היינו בטיפת חלב והיה קצת מלחיץ =/אהבה של אימא

סוף סוף סוף סוף הגיע התור שלנו לטיפת חלב... לקח המון זמן, בהתחלה עד שהתאקלמנו במעבר לעיר החדשה, ואח"כ עד שהעבירו את התיק שלנו מטיפת חלב מהמקום הקודם למקום החדש... לקח ממש הרבה זמן, וסופסוף זה הגיע!


אז הגענו, והפשוש היה מקסים מכל הבחינות - פעיל, חברותי, מפותח וכו'... עד השקילה =/ מסתבר שהוא לא עלה הרבה בחודשים האחרונים, וירד מאוד באחוזונים... ואין לי מושג למה... זה לא קשור לזה שהפסקתי להניק, כי הירידה התחילה עוד בזמן שהנקתי אותו... זה פשוט המשיך...


והאחות ביקשה ממני לתאר לה מה הוא אוכל מאז שהוא קם בבוקר.. ותיארתי לה - הוא אוכל הרבה פחממות... ארוחת הצהריים שלו כמעט כל יום מורכבת מפתיתים או פסטה או קוסקוס וכד'.. והוא מתתתתת על לחם... פשוט משוגע על הדבר הזה... ועוד בחודש האחרון הוא היה המון עם המטפלת, והיא מפנקת אותו עד השמים בכל מה שהוא אוהב לאכול... אה, והוא גם אוהב פירות, ב"ה.. והוא אוכל יפה..... בד"כ... יש לו תקופות שהוא לא אוכל מי יודע מה... וכשהוא לא רוצה לאכול אז הוא פשוט לא רוצה, וכלום לא יעזור!!! לא שירים, לא סיפורים, לא משחקים, לא כלום...


אז היא אמרה שחוץ מפחממות אני אדאג לשומנים - לשים המון שמן באוכל, לתת לו טחינה, אבוקדו, חמאה, שמנת וכו'.....

האמת היא שאני כל הזמן מנסה לתת לו אבוקדו וטחינה.... טחינה אני עוד איכשהו מצליחה להסוות לו בתוך המאכלים, אבל אבוקדו לא הולך... הוא לא אוהב את זה לצערי.... חמאה ושמנת התחלתי עכשיו לנסות, כשהיא אמרה... לפני כן לא חשבתי שזה טוב לתת לו דברים כאלה... אבל הוא בכלל לא אוהב... פשוט לא אוהב את זה... =/

אם אני שמה לו את הדברים האלה בלחם, אז הוא מוותר על הלחם... ואם אני שמה לו לדוג' ביצה עם גבינה - אז הוא פשוט יוותר על הכול.............

וכמה שמן אני כבר יכולה לשים באוכל?! גם ככה אני נחשבת אחת ששמה יותר מדי שמן... אז להוסיף?!


דייסות - מה לא ניסיתי!! נראה לי שהוא לא אוהב את המרקם הזה... אולי... הוא פשוט לא מוכן לאכול שום דייסה שאני מביאה לו... שלא נדבר על מטרנה... או כל מני כאלה... הוא פשוט לא רוצה =/


האחות שאלה אותי - אז מה הוא כן אוהב???!


אוחח... בסוף היא אמרה שהוא באמת נראה פעיל מאוד כמו שאני מתארת (הוא היפר-אקטיבי קטן!), וגם היא אמרה שאני רזה אז אולי זה פשוט גנים (אימא שלי אמרה שגם אני הייתי תינוקת רזה שכזו...). אבל הוא ממש ירד באחוזונים... זה לא שהוא תמיד היה כזה רזה.... (הוא גם אף פעם לא היה שמן...). הוא שוקל 8.5 והוא בן שנה וקצת..... =/

אז היא אמרה לי לפנות לרופא שלו ולבדוק אם יש לו בעיה בתפקוד בלוטת התריס או משהו אחר שעלול לגרום לזה....


בעיקרון הוא באמת מתפקד נפלא, ואנ נותנת לו לאכול בכל הזדמנות... חח.. ואם קורה שהוא רעב הוא אומר לי "אממ!" ואני מביאה לו מיד לאכול... אז למה הוא לא עולה במשקל?!


ידעתי שהוא רזה, וזה לא הזיז לי, כי אני יודעת שהוא אוכל וזה... אבל אחרי שהאחות הלחיצה אותי אני כבר דיי לחוצה =/


עצות? עידוד? בלי להלחיץ בבקשה....

מאוד מזכיר את הבן שלימישהי123

הבן שלי בגיל  שנה שקל בערך 7 קילו ואני חושבת  שעשו לו כמעט כל בדיקה אפשרית וב"ה הכל בסדר, הוא פשוט רזה וזה הגנים  שלו...

והוא גם כן פעיל מאוד ומתפתח מצויין ב"ה
גם את הבן שלי!פטל8

אני חושבת שהוא פשוט קומפקטי קורץ. בתקופה שהם נהיים פעילים ביותר יש אפשרות של ירידה במשקל ולאט לאט הם עולים בחזרה. 

אני הייתי הולכת לרופא לבדיקות בשביל הרוגע הנפשי!

גם הבת שלי....סולמית

בגיל שנה שבעה ק"ג. צנחה באחוזונים. הלחיצו אותי בטיפת חלב.

היום היא בת 6 בגן חובה. יודעת לקרוא ולכתוב.

 

הכי חשוב לראות שהילד מתפתח (לא משמין!)

ורגוע.

 

אגב, איזה סוג דם הוא? A?

כי הם (אנחנו, בעצם) חובבי פחמימות מושבעים.

אם הוא מאוד פעיליהודיה מא"י

זה מאוד מתאים שהוא יורד באחוזנים.

עם הגדול שלי שהתחיל ללכת ממש מוקדם היה אותו דבר. בעקומת הגדילה מתחשבים בשני גורמים - משקל לידה וגיל. אבל יש עוד גורמים שמשפיעים, למשל ילד פעיל יותר יעלה במשקל פחות, וילד שהתחיל ללכת מוקדם יגיע להאטה בקצב הגדילה (שהיא חלק מהעקומה) מוקדם יותר.

ויודעת מה? עכשיו כשהילד בן 4 היו כמה דברים שהדיאגו אותי על הגדילה שלו, והחלטתי לקחת אותו לבדיקות דם, כולל ספירת דם שלא עשיתי לו בגיל שנה.

והאחות, אותה אחות שלא הפסיקה לנזוף בי על התינוקות שלי שלא עולים מספיק במשקל, וחודש לפני כן ניסתה לשכנע אותי לתת מטרנה לילד בן יותר משנתיים כי הוא לא עולה מספיק במשקל התחילה לנזוף בי שאני אעזוב את הילד בשקט, ושהיום שכ"כ הרבה אנשים סובלים מהשמנה ילד רזה זה דבר טוב, ולא להציק לילד כי זה יגרום לו לבעיות אכילה. 4 שנים אני אומרת לה את זה והיא לא מוכנה להקשיב.צוחק


תגידי, מה עם עוף, בשר גבינה צהובה וכו'? שמתי לב שאמרת שהוא אוכל בעיקר פחמימות, אבל צריך חלבונים בתזונה. ואולי חמאת בוטנים הוא כן יאהב? ניסית להוסיף לו סילאן/דבש לטחינה גולמית בשביל ממרח חלבה?


חוץ מזה, שהבדיקות שהאחות אמרה מסתכמות בבדיקת דם פשוטה, שלי עם הבן שלי נתנה הרבה שקט נפשי.

ועוד להרגיע אותך, הגדול שלי בגיל שנה שקל בערך 9 ק"ג. הקטן (שנולד פג) שוקל עכשיו בגיל שנתיים וחצי בערך 10 ק"ג שניהם ילדים שמחים ובריאים

אוחח כתבתי תגובה ארוכה, והשובבאהבה של אימא
עבר עריכה על ידי אהבה של אימא בתאריך כ"א אדר תשע"ב 11:16

כיבה לי את המחשב................


לומשנה, בקיצור, ליהודיה - כמובן שהוא אוכל גם עוף (בצורת קציצות, שניצל וכד', כי כמו שהוא הוא לא אוהב), בשר לא מתעכל לו כ"כ טוב, יוצא לו בטיטול כמו שנכנס (סליחה על התיאור), אבל אולי אני אנסה לערבב לו עוף ובשר יחד... גבינה צהובה אני מנסה לשכנע אותו לאכול, אבל הוא לא מת על זה..... ירקות של מרק הוא אוכל יפה, וגם ירקות חיים.. ופירות.. 


אבל עכשיו זה קצת מתסכל כי אני מרגישה שכל היום אני חושבת על אוכל... "מה עוד אני אתן לו לאכול?", "אולי הוא לא אכל מספיק?", "אולי הוא רעב כל הזמן ואני לא יודעת???" וכל מני כאלה... למרות שתמיד מי שרואה אותו אוכל אומר שהוא אוכל יפה... אבל זהו, עכשיו אני מבולבלת לגמרי =/


ואני לא רוצה לקחת אותו בינתיים לרופא כי יש אזעקות וזה לא הזמן להסתובב איתו....


=/


ותודה לכולם על התגובות......

אם כךיהודיה מא"י

אני ממליצה לך בחום - תורידי לחץ!

הלחץ הזה לא טוב לך, וגם לא טוב לא. ובסכ"ה לפי מה שאת אומרת, הילד אוכל יפה מאוד.

כשאת יכולה תפני לרופא שיוציא לך הפנייה לבדיקות דם בשבילו, רק בשביל לוודא שאין שום בעיה (וסביר להניח שאין) יכול להיות שאת אפילו לא חייבת להביא אותו איתך, ושהוא יכול להוציא הפנייה על סמך המעקב של טיפת חלב.

בכל מקרה זה לא דחוף, גם אם זה יחכה עוד שבוע שבועיים זה יהיה בסדר גמור.

כו.. אני מקווה באמת לא לצאת לחוצה מדי מכל העניין..אהבה של אימא

אין לי למי "להשוות" אותו, ולכן אני תמיד תוהה אם באמת הוא אוכל מספיק... אבל יש לו סבתות לחוצות מאוד, והן דווקא מרוצות מאיך שהוא אוכל.. חחח...


הציעו לי להמתיק לו מאכלים שהוא לא אוהב... זה כדאי? אני לא רוצה לשים לו ריבות מלאות סוכר או דברים כאלה, אבל אולי זה שווה את זה?... ודבש הבנתי שעדיף לא לתת עד גיל שנתיים, ובכל זאת אחרי גיל שנה זה בסדר.. אז אולי כדאי לי? אולי זה יועיל לדברים שהוא לא רוצה לאכול........... ומה זה סילאן תמרים? (או משהו כזה..).

אה, ועוד שאלה - ממתי מותר לתת תותים? אמרו לי לתת תותים עם שמנת....... ובכלל, האחות אמרה לתת לו כל דבר שאנחנו המבוגרים לא מרשים לעצמנו לאכול... זה לא נשמע לי טוב המום


ויהודיה היקרה - תמיד את יודעת לעזור ולהרגיע אותי!!! תודה רבה!


ובכלל, תודה רבה כאן לכולם, כיף לקבל תגובות מבעלות ניסיון

תותים לא הייתי נותנת עדיין. קצת אלרגניסולמית

וכמו שהוא אוכל, אל תמתיקי לו. חבל לקלקל את הטעם הטעים של האוכל כמו שהוא.

(גם אני לא אוהבת עוף ככה...)

נראלי שחבל להתחילפטל8

עם מאכלים לא בריאים... תותים זה אחלה אבל למה לתת שמנת?...הייתי מביאה עם איזה יוגורט אולי.

ולגבי ההמתקה- סילאן זה דבש תמרים (צריך להסתכל על הצנצנת ולבדוק שלא הוסיפו לזה סוכר)

יש גם מייפל טבעי שהוא בריא ומולסה שזה עוד סוג של ממתיק.

בעיניי אם הבן שלך אוכל אין צורך להמתיק-חבל להרגיל אותו.

צפירת הרגעהאמא מסורה

את פולניה?!

זה אופי פולני כזה להיות לחוצה מהכמות שהילד אכל או לא אכל.

גם אני כזאת חצי פולניה, אז זה נכתב בהומור צוחק

 

בהחלט תורידי לחץ.

 

אנחנו היינו במעקב גדילה 4-5 חודשים לפני שהרופאה החליטה לבדוק ואז הוא היה חולה אז הבדיקות נדחו בעוד שבועיים.

 

בקיצור ממש בלי לחץ, לא יקרה כלום אם תדחי קצת את הבירור, זה לא שהוא נמצא בתת משקל או באיזה מצב קיצוני של SOS, פשוט זה מצב שכדאי להיות עם יד על הדופק ולבדוק שחלילה אין בעיות תפקודיות, זה הכל, יכול להיות שזה שום דבר ויכול להיות שזה משהו פשוט כמו המוגלובין נמוך (כמובן ביחס לסיבות אפשריות למצב כזה) ואז תוספת ברזל מסדרת את העניינים.

לרוב כשיש חוסר בברזל זה משפיע על העליה במשקל.

 

תאמצי את דברי האחות שציטטתי בהודעה הקודמת שלי- אם את נותנת לו כל מה שאפשר והוא אוכל בכמויות יפות, את לא יכולה לעשות יותר מזה.

ויתכן מאוד שיש מאכלים שהוא מעדיף פחות, אז תמצאי דברים אחרים לא חייבים לתת מהכל.

 

לגבי בשר אולי תתני לו בשר טחון, אם יש לך אפשרות.

 

ומשהו ששכחתי לציין בהודעה הקודמת שלי- הגדול שלי נולד מתחת לכל האחוזונים, במשקל 2.2 ק"ג, כמה חודשים מהלידה הוא שבר אחוזונים כלפי מעלה, כשהתחיל להיות פעיל בסביבות גיל 8-9 חודשים, הוא שוב ירד באחוזונים למתחת האחוזונים. היום הוא בן 4.5 ונמצא באחוזון 25 או 50 (אני לא סגורה ממש באיזה אחוזון הוא נמצא).

דווקא איתו ממש סיננתי את האחות (בטיפת חלב אחרת) כי חוץ מההנחיות הרשמיות של- תוסיפי לו שמן לאוכל/ תתני לו בקבוק מטרנה בנוסף להנקה, היא לא דיברה איתי שום דבר על המשמעות של הירידה באחוזונים ולא הפנתה אותי עם זה הלאה.

 

אז שחררי קצת, זה יעשה לך רק טוב מוציא לשון 

חח האמת שאני מה זה לא פולנייה.....אהבה של אימא

אבל כשמפחידים אותך שהוא עלול להתפתח לא טוב וכאלה דברים אז זה מלחיץ....


ולגבי ההמוגלובין, דווקא בבדיקת דם לפני חודשיים בערך יצא לו המוגלובין 13, ועוד המשכתי לתת לו ברזל. דווקא לגבי זה האחות אמרה לי להפסיק עם תוספת ברזל..


אני פשוט ממש מפחדת לראות שממשיכה ירידה... אתן לא מבינות כמה אני מבולבלת, כי אני לא יודעת מה באמת בריא ומה לא... וסתם אני מרגישה שאני דוחפת לו חמאה וכל מני כאלה.... אין לי מושג מה טוב ומה לא.. אוף.


ואימא שלי אמרה לי היום שגם אותה היו משגעים לגביי בטיפת חלב שאני רזה מדי....... אבל אני מפחדת שאולי באמת הוא לא אוכל טוב ואני חושבת שהוא כן כי אין לי למי להשוות....

מצד שני המטפלת שלו תמיד אומרת לי "הוא אכל ממש יפה היום!" והיא מאוד בעלת ניסיון בדברים האלה... וגם אימא שלי ואימא של בעלי, בכל זאת גידלו כמה ילדים, והן מרוצות מאיך שהוא אוכל......


סתם אני אהייה אובססיבית בסוף =/


אגב, מי שמבינה בזה, הוא שקל בלידה 3.100, ועכשיו בגיל שנה וחודשיים 8.5. הוא נחשב קצת גבוה מהממוצע...

והוא מוציא המון אנרגיות, בלי עין הרע, ממש שובב קטן... לדוג' - הוא יודע ללכת בלי להחזיק בכלום, אבל אין לו סבלנות לתרגל את זה כי זה איטי לו מדי, אז הוא הולך כמה צעדים ואז יורד על 6 ודופק ספרינטים........

פורפורציות יקרהאמא מסורה

תגידי, את מוכנה לעזוב קצת את הבן שלך ולתת לו לגדול בשקט?! חיוך גדול

 

אם אני זוכרת נכון, הבן שלך ינק עד גיל שנה בערך. הוא נחשב לתינוק יונק מבחינת אחוזונים.

בטיפת חלב האחוזונים מתאימים לתינוקות שנזונים מתמ"ל, לארגון הבריאות העולמי יש אחוזונים שמתאימים לתינוקות יונקים ויש שוני בקצב גדילה.

 

ראיתי לא מזמן באינטרנט שתינוקות יונקים צריכים לשקול בגיל שנה פי 2.5-3 ממשקל הלידה, אם נלך לפי פי 3 מהלידה אז הבן שלך שוקל 700 גרם פחות ממה שצריך, זה לא כזה נורא ואם נלך לפי פי 2.5, אז הוא שוקל יותר מזה.

 

לגבי כמויות, לך אין למה להשוות אבל מסביבך יש בעלות נסיון- המטפלת, האמהות שאומרות לך שהוא אוכל כמויות יפות לגילו, למה את לא מקשיבה להן? את מוסיפה לעצמך מצפון במקום שהוא בכלל לא צריך להיות.

 

ואם את מתעקשת אז, תינוק בגילו צריך לאכול 2 פרוסות לחם ביום- אחת בבוקר ואחת בערב, צהריים כמות הפחמימות צריכה להיות בין שליש לחצי מכמות של מבוגר, (כמות סבירה, לא כמוני, שמעמיסה על הצלחת כמעט פי 2 מבעלי ששומר על המשקל שלו צוחק), זה יוצא בערך 4-5 כפות שטוחות, בשרי בכמות של כחצי שוק ועוד כף-2 של ירקות מבושלים.

בנוסף פרי אחד- שניים ליום, ביצה, אני לא נותנת כל יום ושאר הדברים שהזכרת כמו טחינה/ אבוקדו/ גבינה- אלה דברים שבעיקר נמרחים על הלחם, אפשר כמובן לתת עוד כמה כפיות, אבל זה כמות די קטנה.

 

חוץ מזה 2 בקבוקי תמ"ל, אם לא אוכל מספיק טוב אז עוד בקבוק וזהו.

סה"כ הוא אמור לאכול מוצקים ותמ"ל/ הנקה ביחד 5-6 ארוחות ביום.

 

ולגבי מזון בריא, אם את לא בטוחה שאת נותנת לו אוכל מספיק בריא ואת רוצה לשנות את זה, בשביל זה קיים פורום בישול ומתכונים- אפשר שם להתייעץ אלו מאכלים נחשבים לבריאים ומזינים וממה עדיף להמנע.

 

יסורי מצפון קישטא מאהבה של אמא, תחפשו לכם מקום אחר להיות.

את אמא מעולה, אין לך מה לחשוש ולחפש למה להשוות אותו.

תודה רבה לכולן... רק דבר אחד עוד מטריד אותיאהבה של אימא

באמת לא ציינתי אותו, הוא דיי מרכזי - הוא לא מוכן לאכול שום תמ"ל בעולם......


אם הוא היה מוכן לקחת תמ"ל הייתי הרבה יותר רגועה, כי מה שאני לא נותנת לו מספיק במוצקים הוא מקבל בתמ"ל... אבל מאז שהוא הפסיק לינוק (לפני 3 חודשים בערך) הוא פשוט לא מוכן לקבל שום תמ"ל......... וניסיתי מלאאאא..... את ההכי יקרים שיש!!!!


האמת שהוא היה אלרגי לחלב ורק עכשיו אנחנו רואים שזה עבר ואפשר לתת לו תמ"ל חלבי.... אז אני אנסה את דוגמית מטרנה שיש לנו בבית, בתקווה שהוא יסכים.... אבל אני דיי מוכנה להתערב שזה לא יילך.... באמת ניסינו את כל הסוגים =/


טוב, אני ממש מקווה להירגע בקרוב ולבשר לכן שאני כבר לא בלחץ ושהכול בסדר


תודה לכולכן, אחת אחת, על העידוד וההרגעה!!!! באמת שעזרתן לי.......


אתן מקסימות!!! נשיקה

ניסית לתת לו בכוסיהודיה מא"י

במקום בבקבוק?

ואם לא עוזר, אז לא נורא, רק תשדלי להציע לו תזונה מגוונת כ"כ האפשר.

תנסי ואם לא לא נוראאמא מסורה

סה"כ נשמע שהוא ילד שאוהב לאכול, אז אם הוא לא מוכן בשום אופן תמ"ל, תוסיפי לו עוד ארוחות במשך היום.

 

אני גמלתי את הגדול שלי בגיל שנה בעקבות הריון ומכיוון שהוא אכל מהכל ומגוון בכלל לא ניסיתי לתת לו תמ"ל.

בבוקר, במקום הנקה, נתתי לו בקבוק חלב מחומם מעט ובשאר היום ארוחות מגוונות, 3 ארוחות מרכזיות ועוד 2 ביניים- שבהם נתתי משהו קליל כמו פרי (לא זוכרת מה עוד).

 

האמת שעכשיו שמתי לב שלא ציינתי עוד משהו, לאוכל כדאי להוסיף קטניות, הן מעשירות מאוד את האוכל ומלאות בויטמינים, במיוחד שציינת שהוא לא מוכן תמ"ל.

 

והכי חשוב- שמעכשיו יהיה אצלכם רק שקט...

נשיקה

גבוה מהממוצע???הכל מאיתו ית'

יאללה , לכי לישון ומהר !!!!!

אם הבעיה היחידה היא המשקל???? וואו תירגעי לגמרי, הילד מתפתח מעולה, לא חייבים להיות שמנים, אפילו לא חייבים להיות בעלי גוף בינוני

העובדה שהגובה שלו טוב , אומר שהוא מקבל כל מה שהוא צריך

קישטא שומנים מיותרים

 

את יותר בסדר מבסדר

 

קרה לי גם - עצה של תזונאיתאם הבנים12

לרווח לו את הארוחות,

לתת ארוחות מסודרות 4 ביום ולא כל היום לתת לו לאכול

כי אז אוכל פחות.


לנו זה עזר.


הבת שלי בת 7 חודשים ואחות ט. חלב כועסת עלי שלא התחלתי לתת לה אוכל

והיא יורדת באחוזונים... אך פעילה ושמחה.

אולי עוד מעט אתחיל...

מצחיק...אור היום

הבת שלי, שהתייחסתי אליה כרזה כי היא כבר חצי שנה או יותר באותו משקל בערך, שוקלת יותר מכל הילדים כאן (אם אני מנסה להשוות לפי גילאים).

 

בכל אופן- היא בת שנה ו-5, ושוקלת 10 ק"ג. די בררנית באוכל, והטעם שלה מתחלף (והיא אכלה עוד פחות, ויותר בבררנות, בגלל שהייתה חולה בשבוע וחצי האחרון), אז אני מודעת לזה שהיא לא עולה הרבה.

ואני הולכת לפי מה שיוקטנה אומרת במקרה כזה- היא שמחה? היא אוכלת? היא פעילה ובריאה בעיניי? טוב מספיק בשבילי

 

הגיוני מאוד שתינוק פעיל לא יעלה במשקל, ולכן גם יירד באחוזונים.

עונה מנסיוןאמא מסורה
עבר עריכה על ידי אמא מסורה בתאריך כ"א אדר תשע"ב 10:19
בלי לחץ,.אם הירידה באחוזונים היא בצורה משמעותית צריך לבדוק למה, רק אל תלחצי, לאחיות בטיפת חלב יש נטיה להלחיץ גם כשאין סיבה. גם אם יש צורך בבירור נוסף, לא צריך להילחץ זה לא שפתאום חלילה יקרה משהו.

 

העניין הוא שכ"כ לחוצים על העליה במשקל היא שעליה לא מספקת או ירידה במשקל בצורה דרסטית עלולה לפגוע בהתפתחות המוח.

אצלך הוא מספיק מפותח בשביל לא לדאוג שזה משפיע, רק צריך לבדוק האם יש איזה משהו שגורם לזה.

 

רק בשביל ההשוואה, הבן שלי נולד במשקל 2.5 ק"ג בגיל 6 חודשים שקל 5.2 ואתמול הייתי אצל הרופאה היא רצתה לשקול אותו שוב (אנחנו במעקב) והוא שקל 6.7 (שבוע הבא חוגגים שנה חושף שיניים)

 

גם אנחנו עברנו דירה (כמה דברים דומים יש בינינו קורץ) ועד שהעברתי את התיק יצא שהמעקב האחרון לפני המעבר דירה היה בגיל 3 חודשים ואח"כ רק בגיל חצי שנה, שאז ראו שיש עליה לא מספיקה במשקל.

האחות ביקשה שאבוא איתו למעקב כל חודש, בגיל 9 חודשים הרופאה החליטה שכדאי להתחיל בבירורים למה זה קורה.

 

עד אז לא כ"כ נלחצתי, סה"כ כולם אצלי נולדו קטנים, קצת ירדו באחוזונים ואז מה שהרופאה אמרה לי התחיל להלחיץ אותי. היא אמרה שהם מודעים לכך שיש ירידות באחוזונים ושיש תינוקות שנולדים קטנים, אבל אצלו זה כבר יותר מידי, אם הוא היה שומר על קצב גדילה ביחס לעצמו או שהיה יורד קצת זה לא היה מדאיג.

מצד שני היא אמרה לי דברים שהרגיעו אותי, היא אמרה שצריך לעשות בדיקות דם לשלול בעיות, ולא שיש בעיה רק צריך למצוא אותה.

 

יאמר לזכותה של אחת האחיות, שהיינו אצלה במעקב האחרון לפני שהתחלנו את הבירור עם הבדיקות דם, שממש הרגיעה אותי.

אני כבר הייתי מתוסכלת, מיואשת ולחוצה שאני עושה כל מה שאמרו לי- נותנת לו תפריט מאוד מגוון משתדלת לתת מאכלים שעשירים בברזל ושומנים הוא אוכל כמויות יפות של פחמימות, כל יום או כמעט כל יום בשרי (בעיקר עוף), וסה"כ הכמויות שהוא אוכל בעיני נראות לי הרבה לגילו, הוא מסוגל לאכול כמעט חצי מנה שלי פרה אוכל 3 ארוחות מלאות, אה וגם יונק בין לבין.

 

האחות אמרה לי שלפי מה שאני מתארת נשמע שאני עושה את המקסימום שאפשר ואני לא צריכה להרגיש לחוצה מזה א"א לעשות יותר ממה שאני עושה, מה שנשאר זה רק לבדוק למה הוא לא עולה מספיק במשקל.

 

עשינו בדיקות דם מקיפות, מסכן הבן שלי כמה הוא סבל, כמעט בכיתי איתו. בניגוד לספירת דם שזו דקירה קטנה באצבע ו"חליבת" דם, זו בדיקה כמו שעושים למבוגרים, דרך הוריד, הוא ממש, בלב ממש בכיתי איתו וגם כמעט כלפי חוץ בוכה

הרופאה נתנה לנו בדיקות ל- ספירת דם, תפקודי כבד, מאגרי ברזל, תפקודי בלוטת התריס וצליאק.

כל הבדיקות היו תקינות מלבד המוגלובין שהי קצת נמוך ותפקודי כבד שהיו גבוהים.

אתמול חזרנו שוב לבדיקה של תיפקודי כבד והפעם היה תקין, כנהראה שהתפקודי כבד בפעם הראשונה היו לא טובים כי עשינו את הבדיקת דם הראשונה 4 ימים אחרי שגמר אנטיביוטיקה.

 

אתמול הרופאה הייתה מרוצה מהעליה במשקל שלו, כי הוא עלה בערך 600 גרם בחודשיים והוא מאוד פעיל- עומד, הולך סביב רהיטים, זוחל במהירות בכל רחבי הבית, למרות כל האנרגיות שמוציא הוא עלה יפה. הוא מקבל חודש וקצת כמות יותר גדולה של ברזל.

 

לגבי האוכל, גם לי נאמר להעשיר לו את המזון בשומנים, הוא אוכל הכל, כולל טחינה גולמית!! ואבוקדו. לי האחות אמרה להוסיף בארוחת צהריים כף שמן- אני מוספיה לו רק בצלחת, לרוב אני נותנת לו אוכל שלא התבשל בהרבה שמן ואנחנו אוכלים רק עוף שאין בו הרבה שומנים, כך שאני לא מרגישה שהוא מקבל יותר מידי שמן.

לאחרונה אני קצת שוכחת לשים לו, צריכה לחזור לזה.

הדייסות מוסיפות בעיקר פחמימות אז לא נראה לי שזה מה שהוא זקוק.

 

יצא ארוך

מקווה שזה עשה לך קצת סדר והרגיע במקצת את החששות

חיוך

צפירת ארגעההכל מאיתו ית'

נראה לי שאין כמעט ילד שלא  צונח מתישהו באחוזונים מגיל חצי שנה לגיל שנה

הילד אוכל ושמח - יופי

מצטרפת לכל מי שאמרה להוסיף חלבונים

ירקות מבושלים וחיים

אני חושבת שזה טעות פאטאלית להוסיף סתם ככה שמן

תאי השומן שהוא ייצר עכשיו - יתקעו אצלו אחר כך כעודפים

הבן שלי היה באחוזון 50 בגיל חצי שנה וצנח בגיל שנה למתחת ל 3 ....

חושב לעשות את הבדיקות רק כדי לוודא שאין שום בעיה רפואית

ואם ב"ה אין - אז להניח  לזה , הבן שלי כבר כמה שנים מאז, אכלן מכובד וקטנציק , נמצא כבר שנים אצל אנדוקרינולוגית , מרגיעה ב"ה

איך הגובה שלו? אין עניין דייקא להיות שמנים. אם הילד אוכל וחילוף החומרים שלו יותר מהיר , אז זה מה יש

זה שאת רזה - זה גם אומר גנים מסויימים, איך בעלך ושאר המשפחות???

 

איפה אחותו???

גם הבת שלי בת 1.5 והיא שוקלת בדיוק אותו דברח.צ.גנט

בס"ד 

אבל בגלל שההתפתחות של תקינה ב"ה.. והיו ממש פעילה ומדברת המון חחח 

אז אנחנו לא דואגים כבר הספקנו להבין שזה רק עניין של גנים

מצטרפת לכולן...הודיהלביא

הבן שלי בדיוק בגיל הזה ובדיוק באותו משקל...

וגם הוא נפל ככה יפה באחוזונים...

אבל למזלי, אני גנראית גם מאד רזה, אז האחות בטיפת חלב, פשוט שאלה אם נראה לי שזה גנים-

אמרתי שכן, ובזה נגמר הסיפור...

היא גם אמרה לשים לב שהוא אוכל כמויות מתאימות לגילו (נגיד פרוסה-2, בארוחה למשל) וזהו....

קיצור- לא בלחץ...

(ד"א- אמא שלי מספרת שהיא היתה איתי בגיל שנה באישפוז יום בגלל שלא עליתי במשקל מספיק, והכל יצא בסוף תקין, אז את שאר האחים שלי היא כבר לא לקחה לבדיקות המיותרות האלו....

בהצלחה וברוגע!

גם אנחנו במצב הזה..אנונימי (פותח)

לא אוסיף הרבה מעבר למה שכבר נכתב..

רציתי רק להציע שייקים שכוללים פירות וטחינה ותמרים וגם דייסה של מטרנה.. הרבה קלוריות וגם מתוק וטעים. אפשר להכניס לשם גם אבוקדו.. בקיצור - אינסוף אפשרויות בשייק אחד שעזר לבת שלי לעלות במשקל (בגיל שנה וחודשיים וחצי הגענו ל 8.200)

שטויות שטויותariel_79.

אני מבין שאין הרבה גברים שמגיבים כאן אבל הייתי חייב!!

אם הבן שלך גדל ומתפתח טוב, שמח, זוחל, וחיוני אז אל תשימי לב לכל השטויות האלו של האחוזונים.

ילד גדל באהבה לא באחוזונים. וממש ממש לא לפטם אותו סתם בשמן / שמנת / חמאה.

אבוקדו זה מאוד בריא לכן כדאי להמשיך לנסות לתת לו.

שקדיה זה מצויין, עוף אבל לא להלעיט אותו סתם בשומן לא בריא.

בהצלחה רבה

מזכיר לי את הבן שליאנונימי (פותח)

גם הבן שלי אותו הדבר רק בנוסף אלרגי לחלב אז האפשרויות מצומצמות יותר בנוגע לגיוונים של האוכל.  כל עוד הם פעילים בריאים (טפו טפו טפו) והכל בסדר הסירי דאגה מלבך. מקסימום ניתן לבקש לבצע בדיקת דם ולראות האם שם יש חוסרים במשהו אם לא אז תמשיכי כמו שהיית עד עכשיו. וכמו שאומרים אמא יודעת מה הכי טוב לבן שלה.

מה הסיפור של האחות שכועסת? הילד לא שייך לה וגםגילית

האמא לא....

גם הבן שלנו..אנונימי (פותח)אחרונה

ב"ה

גם הבן שלנו כשהיה בין מספר חודשים התחיל לרדת מתחת לאחוזונים. לאורך כל תקופת החורף הוא חלה לעיתים קרובות בברונכיוליטיס, וגם בסתם צינונים פשוטים. ובכל אחת מהפעמים האלו, גם אם היה מדובר בצינון קל- הוא ישר איבד את התאבון ולא אכל כמעט בכלל.(באחת הפעמים כשהיה לו ברונכיאוליטיס ממש קשה נאלצנו לטפטף לו מטרנה במזרק לתוך הפה מרוב שפחדנו שהוא יתייבש...). גם אותי הלחיצו בטיפת חלב והפנו אותי לרופאה והיא הרגיעה אותי שנחכה לקיץ ונראה מה יהיה.. ואכן ברוך השם כשהגיע הקיץ הוא התחיל לאכול נהדר וברוך השם עלה חזרה לתלם וכיום במעון הוא אוכל ממש יפה ולפעמים אפילו 2 מנות...

אז בקיצור אולי באמת שווה לך לחכות ולא להילחץ ומה שבטוח זה ממש ממש לא לנסות להאכיל בכוח- הוא גם עלול להקיא או גרוע מזה להחנק(ושמעתי על מספר סיפורים של ילדים שנהפכו למוסדיים לאחר שרדפו אחריהם עם כפית לפה..סליחה עם הלחצתי...)

שיהיה בהצלחה והכי חשוב באמת לא להילחץ כי זה בטוח לא יועיל ולפעמים הזמן עושה את שלו...

 

יתרונות בלידת חורף: (תזרמו😅)פומלה
יש בקיץ מלאאא פירות להעביר בחילות וסתם להתפנקפומלה
הלידה עצמה לא חמה ולא מתוך זיעהפומלה
לא חם ככ ומזיע בסוף הריוןזברה ירוקה
כשהתינוק/ת בגיל 6-10 חודשיםמצפה88
הוא לובש בגדים קצרים וככה זה מעודד לזוז יותר בדיוק בשלב של הזחילה והישיבה וכו'
ממש נכון!!!שיפור
שהעולם קפוא ורטוב ואפשר להתכרבל כל היום במיטהאוהבת את השבת
בלי ייסורי מצפון

ואם יש לך מי שיפזר או יאסוף אז בכלל פינוק שכל היום לא צריך לצאת


וגם במילא בחורף כולם מסתגרים בבתים אז גם את... חל"ד בקיץ נראלי הרבה יותר קשה לנוח.. כי נמצאים בחוץ מלא..

לא צריך לסחוב את סוף ההריון בחוםהשם שלי

כאחת שעובדת בימי שישי, נח להיות בחופשת לידה כששבת נכנסת מוקדם.


לא צריך לצאת מהבית במזג אוויר סוער.


אם התינוק נולד קטן בשנתון או גדול השנתון, לכל אחד יש את היתרון שלו.


בדיוק השבוע יצא לי להיות בבית חולים שבו ילדתי את הקטן, והייתי מגיעה לשם כל יום כשהוא היה בפגייה.

וחשבתי על זה שהיה אז חורף ולא היה חם בדרך מהתחנה לבית החולים.

שהבייבי מתחיל לזחול בקיץראשונית

שאת לא בחודש תשיעי באוגוסטטט

שיש יותר בגדים ללבוש בחודש תשיעי (סריגים וסוודרים)

שהבייבי יהיה מהגדולים בכיתה (אבל זה תקף רק לינואר+)

בסוך הריון מסוכן להסתובב בחום.... היו מקרים שלא נדאוהבת את השבת
אחרי הלידהזריחה123

אפשר להסתובב בבית בלי חזיה ורק לשים קפוצון מטשטש מעל חח

ולא להזיע (או להזיע פחות) בהנקות

יש מסגרות לילדים סביב הלידהשיפור
סוף הריון בחורף ולא קיץרקלתשוהנ
חופשת לידה לא מתבזבזתהשם שליאחרונה
על חופש גדול/ חגים/ פסח
קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

כנלמדברה כעדן.
בהתחלה ממילא אסורים, ואז כשהדימום מפסיק זה אומר שדי הגיוני שהבטא התאפסה, כדאי לוודא שהיא מתחת ל10. ואז אין חשש לשאריות... 
תתקשרי למכון פועה ותשאלי..לפניו ברננה!
אולי להתייעץ עם רבזריחה123אחרונה

בסיטואציה אחרת רופאה אמרה גם להימנע לזמן לא ידוע

התייעצנו עם רב שמבין במצבים רפואיים כאלו והוא אמר להשתמש בדיאפרגמה וזה מה שעשינו (הייתה לי בבית)

רושמת כי לפעמים יש הצעות אחרות שיכולות לעזור.. 

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

תודה!פומלה
סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

גיליתי השנהעוד מעט פסחאחרונה

את האלבום 'פלא' של עלמה זוהר.

אוהבים אצלי במיוחד את 'גלגולים' ואת 'לילה'.

עוד שירים פחות מוכרים זה 'ילד פעם'. אבל צריך להתחבר לסגנון (קצת שטותניקי כזה)

וכמובן, הכבש השישה עשר. האלבום המועדף לנסיעות (אני הייתי אמא בתקופה שהיינו משמיעים לילדים שירים מדיסקים...).

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
מצטרפת לספרייואני שר
מגעיל ממש אבל באירועים ששמתי המטפחת לא זזה.
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

יפה, מזל טוב!אמאשוני

וכן חודש זה עדיין משכב לידה.

אולי אם המטפחת זזה זה מרמז להרגיע עם ההשתוללות.. אפשר לשמח בלי לקפוץ מדי (שזה מה שמעיף את המטפחת, לא?)


תהני ותבלי בנעימים, ותשמרי על עצמך.

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

לא יעזור לכולם, תלוי כמה שיער מוציאותכנה שנטעה
אבל אני גיליתי (מצפייה בסרטון קשירה של הודולה) שאם את השיער שיוצא כזה מעל המצח (בלורית?) מעבירים *מעל* הבובו ולא מתחת ואז מקבעים אותו עם הסרטים משני הצדדים, זה ממש מחזיק את הבובו משמעותית מליפול. בריקודים זה בכל מקרה זז קצת או לגמרי.... 
שמעתי המלצה על הבובו של אביה ששון, שיש לו סיליקוןרקלתשוהנאחרונה
הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

המתוקה שלי לא מצליחה לחבר מחזורי שינה..ואילו פינו

בת כמעט חמישה חודשים

נרדמת בכל מיני דרכים

הנקה, מוצץ ושמיכה במיטה או בעגלה

לפעמים נענועים

ביום ישנה חצי שעה ומתעוררת

ניסיתי קצת לפני החצי שעה לנענע אותה, להחזיר מוצץ וזה לא עוזר

ניסיתי להתעלם ממנה כדי שתנסה לחזור לישון אבל אחרי כמה דקות היא מתחילה לבכות..

רעיונות איך לעזור לה?

זה יוצא שהיא כל שעתיים ישנה חצי שעה.. במקום שינה איכותית וארוכה 3-4 פעמים ביום...

גם הגדול שלי היה ככה... קשוח ממש..❤️שיפור
נראה לי מה שעזר זה ללמד הרדמה עצמאית
היא יודעת להירדם לבד...ואילו פינו

לרוב נרדמת בזה שאני מניחה בעגלה או במיטה עם מוצץ ושמיכה וזהו.

לפעמים זה בהנקה ולפעמים צריך גם לנדנד...

זה בדיוק התסכול שלי... 

גם אצלי היה ככהברונזה

לקחתי קורס שינה ועזר חצי קלאץ

בגדול מה שכן עזר ברוב הפעמים זה דווקא להקדים את שעת ההרדמה

ראיתי שאני מרדימה אותו שהוא שפוך אז הוא לא מצליח לחבר את מחזורי השינה

וגם לעשות הרפיה הדרגתית ומשמעותית לפני הכניסה למיטה

אני מזהה לרוב את הסימני עייפותואילו פינו

ואין מה להקדים כשזה במהלך היום.. אין לה עדיין שעות קבועות..

בלילה יותר קל לה לחבר.. במשך היום ישנה חצי שעה כל פעם

אפשר לנסות להקדים בכמה דקותשיפור
ממש בסימני עייפות ראשונים לעשות טקס קצרצר ולהכניס למיטה
אפשר לנסות לשבת לידה לקראת סוף החצי שעהשיפור
וברגע שמתחילה לזוז לומר שששש ולטפוח עליה בעדינות כדי לעזור להיכנס למחסור שינה הבא. מהניסיון שלי זה לפעמים עובד אבל ממש לא תמיד. אז צריך לדעת מראש לא להיות מתוסכלת מדי בפעמים שלא עובד.

האמת שנראה לי שלכל הילדים שלי היה שלב כזה ועם הגיל זה השתפר, נראה לי סביב 8-9 חו'.... לפעמים ניסיתי לעבוד על זה ולפעמים קיבלתי שזה המצב. אם ההרדמות הן קשות אז זה ממש סיוט, אבל אם הם נרדמים בקלות אפשר להסתדר עם זה.

את לא מצליחה להרדים חזרה?יעל מהדרום
לק"י

שלי לפעמים מתעורר, יונק וחוזר לישון (גם ביום).

לא.. אלא אם אני ממש שוכבת איתה במיטה שליואילו פינו
וזה לא תמיד רלוונטי.. כי אז היא מתעוררת כשאני יוצאת
קשוח...בהצלחה!!יעל מהדרוםאחרונה
גם שלי ככה..אוהבת את השבת
אבל רק מאז שהפסקנו עם העגלת אמבטיה, בה הוא ישן יותר...

אולי יעניין אותך