היום ראיתיההוד וההדר
יש גם את תורת אמתעמירם
לא מכילההוד וההדר
כ"כ הרבה ראשונים למיטב ידיעתי.
תודה רבהמבשר שלום
אתר מצוין ממשאדם חביב סך הכל
ועוד יתרון ענקי ושימושי זה שיש שם את כל פירוש שטיינזלץ לש"ס. *כל השס* .
תודה!ברגועאחרונה
יש שיר של משה גולדמןונראהו עין בעין
הוא מלחין חסידי ידוע באלבום "כנשר" יש שיר שנקרא "ונראהו" מישו יכול להעלות את השיר לכאן?
סגנון ישיבהתומר.
כדאי שתפרט יותר מה אתה רוצהארץ השוקולד
איזה גודל?
האופי החברתי?
אופי הרבנים?
שאר הדברים לא משנים ליתומר.
אבל מאיזה בחינה אתה מתכוון כשאתה אומר פתוח/אדוק?ארץ השוקולד
בית אל אולי? לא מכיר מספיקאדם חביב סך הכל
איפה אתה לומד עכשיו?לך דומיה תהילה
אני לא בישיבה אני אחרי תוארתומר.
מה זה פתוח? פתוח למה?אניוהוא
פתוח מבחינת בן אדםתומר.
בן אדם שאתה מדבר איתו על כל מיני דברים שבייניש שלומד כל היום, מתפלל המון זמן ולא מפסיק לעשות מצוות לא בטוח שהיה מדבר איתך עליהם.. כמובן שזה תלוי
אפשר להבין אותי נראה לי, לא?
ומה שאמרתי זה לא הגדרה או משהו
גם בישיבות ה'סגורות' יותר..אדם כל שהוא
אנשים מדברים על עוד דברים חוץ מלימוד תורה, וצוחקים וכו'.
אם אתה מתכוון לתחומי עניין ספציפיים, כמו פילוסופיה, כדורגל או סרטים, אז זה קצת מורכב יותר.
ברור.. כל אחד הרי יגיד שהוא פתוח..תומר.
תולדות אברהם יצחק הם פתוחיםק"ש
(מותר להזכיר שם את ויז'ניץ ומנגינות יכולות להכנס א-פ-י-ל-ו מהרב קרליבך, בתולדות אהרון לעומ"ז, מקפידים רק על המנגינות המסורתיות שלהם).
כך שהם נכנסים להגדרת 'דוס אבל פתוח'
עצם זה שהם חרדיםתומר.
ברור, ברור גם שאין לו מה לחפש בר' ארלעך...ק"ש
לב תל אביב יכול להתאים אולי,להבה ירוקה
מוזמן בפרטי...
אולי אתה מחפש יותר בסגנון איתמר?דעתן מתחיל
בירוחם יש ישיבה גבוהה?תומר.
ירוחם זו אכן ישיבת הסדרדעתן מתחילאחרונה
בני נצרים אולי?תמיד בבטחה
פ"ת?זית שמן ודבש
איזו ישיבה יש בפ"ת?תומר.
ישיבה של הרב שרלוזית שמן ודבש
ירוחם?אני77
בכל ישיבה לא יראו בעין טובה תלמיד שלא מיישר קו עם המסגרתסתם 1...
אם אתה מתכוון למה שמדברים בארוחת צהריים או בערב בחדרים גם, בכל מקום תמצא כאלה שמתעניינים בספורט וכאלה שפחות. תבחר חברים לחדר, מקסימום תחליף.
כורך ספרים באזור המרכזרודף אחר חוקיך
בעה"י
מישהו מכיר כורך ספרים (ספרי קדש..) באזור המרכז-עדיף זול ועדיף שיודע גם "לשקם".
תשאל בחנויות הספרים שבהם אתה עובר.סתם 1...אחרונה
זו עבודה שהרבה אברכים מתפרנסים ממנה מהצד וחשובה לספרים גם כן מאוד.
ישיבת איילת השחר . מי החברה שמגיעים לשם ? מה הסגנון של הישיבאל ההרים
באילת?ממתין לי-האחרונה
עד לפני כמה שנים- חברה "סביבתיים"(מצפה, דימונה, סוסיא הזורעים וכו'), לימוד רציני, רמה גבוהה, גם גמרא וגם אמונה.
ועם זה- האופי של האנשים הוא לא ביינישי מטיילים, ראש גדול, מחוברים למציאות(לא שביינישים הם לא ככה, הכוונה שהם לא בסטיגמת הרחפן)
לא יודע מה הולך שם היום
אם רוצה עוד פרטים אפשר בפרטי
היי ,לא קשורה לפה אבל צריכה עזרה.פיצול אישיות.
מצפה רמון
דימונה
לב לדעת-השלוחה בשדרות
שדרות
קרית גת
מה סוברת היהדות? מחלקת בייניש או לא?קולולולולו
בס"ד
בייניש שמתלבט אם להיות במחלקת בייניש או ברגיל - מה לדעתכם עדיף?
בחסדי ה' ביום רביעי כניסה לחלול לנתן הנביא וגד החוזהסמיילי...
שאלה.. אמרתי שפה בטוח תוך רגע ידעו.. איך אומרים בידישא גרויסע מציאה
מהי?
בריאל ההרים
לא.. זה 2 מילים.. אולי יותר כמו ביטויא גרויסע מציאה
רגע אולי נזכרתי...יש לך הווא אמינא?א גרויסע מציאהאחרונה
מה אתם אומרים?נער מתבגרר
יענו בגדים, והכל
לכמה שבועות אתה נוסע?ברגוע
לשבועיים יספיק
לשלושה אני חושב שלא
אם אתה מכבס שם אז אתה צריך תיק גדול רק לנסיעות של בין הזמנים וכאלה
תלוי כמה אתה סוחב, כל כמה ימים אתה מחליף חולצהאניוהוא
הרבה בהצלחה!זית שמן ודבשאחרונה
האם מישהו מכיר כשרות של ועד רבני פורטוגל??ששוןושמחה
שלום,
קניתי דגנים בכשרות שלהם- ורוצה לברר איזו רמה של כשרות זה?
יש להם סימון של K בתוך אליפסה.
האם מישהו מכיר??
מחפש סט ש"ס גודל כיס ויד 2.boazes
מחפש ישיבה נורמליתהלב בוער למלך!
מה אתה מגדיר ישיבה נורמאלית?מרדכי
אני מניח שיש הרבה ישיבות שמוכנות לקבל מעל שיעור ג', אבל לא נטכל לכוון מבלי לדעת מה הסגנון שאתה מחפש
בלי פוזות של "לא מקבלים אותך כי אתה שיעור ג"הלב בוער למלך!
ויש בזה אמתסמיילי...
כי אחרי שיעור ג' בן אדם כבר בנה את ההשקפה שלו וקשה לשנות אותו והישיבה רוצה לבנות חבר'ה לפי דרכה
זה לא פוזות.לך דומיה תהילה
חוץ מזה:
אם זה הסגנון שלך, אתה יכול לנסות בעטרת כהנים.
כנס>>סמיילי...
ערשנו רעננה בע"ה מקבלים גם מעל שיעור ג', כל יהודי שבא ללמוד תורה ולעבוד את ה' יתברך זה יכול לבוא
סרט תדמית: כתבתי על הישיבה בשרשור ישיבות ובשרשור חדש עכשיו אתה יכול לראות, מוזמן לבוא בשמחה ולהתרשם!!
ליצירת קשר, פרטים ושבו"ש: אוריאל 0525253767
בת ים.אניוהוא
מצפה רמוןסמיילי...
טפחותקוד אבל פתוח
תורת החיים - הלב בוער למלך
אברהם בן ארוש
הישיבה בבאר שבע אולי תתאים לךOryak164
השאלה צריכה להיות הפוכהדעתן מתחיל
אורות אשקלוןישראלי מאמין!אחרונה
נפתחה בהתחלה לבוגרי צבא, עכשיו הצטרפו גם שיעור א-ב.
מישהו מכיר איזה מאמר רעיוני טוב על הנושא: אב, רב , נשיא אוביתי יבנה בה
מלך שמחלו על כבודם? דחוף!
תודה
מחפש ישיבותבתשובה
אני חוזר בתשובה ומסיים עכשיו שביעית בבית ספר חילוני. אני נשאר שם גם שנה הבאה כדי לסיים בגרויות ואני רוצה לפני הצבא ללכת לישיבה גבוהה. אני לא יכול לצאת לשבו"ש, ישיבות יסכימו לקבל אותי גם אם אבוא לשבת אחת או לחמישי שישי שבת?
אשריךאדם חביב סך הכל
ב) בשבילך, שיהיה לך יותר קל לחפש, כן הייתי מתאמץ לפנות סוף שבוע (רביעי-שבת ככה) כדי לבדוק כל מקום, כדי לקבל רושם אמיתי ולא חטוף מהישיבה...
באיזה אזור אתה גר?אניוהוא
אזור השרון ומערב השומרוןבתשובה
תבדוק בגרעין התורני בכפר סבא, נראה לי יכול לעניין אותךאניוהוא
איזה מסגרת של ישיבה יש להם?בתשובה
לא יודע אם ממש מסגרת ישיבה, רב נראה לי יש כוללאניוהוא
א. מבחינת הישיבה, לא נראה לי כ"כ אמורה להיות בעיה.אדם כל שהוא
ב. אולי אפשר לצאת לשבו"ש בזמן של החופש בתיכון [נניח, חודש אלול, שהוא זמן של לימודים בישיבות, ורובו השנה הוא עדיין בחופש הגדול].
ג. בשבילך, נראה לי כדאי מאוד לנסות למצוא אפשרות להגיע גם בימי חול. בשבת אתה יכול להתרשם מהאווירה, אבל פחות מאופן הלימוד בישיבה.
ד. אני משער שאין לך הרבה רקע בלימוד גמרא. אם כן, זה דבר שאתה צריך לקחת אותו בחשבון, ולראות מה אתה עושה לגביו.
[יש ישיבות לבעלי תשובה, ויש גם אפשרויות אחרות, אתה צריך לראות מה יתאים לך].
ה. אם אתה רוצה להשתלב במסרת של ישיבה רגילה, נראה לי שיש חשיבות מיוחדת לכך שתגיע בימים שתוכל לבחון את הלימוד, והאם את מצליח להסתדר איתו.
תודה על התשובה המפורטתבתשובה
קודם כל, אשריך ממשדעתן מתחיל
ישיבה תקבל אותך בהחלט על בסיס חמישי - עד שבת.
כמובן שעדיף יום לימודים מלא, אבל אפשר להסתדר גם בלי.
אם אתה מחפש מקום או סגנון מסויים אתה יכול לשאול כאן.
בהצלחה רבה.
כן אני רוצה לשאול על מקומותבתשובה
אני מחפש ישיבה עם הרבה מחשבה (קוק, מהרל...) ולימוד תנך. מעדיף סגנון פתוח. אני אוהב גם קצת לימוד חסידות, נגיד שיעור אחד פעם בשבוע. בגמרא אין לי העדפה לשיטה(לא מכיר מספיק).
אני חושב בעיקר על הר ברכה, גם הכותל ואורות שאול אולי מתאים.
מה אתה (או אחר) חושב?
אוקיידעתן מתחיל
מצד נגדי להר ברכה יכול להתאים אלון מורה וניר שבקרית ארבע.
מצד דומה קצת לישיבת הכותל אפשר לבדוק את מעלה אדומים וכרם ביבנה. יכול להתאים גם אור וישועה של הרב זייני בחיפה.
מספיק מחשבה לבינתיים? אם אתה מכיר טיפה את הסגנונות ותוכל להכווין אותי יותר אוכל לצמצם את הרשימה.
לא מכיר סגנונות יותר מידיבתשובה
אבל אני חושב שאלון מורה יכול להיות מתאים. קרית ארבע אני לא חושב שמתאים כי אני לא מתחבר להשקפה של דב ליאור ודומיו, קיצונית מדי לדעתי. מעלה אדומים, יבנה וחיפה זה מה שנקרא "סגנון ספרדי"? כי אם כן אז אני פחות בעניין...
יופי, מתחילים לצמצםדעתן מתחיל
אלון מורה
הר ברכה
ישיבת הכותל
כרם ביבנה לא נחשבת ספרדית. דומה יותר לישיבת הכותל.
אם אתה חוזר בתשובה הרב שרלו פחות יתאים לך לדעתי.
מה יש עוד בסגנון טיפה שונה?
עלי יכולה להתאים (יש גם מכינה וגם גבוהה)
אפשר לנסות גם את מעלות וקרית שמונה.
כרמיאל היא שלוחה של אלון מורה רק יותר פתוחה.
מה אומר?
אני חושב שאני אצא לבדוק את מה שאמרתבתשובה
עכשיו בחופש או שנה הבאה.
או שאני אלך לאופציה הקלאסית של מכון מאיר.
החלטה מוצלחת שתהיהדעתן מתחיל
אבל להשאיר כאופציה זה תמיד טוב.
אתה יכול גם לבוא רק לשבתות, אם אין לך מספיק זמן (וכנראה שאין). לפעמים מספיק לטעום משהו כדי לדעת בוודאות.
בהצלחה רבה
וישר כח גדול
למה אתה מתכון שאתה אומר שמכון מאיר פחות רציני?בתשובה
לא אמרתי שמכון מאיר פחות רצינידעתן מתחיל
כי שם הרבה מאוד כמובן, ואולי תרגיש יותר בבית, אבל פחות תוכל לעלות גבוה יותר כעצמך. כל אני חושב לפחות.
אני חושב שאם אתה מגיע לישיבה של אנשים שיודעים יותר מהבית, כי כך הם גדלו כל חייהם, תלמד מהר יותר וגבוה יותר. וגם תתחבר יותר בעומק.
דעתי בלבד, כמובן.
ומכון מאיר זו ישיבה רצינית, אם יצא מדברי אחרת.
הבנתיבתשובה
מסכים איתך, מה גם שמהמעט שראיתי פחות הסתדרתי עם חוזרים בתשובה אחרים, פשוט כי רוב אלה שפגשתי הלכו או לכיוון של חב"ד או למדו רק קבלה ואמרו שללמוד גמרא זה לא חשוב היום.
שאלה: מה אתה חושב שההבדלים בין הכותל, אלון מורה, הר ברכה ויבנה?
הבדלי ענק.אניוהוא
אלון מורה - לא מספיק מכיר אבל זה יש הרבה שיח אידאולוגי
הכותל והכרם - קצת דומות
אם כי לדעתי (ואני כנראה לא אוביקטיבי) הכרם עולה בעשרות מונים על הכותל...
מה שהוא אמרדעתן מתחיל
ויכול להיות שבשבילך יש הרבה פחות הבדל מאשר בשבילנו.
אורות שאול זה הרב שרלואדם חביב סך הכל
אין לי סגנון עדייןבתשובה
אני לא פוסל כלום, אני רוצה לראות גם את הסגנון הזה, אולי הוא מתאים
אולי, (לא מכיר מקרוב, אבל זה נשמע מתאים) ישיבת אש קודש..אדם כל שהוא
ישיבת מכון מאיר בירושליים לחוזרים בתשובה. ישיבה מדהימה!!עף על עצמו
קישור לאתר שלהם - ערוץ מאיר – שיעורי יהדות .
כדאי שתבדוקההוד וההדר
אם בכלל תוכל לדחות גיוס אם אתה לא לומד בבית ספר דתי.
ואולי כדאי אפילו עכשיו לבדוק את זה כי לא תמיד פשוט להתמודד לבד מול הצבא בקטעים האלה וצריך לחשוב מה עושים וכו'.
אני חושב שלהסדר אי אפשרבתשובה
אבל אולי לישיבה גבוהה יתנו
בשביל גבוהה אתה צריך אישור 'תורתו אומנותו'אניוהוא
תבדוק היטב כבר מעכשיו איך אתה עושה את זה.
מה הבעיה לסיים בגרויות בתיכון דתי כלשהו?ההוד וההדר
זאת בעיה לעבור בכיתה יבבתשובה
גם מבחינה לימודית וגם מבחינה חברתית.
אפשר גם לעשות בגרות בתושבע בלי ללמוד בבית ספר דתי, אפשר ללמוד לבד ולבקש מבית ספר שייתן לי לעשות שאלון.
אבל אני חושב שיש אפשרות כזאת של ללכת להסדר למי שלא למד בבית ספר דתי אם עושים ראיון ומוכיחים שחזרת בתשובה.
כדאי לברר...ההוד וההדר
שיהיה המון בהצלחה!
תודה לכולםבתשובהאחרונה
מישהו יודע כמה עולות גמרות בודדות של מסורת הש"ס?חסר כינוי
מתי מבינים שלא מתאים לי ללמוד בישיבה?136136
או שפשוט קוראים לזה "משבר" וזורמים הלה?
זה לא רק עניין של זמן...אדם כל שהוא
כדאי קודם כל לבדוק, האם אתה יכול לפתור את הבעיה.
האם אתה מציב לעצמך רף ציפיות גבוה מדי, ולכן אתה נשבר מזה שאתה לא עומד בו?
לחילופין, האם אתה מוותר לעצמך יותר מדי?
האם יש משהו בשיטת הלימוד, שלא מתאים לך? א"כ, האם אתה יכול לשנות משהו?
האם הרגלי השינה של בריאים, או שאתה הולך לישון מאוחר מדי, עייף כל היום והלימוד בהתאם?
אדם כל שהוא כתב יפה, אבל יש לי תוספתארץ השוקולד
האם אתה מרגיש שאם היית במקום אחר זה יעשה לך ולסביבה שלך טוב?
משהו באמצע136136
ממד שני- גמרא זה לא בדיוק המקצוע שלי, אז במסגרת הבנויה על חרישת ספר שאני לא אוהב ללמוד...
קיצ'ר- הרעיון של ללמוד בישיבה עושה לי טוב, התכלס לא כ"כ
אז אולי לנסות ללמוד משהו אחר שהוא לא גמרא?ארץ השוקולד
יכול להיות שאתה צריך ישיבה אחרת. סגנון לימוד אחראניוהוא
לפעמים גיוס זו אפשרות לא רעה בכללקינסא
איזה שיעור אתה?לך דומיה תהילה
יש לך חברים בישיבה?
התייעצת עם מישהו?
יש לך הפרעות קשב?
זה מסובך וקשה להכריע ככה. כדאי שתפרט יותר.
^^^אריק מהדרום
אל תשכח שבמסגת ישיבתית יש יותר אווירה של יראת שמיםכל זמן
מאשר כשנמצאים במסגרות פתוחות יותר / חוליות יותר / וכו'
האם אתה מוכן לשלב הזה?
בכל אופן הלימוד שלך מחזיק את העולם וכו' ואתה מקבל עליו שכר וכו'. דהיינו הוא מאוד שווה בשמים ובארץ כל עוד אתה עוסק בזה, לא משנה הרמה הלימודית.
אבל לחזור לנקודה בה פתחתי את התגובה - ישיבה היא מסגרת שבכ"ז שומרת על סגנון וצביון רוחני שלך - האם אתה מוכן להפתח בשלב זה של חייך למשהו אחר?
מומלץ לעבור מבחן של יעוץ בבחירת מקצוע לפני סוף ההרשמהכלנית1
אחי, תקשיב ללב שלך, הוא יודע הכי טובכי בשמחה תצאו.
תנסה סגנונות אחרים גם,
בתוך הישיבה או מחוצה לה.
אין לי תשובות חד משמעיות בשבילך,
ולא חושב שלמישהו יכולות להיות.
"מים עמוקים עצה בלב איש,
ואיש תבונות ידלנה" (משלי כ).
תנסה להתנקות רגע,
ואתה תתן לעצמך תשובה.
אפשר להיעזר בחבר ולעלות על זה בשיחה פתוחה,
או לכתוב באופן חופשי מחשבות ותחושות שעולות.
שב עם עצמך, או עם חבר,
ותתבונן במקום שלך,
ברחשי הלב שלך.
בהצלחה!!
כתבת יפה ומסכיםארץ השוקולד
לא יוצאים לעולם המורכב מתוך משברהכהן
גם אם לאחר המסקנות עליך להמשיך לבכל דרכיך דעהו עדיין עליך להמתין ולהציב יעד יציאה בנתיים להתחזק לזמן הקצוב (שהוא כשלעצמו לפעמים מעודד) כדי לצאת מהישיבה מתוך גדלות!!! אחרת זה ירידה לצורך ירידה וכו'
לכל אחד מתאים להיות בישיבה,אחי, אין מי שזה לא מתאים לו!עף על עצמו
ותמיד יש עליות וירידות וצריך לדעת להתגבר על זה.
ובזכות הירידה תהיה עליה עוד יותר גבוהה ומדהימה, של חיבור עמוק ונעים לתורה ולעבודת השם!!
וואו, כל כך לא מסכיםארץ השוקולד
אציין בשולי הדברים שדווקא אלה שענו פה מתוך נסיון רב יותר של שנים ממך בישיבה חלקו על אמירה זו שלך.
מה אתה רוצה ממנו...אניוהוא

..עף על עצמו
איך שאני עף ![]()
לא אמרתי שכולם צריכים להיות אברכים, אני בהחלט מקבל את תפיסתעף על עצמו
"אנשי המעשה".
אבל כולם חייבים לעבור כור היתוך תורני משמעותי - כמו מקווה ללא שום חייץ בינם לבין התורה (המקור נמצא בגר"א שקניין תורה מתאפשר כשעוסקים בה כמו מקווה, הרצי"ה זיע"א היה מזכיר זאת רבות), על מנת להקנות בהם יראת שמיים וחיבור לתורה"ק!!
ורק אחרי לימוד תורני משמעותי, בנגלה ובפנמיות, בשכל וברגש,
חלקם יעשו זאת "במסלול הסדר" של 5 שנים לא פחות!! (כך כתוב בגר"א שפירא זיע"א, בספר מורשה, שמסלול הסדר זה בסדר גמור, ומקנה לתלמידים ירא"ש, אבל בתנאי שהם נמצאים בו 5 שנים),
וחלקם יעשו זאת "במסלול גבוהה" - או אז אפשר לדון כלפי כל בחור האם הוא מתאים להמשך לימודים בישיבה או לא, האם הוא "איש של תורה" או "איש של מעשה" על בסיס של קביעות עיתים לתורה.
אתה מסכים איתי??, כי לפי מה שאני זוכר אתה בחור תלמיד חכם, ומצופה ממך להסכים איתי.
הסדר הוא לא ארובה לכלום.אניוהוא
אם הבחור לא קשור לתורה - גם עשור לא יעזור.
גם ישיבה גבוהה היא לא ארובה לכלום, אבל בהחלט ישיבת הסדר במשךעף על עצמו
5 שנים נותנת את הכלים לבחור הממוצע על מנת להתחבר לתורה, ושוב (בהמשך לוויכוחים קודמים) אני הסתמכתי על ריב אברום שאמר 5 שנים בישיבת הסדר זה בסדר גמור, ולא פחות.
כל טוב.
קראת מה כתבתי?אניוהוא
ואני יכול להעיד על חלק מחברי השיעור שלי - שכיום, לאחר כמעט עשור מסיום ה'הסדר', כמעט ולא ניכר שהם היו בישיבה.
ומה שפעם הסדר היה מועיל-
הרבה יותר קשה להקשר לתורה כשיש לך סמארטפון בכיס....
אני לא מסכים גם לגבי מספר שנים, מכיר כאלה שהשנה -שנתייםארץ השוקולד
המקורות הקדמונים לאו דווקא מסכימים עם דבריך גם. הרי השלחן ערוך לא כתב חיוב ללכת לישיבה בכלל, אלא אדרבה בהלכות משא ומתן כתב בבית יוסף (אורח חיים סימן קנו) שדווקא השילוב מונע מעבירות ולא אמורים ללמוד תורה כל היום.
אני חושב שלימוד בישיבה למספר שנים עושה טוב ונותן הרבה לאנשים רבים (ואני מרגיש כאחד מאלה), אבל ישנם כאלה שזה רק פוגע בהם. הדרך לדעת היא בחשיבה אמיתית מה הקושי בישיבה, האם זה משהו ספציפי בלימוד או במקום ואז שינסה לשנות זאת, או שקשה לו ללמוד כל היום (או מינימום רוב) ואז באמת עדיף שיעשה משהו 5ץאחר ויקדיש זמן ללימוד תורה.
יש בעיה לפעמים שהישיבה נתפסת כזאת שמייצגת את "העולם הרוחני שלנו" ויש אנשים במרגישים במבט לאחור שזה לא התאים להם, וממילא הם מרגישים אנטי לעולם הרוחני ואז זה יוצר נזק.
סלח לי, אחינו, לדעתי אתה מציג דעה מסוכנת וטועה!!עף על עצמו
אתה מצחיק שאתה מחפש חיוב בשו"ע, אף אחד לא אמר שיש חיוב הלכתי, אבל במציאות של ימינו, כפי שאמרו כל גדולי הרבנים חובה ללכת למוסד ישיבתי בכדי לבנות את הקשר עם התורה, נכון שתמיד יש יוצאים מן הכלל, שמשום מה דווקא בצבא הם התחזקו יותר מהישיבה (בן דוד שלי הוא אחד כזה, ודווקא הצבא גרם לו ללרצות ללכת לישיבה אחרי הצבא, אבל הצבא לא הספיק לו, בשביל להקנות בו ירא"ש, הוא עצמו הרגיש את זה,שהוא חייב ישיבה בדווקא!),
אבל אין זה הדרכה לכלל הציבור, ועדיין צריך לומר לכלל הציבור שכולם צריכים ללכת לישיבות!!, והבאתי לך בשם מרן הגר"א שפירא שישיבת הסדר, אע"פ שהיא משלבת צבא ולא רק תורה, אם מדובר בסך של 5 שנים, הרי שהיא בסדר גמור מבחינת ההדרכה לכלל.
מסקנה - יש חיוב מדין השו"ע החמישי, וכך דעתם של כל הרבנים (דרך אגב לרבנים יש כוח לתקן תקנה, ואז זה חיוב הנכלל בד' חלקי השו"ע הרגילים), ועל כן ההדרכה לציבור שחובה ללכת לישיבה גבוהה או להסדר על סך 5 שנים. כל טוב יקירי!
אני לא חושב שאני מדבר על אחוז כה קטןארץ השוקולדאחרונה
וביחס לשלחן ערוך החמישי וכל הרבנים:
1. לא חושב שזו דעת כל הרבנים.
2. הבעיה בקביעת השלחן ערוך החמישי, היא גם היתרון שלה שזה לא מוגדר, ולכן צריך להיות זהירים בהכנסת אמירות לשם.
אני כותב בלי שקראתי את כל השרשור...התר
אני חושב שיותר משזה פונקציה של זמן בישיבה, זה עניין של "תופעות הלוואי" של הזמן בישיבה.
יש אנשים שבנויים ללימוד בישיבה. הם "כמו דגים בים". זורם להם וקל להם. טוב להם.
אבל יש אנשים שלא בנויים למציאות כזו. יש אנשים שרואים את עצמם שוקעים, נהרסים ומתנוונים. שמחת החיים שלהם יורדת, יותר קשה להם לקום בבוקר, ומי יודע מה עוד או איזו צורה אחרת זה תופס.
רק אתה יודע איפה זה שם אותך, אבל תהיה עירני. שלא תסתכל אחורה ותאמר "חבל שנשארתי שם"...
גמראחמדמדית
למה אומרים שנשים לא יכולות ללמוד גמרא?
יש כאלה שטוענים שזה אסור ממש?
למה כן? למה לא?
אשמח לסדר בדברים.. אשמח עוד יותר לקישורים למאמרים של רבנים על הנושא..
תודה ושבוע טוב!
