להט''ב, יהדות, ומה (ובעיקר מי) שביניהםפשוט אני..

בעקבות השרשור של @עובדת ה בשמחה????, חשבתי כבר מספר ימים האם ואיך לנסח את דעתי בנושא השרשור.


בשרשור ההוא בעיקר עניתי לטענות ותגובות של אחרים, באופן ממוקד, בלי לכתוב את דעתי באופן עצמאי וישיר.


בגלל שאני יכול לכתוב על הנושא הזה ספר עב כרס ועדיין לא לסיים להביע את דעתי, אין ברירה אלא לתמצת עד כמה שניתן. לא עליך המלאכה לגמור וגו'.


אני אתחיל מ-3 נקודות בסיסיות בעייני, שחייבים להפנים אותן לפני כל התחלה של דיון סביב הנושא הזה. אם אין הסכמה על הנקודות האלה, לדעתי אין בסיס מספיק יציב לדיון וממילא כל מה שאכתוב בהמשך יהיה לא מקובל.


א. נטייה מינית, לפחות עבור חלק מהאנשים, אינה בחירה. לא רק שהיא לא בחירה, היא גם לא ניתנת לשינוי.


אי אפשר להעביר במילים את התהום העצומה שנפערת בנפש, את הדיכאון, השנאה העצמית, תחושת חוסר הערך, הבושה והזעזוע, כאשר ההבנה על הנטייה המינית השונה מתחילה לחלחל.


בכיתה ט' ירדתי במשקל למרות שהייתי בשיא הגדילה. לא יצאתי לטיולים, לא נפגשתי עם חברים, היו זמנים שבקושי יצאתי מהמיטה. התקפי בכי באמצע החיים, תחושת סלידה עצמית שלא ניתן לתאר.


בהמשך הגיעו גם הפגיעות העצמיות, סכין יפנית שחרטה על עורי את המילה ''רע'' בענק, כוויות בידיים ממים שהורתחו בקומקום, ובהמשך גם דברים יותר גרועים.


נו, מישהו יכול להאמין שבחרתי בזה? שרציתי את זה?

הגעתי ממשפחה מאוד דתית, משפחה מחסידות גור שעברה שינוי (עוד לפני שנולדתי) לכיוון הציונות הדתית. לא ידעתי בכלל מה זה הומו, מבחינתי זאת הייתה קללה שאומרים למישהו שבועט גרוע במשחק כדורגל.


גם כשכבר התחלתי להרגיש משיכה לחברים בישיבה, לא ידעתי שזו משיכה. לא ידעתי שיש לזה שם.


בכיתה ט' כשהבנתי שזו משיכה, הייתי בטוח שכולם מרגישים כמוני אבל זה משהו שעובר. אני לומד במקום מאוד מאוד דתי, בטח זאת הסיבה שלא מדברים על זה.

הרי לא יכול להיות שאני שונה, אני רגיל בדיוק כמו כולם.


בגלל אירוע מסוים שקרה בכיתה ט' הבנתי שאני היחיד מהכיתה שמרגיש כך. זה היום שבו נפתחו עלי שערי גיהינום, השנאה העצמית והרצון לפגוע ולהעניש את עצמי הרקיעו שחקים.


אז סיכמנו שיש כאלה שעבורם זו לא בחירה?


ב. האדם הפרטי לא שייך ל''קהילת הלהט''ב'' (מלבד אלה שבוחרים כן להיות קשורים), ולא אשם בכך שהקהילה הזאת עושה מעשים מסוימים.


זה שאדם נמשך לבני מינו, לא אומר שהוא אשם במצעדי הגאווה, בפרוגרסיביות, במתירנות מינית רדיקלית, ב''הרס המשפחה''... כמו כל אדם אחר, גם ללהט''ב עומדת הזכות להיות אדם אינדיבידואלי ולא להישפט בגלל מעשים או דעות של אנשים אחרים, אפילו אם יש להם מכנה משותף מסוים.


ג. אדם סטרייט לא יכול להבין, אפילו קצה קצהה של הבנה, מה עובר על להט''ב דתי.


סטרייט לא יבין מה קורה לנער בישיבה תיכונית ששומע את חבריו ואת רבניו מדברים על ה''סוטים'' האלה, מה קורה כשהוא שומע את הוריו מתבטאים בנושא כשהוא מגיע לחדשות מאיזו שהיא סיבה.


סטרייט לא יבין מה זה לראות את חברך הטוב מתחתן, ובאמת באמת לשמוח בשמחתו, למרות הידיעה שהיום שלך אף פעם לא יגיע. האהבה שלך תמיד תהיה אסורה.


סטרייט לא יבין מה זה לקבל הצעות לשידוכים מכל מיני אנשים טובים, ובכל פעם הלב מתכווץ מחדש. אם רק הייתי רגיל. אם רק הייתי יכול לאהוב אשה...


סטרייט לא יבין מה זה ללכת לפסיכולוג ש''מומחה בנושא הזה'', ולעבור אצלו בקליניקה מסע של ייסורים והשפלות, עינויים פיזיים ונפשיים, תוך האשמות שאם זה לא מצליח - רק אתה אשם. פשוט לא ניסית מספיק...


סטרייט לא יבין כמה מפחיד להיות שונה. כן, פשוט מפחיד. אם אני אספר לחבר הכי טוב שלי, הוא ישנא אותי אחר כך? יספר לכולם ואהיה הבדיחה של הישיבה?

אם אספר להורים שלי על הצרה הצרורה, הם ימשיכו לאהוב אותי? או שאולי הם יתביישו בי ויתחרטו שבכלל נולדתי?


סטרייט לא יבין את ההרגשה כשמזלזלים באהבה שלך.

''זאת לא אהבה אמיתית אלא רק יצר הרע'', ''זאת לא אהבה אלא רק תשוקה'', ''אין כאן נתינה אלא רק אגואיסטיות''... כמה קל לא להרגיש משהו, לא להבין אותו, ואז לזרוק חיצי רעל אל אלה שמזלם לא שפר עליהם והם מרגישים אחרת ממך.


...


אחרי שסיכמתי את 3 הנקודות הבסיסיות הנ''ל (ותאמינו לי שזה רק סיכום...), אוכל לכתוב בקצרה את דעתי:


1. כאשר מישהו יוצא מהארון, הוא צריך קודם כל לקבל חיבוק ענק. חיבוק שמכיר בסבל העצום שהוא חווה כבר שנים, חיבוק שמבין שהוא לא אשם, חיבוק לאדם ששרד מסע שאי אפשר בכלל להבין כמה הוא מסובך, מתיש ואכזרי.


2. הוא יודע שמשכב זכר זה דאורייתא. כן, הוא גם יודע שזה חטא חמור. למרות זאת, זה ממש לא מה שהוא צריך לשמוע עכשיו. אדם הומו הוא לא ''משכב זכר'' מהלך אלא אדם שלם עם תכונות טובות ורעות, רגשות, אתם יודעים... כל החבילה הזאת שנקראת ''בן אדם''. לדבר איתו על יחסי מין בשלב הכ''כ רגיש הזה, כאילו בזה מסתכם מי שהוא ומה שהוא, זה מאוד מאוד מעליב ומקטין. חוץ מזה, כאמור, הוא ממילא יודע...


3. הסיבה שרובם המוחלט של הלהט''בים הדתיים יוצאים בשאלה, היא לא מה שכתוב בתורה אלא מה שכתוב בפורומים. כלומר... בפורומים כמייצגים את ההתנהגות של הציבור. גם אם אדם מסוים לא יכול לשמור מצווה מסוימת, חמורה ככל שתהיה, זאת לא סיבה לדחוק אותו החוצה. הוא עדיין יכול וצריך להגיע לבית הכנסת, לשמור שבת, לחנך את ילדיו לחיי תורה ומצוות.

ההתנהגות של רבים בציבור הדתי, היא זו שדוחפת את הלהט''בים הרחק אל מחוץ לקהילה, ובהמשך מחוץ לעולמה של תורה.


4. אני לא ''מתיר'' לאף אחד לעבור על אף איסור (אפשר לחשוב שאני איזה מנהיג קהילה ויש מישהו שהיה מקשיב להיתרים שלי...), אבל אם מישהו עובר על איסור בתחום הזה - אני לא שופט אותו. לא אומר לו שהוא חייב סקילה, לא אומר לו שבגללו יש רעידות אדמה, לא אומר לו שאני לא מוכן להיות חבר שלו. דחייה שלו לא תגרום לו לחיות לבד בלי לחטוא, להפך, היא תדרדר אותו עוד יותר.


5. כאשר הורים או נערים פונים אלי לייעוץ, אני אומר להם שיש מספר מעשים שאחריהם קשה מאוד לחזור אחורה. בעיקר יציאה מהארון, יחסי מין, השתייכות למעגל חברתי להט''בי (כגון איגי). לכן אני ממליץ בחום להימנע מהמעשים האלה, לא רק מסיבות דתיות אלא גם כדי לא לפגוע בסיכוי עתידי כן לחיות באושר עם בני המין השני.


6. אנחנו חיים היום בחברה שמוקיעה אנשים על עבירות של בין אדם לחברו, אבל הייתה יותר פתוחה כלפי עבירות של בין אדם למקום. מי שלא מתפלל מנחה - בעיה שלו, זה לא יגרום לי לא להיות חבר שלו. מי שלא הולכת למקווה אף פעם מאז החתונה, זה עניין שלה ושל בעלה, אף אחד לא יעלה בדעתו להעיר לה על כך. לא כי זה בסדר, אלא כי זאת הדרך שלנו לחיות ביחד.

לפעמים אני חושב שהסיבה שלהט''בים לא מקבלים יחס זהה, היא לא בגלל אהבת ה' אלא בגלל... שנאה. שנאה וחוסר הבנה.


7. לפום צערא אגרא.


...


בקיצור של הקיצור,

אני לא מתיר לאף אחד כלום, אבל כאשר אדם יוצא מהארון - אני קודם כל רוצה לחבק אותו כדי שיידע שאני מעריך אותו על כך שהוא עדיין חי אחרי כל הסבל שהוא עבר.

אם הוא גם בחר לממש את האהבה שלו, אני לא שופט אותו ולא מרחיק אותו.


שבוע טוב ובשורות טובות!



יישר כח גדול ותודה על הדבריםנוגע, לא נוגע
שבוע טוב
ישר כח על הדברים המסודריםפתית שלג

3 הנקודות חשובות מאוד

לגבי השאר העמקת. אבל ברשותך אעמיק עוד קצת... גם אותם מביעי דעה הם עולם ומלואו, מלאי רגשות, מחשבות, ויצרים. מה גורם להם את ה"שנאה" הזאת? להרחיק לכת עד האיסורי דאורייתא? מה שכתוב בפורומים? חובת סקילה, רעידות אדמה, (ויש לי עוד להוסיף אבל לא זה המקום כנראה), ההיטפלות לעבירה הזאת ונספחיה הרבה יותר מכל שאר איסורי דאורייתא?

 

וזה נראלי קשור לשני דברים שהם אחד:

1. יש תרבות צעקנית, פרוצה ומחאתית, שמנסה לנרמל בכח כל מיני מעשים ודרכי חיים מוזרים, ויותר מזה אפילו להשפיע בתוך החברה הדתית, שאפילו מוצגת כ"אויב" של אותה קבוצה.

2. השימוש במושגי אותה קבוצה צעקנית. כשאדם מספר למישהו בגילוי לב שיש לו משיכה לXYZ ושהוא עדיין לא בטוח איך להתייחס לזה, יש סיכויים הרבה יותר גבוהים (להערכתי, אני יודע שיאתה מזדהה כנמשך לסטטיסטיקות...) שהוא יקבל אוזן קשבת ואפילו הבנה, הרבה יותר מאשר מישהו שמדבר במושגים אחרים- בוחר "לצאת מהארון" ולהזדהות כXYZסקסואל, ודורש שיקבלו אותו כמו שהוא. כ"ש אם הוא בוחר להדהות במפורש עם אותה קבוצה. 

כל אלה מרתיעים, ומביאים לרוב להתנגדות ומחאה לאותה תרבות צעקנית ופרוצה.

 

מה שצריך באמת זה טיפול זוגי טוב, ואין ספק שמה שכתבת הוא חלק מטיפול מרפא כזה.

 

חוץ  מזה, לגמרי לפום צערא אגרא, ועל פי דרך החסידות בטוח שזה אפילו חלק מהכלים שלו בעבודת ה' והשליחות שלו בעולם. אשריך!

 

ואפשר גם להעמיק ולדרוש למה אותה קבוצה החליטה להיות צעקנית ומחאתית, אבל זה נכון לכל תחום צעקני שנוגע לערכי יסוד של העם היהודי. ובגדול זה נראלי לגמרי מתחיל מלומדי התורה ומלמדיה, ומי שמתיימרים ללכת בדרכה. לא שהם אשמים ח"ו, אבל בכוחם לגרוע ובכוחם לרפא בס"ד. ברור שלא כאן המקום להאריך בזה, וזה מאוד עמוק, ואולי גם לא מצווה להשמיע לעמי ארצות. לא אתה, נו..

הומופוביהנעמי28

לא קמה כתגובה ל״תרבות צעקנית שמנסה לנרמל בכוח דברים״ להפך, התרבות הזאת קמה אחרי מאות ואלפי שנים של דיכוי, מסעות הרג, אפליה של קבוצות כאלה.


ועיקר הרדיפה אחריהם התחיל מהתורה (מהדתות אברהמיות, נצרות ואיסלם)  אמנם היו עליהם דעות שליליות גם בתרבויות מוקדמות יותר, אבל התורה מתבטאת נגדם בחריפות ובנצרות לקחו את זה לקצה.


למה נתפסו על האיסור הזה יותר מאחרים? לא יודעת. אני קוראת לזה הומופוביה בחסות הדת.


אז אל תאשים את ״תרבות הנרמול״ בשנאה כלפיה.

גם לי יש ביקורת נגד חוסר האיזון שלהם ונגד הפרובוקציה, אבל אחרי שנים של דיכוי, התגובה שלהם לא מאוזנת אך מובנת.

הומופוביהפתית שלג

עוד מושג מחאתי מבית היוצר.

חוץ מזה, אני לא שולל. 

לא מכיר מספיק את ההתייחסות לזה בעבר היהודי. 

חוץ משכנראה אותו איסור נכלל ביהרג ואל יעבור. כעבודה זרה ושפיכות דמים ושאר גילוי עריות. 

אבל צריכים לחול הרבה תנאים כדי שבית דין יסקול, וזה נדיר מאוד. 

במיוחד שמדובר במעשה אינטימי.

ככה שאם במהלך ההיסטוריה בית דין סקל בעניין הזה, זה אומר שאותו נסקל היה מאוד מאוד פרובוקטיבי. 

גם אנטישמיות זה מושג מחאתי?פשוט אני..

הנאצים השמידו הומואים כי הם ראו בהם בני אדם נחותים, זו לא הומופוביה? במה זה שונה מהסיבה שבגללה הם השמידו יהודים?

כשאדם רץ עם סכין ודוקר צועדים במצעד הגאווה, זו לא הומופוביה?

 

אני מסכים שיש במושג הזה שימוש יתר (אם מישהו לא חושב שהמדינה צריכה להכיר בנישואים חד מיניים, למשל, זה ממש לא הופך אותו להומופוב), אבל זה לא אומר שאין אנשים שהם באמת הומופובים.

גם המושג אנטישמיות בא "להנדס תודעה"פתית שלג

על אותו משקל אפשר לומר שגם למושג הומופוביה יש מקום. 

אבל השימוש במושג הזה הוא מאוד חדש, ובאמת אותה קבוצה עושה בו שימוש נרחב מאוד.

לא יודע מה היו כוונותיו של ממציא המושג, אבל הוא נהיה מפלצת..

אני חושב שזה תיאור מציאות ולא הנדסת תודעהפשוט אני..

אגב, גם במושג אנטישמיות יש שימוש יתר...

 

בין אם במקרים לא חשובים בעליל (כגון שופט ששורק נגד קבוצה ישראלית, מיד מואשם באנטישמיות) ובין אם במקרים יותר חשובים (לפעמים הקריאה לחרדים להתגייס, למשל, נענית ב"אתה אנטישמי")

זה לא אומר שהמושג עצמו שגוי ושאין מקרים אמיתיים של אנטישמיות

בקיצור, אתה מאשים את האינדיבידואלפשוט אני..

בהתנהגות של אנשים אחרים, שהם לא הוא והם לא שאלו אותו מה דעתו והאם הוא רוצה להיות מיוצג על ידם.


לא סתם התייחסתי לזה בנקודה ב'.


ו... המילה הומוסקסואליות לא שייכת ל''קהילת הלהט''ב'' ולא מייצגת שום מטען פוליטי או אחר.

היא פשוט מתארת מצב.


דווקא הבריחה מהמילה הזאת, מעידה על כך שבעייני הדובר יש משהו פסול בלהיות הומו, כאילו זה בכלל לא לגיטימי להיות כך, זה מגעיל, זה חוטא... לא סתם רולינג בחרה במונח ''זה שאין לנקוב בשמו'' כדי לתאר כמה אנשים פחדו.


בגדול כן...פתית שלג

יש הרבה מושגים שהם פרווה בעיקרון, אבל תמצא אותם בשימוש בעיקר במקומות מסוימים.

זה קשור מאוד לאזור שבו גדלת, ומקורות המידע שלך..

בסביבה שלי המילה הזאת נחשבת למילה לא צנועה.

עצם העיסוק במיניות הוא מוצנע.

אני יודע איך זה נחשבפשוט אני..

לא גדלתי באזורי החיוג של תל אביב...


 

אבל זה בדיוק מה שאני אומר - זו לא מילה גסה ולא קללה. יש אנשים שהם כאלה, זהו.


 

אני יודע שהמילה ''סקס'' בתוך ''הומוסקסואל'' גם כן לא עוברת חלק בגרון, אבל זה בכלל לא במובן של ''יחסי מין'' אלא ''מין'' במובן של ''מגדר''.


 

תראה למשל תמונה מהדרכון, המילה ''מין'' מתורגמת באנגלית ל''סקס'', אין לזה שום קשר ליחסי מין:


 

 

 


 

הומוסקסואליות זה פשוט ''אותו המגדר'', זה הכל.

צריך לבטל את הסעיף הזה דחוףפתית שלג

😉

 

עוד דברהפי

אני חושבת שממה שכתבת זועק בעיקר עין טובה על האחר .. חיים בעולם הזה כל-כך הרבה נוער ואנשים שמתמודדים עם משברים או אתגרים כאלה ואחרים.

ואין לאחר ולו שמץ של מושג מה הם עברו או עדיין עוברים.

לב טוב .. זה כל-כך פשוט .. לזכור שאתה לא חייב לדעת אתה לא שופט בשר ודם.. ואם כבר אתה מזכיר מישהו תפלל עליו .

וגם לזכור שה' הרבה יותר רחמן ממך .

לא לשפוט!.. להאיר בעיקר .

כתבת יפה ונוגע.נעמי28
שורה תחתונהבינייש פתוח

מה הומו דתי צריך לעשות לדעתך?

להתחתן עם לסבית? או עם א מינית? או עם אישה שלא תתחתן עם גבר בגלל תסביכים וטראומות וכדומה?

האם הומו אמור להתחתן או לגור לבד כל חייו?

האם כל מי שלא נמשך לנשים לא אמור להתחתן, גם אם הוא נמשך לגברים, כלומר דין הומו כדין סריס חמה?

זאת לא שורה תחתונה אלא דיון אחר לגמריפשוט אני..

ובכל מקרה, זה לא שכולם אותו דבר ויש המלצה אחת שתתאים לכולם...

לא הבנתיבינייש פתוח

כתבת נקודות בסיס בשביל להתחיל לדון על דברים, אז מה זאת אומרת זה דיון אחר לגמרי?

אני לגמרי מבין שאף אחד לא בחר להיות הומו, ושלעולם לא אבין את התסכול והשנאה העצמית שעלולים להיווצר (אתה כנראה זוכר מה אמא שלי אמרה לי).

וכמובן שלא אקשר את כל ההומוסקסואלים לשיח האלים שקיים בקהילה הלטבית.

אני מדבר על אדם עם 0% אחוז משיכה לנשים ואדישות מוחלטת.

אני מכיר מעשהו שהעיד על עצמו ככזה.

הדיון הוא על היחס ללהט"בפשוט אני..

ולא על מה להט"ב צריך או לא צריך לעשות בחייו.

 

ו... אשריך שאתה מסכים עם הנקודות שכתבתי

לקח לי הרבה מאוד שנים להגיע לזהבינייש פתוח

כי לא הייתי מסוגל להאמין שאלוהים יתן למישהו נטייה טבעית שרק תפגע בו (בהנחה שהוא שומר מצוות ואמור לראות במימוש הנטיה שלו חטא חמור מאוד).

כך שמדובר בתעלומה גדולה מאוד.

הייתי צריך לראות שזה קיים ממש בכל התרבויות בכל העולם, וגם לקחת בחשבון שלא בחרתי להתחיל להימשך לבנות בגיל 12.

קריאה מחודשת בטקסטנו באמת

תחליף את המילה "להט"ב" ב"פדופיל". קריאה נעימה.

שמך נאה לךפשוט אני..

נו באמת

חחח🤦‍♂️פתית שלג

תחליפי את המילה להטב במתנחל. קריאה נעימה.

יש חלק משמעותי בטקסט...אדם כל שהוא

שיישאר נכון גם אחרי ההחלפה.

יש אנשים שמתמודדים עם יצרים, שמושכים אותם לעבור לא רק על איסורי בין אדם למקום, אלא גם על איסורי בין אדם לחבירו.

את היצר הזה, הם כנראה לא בחרו.

אם הם מצליחים לשלוט ביצרם, הם מן הסתם יקבלו שכר גדול לעולם הבא.

אני בהחלט חושב, שמישהו שחבר שלו מספר לו שהוא מתמודד עם משיכה מהסוג הזה, ראוי שיעניק לו תמיכה נפשית. [וכנראה, בכך הוא גם מגדיל את הסיכוי שאותו חבר יצליח לטפל במשיכה הזו, או לפחות לשלוט בעצמו, ולא לפגוע באחרים].

^^^ultracrepidamאחרונה
בניגוד לפדופיל, הומוסקסואל לא פוגע באף אחד.מתנחל בראבק

כל הטענה שיש כלפי הומסקסואלים היא דתית, שלהם כלפי הקב"ה. כמו שפשוט אני ציין, זה דבר אישי שלהם ואני לא נכנס לחדר המיטות  של אף אחד.
הבעיה האמיתית היא עם ארגונים שמנסים לנרמל את הבעיה ומעצימים אותה במקום לעזור לאנשים להתמודד איתה.

עיקר הבעיה היא באמת הערבוב בין האנדיבדואל לתנועהחושבת בקופסא

ובניגוד למה שנכתב לפני, אני חושבת שבאמת יש קשר בין העלייה של תנועות הלהט״ב מבחינה פוליטית, להתנגדות אליהם.

 

יש כאן בעיקר עניין של סדר חברתי, חברה שמרנית בנויה על קשרים בין גברים ונשים, וכל יציאה מכך מערערת על האקסיומה החברתית. החטא עצמו אמנם מבחינה טכנית כנראה צריך להיות משוייך כעברה שבין אדם למקום, אבל במובן מסויים יש כאן פגיעה בחברה ובנורמות שלה. כמו שאדם שמחלל שבת בפרהסיה לא רק חוטא לעצמו, אלא גם פוגע ב״שבת הציבורית״.

אבל שמירת שבת מתקשרת רק לעולם הדתי, יחסים חד מיניים מפרים איסור גם בעולם הדתי וגם בעולם החברתי הכללי. 

ובנוסף הם גם קשורים לנושא המיני שמראש בחברה הדתית נחשב לא ראוי לעסוק בו בציבור.

 

בדיוק בשבת קראתי ספר שציטט את מישל פוקו, שטען שבימי קדם, גם ביוון העתיקה לא הייתה מילה מוגדרת להומוסקסואל. המעשה היה סעיף אחד ברשימה של מעשים מיניים שהיו נחשבים או אסורים או מותרים, בהתאם לחברה ממנה הגעת. עצם המושג הומו הוא חידוש מסוים, (ולפי פוקו גם מהווה הפעלת כוח נגדו, אבל זה כבר לא קשור).

אין דבר כזה אדם שמכריז על עצמו בהגדרה שהוא לא מסוגל לשמור שבת ותמיד תהיה לו משיכה לחילול שבת, עצם התווית החד משמעית של ״הומו״ היא גם כן לא קל לעיכול מהבחינה הזאת. 

אני מבינה חוגים שמרניים יותר שעצם המילה לא נעימה להם, בין אם מבחינת הדבקת התווית על אדם ולהכריז שהוא מועד לעבור עברות, ובין אם מהרגשה שעצם העיסוק במיניות הוא לא צנוע.

 

הרבה מהם גם באמת לא רואים עניין בעצם התווית ורוצים לדעת שורה תחתונה, אם אותו אדם מתכוון באמת לחטוא או לא. 

הניסוח המעורפל מבחינתם שלא מוקיע את המעשה בתור חטא ומדבר על ״מימוש הנטייה המינית״ מעלה חשד שמדובר במתן לגיטציה לעברה, ששוב היא: גם בין אדם למקום, גם מערערת על החברה מבחינה דתית וגם חברתית, וגם עוסקת בנושאים מוצנעים, וגם מכריזה על עצמה כקבועה בתוך אישיותו של האדם ולא ברת שינוי. 

 

וגם בואו נודה על האמת ברוב המוחלט של הפעמים החשד הזה מוצדק לחלוטין, רוב הקולות שמדברים על רגישות והכלה לנושאים האלו באים מתוך האג׳נדה הפוליטית שהם מתנגדים לה בתוקף, כמעט ולא קיימות גישות שבאמת רגישות לאדם הפרטי וגם לא מטשטשות את העובדה שהמעשה הוא עברה חמורה שאין לה הצדקה.

 

אני בעד הפרדה בין האדם הפרטי לתנועה הפוליטית, אבל כמות האנשים שעושים את הפרדה הזאת היא מאוד קטנה, וכאדם פרטי כלשהו מתחיל להתנסח בצורה מעורפלת מידי כשהוא מדבר על הנטייה שלו, אני בהחלט מבינה למה לא לאהוב את זה ולהתחיל לחשוד בו (אבל בהחלט אין צורך לקפוץ מיד לקריאות חוטא וסוטה וכו׳)

 

נפלת עלי עם מישל פוקו על הבוקר פשוט אני..

ההבדל בין יוון העתיקה (ולא רק שם) לבין ימינו אנו, לדעתי, מגיע מ-2 סיבות עיקריות:

 

א. בעבר אנשים התחתנו מסיבות פוליטיות וכלכליות, לא מתוך אהבה. ממילא אין שום הבדל בין הומו לסטרייט, כולם מתחתנים עם מי שנקבע עבורם וזהו. אם אף אחד לא מאושר, גם אף אחד לא סובל. אלה החיים.

 

ב. בעבר גבר היה יכול להתחתן עם אשה גם בלי להימשך ובלי לאהוב, ו"לקחת מהצד" את מה שחסר לו (לא רק גבר אחר, אלא גם אשה צעירה ויפה יותר וכו'). זה אפילו לא היה נחשב בגידה, זה היה חלק מהתרבות. אני לא חושב שיש מישהו שיעדיף את המציאות הזאת בחזרה...

 

כלומר החיים המודרניים שבהם אנשים מתחתנים מתוך אהבה, ולא יכולים עוד לעשות מה שהם רוצים מהצד - היו מהגורמים שהשפיעו על זה שהומוסקסואליות הפכה להיות זהות ולא רק מעשה מיני.

 

 

 

את כותבת שהאדם הפרטי "מתחיל להתנסח בצורה מעורפלת מדי" - מה את מצפה, שהוא יתחיל לספר לחבריו על הפרקטיקות המיניות שלו? מה הוא עושה ועם מי הוא עושה? למה שהוא יספר את זה? 

אני מדברת על ניסוחים מעורפליםחושבת בקופסא

שלא מספיק ברורים האם הדובר רואה במימוש הנטייה חטא או לא.

כמו פוסטים של יציאה מהארון של דתיים שמדברים על קבלה עצמית והכלה וכו׳, ואנשים רוצים להבין לאיזה ״מחנה״ הם משתייכים, אלו שחושבים שהמעשה לגיטימי או לא. 

כשהתשובה לא ברורה עולה החשד שבעצם הם מתכוונים לתת לגיטימציה לחטא. ואז מתחיל שלב כינוי הגנאי וכו, שזה בעיני כבר לא לגיטימי, ועצם התהייה היא כן לגיטימית.

 

כנראה גם אני התנסחתי בצורה מעורפלת....

אני חושב שיש כאן ציפייה לא הוגנתפשוט אני..

אם אדם דתי יוצא מהארון, את מצפה שממש יגיד "אני יודע שזה חטא לשכב עם גברים"?

 

כמו שכתבתי, הוא יודע. אוהו כמה שהוא יודע. וכמה שהוא סבל ועדיין סובל מההשלכות של זה על חייו (הרבה מעבר להשלכות על יחסי מין).

אבל לדרוש ממנו להכריז זאת, נראה לי קצת מוגזם ולא שייך.

כתבת יפהארץ השוקולד
מאחל שתמיד נצליח להסתדר ולפעול נכון ברמת בין האדם לחברו ובין האדם למקום
דעתי הלא פופולארית בענייןאריק מהדרום
שיש הרבה הרבה הרבה יותר מידי שיח בעניין הזה במדיה הישראלית בכלל ובמדיה המגזרית בפרט, הנושא הטעון הזה אי אפשר שלא יעלה לתודעה של נערים בני מצווה בימינו ואף צעירים מהם ואני לא בטוח שיוצא הפסדנו בשכרנו בהעלאת המודעות (ואולי כן).


העניין שיש מצעדים בכל הארץ גם בערים שבהן אין כמעט אף תושב מקומי שצועד בהן אלא רק סטודנטים ואורחים מבחוץ (כמו בבאר שבע) הניסיון העלוב של מצעדי המחאה שכנגד המצעדים, ההתעסקות בעלוני השבת ובעיתונים המגזריים והכי בולט ההתעסקות של תאגיד כאן 11 לדבר על הנושא בכל מקום שלא נצרך בכלל לא אומרים אלא דורשני.


הגם שצריך וכדאי לדבר על הנושא החשוב כשלעצמו, כאשר יוצאים לגמרי מפרופורציות כאילו זה במרכז ההויה הציבורית הישראלית זה לא רק שלא מועיל זה אפילו מזיק, גם ללהטבים עצמם.


יש עוד בעיות ללא פיתרון ביהדות, יש עגונות, יש ממזרים, יש מתמודדי נפש ונכים, יש עוני, יש המון סוגיות שהיהדות תוקעת אותם.


פעם היה סטיגמה על בית ספר מעלה שכל סרט גמר שלהם היה על הומואים דתיים, אני לא יודע אם זה נכון אבל עצם הסטיגמה שזה מה שהיה מעיד על כמה הנושא יצא אז מפרופוציות ועדיין לא יצאנו מזה לגמרי.


אחי הוא פסיכולוג שאת התזה שלו כתב על אובדנות בקרב להטבים דתיים, יש אנשים שזה המקצוע שלהם וזה מה שמעסיק אותם ביום יום, יש כמובן הלהטביםאבל ההתעקשות של המדיה הכללית והמגזרית להעלות ולהציף את הציבור בסוגיה רק מזיקה.

לא יודע אם היא פופולרית או לאפשוט אני..

אבל אני יודע שאני מסכים עם רוב מה שכתבת.

 

אך עם זאת שהציבוריות של הנושא הזה מוגזמת מאוד (בטלוויזיה, במצעדים וכו') זה לא פותר אותנו מלדעת איך להתייחס לאינדבדואל.

 

אמאל'ה איזה מסגוררררפשוט אני..

 

 

צמרמורת

נראלי זה ממחיש את מה שהעלנו אני וחושבת וסעיף ב שלךפתית שלג

יכול להיות שהמקור של הדגל הוא תמים, לא מכיר, אבל הוא מזוהה כחלק מהקבוצה הנ"ל.

רק דיברו על להט"ב והופס הדגל מתנוסס בראש הדיון.

אגב עצם המילה להט"ב כוללת בתוכה טרנסג'נדרים שזה גם עניין שונה מאוד מהמדובר..

כל מה שכתבת מבורךשפלות רוח

עם כל הקושי שלי עם הנושא, החכמתי המון מכל מה שכתבת, אבל אני עדיין חושב שלא הייתי מצליח לעזור לאדם שחווה את הסבל הזה, מכל הדברים שכתבת באמת עולה כמה הם סובלים, ונקודות שלא חשבתי עליהם אף פעם, והנקודה בעיניי הכי חזקה - מה הוא שונה מאדם שמחלל שבת? או שלא שומר תורה ומצוות למה אני ארוץ לקרב אותו, ואת האדם שעובר את הסבל שעליו דיברת? חס ושלום...באמת נק למחשבה, תודה על זה ואשריך.

המטרה של היצר זה להחליש אותנו, כל אחד בנפילות ובירידות שלו, אדם שלא מניח תפילין, היצר מתיישב עליו שם ואומר לו "עזוב אותך אתה שקרן, מה לך וללימוד תורה? מה לך וליהדות בכלל?" או אדם שמחלל שבת, היצר גם נופל עליו "מה שווה התפילה שלך כשבשבת אתה בים? או מעשן? יאללה שחרר אותנו בורא עולם אין לו כח לשקרנים כמוך" וכל הטענות הנ"ל של הס"מ הן שקר גמור, כי מה הקשר? מה אין תשובה? לא בשמים היא !

כל אחד יכול להתחדש ולחזור למוטב ולחזור להיות יהודי כשר עבד ה' בלי קשר למה שהוא עשה, ולקחתי מהעניין הנ"ל והקשתי לאדם שעובר ניסיון בעניין שעליו דיברת, שאין סיבה שלא יקים בית בקדושה ובטהרה, בית יהודי שומר תורה ומצוות על כל המשתמע מכך.


 

ועם כל מה שכתבתי, בסוף אנחנו צריכים להיות יהודים כשרים, בשביל זה באנו לפה, ככה שעם האדם שמחלל שבת ח"ו, אנחנו צריכים לנסות לקרב אותו וללמד אותו ולהסביר לו, כנ"ל לבחור שלא מניח תפילין או לא לומד תורה או לא מתפלל ולא להתנגח איתם כי כמו שאמרת, זה ירחיק, אבל מצד שני לא לקבל את זה בשלוות נפש אלא לנסות לעשות משהו בנידון - מתוך אהבה ואכפתיות לאחים שלנו ולא מתוך התנגחות שוב. ומהשרשור שלך עולה איך לא להרחיק, אבל לא עולה איך לקרב, ואיך להוציא אותם מהמקום הנ"ל. ואם תגיד שאין איך להוציא אותם, אני לא מקבל את זה, זה ניסיון כמו שכולנו עוברים נסיונות בדברים שונים כמו שהזכרתי ובאנו לפה להתגבר על הקשיים והנסיונות, יש אחד שהשם נתן לו תאווה קשה לעריות וזה הניסיון שלו בעולם, יש אחד שהשם נתן לו תאוות אכילה, יש אחד עצלן, כל אחד והחבילה שלו, לבוא ולהגיד "כולנו מתוקים וטובים איך שאנחנו" זה הפך רצון השם, אני לא אומר שזה מה שאמרת אבל שוב, עולה מהשרשור שלך איך לא להרחיק והלהכיל אותם ובאמת לעזור להם לא ליפול לדיכאון וכו' - אשריך!

אבל איך אנחנו מוציאים אותם משם? בדיוק כמו שהייתי רוצה לעזור לאדם שלא מניח תפילין וכו' מקווה שהסברתי את עצמי טוב אם לא, תגיד לי מה לא מובן ואנסה לדייק את עצמי

איזו תגובה מחממת לב, תודה רבה פשוט אני..

אני רוצה לענות לשאלתך (אבל איך אנחנו מוציאים אותם משם?) בשני מישורים:

 

1. למה אתה מתכוון "להוציא אותם משם"? האם אתה יודע מה הדרך שתהיה נכונה עבורם? 
נחשוב רגע על בחור הומוסקסואל,

האפשרויות העומדות לפניו הן:

להישאר בודד, להביא ילד מפונדקאות, להביא ילד בהסכם הורות, להתחתן עם אשה בלי שהיא יודעת, להתחתן עם אשה שנמשכת לנשים, להתחתן עם אשה שיודעת ורוצה בכל זאת (יש כאן בפורום ניקית כזאת), לחיות בזוגיות עם גבר, ואולי עוד דברים שאני לא חושב עליהם עכשיו.

 

אם אנחנו רוצים שהוא יחיה לפי ההלכה, די ברור מה מהאפשרויות שמניתי אפשר למחוק (טוב אולי לא כזה ברור, אבל לפחות על חלקן זה ברור).

אבל... מבין האפשרויות שנשארו, מה יתאים לו? יתאים לא במובן של כיף וסבבה אלא במובן של משהו שהוא בכלל אפשרי מבחינתו.

לא לכולם אפשרי לחיות עם אשה שנמשכת לנשים (כתבתי על הניסיון שלי בזה מספר פעמים בעבר).

לא כולם יכולים למצוא אשה שתסכים להתחתן איתם למרות הנטייה השונה.

ובגלל שאנחנו לא יודעים מה יתאים לו, ובכלל לא יכולים לדבר איתו על הדברים האלה בד"כ (אלא אם כן זה החבר הכי טוב שלנו ואנחנו מדברים על הכל), אז... איך אפשר בכלל לרצות "להוציא אותו משם", בלי לדעת לאן?

 

אתה יכול להגיד שאתה מבחינתך רוצה להוציא אותו מקשר עם גבר, ולא משנה מה יקרה אחר כך. העיקר שלא יחטא. אבל...

אם בגללך הוא יהיה נשוי לאשה בלי שהיא תדע, אז עדיין עשית לו ולעם ישראל טובה?

אם בגללך הוא יהיה נשוי לאשה אבל בערבים הוא יפגוש גברים דרך אפליקציית היכרויות להטבית, עדיין תשמח מכך שהצלת אותו?*

 

אלה לא דברים מהרהורי ליבי, אלא דברים שקיימים. קיימים המון. גברים שהתחתנו עם נשים כי הם דתיים (בין אם בגלל ששמירת ההלכה חשובה להם ובין אם בגלל לחץ חברתי/משפחתי),

ואחרי מספר שנים זה נגמר בפיצוץ אדיר כאשר לא היו יכולים עוד או כאשר האשה גילתה שבעלה בוגד בה עם גבר רח"ל. 

 

יש הרבה פסיכולוגים ורבנים שמספרים בגאווה "אני כבר הצלחתי לשנות X אנשים שהגיעו אלי הומואים ואחר כך בזכותי הם התחתנו עם נשים באושר".

אבל... כמה מהם עוקבים אחר כך אחרי אותם תלמידים/מטופלים, ומוודאים שהזוגיות הזו החזיקה מעמד?

אני מכיר אישית סיפורים כאלה שהסתיימו רע. רע מאוד.

 

ואפשר לשמוע קצת כאן:

https://www.youtube.com/watch?v=RZRp5-73SPI

או לראות את הסרט "חתונה הפוכה" או לקרוא את הספר "מי שסוכתו נופלת".

 

בקיצור,

יש כלל גדול ברפואה - פרימום נון נוקרה, "ראשית אל תזיק". אם אתה לא יודע איך יסתיים הניתוח, אל תתחיל אותו. שב ואל תעשה עדיף.

 

 

2. ונניח שיש מישהו שאתה כן יודע בדיוק מה יכול להתאים לו. למשל כי הוא החבר הכי טוב שלך או אחיך הקטן. או שהוא סתם יהודי שאתה מאוד אוהב ואתה באמת כואב את זה שהוא חי בזוגיות עם גבר, ולדעתך הוא צריך לעשות כך וכך ואתה מנסה לשכנע אותו, ו...

הוא לא מקשיב לך.

 

מה תעשה עכשיו?

 

דיברת על מחללי שבת, אנשים שלא מניחים תפילין וכיוצ"ב. מה תעשה אם תציע למישהו להניח תפילין, והוא יסרב לך? תסביר לו את היופי, את המשמעות, את ההוד וההדר של המצווה, את טעמיה ואת עומקיה, אך הוא יישאר בסירובו?

האם זה יגרום לך להרחיק אותו מעליך? 

אני מניח שלא.

 

כך גם לגבי להט"ב, גם אם ניסית לשכנע אותו לפעול בדרך מסוימת והוא בחר שלא לקבל את עצותיך, אני לא רואה סיבה להתנהג כלפיו בצורה פוגענית או להרחיקו.

 

 

*יש רבנים חרדים שעבורם זה פתרון לכתחילה במצב הזה. אם אתה הומו, אז במקום לחיות עם גבר ולהרוס לכל המשפחה שלך את השם ואת השידוכים, פשוט תחיה עם אשה ותתנהג כרגיל. משהו לא טוב? חסר לך משהו? נו נו, מה שקורה בלילה כשאשתך חושבת שאתה בכולל, נשאר בלילה כשאשתך חושבת שאתה בכולל.

כולל רב רציני ומוכר שהמליץ לי בדיוק את זה. 

אבל זה היה לפני שנים רבות, אולי מאז דברים השתנו...

אתה מסכים איתישפלות רוח
עבר עריכה על ידי שפלות רוח בתאריך י"ז באדר תשפ"ה 19:01

שבחברה מתוקנת שרוצה לחיות לפי ההלכה, יותר קל להסביר לילדים למה פלוני לא מניח תפילין או מחלל שבת, מאשר להסביר להם למה פלוני ופלוני מסתובבים כמו בעל ואישה ואיך בעצם הגיע תינוק לעגלה שלהם? אז בסוף עם כל הרצון הטוב וההכלה, יש דברים שצריך להוקיע אם הם נעשים בצורה כללית באורח החיים היהודים.

אמרת בהודעה הראשונה שאדם שלא מתפלל מנחה זה עניינו ולמה שאתערב אבל דברים שבין אדם לחבירו אנשים מאוד אוהבים להתערב ובגלל זה קשה להם עם הלהטבי"ם ואני קצת לא מסכים ואסביר.


 

אדם שלא התפלל מנחה - לא פוגע בי או בעבודת השם שלי או בעם ישראל(בעומק כן אבל אנחנו לא עד כדי כך צדיקים שנתחיל לבדוק שם, קודם שנזכה לעשות את המוטל עלינו).


 

אדם שבוחר לעשות מצעדים וללכת בראש מורם חצי ערום לעיני כל, זה קצת לתקוע אצבע בעין ולהגיד "אני לא סופר אותכם אני עושה מה בא לי" שאם הוא היה עושה את הדברים שלו בבית, בינו לבין בוראו, וזה עדיין חמור כן? אבל לא מגיע לרבע מכמה שזה חמור כשזה לעיני כל(למה ילדים בני 4-5 צריכים לראות אותו משפיל את עצמו ככה? עזוב את זה שהרווחה הייתה צריכה לקחת להורים שלוקחים למצעדים הנוראיים האלו את הילדים אבל זה כבר דיון אחר), ואני לא מדבר רק על המצעדים, נהייתה מן תמיכה כזאת בשנים האחרונות בכל העניין הזה וכאילו רק מחפשים מי רוצה להצטרף אליהם ולתמוך בהם ומי שלא אז הוא פרימיטיבי ואידיוט, וזה דפוק ממש. זה גועל נפש ואת זה צריך להוקיע, הם צועקים על כפייה דתית אבל כופים את כל העולם לכבד אותם ולתמוך בהם..כן ממש ליברלים. ועל זה הכאב וזה הכעס, אבל אם אדם מכיר בעצמו שהוא כזה אבל לא מציג את זה לכולם וגאה בזה זה שונה, אדם כזה יותר אפשר לקבל וזה גם מתקשר למה שכתבת שלא כל אחד שחווה את הניסיון הוא משתייך לקהילה - וזה הרבה יותר מקובל. ורק רציתי להגיד שהוא לא כמו אדם שלא התפלל מנחה, כי כאן, אחרי כל הטרור הפסיכולוגי שהם עשו בעולם - חובת ההוכחה היא עליו שהוא לא חלק מהם וזה סבבה שהוא חווה נסיון כזה, ממש כמו שכולנו חווים נסיונות בעניינים שונים, פשוט לא לראות עצמו חלק מהם, כי אם כן, צר לי, אין כל כך איך לעזור לו, אני לא אתן לאדם כזה שתומך בקהילה הזאת וגאה בה ורואה עצמו חלק ממנה להתקרב לילדים שלי. לא כי הוא דפוק או משנאה, כי לא מתאים לי שהילדים שלי ייחשפו לזוועות האלו ולדעות שלו.


 

שוב, אחרי כל מה שכתבת, נשמע שהתגובה היא "ככה זה אין מה לעשות" ואת זה אני לא מקבל.

שמעתי רב מוכר מאוד שסיפר שהוא דיבר עם אנשים שעוברים את הניסיון הזה, וממש בכה איתם בכאב על הצער שלהם, ושאל אותם "אתה יכול להיות עם אישה ולהקים משפחה?" וענו לו רובם שכן רק שהם לא בדיוק ימשכו וכו', ואז הוא אמר, עם כל הכאב, אין מה לעשות זה מה שצריכים לעשות וזאת ההתמודדות שלכם. ואני לא מקנא בהם ואני מבין שהם חווים סבל רב אחרי שהארת את עיניי, אני לא בא מלמעלה או בא להטיף לאף אחד, פשוט המטרה שלנו פה בעולם זה להתמודד, עם כל משבריך וגליך עליי עברו ואני עדיין עושה את רצון השם. גם אני בחיים האישיים שלי עובר דברים ואני לא אומר את זה ממקום של מי סובל יותר ומי פחות, כל אחד והחבילה שלו, ואין מה לעשות, צריך להתמודד איתה, עם כל הצער ועם כל הקושי, ואחרי כל ההכלה והלהראות להם שאתה איתם וכו' צריך להציב את המציאות ולהגיד אותה בפנים עם כל הכאב שצריך לעשות וויתורים כואבים בחיים בשביל השם יתברך


 

אני חושב גם, שרוב אלו שחווים את הסבל זה אלו שנולדו עם המשיכה הזאת, להבדיל מאלו שהחברה "הובילה" אותם לשם, ניקח לדוגמא ילד שנולד לפני 7-8 שנים שגר בעיר חילונית מובהקת(בלי שמות..) ששם מאוד מרימים קרנם של הלהטבי"ם וכו' ותומכים בכל מפעליהם ומעלליהם, ותולים שלטי חוצות שאין כזה דבר אבא ואמא, ושמשפחה זה לא קשור בכלל לאבא ואמא, אלא אנשים אוהבים, אותו ילד הוא קצת מסכן, לא גדל במקום נורמלי בדיוק..ואם הוא פתאום יימשך וכו' זה מאוד שונה מאדם שנולד עם המשיכה


 

 

אני מדבר על אלחנן, ישי ודבירפשוט אני..
ואתה מדבר על גברים שהולכים ברחוב ערומים.


סעיף ב' של ההודעה הראשונה שלי...

מחילה נראה שהלכתי לאיבודשפלות רוח

ולא הבנתי אז את כוונתך בתגובה הקודמת. על כך, עימך הסליחה ועימי הבקשה.


אז לגבי אלחנן ישי ודביר, איך אנחנו עוזרים להם ? לא הצלחתי להבין את תשובתך

הסברפשוט אני..
אתה כתבת ''אדם שבוחר לעשות מצעדים וללכת בראש מורם חצי ערום לעיני כל''


ואני כתבתי בהתחלה, שאין קשר בין הפרט לבין ''קהילת הלהט''ב''.


אם יש לי חבר הומוסקסואל, זה לא אומר שהוא אשם במצעדי הגאווה או בכל דבר אחר שהוא לא עשה באופן אישי.


לכן אני לא חושב שזה הוגן להכניס את זה למשוואה כאשר זה לא קשור אליו. הוא לא בחר מה אחרים עם אותה נטייה מינית יעשו או לא יעשו.

אני נוהג להשוות את זה לממזרותנקדימון

מכיוון שהתדיינתי איתך קצת בנושא הזה בפורומים, אז אכתוב מספר נקודות שעלו לי:

 

אני חושב שכל מה שכתבת בנושא הזה מתקיים גם אצל ממזרים:

א. מציאות שאיננה של בחירה.

ב. הזכות להיות אדם אינדיבידואלי ולא להישפט בגלל מעשים או דעות של אחרים.

ג. מי שלא כלוא במצב ההלכתי הזה יתקשה מאוד (אולי לא יוכל) להבין את הסבל הנוראי של הזולת.

 

מה ששונה בין ממזרות לנטייה תוך-מינית היא שבראשון אין תנועה פוליטית עתירת השפעה ואילו בשני כן יש.

בראשון אין מילון מושגים ייחודי, ואילו בשני כן יש. בראשון אנשים לא מחצינים את זה, ואילו בשני כן.

 

כשאדם מחצין את מצבו המיני, בעולם שאנחנו חיים היום, זהו "איתות" לאנשים ה"נכונים". ההחלטה של מישהו לגלות

לכל העולם שהוא להט"ב היא החלטה מודעת שכבר עשתה סימולציה לגבי התגובות שהיא תקבל. העולם לא נברא אתמול.

אי אפשר להתעלם מההקשר שאנחנו חיים בו.

 

בנוסף, וכמו שאמרתי הרבה פעמים בדיונים, נושא עריות הוא נושא מיוחד. לתורה יש עמדה מאוד ברורה ביחס לנושא הזה.

הניסיון לפלפל ולעשות חילוקים בין מעשה למחשבה וכדומה זה תירוץ לסירוב לקבל את צידוק הדין. ואני ממש לא בא לומר שזה דבר פשוט.

 

אני כן מסכים איתך ללא עוררין שכל מיני אמירות שקופצת "ללמד" את האדם על דין הגהינום שיהיה לו וכו' זה לא דברים שצריכים להיאמר.

אין בזה תועלת, ויש בזה דבר לא הגון. יחד עם זאת, אם מישהו ינסה לטשטש את מציאות העבירה שבדבר, אז וודאי שיש לומר דברים כהוויתם.

בקשר ל''תנועה פוליטית''פשוט אני..

אם ישי מרגיש בכיתה ט' שהוא מאוהב בחבר שלו, והוא לא מצליח להרגיש שום דבר כלפי נשים... איך זו בדיוק אשמתו שיש תנועה פוליטית? שיש מילון מושגים?


לא הבנתי את כוונתך ב''לעשות חילוקים בין מעשה למחשבה''.

ברור שאני עושה חילוק, גם התורה עושה. אין איסור להימשך לאשתך הנידה, יש איסור לממש את זה.


עונהנקדימון

המאבק המוסרי בתנועת העריות היא חיונית וחשובה, וישי הוא מקרה פרטי שלא קובעים על פיו את היחס לתנועה הציבורית. זו לא אשמתו, אבל המציאות מורכבת.

אין לנו את האפשרות לא לצאת חוצץ נגד הנירמול של הדבר הזה. ברמה הפומבית צריכה להיות עמדה נחושה. ברמת הפרט, אכן שייך ללמד את אנשי החינוך לדעת להתנהל עם המצב האישי של המתמודד. ללמד אנשי חינוך גם להסביר לישי את ההבדל בין העמדה הציבורית לבין הרמה האישית.


לחלק בין מחשבה למעשה מעצים לדעתי את הדיסוננס ומקשה עוד יותר אם המתמודד. אם האהבה עצמה לגיטימית, אז למה המימוש אסור? זה לשים אוכל לפני אדם רעב ולאסור עליו.

לעומת נידה, שלא רק שהאיסור הוא זמני ולכן זה דבר שונה בתכלית, במשיכה תוך-מינית יש לנו מודל שהתורה הציבה לגבי היחסים בין איש לאישה (ויקרא שמם אדם), כלומר מהותית התורה רואה את הטוב בקשר של איש ואישה דווקא.

לא הבנתי את הפסקה האחרונהפשוט אני..

הרי ישי לא בחר להימשך לבנים,

ואף אחד לא גרם לו לזה.

אז מי בדיוק שם אוכל בפני רעב ואומר לו שזה אסור?

אף אחד לא שם את זה, זה פשוט שם. זה המצב.


 

אתה צודק שזה הרבה הרבה יותר קשה ומסובך מאיסור נידה, אבל זה לא הופך את זה (עצם המשיכה והאהבה לבנים) לחטא.

ממזר תמיד ישאר ממזרשבורת,לב

אבל משיכה מינית היא על רצף, טווח רחב.

גם סטרייטים וגם גייז נמצאים על רצף.

לא בהכרח שיש לאדם 100% נטיה מוחלטת

ויש גם השפעות סביבתיות על מיניות. 

ממזר תמיד נשאר ממזר. 

לא הבנתינקדימון
גם כאן וגם כאן האדם צריך לקבל על עצמו את צידוק הדין שזה המסלול והניסיון שהקב"ה נתן לו בעולם הזה. ואנחנו מאמינים שהקב"ה לא מקפח אף בריה, ויש שכר לעמל.
בנוגע להשוואות לממזרותפשוט אני..

נכון שיש הרבה דמיון, אבל יש גם הרבה שוני.

 

בכל מקרה, אין לאף אחד בעלות על "להיות מסכן". ברור שיש אנשים רבים שסובלים מצרות שונות, אין כאן תחרות ביניהם. 

 

הסבל של האחד הוא לא המזור של האחר.

 

 

כנראה שמי שהצמיד את התמונה לפוסט לא קרא אותומתנחל בראבק

אם הוא היה קורא, היה רואה שיש כאן קריאה להפריד בין האינדבדואל לתנועה. ובכלל, בעיני הפוסט לא צריך להיות מוצג באתר עצמו.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויקאחרונה
אחפש את הספר
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניהאחרונה

אולי יעניין אותך