מזמן לא הרגשתי ככה החמצה
פספסתי טיול רציני בגלל מחלה מבאסת, הרווחתי במקום לוויה מטלטלת
תקופה מוזרה תקופה מוזרה, הלוואי שכבר ייגמר (ושארגיש איזה פיצוי על הטיול, כי באמת באמת מבאס)
מזמן לא הרגשתי ככה החמצה
פספסתי טיול רציני בגלל מחלה מבאסת, הרווחתי במקום לוויה מטלטלת
תקופה מוזרה תקופה מוזרה, הלוואי שכבר ייגמר (ושארגיש איזה פיצוי על הטיול, כי באמת באמת מבאס)
א. חלק מבריאות נפשית היא לשמוח כשהאנס והרוצח שלך בא על עונשו. זה מראה שיש בעולם השגחה ויש דין ויש דיין, ולכן זה משמח. "ישמח צדיק כי חזה נקם" זה מראה שהעולם אינו הפקר.
ב. בעולם שסביבנו יש כלל מאןד ברור- אתה חזק , אתה תוקף- אני הולך אחריך, לא כדאי להתעסק איתך. וכככל שהמכה יותר כואבת המסר חד יותר. החיסול מגביר לטווח הארוך את ההגנה של ישראל, ועל כך שמחים.
ג. בתלמוד מופיע דוח שיח, בין המן הרשע למרדכי - מדוע אתה שמח על מפלתי ועוד דורך עלי כשאתה עולה לסוס? ענה מרדכי- בנפול אויביך אל תשמח - זה באויב שלך מישראל, אבל אויב רשע שכמוך- "ואתה על במותימו תדרוך".
ד. חלק מהאסון של שמחת תורה נבע מטשטוש זהות, חוסר הבנה מי המפלצות שלידינו, והכלה של הרשע הזה בעולם. השמחה לאידם- מאזנת בנפש את הקלקול הזה, בוודאות נראה את החיילים שלנו חוזרים מעזה בוגרים יותר, מיושרים יותר בדעתם, מבינים היטב כמה חשוב לאהוב כל יהודי, וכמה חיי יהודי יקרים
ה. כשהרשעה מוכה וחבולה, היא עסוקה בעצמה, כשטוב להם הם עסוקים בלרצוח. ולכן נאמר במשנה ובתלמוד - מיתה לרשעים טוב להם וטוב לעולם.
ו. כל פעם שאומרים משפט: "זו לא התנהגות יהודית", אז מומלץ בחום ללמוד את מקורות היהדות, ואת היחס שלהם לאובדן רשעים מהעולם. לא לומר משפטים על מהי יהדות ואיך יהודי מתנהג, לפני שלומדים לעומק את גישתם של גיבורי התנך, וחכמי ישראל, וודאי שהתורה עצמה שמדריכה בצורה מאוד ברורה.
ז. נבקש להזכירכם את המשפט שכולם מימין ומשמאל שרים בשמחה ובדבקות:
לְעֵת תָּכִין מַטְבֵּחַ (טבח ומוות), מִצָּר הַמְנַבֵּחַ.(האויב הנמשל ככלב נובח)
אָז אֶגְמוֹר, בְּשִׁיר מִזְמוֹר, חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ.
וכן את השמחה והששון בבתי הכנסת כולם בעת שמזכירים את תליית המן ובניו על העץ
(להצטרפות לקבוצה וכו' הורדתי)
מקווה שזה עונה לך.
בקצרה- "בנפול אוייביך" מדבר על אויב יהודי, על אוייבים גויים אומרים "באבוד רשעים רינה"
גומי אבטיחתודה לשניכם!
מחכה שיהיו אוזני סינוואר
אני לא אוכל אותן כי זה נשמע די דוחה, אבל ישמח אותי שימכרו את זה בחנויות ושזה יהיה המאכל של שמחת תורה
יש כ"כ הרבה בורות בדרך. המלחמה הזאת קשה. מתישה עד דמעות. יש ניצוצות של תקווה בדרך. מקומות שקטים ולא מכאיבים. אנשים עדינים. אנשים שרואים מעבר. יש שמיים בעולם הזה. יש מי ששומע. זה לא פשוט לבחור בטוב האמיתי שיש ניסיונות קשים. אבל יש אנשים שהצליחו. כל רצון. כל התגברות. הוא משהו. גם אם זה לדקה. גם אם זה לשעה. להמשיך ללכת. לסובב את החוט אל עבר המטרה שוב פעם. לקוות. לקוות שלא הלכתי מהר מדי. שיש פה קשב. קשב פנימה והחוצה. להתפלל. להרגיש איך הלב שותק בכאב ותקווה. יש שמחה אמיתית בעולם. יש טוב גדול בכ"כ הרבה דברים. לקום. לאט. בסבלנות. בלב נשבר. בעדינות. בציפייה.
(בבקשה. אל תתן לי ליפול בחושך. אני יודעת שאתה יכול. אני יודעת שאתה טוב. גם כשיש דין זה מדוייק. תעזור לי לא להיחלש. לא לוותר על הכל ברגע שקצת זז. להיזכר באנשים צדיקים, באנשים שנלחמו לכבודך. שהיו טובים אפילו שהיה כ"כ רע סביבם. תעזור לי להבין מה זה טוב מדוייק ולא רק טוב כללי. תעזור לי לקרוא אליך. תעזור לי לרצות להתקרב. האוויר נגמר לי לפעמים. מוח שליט על הלב וחיים של רצינות ופשטות. תעזור לי להבין מה אתה רוצה. תעזור לי בבקשה. השמיים גבוהים לי. יש בי צד שכ"כ רוצה לבכות ופשוט לחכות שתבוא. אבל שמת אותנו כאן. ואם באמת ארצה להצליח אני חייבת להבין מה רצית. לאט. בסבלנות. תודה על הרחמים האלה. תודה שאתה מלמד אותי אותך. אני מפחדת כ"כ. בבקשה תעזור לי להכיל את מה שרק אתה יודע. שאין מילים לומר ומה שכן יש גורם לי למקום קשה כ"כ. בבקשה שאלחם. בבקשה שלא משנה מה יהיה תלך איתי. בבקשה.).
ובאמת זו התמודדות מאתגרת, מאחל המון כוחות ואתפלל להצלחתך.
לחגוג את זה שאחרי כל כך הרבה שנים סוף סוף הצלחתי לדבר ולומר את כל מה שהרגשתי בלי לפחד וזה סיעתא דשמיא שהיו לה מילים רגישות בשבילי. השק הזה הלך איתי לכל מקום. כמה בא לי לבכות עכשיו בכי משחרר באמת. הילדה ההיא שהייתה כלואה בכל כך הרבה כאב ושתיקות הצליחה להילחם עכשיו ולהצליח. כמה קשה להרים אותנו. כמה קשה להילחם. בלי אמונה ומקום פנימי חזק קשה להתקדם. ותודה. תודה שאתה איתי בדרך ארוכה. תודה על הכוחות. תודה על המקומות הפנימיים, על הרצון להיות טובה. תודה על הכל כל כך. הכאב שהיה הוא עצום וההקלה עכשיו היא גדולה והכל בי מנסה להשתחרר, לתת לזה לצאת מתוכי, לבנות קומה חדשה, להתפלל הרבה. ואיך כמה דקות לפני זה עוד הייתי עם הכאב הזה נחושה להמשיך נחושה לא לוותר ולצעוק אליך ובסוף פשוט עזרת לי ברחמים גדולים שתבוא הישועה, שאי אפשר יותר ככה. וכמו שהיא אמרה יש המון פרשנות אישית לדברים וזה משהו שכל כך חשוב לשים לב וזה קשה, כאב לי להיזכר בסיטואציות, הדברים בערו בי, ועכשיו יש תובנות חדשות. תודה שאפשר לנשום טוב יותר. תודה על האור הזה. תודה שדאגת לי. תודה שנתת ללב שלי רפואה. תודה. תודה. תודה.
גם זה יעבור בע"ה...!
ב'ה שחזרתי לעבודה. מודה על זה. אבל אולי הבעל יתגייס עכשיו ולא בנויה לזה...
אוף על המצב הזה, שייגמר כבררר
חופשיה לנפשיאחרונהאיזה גיבורות כולכן
חופשיה לנפשיאחרונההייתה לי תחושה רעה היום בצהריים, וחשבתי שמשהו קרה לו
אח''כ הודיעו שהוא נפצע
ועכשיו זהו.
אני לא מאמינה
אוף
לא רוצה להיות פה
עוקר הרים של שולי רנד
מחכים למשיח בגרסת שולי רנד
עכשיו אתם
גומי אבטיחקודם עושים משהו, ואחר כך זה לחכות.
באימוני נגינה שומעים את התוצאה מיד אחרי האימון.
לעומת זאת בחינוך את התוצאות של פעולה מסוימת לפעמים אי אפשר לראות מיידית ואפשר יהיה לראות אחרי הרבה זמן (מלבד זה שתמיד צריך לעבוד). ובעיקר לא היה לי פנאי להאריך ולהעיר על שני הדברים... 
עברי אנכיאני ממש רגיש לקור 
עונת התפוזים
איך היה?
שניה לפני האור של רותי קפלר
ולהיות חולה, להיות רופא של ד"ר עמרי בן עזרא
קראתי ואהבתי (אם כי הוא נוגה)
השני נשמע מאוד מעניין ולא בשבילי כרגע.
מה חשבת על כל אחד מהם?
שניה לפני האור- ספר יפה, חרדי טיפוסי וגם מגלה אמיתות בקול, שזה דבר טוב
להיות חולה, להיות רופא- ספר יפה בשביל מי שמכיר מחלה ממושכת מקרוב, מה שב"ה עד כה לא קרה לי
אז פחות הזדהיתי ופחות נהניתי מהקריאה
הסופרת של הגולם והיא נשמעת מעניינת ממש.
מפתיע שהיא בעצם כתבה בגרמנית (וחיה בגרמניה) והספר מתורגם.
גם פיטר ולוכדי הכוכבים נשמע מאוד מעניין! אבל אם אני זוכרת נכון זה המשך משבוע שעבר ולא הבעת התלהבות רבה ממנו?
לפחות יש חגים די בהתחלה
אני קראתי מ"הכפית הנעלמת" - על הטבלה המחזורית, היסודות שמרכיבים אותה והיסטוריה מדעית הרלוונטית.
ספר מעניין. הוא היה אצלי כבר המון זמן, אבל במפתיע, זו הפעם הראשונה שאני קוראת אותו.
בקדמת האוטובוס היתה חבורה די גדולה שהורכבה מאברכים בדרכם לכולל המרוחק שלהם, וגם ממעט תלמידי ישיבה בדרכם לישיבה. רוב הנוסעים ירדו כבר. האוטובוס כמעט ריק. נשארו עוד שני גברים מבוגרים, אחד כבר יורד והשני יירד בתחנה שאחרי כן (יחד אתי). קלטתי את ברכתו של היורד לנשאר: "שאתה תאהב את הילדים, שהילדים יאהבו אותך. ברכה והצלחה שיהיו לך!"
אז התפללתי גם אני על הנוסע האלמוני, שהוא יאהב את הילדים והילדים יאהבו אותו.
ונזכרתי בשיר הזה:
ובמה אתם רוצים לשתף?
לפני כמה זמן ישבתי בתחנה ובאו לתחנה זוג בנות שנראו חילוניות למהדרין. סבבה ישבתי וחיכיתי לאוטובוס קצת התעלמתי מהן(היו קצת מוחצנות). תוך כדי אני שומעת על מה הן מדברות ואני כזה בסדר. ואז פתאום משום מקום הן מתחילות לדבר על כשרויות ועל זה שזה ממש חשוב להם וכו'. ומדברות על הלכות כשרות (אני חייבת לציין שהן אמרו הלכות נכונות) ופתאום אחת מהבנות אומרת תוך כדי שהיא שאלה את הרבנית שלה והיא אמרה שזה בסדר. ברגע הזה הייתי בשוק. כאילו מה קשור אלייך רבנית?. ממש לא ציפיתי לזה מהן. למדתי מזה שוואו כמה החיצוניות לא תמיד משקפת את הפנימיות. ובסוף גם ליהודים שנראים רחוקים מהדת יש נשמה אלוקית ורצון להיות יהודים כשרים וטובים. ו..זהו.
עשב לימון
ריבוזוםבצורה קלילה.
יש שיר אחר ששמעתי לאחרונה שגם עושה את זה , ואפילו יותר קצבי ושמח
(לא עניתי בשרשור של הספרים כי לא קראתי בשבת שום ספר,
שזה סוג של ניצחון שלי על הבריחה לקריאה במקום להיות נוכחת,
והיינו בשבת משפחתית)
אני לא חושבת שהשירים דומים כל-כך.
כלומר, השיר של יוני רכטר נוגע בפשטות בנושא שהיה אפשר לעבוד אתו באופן הרבה יותר דרמטי ורגשני. אני חושבת שהוא פשוט נשאר מאופק ונזהר מגוזמה, אבל הוא כן נוסטלגי ועדין גם בהגשה וגם בתוכן - ללא סתירה. הצורה והתוכן בעיניי משתלבים בכנות נטולת ציניות.
השיר של שלמה גרוניך לא מתאר משהו מורכב בפשטות. הוא לוקח מסר מאוד פסימי ושר אותו בקצביות, כאילו שום דבר כבר לא ישנה את המצב, אצלו באמת יש ניגודיות והיא משרתת את המסר הפסימי והציני.
(היי, תודה ששיתפת
וכל הכבוד!)
וואו, אני פשוט מלאה בכלכך הרבה אהבה וגאווה ונחת ושמחה
איזה מדהים זה, להשוות לתחילת שנה ולהזכר כמה היה קשה ולהסתכל על עכשיו וב''ה ב''ה באמת סייעתא דשמייא עצומה אבל כמה טוב!
לא להאמין שמסיימים יום שישי. באלי לחבק אותן אחת אחת ולסגור ולשמור בצנצנת לימים קשים
ריבוזוםחחח לגמרי מחשבות של סוף שנה...
איך בסוף שנה כולם מעריכים ומביעים אהבה בגלוי... ופתאום הקושי כבר לא כזה נורא כשזה נגמר פתאום בוחרים בו שוב
וניסיון כושל לקנות לי מתנה בבי מי
אני אומרת לכם שהאפליקציה הזאת שונאת אותי
הלקאה עצמית? בכיף!
לאהוב את כולם חוץ מאת עצמי? בשמחה גדולה!
להצליח להגיד לכולם מילים אמיתיות? לעצמך כל דבר טוב תגידי עם שיפוטיות!
איך אני, הבכיינית מספר אחת, פשוט תקועה נצח עם הבכי עמוק בפנים ולא מצליחה לשחרר
זו לא קריאה לעזרה בקטע מלחיץ, ותכלס אני יודעת שאני יודעת שאני טובה מאוד, אבל טיפים לאיך משחררים את הנפש בתקופה הזו יתקבלו בתודה
(וזו לא חכמה להיות גיבורה גדולה ולא לשמוע שירים גם לפני תשעת הימים כי מה, זה לא הרבה זמן, וכמה את מתאבלת כל השנה על בית המקדש, אז עכשיו נותנים לך זמן להתאבל תתאבלי - מה שיוצא מזה שזה בעיקר חורבן עצמי. תזכורת לגומי של שנה הבאה)
רק אומר
אבטיח או בננה כנראה שאתה צודק
לא זוכרת למה זה מה שבחרתי
ממש לא מתחברת לעניין הצום והאבל. מעיק עלי ממש.
עושה את זה כי מבינה שלא בוחרים לשמור רק מה שנראה לנו...מעכשיו בלחץ על יום כיפור שאז ממש א'א לשבור את החוקים. (תכל'ס עברתי איזה 16 שנים של צומות כאלה, וכל שנה מחדש בסטרס)
גם לי היה סטרס...
עכשיו זה פשוט לא נחמד ומחכה לעבור את זה אבל פחות כבד.
נראה לי שאת היום כיפור שאחרי הבת מצווה שלי ואולי גם זה שאחריו שברתי, פעם אחת שתיתי מים בלילה כשהייתי צמאה ופעם אחרת ששכחתי שצום ונזכרתי רק אחרי שכבר שתיתי.
עוברים את זה איכשהו.
מה בדיוק מלחיץ אותך ומה עוזר לך בד"כ?
נגיד לי עוזר להיות עסוקה כי אז אני לא מרגישה שהזמן עובר...
וגם להתכונן טוב מבחינת נוזלים בגוף בימים שלפני.
זה מדהים אותי כמה אני תלויה באוכל, איזה דבר שברירי זה בן אדם, באמת.
היה יום כיפור אחד שממש הייתי באורות ושברתי את הצום הרבה אחרי שהוא יצא בכלל... זה ממש שימח אותי שהגעתי למצב כזה שלא היה אכפת לי מהצום אבל נדיר שזה קורה. אז תדעי שגם עוזר אם מתחברים ליום, שומעים הרצאות ומנסים לחשוב על המשמעות.
וואי מקווה ממש שיהיה לך בקלות ולא יעיק ככ