שרשור חדש
מותר שאלה?מרב.

מה כתוב בפיתקא?

לא הצלחתי לקרוא את זה היום

 

[ולמה ניסיתי בכלל לקרוא? טרמפ עם מוסיקה. עד שהחלטתי לא לשמוע בתשעת הימים מוסיקה. הוא נפל עלי אז רציתי לומר תיקון הכללי או סתם תהילים- אבל לא היה לי כלום חוץ מאת הפיתקא.. אז ניסיתי לקרוא אתזה...]

אתה בעוד יוסף ואתה לא יודע את זה בע״פ?ניתאי הארבלי
אין לי כח לכתוב לך את מה שכתוב שם, חפש בגוגל
מותר!! שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

 

"מאוד היה קשה לי לרדת אליך
תלמידי היקר להגיד לך כי נהנתי
מאוד מעבודתך ועליך אמרתי
מיין פייעריל וואט טליען ביז
משיח וועט קומען חזק ואמץ
בעבודתך 
נ נח נחמ נחמן מאומן
ובזה אגלה לך סוד והוא
מלא וגדיש מקו לקו (פצפציה)
ובחזוק עבודה תבינהו וסימן
י"ז בתמוז יאמרו שאינך מתענה"
 
הקטע באידיש אומר: "האש שלי תוקד עד ביאת המשיח"
 
אשריך אחי
היא בת חח...אנונימי (פותח)
אכן, אני בת ולא ממש לומדת בעוד יוסף מרב.אחרונה

תודה רבה

הרב שלום ארוש שליט"א - התחזקות בשמחהלפרוש כנפיים

ובנוסף  מה שהיה היה...

 

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RbdDKjSJHA8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ajtylXf43sU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

איזה יופי...נפש חיה
איפה "מה שהיה היה?"נפש חיה
בקישור למטה..לפרוש כנפיים
אהה. תודה רבה!!נפש חיה
הרב ארוש שליט"א-לפרוש כנפיים
עבר עריכה על ידי לפרוש כנפיים בתאריך כ"ח תמוז תשע"ב 14:37
 

תפילה אישית - ישר מהלב:

 

 

 

שיר חדש תמיד אומר לך תודה:

אשריך...תודה רבה!! שדות האמונה
הרב ארוש שליט"א- סוד המקוה.. לכבוד שבת קודשלפרוש כנפייםאחרונה

תהנו!

 

 

בשורות טובות ושנזכה בחודש זה לגאולה שלמה!

הsms השבועי:ניתאי הארבלי
מפרשתנו פרשת ״מטות מסעי״ למדים מהכתוב: ״וידבר משה אל ראשי המטות לבני ישראל זה הדבר וכו״
חלק כבוד לנשיאים תחילה ורק אח״כ אל בני ישראל, כי לצורך הבנת התורה כראוי מוכרחים לשמוע לקול הנשיאים שבדור, מתוך קבלת עול וביטול למשה שבכל דור ודור, כי רק נשיא הדור יכול לומר ״זה הדבר אשר צווה השם״
שבת שלום!      
מקסים מקסים!11נפש חיהאחרונה
לכבוד שבת קודש!כל הזמן שמח

הדבר תורה מהעלון:יש כמה תורות של רבנו!!

 

 

ידידים יקרים!

 

כולכם יודעים שאם אתה רוצה שהשי"ת יעשה לך דבר מיוחד- מחוץ לטבע, ממקום גבוה בשמים,  צריך לנדור על עצמו שיעשה מעשה טוב לכבוד ה' יתברך, לפי הקבלה, כל פעם שמגיע ליהודי צרה, הוא צריך לקבל על עצמו לעשות משהו טוב, מחוץ לטבע שלו, כמו יעקב אבינו, שיקבל על עצמו לעשות משהו לא טבעי לכבוד ה' יתברך, והטעם של זה העניין, כיון שאני עושה דבר מעל הטבע שלי, אני במובן מסוים, במקום מעל הטבע, מעל הצמצומים.

ואם הייתי ראב"ד, הייתי פוסק שכל אחד שעושה ניתוח, או שהוא בסכנה, צריך לקבל על עצמו קבלה טובה למעלה מטבעו, וה' ירפא אותו.

 

ר' נחמן היה חולה מאוד, וקיבל על עצמו עשרה נדרים ביום, וכל יום חשבו שזה היום האחרון לחיו, ותלמידיו שהיו לידו קיבלו על עצמם כל רגע קבלה טובה, וככה הוא המשיך לחיות תקופה ארוכה, מוסיף רבי נחמן ואומר תעשה נדר רק ליום אחד, או לתקופה קצרה, כי אתה לא יודע מה יהיה אח"כ, לכן תנדור רק לזמן קצר.

ועכשיו אני רוצה לומר לכם דבר עמוק מאוד!  כל סדר התגלות ה' בעולם הזה, זה ע"י אורות וכלים, כל העולם הזה הוא אור וכלים, לקבל את האור של הקב"ה. וכשאתה מלמד אנשים תורה, אז הדיבור שלך הוא האור, והתלמידים ששומעים הם הכלי, שמכנסים בו את אור ה', וכן באדם יש גוף ונשמה, הגוף הוא כלי של הנשמה, והנשמה היא האור.

 

האדם הפשוט אם הוא רוצה עצה להתרפות, ינדור נדר של קבלה טובה, למשל- בנתינת צדקה לא ייתן רק מעשר מכספו, אלא ייתן הרבה יותר, ועל ידי השינוי הזה, ה' יתברך ייתן לו, שנוי גדול שלא בדרך הטבע והוא יבריא

וזה העניין בדר כלל אצל חולה, שאם הגוף של האדם לא מרגיש טוב, זה אומר שהכלי(הגוף), לא באחדות, עם האור (הנשמה). ולכן הגוף משובש ולא מתפקד רגיל, כי בשביל לקבל את אור הנשמה, צריך שהכלי יהיה מתוקן ונקי, כמו שלא שמים יין משובח בתוך חביות של דגים, ולא שמים עוגה יפה בשקית של זבל, כך את הנשמה שהיא אור גדול של טהרה וקדושה, צריכה שהכלי שלה יהיה נקי וטהור, ולכן תדעו בדרך כלל שאדם חולה ח"ו, הוא צריך לנקות את הכלי שלו היינו את גופו, וברגע שהחולה נודר נדר לה', הוא מקדש ומטהר את גופו, מאוד ומחזיר אותו לשלמות כמו שהיה בהתחלה. כמו שאדם רואה עני בשוק שמבקש צדקה והוא רוצה לתת לו דולר, ופתאום נכנסת לו מחשבה טובה לשנייה שייתן חמשה דולר, המחשבה הזאת מטהרת ומקדשת את גופו לגמרי. כמו שמסופר על ר' ליבלע איגר, שראה עני, ומכנסיו היו קרועות, ר' ליבלע החליף איתו מכנסים, ולבש את מכנסיו הקרעות, ראה זאת הרבי מקאצק ואמר על ר' ליבלע שהוא יהיה אור שיאיר לכל העולם, וכן היה. כך הנדר אפילו שזה רגע ממש קצר, זה מגביה אותך למקום גבוה ביותר. 

 

ועכשיו נכנס לעמקן של דברים, ראשי תבות של נדר- נון, דר.

נון – מדרגת חמשים של שער בינה. דר- מלשון דירה.

נסביר את דברנו, שער החמשיים של בינה היא המדרגה העליונה של בינה, דהיינו לדעת שיש בורא ומנהיג לעולם בכל רגע.

ו

יש אנשים שמאמנים שיש בורא לעולם, אבל הידיעה הזאת נשארת אצלם בידיעה ולא לוקחים את זה לעומק הפנימיות, הינו להוריד למעשים, וזה החיסרון הגדול שלנו שיש לנו הרבה ידיעות אבל הם נשארים בדעת ולא יורדים למעשים. על זה מרמז לנו הלשון דר, שצריך שידור בתוכנו, רק אז  מתקים עניינו של הנדר שאנחנו מקבלים על עצמנו שידור ממש בתוך פנימיותנו.

 

כן תמיד שאדם חולה חייב לנדור שיקבל משהו טוב לכבוד הקב"ה, ועל ידי זה, יתחברו הכלי והאור, ברגע שהם עובדים ביחד האדם ממש חיי, ויכול לרפאות את עצמו.

 

לאומת זה, יש את עבודת הצדיק, שאדם מגיע לצדיק לבקש ברכה על צרה או על חולי שיש לו, הצדיק מקבל על עצמו את הייסורים של היהודי, וזה מסירות נפש ממש של הצדיק, מסופר על אשתו של 'היהודי הקדוש', שלא תמיד, נתנה רשות להגיע לבעלה-'היהודי הקדוש'.


והרבה חסדים חשבו שהיא לא נוהגת נכון, וכעסו בלבם עליה, אבל הם טעו, שר' שמחה בונים מפישסחה הספיד את אשתו של 'היהודי' כך סיפר: של 'היהודי הקדוש' היה אהבת ישראל גדולה ועצומה, בזמן שהיה מגיע אליו חולה, תמיד קיבל את החולי הזה על עצמו. וכן הגיע אליו אדם ששלושת ילדיו היו בסכנה גדולה, והיהודי לקח את על עצמו, ושלשת ילדיו של היהודי מתו, לכן אשתו הצדקת הרגישה שכבר אין כח לצדיק לסבול את כל הסבל של כל היהודים, היא סגרה קצת את הבית ולא נתנה לכל אחד עם צרות להיכנס לבעלה- 'היהודי הקדוש'.
 
זה עבודת הצדיקים, שאין להם שום חולי וצער מעצמם, אלא כל הצרות זה צרות של עם ישראל, אבל האדם הפשוט אם הוא רוצה עצה להתרפות, ינדור נדר של קבלה טובה, למשל- בנתינת צדקה לא ייתן רק מעשר מכספו, אלא ייתן הרבה יותר, ועל ידי השינוי הזה, ה' יתברך ייתן לו, שנוי גדול שלא בדרך הטבע והוא יבריא, וכן אחרי שקיבלנו את התורה בהר סיני, עשינו את חטא העגל, איך יכול להיות שחטאנו אחרי קבלת התורה? אתם יודעים מדוע? מפני שלא הכנסנו את קבלת התורה לעומק הלב, שלא הכנסנו לכלי שלנו את האור לעומק שלנו. כמו שהגמרא אומרת על גנב- אפילו שגונב הוא מאמין שיש בורא לעולם, רק הביעה שלו שהוא אינו מכניס את זה מספיק לעומק הלב. וכן אנו צרכים להכניס בעומק הלב שלנו שיש בורא לעולם, ועל ידי שנכניס, לתוך לבנו עמוק, את מציאות ה' בעולם, לא נעשה בכלל חטאים, ונזכה לביאת משיח צדקנו, ובנין בית המקדש אמן כן יהיה רצון!
מישהו יכול להביא קישור לשיר :"ברסלב בוערת אש"??חומש

בבקשה!!

 

המקורי? או של ישראל דגן?ניתאי הארבלי
המקורי (זה ביידיש)חומש
גם אני לא מצאתי ביצוע מוזיקאלי על זהניתאי הארבלי
זה מה שמצאתי, מקווה שתהנה שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

תודה רבהחומשאחרונה
החייאה לפורום!קטיה הדר

    כתווה על חסידות ברסלב היתבוללות מה דעתכם?

http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=37791

שאם זה יציל אפילו בת אחת זה מצוין.שי"מ
הכי טוב בעולם!!!כל הזמן שמחאחרונה

זה הדרך של רבנו, לעשות מעשים עם הרבה אמונה בה' ולא "בכוחי בעוצם ידי".

 

שילוב מצוין של תורה ומצות פדיון שבוים.

למה הפורום מת???ניתאי הארבלי

או שמא הוא נכנס למוחין דקטנות, אחח...

בטח עובר עליו מה שעובר, זה סימן שהוא ברסלבר אמיתי.... צוחק

 

ועכשיו ברצינות: להתעורר, פטיש

מניעות , מניעות , אך אין יאוש בעולם כלליוסלה קמצן (קדוש?)
התעוררנו ממזמן יש כאן שיעורים של הרב ארוש שליט"אלפרוש כנפיים
צריך פה קצת "חיות דקדושה" שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

ניתאי, יאללה אח שלי, פתח איזה נושא מעניין או איזה משחק....סומך עליך!!!

 

אי פשוט כבר במיטה, בע"ה בהזדמנות אני אשתדל קצת להחיות ת'פורום

 

לילה טוב

אשרינו

אני גם כבר במיטה ניתאי הארבליאחרונה
בענין פטירת גדול דור:ניתאי הארבלי

דברים מהרבי זצ"ל על פטירת גדול דור...

הרבה מתוכן הדברים נכון גם על הרב אליישיב זצ"ל

 

מי מכיר\ה את הספר אומץ ?בדמייך חיי

בס"ד

של תלמידיו של ר' נחמן מברסלב??נכון ספר מדהים???ם לא מכירים....חובה לקרוא!!!!!

מישהו??או מישהי??בדמייך חיי
של הרב בזאנסון נכון?ניתאי הארבלי
אחלה ספר..
זה יצא כסיפרון לא?
כן...אבל יש בכמה גדלים,אני מתה על הספר הזה!בדמייך חיי
אני! אני! אני! של הרב בזאנסון...עץ על מים

כל הסדרה אחלה סדרה, אני באמצע אומץ... (כבר דיי הרבה זמן למען האמתלשון אדומה)

אחלה סדרה, מומלץ ממש!

מכיר אותו מבחוץ שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

על מה הוא מדבר? על אומץ?

יש לי אותומעריצה של אבא

אבל אף פעם לא יצא לי לקרוא אותו ברצינות רק 2 3 דפים...

לאא...זה מדבר על כל מיני בדמייך חיי

בס"ד

 

הוא מדבר על שמחה,על אמונה,על הקשר בינך לבין הקב"ה וכל מיני...

יונה קטנה-באמת????איזה קטע!!איזה פרק את ?אני 7

 

נשמע מעניין, אני חושב שיש לי אותו בבית שדות האמונה
^^^ממליצה ממש על כל הסדרה..מדהים!אנונימי (פותח)

קראתי בינתיים את התבודדות, אומץ, געגועים, ופשוט נהניתי!!!!

מכיר את הספר עוד לא יצא לי לקרוא את כולו.לפרוש כנפיים
אני עברתי אותך...עץ על מים

אבל התחלתי לפני כמעט שנה נראלי..

 

כאילו לא קראתי המוון זמן... 

אניי יש לי ספר יפה!קטיה הדראחרונה
הרב ברלנד - כסא רבנו ומעלת הצדיקלפרוש כנפיים
אהלן וסהלן ושבוע טוב שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

"חדש ששוני אל נא והביא, את אליהו הנביא"

 

שבוע טוב ומבורך קדושים וקדושות!!

שבוע של שמחה אמיתית, התענגות על ה' יתברך, ברכה והצלחה, אורות וכיסופים אינסופיים!!!

 

הצליחנו!!

הצליח התבודדותינו, הצליח אמונתינו, הצליח שמחתינו, הצליח עבודתינו (רוחני וגשמי ), הצליח כרטיסינו, הצליח כל מעשי ידינו!!!!

 

שבוע  טווווווווווווווווווווווווובב

אשרינו לגמרי  

 

אמן---!!!כל הזמן שמח

לכל האלה שהניגון צועק להם- https://www.box.com/shared/4v6pugqko7#/s/4v6pugqko7/1/46353302/463181312/1

 

וואקלי...

 

הרבה אמונה ושמחה, ותקווה וראיה שבעת הנרות פנים קדושות!!!

שבוע דבששמני כחותם

בס''עתא דשמייא

 

שיהיה שבוע דבש ושיבנה המקדש ולא נצטרך להתאבל יותר..

שיהיה שבוע מלא הצלחות ושמחה ואושר יהודי אמיתי!!!

 

 

אומנם קצת באיחור אבל...

שבוע טוב, שנזכה לגאולה שלמה בעגלא ובזמן קריב, אמן!לפרוש כנפייםאחרונה
מישו פה סגר כרטיס לראש השנה? שדות האמונה
לציון של הרבי!ניתאי הארבלי
זה חצי שעה מ770
מה?????????????????שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

לציון של הרבי לא קוראים 770?

 

חידוש הא?!ניתאי הארבלי
בית מדרשו של הרבי נמצא בברוקלין בשכונת קראון הייטס בשדרת איסטרן פארקווי מס׳ 770!
אוהל הציון של הרבי והרבי הקודם (שקבורים זה לצד זה) נמצא ברובע קווינס מרחק של כחצי שעה נסיעה מ770,
הישיבה המרכזית שוכנת בבית מדרש הגדול שב770 ורוב בחורי הישיבה לומדים שם, למעט קבוצה קטנה של בחורים שלומדים ממש ע״י הציון הק׳
ע״כ 60 שניות על בית הרבי מליובאויטש וציונו הק׳ !
וואלה אשריך י'אח..החכמת שדות האמונה
מי טס לרבינו??? אני בנתיים כנראה ר"ה אצל הצדיקלפרוש כנפיים

שלי...

מי זה הצדיק שלך? גלה לנו ניתאי הארבליאחרונה
משעמם ליייייייייייייייייייייייייייייי אז...ניתאי הארבלי
עבר עריכה על ידי ניתאי הארבלי בתאריך כ"ב תמוז תשע"ב 23:11

כדי שהשיעמום הזה לא יביא לידי חטא אני אכתוב פה משהו שאהבתי:
ידוע שבכל חצר חסידית יש את המכובדים והמורמים מעם הלא הם ״זקני החסידים״ בברסלב אינו כן..
למה?

כי בברסלב כולם צעירים! רבי נחמן אמר: אסור להיות זקן, תמיד להיות בתנועה ובלהט כמו נער משתובב..

מזכיר לי סיפור שאחד התמימים (מבחורי ישיבה) כתב שאלה לרבי מליובאויטש ע״י כתיבה באגרות קודש (ופליז בואו לא ניכנס לאם זה טוב או לא) ונפתח לו כתשובה מכתב שבו הרבי ממליץ להתיעץ עם זקני החסידים בענין,

הלך אותו בחור לאחד מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב770 ניו יורק הרב איצ׳ה שפרינגר יהודי בגיל ה70+ שעבר כמה אירועים מוחיים ומתהלך עם כמין הליכון, כשהציג הבחור את מכתב הרבי ובו ממליץ הרבי להתייעץ עם אחד מה״זקנים״

פנה אליו ר׳ איצ׳ה ואמר: לך לאחד מזקני החסידים, ענה לו הבחור: נו, לכן באתי אליך!
ענה לו ר׳ איצ׳ה: חבל מאוד! כי אני צעיר...
(-:

אשריך!! וואי חמוד ר' איצ'ה שדות האמונה
חמוד טילים!!! הנה תמונה שלו:ניתאי הארבלי
אני אוהב פרצופים כאלה שדות האמונה
היה לי פעם רבמישי 87

שתמיד היה אומר שהוא הרבה יותר צעיר ממנו

 

"אני צעיר כבר 40 שנה ואתם רק 20..."

נו.. עוד אחד הצטרף למועדון הצעירים!!ניתאי הארבלי

אחח... איזה הישגיםצוחק

מי זה הרב הזה? (ו..אהבתי )שדות האמונה
חח יפה איזה צדיקמעריצה של אבא
חמודגעגוע..אחרונה
מה המילים של השיר הזה [רווח]? {וידאו מדהים}אנונימי (פותח)

 

מתחיל בדקה ה- 21:35

אני לא זוכר בדיוק את כל המילים אבלניתאי הארבלי
קוראים לשיר הזה: נעבאך,
יש ביצוע מקורי של זה של הרב רובנישטיין הזקן זה בדיסק ניגוני התעוררות ודביקות..
מותר לשמוע מוזיקה בבין המצרים??חומש

(אז מה עם זה שירי נשמה...)

 

אסור גם שירי נשמה (ראיתי בשם הרב שמואל אליהו)חומשאחרונה
מה המילים של השיר בברסלב בוערת אש - באידיש?אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי גכסעי בתאריך כ' תמוז תשע"ב 03:04

 

ההתחלה היא:

אין ברסלב ברענט א פייער....

 

אם למישהו יש עוד סוגים או וידאו של השיר נא להביא לכאן.

בבקשה:ניתאי הארבלי
מילות השיר באידיש:
 אין ברסלב ברענט א פייער, פייער מיר אריין דאס אין הארצן! 
כלומר: בברסלב בוער אש הבער אותה בתוך ליבי..
זה הניגון המקורי! בשנים האחרונות הוציאו על המילים הנ״ל כמה שירים..
הסיפור שמאחורי הניגון הוא: בלילה הראשון שר׳ נתן התקרב לרבי נחמן הוא הלך ליער וכל הלילה צעק את הניגון הנ״ל שהרי ידוע שהתקרבותו של ר׳ נתן לרביה״ק לוותה בהתנגדויות עצומות מבית ומחוץ..
שנזכה להבעיר בליבנו את האש שאף פעם לא נכבתה אצל אף יהודי!

תבדוק בקישור הזה ביצוע מוזיקלי לנ״ל:
http://www.breslev.org/pages.php?subaction=showfull&id=1258370403&archive=&start_from=&ucat=33
תודה | הביצוע ב'שער ברסלב' - אינו לשיר הנ''ל!אנונימי (פותח)
אז אני זוכר שיש את זה בדיסק ישן ששמו ״שמחת ברסלב״ניתאי הארבלי
זה בהפקת יהדות וזמר של אברהם ליב בורשטיין,
לכאורה בשיר בוידאו השמיטו מיליםאנונימי (פותח)

לא שרו:  

אין ברסלב ברענט א פייער, פייער מיר אריין דאס אין הארצן! 

אלא

אין ברסלב ברענט א פייער, אריין דאס אין הארצן!            ??

 

במקור בחיי מוהר''ן זה יותר ארוך.

בברסלב בוער אש! הצדיק מיבנאל שרנחמן26

הגאון הצדיק מוהרא"ש מברסלב שליט"א, הצדיק מיבנאל, שר את השיר "בברסלב בוער אש הבער אותה בליבי"

 

הנה המילים של השיר:אנונימי (פותח)

אין ברסלב ברענט א פייער,

ברענג [פייער?] דאס אריין אין הארצן.

 

והמילים המקוריות של רבי נתן זה כך:

רבונו של עולם, אין ברסלב ברענט א גרויסען פייער,

פייער מיר אריין דאס פייער אין הארצען אריין.

הנה המקור של הוידאו הנ''לאנונימי (פותח)אחרונה
מוכר שתי מכשירי פלאפוןASEP_1

נוקיה E5, יפייפה בצבע לבן מקלדת מלאה, מצלמה 5 מגה פיקסל, מתאים לאוהבי כתיבת הודעות
ואנשים רציניים, כמו חדש היה בשימוש אולי פעם פעמיים.

מחיר- 550 ש"ח, גמיש.

נוקיה E72, גם מכשיר מעולה, מקלדת מלאה, לאנשים רציניים,
שמור לגמרי, היה בשימוש חודשיים.

מחיר- 650 ש"ח,


שניהם הוחלפו באייפון, ולכן אני מוכר.
באיזור חיפה וחוף הכרמל.איש קשר ומספר-

אודי- 0548318188

מישו שמע אולי על המבצע של "נחלי איתנים"??שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

סבסוד בכרטיסים לאומן, 500$ משהו כזה...

 

יש ת'מבצע הזה? מתי מתחיל? מתי נגמר? מישו יודע משו? 

 

אשריכם

 

אני שמעתי שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

אז זהו, התקשרתי וביררתי...

500$ מבוגר 450$ ילד עד גיל 15...

טיסה+נסיעות פנים

בערך שבוע (שלישי-שלישי\רביעי\רביעי) 

 

צריך ללכת אליהם למשרד (יש ב-ב"ב ובירושלים) ולתת מזומן ת'כסף

 

יאללה אומן אומן ראש השנה אורוווווווותת אורווווות

למה ילד עולה פחות?חומש
מה אכפת לך העיקר יותר זול! יוסלה קמצן (קדוש?)


כי הוא שוקל פחות (בדרך כלל) שדות האמונה
הציעו לי אבל ההורים לא מסכימים....חברות שלי הולכותבדמייך חיי
בר"ה??חומש
מה המספר שלהם?ומתי הטיסה?מעריצה של אבא
זה טיסות לראש השנה, והם כבר העלו ב-50$ שדות האמונהאחרונה


הsms השבועי ניתאי הארבלי
מפרשתנו פרשת ״פינחס״ למדים מגודל המסירות נפש שסיכן פינחס את נפשו למען כלל ישראל, את האהבה הרבה שצריכה להיות כלפי כל אחד ואחד מישראל! אך אהבה זו לא פוגעת חלילה באחד מיסודות התורה ושפוגעים בתורת ישראל צריך להיות ״קיצוני״ ולצאת בחרב וחנית..
שנזכה לתכלית שלימות התורה העם והארץ בביאת משיח צדקנו הקרבה..
שבת שלום! Moshich now
ישר כוח גדוליוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה

פרסמתי בצמ"ע (עם נתינת קרדיט כמובן)

עלון קרליבך לכבוד פרשת פינחס תשע"ב!כל הזמן שמח

 

  
תורות של ר' שלמה קרליבך
כתוב בספר הקדוש 'אמרי פנחס' מרבינו ר׳ פנחס מקוריץ- שבפרשה שלנו ה' בירך את פינחס- "את בריתי שלֹם" בלי 'ו' 
היינו 'שָלם' וידוע שפנחס הוא נשמת אליהו, ואליהו לא מת והוא שָ לם לעולם ועד ,כי מיתה בא משבירת הכלים, ובחינת
שלמות זו ישנה בכל דבר בעולם -הכותל המערבי, שלמה המלך בנה אותו והוא עומד לעולם, ועל העיר לוז כתוב בזהר
שאין שם מיתה ,ובאדם ישנה עצם הנקראת לוז שלא שולט בה המוות וממנה תהיה תחיית המתים ,ובעופות יש עוף ששמו
חול שאינו מת לעולם.
 
אמר ר' פנחס ז״ל - 'כמדומה לי שאינו אוכל אותו העוף כ״א במוצ״ש ,ולכן אינו מת שלא נהנה מעץ הדעת טוב ורע שנאכל בערב שבת , וגם לעצם יש קיום מטעם הנ״ל שאינו נהנה רק מאכילת מוצאי שבת קודש' עכ״ל.
 
נמצא כי בזכות שמסר פנחס את נפשו זכה להתקיים לעולם שנהפך לנשמת אליהו הנביא. כולכם יודעים כי סעודת מלווה 
מלכה סעודת דוד, ו"דוד מלך ישראל חי וקיים", והעצם לוז של האדם שנשמרת לעולם, העצם הנ"ל ניזון רק מסעודת
מלווה מלכה , כי מוצאי שבת הוא זמן מסוגל לכל דבר שיהיה לו קיום לעולם ,כי אחרי שבת קודש שהיינו בעולם כה קדוש ,
ואנו צריכים לחזור לעולם הזה ,כולנו מתפללים שכחה של שבת יהיה לעולם ,ולכל ששת ימי המעשה, כמו ששני אנשים
ידידים קרובים זה לזה באהבה ואחווה צריכים להיפרד, כל אחד מבקש הלואי שנשאר ביחד, למה נפרד זה מזה?  כך אנו
מתפללים לה': ' בבקשה אל נא תיקח את השבת ממנו הלא היא כ״כ קדושה בעומק הלב ,כ״כ הרגשנו את טעם נועם העליון ,
איך ניפרד עכשיו להיכנס לימי החול?'.
 
לכן בא דוד המלך שקיים לעולם ,ונותן לנו כח שקדושת השבת תישאר אצלנו בכל ימות השבוע וכך יהיה בעת ביאת משיח צדקנו, שבמוצאי שבת אחד כולנו ביחד נאמר להשי״ת: ' אנחנו לא רוצים הבדלה, אנחנו כל כך רוצים שיהיה שבת כל השבוע' , ואז יאמר לנו השי״ת: 'בגלל רצונכם הקדוש שאתם כ״כ רוצים שבת כל ימי השבוע, אני יביא את משיח בן דוד ויהיה יום שכולו שבת'.
מה אתם חושבים שהמציאות תשתנה מתי שהמשיח יגיע?
 
לא, הכל ימשיך להיות רגיל, אילנות ועננים 'ועולם כמנהגו נוהג. 
אבל מה ישתנה אז ? משיח צדקנו יגלה לכל אחד את עומק הפנימיותשבלבו. בגלות אנחנו לא רואים את הפנימיות של כל דבר. 
אבל הצדיקים, שיש להם עיניים קדושות, 'עיני משיח', יכולים אפילו עכשיו בגלות לראות ש'ד׳ אחד ושמו אחד', כי הם רואים את הפנימיות של כל אחד ובכל דבר. זה תלוי בנו, אני יכול בכל משך ימות החול לעשות הכל כמו כולם בחיצוניות, אבל החידוש שלי הוא שבפנימיות שלי בעומק לבבי יש שבת קודש, השאלה היא ״כמה אתה מושך את שבת עליך? ״ ולכן החוזה מלובלין כתב לקדוש מזידיטשוב זי״ע, שלא יאמר תחנון בימי החול, כי הם בבחינת שבת. כי אצלו היה שבת כל השבוע. וכן אנו צריכים לזכור בתוך ליבנו את שבת קודש, והעיקר שבלב שלנו נרגיש את נועם קדושת השבת, ועל ידי זה נגיע גם לדבר שלא יגמר לעולם "את בריתי שלם", נזכה ל"יום שכולו שבת", עם נועם עליון, בלי שום בלבול וחושך רק אור גדול במהרה בימנו אמן!
 
סיפור נאה על המשכת שבת: לפני בערך מאתיים שנה, באושוויצים, לצערי, עלי לספר לכם שאושוויצים זה בעצם השם 
הפולני של העיירה אושוויץ, שאי אפשר לשכוח אותה. אבל אז היתה זו אושוויצים. והרבי הקדוש ר' הרשל מאושווינצים, 
כך הוא מספר:
כשהייתי בן שבע עשרה, התגעגעתי שיהיה לי רבי. אחד שממש נוקב ויורד אל עמקי הנשמה שלי. אחד שיכול לייעץ לי 
איך להתקרב אל הקדוש ברוך הוא.  הסתובבתי בין כל הצדיקים אבל עדין לא מצאתי את שלי, עד שפתאום שמעתי   
שר'  שלמה'לה קאשאנובר,  הוא היה ביחד עם החוזה מלובלין אצל הרבי רב שמעלקה,  קדוש ונורא שמו.  הוא יבוא 
לשבת קודש לאושווינצים.  לבי אמר לי שהוא יהיה הרבי שלי.  אבל עשיתי לעצמי סימן. כמובן באותם הימים כל יהודי באושוויצים היה שומר שבת. מי לא הניח תפילין ולא הלך ללמוד. אבל יהודי אחד כמעט שלא ידע כלום. בקושי ידע איך 
להתפלל. הוא היה סבל. שמו חצק'ל. היה לו משהו משלו. יום ראשון, נגיד חנה'לה קונה בשוק עשר קילו תפוחי אדמה. 
זה קצת כבד.  והיא אומרת,  חצק'לה,  אתה יכול להביא לי את זה לבית?                                                                                                                                              
חצק'ל הוא אדם גיבור.  גיבור שבגיבורים.  והוא בתמימותו שואל:  חנה'לה, תגידי לי, את חושבת שישארו כמה תפוחי 
אדמה לכבוד שבת קודש?
 
אפשר היתה זו אמת, ואולי רק כדי לפייס את ר' חצק'לה, היא אומרת: כן, כן, בטח, יש פה הרבה תפוחי אדמה לשבת 
קודש.
 
הוא לקח את התפוחי אדמה והעלה אותם עד השמים. הוא התחיל לשיר: לכבוד שבת. לכבוד שבת קודש.
כמובן, ביום שני הוא שר, ביום שלישי הוא שר. ביום רביעי הוא כבר לא שר כי כמובן שזה לכבוד שבת קודש. אבל יום 
שישי זה היה יום של חצקל'ה.  פניו צהלו מרוב קדושת שבת.  בשוק אפשר היה לשמוע את קולו,  מעולם ועד עולם.
לצערי, כל העיר חשבו שהוא קצת אידיוט, קצת לא נורמאלי, קצת מפגר, אבל אני ידעתי, בתוך תוך לבי, שאם יש יהודי 
אמיתי באושוויצים, זה חצק'ל. חצקל'ה לכבוד שבת, כך קראו לו מתוך צחוק, אבל אני ידעתי שזה אמיתי. אז עשיתי 
לעצמי סימן. אם ר' שלמה קשאנובר אומר לו שלום כמו שהוא אומר לכל אדם, הוא לא הרבי שלי. אין לו הרגשה. אין 
לו רוח הקודש.  אבל אם הוא צדיק אמיתי, כשהוא יושיט את ידו הקדושה לידו של חצקל'ה לכבוד שבת, והוא מדבר 
איתו, והוא מקרב אותו, והוא אומר לו חזק חזק ונתחזק, הוא הרבי שלי.
כמובן, התפילה של רבי שלמה קאשאנובר היתה עד לב השמים. אחרי התפילה כל הקהילה הקדושה ניגשו אליו לברך 
אותו ולהתברך ממנו.  רק שני יהודים עדין לא אמרו לו שבת שלום.  אני וחצ'קלה- אני חיכיתי לחצ'קלה לכבוד שבת. 
וחצ'קלה לכבוד שבת. נעבעך. כולם מבזים אותו, והוא חשב מי יודע אם הרבי יושיט לו את היד.
פתאום הרבי הקדוש הופך את פניו ואומר לשנינו: רבותי, תגידו לי שבת שלום. חצ'קלה לכבוד שבת היה הראשון. הוא 
ניגש לר' שלמה קאשאנובר ונותן לו את ידו. ר' שלמה קאשאנובר, ברגע שהוא לקח את ידו של חצ'קלה לתוך ידו, הוא 
סגר את עיניו. מרחף בשמים. והוא אומר לו: "יהודי נחמד, איך קוראים לך?" והוא אומר, "חצקל'ה" "יש לך עוד שם?"
הוא מאוד התבייש בפני הרבי, וענה -"רבי הקדוש, בצחוק קוראים לי חצקלה לכבוד שבת."הוא עוד מחזיק בידו של 
הרבי. ר' שלמה קאשאנובר, פתאום דמעות גדולות נושרות מעיניו. והוא אומר, "חצק'לה אני מקנא בך. איזה שם קדוש 
יש לך. חצק'לה לכבוד שבת. מי אתה, חצק'לה, תגיד לי."
"רבי הקדוש, אני סבל. העבודה שלי בשוק. מעולם לא הכרתי את אבא ואמא שלי. גדלתי ברחוב. אני בקושי יודע איך 
להתפלל בגלל ששום אדם לא היה לו זמן ללמד אותי.  יש לי אישה וילדים. ר'  שלמה קאשאנובר עדיין מחזיק בידו, 
ואומר לו: "חצק'לה לכבוד שבת,  רק תגיד לי דבר אחד,  על מה אתה חושב כשאתה שר לכבוד שבת?" והוא מאוד 
מתבייש, אבל הרבי שאל אותו. 
 
כך הוא אמר: "רבי הקדוש, כשאני שר לכבוד שבת, כך אני אומר בלבי: ריבונו של עולם, יודע אני שאתה בראת שמים 
וארץ, אני יודע את ההתחלה, אברהם אבינו, יצחק אבינו, יעקב אבינו, משה רבינו, אהרון הכהן, בית המקדש וכל משרתי 
עליון, אבל, ריבונו של עולם, אני לא יודע מה יהא בסופו של דבר, מתי נחזור לירושלים, מתי תבנה את בית המקדש, 
מתי תחזיר את עם ישראל לארצנו הקדושה?
 
רבנו הקדוש מקשאנובר מסתכל עליו ואמר לו: "חצק'לה לכבוד שבת, לו עם ישראל היו יודעים שכל מה שקורה להם 
הכל לכבוד שבת, לכבוד שבת הגדול, לכבוד יום שכולו שבת, אז המשיח היה בא מהר.
שבת שלום שבת שלום!
אשריך שבת שלום!מעריצה של אבאאחרונה
לילה טוב אחים יקרים!ניתאי הארבלי

 

שנזכה להרוות את צמאון הנפש לחזות בנועם השם יתברך!

חלומות חסידים חיוך

יווו אחי, הוא ממש הזכיר לי את הרבי....שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

הוא אפילו השתעל איפה שהרבי מכחכך (בערך )

 

או שמא, ישנו גיל מסוים וכאשר מגיעים אליו לכולם נהיה את אותו הקול

חחח.. גדול אתה!ניתאי הארבלי

איך אתה לא שוכח את כחכוכי הרבי!!! 

כבוד לך אח יקר...

 

לילה טוב, יישר כח!!!לפרוש כנפייםאחרונה
מה פירוש ראשי התיבות א"ז?נפשי תערוג

ולמה דווקא כאן?

היא אני די בטוח שזה קשור לברסלב

 

תודה

חחח יש שיאמרו שזה קשור...שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

אבל מה שבטוח, שהסיכוי לקבל דווקא "פה" את התשובה, הוא גבוה יותר משאר הפורומים

 

הקיצר..

א"ז זה ראשי תיבות של א___ זיגדון...(לא זוכר ת'שם הפרטי) איזה נ נח שיש לו תלמידים, שהם מפיצים אותו ככה בכל הארץ..משו כזה

אם כבר אז מה זה ראשי התיבות בר''השמני כחותם
בראש השנהנפשי תערוג
בזכות רבינו הקדוש שדות האמונה
אאהה...עכשיו הבנתי..אהבתי את זה!!שמני כחותם
תודה מצאתי על זה באינטנטנפשי תערוג

למעוניינים

ויקיפדיה

לזה התכוונת:ניתאי הארבלי
חבורת א"ז בהנהגת אברהם זגדון

חבורת א"ז, בראשות אברהם זגדון, מונה עשרות אנשים בירושלים ובביתר עילית ורבים בחסידות מתנכרים לה. זגדון מתנגד לעיסוק מופרז בתלמוד ובפרטי הלכה ובמקום זאת מדגיש את הקישור לצדיק, הן רבי נחמן והן זגדון עצמו. הגאולה השלמה נרמזת לדעתו במילה א"ז, ראשי התיבות של שמו, והוא רואה את עצמו כמבשר הגאולה‏[27]. זגדון אינו לבוש כרב חסידי ומותח ביקורת על העולם הדתי ועל התמסדותה לדעתו של חסידות ברסלב. לדבריו, אחרים עוסקים בתורה מוגבלת ואינם מבינים שהתורה אינה מטרה אלא אמצעי להכרת האל‏[28]. תלמידיו מרססים בישראל את כתובות הגרפיטי "א"ז". בחבורה זו מרבים בצחוק ומעשי השתטות, שעליהם מדבר רבי נחמן‏[29].
מהיכרותירנן

כדאי להתרחק מהם וד"ל

^^ירנן צודק! לפחות עפ"י ידיעותי...אנונימי (פותח)אחרונה