האינטרנט הוא פרצה בעולמנו המחשבתי- עולם החויות נהיה וירטואלי. התודעה היא תוצר חוויותינו הכלליים- יש הפרש בהשפעה בין חוויה לחוויה ולנו היכולת להעצים בהתבוננות את ההשפעה למעשה. כשהעולם החויתי נהיה שונה בתכלית- כך גם התודעה אדם יכול ליצור לעצמו מיני תודעה אנונימית
סתם דוגמא- הדוסים פה בפורומים, פורום שקהל היעד שלו לדתיים- נהיה מקום בו דתיים ודתיות צעיריםמדברים אחד עם השני באופן כללי- גם בקרב דתיים שלא היו מקיימים שיחות כאלו בעולם המציאותי.
נגיד פה- אני לא בטוח שאנשים במציאות היו שמים את עצמם בבמה כמו פה בין לשמוע בין להשמיע את השיח שיש פה, פריקות וכאלו מאנשים שהמכנה המשותף היחיד שיש להם זה היכולת להכניס את עצמם לבמה והרצון לעשות את זה, צריך לעשות ניסוי חברתי כזה ברחוב, לראות אם ההאחוזים מהולכי הרגל ברחוב שיבואו לבמה כזו הם אותם אחוזים שיפעילו ניק פה.
ודאי שלא. למה?
כי זה שונה אדם פנים אל פנים, זו הקרבה הרבה יותר גדולה ביחס להכנסה לעולם הפרטי.
כמה זמן ייקח למישהו פה להחליט להעלות תמונה שלו/ הקלטה קולית שלו- זו חשיפה לעוד צורת מדיה מלבד טקסט- עוד חשיפה- עוד קושי, הבושה שטובה לנו מקשה את זה
האינטרנט ככלל מנסה לבער כל חלקה טובה במובן הזה- אם פעם זה היה פורומים כאלו אז היום כבר יש גם תמונות שהמדיה הויזואלית תפרץ גם בגבולות שבין אדם לשאר העולם
היום בפייסבוק שמים תמונה, לפחות של הפנים, כשמו כן הוא.
אם זה לא הספיק אז גם וידיאו אפשרי היום.
אבל עדיין אפשר לשחק- להעלות רק הקלטה או רק טקסט או רק תמונה.
מי צריך מילים
העולם הוירטואלי נותן לנו אפשרות של תקשורת בלי התחייבות לאנושיות מלאה- רק הצד היפה.
זה משפיע על התודעה של הנחשף כלפי המשתמש האחר, פשוט, אין דומה היכרות ניק מהיכרות אדם. אבל יתרה מזו- זה משפיע על תודעת החושף עצמו.
אדם יוצר לעצממו מיני תדמית.
פצלשים זה ממש פיצול אישיות רק במיקרו.
אדם יוצר לעצמו תדמית באופן חיצוני ומודע. לא פסיכוטי נפשי פנימי.
בעולם כזה ניתן לדבר במלל בלי מילים שנחשב ליותר אינטלגנטי- כי התמונה מראה בשבריר שנייה ואילו הקריאה מצריכה מחשבה. המוח מנתח תמונה מטבעו. טקסט- זה דבר נרכש שנבנה כצורך חברתי- מדהימה התקשורת הטקסטואלית.
אבל היום היום מעבירים הכל חזותית. אם עד עכשיו תקשורת חלקית של אדם היתה בכתב- היום זה חזותי ממש, הכל ויזואלי. זו פורנוגרפיה בעצמם צורת העברת התוכן. הפנים של האדם מעניינים אותי כל השאר לא תקף
ובסרט ההוא יש הקראה של מכתב, הקול של הכותב נשמע מקריא את המכתב שהשאיר אחריו.
זה רעיון יפה שמופיע בהמון סרטים אבל הוא לא נכון. כשאני קורא - אני יכול לדמיין את הכותב אומר לי את הדברים אבל מלבד העובדה שההתנסחות בכתב שונה מהתנסחות בע"פ- תקשורת טקסטואלית בלבד לעולם לא תוכל להשתוות לתקשורת אמיתית חיה ונושמת בין אדם לאחר. ובטח שאי אפשר להמירה בשמע בלבד. כמה שלא יפעל כח המדמה- לאדם בריא- לא תצלח ההמרה הזו. ותמיד צריך לדעת איך להעביר חומר עם מכתב? הקלטה? סרטון? וגם סרטון- MP4? מייל? וואצאפ? פורום? פייס? דיסק? דיסק און קי? וטקסט- סמס? וואצאפ? מכתב? מברק? מודעה? כרוז?
וכך יוצא שבשעה שבה רוב האנשים כבר עייפים האינטרנט ער ועוד איך.
ולכן יש הרבה חומר ברשתות החברתיות שכיוון שברשת החברתית אדם מוצא לנכון להביע דברים שלא כבאופן בו הוא מביע במציאות- אנשים מסתבר כותבים דברים בצורה לא נכונה כשהם עייפים למשל- זו אחת הסיבות והעקרית אולי- למה יש כ"כ הרבה תוכן פח ברשתות החברתיות, כולל הפורום. לכן אני חושב שאת הכמות המעטה של הדברים שרציתי לומר- אשמור למאוחר יותר עמכם הסליחה.
קצת על האינטרנט והפורום נקודות למחשבה| דעה.נחמיה17
וואי אני רוצה לקרוא, אקרא יותר מאוחרלהיות בשמחה!!!
אי אפשר לתמצת את זה ?משקפת
זה נראה מעניין אבל אין לי כוח לקרוא הכל
וואי כ"כ נכוןגיטרה אדומה
![]()
נראה שגם אתה היית עייף כשכבת את זהסאלי12
נכון. כתבתי את זה כהתנצלות על שאיני כותב על משהו אחר שרציתינחמיה17
לכתוב באותו הזמן
אז זה הקדמה? כי פשוט כתבת דברים נכוניםסאלי12
אבל כתבת אותם במעורפל ובצורה קצת מתנשאת כאילו כתבת את זה בעצבים על משהו שקרה
לא סותרנחמיה17
מעורפל- אולי, מתנשא- לא נראלי.
עצבים- לא.
קיצור יש לזה תימצות?משקפת
לא קראתי וגם השעה הזאת לא ככ הבנתילהיות בשמחה!!!
מה הבנת מזה?משקפת
לא יודעת איך לכתוב את זה, אנילהיות בשמחה!!!
אתה יכול להסביר לי את הדעה שלךלהיות בשמחה!!!
אני ממש רוצה להבין
אסביר מאוחר יותר אין לי זמן עכשיונחמיה17
סבבה, תודהלהיות בשמחה!!!
אפשר לשאול רקנחמיה17
בת כמה את?
ממ...להיות בשמחה!!!
לדעת איך לנסח את עצמינחמיה17
את כמובן לא חייבת (למרות שזה מוזר שזה לא מופיע לך בכ"א, בד"כ בחדשים זה מופיע שם)
ממ..להיות בשמחה!!!
למה שאני אכתוב את הגיל?
האמת שאני אישית מרגישאני77
שהפורום דוקא עוזר לי לפעמים להביע את עצמי בצורה נקיה יותר.
כן, נכון. הפורום מאפשר לי לבחור איך לבטא את עצמי, ליצור לעצמי אישיות שאני בוחר אותה.
ואני ממש לא חי באשליות שזה מי שאני, וגם מאידך גיסא- אני לא מנסה ליצור משהו שהוא לא אני.
במובן מסוים בכל עולם חברתי אנחנו לובשים איזושהי מסכה שהיא לא בהכרח אנחנו.
השאלה היא אם אנחנו מרגישים שבחרנו כאן סוג של לבוש או סוג של תחפושת.
רגע אני לא הבנתימשקפתאחרונה
מה הבעיה? יש לך בעיה אם הפורום?
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






