שרשור חדש
משחק דידקטיסאפסאפ

רעיון למשחק שעוזר לילדה בכפולות וחילוק ..

אשמח לעזרתכם

טבלה עם סקוציםרק אמונה

שמראה איך שכפל וחילוק הם אותו דבר בהפוך?

לוח מחיק?

דף עם פתרונות וחידות?

כמו קלאס של מספרים. היא צריכהכל פעם לקפוץ אל תוךרחפת..אחרונה
התשובה הנכונה.. הגרלה של תרגילים / קופצת לתשובה הנכונה. כמובן שגם את משתתפת.

(לא עשיתי את זה.. רעיון שעלה לי.. זה טוב לילדים שצריכים ערוץ קלט קינסטטי)
שלוםאנונימי (פותח)
אני בת שירות בגן חינוך מיוחד קל(גן שפתי) הם בגיל של גן חובה,עולים לא' בעז"ה שנה הבאה כניראה..
אשמח רעיונות ליצירות שאפשר לעשות איתם.
בנושא-גינה, אותיות, טבע, סתיו וכל מה שעולה לכם..
תודה רבה לעונים.
יצירותרק אמונה

סתיו-סמנני הסתיו ציור של חילזון שבלול נחליאלי וכו'

אותיות-לשום בקו קוים(מכירה?)אפשר סתיו וכו'

טבע-כל הים שקיעה זריחה אדמה.

עוד?

 

אשמח לפירוט מה זה אומר בדיוקאנונימי (פותח)
ואת האותיות אני לא מכירה. תודה רבה!!
בואי לאישירק אמונה


מה אם יצרות חופשיות ,מגרטאות וקרטונים .אבני חן

היום יצא לי להחליף סייעת בגן חינוך מיוחד (חינוך מיוחד קל - שפתי /התנהגותי ...)

הם למדו על עיגולים . הוי 2 קבוצות אם דפים . וקבוצת יצירה.

הגננת אמרה לי לגזור עיגולים מבריסטולים בצבעים וגדלים שונים.

ולחפש בגרוטאות כל מיני דברים עגולים (פקקים למינהם). ולהביא דבק לבן.

ושהילדים ייצרו מה שבאה להם ....

 * אפשר גם להוסיף (לפי דעתי ) חרוזים /כפתורים .... כל מיני דברים עגולים.

 

 

** נושא סתו

1) לקחת שבלונות / או להכין שבלונות של :שמש , עננים, עלים , עץ.

והם יעתיקו לדף ויצבעו בגואש /טושים ויגזרו .

 

2) לאסוף (איתם או לבד) עלי שלכת מהאדמה.

לקחת דף וצבע . להניח את העלה מתחת לדף ולצבוע אם הצבע בשכיבה ואז יראו את העלה ...

לגזור ולהדביק על בריסטול לבן /שחור. 

 

 

מהמםםםרק אמונה


הרעיונות שכתבתי הן לא שלי ממש.... הן מהגנים שהחלפתיאבני חןאחרונה


דרושים -רק אמונה

מי שיש לו ביקוש או חיפוש עבודה בתחום

בבקשה לרשום כאן.

בצירוף פרטים חשובים

מה המשרה?באיזה איזור?וכו'

שנזכה לעזור זה לזה

מחפשת עבודה בהוסטלים חנ"מ באזור ירושלים.משל ומליצה
בעלת ניסיון רב ב"ה.

הצעות יתקבלו בברכה. פנויה בעיקר בערבים וסופשים.
מכירה הוסטל בירושלים של אוטיזם שחיפשו שם..מקום בעולם

אבל- צריך לעשות 'משמרות' גם ביום.. אז לא בטוחה שיתאים אם את פנויה רק בערבים ומוצשים..

מחפשת עבודה בליווי ילד חנ"מ בכיתה רגילה בירושליםיעל נ

מחפשת משרה של 3 ימים בשבוע (שני, שלישי, רביעי. אפשרות גם לחמישי בבוקר)

סטודנטית למדעי החברה.

בעלת ניסיון בעבודה עם ילדי חנ"מ (בעיות רגשיות והתנהגותיות בעיקר), כולל שילוב בגני חובה רגילים.

זה לא בעיריה או משהו?רק אמונה


הודעה שהגיעה אליי לפני כמה ימיםשלום ש

אם מישהו מעוניין בזה ורוצה פרטים^מקום בעולם

דברו איתי.. התמיינתי לזה ומכירה את העבודה בלי קשר..

דרוש סטאז'!רחפת..
לסטודנטית שנה ד' חביבה וחרוצה, בשעות הבוקר בכל תחום בחינוך המיוחד. לא חוששת מאתגרים.
בעלת ניסיון עם: אוטיזם, לקויי למידה, פיגור עמוק, הפרעות נפשיות ולקויי ראייה. (במסגרת עבודה מעשית)
דרישות הסטאז': 11 ש''ש + מורה חונכת. משרד החינוך/ עמותה מאושרת לסטאז'.
באזור המרכז. אפשרי גם בירושלים.
מעדיפה מוסד דתי אבל כבר לא בררנית

תודה על המקום, מקווה לבשר בקרוב בשורות טובות בעניין!
יש בשורות?רק אמונה

ביררתי לך אצל חברה שלי שעשה סטאז בתחום אחר

שאלתי איך מצאת? והיא ענתה לי שפשוט (?)מצאה חברה שנה מעליה שסיימה סטאז'

ונכנסה לאיפה שהיא היתה אותו שעות אותו דבר.(פנתה לבית ספר ואישרו)

יש לך מצב לכזה דבר?

לצערי לא.. אבל עדיין הולכת לראיונות עבודה..רחפת..
רעיון טוב בשביל שנה הבאה
בהצלחה בהכלללרק אמונה

מוזמנת לכאן תמיד

 

איך הסתדר בצהרון?

ובמטלה ההיא שהיית צריכה מורות עם וותק?

בצהרון אני קצת סובלת. אבל הכל לטובה.רחפת..
מתחשלת לי..

ועל זה אני עדיין עובדת. ב''ה חברות גם עוזרות.

חסרים לי בעיקר מורים גברים בחינוך המיוחד..
שניה יש מצב שיש לי גיסרק אמונה

יכולה לשלוח לי באישי?

אעביר לו

ברור!!רחפת..
אפתח את המחשב..
לא קיבלתירק אמונה


יש לי סייע אם זה עוזר לךמקום בעולם
דרושים בפתח תקווה-תרפיסטית ומורה ממלאת מקוםרק אמונה

לכפר הנוער אמי"ת פ"ת דרושים:

מורה לחנ"מ באופן מיידי למילוי מקום לכ4 חודשים
תרפיסט/ית לעבודה עם תלמידי חנ"מ המאושר/ת ע"י משרד החינוך

קו"ח ניתן לשלוח למייל: diditreves@gmail.com

מחפשת בת שרות לגן שפתיכף עץ
פרטים באישי
מחפשים גם אצלנו בת שרות לגן חינוך מיוחד .אבני חן

 פרטים באישי

מחפשת..!!מירב!!

לשלב ילד חינוך מיוחד בגן רגיל,

או כסייעת לילד חינוך מיוחד בגילאי גן.

באזור בת ים,חולון,ראשון לציון.

 

עבדתי כ7 שנים במעון ילדים

וגם מחוץ לשעות המעון עבדתי בתחום.

יש המלצות.

 

אשמח אם יש משהו שמתאים,

תודהמנפנף

הסתכלת כאן?רק אמונה

אתרים למציעת עבודה?

הודעה שקיבלתי-השם שליאחרונה

מחפשת מ"מ ל 3 חודשים,
מורת חנוך מיוחד לכיתה ב' מקדמת רגשית
ביה"ס ממ"ד ב' גילה.

 

מי שמעוניינת- אני אשלח לה את המספר.

סיפור של שבתאנונימי (פותח)
שבת בצהוריים.
מנסים להירגע משבוע מעייף עם כוס תה ועוגיות.
שמחה. שלווה. נחת.
ואז הוא נכנס... פלאפון ביד אחד, ורגל של שולחן ביד השני. צועק בקולי קולות שנמאס לו ומרביץ לעצמו עם המקל...
השלווה והלב נשבר...
אחותי מתחננת שיעצור.
הוא מתחיל לצעוק עליה.
היא מתחילה לבכות.
אימא מגיעה בריצה ומנסה להרגיע.
הוא ממשיך לצעוק.
היא ממשיכה לבכות.
הוא מנסה להפוך את השולחן.
אחותי מנסה לעצור אותו.
הוא מרים עליה מקל.

פה נשברתי.
עיקמתי לו את היד והפלתי אותו לריצפה.
הוא מתפרע.
אני משתמש בכח ומרסן אותו.
הוא מכאיב.
עכשיו הכאב הוא גם פיזי.
וכולם צועקים. עלי. מה אתה עושה? תעזוב אותו! אל תכאיב לו! הוא לא שולט בזה!
מה אני יכול לעשות? מה אפשר לעשות?
נשברתי.
חוזר לחדר שבור ובוכה לאלוקים.
מה עשינו?
מה אתה רוצה שנעשה?
למה?

נשמעת סיטואציה כואבת מאודשוגי

החוסר אונים הזה לראות אדם אהוב מאבד צלם אנוש, זה משהו נורא

ולפעמים כאב פיזי הוא מוחשי יותר ולכן כשכואב מאוד נפשית אנחנו בורחים אליו. לפעמים מרוב רגש אנחנו כבר לא מרגישים כלום ואז כאב פיזי גורם לנו להרגיש.

למה? עד מתי? האם זה ישתנה יום אחד? שאלות קשות, מאוד, ואנשים עונים 'רק אמונה' ולא מבינים שהם מצפצפים אמונה, מדברים על אמונה, אבל אתה חי אמונה.

לא יודעת לומר לך האם אי פעם זה ישתנה, יודעת לומר לך שאתה תשתנה מזה, ולטובה. ועוד תקופה תסתכל אחורה ותגיד שגדלת, שאתה טוב יותר, מכיל יותר, מבין יותר, רגיש יותר, קשוב יותר, קרוב יותר לאלוקים.

שתזכה להתקרב אליו רק מתוך שמחה.

 

ותודה על השיתוף.

מקווה שהוא עשה לך קצת יותר רוגע בלב.

זה קשה מאוד לשתף בסיטואציות שכאלה, יפה שאתה כן משתף ופורק.

תודה על החיזוק!אנונימי (פותח)
אין לך מושג כמה הייתי צריך את זה...
אשריך!!!
שמחה לשמועשוגי

בשביל זה המקום הזה מיועד.

אני שמחה שה' שלח לך את המילים שהיית צריך לשמוע ושהם התגלגלו על ידי.

תשמע משהו חזק ששמעתי וממש לקחתי אותו איתי: לעולם הקב"ה אינו מפגיש 2 אנשים לטובתו של אחד מהם בלבד, תמיד כל מפגש בין 2 נועד לטובת שניהם ומלמד משהו את שניהם.

ואיך זה קשור? כי אחת התובנות שכתבתי כאן לך, הדהדה לי כאן עכשיו בסיטואציה מסויימת ועזרה לי לעבד אותה. אז כבר הועלת לי בחזרה

ואתה יותר ממזומן להמשיך ולשתף כשאתה מרגיש צורך.

נשמע כואב וקשה!פה לקצת
שה' יתן לך כח להתמודד.
וישלח לו בריאות הנפש והגוף.
כואב.שריקה

רק לומר שקראתי.

 

אני פחות טובה במילים כמו כל מיני אנשים כאן שיודעים לחזק כל כך יפה.

אבל קראתי.

 

וזה כואב.

 

(התגובה שלך נשמעת לי הגיונית מאד, למרות שזה כואב לו)

 

רק לומר שקראת זה הרבהשוגי

לפעמים אני חושבת לי שלדעת שיש עוד מישהו שיודע בכלל שקיימת כזו סיטואציה הזויה ושאני הייתי בה ושרדתי כדי לספר כבר תוכל להועיל לי.

מאמינה שגם פותח השרשור יחוש כך.

מסכימה איתך מאד. ולכן היה לי חשוב להגיב.שריקה


וואו.חיהל'ה
אתה עומד בנסיון ממש ממש לא פשוט.
ואני רק רוצה לחזק, שהקב''ה לא מעמיד בן אדם בנסיון שאינו יכול לעמוד בו..
ה' בחר בך, לנסיון הזה - שממנו אתה יכול רק להתעלות ולצמוח..

וזה כואב,
וזה קשה,
וזה נורא...
לראות אדם אהוב שלא שולט בעצמו,
ואתה עומד מולו חסר אונים לגמרי..

ובאמת שהשאלה הזאת היא בלתי נמנעת:
למה דווקא הוא?
למה דווקא אני?

ורק העתיד יגלה לנו עד כמה זה חישל אותנו בחיים..
ולמה זה היה טוב

בהצלחה!
שתצליח לאהוב אותו כמו שהוא,
ושה' ישלח לו רפואה שלמה במהרה
אתה בסדר גמורפיצוחית
תוריד אשמות...(מנסיון תנסה לעבור הלאה כי אם אקח את עצמי לדוג לא יודעת אם כמה אני מסתדרת איתם ואם הייתי סופרת תפעמים ש'לא הייתי בסדר'.. לא הייתי יכולה לעבור קדימה ולהועיל..

ואני ממש מזדהה.. 🤔😑
תנסה לראות גם איך שהתנהגת אליו יפה... אבל גם אם אז לא החמיאו לך כמו הצעקות עכשיו.. תראה שאתה בסכ מעולה++ ואפילו יותר.. לא כולם זוכים למה שאתה עובר... (וכן יודעת שזה מילה מעצבנת שאומרים ושאני לא סובלת שאומרים לי אותה... בננו.... שאומרים לי לפעמים ברגעי כעס אני אומרת אני יודעת שזה זכות אבל אולי אתם תזכו בה?
תמשיך להיות אתה לסיכום. אתה מדהים. אתה בסדר גמור.
וואי אשריכם כולכם!אנונימי (פותח)
תודה לכולכם על החיזוק, אין לכם מושג כמה עזרתם לי. ממש החייתם לי את הנשמה מחדש!
שה' יעזור לכולכם לעבור ניסיונות יותר כיפיים וטובים!
קשה.ע מאחרונה
מסוג המצבים שאנחנו באמת לא יודעים מה נכון לעשות.

אני איתך. החזרת אותי לכל מיני סיטואציות דומות ולא פשוטות.
שאלה כללית לכולםפיצוחית
רוב האנשים שפה בפורום הם כאלה ש'מתמודדים' עם ילד מיוחד במשפחה? או עובדים מתנדבים עם ילדים מיוחדים? או גם וגם... שאדע לאוכלוסיה ברובה
עייני בשרשור היכרות.וגם וגםרק אמונהאחרונה


מיוחד במיוחדפיצוחית
תגידו יש פה חברה שלמדו בכיתה ביחד עם ילד מיוחד? בבצפר? איך הגבתם להם? איך ראיתם שהגיבו להם?
יש פה כאלה שאחיהם המיוחד לומד במסגרת רגילה? והם לומדים ביחד איתם? - באותו מוסד? איך זה מרגיש?

כשיהיה הענות אפרט למה שאלתי.....
למדתי עם ילדה נכה ובעיות רגשיות ביסודירק אמונהאחרונה

אישית לא הצלחתי להתחבר ופחדתי ממנה

למרות שהיא ניסתה להתחבר עימי

פשוט לא היתי בשלה מספיק לזה

והיה חסר לי הרבה הדרכה איך לעשות את זה.

היה לה סייעת לחלק מהזמן בעיקר עזרה לה תפקודית

אחים של מיוחדים לכאןבלי רעיון לשם
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך כ"ב באלול תשע"ז 11:09

כמובן שלא חובה לענות על כל השאלות...

סתם חשבתי שזה חשוב שיהיה כזה עוד אנשים שאפשר לדבר איתם פה וגם באישי

אז....

-בן כמה את/ה?

-האם האח המיוחד גדול או קטן ממך? {בכמה?}

-מה יש לו?{אוטיזם,תסמונת כלשהי,וכו}

-איפה הוא לומד?

-איך את/ה מקבל את השונות והמיוחדות שלו?

-איך המשפחה שלך קיבלה?

מוזמנים להוסיף כלללל דבר שקשורקורץ

ואני גם יענה...בלי רעיון לשם

 

-בן כמה את/ה?

15 בדיוקחיוך גדולליצן

-האם האח המיוחד גדול או קטן ממך? {בכמה?}

קטן ממני{אבל האח שצמוד אלי מלמטה...} בערך בשנתיים

-מה יש לו?{אוטיסט,תסמונת כלשהי,וכו}

תסמונת דאון

-איפה הוא לומד?

בבי"ס לילדים מיוחדים בירושלים

-איך את/ה מקבל את השונות והמיוחדות שלו?

תאמת שאני ממש עם גאווה שיש לי אח כזה{נשמע לא אמין,אבל כן...}ומתה עליו הכי בעולםםםםםםם

-איך המשפחה שלך קיבלה?

אני לא זוכרת את הלידה...אבל נראה לי שממש בסדר, וגם המשפחה המורחבת ממש סבבה עם זה...

והם גם ידעו לפני הליה שזה תסמונת דאון....

 

התקמצנתי בפרטים כי יש אנשים שיכולים להכיר אותיקורץבשמחה אפרט בפרטי

 

וסליחה על כל הבלאגן שעשיתי....

עונהפה לקצת
היא קטנה ממני, עם דאון
לומדת בבית ספר רגיל, משולבת
ואני מאוהבת בה. וגם המשפחה שלי.
כמובן שיש אחים שיותר קל להם איתה ואחים שפחות.
יש לי סבתא אחת שלא קיבלה את השונות שלה....
כל שאר המשפחה המורחבת מתנהגת יפה

לא ידענו לפני הלידה שזאת ההפתעה שנקבל, אבל לכל דבר מתרגלים. במיוחד אם מגלים שלהפתעה יש גם צדדים נעימים ומתוקים
אם בא לך כמובן..רחפת..
אפשר להוסיף לכם שאלה?רק אמונה

איך אתם מתמודדים בחגים ובחופשות?

נגיד עכשיו הולך להיות ראש השנה.יוהכפ סוכות

וגם לילדים רגילים החופש מורכב

אז שתפו נא איך החופש ?איך החג?

מידי אישי?רק אמונה


לא זה מה שהפריע לי. יכולות להיות פה תגובות שופטות אז ויתרתיפה לקצת
שופטות??רק אמונה

מי שיעז לשפוט ישפט

בהתחלה זה יהיה מחיקה של הודעה

ואם ימשך חלילה

זה יהיה חסימה

ועוד לפני ראש השנה!!

 

לא יעזו מבטיחה לך

וכתוב כבר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו

למקומו ממש

 

דווקא קראתי לפני שבת וממש שמחתירחפת..
להבין את המציאות מהזווית הזו ולשמוע על הארגונים שיש ב''ה
תודהפה לקצת
לא הבנתי מבחינת מה...בלי רעיון לשם
כאילו שהוא משועמם?
משועמם/מאתגר במיוחדפה לקצת
כשלאחותי משעמם, זה סיוט
היא כל היום מנגנת 'משעמם לי', 'תשחקו איתי', 'מי ישחק איתי?', יושבת עצובה ולפעמים גם בוכה
היא צריכה תסדר יום שלה?רק אמונה


אה..בלי רעיון לשם
אז גם אצלי הוא משתעמם ומת שנשחק איתו וחופר... אבל מה לעשות שלפעמים אנחנו לא יכולים
ואז הוא גם ממש מסכן ומי שכן לפעמים משחק איתו זה ילדים קטנים ממנו בהרבה מהשכונה,
והוא די מבין שהם קטנים ממנו...
עצוב לראות אותו ככה ...
אבל גם ברוך ה' הוא ממש אוהב ללמוד..ככה שלפחות ישלו למה לחכות
איך נראים איתם החגים?האם זה קשהרק אמונה


זאת שאלה מאוד כלליתפה לקצת
לא דומה ילד עם דאון לילד אוטיסט
ולא דומה ילד אחד עם דאון לילד שני עם דאון
נכון.רציתי שתשתפו-איך אצלכםרק אמונה

ואצל כולם זה שבירת שיגרה

 

זה כמו שבת אצלנופה לקצת
חפירות של 'משעמם לי' 'תשחקו איתי' 'מי ישחק איתי?' פרצוף עצוב וקצת בכי לפעמים

אנחנו משחקים איהת מלא בשבת
אבל היא רוצה בלי הפסקה של דקה
רק הפסקה של אוכל זה בסדר

הבנות בשכונה שבגיל שלה לא רוצות לשחק איתה
בינתיים יש כמה בנים קטנים (בטח כשיגדלו כבר לא ירצו) שמוכנים לשחק איתה אז כשהם משחקים יחד יש לנו שקט
חמודהרק אמונה

מזכירה לי את בת דודה שלי

ג

עונהאנונימי (2)

קטן ממני בשלוש שנים, אוטיזם,

לומד בבת ספר רגיל כיתת תקשורת.

אני אוהבת אותו מאוד וכך גם המשפחה שלי.

אני לא זוכרת איך המשפחה קיבלה, אני רק זוכרת שלי היה קצת הלם והרבה הבנה(הייתי בגיל יסודי כיתות נמוכות)

 

אם יש ליפיצוחית

3 אחים מיוחדים אני צכה 3 תגובות?חושף שיניים

צריכה רק מה שאת רוצהבלי רעיון לשם
אהבתייירק אמונה


ויי נשמע מתאגר ....אני בכלל מהצד השני - אני אמאאבני חן

לי אמנה יש ילד יחסית רגיל , אם מגבלות פיזיות -פרוטזה ו-9 אצבעות.

עקב חיידק הטורף /אלים שבני קבל כאשר היה בן 8 חודשים....

כיום הוא בן 5. לומד בגן שפה אצלנו בישוב.

יש לו חברים ומשחק הרבה אם אחותו בכיתה ג. ולפעמים מצטרף גם לחברותה ....

או מחשק אתנו ההורים,מנסה להעסיק את עצמו גם.

גם שלך לא קל..פיצוחיתאחרונה
ב"ה...
כל אחד והמתנות שה' שלח לו והניסיונות שמעמידים אותו.. 🙃
כל כך חבל שאין לה ילד נורמלי....שוגי

נסעתי איתה, אם לשני ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ונפעמתי

הגישה שלה הייתה כל כך מיוחדת, סגנון הדיבור, הירידה לרמת הילד, השימוש באוצר מילים מגוון ומקורי, כיוון המבט המעניין, האהבה, האופטימיות, ההשלמה, האמונה, האהבה והערכה ללא תנאי וגבול, החינוך השליו ואפילו הענישה הנשלטת בקור רוח מצמרר....

כבר כתבתי ואכתוב שוב נפעמתי.

 

וכאבתי כל כך את העובדה שאילו שני ילדיה היחידים,

התכווצתי ממחשבה שמעולם ילדיה לא יזמו חיבוק מעצמם, וכמה עבדו ועובדים על קשר עין קצרצר

כאבתי בשבילה,

כאבתי את העובדה שלא תזכה לעולם לשמוע את האחד מדבר ואת רעהו מביא הביתה בחורה יפה,

כאבתי את העובדה שלא תזכה לעולם לחבוק נכד או להקפיץ לחבר, לדאוג מטיול בחו"ל של הבן השובב או להחזיר את הבת ממפגש חברות מרענן, לשמוח ממילה ראשונה נאמרת או נקראת, לקבל חיבוק ספונטי מבן אהוב או פרוסת עוגה שרופה שהכינה הבת ליום ההולדת, להשוויץ בטקס הענקת התואר/ סיום קורס/ אחר הצהרים אצל סבתא יעל.

 

 

אבל יותר מכל כאבתי את העובדה שכל כך הרבה ילדים היו שמחים לאמא שכזו, ואיך חיים של נערים היו משתנים אם היא זו שהייתה עומדת מאחוריהם, כמה היו נשכרים ילדים מהורה מיוחד שכזה, איזה ילדים לתפארת היא הייתה יכולה לגדל,

כמה ילדים חסרי הורים יש, כמה ילדים יתומים וכמה יתומים חיים, כמה הורים לא מכילים, לא יודעים לתת, לא יודעים לאהוב, כמה הורים מנצלים או מתעללים וכדו'

וכמה כמה איכות יש בה, כמה תועלת היא נותנת לילדיה הפגועים וכמה הייתה יכולה לתרום לילד נורמלי.

 

 

בשולי הדברים:

כן, אני יודעת שדווקא ילד פגוע צריך הורה מסור עוד יותר ולכן ההענקה המיוחדת שלה נדרשת, אבל הייתי חייבת לפרוק את עומס מחשבותיי ורגשותיי.

ואת שם, אם את מזהה את עצמך כאן, דעי שאת מהווה בעבורי מודל סמל ודוגמא לאמא יהודיה.

 

צימררת אותירק אמונה


תודהשוגי

חמודה שאת טורחת להגיב כאן לכל אחד ואחת, כיף להרגיש שיש מישהו שקורא בתשומת לב

אני קוראת בתשומת לב מרובהמקווה שלא מידי חופרתרק אמונה


קראתי אתמול כששלחתפה לקצת
אבל הייתי צריכה זמן לעיכול.

כתבת מדהים!
איזו רגישות יש לך.
תודה ששיתפת אותנו!
תודהשוגי

כן, לצערי זה באמת קשה לעיכול וכואב כל כך, אני מתנדבת כבר 6-7 שנים ופשוט לא מתרגלת,

אני מעריצה את ההורים הללו ועוד הרבה הרבה הורים לילדים מיוחדים שכאלה. ה' מנסה את מי שיכול לעמוד בכך... לומדת מהם הרבה וכואבת מהצד הרבה את כאבם. מתפללת שלעולם לא אבין אותו.

הייתי צריכה איזשהו מקום לפרוק ומצאתי אותם כאן איתכן... 

כתבת ממש מרגשחיהל'ה
והתיברתי לכל מילה..
אבל נקודה מעניינת שאולי לא חשבת עליה -
ייתכן שהילדים המתוקים האלה עצמם הם אלה שהפכו אותה להיות מה שהיא היום...
קראתי בשקיקה כל מילהפיצוחיתאחרונה
ו2 דברים א. הכתיבה שלך ממש מדהימה ויפה והאכפתיות שלך!!

וממש לא יודעת איך להגדיר נתפשר על מעריכה אותה ברמות על ואת המסירות שלה.. לצערנו כיום זה לא הכי ברור... ומצמרר....
מה את אומרת יש לי אלצהיימר?שוגי

איך הייתם מגיבים לאישה מבוגרת השואלת את השאלה הנ"ל, ובינינו התשובה היא כן.

שאני לא רופאה אז אין לי מושג...פה לקצת
לפתוח שיחה בנושארק אמונה


😞מוכר עד דמעותחיהל'האחרונה
אין תשובה
לא יודע כמה זה קשור לפורום,לך דומיה תהילה

אבל חברותא.

 

איכשהו קרה לי כמה פעמים שאני מגלה שלחברותות הצעירים שלי יש קשיים בקריאה. לא במובן של הבנת הנקרא או הבנת משפטים מוסגרים ארוכים אצל הרב קוק, אלא ממש דברים אלמנטריים: התעלמות מניקוד, פיסוק, ניתוק מילים מההקשר, הפסקות באמצע משפט, גמגום, כל זה ברמה שהוא צריך לחזור כמה וכמה פעמים על אותו משפט או מילה. לא רוצה להשתמש במונחים מקצועיים, אבל זה מרגיש מאוד דיסלקטיבי.

 

להיפטר מהחברותא אני לא רוצה, כי אני זוכר שלי חברותא בוגר מאוד עזר להשתלב בישיבה, ואני חושב שזה הוגן להחזיר טובה שקיבלתי לדור הבא. וחוץ מזה, זו חברותא בשבילו, לא בשבילי... לתקן אותו בקריאה אני לא רוצה, כי זה יצא שאני אתקן אותו כל מילה שלישית (וגם כי זה המצב, ותיקון לא ישפר אותו). לקרוא בעצמי אני לא רוצה, כי אם אני אקרא הוא יחלום או לא יהיה מרוכז או לא מעורב מספיק בלימוד ואז כל חברותא נצטרך לעשות מחדש חזרה על הפעם הקודמת. ובינתיים זה באמת מה שאנחנו עושים, חוזרים על אותו רעיון הרבה פעמים עד שהוא נקלט...

 

כל זה נורא מתיש כי רוב הפעמים הלימוד שמוגדר לחצי שעה מתארך לשעה, וגם אז אנחנו לא מספיקים הכל.

 

[בשביל ההרחבה, ככה אני לומד עם הצעירים: בדרך כלל אנחנו לומדים ספרים שכבר למדתי. אני נותן להם לקרוא קטע מוגדר, שואל מה הבינו, דנים ביחד ומחדדים נקודות, אז אני קורא מחדש את הקטע בחלקים, מסביר כל אחד בנפרד, מוציאים את העיקרון הכללי, מרחיבים ממקורות אחרים אם צריך, שוב דנים ומחדדים, מסכמים ונפרדים לשלום].

 

אם אפשר בבקשה שזה לא יעלה למומלצים בפורומים...

תגובה לא קשורהפה לקצת
איזה כייף לכם שיש לכם חברותות! באלי גם. נשמע ממש טוב

ולעניין, יש הרבה מאוד אנשים כאלה.
ולא נראה לי שלך יש מה לעשות חוץ מלסחוב ככה
בגיל כזה מאוד קשה לשנות, וספק רב אם הבחור ירצה להתאמץ לשנות משהו.
המקסימום שאתה יכול זה לקרוא נכון וטוב לידו ואולי משהו יקלט אצלו.

וכל הכבוד לך שממשיך בכל זאת!
ורק בשביל לעזור לבחורים להשתלב בישיבה. זכות גדולה
איתגרת אותירק אמונה

יש לי אחות בת 25 כזו

אפשר להוסיף פרטים?(מה הבעיה נגיד ללמוד קצת .יש חומר שחייב להספיק וכו'

מה מצב הבחור מבחינה רגשית(ביטחון עצמי ועוד)שכלית איך הוא בלי הקריאה ועוד

ותכוון אותי איזה תגובה אתה מחפש

ובלי קשר וואו אשריכם תלמידי חכמים(מזדהה עם פה לקצת)

סוג הקשיים שאתה מתאר יכול לנבוע מכמה סיבות שונותשוגי

יכול להיות שלבחור יש קשיי קשב וריכוז ואז הוא לא שם לב לדברים הקטנים הללו,

יכול להיות מבעיית ראייה למשל מיקוד,

יכול להיות חוסר עניין/ רצון/ מוטיבציה, 

יכול לנבוע מלחץ ממך או בושה/ חוסר נוחות בסיטואציה שלא נוח לו לקרוא בקול, לי למשל מאוד לא נוח להקריא בקול טקסט באנגלית,

יכול לנבוע מקושי בקריאה ואז חוץ מדיסלקציה יש עוד הרבה קשיים, דיסלקציה זה הקשה ביותר ולפי התיאור פחות נשמע, כדי שאדם דיסלקטי יצליח לקרוא כפי שתיארתי חייב שהיה שנים אצל מורה מתקנת וכדו'

יכול לנבוע מקושי בהבנה/ אוצר מילים דל למשל מחוסר קריאה או מחשיפה לסביבה המדברת בשפה נמוכה או לא תורנית

 

בקיצור, אל תמהר להחליט ממה זה נובע,

עיצה מעשית-

תשאל אותו אם נוח לו להקריא בקול, אם הוא אומר שלא- תזרום אותו ותבוא לקראתו, אתה יכול להקריא ולהסביר ואז לבקש ממנו לסכם/ להסביר לך.

אם נוח לו להקריא בקול- תבקש ממנו להיות מרוכז, תתחילו את הלימוד בכוס קפה חם, תנסה להוריד דיסטנס, להתעניין בו ולגרום לו להרגיש נוח מבחינת מיקום הלימוד/ סוג הספר/ תאורה וכדו', תנסה לתת לו להקריא קטעים קצרים יותר,

מעבר לזה- תנסה שהלימוד יהיה יותר פעיל ומרכז אתם יכולים לצייר/ לסכם/ להדגיש במרקר/ לכתוב נקודות/ סכמות... 

 

שיהיה בהצלחה

ואגב, איך הבחור מעבר ללימוד יחד? ביישן? דומיננטי? מפחד לשגות? קליל? קשה הבנה מילולית? אוהב לקרוא? איך הוא סתם כך עם חברים?

אולי תתנסה ללמוד איתו בדרך אחרת /משהו אחר ....אבני חן

תשאל אותו האם מה שאתם לומדים מעניין אות / הוא מתחבר /מעוניין? או שלא ממש ומעדיף משהו אחר ?

 אולי תשאל אותו איזה נושאים חביבים עליו /מענינים אותו /יתר קל וכייף לילמוד אותם?

אולי אפשר ללמוד בדרך חוויתי יותר. משחק /או טרוויה של שאלות בנושא מסוים ?

(משחק : סולמות ונחשים עם כרטיסי שאלות, טריווה ,משהו יותר חוויתי כזה )

 

 

שהיה בהצלחה  

תודה לעונים.לך דומיה תהילה
הוא בעל ביטחון, לא מופנם, חברותי, אנחנו פתוחים ויש לו מוטיבציה בלימוד (הוא היה שותף בבחירת הספר). הקריאה היא הבעיה היחידה. הטקסטים שאנחנו קוראים לא ארוכים (בדרך כלל שמונה שורות, פלוס מינוס, פחות מזה כבר אי אפשר להבין את התוכן). אין לחץ של זמן, אבל...

אני מתחיל לחשוב שאין באמת מה לעשות, ונצטרך להמשיך כרגיל. יכול להיות שזה לא אמור להיפתר במשמרת שלי.

כמובן שלא התיימרתי לקבוע אבחנה מקצועית, רק לסבר את האוזן.
יכול להיות שיש לו אימפולסיביות או קשיי קשב וריכוז?שוגי


כן, קשיי קשב וריכוז.לך דומיה תהילה
אם כך אז הכל מובן. שים לב שזו הייתה האבחנה הראשונה שהצעתי.שוגי

אתה רוצה שאפרט לך קצת על ההפרעה ואיך זה קשור לקושי שתיארת?

אני מתענינת גםרק אמונה


כן, אני אשמח. לך דומיה תהילה
ביקשתם- קיבלתם...שוגי

קשב זה היכולת להתרכז באופן מתמשך בגירוי או בפעילות מסויימת.

קושי בקשב מוגדר כקושי להתרכז על אך שיש מוטיבציה לכך. לא מדובר בחסך בקשב, אלא באי רציפות קשב לאורך זמן.

בנ"א זקוקים לרמות ריכוז שונות בחיי היומיום שלהם, כל מטלה או פעילות דורשת רמות שונות של ריכוז וקשב, מוח ממוצע משנה את רמות הקשב והריכוז שלו בתדירות גבוהה. עבור פעולה שדורשת יותר ריכוז חלקים במוח נכנסים ליתר פעילות. א"א להיות כל הזמן ברמת פעילות גבוהה.

אנשים המתמודדים עם הפרעות קשב אינם מצליחים לגייס את רמת הקשב הנדרשת לפעולה שהם מבצעים. כשהם נדרשים להתרכז חלקים במוח שלהם נכנסים למצב של תת פעילות במקום יתר פעילות ואז הם עלולים מצד אחד להתנתק ולרחף ומצד שני להיות תנועתיים ומילוליים וזאת במטרה לגייס את הקשב הנדרש מהם.

המאמץ שאדם שמתפקד בעזרת גלי מוח נמוכים משקיע בלמידה, גבוה פי כמה מאדם אחר שעובד על גלי מוח גבוהים בעת הלמידה.

קריאה דורשת תשומת לב מירבית, יש משמעות לכל הבדל קטן של ניקוד ואות, נדרש ריכוז רב, שימת לב למשמעות המילולית ולצורת הקריאה, ולכן היא נפגעת אצל בעלי הפרעות קשב וריכוז. מה עוד שפעמים רבות מופיעה הפרעת הקשב יחד עם לקות למידה כמו לקות קריאה/ כתיבה/ חשבון ואז הם נפגעים פעמיים ביכולת הלמידה שלהם.

 

מצרפת לך הגדרה של הלקות:

הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות ADHD מאופיינת בקשיים, המפריעים להתנהגות יעילה ומכוונת למטרה, במיוחד אימפולסיביות, פעילות מוטורית עודפת וקשיים בשמירה על הקשב. ילדים הסובלים מההפרעה מראים פעילות חריגה ומוגזמת של שרירים, דברנות יתר, חוסר משמעת, קשיי התארגנות, אי היענות להוראות ודרישות, ודעתם מוסחת בקלות. ניכר קושי בויסות ובשליטה על הדחפים וקושי בסינון גירויים. מתעוררות בעיות רגשיות עקב רגישות למגע, הילד מעורר כעס וחוסר אונים בקרב ההורים והמורים ובקרב חבריו ומתפתח אצלו בעקבות כך דימוי עצמי שלילי. להפרעה מתלווים ליקויי למידה ספציפיים. אצל חלק מהילדים מופיעה גם בעיית התנהגות.

 

הדגשתי את המאפיינים שבגללם חשדתי מהתיאור שלך שייתכן ויש לבחור הפרעת קשב.

 

אגב, הפרעת קשב וריכוז יכולה להופיע גם בלי ההיפראקטיביות. וסתם מעניין לדעת כי שיעור ההפרעה בקרב בנים הוא פי 6-9 בהשוואה לבנות. כמו"כ רוב הלוקים בהפרעה מראים הקלה בבגרותם כנאה בעקבות יכולת ויסות גדולה יותר.

 

תודה רבה!לך דומיה תהילה
סוגר הרבה קצוות.

למעשה, להשתדל למצוא איך לגוון את החברותא? (לקרוא, להמחיש בדוגמה, לשלוח אותו להביא ספר וכיו"ב?) מומלץ לעשות הפסקות תוך כדי הלימוד?
האם הבחור מטופל?שוגי
עבר עריכה על ידי שוגי בתאריך כ"ז בתשרי תשע"ח 02:31

הטיפול בד"כ הוא תרופתי ריטלין או קונצרטה ומלווה בטיפול משלים אימון קוגניטיבי/ טיפול רגשי/ הוראה מתקנת/ לימוד כישורי חיים ואסטרטגיות למידה וכדו'.

 

האם הוא לוקח ריטלין?

האם מפריע לו חוסר הדיוק בקריאה? (בלי קשר לכלום מציעה לך ליזום איתו שיחה נינוחה על הציפיה שלו מהלימוד איתך, ממה הוא מרוצה ומה היה שמח לשפר, איזה שינוי הוא מצפה שיהיה עוד X זמן, וכדו', שיחת משוב כזו מידי פעם יכולה להקפיץ לכם את הלימוד)

האמת שאני מתפלאת שבלימוד עימו אתה שב לב לקושי רק כאשר הוא קורא בקול. מעבר לזה הוא לא מקשיב לך חלקית? לא מתקשה לחזור לנקודה שאחזתם בה כאשר מפריעים לכם? לא מחמיץ פרטים מהותיים בהוראות? לא עובר מדבר לדבר? לא נוטה לתנועתיות יתר למשל רגל מקפצת? לא  קם מידי פעם לשטוף פנים או להתמתח? לא מתפרץ ועונה תשובה לפני שסיימת לשאול?

 

ההפרעה לא נולדה לבחור היום, הוא וודאי מתמודד עימה כבר כמה שנים לפחות, והוא זה שידע מה עוזר לו ללמוד בצורה הכי יעילה. הכי טוב לשאול אותו מה יועיל לו.

מעבר לזה כדאי ללמוד בשעות שבהן הוא מצליח יותר להתרכז זה יכול להיות כשהוא עדיין תחת השפעת הריטלין/ אחרי אוכל/ שינה וכדו'

חשוב שתזכור שהוא מוסח בקלות ולכן כדאי ללמוד בפינה הכי שקטה שאתה מצליח למצוא.

בנוסף אסטרטגיות שיכולות להועיל לקריאה תראה מה יכול להתאים מבחינת הקשר שלכם:

- תנחה אותו לקרוא קריאה ראשונה מרפרפת ולאחריה קריאה מעמיקה

- סמן לו מראש במרקר את המילים החשובות או המשפטים החשובים

- שאל שאלות מנחות לפני ואחרי הקריאה

- נסה לגרום לו לעקוב עם האצבע בעת הקריאה

- הכן תרשים מסכם ומלאו אותו יחד

 

מה לא לעשות?

לא לרדת עליו ולא להאשים אותו, זו לקות מוחית לא נשלטת, הוא מתוסכל מספיק, תחשוב כמה קשה להיות מוסח בקלות שכזו ופתאום לגלות ששוב הוא פיספס אותך ולא נעים לו להחזיר אותך אחורה ואז הוא עסוק במה שהפסיד ושוב מפסיד והדימוי העצמי יורד וכו'

לא לרחם ולא לתת לו הרגשה שהוא שונה, לדבר ברגישות אבל לזרום ולא להלך על קליפות ביצים על ידו.

לא לתקן אותו בקריאה אלא אם כן הוא ביקש מעצמו וגם אז להשתדל בתדירות נמוכה ורק את השגיאות הקריטיות.

 

בהצלחה! וכל הכבוד לך שככה אכפת לך מהחברותא שלך!

 

אני לא שואל אותו כי אני לא רוצה לחטט.לך דומיה תהילהאחרונה
אני כמעט לא מתקן, בקריאה השניה אני קורא בעצמי וממילא אין צורך. אבל אחשוב על שיחה.

כן, יש הסחות דעת ותנועתיות, אבל כל עוד הטקסט מובן לו ברמה בסיסית, זה פחות מפריע.

אאמץ חלק מהאסטרטגיות שנתת.

לצערי, השעות לא גמישות.

שוב, תודה רבה!
שאלתי פעם רב מה לעשות שככה החברותא הבוגר שלי, והוא ענה לי:קופקליפטוס

יש לי חברותא שהוא יותר גדול ממני, והוא דומה למה שסיפרת, הוא מתבלבל במילים, קורא ניקוד לא נכון וכו' ככה שבסוף יוצא שהוא קורא הרבה פעמים בלי שום קשר לטקסט המקורי, וזה ממש מעייף ומאתגר כי קשה להבין מה כתוב כשמי שלומד איתך קורא פשוט לא נכון.

שאלתי על זה את הראש ישיבה שלי מה הוא אומר, והוא ענה לי שפשוט לשאול בעדינות את הבחור האם הוא רוצה שאתקן אותו שכשיש לו מידי פעם טעויות בקריאה, וגם אז להשתדל לתקן בעדינות, ולא כול פעם שהוא טועה ישר לקפוץ, ולאט לאט... אין מה לומר זה צריך הרבה סבלנות.

אם יש למישהו עצות נוספות בעניין - כמובן שאשמח מאוד.

אני רוצה לפרוקפיצוחית

אבל נראלי נשאיר את זה לאחרי החגים...

 

בנתיים נהפוך תשרשור שכל אחת צריכה (יכולה) לכתוב קצת איך היה לה החגים עם הילד המיוחד

 

 

יאללה מוזמנותרמקולנשיקה

אז :איך היה החגים עם הילד המיוחד-זה הכותרת נכון?רק אמונה


אם את רוצה לשנותפיצוחית

מוזמנת

כן בערך

אבל אני אחת שבעיקר לא מוחקת תוך כדי כתיבה....

אז לא שיניתי

רציתי שיגיבו לך(ורואים כותרת בדר'כ)רק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך כ"ב בתשרי תשע"ח 21:47


ברוך ה'שוגי

זכיתי בראש השנה:

למצוא בהשגחה פרטית של ממש ילד אוטיסט אובד ברחובות העיר ולהשיבו להוריו,

לשאלתם איך להודות לי עניתי ברכו אותי, ונעניתי בברכה מכל הלב.

זכיתי להוציא כמה ילדים מיוחדים לטיול בשבת ובחג אחר הצהרים.

זכיתי להתייחס יפה ולדבר כחברה שווה עם נערה אספרגרית ועם נערה בעלת פיגור בינוני (2 סיטואציות שונות), את האור שנדלק להן בעיניים אינני יכולה לתאר.

זכית וזכינו פיצוחיתאחרונה


ב"ה נכנסתי לתפקיד של גננת שילובלב טהור:)

בס"ד

 

ואני בסטאז'

ככה שהכל קצת חדש לי..

מרגישה שנפל עלי הרבה..

ותכלס- התפקיד הזה מלחיץ אותי ממש!

 

 

 

אשמח ממש לעזרה מהניסיון שלכן!

 

הלוואי ויש פה מישהי באותו תפקיד

או כאלו שיוכלו לתת לי טיפים ולכוון אותי...

 

 

נכנסתי לאתר של המתיא וזה עזר לי מאוד מאוד!

אבל עדיין יש לי חוסר בהירות לגבי מה אני אמורה לעשות..

 

הלוואי ותוכלו להרגיע אותי קצת..

 

 

ברוכה הבאהרק אמונה

את יכולה למקד יותר במה את צריכה עזרה?

(פריקות  גם רצויות כאן אגב=אם זה העזרה)

תודה לך!לב טהור:)

בס"ד

 

האמת.. שנראלי יעזור לי יותר לדעת על התחום...

אם יש פה גננת שילוב אז בכלל יעזור...

 

 

לדעת על התחוםרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ט"ז בתשרי תשע"ח 06:17

תפרטי..קורץ

 

אני מנסה לברר לך אצל מישהי שבתפקיד זה

האם היא תוכל לעזור...

 

מניחה שאחרי החגים יהיה יותר היענות מצד הקהל ה'רחב'

נשמה, את עובדת בגן חנ"מ??איוושה

אז למה הייתי משוכנעת שאת עובדת בגן רגיל?

דברי איתי, אני גם בסטאז' בגן תקשורת! נוכל לעזור אחת לשנייה!

קיבלתי עוד עבודה....לב טהור:)
בס"ד

ותודה!
נדבר בעז"ה
סבבה, תרגישי חופשי תמיד! יש לך את המספר..איוושה


זה בנוסף?רק אמונה


כן.לב טהור:)
בס"ד

יומיים בשבוע גננת משלימה בגן רגיל,
ובנוסף גננת שילוב בגן אחר
וואו עמוסרק אמונה

מה התפקיד שלך בעצם?

פששש.... זכינו בביקוררק אמונה


את לא אמורה גם לקבל הדרכה מהמתי"א? ובהצלחהיעל מהדרום
תודה!לב טהור:)

בס"ד

 

 

ולא יודעת... מקווה שאני אקבל

בסטאז' גם אמורה להיות מורה חונכתיעל מהדרום
לק"י

השאלה אם תקבלי בחינוך הרגיל או המיוחד.

(ותדברי עם האחראית במתי"א. לא נשמע לי סביר שאת אמורה להסתדר לבד).
שלום לך,~מקלדת~אחרונה

אני גננת שילוב השנה זו שנה ראשונה שלי בגן, עד עכשיו הייתי מורת שילוב בבית הספר.

רוצה לפרט לי מה מלחיץ אותך אנסה לעזור ממה שאני יודעת..

 

צריך עזרה במציאת חומרא"י הכהן

שלום,

אני לומד חינוך מיוחד ורוצה לעשות עבודה סמינריונית על הגדרת האחריות של ההורים כלפי הילד המיוחד.

מה שמעניין אותי זה מהי חובת ההורים לאחר שהילד סיים מסלול (18-21)?

אני לא מצליח למצוא חומרים בנושא וזה קצת מתסכל.

אם מישהו מכיר את התחום החוקי ו/או ההלכתי בנושא ויכול לעזור לי, זה ממש יציל אותי.

תודה רבה,

יעקב

בשנים הללו הילד כמעט לא קיים מבחינה מסוימתרק אמונהאחרונה

משום כיון הוא מפסיק לקבל תקציבים וכו'

הוא מחוק תכלס

אני מכירה מסגרת תעסוקתית לגיל זה

יש לך מצב להחליף ?

משהו שכתבתי פעם ובמקום למחוק מעבירה לכאן...פה לקצת
רוצה למצוא מקום בעולם שבו אגיד שאני רוצה שהיא תהיה ילדה רגילה
ולא יגידו לי שאין מצב

שבו אגיד שאני רוצה שיאהבו אותה ויתייחסו אליה יפה
ולא יגידו לי שילדים זה עם אכזר

שבו אוכל לשתף שלפעמים קשה לי מולה ואני מאבדת סבלנות
בלי המבט השופט והאמירה ש'היא לא אשמה'

שבו אלך איתה ברחוב וגם אם היא תיעצר בכעס ולא תרצה להמשיך (או תתיישב על הרצפה ותבכה כמו תינוקת) כי לא אמרתי/עשיתי מה שהיא רצתה
זה לא יגרור מבטים מרחמים

רוצה לדאוג לה
בלי שאנשים זרים (ושלא) יגידו לי 'כל הכבוד' כאילו שהיא בנאדם זר לי ויפה לי על הנדיבות והדאגה לה
(זאת קצת בעיה שלי. מודעת.)

רוצה למצוא מקום שבו יהיו רק ילדים מהממים כמו הילדים שלה, שישאלו בתמימות וברצון אמיתי להבין, למה יש לה לשון ארוכה, למה היא לא מדברת ברור ולמה היא בגיל גדול אבל ילדה קטנה ואחכ ימשיכו לשחק איתה כאילו כלום לא קרה

ופעם הייתה לי גם משאלה קטנה, שסבתא שלי תתעורר ורק תגיד שהיא אוהבת אותה כמו כל נכד אחר ושהיא רוצה שהיא תבוא אליה. אבל עם זה שזה לא יקרה כבר השלמתי.
שריקה

את מדהימה.

 

והכנות לך מהממת.

 

תסתכלי במראה ותעריכי את מי שאת רואה.

 

 

פה לקצת יקרהרק אמונה

זה ל כך חשוב ומאיר עיניים

שנס שלא מחקת..

מאחלת לך

ש'כל שנבקש-לו יהי'

ויהיו לרצון אמרי פי-שהכל יהיה לטובה ולרצון לפני האלוקים

חג שמח

וד' רואה את דמעותיך ומאמציך ורצונך הטוב

מעריכה ממש

אני

 

וואו, נגעת ממש,שוגי

מצטרפת למשאלות שלך מכל הלב.

 

ורוצה רק לומר שהכל תלוי במודעות, ויש היום יותר מודעות מפעם, אז הכיוון חיובי בעז"ה.

רחפת..
מעריצה אותך. במיוחד על המסוגלות להוציא בכנות את הבפנוכו הרגיש כ''כ..
את חזקה!פיצוחית

ואני ככ מזדהה... (גם וככ בקטע האחרון...) 

 

לא יודעת אם זה מלב רע ח"ו..

 

אבל טוב לי לדעת שלא רק אני עוברת...

שלא רק אני שורדת..

 

 

ותמשיכי לשתף!! נשיקה

זה לא מלב רעפה לקצת
לדעתי פשוט סבתא שלי לא יודעת מה זה
היא מהדור של פעם שהילדים האלה היו יצורים שעדיף שיהיה אצל אחרים וכמה שיותר רחוק

והיום כשאני גדולה מספיק כדי להסביר לה, כבר אין למי להסביר...
רוצה לדבר...?פיצוחית

על הנושא.. בהרחבה...חצי חיוך

מוזמנת פה לקצתאחרונה
לא מבטיחה שיהיו לי יותר מידי דברים חכמים להגיד
אני כאן או באישי. מה שנוח לך
בהקשר למה שאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ט"ז בתשרי תשע"ח 10:10

@קול דממה (בכוונה לא תייגתי באמת) אמרה

על השבת באולפנה ועל האוטיסטים

 

גם אותי זה מקומם ומעצבןןן

 

לא מזמן ראיתי מודעה ברחוב

"שמי ש.... יהיה לו ילד אוטיסט"  

ובהשגחה פרטית מופלאה גילו לאחותי אז אחרי כמה שנים שהוא על הספקטרום האוטיסטי

וישר מי ששמע פה מהסביבה הגיב באוטומט  "אהה זה בגלל שהפרתם תפסיקה" "מה לעשות אם אתם מתנהגים ככה אתם חייבים"

 

בחייאת תרגיעו לי זה העלה תעצבים.

 

 

איזה מטומטמיםפה לקצת
זה המילה היפהפיצוחית

שחשבתי כשקראתי

 

ושמעתי על התקופהעצבני

כאילו מה עבר??

אולי קיצוני ואולי לאפיצוחית

אבל לאם זה היה בשליטתי הייתי או מברכת שיזכו לכאלה נשמות

אבל עזבו לא מגיע להם

 

או שפשוט הייתיט מעיפה תתואר רב

וואו איזה לא נעים אנונימירק אמונה

זה חוייה ממש קשה

ואין לי מילים

 

 

 

(מתלבטת אם לערוך את ההודעה שלך כי מצד אחד זה פריקה אישית

מלאת כאב ומובנת

ומצד שני היא טיפה מכלילה וטיפה יכולה לסטות מהנושא שלך 

אז אני עורכת  בסדר?)

 

נמחק*פיצוחית

אם כן תנסי מקסימום אני יבקש למחוק וזהוחצי חיוך

 

 

עכשיו קלטתי שהתכוונת לאנונימי

איזה שטויות! אנשים חסרי רגישות בעליליעל מהדרום
לק"י

בהלם מנה שאנשים מרשים לעצמם להגיד.
(מי המטומטם שבכלל מפרסם מודעות כאלה?! ברור לי שזה אדם חסר שכל והבנה רגשית).
אני מבינה ששינו ליאנונימי (פותח)

אבל זה נראלי קצת יותר מדיי

 

מה רע באיך שזה היה

גם אני חושבתפה לקצת
@רק אמונה נראה לי שהיה אפשר להוריד רק את ההכללה על זרם מסויים ולהשאיר את 'שמי ש...(את זה) יהיה לו ילד אוטיסט'
ואגבאנונימי (פותח)

לא שהם מתביישים בזה..

לפחות לא מי שאני מכירה..

 

 

הם מודעים לכך טוב טוב...

יכול להיותפה לקצת
עדיין זה לא מצדיק לכתוב הכללה לא מחמיאה על קבוצה מעם ישראל....
מהכיוון הזה את צודקת!!אנונימי (פותח)

ואם לכך היתה כוונת המשורר

 

-מכסה את פי מים

כן.רק אמונה

זה נכנס לפוליטיקה...

ולגבול לשון הרע.

יש לי דיעה בענין וידע עשיר בנושא הזה ובמגדר

ותאמת שהתחשק לי לדון  ולהגיד וברור לי שהיה מסעיר פה את הפורום

אבל זה מתאים לפורומים אחרים או בפרטי

ככה חשבתי.

מותר לחלוק

ושונאת לעשות את העריכות הללו לאנשים

אז סליחה

 

תראי מה כתבתי לאנונימיתרק אמונהאחרונה


אפשר לבקש משהו?שוגי

אפשר לבקש לא לדבר ליד ילד עליו או על משפחתו? אפשר?

אף פעם אי אפשר לדעת מה הוא מבין

 

אפשר לבקש לא להכניס לעולם שלו את המושגים נורמלי או לא? אפשר?

זה תפקיד של הורה או מחנך ושלהם בלבד. בטח לא של סייעת או מתנדבת.

 

אפשר להזכיר שאחרי ולפני כל הקשיים הוא ילד ומגיעה לו ילדות? אפשר?

כן, גם לילד מיוחד מגיע לפעמים לקבל ממתק ככה סתם ולא רק כי התאמץ ממש, וגם לו מגיע לפעמים שיעור שלא מין המניין.

 

אפשר לבקש לדבר עם הילד ולא מעליו, אפשר?

כן, מכובד להציג את עצמך בפניו ולא רק לתת לו יד וללכת לטייל או ללמוד בכיתה אחרת.

 

אפשר להזכיר לשבח ילד בפני הוריו, אפשר?

לא לתת תקווה לא ריאלית, אבל כן לראות בו דברים יפים ולומר אותם בקול, ומומלץ גם לשבח את השקעת ההורים, הבגדים המטופחים של הילד וכדו'.

 

 

***נכתב מנקודת מבטה של מתנדבת מזה 6-7 שנים ועובדת לשעבר בתחום.

 

וואו צמרמוררתרק אמונה

זה ככ חשוב!!

כדי שכולם יראו אפשר להמליץ עליו לשים בראשי?

 

אם את חושבת שזה יתרום...שוגי

כתבתי את השורות הללו עקב מקרה מסויים שנתקלתי לאחרונה ככה מתוך כאב פרקתי לי, חשבתי אולי יעניין אתכן ויעלה למודעות.

כן אני חושבתרק אמונה

תודה שזיכית אותנו

מאה אחוזנפש חיה.
כתבת יפה!יעל מהדרום
נכון מאד מאד.רחפת..
ע מ
חשוב מאוד.
מהדברים הבסיסיים ביותר שצריך ללמד במקומות התנדבות ועבודה.
בסיסי בסיסישוגי

ועדיין אני נתקלת במתנדבות/ עובדות 5-6-7-8 שנים שנופלות בדברים הללו.

לכן אמרתי שצריך לדבר על זהע מאחרונה
כשאני התחלתי להתנדב זה מהדברים הראשונים ששמעתי... ב"ה.
כל כך נכון! אשרייך שאת מזכירהתנו לגדול בשקט
בדיוק. התחברתי!!פיצוחית

כתיבה ממש יפה..!

חברה פה מתנדבים בעמותות?מאיר הר ציון

לילדי החינוך המיוחד?

אם כן, איזה?

התנדבתי בעזר מציוןרק אמונה


יד לילד המיוחדפיצוחית


כןע מ
לגבי איזו עמותה - אפשר בפרטי..
מחפש התנדבות?פה לקצת
שלוההאנונימי (2)
קו לחיים, שמחה לילד, עת לעשות..מקום בעולםאחרונה
הרגשי והנפשי שייך לחנ'מ??מה דעתכם?רק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ח בתשרי תשע"ח 13:27

חושבת המון על זה

ברור!! הרבה קשב וריכוז מופיע על רקע של רגש לא מטופל. או עשוינפש חיה.

להופיע על רקע זה.

וודאישוגי

ילד מיוחד נתקל בהרבה קשיים בחייו, הרבה תסכול, הרבה יכולות לא ממומשות, קושי להביע את עצמו, הבנה שהוא שונה, שקשה לו, מלחמה על דברים שלאחרים באים בקלות....

תחשבי על ילד רגיל שחלילה נפצע ועכשיו איבד יד/ רגל וודאי שגורם לקושי רגשי ג"כ.

תחשבי על אוטיסט שלא יכול להביע את עצמו, שרוצה קשר ולא יודע ליצור אותו,

תחשבי כמה קשה לא להצליח להתרכז בשיעור כשכל החברים מצליחים, כמה קשה לנסות ולא להצליח ולראות אחרים מצליחים בלי קושי,

כמה קשה ללקוי למידה ללמוד שבוע למבחן ולוותר על כל כך הרבה בשביל זה ושוב לקבל 60,

תחשבי כמה קשה שוב לאכזב את אבא/ אמא /מורה, כמה קשה להיות תלוי פיזית בהורה או בסייעת,

תנסי לדמיין איזה סיוט זה לא להצליח ללכת בזמן לשירותים ואז שוב מבוגר צריך לעזור, 

כמה קשה להבין שאתה שונה ואחר ותמיד תפסע במסלול איטי יותר, כמה קשה לא להבין שאתה אחר,

כמה קשה שנרתעים ממך, שלא מבינים אותך, שמכתיבים לך,

כמה קשה להיות ילד בלי ילדות אמיתית, בלי יכולת לרוץ או לדבר, בלי חברים או טיולים,

 

רק ממחשבה על כמה מורכבים חייהם של ילדים ומבוגרים אילו אני מצטמררת, הקשיים והתסכולים גורמים להרגשה של ייאוש, תסכול, חוסר אונים, קושי בלאכזב, בלהתאכזב, אובדן אימון בבנ"א ובעצמי, ועוד ועוד,

 

וודאי שיכול לגרום להרבה קשיים רגשיים וגם אם לא גרם טיפול רגשי יכול לסייע. ואם לא לילד אז לפחות למשפחתו.

 

ומה עם האלהרק אמונה

שאין להם קטע לימודי רק נפשי ורגשי?

אה, את שואלת האם קשיים נפשיים או רגשיים שייכים לתחום?שוגי

לדעתי התשובה היא בגדול כן אבל זה תלוי,

 

ציטוט של ההגדרה של חינוך מיוחד מויקפידיה:

"חינוך מיוחד הוא חינוך הניתן לתלמידים עם לקויות הפוגעות בתפקודם באופן משמעותי, או לתלמידים מחוננים (בחלק מהמדינות). החינוך נועד לספק מענה לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד.

תלמיד נזקק לחינוך מיוחד כאשר הוא אינו מסוגל להפיק תועלת מתוכניות החינוך של בתי-הספר והגנים הרגילים, אשר אינם מתאימים לו ואינם עונים על צרכיו".

 

אם כן, תלמיד בעל קשיים נפשיים/ רגשיים שאיננו מסוגל להפיק את מלוא התועלת מהחינוך הרגיל ונדרש להתאמות בחינוך הרגיל או לחינוך שונה ומותאם שייך לחינוך המיוחד.

בהמשך הערך בויקיפדיה כתוב: "אוכלוסיית החינוך המיוחד כוללת בין היתר מצבים קיצוניים של פיגור שכליהפרעה נפשיתהפרעת התנהגותלקות שמיעהלקות ראייה וכו"

פששש ענית טוברק אמונהאחרונה

ענין אותי גם מה דעתכם

תזוכרתרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך ה' בחשון תשע"ח 11:36

קוצבי זמן-לפרט

פינות אישיות

ציפיות ודיונים

מה תרצי להיות כשתהיי גדולה

חוק קבוע הואפיצוחית

שכל דבר מחוץ לבית יותר כיף

 

וכל ילד מיוחד מחוץ לבית מתוק! ממש!

 

ובבית אני (ספציפית לא מכלילה) לא מסתדרת איתם.

 

קבוע!

 

אבל אם אני שומעת שעושו להם משו ווואה וואה עצבים וכוחצי חיוך

 

 

סתומרת שבלב עצמו הם בובים מתוקים וכיוב אבל שאת איתם 24\7 באיזשהו מקום כאילו נמאס לך מהם...

 

 

 

זה רק אני?

הגיוני לגמריפה לקצת
זה גם עם ילדים רגילים
לראות אותם מרחוק הם מתוקים ונחמדים, לטפל בהם חצי שעה זה כייף
אבל לטפל בהם 24/7 ולהעסיק אותם זה כבר קשה יותר ולפעמים מעצבן
היותר מעצבןפיצוחית

זה לראות שאת מזה לא מסתדרת איתה ולא סובלת אותם (את אחותך הרגילה)

 

וכולם חולים עליהץץץ

לא שאני באמת צכה עידודפיצוחית

ב"ה אני מסתדרת מעולה

ואני יכולה לקרוא לעצמי(לפי איך שקראו לי) יאאלה בוא נעוףכאילו מוציא לשון

שאני הכי עם רגש ויחס לילדים מיוחדים במשפחה...(חוץ מההורים כמובן)

 

 

אבל סתם זה היה נחמדקורץ תודהאוהב

 

תרגישי בנחרק אמונה

ויש לך כאן כתובת תמיד

כל אחד עם הצורעס שלו את יודעתקורץ

אז ככה שאני לא מאלה המרחמים והמצקצקים בלשונם

פיצוחיתאחרונה