תודה!
המלצה למחשב, משהו יחסית פשוט וקל בערך 2000 שחאנונמת
תודה!
היי מצאתי כאן קצת המלצות למחשביםסטודנט מד"ח
היי האם את מחפשת מחשב נייד?
.מצאתי באתר הזה המלצות למחשב נייד זול
מקווה שזה יעזור לך למצוא את מה שאת מחפשת
מה את לומדת?ארץ השוקולדאחרונה
חשוב לך הגודל? קטן או גדול?
דירוג אטומיcanyaman
שלום,צריכה עזרה בכימיה:מהו הדירוג הרדיוס האטומי של e,d,b ? (מי הכי גדול,באמצע וקטן) תודה
השאלה לא ברורהבוקר אור
המשךcanyaman
תודה על המענה. אם הם לא יסודות,מה הם נחשבים? איפה ניתן למצוא מידע עם הדירוג שלהם?
לי נראה שהשאלה עצמה לא נכונה, אין חיה כזו בכימיהבוקר אור
נפח אונקיה זהב טהורcanyaman
שלום,אני צריכה לחשב נפח אונקיה של זהב טהור. ידוע לי הצפיפות והמשקל,אך מה השלב הבא? אשמח לעזרה,תודה.
צפיפות זה יחידת מסה ליחידת נפחספק
משקל (יחידת מסה) כולל גם יש לך.
אז זה פשוט משקל לחלק לצפיפות.
המשךcanyaman
תודה על המענה. אם ידוע לי שהמשקל הוא 31.103 גרם והצפיפות 19.3 גרם לסמק,אז מבצעים חילוק ביניהם?
31.103/19.3 סמ"קספק
תודהcanyaman
יסודcanyaman
איזה יסוד מייצג גז אציל? ויסוד בעל היערכות בלתי אפשרית? תודה.
כל היסודות בטור האחרון בטבלה הם גזים אציליםבוקר אור
המשךcanyaman
תודה על המענה,אם מבקשים ממני לתת שם של יסוד בעל היערכות בלתי אפשרית,יש יסוד כזה?
לא מכירה וגם גוגל לא מכירבוקר אור
המשךcanyamanאחרונה
לא זה לא מתורגם.. השאלה איזה יסוד בעל הערכות בלתי אפשרית..בכל מקרה תודה.
דאוטריוםcanyaman
שלום,יש לי שאלה לגבי יסוד דאוטריום.
איך ניתן לדעת את ההערכות האלקטרונית שלו במצב ניטרלי ויוני? תודה.
דאוטריום הוא לא יסודבוקר אור
תודהcanyaman
עזרה לסטודנטית חדשה במצוקהסטודנטית לעו"ס
התחלתי שנה א ואני די מבולבלת
המאמרים בינתיים זה הדבר שהכי קשה לי
מאמרים בני עשרות עמודים כל אחד מטורףףףףף
אם למישהו יש סיכומי מאמרים בכל קורס שהוא בשנה א יעזור לי ברמות!!!
ספציפית כרגע יעזור לי במבוא לעו"ס /יסודות/סוציולוגיה/תיאוריות מרכזיות
תודה רבה רבה
ההתחלה תמיד קשהארץ השוקולדאחרונה
בהצלחה!
מציע גם להקים קבוצת למידה של חברות שבו כל אחת תסכם חלק מהמאמרים עבור האחרות.
רמה באגליתאנונימי (פותח)
אם עשיתי אמיר"ם, וקיבלתי נק' פחות מפטור מאחד הקורסים(שאני אמורה לעשות השנה), ועכשיו נגמרת תקופת שינויים באוניברסיטה, אני יכולה פשוט לא להירשם לקורס ולשפר את הציון במהלך השנה?
ניסיתי לברר עם האוניברסיטה אבל הם קצת ראש בקיר ואמרו לי שאני חייבת להרשם לקורס וחייבת דווקא השנה.
השאלה היא אם אני לא נרשמת ואז אחרי שאשפר את הציון אני אבוא אליהם איתו ביד, הם יכולים לא להחשיב לי את זה או משהו כזה או שאין להם מה לומר לי על זה?
מקפיץארץ השוקולד
מקווה שעוד יעזוראנונימי (3)אחרונה
בגדול, ברגע שאת נבחנת ומעבירה את הציון הם צריכים לקבל את זה.
אבל את צריכה לברר ספציפית מה המדיניות באוניברסיטה שלך.
בכל מקרה, יש תקנה חדשה של המל"ג בנוגע לאנגלית מי שהתחיל בתשפ"ב צריך 2 קורסי תוכן באנגלית גם אם יש פטור.
אז לא בטוח ששווה לך להיבחן באמירם כדי לעלות ציון
היי,Jane
בהמשך לזה - מה הקושי שלכם בלימודים?Jane
מוזמנת לפרט ואם יתחברו אלייך בטח יגיבו
ארץ השוקולדאחרונה
בעד/ נגד עבודת סמינראנונימי (פותח)
בעד/ נגד
שלום אני סטודינטית שנה ג׳ בחוג לפסיכולוגיה, הסמסטר אני עושה את הסמינר הראשון שלי וקצת בלחץ,
אני רואה שאין לי ניסיון הרבה לעשות עבודת סמינר לבד, זה מבלבל וקשה קצת גם מבחינת שרוב המאמרים למקורות בסמינר הם בשפה האנגלית ואולי אם היה בזוגות אוכל להבין את המאמרים בצורה ברורה יותר. אך מצד שני אני לא רוצה לעשות סתם עם סטודינט אחר רק בשביל שיהיה עבודה בזוג, אני מפחדת שיהיה מזלזל בעבודה ובסוף אעשה את החלק הגדול ורוב ממנה.
אשמח לדעת, האם עדיף לעשות עבודת הסמינר כחלק מזוג או לבד כפעם ראשונה שלי?
הייתה התייחסות פה, אולי יעזור:ארץ השוקולד
בהצלחה רבה, דעתי בנושאארץ השוקולד
לבד:
יתרונות:
א. זמן העבודה גמיש.
ב. אין תחושה שההשקעה שלנו הלכה בעיקר לטובת מישהו אחר שלא השקיע אם השותף/פה לא טובה.
חסרונות:
א. זה דורש הרבה יותר עבודה.
ב. אם השותף/פה טובה אז זה טוב לשני הצדדים.
ג׳וליןג׳ולין
אני מבינה אותך לגמרי, כי לא מדובר על עבודה פשוטה מאוד. אך גם לא מדובר על עבודה מורכבת וקשה מאוד.
לפי דעתי, נכון שהעבודה עם צוות או בזוגות היא קצת קשה מבחינת התאמת לוחות הזמנים, או פחד מעבודה עם סטודינט לא רציני או אפילו שצורת החשיבות שלו מתנגדת לחשיבות שלך. אולם, אני בעד בעבודה כחלק מזוג אשר אני רואה בה שיטה יעילה יותר אשר מדובר על עבודה מרתיעה שצריכה הרבה מאמצים, ולאור עיניי אם התחלק כל החומר הזה על שני צדדים יכול להפחית את הלחץ הזה, גם זה מבחינת הצגת הסמינר הסופית מול הכיתה תוכלי להיות רגועה עם בטחון עצמי רב יותר מאשר סטודינט שמציג עבודה לבד.
בסוף, לגבי הבעיה של האנגלית, אפילו אם לשניכם.ן יש בעיה עם השפה האנגלית אפשר שתתייעצו עם אדם מומחה בשפה זו, בסוף מדובר על עבודה ויש הרבה מקורות להשלים אותה בצורה יעילה, כלומר מאמרים בשפה העברית וספרים, גם בנוסף לפי דעתי אפשר להתייעץ עם המרצה של הקורס או מרצים של קורסים אחרים באותו תחום.
תודה רבה, ובהצלחה.
דיי בטוחה שאין דבר כזה נכון או לא נכוןBroken Starאחרונה
לכל בחירה יש את החסרונות שלה, באופן טריוויאלי..
מה שחשוב זה שלא משנה מה בוחרים, לדעתי כדאי לא ל״הלקות״ עת עצמך על הבחירה בהמשך הדרך.
אי אפשר לדעת לעולם איזה קשיים בפועל היית חווה אם היית בוחרת באופציה ב, לכן אם חווים קושי תוך כדי אופציה א, אין כדאיות לומר ״למה לא בחרתי לעשות ככה וככה״
הייתי פשוט זורמת על מה שיוצא במקרה הזה.
שלום לכולם … יש לי שאלה של ״צעיר״ בתחום הלימודים..Itit
התחלתי מכינה 30+ .
הנושאים הנלמדים הם אנגלית טרום בסיסי , מתמטיקה , מבוא למשטר , אשנב למדעי ההתנהגות ועוד..
עכשיו אני הופך את האינטרנט למצוא חומרים על נושאים הנלמדים ועל מאגרים של מידע ספציפיים לנושאים הנלמדים במכינות 30 פלוס , או קבוצות של מכינות להעברת ידע , או דוגמאות למבחנים שהיו .. טיפים וכו .. ולצערי אני לא מוצא .. מי שיוכל לעזור לי לתת לי רשימת אתרים מומלצים .. כל מיני אפליקציות וטיפים .. תודה מראש
לגבי מתמטיקה - על איזו רמה מדובר?ספק
מה בדיוק אתה לומד?
הרשת עמוסה באתרים, תכנים וקורסים שלמים - אז מה בדיוק אתה לומד?
מצטרף לשאלה של ספקארץ השוקולד
זה לא פשוטארץ השוקולד
ולשתף את התחושות עם סטודנטים נוספים שאנחנו חברים שלהם.
לפנות להתלונן במל"ג במיידי.כבתחילה
אם אין נוכחות חובה אז לא להגיע וככה לא לסבול את היחס הלא נעים.
להבין שזה לא אישי
Janeאחרונה
עבודה סמינריונית לבדאנונימי (פותח)
שיהיה לטעמי ובאותו ראש.
כמה זה נורא לעשות לבד? יש כאן כאלה שעשו את זה ושרדו?
זה נשמע לי סופר קשה מצד אחד וגורם לי לתסכול שלא מצאתי קליק טוב מספיק עם אף אחד/ת בשביל זה.
מצד שני, לא רוצה לעשות סתם עם כל אחד רק כדי שיהיה בזוג והעבודה תצא על הפנים.
יצא לי לעשות עם כמה סטודנטים עבודות בהיקף קטן יותר וזה היה נסיון גרוע למדי.
הנקודה שזה 2 עבודות מחקר וכן צריך לגייס כמות רצינית של נבדקים ומלא מאמרים באנגלית
בקיצור ☹
נשמע קשהארץ השוקולד
דווקא ביחד היה לי יותר קשהכבתחילה
צריך לקבוע עם עוד 1-2 סטודנטים מתי נח להם להפגש ולעבוד על העבודה.
לא תמיד יש שעות מסונכרנות, וכל אחד עם הלוז בחיים שלו.
וגם אם מחלקים את העבודה בינכם יוצא שאת צריכה לסמוך על רמת עבודה של מישהו אחר שלא תמיד מספיקה בשבילך.
אני הייתי מעדיפה לעשות לבד, ביקשתי ולא אישרו לי.
בפועל, נדפקתי ממש.
קיבלתי הרבה פחות ממה שהייתי יכולה לקבל וגם עבדתי המון, כמעט לבד, כי ככה זה בקבוצות.. לא כולם עושים, והחלוקה היא אף פעם לא שווה בשווה.
לגבי גיוס נבדקים- תפיצי אצל חברות ומשפחה שיעבירו הלאה.. תפיצי פה. תפיצי בווצאפ ובכל הקבוצות האפשריות. הרבה פעמים נותנים גם לסטודנטים משנה אחרייך שימלאו.
לגבי מאמרים באנגלית- שמעת על גוגל טרנסלייט?
בהצלחה
בסוף הכל עובר.
כתבת יפה, רק הערת ניהול על ההצעהארץ השוקולד
בכל זאת, מצד אחד אני לא רוצה להעמיס על הפורום יותר מדי, מצד שני זה עוזר לסטודנטים.
תודה על השיתוף. זהו, זה הקטעאנונימי (פותח)
וחבל לי להידפק סתם.
מצד שני הסטודנטים הטובים כבר מסודרים בזוג נראלי
ויש כמה שכאילו לא נעים לי לברר מה הציון שלהם כדי לדעת אם יש לי מה לנסות לעבוד איתם.
זה נראה הר גבוה מדי כרגע,
הלוואי שיסתדר בצורה טובה.
וגוגל טרנסלייט האמת לא עוזר ממש כשזה 20-40 עמודים...
ויש הרבה שגיאות
ולקרוא לבד לוקח שעווות.
כמה שאני מבינה, זהעדיין קשה.
את תצטרכי לוותר על משהוכבתחילה
או
ציון שלא יספק אותך וקשיי עבודה בצוות.
עכשיו השאלה על מה את מוותרת ומה את מוכנה להקריב.
בקשר לציונים זה לא כזה נורא לשאול אחרים מה הממוצע שלהם.. ואגב, זה לא תמיד קובע. יש כאלה שמקבלים 90+ מההעתקות ורמאויות..ואז גם ירמו אותך בעבודה והכל יפול עלייך.
יש לך חברים בלימודים?ארץ השוקולדאחרונה
סוג של עבודת חקר קטנהאנונימי (3)
לפעמים זה לקחת נושא ולסכם אותו
לפעמים זה לקחת נושא לחקור אותו קצת ואז לכתוב על דרך המחקר והמסקנות.
אפשרי לסיים פחות משנה, ברור.
כתיבת העבודה לוקחת לדעתי תכלס סביב שבועיים.
אבל הרבה מושכים את זה או לא ממש יודעים איך ומה לכתוב
ואם יש לך את הכל מאורגן כמו שצריך, אפשר אפילו בשבוע לתקתק את זה.
המלצה אישית שלי.
תבחרי נושא שיש לך כבר חומר עליו. ככה תדלגי על השלב המעצבן של איסוף חומר וישאר לך רק לסכם אותו ואולי לעשות מחקר קטן (זה תואר ראשון רק)
בהצלחה
מציע לחפש באתר מלגהפהארץ השוקולדאחרונה
עד כמה הלימודים באורות קלים יותר מהמכללה ירושלים?בימאית דמיונות
באופן סטיגמטיאנונימי (2)
המכללה ידועה בכך שהיא המכללה עם הדרישות המחמירות ביותר מבחינת רמת הקושי והעבודה הנדרשת כדי לסיים תואר.
אורות נחשב כמוסד שבו הרבה הרבה יותר קל להוציא תואר. (וגם מכללות אחרות).
בעיניי אין מה לטרוח דווקא במכללה - כשיוצאים עם אותה תעודה בדיוק. בניגוד למהנדס, למשל, שם יש הבדל באיזה מוסד למד - בהוראה זה עובדת אחרת.
בהרבהכבתחילה
תלוי מחלקה והישגים ונתונים אישיים.אנונימי (3)אחרונה
יש גם מלגות שלא קשורות למוסד הלימודים שאפשר לעשות.
יש מלגות שאפשר לעשות ספציפית בבר אילן, כמו במדרשה: תוכניות לכל התארים | המדרשה | אוניברסיטת בר-אילן וזה כתלות בלימודים במדרשה בהיקף מסוים של שעות.
נשמע ממש קשהארץ השוקולד
שאלה מאוד חשובה לדעתי, המון הצלחה בדילמה ובהחלטותארץ השוקולד
למה בחרת את התואר המקורי?אנונימי (5)אחרונה
מה היו השיקולים לבחירת התואר?
אולי זה מה שיענה לך על השאלה איך לבחור תואר אחר.
בעיניי צריך לבחור מקצוע שבו ניתן להתפרנס בכבוד, לנהל חיי משפחה ושיהיה ממנו סיפוק.
אם הקושי בתואר הנוכחי נובע מעומס לימודי -
אולי שווה להאריך את התואר בשנה-שנתיים, ולקחת אותו יותר לאט, במנות קטנות יותר.
רעיונות להסבה או מקצועות שלא חשבתי עליהם?אנונימי (פותח)
בעברי עבדתי עם נוער בכל מיני מסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, כולל חנ"מ כמובן, חינוך רגיל ונוער בסיכון (כולל גם ליווי בנות שירות, בנות מדרשה וכדו').
כמו כן, הייתה תקופה שעבדתי בכתיבת תוכן ועריכה לשונית, זה היה זמני... כשהארכתי חל"ד וחיפשתי משהו מהבית. זה היה חביב, אבל מאוד בודד...
אני חכמה, סקרנית, אוהבת ללמוד, חרוצה... ואוהבת את הבית שלי, מאוד מאוד מאוד... הצד האינטלקטואלי בחיים שלי נזנח, וזה מתחיל להיות חסר לי, ואפילו מאוד.
מבחינת שכר - בעלי בהייטק... ככה שאני יכולה להרשות לעצמי כמה שנים קשוחות יותר כלכלית שבהן אהיה סטודנטית/ משרה של מתחילים (מעדיפה שלא, כי אנחנו בשאיפה לקנות דירה וזה יאלץ לדחות אם המשכורת שלי תרד דרמטית).
למישהו יש רעיונות? כיוונים?
אציע בגדול כמה כיווניםארץ השוקולד
אמרת שאת רוצה לאמץ את שכלך ולהשתמש ביכולות האינטלקטואלית שיש לך, אבל ניתן בתחומים ובדרכים רבות, כדאי לחשוב מה מפה מעניין אותך.
א. האם העולם הרפואי מעניין אותך, מחקר רפואי או אולי להיות רופאה?
ב. מה עם עולם החי והצומח, מרתק אותך והיית רוצה להתעסק במחקר שלהם או מחקר במעבדות בתחום?
ג. פיסיקה, מחקר בנושא או תכנון דברים מתוך ההבנה כיצד המערכות הפיסיקליות עובדות.
ד. הנדסות למיניהם, יש סוגים רבים ותחומים שונים.
(בניין/חומרים/כבישים/תשתיות/חשמל/תעשיה וניהול)
ה. תכנון ערים וכיצד כדאי לסדר שטח.
ו. תכנון כלכלי, ברמת המדינה/החברה/משק הבית.
ז. שוק ההון, נסיון להבין אותו, לייעץ בתחום או לנהל השקעות או אולי להסביר לאחרים.
ח. תכנות, האם מעניין אותך לתכנת מערכת לשפר יכולות בתחום מסוים.
ט. מה לגבי הצגה ולימוד כיצד נכון יותר לפעול על סמך נתונים שהתקבלו בתחום העניין. (זה די מגוון, הבחירה להציע דרכים לפעול על סמך מה שידוע לנו, כי צריך את זה במקומות רבים.)
י. ניהול סכסוכים בין אנשים או אולי חוזים או יחסים בין אנשים.
יא. פסיכולוגיה, להבין למה אנשים פועלים כך או אחרת, בין אם לעזור להם להשתפר או לעזור לחברות לפעול טוב יותר ביחס לעובדים שלהם.
יב. תכנון משחקים, איזה משחק יעניין אנשים.
יג. תכנון מוצרים טכנולוגיים או מערכות ייצור שיעבדו יעיל יותר.
בטח יש עוד דברים ששעחתי, אבל נראה לי שזה מחקר התחלתי.
הצעה אחרת למחשבה,
1. מה את אוהבת לעשות/לקרוא על?
2. ממה נהנית בתור מורה?
3. מה הפריע לך בתור מורה?
תלוי איזה סוג מחקר ותלוי איפהארץ השוקולד
בשמחהארץ השוקולד
מחקראנונימי (3)
נעשה בעיקר באקדמיה (=גוף לא כלכלי).
כדי לעשות מחקר באקדמיה, צריך להגיע לדרגה מסוימת - וזה עובר דרך תארים מתקדמים.
אם יש לך מלגת לימודים (כלומר, מישהו מממן את הלימודים + סכום כסף שנכנס לחשבון כל חודש, ללא מיסים), זה מאוד נוח כאימא, כי את אדון לעצמך, לעשות את המחקר איפה ומתי שנוח לך (כל עוד המנחה סבבה עם זה). אבל זה רק לכמה שנים של התואר.
כדי להתקדם באקדמיה, צריך לפרסם את המחקרים בכתבי עת בינלאומיים (באנגלית...), להשתתף בכנסים וכו'. כדי לקבל משרה קבועה, צריך לרוב גם מחקר בתר-דוקטורט, ועדיף בחו"ל. במשרה אקדמית מבצעים לא רק מחקר אישי, אלא מנחים סטודנטים ומגייסים כספים כדי לאפשר את המחקרים הללו. יש דברים נוחים בחיים אקדמיים, רק שהדרך להגיע לשם ארוכה, לא בטוחה, ולא תמיד מתגמלת. יש תפקידים נוספים באקדמיה - אולי שווה לגשת למוסד רלוונטי ולדבר עם מישהו שמכהן שם עכשיו?
יש גם מכוני מחקר, אבל גם שם אל תצפי למשכורת גבוהה, סביר להניח שפחות ממה שאת מקבלת עכשיו. וסביר שלא ישכרו אותך ללא תואר מתקדם (איך הם ידעו שיש לך יכולות לחקור?)
חשבתי להמשיך לתואר שני שמשלב לקויות למידהאנונימי (פותח)
ואז מה הלאה?
מה המסלול?
איך העבודה נראית בפועל?
יש בכלל עבודה בתחום?
לא מכירה אנשי אקדמיה מלבד במקצועות כמו פיזיקה-מתמטיקה-כימיה... וחוץ מהקטע של הטיסות לחו"ל, נראה נוח ושווה למדיי. מודה שאין לי מושג לגבי התלושים שלהם, אבל מתארת לעצמי שזה יותר מאשר בהוראה

חייבים לדבר עם מישהו מהתחוםאנונימי (3)אחרונה
אפשר לשלוח מייל למישהו שנמצא בתחום ולבקש פגישה. הם בדר"כ שמחים לשתף.
ניחוש שלי:
כדי להגיע מכיוון מדעי המוח, ידרשו ממך כמה וכמה שנות השלמה כדי להשתוות למישהו שלמד תואר במדעי המוח.
אז נגיד שעשית תואר שני ושלישי בתחום (אחרי שנות השלמה) - מדובר במסלול של מינימום 6 שנים.
כפי שכתבתי בהודעה הקודמת - מחקר נעשה באוניברסיסטה או במכון מחקר.
ברגע שיש קביעות באוניברסיטה זה יותר נוח, אבל עד שמגיעים לשם זה מאוד לא פשוט - אחרי התארים חייבים לעשות בתר-דוקטורט, כמעט תמיד בחו"ל ולכמה שנים; צריך לקוות שיש תקן פנוי באוניברסיטה; וסביר שאת לא היחידה שתתחרי עליו - אז את צריכה להגיע עם נתוני פתיחה טובים, שזה אומר פרסומים בכתבי עת נחשבים של המחקרים שעשית. גם אם התקבלת, את צריכה להמשיך ולפרסם מאמרים, כי הקידום נקבע לפי הפרסומים הללו. אם תוך מספר שנים לא השגת מספיק פרסומים, לא יתנו קביעות.
המשכורת אכן יותר גבוהה יותר מאשר מורים - אבל לא בשמיים. לו יתואר ואת ממשיכה לצבור ותק בהוראה, תעבדי ככל הנראה הרבה פחות שעות ותרוויחי יותר פר שעה מאשר איש אקדמיה - כי העבודה שלהם לא מוגדרת בשעות, אין חודשי חופש, והם תמיד נאבקים לפרסם עוד ועוד, ולהשיג מימונים למחקר שלהם.
עבודה בפועל? הרבה קריאה וכתיבה באנגלית. מענה לקול קורא של גופים שמעניקים מענקי מחקר; כתיבת מאמרים לפרסום; הנחיית תלמידי מחקר; הוראה באוניברסיטה.
באופן עקרוני אפשר ללמד גם במכללות להוראה - אבל גם שם תהיה תחרות, ומקבלים די הרבה פר שעה, הבעייה היא שנותנים לך ללמד מספר שעות מועט, וכדי להגיע להיקף רציני תצטרכי להשיג משרה בכמה וכמה מוסדות.
אקדמיה זה מוסד עתיר פוליטיקה, וכדי להתקדם בו יש צורך בכישורים פוליטיים.
לא פשוט לקבל משרה, ולא לכולם מתאים להתנהל באווירה כזאת.
שאלת נורמות- מייל למרצהאנונימי (פותח)
להשתמש באימוג'ים במייל למרצה....?
תוהה אם זה דבר נורא
או שבעצם מה הבעיה?
סה"כ איזה פרצוף מובך/ מאוכזב/ עצוב מתבייש וכד'
למרצה שאתם כן מכירים קצת יותר ויצא לדבר
ומרגיש לי רשמי מדי כשזה מנוסח בצורה יבשה וכבודה,
ולא הייתי מדברת אליו ככה פנים אל פנים.
מבאס שאני לא יכולה להעביר את המסר והטון של מה שאני רוצה להגיד.
לא יודע מה מקובלארץ השוקולד
זה אכן מוזרארץ השוקולד
אפשר פשוט להתנסח רגילאביולאחרונה
האמת שבמהלך הלימודים הייתי מנסחת כמו שאת אומרת, ואז פעם הדיקן צחק עליי על זה... לא בקטע רע, פשוט אמר שזה רשמי מדי..

