המורה שלי לנהיגה.............
לפעמים נוגע בי בזמן הנסיעה, אבל לא בכוונה. נגיד הוא תופס את ההגה כדי לתקן אותי, ואז הוא נוגע בי.
מה לעשות? זה לא שזה כזה מפריע לי, אבל בגלל איסור שמירת נגיעה אני לא יודעת אם זה בסדר שהוא מידי פעם קצת נוגע בי או לא. ואם זה לא בסדר אני לא יודעת מה לעשות...
בעיקרון זה בסדרקשה זה טוב :-)
אם בהרגשה שלך מרגיש לך משו מוזר או לא נעים במגע הזה אז זה לא בסדר ואולי כדאי לעבור מורה.
אבל בעיקרון זה בסדר...
ניסית לדבר איתו על זה?אדם חביב סך הכל
אם זה על בסיס קבוע אולי שווה לעבור למורָה?
זה לא על בסיס קבוע.............
זה נראלי אפילו בלי שהוא שם לב לזה. רציתי לדעת פשוט אם מבחינה הלכתית זה בסדר
זה סבבה.. פשוט כדאי להימנע...קשה זה טוב :-)
הוא בטח יודע שאת שומרות,
כל עוד הוא טודע ונזהר זה בסדר..
גם המורהשלי לפעמים מפשל אבל תמיד אומר סליחה אחרי
כדי להגיד לו שישתדל לא לגעת בי?.............
תלוי בהרגשה שלךקשה זה טוב :-)
ממה שאני יודעת רוב המורי נהיגה גם הלא דתיים יודעים שיש שמירת נהיגה ומשתדלים שלא לגעת (אלא אם כן הם רוצים ונהנים לגעץ)
אז בדרכ הם נוגעים רק כשצריך...

אם מרגיש לך נכון, תגידי לו...
טוב די נומשקפת
לא כול נגיעה זה בעיה ןאם זה כן אז אי אפשר לעלות לאוטובוס או ללכת במקומות צפופים מי ששומר נגיעה
לא להגיד דברים לא נכוניםהדוכס מירוסלב

נגיעה באוטובוס וכו' היא נגיעה בלי כוונה, שזה שונה מבחינה הלכתית.

אם את מרגישה ממש לא נעים וזה אז תעברי מורהזוהרת בחושך
אבל בכללי הוא מורה
לא פלא שהוא יגע בך, לא כזה נורא
לא קשור לנורא או לא.............
השאלה שלי אם מבחינה הילכתית זה בסדר או לא?
הלכתית? זה לא בסדר.הדוכס מירוסלב

את צריכה להעיר לו (לכתחילה צריך לחפש מורה אישה, זה כמו ברופא - רק אם אין ברירה וכו' שאר התנאים).

את צריכה ללמוד להעיר, כי אמנם פה זה לא הכי נורא מהבחינה החברתית. אבל אישה צריכה לדעת להעיר ולהגיד שלא נוח לה! יש אנשים שמנצלים בנות עדינות מדי...

אבל זאת לא נגיעה של חיבה,עלה שלכת
הוא מתקן לה את האחיזה ביד. כמו מורה לגיטרה
אין תנאי כזה בהלכה. שניהם אסוריםהדוכס מירוסלב

הגאון הרב פיינשטיין זצ"ל אמר שאפילו מי שלוחץ יד לאישה רק כדכי לא להעליב אותה כשהיא מושיטה לו יד עובר עבירה ואין לו על מה לסמוך. ואחרי כח דהיתירא ענק כמו הרב פיינשטיין אין מי שיכול לפעור פה ולהתיר דבר כזה.

מי שמתיר דבר כזה הוא לא פוסק.

 

בכלל עצם ההליכה למורה נהיגה גבר היא בעייתית ורק בתנאים מאוד מסויימים זה מותר. ועל דבר כזה שואלים רב לפני.

הוא כתב שקשה לסמוך על ההיתר של לא חיבהפתח האוהל
לפי הש"ך אין איסור בנגיעה שלא לשם חיבה. אבל שהתיר ר משה פיינשטין את הנסיעה ברכבת למרות הצפיפות והדחיפות והתבסס לפי מה שאני יודע על דברי הש"ך, הוא כתב שזה מותר בגלל שאין דרך אחרת "ואי אפשר לו להזהר", אבל זה שונה מאוד, כי הוא לא חייב לנגוע בה וגם כי אפשר ללכת ללמוד אצל אישה. לכן אני לא יודע עד כמה אפשר לסמוך על כך שזה לא דרך חיבה. אולי ממש אם אין ברירה... אני לא פוסק אז אני לא יודע, אולי תשאלי באתר ישיבה.

העיתי ממליץ להעיר לו בעדינות. ואם אפשר ברור שעדיף ללמוד אצל מורה.
כתבת כמוני, כנראה שהגבת לי בטעותהדוכס מירוסלב

לא זוכר את הש"ך שם אבל לא זכור לי מהסוגיה הזאת ככה. אבל כנראה שאם הרב פיינשטיין כתב שאין על מה לסמוך שהוא ידע את הש"ך גם

אני חושבת שרתברא
אני חושבת שמבחינה הלכתית-זה לא איסור.כי הוא לא נוגע בך במטרה לגעת בך.אלא כדי לתקן אותך ולהסביר לך איך עושים.וללא חיבה.אבל ברור שאם את מרגישה משהו לא בסדר,אז אל תשאירי את זה ככה.תנסי להגיד לו שזה מפריע .או שאם את מרגישה שזה חמור אז את יכולה לעבור מורה. ב'הצלחה מהממת נ.ב למה באמת אין מורות לנהיגה ולא מורים?
תודה .............
הלכה שואלים פוסקים, לא את הרגשות שלנו...הדוכס מירוסלב

מסוכן להנפיץ הלכות, זאת עבירה חמורה (מגלה פנים בתורה שלא כהלכה, עיינו בגוגל).

 

ויש מורות לנהיגה, הרבה...

 

נ.ב, צריך לזכור שהיום לא כל מי שנקרא רב הוא רב, ולא כי מי שרב הוא פוסק.

עזבי, הכי פשוט לשאול רבפתח האוהלאחרונה

 

אפשר כאן:  | אתר ישיבה @.............

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך