מעוז צור בבית אהבה ותפילה
http://boomp3.com/mp3/oxybkw79474-maoz-tzur-in-house-of-love-and-prayer
שיחות בעברית לחנוכה ושירים(כולל הדלקת נר חנוכה עם ר' שלמה)
מעוז צור בבית אהבה ותפילה
http://boomp3.com/mp3/oxybkw79474-maoz-tzur-in-house-of-love-and-prayer
שיחות בעברית לחנוכה ושירים(כולל הדלקת נר חנוכה עם ר' שלמה)
קישור לאתר:
מילות השיר:
באלוני ממרא זה לא היה מקרה
שאברהם אבינו קנה חלקת אדמה
והוא ידע שטוב עשה שתבוא לה השעה
שעם ישראל שלו יהיה בשעת צרה.
פזמון: חברון עיר האבות שלנו לדורי דורות
מאז ולתמיד לנצח נצחים
במשך הדורות חלמנו חלומות
לבא להתפלל על קברי אבות
חיילינו נלחמו שם שמים הם קידשו
ובעזרת השם את המערה שיחררו
פזמון: חברון...
בחברון העיר יושבים משפחות של צדיקים
מתוך אמונה ותקוה שומרים על העיר הקדושה
ואנו פה נושאים תפילה לאחדותה של האומה
לשנה הבאה בחברון הבנויה.
אבל השיר של פריד? לא פחות יפה 
גם כי אלך (הפחות מוכר)
אין כמו הסיפור המופלא הזה כדי לפתוח את האשכול.
זאת הקלטה שאין אין כמותה. גוואלד שבגוואלד שבגוואלד. הבעיה היא שרוב השומעים לא מבינים את היידיש בה מדבר כאן רבנו וההפסד גדול. צירפתי לפיכך תרגום חפשי בעברית. אני מקווה שלא חטאתי מדי למקור.
מפי רבנו (תרגום חפשי מיידיש):
גם כי אלך... יהודים מתוקים, ה' יעזור שיהיה שלום, שלום בכל העולם, שלום בארץ הקדושה. אתם יודעים, לצערי לצערי לצערי הייתה לי הזכות הגדולה לנגן בפני חיילים פצועים בארץ הקדושה. פעם אחד פגשתי בחייל, נעבעך לא היו לו רגליים, היתה לו רק יד אחת. וביד הזאת הוא ניגן בחליל. גוואלד...
והוא אומר לי כך: שלמה, אני מכיר את כל הניגונים שלך. והרבה פעמים יש לי כל כך הרבה ייסורים ואני כבר לא יכול לסבול, אז אני לוקח את החליל ואני מתחיל לנגן.
וכל הזמן כששרנו, הוא צעק: "רק בשמחה", "רק בשמחה".
איזה יהודי קדוש... ל"ו צדיק....
ואחר כך כשהוצרכתי ללכת, אמרתי ליהודי הקדוש: "תן לי ברכה ואלחין ניגון בשבילך. ואני מבטיח לך שבכל העולם אני אשיר את הניגון הזה, ואני אספר לכל היהודים שיש חייל שיש לו רק יד אחת, אבל הוא שר כל הזמן (א"ה. מילים לא ברורות). עם היד האחת שיש לו, הוא מנגן בחליל. אני יודע, כשמשיח יגיע, הוא ינגן בחליל לפני משיח.
שאלתי אותו: על איזה פסוק אלחין את הניגון? אמר לי, ונעבעך הוא בכה, הוא אמר לי: אתה שואל? אתה לא יודע שדוד המלך כתב את כל ספר תהילים בשביל כל היהודים, "אבל ישנו פסוק אחד, וזה הפסוק הוא חיבר בשבילנו: גם כי אלך, גם כי אלך בגיא צלמוות, גם כי אלך בגיא, בגיא צלמוות..
הניגון הזה בתחילה הוא קצת עצוב, (אבל אחר כך כמו שה)יהודי אמר לי: רק בשמחה...
(בהמשך
לא לא לא לא לא לא אירא רע - יהודי לא מפחד מאף אחד!!!
בהמשך: לא אירא רע - יהודי לא מפחד!!!
עכשיו אנחנו מתוחים...
אשריך KOKI- איזה תחילת שבוע ואיזה תחילת חודש נתתה לנו...
ויצמח פורקניה
מתי הולחן מזמור שיר ליום השבת?
"ביום שישי 2 דקות לפני שבת ישבתי וניגנתי בפסנתר, ולמזלי היה איתי טייפרקורדר אחרת המנגינה הייתה נשכחת, והתחלתי לנגן בם בם בם (החלק הראשון של השיר).
במוצאי שבת אבא שלי נפטר, ביום שני הטסנו אותו לארץ הקודש וביום שלישי היתה הלוויה. במשך כל הזמן הזה הסתובבה בראשי המנגינה הזאת ואז, ממש בעודי צועד אחר מיטתו הכה בי בחזקה בם בם בם (החלק השני של השיר). אמרתי לעצמי, הדבר החשוב ביותר שאבי לימד אותי היה שבת, הוא כל השבוע חיכה לשבת. אז כשחזרתי ל'בית' (בית אהבה ותפילה) ורציתי ללמד אותם את השיר הזה התחלתי לשיר the whole world is waiting to sing the song of shabbos.
למקדשך תוב (הפחות מוכר)
מפי רבנו:
אני צריך להגיד לכם באיזה מקום חיברתי את זה (....). אני הייתי באירופה כמה ימים לפני פורים. באמת רציתי להיות בפורים בארץ, אבל פשוט לא הספקתי. פעם בלילה אחד אני חושב זה היה כמעט יום אחד לפני תענית אסתר. זה היה כבר שלש בלילה. טיילתי ברחובות ו... אני לא צריך להגיד לכם מה שנעשה בפריז בלילה בשלש... לא כדאי לדבר על זה... (נדבר בפעם אחרת
...) אבל אחר כך ממש הרגשתי געגועים לארץ, פתאום איז מיר איינגעפאלען א שטיקל נגינה'לע (הבריק לי איזה 'שטיקל' לחן), ברחתי למלון ולקחתי את הטייפ רקורדר וחיברתי את המנגינה למקדשך תוב.
אשתדל לפרסם בסדר כרונולוגי.
נ.ב. כל מי שרוצה לפרסם מוזמן, רק שלא שלא יפרסם דבר שפורסם.
1961
פרסומת מ31 ביולי בעיתון מעריב.
הפרסומת הנ"ל הופיעה שוב ב1 באוגוסט.
פורסם ע"י כלבא שבוע-חדריחרדים
מלוה מלכה עם ר ' משה [מויש] גלר
במוצאי שבת, 26 בנובמבר 2011 בשעה 19:30-23:00
מרכז הנשמה הירושלמי, רחוב רבי עקיבא 20
(ליד רח' הלל וקפה ארומה,
דרך מגרש החניה בקצה, עד לשער השחור של הבית האחרון)
מלווה מלכה מיוחדת של ראש חודש.
בשעה 20:00 נלמד תורות של רבי שלמה על כסלו ועל חנוכה עם האורח המיוחד שלנו – ר' מויש גלר.
איזה הזדמנות מדהימה לקבל את החודש החדש! –
נא להביא כלי נגינה, "לחיים" לשתות, חטיפים לאכול, והרבה אור להתפשט בכל העולם!
מניין בכותל בראש חודש כסלו!

הלל מוסיקאלי - בר"ח כסלו ב"קול רינה"
ביום ראשון הקרוב ,ראש חודש כסלו
תחילת שחרית בשעה 07:00
ההלל בסביבות 07:40
נא הביאו את קולכם ואת כלי נגינתכם!
קול רינה נמצאת מול רח' באר שבע 26 בנחלאות ירושלים תובב"א
-----
אי"ה אני (hookii) או אחי נעבור לפני התיבה.
...כל הזמן שמחאחרונהבעזרת ה'...
חבל שלא נכנסתי ביום שיש או אתמול.....
אבל בכל מה'!!!
ויצחק אהב את עשו - אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
ידידי' חביבי' כולכם יודעים שיצחק אבינו העולה תמימה הגיע למדריגה הכי גבוהה שלא הי' יכול לראות שום רעה בעולם כלל, ואפי' בבנו עשו ראה רק טוב, כי הי' כל כך מקושר להשי"ת בעומק העמקות בכל נימי נפשו שראה שהכל טוב ממש, ולכן לא כתיב ויצחק הכה את עשו, או יצחק צעק על עשו, כי בחכמתו עשה בשלימות את תפיקדו כדי לקרבו אל הקדושה, ע"י כח האהבה מאב לבן ורבו לתלמידו כענין "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה", כי אפי' עבודתו של יצחק ידיעה כ"פחד יצחק" ויראה וגבורה, כאן השתמש במדתו של אברהם אביו בחסד ואהבה לקרב את נשמת הרחוקים בכח המשיכה משכנו אחירך נריצה, ובזה פעל אבינו יצחק להוציא ממנו כל הנשמות הקדושים כתנא אלוקי ר' מאיר, והתנאים שמעי' ואבטליון, וכל גרי צדק. ויה"ר מלפני אבינו שבשמים שיטע בלבינו אהבת עולם להטות לב כל ישראל לטובה בביאת הגואל אמן.
-------------------------------
סיפורו של יעקב עשו
רב שלמה על פרשת תולדות - נכתב ופרסום ראשון בשנת 1982.
"ראה ריח בני, כריח שדה אשר ברכו ה'" [בראשית כז, כז]
אנו מוכנים לבצע תירוצים עבור כל רוצח. "אה, הוא לא כל כך רע!" אולם כששומעים על יעקב ועשו, אנחנו אומרים, "אוי, זה כל כך נורא! הוא גנב את הברכה מאת אחיו!" רוקן את ליבך מכל שלמדת על הסיפור הזה לפני כן.
כשהגיע הזמן עבור יצחק לברך את בנו, רבקה אמינו ידעה כי לא היו לעשו הכלים הראויים כדי לקבל את הברכות של יצחק. לא רק שלא היו לו הכלים, אבל אם, חס וחלילה, יצחק היה מברך עשו, זה היה סוף העולם. גם ללא הברכות, עשו כמעט הרס את העולם. תאר לעצמך, אם הצד השני [הסטרא אחרא] היה גם את כל הברכות, איפה אנחנו יכולים להיות?
במהלך הסיפור, יעקב נכנס, ויצחק אומר, "זה מוזר. הקול קול יעקב, והידיים ידי עשו!?" לאחר מכן יצחק אומר, "גשה נא ואמושך בני." [בוא יותר קרוב אלי. תן לי לגעת בך.] ואז הוא אומר, ""ראה ריח בני, כריח שדה אשר ברכו ה'."
קודם כל, שמעת פעם מישהו שאומר: "תסתכל על ריח"? האם אתה יכול לראות הריח? אז למה כתוב, "ראה"? כמו כן, כתוב, "וירח את הריח בגדיו. " "בגדיו" יכול להיות פירושו הבגדים שלו, אך גם אפשר לפרש אלו שהם נגדך - בוגדיו. ברוח הקודש, יצחק ראה את כל ההיסטוריה עד סופו באותו רגע. הוא גם ראה את היהודי הנמוך ביותר, יהודי שהיה נגד עמו. כי אפילו יהודי הנמוך ביותר יש לו ריח טוב.
הגמרא אומרת דבר לא יאומן. זה אומר, "את מי ראה יצחק? הוא ראה את יוסף משיחא." אני אגיד לך מי היה יוסף משיחא. כאשר הרומאים הרסו את בית המקדש, הם רצו לשלול את כל זהב וכסף שבקודש הקודשים. אבל הם פחדו ליכנס בתוכו. אז הם אמרו ליהודי הזה, יוסף, שעבד אצלם: "תשמעו, אנחנו לא רוצים ליכנס לקודש הקודשים. אתה תכנס, ובכל דבר היקר שתוציא, נחלק אותו איתך."
אתה צריך לדעת כי אל קודש הקודשים נכנסים רק פעם בשנה, כשכהן הגדול נכנס ביום כיפור. הפעם האחרונה שנכנס אדם לחדר זה, היה הכהן הגדול שידע שזאת הפעם האחרונה שהוא נכנס בו. האם אתה יכול לדמיין: באיזה רמה הוא היה, כשהוא נכנס בו ביום כיפור האחרון? האיש שיכנס בו אחריו, היה היהודי המקולקל הזה, אשר עובד עבור הרומאים נגד עמו. גם אם תשכח את העובדה שהוא היה אנטי-דתי, הוא היה בוגד גמור.
בכל מקרה, הוא יצא מקודש הקודשים עם איזה כלי קודש, נתח גדול של זהב. הרומאים אמרו לו: "תחזור לשם לקחת עוד קצת זהב וכסף בשבילנו". הוא ענה: "לא, אני לא יכול ללכת לשם יותר." אני לא אכנס לכל הפרטים הנוראים. הם החלו לענות אותו בצורה מדהימה שגרמה לו כאבים בלתי-נסבלים. כל הזמן הוא צעק, "כיון שפעם עשיתי לא בסדר, אני צריך לעשות את זה שוב?"
התלמוד אומר, כי לאחר מותו היה קול שהכריז משמים, "יוסף משיחא יש לו מקום בגן עדן - ליד אברהם, יצחק, ויעקב." זה מה שראה יצחק אבינו.
יצחק בירך את יעקב ואמר: "הריח של בני" - ז"א צאצאי, הנמוך ביותר - הוא "כריח שדה אשר ברכו ה'. "
יצחק אמר, "ראה ריח - תראה, והנה הריח." ישנה אחדות של הגוף וגם אחדות של הנפש. ההבדל ביניהם הוא מאוד פשוט. עם הגוף שלי, הרגל שלי הוא רגל, והיד שלי היא יד. אם היד שלי היה אומר לרגל שלי, "אני מרגיש כל כך מאוחדים איתך עד שאני רוצה להיות באותה צורה שיש לך," הייתי נכה, חס וחלילה. אם הלב שלי אמר לקישקעס [בני המעיין], "אני אוהב אותך כל כך הרבה, קישקע, אני רוצה להגיע כל כך קרוב אליך, כי אני רוצה לעשות את הדברים שאתה עושה." זה מאוד נחמד. אבל אם, חס וחלילה, הלב שלי הפך להיות קישקע, הייתי מת ח"ו. אז האחדות של הגוף מבטא את עצמו כשהלב והקישקע שלי, היד והרגל שלי, כולם נפגשים. אבל כל אחד ממשיך לבצע בדיוק את התפקיד שיש לו לעשות. בתוך הגוף, שמיעה, ריח ומשמוש הם כולם מחלקות שונות, אבל כולם פועלים ביחד.
אחדות הנפש הוא שונה. אתה לא יכול לומר כי בתוך הנשמה יש מקום מיוחד לראות, ומקום מיוחד עבור שמיעה, ועוד מקום מיוחד עבור משמוש. בתוך הנשמה, זה בהחלט כולו אחד.
התלמוד אומר שכשעמדנו בהר סיני, ההתגלות היתה כל כך גבוה, שראינו מה שיכול לשמוע, ושמענו מה שאפשר היה לראות. כשיבוא המשיח, ונשמתנו והעולם יהיו בתכלית התיקון, הנשמה תהיה ברמה של אחדות כל כך חזקה, כי נוכל לראות ריחות. זה אומר כאשר המשיח יבוא, הוא לא ישפוט אנשים על ידי ראיה או לפי מה שהוא רואה. הוא ישפוט אנשים לפי "דמריח הדרים" - על ידי חוש הריח שלו, על ידי האף שלו.
ככה היה גם בזידיטשוב. כאשר מישהו בא לראות את הרבי, הרבי לא היה מסתכל עליו. העיניים שלו היו סגורות. האדם היה מתקרב לשולחן הרבי ועמד שם. לאחר מכן הזידיטשובר הקודש היה נושם את האוויר. ואז הוא היה יודע בדיוק מי זה שבא.
הרבה פעמים נראה שמישהו בא, הוא נראה מתוק ומדבר מתוק, אבל האף של הנשמה שלך אומר לך שיש משהו לא בסדר. לפעמים זה להיפך. אדם נכנס, שנראה מלוכלך ומטונף, וצורת הדיבור שלו מגעיל, אבל האף שלך אומר לך שהוא כל כך קדוש פנימה וכל כך מיוחד.
של הניגון הזה של הארי פוטר
ודרך אגב-
יהי החודש
עוד ישמע
אמת מה נהדר
יחד יחד
עבדו את ה' בשמחה
יערב נא
אתה תקום
פתחו שערים
מצווה גדולה להיות בשמחה
אשרי מי
הוא יפתח ליבנו
וכו וכו...
תודה!
ששרו היום בציון הקד' של רבנו בברכת שומע תפילה?
ניצלו"ש-מי שלא היה הפסיד!
אבל לא קיבלתי.....
ומה שיש לי זה באיכות דפוקה ממש.
בכל מקרה:
מי שרא את הספר "הרבי מהקרן הרחוב" (פשוט שם יש את מה שאני מדבר אליו מלא)
יש מלא פעמים את ביטוי "גויים קדושים" ודברים בסגנון של דיבורים כאלה על גויים לי זה מאד הפריע רציתי לשמוע את דעתכם
זה שאין שם שום מילה על המשפחה שלו
כל הזמן שמחוחוץ מזה למה צריך,הקטע זה ר' שלמה ולא משפחת קרליבך.
אבל אני יגד לך את מה שאני עכשיו יודע,זה שר' שלמה הוא היה בבחינת חסד והיה לו את הבחינה של-"אור לגוים" הוא פשוט דיבר על המצב האדיאלי של מה שהגוים אמורים "לייהות" אני למשל לא הייתי אומר את זה אבל בשביל הדרך של ר' שלמה שכול יקבלו אותו הוא היה כבר חי את זה.
לסיכום:1.הוא דיבר על המצב האידיאל.י
2.בגלל שהדר שלו היא הייתה לקרב את כולם ליהדות(וזה המטרה שלו בניגוד אליך שאתה אולי יותר פעול לחבר את העם שכבר פו לתורה השלמה לגמרי)אפילו קצת כ"א לכן הוא דיבר ככה,כמו הרב אליהו זצ"ל שלא היה פוסק בדברים שיש בהם בלאגן,(סירוב פקודה במי לבחור)ר' שלמה היה עוד יותר צריך את זה כי כל המטרה שלו הייתה לקרב עוד ועוד....הרב אליהו היה קצת פות לקרב אלה הוא קירב גם את הקרובים.
אבל שוב זה לא תשובה סגורה לגמרי
שהוא מדבר על זה שהאידיאל זה להיות קשורים לכל הבריאה (גם צומח ודומם)
הרב קוק הוא לא חי את זה כבר היום הרב קרליבך כן חי את זה....
לוליינוס ופפוס נאמר שגם הם נקראים הרוגי מלכות שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתן.
נראה שכן יש מציאות כזו.
מה הם עשו?
שמעתי את הסיפור הזה פעם אחת או פעמיים, בטוח זה לא מדוייק אבל בערך ככה:
שמישהו או מישהי מלוד עשתה משהו לא טוב שכביכול כופר במלכות הרשע של הגויים ששלטו אז בארץ, והם רצו להרוג את כל יושבי העיר, כי הם לא הצליחו לגלות מי היה אשם. אז 2 האנשים האלה, שהיו בכלל חצי מומרים, החליטו להסגיר את עצמם לשלטון כדי שלא יהרגו את כל העיר. והרגו אותם ולא פגעו יותר באף אחד.
וכשאחד הצדיקים של דור מאוחר יותר עלה לשמיים הוא ראה שאין שום בריה יכולה לעמוד במחיצתם בזכות המעשה הזה שהם עשו.
ום רביעי י"ט בחשוון אזכרה מוזיקלית לזכר הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל הי"ד ורבי שלמה קרליבך זצ"ל, עם הזמר רב חיים דוד שמואל הכהן סיטרין רב יהודה ריכטר וברוך מרזל ועוד אורחים, יחד נעיר את המתים! לפרטים שמואל הכהן 054-7650532
וואי....איפה,מתי?
כמה זה עולה?
כל העוסק בתורה וכו'
וכן את השיר לב טהור במניגנה ישנה
וכן אהיה כטל לישראל
אהיה כטל
יצחק פוקס
הרב קרליבך היה חסיד של?
התחיל עם הרב'ה מבובוב, דרך הריי"צ, תקופה מסויימת אפשר לאמר שהיה חסיד חב"ד, אח"כ אפשר לאמר שהיה חסיד של ר' נחמן. היה מקושר מאד לאדמו"ר מאמשינוב.
בעניין שלתורות אפשר לאמר שמשלב מסויים הוא היה חסיד רדזין (בעיקר מי השילוח).
וכמובן הרבי הקדוש מפיאסצנא.
ועוד ועוד... (מבחינת ייחוס יש לו ייחוס לרדזין אבל למעשה הוא היה יקה)
מודזיץ'-משם ר' שלמה למד את כח הניגון וחכמת הנגינה
בובוב-שם ר' שלמה למד את הסיפורים ואיך לספרם
אך בכללי ר' שלמה היה חסיד של הכל מה שדיבר אליו,
הוא היה קרוב לרבי נחמן,המון לחסידות(ר' צדוק,זוה"ק)
היה מקורב לרב קוק ולרב צביהודה
ועוד רבים
הרב קרליבך שהיה הרבה חסיד שאיבז'צר
שיש לו 3 רבנים הכי גדולים-
1.איזביצה
2.ברסלב
3.תלמיד של הרי"ץ(חב"ד)
מי לא?!
אני עכשיו נוסע המון בטרמפים חילונים וכו.....
בהופעה הלילה דיברתי אם אחד רחוק מתורה ומצוות.....
יש לכם ראיון בשבילי איך לשמור איתו על קשר?
אני חייב ראינות...
.
זה אוכל אותי,איך הרב קרליבך היה מצליח לפתוח קשר במהירות......ואני אפילו אם אחד לא הצלחתי??
א. תיקון קטן- "רעיונות" זה עם ע'... מצטערת אם זה מביך, אבל בגלל שקוראים לך "כל הזמן שמח", אני מאמינה שתתגבר על המבוכה ותיקח לתשומת לבך...![]()
ב. מה המטרה שלך בפתיחת הקשר? אם המטרה היא לקרבם לחיי תורה ומצוות, אז בד"כ אם הם יראו שטוב לך הם לבד ישאלו ויתעניינו. ואם אתה רוצה "להיכנס" להם לחיים, זה חייב להיות מבוקר ומוגדר- למה? ומה אתה רוצה לעשות בדיוק?...... אני מקוה שלא סיבכתי אותך
ברור שאני רוצה לקרב אותו לה',ולא רק שיברך פעם אחת, אלה לימוד שבועי וכו'...
הם ממש חמודים ומדברים עלי...רק הבעיה שבסוף השיחה אני לא מצליח להגיד להם בדיוק, אולי נקבע עוד שבוע....
שלמה כץ אהרן רזאל וחיים דוד מבצעים את הניגון האבוד(הניגון הוא לא של ר' שלמה) בבנייני האומה:
העלייה לקבר
אוהל רבקה:
1.מי היה?
2.איך היה?
3.איזה קטע הכי אהבתם?
חברה אסור פשוט אסור לכם לייבש,אני מגיב רק אחרי שיהיה כמה תגבות....
וואו. היה מדהים.
היה מגוון מדוייק ונכון.
שלמה כץ היה טוב.
"אהבת עולם" - היה מרגש.. (מתבאסת שלא צילמתי/הקלטתי ת'שיר- אולי מישו שמר את הביצוע????)
בס"ד
כותרת..
הרב כהנא והרב קרליבך והיירש-יישנו בחדר אחד בישיבה.
שלשית המוקטרים!!
לק"י
חדר קדוש בכל זאת...
אני הייתי מסוגל ללכת....
יצאו משם 3 שכל אחד היה קיצוני לכיוון אחר לגמרי
מספר ר' שלמה קרליבך זצ"ל באחת הפעמים בהם המראתי מישראל לחו"ל היו חסרים לי 11 דולר למס נמל חיפשתי מישהו מוכר שילווה לי את הכסף ולפתע ראיתי את הרב כהנא כמובן שהרב כהנא נתן לי את הדולרים בשמחה כשהחזרתי לו את הכסף החזרתי לו רק 10 דולר ואמרתי לו דולר אחד אני רוצה להיות חייב לך כל עם ישראל חייב לך ואף אני רוצה להיות חייב לך משהו..