בס"ד
מצורפת פעולה על שיתוף פעולה!
בהצלחה רבה !בצלב"א ול"מ....
כחול אשר על שפת הים-הכוח שביחד!
הפעולה ארוכה אפשר לחלק אותה לשתים אם אתן רוצות.
מהלך הפעולה:
J נחלק את החניכות 2 קבוצות. כל קבוצה מקבלת 3 נושאים אותם היא צריכה לפרסם :
1. מכונית 2. כלב 3. אדם
לאחר הצגת הפרסומות נשאל אותם:
- לאיזה נקודות הם התייחסו בפרסום כל נושא?
נראה כי בפרסום המכונית התייחסנו רק לצדדים החיצוניים (מסתבר שזה מה יש) בפרסום הכלב התייחסנו גם לצדדים חיצוניים אך אולי גם נכנסנו קצת יותר פנימה לתכונות (נאמנות, חביבות וכו')
ובפרסים אדם – האם נגענו במשהו יותר פנימי או נגענו ב- 2 הרבדים כמו אצל הכלב? א"כ מה מייחד את האדם?
אנו מרגישים שבאדם יש משהו יותר גדול, יותר פנימי! כמו כן נגיע איתם למסקנה שזה לא משנה איזה אדם נפרסם קטן גדול בריא חולה נכה או משוגע – תמיד הוא מיוחד!
J (את המשחק הראשון אנחנו עשינו עם חומרים אתן יכולות גם שתם כך לכתוב על פתקים ולפזר או להביא כמתכון ).
שמים על הרצפה:
1. בקבוק שמן 2. קופסאת גבינה /שקית חלב 3.כפית 4.שקית סוכר 5 מלחיה (עם מלח) 6. קופסת גפרורים (שימו ב שהיא ריקה וגרוד את הצדדים אחרת זה מוקצה)
תנו להן 5 דקות לחשוב איזה מתכון אפשר לעשות מזה (קשקשו להן איזה סיפור על תקציב מוגבל שזה מה שנכנס בתקציב....)
אחרי שהן אומרות רעיונות תגידו אתן את הרעיון שלכן – זו חוה!!!!
כן חוה השכנה שלי! בהתחלה הן לא יבינו מה אתן רוצות ואז תסבירו להן (אם אתן יכולות תביאו חשבונית מכולת אם בערך 5 שקלים- התקציב מוגבל....) אדם מורכב משומנים חלבונים וכו' (אם אתן לא יודעות אני אפרט לכן בשבת1 )בכל מקרה הן מן הסתם יריבו איתכן רבות על כך אבל תמיד יש מה לענות להן.
בכל מקרה תשאלו אותן אם כ"כ מפריע לכן שאנו אומרות שזו ילדה מה שונה בינה לביננו? תסבירו שזה הנשמה שיש לכל אחת והיחודיות שה' חנן אותנו בה. (אתן יכולות לתת דוג' שלמרות שיש כמה מדענים בעולם שיודעים בדיוק ממה ואיך נוצר הגוף לא מסוגלים בשום פנים לבנות אדם כמונו).
אם כך ה' ברא כל אחת מאיתנו אם נשמה- סיכום קצר .
J מחלקים שוב לקב' כל קבוצה מקבלת ירק (תמונה שלו או אותו) וצריכה לחשוב על יתרונות שלו.
כשהן מסיימות שמים במרכז את כל הירקות ושואלים מה זה? – התשובה סלט!
מפתחים דיון האם צריך את כל הירקות לסלט ? יש משהו שאפשר לוותר עלוי (כל אחת לא תרצה לותר על מה שהיא אוהבת...) האם זה היה סלט טעים אם כל הירקות היו הופכים למלפפון לדוג'.
כל אחת שונה- זה היתרון שלנו כי יש מה ללמוד ולגור את הפערים . –סיכום קצר.
מסכמים כל אחת מאיתנו היא משהו מיוחד לא משנה מי היא ומאיפה היא באה.......................... אבל אם כל אחת תשאר מיוחדת בפני עצמה וחברותיה לא יצא כלום לשבט! השבט יכול להיות סלט מלא בהמון יחידות ומיוחדות וצריך לנצל זאת ולא לצאת נגד זה (סלט- מללפונים) .
אפשר כסיכום לתת להן את הקטע הבא כצו'פר או סתם לקרוא אותו-
"כי ברך אברכך והרבה ארבה את זרעך
ככוכבי השמים וכחול אשר על שפת הים"
(בראשית כב' /יז' )
רה"י זצ"ל היה מסביר שבני ישראל נמשלו גם לחול וגם לכוכבים.
כמו הכוכבים- כל כוכב יחיד ומיוחד ועומד בפני עצמו וזורח באור משלו.
כך לכל אחד ואחד מישראל יש תכונות משלו וכוחות המייחדים אותו.
תפקידו הוא לפתח את האורשלו ולהאיר לסביבתו.
אבל ישראל נמשלו גם לחול אשר כוחו באחדותו.
כל גרגר חול בפני עצמו חסר משמעות
רק כשכולם מתחברים יחד ומתעלמים מהשוני של השני ,
רק אז יכולים לעמוד אפילו בפני גלי הים!