעותי ללימודים, אני הרבה נתקלת בזה שנותנים עוד כמות קטנה לשיעור חשוב אחה"צ.

שנית, תהפכי את הלמידה לפחות פרונטילית- ישיבה ליד שולחן וכיסא ויותר חויתית.

לי לקח זמן לצאת מהריבוע של "ילד-יושב-ולומד", מצידי שיקפוץ וילמד.

שתגיד את האותיות תוך כדי קפיצות לגובה, או שתפתור תרגילים תוך כדי זינוקים באויר או משחק מסלול ברחבי החדר.

מקווה שטיפה עזרתי

עזרת מאודרק אמונה

למידה זה גם משחקי שולחן ?

כי זה מה שהתחלנו לעשות וגם חוג אפיה ביחד עם המשחקיה שם...

שאלה מה מטרתך, אם המטרה היא ללמד אותה לשבת, או לחכותאם+7

בסבלנות, או לעבוד נכון לפי אסטרטגיות ולא באופן אימפולסיבי אז כן, זה מאוד מאוד חשוב.

כל מה שאפשר לקדםרק אמונהאחרונה


מחפשת מדבקות זוהרות בחושךאורלימצ
היי אני מורה לחינוך מיוחד מחפשת מדבקות זוהרות בחושך לתחפושת פורים- מישנו יודע איפה אפשר למצוא בירושלים? חיפשתי כבר במקסטוק הכל בשקל וכפר השעשועים
מוזר כי בכל חנות של הכל בשקל יש מלאי עצום!אם+7אחרונה


היי, בקשר ללימודי הוראה בחינוך מיוחד :התלבטותשנזכה לשמוח
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך כ"ה בשבט תשע"ח 21:34
 


שלום, כרגע אני בשנת שירות ראשונה בתחום החינוך מיוחד,
בגן שפתי.

אני עדיין לא סגורה לגמרי לגבי שנה שניה,
ולכן חושבת לנסות לבדוק על מוסדות אקדמיים, בע"ה בלי נדר.

אני מאוד אוהבת ילדים, הגיל הרך מה שנקרא
ואני חושבת לעסוק בזה בע"ה בלי נדר בעתיד.
עכשיו יש לי קצת התלבטות אם לבחור בתחום החינוך הרגיל או המיוחד.

הבנתי מהסייעת שגננת שלומדת חינוך מיוחד, יש לה בחירה באיזה גן לעבוד, מבחינת (תקשורת/שפתי/התנהגות וכו).
אבל זה גם תלוי בבחירה של הרשות, כלומר אם הרשות חייבת גננת לגן תקשורת, אז היא תעסיק אותה שם על אף הרצון שלה.

ועכשיו די היה נראה לי תחום החינוך מיוחד,
מספר ילדים 12-13, קבוצה קטנה, רצון לקידום מהמקום שלהם וכו'.
העניין הוא שחשבתי על לעבוד בגן שפתי, שמוגדר כקל
ואחרי ששמעתי שזה לפי הצרכים של הרשות- קצת קשה לי לחשוב שלא לגמרי מתחשבים ברצון של הגננת.

ולגבי החינוך הרגיל, מלחיץ אותי קצץ שגם שם הכל נופל על הגננת ומדובר בקבוצה גדולה מאוד, כ30-35 ילדים.

האם סטונדנטית הלומדץ חינוך מיוחד בגיל הרך מודעת לכך שהרשות רשאית להעסיק אותה בגן אחר?
כלומר היא חשבה על שפתי ושמו אותה בתקשורת?

-מה עוד צריך להוות כשיקול האם ללמוד חינוך מיוחד או רגיל?

-האם תרפיה באומנות מצריכה ניסיון קודם באומנות?
כלומר, לדעת לצייר וכו?
והאם אפשר להתעסק בזה גם בתחום החינוך הרגיל או שאפשר רק במיוחד?

שנזכה לשמוח שבוע טוברק אמונה

מציאת עבודה ולימודים היא דבר גדול וחשוב

ומצריך חשיבה ובירור-כמו שאת עושה עכשיו יפה.

כל הכבוד ובהצלחה קודם כלפרח

 

אנסה לענות על שאלותיך ממה שידוע לי:

מספר הילדים הוא באמת משמעותי וזה סוג של סימן  בעיני שאם זה מפריע לך

מה שמתאים לך זה חינוך אינדבדואלי ולא רגילקורץ

 

בקשר לרשות-אני לא בטוחה שזה כל כך מפריע לגננת:אני מכירה גננת שהחליפו לה לפי הצורך מגן שפתי לגן רגשי לא ידוע לי שהיה לה התנגדות היא מקבלת הדרכה ואת כל העזרה שהיא זקוקה לה בכל מצב

אם היא תתנגד אני מאמינה שיתחשבו בה או שלא ישנו לה או שישנו למישהי אחרת 

אבל זה לא כל כך קיים באיזורים רגילים השינויים האלה אלא במקומות יותר קטנים ולא קבועים

ואגב הגננת הזו מלמדת את אותו החומר שלימדה בגן השפתי פחות או יותר.

היו כאו שאלות דומות תסתכלי שם ובפורום לראות סגנון של חינוך מיוחד.

 

לגבי אומנות זה גם בחינוך רגיל ואפשר להיות גם מורה לאומנות או מטפלת רגשית אבל מן הסתם בחינוך המיוחד זה יכול להשתלב יותר 

לא נראה לי שצריך לדעת לצייר אבל נראה לי שצריך לאהוב אומנות ולדבר בשפה הזו.

 

(אגב-

יש גם מאבחני תעסוקה ולימודים שמאבחנים ויוכלו לעזור-בהתאם לראיון ואיבחון אישי

לא הכל בתשלום ויש גם מטעם המקומות לימוד הרבה פעמים...)

 

את יודעת איפה את רוצה ללמוד?או איפה לא?

מה עם לברר שם?ולהתנסות במבחני כניסה?

להסתכל בתוכן הלימודי ברשת?

אני יכולה לנסות לעזור אם תרצי עוד אם יש עוד שאלות גם על מה שרשמתי

ובכללי חנוך מיוחד זה דבר כללי שבו אפשר להמשיך הלאה כל אחת לאן שטוב לה ומתאים לה.

 

 

חוץ מזה בטח יהיו כאן סטודנטיות ועובדות חינוך מיוחד שאולי יוכלו לעזור מנסיונן

 

 

עם התלבטות דומה מה שהצלחתי לבררפרח-אש
לגבי זה שהרשות יכולה להחליט באיזה גן תהיהי

אני משרתת עכשיו בגן תקשורת ושאלתי את הגננת ואת הסיעות
בעיקרון כשאת גננת מתחילה אין לך מאוד שליטה באיזה גן תהיי (בתור משלימה לרוב)אבל כשאת מקבלת גן משלך את יכולה להחליט לרוב

ולגבי ההבדלים בין הגנים רוב הסוגים של הגנים ג'י אותו הדבר ואם אותם ילדים בערך (כלומר בגן שפה יש ילדים עם אפרעות ספה תקשורת רגשי והתנהגות אבל משתדלים שהרוב יהיה שפה וכו' ) גן תקשורת הוא השונה כי יש בו רק ילדים עם בעיות בתיקשורת(אוטיסטים)אבל זה גם די דומה אני חושבת שזה הכי קל כי יש איזה דבר דומה בין כל הילדים בגן ושיטת טיפול די דומה
עוד משהו שמשתנה זה הצוות הפרארפואי שיש טיפה יותר ופחות שעות לפה ולכאן בין הגנים ובתחקשורת הכי הרבה

בהצלחה
אם את לומדת חנ"מ את יכולה לעבוד גם בגן רגיליעל מהדרום

לק"י

 

לענ"ד את לא חייבת להסכים לעבוד בכל מסגרת שמציעים לך.

כשיש כבר קביעות- אם את לא רוצה מה שמציעים לך, אני חושבת שהם לא מחוייבים לך.

 

תרפיה- צריך להגיע מראש עם 200 שעות בתחום של התרפיה (קורסים וכדו'), ונראה לי שעוד 100 תוך כדי לימודי התרפיה. אגב, תרפיה זה רק לימודי תעודה או תואר שני אחרי תואר ראשון בחינוך, פסיכולוגיה וכדומה.

לא יודעת אם בחינוך רגיל מעסיקים תרפיסטיות, אבל בפרטי בטוח אפשר.

במסגרות חינוכיות התרפיסטיות עובדות דרך המתי"א.

 

בהצלחה!

לטרפיה לפי מה שביררתי שבוע שעברפרח-אש
צריך להגיע עם שלוש מאות שעות ולעשות עוד 200
אוקי..תודה על העדכוויעל מהדרום
לגבי טרפיהפרח-אש
לפי מה שביררתי יש מה לעשות גם בתחום החינוך הרגיל
ולפני שיש לך תואר בטרפיה את צריכה 500 שעות של אומנות במקום מוכר


עוד הבדל חשוב בין חינוך מיוחד תרגיל הוא שחינוך מיוחד הוא לא דתי כמעת אף פעם
זה נכון שאין הרבה מקומות חנ"מ דתייםיעל מהדרום
לק"י

אבל נגיד אצלינו, יש הרבה אנשי צוות דתיים.
אבל זה בית ספר, לא גן (בגן יש פשוט הרבה פחות צוות)
לגבי המשפט האחרוןרק אמונהאחרונה

מאוד תלוי איפה .זה לא נכון באופן גורף

מן הסתם בערים המרכזיות לא חסר מוסדות דתיים

וכן חסר צוות טוב ודתי.

אז רוצים שהיא תעבור לחינוך מיוחדאנונימי (פותח)
ואנחנו מתנגדים בתוקף. היא משולבת
אם היא תעבור לחינוך מיוחד היא תחקה אותם ומה ייצא לנו ממנה??
היא חקיינית מעולה. כל היום מחקה אנשים שרואה בסרטים, ילדים מיוחדים שאיתה בהסעה וכל מה שהיא רואה. לא רוצה שהיא תתנהג כמוהם. מפחיד אותי.
היא דאונית?רק אמונה

אכן חייקנים.שילוב זה באמת טוב לזה.

 

השאלה למה הם רוצים שהיא תעבור לחינוך מיוחד??

והאם ישמעו לכם בכלל.

 

חיבוק באמת גדול

מקווה שהיא תחקה רק דברים טובים

(ואולי היא תלמד משהו לפחות בחינוך מיוחד?.ככה מה היא עושה בבית ספר?)

 

רוצה לפרט על מה הפחד בדיוק?

אנחנו כאן בשבילך...

 

אכן, דאונית מהממתאנונימי (פותח)
כי לטענתם קשה להם איתה, היא לא משתלבת חברתית בכיתה (כי הם לא מספקים מענה לצרכים שלה, היא צריכה חברות שקטנות ממנה כי החברות בכיתה לא מספיקות לה, גדולות בשביל לשחק איתה. אבל אף אחד לא עשה את התיווך בינה לבין הקטנות אז הן פוחדות ממנה) והם לא מצליחים לקדם אותה לימודית (מבחינתנו גם אין צורך, למדה את המקסימום שלה)
מה זה אם ישמעו לנו? אנחנו קובעים. אם לא נסכים להעביר הם לא יוכלו להוציא אותה. והם מבינים את זה, אמרו לנו את זה במפורש.

כן. היא תלמד הרבה בחינוך מיוחד.
היא תלמד לצעוק, לירוק, להרביץ, לספוג, לזרוק דברים, לעשות תנועות משונות, לנשוך, להמשיך?!
וכל זה מפחיד אותי. קיבלתי אחות דאונית, לא אוטיסטית. רוצה שתשאר ככה. זה מספיק מאתגר.
יש לי בת שלמדה בחינוך מיוחדאם וחינוך מיוחד

פתחתי את הניק כדי להגיב כאן. בתי היום כבר מעל גיל 30. היא למדה בבית ספר לחינוך מיוחד מהמם בירושלים ולמדה ליצור קשרים חברתיים, לעשות פעילויות יום יומיות אישיות וכן בישול, גיהוץ וכדו', עסקה באומנות ומוזיקה וקודמה בקריאה וחשבון פונקציונליים לפי צרכיה ויכולותיה. האווירה היתה שלווה ובטוחה ומוגנת והיא בהחלט לא למדה שום דבר מכל מה שנמנה כאן בתגובת הפותחת. המנהלת והצוות החזיקו את בית הספר בצורה מצוינת ואלה היו 13 שנים מצוינות. 

 

במקביל היא היתה חניכה בבני עקיבא, בשבט רגיל (לא בשבט יובל) ונהנתה שם מן השילוב החברתי.

 

מוכנה לתת עוד פרטים אם יש צורך. 

בהצלחה רבה!

תודה שהגבת!אנונימי (פותח)אחרונה
אצל כל ילד זה שונה. אחותי בוודאות תחזור עם התנהגויות כמו של הילדים שסביבה. אנחנו רואים את זה כבר עכשיו.
אני מאמינה שגם זה שהבת שלך מלכתחילה לא הייתה משולבת משפיע, אחותי אף פעם לא הייתה במסגרת חינוך מיוחד.
אנחנו מידי רחוקים מירושלים ופה באיזור אין שום בית ספר דתי מיוחד שמתאים לה בינתיים, עוד מחפשים.
ולעומת בתך, אחותי בשבט יובל
מתלבטת אם ללמוד חינוך מיוחד...אנונימי (פותח)
יש כאן מישהו שעובד בזה ויכול לכתוב לי את כל הייתרונות והחסרונות שיש במקצוע?
שלום ושבוע טוב אנונימירק אמונה

יש כאן - סטודנטים

אולי זה יעזור...

 

ואשמח אם תפרטי ותמקדי אותנו שנוכל לענות לך טוב יותר

היתרונות עצומים..טולית
זה נותן המון כלים למורה/גננת גם אם היא לא עובדת בחינוך המיוחד...
החיסרון, אין יותר מידי עבודה בחינוך המיוחד..
ומי שלא רוצה חינוך רגיל, לא פעם בבעיה ...
התחלתי ללמוד ועזבתיאדל35אחרונה

התחלתי ללמוד חינוך מיוחד ואחר כך שיניתי את המסלול לחינוך רגיל.

היה לי קשה לשמוע על כל כך הרבה לקויות של ילדים, על ילדים שסובלים הרבה.

ממורות בשטח שמעתי גם על התמודדות עם התנהגות קשה של תלמידים. 

מצד שני אני בטוחה שזו מצווה גדולה ללמד ילדים בחינוך מיוחד דווקא בגלל הסבל שהם עוברים.

אני פרשתי אולי בגלל שאני רגישה מדי בשביל מקצוע כזה...

שתבין כבר שאחותה אוטיסטית. נמאסס לראות את ההתנהגות כלפיהפיצוחית

#סופריקה

זה לא פשוט.פה לקצת
במיוחד כשאתה חי איתה.
אבל יש זמן. אמורים מתישהו לשנות כיוון?פיצוחית

להתרגל? להיות נורמלית? לפחות כמו שאת לאחרים

 

#ככה לדעתי

רוצה להסביר למה מתכוונת?פה לקצת
לא בטוחה שלגמרי הבנתי אותך
דבר מסובך. שמעלה את רף העצבים לגובה גבוה מאוד.פיצוחית

ולא מביא תועלת חיובית לעולם

אם תרצי לשתף יותר, מוזמנתפה לקצת
כאן או באישי
רק אמונה

גם כשאני לא מבינה בדיוק !אני מבינה שאני לא מבינה

אז אני מבינה אותך שלא פשוט ההתמודדות הזו

(מקווה שעזרתי)

חשבתי כבר הרבה זמן מה להגיב והאם

פיצוחית

זה פשוט עצבים שאת רואה שאח אחד לא יכול להכיל את אח שלו האוטיסט. ומתנהג אליו גרועעע- בתמצות

זה קורהפה לקצת
יש לי אחות שלקח לה הרבה מאוד זמן לעכל את אחותי המיוחדת. כמה שנים טובות. נראה לי רק עכשיו היא מתחילה לעכל. הילדה כבר בת 13

וגם לי זה קורה.
לפעמים אני יוצאת מהדעת מכל מיני התנהגויות שלה ומתקשה לקבל את זה שהיא בת 13 ומתנהגת ככה, ואז צריכה שמישהו מהצד יזכיר לי שהיא ילדה מיוחדת.
ולפעמים אני מוצאת את עצמי מזכירה לאחים שלי או להורים שלי.
כשחיים עם הילד אז זה מאוד קשה לזכור את זה, ולקבל כל מיני דברים שאנחנו רוצים שיהיו רגילים
ובכלל, זה לא כייף שיש אח מיוחד. מאמינה שלכולם מתחשק לפעמים שהאח המיוחד יהפוך פתאום לרגיל.

מבינה את הקושי שלך מולו. אבל תנסי גם להבין את הקושי שלו.
באמת קשה(לכל אחד יש את הדרך שלורק אמונהאחרונה

לפעמים גם התנהגות גרועה היא סוג של יחס התמודדות

אבל ברור שזה קשה ולא נעים

במיוחד כשאת כל כך משתדלת להכיל ולהיות האחות הטובה

כמו שאת נשמעת מהממת

אולי פה ידעו סאפסאפ

טוב אז יש לי למסור שיעור בתנך על מכת צפרדעים ..

אזז .. יש פה מישהי או מישהו שיודעים/ות למה השם הביא מכת צפרדעים כאילו בכל מכה יש מידה כנגד מידה מה כאן היה ? למה דווקא צפרדע ?

חייבת הסבר מדוייק אם אפשר אולי אפילו ספר שאתם מכירים שאפשר לדעת ממנו .. (מדרשים וכאלה..)

תודה

תנסי בצמ"ע, או בפורום בית המדרשאנונימי (2)

בהצלחה

חפשירק אמונהאחרונה

במדרש רבא ובחומש מקראות גדולות

אם את בגוגל אז מכת צפרדעים מידה כנגד מידה ומדוע

בהצלחה

 

מעבר מגן שפתי/עיכוב התפתחותי למסגרת חברתית רגילה בבי"ס-חלום?שירה777
עבר עריכה על ידי שירה777 בתאריך ו' בטבת תשע"ח 23:09

שלום, יש לי תאומים בני 6.

אחד בגן שפתי והשני בגן עיכוב התפתחותי בשל עיכובים שונים, כולל אילמות סלקטיבית (מה גם ששנתיים לא היה במסגרת הנכונה לצערי...)

כעת מגיעים לנושא הרישום בכיתה א' בשנה"ל הבאה, ואין לי מושג לאן לרשום אותם...

נראה שממליצים על כיתה קטנה - לפי מה שהבנתי יש הבדל בין משלבת למקדמת (כיתה מקדמת - ילדים שמגיעים רק מחינוך מיוחד ואילו כיתה משלבת - שילוב גם מגנים רגילים וגם מגני חינוך מיוחד).

אני יודעת שמבחינה לימודית כיתה מקדמת זה ייתרון עצום וזה יעזור להם אבל מבחינה חברתית - האם מנסיונכם/ן ילדים שמשובצים בכיתה מקדמת משתלבים חברתית?

אמנם הם יהיו בבי"ס רגיל עם חברה רגילה, אבל עצם זה שהם בכיתה נפרדת וגם ככה הם ביישנים / עדינים / בטחון עצמי נמוך וקשה להם לפתח קשרים חברתיים, אז  מה הסיכוי שאי פעם ישתלבו בחברה הרגילה?

האם יש איזו תכנית בבתי הספר בהם יש כיתה מקדמת שעל פיה בהדרגה הילד משתלב בכיתה הרגילה?

מורה שעבד בבית ספר שבו כיתה קטנה אמר לי שמנסיונו הילדים האלה לא משתלבים חברתית, הם נשארים בתוך עצמם, וזה מרגיש לי כמו הביצה והתרנגולת, כשנכנסים ולא יודעים אם אפשר לצאת מהמסגרת הזאת בכלל אי פעם...

בנוסף, אחד הדברים שאמרו לי לגבי האילמות הסלקטיבית (ילד שמדבר בבית אך לא מדבר בגן, נובע מחרדות) הוא חשיפה -חשיפה - חשיפה לחברה כמה שניתן, להזמין ילדים הביתה ולשלוח אותו אליהם, דבר שהיה לנו מאד קשה בשנתיים האחרונות, כיוון שגני שפה הם בד"כ ממש לא ליד הבית וזה פרוייקט שלם בשבילי למצוא סידור לאחים שלו ולהזמין ילד הביתה ולהחזירו הביתה כל פעם במיוחד בימים שאין לי רכב. זה אפשרי אך קשה מאד להתמיד... כך שגם ככה נוצרה אצל הילד נסיגה מבחינה חברתית דוקא בגלל הגן השפתי המרוחק מהבית.

 ונראה לי שאם הוא ימשיך במסגרת של כיתת חינוך מיוחד (גם אם היא בתוך בי"ס רגיל), אז זאת שוב קבוצה קטנה וזה לא חשיפה לדגם אמיתי של כיתה רגילה שאני כל כך חפצה שישתלב בה יום אחד...

אשמח לשמוע במיוחד מניסיון אישי

 

שלום שירהרק אמונה

את מעלה כאן נקודות רבות אשמח שתמקדי מה השאלה בדיוק.

שירה יקרהאמונה ושמחה

אני מבינה מאוד את הדילמה שלך...

ההתלבטות לא פשוטה...

כגננת בחינוך המיוחד אני יכולה לומר לך שגם צוות הגן 

הרבה פעמים מתלבט האם לכוון לכיתה קטנה בה הילד יקבל יותר תיחזוק, הגנה ותמיכה או האם לתת לילד את הצאנס להתמודד, להכנס לכיתה רגילה שבה קבוצה גדולה ואולי הילד יבלע בין כולם... 

יש מקרים בהם הילד לומד בכיתה קטנה אך במקצועות מסויימים בהם הוא חזק יותר הוא משתלב בכיתה הרגילה כמו בשיעורי חשבון שעורי ספורט וכד'

מה שכן כל מקרה לגופו, צריך להכיר את הילדה בכדי לתת המלצה נכונה.

מה צוות הגן ממליץ?

אני מאמינה שצוות הגן כולל הפסיכולוגית שמכירים את הילדה יעזרו לך לכוון מה מתאים יותר עבורה.

 בעניין האילמות הסלקטיבית, אמנם צריכה להיות חשיפה אך גם היא צריכה להיות בהדרגה ובהכוונה ואני מאמינה שצוות הגן מדריכים אותך בעניין.

 

המון הצלחה! החלטות קלות! שה' יכוון אתכם להחלטות הטובות ביותר עבור ילדכם!

 

 

 

 

 

תודה על התגובהשירה777אחרונה

אמן! אכן שנזכה לדעת היכן כל אחד יפרח לו בעזרת השם...

תודה על התגובה וההבנה

שלום לך. נכנסתי פעם ראשונה לפה...אם ל2

רציתי לומר שנחספתי בשבוע האחרון לנושא של לשון קשורה

ועל כל "הנזקים" שזה גורם לגוף האדם.

ממליצה לך להכנס לאתר של ד'ר רועי פורר אולי כל מה שיש לילדייך, זה קשור?

גילוי נאות, אני עברתי שבוע שעבר התרת לשון קשורה (בגיל מבוגר...)

והיו לי המון דברים בעייתיים בגלל הלשון הקשורה..

בהצלחה רבה

 

ממליצה לגננות בגנים שפתיים לבדוק את התחום. יכול להועיל מאד!

שרשור אירוח חדש או עוד מידערק אמונה

באיזה נושא תרצו

או עוד רעיונות שלכם לייעול הפורום

לוטו/משחקי למידה שאפשר להכין או שיש קיימים,אשמחנפש חיה.
מחפשת במקצועות מלל
ובמתמתיקה ואנגלית.


יש להם מ. זיכרון לאותיות קטנות וגדולות....



מה עוד?
אני רוצה לענותרק אמונה

רק לא הבנתי מספיק את השאלה

 

אחדד בהמשך. תודה!נפש חיה.
אני רוצה שהתלמידים ילמדו בכיף נושאים של אנגלית ובמתמתיקהנפש חיה.
או שאר מקצועות מלל

חוץ ממשחקזיכרון מה עוד אפשר להכין או שכבר קיים?


מקווה שברור יותר..



תודה!
יש לי כמה רעיונות:רק אמונה

בגדול על כל משחק אפשר להלביש מטרות ולשנות אותו לפי הצורך

 

חשבון:

משחקי קוביה מאוד טובים לחשבון ותכנון ופיתוח חשיבה

מונופול למניה ולכל עניני החיבור וחיסור

אפשר להגביל את סכומי הכסף לפי החומר הנלמד

אפשר לעשות הדמיה של קניה בחנות ולעשות לילדים חנות מכולת עם כסף מצולם אמיתי

 

אנגלית:

דומינו בינגו תיאטרון בובות ולהכין הצגה

לדוג' על נושא המשפחה

 

מקצועות מלל הבנת הנקרא:להכין אוכל ותוך כדי לתרגל רצף פעולות קריאה הבנה

איזה עוד מקצועות?היסטוריה?גם הצגה או כתב חידה

חפשו את המטמון ברוח מגילות מההיסטוריה..

מעולה.נפש חיה.
מלל יש להם שיעור
אני מלמדת אנגלית
מחפשת משהו על שאלות wh
//רק אמונה

שיעור מלל מה זה?

 

משהו על שאלות  מממ...

אולי בינגו כמו שהצעתי ומי שמוצא ראשון אומר בינגו

אולי תפזורת או מבוך?- לדוג' תעזרו לשאלות להגיע לתשובה שלהם..

מלל= מקצועות של עברית- היס עברית גג נביא תורה וכונפש חיה.
אני לא מלמדת אותם
אך אשמח לקבל רעיונות למשחק חווייתי שיוכל להיות נחמד בלמידה.
משחק לאיזה נושא?רק אמונה


אמרתי. הייתי צכה לשאלות wh באנגלית.. .נפש חיה.
אם יש לך רעיונות למקצועות המלל ,כמובן שאשמח לשמוע
הסתבכתי.אבל אולי חכי לתגובות נוספות?רק אמונה


טוב.נפש חיה.אחרונה
גילאים? רמה?רחפת..


13. רמה של כיתה ו , זנפש חיה.
זה נקרא ברמת בני גילם אאלטרק אמונה


כן. בערך.נפש חיה.
היפוטוניה אצל תינוקותאנונימי (פותח)

מה זה אומר?יש מה לעשות?חושב

הרופאה בטיפת חלב אמרה שיש לביתי קצת היפוטוניה.

והיא לא אמרה לך מה לעשות עם זה?שריקה

נשמע מוזר.

 

טונוס השרירים זה מתח השרירים במצב מנוחה.

אם יש היפוטוניה- המתח שלהם נמוך, כלומר השרירים רפויים מדי (לפעמים ממש אפשר לראות שהילד רפוי, שאין התנגדות להפעלת כח חיצוני), וזה יכול לעכב התפתחות מוטורית כי השריר לא מספיק חזק והילד לא מצליח לעשות כל מיני דברים (הרמת ראש, זחילה וכו')

 

השאלה אם היא מתפתחת כמו שצריך?

אם יש עיכוב צריך ריפוי בעיסוק או פיזיותרפיה, ובהחלט אפשר לעזור ולהדביק את הפער (במיוחד שהרופאה אמרה שזה רק קצת).

 

לאידת מה הפרוצדורה,

אבל משערת שאם יש צורך הרופאה אמורה לתת לך הפניה.

 

בהצלחה

 

פיזיותרפיה כמו ששריקה אמרה..רחפת..

ולשאול עד כמה קריטי לעבוד על זה.. 

 

מה שכן, לא כתבת בת כמה, אז אם היא בשלב של הרמת ראש, לא לוותר לה! חשוב שתחזק את חגורת הכתפיים. 

 

בגילאים גדולים יותר שחייה היא גם פעילות שמחזקת את שרירי הגוף.

עונהאנונימי (פותח)

היא מתפתחת כמו שצריך: רק מעט יותר מאוחר 

היא בת 8 חודשים והרופאה לא המליצה על פזיו' כנראה שהיא חושבת שהיא תתגבר לבד...

 

המליצה לשים אותה הרבה על הרצפה ולשים אותה צמוד  על קיר.

 

היא כבר זוחלת אחורה ולצד מתהפכת 2 צדדים מרימה ראש יפה

 

אני אמא דאגנית אז אני לא רגועה רוצה לדעת שאני עושה כל מה שאני יכולה בשבילה

 

ומחפשת תרגילים מה אפשר לקדם אותה.

 

ומישהי מכירה ליווי התפתחותי האם הוא יעזור לזה?

 

לא מכירה ליווי התפתחותי.. אבל אולי את יכולה לבקש הפנייהרחפת..

למרפאה בעיסוק/ פיזיותרפיסטית דרך הקופה שלכם שתיתן לך הנחייה לתרגילים בבית. 

 

מבינה אותך שזה חשוב לך. זה גיל קטן וגמיש ומה שהיא תשיג כעת יבוא בפחות מאמץ בעתיד. אבל הכל בסדר, בלי לחץ! זו תופעה שכיחה שיש אנשים עם טונוס שרירים קצת נמוך יותר (נעים להכיר).

היא דווקא מאוד מתקדמת לאחרונהאנונימי (פותח)

רק שאתמול עשתה התהפכות ושמעתי קליק או קנק והיא התחילה לצרוח

נראה שדברים שם ממש חלשים.לא?

מה עושים?

איזה יופי! כל הכבוד לך ולה!רחפת..אחרונה

אויש, נשמע כואב. היא צרחה גם אח"כ? חושבת שכדאי שתתארי את זה לרופאת ילדים שתפנה אותך למי שצריך.. זה התפקיד שלהם בבדיקת ההתפתחות, חוץ מלדעת נורמטיבי בסדר/ לא בסדר, אם את מרגישה שיש על מה לעבוד ואת מוכנה לכך תבקשי לקבל הדרכה מקצועית כיצד ניתן לקדם את הנסיכה   

 

בהצלחה אמא יקרה!

שירות לאומי בחינוך מיוחדאנונימי (פותח)
שלום,
אני שמיניסטית, חושבת על כיוון לשירות לאומי לשנה הבאה בעז"ה.
חשבתי להיות בגן/בית ספר שמיועד לילדים עם צרכים מיוחדים-אוטיזם(בעיקר..), קשיים תקשורתיים, וכו'..

•מה התפקיד של בת השירות בגנים/בתי הספר האלו?
•עד כמה התפקיד משמעותי לצוות וילדים?

מקווה שזה בסדר לשאול פה..

תודה רבה! תזכו למצוות וחסדים!
עוקבת...אמאאחת
הבת שלי גם בכיוון..למרות שיש לה עוד כמה שנים טובות. אבל זה מעניין אותה
אני רק אתייגחופשיה לנפשי
@יעל מהדרום

ואומר שכמישהי שהייתה בחינוך מיוחד (גן שפה שהיו בו גם ילדים עם פיגור), תפקיד של בת שרות זה משהו שמדברים עליו עם הגננת/מורה/מנהלת/רכזת, אני אישית הייתי בעיקר עם הילדים-משחקים, חצר, אוכל, יצירה וכו'.
לדעתי התפקיד משמעותי מאוד שכן זה עוד איש צוות שעוזר (והמון) בעיקר אם זה מקום שכל ילד צריך המון יחס אישי.
^^^תדברי עם בנות השרות במקום.יעל מהדרום
אצלינו בבית ספר בדר"כ בת השרות צמודה לכיתה אחתיעל מהדרום
לק"י

ולפעמים שתיים, והיא לגמרי חלק מהצוות: עובדת פרטני עם ילדים בלמידה/ בארוחות, יושבת ליד מי שצריך השגחה מיוחדת בשיעורים (שלא יקום לטייל למשל).
לפעמים עוזרת להכין חומרי למידה.

וזה בהחלט כח עזר רציני.
אני עשיתי שרות בחינוך מיוחדהשם שלי

יכולה לספר מה אני עשיתי- כל מקום זה קצת שונה.

הייתי בגן תקשורת.

בבוקר- בעיקר לשחק עם הילדים.

בזמנים של מפגש- בדרך כלל הייתי יושבת מאחורי ילד שיותר בעייתי. שומרת עליו, עוזרת לו להשתתף.

בחצר- משחקת עם הילדים, מתווכת ביניהם בסיטואציות חברתיות- משחק משותף, מריבות. ילדים שפחות משחקים- לדאוג שיעשו משהו בחצר ולא כל הזמן סתם יסתובבו.

עבודה פרטנית עם ילד/ שניים.

ביצירה- להיות עם קבוצה של ילדים, להסביר מה עושים ולעזור להם. או לשבת עם ילד אחד שיותר מתקשה.

 

בכללי, בת שרות היא ממש חלק מהצוות. היא עוד כח אדם שנמצא בכיתה, ממש כמו שאר הצוות.

מבחינת הילדים- אם הם יחסית קטנים או בתפקוד נמוך- הם לא מבינים את ההבדל בין מורה/ סייעת/ בת שרות וכו'. 

מה בדיוק התפקידים שלה- זה תלוי ספציפית במקום, ואולי גם בבת שרות עצמה. בבית ספר, שיש כמה כיתות, אז או שנמצאים כל פעם בכיתה אחרת או שיש בת שרות לכל כיתה. בגן בודד- נמצאים כל הזמן בגן. בבית ספר יש גם יותר מקום לארגון פעילויות לכמה כיתות.

לפעמים בת שרות הולכת עם ילד לשילוב במסגרת רגילה לכמה שעות/ יום שלם.

יכול להיות פעמים שבת שרות תתפקד במקום מורה- בעיקר במסגרת קייטנה וכד'.

 

בקיצור- תדעי בגדול מה זה להיות בת שרות במסגרת חינוך מיוחד. וכשאת בודקת כל מיני מקומות- תשאלי ספציפית מה התפקידים. גם את הצוות במקום, וגם את הבנות שרות שנמצאות שם.

 

בהצלחה

במקומות שאני מכירה, זה תפקיד מאוד משמעותיצביה22
כמו שכתבו פה, בת שירות היא ממש כמו עוד סייעת, ולמעשה היא הדמות שנמצאת הכי הרבה זמן עם הילדים, כך שהיא בהחלט יכולה להיות דמות משמעותית בגן.
מה שכן, הרבה מזה תלוי באיך שבת השירות לוקחת את התפקיד שלה. אם היא תהיה ראש גדול, אז גם יסמכו עליה ויעריכו את העבודה שלה, והיא תהיה לגמרי חלק מהצוות. אבל אם היא תהיה ראש קטן ולא תיקח אחריות, מאוד יכול להיות שיפילו עליה בעיקר עבודות טכניות ופחות יסמכו עליה בעבודה עם התלמידים.

אני בתור בת שירות נכנסתי לגן שבת השירות שהיתה בו עזבה כי ממש לא היתה מרוצה מהיחס שנתנו לה, והתלוננה שהפילו עליה רק עבודות טכניות. בפועל לי היתה חוויה אחרת לגמרי (עם אותו צוות בדיוק) כך שברור לי שזה קשור לאיך שאני לקחתי את התפקיד והייתי עם הילדים (וכמובן שעזרתי גם בדברים הטכניים כי גם בהם העזרה מאוד חשובה, אבל זה ממש לא היתה עיקר העבודה).

ועכשיו איפה שאני עובדת היו בנות שירות שממש היו משמעותיות בכיתות, וזוכרים אותן עוד שנים אחר כך (ויש גם לא מעט בנות שירות שהמשיכו לעבוד במקום אחר בתור סייעות, וחלקן גם למדו חינוך מיוחד והמשיכו כמורות בבית הספר), והיו בנות שירות שהיה לצוות חבל שקיבלו אותן כבנות שירות כי הן נספרות כאיש צוות (אז לא יביאו עוד סייעת לכיתה) אבל בפועל הן פשוט לא יעילות...

וכמובן שכדאי להתרשם בגדול מהאווירה במקום, ומהיחס בין אנשי הצוות (ואפשר גם לשאול את בנות השירות במקום, אבל כמו שכתבתי זה לא תמיד מחייב...)

בהצלחה!
ואם את מחפשת בירושליםצביה22
אז אני יכולה להמליץ באישי על מקום מהמם
אני עכשיו שנה שניה בבית ספר לאוטיסטיםהנסיך הקטן.
מקום מדהים מדהים מדהים
כל בת שרות מצוותת לכיתה אחת והיא לגמרי חלק מהצוות, פשוט עוד סייעת. נותנים מקום ויחס
גם מאוד אוהבים אותנו (אצלנו לפחות) וזה מכניס קצת רוח צעירה וקלילה יותר לכיתה, וזה שאנחנו לא באות עם רקע מקצועי אלא רק עם הלב זה לא פחות חשוב
יש לי עוד המון מה להוסיף אבל אני לא מצליחה לנסח, אם את רוצה שאלות ספציפיות אז בכיף ממש
אשמח לענות לך מחר בעז"ה. תקפיצי לי הודעה בבקשהלכל זמן ועת
לרוב, מאוד משמעותיות!!!מקום בעולם
הייתי בתקן כזה, והייתי משמעותית מאוד!! מאוד!!

ברוב המקומות שמכבדים בנות שירות, הן חלק בלתי נפרד מהצוות ומועילות ברמות מטורפות..
וואואנונימי (3)
אוקיי אז אני כרגע בת שירות בגן שפה
והתפקיד שלי בעיקרון הוא להיות עם הילדים המרפה בעיסוק והקלינאית תקשורת נותנת לי לעבוד עם הילדים פרטני במשך השבוע וזה פשוט סיפוק אדיר לראות את הילדים מתקדמים..
אצלנו בגן הצוות מאוד מעריך אותי והן כל הזמן אומרות לי את זה וזה פשוט כיף.
אני נהנת מכל רגע, אבל זה מאוד תלוי בצוות ובסגנון גן
בת שירות במקומות כאלו הן איש צוות קריטי.רחפת..אחרונה

במיוחד כשהעבודה אחד על אחד נצרכת ומקדמת מאד את הילדים!

 

ב"ה יש מקומות מהממים בחינוך מיוחד. יכולה להמליץ על בי"ס דקלים בגבעה הצרפתית בירושלים (מאתגר מאד אבל הסיפוק עצום). 

 

 

 

חיזוק יפה מאד! לכבוד י טבת הילולא דצדיק ר נתן זיע"אנפש חיה.
י' טבת - יום ההילולה של ר' נתן מברסלב - שרבינו העיד עליו שמבלעדיו לא היה נותר דבר מתורתו!
יֵשׁ לָנוּ עַל מִי לִסְמךְ!
אַךְ אַף עַל פִּי כֵן אֲנִי יוֹדֵעַ וּמַאֲמִין - כִּי עֲדַיִן רַחֲמֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עָלַי וְעָלֶיךָ וְעַל כֻּלָּנוּ, וּבְוַדַּאי לא יַעֲזב אוֹתְךָ לְעוֹלָם, וְאֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה, אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה, תִהְיֶה אַחֲרִיתְךָ לְטוֹב בְּחַסְדּוֹ הַגָּדוֹל יִתְבָּרַךְ, כִּי יֵשׁ לָנוּ עַל מִי לִסְמךְ בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, עַל כּחוֹ שֶׁל זָקֵן דִקְּדוּשָׁה עַתִּיק דְּעַתִּיק סָבָא דְּסָבִין [ר' נחמן], וְעַתָּה בְּנִי שְׁמַע בְּקוֹלִי לַאֲשֶׁר אֲנִי מְצַוָּה אוֹתְךָ - וּתְשַׂמַּח עַצְמְךָ בְּכָל מַה דְּאֶפְשָׁר.
(עלים לתרופה, מכתב ק"ב)
משחקים דידקטייםסאפסאפ

צריכה עזרה במשחקים דידקטיים בחשבון ובאנגלית בחשבון - כפל . חילוק . מספרים עד ה100 ובאנגלית - אוצר מילים דחופפפ

בחשבון-השם שלי

משחק זיכרון/ דומינו/ בינגו של תרגילים ופתרונות בכפל וחילוק.

לחיסור בתחום המאה- להכין שתי קוביות עם מספרים. כל פעם זורקים את הקוביות, ומחשבים את ההפרש בין המספרים שיצאו, ואז אם התוצאה מתקדמים במשחק מסלול.

 

באנגלית- אפשר גם משחק זיכרון של מילים באנגלית ובעברית.

לתת נושא, וצריכים לכתוב כמה שיותר מילים בנושא.

תודהההסאפסאפאחרונה


משהו חמוד שתומך בהתארגנותרק אמונה
אפשר להכין לבד 
ועוד משהו בנושא חשבוןרק אמונהאחרונה

@שריקה אם תרצי יש לי עוד שצילמתי מלוח בגן שעבדתי.

 

מה השם של הקולות שהאוטיסטים משמיעים?רק אמונה

זה בהתפתחות תקינה אצל תינוקות?הקולות שהם משמיעים?

כלומר:מה המקור ומה החיקוי?

אן מישהי יודעת

את מתכוונת לאקולליה?שוגי
לארק אמונהאחרונה

לקולות שהם צורחים ותודה על התגובה

התלבטות בנוגע לנתינת עצמאות והעלאת הבטחון של החניך/ה..מקום בעולם
הייתי חונכת כמה שנים של חניכה מתוקה ומקסימה, שנורא לא אוהבת לישון מחוץ לבית..
אחרי כמה זמן החלטנו שיוצאים לשבת עמותה ויהי מה.. החמודה בכתה המון המון בערב שבת, אבל כבר בבוקר הכל נשכח והיא קמה מאושרת וזרחה..
לאט להאט התחלנו תהליך של יציאה לשבתות ומחנות (שגררו הרבה בכי, אבל במכלול המון שמחה וכיף. מה שלא היה לה עד אז..)

למשך שנה היתה לה חונכת אחרת, שדגלה בזה שהיא לא מכריחה ושזה צריך להוא מרצון החניכה..
אממה. זה לא יגיע מרצונה. וההורים משוועים לזה שתהיה עצמאית יותר ולא תלויה בהם, שתצור לה חברים נוספים שאוהבים אותה ורוצים בחברתה.
והחונכת? מתנגדת. לא מעוניינת להיות איתה במצבי קיצון לטענתה של בכי ותסכול..

אז מה השאלה שלי בעצם?
מה לעשות ;)
אני יכולה לצאת עם החניכה במקום אותה חונכת, אבל אז היא מרגישה שאני לוקחת לה את המקום..
מצד שני, זה כל כך חשוב לי. אבל גם חשובה לי התחושה הטובה של אותה חונכת..

דילמה דילמתית מאוד
מנחשת שהחניכהרק אמונה

מאובחנת כתסמונת דאון.אני צודקת?

 

ואכן דילמה דילמתיתקורץ.מעורב כאן הרבה דברים חשובים.

עצמאות.כבוד .

אני צריכה לחשוב על זה לילה ותחכי לעוד כאן שיענו מנסיונם...

וגם מחכה לעוד פרטים.מהי סוג הלקות והאם הקשר שלך איתה נגמר והחונכת ההיא היא המחליפה

אז אם ככה איך הקשר אליך עכשיו ועוד.

תודה מקום בעולם
היא דווקא עם סיפי ופיגור קל

כרגע אני כבר לא החונכת, אבל עדיין בקשר מצויין עם האמא והחניכה, ולכן יודעת כמה האמא משוועת לזה שיהיה מישהו שיתעקש על זה, וכמה בפועל זה לא קורה לצערה
למה דחוף כל כך שהיא תצא לישון מחוץ לבית?יעל מהדרום
לק"י

אני שואלת בתור מי שכילדה היתה דבק לבית, ולא אוהבת לצאת לישון בלי ההורים.
מכיוון שהרבה מהפעילויות כרוכות בלישון מחוץ לבית,מקום בעולם

ולכן היא מפסידה כמעט כל פעילות חברתית שקיימת.
אין לה חברים מחוץ לעמותה כמעט.. אולי 2. וגם זה מן 'חברות חסד' שכאלה..
והיא מאוווד נהנת בפעילויות. החשש הוא רק הלילה. ולכן חבל להפסיד את כל זה בגלל בכי שעובר לאחר כמה זמן ונשכח כלא היה.

 

וכמובן שהפעילויות שלעצמן מקנות לה המון אתגרים חברתייםמקום בעולםאחרונה

שהיא זקוקה להם, ומפיקה מהם המון טוב. 
 

חשוב ממש! ואשמח לעזרתכם(:לעבדך באמת!

שלום שלום(:

מה שלומכם?

אם יש פה חבר'ה מגיל 18-25,

שהם אחים לילדים עם צרכים מיוחדים,

אשמח ממש שתגיבו פה...

ואם אתם מכירים עוד כאלה-תתייגו.

תודה רבה!!!

 

 

(אם יותר נוח..אפשר להגיב גם בפרטי,זה חשוב ממש)

ברוכה הבאהרק אמונהאחרונה

לא יודעת את הגילאים שלהם

אחים של מיוחדים לכאן - חינוך מיוחד

הי את!לעבדך באמת!

אם זו את ששלחה לי מסר בפרטי שגם את...

בבקשה תשלחי שוב..

רציתי לענות לך ונעלם לי המסר.

לא מצליחה למצוא אותו כדי להיכנס אליו.

אז אם את במקרה פה וקוראת את זה,

בבקשה תשלחי שוב(: