מהרל..אל ההרים
למה דווקא "לונדון" אם אפשר לשאול?סתם 1...
צורת הדף. אם זה הרבנים מלמדים . לשם מפנים הספרים..אל ההרים
גם אני רוצה!דעתן מתחילאחרונה
משהו מכיר מקומות עם תפילה יפה בר"ה בעיר העתיקה וסביבותיה?גיל גול
מבצע התרמה חשוב מאודeliyau62
"בני רחל"
כבר 5 שנים שאנו, בישיבת "בני רחל" - מיישבים את הארץ מתוך לימוד תורה עם יישוב הארץ ופועלים ללא לאות בהקמת גרעין ההתיישבות היהודית בסמוך לקבר רחל. כעת, קבוצה של 15 בחורים חדשים הצטרפה אלינו *ופשוט אין היכן להלין אותם*. גדילת הישיבה מחייבת הרחבה של המתחם ושיפור התנאים במקום על מנת להמשיך בפעילות.
צפה בסרטון כדי ללמוד עוד על ישיבת בני רחל בבית לחם ואיך לעזור. עיר ואם בישראל
"עיר ואם בישראל" - בא לעשות היסטוריה ולתמוך בישיבה התורנית ציונית בבית לחם.
בכבוד רב,
הרב אלי אלקסלסי
ראש הישיבה
*יש תורם שמכפיל כל תרומה פי 2 יש רק עד חמישי בערב!
* אנא ממכם רבותיי להפיץ כמה שיותר
עזרה דחופהליבית
אולי דרכי נעם בפ"ת יכול להתאיםברגוע
אקסטרני רק בכיתה טאניוהוא
אם אתם גרים בפת, אפשרי בלי פנימיה כל התיכוןלהבה ירוקה
בזמני זה היה לא רצוי, ורק לבודדים אישרו.אניוהוא
פחות בעייתי לידיעתי..להבה ירוקה
אם לא אכפת לך פנימיה;136136
אם דחוף לך שיהיה יחסית במרכז, יש את גימזו (שעלבים), אבל קשה להתקבל לשם.
דגל ירושלים בנחלים של הרב יונגשטייןאניוהוא
ואם תשלחי אותו ל"ישיבה קטנה" ציוניתאריאל יוסף
שלומדים בה שלוש שנים לימודי קודש בלבד,
ועושים בה בגרויות בכיתה י"ב?
ראי כאן:
או שלומדים לימודי קודש בלבד בכיתות ט'-י'
ובכיתות י"א-י"ב עושים בגרויות -
ראי כאן:
ישיבת דגל ירושלים | אהבת התורה בשמחה
אקסטרני תורני - קשה למצוא.
בפרט באזור המרכז.
אולי צביה פתח תקווה ("למרחב") תתאים:
כיוון אחרהבן של אבא שלי
מראש אני מבקש מחילה, אני הולך להמליץ על משהו אחר מהכיוון שביקשת.
אפתח בשתי דוגמאות:
1. גם אני בערך בגיל הזה רציתי ללכת לישיבה חרדית, ואחרי ששיגעתי את הורים שלי עברתי מהישיבה התיכונית לישיבה חרדית. חזרתי אחרי שבועיים לישיבה התיכונית, עם הרבה תובנות לחיים, ואני מצטער שלא נשארתי שם עוד איזה חודש כדי להכיר יותר. טוב שהלכתי לשם, וטוב שחזרתי לישיבה התיכונית.
2. יש לי חבר, שאחרי שסיים ישיבה תיכונית התחרד, וכיום הוא חרדי בלי לריב עם אף אחד מהמשפחה. וגם אשתו היא אחת שלמדה באולפנה, ואחר כך התחרדה. הם עובדים את ה' בדרך שמתאימה להם, ואני מניח שהם מלאי הערכה לציבור שבו הם גדלו, למרות שהם שינו כיוון.
אני לא מחנך עם ניסיון, אבל כדאי להתייעץ עם מחנך בעל ניסיון. יכול להיות שזה מה שהוא צריך, לפחות באופן זמני, ואתם תהיו עם יד על הדופק בכדי לבדוק שהוא עושה את מה שנכון לו. יתכן שאם תתעקשו איתו, זה יוליד אצלו התנגדות גדולה, ואז הוא יעבור לציבור החרדי תוך כדי "שריפת גשרים", ובצורה לא בריאה.
לגבי מקצועות חול: אפשר להשלים אחר כך אם הוא יצטרך. זה יותר קשה ממי שעשה את זה בגיל תיכון, אבל זה אפשרי. אני מכיר אנשים שלא למדו מתמטיקה מכיתה ח, ואחרי כמה שנות אברכות פנו ללימודי הנדסה וסיימו בהצטיינות. אחד מהם התחיל כשהייתה לו בת בגיל 12!
המון הצלחה, ושה' ייתן לכם ולו את הדרך הנכונה.
תודה לכל המגיביםליבית
וואלה זכית.136136
ילד בן 14 שהבעיה איתו זה שהוא רציני מידי בלימוד תורה? אשריכם!!!
עכשיו יותר ברצינות: לא נורא. כשאני הייתי בגילו התכלתי לפסוק לפי שולחן ערוך הרב, וחפרתי למשפחה שלי על זה, (עוקצים אותי על כך עד היום).
תכלס- זה עובר.
שאלה אחרת אבל קשורה; איזה סגנון של חרדי? חסידי או ליטאי? כנראה חסר לו משהו בעבודת ה' שהוא חושב שאין לדתיים לאומיים, אם תגלי מה זה תוכלי למצוא לו תשובה מהציבור שלנו.
סגנון הרב עדס .הרב מאיר אליהוליבית
קיצוני, כמו ילד בן 14.136136
מחילה שלקח מלא זמן לענות..
^^^^ מדוייקעובד על זהאחרונה
מי שהיה מוכר את הבית שלו בשביל זהסתם 1...
מרידה בדרך ההורים, עזיבת דרכם, הערות וניסיון של תיקון דרך חייהם, שינוי בסגנון הלבוש, ניסיון להגדרה עצמית עצמאית.
זה שהתוכן חיובי בעינינו לא אומר שזה צרה לעשירים. אפשר להיות חרדי ומדקדק ולא לדבר מילה עם ההורים, יש משפחות מפורקות על בסיס כזה וכולם מניחים תפילין ואוכלים כשר.
אם הפותחת דואגת כנראה שיש לה ממה. בעזרת ד' תמצאי עצה.
איש יקר, אחד נובע מתוך רצון לדבוק בבורא136136
אני מבין מתוך דבריך שאתה לא מכיר אף אחד שיצא בשאלה, ולא אף אחד שנהייה חרדי.
המתחרד חושב שהדתיים לאומיים הם חסרי דביקות קיצונית (דבר שילד בן 14 מאוד אוהב, זה פוזה חמודה), שיתבגר הוא ירגע.
אבל ילד שיוצא?
נמאס לו שעוצרים אותו, ולך תדבר עם מישהו שכל יום מסתובב בתל אביב על התחזקות.
לא אומר שזה הדבר הכי טוב בעולם מרד בהורים, אבל לפעמים צריך להבין שזכית במרד נח יחסית (חבר שלי נהיה חבדניק, ותאמין לי, יש צרות גדולות מלשמוע שיחות של הרבי, וכל חשיבות ההתקשרות . באמת באמת, זה לא בעיה, זה עשה לו רק טוב)
כנראהסתם 1...
תועיל בטובך להסביר לעם הארץ כמוני?136136
"מי שהיה מוכר את הבית שלו בשביל זה לא מבין שעזיבה של הדת או התחרדות נובעים , חינוכית, מאותו מקום"-
הגה: אומר על כך אני שטעות סופר הוא, שהרי הרצון לחופש מוחלט שונה בתחליתו מהרצון להיות קדוש ועילוי, אילו היה המחבר אומר התנצרות והתחרדות, הייתי מבין, שהרצון לחיבור אלוקי שייך, אומנם בצורה מוטעה, אבל עדיין שייך לשניהם, וכן הרצון להיות בחברה בעלת תכלית. אבל חילוני? שייך ביוצא אליו רצון לחופש מוחלט לעשות מה שבא לו. דהינו מקום חינוכי שונה. יתכן שהתכוונת שמדובר על מצב שבו הנער בועט בדרך הוריו, ואז, שוב, ניתן להבחין בין נער שהכניסו לו לראש אלוקות ולנער שלא. ע"כ
"מרידה בדרך ההורים, עזיבת דרכם, הערות וניסיון של תיקון דרך חייהם, שינוי בסגנון הלבוש, ניסיון להגדרה עצמית עצמאית."
הגה: קשיא לי דבריו. שעזיבת דרכם לא שייך בנער חרדי, אלא אם כן דרך ההןרים היא שנאת התורה, ח"ו.
ואילו בנער החרדי שייך קיצוניות, המחשבה שהוא קדוש מהוריו, אין זה דוקא נובע מדרישה לעצמאות, זה יכול לנבוע גכ מתוך גאווה של נער. ע"כ.
"זה שהתוכן חיובי בעינינו לא אומר שזה צרה לעשירים. אפשר להיות חרדי ומדקדק ולא לדבר מילה עם ההורים, יש משפחות מפורקות על בסיס כזה וכולם מניחים תפילין ואוכלים כשר."
הגה: ותימא לי איך יצא משפט זה מפיו? הא גופא קשייה!
שהרי, כדברי רבינו, התוכן חיובי בעינינו! ומה להשוות בין זה לבין הנער המורד בתוכן אשר לא חיובי? זה שלדעתינו זה מרד לצד יחסית חיובי הוא ההופך את הצרה לצרה של עשירים. וניתן לתרץ את הקושיה בכך שמרן המחבר חשב שבעצם צרה של עשירים אינה צרה. ולא היא. צרה היא צרה, בין עשיר לבין עני, עשיר שאיבד מיליון דולר עדיין בצרה למרות שנשאר לו שתי מליון.
ונראה לי שכבוד קדושתו הבין את הנקודה שהרי בהמשך דבריו אמר "אפשר להיות חרדי ומדקדק ולא לדבר מילה עם ההורים, יש משפחות מפורקות על בסיס כזה וכולם מניחים תפילין ואוכלים כשר." וצודק הוא. צרה זו בוודאי צרה גדולה וקשה, למרות שכל התוכן פה 'חיובי', אבל לא בהא עסקינן. אנו עסוקים בילד שרוצה להיכנס לעבודת בוראו בכל הכח, וניתן לראות בכך רצון עז לעבודת בוראו, לא שינאת משפחתו. השאלה של השואלת הייתה:" ...קשה לי מאוד שילך למקום כזה שלא לומדים בו גם מקצועות חול." ולכן מחילה אם לדעתך לימודי מתמתיקה שווים לפירוק המשפחה. מותר לך דעה.
"אם הפותחת דואגת כנראה שיש לה ממה."
הגה; היא אימא! אימהות תמיד דואגות! ק"ו אבי אבות הקלי וחומר שהילד "רוצה ישיבה של כיפה שחורה ואנו ממש לא כיפה שחורה!" הגיוני, מובן, ולדעתי היא הייתה דואגת יןתר אם הןא היה מסתובב כל היום בטיילת בתל אביב או בכיכר החתולות. אבל זו רק דעתי.
אם תוכל להסביר לעם הארץ כמוני מה טעתי, אודה לך מקרב ליבי.
תועיל בטובך להסביר לעם הארץ כמוני?136136
"מי שהיה מוכר את הבית שלו בשביל זה לא מבין שעזיבה של הדת או התחרדות נובעים , חינוכית, מאותו מקום"-
הגה: אומר על כך אני שטעות סופר הוא, שהרי הרצון לחופש מוחלט שונה בתחליתו מהרצון להיות קדוש ועילוי, אילו היה המחבר אומר התנצרות והתחרדות, הייתי מבין, שהרצון לחיבור אלוקי שייך, אומנם בצורה מוטעה, אבל עדיין שייך לשניהם, וכן הרצון להיות בחברה בעלת תכלית. אבל חילוני? שייך ביוצא אליו רצון לחופש מוחלט לעשות מה שבא לו. דהינו מקום חינוכי שונה. יתכן שהתכוונת שמדובר על מצב שבו הנער בועט בדרך הוריו, ואז, שוב, ניתן להבחין בין נער שהכניסו לו לראש אלוקות ולנער שלא. ע"כ
"מרידה בדרך ההורים, עזיבת דרכם, הערות וניסיון של תיקון דרך חייהם, שינוי בסגנון הלבוש, ניסיון להגדרה עצמית עצמאית."
הגה: קשיא לי דבריו. שעזיבת דרכם לא שייך בנער חרדי, אלא אם כן דרך ההןרים היא שנאת התורה, ח"ו.
ואילו בנער החרדי שייך קיצוניות, המחשבה שהוא קדוש מהוריו, אין זה דוקא נובע מדרישה לעצמאות, זה יכול לנבוע גכ מתוך גאווה של נער. ע"כ.
"זה שהתוכן חיובי בעינינו לא אומר שזה צרה לעשירים. אפשר להיות חרדי ומדקדק ולא לדבר מילה עם ההורים, יש משפחות מפורקות על בסיס כזה וכולם מניחים תפילין ואוכלים כשר."
הגה: ותימא לי איך יצא משפט זה מפיו? הא גופא קשייה!
שהרי, כדברי רבינו, התוכן חיובי בעינינו! ומה להשוות בין זה לבין הנער המורד בתוכן אשר לא חיובי? זה שלדעתינו זה מרד לצד יחסית חיובי הוא ההופך את הצרה לצרה של עשירים. וניתן לתרץ את הקושיה בכך שמרן המחבר חשב שבעצם צרה של עשירים אינה צרה. ולא היא. צרה היא צרה, בין עשיר לבין עני, עשיר שאיבד מיליון דולר עדיין בצרה למרות שנשאר לו שתי מליון.
ונראה לי שכבוד קדושתו הבין את הנקודה שהרי בהמשך דבריו אמר "אפשר להיות חרדי ומדקדק ולא לדבר מילה עם ההורים, יש משפחות מפורקות על בסיס כזה וכולם מניחים תפילין ואוכלים כשר." וצודק הוא. צרה זו בוודאי צרה גדולה וקשה, למרות שכל התוכן פה 'חיובי', אבל לא בהא עסקינן. אנו עסוקים בילד שרוצה להיכנס לעבודת בוראו בכל הכח, וניתן לראות בכך רצון עז לעבודת בוראו, לא שינאת משפחתו. השאלה של השואלת הייתה:" ...קשה לי מאוד שילך למקום כזה שלא לומדים בו גם מקצועות חול." ולכן מחילה אם לדעתך לימודי מתמתיקה שווים לפירוק המשפחה. מותר לך דעה.
"אם הפותחת דואגת כנראה שיש לה ממה."
הגה; היא אימא! אימהות תמיד דואגות! ק"ו אבי אבות הקלי וחומר שהילד "רוצה ישיבה של כיפה שחורה ואנו ממש לא כיפה שחורה!" הגיוני, מובן, ולדעתי היא הייתה דואגת יןתר אם הןא היה מסתובב כל היום בטיילת בתל אביב או בכיכר החתולות. אבל זו רק דעתי.
אם תוכל להסביר לעם הארץ כמוני מה טעתי, אודה לך מקרב ליבי.
הייתי אומר תנו לוסמיילי...
חרדים זה לא נצרות או משהו רע הם גם עובדי ה' הכול בסדר שיבחר את מה שטוב לו
אז צריך ללמוד להסתדרברגוע
אם תתנגדו לדרך שלו זה לא יעזור, הוא רק ימרוד עוד יותר.
צריך לקבל את ההחלטות שלו וללמוד איך לחיות ביחד (כמובן שזה דורש גם עבודה מצידו).
תרות החיים זה כזה באמצעסמיילי...
השקפה חרדית חברתית דתי לאומי
אולי ישיבתרקם
ישיבת קרית מלאכי שמעתי שיש שם גם ישיבה לצעירים וגם בגרויות
ישיבת דגל ירושלים יכול להיות טובכיזורדי
ואם אין בעיה עם פנמייהכיזורדי
בקשר לישיבהרועי11
עברתי תהליך דומה לבן בן שלך (לא נהייתי חרדי אבל התחזקתי דתית בערך בגיל הזה ועברתי לישיבה תורנית ציונית) ואני ממליץ קודם כל לדבר עם רב שהבן שלך מחזיק ממנו שתעשו שיחה משותפת (את הבן שלך והרב) זה יכול לפתוח את הנושא בצורה שתגרום לכך שלא יהיו מלחמות בבית בגלל שהבן מחזיק מהרב וסומך עליו. תדברו על נקודות הקושי בבית. תתנו לו להרגיש שאתם נותנים לו ללכת בדרך שהוא בוחר ולא נלחמים נגדו. גם הרב מאיר אליהו והרב עדס לא היו ממליצים לו ללכת נגד ההורים ולזלזל בהם...(אני לא בדיוק יודע המציאות בבית סתם נתתי דוגמא).בקשר לישיבה תתיעצו עם הרב ותנסו למצוא פשרה שמתאימה לשניכם.
תודה רבה בהחלט הדברים מרחיבים לי את הראיהליבית
איך להגיע לחיבור וקשר פנימי עם התורה והמצוות ולא מתוך הרגל?ילדד
בוקר טוב
סיימתי שיעור א' השנה ואני מרגיש כאילו כמעט לא התקדמתי בחיבור והקשר לתורה אלא פשוט המשכתי לקיים בלי לחשוב יותר מדי, ובלי באמת להרגיש שייכות.
אז מאוד יעזור אם תגידו איך עושים את זה ואיך להתחזק בזה?
תודה לעונים.
עמל עמל עמל.אניוהוא
..ונראהו עין בעין
יש עניין כזה
בשיעור א עסוקים בלהתנתק מהעולם וטיפה לטעום מהתורה ולכן זה מאוד הגיוני שאין שום התקדמות בהרגשה של חיבור לתורה כי רוב העניין הוא להתנתק מהעולם החצוני .
שיעור ב זה קשר לתורה ברמה יותר גבוה אתה יודע קצת מזה אומר להיות בייני"ש ומרגיש יותר בסביבה הטיבעית שלך ושם נוצר קשר לתורה
שיעור ג זה קשר לתורה שבא כבר עם וותק פתאום שואלים אותך מה עם צבא חתונה וכו . נהיה קשר של זמן ארוך ואיכותי (3 שנים חזקה)
כמובן שאח"כ עדיין ממשיכים אבל על זה אין לי מה לספר
מתוך הרגל.LightStar
מתחושה דומהנרו יאיר.
מתחושה דומה אני רוצה לומר לך שקודם כל זו תחושה חיובית בבסיסה.
ההרגשה שאני לא מתקדם מעידה על רצון ושאיפה להתקדמות. וחשוב שתזכור את זה יחד עם הביקורת העצמית...
אני חושב שכדאי שתעשה לך סדר בראש.
שב, תכתוב מה למדת עד עכשיו(ספרים, נושאים, עניינים) ומה אתה רוצה ללמוד השנה..
ותכתוב על עצמך גם דברים טובים, זה תמיד טוב.
[עיין בהקדמה למוסר אביך על החשיבות בלכתוב "ולסדר לעצמו עניינים באמונה:]
לגבי תחושת שייכות וחיבור. יש אנשים רציונאלים שלימוד ספרים של טעמי מצוות יכול לעזור להם להתחבר ("חורב" של הרשר הירש, ספר החינוך על הסדר) ויש כאלו שצריכים לימוד של "רגש", חסידות וכדו'..
אתה יודע מה נכון לך..
מההיכרות שלי את עולמנו, כולנו צריכים היום גם וגם, אז "מזה ומזה אל תנח ידך".
בהצלחה...
שלושה דברים:יואב1
א. להתפלל על זה. כ"כ משפיע ועוזר!
ב. למצוא לימודים שבאמת מעניינים אותך, ולהקדיש להם זמנים קבועים ביום.
ג. ללמוד ספרים שמדברים מענייני עבודת ה'. הרבה ספרי חסידות למיניהם מלאים מזה.
ממש מסכים, אבל להיזהר מחב"ד וללכת על שפ אמת שם משמואל וכו'ראובן שרון
חסידי חב"ד רבים ממש רוצים קרבה לה' , אבל בלי שהם מרגישים מושכים אותם קצ הצידה , להאלהת איש בלי שאומרים זאתת בפרוש.
ממש מסכים, אבל להיזהר מחב"ד וללכת על שפ אמת שם משמואל וכו'ראובן שרון
חסידי חב"ד רבים ממש רוצים קרבה לה' , אבל בלי שהם מרגישים מושכים אותם קצ הצידה , להאלהת איש בלי שאומרים זאתת בפרוש.
כדאי לבדוק היטב את הדבריםי. יאל
יש לחסידי חב"ד על מה לסמוך, בספרי החסידות ואפילו בספרי הנגלה.
רבנים וגדולי ישראל רבים מעודדים את דרכם, ומי אנחנו שנשפוט?
דוקא בחב"ד שמים הכל על השולחן, ותוכל תמיד לבדוק את הענינים מקרוב...
חסידות אח שלי, חסידות.עובד על זהאחרונה
מי שיש לו טלוויזיהעדיאל וו
בזמני כן. אבל זה היה מאד מזמן....אניוהוא
לא ידוע לי על סינון כזה..להבה ירוקהאחרונה
ישיבות וכוללים
אתרוג השדה
לחזור לישיבה..דג כחול
אחת השאלות הכי קשות בחיי היא השאלה למה להמשיך בישיבה?
ז"א ברור שכיף ושמח לי בישיבה.. ואני בסהכ לא מתבטל.. ולומד די סבבה..
אבל כעת אני בצבא ועוד כשנה מסיים..
ולא ברור לי כלל איך לדעת באמת אם צריך לחזור ולכמה זמן?
ומה עם חתונה פרנסה מקצוע?
אבל לא חייב להתייחס לזה..
באמת אני אשמח לדעות בעניין...
אולי אוסיף עוד משפט .. מתי אדם יודע שהוא צריך להיות ביישבה ומתי הוא יכול לקבוע עיתים? אפילו יום שלם נניח הוא ילמד כל היום וגם בשישי שבת.. וכל שאר השבוע שעה שעתיים גם יתמיד.. אבל לא ילמד בישיבה.. הוא כבר יהיה במסגרת של עבודה לימודים וכו..
אשמח לתשובת!!!
דע לך שבית שנבנה כשהבעל שקוע בתורהאניוהואאחרונה
מחפש ישיבה לשלוש חודשים.שבע יפול צדיק
לא כתבת איזה סגנון אתה מחפש...י. יאל
משהו בסגנון פתוח-חסידי כזהשבע יפול צדיק
תשובהי. יאל
יש מגוון ישיבות כאלו, ישיבות חסידיות של מתחזקים ומתקרבים
בישיבות האלה יש כל מיני סגנונות, יותר רוחני או יותר פרקטי וכל מיני כאלה.
שמעתי על ישיבה מקסימה של חב"ד בירושלים, ברוממה
אם מתאים לך ואתה מתחבר לסגנון...
מצאתי פרטים שלהם..י. יאלאחרונה
מייל: habad16770@gmail.com
איש הקשר שלכם בישיבה תום בוזגלו: 055-8824470
אמר הרבי מקמארנעסמיילי...
אם היו שומעים לי היו מלמדים שער הכוונות מגיל 3
נתיב המצוות אומר זוהר מגיל9136136
והיו רבנים אחרים שאמרוסתם 1...
וכן אמרו על כתבי הרמחל, כתבי הרב, חלק מכתבי הרמבם,136136
כל הקבלה שלא מהמהרח"ו
כתבי ההלכה שהם לא הבית יוסף
כתבי הרב אבינר
כתבי הרב טאו
היאב"ץ בכללי
הרב יעקב עמדין
חלק מכתבי ר' צדוק הכהן מלןבלין
דבריו של המגיד מדובנא
הסבא משיפולי
כתבי ר נחמן מברסלב
שאמשיך?
אין הכי נמי...סתם 1...אחרונה
וואלה ישר כח!136136

..חידוש
דעת הרב צב''יפוטפוט
ראיתי שמישהו אמר שהוא ראה בספר הנהגות של הרצי"ה שתמך בלבוש החרדי ומאד רצה להכניס זאת לישיבתו אך לא רצה לכפות על הבחורים.
האם מישהו מכיר את המקור המדויק? תודה!
גם שמעתי את זהכיזורדי
אם אתה מתכוון למגבעת וחליפה כלבוש חרדי - אז כןמרדכי
כך פעם התלבשו במרכז.
לי רק ידוע שרבנו הרצי"ה אמררגע שלם
ש"על בחור ישיבה להיות לבוש הכי יפה שניתן"...
ואוו תודה רבה רבה על המידע!!! היה חשוב לי לשמועפוטפוט
בבקשה. שמע את השיעור, הוא מזכיר את דעת רבנו הרצי"ה זצ"ל.תכלית הכוסףאחרונה
שאלה די שוליתמבשר נריה
נראה ליההוד וההדר
תמיד פתוח
לא הם נועלים את זה רוב הזמןמבשר נריה
בד"כ רק כשיש שם אירועים מיוחדיםמרדכיאחרונה
מה הדרך שאתם ממליצים להתמודד עם משבר בלימוד?טרנטה
יאללה ביינישים תרביצו
6 עצותרועי11
1.לשתף עם חבר ר"מ וכדומה...
2. לקרוא ספרים\ציטוטים שמעוררים ללימוד. כמו נפש החיים שער ד' וכדומה...
3. לקרוא סיפורים על גדולי ישראל (לא תמיד טוב יש מי שזה מעורר אצלו שאיפות ויש מי שזה מייאש אותו תעשה לפי מה שמתאים לך).
4. להתפלל לה' שיעזור. לכוון באהבה רבה ברכות התורה וכל התפילות המדברות על עניין הלימוד. אפשר לומר מזמור קיט בתהילים.
5. להיזהר בשמירת העיניים, להיזהר בכשרות המאכלים, (לא לאכול את המאכלים המשכחים את הלימוד אם זה המשבר).
6. לחזור בתשובה באופן כללי ובפרט על המשבר עצמו לעשות חשבון נפש ותשובה.
אלו העצות שאני זוכר כרגע בהצלחה ללומדים...
נפלא!! כל מילה פנינהרששאחרונה
תוספת - אפשר גם לפנות לאדם גדול (ר אביגדור נבנצאל למשל) ולהתייעץ כיון שהאמת היא שגם הגדולים ביותר עברו משברים
להתבונן מה נקודה שגרמה למשבר.אניוהוא
השאלה מה המשבר?הדוכס מירוסלב
אם זה חוסר חשק ללמוד, הגדולים אומרים לעשות עצירה בלימוד וללמוד רק דברים קלים. סיפורי צדיקים, מדרשים, מוסר, גירסא.
בד"כ זה פשוט אנשים שלא עברו על שמונה פרקים ולא מתייחסים לנפש ביחס ללימוד. עודף עיון, במיוחד כשלא מאזנים אותו עם הלימוד העיקרי שהוא גירסא, שוחק את הנפש.
על קשיים אחרים קשה לי לענות מהמותן. מוזמן לשתף מה הקושי בלימוד?
ישיבת כוכב יעקבנצח עמ"י
או שזה רק הסדר?
תודה
מקפיץנצח עמ"י
שילוביםממתין לי-ה
כן אני יודע שיש שם שילובים. אבל יש שם גם הסדר רגילנצח עמ"יאחרונה
ספרי קודש יד שניהקו הרב
למי שעוד לא קנה שיחות הרצי"ה ומתכנן לקנותרודף אחר חוקיך
בעה"י
היום באתי לקנות שיחות הרצי"ה על פ"ש ובעל החנות [אחד שמבין..הוא אמר לי כמה חודשים לפני שיצא אורות החדש] אמר לי שכדאי לי לחכות כי עוד חודש-חודשיים הם עומדים להוציא מהדורה יותר טובה ואיכותית,מודבקת וכרוכה יותר טוב וכו'. לענ"ד שווה ממש לחכות! (המהדורות שיצאו בשנים האחרונות מי שלא שם לב היו כרוכות לא משהו...).
מקווה שהועלתי...
תודה!ההוד וההדראחרונה
לא שתכננתי כרגע, אבל כבר נתקלתי בפגום.
למי שעוד לא קנה שיחות הרצי"ה ומתכנן לקנותרודף אחר חוקיך
בעה"י
היום באתי לקנות שיחות הרצי"ה על פ"ש ובעל החנות [אחד שמבין..הוא אמר לי כמה חודשים לפני שיצא אורות החדש] אמר לי שכדאי לי לחכות כי עוד חודש-חודשיים הם עומדים להוציא מהדורה יותר טובה ואיכותית,מודבקת וכרוכה יותר טוב וכו'. לענ"ד שווה ממש לחכות! (המהדורות שיצאו בשנים האחרונות מי שלא שם לב היו כרוכות לא משהו...).
מקווה שהועלתי...


