אני חייבת עצות![]()
איך להיכנס לאולפנה חדשה באמצע השנה בצורה הכי טובה שיש?
אני בכיתה ט' עד עכשיו הייתי בחרדי(כי זה היה הכי קרוב לבית)
ניסיתי להמשיך אבל לא הלך
ועכשיו אני עוברת לאולפנה ממש בתחילת השנה ואני חייבת עצות
אני חייבת עצות![]()
איך להיכנס לאולפנה חדשה באמצע השנה בצורה הכי טובה שיש?
אני בכיתה ט' עד עכשיו הייתי בחרדי(כי זה היה הכי קרוב לבית)
ניסיתי להמשיך אבל לא הלך
ועכשיו אני עוברת לאולפנה ממש בתחילת השנה ואני חייבת עצות
ופושט תהיה את!!!
תהיה טבעית!!!
אייסקפה
לראות בטובנראלי שכן
לראות בטובניסיתי עם מגבונים, אבל זה לא עבד, ומפחיד אותי שמים יהרסו את זה יותר.. תודה בכלזאת
זה שחור כזה, מדריכות של אנשים🙈
(ובדקתי עכשיו, וזה לא ממש כמו בתמונה, שלי יותר מחוספס? לא יודעת להגדיר.. קיצר, זה לא חלק כמו שבתמונה)
הזה שמתעלם (במופגן) ממך,
הזה שלא מתייחס אלייך,
הזה שלא מגניב מבט אלייך בכלל,
שלא שם עלייך,
הזה שלא "מכבד" אותך,
שמתרחק ממך,
שלא מסתכל עלייך,
שלא שם לב לחולצה החדשה שלך,
שלא סופר אותך,
שלא שולח לך מבט מחייך,
שלא דורש בשלומך,
שלא מביט לך בעיניים,
שלא נוגע בך, שומר ממך נגיעה,
הזה שלא שואל מה נשמע, מה עובר עלייך,
הזה שלא מדבר בשבחך.
הזה שלא מחמיא על העגיל היפה, או על החצאית מתמנון,
הזה שנמנע מכל מפגש איתך בכל הזדמנות,
הזה ששם בטרמפ תיק בינו לביניך,
הזה שמקפיד שלא תהיו לבד.
כביכול נראה שהוא סולד ממך,
לא אוהב אותך,
מתרחק ממך,
שונא אותך,
לא שם עלייך,
מתעלם ממך,
לא רוצה אותך,
לא מעריך אותך.
כי הוא מתעלם,
כי הוא לא מִסתכל,
כי הוא מסיר מבט,
וזה לעיתים מתסכל,
כי הוא לא אומר שלום,
מפני הצניעות,
הוא דוס אש,
לא מחובר למציאות
העדכנית העכשווית,
המערבית הנאורה,
שנותנת את הכבוד,
לגוף האשה.
אך זה לא נכון,
אותו אחד דווקא מאוד רוצה,
היה מת לדבר איתך,
בכל הזדמנות שהיה מוצא,
ולמרות שזה לא נראה,
ולמרות שזה לא משתקף,
הוא בן אדם של שלום,
לכל אדם מאיר פנים ושלום דורש,
הוא אמנם דוס אש,
אך הוא גם בן אדם,
שיש לו משיכה,
יש לו גם,
הוא היה רוצה להגניב מבט,
היה רוצה לך להחמיא,
היה רוצה איתך לדבר,
היה רוצה לדרוש בשלומך.
אך הוא איננו יכול,
הוא נמנע מכך,
נכון, זה בכוונה,
אך יש סיבה טובה לכך.
ההלכה אומרת משהו,
לה הוא מקשיב,
וזה לא סתם כך,
כי ביננו, זה לא תשובה משיב.
כי לדבר כ"כ קשה לעשות,
למשיכה כ"כ חזקה,
אם האדם להלכה זו לא יתחבר,
זה לא ישאר דקה,
צריך להבין את הסיפור מאחורי,
את הסיבה לאלו ההרחקות,
את הסיבה שחז"ל קבעו את זה,
ויצרו מערכות.
כי בימינו בסביבה מערבית,
שמושפעת משם באופן ישיר,
בגלל כל הגלובליזציה והווטאסאפ,
בגלל המרשתת והרשתות החברתיות,
קשה להילחם בזו המלחמה,
קשה להסתובב ברחוב ולשוטט,
קשה לחפש איזה שיר או שיעור,
בלי לראות איזה משהו שקופץ,
בלי להישמר,
אי אפשר ללכת ברחוב,
כמו שאמרו חז"ל: "אין דרך בני אדם להתבונן בדרכים"
היום צריך להיות דרוך,
להיות מוכן לכל תרחיש.
אך מה שהולך ברחובות,
במרשתת הכובלת,
זה לא כבוד האשה,
אלא ביזוי בת ישראל המחוללת.
ממש כמו שאחוורוש עשה,
או אנטיוכוס ושאר הרשעים,
חיללו את כבוד האשה,
ביזו אותה ועשו אותו קרעים.
אך כמו שיהודית עשתה,
הרימה ראש ושינתה את המצב,
פשוט הרגה את הצר,
ונגמר הסיפור, חסל.
אך פה זה לא כ"כ פשוט,
פה זה דורש הרבה יותר,
כי פה האויב,
הוא משהו אחר.
גל שלם שמגיע,
זרם שוטף בחוזקה,
תרבות שלימה שמשפיעה,
ואין בך כוח לבדך.
היא שוצפת וגועשת,
מציפה את כל העולם,
ממש כמו המבול,
חטאים מלאים שם.
וגם כשאתה חושב שאתה לא נגוע,
אתה חושב שהצלחת לברוח,
איך אומרים בסרטים...?
אתה תמיד יכול לברוח,
אך לנצח אתה לא יכול להסתתר..
הזרם שוטף ומגיע,
לכל פינה ולכל מסתור,
וגם אם תעמוד על החוף על איזו אבן,
אתה תשקע בתוך החול.
כי החול חול טובעני,
שואב כל אחד שרק נוגע,
קשה ממנו לברוח,
ואתה מרגיש שאתה רק שוקע ושוקע.
אך אפשר לנצח את זה,
אפשר משם לצאת,
אם נקשיב לחז"ל ולתורה,
יש להם גם משהו לתת.
אחרי חטא אדם הראשון,
החיצוניות הפכה מסנוורת,
הפרי נוצץ ומפתה,
אך המציאות היא אחרת.
האדם יראה לעיניים,
כך ה' אמר,
ומדובר עוד על שמואל,
נביא ה' כך פעל.
אחד ששקול כנגד משה ואהרון,
קדוש וטהור,
שישן בבית המקדש,
היה קשור אל המקור.
כשהחיצוניות מגולה,
היא מסנוורת למדי,
הפנימיות היא המעולה,
מחזה ה', מראה ש-ד-י.
אך זה צריך להיות אמיתי,
צריך להתגלות נכון,
כי כל הריאליטי,
זה ההיפך ממציאות ה'.
זה מעוור עיני חכמים,
וצדיקים וטהורים יכשלו בזה,
זה מקובל בכל העמים,
ואנחנו רק שואלים: "איך זה?"
אז צריך לדעת,
לשים על ליבנו בכל עת,
לא לאכול מעץ הדעת,
כי זה רק ממותת.
והזה שלא הסתכל,
שהתעלם ממך במופגן,
הוא גיבור גדול ועצום,
לא פשוט להיות מוגן.
איזהו גיבור הכובש את יצרו...!
כך אמרו חז"ל באבות,
ולא כמו שאריסטו אמר,
יותר טוב החסיד המעולה.
כי מי שאומר: "לא אכפת לי"
ואומר שאותו זה לא מושך,
יש שתי אפשרויות:
או שהוא עובד על עצמו,
או שהוא צריך בבית חולים להלך.
מי שאומר: אפשי ואפשי,
אך מה לעשות שכך קוני גזר עליי,
הוא מעולה מן אותו החסיד,
שלא אכפת לו בכלל.
מי שרוצה ממש,
היה מת להתנהג "בחופשיות",
אך אומר "לא!",
ה' ציווה אותי אחרת,
התורה היא החירות האמיתית,
היא לראשנו עטרת.
כך זו הדרך הנכונה,
זו הדרך האמיתית,
יסד ארץ על מכונה,
כך אומר בברית.
ושלא נעשה עבודה זרה,
נהפוך את החומר למשהו עיקרי,
כי זה ח"ו יכול להביא לצרה,
ולעיוות ועיקום מוסרי.
כי במגדל בבל כתוב:
והחימר היה להם לחומר,
לא ראו בעיניים,
המטרה מקדשת את האמצעים,
גם אם איזה מישהו ימות בינתיים.
יודע את קונו ומורד בו,
זה לאן שהגיע נמרוד,
אך הכל התחיל מאדם הראשון,
שלא אמר: "לא!", בצורה יפה מאוד.
ואחרי זה כפר בטובה,
אמר האשה אשר נתת עמדי,
ובכך ניפץ את האהבה,
מלבוש שני עם עדי.
היה צריך להגיד "לא!"
לסרב לפרי הארור,
ובכך היה משיב עולם ומלואו,
אם היה מסרב באופן ברור.
וכך היה שומר על כבוד האשה,
בכך שלא היה מסכים,
ובגלל זה גם היא נענשה,
בגלל אותם המעשים.
וגם אחרי זה האשים את האשה,
לא לקח על עצמו אחריות,
היא הייתה קשה,
לא סרה למרות.
אך האמת שהוא הקשיב לה,
זרם ואכל מן הפרי,
את תאוותו על הדרך גם מילא,
תאווה הוא לעיניים, פרי טרי.
את התאווה למרוד בו יתברך,
לעשות כנגד רצונו,
למרות שזה לא מן ההכרח,
למרוד ביוצרו, בקונו.
אז צריך להיזהר מהנחש,
הוא ערום מכל חית השדה,
כך אני רוצה,כך אני חש,
ואתה ישר מודה.
אתה תשופנו עקב,
כך נאמר בתורה,
מסר חזק ונוקב,
מגובש עם צורה.
זה לא רצונך האמיתי,
זה לא אתה באמת,
וגם אם אתה קצת איטי,
בסוף הנחש יגמור מת.
כי יש לך רצון חזק,
יש לך כוח אדיר,
וידיך הוא לא אזק,
אתה אותו מדיר.
יש לך נוגדנים,
לארסו המטפטף,
כי אתה חזק עשרת מונים,
מגן רוחני אותך עוטף.
אז תשאב כוחות ותתגבר,
תהיה גבר,
כי פה הגבול עובר,
בין כלי לשבר.
הוא מנסה אותך לשטוף,
המים מגיעים כבר לצוואר,
אך אתה מוציא תוף,
עשוי מזהב, אוצר.
ונושף לתוך הכלי,
מתחיל לרקוד ולשמוח,
פשוט משהו פלאי,
יותר א-לוקי ממוח.
אתה שם את המשקפת הא-לוקית,
מהדק את הרצועות,
צולל לתוך המים,
מקווה מה' לישועות.
ה' בוקע את הים לשניים,
קפאו כמו נד נוזלים,
הנה מה טוב ומה נעים,
שנים עשר שבטים עולים.
ה' עשה לך זאת,
נתן לך סייעתא דשמיא,
כי אתה, בלי מחשבות,
קפצת למים ראשון.
עשית רצונו יתברך,
עשית את ההשתדלות,
ולכבוד ה' כי פארך,
גילית פתח מילוט.
פתחת לקב"ה כפתחו של מחט,
התעלית מעל יצר הרע,
ה' פתח לך פתחו של עולם,
לקדושה, לשמחה ולטהרה.
שנזכה לעבוד את השם באמת,
לקפוץ למים ראשונים,
ללכת נגד הזרם הממותת,
ולא להיקרות "נאורים".
אך אם זו האמת,
וזו הדרך האמיתית והנכונה,
העשויה ללא חת וללא קמט,
העשויה להתגלות בבית מקדש שוכן מעונה.
אז כדאי בה ללכת,
את שביליה וסעיפיה לכבוש,
כי יקרה היא מכל זהב, פנינים או מתכת,
ובה נלך ולעולם לא נבוש.
קצת ארוך אבל לפי דעתי חשוב מאוד...
סומך עליכן שתעשו תיוגים למי שחשוב...
© כל הזכויות שמורות
זה טוב שיש אנשים בדיליי כי אז זה מקפיץ את ההודעה וגורם לאנשים שלא קראו אז לקרוא עכשיו, הקטע רלוונטי עכשיו כמו שהיה רלוונטי אז ב"ה, לא עבר דור מאז...
תודה, ב"ה שזיכנו...
!!
ל"ע, צריך לכוון חזק שיחזרו בתשובה בעז"ה בקרוב...
לעשות רצונו יתברך זה הכי חשוב וזה מה שצריך להנחות את האדם כל חייו, תורת חיים, ולא שיש את החיים ויש גם עבודת השם, כל רגע ורגע אנחנו מחוייבים לעשות רצונו יתברך, ואנשים שוכחים את זה שלא עושים רק מה שרוצים, או מה שבא לנו ח"ו, אלא מה שהקב"ה רוצה, עושים את רצונו יתברך, לא באנו לעולם בשביל ליהנות, העולם הזה הוא לא קייטנה...
אשרינו...
!!
טוב, מחילה על הפירוט פה בהודעה, אבל בהחלט חשוב, שנזכה...
!
אז חברה שלי הולכת שנה הבאה לתיכון שהגישה שלו די רפורמית (מאוד מתירני, פמיניסטי מאוד) ואני דתייה ואני מפחדת שזה ישפיע עליי, למרות שאני לא בטוחה.... מה אתן הייתן עושות במצב כזה? מנתקות קשר? או שלא?
מציבה גבולות לשתינו..
אם את רואה שא מושפעת ממנה, תנתקי..
ואולי גם את יכולה להשפיע עלייה לטובה..
עם הזמן הוא כבר ינתק לבד
אהלןןןן![]()
תמיד זה טוב להיות במצב כזה שאת מקבלת מאחרים את כל הטוב שיש להם לתת לך..
למשל אם איש החמיא לך, קחי את זה אלייך.. אם נתנו לך ביקורת בונה- קחי אלייך. שמעת דבר תורה יפה מאיזשהו צדיק? רחי אלייך. (גם אם הוא לא בדרך שלך) פשוט לקבל מה שאפשר מכל אחד..
אבל דברים רעים- להשתדל לא לקבל, כי הם משפיעים..
להיות מושפעים לרעה זה לא טוב בכלל
אז איך לא תושפעי לרעה?!
תמיד תמיד כדאי להיות גם בעמדה של משפיע..
זה גם סוד ההצלחה העיקרי של גרעינים תורניים לדעתי, כשעסוקים בלהשפיע טוב, הרבה פחות מושפעים מהרע..!
ושימי לב שאת לא צכה להיות הרבנית שלה,
אלא זה עמדה בנפש בכללי...
גם על שאר האנשים סביבך,
תמיד להשתדל להשפיע דיבורים טובים, להשפיע חיוכים ושמחה, להשפיע דעת תורה, להשפיע רוגע...
ועכשיו, השאלה מה זה מרגישה מושפעת..?
את מרגישה שזה יגרום לך למחשבות כל שהם? כי זה לא בהכרח השפעה רעה שצריך לברוח ממנה..
למשל ה' יתברך בוחר לשלוח לעולם נשמות אפילו שהם משתפשפות ומתלכלכות בעולם מכורח המציאות..
שימי לב תמיד רק שהאמת ברורה לך ושאת הולכת לפיה.. אם את מפחדת להתבלבל, אז אל תכחישי את הפחד!! תחזקי את האמת בתוכך, תעשי בירורים, תשאלי אולי חברות גדולות אם ישלך, או פתחי ספרים, או תשאלי הורים ומורות את השאלות שלך.. ואז לא ככ תושפעי מהחברה וגם תוכלי אפילו להתדיין איתה ולחזק אותה או אפילו להעלות בה הרהורי תשובה שזה גם דבר עצום..
ואחותי, גם אם לא תעשי מה שכתבתי אז לפחות, בבקשה בבקשה אל תפגעי בה סבבה?
אני לא בעד ש'כל אחד והאמת שלו'.. וזה הכי טוב שתחשבי שהיא טועה! אבל רק לא לפגוע בה..
*אגבב
לי אישית יש חברה שהולכת לאיזה מדרשה משונה כזאתי גם ואנלא חושבת על לנתק איתה קשר.. להיפך, אולי לחזק אותו איתה.. וגם פעם היה לי חברה שקראה בתורה בבת מצווה שלה ואינבעיה, לא באתי לקריאה (וגם זה בלי לפגוע.. אמנם לא עשיתי איתה דיון כי גיל 12 וזה..
אבל בכז) אבל זה לא גרם לי לנתק איתה קשר.. ואולי זה גרם לי למחשבות וזה, אבל האמת שלי לא השתנתה בגללה וגם לא המעשים שלי, כי האמת ברורה לי
יאווווו חח מחילה על האורך.. פשוט היה לי בא לענות רציני.. אשרייך על השאלה היא מזה חשובה!!
בהצלחה לך בהכל ומוזמנת תמיד להתייעץ
תקשיבי פליז, זה ממש, אבל ממש, לא שאלה לנערות בתיכון.
תתייעצי עם רב. זה דיני נפשות!
"דיני נפשות" זה כמובן ביטוי.
הנקודה היא שמצד אחד יש חשש עצום על הרוחניות שלך עצמך. (ולא, לא כדאי לשחק אותה גיבורה.. "רבים חללים הפילה")
ומצד שני - אולי את תהיי הקשר האחרון שלה לעולם התורני האמיתי. ויהיה עצוב לנתק את בדל החוט הזה.
מפני חומרת ההכרעה, והסיכונים שיש בה לנפשותיכן, חשוב להתייעץ על זה עם סמכות, ולא עם בנות בגילך שתאמרנה את הגיגי ליבן.
זה באמת תלוי בכל כך הרבה פרטים דקים ועדינים של המציאות.
אין באמת תחליף ללשבת עם רב ולשטוח בפניו את הכל.
בהצלחה!
אולי גם על זה תדברי עם הרב..
ולעקור את התורה זה כן "ממש נורא". ואין מה ללמוד על "עוד דעות" כשהן דעות המורדות במלכות שמים.
השאלה היא לא מה "את חושבת" אלא מה ההלכה אומרת.
אני יודע שלהיות רפורמית זה לא רעיון טוב. אין מקום להתפלסף.
ועליה לתורה והנחת תפילין כן סותרות את ההלכה. (וכן, אני מכיר את הסוגיה, אין צורך להוכיח לי מהמשניות המפורסמות. ההלכה מלאה בקריטריונים והם לא עומדים בה)
חילונים טובים לאין ערוך מרפורמים.
אם כי, אכן, גם כאן זו שאלה חמורה שאי אפשר לפסוק עליה בהינף יד.
בגלל שהוא עם כיפה גדולה אנחנו אמורים לחשוב שהוא טוב? וואט?
המסורת היהודית היא קודם כל התורה יהודית.
חלאס עם השטות של אהבת חינם. זה כבר מזמן הפך להיות סיסמא נבערת וריקה מתוכן
גם מירב מיכאלי צנועה יותר, וגם כל האסירות בכלא הנשים. אז מה?
חילוני לא מסלף, לא מנסה להציג תחליף ליהדות.
הוא אולי לא מקיים, ואולי אל יודע, אבל הוא לא מסלף את היהדות.
הרפורמים מתיימרים להיות מייצגי היהדות, בעוד שהם הופכים את שלייתה על פניה.
אם כי יש מקום לדון שכיוון שהם כופרים בחלק מי"ג עיקרים, אין להם חלק לעולם הבא וממילא לא יוכלו לקבל שכר.
לשון הרמב"ם:
דרך ברייתו של אדם, להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר רעיו וחבריו, ונוהג כמנהג אנשי מדינתו. לפיכך, צריך אדם להתחבר אל צדיקים ולישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמד ממעשיהם; ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר: הוֹלֵךְ אֶת חֲכָמִים יֶחְכָּם; ואומר: אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב.
וכן אם היה במדינה שמנהגותיה רָעים ואין אנשיה הולכים בדרך ישרה, ילך למקום שאנשיה צדיקים ונוהגים בדרך טובים. ואם היו כל המדינות שהוא יודען ושומע שמועתן נוהגים בדרך לא טובה, או שאינו יכול ללכת למדינה שמנהגותיה טובים – יֵשב לבדו יחידי. ואם היו רעים וחטאים שאין מניחין אותו לישב במדינה אלא אם כן נתערב עמהן ונוהג כמנהגם הרע – יצא למערות ולחוָחים ולמדבריות, ואל ינהוג עצמו בדרך חטאים.
ושוב אני אבקש ממך - תפעלי בתיאום עם רב. זה כבד מידי לכתפיים שלך (וגם שלי..)
מדברת על דברים אחרים ואם זה גורם לך ללא טוב אז מנתקת מאוד בעצב
לפי ההלכה יכול להיות שכן תבדקי אתזה
אבל זה לא הכי צנועה כי זה מושך...
זה תלוי איזה חצאית את יוכלה ללבוש את זה ותראי ממש דוסית וגם להפך...
וכשאני רואה בנות אז הם לא כאלה דוסיות מי ששמות את זה
את זה וזה ממש יפה!!
תלוי איך כמובן
וגם לרוב החצאית יוצאת מעל הברך כי הן חושבות שהג'ינס מספיק מכסה.
וגם מבחינת מראה אני לא חושבת שזה יפה וגם זאת אמירה כזאת- "לובשים לבוש חילוני ורק עושים לו התאמות מינימליות."
זה לא ילבש..
אבל אם הולכים אצלך ככה איפה שאת גרה, אז מותר..
{פעם שאלתי רב.. תישאלי את הרב שלך.. עדיףף
אבל אני לא קונה כדי שלא יהיה לי יצר הרע...
אני הלכתי ומדדתי שורטים לים- וזה היה יפה והיה לי רצון ענק פשוט להיות חילוניה ולהתלבש ככה ביום יום.
ואמרתי טוב אני אקנה את זה רק לים וזה.
ןפשוט קלטתי שזה רק סודק לי את הרצונות האמיתיים שלי, וזה פותח לי פתח למקומות שאני לא רוצה.
בקיצוש ממש ממש התלבטתי ובסוף לא קניתי.
אני חושבת שככה זה עם הגינס(לפחות לי) לנסות ללבוש משהו שהוא לא הדרך שלי, ולנסות להפוך אותו לדרך שלי.
ולדעת שזה לא באמת ככה ואני מתה להוריד את החצאית- אם הרצון שלך זה להיות דוסית זה לא טוב.
זה מה שאני חושבת... לא בטוח שנכון לגבייך- ויכול להיות שאם את תלבשי גינס מתחת חצאית הכל יהיה טוב ויפה ולא יקרה כלום...
אמרתי שזה לא נכון על כל אחת.
אבל גם כשאת לובשת ככה בים- את לא מרגישה צביטה כזאת?
חוצמזה שפתאום אני גיליתי על עצמי שזה פתאום עשה אותי כל כך חשופה.
אני לא מתלבשת ליד חברות שלי.
ופתאום כשמדדתי שורט יצא להן לראות אותי רק עם גוזיה.
פתאום קלטתי עד כמה זה חושפני.

בכל מקרה בסכין ובשעווה
חברה שחי אמר5ה שלי שהיא עושה עוד מלפני הבתמצווה
כאילו לפחות בבית או עם חברות או בים, כדי להרגיש שאני לא מפספסת את זה...
חדשה פה... אשמח לתת עצות בנוגע לסטייל.
מוזמנות לשאול...
אהלן! ברוכה הבאה.
זה לא בגד, אבל ממש מתאים כתוספת.
סטייליסטיתעם ירוק זית יתאימו בוודאי שחור, לבן ג'ינס לגווניהם (שחור, כחול, תכלת).
יש עוד צבעים שיכולים להתאים, למי שרוצה להתלבש צבעוני וחי ומחפשת שילובים מענינים.
ורוד עתיק, כתום אפרסק, מוקה, בורדו - יכולים להתאים.
כמובן בשילוב עדין, כמו באקססוריז כמו שרשרת ועגילים או קרדיגן מוסיף. הנועזות יכולות ללכת רחוק עם פריט לבוש צבעוני.
ועוד נקודה - הדפסים.
הרבה פעמים כשיש צבע נוכח מאד כמו ירוק זית אנחנו נוהוגת לשים חצאית שחורה וזהו.
אבל יש פיתרון של בגדים עם הדפסים שיוצרים מראה שיקי.
אם יש לך חולצה ירוק זית חלקה נסי לשים אותה עם חצאית שחור לבן מקושקשת. ככה גם הלבוש לא יהיה משעמם וגם הצבעים מתאימים.
בהצלחה!!
יש לי חצאית מקסי חלקה ירוק זית... אז מפשת מה ללבוש ולגוון..
וואי חולצת משבצות שחור לבן ביחד יהיה מהמם...
ב"שצבעים שמתאימים לאדום, חוצמשחור?
אקדים ואומר, אין בזה כללים וחוקים אלא כל אחת לפי איך שהלב שלה רוצה.
צבעי ג'ינס אכן יתאימו וגם שחור אפור ולבן.
כמו כן מומלץ לנסות להכניס פריט לבוש אפילו קטן, ששובר את האחידות עם צבע ניגודי כמו כחול, או כל צבע שתבחרי.
והעיקר העיקר - ללכת לפי התחושה האישית שלך ומה שעושה לך שמח בעין כשאת עומדת מול המראה.
בהצלחה
קודם כל שאלתי אתזה מתישהו בפורום- מה עושים עם סריגים עם צבע נוכח כמו סגול חציל חמרה וכאלה? עם מה משלבים אותם?
ואיך ללבוש כיף ומגוון עם מה שנמצא לי בארון?
אני כל פעם מתארגנת לאולפנה ולא יודעת מה ללבוש
אשמח לתשובה על השאלה השנייה
אבל כן יש שתיים שלוש אולפנות שהרבה מהחברות שלי נמצאות בהן...
ועוד אחת שהרבה מגיעות לשבת אולפנה אבל סתם בשביל הכיף... אבל אין אחת שממש כולן בודקות בה...
2 פשוט נחשבות ממש ואחת פשוט קרובה לבית
ועוד אחת שאני לא אגיד כי היא תחשוף אותי
בגדול יש 3 אולפנות...
לאחרונה קניתי מלא בגדים בצבע הזה ואין לי מה ללבוש עם זה...
אבן גבירול 7, יהוד מונוסון
עדיף לך לבוא ממוקדת עם מידה וצבע כי זה כזה מחסן ואין להם שם סבלנות... אבל מחיר ממש זול בהרבה משאר החנויות..
פסטה פתיתים אורז ונמס בכוס נטחנים קשות... וגם באלי דברים קצת יותר בריאים ואין לי רעיונות..
מה אומרות?
שווה לבדוק(:למרות שלא יודעת מה יהיה עם הקורונה...
ולא יודעת אם אפשר לדבר עם המערכת אי אפשר לשנות הרגל רב שנים כמו לשפוך המון שמן לאוכל![]()
מאיזה גיל הרשו לכן?
איזה חוף ישנות (נפרד/מעורב)
ואיזה מסלולים אתן עושות?
מביאות גיטרה?
איך נוסעים ממקום למקום?
קיצור שתפו וספרו![]()

- הטיול הרציני הראשון היה בגיל 14 וחצי בערך
- ישנו בחניוני לינה באמצע המסלול, אבל כשהיינו הולכות לכינרת אז ישנו בכינר
- עשינו כמה קטעים משביל הגולן
- לטיול הספציפי הזה לא. כדאי להביא כמה שפחות דברים לסחוב על הגב בשביל ליהנות באמת (זה היה טיול ממש רציני.. כל יום הלכנו קרוב לעשר שעות), אבל אם סתם הולכים ליומיים בכינרת או משו בסיגנון נראלי יכול להיות נחמד להביא (:
- כמו שכבר אמרתי, ישנו במקומות שמיועדים ללינה באמצע המסלול, ככה שלא נסענו (הטיול היה 3 ימים סה"כ),
אבל אפשר באוטובוסים או טרמפים אם רלוונטי..
בקטע הזה שווה להיות בן...
לא רשמי...
ו16 רשמי...
ישנו בכינר וזרמנו עם מסלולים...(כאלה חברות שלי ארגנו ואני זרמתי איתם אז אני לא יודעת...)
עישנו אבובים בטבריה.. היה ממש כיףף!! אבל זה כסף!
עישנו מנגל קינונו בשרים בצמח..
יש לכם רעיונות?
תפרטו וכו...
בנות מתפארת פרטו על האולפנה
כנל אם יש כאן בנות שהולכות לרגבים בנגב..
מצידי לנסוע הרבה..
אולפנה דוסית. שהראש שלה זה עבודת ה'- אבל מותר לשמוע על עוד בנות פתוחות וכו..
לא קצת מידי בנות.. שיהיה מגוון, מיקום בארץ ממש לא משתנה.. אפשר גם חסידי,
אווירה שמחה..
!!!!!
ואולי כולם בדיבור על עבודת ה כל אחת מהמקום שלה.. אבל זה לא נקרא אולפנא דוסית
אל תסתכלי על חבורות מסויימות אלא כל האולפנא ותראי שיש שם מלא חוסר צניעות, שירים לא לרוח ההלכה, סמארטפונים וקיצר כלמיני..
ואנלא שופטת אפחת ספציפית וגם לא חושבת שאין דוסים עם סמטראטפונים וכו וכו
ובכללי שונאת להשתמש במילה 'דוס' ובכללי לתייג למגזרים, במיוחד אנשים ספציפיים, אבל על קבוצה זה יותר נצרך וקיצר עם כמה שאיפשר להכליל ועם כמה שדוס זה מילה חסרת תוכן אמיתי, אי אפשר לומר שזה אולפנא דוסית
ככה נראלי וחס וחלילה אין פה שום כוונה לקטרג על עם ישראל וכולם שם מתוקות מאד.. (:
יאלה אשריכם חח
חסידות ארץ ישראל בנות טובות (יש חלק יותר וחלק פחות אבל כל אחת מוצאת את הסגנון שלה)
את יכולה לראות דוסות רצח וגם כאלה שפחות אבל בעיקרון זה האולפנה הגבעוניסטית..
הם סטייל הרב גרינזבורג כזה
יש להם המון חסידות
אולפנת תפארת כפרעליה היא אלפנה דיי קטנה, 13-25 בנות בכיתה (אין שכבות) כלומר כל האולפנה בערך 80 בנות, אנחנו אולפנה חסידית וחמודה הסגנון ממש פתוח פה. אם באלך לשמוע עוד @מתנחלת בלב
דברי איתי בפרטי
אז דברי איתי באישי, בשמחה!
אחלה אחלה של אולפנה!
דומה לסגנון של מעלה לבונה, אבל יותר דוס...
קיצוק דברי איתי
1. ישתבח שמו אני הולכת עם מקסי ובארון שלי יש שמלות וטוניקות מהממות שאני ממש אוהבת רק מה, הן עד הברך ונמאס לי כבר מחולצת בסיס+ שמלה+ חצאית מקסי שחורה
יש למישהי רעיון מה אפשר לעשות איתם?
![]()
2. מה אפשר לעשות עם סריגים יפים בצבעי חציל חמרה וזה (חלקים) חוץ מלשים מעל שמלה שחורה או לשלב עם חצאית?
עם תחרה מתחת או בד דומה...

אם תחליטי להאריך את השמלות
ולהוסיף להם בד
תשימי לב מלא פעמים לפני שזה באמת הצבע המתאים
וזה יפה בעינייך וכו'
כי אני עשיתי את זה כמה פעמים ולא אהבתי כל כך את התוצאה![]()
אז רק לשים לב
כי לא תמיד זה משתלב יפה..
מתנחלת:)
1. מבחינת אורך - לדעתי עדיף לך לשים חצאית מקסי ברוב המקרים מאשר להאריך את השמלה, כי להאריך לפעמים יוצא מעפן וחבל על הכסף
מבחינת שרוולים - קרדיגנים ואם זורם לך ג'קטים זה אחלה פיתרון
2. סריגים חלקים זה פצצה. גם בצבעים מיוחדים כמו שאמרת.
אם את בקטע של סרבל ג'ינס- את יכולה ללבוש סרבל מעל הסריג.
יש גם סרבלים לחורף מבד קורדרוי שמאד הולכים עכשיו, אפשר לקנות בצבע שחור ואז זה מתאים לך לסריגים צבעוניים.
חוץ מזה - פשוט לגוון באקססוריז. ג'קט מעל לסריג, קרדיגן, שרשראות, עגילים עם נוכחות.
בהצלחה נשמה
אני חרדית ועושה את זה המון, נורא מקובל אצלינו
כמובן שלא כל חצאית אפשר להאריך באופן שחצא יפה ולא מאולץ
יש תופרות שממש יש להן חוש לעניין
פעמים רבות דווקא הארכה בבד שונה שיתכתב עם החלק העליון ואפילו בגיזרה שונה, זה מה שנותן תוצאה טובה
מודה שלא יצא לי להאריך למקסי ולא בטוחה שעדיין יצא אופנתי ויפה
רק קחי בחשבון שהבד והתיקון עולים, ככה שזה צריך להיות מוצדק, כלומר שאת ממש אוהבת את החצאית או שהמחיר סופי כולל התיקון יצא סביר
תודה
אבל בלי תוספות (מגן דוד, יהלומים, וכאלה..)
משהו כזה..
אייסקפהלא התכוונתי כזה יוקר😅 יותר כמו בסגנון של תכלת שזה 20..
מקווה למצוא שם
יש פה שיח עיוורים את מדברת על עשרים שקל והיא מדברת על 700 800
בנוצצים יש אחד שיש בו יותר "יהלומים" מאשר ארץ..😅
ישראלית2❤🇮🇱כי ככה החזה יותר מובלט . וצניעות זה להסתיר כמה שיותר ושהבגד יהיה רחב על הגוף
מזכיר לי את נשות הטאליבן..
צניעות זה עניין יחסי, ואם את הולכת אובר "צנוע" זה דווקא עוד יותר בולט ופחות צנוע.
יותר מאשר היא תהיה אם היה מחוץ לחצאית.
אבל חולצה בתוך החצאית מבליטה את יותר את המותניים.
יוצא שפלג הגוף העליון יותר מוסתר בחצאית בפנים, והמותניים יותר מוסתרות עם חולצה בחוץ.
אין דרך להסתיר לחלוטין את צורת הגוף בלי שאל או משהו, ככה שתצמיד איזה חלק בגוף יבלוט.
אני חושבת שחולצה בתוך החצאית זה לגמרי בסדר ואפילו יותר "מכובד" מחולצה בחוץ.
(הפעמים היחידות שאני לא שמה חולצה בתוך החצאית זה בחולצות טישרט, אבל לפעמים בטיול כשמחלקים אותן הסוף שלהן נורא ארוך, אז במקום לגזור אני חושבת שיותר טוב להכניס אותן לחצאית ואז אחרי כביסה הן יצטמצמו.)
אלא אם כן זה חולצת בסיס שממש צמודה...
אבל כמובן בכל דבר יש דעות ושי גם דעות יותר קיצוניות שאומרות שלא, כמו הרב אבינר אם אני לא טועה
"חולצה מחוץ לחצאית, כי אם היא בתוך החצאית, הבגד מתהדק למתניים ואין זה צנוע
לא מבינה מה הקשר להתכחש, להפך
אנחנו מודעים לגוף שלנו ולכן מצניעים אותו.
לכל אחת יש רב...
שתעשה מה שהוא אומר לה..
לי אישית מרגיש צמוד מידי, לא נעים לי ללכת ככה.. (אלא אם זה רופף כזה)
הלכתית אין לי שמץ..
..
בכלפן אשרייך;)
אני אישית רואה שלכל אחד יש את מד הצניעות ותלוי באזור בכלללי כן
אכן זה מבליט יותר את הצורה של הגוף
אני אישית חושבת שזה בסדר
אך מבינה גם את מי שחושב שלא
לדעתי, אם החולצה לא מדי צמודה ואפשר להוציא את רובה ולרופף אותה, זה בסדר.
העיקר שהיא לא תשב צמוד כי אז זה כבר לא צנוע
וזה גם יותר יפה שהחולצה רופפת בתוך החצאית.
בהצלחה!!
בשביל קוקס צריך:
# מסרק שבילים (ביוטיקר, כל חנות בסגנון...)
# מקור (את קוראת לזה קליפס) (ביוטיקר, כל חנות בסגנון...)
איך עושים אותו:
מומלץ בפעמים הראשונות לעשות בשיער רטוב שיהיה לך נוח.
# לוקחים את המסרק שבילים, מסתכלים על אחת מהגבות- ימין/ שמאל ומעבירים את המסרק מקצה המצח לשיער על פי המיקום המדויק (כמה שאפשר) של המקום בו אמצע הגבה. ויוצרים ממש שביל בשיער..
*שימי לב שאת יכולה לבחור אם השביל יהיה בצד ימין או שמאל- גבה ימין גבה שמאל. כל אחת ומה שמחמיא לה..
# אחרי שהשביל מוכן את אוספת את השיער כמו שאוספים לקראת קוקו ומעלה אותו לאט לאט למעלה עד איפה שאת רוצה שהקוקס יגיע.. מומלץ כמה שיותר גבוה.. כלומר עד איפה שאת יכולה לראות אותו מולך במראה, ממש למעלה.
# שהשיער אסוף למעלה את לוקחת אותו מהקודקוד (איפה שנמצאת בדכ הגומיה) ומתחילה לגלגל אותו באדיקות באוויר עד שאת כבר יכולה להפוך אותו לצורה של קוקס ואז את מניחה אותו על השיער בצורה מגולגלת וסוגרת אותו לקוקס.
# את תוקעת מקור/ כמה מקורים קטנים מקדימה/בצד.. מה שאת אוהבת. לדעתי זה יפה מקדימה. ואם זה כמה מקורים אז בכל הצדדים.. מהמם.
# מוציאה פיאות מהצדדים.. אם את רוצה פיאות ארוכות את לוקחת מכל צד שיער וגוזרת בצורה ישרה..
חייב שמישהי תעשה סרטון לזה.. הבעיה- אף אחת לא תעשה(:
מקווה שהכל ברור ואם לא תשאלי בשמחה(;
יענו שזה נעמד כזה..
*לא מצליחה למצוא דימוי*
אז ככה את מרימה את המקדימה ואז כל שאר השיער כמו ש@,, @אני זמנית כאן כתבה
השלבים של הקוקס:
1) שביל בצד
2) הכנת קוקס
3) סגירת קוקס
4) הוצאת פיאות (-רשות (; )
אחרי שגמרת לעשות שביל בצד עם המסרק שבילים את אוספת את השיער כמו שאוספים לפני שעושים קוקו
ומרימה אותו למעלה-לאט לאט-תוך כדי שאת מהדקת ואוספת את הצדדים.. ממש תדמייני כאילו זה כמו לעשות קוקו גבוה..
אחרי שאספת את כל השיער והעלת אותו למעלה כמו בקוקו את מחזיקה בשורש של הקוקו-איפה שנמצאת הגומיה ומתחילה לגלגל את השיער ולסובב אותו לקוקס.
בשביל שלא יהיו שוונצים את צריכה להשתמש בקרם לשיער ולסרק את השיער אחרי הקרם, וגם להדק טוב טוב את השיער כשאת אוספת אותו כמו לקוקו וכשאת מגלגלת אותו לקוקס..
נראה לי עיקר מה שקשה להסביר במילים זה את הגילגול עצמו של הקוקס.. ![]()
תדמייני שאת לוקחת את כל השיער שריכזת לקוקו גבוה ומגלגלת אותו לכיוון מסוים וכשרוב השיער מגולגל את יוצרת ממנו קוקס וסוגרת את סוף השיער לקוקס סגור.
יש פה בנות שעשו אתזה?
זה אפשרי..אבל קשה

אחותי מתחתנתקרבולית.
רק זה מה שעלה לי.
למרות שאת יכולה למצוא בוקסות גם די בזול...
קופסא כזאת שווה שהיא נפתחת יש קופסא יותר קטנה וכו'
ובכל קופסא שמנו בדפנות כמה שוקולדים ובהכי קטנה גיפקרד
אבל זה זמן וכח
אנחנו הכנו למדריכה שלנו קופסה כזאת שמרימים את המכסה היא נפתחת לצדדים...בכל דופן שמנו משהו אחר עגילים,תמונה כזה של כולנו ביחד לשולחן,ספל,ממתקים,קרם...ובאמצע בתוך עוד קופסה היה גיפטקארד של 150 ש"ח
(אבל הסמינר שילם חצי😁ושכבה של 40 בנות)