שאלה.............
נכון תמיד אומרים שכל הדברים שקוראים לאדם בחיים הקב"ה הוא הגורם להם? נגיד אם מישהו הרביץ לך , זה קרה בגלל שה' גרם לאדם לרצות להרביץ לך. וגם זה מופיע עם דוד שמישהו קילל אותו, ודוד אמר שה' אמר לו לקלל, ולכן הוא קילל. אז השאלה שלי איך הבחירה החופשית של האדם נכנסת פה. אם מישהו הרביץ לך, יש לו בחירה חופשית, והוא הרביץ כי הוא בחר להרביץ, אז איך הבחירה החופשית של האדם מסתדרת עם זה שכל מה שקורה לאדם ה' הוא הגורם לזה?
זה מאד מורכב,אני77

ואפשר לענות על זה מכמה זוויות שונות.

 

לעניות דעתי, הדרך הפשוטה היא להסביר שהקב"ה בעיקר הכניס אותך למצב שאליו הגעת. כלומר שהדגש הוא יותר עליך מאשר על מי שעשה לך. ה' שם אותך במקום שאין לך האמצעם להתגונן. במקום של חולשה וכדו'. גם ישראל בזמן החורבן למשל- ה' לקח מהם את הכח להתגונן והגדיל את כוחו של האויב. אבל האופן שבו האויב ישתמש בכח שלו- זה כבר תלוי בו.

 

וגם דוד המלך, ביושבו על כסא מלכותו אם היה בא מישהו ומקלל אותו הוא היה מוצא להורג כי הוא מורד במלכות. אבל בשעה שדוד יוצא לגלות, אז הוא אומר- ה' הוא זה שלקח ממני את המלכות, בני היוצא ממעי מבקש את נפשי- ה' הוא זה שעושה פה את המהלך הזה, ושמעי הוא רק פרט במהלך הזה.

אבל איך זה מסתדר מהצד של מי שעשה לך משהו?.............
גם הרבה פעמים אומרים ששיטה למניעת כעס ושנאה היא להבין שכל הדברים שאנשים עושים לך, זה ה' גרם להם לעשות את זה. נגיד אישתך צועקת עליך, זה לא היא, זה ה' אמר לה לצעוק עליך. אבל זה לא מסתדר עם הבחירה החופשית שיש לאדם...
מה זה משנה הצד שלו?אני77

לעניות דעתי, הטעות שגורמת לכעס היא המחשבה שהוא זה שעושה אותי מסכן או חלש, שהוא זה שלא מסכים להבין אותי, שהוא זה שלא מוכן להשלים איתי וכו'. והאמת היא- שה' הוא זה שלא נתן לי את הכח, וה' הוא זה שעשה אות לא מובן, וה' מקשה על אנשים להשלים איתי. ובעצם מה שקיבלתי- זה מה שהיה ראוי שאני אקבל מצד המדרגה שלי. אם הם היו מתעלים על עצמם ובוחרים נכון, אז הפגיעה היתה מגיעה אלי ממקום אחר.

(ואפילו אם היא לא היתה מגיעה- זה בזכותם ולא בזכותי. כלומר מצד המקום שלי- כן הייתי צריך לקבל פגיעה, אבל פשוט כביכול אין שליח זמין... וזה בעצם הנקודה העיקרית, להבין שמצד האמת זה באמת המדרגה שלי והמקום שבו ה' שם אותי כרגע, ולכן זה לא באמת משנה מי השליח, ואפילו לא משנה אם בכלל יש שליח. במובן מסוים- אם לא היה שליח זה היה אפילו יותר גרוע- כי לא הייתי מקבל את המסר/הניסיון שכרגע אני צריך לעמוד בו.)

 

ככה אני מבין את זה. מוזמנת להקשות או להביא ראיות/מקורות שזה לא כך... אשמח לשמוע.

זה נכון שהמעשה עצמו הוא מה'.............
ולכן אם מישהו פגע בי, זה ה' הוא זה שרצה שאני הפגע. אבל עדיין לאדם שפגע הייתה כוונה לפגוע בי, כי יש לו בחירה חופשית, אז למה שאני לא הכעס עליו?
כי הוא לא זה שבידו היתה למנוע את הפגיעה ממך.אני77

ובצורה יותר עמוקה- הבעיה האמיתית שלך היא אצלך ולא אצלו.

הפגיעה שבאה ממנו היא בסה"כ סימפטום של הבעיה האמיתית שנמצאת אצלך.

 

 

אם אדם היה עצלן ולא עבד ולכן אין לו כסף, ועכשיו הוא בא ומבקש ממישהו אחר שיעזור (כמו במשל של הצרצר (?) והנמלה), והשני לא מסכים לעזור לו, אז אולי זה לא נחמד מצידו- אבל הבעיה האמיתית היא של זה שלא עבד, ולא של זה שלא עוזר לו.

 

ובעצם בעצם גם כשמישהו פוגע בך, אז מה שבאמת קורה זה שהוא בסה"כ מגלה חולשה שהיתה בך, הוא לא זה שיוצר את החולשה הזאת. ובמובן מסוים, זה אפילו טוב בשבילך כי הניסיון הזה שאתה עומד בו עכשיו, ההתמודדות הנכונה שלך עם העובדה שיש לך חולשה, בענוה ובשמחה, ובחשיבה נכונה איך לעשות מה שאתה יכול- זה מקפצה להתקדמות, שבלי שהיו פוגעים בך- לא היתה לך והיית נשא באותה מדרגה שהיית בה.

שאלה גדולה ששאלו גדולים וטובים ממךעל הר ה' ששמם

עיין/י רמב"ם ספר המדע הלכות תשובה פרק ה' הלכה ה' 

(כדאי גם ראב"ד שם)

כל הפרק עוסק בבחירה וההלכה הזאת בשאלה שלך

הפסוק זה "על הר ****ציון**** ששמם שועלים הלכו בו"עברי אנכי


איזה פסוק?מתיישב בנשמה


שבחתימה שלו^^נפש חיה.
*שבניק שלוהגיגים בע"מ

לא בחתימה.

נכון;)נפש חיה.
2 רמות על ספקטרום.נגרינסקי
רמת אדם רגיל - הטבע נוהג איך שנוהג ומשפיע על האדם איך שמשפיע... ייתכן שיארעו אותו מקרים הנראים לנו רע וייתכן שיארעו לו מקרים הנראים לנו טוב. כך מאלץ הטבע.
לאדם הזה הבחירה החופשית מתאפיינת בצורה שבה הוא מתייחס למקרה שאירע לו. הוא יכול לבחור להתייחס למקרה מסויים ברוגז או בשמחה וכל יחס אחר אפשרי. כאן מתבטאת אצלו הבחירה החופשית.

אדם יכול גם באמצעות בחירותיו על הרמה הראשונה להגיע לרמה אחרת גבוהה הימנה.
אם יעבוד האדם את בוראו כראוי ויתקדם במעלות העבודה אותו (דבר המתאפיין גם בצורת ההתייחסות שלו למקרים שאירעוהו (=עבודת המידות)), אזי יזכה להשגחה מאיתו יתברך (בהתאם לרמתו). ההשגחה שלבורא על האדם ע"י תופעות במציאות ביחס אליו.
ככה, שסוף דבר לאדם יש בחירה גם אילו מקרים במציאות יארעוהו.
אם אתה עומד על הר ורואה נהג שנוסע במהירות גבוהה בסיבוב חדמושיקו

ועוד  רגע תאונה, זה שאתה רואה לאיפה התנהגותו מובילה זה שולל  את הבחירה של הנהג להאט?

לא הבנתי.............
יש פתגם מה שהיה השגחה פרטית מה שיהיה בחירה חופשיתמושיקו

לאדם יש בחירה חופשית להתנהג בצורה טובה או ההפך, זה לא שולל את ההשחה פרטית האלוקית  שיש לכל  אחד  ואחת.

 

לדוגמא:אם צריך שיהיה צער כלשהו זה יכול להגיע על  ידי מישהו שיצער אותך או על ידי שתצער את עצמך, אם מי שציער אותך עשה את הבחירה לא נכונה וציער את הזולת  זה לא שולל את התוכנית האלוקית שזה צריך להגיע איכשהו

יש דברים שלא צריך להביןאוויל מחריש

כי הם לא בעלי משמעות לחיי המעשה וספק אם ניתן להבין אותם, לכן גם אם לא יענו לך תדעי שזה בסדר גמור.

לעניות דעתי לאדם ניתנת אפשרות לעשות טוב או רע, הקב"ה גורם לכך שמי שעושה רע יעשה זאת למי שאמור לקבל את הרעה, ובמידה ומישהו רוצה להזיק למי שלא צריך זה לא יצלח (כמו שעידו ניצל מירבעם)

שאלה יפה..הולך בדרכך
לאדם יש אפשרות לבחור בין טוב לרע..
במשקפיים הקטנים שלנו, זה באמת מרגיש זכות בחירה.. דוד המלך, נגזר עליו בשמים לקבל את הקללה הזו, ומי שקילל אותו, בורא עולם שם אותו בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון, עם המילים הנכונות כדי לקלל.. זה מרגיש קצת כמו זכות בחירה, אבל חשוב לזכור שבורא עולם הוא זה ששם בפנינו את האופציות, ומכוון אותנו לאן ללכת.. ועל זה נאמר "רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום.. "
לפעמים יש בתוכנו מליוני מחשבות מה לעשות ואיך לעשות, אבל בסוף ישלנו בורא שמחליט בשבילנו..
אשרינו שזכינו! מקווה שהבנת..
הכל צפוי והרשות נתונה. ה יודע מה תהיה בחירה של האדם. זהו.מילי דשטותא

קצר וקולע

תודה לכולם על התשובות היפות!.............
זה עזר לי קצת להבין את התשובה (:
וואו! זו שאלה ממש מפורסמת!נער גבעות מצוי

יש על זה הרבה תשובות. אני מכיר רק את תשובת מו"ר הרב אבינר.

א. זה סתירה באמת - מהבחינה האנושית.

ב. המצד האלהי - אין סתירה. אבל מבחינתנו זו סתירה. ומה רע שיש סתירה? יש הרבה דברים בחיים שנראים לנו כסתירה. 

מה זה אומר "סתירה באמת"?אני77

זה אומר שיש כאן שאלה שאין לנו הכלים לפתור, או שיש כאן באמת שני דברים שלא מסוגלים להתיישב ביחד?

אין לנו כלים לפתור.נער גבעות מצוי

הייתי בשיעור של הרב אבינר והוא מנה שם עוד כמה ענייני אמונה שאין ביכולתנו לפתור.

אם ככה, אז-אני77

א'- זה לא סתירה באמת, אלא משהו שלנו כבני אדם אין גישה לתשובה עליו.

ב'- איך אנחנו יודעים שאין לנו הכלים לפתור? יש נבואה כזו? הוכחה לוגית לזה שזה בלתי אפשרי? או שסתם עד היום לא הצלחנו אז אנחנו מעדיפים להתייאש ולחנך אנשים שיעזבו את השאלה הזאת?

 

נכון, זה מה שאמרתי, מבחינתנו אי אפשר לפתור.נער גבעות מצוי

חוסר הידע שלנו לפתור (בכללי) שאלות אמוניות מסויימות הוא לא חדש, זה כבר מוזכר בספרים קדמונים, אני מאמין.

אין באמת פיתרון לשאלה הזו, תנסה למצוא, לא תצליח. יש סתירה לוגית כאן, אז אם אין לנו דברי חכמים על פתרונו ובמיוחד שהדרכתם לעיתים הפוכה - לא לשאול, אז פנינו לגישה של לא לשאול.

שאלה יפה מחי
לי עוזר להסתכל על זה בצורה הזו:
א. תארי לעצמך כיתה עם מורה שמלמדת אותן כבר כמה שנים ומכירה מאוד טוב את התלמידות והאופי של כל אחת מהן. יום אחד היא נתנה להן משימה לכתוב עבודה, עם אפשרות לבחור בין כמה נושאים.
עכשיו, מרוב שהיא מכירה את התלמידות כל כך טוב, עוד לפני שהן הודיעו לה איזה נושאים כל אחת בחרה, היא רשמה לעצמה ליד כל שם איזה נושא לדעתה התלמידה תבחר. כשהתלמידות הגישו לה את העבודות היא ראתה שהיא צדקה לגבי כל אחת מהן.
אז מה, זה שהיא כבר החליטה מה כל אחת תבחר מנע מהן את הבחירה? ממש לא. הן בחרו כל אחת לבד, היא פשוט ידעה מראש כבר מה הן תבחרנה.
ב. ולגבי דברים שליליים שקורים על ידי אנשים אחרים, כמובן שהכל מגיע מה' אבל ה' לא מכריח אף אחד לעשות משהו רע. נניח שה' החליט שיעליבו את פלוני היום. אבל הוא לא החליט שאלמוני יעשה את זה. לאלמוני יש זכות בחירה אם להעליב את פלוני או לא, הוא לא חייב להיות השליח שדרכו יקרה הדבר השלילי. אבל נניח שאלמוני לא יתגבר וכן יחליט לעשות את זה, זה לא סותר את זה שה' ידע כבר לפני זה שאלמוני יעשה את זה, כמו שהסברתי בנקודה א'.
ומה עם דברים שאדם עושה לעצמו?.............
כל מיני בחירות שאדם בוחר בחיים, לדוגמא בחירת אישה, איך ה' בדיוק משפיע על זה, אם הוא נתן לאדם בחירה חופשית לבחור כרצונו?
ואני לא מדברת על הידיעה של ה', אני מדברת על האמונה שכל מה שקורה לנו בחיים זה מה'.
זו באמת מחלוקת גדולהמחי
האם ידיעת ה' היא רק ידיעה "חיצונית" שלא משפיעה על הבחירה שלנו, או שהידיעה של ה' היא גם הגורם למה שקורה אחר כך.
אני הסברתי לפי הדעה הראשונה. לפי הדעה השניה באמת יותר קשה להסביר, אבל יש תשובות ארוכות בספרים.
רבי נחמן מלמד אותנו שהאנשים בועולם הם כמו מקלות שמכוונות עלה' רצהאחרונה
ידי הקבה בשביל בעצם לתקן אותך
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך