שרשור חדש
שרשור אירוחרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ו' בכסלו תשע"ח 11:22
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ו' בכסלו תשע"ח 11:18

היכונו והכינו שאלותיכם 

השרשור יהיה עם יהודית מאבחנת דידקטית

יהודית תענה לשאלות על קשיי הלמידה השונים:

קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון .

בגילאי בי"ס יסודי 

 

@אם+7.יהודית בהצלחה לכולנו

ותודה מראש

 

שבת שלום

לסיכום השרשוררק אמונה

החכמנו מהשאלות כאן על תחומי הלמידה

תודה לשואלים

ותודה רבה לעונה המקסימה @אמא +7

 

אשמח לשמוע מכם רעיונות לשרשורי אירוח נוספים

עם עוד בעלי מקצוע שמענינים אתכם/רעיון אחר לשרשור מהנה מחכים.

 

ואם יש עוד שאלות ליהודית המאבחנת(אמא +7)

נא לשלוח אלי מסר שיש ביקוש לעוד שרשור

ויהודית תמשיך לענות בשמחה(אבל ניתן לה קצת זמן לנשוםקורץ)

 

אמ אמנחל
השנה הראשונה בתואר תמיד עמוסה?

אעאע לא חשבתי שיהיה כה עמוס.
בהחלט.. לא רוצה לייאש אותךרחפת..

אבל זה ממש תלוי איפה את לומדת.. 

 

אצלי שנה ב' הייתה השיא..

אני מיואשת מספיק נחל
הדבר היחיד שמחזיק אותי זה המחשבה על העתיד.
מקווה ששנה ב' תהיה פחות מטורפת. אחרת באמת אשבר.
זה שווה כל רגע! אל פחד!רחפת..

 

תודה על החיזוקים נחל
כל ההתחלות קשותרק אמונה

בהצלחה רבה רבה

 

 

היישריקהאחרונה

כבר מזמן רציתי להגיב לך ולא הגעתי לזה

(עומס וזה )

 

לא לומדת חנ"מ אז לאידת לומר לך ספציפית,

אבל באופן כללי ללימודים-

*הכל עובר. הכל. גם התקופות הכי עמוסות וקשות. תזכרי שאנשים עשו את זה ויצאו בחיים, ויותר מכך.

ויהיו לך זכרונות נהדרים מהתקופה הזאת, אני בטוחה. אחרי זה מתגעגעים לזה, באמת.

*אל תחשבי על כל המטלות/עבודות/משימות שיש לך.

אם חושבים על הכל זה באמת נראה טירוף.

תזכרי שזה מחולק על פני זמן, וכל פעם יש לך לעשות רק את מה שאת צריכה לעשות היום.

אז נכון שהיום עמוס, אבל הוא רק היום. הוא לא מחר והוא לא שבוע הבא בו זמנית.

 

נראה לי היה לי עוד מה לכתוב לך, אבל אני כבר לא זוכרת

אז רק אאחל לך בהצלחה

 

 

אנגלית שיעור פרטי על בעלי מלאכהרק אמונה

רציתי לומר שברעיון פשוט אפשר לעשות עולמות

לקחתי עיתון ואז יזמתי עם הבת משחק זיכרון על בעלי מלאכה

והיא גזרה מהעיתון.זה במפורש היה כיף ומשהו אחר.

@נפש חיה.

תודה על העידוד.

תודה!נפש חיה.אחרונה
ה' תן לי כוחאנונימי (פותח)

ליותר סבלנות לילדים המיוחדים

ה' תן לי כוח 

שהשבת הזו תעבור ברוגע ובשלווה

ה' תן לי כוח הילדה לא עושה את זה בכוונה!!

תן לי כוח לתת יותר יחס להיא עם הבעיה ל"ע.

 

 

ה' תן לי כוח.

תשלח כבר את הגואל את משיח.

 

זהו.

אמן.איך היה שבת בסוף?רק אמונה


העלית בשמי? אנונימי (פותח)

אני עברתי איכשהו... היה מעל לציפיות זה כן.. תודה שאת שואלת יקרה!

אממ.. סליחה..--פיצוחית

נראלי היה טעות בין השרשוריםמת

 

נשמע הזוי אבל... בתקווה להבנה...חצי חיוך

בשמחה ובשורות טובתרק אמונהאחרונה


עיכוב שפתיMaya1234
היי אשמח לעזרה
יש לנו בן מקסים בן 5 הילד יודע לדבר ולהתבטא אבל הוא לא באותה רמה של הילדים שאיתו בגן , הילד מתקשה לצייר כמו הילדים בכיתה שלו ..שנה הבאה כל הכיתה אמורה לעלות לכיתה א -הילד מטופל אצל קלינאית תקשורת ובהתפתחות הילד , לאחר המלצות מהגן אנחנו שוקלים להעביר אותו לגן שנקרא שפתי או התפתחותי אנחנו חוששים מהמעבר הזה בחשש שהילד לא יתקדם בדיבור כמו שאר הילדים שאיתו כרגע ולומד דברים חדשים מהם הייתה וועדת השמה שנה שעברה ודחינו את העניין ..המעבר הזה קצת קשה לנו ומתלבטים מאוד
אשמח להמלצות/דיס
אנחנו רוצים אם כן שיהיה בגן שפתי וחינוך בעברית שזה לא שפת האם שלו אלא הוא דובר ערבית ..האם כדאי לנו והוא ילמד שם ויעזרו לו?
אם כן איפה מומלץ באזור חיפה גן שפתי תודה מראש
שלום לךרק אמונה

גן שפה הוא מתנה לדעתי.ודואגים לילד לכל התחומים.

ותראי כאן מה שרשמנו באותה סגנון שאלה

 

בעיות תקשורת - חינוך מיוחד

גן שפתי זה אחת המתנות הטובות שהילד מקבל!!אנונימי (2)
נכון.תרחיבו למה...רק אמונה


יחס אישי ופרטני לכל ילדאנונימי (2)אחרונה
מלא אנשי צוות
איפה טוב לילד לגדול??דיוןרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך כ"ד בחשון תשע"ח 22:22
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך כ"ד בחשון תשע"ח 22:01

תארו לעצמכם-

ילד חינוך מיוחד בבית מרובה ילדים ומתקשה בתפקוד

הילד מוזנח.הבית לא דופק.האחים נפגעים.הזוגיות נדפקת...

אז מוציאים אותו מהבית.והוא עצמאי וטוב לו

אבל אין לו חיי משפחה.והורים.

 

אז איפה למען ד' יותר טוב לו??

הרי אין תחליף להורים.וילד תלוש בלעדיהם

ומה נכון לעשות?????

איזה דילמה כואבת ואמיתית

 

מה דעתכם?

 

 

לגדל את אבא ואמא-זה סיפור הפוך.על הורים עם מוגבלות שכלית

שיש להם ילד בריא והוא מתמודד..

חובת צפיה.

עוצמתי בטירוף!! איזה מרגש זה.תפוחית 1
ילדים מעוררי השראה.
(זורקת שאלה-מבחינה גנטית לילדים ללא צרכים מיוחדים שנולדו להורים עם צרכים מיוחדים יש יותר סיכוי מסתם מישהו להוליד ילד עם צרכים מיוחדים?)
@רק אמונה תודה רבה שהעלית את הסרט!!
שאלה מענינת באמתרק אמונה


מנסה לחפש לך תשובהרק אמונה
תודה!!תפוחית 1
אין לי כל כך איך לפתוח קישורים..
אז איך תוכלי לראות?להעתיק לך?רק אמונה


אם זה לא טרחה בשבילףתפוחית 1
מעתיקה לךרק אמונה

גורמים גנטיים

 

לצד גורמים נרכשים או למשל גורמים ביולוגיים שלא קשורים לחומר הגנטי של הלוקה בשכלו אלא לזיהומים, מחלות של האם או חשיפה לחומרים מסוימים במהלך ההריון, ישנו מגוון רחב של גורמים גנטיים שיכולים להוביל להתפתחות של פיגור שכלי.

ברוב המקרים בהם הפיגור מופיע על רקע של גורם גנטי יתלוו אליו תסמינים נוספים שיכולים לבוא לידי ביטוי במישור התחושתי, במישור הפיזיולוגי, במישור הקוגניטיבי, במישור ההתנהגותי ועוד.

מאחר ובהתאם לגורם הגנטי משתנים התסמינים ובעקבות כך גם הטיפול, הרי שבכל מקרה שבו מאובחן פיגור שכלי ישנה חשיבות עליונה לנסות ולהתחקות אחרי הגורם הגנטי לפיגור. במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר תסמונות גנטיות שמקושרות לפיגור שכלי.

חלק מהתסמונות ניתן לאבחן רק לאחר הלידה, חלק ניתן לאבחן בעובר במהלך ההריון וכן ניתן לאבחן נשאות למוטציות הגורמות לתסמונות מסוימות בבני זוג המעוניינים להביא צאצא לעולם.

תודה רבהתפוחית 1
בעז"ה בריאות הנפש והגוף לכולם
אמןרק אמונה

מה את אומרת על השאלה והדיון?

ערכתי מעט .תגידי איך זה

שאלה מורכבת וקשהתפוחית 1
אישית אני מאמינה שכמעט תמיד הכי טוב לילד לגדול בבית שלו (חוץ ממקרי אלימות פיזית או רגשית)
עצם זה שהורים משאירים את הילד בבית יגרום לאחים ללמוד סובלנות ונתינה. אבל - - ברור שאם יש מצב שהוא בדיוק כמו שתארת עדיף לקחת עזרה, עמי רחמנים ואפשר למצוא מתנדבים שיוציאו את הילד לכמה שעות ויאפשרו אוורור להורים.
האמת שזו שאלה קשה מאוד מאוד ואני ממש מסייגת את התשובה (יותר נכון מרגישה שאין לי באמת תשובה, קשה לי לחשוב על מציאות של להוציא ילד מהמקום הטבעי שלו אבל גם אין מצב שמשפחה שלמה תסבול ותוזנח)
איזה תגובה נבונהרק אמונה

ממש נהניתי לקרוא

ואיך שאת מדייגת בדברים ונזהרת

ממש מעריצה

תודה על התגובה תפוחית 1
ושוב תודה על הסרט. מלווה אותי במחשבה מאז שראיתי אותו..
(טתאמת שלי אישית הוא קצת הכאיב)רק אמונה


זה הכל בגלל הכסףאנונימי (2)

ההורים לא רוצים את הילד, הם רוצים את הקיצבה שלו נקודהֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ!!!!!!!!!!!!!!

??? מה עובר על מי שכתב?? להתסיס??פיצוחית

אין הורה כזה!! פסיק, נקוד. סימן קריאה. זהו.

נכון יש הזנחות. אבל כזו תגובה--------

באמת עגום(אבל תאמת שמעתי תדעה הזו לא פעם)רק אמונה


למה כסף?תפוחית 1
זה יותר כסף מילד לא חינוך מיוחד?
לא הכי בקיאה בזה(אולי מישהו אחר יודע)רק אמונה

אבל

יש לו בדרך כלל קצבת נכות

וכנראה עוד דברים

חסום לי היוטיובפיצוחית


במיוחד בשבילךתקציר:רק אמונה

סרט תיעודי ותחקיר אמיתי

מדובר על הורים עם הפרעה שכלית(פיגור)

מסריטים את הילדים שלהם מתראינים על הקושי והגבורה

מראינים את הסבא והסבתא

ובעיקר מרגישים את השטח.

 

הסרט מתחיל בילד שדואג לאמא שלו שתראה טוב

ובוחר עבורה בגדים

ומחמיא לה ואז שואלים אותו איך זה

מדברים על הכעס על הילדות

הרבה הרבה עומק.

(וגם כאב)

(: תודהפיצוחיתאחרונה


וואואנונימי (פותח)
נתקלתי בפוסטים של האמא הזאת.
כ"כ מרגש איך שהיא כותבת לילדה שלה.. גיבורה!
הלוואי והיה לי כח כזה לאחותי

https://m.facebook.com/gadotova
הא זה טובה גדותרק אמונה

אישה מדהימה קצת מוכרת כאן

לבת שלה יש רט-והיא מפיקה לה קליפכנסורק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ב בחשון תשע"ח 11:57

שלום לכולן!

טובה גדות, זמרת ויוצרת, ואמא של רחל.

רחל - אובחנה כלוקה בתסמונת רט (Rett Syndrome)

היא איננה יכולה לדבר או לבצע פעולות פשוטות, אך בלילה...? כשהיא חולמת...?

בואו לצפות בסרטון מרגש

ולתמוך בפרוייקט - הפקת הקליפ המיוחד שטובה מקדישה לרחל!

 

https://m.headstart.co.il/?id=24881#/main?id=24881

תודה מצרפת ראיון שהיה לי אתמול ברדיו קול חיטובוש
בתכנית "עניין משפחתי"

אתם יודעים בכלל מה זה תסמונת ראט?רק אמונה


מה זה?אנונימי (3)
ילד שנולד רגיל ובגיל 6 בערך נסוג(היא מסבירה בראיון בפירוט)רק אמונה


תודהאנונימי (3)
לפרט עוד?מויקפדיה וזה?רק אמונה


לא תודהאנונימי (3)
(פשוט נשמע קצת מלחיץ =
אה(את /ה מהתחום?)רק אמונה


לאאנונימי (3)
(סליחה שהלחצתי)רק אמונה


אין מה להתנצל כמובןאנונימי (3)
פורום מקסים!! ישר כח גדול
מתקנת אותך: בגיל שנה וחצי-שנתיים..טובוש
תודה על התיקון(מוזר.אבל ככה למדתי...)רק אמונה


עידכון מויקפדיה יש 2 נסיגות.רק אמונה


מה שאני יודעתהשם שלי

זה תסמונת גנטית, בעיקר אצל בנות. (כי הבעיה בכרומוזום X)

בהתחלה ההתפתחות תקינה ולא רואים שום דבר חריג.

ואז בגיל כמה חודשים עד שנתיים מתחילה האטה בהתפתחות ונסיגה בתחום המוטורי- בעיקר בשימוש בידיים, ובתחום התקשורת והדיבור.

יכולה להיות עוד נסיגה בהמשך- בעיקר במוטוריקה הגסה.

נכון ממשרק אמונהאחרונה


חונכותאנונימי (פותח)

בעז"ה אני מתחילה השבוע חונכות לילד מקסים בן 6 עם בעיות שפתיות (הוא מדבר הרבה אבל ממש לא מובן ומשתמש בתת"ח- מחשב תקשורת). פגשתי אותו בגן והסברנו לו שאגיע לשחק איתו בבית..

הבעיה שממש אין לי כיוון של מה לעשות איתו בחונכות עצמה.. המטרה היא בעיקר יצירת קשר ולשמש סוג של אחות גדולה בשבילו..

אשמח ממש אם יש למישהו רעיון לפעילות הראשונה וגם בכללי להמשך..

תודה ושבוע טוב!

שלום חונכת יקרהרק אמונה

מפגש ראשון הוא באמת היכרות-מסבירים את מטרת החונכות (כמו שרשמת יפה)

 

אפשר לעשות משחקי היכרויות למינהם.

 

(תראי את הרעיונות שרשמו לי.אני גם חונכת)

 

ובקשר לתתח-אין לי נסיון עם ילד כזה

אז אולי אחרות ידעו.

@יעל מהדרום

אני עובדת עם אוטיסטיםיעל מהדרום
לק"י

שהרבה פעמים יש להם בעיות שפה, והם משתמשים בתת"ח.

אבל זה שונה מילד רק עם בעיות שפתיות.
נכון צודקתרק אמונה

עשה לי רושם שהיא מתלבטת איך מתקשרים עם ילד עם תתח

ובזה אולי יש לך נסיון

בפעם הראשונה- איזה משחק הכרותהשם שלי

אולי תנסי למצוא משהו בלי הרבה מלל, כי זה לא הצד החזק שלו.

המטרה צריכה להיות- יצירת קשר ראשוני ואמון ביניכם.

ובשבילך- קצת להכיר את היכולות שלו ודברים שהוא אוהב.

 

את מכירה את המחשב שלו?

אולי אפשר שהוא יראה לך את המחשב- מה בדיוק יש בו, ואיך הוא משתמש בזה.

וככה את תראי איך הוא מתקשר ובאיזו רמה.

וזה יתן לו תפקיד של בזה שהוא מראה לך ומלמד אותך.

תודה רבה!אנונימי (פותח)

ב"ה היה טוב. הוא הראה לי את הבית, המחשב ואח"כ עשינו יצירה

 

וממש הבנתי את רוב מה שהוא אמר ומה שלא הוא הראה לי במחשב..

 

איזה יופי אם את צריכה עוד משהו אנחנו כאן נכון השם שלי?רק אמונהאחרונה


להיות יודעת כל?(מורה ואמא הם אלוקים?)רק אמונה

בעקבות חילוק הר' האומלל ההוא בחשבון(שם שם)

אני חייבת עידודים ועיצות איך להחזיק את החבל מ2 צדדיו:

מצד אחד -האימון הבלתי מסוייג בי כמשפיעה כמורה כמדריכה כגננת כ...(הרבה כובעים יש לי)

ומצד שני- הי אני בן אדם גם לי מותר לא לדעת וגם להיכשל.

נתקלתם בדילמה הזו?מה עושים??

גם הזדהות תעזור...

 

יש לי צד שעכשיו אני צריכה לרענן את עצמי בחומר של החניכות השאלה איך עושים את זה מראש?

ללמוד את כל החומר של השנה?להסתכל מראש בכל שיעור כמה דקות?מה??

 

הקפצה.אשמח למענהרק אמונה


הצילו.היום חניכה חדשה שוב אותו סיפוררק אמונה

לא את באמת חושבת שאני צריכה לדעת הכללללללללללללל????????

אני מלמדת שגם מורה בודק את עצמו וכל הזמן לומד דברים חדשיםנפש חיה.
אבל האכזבה שלהם בולטת וכואבת:מה את לא יודעת?.רק אמונה


בעיניי זו בדיוק ההזדמנות לומר: תראו! גם אני לומדתנפש חיה.
אמרתי .זה בעיהרק אמונה


אני יודעת שכשאנינמשדרת ביטחון הם מקבלים את זה.נפש חיה.
גם ביטחון בחוסר הידיעה
הוא ביטחון
נכון.אבל מה עם הרושם?ואיך פרקטית אני אמורה לדעת הכל?רק אמונה


הרושם הוא שאת ככל אדם. לא אמורה לדעת הכלנפש חיה.

ונעזרת במקרה הצורך.

את לא צריכה להיות מלאך עם הילה מעל הראש.

זה ההרגשה שקיבלתי מהתלמידות וההוריםץמלאך עם הילהרק אמונה


אז הנה. את עדיין פה ברוך הנפש חיה.
השאלה מה זה פה(קורץ)רק אמונה

זה די מרסק לי את הביטחון העצמי

תסתכלי על ההצלחות שלך. את נהדרת!נפש חיה.
איזה הצלחות?רק אמונהאחרונה


המשך מאגר סרטונים-חובת צפיהרק אמונה
שונה מכולםרק אמונהאחרונה
מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים?(ועכשיו)רק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ז בחשון תשע"ח 21:13

שאיפות שאיפות שאיפות

מי שלא שואף להיות גנרל

גם חייל פשוט הוא לא יהיה

אז מה אתם שואפים?לדוגמא:

(לסיים את התואר בהצלחה?ללמוד כמה שיותר?להתחיל לעבוד מהר?

להכיר אוכלוסיה מסוימת?לרכוש נסיון?להתקדם לעבודה מסוימת?)

 

אם עדיין לא ברור תגידו

 

אני שואפתרק אמונה

לשלב את תחביבי ביחד עם חינוך מיוחד

תחביבי הם כתיבה וצילום.

למדתי קצת תרפיה בצילום

ותרפיה בכתיבה

 

יש לי חלום שכשאני אהיה עם ילדים בוגרים ויהיה לי זמן

אני אהיה מאבחנת דידקטית

 

ובינתיים חלום קטן זה לשלב את אהבת הכתיבה והקריאה שלי עם החנ"מ וההוראה

אני חושבת על לעבוד בספריה בשילוב מרפ"ד-מרכזיה פדגוגית

ולעזור שם למורות או לתלמידות

 

והעיקר להיות חשופה למלא חומר בעצמי

איזה כיף זה ספריה.

אני רוצה אולי להיות קופריטרית או מבקרת של ספרות

ויש לי עוד חלומות מקצועיים כמו אבחון אישיות ולפי זה להמליץ על תעסוקה.

אבל זה בקטנה

 

ובינתים חלמתי להקים את הפורום הזה 

ולהיות בין אנשים מבינים כמוכם

ולעבוד בכמה דברים ביחד

אז אני ממלאת מקום במגוון חנמ וגם חונכת  

אז זה התגשם

 

ואוו.שריקה

אתאת העלית את הרף לשרשור הזה.

 

עכשיו איך נגיב??

 

את מקסימה ממש.

אני מסמיקהרק אמונה

כל אחד עם חלומותיו.כן?

זה ליגיטימי לגמרי להגיד אני שואפת לגמור תואר ודי

או להצליח במפגש הבא עם התלמידה וכו'

 

(אני לא גמרתי לימודים לא היום ולא אתמול 

לגלות מתי?קורץ

ובתקופה שלמדתי רציתי רק לישון זה היה כל כך עמוס

ולא קשור אחד לשני בכלל ולא מובן.

לא ברור לי איך עשיתי את זה

איך אומרים?שרדתי בשביל לספר)

למה אתם לא עונים?השאלה קשה מידי?רק אמונה


קצת לא ברור הכיוון....אנונימי (2)
אבל עבודה שאני אוהבת זה שעות שלא הכי מתאימות להיות עם משפחה... ומורה או גננת זה מתלבש בול אבל זו עבודה קשה.... עם סבלנות יתרר
מה את אוהבת?מסקרןרק אמונה


קצת משוגע אבל..רחפת..
ללמוד רכיבה טיפולית ולעבוד עם נוער בסיכון.
בכלל לא משוגע.מעניןרק אמונה

בעלי עבד -התנדב עם נוער בסיכון

אם תרצי פרטים

זה נראה לי יתאים לך

יש אותו דבר לנשים

 

תודה!!רחפת..
בעז''ה כאסיים את התואר אחשוב על הרכיבה.. כפרס

ולהגיע לנוער.. אני צריכה לגדול עוד קצת ואז
משוגע?! . מהמם!!שריקה

תודה!רחפת..


אני חושבת שזה משוגע מבחינה הלכתית..
למה משוגע מבחינה הלכתית?שריקה


כי לא ברור שמותררחפת..

לאישה לרכב על סוס..

באמת?שריקה

גם אם זה נעשה בצניעות?

 

 

עכשיו לפורום בית המדרש...

באמת שאלה(לא נכנסת לזה.אבל יש רכיבת צד שמותר וצנוע)רק אמונהאחרונה


משמעתאנונימי (פותח)

אני סייעת בגן שפה ומבולבלת .

כל הזמן הילדים אומרים לי לא ואני לא משתלטתבוכה

חוששת שלא נועדתי לזה....אני מידי רכה איתם

את חדשה בעבודה?יעל מהדרום
לק"י

לוקח זמן לילדים ולך להתרגל אחד לשני, ולהקשיב.
וגם אסרטיביות לא באה לכולם בקלות (לי למשל).

בהצלחה
וגם- תתייעצי עם הגננתיעל מהדרום
לק"י

תראי איך מתנהלת ותלמדי גם ממנה.
יקירה! כמה זמן את בגן?רחפת..
חשוב שלא להתרגש מהתנהגות חצופה. להישאר אסרטיבית.
לפעמים אומרת לילדים בנחת ''אתה מתעקש אבל אני עקשנית יותר ממך'' ''אני הגננת/ סייעת ואני מחליטה פה''. באסרטיביות ובלי להסביר יותר מידי. מילים פשוטות וברורות.

יש כללים לגן. אפשר לתת מדבקות למצטיין בהקשבה לכללי הגן אבל חשוב לא לשחד כל הזמן.

בהצלחה!
עונהאנונימי (פותח)

@יעל מהדרום אני חדשה ולא קבועה

@רחפת..אבל אני לא הגננת,רק סייעת עלובה

הלוווו!!!! אל תגידי ככה על עצמך בשום אופן!רחפת..אחרונה
הגננת והסייעות הן הסמכות בגן. לא הילדים!

אולי תנסי לשאול את הגננת איך את אמורה להגיב לחוצפה או חוסר משמעת.

אל תזלזלי בעצמך!
אני חדשה כאן .... ולי יש ילד מיוחד שונה (לא נולד כך).אבני חן

בטח כולכן במתח, מה זאת אומרת לא נולד כך....

אז אספר לכן. מקווה שלא תשתעממו, מהאורך.

 

נולד לי ילד רגיל כמו לכולם , הייתי אייתו בבית וגידלתי אותו רגיל עד גיל 8 חודשים.

ואז בקר אחד ,ביום רביעי בשבוע. היה לו חם והברה הקאות, מצו'קמק כזה.

כמו כל ילד אם וירוס. בכל מקרה קבענו תור לרופא משפחה בישוב שלנו,ליום חמישי בבקר.

ביום חמישי על הבקר הוא כבר היה חיוור וממש לא נראה טוב.

כי לא רצינו להיכנס לסיפור הזה לסוף שבוע . בעלי הלך איתו לרופא.

הרופא חשב שזה דלקת ראות, והפנה את בעלי לעשות צילום חזה בטרם שבמודיעין.

מכאן עד מודיעין מצבו הדרדר ... בשלב כל שהוא (נודע לי מאוחר יותר) עשו לו אמבו ילדים = החייה.

ושלחו אותו דחוף לבית החולים. בעלי התקשר עלי משם שהוא נוסעה איתו דחוף לבית החולים ....

ושאיזה שכנה שעובדת בטרם תביא לנו את העגלה הבית.

אני בכלל הייתי בבית, סדרתי אותו וכו... ומחכה לבת הגדולה שתחזור מהגן (אז היא  הייתה בת 3 וחצי).

משם לפה, דרך האחות מהישוב נודע לי שאני חייבת דחוף להגיע לבית החולים.

ואקח בחשבון שנהיה שם גם בשבת. את ביתי שלחתי לשכנים , בערב אמא שלי אספה אותה.

כאשר הגעתי לבית החולים סביב השעה ארבע , נודע לי שיש חשד שיש לבן שלי  חיידק אלים -טורף.

בקיצור בילינו כ-7 חודשים בביתי חולים. (טיפול נמרץ,מחלקות ,ניתוחים ושיקום באלין.)

ברוך ה' הוא כיום בחיים ,קבלנו אותו במתנה. (יש ניסים).

 

* המחלה פגע בו בעיקר בגפיים. יש לו 9 אצבעות בידיים. ורגל אחת מפרוטזה -פלסטיק.

(הוי חייבים לכרות לו אותה כדי שלא היה נמק.) כיום הוא בן חמש בגן חינוך מיוחד.

מאז שהשתחררנו הוא היה במסגרות של חינוך מיוחד.

למזלנו הטוב הוא לא נפגע קוגנטיבית והוא מבין. 

רק ההתפתחות שלו קצת איתי יחסית לגילו (כנראה שהוא הפסיד כי היה בבית חולים בגיל קטן מאוד).

בעיקר הקטע הפיזי הליכה /ריצה , תפקודי  יידיים ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

^^^^ זה שטויות וזה לא מהחיסון,חיוך גדול


אסטרטגיות למידה מענין אתכם?רק אמונה


כן וכןנפש חיה.
היה שווה לחכות-כמה דוגמאות לאסטרטגיות למידהרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ד בחשון תשע"ח 11:13
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ה' בחשון תשע"ח 11:35
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ד' בחשון תשע"ח 23:45
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ד' בחשון תשע"ח 23:43

הלילה הייתי בסדנא מרתקת.(על קשיי קשב והתארגנות)

היא נתנה שם כמה טיפים טובים:

 *ילד שלא מצליח לזכור להביא לבית הספר את כל המחברות והספרים וכלי הכתיבה.

לחלק לו את הסדר בילקוט לפי נושאים והנושאים לפי צבעים

לדוגמא-מחברת חשבון ספר חשבון אדומים יחדיו(עדיף באוגדנית)

*תנועה משפרת זיכרון-לילד בעל קושי בקשב לקפוץ איתו תוך כדי שינון

*לעשות צמידי זיכרון-(בהמשך לכוכבית1)ובמקום לכתוב מערכת.פשוט לקחת צמיד בצבע של המקצוע

כשיש בו ש.ב ולשים על היד(חשבון אדום אז צמיד אדום על היד-או גומיה)

 

אז מה זה אסטרטגיות למידה בכלל?רק אמונה

אסטרטגיית למידה היא הליך או תוכנית פעולה המיועדים להשגת מטרות לימודיות בצורה יעילה. אסטרטגיה, היא תכנון דרכי פעולה לצורך השגת מטרה כלשהי, המכילה מס' צעדים מנומקים וחלופות אפשריות למקרה של אי הצלחה באחד השלבים.

בתחום החינוך אסטרטגיות למידה מתייחסות לכלים ודרכי הפעולה שאותן מאמץ התלמיד בכוחות עצמו או דרך הוראה מפורשת, במטרה להבין וללמוד חומר חדש או להכין מטלה. אסטרטגיות למידה יעילות יכולות להוביל לשיפור משמעותי בהישגים אקדמיים[1].

במובן הרחב, אסטרטגיה הינה תכנון דרך פעולה במספר שלבים מוגדרים ומנומקים, ובעלי אלטרנטיבות שונות לחלופה, למקרה של אי- הצלחה באחד השלבים (קניאל,2006).

אסטרטגית למידה מהווה מערך תכנוני וחשיבתי המסייע בהשגת מטרות לימודיות. אסטרטגיה לימודית כוללת שלב אסטרטגי, יישומי ובקרתי תוך ארגון מחשבות לאורך כל הלמידה. בחירת אסטרטגיית הלמידה הספציפית נעשית על ידי הלומד[2]. אסטרטגית למידה יכולה להיות קשורה באופן ישיר למשימה הלימודית, ויכולה להיות בתור עזר חיצוני שיכול להתנהל באופן עצמאי, גם בלי קשר למשימה הלימודית עצמה. אדם יכול לסגל אסטרטגיות למידה שונות באופן עצמאי או דרך הוראה מפורשת[ויקיפדיה]

קוצבי זמן.מי יודע מה זה??רק אמונה


|מנחש|שריקה

סוג של סטופר?

פששש.את הזוכה(קורץ)פירוט בהרחבה בפניםרק אמונה

תחושת זמן היא מתנה.יש אנשים שאין  לה אותה

זה יגרום להם להרבה קשיים בתכנון זמן ובהתארגנות.

ויש פיתרון לזה קוצבי הזמן.

 

יאא מה קבלתי??שריקה

 

ומה הפתרון לאנשים כמוני שלא יודעים לתכנן זמן,

ולכן הם לחוצים ועושים הכל מראש ומסיימים מיליון שנה לפני זמן ההגשה?

חח.מה את רוצה??רק אמונה

 טוב שאת שואלת

אשמח אם תפרטי יותר.ומה הבעיה שתעשי מראש לפני ההכנה?

חתן, דירה, רכב, לסיים את התואר בהצלחה,שריקה

למצא עבודה שאני יאהב, ושתכניס מספיק כסף.

הולך?

 

(אין כאן חוק שלישי וזה, אז מותר לי)

 

שאני סתם לחוצה, כי אני חושבת שאין לי מספיק זמן,

ובסוף לא רק שיש לי מספיק זמן גם סיימתי מוקדם מדי. אז סתם חבל על הלחץ

 

(טוב בסדר, את לא חייבת למצא לי פתרון, סתם זה התקשר לי למה שכתבת, אבל בסופן של דבר אני חיה עם זה, ומשתדלת להרגיע)

 

 

 

רק אמונה

אתפלל עליך שתמצאי את כל זה שייך?

ניסית לראות כאן בדרושים?(לגבי העבודה)

יש לי עוד משהו שראיתי ועוד לא רשמתי כאן...

 

ובהצלחה לך.את ממש מודעת

(יש עוד משהו שמענין אותך לדעת?עוד ציפיות מהפורום?)

תודה, שייך מאדשריקה

תפילות זה טוב

 

 

אני עוד לא מחפשת עבודה, בסוף שנה בעז"ה

אחרי סוף הלימודים.

שריקה בת?רק אמונה

ולא ענית לי על הציפיות מהפורום.

ופתחתי שרשור על העבודה בהשראתךקורץ

איזה עבודה תרצי כשתהיי גדולה(בלשונך עבודה שתאהבי עם כסף)

פרטי נמקי והסבירי

אמא שלה שריקהאחרונה

אממ אין ציפיות מיוחדות,

כל פעם לפי הצורך

 

 

ונראה לי תערכי שם,

השאלה לא ממש ברורה.

 

אענה בלי נדר,

אם אצליח לענות בלי אאוטינג מיותר

 

 

אני מחפשת מקום התנדבות ב"חינוך מיוחד",חמצוץ צבעוני!!

אם יש למישהו רעיון על מקום כזה, דתי ונפרד אני ממש אשמח לדעת!!

מה זה התנדבות?תתקשר לכל מוסד דתי הם יקפצו על זהרק אמונה


כאילו בקטנה, כמו שלווה..חמצוץ צבעוני!!

לא מכירה מקומות בכלל חוץ משלווה ושלווה זה מעורב בנים בנות👧👧

מממ.שירות לאומי?או סתם מצד עצמך?רק אמונה

יש מקומות חרדיים-זה יתאים?

מעצמייי😅😅חמצוץ צבעוני!!


באיזה איזור?איזה אוכלוסיה?רק אמונה

אולי תתנדבי לעזור לבנות כאן בעבודה? חח

מה?? איזור ירושלים..חמצוץ צבעוני!!

אוכלוסייה?? פיגור שכלי..

אני מכירהרק אמונה

את עלי שיח ושיח סוד

התכוונתי שיש כאן בנות מהממות שנקרעות בעבודה

אולי תעזרי להן?

@נפש חיה.@רחפת..

טוב שבאתרק אמונה

מה איתך באמת?

ספרי נא.

את באמת נקרעת?או שהלחץ ירד אחרי החגים?

אהלן. ברוך ה הלחץ ירד וטוב לינפש חיה.
יש לי מלאאא מה לספר
ילדים מרתקים
צוות מהמם
נו אז תספרי עוד כשתוכלירק אמונה

מחכה לך ולחברות שלך כאןקורץ

אולי עלה?קול דממה


יד לילד המיוחד תבדקי איתםפיצוחית

נראלי... 

מוזמנת לבוא לשעשע את אחותיפה לקצת
תהיה לך מצווה ענקית!
אהה אם זה ככהפיצוחית

בואי תעשי חונכות על אחיי(עם תואר ילדים מיוחדים 2++בונוס מתנה)

 

תגרמי לאמא שלי ולאחותי להיות מאושרתחושף שינייםקורץ

יש את כמפי רוחחופשה מהחייםאחרונה

הם ממש נפרדים יש קבוצת מדריכים וחניכים בנים ויש קבוצת מדריכות וחניכות בנות

אבל הם עשו מיונים כבר בקיץ והם לא מקבלים כרגע עוד מתנדבים תבדקי איתם בקיץ הבא

 

להתקרב.פיצוחית
מהמםרק אמונהאחרונה


תראו! הכנתי סרגל אותיות באנגלית לילד מתקשהנפש חיה.
כיתת תקשורת.




קשיים בהבנת אותיות-כתיבה וקריאה.


הכנתי לו כלי עזר...



איזה יופירק אמונה

משקיענית

איך זה בדיוק עובד?עם הצבעים?רק אמונה


לא. יש צבעים שהאות הפותחת שלהם תואמת . אותם נתת לי רעיוןנפש חיה.
להדגיש במסגרת
מהמם.הרבה יותר קל ככהרק אמונה


אפשר להוסיף את זה למאגר(שרציתי להקים?)רק אמונה


כן בטחנפש חיה.אחרונה
חונכות לכאןרק אמונה

אני צריכה עזרה פליז

צריכה משחקי היכרותרק אמונה


לאיזה גיל?חיהל'ה
האמת שחנכתי ילד אוטיסטחיהל'ה
המשחק ההיכרות שלנו היה ''תסתכל אליי '' - ובמבה.
תסתכל אליי - מסתכל - במבה


אבל עשיתי גם פרח
וגם הדרכתי תקופה מסויימת
אז תנסי
אחד על אחד? מה מסגרת החונכות? בבית?מקום בעולם
עמותה? לימודי?
באיזה תחום של חנמ הילד משוייך?
אוטיזם, c.p , תסמונת דאון, פיגור..?
עונה לכםרק אמונה

מלא זמן לא הדרכתי אז שכחתי איך זה

אשמח אם תזכירו לי

וילדות רגילות צריכות עזרה בש.ב וקצת רגשי

 

אוהבת לעשות קולאז' על עצמי עם התלמידים.רחפת..
בנות ממש אוהבות את זה. מביאה בריסטול צבעוני וכל אחת גוזרת דברים מהעיתונים שמספרים עליה.. מדביקה, כותבת הערות - כולל אותי כמובן.

אני מציגה את עצמי דרך הקולאז' שהכנתי (לשבור את הביישנות/ להדגים/ לשעשע קצת) ואח''כ הוא/היא/הן/הם. כל פעם עוד דבר או את כל התמונות יחד..
איזה חמודדדרק אמונה

מה המשמעות של קולאז'?מילולית?

הסתבכתי במה זה בדיוק מתבטא..רחפת..
אל תשאלו מה קרהרק אמונה

אם תשאלו בכל זאת אספר

מה קרה נשמה?רחפת..
החניכה בכתה לי באמצע הפגישה בכי תמרוריםרק אמונה

לא הצליחה כמה תרגילים בחשבון ופתאום התחילה לנזול דמעות

הרגשתי כמו גבר בדייט שפתאום בוכים ממילה שאמר והוא לא מבין מה נסגר

ומה לעשות...

אני לא הצלחתי גם את התרגילים הללו

הבטחתי לה שאני אלמד

איך עושים את זה חילוק ר' במספרים ארוכים?

אולי תדעי?

 

חילוק ר' במספרים ארוכים זה הכי קל!פסידונית

קודם משננים שעה את הסדר: (במנגינה מעצבנת של ילדות קטנות) לחלק, לכפול, לחסר, להוריד (אצלנו זה הלך םג עם תנועות, תנסי).

בהצלחה!

נשמע לא פשוט

את יכולה לפרט??רק אמונה

לא מכירה לא את הסדר לא את המנגינה ולא תנועות

זה ממש יעזור(שונאת חילוק ר')

בעזה כשיהיו לי כמה דקותפסידונית

בכתב זה קצת מורכב...

 

אני אשמח.אנסה בינתיים לבדרק אמונה


אני ילדה חכמ''ה!!!רחפת..
חילוק
כפל
חיסור
הורדה

וחוזר חלילה..

תציירי לה את זה על הלוח/ דף כמו תרשים מעגלי
יש מורות שמסכימות להכניס למבחן חומר עזררחפת..
כמו זה.

ולעניין הריגשי - בטוחה שהכלת את הצער והאכזבה שלה, במיוחד שגם את לא הצלחת

ספרי לה כמה זה מעצבן אותך חילוק ר' אבל את יודעת שאיפה שקשה - שם חבוי פוטנציאל התקדמות הכי טוב - ואת סמוכה ובטוחה שחילוק ר' קטן על שתיכן!

בעז''ה עוד מעט תגיעו לרמה שאתן עושות משחק ביניכן מי מגיעה ראשונה לתשובה הנכונה.
עודדת אותי מאוד תודה.רק אמונה


אבל מה זה אומר?רק אמונה


הייתי מסבירה לך בטלפון. אלו הפעולות שהןרחפת..
הבסיס בחילוק ר'.
1.חילוק.
2. כפל.
3. מחסירים.
4. הורדה.
ואז שוב 1... ראשי תיבות חכמ''ה.. צריך לשנן את זה ואפשר לטייל במעגל בין הפעולות עד שמקהלים תשובה.

יש מורה למתמטיקה שיכולנ להסביר לך?
..רק אמונה

סליחה שזה ככה בום שישי לכן אין לי מורה למתמטיקה שתסביר

(פשוט הבטחתי לה שאעזור לה והשיעורי בית ליום ראשון)

אבל מצאתי אתר טוב ונרשמתי אליו

הרשמה לאתר Learntube

מעולה! בהצלחה יקירה!רחפת..
אשמח לעזור גם אם יש צורך. אפשר טלפונית גם
איזה חמודהרק אמונה

אפנה אם יהיה צורך

נשיקותתתת את מרגשת אותי

אז ברוך ד' היה בסדר(חלקית כלומר)רק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י' בחשון תשע"ח 22:28

במפגש הזה החניכה היתה הרבה יותר בטוב

ותמללה את הרגשתה ודיברה על הבכי

חוץ מזה שלא קלטתי טוב את החילוק ר' הכל סבבה

(מתחילה לחשוד במח שלי שאיבד את חדותו)

 

מוזמנת.. אסביר לך בשמחהמקום בעולם
תודה רבה.אם אצטרך אפנהרק אמונהאחרונה


לימוד אנגלית בצורה כיפיתפסידונית

יש רעיונות?

ילדה בכיתה ו', מקסימה ובוגרת, אבל מתקשה באנגלית (ואיטית בקריאה גם בעברית, אבל לא יודעת כמה אפשר לשנות את זה)

שוטו

 

נסי לחפש ברשת לראות אם מתאיםמבוך הקסם

יש שיטה של רויטל שהינו

 

ויש גם לרונית חצרוני חומרים

כלל חשוב סתם ככה בלמידה לכולםרק אמונה

ללמד עם מה שמענין אותם ואני אסביר :

ילד שאוהב מכוניות ללמד אותו קריאה על קטע מהמם על מכוניות

כנל באנגלית...

ולעשות את זה כמה שיותר כיפי שאפשר

אפשר להמליץ לראשי?רק אמונה


הצוות המדהים פה זריז ועלה לי רעיוןרק אמונה

ללמד עם שירים יש לאריאלה סביר למשל שירים מאוד יפים

ביוטיוב ראיתי שיר שלה  על תוכי אולי תקבלי השראה

 

ומי התלמידה ומה הפרטים זה תלוי

 

באמת כל הכבוד להםפסידונית
היא נראה לי קצת מבוגרת לזה בכל זאת כיתה ו'.
את יכולה אולי לתת לי קישור בכל זאת? אולי זה כן יתאים.
יש הרבה שירים באנגליתשריקה

את לא צריכה ללכת דווקא על אריאלה סביר..

 

אני חושבת ששירים זה רעיון מעולה,

זה גם ללמוד את המילה בהקשר - מה שמאד עוזר להבין ולזכור אותה

וזה גם כיף

נכון.למרות שזה מאוד קליט וכיפירק אמונה

(איכשהוא פיספסתי את הגיל שלה...היא לקויית למידה?)\

אני אשלח קישור(שיהיה לך להשראה)

הנה

 

רחוב סומסום.אריק מהדרום
הרבה משחקיםמקרוני בשמנת
משחק זיכרון, משחקי התאמה, הרכבת מילים, כל נושא יכול להפוך למשחק.

דפי עבודה נעימים לעין ומעניינים. אפשר גם שירים. אפילו להמציא מנגינות לנושאים.
ממליצה בחום רב ומנסיוןאמא ו7 גמדים
לעיתים הקושי ברכישת הקריאה בעברית מראה על הצורך ללמוד אחרת. עוד מילים ועוד אותיות לא יעשו את זה יותר טוב ולצערי, מנסיון, גם דברים חוויתיים וכיפים ישפרו רק טיפטיפה...
ממליצה בחום רב ללמוד בצורה אחרת.
תחשבו על זה כך:
ילד לומד ללכת (ז"א המוח לומד לעשות את הקישורים של יציבות והזזת הרגליים) ע"י תנועה.
שחיה- ג"כ לומדים ע"י תנועה.
כל מה שלומד המוח שלנו נעשה ע"י הנעת הגוף.
המוח מייצר קישורים למצבים קיימים א"י התנסות פיזית.
ילד מגיע לכיתה א' ובמקום להמשיך להתנועע וכך לתת למח להפנים את המידע, מושיבים אותו.
המח, שהיה רגיל במשך 6 שנים ללמוד ע"י התנסות פיזית, מתבקש להפסיק לעשות זאת...

ממליצה ללכת לטפל בזה בסיוע של קינסיולוגיה לימודים. מטמיעים את האותיות מחדש ע"י תנועה.

ממליצה מנסיון אישי כאמא וכמטפלת בשיטה.
וכמורה לאנגלית.

הבת שלי הפרטית לא הצליחה לקרוא באנגלית עד כיתה ט. (בעברית היו לה מאיות). 3 מפגשים של קינסיולוגיה לימודית. היא סיימה 5 יחידות עם ציון של 90.
וואלה בחיים לא שמעתי על זהרק אמונה


רעיונותסמיילי צהוב
- להכין מתכונים/ פעילות מגניבה אחרת שההוראות באנגלית
- לתרגול דיבור: להתקשר למודיעין באנגלית (למשל של אגד). זה היה להיט בכיתה שלימדתי, עשינו את זה כצופר בסוף שיעור..
- תרגול אוצר מילים בכרטיסיות כמו של פסיכומטרי

(אם היא ממש מתקשה, יש חוברות עבודה מעולות שעובדות בשיטה שונה לגמרי מהמקובל. אברר לך את השם)
ולדקדוק-סמיילי צהוב
אתר בשם bonilmad עם סרטונים מעולים ממש
יש פרקים של muzzy ביוטיוב..!!מירב!!

לא יודעת עד כמה יתאים לה..אבל מלמד רבים!

 

 

זו רק דוגמה מתוך כל הסרטונים שיש

 

בהצלחה

מה שלי עזר ללמוד בגיל הזה-אמאשוני

שיעור אחד לומדים רק מילים-אבל ממש טוב,

ע"י משחק זיכרון,

חידות,

לא משנה מה

 

נותנים הביתה לתרגול, אפשר בכרטיסיות מעוצב יפה או סתם צבעוני עם תמונות

 

שיהיה לה כיף ללמוד את המילים

 

בשיעור הבא לומדים את הטקסט של המילים ואז יש לה כבר בראש תבנית של המילים שהיא מכירה ואת הפירוש שלהם אז הרבה יותר זורם לקרוא ולהבין.

 

(בד"כ השיטה היא הפוכה, קודם קוראים את הטקסט ואח"כ מוציאים ממנו את המילים וזה מעצבן)

 

וגם לשים לב כשהיא לומדת מילים חדשות- לא לקרוא אותם לפי האותיות אלא כתבנית אחת שלמה

 

ועוד משהו- תנסי לא להישמע כמו מורה אלא יותר כמו חברה, כלומר נניח אתן משחקות משחק זיכרון אז להיות שווה לה, כמו שהיא קוראת את המילים שיצאו לה ככה גם את,

או אם קוראים טקסט אז חלק את וחלק היא, ואת החלק שלך לקרוא ל-א-ט

בהצלחה!

אם את כבר פה...אזרק אמונהאחרונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"א בחשון תשע"ח 11:22

אשמח שתסתכלי כאן אני ילדה חכמ''ה!!! - חינוך מיוחד

 

 

וכאן אם תוכלי אשמח להערותיךלהיות יודעת כל?(מורה ואמא הם אלוקים?) - חינוך מיוחד

 

שאלה לכולם! תענו.פיצוחית

אתם מכלילים ילד עם שסע שפה וחייך

בקטגוריה של ילד מיוחד?

כן\לא. ונמקו.

תודה!!!

למה את שואלת?רק אמונה


ככה צריכה לדעת.פיצוחית


לא הסברתי טוברק אמונה

עבור מה את שואלת?כי זה תלוי אם זה בצד השכלי או הרגשי

ואנחנו לא מאבחנות כאן

שתיהם. אחר כך אסביר פיצוחית

תגיבו איך שאתם רוצות מאיזה כיוון שבאלכם

תלוי מה ההשפעה של זה...פה לקצת
הכוונה מה אני הולכת לעשות עם זה?פיצוחית

אין השפעה רוצה לעצמי לידע.

בגדול לא נקרא בתנאים מסוימיםרק אמונה

אם הרמה השכלית בסדר\וגם התפקוד ואיך שמבינים אותו

 אם יוכל ללכת רק למרפאה בדיבור וללמוד בכיתה רגילה.

יתכן שיצטרך גן שפה ואז זה יהיה יותר קרוב לחנמ\

זה תלוי גם בתיפקוד וגם בהבנה השכלית.

ולא אנחנו המאבחנות

אה ואם זה גם פוגע בו רגשית וחברתית זה עוד דבר שיכול לגרום לו להצטרך מסגרת יותר אישית ומיוחדת

מקווה שעניתי טובקורץ

לא גילית למה שאלתרק אמונה


לא היה הרבה מענה פיצוחית

טוב נענה לך בפרטי?

סתם לא שיש לי בזה בעיא... רק אולי ככה זה יצור או תגובות מצד הקהל...

מצידי בכיף.מענין למה לא ענורק אמונהאחרונה


איזה קבוצות יש בפייסבוק להורים לילדי תקשורת/שפה (חשוב)רק אמונה

לתמיכה, עזרה, התייעצויות.

מישהי יודעת?

שואלת לחברה.

יודעים כאן?אם אולי יש כאן כאלה אז תפנו אלי לפרטירק אמונהאחרונה