אם יש מישהו כמוני, שמחפש להיכנס לדירת שותפים חוזרים בתשובה בירושלים והסביבה, אשמח שייצור איתי קשר. כך, נוכל להשתתף ביותר שיעורי תורה, ולחיות בדירה של חוזרים בתשובה, שמבינים את המקום אחד של השני יותר טוב.
המספר שלי הוא: 055-8817973 - דורון עמיאל
20190701113506.jfif
ישיבת "מרכז הרב" זקוקה לעזרתך!
ישיבה שהצמיחה וגידלה אנשים שבאמת עשו טוב לעם ישראל.
רבנים, דיינים, ראשי ישיבות בכל קצוות הארץ ובעולם וגם אנשי תורה בעולם המעשה, רופאים, מהנדסים אנשי צבא וחינוך ועוד...
כולם יצאו מישיבתנו הק'. כיום הישיבה מונה למעלה מ-600 תלמידים ואברכים ואנחנו היום חולמים בגדול ורוצים לעלות ולהגדיל את הישיבה, גם בחומר וגם ברוח.
לכן הישיבה יצאה לקמפיין גיוס המונים של 10,000,000 ₪ על מנת להגדיל את הבית מדרש,
את הפנימייה בעוד 2 קומות ולהגדיל משמעותית את מספר התלמידים בישיבה.
כל שקל שלכם יוכפל!
אם הישיבה תצליח להגיע ליעד שהציבה לעצמה ע"י ההכפלה היא תוכל להגיע ל-₪20,000,000 שיוקדשו כולם למטרה זו.
ואם להיפך, ח"ו לא נצליח עד שבוע הבא ו' בתמוז (9.7) להגיע למטרה כל התרומות יחזרו לבעליהם. זה הכל או כלום!
אפשר לתרום כל סכום שהוא!
אפשר להקדיש את התרומה לעילוי נשמת, לרפואת, להצלחת... ואפשר לתרום ממעשר כספים אפילו לכתחילה.
הכל עם קבלות (במייל או בדואר). וביום הקמפיין עצמו (ה-ו בתמוז תשע"ט) תוכלו לראות את שמכם מופיע באתר שיוקם לכבוד זה.
גם אם אתם לא יכולים לתרום,
נשמח אם תעבירו להלאה לקבוצות ולאנשים אחרים ולחשיפה גדולה יותר ותהיו חלק מהמצווה היקרה הזאת.
שלום.
כתבתי קטע ממש ממש ארוך. ונמחק לי.
חשבתי שאולי זה משמיים.
והחלטתי בכל זאת.
אני בחור בשיעור גבוה יחסית בישיבה גבוהה.
נחשבת.
נחשב בחור טוב. מוערך.
מידות טובות (נראה לי)
שמח בסך הכל.
אני כל הזמן נופל. בזה.
נופל עד עמקי תהומות.
טשטשתי את הנשמה שלי כבר לחלוטין.
אני מכיר את כל הספרים והעצות.
אני יכול לכתוב ספר שלם על זה בעצמי.
האם יש ערך ללימוד שלי,
כשאני כל הזמן נופל?
"כל המסיר אזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה"
לתפילה שלי?
אני יודע שדברי תורה אינם מקבלים טומאה" ו"שלפום צערא אגרא"
ועדיין...
אולי אני לא באמת רוצה אם אני חוזר לזה כל הזמן.
זה מלפף אותי (כדבריה רב קוק באורות הקודש)
למה שמישהי תרצה אותי כשאני מתמודד עם זה?
ואני יודע שחתונה זה לא הפתרון. ומצד שני, ככל שזה נראה לי יותר רחוק,
אני רק נופל ונופל.
אז למה לא להתייאש?
אני קרוב.
להפסיק לנסות.
לחיות עם זה שככה זה.
להיות מומר לדבר אחד.
ניסיתי את כל הפתרונות. תאמינו לי.
יש לי את כל הסינונים האפשריים.
gye,
צדקה,
שכיבות שמיכה.
הבטחות.
נדרים.
קבלות
ואין קבלות.
אפילו כשאני עושה "קבלה לעתיד" בלב אני יודע
שהיה לי "כיף" מדי.
מזל שאי אפשר לשקר עליך רבש"ע.
אתה יודע כמה אני רוצה.
ומצד שני, מה שווה רצון בלי שום יישום במעשה.
ואני שומר על העיניים ברחוב. משתדל.
אבל ברגע שיש לי הזדמנות... זהו. הפסדתי.
אז אולי להפסיק לנסות?
והאם לספר לך? ואיך? ומתי?
ולא שאכפת לי מה תחשבי עליי,
ואני יכול להיות בעל מדהים. לנסות
ועדיין, זה.
את יכולה לרצות אותי למרות זאת? בזכות כל הדברים האחרים?
אני לא בטוח.
ואני מיואש.
תורה מה יהא עליה?
החצי השני מה יהא עליו?
כשהחצי הראשון חצוי כל כך. מפורק. שבור.
מיואש.
זה נראה לי בלתי אפשרי.
-----------------------------
1. סליחה שאני כותב את זה כאן.
אני חייב להוציא את זה איפה שהוא.
כי אני אפילו כבר לא מתוסכל.
רק אדיש. כבר לא מרגיש.
יורת מדי שנים.
זה נראה לי כבר בלתי אפשרי.
2. כשבנות משתפות על החשש שלהם,
שהם רואות ייתר מדי בנים שבזה.
אני צוחק. בוכה וצוחק.
בוכה כי זה אני.
וצוחק על התמימות. שאבדה.
ובוכה. עליה.
תראו מה קרה לי.
3. יש לי המון חברים שבזה.
יותר מדי.
נראה לי שזה בלתי אפשרי.
4. ומה עם נקודת המבט האמונית.
שהרי ברור שאם ה' שם אותנו במציאות הזאת
סימן שאנחנו יכולים לנצח.
נכון. אבל אני לא רואה את הפתרון בקצה המנהרה.
...
ההתחלה של הכל. העולם, האדם, המחשבה כולה הוא הרצון. רצון ויאוש יחד? עזוב את המילים שלי, הנה מילים של הרב קוק.
"היאוש שבא בתוך הלב הוא בעצמו מורה על מרדות פנימית עדינה, הנובעת מתוך הכרה עליונה של מוסר ושל קדושה, ע"כ ראוי הוא שהיאוש בעצמו יחזק לבו של אדם, שלא יפחד וישוב מכל חטא בתשובה מלאה שלוה ואומץ רוח".
שניה, בא נתחיל מההתחלה.
ההתמודדות היא שלך. עזוב את אשתך לעתיד רגע. כן, אולי עוד קשה לך עם הביטוי הזה, אבל זה לא הופך אותו לנכון פחות. ההתמודדות היא שלך וחשיבה לכיוון הזה בנקודה הזאת לא מועילה, בכלל. לא אומר תפסיק לצאת, זו החלטה שלך. אבל תפסיק לחשוב על ההתמודדות יחד עם האישה, רק לזמן קצר מספיק כדי להתקדם. אתה באותו מקום כבר הרבה זמן. זה מייאש. כל מה שצריך הוא להתקדם צעד משמעותי אחד. משם אתה יודע מה לעשות.
ההתמודדות מול היצר היום שונה מהעבר. ציטוט משפטים שבנויים על עבודת היראה לא מועילים לעבודת האהבה, אדרבה, הם פוגעים בה. שכח מהם. אתחנן אם צריך, תפסיק לחשוב לשם. לימוד התורה שלך, אחד הדברים העצומים ביותר שאדם יכול לעשות, לא נפגם חלילה לרגע אחד קטן אפילו ע"י התמודדות. וכן, אתה מתמודד. גם אם מה שנשאר הוא "רק" הרצון. ואין לך מושג כמה הוא ענק ומשנה הכל. וכן שאר הדביקות בד' יתברך, היא היא חלק מהדרך.
שיטת המוסר למדה את הפסוק המפורסם 'סור מרע ועשה טוב' שצריך קודם להתרחק מהרע ורק אז להתקרב לטוב. לעומתה, החסידות למדה אחרת. 'סור מרע', עזוב את הרע! 'ועשה טוב', ולך לעשות טוב. כן, לא, גם אני מכיר, לא עובד, וכו' וכו' תתפלא. לא מנסה לפתור לך רגע אחד מההתמודדות. זה התפקיד שלך. מנסה לשנות גישה, כזו שתתן לך את החלק האחרון של הפאזל. זה שאיתו תוכל להבין לאיפה כל השאר מתחברים בלי הרבה מאמץ. במשפט של הרבי מליובאוויטש, "אין לנו עסק בדברים שלילים, הלא נאמר 'סור מרע ועשה טוב'."
עוד בקשה יש לי. תפסיק להילחם ראש בקיר. הוא עקשן יותר והטבע לא תורם במיוחד. תרגע, תנשום עמוק. אתה בדרך, לא בסוף, לא בהתחלה, ולא תקוע. ממש לא. איך מתקדמים בדרך? מסתכלים קדימה. קוראים לכך 'נפילה', לא? כשהולכים על גשר מעל צוק יש חוק אחד - לא להביט למטה. אז אל תביט למטה. תביט קדימה. ובדרך מלפנים יש מהמורות, אל תשקר לעצמך, אבל הן בודדות וקטנות, ממש לא מה שאתה חושב. אתה רואה אור וחושב על שריפה. אל תדאג, לא אבדת את הסימון על השביל, אתה בנ"צ הנכון. פשוט זה המעצבן שמתלבטים לאן ממשיכים ממנו. רק תזכור, הדרך קיימת. במקום לחפש בקדחנות איפה היא ולפספס אותה מתחת לעין, תרגע, תנשום. תחשוב שוב, בנחת, באמת. קצת דיבור שוב עם ד', ועל ד', קצת לימוד טוב לנשמה. עכשיו אפשר להמשיך לחפש. לפעמים הזוג הזה של הגרב נמצא ממש מלפניך, פשוט ראית הכל שחור. צבעים עוזרים למצוא, ידעת?
מצחיק שאני כותב כאילו מי אני, לא? אני באמת כלום. ממש כלום. אבל אולי, בכלל לא בטוח, אולי גם כלום יכול להיות שליח.
אל תבקש סליחה, בכלל לא. ואשריך. אין לך מושג כמה ה' אוהב אותך, כמה הוא שמח בך בדיוק כמו שאתה ועדיין מחכה לצעד נוסף, לעוד טיפת רצון, לעוד חיזוק נגד הייאוש, לעוד דיבור קטן איתו, לעוד לימוד טהור. בהחלט טהור.
הכל היה בלתי אפשרי לפני שמישהו הוכיח אחרת.
אתה לא תהיה הראשון, אפילו לא קרוב.
אבל אתה כן תוכיח אחרת.
(חלילה חלילה לא רוצה לפגוע ואם חלילה פגעתי אפילו מעט אבקש שתכתוב לי)
אם צריך אפילו מעט, אני כאן.
ושכל הברכות האמיתיות יחולו על ראשך.
אני יודע שאתם כמובן לא יכולים לספר הרבה, אבל איך זה בפיקודים (מבחינת תפקידי מודיעין) מבחינה דתית?
כמה דתיים יש? כמה קל/קשה מבחינת בנים בנות? כמה מסתדרים עם הסגל?
וגם כמה מעניין? והאם יש הבדלים בין הפיקודים? כמובן, במסגרת המותרת לכם לספר..
ארץ השוקולדאבל מעריך מאוד. הצלחה רבה
מכיר רב מיוחד מעמק יזרעאל. לא יודע אם הוא יתאים או יהיה זמין.
אם רלוונטי, באישי בשמחה
אז מכירות הספרים במרכז ובמוסד הרב קוק נגמרו ואני מחפש אחר חנויות ספרי קודש זולות במיוחד. מכירים?
להיפרד מחברותא זה ממש לגיטימי, אין מה להרגיש לא נעים ממנו
'עד עכשיו היה אחלה ומעכשיו אני רוצה לנסות משהו קצת שונה'- זה מצוין בתור נימוק
וגם לגבי ההתלבטות שלך עם עצמך- לא כדאי לקחת קשה מידי.. תיפרדו, זה בסדר גמור
לא תיפרדו- גם מצוין, ואם תתחרט תמיד תוכל לעשות את זה
די קשה לתת עצה טובה בלי להכיר. אבל מה שתחליט- אל תיקח את זה קשה, זה ממש הפיך ולא פוגע.
מזדהה עם ההתלבטות. אני פשוט הייתי עושה מה שמרגיש לי יותר טוב.. בהצלחה וזמן טוב
אבל אם אתה יודע שלא תבטל, אם החברותא שלך לא נמצא, אז למה לא?
ועל זה אומרים - ארץ ישראל זה לא רק פרק באורות
ראש הישיבה שלי אמר לנו בזמנו, שביינישים הם כמו אנשים עובדים. לכל אירוע (הפגנה, לויה, שמחה וכו') שאנשים עובדים מגיעים, גם ביינישים יכולים ללכת.
ואידך פירושא.
למי יש את הכוח להוריד את ההילוך של עם ישראל מ6 ל2? צריך הדרכה בכל פעם מחדש ע"י תלמידי חכמים גדולים, ראשי ישיבות, מדריכי הרבים. זו בעיה קשה של ביטול תורה.
באמת יש קושיה על בין הזמנים, על ימי שישי, עד כמה לצאת לאירועים משפחתיים וחברתיים וכו'.
מיזם חדש להוספת תורה בקרב בני הנוער בבין הזמנים,
היכנסו לאתר:
אשמח שתשתפו רעיונות נוספים שאפשר לעשות בבין הזמנים...