לדון לכף זכותשירו למלך
יש לי רעיון...ילץ
תדברי ותי לפחות תנסי וברור שתסלחי לו.אסור לא לסלוחיקירה
אל תנסי להיות מה שאת לא! מותר לך לא לדון לכף זכותפונפון
זה באמת קשה...בת אל123
פשש.. מקסים!אזמרה...
זה באמת קשה אבל...... אין יאוש בעולם כלל!!אשרייך!!שיח השדה..
למה לישון?פונפוןאחרונה
למישהו יש את השיר-מתנחל גאה.
מה הקשר לפורום,אם אפשר לשאול?שואף להתנחל
הקשר הוא:אזמרה...
* קא משמע לן....אזמרה...אחרונה
בפורום הזה אין מקום לביזוי תלמידי חכמיםאנונימי (פותח)אחרונה
איך נמשוך את הגאולה???אזמרה...
שמעתי בדיסק, מהרב ניסים יגן ז"ל, נשמח אם מישהו יודע מקור:
בגמרא מובא משל: "האי תרנגולתא...",
על תרנגולת שהתפלשה בעפר..
והבעלים שלה הסיר את האבק נוצה- נוצה..
והיא הייתה מצווחת.
ולו רק הייתה מתנערת בעצמה,
מנקה את כל האחיזים והקליפות...
אזי הייתה חוזרת, בלא מכאובים, ליופיה והדרה...
"התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי"!
ואם כבר מדברים על אחיזים...אזמרה...
תבקשו מ"פריקית" שתעלה לכאן גם את השיר הזה..(תנחשו בינתיים מי המשורר):
"להגביה עוף":
"שנים שעברו עלינו, משברים שהותירו אותנו כואבים..
הממו אותנו, החלישו בנו את האמונה..
עד שנדמה היה לנו, שמאז ומעולם, היינו רק מהלכים..
וגם כשסגרו חומות עלינו, מכל הכיוונים,
הושפל מבטנו, ואת עצמנו חשבנו- אבודים..
לו רק נרפה את כל הכוחות,
ולא נקפוץ ידיים...
אם רק נשחרר את כל האחיזים,
נוכל שוב לפרוש כנפיים...
איך יכולנו לשכוח מי אנו ומאין באנו
ושעוד ניתן לנו...
להגביה עוף...
הלוא מכל נפילותינו.. היינו עולים,
ומעומק עומקי התהומות, אל שמיים ממריאים!"
(ביני לנדאו... אלא מי. אשריו (ואשרנו) לגמרי)
א. לשחרר את כול האחיזות. ב. -מתנחל גאה.
בע"ה ית'
תיקון לשיר של ביני ששמת! -
"אל תפחד ללכת אל האופק
המתוק...
אל אף כל הצללים האורבים בדרך.
לך בידיעה ברורה
>שאין להם כלל נגיעה בך,
ורק מצער פחדיך
שואבים הם את כל כוחם בך...<
אז תבטיח לי
שבקרוב עליך מרעים לאכול את בשרך,
לא תעצור לרגע,
ומבלי שתצטרך להביט אחורה תדע-
המה כשלו ונפלו.
ואם תחנה עליך מחנה,
רק שלא ירא ליבך,
ואפילו אם תקום עליך מלחמה,
זאת תהיה האמונה שלך.
כל העולם כולו-
ארמונו של מלך.
כל אחד יודע, שבתוך ארמון-
רק רצון המלך נעשה...
ברח לך אליו,
יצפינך בסוכו...
ברח לך אליו,
יסתירך בסתר אוהלו...
תחזה בנעם פניו,
ותבקר בהיכלו."
אומנם זה שינויים של מילה או אות.. אבל..
...........................יאירו
אשמח מאוד לאקורדים של השיר הזה. ולשיר עצמו..
שלהבתיה הוא תלש לה את הנוצות או רק את האבק?מאחורי הקו
כנ"ל..ואחת עם חצאית
יש לי הקלטה טובה של השיר...אמא אדמה
אבל הקובץ גדול מדי מכדי שאעלה אותו לפה.
אם יש לכם הצעות להעלאת הקובץ לאינטרנט - אתם מוזמנים להציע!
תבקשו מפריקית את השיר!אזמרה...
(שמעתי אותו אומר גם אחיזים...נו, שויין, כל אחד ישיר איך שמסתדר לו..)
הוא תלש לה את האבק- מכל נוצה! וזה כואב!
ואתם בעצמכם מתוקים מדבש!
ה' ישמח אתכם מלא!
במיוחד בשבילכם חתחתי את השיר..דבורל'ה
פריקית,מאחורי הקו
מי שהעתיק לעצמו את השיר...אזמרה...
תיקון טעות:
במקום המילים "הממו אותנו",
המילים הם: "עימעמו אורנו"...(=החלישו את האור שלנו..)
ובאמת במקום "אחיזים"= "אחיזות".
שנזכה להיענות לקול ה', הקורא לנו:
"התעוררי התעוררי, כי בא אורך קומי אורי...
עורי עורי, שיר דברי
כבוד ה' עליך נגלה.." !
דרך אגב זה לא מהגמראduvidul
ביני לנדאודבורל'ה
תודה על המקור!אזמרה...
איזה יופי:אזמרה...
שמתקשרים לצדיק יסוד העולם - הרבי מליובאוויטשבן ציון גגולה
אל תעוות. הוא אמר-מתנחל גאה.
הרבי חי וקייםבן ציון גגולה
הרבי חי
הרבי בספרו "דבר מלכות" פרשת "בא" סעיף יג מסביר שחידוש של דורנו זה בדור התשיעי (מהבעל שם טוב אחריו המגיד ממשטריטש ואז נשיאי חב"ד) הוא שאין הסתלקות של הנשמה אצל נשיא הדור כיוון שאנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , כעת השאלה היא מהו דור?
הרבי במאמרו באתי לגני מסביר שאנחנו הדור השביעי(הרבי הוא הנשיא השביעי של חב"ד) ובזמן הרבי היו עדיין שלוחים של הרבי החמישי אז אם נגיד שפירוש של דור הוא 30 שנה או 50 שנה אז אנחנו בדור החמישי אך הרבי מבאר שאנו בדור השביעי כלומר הדור הולך לפי נשיא הדור ואם הרבי הסתלק אז אנחנו בדור השמיני , וכן אסור להרהר על דברי נביא (הרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק י הלכה ה) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הדא"ח(דברי אלוקים חיים) הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) ) וכן ראינו במסכת תענית דף ה עמוד ב ש"שיעקב אבינו לא מת" ואמרו שם ש"מקרא אני דורש" כלומר למרות מה שראו האמינו לדברי הנביא וכן במעמד הר סיני שבט לוי האמין שמשה חי למרות שהראה להם יצר הרע את דמות משה מתה ושבט לוי (שלא כמו אלו שעשו את עגל הזהב) נשאר נאמן להלכה שישנה מציאות בראייה מן ההלכה אז "מקרא אני דורש" ואין להרהר אחרי דברי הנביא ואם יש עוד ביאורים נביא בהמשך בהתאם לתגובות 
-יעקב אבינו לא מת (מסכת תענית דף ה עמוד ב)
והשאלה היא האם לקשר את המדרש על יעקב אבינו לא מת עם הרבי הוא דבר נכון שהרי יעקב אבינו הוא נשמה כללית של כל עם ישראל
וכן מצורף סרטון של הרבי המבאר בשיחה משנת כף מנחם אב תשל"א המבאר את הפשט של יעקב אבינו לא מת
ליד הסרטון רשום בטעות זי"ע נא לפנות לאתר כדי שיתקנו שליט"א http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/796341
תשובה - כל נשיא דור שהוא צדיק יסוד עולם הוא נשמה כללית של עם ישראל ובדורנו הרבי מיליובאווטיש שליט"א וכן רשום בספר "קהילות יעקב"(לבעהמ"ס "מלוא הרועים") שנשיא הוא ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו ולכן כמו שרואים את יעקב אבינו נקבר הוא לא מת יש מהראשונים שחולקים על כך אך דעת רש"י וכן פירוש הריף ל"עין יעקב" של מסכת תענית וכן באלשיך פרשת "ויחי" וכן ב"אור החיים" בפרשת "ויחי" (נ,א) וכן ביאור אגדות המהרש"א וכן לעיין בספר "ליקוטי מקורות" של הרב שלמה זלמן מאיעסקי .
הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה במסכת סנהדרין פרק 'חלק' ש"מלך המשיח ימות ובנו ובן בנו ימלוך תחתיו וכו'", אלא שזה כמובן לא מה שנפסק להלכה!!! לעומת זאת, מה שכתוב בהלכות מלכים ברמב"ם פרק י"א הלכה ד' זה המקור ההלכתי היחיד בנושא גדרי המשיח, סדר פעולותיו וכו', וממילא בהיותו פוסק יחיד בעניין- זה גם מה שנפסק להלכה! משא"כ כאמור מ"ש הרמב"ם בהקדמת המשנה, שחשוב להדגיש בנוסף שבעניין זה נותר הרמב"ם כמעט בדעת יחיד, בעוד שכל שאר גדולי ישראל בכל הדורות, וביניהם כמובן אדמו"רי חב"ד, הולכים דווקא לשיטת הרמב"ן, שמדבר על נצחיות חייו של מלך המשיח, במקרה של מעמד הר סיני לאחר שראו את דמות משה רבנו מתה היו שתי קבוצות : אחת שאמרה - משה רבנו היה אדם גדול אבל מה שאמר שיחזור כנראה לא הבנו את דבריו אבל מה שראינו במציאות וודאי קרה, לעומתם היו שבט לוי שאמרו - משה רבנו וודאי דובר אמת שהוא נביא אלוקים ומה שראינו דרוש עיון - "מקרא אני דורש" (דבר מלכות פרשת "בא"סעיף יג ) וכן שנשמת הרבי אינה חיה בגוף אחר כי אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה (אותה שיחה בפרשת "בא") ובוודאי שאינו מולך על העולם מהקבר שכן אין גניזה בנשיא הדור אלא הוא מעל האדמה כמו אבן השתייה בהר הבית בירושלים (“דבר מלכות" פרשת "שופטים" סעיף יב) ובגוף גשמי כמו אליהו הנביא
צורת ההופעה של הרבי לעיני האנושותבן ציון גגולהאחרונה
דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
משהו שירגש אתכםפונפון
מה קרה, חבריה?פונפון
וואווווווווווו..................!אזמרה...אחרונה
לכול אנ"ש!!מתנחל גאה.
מה פירוש אנ"ששואף להתנחל
אנ"ש=אזמרה...אחרונה
לקרוא וליישם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!א*ן ע!ד מל2ד!
בברסלב בוערת אש הבער אותה בליבי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
![]()
חמודה.אוהבת את אבא
**אח יקר.אוהבת את אבאאחרונה
חברה מקימים חבורת ברסלב-שכם לב שבור
אני לא אוהב את המילה מזרוחניקיםyaar
לא חסר מקומות לחזק כולל מצפה יוסף ושאר הגבעות באזור
מעניין אותי, את מי אתם מכנים מיזרוחניק?קראתיך
עזבי עדיף לשכוח מזהyaar
נשמע טוב אחינו... אבליהודי_פשוט
כן זה חזק מאד!!!!!!!!!!שיח השדה..
רק שלא ישרפו שם דגלי ארץ ישראלפונפון
מהקשר בין הדגל לחבורה??הרב כהנא צדקאחרונה
פונפון אם היית לידי הייתי שוחט ושורף אותךנ נח זה הכל
נדמה לי שכתבן אחר עשה את הקישור...פונפון
נ נח זה הכל, אתה מתכוון לשרוף ולשחוט את היצה"ר שליפונפון
אל תכנס לפה יותר לפני שאתה עושה תשובהרוצה להתבודד
הלוא?!אזמרה...
לכל החבר'ה שנתנו לי עצות תודה רבה חיזקתם אותי
אנונימי (פותח)

יש מישי שאני אוהב וחושב עליה אבל אני לא יודע אם 18 זה הגיל המתאים אני נקרע לא רוצה חברה ח"ו
אבל גם לא רוצה לפרפר איתה..
אם זה לא המקום המתאים בבקשה תרשמו אתזה פה... והמנהל בבקשה תנעל..
אבל בכל זאת אני ישמח אם יענו לי במסר"ש... (למרות שאני בשלבי התנתקות..
)ל- "רוצה רק את ה'" שגם ה' רק רוצה אותו!אזמרה...
אלא מאי...?אזמרה...

ובינתיים...אזמרה...
וכאשר:אזמרה...
כרגיל, מחילה על האריכות...אזמרה...אחרונה
אני מוחה!!!!!!!!!!!!!!!!רוצה להתבודד
בע"ה בקרוב חג מתן תורהנ נח זה הכל
רחל?? אני מחכה לחידושים שלך...נ נח זה הכל
היא לומדת לבגרות מן הסתם....קראתיך
אז אולי תביאי לנו את איזה חידוש מתוק ככהנ נח זה הכל
פשוט חשבתי לשתוק קצת...אזמרה...
המשך:אזמרה...
ועוד משהו משבועות הקודם,אזמרה...
אבל אם פתאום..אזמרה...
אתמול, ב- "פלטרין של מלך" ביד בנימין..אזמרה...
"רציתי שתהיו..אזמרה...
אויי איזה שיר... !!!שמחה ואמונה
הההההההה.........אזמרה...
את יכולה להעלות אותו לפה...קראתיך
ניסיתי להעלות,תפוזה 1
הנה, עכשיו עובד.תפוזה 1
פששש.... אשרייך לגמרי!אזמרה...
תפוזה1-מתנחל גאה.
אין לי מושג.תפוזה 1
מתנחל גאה---רוצה להתבודדאחרונה
זמן מתן תורתנואנונימי (פותח)
וואו, אשריך.תפוזה 1
"הכל בראש"...duvidul
תחליט שאתה לא נכנס לפורומים לתקופה מסויימתרוצה להתבודד
תשמע....smile1
זה יעבור ותישמע למה שאומרים כן תפסיק לאקנס לפורום!רבי נחמן
ישתבח שמומאחורי הקואחרונה
איך נטוס לאומן אם לא נעבוד???matan2
רוצה לשמוע משהו?שמחה ואמונה
ברורור אבל גם צרכים השתדלות..עם רבנו מזמין.אחלה.יקירה
שטויות במיץ עגבניות....סיפורי סבתא...matan2
חח הוא ביטח קיבל מהגבאיםמתקשה
למה שלא נעבוד??smile1אחרונה
הודעה משמחת!!אנונימי (פותח)
|
שאלה ממש דחופהאנונימי (פותח)
הייתי פעם בשיחה שלה.. והיא אמרהשמחה ואמונה
)אם את רוצה יש השבוע ביום שלישי ביד בנימין....קראתיך
באמת?? אפשר עוד פרטים בבקשה!!שמחה ואמונה
לא יודעת יותר מידי אבל יש יום לבנות!!ביד בנימין..יקירה
הנה פרטים-תפוזה 1אחרונה
מי נוסע לקבר רשב"י?רבי נחמן
אני בעז"ה!!!!!!smile1
אני לא אני חולה ואין לי תרמפ!...רבי נחמן
כי מצתי טרמפ אחד והוא היה מלא!...רבי נחמן
אני גם לא נוסעת בסוף....smile1
לפחות תיראי את זה בשידור...רבי נחמן
אני הייתי וואי איזה מטורף היהההה!!!!!!נ נח זה הכל
היייתי היה פשוטטט מטוורף אין!ראיתי את הרב ברלנד.יקירה
ו.... מי שראה את הרב ומקשר לתאונה שהייתה אחרי מביןyaar
כל המבזה תלמידי חכמים אין לו חלק לעולם הבאduvidul
עוד חכמולוג קם לו,למה נראה לך שביזיתי את הרבyaar
עד כדי כך הראש מעוות?
כל הפוסל במומו פוסל!
סליחה מכל הלב יקיריduvidul
יאווווווו-Rעות-
כפרה על הנ נחים!!שירו למלך
הרב היה מאוד מודאגyaar
וואי.... מלחיץ!!!!!!!!!!smile1
אבל... איזה רב?smile1
הרב ברלנד..שמחה ואמונה
יאוווduvidul
אחד השמשים של הרב ברלנדבן ציון גגולה

נשמה, תחזור בבקשה לפורום של חב"ד...duvidul
הרב ברלנד דיבר על זה בשיעור ביום שלישיyaar
להתחבר לצדיק יסוד העולםבן ציון גגולה
http://video.google.com/videoplay?docid=6259423067624521851
זוהי הוראה מפורשת של רבי נחמן להתחבר לצדיק ומיד אנו נגאלים 
ממה אתה כזה לחוץ?yaar
חפירות בשכל.. מה אתה מתייחס בכללל..duvidul
נשיא ונביא דורנו מלך המשיח שליט"אבן ציון גגולהאחרונה
הרבי חי
הרבי בספרו "דבר מלכות" פרשת "בא" סעיף יג מסביר שחידוש של דורנו זה בדור התשיעי (מהבעל שם טוב אחריו המגיד ממשטריטש ואז נשיאי חב"ד) הוא שאין הסתלקות של הנשמה אצל נשיא הדור כיוון שאנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , כעת השאלה היא מהו דור?
הרבי במאמרו באתי לגני מסביר שאנחנו הדור השביעי(הרבי הוא הנשיא השביעי של חב"ד) ובזמן הרבי היו עדיין שלוחים של הרבי החמישי אז אם נגיד שפירוש של דור הוא 30 שנה או 50 שנה אז אנחנו בדור החמישי אך הרבי מבאר שאנו בדור השביעי כלומר הדור הולך לפי נשיא הדור ואם הרבי הסתלק אז אנחנו בדור השמיני , וכן אסור להרהר על דברי נביא (הרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק י הלכה ה) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הדא"ח(דברי אלוקים חיים) הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) ) וכן ראינו במסכת תענית דף ה עמוד ב ש"שיעקב אבינו לא מת" ואמרו שם ש"מקרא אני דורש" כלומר למרות מה שראו האמינו לדברי הנביא וכן במעמד הר סיני שבט לוי האמין שמשה חי למרות שהראה להם יצר הרע את דמות משה מתה ושבט לוי (שלא כמו אלו שעשו את עגל הזהב) נשאר נאמן להלכה שישנה מציאות בראייה מן ההלכה אז "מקרא אני דורש" ואין להרהר אחרי דברי הנביא ואם יש עוד ביאורים נביא בהמשך בהתאם לתגובות 
-יעקב אבינו לא מת (מסכת תענית דף ה עמוד ב)
והשאלה היא האם לקשר את המדרש על יעקב אבינו לא מת עם הרבי הוא דבר נכון שהרי יעקב אבינו הוא נשמה כללית של כל עם ישראל
וכן מצורף סרטון של הרבי המבאר בשיחה משנת כף מנחם אב תשל"א המבאר את הפשט של יעקב אבינו לא מת
ליד הסרטון רשום בטעות זי"ע נא לפנות לאתר כדי שיתקנו שליט"א http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/796341
תשובה - כל נשיא דור שהוא צדיק יסוד עולם הוא נשמה כללית של עם ישראל ובדורנו הרבי מיליובאווטיש שליט"א וכן רשום בספר "קהילות יעקב"(לבעהמ"ס "מלוא הרועים") שנשיא הוא ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו ולכן כמו שרואים את יעקב אבינו נקבר הוא לא מת יש מהראשונים שחולקים על כך אך דעת רש"י וכן פירוש הריף ל"עין יעקב" של מסכת תענית וכן באלשיך פרשת "ויחי" וכן ב"אור החיים" בפרשת "ויחי" (נ,א) וכן ביאור אגדות המהרש"א וכן לעיין בספר "ליקוטי מקורות" של הרב שלמה זלמן מאיעסקי .
הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה במסכת סנהדרין פרק 'חלק' ש"מלך המשיח ימות ובנו ובן בנו ימלוך תחתיו וכו'", אלא שזה כמובן לא מה שנפסק להלכה!!! לעומת זאת, מה שכתוב בהלכות מלכים ברמב"ם פרק י"א הלכה ד' זה המקור ההלכתי היחיד בנושא גדרי המשיח, סדר פעולותיו וכו', וממילא בהיותו פוסק יחיד בעניין- זה גם מה שנפסק להלכה! משא"כ כאמור מ"ש הרמב"ם בהקדמת המשנה, שחשוב להדגיש בנוסף שבעניין זה נותר הרמב"ם כמעט בדעת יחיד, בעוד שכל שאר גדולי ישראל בכל הדורות, וביניהם כמובן אדמו"רי חב"ד, הולכים דווקא לשיטת הרמב"ן, שמדבר על נצחיות חייו של מלך המשיח, במקרה של מעמד הר סיני לאחר שראו את דמות משה רבנו מתה היו שתי קבוצות : אחת שאמרה - משה רבנו היה אדם גדול אבל מה שאמר שיחזור כנראה לא הבנו את דבריו אבל מה שראינו במציאות וודאי קרה, לעומתם היו שבט לוי שאמרו - משה רבנו וודאי דובר אמת שהוא נביא אלוקים ומה שראינו דרוש עיון - "מקרא אני דורש" (דבר מלכות פרשת "בא"סעיף יג ) וכן שנשמת הרבי אינה חיה בגוף אחר כי אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה (אותה שיחה בפרשת "בא") ובוודאי שאינו מולך על העולם מהקבר שכן אין גניזה בנשיא הדור אלא הוא מעל האדמה כמו אבן השתייה בהר הבית בירושלים (“דבר מלכות" פרשת "שופטים" סעיף יב) ובגוף גשמי כמו אליהו הנביא .
וכן דעת גדולי ישראל לדורות על אופן התגלות הרבי מליובאוויטש
דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
