מי שקורא עולם קטן בטח ראה שב"רשות הדיבור" כתבו משהו על "עבודה עברית או גזענות" מי שיכול לשלוח לזה תגובה זה ממש חשוב(רוצים שהמערכת של עולם קטן תהיה מפוצצת במכתבים בעד עבודה עברית.)אשריכם לגמרי.
אתם/ן בענין של עבודה עברית?חילא דמשכנא
למי שלא הבין הכתבה היתה נגד עבודה עבריתחילא דמשכנא
מי כתב נגד עבודה עברית?כפ"ד בנשמה
לא היתה כתבה, מישהו כתב תגובה ב'רשות הדיבור'.AEB
מי שיכול להביא לי את זה אני אשמח!!420mal
מה?? ברצינות?? למה הם פירסמו את זה????אוריין
עבודה עברית-תהיו שותפיםחילא דמשכנא
אשריכם לגמרי!!!
שכל אחד יכתוב חויות ממה שהוא עשה לעבודה עברית.חילא דמשכנא
הנה המקור -צילמתי את התגובה שבעולם קטן...The yehudi
קראתי את זהכפ"ד בנשמה
לכ"ד בנשמה: זה גזענות ואנחנו גאים בזה. כל מי שהואחילא דמשכנא
הכתובת היא:www.avoda-ivrit.orgחילא דמשכנא
tbh kt cyujv/חילא דמשכנא
סליחה- שחכתי להעביר מאנגלית לעברית...חילא דמשכנא
יש כל מיני סוגים של גזענות...אמא אדמה
לעומת זאת, יש "גזענות" כמו של עם ישראל. עם ישראל הוא העם הנבחר ומתוקף היותו כזה יש לו חובות רבים יותר משל שאר אומות העולם (תרי"ג מצוות לעומת שבע מצוות בני נח).
"גזענות" כזו, כמו של עם ישראל, מובילה לתיקון העולם ולא לשפלות מוסרית כמו הנאצים ימ"ש.
חשוב לציין את ההבדל כי ניתן להתבלבל חלילה ולחשוב שעקב היותינו חלק מהעם הנבחר, יש לנו זכויות במקום להבין שמדובר בחובות... (הזכויות הן רוחניות)
ולעניין העבודה העברית: לא נראה לי שיש בזה צד של גזענות. זה כל כך טבעי ונכון שלא לתת לאוייבים פרנסה (וכן לתת לאחים).
סתם שתביני...כפ"ד בנשמה
תודה רבה אחי!!!!420mal
הקפצהחילא דמשכנא
תיקון להתחלה-זה לא שאלה אם אתם בענין של עבודהחילא דמשכנא
שכוייח!תפוזה 1
לפי דעתי הבעיה של הבנאדם הזה זה בהגדרות למיליםsara139
*אבל* לפעמים מה שנראה לנו כגזענות זה בכלל לא גזענות והתורה אפילו מעודדת את זה
לפעמים אם מתחילים איתך אתה צריך להחזיר למרות שזה מלחמת אחים....
לפי דעתי הבעיה בעם שבם בכלל לא יודעים מה ההגדרות של *ההלכה* לגזענות, מלחמת אחים וצריך לעשות הסברה לעם מתי מותר וכו'...
לא מש הבנתי מה כתבת אם תוכל להסביר...חילא דמשכנא
שכל אחד יכתוב משהו שהוא מקבל על עצמו לעשות למעןחילא דמשכנא
לקבל,אבל לא בהבטחה אלא בהישתדלות לקיים.א"ר יצהר
ב,לעלות כמה שפחות על אוטובים בגלל ש-כ-ו-ל-ם מעסיקים ערבים. רק במקרה שאי אפשר אחרת אז לעלות.
ג,לשאול תמיד אם מעסיקים ערבים ולא להרגיש לא נעים עם זה ולא להשתפן.
ד,לספר\להסביר\לומר לאנשים ולהעיר את העניין.
ה,לעבוד במוקד עבודה עברית.
בעזרתו יתברך ובהישתדלותנו נצליח בכל מעשה ידינו אמן.
יומרשים יבנה המקדש!
אשריך לגמרי!!!חילא דמשכנא
רק רציתי להקפיץ, ולהגידאוריה שמחה
...-מתנחל גאה.
מעשה שהיה.. השבוע הייתי בירושלים-רעב, ניכנסתי לכמה וכמה חנויות כולם אבל כולם מעסיקים ערבים.. בייאושי (אין יאוש!) הלכתי לתחנת אוטובוס, -ובדיוק ראיתי קיוסק של בנאדם דתי-(למעוניינים-ליד משרד הפנים ברחוב שלומציון המלכה--קיוסק שצמוד לכניסה)-לא מעסיק ערבים קניתי קולה ותחי נפשי..(= קצת מסירות נפש לא תזיק! (הנהג של האוטובוס היה דתי!!!)
...-מתנחל גאה.
מעשה שהיה.. השבוע הייתי בירושלים-רעב, ניכנסתי לכמה וכמה חנויות כולם אבל כולם מעסיקים ערבים.. בייאושי (אין יאוש!) הלכתי לתחנת אוטובוס, -ובדיוק ראיתי קיוסק של בנאדם דתי-(למעוניינים-ליד משרד הפנים ברחוב שלומציון המלכה--קיוסק שצמוד לכניסה)-לא מעסיק ערבים קניתי קולה ותחי נפשי..(= קצת מסירות נפש לא תזיק! (הנהג של האוטובוס היה דתי!!!)
לא קונים גם ממאפה נאמן!מתנחל גאה.
בלי קשר מאפה נאמן סיפק תאוכל בגירוש.. מי שיכול להדר ולא לקנות אצלהם יבורך..
יש אנשים שלא מבינים את זה בכלל!חסידת בן זמרה
לא מספיק לא לקנות.א"ר יצהר
בשביל להכניס לאנשים את העניין לראש וכדי לגרום לשינויים צריך להכנס לחנויות ולשאול,גם אם אתם יודעים שהם מעסיקים ערבים,תשאלו.
אתם אולי לא יודעים ואולי זיכרוני קצת בגד בי אבל אם אני לא טועה סנטר 1 אמרו שאם ירד אחוז אחד של מכירות בגלל שהם עובדים בשבת (נראה לי.יכול להיות שזה בעניין הערבים ואני התבלבלתי.) אז הם יפסיקו לעבוד בשבת!
קולטים? אחוז מכירות א-ח-ד-! לא יותר מזה.
אם כולם ידעו שלא קונים אצלם בגלל דבר מסויים,אז הם ישנו אותו.
ב"הצלחה רבה לכולנו יומדהים יבנה המקדש!
עשינו בדיקה בשוק מחנה יהודה, ורוב מוחלט של החנויותAEBאחרונה
יש מאפיה טיפה לפני השוק (אחרי 'עץ חיים') שלא מעסיקה (לדבריהם) ערבים.
פיצוח מורנו אמרו לנו שהפם לא מעסיקים ערבים.
נזכרתי פתאום...כשהיינו בכיסופים כמה אנשים...כפ"ד בנשמה
חזרתי לפורום אחרי שבוע וחצי - המחשב היה מקולקל....ימין אמיתי
בס"ד
חזרתי לפורום לאחר שבוע וחצי - ההפסקה הייתה עקב כך שהאינטרנט התקלקל - אז שלום לכולם...
התגעגענוהכהניסט הנודדאחרונה
שבת בנים ב מאחז 'הרחיבי'!!!מתנחל גאה.
בע"ה ית'!
השבת תתקיים שבת במאחז הרחיבי! באו! לבנים בלבד!!!!
תיהיה אחל'ה שבת בע"ה תישאלו תבנות שעשו לפני שבועיים איך היה!.
עלות השבת 20 ש"ח לכיסוי ההוצאות! אשריכם!
לפרטים-052-646-25-94 אפשר למסר"ש לי,
לבנות--אוריה שמחה
מי מגיע?קוקואחרונה
עולים ובונים בשער המזרחmavetlaaravym
סיור התחברותmavetlaaravym
![]() | |
0542266375 שבת שלום! | |
יש פה את המגנט החדש של מוקד עבודה עברית כולםחילא דמשכנא
צריך רק להדפיס ואז לצלם (אפילו בשחור לבן)ואז לחלק.חילא דמשכנא
אנחנו לקראת סוף החופש.אנונימי (פותח)
לקראת סוף החופש,הרבה בני נוער נמצאים עכשיו בחופש ונמצאים בביתם וזמינים להגיע לכל מקום.
אני מציע,לפני שנגמר החופש,יש לנו את זמן להשתמש בכוח העצום הזה שיש לנו,ולעשות משו גדול.
למשל היום העלייה לקרקע במזרח ירושלים,יכולנו לעשות את הדבר הזה עצום וגדול.ולא משו קטן
להראות את כוח,לפני שהכוח יחלש.
מאמר של הרב מלמדמעוז אסתר
מאמר של הרב זלמן מלמד בנושא העתקת ישוב
מתוך העיתון בשבע
קראתי את בירור ההלכה שנכתב בעניין מה שקרוי הסכם המאחזים. אך לענ"ד הראיות שהובאו אינן נוגעות למצב הנוכחי בו אנו נמצאים, וממילא המסקנות צריכות להיות אחרות.
במאמר הובאו דברי מו"ר הרב שפירא זצ"ל שבמקום שמסירות נפש אינה מונעת את העבירה - אין דין מסירות נפש. ומזה הוסק שכיוון שהממשלה נחושה בהחלטתה להרוס יישוב ואין בידינו למנוע את הריסתו, אין אנו מצווים למסור את הנפש, ויש מקום למשא ומתן כדי להציל מה שניתן להציל, והראיה מר' יוחנן בן זכאי שאמר תן לי יבנה וחכמיה.
גם ריב"ז לא ויתר
אילו הדיון היה על מקום יישוב אחד, ועומדות לפנינו שתי אפשרויות: האחת למסור את הנפש על אף שהיישוב בוודאי ייחרב, והשנייה לא למסור את הנפש ולהציל את שניתן להציל, יש מקום לדון האם יש ללמוד ממעשה ריב"ז. אך המציאות היא אחרת.
א. המאבק על יישוב אחד, גם אם לא יצליח למנוע את החרבתו, ככל שיהיה נחוש יותר בגבולות האפשר, יש סיכוי סביר שימנע החרבת יישובים אחרים.
ב. גם אם נניח שאין אפשרות למנוע החרבת יישוב, ואזי אין חובה למסור את הנפש אם בלאו הכי נעשית העבירה, עדיין יש חובה למחות להתנגד ולהיאבק בכל החריפות כדי לבטא שאין אנו מסכימים לעבירה זו.
ג. גם אם נאמר שאין חובה למסור את הנפש, אין ללמוד מריב"ז שמותר לחתום על הסכם שיש בו ויתור על משהו מארץ ישראל שיהפך לשממה, על מנת למסרו בעתיד לנכרים. ריב"ז לא עשה משא ומתן, הוא לא ויתר על ירושלים ח"ו, לא היה לו מה להציע, הוא לא יכול היה לשכנע את הלוחמים להיכנע. ריב"ז רק ביקש שלא יהרגו את כולם ו"תן לי יבנה וחכמיה". זה לא היה תמורת ויתור על משהו, וח"ו לומר עליו כדבר הזה שהסכים לוותר על ירושלים. אפילו שהיה במצב של חוסר ברירה, הוא לא הסכים לשום ויתור, רק ביקש בקשה.
אבל על ויתור על חלק מארץ ישראל בהסכמה, על מנת לקבל חלק אחר בארץ, ואף אם וכאשר לא יסכימו לוותר יפסידו את הכול - על זה התקיים דיון בין חכמי ישראל בשנת תרצ"ז. ומו"ר פסקו שאין לוותר. הרב חרל"פ זצ"ל אמר: עדיף לקצוץ את היד ולא לחתום על ויתור, ומו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל חזר על הדברים, ועוד רבנים גדולים וביניהם הרב עמיאל שאמר: ויתור קבוע על מצווה, על כל מצווה, מחויבים למסור את הנפש ולא לעקור אותה.
ואמנם היו גם דעות אחרות, אך זו דעת רבותינו הגדולים שקיבלנו אותם עלינו. ומו"ר הרב צבי יהודה אמר שאין זה משנה מי הכופה עלינו לעבור על התורה, יהודים או נכרים. ובעלייה לחווארה עמד מו"ר והחזיק בגדר ולא הסכים לזוז, ואמר תירו בי, אף שהיו הצעות מצד הממשלה לתת מקום חלופי - לא הסכים.
עקירת יישוב, גם אם המקום לא ניתן לנכרים, אסורה כי יש מצווה שלא נניחנה שממה. וכל שכן אם זה נעשה מתוך כוונה למסור מקום זה לנכרים בעתיד.
על כן המסקנה מכל האמור היא, שמוטלת חובה על הרבנים לפרסם דעת תורה שיש איסור תורה לנטוש יישובים ולהחריבם. וכפי שמו"ר פרסם בקריאות 'למען דעת' ו'לא תגורו'. וחובה על כל מי שיש בידו - לפעול למנוע עבירה חמורה זו.
עד כאן הדיון העקרוני ההלכתי.
אך כיוון שהדיון התעורר סביב היחס למועצת יש"ע, המנהלת מו"מ עם הממשלה להסכם על המאחזים, אני רוצה להתייחס גם לזה. יש מקום לחילוקי דעות בין הנאמנים לארץ ישראל על הדרך הנכונה לשמור על ארץ ישראל בידינו. זו דרכה של תורה שיש בה דעות שונות, והדיון צריך להיות לגופו של עניין ולא לגופם של האנשים. יש לזכור שעיקר המאבק שלנו הוא נגד אלו הבאים לעקור את הישובים ולחלק את ארץ ישראל. ואפשר שיש מקום לשתי דרכים של מאבק נגד המחריבים, וכל אחד יילך בדרכו ומיניה ומיניה נגיע לתוצאות הטובות ביותר. מועצת יש"ע תלך בדרכה והחולקים עליה יילכו בדרכם. וכל זאת תוך הימנעות מהשמצות אלו את אלו, תוך הכרה שלשתי הדרכים יש אחיזה בציבור רחב, ולא ניתן לכפות דעה אחת על כל הציבור. אמנם מהלכי הממשלה נגד ההתיישבות מכאיבים ומצערים מאוד, וגורמים למתח במחנה הנאמנים לארץ ישראל, אך עלינו לנהל את המאבק בישוב הדעת ולא לתת לגורמים מבחוץ לקרוע אותנו, ולהפריד בינינו, בין נאמני ארץ ישראל לגווניהם השונים.
אני יודע שאנשי מועצת יש"ע יטענו שאם הם לא מייצגים את כל הציבור איך הם יוכלו לנהל מו"מ ולהבטיח הישגים, ולעומתם יאמרו החולקים עליהם שהמו"מ של מועצת יש"ע מחליש ופוגע במאבק ומסכן את הישובים. אך אבקש לקרוא את הדברים האמורים שוב ולהבין שגם על זה עניתי.
להודיע על הסירוב כעת
עליי להוסיף: כל הדיון תקף אם במציאות יהיה הסכם. אך אם לא יהיה הסכם ובכל זאת הממשלה תחליט לעקור את מגרון ח"ו, אזי רובם ככולם של הרבנים הגדולים סבורים שאין כל היתר לאזרחים, חיילים וקצינים להשתתף בעקירה. יש אמנם חילוקי דעות באיזה צורה עליהם להימנע מלהשתתף, האם להתחמק בתירוצים שונים או לומר במפורש: אני איני משתתף בעבירה חמורה זו. אבל רובם של הרבנים הגדולים, כולל רבותיהם של ראשי המכינות, דעתם ברורה והחלטית שאין להשתתף בפינוי ועקירה של יישוב.
ולאחר הגירוש והעקירה של גוש קטיף, המצב הביטחוני החמור בדרום והיחס המתנכר לעקורים, גם השכל הישר של אנשים הגונים מחייב לא להשתתף במעשה גירוש נוסף. על כן, מן הנכון שחיילים ומפקדים הגונים וישרים, וכל החיילים הדתיים, יאמרו כבר כעת למפקדיהם: תביאו בחשבון שאנחנו לא נשתתף בעקירת אחינו, לא ממאחז ולא מיישוב. אמירה זו חשוב שתישמע מראש, ויש סבירות מסוימת שאמירה זו של רבים, יכולה לגרום להרהור נוסף מצד הממשלה.
יש לזכור שכשלושים או ארבעים אחוז מהמפקדים הם דתיים. בלעדיהם כמעט לא ניתן להשתמש בצבא למעשה. יש להם את הכוח המוסרי לומר: אל תטילו עלינו את המשימה האסורה הזו, באנו לצבא ללחום באויב ולא באחינו.
חזק ונתחזק, ובטוחים אנו שלבסוף כל הארץ - לגבולותיה בתורה ובהבטחה לאברהם אבינו - כולה תהיה בידינו בגאולתנו השלמה ההולכת וקרבה.
תשעה באב תשס"ח - יש עליה לחומש , מישהו יודע?mavetlaaravym
חולצות של המסע.תירא-אל
בס"ד
אירגנו חולצות של המסע חוצה יהודה ושומרון. הן ירוקות, מדימה למעטה רשום 'טובה הארץ מאוד מאוד' ומאחורה יש ציור של גבעה ורשום שזה של המסע. יצא ממש יפה.
הוצאנו ממש מעט, אז כדאי לקנות מהר.
פרטים אצלי.
יש מצב להוציא עוד חולצות!בנדא מצוי!!
תוציאו עוד בבקשה!
הנה תמונות של החולצות!!!קוקו
***תירא-אל
נהרסה לי החולצה! איזה באסה!לוטמניה
כבר נהרס? עשית את זה מהר!קוקו
סתם חולצות זבל.לוטמניהאחרונה
"שטחים A ו B "ישה"ז=]
מדברים הרבה האותיות.. ובצבעים של קווים.. אני לא מצליחה להבין.. בבקשה תעזרו לי..
איפה זה שטח A?
איפה זה שטח B?
"הקו הירוק" מה הוא אומר?.. מזה בפנים בחוץ?...
תודה..
אני לא בטוחה-אבל נראה לי--אוריה שמחה
תתקנו אותי אם תעיתי!! אני לא כ"כ בטוחה..אוריה שמחה
הסבר:לוטמניהאחרונה
שטח B: שטח בשליטה פלסטינית על אזרחים פלסטינים ואחריות ישראל על אזרחים ישראלים.
תושבי כפר-סבא, דחוף למחר:פלפלתי
תושבי כפר-סבא, דחוף למחר:
משפט של רבקה מאירציק, דיסידנטית ימנית נוספת ששהתה במאחז, מחר (ד) ה' אב 6.8 בבית המשפט בכפר סבא, בשעה 11:30. לפני שמגיעים - להתקשר לבית המשפט 09-7474747
ולשאול, ליתר בטחון, היש שינוי במועד. כ-3 דקות הליכה מצומת רעננה, סמוך לתחנת האוטובוסים המרכזית בצומת רעננה, מאחרי המשטרה. לשאול כל מקומי היכן בית המשפט.
שמואל (זנגי) מידד, יושב ראש העמותה המשפטית "חוננו", מעיד: "אני יודע שבאמת מחזק אותה כשמגיעים לבית המשפט כשהיא שם."
מקsara139
למה לא מודיעים על דברים כאלה בזמן לימודים!?פעימה
ישלה כבר חצי שנה שם?
היא ב"ה השתחררה!!!בשמחה תמיד!
איזה נס!!!!!!!!!! הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדוחילא דמשכנא
ב"ה!!! איזה צדקת הבנאדם הזה!!פעימה
איזו מסירות נפש!!
ברוך מתיר אסורים! יששששששששששששששששששאורייןאחרונה
=] =] =] =] =] =] =] =] =]
מאחז הגיבוריםחברון בנשמה
כל מי שיכול\ה לבוא לשבת או סתם לביקור במאחז הגיבורים שיבוא חשוב מאוד!! המאחז פועל כבר 5וחצי שנים בערך.
יום טוב לכולם!
הסרטים שחייבים לראות!קוקו
מה הולך בעשהאל?אוריה שמחה
יפה מצידך שאת מודיעה!!!צופה מהצד2

שניה אחרי פתחו שירשור עלזה... נחמד=)=)אוריה שמחהאחרונה
על "אהבת חינם" שלא במקומהואלאד
על "אהבת חינם" שלא במקומה
להקדיש מחשבה להתבוננות אודות טיב הדרך והשקפת העולם
");
מיהו זה המטיל דופי וקובע כי פירוד הלבבות בתקופתנו נוגס בכל חלקה טובה? הנה, זכה דורנו לתשפוכת רבתי של אהבת ישראל ודיבוק חברים מה שלא זכו דורות קמאי! כשראובן ושמעון נפגשים כיום אין די ב"שלום עליכם"="עליכם השלום" מסורתיים, גם בלחיצת יד לבבית עדיין לא יוצאים ידי חובה, אפילו נשיקה ללחי אין בה די כדי להביע אהבה וחיבה. אך לאחר שתי נשיקות על שתי הלחיים בתוספת חיבוק בריא, רק אלה מבטאים את גודל הרעות והידידות.
פני שלוש שנים כשראינו וחזינו בחיבוקים רוויי אהבת ישראל בין כמה ממגורשי גוש קטיף עם קלגסיהם המגרשים, תוך כדי שירה מלאת דבקות של ניגוני נשמה מלווה בנענועי גוף כבאווירת תפילת נעילה. נוכח גילויי "אהבת חינם" שכזו ממש התפלאנו שהגאולה והגואל עדיין לא הגיעו (וכפי שכבר קבעו גדולי הדורות כי "אהבת חינם" היא התשובה ל"שנאת חינם" שבעטייה היה החורבן).
* * *
על רקע המראות הפסטורליים הללו מתרחב הלב על כי מורשתו ואורו של אחד מגדולי הרבנים בדורו ממשיכה ונושמת, רלבנטית ואקטואלית גם היום.
מי יגלה עפר מעיניך הרב זכריה בן אבקולס, למרות שחלפו 1939 שנה מאז היותך עמנו, זכית ואור תורתך ממשיך וזורח גם בימים טרופים אלה. רבים וטובים גם מגוש דן וגם מגוש עציון עדיין לאורך הולכים ואת מימיך שותים.
* * *
כשירות לקוראים ולנוחיותם אך נזכיר מיהו הרב המדובר זכריה בן אבקולס זללה"ה: הסיפור של "קמצא ובר קמצא" מסתמא זכור לנו. ברם, כדאי גם לזכור כי בר קמצא אשר נפגע מיחסו של קמצא החליט לנקום באחיו בני ישראל, וכך מספרת הגמרא (תרגום חפשי מארמית): הלך בר קמצא, אמר לו לקיסר: "מרדו בך היהודים!". אמר לו: "מי אמר?", אמר לו: "שלח להם קרבן וראה אם מקריבין אותו?". שלח בידו עגל משולש. תוך כדי הליכתו הטיל (בר קמצא) בקרבן מום ב"ניב השפתיים, ויש אומרים ב"דוקין שבעין" (מקום שעבורנו הוא מום ועבור הרומאים אינו מום). סברו חכמים להקריב הקרבן משום שלום מלכות. אמר להם רבי זכריה בן אבקולס: "יאמרו בעלי מומין קריבין לגבי מזבח!". סברו חכמים להורגו שלא ילך ויאמר (לקיסר רומי), אמר להם רבי זכריה "יאמרו: מטיל מום בקדשים ייהרג!".
* * *
איי, איזה גדלות נפש של רב? איזה פרספקטיבה רחבה של השקפת עולם? איזה אחריות כלל ציבורית מגלה הרב בן אבקולס! אלא שכאן בא אחד מהרבנים אשר לא ניחון כנראה בראייה כלל ישראלית, ויוצא באימרה "קיצונית" המקלקלת את החגיגה :
"אמר רבי יוחנן: ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו, ושרפה את היכלנו, והגליתנו מארצנו".
זה היה בחודש אב לפני כ-2,000 שנה, ומאז עם ישראל עדיין מלקק את הפצעים. האם למדנו משהו? מסתבר שלא. אך לפני שלוש שנים שוב בחרנו לא להיות "קיצוניים" נוסח רבי יוחנן בן זכאי. העדפנו את מתינותו של רבי זכריה בן אבקולס, ומה קיבלנו בתמורה? חורבן גוש קטיף (לשם שינוי: לא על ידי חיילי טיטוס ונבכודנאצר, אלא על ידי יהודים, על ידי מי שאמורים להיות חיילים בצבא ההגנה לישראל), את הגהנום של החמאס, את הטרור שהתגבר, את הסכנות שנהיו מוחשיות יותר, ועדיין לא שבנו מטעותנו, ובעקשנות הזויה אנו ממשיכים בריקודי ה"מה יפית" ומנסים להוציא "מחוץ לקונצנזוס" את המשתדלים ללכת בדרכו של "הרב הקיצוני וצר האופקים", רבי יוחנן בן זכאי.
* * *
כולי האי ואולי, כאשר נשב השנה על הארץ באמירת "הקינות" של תשעה באב נתאמץ להקדיש גם דקה למחשבה ולהתבוננות אודות טיב הדרך והשקפת העולם שהביאו לחורבן שעליו אנו מקוננים.
וביני לביני היושב במרום יראה את עוני עמו, יביט לתלאות ולא לחטאות, יחוס על עם עני ואביון ("ואין עני אלא בדעת"), יזכנו עוד השתא בנחמת ציון ובבניין ירושלים, ויהפוך ימים אלה לששון ולשמחה לכל בית ישראל.
/Articles/Article.aspx/7678
יש בזה יותר מדי מן האמת.משה
יש גם עוד מאמר.מ.מ.י.ר
הייתי מסכים איתך, אילו המאבק בעמונה היה מצליח.
הוא לא הצליח. אפילו מהבחינה הזוועתית של כמה הרבצנו לשוטרים - היו "סך הכל" ארבעים ומשהו שוטרים פצועים, וכמה מאות אזרחים פצועים מהם במצבים קשים (פציעות ראש וכו' וכו').
היס"מניקים יודעים להרביץ ולשבור עצמות, ושזה לא ייגרום להרג. הם מאומנים טוב.
אם יעשו מה שכתב המרואיין בעלון ארץ ישראל שלנו, הגיליון האחרון, להביא למתנחלים גם קסדות ואלות בשביל להרביץ לשוטרים שגם ירביצו - אם זה מה שיעשו בכל יהודה ושומרון, ויפעילו עוד יותר כוח - המשטרה מצידה תפעיל גם עוד יותר כוח, וכן הלאה וכן הלאה, עד שזה ייגמר ח"ו ברצח.
הרב קוק אמר שבית המקדש השלישי ייבנה באהבת חינם.
דיברתי עם מרכזניק אחד, והוא אמר לי - "אחרי שקראתי את הספר של הרב טאו, זה נראה כל כך ברור! אני כל כך הסכמתי איתו".
והוא הסביר לי למה הוא הסכים איתו.
הרב צבי יהודה, אחרי שראה שהעם מנותק מארץ ישראל - אמר שמלבד מה שצריך להרבות את ההתנחלויות, צריך להשקיע הרבה מאמצים בהסברה לעם ישראל, לחבר את עם ישראל.
וזה מה שגם צריך לעשות עכשיו.
(אגב, זה אפילו לא קצת ממה שכותב הרב טאו, וגם לא מדויק כלל - אני מציע לקרוא את הספר סולו המסילה).
ההגנה שלך על כל רשע שבעולם, היא משהו מדהיםואלאד
אני לא מבין, משלמים לך על היחצ"נות המצחיקה הזו, או שאתה באמת מאמין בזה?
(בעצם, אני לא רוצה לשמוע את התשובה, משום שלא בטוח איזו אופציה מפחידה יותר)
תשובה.מ.מ.י.ר
רק אמרתי דבר פשוט - להרביץ להם חזרה חזק, יגרום שהם ירביצו יותר חזק, יגרום שאנחנו נרביץ יותר חזק וכן הלאה - עד שזה יגיע לרצח.
מה שכתבתי שהם יודעים להרביץ בלי להרוג, זה לא בשביל להגן עליהם - זה בשביל להרתיע על מה שכתבתי בשתי שורות הקודמות.
ואני בכל זאת חושב שזה נכון. הם יודעים להרביץ חזק, בלי שזה יגרום לנזקים בלתי הפיכים. וגם אם הם יעשו ח"ו משהו חמור - סביר להניח שזה ייגמר בהדחת קצין זה או אחר, אבל לא יפתור כלום.
אני מנסה להגיד שמבחינה מציאותית - לטווח ארוך זה לא יעזור.
אהה, אהה, אתה ממחזר את טענת השמאל הקלאסיתואלאד
אתה חושב שמישהו כאן קונה את זה? אני צריך להסביר מדוע לא?
תקרא לזה טענת שמאל או לא, זו עובדה.מ.מ.י.ראחרונה
ואלאד, אם אתה יכול להסביר למה. אני קורא.
תראו עד איפה השמאלנים והערבים הרימו את האף!!!פורומיסט
"איש השמאל הקיצוני, עזרא נאוי, חדר היום לשכונת גבעת האבות בחברון, תוך שהוא מטפס על הגדר יחד עם עוד שלושה פעילי שמאל, כך מסרו הערב לערוץ 7 אנשי ימין.
ע"פ הדיווח במקום התפתחה מהומה, מאוי הוכה וגם גלגלי רכבו פונצ'רו. אנשי הגבעה אומרים כי מדובר בפרובוקציה, "אנו דורשים מהמשטרה להפסיק להתנהג בכפפות של משי עם אנשי השמאל".
עוד טוענים אנשי המקום היהודים כי ערבים ידו אבנים מספר פעמים לעבר יהודים וכשאלה בקשו להגיב, הוציאו הערבים מצלמות כדי לתעד האירועים."
וגם ביום שישי בערך חצי שעה לפני שבת באו המון ערבים לבית השלום והרביצו ליהודים
וגם לפני שבועיים ערבי ניסה לאנוס יהודיה בסמטת ארז!!!
כל זה חילול ה' גדול מאוד!!!
חייבים לעשות משהו!!!!
ימ"ש!!!בת-אליי
ימ"ש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!בן של מלך
איפה השוטר שיגיד שאני "מפריע לשלום ציבור"????
ימ"ש!!!!!!!1
על ניסיון לאונס צריך לסרס אותם למען יראו ויראו!!!!!!!!!!!!!1
שרפה השבוע בהר ברכה,בין היישוב לגבעה המערביתאליסף טאחרונה
מעצר הגברים במאחז עשהאלאנונימי (פותח)
שלושה מתושבי המאחז עשהאל נתונים במעצר כשהם מואשמים בתקיפה חמורה של פלשתיני שהצית את שדותיהם באירוע שהתרחש בשבת לפני שבועיים. יצוין כי אותו פלשתיני מתנכל ליישוב זו הפעם השלישית, וכי לפני כחודשיים הגישו תושבי עשהאל תלונה במשטרה נגד אותו פלשתיני על הצתת שדותיהם, שכצפוי – לא טופלה. כך פורסם הבוקר (יום ו') באתר האינטרנט של ערוץ 7. חשוב להדגיש כי עשהאל הוא מאחז הסמוך ליישוב סוסיא, ומתגוררות בו ארבע משפחות וכעת נתונים שלושה מתוך ארבעת הגברים בישוב במעצר.
עורך דינם של החשודים מטעם ארגון 'חננו', עו"ד יוסי לין, מתאר התנהלות שערורייתית, לדבריו, של המשטרה והפרקליטות בתיק זה. "היתה פה פרובוקציה ברורה של הפלשתיני, שהצית את השדות של המתיישבים, וברור שלא מדובר בשטח פלשתיני. הוא גם הודה בכך שהצית את השדה, אם כי טען שהדבר נעשה בטעות, לאחר שהשליך לשם סיגריה שלא כובתה".גם סיור של פעילי 'תעאיוש' במקום בדיוק בזמן האירוע מעלה חשד שלא מדובר במעשה תמים. כך גם סבר שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, בדיון על הארכת מעצרם של החשודים: "יצוין כי ברקע הדברים תוכנן ביקור של אנשי ארגון זכויות אדם בשם 'תעאיוש' בסמוך ליישוב עשהאל ליום שבת בבוקר. לכאורה, צירוף הראיות והקשרן מצביע על פרובוקציה שיצר המתלונן (הפלשתיני), יחד עם אחרים מטעמו, לכבוד הביקור של ארגון זכויות אדם הנ"ל".
כל זה לא הפריע למשטרה לקבל את גרסת הפלשתיני כי הצית את השדה בטעות, ולא לבדוק אותה כלל באמצעי חקירה אלמנטריים בשטח. גם השופט ביקר את שטחיות פעילותם של חוקרי המשטרה באותו דיון: "להתרשמות בית המשפט, החקירה שהחלה בעניין ההצתה אינה מקיפה מספיק ואינה מעמיקה מספיק, ויש להרחיב את החקירה בעניין זה", הורה השופט. אולם עוד באותו יום, שעה מאוחר יותר, כאשר דן בית המשפט המחוזי בערעור על החלטת בית משפט השלום, הודיעה הפרקליטות כי ההצתה נגרמה בטעות.
"איך ייתכן שבית המשפט יורה על העמקת החקירה, ושעה אחר כך הפרקליטות עומדת מאחורי אותה גרסה? הם פשוט לא חקרו", אומר עו"ד לין. ואם לא די בזה, הודיעה השבוע הפרקליטות כי התיק נגד הפלשתיני המצית ייסגר מחוסר עניין לציבור. "זה פשוט מקומם. מה יותר חמור, הצתה או תקיפה? צריך לזכור שהאש שהצית הפלשתיני הגיעה למרחק של מטרים בודדים מבתי היישוב, שהיו מאוכלסים בנשים ובילדים".
הפרקליטות גילתה חוסר עניין במעשה ההצתה, אולם מנגד היא מגלה עניין רב בשלושת העצורים היהודים. נגד השלושה הוגש כתב אישום חמור, בלתי פרופורציונלי להאשמות שנרשמו בתלונה שהוגשה נגדם או לעבירות עליהן נחקרו במשטרה, אומר עו"ד לין. "הם הואשמו בסעיף החמור ביותר בעבירות תקיפה, סעיף שאפשר לקבל עליו 20 שנה בכלא. מדובר בסעיף בו משתמשים רק במקרים של ירי או דקירות, בעוד התלונה נגד מרשיי כוללת מכות בלבד. האשימו אותם גם בסעיף חמור של חטיפה. אפילו בית המשפט אמר שאין יסוד לכאורי לאשמה כזו. הרי מדובר באנשים שומרי שבת לכל הדעות, והם היו אלו שהזעיקו למקום את כוחות הביטחון. אם לא היה מדובר במצב של פיקוח נפש מבחינתם, הם לא היו מחללים את השבת ומזעיקים את צה"ל. אז איזו חטיפה יש כאן?", תמה עו"ד לין.
בדיון בעניינם שהתקיים השבוע, שוחררו בעיקרון שלושת העצורים למעצר בית, אולם בהגבלה של הרחקה משטחי יו"ש. הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון ודרשה את מעצרם עד תום ההליכים, כרגע הם נתונים במעצר עד שתתקבל ההחלטה מבית המשפט העליון.
עו"ד לין אומר כי "הרחקה שלהם מהבית היא פשוט מתן פרס לפרובוקטורים. זה בדיוק מה שהם רצו. אם הם לא יהיו ביישוב, יישארו שם ארבע נשים וגבר אחד. המקום נותר ללא הגנה וקיים חשש ממשי לפירוק היישוב בצורה כזו", מזהיר לין. נכון לעכשיו, נתונים השלושה במעצר, עד לדיון בערעור שתגיש הפרקליטות.



