להסתיר או לא?!האהבה שלי
שלום...
 
בד"כ אני משתתפת קבועה בפורום שכן, אך אני חוששת שיזהו אותי אז נכנסת בשם הבדוי ;)
 
ב"ה אנחנו בתחילת הריון. שבוע עשירי, אחרי שחוויתי הפלה לפני 5 חודשים בשבוע 11...
 
אנחננו מהאלה, שלא אומרים עד סוף חודש שלישי לאף אחד על הריון, כולל האמהות שלנו.
כאלה אנחנו, שושואים .
בהריון של הבן שלנו גם לא רציתי לדעת מה יש לנו אבל נכנעתי לבעלי בחודש שביעי.
הפעם הגענו להחלטה שזה ישאר לנו הפתעה...
 
הבעיה- שהבטן שלי כבר ממש מציצה החוצה...
וכל היום אני קולטת מבטים מחברות במכללה מתגנבים לעברה...
אתמול אחותי שאלה אותי, והיום חברה שאלה אותי,
ואני מכחישה- לא, סתם החולצה זאת משמינה אותי בגלל החולצת בסיס,
או "אכלתי טוב צהריים", ו"אני סתם שמנה" וכאלה...
 
אבל זה מה זה לא נעים לי....
 
מצד אחד, עוד לא עשיתי אולטראסאונד (יש לי תור עוד שבוע) אז עוד לא ראיתי שהוא באמת שם, ואני גם בפחד מהפעם הקודמת....
מצד שני, הבטן מציצה, אני שמה לב לזה, וזה לא סתם דמיונות, שואלים אותי (בהריון הקודם התחילו לשאול אותי בשבוע 18!!! אני די רזה בד"כ...)
 
מה אתן אומרות?
אני ממש זקוקה לחיזוקים!
מתי אתם מספרות? באיזה שלב? למי?
 
תודה על האוזן הקשבת...
 
אהבה.
 
 
אין הברכה שרויה אלא בסמוי מן העיןיהודיה מא"י
ולכן נוהגים לא לספר על ההריון עד חודש שלישי, שאז בדר"כ הבטן מתחילה לצוץ. אבל אם היא צצה קודם ממש לא צריך לשקר בשביל זה, במיוחד לא אם את מרגישה לא נעים מזה. (או שאולי השאלות לא נעימות?)
אני מציעה לעבור לבגדים רחבים יותר. בכלל אני אישית החלטתי לעבור ללבוש שאלים באופן קבוע רק בגלל שנמאס לי מהגיסות שלי שמרכלות עלי מתי אני בהריון. (וזה גם נוח להניק ככה...)
ואישית אנחנו מספרים להורים בסוף חודש שלישי, בלי לחץ, ולאחרים נותנים לגלות בעצמם.
אבל באמת בלי לחץ, תעשי את מה שטוב לך
ושיהיה במזל טוב, הריון קל, משעמם עם תינוק חמוד בסופו.
אויש. ושוב אויש.אמא לשניים
אני מתפלאת מאוד על אנשים ששואלים כאלה שאלות.
בעיני זה לא לגיטימי בכלל לשאול אם את בהריון, בטח ובטח שלא אחרי הפלה. (אם הן ידעו על ההריון הקודם. וגם אם הן רק חשדו)
 
אני חושבת שכדאי לך ללכת עם מה שאת מרגישה הכי בנח:
אם את רוצה להסתיר- תסתירי ואל תעני על שאלות כאלה. אני הייתי מעמידה אותן במקומן: "לא שואלים כאלה שאלות." או: "אני אספר על עצמי מתי שאבחר לספר ולא מתי שאת תרצי לדעת"
או: "אשמח לספר לך כשיהיה לי מה לבשר..."
ועוד כיד הדמיון הטובה. (לא מרוע ולא בנימה מעליבה, אלא כדי להפסיק את חוסר הנעימות הזאת: למה שיכנסו לך לחיים?? למה זה לגיטימי לשאול אם את בהריון?? עדיין לא עיכלת את זה עם עצמך אז כבר שואלים אותך?? (שוב, אני לא באה להאשים. מן הסתם הן לא יודעות מה עברת ורק רוצות לשמוח בשמחתך. ובכל זאת שאלות כאלה מקפיצות אותי וגורמות לי לרצות לחנך אותם איך להתנהג איתי).
 
הייתי משתדלת להימנע משקרים והמצאות אלא להגיד את האמת. ("לא נח לי לענות על שאלה כזאת" זה יותר עדין ממה שכתבתי למעלה ואמיתי יותר.)
 
ואפשר ללכת עם חולצות קצת יותר רחבות כדי להסתיר.
 
לגבי הפחדים והחששות- זה כל כך מובן וכל כך הגיוני לפחד בהריון לאחר אובדן. טבעי מאוד. ובטח כשעוד לא עברת את שבוע האובדן. (עוד שבוע) זה בטח יושב על הלב ומאוד מפחיד.
אולי אחרי שבוע 11 זה ירגע קצת.
ואולי אחרי האולטראסאונד.
ובע"ה אחרי הלידה (הרועשת במיוחד) בטוח...
 
שולחת לך חיבוק חזק, נשמח לשמוע מה החלטת!
 
אמא לשנייםmor_1116
אמא לשניים יקרה ואהובה!
אז נריב עם כל העולם בשביל הריון!
למה  לא להתנהג בדרכי ענוה, היא לא היחידה שנכנסת להריון וגם לא הראשונה, לא מכל דבר צריך לעשות סיפורים!
כי גם אנחנו בעצמנו שואלים שאלות, לא רק בנושא הזה, שלאחרים לא מתאימים!
 
מור יקרהאמא מסורה
עברת פעם חוויה של הריון?
אני לא באה לקנטר, אלא שואלת ברצינות.
 
הריון, למרות שזהו מנהגו של עולם, זה דבר כ"כ אישי של שני בני הזוג עד כדי כך שיש הרגשה של חדירה לפרטיות בחיים שלהם כששואלים שאלות על כך והם לא רוצים/ מוכנים לתת את התשובות, הם לא רוצים לחשוף את עולמם האישי בפני כל העולם וגם בפני המשפחה שלהם.
 
זה לא לריב, זה לשמור על הפרטיות של הזוג- לא כל העולם צריך לדעת (ולצורך העניין גם המשפחה- עד השלב בו בני הזוג מוכנים לשתף), מה קורה בחיים האישיים שלהם, מתי האישה טובלת וכו'- זה בערך אותו דבר ויש אנשים שעושים הקשרים בין הדברים.
 
אני מרגישה ששאלות כאלה הן לא לעניין.אמא לשניים
לכל אחד יש את הפרטיות שלו. לי יש את הפרטיות שלי  ולא כולם צריכים לדעת הכל על החיים שלי.
גם לאמא שלי לא סיפרתי על ההתחלה.
אני מאוד שומרת על הפרטיות שלי, ובעיניי לא לגיטימי להכנס לעולמם הפרטי של אנשים אחרים ולשאול אותם על דברים כאלה.
 
במיוחד. במיוחד. במיוחד אנשים (נשים) שהם אחרי טראומה כזו או אחרת.
הפלה- אובדן הריון- זה טראומה קשה. למה שאנשים ידחפו את האף שלהם לתוך המקום הנפשי הקשה שלי? מי הם בכלל? (גם אם זה חברים טובים אחים וכו)
 
כל עוד לא בחרתי לשתף- אל תדחפו את האף למקומות לא לכם.
 
זו הרגשתי.
כמובן שאת יכולה לחלוק אם את מרגישה אחרת.
אבל אנא, עשי זאת בעדינות ולא בתקיפות.
זה לא עושה לי חשק לענות כשתוקפים אותי.
יש לי חברות שכבר בשבוע 7 מספרות...האהבה שליאחרונה
הן בטענה שאין להן כוח להסתיר, והן דוסיות וזה היה דווקא בהריון השני שלהן, והאמת שגם הלימודים שלנו גם די מסגירים את מי שבהריון.... אז הן לא הסתירו...
 
יש בזה משו מקל לא להסתיר,
 
אך כמו שנאמר: " אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין", ובזה אני דוגלת...
ושכל אחת תעשה כפי אמונתה עם מינימום התערבות בחיי האחר (ואני אומרת את זה גם לעצמי... שלא אחת שאלתי שאלות שאולי לא היו במקומן...)
איזה אנשים יש בעולם - בחיי!יוקטנה
אפשר לענות להם: "ממש לא בהריון!" ובלב מוסיפה: "בשבילך"!
אנחנו כל פעם סיפרנו בשלב אחר, מסיבות שונות  
ממש, יש לאנשים חוצפה חבל"זveredd
ממה שאני שמעתי- עדיף לא להגיד ממש "לא" כששואלים אותך. תמיד עדיף להגיד "ב"ה! מי יודע?" או "את חושבת? אולי באמת..." או סתם תשובות מתחמקות כאלה. את הגיסה את יכולה לשאול "למה? את רוצה עוד אחיין?" או סתם כאלה...
אשתף אותך במקרה המזעזע שקרה לי- הייתי בשבוע 13, והבטן לא צצה בכלל. עשו לי בדיקות והן לא יצאו תקינות (ב"ה הכל היה בסדר בסוף, אבל עשיתי איזה 10 בדיקות שונות בהריון מרוב חששות של הרופאים), והייתי באטרף, והחבאתי את ההריון מכל מי שלא היה במשפחה. אחד מה"חבר'ה" ראה אותי בבית הכנסת אצל ההורים שלי בשבת, החליט שראה בטן, וסיפר למישהו אחר, שהיה חבר שלי לפני שהתחתנתי. הוא סיפר לכל מי שהוא הכיר, כולל לאמא שלו שהיא אשת חינוך בעיר- כמו אמא שלי. תוך כמה ימים הבנתי שפשוט כל העיר יודעת שאני בהריון- בלי שסיפרתי לאף-אחד! פשוט מזעזע. התקשרתי אליו ונתתי לו מנה רצינית. מאז הם לא מתקרבים אליי...
וואו!אור היום
מזעזע ממש! לא להאמין עד כמה אנשים יכולים לדבר זה על זה... (ועוד בנושא כזה. איך זה עניינם של כולם?! ).
 
ואני מסכימה שכדאי לא לשקר. כששאלו אותי אם אני בהיריון, סתם בגלל שאני נשואה (זה היה לפני חודשיים, ואז באמת לא ראו), עניתי ש"לא יודעת, בעז"ה", והרגשתי שאני לא לגמרי משקרת, בגלל שיש יותר סיכויים להפלה בשלב המוקדם, אז ההיריון עוד לא היה ודאי... אפשר גם לומר "לא יודעת, אבדוק את זה". אל תשתפי אם זה לא מתאים לך.
 
ומזל טוב!!
אני אישית בדר"כיפעת1
מחכה לראות דופק ושהכל תקין.. ואז מספרת..
בהריון הראשון לאף אחד לא סיפרנו עד סוף חודש שלישי,בהריון השני כבר סיפרתי להורי בחודש שני,הייתי צריכה עזרה שלהם עם "הגדול",אבל זה ממש תלוי בך!
מישהו ידע על ההפלה? תחכי לראות באולטרסאונד ואז תחליטי מה שמתאים לך!
בהצלחה! ובע"ה שיהיה המשך הריון ארוך קל ומשעמם..ותצאי בידיים מלאות!
אנחנו מספרים להורים בסוף השליש הראשוןאסופית
מצטרפת למה שכתבה יהודיה מא"י על הברכה השורה בדבר הסמוי.
אין מה להרגיש לא נעים בגלל זה. מי ששואל שאלות מיותרות, יקבל תשובות מיותרות.
אני הייתי מחזירה בשאלה כמו שכתבו לפני: "למה את שואלת?", או "למה זה חשוב לך לדעת?", "אם תתפללי עלי אז אולי....", "בעז"ה, מי יודע?" ועוד בסגנון.
 
בהצלחה ובשורות טובות!
תודה לכל המגיבות....האהבה שלי
א. ההערות שלכן ממש עזרו וחיזקו... תודה!
 
ב. ברור לי שמי ששאלה  באמת עשתה את זה בתמימות, אז אני לא נפגעת או משו, עדיין, אחותי, וחברה שלי לא מישהי זרה. צד שני ברור שאני צריכה להבהיר שזה לא עניינה של אף אחת...
 
כשמישהי אמרה לי "זה הזמן שלך להביא ילדים" אז אמרתי לה "היתה לי הפלה לפני חודש" וככה סתמתי לה את הפה... נמאס לי שכל אחד יכול להביע את דעתו אם אני צריכה עוד ילד, הבן שלי צריך אח, או שזה הזמן או לא!!!
 
ועכשיו סקר:
מה ההערה הכי הזויה שהייתה לכן בעניין? ומה עניתן (זה יותר מעניין...)
 
תודה יקרות!!
 
כל הכבוד לך על התשובה!אמא לשניים
שתלת אותה... כמו שצריך!!
 
אני בעד הערות בסגנון הזה.
 
כמובן, חברה ואחות זה שונה אבל בכל זאת יש  איזה גבול שצריך להבהיר להן שלא חוצים. (וזה אגב משהו שאת צריכה ללמד אנשים: הגבולות שלך. וכמובן ללמד את עצמך קודם...)
 
 
שיהיה הריון תקין ובריא והרבה שמחה!
צריך להתחיל למכור טקטמתנסה
לאחר שלכל ה"דעות" הוחלט שהגיע הזמן שאני אכנס להריון -אני הראשונה
ברוב המסגרות החברתיות שלי שהתחתנה-
חברה ניגשה אליי ואמרה "ממש רזית לא הגיע הזמן שתשמיני",
עשיתי עצמי כלא מבינה ואמרתי "למה להשמין חבל, קשה לאנשים עם זה
שאני רזה גם לי מותר" היא הסבירה יותר ככה שהייתי חייבת "להבין".
עניתי לה בדיפלומטיות שבעז"ה...
 
זה המקום לקרוא לכל אותן חברות, שכנות, גיסות וגם לעצמנו
אסור אבל ממש אסור לדחוף את האף לעניינים האלה
*אולי אני ממש רוצה אבל לא מצליחה(אם היא הייתה שואלת את זה כמה
חודשים יותר מוקדם היא הייתה גורמת לי לצער עצום! ובאיזו זכות? עידוד הילודה?
אני הרי יודעת שעיני כולן "נשואות" אליי, הרי התחתנתי ראשונה אז לא יכול להיות שאחרת תלד לפניי)
*אולי ברוך ה' כבר צומח לו משהו בפנים אבל אמא שלו לא רוצה לספר, צריך לכבד
ובמיוחד אחרי הפלה או בהריון ראשון שיש חוסר ביטחון.
*אולי היא לא רוצה או בעלה ונגעת בנקודה רגישה.
 
אולי אני קצת נחרצת אבל אני חושבת שזה צריך להיות הטון פה, פשוט
לכבד פרטיות של אחרים ולא לגרום להם חלילה להתנתק מהחברה וכדו'
ע"מ שלא ירגישו במעקב צמוד.
לא הזוי אבל בהחלט לא במקום---אנונימי (פותח)
פוטרתי בתחילת ההריון ובעבודה לא ידעו. בחודש חמישי  שאלה אותי מישהי בשכונה אם זה נכון שאני בהריון ואחרי כמה ימים אמרה לי : בעלי ואני עשינו חישוב ואם אנחנו לא טועים... אז כשפיטרו אותך היית בהתחלה של ההריון ממש, נכון?
 
 
אני בשוק...עטרה12
טוב שלא כינסו וועדה שכונתית...
אווו... אם היה לי שקל על ככל הערה הזויהveredd
גיסתי רומזת לי כל דקה שהגיע לי הזמן (יש לנו אחד ואנחנו מנסים שוב כבר כמה חודשים, אבל מה לעשות ולא לכולם לוקח דקה?), ודיברנו פעם על ציפורניים ואמרתי לה שעד שהן צומחות אני צריכה לגזוז אותן, אז היא אמרה לי שיש דרך להתחמק מזה... אז אמרתי לה שלא מתאים לה להיות חסרת טאקט. אז היא כולה התבלבלה ואמרה עד כמה שזה באמת לא עניין של כולן וזה לא יפה לשאול (העיקר שלפני דקה ובמשך כמה חודשים שאלת והצעת כל הזמן...)
הערה הזויה מארץ ההוזיםקצת אחרת
שלושה ימים אחרי לידה שאלה אותי מישהי שראתה אותי "מה, יהיה לך עוד תינוק?!" כי נשארה לי בטן (העוגיות שאכלתי בהריון לא נעלמו עם התינוק).
ולא תאמינו, מדובר ברופאה!!! היא פשוט לא הבינה מה קורה, חשבה שילדתי והנה אני עם בטן (:
לדעתי יש כאן שני דבריםאמא מסורה
1. חטנות יתר של אנשים, בזה אני מסכימה עם כל התגובות שמעלי. לענות תשובות מתחמקות/ שותלות.
בהריון השני שלי, קיבלתי תשובה חיובית ביום שגיסתי עברה הפלה, קיבלתי את התשובה ברגשות מעורבים ובעיקר תפילה ותקווה  שאצלי בעז"ה הכל יהיה תקין. בכל זאת לא סיפרתי להורים עד שלא ראיתי דופק. עד אז התחמקתי (מאמא שלי- לא בטוח שאלו תשובות שמתאים לענות לכל אחד ששואל, בכל זאת אמא היא אמא)- לא יודעת/ אני בודקת את זה וכו'.
 
2. מתי לספר, ואולי יש לך כרגע ספקות בנושא- אם את עושה נכון, בעקבות השאלות שאנשים שואלים
זה תלוי בכם אישית, אם את לא רוצה לספר זו זכותך המלאה, תספרי מתי שמתאים לך ולא לפי שאלות של אנשים.
כל אחד מספר מתי שמתאים לו.
אנחנו בהריון הראשוןן כ"כ התרגשנו שברגע שקיבלנו את התשובה החיובית מיד סיפרנו להורים. בהריון השני- כאמור, חיכיתי קצת (עד שבוע 8-9) שאז סיפרתי להורים שלי. בעלי החליט לספר לאמא שלו מיד (אחותו עברה הפלה)- כדי לתת לה קצת תקווה ושמחה, לא יודעת אם זה היה נכון, אבל הוא מכיר יותר טוב את אמא שלו וזו הייתה בחירה שלו (אישית לא הייתה לי בעיה עם עצם הידיעה, רק בגלל הסיטואציה).
את הצודקת הן לא בסדראנונימי (פותח)
ראשית, בשעה טובה.
שנית, הן לא אמורות לשאול ואת אמורה לו לספר, זה המצב האידיאלי,
זה שהן מפרות אותו זה לא בסדר מבחינתן ולכן עליך להרגיש טוב עם עצמך שאת מתחמקת.
הן הלא בסדר, לא את, לא אומרים עד סיום שליש ראשון זו מןסכמה ידועה ומקובלת ואתם לא שושואים בגללה.
היי חזקה כי את צודקת
ויש לך המשך הריון קל ובריא ולידה בזמן ובקלות.

אנשים חצופיםאנונימי (פותח)
אנחנו מספרים להורים רק בסוף שלישי ושיחשבו מה שיחשבו (ואמרו לנו - ידענו! ידענו!)
ולסביבה אנחנו לא אומרים כלום מי שרואה רואה. לחברים ומשפחה שלא יוצא לראות כמעט בכלל אני מספרת בסוף שביעי כדי שיהיו מעודכנים.
 
אנחנו לא ידענו מה יש לנו וזה היה הכי כיף לגלות בלידה.
שיהיה בשעה טובה ובהצלחה!
...נקדש את שמך..
עבר עריכה על ידי נקדש את שמך.. בתאריך ל' כסלו תשע"ב 22:48
אני מספרת רק בחודש חמישי ככה....אנונימי (פותח)
יותר נוח. למי יש כוח לדבר על ההריון מחודש שני עם אנשים אחרים? אחותי... סיפרה לנו שהיא בהריון כשהייתה בחודש שישי ולמי שלא מהמשפחה רק בחודש שביעי-שמיני.על אף שהיא דוסית מהסוג הכבד מאוד, היא שיקרה לכולם במצח נחושה....
זה ממש לא עניינו של אף אחד וזכותך לשמור את זה לעצמך.
בכל הריון משהו אחר אבל הפעם חיכיתי עד חמישיכסלו
אפילו שכבר ראו, הלכתי כל הזמן עם מעיל/פונצ'ו, גם בתוך הבית, וכך הצלחתי למשוך עוד זמן.
סתם, לא התחשק לי לספר, זה היה פרטי שלי.
אגב, מה הקטע של אנשים לומר "ידענו" אחרי שמספרים להם???
אגב, מה דעתכן על תאריך לידה משוער: להגיד /לא להגיד בכלל /להגיד בערך /להקדים / לאחר?

ויש לי כבר תשובות מוכנות:
-באיזה חודש את?
-תמוז.

-מתי את צריכה ללדת?
-עוד תשעה חודשים ושבוע.
הכי אני אוהבת: מתי את צריכה ללדת?בילי
כאילו מה? אני נביאה או אלוקים? איך אדע?
 
תשאלו באיזה חודש את או מה התאריך המשוער. זה כבר יותר הגיוני.
אני ממש נהנת לקרוא את כל התגובות...האהבה שלי
ובכלל, זה מופיעה בשער של עמודי הפורומים- כבוד!!!
בעלי עלה עליי בזכות זה על הנושא, אז הוא גם מעודכן דרככן ומתמוגג מהתגובות
אה, וגם אחותי הקטנה (15) שאלה- יותר נכון קבעה: ידעתי שאת בהריון-  ואני כמובן בהכחשותיי.... גערתי בה קלות והיא התנצלה ואמרה שהיא מקווה שהיא לא פגעה... אז כמובן אמרתי לה שזה בסדר, רק יש שאלות שלא שואלים....
 
אז... באמת אתן אומרות תאריך משוער?...
 
לא צריך להתקטנןחילזון 123
הכל נכון, לפעמים אנשים דוחפים את האף יותר מדי.
אבל מצד שני לא כ-ל דבר בא לפגוע.
 "מתי את צריכה ללדת" זה סתם ביטוי שווה ערך ל"מה התאריך המשוער" או "באיזה חודש את" אף אחד לא חושב על המשמעות העמוקה של זה עד כדי כך. ואני לא מבינה מה פוגע בשאלה כזו אם אני לא רוצה שילחיצו אותי או משהו כזה אז תמיד אפשר להגיד תאריך טיפה מאוחר יותר מהאמת.
זה לא פוגע זה מוזר זה הכל.בילי
יש כלל שאם שואלים אסור לשקר.אנונימי (פותח)
יש לי תשובה מצוינת!אנונימי (פותח)
כששואלים אותי אני עונה:"בעוד תשעה חודשים תדעו..."
מה? אני בדיוק הפוך פה מכולםאנונימי (פותח)
לי דווקא יש מן יצר כזה, שיידעו, שיהיה עם מי לחלוק את השמחה.
כששאלו אותי לפני חודשיים אם אני בהריון (הייתי אז בשלישי) שמחתי שרואים
ועניתי שב"ה כן... זה כיף לשתף, מה אתן רוצות.
גם לי לא אכפת כל השואלים. טקט זו בעיה שלהם אבלאחותו
מה אכפת לי לענות כן? עשיתי משהו רע? וגם אם הריון חס וחלילה לא ממשיך? מי שנשאה אותו פשעה?.
והכי מצחיק הוא שמכיון שיש לי רקורד מסוים של הריונות,,, אז כבר יש לי בטן מעצבנת שלא יורדת. עובדת משק הבית בעבודה שלי , שלא מתייאשת, שואלת אותי מדי פעם אם אני בהריון ואני אומרת לה שלא (כשזה לא) מה שלא מביך אותה או מונע ממנה לשאול בערך פעם ברבעון... נראה לי שהיא פשוט מחכה להיות הראשונה לדעת בהריון הבא  ... ואני חשבתי שאם אנשים יביכו את עצמם כל כך הרבה פעמים אז בסוף, כשאהיה באמת בהריון הם כבר לא יעיזו לשאול. אבל זה לא עובד אצל כולם
הכי חשוב-  עין טובה!!!- לדעתי מרבית השואלות שואלות גם מתוך חיבה והתעניינות לא מתוך חטטנות טהורה.( חוץ מבעבודה שלי בטח אם הן שאלו "מתי את יולדת" הן לא ציפו שתתני תאריך יעד ושעה מדויקת רק פחות או יותר לדעת מתי לשמוח איתך , זה הכל. בטח אם זו משפחה או חברות .
מזדהה עם הרבה מהדבריםרוני ושמחי
ואני תוהה לעצמי מה עדיף: שיגידו לי את בהריון? או רק יסתכלו. כי בהריון האחרון שלי, היו כמה וכמה בנות שפשוט בהו בבטן שלי ולא אמרו מילה, וממש התחשק לי לומר להן: כן, יש לי בטן כי אני בהריון...
אני באמת לא מבינה אחך זה הפך להיות נחלת הכלל!
אתן מכירות את אלה שאפילו נוגעים בבטן ואומרים תוך כדי: אפשר להרגיש אותו? !!
אבל בסופו של דבר אני אומרת שאלו יהיו הצרות שלנו, ושלא חס וחלילה ישאלו סתם כי השמנו...
ודרך אגברוני ושמחי
צריך להזהר מהדברים האלה ולא לשאול גם אם חושבים שכן כי פעם חברה שלי שאלה והתשובה הייתה לא,וזה מאוד לא נעים לאף אחד!
האהבה שלי שלום רבmor_1116
בס"ד
 
אולי אני לא צודקת
אבל אני לא חושבת שווה לשקר לאחותך,חברה זה משהו אחר!
הקב"ה שומר מלמעלה, והרבה תפילות!
אני חושבת שכמה שפחות תתעסקי במבטים ככה לא ישאלו!
שיסתכלו זה טבעי,והזכות שלך היא לשמור לעצמך את הדברים!
אבל לאמא זאת אמא יש צורך לומר זה יקל וגם לא לפגוע בה!
 
שתזכי לבית מלא בילדים טובים וצדיקים!
גדולים וגדולות בתורה, יראת ה' וטובי לב!
חינוך קל ומלא ברכת ה' יתברך!
והכי חשוב בריאים בריאים בריאים!
לידה קלה ובטוחה!
שבת שלום
אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

אז אולי ללכת למיון בבית חולים אחר?רוני 1234
זה נשמע חריג שלא נותנים לכם אנטיביוטיקה
לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריון

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

אני חושבת שכדאי לעשות בדיקות קצת יותר מקיפותנק-ניק
איך היא מרגישה היום? יש איזשהו שיפור?
אותו דבר...היינו אצל הרופאה שלנו בקופה גםshiran30005

אמרה שכדאי לחכות עוד יום ולראות

מוזר שהם ככה מתנהלים. נכון שהיא בין חום לחום עירנית אבל חלשה מאוד והחום כבר יום 4

בכל זאת היא אחרי ניתוח נראלי אדישים כולם

מתסכל ממשאורוש3אחרונה
וואי קשוח❤️❤️❤️ רפואה שלמה!!שיפור
מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולהאחרונה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
חברות לא מיטיבהכולנה

הבת שלי לקראת סוף יסודי, ולאחרונה התחילה להתחבר עם ילדה מהכיתה שבסגנון הרבה יותר פתוח מאיתנו, טלפון חכם בלי סינון, מוזיקה וסדרות שאנחנו לא מראים בבית ועוד.

הבת שלי בעצמה היא ילדה חברותית שב"ה אוהבים אותה, אבל היא מצד עצמה פחות היתה מחפשת את החברות ותמיד היו מזמינים אותה.


 

לאחרונה ששתיהן התחילו להתחבר ובאמת נראה שיש להם קווים דומים באופי, והבת שלי זורמת ושמחה ופתאום גם ביקשה ממני שאולי ישבו יחד ללמוד לאיזה תחביב שיש להן (עד עכשיו נפגשו בעיקר בחוץ, בסניף וכאלה לא אחת אצל השניה).


 

אני ממש מתלבטת מה לעשות, אין לי רצון לפגוע בחברה שתשמע למה הבת שלי לא יכולה ללמוד איתה.

מצד שני, הילדה מפרה את הכללים של בית ספר כשהיא עם טלפון חכם (ועוד מצרפת את הבת שלי דרכי לקבוצות 🤦‍♀️) וכל המסביב כנראה פחות מתאים למשפחה שלנו.


 

הכי הייתי רוצה זה לשחרר את הבת שלי ולדעת שהיא חזקה מספיק ולא תיגרר אבל אני בהחלט כן מפחדת שזה יכול להיות גדול עליה בגיל הזה. והתוצאות יכולות להיות הרסניות.


 

איזה עצות יש לכן בשבילי? 

המחשבה שליתהילה 4

 אני חושבת שאנחנו לא יכולים לבחור את החברים של הילדים שלנו. ולפעמים אנחנו גם לא יודעים מה הסיבה הסמויה שטוב להם דווקא עם החברה הזו, שמחוץ למסגרת. אם נאמר לה- זו לא חברה בדששבילך- פסלנו את כל הטוב שהיא רואה בה ולכן התחברה אליה. ומצד שני- יש פה בעיות.


הגישה שלי היא לדבר על התוכן של הקשר. ולכוון אותו. לא לפסול את החברות עצמה.


למשל- את רוצה ללכת אליה הביתה אבל אנחנו פחות מתחברים למסכים.

אולי תבואו אלינו? אולי אצלה בבית תעשו דברים אחרים? (ושוב, אין לך שליטה על מה שבאמת יהיה אבל את כן אומרת מה נראה לך נכון- תאמיני לי שזה משפיע) ובמקביל את לא פוסלת את הטוב שהבת שלך מצאה דווקא בקשר הזה, אלא מכוונת אותו ונותנת כלים לבת שלך. איך ליצור את הקשר שיהיה באמת טוב ולא מזיק.


בהצלחה

אני באמת הייתי שמחה לשמוע ממנה מה היא אוהבת בהכולנה
אבל כן חושבת שמה שמוצא חן בעיניה זה האופי המרדני 
אוקיי. זה חשוב מאד.תהילה 4

היא רוצה להרגיש שהיא מחליטה שהיא עצמאית. והיא מקבלת את זה מהבת הזו. איזה יופי!

עכשיו כמו שכתבה גם nik. אל תפסלי את מה שהיא כן מקבלת מהקשר. להיפך. זה דבר חשוב.

אבל- תני גבולות של איך מתנהגים בתוך הקשר הזה. ואולי דווקא בגלל שמה שהיא אוהבת זה את המרדנות= עצמאות. תעבירי אליה את האחריות. היא בעצמה צריכה לדאוג לעסוק בדברים טובים. לא כי אמרו לה.



בתור ילדה בגיל הזה הייתי בסיטואציה דומהnik

היתה לי חברה חילונית מחוג במתנס..

אמא שלי הגדירה לי בנעימות ובפשטות גבולות ברורים- מה לא ומה כן.

המה כן היה חשוב באותה מידה כמו המה לא, ובאמת לא היתה שום בעיה.


דברי איתה ביחד, ואם תראו שזה קשה מידי אז צריך לחשוב מה הלאה. אם לחברה יש סה"כ אופי טוב, לא הייתי ממהרת להפריד

לא יודעת לפני כמה זמן היית ילדהכולנה
אבל היום עם כל מה שהולך במסך, ושמבוגרים לא מצליחים לשלוט בעצמם, זה משהו שילדה יכולה להתמודד איתו? אולי זה ניסיון קשה מדי.

כן מפחדת שתכנס לה איזה שטות לראש שיהיה קשה מאוד להוציא 

האם הן תהיינה יחד שנה הבאה?נק-ניק

בכל מקרה בעיני השאלה כמה את חוששת מהקשר. אם רק קצת הייתי דואגת שיפגשו אצלי בבית ולא אצלה אם מאוד חוששת הייתי מנסה שכל פעם שהן רוצות להיפגש בדיוק יש סיבה טכנית שאי אפשר.

הייתי נותנת כללים ברוריםרק לרגע9אחרונה
למשל עם הקבוצות בוואטסאפ - לצאת מהכל, לא לאפשר אם זה משהו שלא מתאים לך. מצד שני להגביל את החברות עצמה לא הייתי מנסה. גם כי זה לא מאוד אפשרי, היא נמצאת איתה גם בשעות הלימודים וגם כי לא בטוח שהחברות עצמה לא מיטיבה עם הבת שלך מהתיאור שלך, את אומרת שהיא שמחה מזה וטוב לה. הייתי פשוט מדברת עם הבת בבירור על מה מתאים ולא מתאים בקשר הזה ומגדירה גבולות ברורים, היא מספיק גדולה כדי להבין.
ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
ואומיוחדותאינסופית

לא ידעתי שלרבנית חבצלת סלוטין יש שיעורים!!!

היא היתה המחנכת שלי והיא מדהימה מדהימה

תודה על השיתוף! 

אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

וואי לגמרי לגמרי.רק טוב=)

בסוף זה באמת לגמרי שלנו..

אשמח אם תוכלי לחפש לי

הרבנית דינה ראפשלומית.
"אם בישראל "
תודה!!רק טוב=)
הרב יעקובסוןתהילה 4

אצלי ממש עשה איפוס של הכיוון.

במה אנחנו מתעסקים יותר בלעשות טוב עם הילדים או להגיב רק כשיש בעיות? 

זה לא רק ספרים?רק טוב=)
יש גם הקלטות שלו שרצות.תהילה 4אחרונה
די זהות לספרים 
מה טעים ויחסית בריא להכין עם בצק עלים?אוהבת את השבת
פחות באלי עם גבנצ מבחינת היוקר...
אנחנו מכינים עם הבצק עליםאבןישראל
משה בתיבה, פיצוניות( רוטב קצת גבינה צהובה וזיתים), קרם שניט,ועוגיות אוזני פיל.
עוגת תפוחים124816
"פשטידת" שניצלאמהלה

מורחת רוטב צ'ילי על הבצק (אני עושה עם מלוואח- זה מעולה)

שמה מעל פרוסות חזה עוף מתובל וסוגרת בעוד בצצק.

מסמנת ריבועים בבצק

מורחת שמן זית (לחילופין אפשר ביצה) ושמה שומשום/קצאח

טעים ומשביע

בורקס בשרהשקט הזה

שבלולי פיצה (אפשר גם בלי גבנצ, רק רסק וזיתים)

בורקס ביתיאיזמרגד1אחרונה
אפשר בצל ופטריות מטוגנים, אפשר עם פירה, תערובת גבינות נראה לי שמנת/ גבינה לבנה וגבינה מלוחה כל תערובת ירקות אפויים/ מטוגנים שאתם אוהבים
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

לדעתי לפי החוק זה עד 18דפני11אחרונה
יפה שאת מצליחה להסתיר הריון ראשון?עדיין טרייה
בהריונות מתקדמים בקושי הצלחתי להסתיר עד הסקירה המוקדמת הבטן יוצאת לי לפני...
אצלי תמיד אין בטן גדולה.יעל מהדרום
לק"י

והיו פעמים שהיה לי ברור שאני כבר ממש נראית בהריון, ועדיין היו כאלה שהופתעו לשמוע את זה...

שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחל

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

אנחנו סיפרנועם ישראל חי🇮🇱

בהריון הראשון לכולם ממש כשגיליתי...הייתי צעירה ומרוגשת וזה קרה ממש אחרי החתונה אז ההתלהבות הייתה גדולה

ובהריונות הבאים אחרי 3 חודשים

חושבת שכל הסמוי מהעין יש בו ברכה וכדאי לספר רק אחרי שעברו 3 חודשים והכל תקין...

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

אחיין שלי אותו סיפוראוזן הפילאחרונה

אוסתאופת לימד את ההורים שלו איך לשחרר שרירים שממש היו תפוסים, אחרי כמה תרגילים היה ילד אחר לגמרי.

אולי יעניין אותך