שרשור חדש
היום ראיתיההוד וההדר

ממש שימושי

https://www.sefaria.org.il/?home

ש"ס עם מפרשים ושו"ע עם נו"כ ועוד בחינם!

יש גם את תורת אמתעמירם
לא מכילההוד וההדר

כ"כ הרבה ראשונים למיטב ידיעתי.

תודה רבהמבשר שלום
אתר מצוין ממשאדם חביב סך הכל
עם קישורים בין מקורות, אפשר לבנות דפי מקורות מקוונים ויש גם אפליקציה.
ועוד יתרון ענקי ושימושי זה שיש שם את כל פירוש שטיינזלץ לש"ס. *כל השס* .
תודה!ברגועאחרונה


יש שיר של משה גולדמןונראהו עין בעין

הוא מלחין חסידי ידוע באלבום "כנשר" יש שיר שנקרא "ונראהו" מישו יכול להעלות את השיר לכאן?

סגנון ישיבהתומר.
היי, מישהו מכיר אולי ישיבה גבוהה תורנית/(חרדל"ית?) שהסגנון שם קצת יותר פתוח ולא אדוק כמו מרכז לדוגמא (<--בשבילי)? תודה רבה
כדאי שתפרט יותר מה אתה רוצהארץ השוקולד
מה זה אומר יותר פתוח? מאיזה בחינה?
איזה גודל?
האופי החברתי?
אופי הרבנים?
שאר הדברים לא משנים ליתומר.
אבל מאיזה בחינה אתה מתכוון כשאתה אומר פתוח/אדוק?ארץ השוקולד
בית אל אולי? לא מכיר מספיקאדם חביב סך הכל
איפה אתה לומד עכשיו?לך דומיה תהילה
אני לא בישיבה אני אחרי תוארתומר.
מה זה פתוח? פתוח למה?אניוהוא
לסגנון לימוד אחר? לדעות שונות? ל'תרבות'?
פתוח מבחינת בן אדםתומר.
עבר עריכה על ידי תומר. בתאריך ב' בתמוז תשע"ח 17:17
קשה קצת להסביר את זה..
בן אדם שאתה מדבר איתו על כל מיני דברים שבייניש שלומד כל היום, מתפלל המון זמן ולא מפסיק לעשות מצוות לא בטוח שהיה מדבר איתך עליהם.. כמובן שזה תלוי
אפשר להבין אותי נראה לי, לא?
ומה שאמרתי זה לא הגדרה או משהו
גם בישיבות ה'סגורות' יותר..אדם כל שהוא

אנשים מדברים על עוד דברים חוץ מלימוד תורה, וצוחקים וכו'.

אם אתה מתכוון לתחומי עניין ספציפיים,  כמו פילוסופיה, כדורגל או סרטים, אז זה קצת מורכב יותר. 

ברור.. כל אחד הרי יגיד שהוא פתוח..תומר.
כנראה שבין היתר זה יותר נוטה לתחומים כאלו (פחות פילוסופיה)
תולדות אברהם יצחק הם פתוחיםק"ש
לעומת תולדות אהרון...

(מותר להזכיר שם את ויז'ניץ ומנגינות יכולות להכנס א-פ-י-ל-ו מהרב קרליבך, בתולדות אהרון לעומ"ז, מקפידים רק על המנגינות המסורתיות שלהם).
כך שהם נכנסים להגדרת 'דוס אבל פתוח'
עצם זה שהם חרדיםתומר.
זה כבר אומר שהם עושים במצוות לפעמים מעל ומעבר, מאריכים יותר בתפילות (ביחס למה שהגדרתי כמובן) וכו'
ברור, ברור גם שאין לו מה לחפש בר' ארלעך...ק"ש
רק באתי להדגים, שלאמירה 'דוס אבל פתוח' אין שום משמעות מבחינת דיוק מה הבחור רוצה.
לב תל אביב יכול להתאים אולי,להבה ירוקה

מוזמן בפרטי...

אולי אתה מחפש יותר בסגנון איתמר?דעתן מתחיל
או אולי ירוחם ודומותיה?
בירוחם יש ישיבה גבוהה?תומר.
זה לא רק הסדר?
ירוחם זו אכן ישיבת הסדרדעתן מתחילאחרונה
בני נצרים אולי?תמיד בבטחה


איזו ישיבה יש בפ"ת?תומר.
ישיבה של הרב שרלוזית שמן ודבש


ירוחם?אני77


בכל ישיבה לא יראו בעין טובה תלמיד שלא מיישר קו עם המסגרתסתם 1...
של הזמנים, תפילות וכו'. אם אתה מתכוון לקום מאוחר אז כנראה שכל הישיבות לא יעודדו את זה.

אם אתה מתכוון למה שמדברים בארוחת צהריים או בערב בחדרים גם, בכל מקום תמצא כאלה שמתעניינים בספורט וכאלה שפחות. תבחר חברים לחדר, מקסימום תחליף.
כורך ספרים באזור המרכזרודף אחר חוקיך

בעה"י 

 

מישהו מכיר כורך ספרים (ספרי קדש..) באזור המרכז-עדיף זול ועדיף שיודע גם "לשקם".

 

תשאל בחנויות הספרים שבהם אתה עובר.סתם 1...אחרונה
לעיתים הם מעסיקים בחור או אברך שעושה זאת לעיתים יוכלו להפנות אותך לאחד כזה.
זו עבודה שהרבה אברכים מתפרנסים ממנה מהצד וחשובה לספרים גם כן מאוד.
ישיבת איילת השחר . מי החברה שמגיעים לשם ? מה הסגנון של הישיבאל ההרים
ישיבת איילת השחר . מי החברה שמגיעים לשם (מאיזה ישיבות תיכוניות)? מה הסגנון של הישיבה?
באילת?ממתין לי-האחרונה

עד לפני כמה שנים- חברה "סביבתיים"(מצפה, דימונה, סוסיא הזורעים וכו'), לימוד רציני, רמה גבוהה, גם גמרא וגם אמונה.
ועם זה- האופי של האנשים הוא לא ביינישי מטיילים, ראש גדול, מחוברים למציאות(לא שביינישים הם לא ככה, הכוונה שהם לא בסטיגמת הרחפן)

לא יודע מה הולך שם היום

אם רוצה עוד פרטים אפשר בפרטי

 

היי ,לא קשורה לפה אבל צריכה עזרה.פיצול אישיות.
מספרים של השדכנים מישיבות:
מצפה רמון
דימונה
לב לדעת-השלוחה בשדרות
שדרות
קרית גת
מחיקת משחקיםנקדימון

היי, אני מחפש דרך למחוק את המשחקים שיש בפלאפון C2 של NOKIA.

אם מישהו מכיר כל דרך שהיא אני אשמח לדעת אותה.

תודה לכם, רבותי, תודה

כדאי לפנות לפורום מחשבים, סלולארי וטכנולוגיהמרדכי
תודהנקדימוןאחרונה


ישיבת ראשון לציוןיהודה1234
מישהו מכיר את הישיבת הסדר בראשון לציון ויודע איך הלימוד שם? האם הישיבה היא חרד"לית או יותר קו? ומה הסגנון חבר'ה שם? תודה
???יהודה1234אחרונה
מה סוברת היהדות? מחלקת בייניש או לא?קולולולולו

בס"ד

בייניש שמתלבט אם להיות במחלקת בייניש או ברגיל - מה לדעתכם עדיף?

בחסדי ה' ביום רביעי כניסה לחלול לנתן הנביא וגד החוזהסמיילי...


שאלה.. אמרתי שפה בטוח תוך רגע ידעו.. איך אומרים בידישא גרויסע מציאה
יש מילה בידיש / בארמית שהמשמעות שלה היא ברור, בלי ספק, אי אפשר אחרת..
מהי?
לא.. זה 2 מילים.. אולי יותר כמו ביטויא גרויסע מציאה
רגע אולי נזכרתי...יש לך הווא אמינא?א גרויסע מציאהאחרונה
יש מצב שזה זה?
מה אתם אומרים?נער מתבגרר
תיק של 60 ליטר מספיק למכינה?
יענו בגדים, והכל
לכמה שבועות אתה נוסע?ברגוע

לשבועיים יספיק

לשלושה אני חושב שלא

 

אם אתה מכבס שם אז אתה צריך תיק גדול רק לנסיעות של בין הזמנים וכאלה

תלוי כמה אתה סוחב, כל כמה ימים אתה מחליף חולצהאניוהוא
ואם אתה מכבס לבד או לא
הרבה בהצלחה!זית שמן ודבשאחרונה


האם מישהו מכיר כשרות של ועד רבני פורטוגל??ששוןושמחה

 

 

שלום,

קניתי דגנים בכשרות שלהם- ורוצה לברר איזו רמה של כשרות זה?

יש להם סימון של K בתוך אליפסה.


האם מישהו מכיר??

מחפש סט ש"ס גודל כיס ויד 2.boazes
עדיפות לאיזור הצפון ונתניה.
אני חושב אולי לסכם בזמן הבא עם מחשב. עצות מישהו?שאג
לסכם מה? שיעורים או לימוד עצמי/חזרות?אניוהוא
שיעוריםשאג
אז זה תלוי בקצב הקלדה שלךאניוהוא
קצת קשה לסכם שיעור עם מקלידים לאט...
מה נחשב לאט?שאג
תנסה לשמוע שיעור ולהקליד תוכ'ד. ככה תוכל להחליט איך אתהאניוהוא
סבבה. תודהשאגאחרונה
מחפש ישיבה נורמליתהלב בוער למלך!
שמוכנה לקבל גם שיעורים מעל לשיעור ג'
מה אתה מגדיר ישיבה נורמאלית?מרדכי
בס"ד

אני מניח שיש הרבה ישיבות שמוכנות לקבל מעל שיעור ג', אבל לא נטכל לכוון מבלי לדעת מה הסגנון שאתה מחפש
בלי פוזות של "לא מקבלים אותך כי אתה שיעור ג"הלב בוער למלך!
מאוד הושפלתי ע"י רב מאוד מוכר וישיבה מוכרת.. אפילו מבחן לא עשה לי.
ויש בזה אמתסמיילי...

כי אחרי שיעור ג' בן אדם כבר בנה את ההשקפה שלו וקשה לשנות אותו והישיבה רוצה לבנות חבר'ה לפי דרכה

זה לא פוזות.לך דומיה תהילה
ישיבה לוקחת אחריות רוחנית על התלמידים שלה, ויש משאבים שצריך להשקיע, והיא לא יודעת כל כך מה הרקע שלך וככל שהתלמיד יותר מבוגר יותר קשה לו להתאקלם. זה שיקול חינוכי, לא פוזות. זה מתסכל, אבל זה המצב.

חוץ מזה:
אם זה הסגנון שלך, אתה יכול לנסות בעטרת כהנים.
כנס>>סמיילי...

ערשנו רעננה בע"ה מקבלים גם מעל שיעור ג', כל יהודי שבא ללמוד תורה ולעבוד את ה' יתברך זה יכול לבוא

סרט תדמית: כתבתי על הישיבה בשרשור ישיבות ובשרשור חדש עכשיו אתה יכול לראות, מוזמן לבוא בשמחה ולהתרשם!!

ליצירת קשר, פרטים ושבו"ש: אוריאל 0525253767

בת ים.אניוהוא
מצפה רמוןסמיילי...


טפחותקוד אבל פתוח
למדתי שם, יכול להיות שיתאים לך...
תורת החיים - הלב בוער למלך אברהם בן ארוש


הישיבה בבאר שבע אולי תתאים לךOryak164
כדאי לבדוק בישיבת באר התחיה בבאר שבע
השאלה צריכה להיות הפוכהדעתן מתחיל
לא מומלץ לקבוע ישיבה ע"פ קבלה לאחר ש"ג. רוב הישיבות מקבלות כרגיל.
אורות אשקלוןישראלי מאמין!אחרונה
ישיבה חדשה, של הרב ערן טמיר.
נפתחה בהתחלה לבוגרי צבא, עכשיו הצטרפו גם שיעור א-ב.
מישהו מכיר איזה מאמר רעיוני טוב על הנושא: אב, רב , נשיא אוביתי יבנה בה

מלך שמחלו על כבודם? דחוף!

תודה

מחפש ישיבותבתשובה

אני חוזר בתשובה ומסיים עכשיו שביעית בבית ספר חילוני. אני נשאר שם גם שנה הבאה כדי לסיים בגרויות ואני רוצה לפני הצבא ללכת לישיבה גבוהה. אני לא יכול לצאת לשבו"ש, ישיבות יסכימו לקבל אותי גם אם אבוא לשבת אחת או לחמישי שישי שבת?

אשריךאדם חביב סך הכל
א) מאמין שעם סיפור כזה כן
ב) בשבילך, שיהיה לך יותר קל לחפש, כן הייתי מתאמץ לפנות סוף שבוע (רביעי-שבת ככה) כדי לבדוק כל מקום, כדי לקבל רושם אמיתי ולא חטוף מהישיבה...
באיזה אזור אתה גר?אניוהוא
אזור השרון ומערב השומרוןבתשובה


תבדוק בגרעין התורני בכפר סבא, נראה לי יכול לעניין אותךאניוהוא
איזה מסגרת של ישיבה יש להם?בתשובה


לא יודע אם ממש מסגרת ישיבה, רב נראה לי יש כוללאניוהוא
שבתור התחלה יכול לעזור לך אולי
א. מבחינת הישיבה, לא נראה לי כ"כ אמורה להיות בעיה.אדם כל שהוא

ב. אולי אפשר לצאת לשבו"ש בזמן של החופש בתיכון [נניח, חודש אלול, שהוא זמן של לימודים בישיבות, ורובו השנה הוא עדיין בחופש הגדול].

ג. בשבילך, נראה לי כדאי מאוד לנסות למצוא אפשרות להגיע גם בימי חול. בשבת אתה יכול להתרשם מהאווירה, אבל פחות מאופן הלימוד בישיבה.

ד. אני משער שאין לך הרבה רקע בלימוד גמרא. אם כן, זה דבר שאתה צריך לקחת אותו בחשבון, ולראות מה אתה עושה לגביו.

[יש ישיבות לבעלי תשובה, ויש גם אפשרויות אחרות, אתה צריך לראות מה יתאים לך].

ה. אם אתה רוצה להשתלב במסרת של ישיבה רגילה, נראה לי שיש חשיבות מיוחדת לכך שתגיע בימים שתוכל לבחון את הלימוד, והאם את מצליח להסתדר איתו.

תודה על התשובה המפורטתבתשובה


קודם כל, אשריך ממשדעתן מתחיל
ובעצם זה גם סוף כל. זה העיקר.

ישיבה תקבל אותך בהחלט על בסיס חמישי - עד שבת.
כמובן שעדיף יום לימודים מלא, אבל אפשר להסתדר גם בלי.
אם אתה מחפש מקום או סגנון מסויים אתה יכול לשאול כאן.
בהצלחה רבה.
כן אני רוצה לשאול על מקומותבתשובה

אני מחפש ישיבה עם הרבה מחשבה (קוק, מהרל...) ולימוד תנך. מעדיף סגנון פתוח. אני אוהב גם קצת לימוד חסידות, נגיד שיעור אחד פעם בשבוע. בגמרא אין לי העדפה לשיטה(לא מכיר מספיק).

אני חושב בעיקר על הר ברכה, גם הכותל ואורות שאול אולי מתאים.

מה אתה (או אחר) חושב?

אוקיידעתן מתחיל
הר ברכה פחות פתוח, אבל יכול להתאים. הכותל אכן פתוחה ונשמעת מתאימה מאוד, אורות שאול אני לא מכיר.
מצד נגדי להר ברכה יכול להתאים אלון מורה וניר שבקרית ארבע.
מצד דומה קצת לישיבת הכותל אפשר לבדוק את מעלה אדומים וכרם ביבנה. יכול להתאים גם אור וישועה של הרב זייני בחיפה.

מספיק מחשבה לבינתיים? אם אתה מכיר טיפה את הסגנונות ותוכל להכווין אותי יותר אוכל לצמצם את הרשימה.
לא מכיר סגנונות יותר מידיבתשובה

אבל אני חושב שאלון מורה יכול להיות מתאים. קרית ארבע אני לא חושב שמתאים כי אני לא מתחבר להשקפה של דב ליאור ודומיו, קיצונית מדי לדעתי. מעלה אדומים, יבנה וחיפה זה מה שנקרא "סגנון ספרדי"? כי אם כן אז אני פחות בעניין...

יופי, מתחילים לצמצםדעתן מתחיל
בינתיים נראה שאלו מתאימות -
אלון מורה
הר ברכה
ישיבת הכותל

כרם ביבנה לא נחשבת ספרדית. דומה יותר לישיבת הכותל.
אם אתה חוזר בתשובה הרב שרלו פחות יתאים לך לדעתי.
מה יש עוד בסגנון טיפה שונה?
עלי יכולה להתאים (יש גם מכינה וגם גבוהה)
אפשר לנסות גם את מעלות וקרית שמונה.
כרמיאל היא שלוחה של אלון מורה רק יותר פתוחה.

מה אומר?
אני חושב שאני אצא לבדוק את מה שאמרתבתשובה

עכשיו בחופש או שנה הבאה.

או שאני אלך לאופציה הקלאסית של מכון מאיר.

החלטה מוצלחת שתהיהדעתן מתחיל
אני חושב שאם אתה רציני ומחפש משהו רציני יותר, מכון מאיר יהיה קצת חלש בשבילך.
אבל להשאיר כאופציה זה תמיד טוב.

אתה יכול גם לבוא רק לשבתות, אם אין לך מספיק זמן (וכנראה שאין). לפעמים מספיק לטעום משהו כדי לדעת בוודאות.

בהצלחה רבה
וישר כח גדול
למה אתה מתכון שאתה אומר שמכון מאיר פחות רציני?בתשובה


לא אמרתי שמכון מאיר פחות רצינידעתן מתחיל
אמרתי שאם אתה רציני ומחפש מקום רציני מכון מאיר יהיה לדעתי חלש בשבילך.
כי שם הרבה מאוד כמובן, ואולי תרגיש יותר בבית, אבל פחות תוכל לעלות גבוה יותר כעצמך. כל אני חושב לפחות.
אני חושב שאם אתה מגיע לישיבה של אנשים שיודעים יותר מהבית, כי כך הם גדלו כל חייהם, תלמד מהר יותר וגבוה יותר. וגם תתחבר יותר בעומק.

דעתי בלבד, כמובן.
ומכון מאיר זו ישיבה רצינית, אם יצא מדברי אחרת.
הבנתיבתשובה

מסכים איתך, מה גם שמהמעט שראיתי פחות הסתדרתי עם חוזרים בתשובה אחרים, פשוט כי רוב אלה שפגשתי הלכו או לכיוון של חב"ד או למדו רק קבלה ואמרו שללמוד גמרא זה לא חשוב היום. 

שאלה: מה אתה חושב שההבדלים בין הכותל, אלון מורה, הר ברכה ויבנה?

הבדלי ענק.אניוהוא
הר ברכה לומדים - אליבא דהלכתא.

אלון מורה - לא מספיק מכיר אבל זה יש הרבה שיח אידאולוגי

הכותל והכרם - קצת דומות
אם כי לדעתי (ואני כנראה לא אוביקטיבי) הכרם עולה בעשרות מונים על הכותל...
מה שהוא אמרדעתן מתחיל
חוץ מההשוואה בין הכותל וכרם ביבנה.. לא יודע על זה.
ויכול להיות שבשבילך יש הרבה פחות הבדל מאשר בשבילנו.
אורות שאול זה הרב שרלואדם חביב סך הכל
לא יודע אם אתה בסגנון...
אין לי סגנון עדייןבתשובה

אני לא פוסל כלום, אני רוצה לראות גם את הסגנון הזה, אולי הוא מתאים

אולי, (לא מכיר מקרוב, אבל זה נשמע מתאים) ישיבת אש קודש..אדם כל שהוא
ישיבת מכון מאיר בירושליים לחוזרים בתשובה. ישיבה מדהימה!!עף על עצמו

קישור לאתר שלהם -  ערוץ מאיר – שיעורי יהדות  .

כדאי שתבדוקההוד וההדר

אם בכלל תוכל לדחות גיוס אם אתה לא לומד בבית ספר דתי.

ואולי כדאי אפילו עכשיו לבדוק את זה כי לא תמיד פשוט להתמודד לבד מול הצבא בקטעים האלה וצריך לחשוב מה עושים וכו'.

אני חושב שלהסדר אי אפשרבתשובה

אבל אולי לישיבה גבוהה יתנו

בשביל גבוהה אתה צריך אישור 'תורתו אומנותו'אניוהוא
ובשביל זה צריך בד'כ אישור על 5 ילדות גמרא/תושבע
תבדוק היטב כבר מעכשיו איך אתה עושה את זה.
מה הבעיה לסיים בגרויות בתיכון דתי כלשהו?ההוד וההדר


זאת בעיה לעבור בכיתה יבבתשובה

גם מבחינה לימודית וגם מבחינה חברתית.

אפשר גם לעשות בגרות בתושבע בלי ללמוד בבית ספר דתי, אפשר ללמוד לבד ולבקש מבית ספר שייתן לי לעשות שאלון.

אבל אני חושב שיש אפשרות כזאת של ללכת להסדר למי שלא למד בבית ספר דתי אם עושים ראיון ומוכיחים שחזרת בתשובה.

כדאי לברר...ההוד וההדר

שיהיה המון בהצלחה!

תודה לכולםבתשובהאחרונה


מישהו יודע כמה עולות גמרות בודדות של מסורת הש"ס?חסר כינוי
מתי מבינים שלא מתאים לי ללמוד בישיבה?136136
אחרי כמה זמן של חוסר לימוד והתקדמות מרימים ידיים ועוברים לדבר הבא (צהל/אוניברסיטה/עבודה)?
או שפשוט קוראים לזה "משבר" וזורמים הלה?
זה לא רק עניין של זמן...אדם כל שהוא

כדאי קודם כל לבדוק, האם אתה יכול לפתור את הבעיה.

 

האם אתה מציב לעצמך רף ציפיות גבוה מדי, ולכן אתה נשבר מזה שאתה לא עומד בו?

לחילופין, האם אתה מוותר לעצמך יותר מדי?

האם יש משהו בשיטת הלימוד, שלא מתאים לך? א"כ, האם אתה יכול לשנות משהו?

האם הרגלי השינה של בריאים, או שאתה הולך לישון מאוחר מדי, עייף כל היום והלימוד בהתאם?

אדם כל שהוא כתב יפה, אבל יש לי תוספתארץ השוקולד
האם החשיבה על לקום בבוקר ליום של לימוד עושה לך טוב?
האם אתה מרגיש שאם היית במקום אחר זה יעשה לך ולסביבה שלך טוב?
משהו באמצע136136
מצד אחד- אני נהנה ללמוד,
ממד שני- גמרא זה לא בדיוק המקצוע שלי, אז במסגרת הבנויה על חרישת ספר שאני לא אוהב ללמוד...
קיצ'ר- הרעיון של ללמוד בישיבה עושה לי טוב, התכלס לא כ"כ
אז אולי לנסות ללמוד משהו אחר שהוא לא גמרא?ארץ השוקולד
לחילופין, אפשר ללמוד הרבה גם במסגרות אחרות, ויש יתרונות וחסרונות בלימוד בישיבה או בחוץ, אז השאלה היא יותר מה מתאים לך בזמן הזה בחיים.
יכול להיות שאתה צריך ישיבה אחרת. סגנון לימוד אחראניוהוא
לפעמים גיוס זו אפשרות לא רעה בכללקינסא
אבל אני מאמין שאצלך זה יותר קשור לאופי של הלימוד ואולי של הישיבה עצמה
איזה שיעור אתה?לך דומיה תהילה
מה מעכב את ההתקדמות שלך?
יש לך חברים בישיבה?
התייעצת עם מישהו?
יש לך הפרעות קשב?

זה מסובך וקשה להכריע ככה. כדאי שתפרט יותר.
אל תשכח שבמסגת ישיבתית יש יותר אווירה של יראת שמיםכל זמן

מאשר כשנמצאים במסגרות פתוחות יותר / חוליות יותר / וכו'

האם אתה מוכן לשלב הזה?

בכל אופן הלימוד שלך מחזיק את העולם וכו' ואתה מקבל עליו שכר וכו'. דהיינו הוא מאוד שווה בשמים ובארץ כל עוד אתה עוסק בזה, לא משנה הרמה הלימודית.

אבל לחזור לנקודה בה פתחתי את התגובה - ישיבה היא מסגרת שבכ"ז שומרת על סגנון וצביון רוחני שלך - האם אתה מוכן להפתח בשלב זה של חייך למשהו אחר?

מומלץ לעבור מבחן של יעוץ בבחירת מקצוע לפני סוף ההרשמהכלנית1


אחי, תקשיב ללב שלך, הוא יודע הכי טובכי בשמחה תצאו.

תנסה סגנונות אחרים גם,

בתוך הישיבה או מחוצה לה.

 

אין לי תשובות חד משמעיות בשבילך,

ולא חושב שלמישהו יכולות להיות.

 

"מים עמוקים עצה בלב איש,

ואיש תבונות ידלנה" (משלי כ).

תנסה להתנקות רגע,

ואתה תתן לעצמך תשובה.

אפשר להיעזר בחבר ולעלות על זה בשיחה פתוחה,

או לכתוב באופן חופשי מחשבות ותחושות שעולות.

שב עם עצמך, או עם חבר,

ותתבונן במקום שלך,

ברחשי הלב שלך.

 

בהצלחה!!

כתבת יפה ומסכיםארץ השוקולד
לא יוצאים לעולם המורכב מתוך משברהכהן

גם אם לאחר המסקנות עליך להמשיך לבכל דרכיך דעהו עדיין עליך להמתין ולהציב יעד יציאה בנתיים להתחזק לזמן הקצוב (שהוא כשלעצמו לפעמים מעודד) כדי לצאת מהישיבה מתוך גדלות!!! אחרת זה ירידה לצורך ירידה וכו'

לכל אחד מתאים להיות בישיבה,אחי, אין מי שזה לא מתאים לו!עף על עצמו

ותמיד יש עליות וירידות וצריך לדעת להתגבר על זה.

 

ובזכות הירידה תהיה עליה עוד יותר גבוהה ומדהימה, של חיבור עמוק ונעים לתורה ולעבודת השם!!

וואו, כל כך לא מסכיםארץ השוקולד
יש לי חברים שעשה להם רק טוב לצאת ממסגרת הישיבה, כי היה להם קשה עם משמעת עצמית לשבת וללמוד כל היום. ברגע שהם יצאו ועשו משהו אחר ברוב היום, הם הצליחו ללמוד יותר בזמנם הפנוי.

אציין בשולי הדברים שדווקא אלה שענו פה מתוך נסיון רב יותר של שנים ממך בישיבה חלקו על אמירה זו שלך.
מה אתה רוצה ממנו...אניוהוא
הוא 'עף על עצמו'....
..עף על עצמו

איך שאני עף מרחף

לא אמרתי שכולם צריכים להיות אברכים, אני בהחלט מקבל את תפיסתעף על עצמו
עבר עריכה על ידי עף על עצמו בתאריך ה' בתמוז תשע"ח 00:05

"אנשי המעשה".

 

אבל כולם חייבים לעבור כור היתוך תורני משמעותי - כמו מקווה ללא שום חייץ בינם לבין התורה (המקור נמצא בגר"א שקניין תורה מתאפשר כשעוסקים בה כמו מקווה, הרצי"ה זיע"א היה מזכיר זאת רבות), על מנת להקנות בהם יראת שמיים וחיבור לתורה"ק!!

 

ורק אחרי לימוד תורני משמעותי, בנגלה ובפנמיות, בשכל וברגש,

חלקם יעשו זאת "במסלול הסדר" של 5 שנים לא פחות!! (כך כתוב בגר"א שפירא זיע"א, בספר מורשה, שמסלול הסדר זה בסדר גמור, ומקנה לתלמידים ירא"ש, אבל בתנאי שהם נמצאים בו 5 שנים),

וחלקם יעשו זאת "במסלול גבוהה" -  או אז אפשר לדון כלפי כל בחור האם הוא מתאים להמשך לימודים בישיבה או לא, האם הוא "איש של תורה" או "איש של מעשה" על בסיס של קביעות עיתים לתורה.

 

אתה מסכים איתי??, כי לפי מה שאני זוכר אתה בחור תלמיד חכם, ומצופה ממך להסכים איתי.

הסדר הוא לא ארובה לכלום.אניוהוא
אם הבחור קשור לתורה - גם שנה בישיבה תשפיע עליו.
אם הבחור לא קשור לתורה - גם עשור לא יעזור.
גם ישיבה גבוהה היא לא ארובה לכלום, אבל בהחלט ישיבת הסדר במשךעף על עצמו

5 שנים נותנת את הכלים לבחור הממוצע על מנת להתחבר לתורה, ושוב (בהמשך לוויכוחים  קודמים) אני הסתמכתי על ריב אברום שאמר 5 שנים בישיבת הסדר זה בסדר גמור, ולא פחות.

 

כל טוב.

קראת מה כתבתי?אניוהוא
אני בוגר ישיבת הסדר מהנחשבות ( אני אישית הייתי במסלול 'גבוהה')
ואני יכול להעיד על חלק מחברי השיעור שלי - שכיום, לאחר כמעט עשור מסיום ה'הסדר', כמעט ולא ניכר שהם היו בישיבה.

ומה שפעם הסדר היה מועיל-
הרבה יותר קשה להקשר לתורה כשיש לך סמארטפון בכיס....
אני לא מסכים גם לגבי מספר שנים, מכיר כאלה שהשנה -שנתייםארץ השוקולד
לא עשו להם טוב.

המקורות הקדמונים לאו דווקא מסכימים עם דבריך גם. הרי השלחן ערוך לא כתב חיוב ללכת לישיבה בכלל, אלא אדרבה בהלכות משא ומתן כתב בבית יוסף (אורח חיים סימן קנו) שדווקא השילוב מונע מעבירות ולא אמורים ללמוד תורה כל היום.

אני חושב שלימוד בישיבה למספר שנים עושה טוב ונותן הרבה לאנשים רבים (ואני מרגיש כאחד מאלה), אבל ישנם כאלה שזה רק פוגע בהם. הדרך לדעת היא בחשיבה אמיתית מה הקושי בישיבה, האם זה משהו ספציפי בלימוד או במקום ואז שינסה לשנות זאת, או שקשה לו ללמוד כל היום (או מינימום רוב) ואז באמת עדיף שיעשה משהו 5ץאחר ויקדיש זמן ללימוד תורה.

יש בעיה לפעמים שהישיבה נתפסת כזאת שמייצגת את "העולם הרוחני שלנו" ויש אנשים במרגישים במבט לאחור שזה לא התאים להם, וממילא הם מרגישים אנטי לעולם הרוחני ואז זה יוצר נזק.
סלח לי, אחינו, לדעתי אתה מציג דעה מסוכנת וטועה!!עף על עצמו

אתה מצחיק שאתה מחפש חיוב בשו"ע, אף אחד לא אמר שיש חיוב הלכתי, אבל במציאות של ימינו, כפי שאמרו כל גדולי הרבנים חובה ללכת למוסד ישיבתי בכדי לבנות את הקשר עם התורה, נכון שתמיד יש יוצאים מן הכלל, שמשום מה דווקא בצבא הם התחזקו יותר מהישיבה (בן דוד שלי הוא אחד כזה, ודווקא הצבא גרם לו ללרצות ללכת לישיבה אחרי הצבא, אבל הצבא לא הספיק לו, בשביל להקנות בו ירא"ש, הוא עצמו הרגיש את זה,שהוא חייב ישיבה בדווקא!),

 

אבל אין זה הדרכה לכלל הציבור, ועדיין צריך לומר לכלל הציבור שכולם צריכים ללכת לישיבות!!, והבאתי לך בשם מרן הגר"א שפירא שישיבת הסדר, אע"פ שהיא משלבת צבא ולא רק תורה, אם מדובר בסך של 5 שנים, הרי שהיא בסדר גמור מבחינת ההדרכה לכלל.

 

מסקנה - יש חיוב מדין השו"ע החמישי, וכך דעתם של כל הרבנים (דרך אגב לרבנים יש כוח לתקן תקנה, ואז זה חיוב הנכלל בד' חלקי השו"ע הרגילים), ועל כן ההדרכה לציבור שחובה ללכת לישיבה גבוהה או להסדר על סך 5 שנים.  כל טוב יקירי!

אני לא חושב שאני מדבר על אחוז כה קטןארץ השוקולדאחרונה
לדעתי בין 10-20 אחוז מהנוער הדתי לא מתאים לו ולא עושה לו טוב ללכת לישיבה (במתכונת של הישיבות בהם לומדים תורה כל היום).

וביחס לשלחן ערוך החמישי וכל הרבנים:
1. לא חושב שזו דעת כל הרבנים.
2. הבעיה בקביעת השלחן ערוך החמישי, היא גם היתרון שלה שזה לא מוגדר, ולכן צריך להיות זהירים בהכנסת אמירות לשם.
אני כותב בלי שקראתי את כל השרשור...התר

אני חושב שיותר משזה פונקציה של זמן בישיבה, זה עניין של "תופעות הלוואי" של הזמן בישיבה.

יש אנשים שבנויים ללימוד בישיבה. הם "כמו דגים בים". זורם להם וקל להם. טוב להם.

 

אבל יש אנשים שלא בנויים למציאות כזו. יש אנשים שרואים את עצמם שוקעים, נהרסים ומתנוונים. שמחת החיים שלהם יורדת, יותר קשה להם לקום בבוקר, ומי יודע מה עוד או איזו צורה אחרת זה תופס.

 

רק אתה יודע איפה זה שם אותך, אבל תהיה עירני. שלא תסתכל אחורה ותאמר "חבל שנשארתי שם"...

גמראחמדמדית
כבר מבולבלת כ"כ מכל הדעות..
למה אומרים שנשים לא יכולות ללמוד גמרא?
יש כאלה שטוענים שזה אסור ממש?
למה כן? למה לא?
אשמח לסדר בדברים.. אשמח עוד יותר לקישורים למאמרים של רבנים על הנושא..
תודה ושבוע טוב!