שרשור חדש
הייהלב בוער למלך
אני די חדש בפורום. זה קבוצה של רבינו?
לא קבוצה.בת 30אחרונה

יש פה כל מיני אנשים וכל מיני דעות וסגנונות.

מה שמשותף לכולם כמעט הוא הקשר לרבינו.

מאיפהאיא

אפשר להשיג סטיקרים של ברסלב?

 

ארגון נקודה טובהמישו1אחרונה

זה בערך שקל לסטיקר

דווקא עכשיו- הזמנה להצטרף לפורום הר הבית!די"מ

הר הבית הינו המקום הקדוש ביותר בעולם.

 

לדאבוננו בית המקדש נחרב לפני כאלפיים שנה ושועלים מהלכים בו.

המשטרה מתנכלת ליהודים העולים להר ואסרת עליהם להתפלל או לקיים כל אקט דתי.

כאן זהו המקום בו תוכלו להתעדכן על הפעילויות הקשורות להר,

לפרסם תמונות וסרטונים מההר,

לדון בדרכים איך לקדם את המצב הקיים,

דיונים הלכתיים בנוגע להר הבית והמקדש.,

פה זה המקום!

 

דווקא עכשיו בעת מתוחה זו כאשר  תוקפים את הנושא מכל צד,

הערבים טוענים שכל הפיגועים הם בגלל הפגיעה באל אקצה ולכן חשוב לבן שהר הבית הוא לב העניין! נוותר על הר הבית כל השאר יתפורר!

 

אך מהצד השני ישנם רבנים שמתנגדים ואומרים שאסור לעלות להר חלקם גם טוענים שדם הנרצחים הוא על ידי העולים להר.

 

הצטרפו אלינו ונלבן את הסוגייות והמחלוקות השונות.

 

בפורום ישנם פעילי רבים לצד ת"ח שבקיאים בכל מה שנוגע להר הבית והמקדש.

 

הצטרפו אלינו- /Forum/Forum.aspx/f25

 

הפורום בשיתוף עם תנועת חוזרים להר שחבריה נמצאים כאן אתם מוזמנים לשאול אותם ולשמוע מהם על פעילותה.

 
מאיפהאלעזר נאור123
אפשר להשיג חוברת של ברסלב( כמו הדבר מלכות של חב״ד)?!
אוצרות יהודיםשפת הנחל

לעשיית מנוי 

03-6186699

 

אין בחינם ?אלעזר נאור123
לא יודעשפת הנחל

אבל המחיר הוא כמה שקלים בודדים לחודש אם מארגנים כמה חבר'ה שיקבלו לאותו מקום

לא זוכר בדיוק כמה

18 שקלים בחודש וזה שווה את זה..*קומי אורי*
18 ש"ח בחודש זה הכי יקרשפת הנחל

יש מסלולים זולים יותר לבחורים וקבוצות

וגם ההכי יקר הזה הוא זול..*קומי אורי*
מה זה אוצרות. יהודים ? זה גם לנשים?פופקוו
אוצרות יהודים זו חוברת שבועית שכוללת סדרי לימוד יומייםשפת הנחל

בגמרא (דף יומי), חומש עם רש"י ואונקלוס (פרשת שבוע), ליקוטי מוהר"ן (עמוד יומי), ליקוטי הלכות (דף יומי), שו"ע על הסדר ללא מפרשים (ארבעת החלקים), זוהר, ליקוטי תפילות, תיקון הכללי, שמות הצדיקים, סיפורי מעשיות, שיחות הר"ן/שבחי הר"ן/חיי מוהר"ן, ספר המידות

נראה לי שכתבתי הכל

אהה תודה נראה לי שאצטרף לזה . בעלי יאהב את זהפופקוואחרונה
וגם אני אעיין בזה
כמה עולה טיסה לאומןגלעד ש
פנסיון מלא . עכשיו... לא בראש השנה
תתקשר לחברות ותברר...זה תלוי לכמה זמןבת 30


ראיתי פרסומות , קייב הלוך חזור ב170 דולאר.vodki

כל יום באכסניות פנסיון מלא עולה בערך 50 דולאר.

 

ז"א שלושה ימים הלוך חזור פנסיון מלא יעלה לך בסביבות 500$.

 

לא רע.

מכיר טלפונים של אכסניותvodkiאחרונה

אני יכול לתת לך את של לנדאו ואת של חיים בן יוסף.

את uman inn אפשר למצוא בגוגל.

מחפשת טיסה זולה לאומן בחודש הקרוב. הכי זולה שישדורשת קרבתך
אפילו להיות שם יום ולילה ולחזור
מהם מעשיו הטובים של נח???קוראים תורה

על מעשיו הטובים של נח אומר הצדיק מפשיסחה זצ"ל: "אלא תולדות נח...ויולד נח שלושה בנים את שם את חם ואת יפת" – מהם מעשיו הטובים? – תולדותיהם של צדיקים – מעשים טובים (רש"י). נח לימד כל אחד מבניו את הדרך בה יש לנהוג. את "שם" – לזכור תמיד את שם ה', את "חם" לימד נח לקיים כל מצווה בחום ובהתלהבות, ואת "יפת" לימד נח לעשות מעשים שהם "יפים בעיני אלוהים ואדם".

לדבר התורה המלא

 

בהפטרת פרשת השבוע  (ישעיה נד) כתוב "אל תראי כי לא תבושי ואל תכלמי כי לא תחפירי, כי בושם עלומיך תשכחי וחרפת אלמנותייך לא תזכרי עוד" – הרבי מקוצק היה מפרש את הפסוק כך:

"אל תראי" – העובדה שאין בך יראת שמים באה מיתוך עובדה ש"כי לא תבושי" – כי  אינך מתביישת במעשייך. "ואל תכלמי" – ומדע אם כן אינך נכלמת במעשייך? משום "ולא תחפירי" – משום שאינך חופרת בתוך תוכך ומתבוננת עד לאיזו רמה ומדרגה הגעת. "כי בושת עלומייך תשכחי" – את אותה הבושה מפני מעשי נעורייך. "וחרפת אלמנותייך לא תזכרי עוד" – ואינך מעלה אפילו בזכרונך את חרפת בטלתך. ומימלא שאין בך אם כן יראת שמיים.

שבת שלום!

אתם יודעים משהו על טיסות לאומן עם הרבנית ימימה?אביגיל.
מאוד לא מומלץvodki

גובים מחיר יקר בשביל שירות לא נעים.

סליחה, לא הסברתי נכוןאביגיל.
אני מחפשת טיסות קרובות שלה בשביל חברה
רק בקיץ , מאי יוני 2016vodkiאחרונה

אבל אני מכיר קבוצה שנוסעת בשבוע הבא.

מה הרב ברלנד אמר על משיח? אחרי חול המועד?סמיילי...


אצלו המשיח כבר הגיע , אחרי שבועות שעברvladאחרונה


הילולת רבינוווווופ''ו הכול בסדר

צוחקצוחקמרחף ישתבך שמו

 

הנה כך חגגנוvodkiאחרונה
מעשה מחכם ותם-מרק חורפי
חוץ מאיך שהוא מובא בסיפורי מעשיות,
אתם מכירים עוד הוצאות שלו, בתוספת ביאור ופירוש שכתב מישהו?

אם כן, אני אשמח לדעת איזה בדיוק, ואיך נקרא, או איפה קונים.

תודה, וחג שמח!
יש את "גן החכמה" של הרב ארוש..אם זה טוב לךפשושון

הוא קצת (הרבה) מרחיב שם... 

יש גם פירוש יחסית קצר שנקרא "רמזי המעשיות" 

יש פירוש של רן וובר שהוא לא רעvodki

אבל לא נראה לי שהתפרסם.

 

יתר הפירושים למעשיה הזו גרועים ורק ירחיקו אותך מהאמת.

 

אם יש לך שאלה ספציפית אתה יכול לשאול אותי , כאן או במסר ואני אנסה לסייע.

יש "דרך אמונה בחרתי" של הרב עמיר כ"ץאדם כל שהוא

ויש ביאור של הרב שטיינזלץ. בספר שישה מסיפורי המעשיות של ר' נחמן מברסלב : בצירוף מבוא ופירושים.

או תודה! כיוון כזה חיפשתי. אבדוק היכן משיגים.מרק חורפי
(לא הסברים לשאלות ספציפיות אלא ספר שאפשר ללמוד מהתחלה עד הסוף..) תודה על ההמלצות.
יש סיפורי מעשיות עם ביאורים ,בהוצאת "נקודה טובה"הדסדסאחרונה


כדי לבוא להילולא הסוכת הרב ארוש?סמיילי...


בטוח שיש?אהבת איתןאחרונה


מי הרב בתמונה?אנונימי (פותח)

תוצאת תמונה עבור רבינו נחמן מברסלב

הרב יוסף שובליפשושוןאחרונה


ב''ה אחד לאחד אצל רבינו קיבלתי דרךפ''ו הכול בסדר

אצל הבעל שם טוב חיבוק. אצל רבי נתן גבורות. ואצל ר' לוי יצחק ברדיטשוב את אהבת ישראל..  אבל כול זה רק הכין אותי לחזור לרבנו חחחח איזה סבבה

 

"אין תורה כתורת ישראל"הדובדבן שבקצפת

בעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!

בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.

מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.

לפרטים:
בנים- 0506792013 
בנות- 0549226946 
נשמח אם תעזרו להפיץ.

שאלה חשובה..דבש חריף

מישהו/י יכול/ה להביא מקור {כל מקור שאתם/ן מכירים/ות. חשוב!} מרבי נחמן/מהתורה שלו שיש חובה לעלות לקבר בראש השנה? 

בהדגשה על הקבר. אני מדבר אחרי הפטירה.. לא כשהוא חי.

הבהרה!דבש חריף
אני לא רוצה להתדיין או להתווכח.
אז אם למישהו/י יכול/ה להביא מקור, או אפילו הבנה בתורת ברסלב למה ללכת בראש השנה לקבר, אני מאוד אודה לו.. (זה בשביל משהו)
מתוך חיי מוהר"ןשפת הנחל

מתוך חיי מוהר"ן - נכתב ע"י ר' נתן תלמידו המובהק

בערב ראש השנה האחרון באומין עמדנו לפניו בעת שנתננו לו הצעטליך [קויטלאך] שלנו ומעות על פדיון. אז שאל על איש אחד מנעמריב שלא בא על ראש השנה. והתחיל רבי נפתלי לתרצו ולא קיבל הדברים, והקפיד עליו מאד.
ואחר כך דיבר עוד מאחד שלא בא על ראש השנה מחמת רבוי מניעות, ומחמת זה נסע לרבנו זכרונו לברכה קודם ראש השנה וסיפר לו המניעות. וצוה לו רבנו זכרונו לברכה בעצמו לשוב לביתו ולא יהיה אצלו על ראש השנה. וזה האיש היה מגדולי החשובים, והיה צר לו מאד מה שלא יזכה להיות נמנה עמנו בראש השנה. והתחיל להתעקש לפניו זכרונו לברכה שלא ישוב לביתו רק ישאר אצלו על ראש השנה. ולא נתרצה הוא זכרונו לברכה בדבריו וגרשו לביתו. ואז אמר לו רבנו זכרונו לברכה. איני יכול לצייר לעצמי הצער הזה מה שאתה לא תהיה אצלי על ראש השנה. ואמר לו האיש הנ"ל אם כן אשאר בכאן, ולא הסכים ושב לביתו.
אחר כך בערב ראש השנה דיבר עמנו מזה, ואמר שעליו יש רחמנות גדול, כי רצה באמת להיות כאן על ראש השנה, אך נמנע מחמת הנ"ל. אחר כך ענה הוא ז"ל ואמר בקול חזק מעומק הלב "ומה אומר לכם אין דבר גדול מזה, היינו מלהיות אצלו על ראש השנה. ואמר בזו הלשון בקול זיע סגיא "ווי אזוי זאל איך אייך זאגין, קיין גרעסערס דער פון איז ניט פאר האנין. איי אנדערע גוטע יודין זאגין ניט אזוי, איז נאך אקשיא" [מה אמר לכם אין דבר גדול מזה, ואם צדיקים אחרים אינם אומרים כך אז עוד קשיא] (כלומר הלא בלא זה כבר מקשין עליו קשיות הרבה ויהיה קשה עוד קשיא זאת גם כן מה שהקפיד כל כך להיות אצלו על ראש השנה דיקא).
ומכלל דבריו הקדושים שדבר אז עמנו למדנו כמה דברים. למדנו עוד הפעם עוצם גודל החיוב להיות אצלו על ראש השנה. כי אף על פי שידענו זאת מכבר, אף על פי כן מרבוי דבריו הקדושים אז בזה, ומתנועותיו הנוראות אז, הבינו עצם החיוב יותר ויותר, שאי אפשר לבאר זאת בכתב.
וגם אז למדנו שרצונו חזק להיות אצלו באומין על ראש השנה תמיד לאחר הסתלקותו, ושאין דבר גדול מזה.
וגם למדנו כמה צריכין לחזק לשבר המניעות מדבר שבקדושה, בפרט המניעות מלהיות על ראש השנה שצריכים לשברם ביותר ולהיות דיקא על ראש השנה, עד שאפלו אם הוא ז"ל בעצמו מצוה ומסכים לבלי להיות אצלו על ראש השנה, חלילה להסתכל על זה, וצריכין לזהר מאד לבלי לשאל אותו שום שאלה על זה, כי הוא ישיב בודאי לבלי להיות, ואף על פי כן בנקדת האמת לאמתו צריכין להיות דיקא [וכן הוא נוהג לדורות].
וענין זה נוגע למה שאמרו רבותינו ז"ל (מכות י: 'בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו' כמו שפרש רש"י. והוא מדברי רבותינו ז"ל על פסוק (במדבר כ"ב): "לך עם האנשים". וכן בשלוח מרגלים שהכרח משה רבנו עליו השלום בעצמו לשלחם, אף על פי שבאמת רצונו לא היה כלל בזה. וענין זה ראינו מרבנו ז"ל כמה פעמים, בפרט בענין ראש השנה שהיו אנשים שהיו להם מניעות מלהיות אצלו על ראש השנה, ושאלו אותו בעצמו והשיב להם שלא יהיו על ראש השנה. והתחילו להתעקש, הלא שמענו מכם גדל האזהרה להיות אצלכם על ראש השנה, ועשה עצמו כמקפיד עליהם וגער בהם שלא ידברו יותר, וכן עשו ולא באו על ראש השנה. ואף על פי כן אנחנו זכינו להיות רגילים לעמד לפניו. שמענו והבננו ברמז ובפרוש שפנימיות רצונו אינו נוחה בזה כלל, רק הוא מכרח לומר להם כך מחמת ששואלים אותו על זה. ויש בזה הרבה לספר, ומעט מזה יתבאר במקום אחר (שיחות הר"ן ריד).
וכן הוא נוהג לדורות שכששואלין להרב והמנהיג על דבר שיש בו כעין מסירת נפש צריך להשיב לאו, אף על פי שבאמת לאמתו רצונו שימסר נפשו וישבר כל המניעות. על כן מי שרוצה להתקרב ולשבר המניעות באמת לאמתו, צריך לזהר מאד לבלי לשאל אותו בזה כלל. ועוד תבין ענין זה במקומות אחרים שמדברים מענינים כאלה והבן מאד:
(נשמט מלעיל לענין ראש השנה שצריכין להיות אצלו על ראש השנה דיקא, אמר שיכולין אז אנשים לקבל תקונים מה שבכל השנה לא היה באפשר שיהיה להם תקון בשום אפן, אף על פי כן בראש השנה יכולין אפלו הם לקבל תקון. אף על פי שבכל השנה אפלו הוא בעצמו זכרונו לברכה לא היה יכול לתקנם, אבל בראש השנה גם הם יכולים לקבל תקונים. כי אמר שהוא עושה בראש השנה ענינים ותקונים מה שבכל השנה גם הוא אינו יכול לעשות): 
 

ואאללה תודה רבה.. אתה יכול לומר לי איפה המקור הזה כתוב?דבש חריף
כאילו איפה בחיי מוהר"ן?
הוא לא נתן לך את מה שאתה צריךvodki

בקטע הזה, רבי נחמן לא אומר שהוא רוצה שיבואו אליו בראש השנה אחרי מותו.

את זה הם לומדים מדבריו.

ואני רוצה להגיד לך שהענין הזה לא היה ברורלחסידי ברסלב מיד אחרי מותו, אלא הפך להיות מצווה רק אחרי שרבי נתן הפך להיות המנהיג של חסידות ברסלב.

 

זה לא קרה תיכף ומיד.

 

מה שנכון, הוא שרבי נחמן אמר במפורש שהוא רוצה שיבואו אצל קברו, אבל אז הוא לא דיבר דווקא על ראש השנה.

ואללה.. תודה רבה שאמרת..דבש חריף
אז כאילו מי שאמר את זה באמת זה תלמידיו?
בשמו? או מלימוד שלהם?
צריך לקרוא בתשומת את הספרות הברסלביתvodki

כיוון שאנשים סבורים בטעות שכל כולה ציטוטים של רבי נחמן וזה פשוט לא נכון.

יש את הציטוטים וישנן הרבה מובאות שהן רק השערות לגבי דעתו של רבי נחמן.

זו לא דעתו המוסמכת, אלא ניחושים של התלמידים שלו, שהם בעצמם מודים שבאופן כללי הם אינם ברמה שהם יכולים לרדת לסוף דעתו.

הבנתי. זאת אומרת שכל הענין של ראש השנה באומןדבש חריף
בקבר... זה לא רבי נחמן בכלל..
זה לא בטוחvodki

שני דברים בטוחים:

א. רבי נחמן רצה שיבואו לקברו

ב. רבי נחמן רצה שיבואו אליו בראש השנה.

 

אין ציטוט מובהק של רבי נחמן שקושר את שני הרצונות, אבל רוב חסידי ברסלב, קיבלו את הדעה של רבי נתן בענין והדעה שלו היתה שרבי נחמן רצה שיבוא לקברו במיוחד בראש השנה.

אז מה שבטוח שרבי נחמן לא אמר לבוא לקברו בראש השנה..דבש חריף
דווקא. והמנהג הזה לא מרבי נחמן..
איפה רבי נחמן כותב שהוא רוצה שיעלו לקברו?
אתה קופץ למסקנות לא נכונותvodki

אולי רבי נחמן אמר שהוא רוצה שיבואו לקברו בראש השנה, אבל זה לא מתועד.

 

לגבי סתם להגיע לקברו , יש כמה מקורות , אחד זה:

אמר אז רבינו ז"ל בזו הלשון: כשיבואו על קברי ויתנו פרוטה לצדקה בעבורי (רצונו לומר בעבור הזכרת נשמתו הקדושה כנהוג, ובלשון אשכנז: "אין וועט געבין אפרוטה צדקה פון מייניט וועגין וכו'") ויאמרו אלו העשרה קפיטל [מזמורי] תהלים הנרשמים אצלנו בשביל תיקון למקרה לילה רחמנא לצלן, אז יניח רבינו עצמו לאורך ולרוחב, ובוודאי יושיע לזה האדם. ואמר שבהפאות יוציא אותו מהגיהנם אפילו אם יהיה אותו האדם איך שיהיה, אפילו אם עבר מה שעבר. רק מעתה יקבל על עצמו שלא ישוב לאולתו חס ושלום: (חיי מוהר"ן סימן רכה)

ואללה.. תודה רבה. אין משהו מתועד של רבי נחמןדבש חריף
לעלות לקבר בראש השנה?
אין כזה ציטוט מתועד מרבי נחמןvodki


אוקי. תודה רבה על המקורות והארותדבש חריףאחרונה
עזרת מאוד
אופ אנשים אני נואשת!!יומנים נשרפים

מישו אולי יודע על קבוצה טובה ומעניינת במחיר זול יחסית? כמובן שטסה לאומן.. 

אשמח לרעיונות!חיוך

תבררי בחברותבת 30

דרך צדיקים, אירו פנים.

דרך צדיקים יותר יקרים אבל שווה כל שקל.די"מ
בשום פנים ואופן לא אירו פנים!
אבל זה קבוצה של בנות, כן?יומנים נשרפים


אם זו פעם ראשונה אז כן קבוצה מסודרת. דרך צדיקים ממש ממולץדורשת קרבתךאחרונה
אני טסתי איתם שנה שעברה היה לי מדהים.
עלה 3000. אבל באמת באמת שווה כל שקל.
אם יש לך עוד שאלות מוזמנת לפרטי.
בהצלחה
מישהו יודע אם עדיין אפשר להשיג כרטיס לאוהלים הגדולים באומן?מישהו321

ואם כן, אם יש לכם מספרים לבירורים אשמח מאוד!!!!!

משל נפלא מהמגיד מדובנא - פרשת כי תבוא - קיום מצוות בשמחהקוראים תורה

לדבר התורה המלא:

 

 

יהיו דברי תורה אלו לרפואתה של שולמית שולה בת קמר, הקב"ה ישלח לה רפואה שלמה ויחזירה לאיתנה הראשון, אמן!

 

"תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב"

 

בחתונה יש הבדל משמעותי בין המחותנים (הורי החתן והכלה) לבין שאר האורחים והעוסקים במלאכת הארגון.

 

המחותנים שמחים בעצם העובדה שזכו להכניס תחת החופה את בנם וביתם ושמחה זו היא זו שגורמת לכל המשתה ולכל השמחה הגדולה.

 

לעומתם, שאר המוזמנים הם אינם שמחים מכח עצמם אלא תחילה משתתפים בסעודה ולאחר שאלו מכל טוב ושתו משקאות אז מתעוררת בהם השמחה.

 

כך גם הנמשל אותו הגדיל לתאר המגיד מדובנא זצ"ל – כאשר האדם מקיים את תורתו ואת מצוותיו של הקב"ה מכל ליבו ובשמחה גדולה דומה הוא לאותו המחותן השמח בעצם קיום המצווה. ואם חלילה הוא אינו שמח בעצם קיום המצווה הרי הוא כאורח לא קרוי-כאחד שאינו מוזמן, זר.

לדבר התורה המלא:

 

שבת שלום

תודה רבה! חיזקת! יפה מאוד להבה ירוקהאחרונה


כל העולם נברא אלא בשביליבמבוק

העולם נברא בשבילי ! לכן צריכה אני לראות ולעין בכל עת בתיקון העולם,ולמלאות חסרון בעולם

ולהיתפלל בעבורם מרחף

ישר כח! חיזקת! להבה ירוקהאחרונה


איפה כתוב ברבנו?נעה של הים

שהוא אמר לתלמידים שהכל הולך אצלו עכשיו כסדר בזכות שהתפלל הרבה בצעירותו. זוכרים משהו כזה?

תודה!

בבקשה... פשושוןאחרונה

לא שאני בקיא... חיפשתי את זה בתוכנת "תורת אמת" 

 

אָמַר פַּעַם: מַדּוּעַ הוֹלֵךְ לִי סֵדֶר הָעֲבוֹדַת ה' בְּזִקְנוּתִי כסדר מִשּׁוּם שֶׁבִּשְׁנוֹתַי הַצְּעִירוֹת עָסַקְתִּי הַרְבֵּה בְּהִתְבּוֹדְדוּת.

(שיח שרפי קודש ב-ב-תרלב)