סקר עגלות!חיפושית אדומה
שלום אמהות יקרות!
יש בפורומנו לא מעט בנות שזו להן הלידה הראשונה (כמוני למשל ), ואני בטוחה שרובן מחפשות או יחפשו בהמשך עגלה לתינוק.
ברוך השם אנו חיים בעולם של שפע - ויש כל כך הרבה חברות וסוגים של עגלום שאפשר ללכת לאיבוד...
אז נשמח אם כל אמא תכתוב בשירשור כאן איזה עגלה יש לה - חברה, דגם, ושנה שנקנתה, וכן את הפרטים הבאים:
1. האם היא נוחה לנסיעה - גם כאשר מוסיפים לה שקיות של קניות מהסופר?
2. האם היא מחזיקה מעמד לאורך שנים וילדים?
3. מה צורת הקיפול שלה, והאם לאחר הקיפול היא נוחה לנשיאה או להכנסה לתא מטען?
4. עד איזה שלב פני הילד כלפי האמא - והאם בכלל זה משנה?
5. האם היא נוחה לעליה במדרגות (עבור כל מי שגרה בקומות...)?

וכמובן - אם ישנן נקודות חשובות שלא הוזכרו, נשמח אם תוסיפו!


עגלותאנונימי (פותח)
טוב, מאיפה מתחילים כשרוצים לבחור עגלה?!...אני יכולה להעיד על עצמי שהקשבתי לחברה שנתנה לי עצה
כשילדתי בפעם הראשונה....והיום לאחר הלידה ה7 ,העצה שלה עדיין מומלצת ואסביר....
קנינו 2 עגלות נפרדות,אני חושבת שעדין יש חנויות שמוכרות  רק עגלת אמבטיה\עריסה-זאת העגלה הראשונה לחודשים הראשונים עד שהתינוק גדל\יכול לשבת ,ואז עוברים לעגלה השניה שקונים שהיא הטיולון,היתרון הענק,שהעגלה הראשונה נשמרת להמון זמן לילדים הבאים,ונראת חדשה ויפה...כי השימוש בה הוא עד כחצי שנה,והילד עדיין לא מלכלך אותה עם במבה שממבה וכל השאר...
יתרון נוסף שבוחרים טיולון שמתאים לכם,לפעמים השיקול הוא מקום באוטו,או נסיעה באוטובוס ואז כדאי אחח שמתקפל כמו מטריה...
יתרון נוסף השהילדים ב"ה נולדים צפופים אז יש לכם 2 עגלות שמישות אחת לתינוק ואחת לפעוט...למרות שבמקרה הזה גם עגלת תאומים עוזרת
לגבי סוגים וחברות אני לא ממש יכולה לעזור
רק יכולה לומר שהעגלת עריסה מחזיקה מעמד מאוד יפה וגם השאלתי לחברה כשהיא לא היתה בשימוש אצלי
וטיולון  קניתי אחד נוסף על הראשון,כי הראשון נהרס בילד ה6
 
אני ממליצה על אנגלזינה זיפי..יפעת1
אנחנו אישית קנינו לפני 3 שנים ביד2 באלף ש"ח כולל טיולון,אמבטיה קשיחה ,סלקל לרכב ותיק.
היא הייתה בשימוש אצל הזוג הראשון שנתיים ואצלנו היא עברה כבר 2 ילדים ואני מאמינה שהיא תעבור עוד ילד/ה בע"ה..
היא מתקפלת כמו מטריה ביד אחת. היא מאוד קלה {הטיולון..}
האבטיה יותר כבדה..מתאימה עד גיל חצי שנה 2 הבנים שלי נולדו בחורף,שזה היה לי מצויין אמבטיה.
הסלקל לא משהו..
כשאני עולה מדרגות אני עולה הפוך..
ואני חופשי עושה איתה קניות..
 
גרקו - טיולוןשירילי
יתרונות: קלה  מאוד (כמו עגלה של בובה...),צרה ולכן מצוינת למי שנוסעת הרבה באוטובוסים,נסגרת בצורה נוחה (יד אחת) ונשכבת לגמרי.
חסרונות: צלון- על הפנים, אחרי שנתיים של עליה וירידה במדרגות הגלגלים עושים בעיות.
התינוק עם הגב לאמא, אבל יש פתח להצצה מלמעלה.
למישהי פה יש צ'יקו?חיפושית אדומה
אפשר קצת יחס? עוד התלבטות בעניין...חיפושית אדומה
כמה חשוב שבעגלה (שהופכת אחר כך לטיולון) תהיה אפשרות להחליף את הצד אליו פונים פני התינוק (כלפי המסיע או כלפי חוץ)?
האם זה חשוב מספיק (ואני מדברת גם לטווח הרחוק - על השלב שיש כמה ילדים...) כדי להשקיע בזה עוד 1000 שקל לפחות?
קחי המלצה חמהיהודיה מא"י
תקני עגלה זולה, או יד שניה, אבל בכל מקרה עגלה כזאת שלא תצטערי להחליף אחרי ילד אחד או שניים.

יכולים לתת לך את כל העצות שבעולם, אבל רק אחרי שתלכי עם תינוק בעגלה תוכלי לדעת מה באמת חשוב לך בעגלה ומה לא, כי זה מאוד אישי. זה תלוי בכ"כ הרבה גורמים - איפה אתם גרים, יש מדרגות?, איזה רכב יש, אם יש, כמה את מתכוונת להשתמש במנשא, עד איזה גיל את מתכננת להשתמש בעגלה, וסתם כל מיני העדפות אישיות.

לי אישית יש עגלה עם ידית שעוברת מצד לצד, ואני מאוד מרוצה, זה יתרון ענק, למרות שאני לא בטוחה ששווה את המחיר שלו. אבל בפועל היא משמשת אותי כמעט רק בבית, כי כל זמן שהתינוק קטן אני משתמשת במנשא וכשהוא גדל הוא עובר לטיולון קל וקומפקטי.
דבר אחד חשוב שאני כן ממליצה לבדוק היטב - את היציבות של העגלה. להפעיל לחץ על הידית לכיוון מטה, כפי שיעשה תינוק שיעמד בעגלה, אם מדובר בעגלה עם גלגל אחד קדמי לוודא שהיא לא מתהפכת הצידה וכו'. בכל מהעגלות שבדקתי כשקנינו את העגלה שלנו היה פשוט מפחיד חוסר היציבות של העגלות בשוק.
וכשהעגלה יציבה באמת אפשר לקשור את התינוק עם רצועות שמאפשרות לו לעמוד, כיף גדול לתינוק והרבה נחת לאימא...
אני שמעתי על עגלות מצויינות באגורה וביד 2אממה
ולעצות:  תמיד תיקנו גם טיולון אז הכי חשוב שהעגלה הראשונה תהיה נוחה לתינוק פיצי. אני מעדיפה ידית מתהפכת,(שאין לי...), כך יותר נוח לעשות צל וגם יש תינוקות שנרגעים רק כשהם רואים את אימא (עם הבכורה הייתי הולכת על הידיים ועם העגלה ריקה ביד השניה עד ששמתי אותה בסלקל שמתלבש על העגלה ואז הפנים שלה היו אלי).
ידית מחוברת קל יותר לדחוף ביד אחת (יתרון כשלוקחים את התינוק היותר גדול על הידיים...) אבל אי אפשר להלביש שקיות.
לנו יש כבר 8 שנים אינגליזינה משולבת (שהופכת לטיולון) בסה"כ מרוצים, יש כמה בעיות עם תיקתקים והיא גם כבדה ומתקפלת רק ב2 ידיים וכבר בקושי. אבל נוסעת יופי.
בהצלחה!!
כל הסיפור הוא...חיפושית אדומה
שהעגלות של אינגליזינה (שכולם ממליצים עליהם בחום) היו ללא ידית מתהפכת וללא מרכב מתהפך בשנים האחרונות, ורק השנה יצא להם דגם כזה...
אז כל העגלות הרלוונטיות לנו ביד שניה - התינוק יכול להיות רק כלפי חוץ ולא כלפי האמא. זאת אומרת, שאם הנקודה הזאת חשובה לנו - אנחנו חייבים לקנות חדשה, והיא כמובן קצת יותר יקרה מהיד השניה...
אז ההתלבטות היא: כסף מול נוחות (=העובדה שהילד מול האמא).

מה אתן אומרות?
מנצלשת. יש למישהי המלצות לעגלות תאומים?עידית לקס
סיטי מיני של בייבי גוגרנעמונונונה
קצת יקרה
אבל שווה כל שקל
מדהימה
קלה
קיפול קל
חזקה
רצה במדרכה
גלגלים גדולים
ממש שווה
מנסיון
מסכימה!!3 פרחים
גם מניסיון של 3 חודשים
אני מאד נהנית מהסיטי מיני ואכן אומנם יקרה אבל שווה כל שקל!!!
יש גם את פג ולא רק אינגליזינה מתהפכתחמסה עלינו
לי יש פג "ונציה" מעולה. ידית מתהפכת. שכיבה מלאה. תינוק עם פנים אלי או החוצה. יכולה להשכיב אותו על הבטן ושיסתכל על הסביבה.(זה  עוזר להם ללמוד להרים ראש). עגלה יציבה. גלגלים יצוקים ולא אויר שדורשים ניפוח כל כמה זמן. יש שיגידו שהיא כבדה 10 ק"ג לא נוראי בעיני. אותי היא משמשת כבר לילד השלישי והיא כמו חדשה (בלעה"ר)
אצלי כוווווולם  אוהבים לישון על הבטן ובעגלות אחרות הן לא מצליחים. אפשר גם להרים את העגלה קצת אחרי האוכל (למי שיש בעית פליטה רצינית...) וגם להושיב בגילח המתאים.
אני קוראת לה עגלה שהיא בית וזה פשוט ככה. נוסעים- הילד ישן  בנחת, משחק והכל..
תחפשי כאלה ביד 2 ולא את דגם מילאנו שהוא אותה עגלה אבל רחבה - וזה כבר לא נוח וכבד.
 
העגלה שחברתי מצאה הייתה אנגליזינה מתהפכתאממה
מה חשוב לכם?אדמונית החורש
אני מאוד מסכימה עם פלפלת לגבי שתי עגלות: אחת מסיבית יותר לגיל פיצקי ואחת טיולון לגיל שכבר יושבים.
גם אצלינו בעגלה הגדולה שרדה 6 ילדים + השאלות לחברים ואת הטיולון חידשנו לילד הקודם במחיר מצחיק.
 
לנו בעגלה (פג) יש ידית מתהפכת וזה מאוד נוח אבל מה שהכי חשוב זה מה שהזכירה יהודיה לגבי היציבות.  עכשיו זה התינוק הראשון שלכם אבל בעז"ה בתינוק הבא מה יקרה כשהאח הגדול ייתלה על ידית העגלה?  חשוב לבדוק שהיא לא תתהפך במצב כזה. 
 
שימו לב לשימוש המרכזי שלכם בעגלה.  אם זה לטיולים רגליים באזור הבית אז יותר חשוב שיהיה נוח להסיע אותה ולתמרן באזורים שלכם (האם יש הרבה שבילי חצץ או מדרכות צרות וכו')  אם זה בעיקר לנסיעות עם רכב אז תנסו לקפל ולפתוח ביד אחת עם תינוק ביד השניה ושימו יותר דגש על המשקל והגודל שלה (בעיקר למי שצריך לעלות הרבה לטרמפים ולאוטובוסים)  אם אתם צריכים לעלות ולרדת מדרגות תבדקו אם גודל ומיקום הגלגלים מאפשר את זה ושהמעצור לא נתפס בכל פעם במדרגה ונועל את הגלגל.
 
לגבי חברה ודגם אין טעם שאפרט כי כבר לא מוכרים אותה.  אפילו ביד 2 בקושי מוצאים כזאת....
 
 
המלצה שלי- יד 2 או מבצעיםאמאקנגורו
למצוא את העגלה הרצויה, ואז לחפש ביד2 ולראות באילו מחירים היא נמכרת שם, אם זה משתלם- לקנות שם.
לבדוק גם את המבצעים של ד"ר בייבי כי מנסיון העגלות שלהם טובות וזולות יחסית. יש להם מבצעים של דגמים ישנים אך סחורה חדשה- במחירי יד2.
אני אישית קונה ומוכרת ביד 2 את העגלות שלי באופן חופשי כי מראש אני לא משקיעה בהן הרבה אז קל לי להפרד מהן ולחפש עם כל ילד את מה שמתאים לי באותו זמן. 
לילד הנוכחי קניתי עגלת בלו של ד"ר בייבי (במכירות שלהם בימי שישי) ואילתרתי לה יופי של מושב לילד הגדול יותר, מעל האמבטיה. יצא מדליק ויעיל! אבל לא עונה על הדרישות שלך...אז כדאי לך לבדוק דגמים אחרים.
אני אישית נגד השקעה של הון בעגלה, כי עם כל ילד, ועם השינויים בחיים, מתאים לי דברים אחרים, וגם כיף לפעמים להתחדש ולשנות לפי האופנה...(זו אגב, דוגמא לעוד שינוי שבא לי עם הזמן- המראה של העגלה לא עניין אותי עם הבן הקודם, ועכשיו ממש התחשק לי משהו יפה ואופנתי...) ככה לכל ילד יש את העגלה שלמתאימה לי באותו שלב, ואין לי הפסד רב, כי אני מוכרת הלאה ביד2 במחיר די קרוב למה שקניתי...נראה לי שעל 4 עגלות שעברתי עם 4 ילדים עוד לא הגעתי למחיר שאנשים משלמים על עגלה אחת שאחרי 2 ילדים כבר נראית די ג'יפה...ואני לא מדברת על מחיר של עגלות יוקרה...
אני קניתי בהתחלה עגלת סוויץ' של פגאנונימי (פותח)
(זאת אומרת שאפשר לסובב אותה לשני הכיוונים) ואח"כ ממש הצטערתי על זה ומכרתי אותה. את צריכה לבדוק מה הכי חשוב לך בעגלה- אם חשוב לך שתהיה קלה ונוחה לקיפול קחי בייבי ג'וגר (יש עכשיו מבצע חבל"ז בבארות יצחק) או אפילו טיולון של צ'יקו. אם לא אכפת לך גם עגלה כבדה והעיקר בשבילך לראות את התינוק- תקני פג.
למה הצטערת על זה שקנית אותה?אור היום
אשמח אם תפרטי... תודה
עגלותאנונימי (פותח)
לא מזמן קניתי את העגלה השניה שלי לילד החמישי(כן ירבו...)ואין על פג פרגו .קנינו עגלה ראשונה והיא החזיקה 7 שנים פשוט היא הייתה בחוץ ולכן נהרסה אבל בעקרון פשוט עגלות טובות חזקות ונוחות עכשיו יש את הדגם של סוויץ זה מעולה אם אתם נוסעם הרבה מתקפלת בקלות וקטן.מרווחת ולא מגושמת .כנסי לאתר שלהםתוכלי לראות מצגת מדגימה.ואם כבר אני חושבת ששווה להשקיע בעגלה טובה כמובן אם יש יכולת וכשהילד יגיע לשנה וחצי לקנות טיולון קטן וכך העגלה נשמרת לכמה ילדים.בשעה טובהאין כמו ילדים חמודים
בדקנו את הדגם הזה אצל משפחהחיפושית אדומה
שהשתמשה בו מספר חודשים, אחרי שגם לילדים הקודמים הם קנו פג שהחזיקה מספר לא מועט של שני, והיו מרוצים ממנה עד השמים...
מהדגם הזה (סוויץ') הם כבר פחות מרוצים, וגם בדקנו איך היא נוסעת והיא לא עושה את זה בצורה חלקה כמו עגלות אחרות שבדקנו (מאותה רמה).
הלינק השני לא ברור...חיפושית אדומה
והראשון מדבר על עגלות משנים קודמות - כלומר, הוא לא מעודכן לעגלות שישי היום בשוק...
אם את רוצה השוואה טובה מעודכנת, תרשמי בגוגל: "סקר עגלות 2010" וזה יביא לך השוואות גם בתפקוד וגם במחיר של העגלה.
העגלה הגדולה...*reut*
ד"ר בייבי- פשוט מעולים!יד_האלמונית
אנחנו קנינו לפני 4.5 שנים (3 ילדים) עגלה של ד"ר בייבי. סוהו, לא מתהפכת ב800 שקל (כולל סלקל- שמתחבר לעגלה) מאד נוחה, פשוטה לקיפול (קיפול ביד אחת= קיפול מלבן ולא מטריה) ולשימוש, נוחה במדרגות, כוללת שכיבה מלאה. פשוט מעולה!!!!
השתמשנו בה כמעט 4.5 שנים רצופות- השתמשנו בה גם כטיולון, וזה היה מאד נוח. עכשיו עברנו לטיולון רק בגלל שהקטן שלנו יותר כבד מאחיו..
אגב, שאלתם גם לגבי התא מטען. אז הוא גם מעולה. ורק עכשיו, בסוף השימוש עם הילד השלישי, אחרי 4 וחצי שנים שאחנו סוחבים שם הכל (ליטר וחצי מים, וירקות ושאר מוצרים מהמכולת וכו', והאמת, גם את הילד הגדול לפעמים העמסנו שם, כשממש נגמר לו הכח לצעוד) רק עכשיו הסל נקרע קלות מהכובד.. מסקנתינו- לא להעמיס יותר מידי..

חשוב לי להדגיש שלא תמיד ההשקעה הכספית שווה את זה לטווח ארוך, יש לי חברה שקנו לה ללידה הראשונה עגלה יקרה באלפי שקלים (אני חושבת שאינגלזינה. בטוח שמשהו ידוע כטוב), אבל כשהיתה צריכה לנסוע- היתה צריכה למצא סלקל. והסלקל לא מתחבר לעגלה, אז שמה אותו על הידיות, וזה לא היה נח לה במדרגות ולא זוכרת כבר מה עוד היה שלא היה מוצלח.. ולאחרונה שמעתי שאחרי הילד הראשון היא זרקה את העגלה..
בקשר לפג--אנונימי (פותח)
השתמשתי בעגלה 3 חדשים. קודם כל היא כבדה מאוד (11 קילו) ולכן מי שיש לה מדרגות לעלות- זה סיפור.. דבר שני הקיפול שלה די מסובך וחייבים בשבילו 2 ידיים. המוכרים בחנות מקפלים לך את זה תוך שניה אבל הם לא מחזיקים בנוסף תינוק, תיק שלך והתיק של העגלה לא נתקע להם בקיפול.. למי שנוסעת באוטובוסים העגלה הזאת פשוט לא מתאימה (היא גם רחבה יחסית). למי שאין לה מדרגות ואוטובוסים- העגלה הזאת יפהפיה והסוויץ' שלה כיפי! אבל המלצה קטנה- עדיף לך כבר לקנות עגלה שהיא אמבטיה מלאה ולא עגלה שהופכת לטיולון, בתור טיולון זה מאוד כבד.. 
קיפול קל זה לא בהכרח יתרוןיהודיה מא"י
כשהעגלה מתקפלת בקלות אז גם האח הגדול עלול בטעות לקפל את העגלה על התינוק, או שעלולים לקפל אותה בהסח דעת.
דווקא לפג יש נעילה טובה מצד אחד, ומצד שני קל מאוד לקפל אותה ביד אחת. לפחות בעגלות עם הלחיצות של 1 ו 2 ברגלים.
בסוויץ' זה לא ככה ועגלות שמתקפלות למטריה לאאנונימי (פותח)
כל ילד יכול לקפל אותן. 
לנו הייתה סטרייטי של BEBE CONFORTמימונה
יחסית לכל העגלות היא די קלה- 6 ק"ג (ככה לפחות היה כתוב).
בהתחלה היה נוח איתה מאוד מאוד!
לפני חודשיים כבר קנינו טיולון כי הפיצית כבר די גדולה והטיולון היה לנו כבד מדי.
אבל בעיקרון אני ממש ממליצה- קיפול נוח מאוד (גם עם תינוק ביד השניה), מתקפלת למטריה, קלה יחסית.
 
מה שכן- חשוב לשמן את הגלגלים שלה מדי פעם. אנחנו הזמנו טכנאי שהגיע עד הבית שלנו בשביל זה... לשון אדומה
אינגלזינה זיפי - כיפית, נוחה ודי קטנהאנונימי (פותח)
עגלה מעולה, למה שאנחנו צריכים, אמנם יקרה (אם אני הייתי משלמת לא הייתי הולכת על פירמה כזאת...)
כרגע בשימוש ילד שני (ובזמנו כבר קנינו גם טיולון פשוט מאוד, כדי לשמור על האינגלזינה) ומצבה מצויין.
 
יתרונות:
קיפול מטריה (קטן מאוד לעגלות אמבטיה) ביד אחת!
(נסעתי איתה בטרמפים יום יום, נכנסת בכל באגאז'! ויכולתי בקלות לקפל עם ילד על הידיים)
יש לה סלקל מתחבר שאפשר לקנות.
חזקה
נוסעת בקלות גם עם קניות לשבת שלמה (בחלוקה הוגנת בין הסל לידיות)
בשלב האמבטיה רואים את התינוק כל הזמן, בתור טיולון זה מתהפך, אבל זה כבר פחות חשוב, (וממילא מומלץ לעבור לטיולון פשוט...)
במדרגות שלנו היא סבבה, רק קצת כבדה - לא יותר מעגלות אמבטיה אחרות (מה שגורם לי לא פעם לצאת רק עם תינוכיס)
בתור טיולון היא גם ממש כיפית, אם כי כבדה יחסית לטיולונים, אבל כאמור, לא עשינו בזה שימוש רב.
 
חסרונות:
הסלקל לא מאוד נוח לתינוק, קצת יושב, אבל הסתדרנו.
הסלקל והאמבטיה לא לגמרי הולכים ביחד, למי שנוסעת בטרמפים (יש פתרונות יצירתיים)
מרכז הכובד יחסית קדמי, מה שאומר שצריך להזהר שהיא לא תתהפך בהעמסת יתר (או לדאוג לתינוק שמן) וגם - שילד גדול יותר לא יכול "לעמוד" על העגלה במקביל לאמבטיה, וזה בהחלט חסרון בעיני, כיום.
 
חשוב מאוד להתאים את העגלה לצרכים האישיים שלכם, כולל מחיר.
בהצלחה!
 
 
 
 
עגלות מוצי mutsyדביאחרונה

למישהי יש את העגלה של מוצי? המלצות? יתרונות/חסרונות??

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)אחרונה
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופהאחרונה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?אחרונה

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסאאחרונה

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

אז אולי ללכת למיון בבית חולים אחר?רוני 1234
זה נשמע חריג שלא נותנים לכם אנטיביוטיקה
לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריון

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

אני חושבת שכדאי לעשות בדיקות קצת יותר מקיפותנק-ניק
איך היא מרגישה היום? יש איזשהו שיפור?
אותו דבר...היינו אצל הרופאה שלנו בקופה גםshiran30005

אמרה שכדאי לחכות עוד יום ולראות

מוזר שהם ככה מתנהלים. נכון שהיא בין חום לחום עירנית אבל חלשה מאוד והחום כבר יום 4

בכל זאת היא אחרי ניתוח נראלי אדישים כולם

מתסכל ממשאורוש3
נשמע מאוד מוזרמולהבולהאחרונה
הייתי מבקשת הפניה למיון
וואי קשוח❤️❤️❤️ רפואה שלמה!!שיפור
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחות

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

כן, כל שנה שהתאפשר (מבחינת קורונה, מלחמות) יצאנופה לקצתאחרונה

וגם אנחנו עם קטנים (ורוב הפעמים הייתי בהיריון)


 

שינה באוהלים, הילדים שלי מחכים לזה כל השנה!

בשנים שלא היה אפשר לצאת פתחנו להם אוהל בסלון 😂

הפסקת מניעה אחרי קיסריפה לקצת

איך זה הולך?

אני אמורה לקבל אישור מרופא?

(ההמלצה הייתה למנוע שנה, אני רוצה להפסיק למנוע אחרי כמעט 11 חודשים)


ואם מישהי יודעת-

יש לי הידבקויות בצלקת, המרפאה בעיסוק המליצה על עיסויים ורצועות סיליקון ולחזור לביקורת עוד חודשיים.

ההידבקויות משפיעות על ההריון? על הלידה?

אם קריטי לך להםסיק לפני שנהבוקר אור

הייתי שואלת רופא

אם את רוצה אחרי שנה לא צריכה אישור רופא, פשוט מפסיקה

לגבי ההידבקויות אין לי מושג..הייתי שואלת את המרפאה בעיסוק ןאפ היא לא יודעת את הרופא

לא חושבת שחודש לפה וחודש לשם זה משנהפרח חדש

גם לא בטוח שעל החודש הראשון תיקלטי

אם קריטי לך להפסיק את המניעה, במקומך הייתי מפסיקה.

אגב כשאני ילדתי קיסרי לפני 14 שנה אמרו לי למנוע לפחות חצי שנה אז לא חושבת ש11 חודש זה קריטי

לגבי ההדבקויותאורוש3

אני לא יודעת לומר על הצלקת כי אותי לא שלחו לריפוי בעיסוק. זה די חדש ששולחים ממה שאני מבינה.

הייתי פשוט מפסיקה למנוע ואם תוך כמה חודשים לא עובד (נגיד חצי שנה, אם לרוב את נקלטת זריז) מבקשת היסטרוסקופיה. כי לפעמים יש הדבקויות ברחם שיכולות לפגוע בקליטה. אישית לא היתה לי בעיה לא אחרי קיסרי אחד ולא אחרי שניים. אז לא הייתי יותר מדי חוששת. לגבי מניעה, אמרו לך ספציפית שנה בגלל מה שראו או סתם ככללי? כי לי משום מה זכור שנה וחצי עד לידה חוזרת. אבל זה באמת ישן ואולי שינו את ההנחיות. אם את על גלולות לפעמים לוקח למחזור חודשיים שלושה להגיע, לא לוקחת אחריות אבל לא נשמע לי דרמה 11 חודש במקום 12. אלא אם את אולי יודעת שלרוב נקלטת מיידי.  

עונה לכולכןפה לקצת

לא קריטי לי להפסיק כמו שלא קריטי לי למנוע...

סתם אני מתעצלת ללכת לקנות כדורים בשביל חודש

ובכל מקרה תיכננתי להפסיק ברגע שאפשר


@אורוש3 שמעתי את זה מכמה, זאת כנראה הנחייה ישנה. (המרפאה בעיסוק אמרה לי שבזמן שלה אמרו שנתיים)

לא הייתה סיבה מיוחדת שאמרו לי למנוע אלא רק בגלל הניתוח.


בפעמים קודמות נקלטתי מהר; אבל אני לוקחת בחשבון שבטח הפעם זה יקח זמן כי בטח אחרי כמעט שנה של כדורים יהיה דימום יותר רציני ממחזור רגיל, לא?

לא הבנת, הפוךאורוש3

שנה וחצי עד הלידה הבאה זה 9 חודשי מניעה...

בסבב האחרון לי לא היה דימום רציני. אם לקחת כדורים של הנקה הם מדקקים את הרירית, לקח למחזור איזה חודשיים לחזור. והיה חלש בהתחלה. אבל מן הסתם משתנה מאחת לאחת. וגם כן בעבר הרחוק כשהייתי על גלולות כאלה ובאמצע עברתי להתקן היה לי דימום רציני יותר, אז קשה לדעת. 

לא מחייב שיקשה על הקליטהפרח חדש

אני אחרי שנה של גלולות נקלטתי תוך חודש

אני דווקא מרגישה יותר פוריה אחרי הפסקת הורמונים 

לא מחייב הדימוםהשקט הזהאחרונה

בגדול אם היית על סרזט או גנריות שלו אז זה ממש אינדוודואלי החזרה של הדימום, ויש אפשרות גם להקלט לפני שיגיע מחזור בכלל..


גלולות משולבות מונעות ביוץ וכשמפסיקים אותם מגיע מחזור "דמה" ורק אחריו הגוף חוזר למחזוריות רגילה

גלולות פרוגסטרון לא מונעות בהכרח את הביוץ וכשמפסיקים אותן, זה פשוט שאלה של כמה זמן ייקח לגוף שלך לחזור לעצמו. אצלי למשל כשהפסקתי- אחרי שבוע מההפסקה זיהיתי ביוץ ואחרי שבועיים מהביוץ הגיע הדימום. הוא לא היה שונה מהרגיל. ותיאורטית יכולתי להכנס להריון עוד לפני הדימום בכלל (בפועל לקח 7 חודשים מהפסקת הגלולות)


ואני גם חושבת שלא קריטי להפסיק אחרי 11 חודש במקום שנה.


חברות לא מיטיבהכולנה

הבת שלי לקראת סוף יסודי, ולאחרונה התחילה להתחבר עם ילדה מהכיתה שבסגנון הרבה יותר פתוח מאיתנו, טלפון חכם בלי סינון, מוזיקה וסדרות שאנחנו לא מראים בבית ועוד.

הבת שלי בעצמה היא ילדה חברותית שב"ה אוהבים אותה, אבל היא מצד עצמה פחות היתה מחפשת את החברות ותמיד היו מזמינים אותה.


 

לאחרונה ששתיהן התחילו להתחבר ובאמת נראה שיש להם קווים דומים באופי, והבת שלי זורמת ושמחה ופתאום גם ביקשה ממני שאולי ישבו יחד ללמוד לאיזה תחביב שיש להן (עד עכשיו נפגשו בעיקר בחוץ, בסניף וכאלה לא אחת אצל השניה).


 

אני ממש מתלבטת מה לעשות, אין לי רצון לפגוע בחברה שתשמע למה הבת שלי לא יכולה ללמוד איתה.

מצד שני, הילדה מפרה את הכללים של בית ספר כשהיא עם טלפון חכם (ועוד מצרפת את הבת שלי דרכי לקבוצות 🤦‍♀️) וכל המסביב כנראה פחות מתאים למשפחה שלנו.


 

הכי הייתי רוצה זה לשחרר את הבת שלי ולדעת שהיא חזקה מספיק ולא תיגרר אבל אני בהחלט כן מפחדת שזה יכול להיות גדול עליה בגיל הזה. והתוצאות יכולות להיות הרסניות.


 

איזה עצות יש לכן בשבילי? 

המחשבה שליתהילה 4

 אני חושבת שאנחנו לא יכולים לבחור את החברים של הילדים שלנו. ולפעמים אנחנו גם לא יודעים מה הסיבה הסמויה שטוב להם דווקא עם החברה הזו, שמחוץ למסגרת. אם נאמר לה- זו לא חברה בדששבילך- פסלנו את כל הטוב שהיא רואה בה ולכן התחברה אליה. ומצד שני- יש פה בעיות.


הגישה שלי היא לדבר על התוכן של הקשר. ולכוון אותו. לא לפסול את החברות עצמה.


למשל- את רוצה ללכת אליה הביתה אבל אנחנו פחות מתחברים למסכים.

אולי תבואו אלינו? אולי אצלה בבית תעשו דברים אחרים? (ושוב, אין לך שליטה על מה שבאמת יהיה אבל את כן אומרת מה נראה לך נכון- תאמיני לי שזה משפיע) ובמקביל את לא פוסלת את הטוב שהבת שלך מצאה דווקא בקשר הזה, אלא מכוונת אותו ונותנת כלים לבת שלך. איך ליצור את הקשר שיהיה באמת טוב ולא מזיק.


בהצלחה

אני באמת הייתי שמחה לשמוע ממנה מה היא אוהבת בהכולנה
אבל כן חושבת שמה שמוצא חן בעיניה זה האופי המרדני 
אוקיי. זה חשוב מאד.תהילה 4

היא רוצה להרגיש שהיא מחליטה שהיא עצמאית. והיא מקבלת את זה מהבת הזו. איזה יופי!

עכשיו כמו שכתבה גם nik. אל תפסלי את מה שהיא כן מקבלת מהקשר. להיפך. זה דבר חשוב.

אבל- תני גבולות של איך מתנהגים בתוך הקשר הזה. ואולי דווקא בגלל שמה שהיא אוהבת זה את המרדנות= עצמאות. תעבירי אליה את האחריות. היא בעצמה צריכה לדאוג לעסוק בדברים טובים. לא כי אמרו לה.



בתור ילדה בגיל הזה הייתי בסיטואציה דומהnik

היתה לי חברה חילונית מחוג במתנס..

אמא שלי הגדירה לי בנעימות ובפשטות גבולות ברורים- מה לא ומה כן.

המה כן היה חשוב באותה מידה כמו המה לא, ובאמת לא היתה שום בעיה.


דברי איתה ביחד, ואם תראו שזה קשה מידי אז צריך לחשוב מה הלאה. אם לחברה יש סה"כ אופי טוב, לא הייתי ממהרת להפריד

לא יודעת לפני כמה זמן היית ילדהכולנה
אבל היום עם כל מה שהולך במסך, ושמבוגרים לא מצליחים לשלוט בעצמם, זה משהו שילדה יכולה להתמודד איתו? אולי זה ניסיון קשה מדי.

כן מפחדת שתכנס לה איזה שטות לראש שיהיה קשה מאוד להוציא 

האם הן תהיינה יחד שנה הבאה?נק-ניק

בכל מקרה בעיני השאלה כמה את חוששת מהקשר. אם רק קצת הייתי דואגת שיפגשו אצלי בבית ולא אצלה אם מאוד חוששת הייתי מנסה שכל פעם שהן רוצות להיפגש בדיוק יש סיבה טכנית שאי אפשר.

הייתי נותנת כללים ברוריםרק לרגע9אחרונה
למשל עם הקבוצות בוואטסאפ - לצאת מהכל, לא לאפשר אם זה משהו שלא מתאים לך. מצד שני להגביל את החברות עצמה לא הייתי מנסה. גם כי זה לא מאוד אפשרי, היא נמצאת איתה גם בשעות הלימודים וגם כי לא בטוח שהחברות עצמה לא מיטיבה עם הבת שלך מהתיאור שלך, את אומרת שהיא שמחה מזה וטוב לה. הייתי פשוט מדברת עם הבת בבירור על מה מתאים ולא מתאים בקשר הזה ומגדירה גבולות ברורים, היא מספיק גדולה כדי להבין.

אולי יעניין אותך