שרשור חדש
המלצה למחשב, משהו יחסית פשוט וקל בערך 2000 שחאנונמת
אבח שיהיה טוב ויחזיק לאורך זמן..
תודה!
היי מצאתי כאן קצת המלצות למחשביםסטודנט מד"ח

היי האם את מחפשת מחשב נייד?

.מצאתי באתר הזה המלצות למחשב נייד זול

מקווה שזה יעזור לך למצוא את מה שאת מחפשת

מה את לומדת?ארץ השוקולדאחרונה
מה את צריכה מהמחשב?
חשוב לך הגודל? קטן או גדול?
נשימה אל אווירנית ונשימה אווירניתאנונימי (פותח)

מה דומה בין נשימה אווירנית לאל אווירנית? תודה.

קישוראנונימי (3)אחרונה

נשימה תאית - סיכום | טקסטולוגיה

 

גוגל פשוט עונה על השאלות האלה....

עזרהאנונימי (פותח)
קישוראנונימי (3)אחרונה
שאלה בביולוגיהcanyaman
עבר עריכה על ידי canyaman בתאריך כ"ח בחשון תשפ"ג 18:16

מדוע יש שימוש במעטפת שומנית בחיסון נגד קורונה? 

כדי להגן על החיסוןאנונימי (2)

החיסון מורכב מחומר רגיש לסביבה, והמעטפת מגנב עליו מפני פירוק.

תודהcanyaman


עזרה בשאלה- אשמח להסבר כיצד לפתור שאלה זו,תודה.אנונימי (3)
לקרוא על פוטוסינתזה.אנונימי (2)


מה קשור פוטוסינתזה לחיסון?אנונימי (3)


שניהם תהליכים ביולוגיים?אנונימי (2)אחרונה

השאלה עם הציור היא על פוטוסינתזה.

השאלה על החיסון היא שאלה אחרת.

דירוג אטומיcanyaman

שלום,צריכה עזרה בכימיה:מהו הדירוג הרדיוס האטומי של e,d,b ? (מי הכי גדול,באמצע וקטן) תודה

השאלה לא ברורהבוקר אור
הכוונה ליסודות? אין יסודות כאלה
המשךcanyaman

תודה על המענה. אם הם לא יסודות,מה הם נחשבים? איפה ניתן למצוא מידע עם הדירוג שלהם?

לי נראה שהשאלה עצמה לא נכונה, אין חיה כזו בכימיהבוקר אור
אולי הכוונה ליסודות שכתובים ליד האותיות האלה
נפח אונקיה זהב טהורcanyaman

שלום,אני צריכה לחשב נפח אונקיה של זהב טהור. ידוע לי הצפיפות והמשקל,אך מה השלב הבא? אשמח לעזרה,תודה.

צפיפות זה יחידת מסה ליחידת נפחספק

משקל (יחידת מסה) כולל גם יש לך.

אז זה פשוט משקל לחלק לצפיפות.

המשךcanyaman

תודה על המענה. אם ידוע לי שהמשקל הוא 31.103 גרם והצפיפות 19.3 גרם לסמק,אז מבצעים חילוק ביניהם?

31.103/19.3 סמ"קספק


תודהcanyaman


יסודcanyaman

איזה יסוד מייצג גז אציל? ויסוד בעל היערכות בלתי אפשרית? תודה.

כל היסודות בטור האחרון בטבלה הם גזים אציליםבוקר אור
מה זה היערכות בלתי אפשרית? לכל יסוד יש היערכות אלקטרונים
המשךcanyaman

תודה על המענה,אם מבקשים ממני לתת שם של יסוד בעל היערכות בלתי אפשרית,יש יסוד כזה?

לא מכירה וגם גוגל לא מכירבוקר אור
יכול להיות שזה תרגום גרוע?
המשךcanyamanאחרונה

לא זה לא מתורגם.. השאלה איזה יסוד בעל הערכות בלתי אפשרית..בכל מקרה תודה.

דאוטריוםcanyaman

שלום,יש לי שאלה לגבי יסוד דאוטריום.

איך ניתן לדעת את ההערכות האלקטרונית שלו במצב ניטרלי ויוני? תודה.

דאוטריום הוא לא יסודבוקר אור
הוא איזוטופ של מימן כך שההיירכות שלו זהה להיערכות של מימן
תודהcanyaman


עזרה לסטודנטית חדשה במצוקהסטודנטית לעו"ס

התחלתי שנה א ואני די מבולבלת

המאמרים בינתיים זה הדבר שהכי קשה לי

מאמרים בני עשרות עמודים כל אחד מטורףףףףף

אם למישהו יש סיכומי מאמרים בכל קורס שהוא בשנה א יעזור לי ברמות!!!

ספציפית כרגע יעזור לי במבוא לעו"ס /יסודות/סוציולוגיה/תיאוריות מרכזיות

תודה רבה רבה

ההתחלה תמיד קשהארץ השוקולדאחרונה
את לא לבד בכך.

בהצלחה!

מציע גם להקים קבוצת למידה של חברות שבו כל אחת תסכם חלק מהמאמרים עבור האחרות.
רמה באגליתאנונימי (פותח)

אם עשיתי אמיר"ם, וקיבלתי נק' פחות מפטור מאחד הקורסים(שאני אמורה לעשות השנה), ועכשיו נגמרת תקופת שינויים באוניברסיטה, אני יכולה פשוט לא להירשם לקורס ולשפר את הציון במהלך השנה?

ניסיתי לברר עם האוניברסיטה אבל הם קצת ראש בקיר ואמרו לי שאני חייבת להרשם לקורס וחייבת דווקא השנה. 

השאלה היא אם אני לא נרשמת ואז אחרי שאשפר את הציון אני אבוא אליהם איתו ביד, הם יכולים לא להחשיב לי את זה או משהו כזה או שאין להם מה לומר לי על זה?

מקווה שעוד יעזוראנונימי (3)אחרונה
אני ניגשתי בהפרש של חודש בין המבחנים וקיבלתי פטור מקורס.
בגדול, ברגע שאת נבחנת ומעבירה את הציון הם צריכים לקבל את זה.
אבל את צריכה לברר ספציפית מה המדיניות באוניברסיטה שלך.
בכל מקרה, יש תקנה חדשה של המל"ג בנוגע לאנגלית מי שהתחיל בתשפ"ב צריך 2 קורסי תוכן באנגלית גם אם יש פטור.
אז לא בטוח ששווה לך להיבחן באמירם כדי לעלות ציון
היי,Jane
סטודנטית בפתוחה לכלכלה וניהול, הנדסאית תעו"ן כבר בעיקרון. מחפשת עוד סטודנטים להתלונן איתם על המצב 😅
בהמשך לזה - מה הקושי שלכם בלימודים?Jane
מוזמנת לפרט ואם יתחברו אלייך בטח יגיבוארץ השוקולדאחרונה
בהצלחה
בעד/ נגד עבודת סמינראנונימי (פותח)

בעד/ נגד

 

שלום אני סטודינטית שנה ג׳ בחוג לפסיכולוגיה, הסמסטר אני עושה את הסמינר הראשון שלי וקצת בלחץ,

אני רואה שאין לי ניסיון הרבה לעשות עבודת סמינר לבד, זה מבלבל וקשה קצת גם מבחינת שרוב המאמרים למקורות בסמינר הם בשפה האנגלית ואולי אם היה בזוגות אוכל להבין את המאמרים בצורה ברורה יותר. אך מצד שני אני לא רוצה לעשות סתם עם סטודינט אחר רק בשביל שיהיה עבודה בזוג, אני מפחדת שיהיה מזלזל בעבודה ובסוף אעשה את החלק הגדול ורוב ממנה. 

 

אשמח לדעת, האם עדיף לעשות עבודת הסמינר כחלק מזוג או לבד כפעם ראשונה שלי?

 

בעדאנונימי (3)


הייתה התייחסות פה, אולי יעזור:ארץ השוקולד
בהצלחה רבה, דעתי בנושאארץ השוקולד
לדעתי, יש יתרונות וחסרונות בכל אפשרות:
לבד:
יתרונות:
א. זמן העבודה גמיש.
ב. אין תחושה שההשקעה שלנו הלכה בעיקר לטובת מישהו אחר שלא השקיע אם השותף/פה לא טובה.
חסרונות:
א. זה דורש הרבה יותר עבודה.
ב. אם השותף/פה טובה אז זה טוב לשני הצדדים.
ג׳וליןג׳ולין
עבר עריכה על ידי ג׳ולין בתאריך י"ב בחשון תשפ"ג 12:27
 
היי, שמי ג׳ולין גם אני לומדת באוניברסיטה בשנה ג׳ בחוג לסוציולוגיה ושנה א׳ בחוג ייעוץ והתפתחות האדם, והסמסטר הזה גם אני עושה את הסמינר הראשון שלי בחוג הסוציולוגיה. גם אני בסטרס ומתרגשת מאוד.

אני מבינה אותך לגמרי, כי לא מדובר על עבודה פשוטה מאוד. אך גם לא מדובר על עבודה מורכבת וקשה מאוד.

לפי דעתי, נכון שהעבודה עם צוות או בזוגות היא קצת קשה מבחינת התאמת לוחות הזמנים, או פחד מעבודה עם סטודינט לא רציני או אפילו שצורת החשיבות שלו מתנגדת לחשיבות שלך. אולם, אני בעד בעבודה כחלק מזוג אשר אני רואה בה שיטה יעילה יותר אשר מדובר על עבודה מרתיעה שצריכה הרבה מאמצים, ולאור עיניי אם התחלק כל החומר הזה על שני צדדים יכול להפחית את הלחץ הזה, גם זה מבחינת הצגת הסמינר הסופית מול הכיתה תוכלי להיות רגועה עם בטחון עצמי רב יותר מאשר סטודינט שמציג עבודה לבד.

בסוף, לגבי הבעיה של האנגלית, אפילו אם לשניכם.ן יש בעיה עם השפה האנגלית אפשר שתתייעצו עם אדם מומחה בשפה זו, בסוף מדובר על עבודה ויש הרבה מקורות להשלים אותה בצורה יעילה, כלומר מאמרים בשפה העברית וספרים, גם בנוסף לפי דעתי אפשר להתייעץ עם המרצה של הקורס או מרצים של קורסים אחרים באותו תחום.

 

תודה רבה, ובהצלחה.

 

דיי בטוחה שאין דבר כזה נכון או לא נכוןBroken Starאחרונה
בהקשר של הבחירה הזו.
לכל בחירה יש את החסרונות שלה, באופן טריוויאלי..
מה שחשוב זה שלא משנה מה בוחרים, לדעתי כדאי לא ל״הלקות״ עת עצמך על הבחירה בהמשך הדרך.

אי אפשר לדעת לעולם איזה קשיים בפועל היית חווה אם היית בוחרת באופציה ב, לכן אם חווים קושי תוך כדי אופציה א, אין כדאיות לומר ״למה לא בחרתי לעשות ככה וככה״

הייתי פשוט זורמת על מה שיוצא במקרה הזה.
שלום לכולם … יש לי שאלה של ״צעיר״ בתחום הלימודים..Itit
מי שיוכל לעזור לי יבורך .
התחלתי מכינה 30+ .
הנושאים הנלמדים הם אנגלית טרום בסיסי , מתמטיקה , מבוא למשטר , אשנב למדעי ההתנהגות ועוד..
עכשיו אני הופך את האינטרנט למצוא חומרים על נושאים הנלמדים ועל מאגרים של מידע ספציפיים לנושאים הנלמדים במכינות 30 פלוס , או קבוצות של מכינות להעברת ידע , או דוגמאות למבחנים שהיו .. טיפים וכו .. ולצערי אני לא מוצא .. מי שיוכל לעזור לי לתת לי רשימת אתרים מומלצים .. כל מיני אפליקציות וטיפים .. תודה מראש
לגבי מתמטיקה - על איזו רמה מדובר?ספק

מה בדיוק אתה לומד? 

הרשת עמוסה באתרים, תכנים וקורסים שלמים - אז מה בדיוק אתה לומד? 

מצטרף לשאלה של ספקארץ השוקולד
תחפש קורסים וסרטונים בנושאים הנלמדים ולא לפי השם, אלא לפי תוכן הסילבוס. (נושאי הקורס באופן מפורט)
למצוא מישהו שעשה את המכינה *הזאת* שנה שעברהאנונימי (2)אחרונה

בימינו לכל מסלול יש דרייב עם סיכומים, צריך רק למצוא, ויש בהם סיכומים בד"כ של המרצים הרלוונטיים. קורסים אחרים אף פעם לא יחפפו בדיוק למה שאתה צריך.

אם יש אגודת סטודנטים שווה לדבר איתם.

 

מה נותן לכם כוח להתמודד כשיש מרצים מסויימים שאנונימי (פותח)
מתנהגים (לכל הסטודנטים) בצורה לא נעימה?
חוץ מלהתלונן..

זה ממש קשה לפעמים.
זה לא פשוטארץ השוקולד
לזכור שהלימודים ויחס המרצים לא מגדירים אותנו.
ולשתף את התחושות עם סטודנטים נוספים שאנחנו חברים שלהם.
לפנות להתלונן במל"ג במיידי.כבתחילה

אם אין נוכחות חובה אז לא להגיע וככה לא לסבול את היחס הלא נעים.

להבין שזה לא אישי Janeאחרונה
עבודה סמינריונית לבדאנונימי (פותח)
לא יודעת אם אמצא עם מי לעשות
שיהיה לטעמי ובאותו ראש.
כמה זה נורא לעשות לבד? יש כאן כאלה שעשו את זה ושרדו?
זה נשמע לי סופר קשה מצד אחד וגורם לי לתסכול שלא מצאתי קליק טוב מספיק עם אף אחד/ת בשביל זה.
מצד שני, לא רוצה לעשות סתם עם כל אחד רק כדי שיהיה בזוג והעבודה תצא על הפנים.
יצא לי לעשות עם כמה סטודנטים עבודות בהיקף קטן יותר וזה היה נסיון גרוע למדי.
הנקודה שזה 2 עבודות מחקר וכן צריך לגייס כמות רצינית של נבדקים ומלא מאמרים באנגלית
בקיצור ☹
עצות/ תובנות/ עידודים יתקבלו בברכהאנונימי (פותח)
נשמע קשה! כחלק מאיזה תואר הסמינריוניות שלך?אנונימי (3)
וכמובן ששולחת מלא חיזוקים!
עוד לא הגעתי לשלב של עבודה סמינריונית אז לא יודעת לייעץ, אבל שיהיה לך הרבה בהצלחה!!!
תודה על החיזוק ואמן!אנונימי (פותח)
נשמע קשהארץ השוקולד
אם כי ביחס לעבודה בזוגות זה גם הרבה פעמים לא קל, ממליץ לנסות לראות אצל חברות ללימודים מי עבדה באופן מתאים לך בעבודות קודמות.
נכון. מקווה שילך ליאנונימי (פותח)
כרגע הפוטנציאליים כבר מסודרים
דווקא ביחד היה לי יותר קשהכבתחילה

צריך לקבוע עם עוד 1-2 סטודנטים מתי נח להם להפגש ולעבוד על העבודה.

לא תמיד יש שעות מסונכרנות, וכל אחד עם הלוז בחיים שלו.

וגם אם מחלקים את העבודה בינכם יוצא שאת צריכה לסמוך על רמת עבודה של מישהו אחר שלא תמיד מספיקה בשבילך.

 

אני הייתי מעדיפה לעשות לבד, ביקשתי ולא אישרו לי.

בפועל, נדפקתי ממש.

קיבלתי הרבה פחות ממה שהייתי יכולה לקבל וגם עבדתי המון, כמעט לבד, כי ככה זה בקבוצות.. לא כולם עושים, והחלוקה היא אף פעם לא שווה בשווה.

 

לגבי גיוס נבדקים- תפיצי אצל חברות ומשפחה שיעבירו הלאה.. תפיצי פה. תפיצי בווצאפ ובכל הקבוצות האפשריות. הרבה פעמים נותנים גם לסטודנטים משנה אחרייך שימלאו.

לגבי מאמרים באנגלית- שמעת על גוגל טרנסלייט?

 

בהצלחה

בסוף הכל עובר.

כתבת יפה, רק הערת ניהול על ההצעהארץ השוקולד
אני מאפשר הפצות כאן בפורום למשך כמה ימים ואז מוחק. כלומר, ניתן להעלות כאן פרסום שאלונים אבל לא לזמן רב.
בכל זאת, מצד אחד אני לא רוצה להעמיס על הפורום יותר מדי, מצד שני זה עוזר לסטודנטים.
טוב לדעת. תודהאנונימי (פותח)
תודה על השיתוף. זהו, זה הקטעאנונימי (פותח)
בעבודות שהגשתי לבד הגעתי להישגים מעולים
וחבל לי להידפק סתם.
מצד שני הסטודנטים הטובים כבר מסודרים בזוג נראלי
ויש כמה שכאילו לא נעים לי לברר מה הציון שלהם כדי לדעת אם יש לי מה לנסות לעבוד איתם.
זה נראה הר גבוה מדי כרגע,
הלוואי שיסתדר בצורה טובה.
וגוגל טרנסלייט האמת לא עוזר ממש כשזה 20-40 עמודים...
ויש הרבה שגיאות
ולקרוא לבד לוקח שעווות.
כמה שאני מבינה, זהעדיין קשה.
את תצטרכי לוותר על משהוכבתחילה
עבודה לבד שכוללת לעשות הכל לבד
או
ציון שלא יספק אותך וקשיי עבודה בצוות.

עכשיו השאלה על מה את מוותרת ומה את מוכנה להקריב.

בקשר לציונים זה לא כזה נורא לשאול אחרים מה הממוצע שלהם.. ואגב, זה לא תמיד קובע. יש כאלה שמקבלים 90+ מההעתקות ורמאויות..ואז גם ירמו אותך בעבודה והכל יפול עלייך.
צודקתאנונימי (פותח)
אוף.
שאצליח להחליט/ לנסות מה שנכון לי. אמן
הכל מרגיש לי כבד ומסובך כרגע.
יש לך חברים בלימודים?ארץ השוקולדאחרונה
תנסי להבין מהם איך היו העבודות הקודמות שלהם ולפי זה תראי אם יש מישהי שתרצי לעבוד איתם?
שנה ג בחינוך מיוחדאנונימי (פותח)
זו השנה הכי קשה?
ומה זה עבודה סמינריונית? זה נמשך סמסטר אחד או שנה שלמה? אפשר הסבר ממישהי שכבר עשתה?
תנו לי כוחות!
לא עשיתי שנה ג בחינוך מיוחדאנונימי (3)
אבל עשיתי 2 תארים בחינוך.

שנה ג' לא יותר קשה מהשאר, פשוט יוצאים להתנסות
והתנסויות קצת קשות בהתחלה. אבל הם הכי חשובות.

סמנריוניות בדרך כלל נמשכות שנה שלמה.
אבל אם תסיימי אחרי חודש המרצה רק ישמח בזה
זה אפשרי לסיים את זה בפחות משנה?אנונימי (פותח)
מה העבודה הזאת כוללת בעצם?
סוג של עבודת חקר קטנהאנונימי (3)
ממש תלוי במרצה.
לפעמים זה לקחת נושא ולסכם אותו
לפעמים זה לקחת נושא לחקור אותו קצת ואז לכתוב על דרך המחקר והמסקנות.

אפשרי לסיים פחות משנה, ברור.
כתיבת העבודה לוקחת לדעתי תכלס סביב שבועיים.
אבל הרבה מושכים את זה או לא ממש יודעים איך ומה לכתוב
ואם יש לך את הכל מאורגן כמו שצריך, אפשר אפילו בשבוע לתקתק את זה.

המלצה אישית שלי.
תבחרי נושא שיש לך כבר חומר עליו. ככה תדלגי על השלב המעצבן של איסוף חומר וישאר לך רק לסכם אותו ואולי לעשות מחקר קטן (זה תואר ראשון רק)

בהצלחה
תודה רבה!!אנונימי (פותח)
יש לך אולי רעיונות לנושאים או סתם כיוונים שיפתחו לי קצת את המחשבה בנושא העבודה הזאת?
אני עשיתי (לפני 10+)אנונימי (3)
על שילוב ילדים עם לקויות ראיה במערכת החינוך
תודה!אנונימי (פותח)
אם למישהו יש עוד תובנות, עצות, רעיונות.. אשמח!אנונימי (פותח)
מישהו? זקוקה לקצת מהידע והנסיון שלכם (:אנונימי (פותח)אחרונה
מלגות רלוונטיותאנונימי (פותח)
היי אשמח להצעות של מלגות שרלוונטיות להשנה ושעוד אפשר להגיש אליהן בקשה..
תזכו למצוות!
תודה רבה(:
מציע לחפש באתר מלגהפהארץ השוקולדאחרונה
ואם תמצאי נשמח שתשתפי גם.
קורס בלימודים עם פייסבוקאנונימי (פותח)
היי כולם,
התחיל לנו השנה קורס עם פייסבוק,
והאמת שאני ממש לא מבינה איך מתעסקים שם...
מבחינה טכנית..

מה חשוב לדעת?
עד כמה הלימודים באורות קלים יותר מהמכללה ירושלים?בימאית דמיונות


באופן סטיגמטיאנונימי (2)

המכללה ידועה בכך שהיא המכללה עם הדרישות המחמירות ביותר מבחינת רמת הקושי והעבודה הנדרשת כדי לסיים תואר.

אורות נחשב כמוסד שבו הרבה הרבה יותר קל להוציא תואר. (וגם מכללות אחרות).

בעיניי אין מה לטרוח דווקא במכללה - כשיוצאים עם אותה תעודה בדיוק. בניגוד למהנדס, למשל, שם יש הבדל באיזה מוסד למד - בהוראה זה עובדת אחרת.

בהרבהכבתחילה


לא יודע איך בנשיםאנונימי (3)אחרונה
אורות של הגברים די קל.
היי מחפשת מישהי/ו שלומד תואר שני בבר אילן..אנונימי (פותח)
ממש אשמח!
או מישהו שלמד שם תואר שני..
למדתי. מה יש?אנונימי (3)


איך הולך שם מבחינת אנגלית ולשון? זה כמו בתואראנונימי (פותח)
ראשון?
מה הכוונה?אנונימי (3)

אין חובת לשון בתואר ראשון.

לגבי אנגלית, תלוי מחלקה ותלוי הנתונים איתם את באה. תראי כאן:

מי פטור מחובת אנגלית? | היחידה לאנגלית כשפה זרה

תודה רבה! ויש מלגות שם?אנונימי (4)
תלוי מחלקה והישגים ונתונים אישיים.אנונימי (3)אחרונה

יש גם מלגות שלא קשורות למוסד הלימודים שאפשר לעשות.

יש מלגות שאפשר לעשות ספציפית בבר אילן, כמו במדרשה: תוכניות לכל התארים | המדרשה | אוניברסיטת בר-אילן וזה כתלות בלימודים במדרשה בהיקף מסוים של שעות.

וואו הכמות פעמים שאני חושבת לפרוש מהתואראנונימי (פותח)
נשמע ממש קשהארץ השוקולד
מוזמנת לשיח פתוח באישי אם תרצי, אשמח לעזור בהתלבטויות.
למה את חושבת לפרוש?אנונימי (3)אחרונה


יש כאן סטודנטים שעזבו את הלימודים? (תואר)אנונימי (פותח)
איך זה היה בשבילכם?
איך הצלחתם לבחור תואר אחר?
או שבכלל לקחתם שנה של הפסקה מכל עניין הלימודים?
שמחתם על זה שעזבתם?
או שיצא לכם להתחרט על זה?
זה קורה הרבה שיש אנשים שעוזבים את הלימודים?
אני יכול להגיד לך שאחרי שנה ראשונה,אנונימי (3)
אצלנו 7 עזבו.
וזה נראה שהם עשו בחירה נכונה *בשבילם*
היום כל אחד מהם נמצא במקום טוב בחיים שמתאים לו, והתואר היה מבזבז את זה.
חלקם עברו ללמוד משהו אחר חלקם ישר הלכו לעבוד
שאלה מאוד חשובה לדעתי, המון הצלחה בדילמה ובהחלטותארץ השוקולד
מקפיץ, בתקווה שיענו!
אני עברתי מסלול לקראת סוף שנה אאנונימי (4)
ומאוד מבסוט שעשיתי זאת,
נהניתי מאוד מהמסלול החדש
והתנאים בעבודה יהיו הרבה יותר טובים במסלול החדש
למה בחרת את התואר המקורי?אנונימי (5)אחרונה

מה היו השיקולים לבחירת התואר?

אולי זה מה שיענה לך על השאלה איך לבחור תואר אחר.

 

בעיניי צריך לבחור מקצוע שבו ניתן להתפרנס בכבוד, לנהל חיי משפחה ושיהיה ממנו סיפוק.

 

אם הקושי בתואר הנוכחי נובע מעומס לימודי - 

אולי שווה להאריך את התואר בשנה-שנתיים, ולקחת אותו יותר לאט, במנות קטנות יותר.

רעיונות להסבה או מקצועות שלא חשבתי עליהם?אנונימי (פותח)
אני מורה לחנ"מ, ומיציתי... נשחקתי, התעייפתי ברמות. נהניתי מזה, אבל התשישות הפיזית והנפשית גומרת עליי ואני גם לא באמת פנויה לבית ולילדים, מביאה את העבודה הבייתה והם הולכים איתי בלב לכל מקום הנערים שלי.
בעברי עבדתי עם נוער בכל מיני מסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, כולל חנ"מ כמובן, חינוך רגיל ונוער בסיכון (כולל גם ליווי בנות שירות, בנות מדרשה וכדו').
כמו כן, הייתה תקופה שעבדתי בכתיבת תוכן ועריכה לשונית, זה היה זמני... כשהארכתי חל"ד וחיפשתי משהו מהבית. זה היה חביב, אבל מאוד בודד...
אני חכמה, סקרנית, אוהבת ללמוד, חרוצה... ואוהבת את הבית שלי, מאוד מאוד מאוד... הצד האינטלקטואלי בחיים שלי נזנח, וזה מתחיל להיות חסר לי, ואפילו מאוד.
מבחינת שכר - בעלי בהייטק... ככה שאני יכולה להרשות לעצמי כמה שנים קשוחות יותר כלכלית שבהן אהיה סטודנטית/ משרה של מתחילים (מעדיפה שלא, כי אנחנו בשאיפה לקנות דירה וזה יאלץ לדחות אם המשכורת שלי תרד דרמטית).
למישהו יש רעיונות? כיוונים?
אציע בגדול כמה כיווניםארץ השוקולד
אם תמקדי ותעני, יהיה קל יותר להמשיך להציע יותר אם תרצי.
אמרת שאת רוצה לאמץ את שכלך ולהשתמש ביכולות האינטלקטואלית שיש לך, אבל ניתן בתחומים ובדרכים רבות, כדאי לחשוב מה מפה מעניין אותך.
א. האם העולם הרפואי מעניין אותך, מחקר רפואי או אולי להיות רופאה?
ב. מה עם עולם החי והצומח, מרתק אותך והיית רוצה להתעסק במחקר שלהם או מחקר במעבדות בתחום?
ג. פיסיקה, מחקר בנושא או תכנון דברים מתוך ההבנה כיצד המערכות הפיסיקליות עובדות.
ד. הנדסות למיניהם, יש סוגים רבים ותחומים שונים.
(בניין/חומרים/כבישים/תשתיות/חשמל/תעשיה וניהול)
ה. תכנון ערים וכיצד כדאי לסדר שטח.
ו. תכנון כלכלי, ברמת המדינה/החברה/משק הבית.
ז. שוק ההון, נסיון להבין אותו, לייעץ בתחום או לנהל השקעות או אולי להסביר לאחרים.
ח. תכנות, האם מעניין אותך לתכנת מערכת לשפר יכולות בתחום מסוים.
ט. מה לגבי הצגה ולימוד כיצד נכון יותר לפעול על סמך נתונים שהתקבלו בתחום העניין. (זה די מגוון, הבחירה להציע דרכים לפעול על סמך מה שידוע לנו, כי צריך את זה במקומות רבים.)
י. ניהול סכסוכים בין אנשים או אולי חוזים או יחסים בין אנשים.
יא. פסיכולוגיה, להבין למה אנשים פועלים כך או אחרת, בין אם לעזור להם להשתפר או לעזור לחברות לפעול טוב יותר ביחס לעובדים שלהם.
יב. תכנון משחקים, איזה משחק יעניין אנשים.
יג. תכנון מוצרים טכנולוגיים או מערכות ייצור שיעבדו יעיל יותר.

בטח יש עוד דברים ששעחתי, אבל נראה לי שזה מחקר התחלתי.


הצעה אחרת למחשבה,
1. מה את אוהבת לעשות/לקרוא על?
2. ממה נהנית בתור מורה?
3. מה הפריע לך בתור מורה?
חשבתי על מחקר, אבל בתחום החנ"מאנונימי (פותח)
תוהה לעצמי כמה מחקר מכניס כסף אם בכלל, האם יש בזה עבודה והאם זה לא מסלול קשול שמוחק את כל הבית והאמהות
תלוי איזה סוג מחקר ותלוי איפהארץ השוקולד
אם את רוצה ספציפית בתחום החנ"מ כדאי לבדוק אם משרד החינוך או עמותות מחפשות. (סביר להניח שבמקומות כאלה אין משכורות בהכרח טובות יותר מהוראה וזה לוותר על החופש הגדול)
הבנתי... תודה!אנונימי (פותח)
בשמחהארץ השוקולד
בהצלחה
מחקראנונימי (3)

נעשה בעיקר באקדמיה (=גוף לא כלכלי). 

כדי לעשות מחקר באקדמיה, צריך להגיע לדרגה מסוימת - וזה עובר דרך תארים מתקדמים.

אם יש לך מלגת לימודים (כלומר, מישהו מממן את הלימודים + סכום כסף שנכנס לחשבון כל חודש, ללא מיסים), זה מאוד נוח כאימא, כי את אדון לעצמך, לעשות את המחקר איפה ומתי שנוח לך (כל עוד המנחה סבבה עם זה). אבל זה רק לכמה שנים של התואר.

כדי להתקדם באקדמיה, צריך לפרסם את המחקרים בכתבי עת בינלאומיים (באנגלית...), להשתתף בכנסים וכו'. כדי לקבל משרה קבועה, צריך לרוב גם מחקר בתר-דוקטורט, ועדיף בחו"ל. במשרה אקדמית מבצעים לא רק מחקר אישי, אלא מנחים סטודנטים ומגייסים כספים כדי לאפשר את המחקרים הללו. יש דברים נוחים בחיים אקדמיים, רק שהדרך להגיע לשם ארוכה, לא בטוחה, ולא תמיד מתגמלת. יש תפקידים נוספים באקדמיה - אולי שווה לגשת למוסד רלוונטי ולדבר עם מישהו שמכהן שם עכשיו?

 

יש גם מכוני מחקר, אבל גם שם אל תצפי למשכורת גבוהה, סביר להניח שפחות ממה שאת מקבלת עכשיו. וסביר שלא ישכרו אותך ללא תואר מתקדם (איך הם ידעו שיש לך יכולות לחקור?)

חשבתי להמשיך לתואר שני שמשלב לקויות למידהאנונימי (פותח)
מהפן של מדעי המוח, ואח"כ גם לתואר שלישי.. סטייל הוראה מותאמת מהזווית של נוירופדגוגיה למי שמכיר.
ואז מה הלאה?
מה המסלול?
איך העבודה נראית בפועל?
יש בכלל עבודה בתחום?
לא מכירה אנשי אקדמיה מלבד במקצועות כמו פיזיקה-מתמטיקה-כימיה... וחוץ מהקטע של הטיסות לחו"ל, נראה נוח ושווה למדיי. מודה שאין לי מושג לגבי התלושים שלהם, אבל מתארת לעצמי שזה יותר מאשר בהוראה
חייבים לדבר עם מישהו מהתחוםאנונימי (3)אחרונה

אפשר לשלוח מייל למישהו שנמצא בתחום ולבקש פגישה. הם בדר"כ שמחים לשתף.

 

ניחוש שלי:

כדי להגיע מכיוון מדעי המוח, ידרשו ממך כמה וכמה שנות השלמה כדי להשתוות למישהו שלמד תואר במדעי המוח.

אז נגיד שעשית תואר שני ושלישי בתחום (אחרי שנות השלמה) - מדובר במסלול של מינימום 6 שנים.

כפי שכתבתי בהודעה הקודמת - מחקר נעשה באוניברסיסטה או במכון מחקר.

ברגע שיש קביעות באוניברסיטה זה יותר נוח, אבל עד שמגיעים לשם זה מאוד לא פשוט - אחרי התארים חייבים לעשות בתר-דוקטורט, כמעט תמיד בחו"ל ולכמה שנים; צריך לקוות שיש תקן פנוי באוניברסיטה; וסביר שאת לא היחידה שתתחרי עליו - אז את צריכה להגיע עם נתוני פתיחה טובים, שזה אומר פרסומים בכתבי עת נחשבים של המחקרים שעשית. גם אם התקבלת, את צריכה להמשיך ולפרסם מאמרים, כי הקידום נקבע לפי הפרסומים הללו. אם תוך מספר שנים לא השגת מספיק פרסומים, לא יתנו קביעות.

המשכורת אכן יותר גבוהה יותר מאשר מורים - אבל לא בשמיים. לו יתואר ואת ממשיכה לצבור ותק בהוראה, תעבדי ככל הנראה הרבה פחות שעות ותרוויחי יותר פר שעה מאשר איש אקדמיה - כי העבודה שלהם לא מוגדרת בשעות, אין חודשי חופש, והם תמיד נאבקים לפרסם עוד ועוד, ולהשיג מימונים למחקר שלהם.

עבודה בפועל? הרבה קריאה וכתיבה באנגלית. מענה לקול קורא של גופים שמעניקים מענקי מחקר; כתיבת מאמרים לפרסום; הנחיית תלמידי מחקר; הוראה באוניברסיטה.

באופן עקרוני אפשר ללמד גם במכללות להוראה - אבל גם שם תהיה תחרות, ומקבלים די הרבה פר שעה, הבעייה היא שנותנים לך ללמד מספר שעות מועט, וכדי להגיע להיקף רציני תצטרכי להשיג משרה בכמה וכמה מוסדות.

אקדמיה זה מוסד עתיר פוליטיקה, וכדי להתקדם בו יש צורך בכישורים פוליטיים. 

לא פשוט לקבל משרה, ולא לכולם מתאים להתנהל באווירה כזאת.

שאלת נורמות- מייל למרצהאנונימי (פותח)
כמה חריג/ לא מקובל/ מטופש/ ווטאבר
להשתמש באימוג'ים במייל למרצה....?
תוהה אם זה דבר נורא
או שבעצם מה הבעיה?
סה"כ איזה פרצוף מובך/ מאוכזב/ עצוב מתבייש וכד'
למרצה שאתם כן מכירים קצת יותר ויצא לדבר
ומרגיש לי רשמי מדי כשזה מנוסח בצורה יבשה וכבודה,
ולא הייתי מדברת אליו ככה פנים אל פנים.
מבאס שאני לא יכולה להעביר את המסר והטון של מה שאני רוצה להגיד.



לא יודע מה מקובלארץ השוקולד
אבל מעבר לסמיילי פשוט לא הייתי שולח למרצה
מגיב כאיש סגלאנונימי (3)
אימוג'י נראה מוזר
תודה לשניכםאנונימי (פותח)
אבל לא מוזר גם לכתוב בצורה רשמית
כשבמציאות לא מדברים ככה ?
זה מרגיש לי תמוה.
כאילו לדבר פנים אל פנים ברמה יותר זורמת ואישית
ואז פתאום שלום כבוד... אבקש.. ואודה לך..
הואיל ו... וכד'
כשאני צריכה משהו שבשיחה רגילה בטוח הייתי יכולה להיענות בחיוב ולקבל אותו.
זה אכן מוזרארץ השוקולד
אבל מרגיש הגיוני יותר לדעתי
אפשר פשוט להתנסח רגילאביולאחרונה
כמוש את מדברת, אבל בלי אימונים.
האמת שבמהלך הלימודים הייתי מנסחת כמו שאת אומרת, ואז פעם הדיקן צחק עליי על זה... לא בקטע רע, פשוט אמר שזה רשמי מדי..