שמעתם על חילוץ ערבי הפת"ח מעזה בזמן סיכון החיילים שביצעו את הפעולה?
למה כשאנחנו היינו בגוש אז לממשלה לא היה נאה לסכן את החיילים?
שמעתם על חילוץ ערבי הפת"ח מעזה בזמן סיכון החיילים שביצעו את הפעולה?
למה כשאנחנו היינו בגוש אז לממשלה לא היה נאה לסכן את החיילים?
בס"ד לק"י
אי"ה, יתקיים בשבוע הבא, יום חמישי, ו' אב, יום לימוד עיון והתחברות לצער השכינה ותיקונו של עולם, בישיבת תורת החיים אשר ביד בנימין (קצת לפני מסמיה). בין הרבנים שיעבירו שיחות: הרב דניאל סטבסקי, הראשל"צ הרב עמאר, הרב שמואל אליהו, הרב דודי דודקביץ, הרב יחיאל יעקובסון (מרצה בבי"ס ליעוץ תורני שע"י מוסדות תורת החיים), גיא צבי מינצ, הראל חצרוני שרון רג'יניאנו (לשעבר שחקן תאטרון וטלוויזיה ישראלי והוליוודי) ועוד (הרשימה קצת ארוכה...).
יום העיון מתחיל בשעה רבע לעשר בבוקר, ומסתיים, בע"ה, בשעה תשע וחצי בערב (יש קצת הפסקות באמצע, אפשרות לרכישת ארוחה קלה במקום).
עזרת נשים פתוחה, והשיעורים גם יוקרנו עג"ב מסכי ענק.
עלות יום הלימוד: 35 ש"ח, לתלמידים, בני ישיבות, אולפנות וכו': 15.
אשתדל להעלות את הפירסום שלהם בקרוב (כשישלחו לי מתורת החיים את האי מייל...), בכ"מ, דף מפרוט עם נושאי השיעורים ופרטים נוספים, יתפרסם, אי"ה, בבשבע, ובחלק מעלוני השבת. תחפשו אותו.
נא לפרסם ככל האפשר.
האירוע בחסות מוסדות תורת החיים: ישיבת תורת החיים - מדרשת טהר - בי"ס לקולנוע יהודי - בי"ס ליעוץ תורני - וארגון הפצות "מתוך אהבתו".


איך אמורים להגיב לחייל שגירש שאומר סליחה?
לצעוק עליו? אבל הוא אומר שהוא פעל כמו רובוט והוא ממש מצטער. להגיד לו שהוא היה יכול להתנגד? או שזה בעצם אשמת הממשלה? לא זה ברור שזה אשמת הממשלה! אבל אני עדיין פגועה ואני לא יכולה להגיד סלחתי, כי ממש לא סלחתי! לפני שנתקלתי בסליחה הייתי בטוחה שהאשמה נופלת על הממשלה ולא פחות על החיילים! זה לא שאף אחד לא אמר לי ששטפו לחיילים את השכל. אבל היה לי קשה להאמין לזה. כרגע המצב שלנו ממש לא משהו אחנו גרים בדירת 5 חדרים 8 ילדים וכשאני נתקלת בבעיה רצינית אניט תמיד אומת שזה אשמת הגירוש. מה שבטוח נכון. אני אשמח לקבל תגובות ומסרים! (הפסקתי לכתוב באמצע כי אני מרגישה שאני סתם מבלבלת וגם כי זה קשה לי מדי!)
מגורים בהתנחלויות שרובן כמובן סמוכים מאד לערבים,עם כל האהבה שלנו לא"י ..אין אנו עוברים על "ונשמרתם לנפשותיכם"?!שזה מהסתם יותר חשוב..?!
אל תתקפו,תענו לי ברצינות מה יותר חשוב-מצווה שכתובה במפורש בתורה,או יישוב א"י?!

ל - SpEcIaLl -
בקטע הראשון -
שלישית, דומה כי כל מי שעינים בראשו ראה לצערנו במציאות איך ויתורים מצידנו גורמים שפיכות דמים וקרע בעם.
וכל זאת במישור הפרקטי , אבל באמת נצטווינו להילחם על ארץ ישראל, ומלחמה כידוע כרוכה גם באבדן חיי אדם. אחרת, לא היתה לנו בכלל מדינה (וכאן המקום להתייחס לירידת אברהם ויעקב למצרים, שזו סוגיא שלא למדתי לעומק, אבל בכל אופן אין כאן שום שאלה כי אז עדיין לא ניתנה התורה וגם לא היה עם ישראל שיצטווה בירושת הארץ).
"כי תאמר בלבבך רבים הגויים האלה ממני, איכה אוכל להורישם, לא תירא מהם . זכור תזכור את אשר עשה ה´ אלוקיך לפרעה ולכל מצרים, המסות הגדולות אשר ראו עיניך והאותות והמופתים והיד החזקה והזרוע הנטויה אשר הוציאך ה´ אלוקיך כן יעשה ה´ אלוקיך לכל העמים אשר אתה ירא מפניהם... לא תערוץ מפניהם כי ה´ אלוקיך בקרבך , אל גדול ונורא" (דברים פרק ז).
בקטע השני -
צריך ליישב כל מקום בארץ כיוון שהצטווינו לכבוש את ארץ ישראל וליישבה. ולכן עמ"י צריך לגור בכל שטחי הארץ.
בקשר לדברייך -
תראי , נכון , הצבא אומנם לא מתיר ללכת לשם , אבל > למה צריך את המתיר? מתיר אולי זה שלא שייך בזה פיקוח נפש , למרות שמטרת הסוגרים היא להסביר ואת יכולה לטעון שאיך אני אומר כזה דבר? והרי הרב התכוון שמתי אין פיקוח נפש זה שהצבא מתיר?!? , אבל כמדומני יש עוד מטרה לסוגריים שיכול להיות שכאן זו הכוונה , והיא : הדגמה. הרב בעצם אמר כלל "שאין פיקוח נפש - כן {יושבים שם} , שיש - לא" ולדוגמא שיש פיקוח נפש הוא הביא את הצבא. אני לא יודע מה כוונתו האמיתית , לא בררתי , אבל כיום , הצבא נמצא גם במקומות שהולכים להתיישב , לכן לעניות דעתי המקומות שהולכים להתישב בהם מוגדרים כמקומות שאין בו פיקוח נפש שהרי הצבא נמצא שם!! והמתישבים מוגנים!!
הצבא אומנם לא מתיר ללכת לשם אבל זה לדעתי בגלל שהוא לא צבא ה' , שהרי אם באמת מפריע להם שנפגעים שם אנשים , יש דברים בחיים שנפגעים שם גם אנשים ובכל זאת לא סוגרים אותם {לדוגמא : מועדונים וכדו'...}. ז"א לדעתי הסיבה שהצבא {לא החיילים , הם לא קשורים לזה , סתם מכניסים אותם למקומות של פירוד בעם. אלא אני מתכוון ליושבי מעלה בצבא , מקבלי ההחלטות וכדו'} לא נותן להקים ישובים ולהתישב זה משום שהוא רוצה חופש , לא רוצה מריבות עם הערבים , רוצה שלום , וכך לא דרכה של תורה. {זו הארץ שלנו! כמו שמובא בפסוקים לעיל} אז נראה לי שצריך להתיחס לענין של "הפיקוח נפש" , וביחד עם זאת למצוות יישוב הארץ. וכיום הצבא בא ושומר על המתישבים שבאים למקומות האלו אז {אולי} אין כאן פיקוח נפש.
מקווה שהובנתי!

בס"ד
אירגון "משביע לכל חי רצון" הוא אירגון שמסייע למשפחות נזקקות ביש"ע.מאז הקמתו עושה האירגון רבות למען רווחת הציבור. פעילותו העיקרית של האירגון מתמקדת בחלוקה קבועה של חבילות מצרכי מזון למאות משפחות נזקקות.
הארגון צריך חבר'ה בעלי מוטיבציה לעבוד בהתרמות בפ"ת בשבועות הקרובים למען אותן משפחות.
לפרטים נוספים נא לפנות לרכזת הנוער בפ"ת- רבקה 0508835234
מה דעתכם על הרעיון של להפוך את כל תעודות הזהות של משפחות המחבלים מכחול לכתום?
כך, כשיש הסגר גם הם לא יכולים לצאת וכו...
].שיעורים יומיים מספרו של הרב כהנא זצ"ל הי"ד.
שיעורים קודמים
http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=165
כולם מתבקשים להגיע למאחז "בני יהודה"
בכל אופן מתכוונים הערב להמשיך לבנות
פרטים בהמשך.
בשבוע שעבר, ערך מטה נוער למען ארץ ישראל מסע היסטורי מהשומרון ליהודה. המסע הי'ה בסימן "יוצאים אל המרחבים" והווה חלק מתפיסת הרכסים החדשה של נאמני ארץ ישראל. לאורך כל המסע, סומנו המקומות בהם הוא עבר בסימון של שביל ישראל על מנת שיעבור המסלול המפורסם גם בשטחי איו"ש.
~~~
המסע יצא ביום ראשון שעבר משבות עמי הסמוכה לקדומים והמשיך דרך חוות גלעד לכיוון רכס סלע (גבעות איתמר).
בגבעת יונדב שננטשה מטעמים טכנים, עשו הבנות הפסקת התרעננות. ניתן לראות מגבעה זו את גלי הים התיכון מצד אחד ואת הרי מואב מן הצד השני.
לאחר שעבר המסע את הר ברכה כבדו תושבי גב ההר ועוד נשים צדיקות את הצועדות בשתי'ה קרה וכל מיני מתיקה... כך למשל הייתה קבלת פנים בצומת בה"ד 3 וכן ליד הגבעה של רונן.
המסע של היום הראשון נסתיים בגבעה 851 של איתמר ושם בילו הצועדים את הלילה הראשון.
הבנות צועדות ברכס סלע:
מלווה הנשק תופס תנומה קלה:
גבעת יונדב:
דניאלה וייס מביטה למרחבים:
ביציאה מהר ברכה:
בדילוגים...
הגבעה של רונן:
קבלת הפנים של הנשים בגבעה של רונן:
מילדי הגבעה:
קבלת הפנים החמה בבה"ד 3:
גבעה 851 הסמוכה לאיתמר:
(פרטים נוספים על היום הראשון מהאתר של נוער למען ארץ ישראל: http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=150 )
~~~
ביום השני, הגיעו בני המסע לרכס קול ציון (ליד עדי-עד וחוות ישוב הדעת) ובנות המסע הגיעו למצפה ישועה/רכס אורות (ליד קידה ואש קודש) ושם בילו את הלילה השני למסע. במשך היום עברו הבנות בתל ארומה. במצפה ישועה, שם העבירו הבנות את הלילה, הודלקו זיקוקי דינור על ידי מומחית בנושא תוך שמירה מוקפדת על כל אמצעי הזהירות... הזיקוקים העירו את שמי הלילה והעלו את מורל הבנות. הבנות שמעו במצפה ישועה שיחה מפי רונית שוקר.
הבנים מתחילים את המסע של היום השני:
הבנות...
מלווה הנשק מקשר את תל ארומה למשל יותם על אבימלך בספר שופטים:
מצפה ישועה (רכס אורות) מרחוק:
מצפה ישועה (רכס אורות):
שקיעה שגרתית (...) במצפה ישועה, לא עבר עריכה:
מזיקוקי הדינור שהונפו במצפה ישועה בליל המסע שם:
(פרטים נוספים על היום השני מהאתר של נוער למען ארץ ישראל: http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=152 )
~~~
ביום השלישי, יצא המסע מרכס קול ציון לעבר מעוז אסתר (ליד כוכב השחר). לאורך כל הדרך, נהנו הצועדות מפירות רבים שהניבה ארץ ישראל. כך למשל היו פלפלים, תאנים, ענבים, רימונים ועוד...
בדרך, ארע המארב המשטרתי עליו וודאי שמעתם. אירוע המארב הי'ה כה קצר עד כדי כך שכשהבנות הגיעו לאחר פחות מחמש דקות, כבר לא נראה שום דבר חריג במקום. הדבר מחזק את העובדה שמדובר באירוע יזום.
במעוז אסתר אכלו הצועדים ארוחת צהרים דשנה ולאחר מכן, המשיך המסע ממכמש לרמת מגרון, בליווי משפחות. בתחנת הדלק של כוכב יעקב הייתה קבלת פנים חמה וטעימה...
המסע של היום השלישי נסתיים ברכס רמת מגרון ושם העבירו הצועדים את הלילה. הרב עוזי שרבף העביר לבנות שיחה וגרעין הבנות במקום העביר הפעלות מושקעות בנושא ההתיישבות בארץ ישראל.
שער בחוות יישוב הדעת כשברקע "הבית האדום"
:
הבנות יוצאות לכיוון רכס קול ציון לאחר ארוחת הבוקר בעדי עד:
סימון 'שביל ישראל' בדרך למעוז אסתר:
פירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל, מהם נהנו צועדות המסע:
הבנות מביטות בעלי'ה אותה בקרוב יאלצו לעלות...
השקיית הבנות על מנת שלא יתייבשו, חלילה:
הבנות מחכות בסבלנות שהבנים יסיימו לעלות למעוז אסתר על מנת שיוכלו גם הן לעלות:
(פרטים נוספים על היום השלישי מהאתר של נוער למען ארץ ישראל: http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=156 )
~~~
ביום הרביעי, יצא המסע לשער המזרח בירושלים על אף המחסומים שנפרסו בדרך. מדובר בשטח המחבר בין מעלה אדומים לירושלים. חשיבותו גבוהה ביותר הן לביטחון מעלה אדומים והן לביטחון ירושלים שכן אם כתכנון הממשלה תוקם במקום שכונה ערבית, ייווצר שטח טריטוריאלי ערבי עצום שיחנוק (כפשוטו) את ירושלים, חלילה. בבוקר אותו היום גרשה המשטרה מהמקום קרוון ומשפחה שהשתכנו במקום במשך הלילה.
למרות החיכוכים עם "כוחות-הביטחון" (במהלכם נפצעה נערה עד זוב דם), צועדי המסע הצליחו כמתוכנן לעבור בשער המזרח במסגרת המסע, "כבני מלכים".
בהמשך אותו היום, עבר המסע בחוצות ירושלים ולבסוף הגיעו הצועדים לשדמה. שדמה זהו בסיס צבאי שננטש לפני כשנתיים ומאז אנרכיסטים וערבים מנסים להשתלט עליו.
הכתובות על קירות הבתים ממחישות את הוויכוח על המקום. צועדי המסע העבירו בשדמה את הלילה. לאור מדורות שהודלקו במקום, שמעו הבנות שיחה מפי דניאלה וייס, נדי'ה מטר והרב ירון דוראני, רבה של נוקדים.
שוטר מחזיק בדגל קרוע. רק לאחר שכמה בנות הסבו את תשומת לבו כי הוא בא בשם מדינת ישראל, אשר דגלה הוא הדגל הקרוע שבידו, התבייש הוא ומסר את הדגל לאחד מצועדי המסע:
הבנים יוצאים במחולות סביב לג'יפ של המשטרה... (הוידאו חסר קול עקב שירת הבנות במקום והאיכות ירודה בעקבות המצלמה):
אחת מבנות המסע בלבוש מסורתי...
המסע עבר בחוצות ירושלים:
שדמה:
הכתובות המעורבות על קירות המבנים בשדמה:
(פרטים נוספים על היום הרביעי מהאתר של נוער למען ארץ ישראל: http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=159 )
~~~
ביום החמישי ואחרון, המשיך המסע של הבנות מאלעזר לנצר הסמוכה לאלון שבות (האוטובוס שהוביל את הבנות הי'ה אמור להגיע עד לנווה דניאל אך מסיבה לא ברורה המשטרה לא אפשרה זאת). בנצר נערכה ארוחת הצהרים ולאחרי'ה המשיך המסע דרך אלון שבות עד למרגלות מעלות חלחול ('גבעה' 1013). המסע של היום החמישי עבר בעיקר דרך כרמים המלאים בענבים, שקדים ושזיפים.
הורדת הבנות באלעזר במקום בנווה דניאל. שימו לב לשם של חברת האוטובוסים ולחולצה הירוקה של הבת האמצעית (החולצה הוצאה במיוחד למסע):
ערבי מאיים על בנות סמוך לאלעזר:
ערבי נוסף שהתפרץ על הבנות:
בדרך לנצר:
גבעת נצר הסמוכה לאלון שבות:
הרב עוזי שרבף אף הוא הצטרף למסע (שני מימין):
בת מפצחת שקדים טריים:
בת מכינה מיץ ענבים טרי:
היום האחרון למסע, העייפות מתחילה להיראות?!
מאבני המקום...
דרך הכרמים:
מילדי המשפחות שהצטרפו:
בדרך למעלות חלחול:
(פרטים נוספים על היום החמישי מהאתר של נוער למען ארץ ישראל: http://www.eretzil.org/page.asp?itemid=162 )
~~~
לסיכום, בעקבות המסע הגעתי למספר מסקנות:
• ישנם עדיין חלקים שוממים רבים בארץ ישראל המחכים במיוחד לנו בכדי שנגאל אותם.
• ישנם עדיין חלקים רבים בארץ ישראל שנמצאים בידי נוכרים ומחכים במיוחד לנו בכדי שנגאל אותם.
• דרך מצויינת לקבלת קדושת ארץ ישראל היא הליכה בה.
• המיתוס לפיו בנים הולכים מהר מבנות לא נכון (ניסויים ומחקרים נערכו על כך במסגרת המסע)...
המסע לא תם במעלות חלחול. משם היו מספר בנות שהמשיכו למצפה עשהאל הסמוך לסוסיא. מדובר ביישוב שהמשטרה עצרה את הגברים בו והשאירה את הנשים והילדים לבד. הבנות תכננו להעביר שם את השבת.
מובן כי העשי'ה רק מתחילה במסע. כעת, משנגמר המסע, ילכו בעזהי"ת בני הנוער שהשתתפו בו לרכסים ויפַתחו את המקומות הללו.
ב"הצלחה רבה ויישר כוח עצום לכל משתתפי המסע ותומכיו! ![]()
![]() |
בסיעתא דשמיא!
הסיבו"ש כרגיל מחר ב19:00?
ועוד משו- מתי הוא נגמר[הוא מתוכנן לקצר- כמו חודשעבר או ארוך]?
מתנחל גאה.
בן של מלך, הרחיבי-סקר_בנושא,
התפרסם באתר של 'שלום עכשיו':
פעילות ארצית
שר הבטחון הודיע לבג"ץ כי בכוונתו לפנות את מגרון עד אוגוסט.
במקום לפנות הוא מאשר ישיבת הסדר במאחז אשתמוע אשר בדרום הר חברון.
במקום לפנות הוא מאשר את הקמת ההתנחלות משכיות.
במקום לפנות הוא מתחנף למתנחלים.
שר הבטחון הוא ה"בובה" של המתנחלים ובמקום לשמור לנו על המדינה הוא עוזר להם להפוך אותנו למדינה דו-לאומית!
הצטרפו אלינו להפגנה במגרון בדרישה להחיל את שלטון החוק גם מעבר לקו הירוק, להפסיק את אלימות המתנחלים ולפנות את המאחזים הלא-חוקיים!
ההפגנה תתקיים במאחז מגרון ביום חמישי, 31.7.08 בשעה 11:00
להסעות מירושלים נא להתקשר לאמילי: 0544405157
להסעות מתל אביב נא להתקשר לתמי: 0548080498
-----------
בקיצור חיים בסרט..
תעשו מה שהם ביקשו, תראו נוכחות!! והרבה!!!! (למרות שבמילא הם באים בקבוצות קטנווות)