שרשור חדש
רישום לשבת פרשת נשא בE1נעלה ונבנה
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך כ"ט אייר תשע"א 12:42

ננעץ עד שבת

 

1.אנחנו רוצים שבת גדולה בE1 בשביל לדעת כמות מדוייקת נבקש להרשם עד היום בערב

בפל' 0543093905,0544655284 הרישום הינו חובה כדי שנדע כמה אוכל צריך. 2. בנים יקרים אנחנו צריכים לדעת אם יש לנו מניין בבוקר כדי שנדע אם להביא ספר תורה לשבת.

תזכו למצוות

רכזי תנועות נוער במעלה אדומיםלפרוש כנפיים

תבדקו אם יש חבר'ה מחב"ב שמעוניינים לשבות השבת בE1 (מבשרת אדומים) בעזרת ה' נעשה קבלת שבת המונית

זה פשוט יעזור לנו שיהיו שם הרבה אנשים בשבת לבדוק אפילו לקבלת שבת ולצור קשר עמנו כדי שנכין ערוב תחומין.

תזכו למצוות...

מוקד עזרה ורישום לשבת נשא:0544655284

 

אני, ואנחנו, ולנו...אהוד

והופ, שלושה ניקים שכותבים ביחד, ולא מסוגלים להיפרד זה מזה.

שבת בנים או בנות..?שמוליק פיין
מן הסתם יהיו גם בנות אבל...נעלה ונבנה

הבנות רוצות שיהי בנים בשבת.

חייבים לעלות למודעות שבת בE1אנונימי (פותח)

רבותי זה חשוב, כואו והרשמו לשבת בE1 תזכו למצוות.

סעדה תן לי פרטים באישי בבקשה...........

רצוי שיהיו בנים כי יש ערבים באיזור...גלוק17
מקפיצה...אלירז
שלום לכולם!!!נעלה ונבנה

אנו נערכים לשבת הזו מי שמעוניין לעשות שבת במבשרת אדומים שיעדכן אותנו דחוף!!!

אנחנו צריכים לדעת כמות מדוייקת לשבת.

 

השבוע פרשת "נשא" מטה נוער אדומים יוציא עלוןן השבת.

 

כנראה שהרב פרנקל וסעדה מארגנים בשבת פרשת "שלח לך" קבלת שבת המונית בעז"ה במבשרת אדומים, פרטים יבואו...

"המוני"צעיר רענן

זה טוב המוני ושיהיה מלא אנשים, אבל לא כדאי להשקיע חלק מהמאץ במקום שיהיו "שלוש מאות" איש שבת אחת. להשקיע מאמץ להביא משפחות...? או לפחות שבמשך "חמש שנים" יהיה נוכחות קבוע?

כדאי...ארץ הקודשאחרונה

שתארגנו אוכל ותעדכנו את מי שנמצא קבוע במאחז שידע שאתם באם(הכוונה לנוער מעלה אדומים...)

כולם להגיע בדחיפות לE1!!!אלירז

צו פינוי שניתן כעת ייכנס לתוקפו בעוד שעתיים!!

כולם להגיע!!

 

הלווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
אני מתנגדת בכל תוקף לשם הזה!!!! וזה לא השם של המאחז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אם כבר יש שמות הרבה יותר טובים על הפרקקק... [אהמ אהמממ ]]
אני לא מוכנה לשום שלום דבורההה!!!!!!!!!  סבבהההה???? סבבה1!!!

אגבבב
גלוקק חחח.... אנחנו פועלים למוות לאוייבייםם חחחחחחחחחחחחחח 

 

אין היום סיבו"ש?אחד שאכפת לו
לא.. אין אחרי ריקודגלים~nhykb~אחרונה
היה היום פינוי בעלי עין ובגאון הירדןארץ הקודש

יש חשש שהכוחות יבצעו עוד מסע הרס ברמת מגרון ובמעוז אסתר, נא להישאר בקשב ולבוא בשעת הצורך, וממש חשוב מי שיכול כבר עכשיו לבוא להגביר את הנוכחות לפני.

 

ישר כוח.

יעני עכשיו מחסלים הכל? ימח שמם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אריאל דוד
כוננות הרס לכל המאחזים!!!שמוליק פיין

בס"ד

 

היום התבצע הרס ב:עלי עין וגאון הירדן ויש חשש להמשך פעילותה של המשטרע..!!

 

לכן כל מי שיכול לבוא ל:מעוז אסתר,רמת מגרון או E1 מתבקש להגיע לחזק!!! דחוף אנשים!!

 

שכויייח ושנשמע בשורות טובות בע"ה..

אין מידע ודאי...ארץ הקודשאחרונה

אבל היו מקרים שהכוחות עשו פינוי והמשיכו למאחז הבא, כדוגמת היום שפינוי לפנות בוקר בעלי עין ואח"כ בגאון הירדן, צריך להיות בכוננות ומי שיכול שיבוא(זה תמיד טוב) ולא להיות בלחץ.

אז מי בא לריקוד דגלים??שרון כהן

האמת שנה שעברה הייתי..

והשנה אני לא יודעת עם ללכת או לא...

בלהתלבט..רות014
בא בע"ה..שמוליק פיין

בס"ד

 

אגב לא לשכוח שחשוב מאוד להזכיר לכולם שאנחנו שמחים שיש לנו את הכותל אבל פה זה לא נגמר וזה בקושי מתחיל ואנחנו חייבים לזכור שהעיקר הוא הר הבית ובית המקדש ולא הכותל..!!

אני..אביה7
אני בעז"ה!פצפונית

 

לא מגיעהאלירז
לא מגיעה.אוהבת את אבא

בס"ד לק"י.

למרות שאהיה בערב בירושליים. 

אני לא באהבתותי
"וַיִּחַן אֶת פְּנֵי הָעִיר" תמונה אחת שווה אלף מיליםהרבי מיאוטו

 

בתמונה ניתן לראות את תל שכם העתיקה ואל מול פני העיר (מסומן בעיגול כ- 80 מ' מכיוון מזרח) את קבר יוסף

 

 

 

וַיָּבֹא יַעֲקֹב שָׁלֵם עִיר שְׁכֶם אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן בְּבֹאוֹ מִפַּדַּן אֲרָם וַיִּחַן אֶת פְּנֵי הָעִיר: וַיִּקֶן אֶת חֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר נָטָה שָׁם אָהֳלוֹ מִיַּד בְּנֵי חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם בְּמֵאָה קְשִׂיטָה: וַיַּצֶּב שָׁם מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא לוֹ אֵל אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל:

(בראשית)

 

וְאֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף אֲשֶׁר הֶעֱלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם קָבְרוּ בִשְׁכֶם בְּחֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר קָנָה יַעֲקֹב מֵאֵת בְּנֵי חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם בְּמֵאָה קְשִׂיטָה וַיִּהְיוּ לִבְנֵי יוֹסֵף לְנַחֲלָה:

(יהושע)

 

 

צילום איכותי!! נראה שצולם ממצפה יוסף..רחלקה
יש גם שיר על הפסוק בבראשית..שמוליק פייןאחרונה

בס"ד

 

בדיסק שירת שכם השיר של מנדי ג'רופי - שכם אחד שיר מצוין!! והדיסק בכלל..

 

אהה ואגב אחלה תמונה..

הצלחנו להישאר עד לפני חצי שעה בערך בקבר יוסף!!!!!רמ"ג

אין על עם ישראל. תותחים לגמרי!!

למישו יש תמונות?    (נכבה לי הפלאפון איך שהגעתי לשם בפעם הראשונה)

כל הכבוד לכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!בתותי
יואוווו יאא'שווים!!אלירז
שפיציםם!!lior3
דעה אישיתמושיקו

צריך לבקש סליחה מהחיילים, ולהסביר להם שכולם היו בסדר גמור,כי תכלס זה שמתבצרים/נכנסים ללא אישור לקבר יוסף זה תירוץ בשבילם להכנס לתוך השטח הערבי ולסדר את עניניהם הבטחוניים בחסות 'מרדף אחרי יהודים'

 

אז אנחנו צריכים לדאוג שיהיה להם מספיק תירוצים לכניסה שוב ושוב, ולתת להם לעשות את עבודתם בנחת ולהכנס שוב

ממש אבל ממש לא!!שמוליק פיין

בס"ד

 

לא יודע מאיתך אני לא עומד לבקש סליחה מחיילים שמרביצים לי עם אלות וגז פלפל..

למה לא?אנונימי (פותח)

באמת שאני מבינה את הצער והטראומה והסלידה שיש לך מהחיילים שלנו,(כן,גם אני חטפתי אלות בחיי)

אבל במקום להגיד דברים כאלה ולהסיט את עצמך ואחרים להתרחק מעמך ומהאחים שלך תמקד את השנאה והלחימה בעם העוין שנמצא ממש כאן בקרבנו!אני מבינה שהחיילים עושים מעשה לא בסדר,אבל זה גם לא בסדר לסרב פקודה,כי אחרת אנשים יסרבו לשרת בשטחים ואין מי שישמור לא עלייך ולא עליי.בקיצור..תוריד קצת מהכבוד שלך(תשמח שאתה יודע שעצם זה שחטפת אלה ופלפל זה היה במלחמה על קדוש האדמה של הארץ אני מניחה) אבל להגיד סליחה לחיילים שסיכנו את חייהם בשביל שתתפלל זה נורמטיבי לגמרי.

בפנים>>שמוליק פיין

בס"ד

 

כשנכנסתי ברגל החיילים לא ממש שמרו עלי והסתדרתי מצוין אז תודה על כלום.

 

הם צריכים לבקש ממנו.שי"מ
גועל -נפש!!!!-pnina-
מה גועל נפש?ארץ הקודש
היא התכונה לשרשור שנמחק...אהוד

 

מה נמחק?ארץ הקודש
שירשור התמונות מקבר יוסף.אהוד

והבהרה לכולם, הייתה סיבה טובה למחיקתם! מי שיודע, יודע.

אני העליתי את הדברים המדוברים - והם נמחקו ע"פ בקשתא-ל נקמות ה'

אל תדאגו!!!!!!!

הצלחנו להישאר 2 בנות בין פוול בנים ולא ידענו איפהרמ"ג

לתקוע את עצמנו ועוד במכות נקלענו למצבים מביכים למדי עם כל המליאנים חרדים ודוסים שהיו שם - פדיחות!!!!!! הצטערנו על זה שאנחנו לא אבן מאבני קבר יוסף.....לא חשבנו שנגיע למצבים כאלה כשניסנו לחזור.

אל תעשו את זה-מניסיון

 

למה אין תמונות?? דווקא ממש מענין אותי לראות....

אוי טעטע.. |אנחה| סוגיית 'בנות במאבק' לא פשוטה..אלירזאחרונה
הרב דוד דרוקמן בטור משובח על יום ירושלים:קנקן
מדוע אינני אומר 'הלל' ביום ירושלים? • על הפרק
אני מודה ומהלל להשי"ת, אבל לא אומר הלל בכ"ח באייר ("יום ירושלים") ולא בט"ז תמוז ואף לא תמיד מברך ברכת המזון... ● אם אתה עובר את גבול צפון קוריאה באופן בלתי חוקי, אתה מקבל 12 שנות מאסר עם עבודת פרך. אם אתה עובר את גבול אירן באופן בלתי חוקי, אתה נכלא לזמן בלתי-מוגבל. אם אתה עובר את גבול אפגניסטן באופן בלתי חוקי, אתה מקבל כדור מדויק בראש. אבל אם אתה המוסלמי פורץ את גדרות הגבול, וחודר באלפיך לבירתה של המדינה הריבונית – ירושלים, חייליך ושוטריך מצווים על ...איפוק! מזה, אם לא "אכתי עבדי אחשוורוש אנן"?!? ● הרב דוד מאיר דרוקמן במאמר מרתק בעניני השעה ● לקריאה
הרב דוד מאיר דרוקמן, שעה טובה
כח אייר ה'תשע"א (01.06.2011)
אני מודה ומהלל להשי"ת, אבל לא אומר הלל בכ"ח באייר ("יום ירושלים") ולא בט"ז תמוז ואף לא תמיד מברך ברכת המזון...

קוראינו הנאמנים כנראה לא יבינו מה הפשר 'הסלט' וה'מעורב ירושלמי' שרקחנו בכותרת המאמר לכבוד "יום ירושלים".

ובכן, נתחיל מהסוף, ואני מטיל כעת 'פצצה': לפעמים אני אוכל אפילו חצי כיכר לחם, ו...אינני מברך ברכת המזון. שמעתם טוב? בעוד שבני משפחתינו בשואה האיומה, וגם במצור על ירושלים בשנת תש"ח עטו על כמה פירורי לחם כמוצא שלל רב, והנה ה'פרזיט' הזה, כלומר אני, מכריז בריש גלי שהוא כפוי טובה לקב"ה ואיננו מודה לו אפילו על שבחסדו הגדול  ית' העניק לו לא פחות מחצי כיכר לחם?! הרב החרדי הזה לא ראה כנראה את ציטוטי הרב רמי וצחי, יובל ותובל, בגליונות הכרומו המופצים בבתי הכנסת לפני 'יום העצמאות' ו'יום ירושלים', כאשר בכל גליון, מצוטטים  מינימום פעם אחת, דברי הגמרא במסכת סנהדרין:  "ביקש הקדוש ברוך הוא לעשות חזקיהו משיח, וסנחריב גוג ומגוג, אמרה מדת הדין לפני הקדוש ברוך הוא, רבונו של עולם! ומה דוד מלך ישראל שאמר כמה שירות ותשבחות לפניך- לא עשיתו משיח, חזקיה שעשית לו כל הנסים הללו ולא אמר שירה לפניך- תעשהו משיח? לכך נסתתם" . אהה, "כפוי הטוב הרב הזה, כמו כל החרדים האלה שלא השכילו להכיר בניסי ה' ובהתגשמות חזון הנביאים..." (איברא, שבנביאים מתואר חזון הגאולה, השאלה ש'רק' נשאלת, האם המצב דהיום הוא-הוא אותו 'חזון'. ברם, זה דורש התייחסות נפרדת).

* * * *

ולגופו של עניין: ההלכה אומרת שאם אדם אכל בסעודה אפילו כיכר לחם שלם, אבל במהלך הסעודה, לא נוצרה סיטואציה בה הוא אוכל לפחות 'כזית' (כ-‏28 ג' לדעת הגרא"ח נאה ז"ל) במהלך פרק זמן של "תוך כדי אכילת פרס" (כ-‏4 דקות, תלוי בשיטות), במצב שכזה הוא איננו מברך ברכת המזון! יתירה מזו: אם הוא מתעקש ובכל זאת מברך ברכת המזון בכגון דא – הרי ברכותיו הינן ברכות לבטלה, עם כל המשתמע מכך!

האם שייך לומר, שבהאי גוונא כפוי טובה יקרא יהודי שכזה? לא ולא!

אלא מאי? צריך להודות לאבינו שבשמים על רוב טובו וחסדו.  כיצד להודות? באיזה אופן?זה כבר דבר שנתון לשיקול דעתם  ההלכתי של רבותינו ראשונים ואחרונים מפיהם אנו חיים.

עוד דוגמא: מחלוקת הפוסקים האם אומרים בתפילת ערבית של ליל הסדר 'הלל'. לדעת הרמ"א לא אומרים (אם כי מנהג החסידים ורוב האשכנזים כן לומר). האם מישהו הנוהג שלא לומר הלל בתפילה דליל הסדר – כפוי טובה ייקרא?

לישנא אחרינא: אם מישהו בהתלהבותו ייסחף ויאמר הלל בפורים, האם צדיק ייקרא או שמא פורק עול יהיה כינויו? מילתא זוטרתא: ניצלנו בפורים, אנשים נשים וטף  ממוות לחיים(!), אז לפחות אמירת 'חצי הלל' בלי ברכה! ("מה רע באמירת כמה פרקי תהילים?") - אלא, מה נעשה,  ולפי אחד הנימוקים בגמרא, אין אומרים הלל בפורים בשל העובדה ש"אכתי עבדי אחשוורוש אנן"  (עדיין עבדי אחשוורוש אנו), אי לכך אין לומר 'הלל' ביום הפורים.

* * * *

ועתה הגה בעצמך:

אם אתה עובר את גבול צפון קוריאה באופן בלתי חוקי, אתה מקבל 12 שנות מאסר עם עבודת פרך. אם אתה עובר את גבול אירן באופן בלתי חוקי, אתה נכלא לזמן בלתי-מוגבל. אם אתה עובר את גבול אפגניסטן באופן בלתי חוקי, אתה מקבל כדור מדויק בראש. אם אתה עובר את גבול סעודיה באופן בלתי חוקי, אתה נכלא בבית סוהר. אם אתה עובר את גבול סין באופן בלתי חוקי, אתה נעלם לנצח. אם אתה עובר את גבול ונצואלה באופן בלתי חוקי, אתה נחשב מרגל, וגורלך נחתם. אם אתה עובר את גבול קובה באופן בלתי חוקי, אתה נזרק לכלא ושם תירקב. אם אתה עובר את גבול אנגליה באופן בלתי חוקי, אתה נכלא ומגורש. אם אתה עובר את גבול רוסיה באופן בלתי חוקי, אתה נשלח לסיביר כמרגל-  אלה העובדות הידועות כפי שכבר התפרסמו ואני אך על תקן של 'מעתיק שמועה'.

אבל אם אתה המוסלמי פורץ את גדרות הגבול, וחודר באלפיך לבירתה של המדינה הריבונית – ירושלים, חייליך ושוטריך מצווים על ...איפוק! מזה, אם לא "אכתי עבדי אחשוורוש אנן"?!?

אבל כמסתבר "להיות עם חפשי בארצנו" זה רק בשיר, אבל לא במציאות. כוחות הביטחון מתכוננים לכניסת של רבבות מוסלמים העומדים (היל"ת) לפרוץ את גדר הגבול לפלוש לירושלים ולשטוף את רחובותיה. נעזוב לרגע את התחזית העתידניתהקשה: כבר עתה ועכשיו כוחות הביטחון עומדים אין אונים ואף כמעט אין מגיבים מול התפרעויות וזריקת אבנים של פורעים ערבים ושמאלנים בהר הזיתים ובשכונות אחרות של ירושלים. אשתקד זעקו הכותרות כי 2,000 שוטרים היו צריכים לאבטח את 'צעדת ירושלים'.  האם המצב האבסורדי-טראגי הלזה  איננו עונה להגדרה; "אכתי עבדי אחשוורוש אנן"?

* * * * *

המקומם יותר, היא עזות הפנים של כל דרדק ללמד דעת את גדולי הדור, ולהעמידם באור של כפויי טובה? בכל בית של רב חובש כיפה סרוגה (וכבר מסרתי מודעה רבה כמה וכמה פעמים – שהס לי מלזלזל חלילה בציבור חשוב ויקר שבערכין זה) – ישנו הספר 'שמירת שבת כהלכתה" המבוסס כידוע על פסקי מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל. נשאלת השאלה: האם הגרש"ז זצ"ל היה גברא רבה רק בעניינים התלויים בשערה של הלכות שבת, והוא זצ"ל שבמפורש לא אמר 'הלל' ב'יום העצמאות' ולא ב'יום ירושלים' היה  (עפ"ל) בגדר של 'כפוי טובה'? הלא עת  ממשמשים ובאים  ימי 'העצמאות' ו'ירושלים' בעצם נהפכים גדולי ישראל כמו הגרש"ז למטרה של מטיפי מוסר צדקנים המשכילים את כולם דעת אודות האיסור החמור של להיות 'כפויי טובה'?

כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש התפלמס רבות עם שיטת הרה"ק מסטמאר זצוק"ל (למרות שבאופן אישי רחשו כבוד אהדדי) – והרעיש עולמות כי כיבוש ירושלים, שכם וחברון בשנת תשכ"ז היה במפורש  בגדר של ניסי השי"ת וחסדיו המרובים, ובכל זאת לא הסכים הרבי לשנות את סדר התפילות ביום זה! ולחילופין, האם כ"ק הגה"ק מקלויזנבורג זצוק"ל למשל שהיה 'שריד חרב' מהשואה האיומה ושיכל את כל משפחתו שם, האם בגלל שהוא לא ציין את 'יום השואה והגבורה' – האם זה מורה שאין לו רגש לנושא זה?

* * * * *

הבה נעזוב לרגע את נושא אמירת ההלל ביום ירושלים (או ביום ה' אייר): מה טענתכם, רבני ה'אתחלתא דגאולה';  יש להודות לה' ולומר הלל על הצלה ממוות לחיים?  יפה. וכאן ברשותכם, אשאלכם  'שאלת תם'; מדוע אינכם אומרים 'הלל' ביום ט"ז בתמוז? אני מתאר לעצמי, שאתם מגרדים כעת בפדחת ואומרים לעצמכם  "על מה הוא סח? איזה סיבה למסיבה או שמחה יש לנו  ביום ט"ז בתמוז?" ("אולי אחד מאדמור"י חב"ד יצא ממאסר?...או שמא מישהו מהאדמורי"ם מבעלזא, מסטמאר, ניצל מהשואה?")

נכון, המאורע שהתרחש ביום ט"ז בתמוז לא מצויין בשום עלון כרומו דתל"י המפוזר בבתי הכנסת. כך שאינכם 'אשמים' בחוסר ידיעה זו.

אז תרשו לי בבקשה, וממש בקצירת האומר, להזכירכם (או שמא לחדש לכם) פרק בהסטוריה:

* * * * *

בתאריך הנ"ל – ט"ז תמוז -  לפני ‎64-5‏ שנים ניצל הישוב היהודי כולו בארץ הקודש ויצא מסכנת מוות  כפשוטו בחסדי השי"ת השם נפשנו בחיים  ולא נתן למוט רגלינו!  ומה מפליא שאין איש ממעודדי חגיגות ה' אייר וכ"ח אייר – אשר שם על לב! 

ובקיצור:

הנאצים ימ"ש וצבאו של היטלר שכבר כבש את צרפת גמרו אומר לחסל רח"ל את הישוב היהודי שהתגורר כאן בארץ ישראל (שכונתה "פלסטינה"). חשוב להזכיר שכל זה היה בעידודם ובגיבויים של הערבים ובראשם המופתי חאג' אמין אל חוסייני. צבא הצוררים  בפיקודו של הגנרל הנאצי ארווין רומל התקדם לכיוון "פלסטינה" (בתחילה היה חשש שהנאצים יכנסו לא"י מהצפון, ובפועל הם התקרבו לתעלת סואץ מהדרום), כאן בארץ היו תכניות לרכז את כל הישוב בהר הכרמל ולהילחם, כמו במצדה בשעתו, עד טיפת הדם האחרונה . באביב 1942 החלה התקדמותו של  צבא הנאצים בצפון אפריקה, כשמגמת פניו מזרחה לכיוון תעלת סואץ. 

ב"ישוב" (השם בו כינו עצמם יהודי ארץ ישראל בתקופה שקדמה להקמת המדינה) נשתררה חרדה. דומה היה שלאחר הניצחונות הגדולים של הנאצים ברוסיה באביב 1942 אין כוח שיוכל לבלום אותם בשערי תעלת סואץ, ואזי הדרך לארץ ישראל תהיה פתוחה בפניהם והארץ תיכבש על ידם. באותה עת היה תהליך ההשמדה של יהודי אירופה בעיצומו וידיעות על כך החלו להסתנן לידיעת מנהיגי היישוב. היה ברור כי כיבוש הארץ על ידי הגרמנים יביא להכחדת יהודי ארץ ישראל. כאן בארץ התכוננו לגרוע מכל עד לכדי התאבדות ממש. יצחק טבנקין ממנהיגי השמאל ומראשי הישוב התבטא:

"חצי מליון יהודים אלה אינם צריכים לסגת. אף אחד מאתנו לא צריך להיות ניצל, הוא צריך לעמוד פה עד הסוף, למען זכותו בעתיד, למען כבודו העצמי, למען נאמנותו ההיסטורית".

בסופו של דבר הצליחו הבריטים לבלום את התקדמותו של רומל 180 ק"מ בעומק מצרים, ליד העיירה אל עלמיין, הקימו שם קו הגנה חדש ומינו מפקד חדש, הגנרל הבריטי ברנרד מונטגומרי, שפקד לבטל את כל תכניות הנסיגה ולהערך למתקפה. שני הצדדים נערכו לקרב המכריע על גורל המזרח התיכון. הסכנה חלפה ביום ט"ז תמוז תש"ב כאשר הצבא הנאצי בחמלת ה' אותנו – הובס בקרב,  ותוכנית ריכוז הישוב היהודי בהר הכרמל  לא הועמדה מעולם במבחן הביצוע אגב הרבי הריי"צ נ"ע מליובאוויטש באחד מהמנשרים שפירסם צפה את הנס הגדול הזה באומרו "במדבר הזה ימותו".

הציבור החרדי הותיק הירושלמי מכיר את הסיפור סביב זה מהעובדות הנודעות אודות  הנהגתו המופלאה באותם ימים של הרה"ק מהוסיאטין וחברו הרה"ק ר' שלומק'ה זוויעהלער – זכותם יגן עלינו.

נשאלת השאלה: אחי היקרים הציבור 'הדתי לאומי',  המטיפים לנו כל כך יפה מוסר בהתקרב יום ירושלים;  מדוע איננו מודים כיאות לבורא על רוב חסדיו ביום ט"ז תמוז – מדוע אתם בעלי המונופול על ה'אנטי כפוי טובה' -  אינכם  חוגגים את התאריך הנ"ל? בישיבות ה'הסדר'  למיטב ידיעתי אפילו אומרים 'תחנון' ביום זה! אלא, כפי שאמרתי, למרבה האבסורד, כמו רבים (כולל הציבור החרדי הצעיר)  אינכם יודעים בכלל מה אומר  התאריך הנ"ל – ט"ז תמוז! לשיטתכם, היו צריכים הרי לקבוע ימי "הלל" בתאריך זה  בו ניצלנו מהשמדה ברורה?! אתם שלקחתם בלעדיות על הכרת הטוב ועל היפך כפיות הטובה – מדוע אינכם מארגנים איזה טכס הוד'יה חגיגי במרומי הר הכרמל בליל התקדש ט"ז בתמוז?

* * * *

התשובה לכך: החגיגות של יום ירושלים נועדו לגרור את כולנו לא רק להודיה נטו להשי"ת, כי אם רק זו המטרה, הייתם צריכים , לפי קו החשיבה  שלכם  להיות הראשונים, המכריזים ומעודדים אמירת הלל ביום ט"ז תמוז.  אם השמחה וההודיה הינה על ההצלה ממוות לחיים – מה ההבדל בין כ"ח באייר לט"ז בתמוז?  אלא ההסבר לכך הוא פשוט: ב'חגיגה' שסביב חגיגת 'יום ירושלים' ישנו  במתכוון או מכח האנארציה נסיון לגרור את כלל שלומי אמוני ישראל לרעיון הלאומי-הציוני-ההרצלאי (עיין ערך; 'ריקוד הדגלים'), עליו כידוע וכמפורסם אין אנו מסכימים (כמעט כתבתי; כשם, שלהבדיל, ביום היא"צ של רבין יש נסיון שמאלני נואל לגרור את כלל תושבי המדינה לאידיאולוגיית 'השלום').  אז הבה נניח את הדברים על השולחן, ובמטותא,  אל תטיפו ואל תגדירו את תמונת המצב; 'כפויי טובה' (כלומר: רוב מנין של גדולי התורה והחסידות)  מול 'מכירי טובה'. והיות ובירושלים קא עסקינן, אנא זכרו את דברי הרמב"ם;  "לא חרבה ירושלים, עד שביזו בה תלמידי חכמים—שנאמר: ויהיו מלעיבים  במלאכי האלוקים".

* * * *

ולבסוף הערה קטנה: כותב שורות אלה הוא יליד ירושלים (הר הצופים שלפני קום המדינה). אבי זקני (גאב"ד טורוב-סטולין הגה"ח רבי ברוך מנדלבוים זצ"ל) עלה לפני קרוב ל140 שנה ממקום רבנותו ברוסיה הלבנה לעיר הקודש והמקדש  כאשר אהבת ארץ וירושלים בוערות בו, ומקום מנוחתו בהר הזיתים נוכח פני הר הבית. גם שורות אלה נכתבות בליל כ"ח אייר ב..תוככי קרתא דשופריא ירושלים השלימה, למותר כמעט לציין – זאת, כל זאת ללא דגל, למרות שדגלו עלי אהבה ללא שיור לעיר שחוברה לה יחדיו. וכל זאת, למרות שכפסק רבותי אינני אומר 'הלל' ביום גדול ומרגש זה, כשם שאינני אומר הלל בפורים, וגם אינני מברך ברכת המזון בסיטואציות הלכתיות מסויימות כמבואר לעיל.  ויהי רצון שבחג השבועות הקרב נזכה לעלות לרגל להר הקודש שבעיר הקודש ושם נעשה לפניו ית' את קרבנות חובותינו,  ויתקיים בנו: "והביאנו לציון עירך ברינה ולירושלים בית מקדשך בשמחת עולם".  

יפורסם בעיתון 'שעה טובה' של מחר כ"ט אייר תשע"א
טוב,אז ככה...אנונימי (פותח)

(מנהלים ,אם זה לא קשור לפורום תמחקו)

 

אוף! אני גרה רחוק מכל המאחזים והדברים האלה ואני לא יכולה לבוא  וזה שיא המעצבן לדעת שקורה פה ממשהו עצום ואני לא יכולה לבוא...ואז לפני כמה זמן דיברתי עם אבא שלי על מאחזים,כל המצב הבטחוני וכו'.ואז שאלתי אותו למה הוא לא הולך לאיזה גבעה

 

(כי דווקא שיא המתאים לו!)ואז הוא אמר לי שהוא מבחינתו היה הולך ועושה מה שברוך גולדשטיין הי"ד עשה אבל יש לו

 

משפחה והוא מחויב לזה,או משהו בסגנון....(אני לא זוכרת בדיוק מה הוא אמר) והוא אמר שאחרי שגרנו כמה חודשים בשומרון אז

 

הוא הרגיש שהוא פשוט לא אהב את זה שיש לחץ באיזור ויש לו ילדים קטנים.הייתי שיא העייפה ולא היה לי כח להתווכח

 

איתו,אז לא הסברתי לו את הדעות שלי,אבל סתם עניין אותי לדעת מה אתם חושבים ועונים על דיעה כזאת..

 

סליחה שחפרתי...חופר

 

 

 

 

 

הרב דודקביץ: צה"ל כבש את העיר שכם ללא יריה אחתהרבי מיאוטו

 

 
בכנס לכבוד יום כיבוש ירושלים ושטחי יו"ש שנערך הערב במצפה יוסף בהר גריזים   
סיפר הרב דוד דודקביץ לקהל הרב שגדש את המקום כי בשנת 1967 צה"ל כבש את העיר שכם ללא יריה אחת
 
הנה הוידיאו:חשבון
תמלול דבריו של הרב דודיהרבי מיאוטואחרונה

 

"ימים כאלו ימים של שמחה הם עבורנו. זכינו ביום הזה לפני 44 שנה לשוב למקום הזה שעבורנו הוא בית. זה לא רק ניצחון, זה לא רק נס של הצלת חיים של כל מי שחי באותה תקופה, יש פה רבים מאלו שעוד זוכרים את ההפגזות ואת נס ההצלה של ימי מלחמת ששת הימים שבחסדי השם יתברך ניצולנו ממות לחיים ושבנו, שבנו הביתה. שבנו לירושלים, שבנו לבית לחם, שבנו לחברון, שבנו לשכם בניסים שלא האמנו שיגיעו לפנינו. אפילו כיבוש שכם,אינני יודע אם הדור הצעיר מכיר כאן, שכם נכבשה ללא יריה אחת. לאחר שצה"ל גמר לעבור את כל העיר שכם ונתקבל בפרחים ובאורז וסוכריות כי היו בטוחים שזה טור עיראקי, טור שיריון עיראקי, מכיון שהוא הגיע מהצד הבלתי צפוי, רק כשהוא גמר לחצות את כל שכם ערביי שכם קלטו שזה לא טור עיראקי אלא טור ישראלי שכבש את העיר שכם בלי ירייה אחת.
ניסים רבים. אבל עבורינו זה לא רק נס עבורינו זה חיים. נולדנו מחדש במלחמת ששת הימים. קם דור חדש שמשעולי הארץ עבורו זה דבר טיבעי להלך בכל רחבי הארץ בבטחה ובגבורה ובטבעיות וגם קומה רוחנית חדשה נוספה לנו דור שהתורה הגואלת מהווה זרקור לפיד אש לפניו.

אבל ביום שמודים על העבר לא מתרפקים רק על העבר. בחסידות כתוב שבכל יום שקרה בו משהו מידי שנה באותו יום מתעורר הכח הזה מחדש מתעורר האור הזה מחדש. אנחנו לא רק מודים על העבר, אנחנו תובעים את העתיד. באנו לכאן כדי לשוב במלוא התוקף במלוא זקיפות הקומה לשכם עיר הברית. שכם זו העיר הראשונה אצל אברהם זו העיר הראשונה אצל יעקב כששב ארצה זו העיר הראשונה אצל עם ישראל כשהם שבים ארצה. עבורינו החזרה לשכם היא הדבר ההכרחי. כשיהודים לא נמצאים בשכם כשמפקירים את קברו של יוסף כשמפנים עורף לעבר שהוא העתיד שלנו רודפת אותנו תבוסה רודפת אותנו השפלה, רודף חולשה, וגם רודפים אותנו אפילו עד חיי נפש של יהודים יקרים כמו בניו ה' יקום דמו.
אנחנו לא שוכחים להודות על העבר אבל אנחנו תובעים שלעבר הזה יהיה השפעה על ההוה ועל העתיד שלנו.

עינינו חוזות, "ותחזינה בשובך לציון", הדרך לציון היא רחבה. היא כאן בשכם, היא בחברון, היא בבית לחם ומעל כולם בהר הבית שלצערנו הרב עם כל זה שהוא בידינו אנחנו לא מרגישים את היד הזו במלא תוקפה בדרך הראויה.
אנחנו המתכנסים כאן פונים כלפי שמיא ופונים כלפי עצמינו ופונים כלפי אחינו בית ישראל פונים כלפי שמיא מתוך תודה על מה שה' נתן לנו מתוך זה תפילה שה' יזכה אותנו להית נטועים נטיעה של קבע באדמתינו ולהתרחב עוד ועוד ועוד לרשת את הארץ ולהוריש את הזרים היושבים בה מכאן ע"מ שנהיה נטועים באדמתינו לנצח ומתפללים לה' שיסייע בעדינו ויתן תבונה לכל מי שבידו לפעול למען ירושת הארץ ומתוך זה תביעה כלפי עצמינו לרשת עוד ועוד, ומתוך תפילה ומתוך עשייה יזכה אותנו ה' שכל מה שזכינו עד היום מתוך מה שנפתח לנו מתוך הפתח שנפתח עד עתה יפתח פתח רחב יותר כפתחו של אולם עד שנזכה לראות ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים במהרה בימיינו.אמן."

רעיון טוב:להתחיל לפתח חפרפרות בסיטונאותמושיקו

הובא מאיפשהו ממרחבי הנט

 

פינויים המתמשך של תושבי היישוב היהודי החרב-והמתחדש חומש, תוך חילול שבת כפוי של המתיישבים והלוחמים שנאלצים לפנותם, לא יורד מהכותרות. לפעולות המחאה של חיילי חטיבת כפיר שעוררו הדים רבים, הצטרף לאחרונה לוחם מחיל השריון שבמשך תקופה שימש כ'חפרפרת' של אנשי חומש ודיווח להם על תנועת הכוחות המפנים.


השהות היהודית המתמשכת בחומש, הפכה מזמן לצנינים בעיני שר הבטחון אהוד ברק וצמרת הפיקוד בצה"ל. מעת לעת מפנה הצבא את היהודים הנאחזים מזה מספר שנים באדמת חומש, ברוב הפעמים – נעשה הדבר בשבת.

 

הפינוי האחרון תוך חילול שבת, היה לפני כשלושה שבועות, על ידי גדוד 'קדם' של פיקוד העורף, שבפיקודו עומד תושב היישוב עלי שבבנימין ובוגר המכינה. וועדת המשנה לענייני איו"ש, של וועדת החוץ והביטחון בכנסת קבעה לפני כארבע שנים, כי אין לפנות את אנשי חומש בשבת, אך נראה כי בצה"ל ובמשטרה ממשיכים לצפצף על ההחלטה.

 

כמו אותם חברי הכנסת, כך גם חייל בגדוד 82 של השיריון, שתפס את גיזרת חומש לפני הגדוד של פיקוד הערוף, הבין שמדובר בחילול השבת מיותר, שנכפה גם על חבריו הלוחמים שנאלצו לפנות את תושבי חומש בחוסר רצון מופגן.

 

הלוחם, שמילא תפקיד בחפ"ק הגדודי, נהג לקיים שיחות טלפון קבועות עם תושבי חומש בכל יום שישי בשבוע, בהן מסר להם מידע שיעזור להם להתחמק מהצבא ולשהות בחומש במהלך השבת. "החייל הבין שאם פיקוד הגדוד יחשוב שאין יהודים בחומש, הדבר יצמצם באופן משמעותי את חילול השבת, הן כלפי האזרחים והן כלפי החיילים", הסבירו לקול היהודי תושבי חומש. בשל תפקידו בחפ"ק הגדודי, ידע הלוחם להעביר מידע מדוייק לתושבי חומש, ואכן, שוב ושוב חזרו הכוחות בידיים ריקות, ללא שהצליחו לעצור איש מתושבי היישוב.

 

באורח מקרי נחשפה 'החפרפרת', לאחר מספר שבועות, כשבאחת הפעמים בהן התקשרו אנשי חומש לחייל בזמן שנהג בג'יפ, ומי שענה לשיחה היה מפקד הפלוגה שלו.

מי מתנדב להתחפרפר?בתותי
אני מוכנה להתחפרפר ביס"מ..אלירז

מי בא איתי?

אניבתותיאחרונה

אולי

נראה אם יהיהה לי מתי....... (אני בבגרויות של י' עכשיו)

מ"הקול היהודי".אהוד
לא בושה לכתוב שהעתקת מרוטרחשבון
היום הייתי במצפה יוסף....ירון קורצן

והיה פשוט נדיר ומחזק!!! וגם הייתי בהופעה של שולי רנד המלך!!

שכוייח.. עכשיו זה מבצע חבר מביא חבראלירז

לפעם הבאה  שתדע

חובה עליך להביא מישהו

חחח באתי עם כל הישיבה איזה 30 40 חברהירון קורצן
אז פעם הבאה 60-70שמוליק פיין

בס"ד

 

כל המרבה הרי זה משובח!!

או חיצים או נחליאל!חשבון

כי היה שם 2 הישיבות האלו.

 

אם אתה מאשר אתה עשית אאוטינג לעצמך. זכותך להכחיש [אולי היה עוד ישיבות].

גמאני הייתישמני כחותם

הייתי עם המשפחה

אומנם לא הצלחתי להיכנס לקבר יוסף כי היה באלגן אבל לפחות זכיתי להשקיף על מקום קבורתו.

ירון!! פיפהפה!! שכוייח!!אלירזאחרונה
פינוי במיגרון ועלי עיןyosef13

אבי רואה אמר אתמול לאנשים בבנימין, 

שהצבא מתכנן להרוס בימים הקרובים 3 בתי אבן במיגרון ואת גבעת "עלי עין"

ומה הוא מתכוון לעשות בנוגע לזה ?הרבי מיאוטו
לסייע כמובן...ארץ הקודש

הכוונה בפינוי...(למגרשים)

חבר'ה - לתגבר נוכחות.. זקוקים לכם..אלירז

אגב - מגרון? או רמת מגרון...? - זה משנה!!

ברמת מגרון אין עדיין בתי אבן.אמא אדמה

והאמת היא שגם במגרון אין באמת... אאל"ט יש שם בתים מצופים.

.

הבית של הראל הוא בית אבן.אהוד
אהה.אמא אדמה

אבל מן הסתם מה שרוצים להרוס זה את הבתים החדשים יותר שקמו לידו בשנה האחרונה.

.

את של הראל, ועוד 2 מבנים.אהוד
^הוא גם בנייה קלה מצופהקטיף שנית
יש 4 בתים ב"שכונת הבתי קבע" ועוד 2 של הראל והלוירמ"ג

דווקא ישול להיות מגניב פינוי שם, לא?

<צ>

אחת המיגרוניות בבתים החדשים אמרה לי פעם:אמא אדמה

"אם יום אחד יבואו לפנות אותנו אנחנו לא נעשה בעיות, פשוט נצא.
אבל אם תירצו להיכנס לבית ולהיאבק עליו במקומנו - אנחנו נרשה לכם..."

.

מזל <צ>אלירזאחרונה
ריקודגלים !!!אנונימי (פותח)

באיזה שעה הריקודגלים היום מאיפה והאם יש את קו 1 ממרכזית ?

תודה ויום טובב !

הנה רשימת הקווים:שמוליק פיין

 

בס"ד

 

מירושלים,תחנה מרכזית לגבעת התחמושת
בתאריך 01/06/2011

  •   קו 26 אגד , מ10:08 עד 15:38 כל 30 דקות 16:38;
  •   קו 25 אגד , 10:12 10:32; 10:42; 11:02; 11:12; 11:32; 11:52;
  •   קו 8 אגד , מ10:13 עד 19:49 כל 12 דקות 20:04; 20:19;
  •   קו 68 אגד , מ10:14 עד 13:14 כל 10 דקות 13:22; 13:30;
  •   קו 45 אגד , 10:21 10:51; 11:21; 11:41; 12:02; 12:17;

 

תודה רבה ועוד שאלה..=] איזה אוטובוס מגיע לאנונימי (פותח)

לאיפה שהבנות נפגשות (מלון נובוטל,עץ הזית) ממרכזית ..?

תודה רבה רבה !

כנ"ל ^אנונימי (פותח)אחרונה

ב"ה ובהשתדלות

 

למישהו יש מושג?

יום ירושליםמושיקו

בו צריך להודות לה' על הניסים שלמרות שהותקפנו ידי כו"כ צבאות וכו' וכו'

 

אך בעיקר צריך להודות, שלמרות שלמשה דיין ושות' לא היה תוכניות לכבוש את ירושלים, ולא היה תוכניות להשאיר אותה בידיים יהודיות ובקיצור שה' סיכל את כל מחשבות היהודים ובזכות זה ירושלים מאוחדת.

 

רק נשאר להתפלל שיסכל את מחשבותיהם גם בימינו אלה

וכידוע בעצמאות לא שלחו מספיק נשק לי-ם - הפקירו אתחשבוןאחרונה

ירושלים לירדנים!

תמונות מגאון הירדן>>שמוליק פיין

בס"ד

 

הבטחתי וקיימתי..ותודה רבה רבה לאלירז שהראתה לי איך להעלות תמונות וסבלה את ההצקות..

 

 


 

^^

שוקי הכלב..

 

 

^^

הבית הראשון בגאון..

 

 

^^

ומזווית אחרת..

 

 

^^

חולבים את אחת העיזות..

 

 

^^

שקיעה מהגאון..

 

 

^^

תחרות חמורים..

 

 

^^

נוף מהדרך לגאון..

 

 

^^

עבדכם הנאמן..

 

 

איזה יפות[=מרב.

זכית!

איזה תמונות יפות!!דאץ

נראה מקום דיי מהמם..

באמת זכות! שמוליק הצדיק!!אלירז
וואי איזה תמונות יפות!אביה7

יישר כח
 

זה ממש גורם לי חשק גם להקים\ליישב מאחזים!

הלוואי שהיו מרשים לי!!!!!! 

אביה, גם לי לא מרשים.מרב.

את באה להקים איתי את גבעת האסורים?

 

לפחות הם כן מרשים להגיע למקומות שכבר קיימים, ובתנאי שזה לא מסוכן, עדיף כמה שפחות טרמפים [כה בטח... נראה אותם מגיעים לגבעה בלי טרמפ XD גם עם טרמפ א"א להגיע..], אין שם סכנה של פינוי מידי וכו' וכו'...

לגבעה בבית אל הם מרשים לי ללכת עד היום, סתם כי אינלהם מושג מה הערבים יש"ו עשו שם..

ושוקי שיא החתיך(=מרב.
את עוד יחסית במצב טוב-אביה7

לי לא מרשים כ-ל-ו-ם-!
כי זה ממש מסוכן, ואמא שלי דואגת בלה בלה,

ובכלל אם היא רק תשמע שהעזתי לחשוב על טרמפים......

זה ממש מתסכל! עצבני

 

אבל יש לי עוד שנתיים עד שאני אהיה בת 18 ואז אני אוכל לעשות מה שבא לי חושף שיניים

נקווה שעד אז אני אצליח לשכנע קצת, ולעזור גם בדברים אחרים..

גיל 18 לא פוטר מכיבוד הורים..אבלאלירז

בעניין ארץ ישראל את לא נדרשת לכיבוד הורים..

אני יודעת,אביה7

אבל אמא שלי אמרה שאחרי גיל 18 אין לה בעיה שאני אלך לגור בגבעות, עכשיו היא לא מסכימה..

חוץ מזה שבכיבוד הורים חייבים להקשיב רק לדברים שקשורים להורים (לדוגמה לסדר את הבית, לעזור להם בקניות וכו') אבל בדברים שקשורים לחיים שלי בלבד אני יכולה לבחור לבד ולא חייבת להקשיב להם!

לא נדרשת?אוהבת את אבא

את מעמידה חובת ארץ ישראל מול חובת כיבוד הורים.

זה לא שהיא חיה בחול ורוצה לעלות ארצה וההורים לא מסכימים שכאן יש אפשרות של חובת ארץ ישראל.

 

זה עניין אחר, לדעתי.

זה תלוי בסיטואציה - מי, כמה, מתי..אלירז

להבהרות- פני אל הרב דוב ליאור שליט"א.

יצא שו"ת דבר חברון חלק ג'שי"מאחרונה

ושם יש תשובות מפורשות של הרב ליאור בענין כיבוד הורים בעניני רשות וכן הרבה תשובות בעניני ארץ ישראל.

איזה יופי!!!! שכוייח!!lior3
שמוליק אין עליך!!!דניאלה .ד.
בתחרות חמורים - זה בניהו?אריאל דוד
מה זה?מאחורי הקו

נראה כאילו העיזה שלכם נותנת שוקו חיוך

אשריכם.. כל הכבוד..

כמעט..חלב..אולי בימות המשיח מי יודע..שמוליק פיין
שימו לה קקאו בתערובת..אלירז

אלא אם כן אתם יוצאים למרעה...

ואז פשוט צריך לדאוג לייבא זרעי קקאו ולשתול..

שלנו... שלכם.. שלנו... שלכם....צעיר רענן

משום מה זה נראה פה מאז שהקימו את E1 יש ויכוחים למי הוא שייך לנוער מעלה אדומים או לחבר'ה מ"הגבעות" "שלא קשורים" למעלה אדומים...

תגידו מה עובר עליכם? אני לא מבין, האם זה תחרות? אי אפשר לעבוד ביחד?

יש פה קנאה שמסתתרת שקשה להודות שהחברה ממעלה אדומים לא היו מספיק כריזמטים?

אז מה מי הקים?

אז מה מי גר לייד?

אז מה???

ארץ ישראל של מישהו מכם, ולא יש את הפרבילגיה עליה? ציטוט חופשי: " פשוט בושה שלא עידכנו את נוער מעלה אדומים"... מישהו צריך לעדכן? חייבים לכם משהו? הגבעה הזאת של מעלה אדומים כי היא לייד מעלה אדומים????

אפשר לעבוד בשיתוף כוחות, יותר יעיל, יותר חכם יותר מקרב את הגאולה...

 

לעניות דעתי.(תקנו אותי אם אני טועה...)

זה בכוונה בנושא חדש?שמוליק פיין

בס"ד

 

חוצמיזה שאם אני לא טועה סעדה ביקש סליחה אז סתם חבל..

כתבו גם שהוא לא כתב את זה...צעיר רענן
צעיר רענן נשמה.. הדברים נכתבו בשרשור ההואאלירזאחרונה

נראה לי שמספיק חבר'ה התעצבנו ונכנסו בעניין

ואלו שאחראים לאמירה שינו דרכם באופן מקסים ומפתיע..

 

נראה לי שיש כאן משום הזכרת עוונות ראשונים

זו הסיבה לנעילה..

אתה או אחרים מוזמנים לחלוק עליי באישי ולהסביר

אם תהיה בזה תועלת -אשמח לפתוח

שכוייח צדיק!!

 

יום ירושלים זה הזמן לעלות להר הבית - להפיץמנחם בן דב

יום ירושלים זה הזמן לעלות להר הבית

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/30/10/34-Iwt2hRiNDM.png
ביום ירושלים עולים להר הבית

 

קומו ונעלה אל הר ה' : תנועות המקדש קוראות לציבור לעלות להר הבית ביום ירושלים | לשפוח שיח לפני בורא עולמים במקום מקדשנו סמוך ונראה לקודש הקדשים | כי ביתי בית תפילה יקרא


תנועות המקדש יציבו מדריכים מקצוענים חינם בכל מהלך היום

הר הבית זמני פתיחה ליום ירושלים: בוקר: בין השעות 7:30 עד 11:00 צהריים: בין השעות 1:30 עד 2:30

יש לטבול לפני העליה להר הבית, לנעול מנעיל יום כיפור (לא עור) ולהצטייד בתהודת זהות.

הכניסה להר הבית היא חינם ללא תשלום ואין צורך בהרשמה מראש

 
להדפיס ולהפיץ
 
http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/30/10/32-sAWHAhs8Vp.png
 
המודעה שפורסמה | להגדלה לחץ / הקלק על התמונה 
 
אני לא מפיץ דבר כזה.יזהר

סלח לי, משפט כמו "יש לטבול במקוה לפני העליה" נראה לך מספיק? ככה, בחוסר אחריות משווע קוראים לציבור הרחב לעלות להר הבית בלי הדרכה בסיסית? מה עם הלכות חציצה?

 

נכון שכרת כבר אין פה, כי בד"כ אין חציצות מדאורייתא, אבל בכל זאת, לא עושים דברים כאלה.

ואם אני ידאג שיתקנו לך, תפיץ?מנחם בן דב

או שזה סתם תרוץ?!

בודאי, בעז"ה.יזהר
מתוקןמנחם בן דב

צבעוני

20110529003556.png

 

שחור לבן

20110529003922.png

באותה מידה, אל תעודד זוגות חילוניים\ מזרוחניקים להרכס רמת מגרון

תחתן.

יום ירושלים זה הזמן לעלות להר הביתמנחם בן דב

יום ירושלים זה הזמן לעלות להר הבית

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/30/10/34-Iwt2hRiNDM.png
ביום ירושלים עולים להר הבית

 

קומו ונעלה אל הר ה' : תנועות המקדש קוראות לציבור לעלות להר הבית ביום ירושלים | לשפוח שיח לפני בורא עולמים במקום מקדשנו סמוך ונראה לקודש הקדשים | כי ביתי בית תפילה יקרא


תנועות המקדש יציבו מדריכים מקצוענים חינם בכל מהלך היום

הר הבית זמני פתיחה ליום ירושלים: בוקר: בין השעות 7:30 עד 11:00 צהריים: בין השעות 1:30 עד 2:30

יש לטבול לפני העליה להר הבית, לנעול מנעיל יום כיפור (לא עור) ולהצטייד בתהודת זהות.

הכניסה להר הבית היא חינם ללא תשלום ואין צורך בהרשמה מראש

 
להדפיס ולהפיץ
 
http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/30/10/32-sAWHAhs8Vp.png
 
המודעה שפורסמה | להגדלה לחץ / הקלק על התמונה 
 
פעם עלית להר הבית?מנחם בן דב


הרב אליהו זצ"ל ויבל"א הרב עובדיה יוסףלפרוש כנפיים

אוסרים על עלייה להר הבית ויש עוד רבנים אז כדאי שכל אחד ישאל את הרב שלו מה הוא אומר בנידון.

יום טוב!!!

הרב שלי אמר לי לא לעלותבתותי

להר הבית

הרב אליהו זצ"ל התיר לעלות להר הבית!מנחם בן דב

דעתו של הרשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א

 
.
להגדלה לחץ על התמונה
 

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/29/79/05-2znGMOacb4.png

מכתב המקורי בכתב ידו של הרב מרדכי אליהו
להגדלה לחץ על התמונה

 
> למכתבים נוספים מהרב מרדכי אליהו
אבל לי אמרו לאבתותי

כי אני נערה וזו בעיה עם המקווה או משהו כזה......

אם תרצי חזק מאד תוכלי לעלותמנחם בן דב

בעקרון חובה לכל אדם לטבול במקווה לפני העליה להר הבית, לנערות לא נשואות, המנהג הוא שהם לא הולכות למקווה. מכל מיני סיבות. כך נוהגים.

 

2. אבל יש אפשרות גם לנערה, לטבול בים או במעיין או בנחל, ואח"כ לעלות להר הבית.

 

אם תרצי חזק מאד תוכלי ללכת לים ולטבול כדין ואח"כ לעלות להר הבית

 

הלכות עליה להר הבית לבחורות ורווקות

אני אבדוק עם הרב שליבתותי

בכל מקרה יישר כח לכל ההולכים והמארגנים

תשאל את הרב שמואל אליהולפרוש כנפיים

לפני שאתה מראה דברים שהם לכאורה ברשותו של הרב אליהו זצ"ל

הרב אמר כמה וכמה פעמים שאסור לעלות להר הבית.

הרב שמואל אליהו גם מתיר לעלותמנחם בן דב

הוא עונה כך לכל מי ששואל אותו

 

ראה כאן גם תשובה שלו באתר כיפה: http://www.kipa.co.il/ask/show/30313

אם אתה מארגן אוטובוס מהיישוב שלך אתה מקבל 500 ש"חמנחם בן דב

זה בכלל לא קשה:

 

1. נעצב לך מודעה חינם

2. תצטרך לפרסם חזק ביישוב, ולרשום אנשים שפונים אליך

 

לא קשה בכלל

האמת שזה פשוט מבלבל...אנונימי (פותח)

פורסמו בעלוני שבת לפני פסח גילויי דעת של ת"ח נגד עליה להר הבית, ואותם ת"ח מוזכרים בקרב תומכי עליה להר הבית כתומכים לעלות...

גוף ידוע שמתנגד לעליה להר הבית פרסם דברי שקרמנחם בן דב

בשם רבנים שכתבו בכתב ידם שמותר לעלות להר הבית. כדוגמת הרב אליהו וכדוגמת הרב קוק זצ"ל שכתב בספרו משפט כהן שמצווה לבנות את בית המקדש בימינו ועוד

תעשה טובה תבדוק בין השורות בלי הדגשלפרוש כנפיים

הרב אליהו זצ"ל כתב בפרוש רק אם יעשו מחיצה או ב מקדש מעט במקום המותר רק אז יהיה מותר לעלות ובמקום לכתוב מה שנח לך תשאל את הרב שמואל אליהו שליט"א שהולך לפי אביו הרב אליהו זצ"ל.

שלא תכשיל אחרים ח"ו.

רק אם נעלה לשם נוכל לעשות מחיצהמנחם בן דב

ולבנות בית מקדש מעט

 

אי אפשר לבנות מבחוץ עם רגל מצילה!

 

2 . קראתי שוב את המכתב, והרב לא מתנה את העליה להר הבית בזה, אלא הוא כותב לאגודה ההיא שעליה יוטל לשמור שבני ישראל יכנסו אך ורק למקומות המותרים ושעליהם לתחם תחומין ולבנות בית מקדש מעט. וכו'.

 

הוא לא כותב שזה תנאי בעליה להר הבית!

 

3. שאלתי את הרב שמואל אליהו והוא מתיר ראה כאן תשובה שלו באתר כיפה: http://www.kipa.co.il/ask/show/30313

כתבת שפעם עלית בהסעה מאורגנתמנחם בן דב

מאיפה ארגנו את זה?

 

אם מהיישוב שלך ארגנו, אזי סימן שזה כן אפשרי.

 

ואני לא מדבר כעת על יום ירושלים ספציפי כיון שכבר לא תספיק לארגן כ"כ מהר. (צריך לפחות שבועיים לפני)

היה קבוצה של חב"ד שעלתה להר הבית?מנחם בן דב

הייתכן?!

אולי חב"ד ארגנו הסעה לירושליםמנחם בן דבאחרונה

סתם לירושלים

אתר חדש מעניין ממליץ!!!אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך כ"ז אייר תשע"א 03:33

הפכתי את הקישור ללחיץ...

 

http://www.israeldefense.co.il/

חבר, רימון חוסם.יצחק'ל
יצחק'ל הרימון שלי לא חסם..אלירז
ושלי כןבתותי
שלי גם...אריאל דודאחרונה
שאלהאנונימי (פותח)

ב"ה ובהשתדלות

 

שלום חבר'ה,

 

האם יש למישהו מושג מתיי מתחיל מצעד ריקוד הדגלים

ביום ירושלים הקרוב? (רביעי).

וגם: מאיפה יוצאים ואיפה צועדים בסוש"ד?

 

בתומ"ר.

בעז"ה בארבע, מגן סאקר. נראלי..אחת מהשומרון

 

ומה זה קשור לפורום?די"מ
>>>מרדכי

בנים: מהמטה הארצי 

בנות: ע"י מלון נובטל, עץ הזיית


וזה באמת לא קשור לפורום!!!!!

ירושלים מחוץ לפורום?אנונימי (פותח)

ב"ה ובהשתדלות

 

סליחה, לא ידעתי.

חס ושלום.. יש קצת קשר לפורום..אלירז

זה פשוט לא פעילות שקשורה במאבק על ארץ ישראל.. 

אבל זה בסדר לשאול את זה כאן..

אלירזאלעד

גם ירושלים נאבקת על יהדותה.

 

זה קשור לפורום לא פחות (ואולי יותר) ממאבקים על מאחזונים

מסכימה... (=אלירז
כל הכבוד לאלירזבתותי

שמסכימה עם התוכחה של אלעד

זה תוכחה זה? אלעד
סוג שלבתותי

חיוך

לא התכוונתי להעליבבתותי

אלעד, צריך טישו? <צ>

 

בוכהבוכה

בתותי ואלעד - תודה לשניכם!אלירז
להציע גם לך טישו?בתותי

צוחק

זה לא קשור זה סתם מצעד שבו רוקדים עם דגל טמאדי"מ

פיכס

לדעתךנועוש=]]!!
אה ולדוב ולשאר~מישי~

הידעתם שהריקוד דגלים התחיל כאשר ביקשו ביום ירושלים לא לצאת עם דגלים לרחובות כיוון שהערבים לא מרגישים עם זה נעים ואז דווקא לכן כולם יצאו עם הדגלים לרחוב.
 

ואני אשמח לשמוע למה הדגל הוא טמא ולמה גאוה יהודית זה דבר רע....

^^^^^^^אביה7
או איך שהילדים אומריםבתותי

פיכסה-טיכסה

 

 

 

(סליחה על החפירות עם הילדים

אני ביבי-סיטר)

דוב^^^^^ צייוני ארור!!!אריאל דודאחרונה
להפך זה נראלי הכי מהפעולות הכי חשובות~מישי~

להראות נוכחות בירושלים ולהראות בגאוה שאנחנו פה ושום ערבי שמפריע לו לראות את הדגלים לא יוכל למנוע מאיתנו להסתובב בגאווה יהודית עם דגלים.

השנה , ברוך ה', הריקוד דגלים עובר במזרח ירושלים...ילדה רגילה

ככה שיש חשיבות גדולה להיות בריקוד דגלים- להראות נוכחות יהודית במזרח ירושלים....(למרות שעדיין יש בעיה צניעותית.... אין כ"כ הפרדה...)

אף שנה ריקודגלים לא באמת מופרד.. לצערינו..אלירז
כמעט כל שנה יש ניסיונות- אבל הם לא מוצלחים...ילדה רגילה
עד כמה אנחנו מוכנים ללכת נגד ערבים?~nhykb~

הרוב המוחלט פה שונאים ערבים, נכון? נכון! =) (ושימשיך כך..) 

 

השאלה שלי היא, עד כמה אנחנו מוכנים לעשות נגדם? 

 

נגיד, פעם חשבתי שצריך להרוג כל ערבי שיושב בארץ שלנו.. כי לכל ערבי יש פוטנציאל להיות מחבל.. 

 

אבל אז נתקלתי בילד ערבי מחינוך מיוחד.. שביננו? לא יכול להזיק לאפאחד. וגם, הוא ילד באמת באמת חמוד. 

 

וכשהכרתי אותו (במשך טיול של יומיים), לא ידעתי בהתחלה שהוא ערבי, הוא סך הכל היה נראה ילד חמוד בן 5.. ואז כשקלטתי שהוא ערבי- זה ממש הפריע לי. 

 

כי אני כ"כ רגילה לשנוא ערבים, להאמין בזה שכל ערבי חייב למות.. 

 

ויום אחרי הטיול, היה את הפיגוע דריסה בת"א ומישהי כתבה בפייסבוק "שכל הערבים ימותו".. וביום רגיל, הייתי לוחצת "לייק". אבל פתאום, היה לי קשה (למרות שזה סך הכל לחיצה קטנה) ובסופו של דבר לא לחצתי. פתאום התחלתי להרגיש פחות ימנית ממה שאני.. כי אני חושבת שיש ערבי חמוד.

 

מצד אחד- הוא ערבי. מצד שני- הוא ילד קטן שלא יוכל להזיק גם כשהוא יהיה יותר גדול.. 

 

אז מה אתם אומרים? עדיין צריך לשנוא אותו? עדיין צריך לשנוא את כולם, בהכללה? 

 

נראלכם זה הגיוני שאני יחשוב שהוא כזה ילד מתוק? 

 

אוף. 

^^^^ טרנספר גם למי שהוא לא גר תושבקחו עמכם דברים