היכונו והכינו שאלותיכם
השרשור יהיה עם יהודית מאבחנת דידקטית
יהודית תענה לשאלות על קשיי הלמידה השונים:
קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון .
בגילאי בי"ס יסודי
@אם+7.יהודית בהצלחה לכולנו
ותודה מראש
שבת שלום
רק אמונההיכונו והכינו שאלותיכם
השרשור יהיה עם יהודית מאבחנת דידקטית
יהודית תענה לשאלות על קשיי הלמידה השונים:
קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון .
בגילאי בי"ס יסודי
@אם+7.יהודית בהצלחה לכולנו
ותודה מראש
שבת שלום
החכמנו מהשאלות כאן על תחומי הלמידה
תודה לשואלים
ותודה רבה לעונה המקסימה @אמא +7
אשמח לשמוע מכם רעיונות לשרשורי אירוח נוספים
עם עוד בעלי מקצוע שמענינים אתכם/רעיון אחר לשרשור מהנה מחכים.
ואם יש עוד שאלות ליהודית המאבחנת(אמא +7)
נא לשלוח אלי מסר שיש ביקוש לעוד שרשור
ויהודית תמשיך לענות בשמחה(אבל ניתן לה קצת זמן לנשום
)
אבל זה ממש תלוי איפה את לומדת..
אצלי שנה ב' הייתה השיא..
נחל
נחלבהצלחה רבה רבה
כבר מזמן רציתי להגיב לך ולא הגעתי לזה
(עומס וזה
)
לא לומדת חנ"מ אז לאידת לומר לך ספציפית,
אבל באופן כללי ללימודים-
*הכל עובר. הכל. גם התקופות הכי עמוסות וקשות. תזכרי שאנשים עשו את זה ויצאו בחיים, ויותר מכך.
ויהיו לך זכרונות נהדרים מהתקופה הזאת, אני בטוחה. אחרי זה מתגעגעים לזה, באמת.
*אל תחשבי על כל המטלות/עבודות/משימות שיש לך.
אם חושבים על הכל זה באמת נראה טירוף.
תזכרי שזה מחולק על פני זמן, וכל פעם יש לך לעשות רק את מה שאת צריכה לעשות היום.
אז נכון שהיום עמוס, אבל הוא רק היום. הוא לא מחר והוא לא שבוע הבא בו זמנית.
נראה לי היה לי עוד מה לכתוב לך, אבל אני כבר לא זוכרת
אז רק אאחל לך בהצלחה
גן שפה הוא מתנה לדעתי.ודואגים לילד לכל התחומים.
ותראי כאן מה שרשמנו באותה סגנון שאלה
תארו לעצמכם-
ילד חינוך מיוחד בבית מרובה ילדים ומתקשה בתפקוד
הילד מוזנח.הבית לא דופק.האחים נפגעים.הזוגיות נדפקת...
אז מוציאים אותו מהבית.והוא עצמאי וטוב לו
אבל אין לו חיי משפחה.והורים.
אז איפה למען ד' יותר טוב לו??
הרי אין תחליף להורים.וילד תלוש בלעדיהם
ומה נכון לעשות?????
איזה דילמה כואבת ואמיתית

מה דעתכם?
לגדל את אבא ואמא-זה סיפור הפוך.על הורים עם מוגבלות שכלית
שיש להם ילד בריא והוא מתמודד..
חובת צפיה.
אולי כאןגורמים גנטיים לפיגור שכלי
גורמים גנטיים
לצד גורמים נרכשים או למשל גורמים ביולוגיים שלא קשורים לחומר הגנטי של הלוקה בשכלו אלא לזיהומים, מחלות של האם או חשיפה לחומרים מסוימים במהלך ההריון, ישנו מגוון רחב של גורמים גנטיים שיכולים להוביל להתפתחות של פיגור שכלי.
ברוב המקרים בהם הפיגור מופיע על רקע של גורם גנטי יתלוו אליו תסמינים נוספים שיכולים לבוא לידי ביטוי במישור התחושתי, במישור הפיזיולוגי, במישור הקוגניטיבי, במישור ההתנהגותי ועוד.
מאחר ובהתאם לגורם הגנטי משתנים התסמינים ובעקבות כך גם הטיפול, הרי שבכל מקרה שבו מאובחן פיגור שכלי ישנה חשיבות עליונה לנסות ולהתחקות אחרי הגורם הגנטי לפיגור. במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר תסמונות גנטיות שמקושרות לפיגור שכלי.
חלק מהתסמונות ניתן לאבחן רק לאחר הלידה, חלק ניתן לאבחן בעובר במהלך ההריון וכן ניתן לאבחן נשאות למוטציות הגורמות לתסמונות מסוימות בבני זוג המעוניינים להביא צאצא לעולם.
מה את אומרת על השאלה והדיון?
ערכתי מעט .תגידי איך זה
ממש נהניתי לקרוא
ואיך שאת מדייגת בדברים ונזהרת
ממש מעריצה
תפוחית 1
(טתאמת שלי אישית הוא קצת הכאיב)רק אמונהאין הורה כזה!! פסיק, נקוד. סימן קריאה. זהו.
נכון יש הזנחות. אבל כזו תגובה--------
)רק אמונהאבל
יש לו בדרך כלל קצבת נכות
וכנראה עוד דברים
פיצוחית
תקציר:רק אמונהסרט תיעודי ותחקיר אמיתי
מדובר על הורים עם הפרעה שכלית(פיגור)
מסריטים את הילדים שלהם מתראינים על הקושי והגבורה
מראינים את הסבא והסבתא
ובעיקר מרגישים את השטח.
הסרט מתחיל בילד שדואג לאמא שלו שתראה טוב
ובוחר עבורה בגדים
ומחמיא לה ואז שואלים אותו איך זה
מדברים על הכעס על הילדות
הרבה הרבה עומק.
(וגם כאב)
פיצוחיתאחרונה
אישה מדהימה קצת מוכרת כאן
כנסורק אמונהשלום לכולן!
טובה גדות, זמרת ויוצרת, ואמא של רחל.
רחל - אובחנה כלוקה בתסמונת רט (Rett Syndrome)
היא איננה יכולה לדבר או לבצע פעולות פשוטות, אך בלילה...? כשהיא חולמת...?
בואו לצפות בסרטון מרגש
ולתמוך בפרוייקט - הפקת הקליפ המיוחד שטובה מקדישה לרחל!
מצרפת ראיון שהיה לי אתמול ברדיו קול חיטובוש
)רק אמונהזה תסמונת גנטית, בעיקר אצל בנות. (כי הבעיה בכרומוזום X)
בהתחלה ההתפתחות תקינה ולא רואים שום דבר חריג.
ואז בגיל כמה חודשים עד שנתיים מתחילה האטה בהתפתחות ונסיגה בתחום המוטורי- בעיקר בשימוש בידיים, ובתחום התקשורת והדיבור.
יכולה להיות עוד נסיגה בהמשך- בעיקר במוטוריקה הגסה.
בעז"ה אני מתחילה השבוע חונכות לילד מקסים בן 6 עם בעיות שפתיות (הוא מדבר הרבה אבל ממש לא מובן ומשתמש בתת"ח- מחשב תקשורת). פגשתי אותו בגן והסברנו לו שאגיע לשחק איתו בבית..
הבעיה שממש אין לי כיוון של מה לעשות איתו בחונכות עצמה.. המטרה היא בעיקר יצירת קשר ולשמש סוג של אחות גדולה בשבילו..
אשמח ממש אם יש למישהו רעיון לפעילות הראשונה וגם בכללי להמשך..
תודה ושבוע טוב!
רק אמונהמפגש ראשון הוא באמת היכרות-מסבירים את מטרת החונכות (כמו שרשמת יפה)
אפשר לעשות משחקי היכרויות למינהם.
(תראי את הרעיונות שרשמו לי.אני גם חונכת)
ובקשר לתתח-אין לי נסיון עם ילד כזה
אז אולי אחרות ידעו.
עשה לי רושם שהיא מתלבטת איך מתקשרים עם ילד עם תתח
ובזה אולי יש לך נסיון
אולי תנסי למצוא משהו בלי הרבה מלל, כי זה לא הצד החזק שלו.
המטרה צריכה להיות- יצירת קשר ראשוני ואמון ביניכם.
ובשבילך- קצת להכיר את היכולות שלו ודברים שהוא אוהב.
את מכירה את המחשב שלו?
אולי אפשר שהוא יראה לך את המחשב- מה בדיוק יש בו, ואיך הוא משתמש בזה.
וככה את תראי איך הוא מתקשר ובאיזו רמה.
וזה יתן לו תפקיד של בזה שהוא מראה לך ומלמד אותך.
אם את צריכה עוד משהו אנחנו כאן נכון השם שלי?רק אמונהאחרונהבעקבות חילוק הר' האומלל ההוא בחשבון(שם שם)
אני חייבת עידודים ועיצות איך להחזיק את החבל מ2 צדדיו:
מצד אחד -האימון הבלתי מסוייג בי כמשפיעה כמורה כמדריכה כגננת כ...(הרבה כובעים יש לי
)
ומצד שני- הי אני בן אדם גם לי מותר לא לדעת וגם להיכשל.
נתקלתם בדילמה הזו?מה עושים??
גם הזדהות תעזור...
יש לי צד שעכשיו אני צריכה לרענן את עצמי בחומר של החניכות השאלה איך עושים את זה מראש?
ללמוד את כל החומר של השנה?להסתכל מראש בכל שיעור כמה דקות?מה??
לא את באמת חושבת שאני צריכה לדעת הכללללללללללללל????????
ונעזרת במקרה הצורך.
את לא צריכה להיות מלאך עם הילה מעל הראש.
נפש חיה.זה די מרסק לי את הביטחון העצמי
שאיפות שאיפות שאיפות
מי שלא שואף להיות גנרל
גם חייל פשוט הוא לא יהיה
אז מה אתם שואפים?לדוגמא:
(לסיים את התואר בהצלחה?ללמוד כמה שיותר?להתחיל לעבוד מהר?
להכיר אוכלוסיה מסוימת?לרכוש נסיון?להתקדם לעבודה מסוימת?)
אם עדיין לא ברור תגידו
לשלב את תחביבי ביחד עם חינוך מיוחד
תחביבי הם כתיבה וצילום.
למדתי קצת תרפיה בצילום
ותרפיה בכתיבה
יש לי חלום שכשאני אהיה עם ילדים בוגרים ויהיה לי זמן
אני אהיה מאבחנת דידקטית
ובינתיים חלום קטן זה לשלב את אהבת הכתיבה והקריאה שלי עם החנ"מ וההוראה
אני חושבת על לעבוד בספריה בשילוב מרפ"ד-מרכזיה פדגוגית
ולעזור שם למורות או לתלמידות
והעיקר להיות חשופה למלא חומר בעצמי
איזה כיף זה ספריה.
אני רוצה אולי להיות קופריטרית או מבקרת של ספרות
ויש לי עוד חלומות מקצועיים כמו אבחון אישיות ולפי זה להמליץ על תעסוקה.
אבל זה בקטנה
ובינתים חלמתי להקים את הפורום הזה
ולהיות בין אנשים מבינים כמוכם
ולעבוד בכמה דברים ביחד
אז אני ממלאת מקום במגוון חנמ וגם חונכת
אז זה התגשם
אתאת העלית את הרף לשרשור הזה.
עכשיו איך נגיב??
את מקסימה ממש.
כל אחד עם חלומותיו.כן?
זה ליגיטימי לגמרי להגיד אני שואפת לגמור תואר ודי
או להצליח במפגש הבא עם התלמידה וכו'
(אני לא גמרתי לימודים לא היום ולא אתמול
לגלות מתי?![]()
ובתקופה שלמדתי רציתי רק לישון זה היה כל כך עמוס
ולא קשור אחד לשני בכלל ולא מובן.
לא ברור לי איך עשיתי את זה
איך אומרים?שרדתי בשביל לספר)
בעלי עבד -התנדב עם נוער בסיכון
אם תרצי פרטים
זה נראה לי יתאים לך
יש אותו דבר לנשים


. מהמם!!שריקה
תודה!רחפת..
לאישה לרכב על סוס..
גם אם זה נעשה בצניעות?
עכשיו לפורום בית המדרש...
).
בטח כולכן במתח, מה זאת אומרת לא נולד כך....
אז אספר לכן. מקווה שלא תשתעממו, מהאורך.
נולד לי ילד רגיל כמו לכולם , הייתי אייתו בבית וגידלתי אותו רגיל עד גיל 8 חודשים.
ואז בקר אחד ,ביום רביעי בשבוע. היה לו חם והברה הקאות, מצו'קמק כזה.
כמו כל ילד אם וירוס. בכל מקרה קבענו תור לרופא משפחה בישוב שלנו,ליום חמישי בבקר.
ביום חמישי על הבקר הוא כבר היה חיוור וממש לא נראה טוב.
כי לא רצינו להיכנס לסיפור הזה לסוף שבוע . בעלי הלך איתו לרופא.
הרופא חשב שזה דלקת ראות, והפנה את בעלי לעשות צילום חזה בטרם שבמודיעין.
מכאן עד מודיעין מצבו הדרדר ... בשלב כל שהוא (נודע לי מאוחר יותר) עשו לו אמבו ילדים = החייה.
ושלחו אותו דחוף לבית החולים. בעלי התקשר עלי משם שהוא נוסעה איתו דחוף לבית החולים ....
ושאיזה שכנה שעובדת בטרם תביא לנו את העגלה הבית.
אני בכלל הייתי בבית, סדרתי אותו וכו... ומחכה לבת הגדולה שתחזור מהגן (אז היא הייתה בת 3 וחצי).
משם לפה, דרך האחות מהישוב נודע לי שאני חייבת דחוף להגיע לבית החולים.
ואקח בחשבון שנהיה שם גם בשבת. את ביתי שלחתי לשכנים , בערב אמא שלי אספה אותה.
כאשר הגעתי לבית החולים סביב השעה ארבע , נודע לי שיש חשד שיש לבן שלי חיידק אלים -טורף.
בקיצור בילינו כ-7 חודשים בביתי חולים. (טיפול נמרץ,מחלקות ,ניתוחים ושיקום באלין.)
ברוך ה' הוא כיום בחיים ,קבלנו אותו במתנה. (יש ניסים).
* המחלה פגע בו בעיקר בגפיים. יש לו 9 אצבעות בידיים. ורגל אחת מפרוטזה -פלסטיק.
(הוי חייבים לכרות לו אותה כדי שלא היה נמק.) כיום הוא בן חמש בגן חינוך מיוחד.
מאז שהשתחררנו הוא היה במסגרות של חינוך מיוחד.
למזלנו הטוב הוא לא נפגע קוגנטיבית והוא מבין.
רק ההתפתחות שלו קצת איתי יחסית לגילו (כנראה שהוא הפסיד כי היה בבית חולים בגיל קטן מאוד).
בעיקר הקטע הפיזי הליכה /ריצה , תפקודי יידיים ....
-כמה דוגמאות לאסטרטגיות למידהרק אמונההלילה הייתי בסדנא מרתקת.(על קשיי קשב והתארגנות)
היא נתנה שם כמה טיפים טובים:
*ילד שלא מצליח לזכור להביא לבית הספר את כל המחברות והספרים וכלי הכתיבה.
לחלק לו את הסדר בילקוט לפי נושאים והנושאים לפי צבעים
לדוגמא-מחברת חשבון ספר חשבון אדומים יחדיו(עדיף באוגדנית)
*תנועה משפרת זיכרון-לילד בעל קושי בקשב לקפוץ איתו תוך כדי שינון
*לעשות צמידי זיכרון-(בהמשך לכוכבית1)ובמקום לכתוב מערכת.פשוט לקחת צמיד בצבע של המקצוע
כשיש בו ש.ב ולשים על היד(חשבון אדום אז צמיד אדום על היד-או גומיה)
אסטרטגיית למידה היא הליך או תוכנית פעולה המיועדים להשגת מטרות לימודיות בצורה יעילה. אסטרטגיה, היא תכנון דרכי פעולה לצורך השגת מטרה כלשהי, המכילה מס' צעדים מנומקים וחלופות אפשריות למקרה של אי הצלחה באחד השלבים.
בתחום החינוך אסטרטגיות למידה מתייחסות לכלים ודרכי הפעולה שאותן מאמץ התלמיד בכוחות עצמו או דרך הוראה מפורשת, במטרה להבין וללמוד חומר חדש או להכין מטלה. אסטרטגיות למידה יעילות יכולות להוביל לשיפור משמעותי בהישגים אקדמיים[1].
במובן הרחב, אסטרטגיה הינה תכנון דרך פעולה במספר שלבים מוגדרים ומנומקים, ובעלי אלטרנטיבות שונות לחלופה, למקרה של אי- הצלחה באחד השלבים (קניאל,2006).
אסטרטגית למידה מהווה מערך תכנוני וחשיבתי המסייע בהשגת מטרות לימודיות. אסטרטגיה לימודית כוללת שלב אסטרטגי, יישומי ובקרתי תוך ארגון מחשבות לאורך כל הלמידה. בחירת אסטרטגיית הלמידה הספציפית נעשית על ידי הלומד[2]. אסטרטגית למידה יכולה להיות קשורה באופן ישיר למשימה הלימודית, ויכולה להיות בתור עזר חיצוני שיכול להתנהל באופן עצמאי, גם בלי קשר למשימה הלימודית עצמה. אדם יכול לסגל אסטרטגיות למידה שונות באופן עצמאי או דרך הוראה מפורשת[ויקיפדיה]
סוג של סטופר?
רק אמונהתחושת זמן היא מתנה.יש אנשים שאין לה אותה
זה יגרום להם להרבה קשיים בתכנון זמן ובהתארגנות.
ויש פיתרון לזה קוצבי הזמן.


ומה הפתרון לאנשים כמוני שלא יודעים לתכנן זמן,
ולכן הם לחוצים ועושים הכל מראש ומסיימים מיליון שנה לפני זמן ההגשה?
טוב שאת שואלת
אשמח אם תפרטי יותר.ומה הבעיה שתעשי מראש לפני ההכנה?
למצא עבודה שאני יאהב, ושתכניס מספיק כסף.
הולך? 
(אין כאן חוק שלישי וזה, אז מותר לי
)
שאני סתם לחוצה, כי אני חושבת שאין לי מספיק זמן,
ובסוף לא רק שיש לי מספיק זמן גם סיימתי מוקדם מדי. אז סתם חבל על הלחץ
(טוב בסדר, את לא חייבת למצא לי פתרון, סתם זה התקשר לי למה שכתבת, אבל בסופן של דבר אני חיה עם זה, ומשתדלת להרגיע
)
רק אמונהאתפלל עליך שתמצאי את כל זה שייך?
ניסית לראות כאן בדרושים?(לגבי העבודה)
יש לי עוד משהו שראיתי ועוד לא רשמתי כאן...
ובהצלחה לך.את ממש מודעת
(יש עוד משהו שמענין אותך לדעת?עוד ציפיות מהפורום?)
תפילות זה טוב
אני עוד לא מחפשת עבודה, בסוף שנה בעז"ה
אחרי סוף הלימודים.
רק אמונהולא ענית לי על הציפיות מהפורום.
ופתחתי שרשור על העבודה בהשראתך![]()
איזה עבודה תרצי כשתהיי גדולה(בלשונך עבודה שתאהבי עם כסף)
פרטי נמקי והסבירי
שריקהאחרונהאממ אין ציפיות מיוחדות,
כל פעם לפי הצורך
ונראה לי תערכי שם,
השאלה לא ממש ברורה.
אענה בלי נדר,
אם אצליח לענות בלי אאוטינג מיותר
אם יש למישהו רעיון על מקום כזה, דתי ונפרד אני ממש אשמח לדעת!!
לא מכירה מקומות בכלל חוץ משלווה ושלווה זה מעורב בנים בנות👧👧
יש מקומות חרדיים-זה יתאים?
אולי תתנדבי לעזור לבנות כאן בעבודה? חח
אוכלוסייה?? פיגור שכלי..
רק אמונהמה איתך באמת?
ספרי נא.
את באמת נקרעת?או שהלחץ ירד אחרי החגים?
מחכה לך ולחברות שלך כאן![]()
נראלי...

בואי תעשי חונכות על אחיי(עם תואר ילדים מיוחדים 2++בונוס מתנה)
תגרמי לאמא שלי ולאחותי להיות מאושרת![]()
![]()
הם ממש נפרדים יש קבוצת מדריכים וחניכים בנים ויש קבוצת מדריכות וחניכות בנות
אבל הם עשו מיונים כבר בקיץ והם לא מקבלים כרגע עוד מתנדבים תבדקי איתם בקיץ הבא
אני צריכה עזרה פליז
מלא זמן לא הדרכתי אז שכחתי איך זה
אשמח אם תזכירו לי
וילדות רגילות צריכות עזרה בש.ב וקצת רגשי
מה המשמעות של קולאז'?מילולית?

רק אמונהאם תשאלו בכל זאת אספר
לא הצליחה כמה תרגילים בחשבון ופתאום התחילה לנזול דמעות
הרגשתי כמו גבר בדייט שפתאום בוכים ממילה שאמר והוא לא מבין מה נסגר
ומה לעשות...
אני לא הצלחתי גם את התרגילים הללו
הבטחתי לה שאני אלמד
איך עושים את זה חילוק ר' במספרים ארוכים?
אולי תדעי?
קודם משננים שעה את הסדר: (במנגינה מעצבנת של ילדות קטנות) לחלק, לכפול, לחסר, להוריד (אצלנו זה הלך םג עם תנועות, תנסי).
בהצלחה!
נשמע לא פשוט 
לא מכירה לא את הסדר לא את המנגינה ולא תנועות
זה ממש יעזור(שונאת חילוק ר')
בכתב זה קצת מורכב...

סליחה שזה ככה בום שישי לכן אין לי מורה למתמטיקה שתסביר
(פשוט הבטחתי לה שאעזור לה והשיעורי בית ליום ראשון)
אבל מצאתי אתר טוב ונרשמתי אליו

אפנה אם יהיה צורך
נשיקותתתת את מרגשת אותי
במפגש הזה החניכה היתה הרבה יותר בטוב
ותמללה את הרגשתה ודיברה על הבכי
חוץ מזה שלא קלטתי טוב את החילוק ר' הכל סבבה
(מתחילה לחשוד במח שלי שאיבד את חדותו
)
רק אמונהאחרונהיש רעיונות?
ילדה בכיתה ו', מקסימה ובוגרת, אבל מתקשה באנגלית (ואיטית בקריאה גם בעברית, אבל לא יודעת כמה אפשר לשנות את זה)
שוטו
יש שיטה של רויטל שהינו
ויש גם לרונית חצרוני חומרים
רק אמונהללמד עם מה שמענין אותם ואני אסביר :
ילד שאוהב מכוניות ללמד אותו קריאה על קטע מהמם על מכוניות
כנל באנגלית...
ולעשות את זה כמה שיותר כיפי שאפשר
ועלה לי רעיוןרק אמונהללמד עם שירים יש לאריאלה סביר למשל שירים מאוד יפים
ביוטיוב ראיתי שיר שלה על תוכי אולי תקבלי השראה
ומי התלמידה ומה הפרטים זה תלוי
באמת כל הכבוד להםפסידונית
בכל זאת כיתה ו'.את לא צריכה ללכת דווקא על אריאלה סביר..
אני חושבת ששירים זה רעיון מעולה,
זה גם ללמוד את המילה בהקשר - מה שמאד עוזר להבין ולזכור אותה
וזה גם כיף 
(איכשהוא פיספסתי את הגיל שלה...היא לקויית למידה?)\
אני אשלח קישור(שיהיה לך להשראה)
הנה
שיעור אחד לומדים רק מילים-אבל ממש טוב,
ע"י משחק זיכרון,
חידות,
לא משנה מה
נותנים הביתה לתרגול, אפשר בכרטיסיות מעוצב יפה או סתם צבעוני עם תמונות
שיהיה לה כיף ללמוד את המילים
בשיעור הבא לומדים את הטקסט של המילים ואז יש לה כבר בראש תבנית של המילים שהיא מכירה ואת הפירוש שלהם אז הרבה יותר זורם לקרוא ולהבין.
(בד"כ השיטה היא הפוכה, קודם קוראים את הטקסט ואח"כ מוציאים ממנו את המילים וזה מעצבן)
וגם לשים לב כשהיא לומדת מילים חדשות- לא לקרוא אותם לפי האותיות אלא כתבנית אחת שלמה
ועוד משהו- תנסי לא להישמע כמו מורה אלא יותר כמו חברה, כלומר נניח אתן משחקות משחק זיכרון אז להיות שווה לה, כמו שהיא קוראת את המילים שיצאו לה ככה גם את,
או אם קוראים טקסט אז חלק את וחלק היא, ואת החלק שלך לקרוא ל-א-ט
בהצלחה!
..אזרק אמונהאחרונהאשמח שתסתכלי כאן אני ילדה חכמ''ה!!! - חינוך מיוחד
וכאן אם תוכלי אשמח להערותיךלהיות יודעת כל?(מורה ואמא הם אלוקים?) - חינוך מיוחד
אתם מכלילים ילד עם שסע שפה וחייך
בקטגוריה של ילד מיוחד?
כן\לא. ונמקו.
תודה!!!
צריכה לדעת.פיצוחיתעבור מה את שואלת?כי זה תלוי אם זה בצד השכלי או הרגשי
ואנחנו לא מאבחנות כאן
פיצוחיתתגיבו איך שאתם רוצות מאיזה כיוון שבאלכם
אין השפעה רוצה לעצמי לידע.
אם הרמה השכלית בסדר\וגם התפקוד ואיך שמבינים אותו
אם יוכל ללכת רק למרפאה בדיבור וללמוד בכיתה רגילה.
יתכן שיצטרך גן שפה ואז זה יהיה יותר קרוב לחנמ\
זה תלוי גם בתיפקוד וגם בהבנה השכלית.
ולא אנחנו המאבחנות
אה ואם זה גם פוגע בו רגשית וחברתית זה עוד דבר שיכול לגרום לו להצטרך מסגרת יותר אישית ומיוחדת
מקווה שעניתי טוב![]()
רק אמונה
פיצוחיתטוב נענה לך בפרטי?
סתם לא שיש לי בזה בעיא... רק אולי ככה זה יצור או תגובות מצד הקהל...