שלום!
ב"ה אני לקראת סוף תשיעי. לידה ראשונה..
מי שהדריכה אותי בקורס המליצה לי לא לתת מוצץ עד גיל חודש כי זה יכול לגרום לקשיים בהנקה (מבחינת האחיזה של התינוק או משהו כזה).
ובאופן כללי אני אחת שלא אוהבת לראות ילדים עם מוצצים, זה מכוער ובעיקר גורם להם לא לקשקש ולדבר..
אבל כל זה מהצד, בלי להיות האמא שמתמודדת עם הצרחות..
מענין אותי לשמוע, האם לדעתכן זה אפשרי בכלל לגדל ילד בלי מוצץ או שהם ממש זקוקים לזה? והאם יש באמת חשיבות לפחות תקופה הראשונה שתהיה בלי? מה ההשלכות?

למשל- כשאנחנו רוצים להיכנס למנשא..

רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...