תהיהרני שמחה
זה לטעם ה' וזה מספיק
מילי דשטותא
למה לא? אין שמחה אלא בבשר וייןאוויל מחריש
אל תתחתני עם כהן ואז אל תאכלי מהקרבנות. בכללי לא ברור איך בית המקדש יתנהל, אבל כאשר לבני אדם לא מזיז לאכול בשר, כנראה שזה לא שייך שימנעו מטעמי מוסר להקריב לקב"ה.
חושבת שהגעתי להחלטהרני שמחה
את מפתיעה אותי כל פעם מחדשלהיות בשמחה!!!
זובחי אדם עגלים ישקון...אוויל מחריש
יש בעיה מוסרית גדולה בכך שאנשים דואגים לתנאי מחייה של בעלי חיים במשאית מאשר לשל יהודים מסכנים בדרום תל אביב או לילדים שמופצצים כל היום ופוחדים ללכת לשירותים... כאשר המצב של האנושות הוא כזה ובנוסף אנשים זורקים בשר לפח בצורה חופשית, זה מראה על צביעות.
לא הבנתירני שמחה
את לא אוכלת בשר?חידוש
יש סדרי עדיפויות בחייםאוויל מחריש
עניי עירך קודמים... ויש לנו מגבלה היכן להשקיע את יכולתנו.
לגבי התגובה הקודמת שליאוויל מחריש
שלא תחשבי שהאשמתי אותך בצביעות, אלא אני מדבר על האנושות בכללותה
את חושבת במקום החיה וזו הטעות..מבקש אמונה
חיה לא חושבת כמו בנאדם,
היא לא סובלת מהמחשבה שהיא הולכת למות.. היא סך הכל מונעת מאינסטינטים בסיסיים של הישרדות.
והשחיטה גורמת שהיא תמות מאד מהר, ככה שאין כאן כמעט שום סבל. בשבילה זה שניה של שריטה עם סכין
את יכולה לראות בנשיונל ג'אוגרפיק חיה מסתובבת באיזור של חיות טרף ואוכלת בכיף,
ואפילו אחרי שניסו לטרוף אותה ולא הצליחו, כמה דקות אחרי זה היא תחזור לשגרה ותמשיך להסתובב שם.
בעוד שבנאדם היה בוודאי משתגע ממציאות כזאת... מה שאומר, שהיא לא סובלת כמו שאת חושבת כאדם.
ב.(בנוסף לראשון) עניין של צער בעלי חיים לא נועד בשביל החיות אלא בשביל האדם, שיתקן את המידות.
כבר היה פה על זה דיוןרני שמחה
תראי במציאות שהם לא.. הוכחתי הרגעמבקש אמונה
והחיות שכשרות לאכילה הן חיות די ירודות מבחינה שכלית.. זה ידוע.
לבעוט בכלב וודאי שאסור כי זה משחית את המידות- צער בעלי חיים!
אבל עובדה שבניגוד לאדם, לא צריך שהוא יסלח לך כדי לכפר על מה שעשית.
ואכן האדם עתיד ליתן את הדיןאוויל מחריש
על כל מכה שנתן בעקביו לסוס עם הדוקרנים שלא לצורך...
בלי שהוא עשה תשובה אתה מתכווןמבקש אמונה
מן הסתםאוויל מחריש
הנחת היסוד שגויהאוויל מחריש
אנחנו דומים לבננה ב50% מהDNA שלנו, זה לא אומר שהיא חווה צער...
יש רמות שונות של בעלי חיים, כלבים למשל רגישים אפילו להתעללות רגשית, דולפינים הם חברותיים במיוחד. זה משתנה בין החיות השונות...
וההסתכלות צריכה להיות ממבט כוללני בתור אורגניזם אחד גדול... ולמעשה לעם הארץ אסור לאכול בשר...
תורת האבולציה כלל אינה נכונה אפילו דרווין עצמו נשאר עם שאלותסאלי12
שלא ידע לענות עליהם ולעצם העניין מדוע לא מונעים מראיה לאכול את האייל וכדו'? אלא שבטבע יש דבר שנקרא שרשרת המזון שהאייל אוכל את העשב והאריה אוכל את האייל כך גם אנחנו אוכלים את הפרה שאוכלת את העשב כך ה' קבע בטבע
וחץ מזה שיש את העניין שבפרות יש נשמות מחכות שישחטו את הפרה כראוי ויברכו ויתקנו אותם
זה שיש שאלות לא אומר שזה לא נכוןאוויל מחריש
אתה מוזמן לחפש את המושג "תיקו"
אתה מוזמן לעיין כאןסאלי12
http://www.hidabroot.org/magazine/category/11306
http://www.hidabroot.org/video/61074
מהי אבולוציה איך היא קשורה ליהדות
www.olam-jew.com/evolution.htm
הבל הבליםאוויל מחריש
אך איננו רואים בטבע קופי-אדם - אני גם לא רואה את משה רבינו, זה אומר שהוא לא היה בעבר? אלא יש לי עדות על כך בתורה, ובדומה יש שלדים של השלבים המוקדמים יותר.
זוחלים מעופפים - יש בימינו 31 מינים כאלה.
ולא יצורים שמפתחים איברים חדשים - אבולוציה לא קורת תוך שעתיים אלא על פני עשרות אלפי שנים... (וכאשר מזרזים תהליכים על ידי חשיפה לחומרים רדיואקטיביים זה בהחלט קורה)
הפנייה לרמב"ם - הנחת היסוד שלה היא שאבולוציה היא תאוריה של יקום קדמון, טענה חסרת בסיס.
על שתי הטענות שמובאות שם:
הראשונה - הניסויים המדעיים מחייבים את השכל להניח שהייתה התפתחות אבולוציונית
השנייה - המדע דווקא כן הוכיח את תאוריית האבולוציה בצורה עובדתית...
מה הקטע המוזר? שבהמשך הדברים יש כאן סיוג שבמידה ואכן האבולוציה תתקבל ב100% זה לא סותר כלום וכו', אז למה לא לטעון את זה מההתחלה? או להגיד שאתה לא יודע? זאת הבעיה העיקרית שנוצרת כשאנשים ניגשים לסוגיות מדעיות בצורה מוטת מלכתחילה, אין בכלל רצון לשמוע את העובדות...
האבולוציה לא הוכחה מדעית.............
הרצאה של הרב זמיר כהן, שמפריחה לגמרי את תאוריית האבולוציה.
חבל על הזמן שליאוויל מחריש
בדרך כלל הרצאות ארוכות מהסוג הזה הם בזבוז זמן רציני ואני לא מתכוון לצפות בכל זה, את יכולה להעלות את הנקודות המשמעותיות אם תרצי. בנוסף עם כל הכבוד, הרב זמיר כהן הוא רב, לא מדען, ואני מסופק אם הוא יצליח לסתור תאוריה מדעית על פי הידע שלו הכללי שלו. הפלא הגדול בעיניי הוא שתאוריה רחבה ומוסכמת על הכל אינה מתקבלת על דעתו (ועם כל הכבוד לו, הוא לא למד באוניברסיטה) לעומת תאוריות אחרות (תאוריית הmultiverse למשל) שהן בגדר השערות נחמדות שזוכות לתמיכה ממנו. גדולי ישראל בימינו כדוגמת הרב זקס והרב אבינר נאמנים עליי יותר ממנו, מסיבה פשוטה, הם מבינים שמדענים שכל חייהם עוסקים בתחום מבינים במדע יותר מהם.
למקרה שנכונות האבולוציה גורמת לך לקשיים באמונה:
אני ממש ממליצה לך לצפות בזה.............
למעשהאוויל מחריש
אם תוכלי בקצרה וללא מאמץ אז יהיה נחמד, במידה וזה יקח יותר מידי מכמה דקות אז חבל על הזמן שלך...
אמשול לך משל, את חושבת שבייניש שיעור א' יכול לחלוק על כל גדולי התורה בימינו?
גם הנקודות שיצא לי לראות שהוא מזכיר אינן אלא מקרים פרטיים במיוחד ובנויים על השערות שלו... אני לא מבין מה הלהיטות הזו להכחיש את האפשרות שיש חפיפה בין השניים.
קראת את הספרים של הרב זמיר כהן לפני שאתה מדבר עליו?סאלי12
הוא אמנם לא מדען בעצמו אבל יודע יותר ממך ומכל חבריך הוא גאון עצום
המוזר כאן שהניק שלך הוא אוויל מחריש ובעצם אתה אוויל רועש...![]()
בכל מקרה אם אתה לא מוכן לשמוע את ההרצאה אז כנראה שאתה מתחמק מהאמת
(וסתם שאלת התעניינות לפי האבולוציה העולם אמור להתקיים כמה מיליארדי שנים ולפי התורה העולם קיים 5777 שנים איך זה מתסדר? ומדוע אין כיום אנשים עם זנב? וכי האבולוציה הסתיימה?)
קטעים איתךאוויל מחריש
לא שמתי לב, קראתי לעצמי ככה בגלל שהכינוי שלי הוא אוויל ואני גר בחריש... אין היום קצת הערכה לאירוניה...
קראתי את הספרים שלו לפני כמה שנים, וגם אז הם העלו סתירות, ב"ה שלא צריך להאמין לכל מה שהוא כותב שם... וגם אם נגיד שהוא חכם יותר ממני, אני מסופק אם הוא חכם מכל הקהילה המדעית בכל העולם ביחד, והאם הוא גדול מהרב קוק, הרב זקס, הרב אבינר ועוד ועוד...
למעשה אני מנסה לא לבזבז את זמני במקביל לשאר הדברים שאני עושה ברגעים אלו, בהתחלה חשבתי שאוכל להועיל לאנשים פה, אבל מסתבר שזה שיח חירשים עם שישיסטים...
לפי התורה האדם הראשון חי לפני קרוב ל 5779 שנים, לא כתוב כלום על מה קרה לפני כן. וכל זה דיון אחר בכלל, כי המפץ הגדול הוא אפילו יותר וודאי מהאבולוציה, ואתה יכול לשאול את זה על כל דבר, כוכבים בשמים שבמרחקים של מעל מיליוני שנות אור, תקרא על זה פה קודם דת ומדע – ויקיפדיה
זנב- אין בזה תועלת לבני אדם.
האבולוציה מתרחשת על פני דורות, לכן אצל חיידקים זה נעשה מהר יותר וכל שנה עושים חיסונים מחדש.
גם החתימה שלך היא אירוניה? בכל מקרה גם אני בזבזתי עליךסאלי12
יותר מדי הקשות במקלדת וכמו שנאמר נחיה ונראה וד"ל
אני מאמינה שהתורה היא מקור החוכמה.............
הסיבה לכך שאני אישית לא מאמינה באבולוציה גם בלי הממצאים המדעיים שמפריכים אותה, זה בגלל שלפי התורה האבולוציה היא פשוט לא נכונה. בתורה כתוב שהיונקים והאדם נבראו מהאדמה, והדגים והעופות נבראו מהמים. מה תגיד, שהתורה משקרת או לא מדייקת? שבורא העולם לא יודע איך העולם נברא?
על זה שאמרת שהוא מזכיר מקרים פרטיים שבנויים על ההשערות שלו, הרב מזכיר לפחות 4 מקרים שבהם הממצאים שמצאו אינם תואמים לתקופה הגיאולגית שבה נמצאו. לדוגמא: ממצאים שמראים עלי חיי אדם בתקופת הדינאוזרים, דינוזאור קטן בתוך הבטן של יונק. דברים אלה סותרים לגמרי את תורת האבולוציה ואינם השערות של הרב.
אני מאמין לגר"א, שיודע יותר ממני בתורה לאין שיעוראוויל מחריש
ש" כפי מה שיחסר לאדם ידיעות משארי החכמות - לעומת זה יחסר לו מאה ידות בחכמת התורה, כי התורה והחכמה נצמדים יחד..." וכן "חכמה בגויים תאמין"
כמה את מבינה בדיוק בתורה? וכמה במדע באופן כללי? את יכולה להבין מה זה אומר שהאדם נוצר מהאדמה? את חושבת שהקב"ה עשה קובבות בצורת אדם ואז גרם להם לזוז? כי דברים בסגנון הזה לא כתובים בתורה לפי מה זכור לי... ולמה את צריכה להגיד שהכל נעשה בצורה מיידית? יש בעולם מגמה של תיקון ותהליך...
זה לא מה שאמרתי, אמרתי שבני אדם לא מבינים את התורה מספיק ולא את המדע מספיק בשביל להגיד שיש ביניהם סתירה.
אני ממליץ לרב זמיר לשלוח את זה לאוניברסיטה הקרובה לביתו ולבקש חוות דעת מקצועית כיצד זה מסתדר.
ועם כל הכבוד לרב זמיר, אני די בטוח שיש בימינו גדולים בתורה ובמדע ממנו...
ובעצם למה לא?.............
ולי כן זכור שכתוב: "ויאמר אלוקים תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש".
אתה צודק, אני באמת לא מבינה הרבה בתורה, אבל התרשמתי מהרב זמיר שהוא גם רב גדול, וגם בעל ידע רחב במדע.
וחוץ מזה יש גם מדענים שמודים שהאבולוציה לא נכונה, ויש גם כאלה שיודעים אבל פוחדים להגיד בכל, כדי שלא ינדו אותם. מה את חושב,שרק לרבנים יש אינטרסים? גם למדענים אטאיסטים יש אינטרס לחזק את תאוריית האבולוציה כדי שהם לא יצתרכו להגיע למסקנה שיש בורא לעולם.
רוב הקהילה המדעית בימינו מאמינה באבולוציהעצת חושי
את מעשה בראשית אנחנו לא מבינים כפשוטו ולכן לא אמורה להיות לנו שום בעיה עם האבולוציה
עם כל הכבוד לרב זמיר אני בספק עד כמה הוא באמת מבין בכל הנושאים אליהם הוא מתייחס בספריו...
תמוה בעיני איך רמת הידע שלו מגיעה לרמה כל כך גבוהה בנושאים רבים כל כך...
כמובן שאני לא מזלזל בו והוא בהחלט רב גדול, אבל הנחישות שבה הוא מנסה להפריך את האבולוציה (לא ברור למה) והצורה הלא ממש מדעית שבה הוא עושה את זה היא קצת מגוחכת...
רוב המדענים אומרים שהאבולוציה נכונה והם לא אומרים את זה סתם
למעשה תאוריית הברירה הטבעית היא הגיונית ביותר ואפילו כיום ניתן לראות אותה (זה לא שהאבולוציה נעצרה או משהו) ולגבי המדענים שאומרים אחרת, הם מעטים ורובם שייכים יותר לצד של הפסאודו מדע או שהם נוצרים עם אינטרס חיצוני להפריך את האבולוציה. נכון שיש אתאיסטים שמנסים באמצעות האבולוציה להפריך את קיומו של הקב"ה אבל בעיני זה טיפשי כמעט כמו להגיד שאין אבולוציה.
צריך לדעת להבדיל בין תאוריית האבולציה שהיא כנראה נכונה לבין התאורייה שאומרת שהאבולוציה מפריכה את קיומו של הקב"ה שהיא שטות מוחלטת
מסכים לחלוטיןאוויל מחריש
ורק שתדע, גם אלה שטוענים פה שהם נגד האבולוציה הם לא מתנגדים לאבולוציה עצמה אלא לאקראיות ולברירה הטבעית שבה, הם טוענים שזה תכנון תבוני, כל הדעות מסכימות על התהליכים של מעברים בין צורות חיים שונות
כן מסביריםאוויל מחריש
לא התעמקתי בהסבר מספיק אבל יש הסבר, כאשר ברור לכולם שהמולקולות הראשונות הם פחמניות(שנמצאים באדמה...)
לקב"ה אין בעיה לעשות כלום, אנחנו דנים מה הוא עשה בפועל.
כאמור, יש רבנים גדולים ממנו, ומדענים גדולים ממנו, וכאלה שהם גם שניהם ביחד. ייתכן שיש לו ידע רחב, אך לא ברור כמה עמוק וכמה מהימן.
גם אלה שאת טוענת שהם נגד האבולוציה הם לא מתנגדים לאבולוציה עצמה אלא לאקראיות ולברירה הטבעית שבה, הם טוענים שזה תכנון תבוני, כל הדעות מסכימות על התהליכים של מעברים בין צורות חיים שונות.
השאלה האם יש בורא שונה מהאם הייתה אבולוציה, כאמור הבורא יכול לברוא ע"י אבולוציה...
אולי תסבירי מה מפריע לך לומר שיש דבר כזה אבולוציה? או למה את מתעקשת שאין?
אני כבר אמרתי.............
ברור שיש רבדים יותר עמוקים בתורה, וזה שהאדם בה מהאדמה מסמל תכונות אופי באדם וכו...
אבל אתה לא יכול להתעלם מהפשט ולהגיד שזה רק מבטא איזשהו רעיון. כי אם כך, אפשר להגיד על כל דבר בתורה שהוא רק מעביר איזשהו מסר או רעיון אבל לא באמת קרה,וזה כפירה.
כמעט כל המפרשים לא מסכימים איתךאוויל מחריש
בגמרא מופיע ״אין דורשים במעשה בראשית בשניים״
כמו כן, המוסכמה בביאור הרעיון בצורה הזאת, היא מוסכמה ממש מקיר לקיר, של כל פרשני הגמרא כולם. הגמרא במסכת פסחים קיט' א' מדברת על האיסור לגלות סתרי תורה, ורש"י מסביר שהכוונה למעשה בראשית ולמעשה מרכבה. הרמב"ן בתחילת ספר בראשית כותב "שמעשה בראשית – סוד עמוק, אינו מובן מן המקראות, ולא יוודע על בוריו אלא מפי הקבלה עד משה רבינו מפי הגבורה, ויודעיו חייבין להסתיר אותו". הרמב"ם במורה נבוכים בחלק שני פרק כה', כותב שאפשר היה לפרש את כל פרשת הבריאה על דרך המשל.
ע״כ
גדולי האומה שלנו חולקים עלייך, אנשים שאין לנו הבנה במעלתם כלל, לא נראה לי שהם כפרו (במיוחד שחלקם גם הגדירו את עיקרי האמונה), כנראה שהם בעצמם הבינו את העומק, אבל יש להם ענווה לומר לנו שלא כל דבר חייב להיות מובן לנו עם השכל הפשוט שלנו...
אז אני חוזרת בי.............
אז כנראה לא נדע עד שהמשיח יבוא (:
אשרייך ואשרי חלקךאוויל מחריש
זה כתוב בכמה מקומותמבקש אמונה
אבות דרבי נתן פרק א
כיצד נברא אדם הראשון
שעה ראשונה הוצבר עפרו. שניה נברא צורתו. שלישית נעשה גולם. רביעית נתקשרו אבריו. חמישית נתפתחו נקביו. ששית נתנה בו נשמה. שביעית עמד על רגליו. שמינית נזדווגה לו חוה. תשיעית הכניסו לגן עדן. עשירית צוהו. אחר עשר סרח. שתים עשר נטרד והלך לו וכו'..
ויקרא רבה, אמור פרשה כט
את מוצא באחד בתשרי נברא אדם הראשון. שעה ראשונה עלה במחשבה, שנייה נמלך במלאכי השרת, שלישית גיבלו, רביעית ריקמו, חמישית עשאו גולם, ששית נפח בו נשמה, שביעית העמידו על רגליו, שמינית הכניסו לגן עדן וכו'...
פסיקתא רבתי פיסקא מו
שעה ראשונה עלה במחשבה, שניה נמלך במלאכי השרת, שלישית ביום צבר עפרו, ברביעית גיבלו, חמישית ריקמו ציירו, כמה שאדם )חי( ]אומר[ על ידי עצמו שנאמר אשר עושיתי בסתר רוקמתי בתחתיות ארץ )תהלים קל"ט ט"ו(, ששית העמידו על רגליו והיה עומד מן הארץ ועד השמים וכו'...
האבולוציה לא חייבת לסתור את זהעצת חושי
איך אתה יודע שהמדרש הזה הוא כפשוטו?
הרבה פעמים מדרש בא להעביר מסר ולא בהכרח להגיד מה באמת קרה.
בטח במדרש על מעשה בראשית שאותו לא מבינים כפשוטו.
כי אין סיבה שזה לא יהיה נכון.מבקש אמונה
וזה גם יותר הגיוני שהקב"ה פשוט יברא ככה מאשר להתקשקש עם אבולוציה...
ודבר שני, אדם זה מלשון אדמה. אז כנראה שזה מה שקרה שם.
כדי להגיד על מדרש שהוא לא כפשוטו צריך שזה לא יהיה הגיוני.
ואם הייתה אבולוציה הקב"ה היה מלמד את זה לחכמי ישראל כמו כל דבר..
זה היה צריך להיות מוזכר איפשהו - "הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם"
למה שהוא יסתיר את זה מהם?
לא אמרתי שהוא לא נעשה מאדמהאוויל מחריש
(או לפחות לא התכוונתי לכך)
אלא אני מתנגד לפישוט השכלי הרדוד הזה של מדרשי בראשית לרמה כזו שמבינה את הכל כמו סדנת יצירה..
אז נאמר שהעומק היה ברוחני, (וכך באמת כתוב)מבקש אמונה
אבל אני לא רואה מניעה לפרש שבגשמיות זה אכן כך התבצע - כמו סדנת יצירה 
דעת הרמב"ם:אוויל מחריש
מקודם הביאו פה או בשרשור אחר קישור שמצטט מה הרמב"ם הרציונליסט הגדול היה אומר על כך, הנה בבירור מה שהוא אומר עליך:
רמב"ם, מתוך ההקדמה לפרק חלק
וממה שאתה צריך לדעת כי דברי חכמים ז"ל נחלקו בם בני אדם לשלוש כיתות:
א. המאמינים באגדות כפשוטן
הראשונה - והיא רוב מה שראיתי, ואשר ראיתי חיבוריו, ומה ששמעתי עליו - הם מאמינים אותם על פשוטם, ואין סוברים בהם פירוש נסתר בשום פנים. והנמנעות - כולן הן אצלם מחויבות המציאות. ואמנם עושים כן, לפי שלא הבינו החכמות, והם רחוקים מן התבונות, ואין בהם מן השלמות כדי שיתעוררו מאליהם. ולא מצאו מעורר שיעורר אותם, וסוברים שלא כיוונו החכמים ז"ל בכל דבריהם הישרים והמתוקנים, אלא מה שהבינו הם לפי דעתם מהם, ושהם על פשוטם. ואף על פי שהנראה מקצת דבריהם יש מהם מן הדיבה ]על חז"ל[ והריחוק מן השכל, עד שאילו סופר על פשוטו לעמי הארץ - כל שכן לחכמים - היו תמהים בהתבוננם בהם, והיו אומרים היאך יתכן שיהיה בעולם אדם שיחשוב כזה, או שיאמין שהיא אמונה נכונה, קל וחומר שייטב בעיניו.
וזו הכת עניית הדעת, יש להצטער עליהם לסכלותם: לפי שהם מכבדים ומנשאים החכמים - כפי דעתם - והם משפילים אותם בתכלית השפלות, והם אינם מבינים זאת. וחי השם יתברך! כי הכת הזאת מאבדים הדרת התורה ומאפילים זוהרה, ומשימים תורת ה' בהפך המכוון בה. לפי שהשם יתברך אמר בתורה התמימה: אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה (דברים ד:ו), והכת הזאת מספרים משפטי דברי החכמים ז"ל, שכששומעים אותם שאר האומות אומרים: רק עם סכל ונבל הגוי הקטן הזה.
עכ"ל
קל וחומר במעשה בראשית.
אז אמרתי, היה עומק רוחני.מבקש אמונה
הרמב"ם הזה לא אומר שחייבים לפרש שקרה תהליך ארוך ומוזר בגשמיות...
לא בכל דבר בתורה צריך לדחוף קונספירציות.
זה סתם מיותר לפרש ככה, וזה פחות הגיוני מאשר בריאה בצורה מסודרת
להיפךעצת חושי
התהליך המוזר זה לברוא את האדם כמו סדנת יצירה
כמובן שהקב"ה מסוגל לזה אבל זה עדיין נגד הטבע
האבולוציה היא תהליך הגיוני וטבעי מאוד
וגם מי שלא מאמין בקב"ה לא חושב שהאבולוציה היא אקראית
אולי השינויים כן, אבל הברירה הטבעית לא.
כמובן שהטעות המרכזית של האתיאסטים היא כשל בהבנת האמונה שלנו בתהליך הבריאה ובקב"ה
ולכן חלקם הגיעו משום מה למסקנה שהאבולוציה מוכיחה שהרב"ה לא קייים ח"ו
אז אני חולק עליך
מבקש אמונה
הקב"ה עושה דברים על פי הטבע כדי לא לקחת לאדם את הבחירה...
אבל בבריאת העולם, אין עניין שלא לעשות ניסים.
וכמו שביציאת מצרים כתוב מפורש שאלו היו ניסים, כך גם ניתן לומר בבריאת העולם.
יש מקרים שהקב"ה עושה ניסים, וזה אחד מהם
אוליעצת חושי
יכול להיות שאתה צודק
אבל לא זו הייתה הנקודה שניסיתי להעביר
ניסיתי בסך הכול להסביר שהאבולוציה היא לא "תהליך ארוך ומוזר בגשמיות"
סטיתי בטעות
אבל נראה לי שזה כןמבקש אמונה
לא רואה סיבה הגיונית לעשות עולם שיתפתח במשך מליארדי שנים.
ועוד להוציא את האדם- שהוא נזר הבריאה- מקוף.
לא יודע, לי זה נראה כמו בדיחה לא מוצלחת חח
זה לא עצת חושי
מבחינת הקב"ה יכול להיות שזה יהיה מוזר (אני חושב שלא אבל כבר התווכחנו מספיק)
מבחינת המדע זו דווקא תאוריה הגיונית ביותר, ואם היא יכולה להסתדר עם התורה, אז למה לא?
מממ...אוקיי, את זה כבר כתבתי למעלהמבקש אמונה
זה בכלל לא מסתדר לי עם התורה.
אין מסורת מחכמינו שזה קרה, ואפילו כתוב להפך בכל המפרשים.
וזה מאד משונה שהם לא יקבלו דבר כזה, או שהם ידעו ולא הזכירו אפילו ברמז.
אני מעדיף להשאר עם מה שכתוב ומה שיותר הגיוני מבחינתי (וכנראה מבחינת כל מפרשי התורה)
הייתי מגיב לךעצת חושי
אבל פשוט תקרא את מה שאוויל מחריש כתב...
אני אקרא ואברר את העניין יותר.מבקש אמונה
בעזרת ה' שנגיע לאמת
מספר נקודותאוויל מחריש
1) פחות/ לא הגיוני הגיוני לבחור צעיר עם כמה ידיעות בתורה? כמה עולמות יצא לך לברוא בזמנך הפנוי?
2) אין עניין? אתה אומר את זה בתור אחד מהמלאכים שהקב"ה דן איתם על בריאת העולם?
3) את הניסים של בריאת העולם ראית? אתה אומר את זה מידע אישי? בגמרא הרעיון של הימנעות מניסים כאשר זה אפשרי חוזר לא מעט פעמים...
4) גם את הניסים הגדולים ביותר אפשר לעשות בעזרת הטבע כפי שמפרש האבן עזרא בצורה מגמתית, אבל זה דיון אחר וניצלת את השרשור הזה יותר מידי...
5)להוציא את האדם מהקוף... ואתה אומר שהוא הוכן בסדנת יצירה ישירות מהאדמה... ![]()
6) לא מסתדר לך, כאמור ראה 1.
7) כבר הבאתי את רוב המפרשים פה, כולם אמרו ההפך מהוד גדולתו...
שמע ידידי, זה לא בושה להגיד שאתה לא יודע... גם אני לא יודע איך זה עובד לגמרי ומה שאני מביא זה השערה שמתקבלת על הדעת לפי הרבה מרבותינו ובהתאם לאמיתות מדעיות... ייתכן ויש הרבה חורים במה שאני מציע אבל כאמור אנחנו לא מבינים מספיק בתורה ולא במדע...
על פי הרמב"ם אחת הדרכים להגיע לאהבת ויראת ה' יתברך היא על ידי התבוננות בתחכום הרב שיש בבריאה, כאשר אתה מצמצם את מעשי בראשית להבנה מצמצמת ופשוטה יוצא שאתה ממעיט לאין שיעור בכוחו של הקב"ה.
מניפולציה?שי ליברל
מכל הציטוטים שכחתם להביא ציטוט שלא לגמרי מסתדר אם היישוב הזה.
חולין דף ס' עמ' א'
"מעשה בראשית בקומתם נבראו"
לא בתהליך איטי של מליוני שנים וכו אלא מייד ואז מביאה הגמרא שאדם הראשון נברא כאשר הוא היה בן 20. נקודה למחשבה...
אוויל מחריש אשמח שתענה...
שאלה טובהאוויל מחריש
לא יודע מה התשובה עליה כרגע, אשתדל בלי נדר לחפש התייחסות לכך אבל צריך להבין מה כוונת המדרש בעניין.
לא מדרש- גמרא!שי ליברל
זאת אגדתאאוויל מחריש
בדומה גם כתוב שיש ציפור שבלעה 60 ערים... יש להבין את העומק של העניין...
יש לי כיוון אבל אני רוצה לבדוק את זה ועדיין לא יצא לי..
תודהמבקש אמונה
אשמח שתענהשי ליברל
אני מסכים בעיקרון אבל עקב כך מעניין אותי לדעת איך אתה מיישב את זה עם התורה? אשמח שתענה.
אפשר לומרעצת חושי
אפשר להגיד שהעולם כולו נברא כשהוא בסוף התהליך האבולוציוני
ולא רק אדם הראשון, וכך יוצא שגם תאוריית האבולוציה נכונה וגם פשט התורה נכון.
אם כי גם על התזה הזו יש שאלות אבל אני לא אתייחס אליהן עכשיו..
זו אכן אפשרות טובהאוויל מחרישאחרונה
אבל ניתן להקשות על המדרש הנ"ל ממדרש אחר שהוזכר פה לא מעט, שתחילה צברו, גיבלו, רקמו וכו'... וכן רואים שהיה תהליכים בשאר הימים לדוגמה ביום השני היה מחלוקת בין המים שמתחת ושמעל השמים ביום השלישי שהאדמה הוציאה את הצמחים, הלבנה התמעטה ונוספו לה כוכבים...
לעניות דעתי המדרש בא ללמד אותנו שההסתכלות על הבריאה צריכה להיות כדבר מושלם שעושה את תפקידו.. אבל עוד לא קראתי מפרשים...
לגהי אכילת בשר כדאי לך לעיין כאןסאלי12
לא קראתי את הדיון אבל לתגובה שלך-חותמת
באמת עד המבול היה אסור לאכול בשר ואז נראה לי שנח קידש את האדם ומאז הוא מותר באכילת בשר כמובן הכשרות כמו שהתורה מפרטת.
ע"י שחיטה כשרה ושהיהודי אוכל, נראה לי זה מעלה את הבהמה והעוף לדרגה גבוהה יותר.
אם את רוצה אני אסתכל בזה יותר מפורט.
וגם בקשר לאבולוציה- איך אפשר לומר שהאדם נוצר מבעלי חיים עם מפורט בתורה את יצירת האדם והאשה?
את בעצם אומרת שאת מבינה יותר מהקב"ה שמחיה אותך כל רגע?!ה' הטווב
אמת.נער גבעות מצוי
זו עבודה קשה ובעזרת ד' נקווה שלא תהיה ארוכה. לשוב לחיי המקדש זו עבודה רוחנית עצומה, כמו שאומרים הגאונים הראי'ה, הרצי'ה וממשיכו הרב טאו.
ממשיכו הרב טאו
מתיישב בנשמה
צא מהסרט, חבר, יש עוד רבנים חוץ ממנו.
אמרתי שאין עוד רבנים?!נער גבעות מצוי
פשוט הוא די ממשיכו הטבעי, במיוחד אחרי שהרב שפירא נפטר. הוא תלמידו המובהק, זה די ידוע. כמובן, זה לא שיש לו וטו על ממשיך הרצי'ה, ברור שתלמידיו האחרים הם הולכים בדרכו והם ממשיכיו בדרכם, אבל המובהק הוא הרב טאו.
לא בהכרח. יש את הרב יעקב שפירא שהוא בנו של הרב אברהם שפירא.נפש חיה.
שוב..נער גבעות מצוי
זה לא אומר שרק הרב טאו יודע מה דרכו של הרצי'ה, יש לו עוד תלמידים די מובהקים שיכולים לכוון לדעתו, הרב אבינר, הרב ליאור וכו'.
אבל אני חושב שבהחלט הממשיך הכי גדול שלו הוא הרב טאו, וככה חושבים תלמידיו הרבים.
דווקא הייתי חושב שהרב דרוקמן הרבה יותר טבעי...מתיישב בנשמה
כן, אתה די צודק.נער גבעות מצוי
הרב דרוקמן היה עם הרצי"ה המון שנים, אין ספק שהוא ממש תלמיד מובהק. אבל אני חושב שעדיין הרב טאו הוא תלמידו המובהק, בה'א הידיעה. אתה יכול לראות את זה מהיחס של הרצי'ה כלפיו.
דיון מעניין...נגרינסקי
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






