כשאתם לומדים משהו באמונה אתם עוצרים מדי פעם כדי לבדוק איך זה משפיע עלי בפועל או שאתם לא יורדים לבפועל? ואם כן אז כל כמה זמן אתם עושים את העצירה הזאת? וכמה אתם חושבים שזה קריטי ומוסיף ללימוד?
איך מעבירים מהשכל לנפש?שלמה אאצי
כשאתם לומדים משהו באמונה אתם עוצרים מדי פעם כדי לבדוק איך זה משפיע עלי בפועל או שאתם לא יורדים לבפועל? ואם כן אז כל כמה זמן אתם עושים את העצירה הזאת? וכמה אתם חושבים שזה קריטי ומוסיף ללימוד?
אני יתחיל מהסוףשמואל5
כל כמה זמן-בשיעור/חברותא זה יותר קשה לעצור ולחשוב אבל משתדל תמיד, בלימוד עצמי זה יותר פשוט, משתדל בסוף כל פסקה לסכם לעצמי מה למדתי ואיך אני מיישם את זה..
אחת הדרכים ל'קנות' את התכונות הטובות זה לחזור וללמוד על זה שוב ושוב. כמאמר הרמח"ל בתחילת ההקדמה למסל"ש...
תשובהדקה לפניי
אני נטורופתית מוסמכת קרעתי תעצמיי כדי לקבל תעודה
עברו מאז 6 שנים ונחש מה?
כמה ידע וכמה עבודה מעשית ...ובסוף כדי להוריד במשקל ולהתחטב הייתי צריכה להיכנס לאתרי אינטרנט למיניהם ולקחת עצות מדיאטניות
שבתכלס כל מה שלמדתי זה בערך ההפך מאתרי קופות חולים
ולמה זה??
כי 6 שנים שאני לא מיישמת את מה שלמדתי
והפועל היוצא מזה שאני כענייה בפתח עושה תרגילי כושר מהיוטיוב !!!!!
מה צריך ללמוד מזה?
שלא משנה כמהה תלמד.
אם לא תיישם- תשכח
ובמקרה הזה: אם לא תיישם- תהיה שמן - לא שווה שום לימוד
כן זה נכון, אבלשלמה אאצי
....דקה לפניי
לחינוך העצמי של הנשמה?
כמו ללמוד לעומק על שמחה
ואז להיות שמח?
כל תכונה ניתנת ללמידה...
ובסוף הבנאדם הופך את זה להרגל..
נגיד אדם גס רוח שלומד על ענווה
אם יתנהג בעדינות וינהיג את הקול שלו להיות עדין ומאד מאד ישמור על ניבול פה נגיד,
יש סיוכ גדול שהוא יהיה מה הוא הרגיל את עצמו בכוח
ראה את החוזרים בתשובה....
איך הם מתעדנים..
או הגויים שעושים מדיטציה שונים מהאחרים נגיד
אוליבת 30
ב. אף פעם לא הייתי בישיבה כמובן, אבל אני מניחה שכל יום יש הרבה נקודות שנוגעים בהן. קשה להפנים ולעשות עבודה בהרבה חזיתות. מוטב לבחור ענין אחד או שניים וללכת איתם כמה חודשים. שהנקודה הזו תהיה בפוקוס ותלך איתך לכל מקום. כך יהיה יותר קל ליישם ולהפנים ובע''ה לקנות את המידה.
אשריך...
תודה אנסה ליישםשלמה אאצי
פשוט מנסים להכניס את זה לחיים בכח ואחר כךחסיד חסיד
מתוך שלא לשמה בא לשמה!
לימוד מידות, אמונה, חסידות או מוסרדעתן מתחילאחרונה
העבודה הזו, עבודת ה' היא נקראת, בכל רגע בחיים. הלימוד נותן את הכלים ואת הדרך הנכונה, את העבודה צריך לעשות בעצמך.
בכל רגע בחיים בו אתה נתקל במשהו לא חיובי או לא אידיאלי בחייך, תפעל לתקן אותו. לא הכל בבת אחת, דבר דבר, זו עבודה לכל החיים. זה מתחיל מלפתוח עיניים על עולמו של הבורא, ועל עצמך שאתה בתוכו.
נניח, אם למדת את מידת הזהירות במסילת ישרים, בדוק אחריך בכל דבר האם אתה אכן זהיר. ואם לא, עבוד על עצמך יותר לכיוון הנכון. וכן בכל דבר. זו עבודה שלך. לא מאמין שישאלו למעלה כמה ספרי אמונה למדת, אלא האם האמנת באמת ברגעים הקשים לדוגמא.
הרצון שלך הוא הבסיס החשוב ביותר למטרה.
בהצלחה
אהלן חבר'ה אשמח ממש לתשובותשלמה אאצי
"בטל הטעם לא בטלה התקנה" מתי אומרים את זה? יש כלל לזה? אם אפשר לדוגמאות לשני הצדדים, כלומר גם מתי אם בטל הטעם גם בטלה התקנה
תודה רבה
זכור לי מקום אחדsimple man
לגבי אכילת בשר ודגים, שאסור לאכול משום סכנה ואף שאומרים שהטבעים השתנו ואין בזה כיום סכנה בכל אופן אסור לאכול.
ולצד השני, יש תוספות (כנראה בברכות) שמותר לשתות מים מגולים כי לא מצויים נחשים.
בהפטרה!חסיד חסידאחרונה
הרי הטעם לתקנה הי'ה בגלל שהרומאים אסרו ללמוד תורה!
[והיום מותר ללמוד תורה ובכל זאת קוראים את ההפטרה!]
אהלן, שאלה:הבעטליר החמישי
זוכרים צדיקים שקיבלו משכורת מן הקהל?
או את המקורות שאפשר לקבל מן הקהל (חוץ מההתבטאות הקצרצרה של הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה)?
לרגע שכחתי.. כולם זוכרים רק את הצדיקים שעבדו לפרנסתם (כחיי אדם וכו')
מלא!חסיד חסידאחרונה
רבי יהודה הנשיא
רב חסדא
וכו'
חומרא חדשה לפסחעוזר ישראל
ידוע הרי שרבינו הרב צבי יהודה זצ"ל (וכן רבים מתלמידיו) היה מקפיד לאכול דווקא מצת מכונה לכזית החיוב בליל הסדר.
אז חשבתי אולי להחמיר ולאכול שתי כזיתות חיוב: אחת ממצת יד ואחת ממצת מכונה.
בהומור כמובן אני כותב...
חחחח.....יהודי אמיתי!
יש חומרות שמן הראוי לא להזכיר, שלא ילמדו לעשותארץ השוקולד
ידידי היקראניוהוא
אני ממש ממש חולק עליךנחשון מהרחברון
כששואלים אותי אני מאד משתדל להגיד תמיד (כשלדעתי להקל כמובן) גם את הידיעה המחמירה. אני מאד מאד מקפיד על להבדיל בין דין לבין חומרא.
כשרה מסויים מחמיר כי הוא חושב שכך הדין - אני מזכיר דבריו. כשהוא אומר ראוי להחמיר - רק אם אני יודע שמי ששואל הוא מחמיר בד''כ או תלמידו אני אגיד לו את הידיעה הזאת.
אני מאד מכבד את המחמירים. אבל שלא ימחקו גדולי עולם שסברו להקל יותר מהם.
סה''כ ארץ השוקולד צודק. בפסח כולם מחפשים להחמיר.
חלוקה יפהארץ השוקולדאחרונה
ממש לא נכוןארץ השוקולד
אבל פעמים רבות ראוי לציין שהן לא עיקר הדין.
(ויש מגוון של חומרות שעליהם אני מקפיד גם.)
ונראה לי שאתה מבין שיש מרחק גדול בין חומרה של כזית מצת מכונה וכזית מצת עבודת יד לאי אכילת בוטנים בפסח לצורך העניין שנחלקו בכך הפוסקים. (למרות שאי אכילת בוטנים מצד קטניות הוא מחמת מנהג, הוא חומרה שיש לדון בה וברור שראוי להזכיר אותה עם הזכרה שהרב פיינשטיין סבר שבוטנים אינם קטניות ומותר לאכול בפסח. וכאן זה מחמת דאורייתא, אבל זה אמירת הבל.)
בננים, איזה מתנה שווה שקשורה לפסח הייתם שמחים לקבל?מתפצל"ש
משהו שמתאים לרוח החודש\ החג. ומשהו שווה, שמראה חשיבה נגיד...
יש לכם רעיונות? או משהו שקיבלתם?
פסחעוזר ישראל
הגדה של פסח עם פירוש יפה. אף פעם לא נמאס לקבל ותמיד יש עוד פירושים וחידושים עליה.
אולי קערת סדר, או כיסוי יפה כזה למצות.
שמישהו ישכנע את אמא שלי שאבק זה לא חמץ...שמואל5
אואה. לא עד כדי כך שווה..מתפצל"ש
גביע לקידוש לפסח!חסיד חסידאחרונה
[עדיף גביע מכסף!]
תתחזקו לכבוד פרשת תזריע!חסיד חסיד
מדוע נאמר "והובא אל הכהן", בשעה שהכהן יצא אל המצורע? (שכן, למצורע היה אסור להיכנס למחנה כהונה). וכן: מדוע נאמר "והובא", שמשמעו שהוא מובא בעל כורחו?
אלא:
"והובא אל הכהן" – אפילו יהודי שנטמא ב"טומאת צרעת" החמורה, והוא נמצא "מחוץ לשלוש מחנות" דקדושה, יובא בסופו של דבר "אל הכהן" וייטהר, שכן דבר ברור הוא ש"לא יידח ממנו נידח" (שמואל ב יד). והדבר יתבצע אפילו אם אין רצונו בכך, כנאמר (יחזקאל כ): "ביד חזקה גו' אמלוך עליכם".
"ויצא הכהן אל מחוץ למחנה" – בשלב מתקדם יותר מגיע ה"כהן" עד ל"מקומו" של ה"מצורע". כלומר: התעוררות התשובה חודרת לפנימיותו של ה"מצורע", רצונו שכלו ומידותיו, כך שאין הוא זקוק עוד לסיועו של הכהן.
(ליקוטי-שיחות כרך ז עמ' 100)
דבר תורה לפרשת פרהנרו יאיר.
מי שרוצה כתבתי משהו
קצר בהקשר של טומאה וטהרה.
בגלל פרשת פרה וטמא מת. מקווה שתהנו.
טהור וטמא – מה יותר חזק?
לרגל פרשיות הטהרה והטומאה, תזריע ומצורע, נכתוב משהו קצר בנוגע לשאלה המפורסמת ביותר בנושא
לרגל פרשת 'פרה' שנקרא השבת. בה אנו קוראים על הפרה האדומה שכל תכליתה ומטרתה הוא לטהר את 'טמא המת' כתבתי משהו קצר שנוגע לדיני טומאה וטהרה.
השאלה היא מפני מה כאשר דבר טמא נוגע בדבר טהור (או להפך), הטהור הופך לטמא, ולא אומרים שהטמא הופך לטהור? אקדים ואומר שההסברים לכך הם קצת מופשטים, 'רעיוניים' ובכל זאת נכתוב אותם.[1] עוד נאמר רק שבעיקרון כל דבר טמא קשור בצורה מסוימת ל"הפסד", למוות, לבזבוז שלא התממש. ולכן המוות עצמו הוא "אבי אבות הטומאה" וכן כל שאר הטומאות שייכים אליו בצורה או אחרת.
לשאלה זו יש תשובות רבות, נביא שתיים מהן:
1. חיצוניות ופנימיות.
הטומאה מבטאת דבר שהוא חיצוני, ידוע שהיא שייכת ל "קליפה", לכוחות שבחוץ. לעומת זאת, הטהרה שייכת אל "הפנים". לביאור הדבר נסביר שטומאה מתרחשת בעולם כאשר יש תהליך של 'גילוי' הוצאה מהפנים אל החוץ. למשל, אבי אבות הטומאה הוא "המוות". המוות קורה כאשר הנשמה הפנימית שבתוך האדם עוזבת אותו ויוצאת מחוצה לו. כמו גם לגבי טומאת שרץ, שמטמא במותו. ה"טהרה" לעומת זאת, קורית בתנאי שהאדם "נכנס פנימה" אל תוך המקווה.
על פי יסוד זה נבין שהטומאה מטמאת משהו כי היא נוגעת בחיצוניות של הדבר. ולא במהות הפנימית שלו. ומפני כך, עולם ה"חיצוניות" הוא ה"מגרש הביתי" של הטומאה ולכן שם היא מנצחת את הטהרה, ומה שהיא טהור, כיוון שנגע באופן חיצוני בטומאה, יהפוך גם כן להיות טמא.
2. סדר ואי סדר.
הטומאה כאמור תמיד קשורה במוות. המוות בעצם מהווה הפרה, שינוי, של המצב הקיים. אם כך הטומאה בעצם משנה את המצב הקיים ומערערת אותו. הטהרה היא המצב הקיים. סתם חפץ שיעמוד על השולחן, כל עוד לא ייגע בו שום דבר טמא, הוא טהור. כלומר שהמצב הרגיל של העולם הוא טהור.
עיקרון זה מסביר מדוע כאשר דבר טהור וטמא מתנגשים, הטמא "מנצח". תמיד כאשר אנו נפגשים עם מציאות שמוציאה אותנו מהצב הטבעי והרגיל שלנו, הדבר משפיע עלינו ביותר. הרבה יותר מאשר מצב של "שגרה". אם כך אנו רואים שהיציאה מן הסדר היא אירוע הרבה יותר משמעותי מהסדר, ולכן הטומאה משפיעה יותר על הטהרה מאשר להפך.
שתי התשובות שראינו הן אולי יפות מאוד, אבל עדיין צריך לשאול מה ההשלכה המעשית שיש על הדברים עלינו? ומה זה עוזר לנו לדעת שהטומאה מנצחת את הטהרה?
על פי היסודות שראינו אנחנו מבינים שהדרך שלנו להגיע לטהרה, למצב שלם ובריא יותר כולל את העקרונות שנושאת בחובה ה"טהרה". אם זה מצד ההבנה שלנו שצריך להסתכל על ה"פנים" של הדברים, ולא לשפוט מבחינה חיצונית. וגם להבין שתהליך אמיתי קורה רק דרך עבודה פנימית ולא כבמטה קסם. ועניין נוסף שאפשר ללמוד הוא שהדרך הנכונה לקיום של עולם מתוקן הוא שמירה על סדר. עולם מתוקן לא יכול להתנהל באנדרלומוסיה.
את הנושא נחתום בדבריו הנהדרים של הרב קוק (מתוך: ערפילי טוהר, עמוד לט) :
"הצדיקים הטהורים
אינם קובלים על הרשעה, אלא מוסיפים צדק,
אינם קובלים על הכפירה, אלא מוסיפים אמונה,
אינם קובלים על הבערות, אלא מוסיפים חכמה"
[1] לידע כללי: הטומאה מחולקת לכמה דרגות:
אבי אבות הטומאה - המת
אב הטומאה- טמא מת, טומאת שרץ (מת) ושכבת זרע
ראשון לטומאה- דבר שנגע בטומאה, שני לטומאה-דבר שנגע בדבר אחר שנגע בטומאה
ככל שאנו יורדים בדרגות הטומאה כך הטומאה משפיעה פחות כדי לטמא את סביבתה. הכלל אומר למשל שאדם וכלים מקבלים טומאה דווקא מאב הטומאה אבל לא מראשון לטומאה, כמו למשל אוכל ומשקה שנגעו בטומאה.
אחלהחסיד חסידאחרונה
רישיון נשקדעתן מתחיל
מישהו הצליח עם החוק החדש?
כמה אברכים אצלנו הצליחואניוהוא
זו התקדמותדעתן מתחיל
באיגוד לא מנסים לשנות משהו ויש מקומות שזה נצרך.
עריכה: הכוונה כשהם עוד בשל"ת, נכון?
אצלנו ניסו במיוחד כשהיה פיגועים ליד הישוב אבל לא הצליחוחפץ הלב
עצוב. תודהדעתן מתחיל
הם לא בשל'ת. פנו בדרך הרגילה למשרד הפניםאניוהוא
אולי למי שבשל'ת יש בעיה.
לכן שאלתי בפורום הזה דייקאדעתן מתחיל
תודה בכל אופן
בשל'ת זה בעיה. אתה מוגדר עדיין חייל.אניוהוא
לא מדויקדעתן מתחיל
עד החוק החדש היה אפשר להוציא אקדח גם בשרות פעיל...שמואל5
מכירדעתן מתחילאחרונה
לפי משרד הפנים אין בעיה להוציא. אבל טכנית לפי הבקשה הרשמית צריך תעודה שאין לבייניש.
ועכשיו השאלה, האם מישהו הצליח עם החוק החדש?
קשת יהודהפצלשוני234567
**לצורך בירורים על בחור**
משלוח מנותdavid7031
מה עושים בישיבה?
תנו רעיונות יצירתיים יותר ופחות.
(הפתרון של מחלפי סעודתייהו לא קביל).
שוטו.
אין לי מושג מה עושים בישיבותרגע שלם
ממה שידוע לי הרב שלנו אמר שבישיבה שלו תמיד היו עושים מחלפי סעודתייהו של ארוחת בוקר שווה, אבל כיוון שזה לא רלוונטי לשאלתך,
לענ"ד יש פוסקים שאומרים שגם שתיה נחשבת למנה
אפשר לקנות שוקו ולחמניה,(יעלה מקסימום 5 ש"ח) וכך זה יוצא גם 2 מנות וגם לא יקר במיוחד לביינישים וכו..
מקווה שהצלחתי להועיל איכשהו
פחית שתיה קלה וצלחת רוגלך או בורקסיםמושיקו
כשאנחנו היינו בחורים כל אחד נתן משלוח קטן/שניים לחבר טובק"ש
אצלנו בישיבה קטנהיהודי אמיתי!
היו מחלקים משהו כמו וופל וסוכריה על מקל בערך לחצי ישיבה..
זה היה רץ. כל אחד מביא שני דברים קטנים ובאמת מביא את זה למישהו. לפעמים זה היה נשאר אצלו ולפעמים היה ממשיך הלאה. כל אחד בישיבה בסופו של דבר קיבל איזה 3 4 משלוחי מנות חמודים לא כולל חברים טובים וחברותות שמשקיעות יותר..
מה רע במחלפי סעודתיהו?אניוהוא
לא ענין של רעdavid7031
וְאִם אֵין לוֹ, מַחֲלִיף עִם חֲבֵרוֹ, זֶה שׁוֹלֵחַ לָזֶה סְעוּדָתוֹ, וְזֶה שׁוֹלֵחַ לָזֶה סְעוּדָתוֹ, כְּדֵי לְקַיֵּם: וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ (שו"ע או"ח תרצה ד)
ברור שזה רק פתרון בשעת הדחק. ברוך ה' יש לי.
לא הבנתי את השאלהדעתן מתחיל
נותן משלוח מנות לחבר כמו יהודי פשוט.
למה שנעשה אחרת?
ודאי.david7031
השאלה היא מה (ממתקים, אוכל, אוכל לסעודה), למי (חבר, ר"מ, אברך), מתי (בבוקר, כשבאים לסעודה בצהרים/אחר צהרים?)
ואולי לא כתבתי בצורה ברורה, אבל כוונת השאלה היא איך מקיימים את המצווה כבחורי ישיבה, שהמעגל החברתי שלהם הוא בעיקר בחורי ישיבה אחרים. פחות מעניין אותי מה עושים בישיבות אחרות, אלא רעיונות למה אני אמור לעשות.
ועל זה אני עונהדעתן מתחיל
הבנתי את השאלה. לא הבנתי למה היא קיימת. במה אתה שונה מכל עובד ה' אחר שמקיים את המצווה?
אני לא שונה בהלכהdavid7031
אני כן שונה בפרקטיקה. בד"כ אנשים נשואים, נותנים משלוח מנות משפחתי למשפחות אחרות ביישוב/עיר, שכולל אוכל מסוג כזה או אחר.
אצל ביינישים, זה לא רלוונטי לתת אוכל מושקע כזה או אחר, כי אין לי מטבח להכין אוכל, ולחברים אין מה לעשות עם משלוחים מושקעים.
לכן אני צריך רעיונות למשלוח שמצד אחד הוא רציני (לא ופל וסוכריה), ומצד שני יהיה למקבל מה לעשות איתו.
לא מסכים איתךדעתן מתחיל
אנשים נשואים נותנים משלוח מנות משפחתי, אדם בודד נותן משלוח מנות לאדם בודד. אין הבדל.
אנשים נשואים בהחלט לא תמיד מכינים אוכל, הרבה פעמים קונים ממתקים. ובניגוד, ביינישים יכולים גם להכין (קיבלתי פעם מחבר משלוח ענק בין השאר עם ליקר שהכין בעצמו). זה כבר תלוי בדירה שלך וברמת ההשקעה שלך.
לחברים אין מה לעשות עם משלוחים מושקעים? שוב חולק. בנוסף, אף אחד לא ביקש משלוח מושקע.
לא חושב שיש עניין להתווכח למען האמת. רציתי רק להעיר שבייניש חי באותו עולם עם אותם מצוות ואותה השקעה והוצאה. ואם לימוד התורה שלו בא על חשבון מצוות אחרות ועבודת ה', לדעתי הוא לא חי נכון. ולכן, לדעתי, עשה את המצווה בצורה הטובה ביותר שאתה יכול (בדיוק כמו כל מצווה) ואל תסתכל בצלחות של אחרים. דעתי בלבד כמובן.
קצת השקעהami1113
אני משקיע קצת, מביא אולי משהו מהבית או קונה בכמה שקלים. לא שוקו ולחמניה, אלא קצת יותר (נגיד פחית ואיזה מאפה טוב/חבילת עוגיות). שניים-שלושה כאלה וזהו.
אבל כל אחד אצלנו עושה משהו אחר...
תן שתי מנות לחבר. מה הסיפור?.me.
בתור בחור הייתי מביא 2 משלוחי מנות בלבדמרדכיאחרונה
בס"ד
קונה כמה דברים קטנים אבל נחמדים ועוטף את זה במה שיש (לפעמים זה היה אפילו עמודי עיתון עם הכיתוב "לפעמים שווה לפתוח את העיתון").
אם יש משחק גמד וענק אז זה הכי פשוט. משלוח לענק ומשלוח לגמד, ונגמר הסיפור.
לימודי חינוך לישבות ההסדר מישהו שמע?צלולן
אני לומד בישיבת הסדר וברוב מאוד בעז"ה מסיים את השירות הצבאי ושמעתי שיש מסלול לימודי חינוך במיוחד לתלמידים.
מי שמכיר, אשמח מאוד לשמוע פרטים כמו איך זה עובד, מה זה דורש, תנאי קבלה, תוך כמה זמן מסיימים, שבועות מרוכזים (?) וכל שאר הדברים החשובים.
חשוב לי גם לדעת עד כמה מהשבוע שלי אני צריך להשקיע בלימודים. הבנתי שיש יום אחד בשבוע מרוכז (עד איזה שעה?) אבל במשך שאר השבוע מה זה עוד דורש ממני? (כמו עבודות, שיעורי בית, חזרה למבחן, מטלות וכו'.
מודה לעזרתכם!
לימודי "יורה יורה"דוד עוז
לא יודע אם יש דרך קצרה...הסטורי
ללמוד. אתה רוצה משהו בדרך קצרה?אניוהואאחרונה
לעשות רצונך אלוקי חפצי, עזרה בכמה קשיים בישיבהחפץ הלב
בס"ד
ברשותכם כמה שאלות.
א. איך בונים עמוד שידרה בלימוד.
2. איך עובדים על החשש שמה שאני אומר זה טעות ואומרים אותו בכל זאת.
ג. איך יוצרים שקיעות בתורה/ דבקות?
ד. מצב נתון: יש לי קשיים בלימוד שבסופו של דבר מפריעים לי בעבודת ה' הפשוטה, כמו תפילות ברכות וקיום מצוות בסיסיות. כלומר אני עושה הכול אבל רק עם שכל בלי הלב. מה הייתם עושים חוזרים הביתה בשביל עבודת ה' עם הלב או נשארים בישיבה? (לא באופן קבוע אלא רק עד שיפטרו הבעיות בערך חודש).
תודה רבה לכל העוניים
הצעות אפשריות:ארץ השוקולד
א. לקבוע חברותות עם אנשים. (ורצוי ששניכם תנסו ללמוד ולא לצאת להפסקות כל הזמן, ואם צריך הפסקה לקבוע לה זמן)
ב. ללמוד משהו שאוהבים, כמו הבנת הרב זצ"ל על האמירה אין אדם לומד אלא במקום שהוא חפץ.
ג. קובעים יעדים לימודיים, כגון הספק מסוים, אבל שיהיה ריאלי מצד אחד ודורש לימוד מצד שני.
2. מנסים לודא שזה לא טעות, ולומדים להאמין בעצמנו. (לא יודע אם זה קושי בלימוד, נשמע כמו קושי בביטחון עצמי ולזה אני לא יודע להציע פיתרון.)
3. רצוי לאט לאט, לדעתי זה לא חכם לשקוע ישר בתורה. אבל כדי להיכנס ללימוד, חשוב שתהיה מסגרת, יהיה לך לאן לשאוף (גם בלימוד בהספק וגם בהבנה וגם בזמן הלימוד) וגם אהבה ללימוד, ומחויבות אל הלימוד.
4. לא יודע מה בדיוק המצב ולכן לא רוצה להציע משהו מפורט.
בהצלחה רבה
מוזמן לאישי בשמחה
לגבי 1חפץ הלב
תודה רבה על כל ההצעות
הכוונה שלי היתה שהרבה פעמים אני מתקפל בפני אנשים כמעט לא מתווכח, זה גורם גם פחות לחשוב מה דעתי, ולכן עיקר הלימוד המשמעותי /לי הוא לבד
בכיף, דרשו חז"ל בגמרא פעמים רבותארץ השוקולד
ניתן ללמוד באמצעות ויכוח עם חברותות, אבל אפשר ללמוד גם מתוך רצון משותף ללמוד משהו ושניכם תקבלו, אולי כדאי לחשוב כיצד עושים זאת
כמדומני שורש הכל הוא אחד.אניוהוא
אני לא לגמרי מבין מה כוונתך ב'עמוד שדרה בלימוד'
האם אתה מתכוון למשהו יציב או למשהו שלא מתכופך מפני שאלות... או משהו אחר.
אבל כשאדם מרגיש קשר למשהו - קשר נפשי - הוא ילחם עליו, יגן עליו בחרוף נפש.
ממילא גם הפחד לטעות הוא לא קיים - כי מה זה משנה אם טעיתי ?
האשכנזים מברכים 'לעסוק בדברי תורה
המהר'ל מסביר שהכוונה - גם אם טעית יש שכר.
אם אתה אוהב מישהו ואתה נוסע איתו עד מקום מסויים - וטעיתם בדרך - אין מה להצטער. ככה נסעת עם מי שאתה אוהב יותר זמן...
מה שאתה אוהב את שקוע בו ואתה דבק בו.
וממילא גם הלב נכנס לקיום המצוות והמסביב.
לנסוע הביתה לתקופה - זה לא יפתור את הבעיה. בד'כ זה רק מעצים אותה.
ואח'כ לחזור ללמוד קשה שבעתיים.
אז איך מגיעים לאהבת תורה?
לומדים. לומדים ועוד לומדים.
מה לומדים?
מה שנהנים ממנו ובמקום שנהנים בו.
עמוד שידרהחפץ הלב
הכוונה היא שאתה לא מקבל ישר כל דבר אלא בודק ובוחן ורק מה שנראה לך אתה מקבל
ומי אמר שזה טוב?אניוהואאחרונה
מעבר בין ישיבותעוזר ישראל
מישהו פה יודע איך צריך להתבצע המעבר בין ישיבות? כלומר, יש טפסים מהצבא וכו'? אני מדבר על ישיבות גבוהות. תודה!
בד"כ הישיבות הן אלו שעושות את העבודה ואתה לא צריך לעשות כלוםמרדכיאחרונה
בהצלחה במקום החדש!
חזרות. חזרות.נקדימון
אז איך אתם עושים חזרות על כל מה שאתם לומדים?
איך נראה לו"ז החזרות היומי שלכם? והשבועי? והחודשי? וכו..
איזו שיטה לחזרות אתם ממליצים?
אחוי'החסיד חסיד
דבר ראשון תקרא את החומר בריפרוף!
דבר שני תקרא אותו תוך כדי שאתה מוודא שאתה מבין!
ואז לומד לעיון!!🙃🙃
בהצלחה בישיבה!
חס וחלילה רפרוףMakeItHappen
זה משתנה מאדם לאדם, רמת הקליטה שלו והבנת הדברים.
קודם בלימוד הראשוני, לנסות להבין בהבנה כמה שניתן, ואז לקרוא שוב ושוב.
וכל פעם שתחזור, תלמד כאילו אתה לומד פעם ראשונה.
יש הרבה עצות, וזה משתנה.
יש ספר בשם כרם יהושע שעוסק בזה
..בתוך בני ישראלאחרונה
למה יש ירידה רוחנית בצבא?הפסיכולוג
יש רבים שזה לא קורה להם, אבל יכולים להיות כמה סיבות:ארץ השוקולדאחרונה
2. משמעת עצמית ומוכנות להיות יוצאי דופן.
3. פעם ראשונה שבן אדם לא כפוף למסגרת הדתית, הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.
4. מכיר חברים שהם אנשים טובים ולא דתיים, אז מגלה שלא רק העולם הדתי הוא ערכי.
5. יש אנשים שקשה להם לקבל סתירה בין ערכים ולהבין שלפעמים דוחים שבת או תפילה בשביל משהו חשוב אחר, אז קשה להיזכר שבמצבים מסוימים צריך לדחות ערך אבל אם אין סיבה טובה לא נדחה את הערך.
אבל חשוב לזכור שלפעמים זה רק עניין של נוחות ותקופה, אבל הוא יחזור לעצמו.
רק חשוב לזכור שיש רבים ששומרים על המסגרת הדתית, אז זה אפשרי, רק מאתגר יותר.
מתי בין הזמנים הקרוב? תאריך. בעזרת השםמעדיף לא לספר.
בעיקרון א' ניסןברגוע
השנה א' יוצא בשבת, כך שרוב הישיבות יסיימו ביום חמישי או שישי.
יש ישיבות שממשיכות קצת אחרי.
תודה רבה אחימעדיף לא לספר.אחרונה
שאלונים ליועצי חינוךADINAF
שלום,
שמי עדינה ואני סטודנטית לעבודה סוציאלית במכללת אשקלון.
מטעם התואר שלי אני עושה עבודת מחקר על "עמדות של יועצי חינוך כלפי הקהילה הלהטב"ית."
מטרת המחקר הוא להבין מה הם עמדותיהם/ן של יועצי חינוך ואיך זה משפיע על הטיפול בתלמידים המשתייכים לקהילה זו.
מצ"ב שאלון למילוי אינטרנטי (לוקח פחות מ-3 דקות למלא), והינו אנונימי לגמרי!
תודה מראש,
עדינה
מצ"ב השאלון
שאלון עמדות של יועצי חינוך בבתי ספר כלפי הקהילה הלהטבי"ת
אשמח להמלצה ל2 ספריםבתו של
2. לימוד שכלי יותר. די פתוחה להצעות.. אבל אולי על ארץ ישראל. עם ישראל. משהו עם התעסקות בדברים גדולים.. אשמח שיהיה פחות קטעים קצרים או משפטים, ויותר ספר עם פרקים או משהו דומה..
תודה לכם!

המלצה ל2ארץ השוקולד
בהוצאת מוסד הרב קוק ובעריכת יהודה עציון
"שלום שלום ואין שלום"חסיד חסיד
זה השם של הספר!
הוא מדבר על השלום של ארץ ישראל! זה מעניין טילים!
המלצה ל2יהודיה קטנה
אפשרי גם מאמר הדור או כוזרי של הרב שרקי
המלצה ל1יהודיה קטנה
...רגע שלםאחרונה
1- "נשמה" של הרב שטיינזלץ- מומלץ ביותר.
2- שיחות הרצי"ה.(על פ"ש, מידות, אי"י)
ואם כבר רצית ספר שעוסק בא"י, עמ"י וכד' יש את הספר "איילת השחר"
של הרב יעקב פילבר- ממש עוסק בהרחבה בכל הנושאים האלו.
כוזרי בפירוש של הרב אבינר,
פירושי מסל"ש למניהם.