ללמוד הוראה לאנגלית או הנדסת תוכנה??דחוףףאנונימי-
היי לכולם אני בתחילת דרכי ואני בהתלבטות קשה אם ללמוד הוראה לאנגלית או הנדסת תוכנה אשמח מאוד להמלצות!!
הוראה לאנגליתהרש

גם אידיאולוגית וגם כלכלית.

 

אידיאולוגית - אין מה לעשות, המורים בונים את החשיבה של הדור הבא, מורה טוב בונה תלמיד.

בדקנו אצלינו בכולל מי הכי השפיע עליך - הרוב ענו דמויות חינוכיות כאלה ואחרות שלא היום מחנכים שלהם! (מורה לפיזיקה, ספורט וכו').

 

כלכלית - בית לא יכול להסתדר נורמאלי בלי שאחד ההורים הוא מורה. רואים זאת בימים אלו.

יש חופשות נורמאליות. המשכורת לא רעב, יש פרטני ושהייה.

נכון, לא מתעשרים מזה, והשנים הראשונות קשות - אך לאחר שיש מערכים בנויים, לאחר שיש עמדה בכיתה ומול הורים - נראה לי שזה מקצוע מצויין.

נראה לי חסר אחריות לבחור ככה מקצוע ולהחליט החלטהסתם 1...
הרת גורל כזו בצורה כזו.
בהצלחה.
כדאי לעשות טבלה מסודרת שלל הנתונים ולקבל החלטה מושכלת.
משך לימודים, משכורת, ביקוש, עניין אישי וכו'
מנסיוני כמתכנתתג'סיקה

אני יכולה להגיד לך שאני שבויה במין כלוב של זהב.

 

תחשבי שאת עובדת כל יום רגיל מראשון עד חמישי 9 שעות, והיום חופשי היחיד שלך הוא יום שישי שבו את מרכזת את כל ההכנות לשבת.
סתם יום רגיל מימי השבוע הנחמדים נראה אצלי ככה:

לקום בבוקר
להתארגן לעבודה
בלוק שחור על כל היום (נסיעה הלוך + הזמן בעבודה + נסיעה חזור = 11 שעות)
להביא את הילדים מהמטפלת
להכין ארוחת ערב
לתת להם לאכול
לקלח אותם
להשכיב אותם לישון
לחטוף משהו קטן לאכול כי אני ממש עייפה ואין לי עוד כח לעשות כלום
להתארגן לשינה
לישון

באמת שככה.
מידי פעם אני מצליחה להשחיל גינה עם הילדים
או נותנת להם לשחק באמבטיה
וכאלה דברים
אבל האם את מוכנה להיות כזאת אמא?
לחיות כאלה חיים?

ושלא תחשבי שאם יושבים מול מחשב 9 שעות אז נחים ויש הרבה כח בבית. ממש לא!!!
לאמץ את הראש זה בדיוק כמו לאמץ את כל הגוף ואפילו יותר, העיניים שורפות, הגוף רפוי וחלש מישיבה ממושכת. לפעמים אין זמן לקום ולעשות הליכה, וזה גם לא אופציה מבחינת המעסיקים.

ביום שישי אני משקמת את כל ההריסות הפיזיות שבבית, ובשבת אני משקמת את כל ההריסות הנפשיות של הבית (בעיקר צומי לילדים) ונחה. שבת זה החלק הכי כיף.

אלו חיים ממש לא איכותיים בלשון המעטה, אבל מאידך קשה לעשות שינוי כשאת מרוויחה טוב
ואחרי שמתרגלים לחסוך כל חודש סכום מסויים לקניית דירה.
ולכן אני ממשיכה לממש את הפוטנציאל, את "פוטנציאל ההשתכרות הגבוה" שלי.

לעומת זאת
אני אישית מאד אוהבת אנגלית
וגם אני התלבטתי אם ללמוד את זה (כבר עברתי את המבחנים והתקבלתי למסלול...)
ויתכן מאד שאם הייתי כיום מורה לאנגלית, אמנם משכורתי לא הייתה גבוהה כל כך, אך חיי היו איכותיים, בריאים ועליזים בהרבה

מזדהה איתך. אם כי אני לא מתכנתתמנסה לעזור

חיבוק

בניגוד לאחרים, אני חושב שהנדסת תכנהספק

מורים לאנגלית מרוויחים משכורת מאוד נמוכה - אז נכון שיש יותר חופשים וזה כביכול יותר קל בקיץ - אבל ברגע שמרוויחים משכורת של הייטק, זו לא בעיה למצוא מטפלת או לשלם לקייטנה. 

 

לעובד הייטק יש בערך 16-20 ימי חופש בשנה בתור התחלה. מדובר בשלושה שבועות רצופים. 

ממש לא קשה למצוא מקום שיאפשר לעבוד מהבית כשצריך - אם הילד חולה, אפילו לא צריכים לקחת יום מחלה. (בהוראה, אי אפשר ללמד מהבית). 

אפשר גם לגור עשרים דקות ממקום העבודה - כשמרוויחים יותר, אפשר להוציא יותר על שכר דירה. 

 

מבחינה אידיאולוגית, המסים שלך יממנו מורה בהתחלה ו-2 אחרי שתצברי קצת ניסיון - אז גם מבחינה אידיאולוגית, אם יש לך את היכולת, עדיף שתהיי מהנדסת תכנה ובכך תאפשרי לעוד שני אנשים להיות מורים. 

 

מניסיוני בהייטק - מדובר בשוק העבודה עם התנאים הכי טובים והגמישות הכי גבוהה בשוק העבודה - אפשר לבוא מתי שרוצים ולעבוד 9 שעות. 

אפשר לבוא בשש בבוקר ולצאת בשלוש אם רוצים. 

אפשר לשים את הילדים ב-7, להגיע לעבודה ב-7:30 ולהיות בבית כבר בשש. זה ממש לא נורא. 

זה גם מאוד נח כשלאחד ההורים יש את הגמישות הזאת שאין בהוראה. 

 

לדעתי, אם את יכולה וזה מעניין אותך, אז הנדסת תכנה. 

עכשיו הכנסתם אותי לעוד שאלהאנונימי-
דבר ראשון תודה ענקית לכולםם על התשובות המפורטות הן עוזרות לי מאוד!! להגיע להחלטה .דבר שני עכשיו הבאתם אותי לחשוב על נקודה שונה שהיא מה עדיף חיי משפחה מצוינים עם אמא שנמצאת בבית לצד הילדים לזמן ארוך וארוחה חמה אך מצד שני המצב הכספי קצת לחוץ או שעדיף שהילדים יגדלו מתוך שפע ושתמיד יש כל מה שצריך ורוצים אך זה גובה מהם את אמא שלהם (מבחינת הכשרונות שלי ברוך ה' אני חושבת ששני המקצועות מתאימים לי כי סיימתי בהצטיינות 5 יחידות מתמטיקה ו 5 אנגלית אם זה קשור בכלל...)
דעתי היא:ספק

אנשים נוטים להמעיט בחשיבותו של כסף. 

אני חושב שזה אפילו בא לידי ביטוי בצורה הרבה יותר חזקה במגזר שלנו - הרצון להרוויח טוב נראה כמו "חומרנות". 

 

אני דוווקא חושב שזה דבר מאוד חשוב - גם מבחינת זוגיות. 

כשיש לחץ של כסף ולא ברור איך סוגרים את החודש ואין תקציב כדי לצאת לבילוי זוגי או לקנות מתנות קטנות - זה לא עושה טוב לזוגיות. 

 

גם אשתי וגם אני עובדים בהייטק. 

בניגוד לתדמית שיש לתחום, כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, יש היום המון מודעות לנושא של איזון חיים-עבודה. 

לא מזמן החלפתי עבודה ובכל הראיונות כמעט שהייתי בהם, תמיד דיברו על הנושא הזה ושאפשר לעבוד לפעמים מהבית כשצריך, שהשעות גמישות וכו'. 

עובד או עובדת בהייטק ממש לא חייבים לא לראות את הילדים. אז נכון, זה עשוי לדרוש קצת הקרבה של לקום מדי פעם יותר מוקדם, אבל זה לגמרי אפשרי. 

מה גם, שאם נמצאים באותו מקום מספיק זמן, יש סיכוי מאוד טוב שיאפשרו לאמא לעבוד ב"משרת אם" למשך תקופה מסוימת אחרי הלידה. 

 

כמובן שיש מקומות שהם יותר תובעניים - אבל אף פעם לא הבנתי מי הולך לעבוד במקומות כאלה... 

 

רק הערה: היום בהייטק, זה שוק של עובדים. יש הרבה מאוד דרישה ומאוד קשה למעסיקים לגייס. אם המצב יתהפך, אז זה יכול להשתנות, אבל אני לא רואה את זה קורה בתקופה הקרובה. 

 

דבר נוסף: 

אני חלילה לא מזלזל, אבל כמעט כל מי שמתקבל ללימודי הנדסה באיזושהי אוניברסיטה, יהיה עם 5 יח"ל במתמטיקה, פיסיקה ואנגלית או אחרי מכינה קדם אקדמאית. 

במחזור שלי, 30% מהסטודנטים נשרו עד לסיום השנה הראשונה. 

הלימודים הם מאוד מאוד קשים ותובעניים וההצלחה לא מובטחת (ועם ממוצע של פחות מ-80, אין הרבה מה לעשות). 

 

מה שכן, אם כמהנדסת תכנה תעשי הסבה להוראה - התהליך די קל ואני חושב שיש תכנית היום שלאחריה משלמים למורים שעושים את ההסבה 150%. 

הכיוון ההפוך, הוא להתחיל הכל מהתחלה. ללימודי הוראה אין שום ערך מוסף אם רוצים ללמוד לאחר מכן הנדסת תכנה. 

 

בהצלחה. 

רק לציין ש"משרת אם" לעובדת שחזרה מחופשת לידה = 8 שעות עבודהג'סיקה
עבר עריכה על ידי ג'סיקה בתאריך ה' באלול תשע"ח 14:32

במקום 9,

וכמעט כל הימי חופשה נגמרים על החגים.

גם מורה עובדת 8 שעות ביום. 8 שעות זה יום עבודה קצר.ספק


תלוי מורה ביסודי או תיכוןיעל מהדרום
לק"י

ובנוסף יש יום חופשי.
ביסודי זה 36 שעות (ומשרת אם 34), כך שאם נניח יום חופשי הוא שישי, אז 36 לחלק ל-5 ימים זה 6-7 שעות ביום, כלומר עד 13:00-14:30.

בתיכון זה יותר.
ברור שמורים עובדים פחותספק

אבל גם אנשים שעובדים בהייטק יכולים לעבוד בשעות נוחות ולמצוא פתרונות טובים. 

לא יודעת..רק הגבתי לגבי "מורה עובד 8 שעות ביום"יעל מהדרום
אבל גם השכר בהתאם. מורה ביסודי מרוויח פחות.ספק


נכון. לא התייחסתי לזהיעל מהדרום
לק"י

רק לנקודה הספציפית של השעות.
(למרות שכמורה לחנ"מ, אני עובדת אומנם 34 שעות שבועיות, אבל לפעמים מתחילה מאוחר וגומרת בהתאם. אבל יש לי תוספת חנ"מ במשכורת).
בעוז לתמורה.בלדרית
באופק כל שעה זה 45 דקות, ויש את הגמישות לא לקחת משרה מלאה. דבר שלא קיים כמעט בשוק החופשי.
גם ההפסקות מחושבות באותן 45 דקות?ספק

כלומר, אם יש שיעור בין 10:00 ל-10:45 והשיעור הבא מתחיל ב-11:00 - אז נכון שהמורה לא עובד בהפסקה, אבל הוא נמצא בעבודה. זה לא שהוא בבית. 

 

ונכון, משרה לא מלאה זה די חריג - אבל מי שרוצה ונמצא כבר כמה שנים באותה חברה - סביר להניח שיבואו לקראתו. 

אני מכיר כמה כאלה. 

 

מקסימום, אפשר להתחיל דוקטורט ואז יש יותר סיכוי שיאפשרו לרדת ל-80% משרה... 

 

ולגבי ימי החופשהספק

בהייטק מקבלים יותר ימי חופשה מאשר ברוב מקומות העבודה. 

 

נכון, מורים מקבלים 82 ימי חופשה בשנה - אבל אני מעריך ומקווה שבשנים הקרובות, יהיה כאן שר חינוך נורמלי שיעשה סדר בטירוף הזה. (זה בא על חשבון כל שאר האזרחים שצריכים למצוא סידור לילדים שלהם למשך שלושה חודשים בשנה). 

 

ומעבר לזה, לפחות למי שעובד בהייטק, יש מספיק כסף לשלוח את הילדים לקייטנה. 

ממש כך.ג'סיקה

בדיוק זאת השאלה.

זה כמו מאזניים שבצד אחד יש אמא בבית עם הילדים וארוחות חמות אך המצב הכלכלי לא משו

ובצד השני יש שפע כלכלי אך אמא שחוזרת מאוחר הביתה וילדים שגדלים בצהרונים.

 

את "רק" צריכה לראות איזה צד שוקל אצלך יותר.

נכון שלא בעיה להוציא כסף על מטפלות לילדים, אבל השאלה היאג'סיקה

האם לא אכפת לך שמישהו אחר יגדל את הילדים שלך ואת רק תשכיבי אותם לישון.

לפעמים אני מרגישה שלא נעים לי לצעוק על הילדה שלי, אפילו כשממש צריך, כי אין לי זכות לצעוק עליה אם לא הייתי איתה כל היום... בזמן המועט שנותר לי אני צריכה להיות רק נחמדה, והחינוך שלי, והדרך שאני הייתי רוצה שבה ינהגו ילדיי - הולכת לאיבוד.

כאילו שלא אני האמא שלהם.

מי שזה חשוב לו, יתכנן את היום שלו בהתאםספק

אם לאמא חשוב להיות עם הילד, אז היא תגיע לעבודה בשש וחצי בבוקר ותצא בשלוש וחצי. 

בארבע היא כבר תהיה בבית. 
האבא יאכל עם הילד ארוחת בוקר וישים אותו במעון בשבע וחצי. 

 

הם גם יכולים להתחלף - יום אחד הוא בבוקר והיא בערב ויום למחרת היא בבוקר והוא בערב. 

 

דווקא בהייטק, השעות הן סופר גמישות ואני לא חושב שיש עוד עבודה שמאפשרת את הגמישות הזאת לאף עובד. 

וזה עוד מבלי לציין שברוב במקומות, מאפשרים גם להשלים שעות מהבית במידת הצורך. 

מה שקורה אצלי אם אני קמה מוקדםג'סיקה

זה שאני גם מתעייפת מוקדם, והולכת לישון בתשע כדי לקום בחמש וחצי...

ואז איפה הזמן שלי בתמונה? 

כשאני יוצאת וחוזרת מאוחר, אני גם הולכת לישון מאוחר וככה יש לי יותר זמן שקט לבית ולעצמי שאני חייבת אותו.

אני חושבת שבתור אמא הצד הזה יותר חשוב לי מאשר לך...

 

כמובן שאני לא מכחישה את הצדדים הטובים שבמקצוע,

השעות הגמישות,

וגם את העובדה שמידי פעם יכולים להיות "חורים ריקים"

שמחכים לאפיון וכדו', כמו שקרה לי היום

שישבתי וקראתי סיפור עם קפה ועוגה...

 

זה נחמד, אבל הייתי מעדיפה לעשות את זה בבית ולא עם בוסים ומנהלי פרוייקטים שמתרוצצים לי מעל הראש.

 

ילדים קטנים הולכים לישון לפני תשע, בד"כ.ספק

אז אם אתה קמה מוקדם, אתה יכולה להיות איתם מארבע ועד שבע-שמונה בכל יום. זה שלוש שעות איכות עם הילדים ונשארו עוד שעתיים לעצמך. 

נכון, זה באסה ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם - אבל לגדל ילדים זה לא תמיד קל. 

 

דווקא בהייטק יש לך יותר אפשרות לעבוד מהבית מאשר למורה שחייב להיות בכיתה  -וגם בבית הספר יש מנהל או מנהלת. 

אחרי שהילדים הולכים לישון יש עבודה בבית....44444
במשרות הייטק נורמליות, לא לוקחים עבודה הביתה.ספק

אלא אם יוצאים מוקדם וצריכים להשלים ל-9 שעות. (בדיוק כמו בכל מקום אחר). 

 

גם מורים מספרים שהם צריכים לעבוד בבית כדי להכין מערכי שיעור. 

מהבחינה הזאת, אני חושב שהייטקיסטים עובדים פחות שעות נוספות בבית. 

בעלי הייטקיסט.....44444
זה תלוי בעומס.
בכללי האםשרות לגמישות ולעבודה מהבית זה יתרון ענק.
הוראה עדיפה בכיני בגלל החופשים והאפשרות למשרה חלקית.
גם האפשרות ןשיעורים פרטיים באנגלית זה יתרון גדול.
כמובן אלו יתרונות לאישה.

לגבר הייתי מציעה הייטק אם הוא אוהב תכנות.

גם בתכנות לעומת הוראה אי אםשר להפסיק ולחזור וגם יש המון למידה וצריך להתחדש ולהתעדכן כל הזמן.
לאישה זה מאד קשה בגלל לידות והריונות.
גם אני וגם אשתי הייטקיסטיםספק

לפעמים אנחנו משלימים שעות מהבית ל-9 שעות. 

אנחנו אף פעם לא יושבים ככה סתם ועובדים עוד מהבית אם אין משהו מאוד מאוד חריג. 

 

למורים יש הרבה חופשות, זה נכון - אבל: 

1. אין להם גמישות. 

2. אני מעריך שהמצב הזה ישתנה בשנים הקרובות. 

 

שיעורים פרטיים זה כסף קטן לעומת הזמן שזה דורש. זה גם אומר לעבוד עוד שעות מהבית - ובסוף החודש, עדיין מרוויחים מעט. 

 

בכל מקצוע חשוב להתעדכן - אבל זה לא שיקול. אישה יכולה לחזור לעבודה בהייטק בלי שום בעיה גם לאחר חופשת לידה. 

מכיר מספיק נשים שעושות את זה. 

אם ההתלבטות בין הייטק למשרה אחרת בשוק הפרטי44444
הייתי מסכימה לגמרי.
בשוק הפרטי עובדים אותם שעות כמו הייטק רק מקבלים פחות ובלי גמישות ויכולת עבודה מהבית ועם משכורת נמוכה בהרבה.
אז עדיף הייטק.
הייטק מול הוראה זה עניין אחר.....
הבנתי שאת אישה.....44444
אם ככה, אם באמת נראה לי שצאהבי חהיות מורה לאנגלית- עדיף הוראת אנגלית (ולהתחתן עם הייטקיסט ).
אגב, בהוראת אנגלית אפשר לעשות שיעורים פרטיים מה שמכניס יותר ונותן אפשרות בעת הצורך לעבוד רק בזה פרטי.
גם עם שיעורים פרטייםספק

מורה ותיק ירוויח בערך חצי ממה שמרוויח הייטקיסט מתחיל. 

העניין הוא לא רק כספי.44444
לכן לגבר הייתי אומרת שילך על תכנות לאשה עדיף הוראה.
הוא גם כספי. זה הבדל עצום.ספק

עובד פיתוח בהייטק יקבל הרבה יותר במשכורת הראשונה שלו ממורה בשנה האחרונה שלו לפני הפנסיה. 

נכון. אבל שיקולים בבחירת מקצוע הם לא רק כלכליים44444
יש כוד שיקולים.
אגב, אני עובדת בשוק הפרטי,לא מורה.
והחופשחם זה חסרון ענקי.
נתחיל בזה שבהרבה מקומות אין פתרונות דתיים לכל החופשים של משה"ח.
אני לא מכירה את פותחת השרשור.
אבל כדאי לקחת בחשבון שכאשר לא עובדים במשה"ח הרבה מקומות מגורים הופכים ללא רלוונטים בגלל שאין פתרונות לחופשים.
שאני אומרת הרבה אז זה בסביבות 90%......
וקהילות מסוימות כמו תורניות או סגנון יישוב/ קיבוץ הופכות כמעט ללא רלוונטיות.....
וגם הרלוונטיות לרב באזורים יקרים- גוש דן וכד'.....

במוסף, בכללי הציבור הדתי פועל ומותאם לנשים עובדות במשה"ח......
קודם כל עניין הפתרונות לחופשים.
אבל זה גם שאין ים לנשים ביום שישי, כל ימי העיון בחופש הגדול ועד'....
ואצל רבים גם במישור המשפחתי- מפגשים שנקבעים החופש הגדול (כאשר מי שעובד "רגיל" עדיף לו להפגש בשישי לרב או אחה"צ בחורף שאין הרבה חופשים).
יש עוד שיקולים - אבל הכלכלי הוא החשוב ביותר לדעתי.ספק

בשביל זה אנחנו הולכים לעבוד - בגלל השיקול הכלכלי. 

 

נכון, למורים יש יותר חופשות - שזה אבסורד בפני עצמו, אבל נעזוב את זה כרגע - אבל בהייטק יש לא מעט חופשות ביחס למקצועות אחרים. 

 

ונכון, רוב מקומות התעסוקה לאנשים שעובדים בהייטק מרוכזים בכמה מוקדים - אבל גם משרד החינוך מתחייב למוצא למורה עם קביעות משרה ברדיוס של 30 ק"מ מביתו. 

אפשר לגור בקרני שומרון ולעבוד במרכז. זה לא מאוד רחוק. לדעתי, מעטים המקומות שזה ממש פוסל (אולי הגולן, אילת וכל מה שבין באר שבע לאילת - שאין שם יותר מדי בכל מקרה...). 

 

אפשר למצוא קהילות תורניות כמו ברוכין, למשל, ולעבוד במרכז. 

 

אני לא חושב שיש הבדל בין דתיים ללא דתיים בהקשר הזה. בגלל ללכת לים שלוש פעמים בשנה, לא הייתי מחליט על מקצוע כזה או אחר. 

מפגשים עושים כשאפשר ויש ימי חופש. 

אלה לא באמת נראים לו כמו שיקולים מהותיים. 

יש כאלהלטובה
הצד הכללי הכי חשוב להם ויש שפחות. ויש שמנסים למצוא מקצוע שמשלב את השנים- זמן למשפחה וכסף.
לא הבנת אותי....44444
הרבה קהילות נפסלות בגלל שאין להם פתרונות לילדים ביולי- אוגוסט.
יש הרבה קהילות דתיות שלא תמצא בהן שום קייטנה באוגוסט וביולי היא תהיה עד אחת והפסח ובחנוכה רק משה"ח יממן.
החופשים הם רבע שנה בערך.
אתה לא תזרוק לרחוב ילדים בני 4 ו-6.
מחשהו צריך להיות איתם. הם צריכים מסגרת.

ואם אפשר לשאול- יש לך ילדים מעל גיל 4?
כי אני שמתי לב למציאות הזו שפתאום הבכור הגיע לכן עיריה וגיליתי עד כמה קהילות דתיות והציבור הדתי לא מותאם לנשים שלא עובדות במשה"ח.
מי שעובד בהייטק, יכול להרשות לעצמו מטפלת.ספק

הרבה גם מביאים את הילד לעבודה ומקום העבודה מספק להם תעסוקה. (יש לח חבר טוב באינטל חיפה ושם יש להם בחופש קייטנות מושקעות. 

בקיצור, אפשר למצוא פתרונות. אפשר להרשות לעצמך לשלם על פתרונות. 

 

מהבחינה הזאת, עבודה בהייטק זה אחד הדברים הכי נוחים שיש. 

(וזה מתחבר לנושא איכות החיים).

זה מאוד שטחי להסתכל רק על שיקול כלכליmm12

איכות החיים שלנו שווה הרבה יותר. אתה בתוך זה אז נעים לך להכחיש את זה ולצייר כאילו הכל טוב. 

אני הייתי בזה ועזבתי את המשרה המלאה שלי כשנולדה ביתי הרביעית. זה לא שייך להחזיק גם בית וגם לעבוד בהייטק.

אין שום קטע להרוויח הרבה כסף ולא להנות מהחיים.

ובחברות ההיטק היום הופכים אותנו לעבדים = זה עבדות מודרנית

משקיעים בבריכה ובחדר כושר בעבודה בשביל לגרום לנו להשאר שם זמן רב יותר.

 

בכל מקרה השיקול צריך להיות = מה הכי מתאים לך, מה הכי תאהבי לעשות ואיך את רואה את החיים שלך עוד 10-15 שנים

בהצלחה!!

זה שטחי לא להבין שזו המטרה של העבודה - פרנסהספק

גם בהייטק נהנים מהחיים, יש חופשות, תנאים טובים, שעות גמישות - לא רואה איך אפשר לקרוא לזה "עבדות". 

 

גם לחיות בלי לחץ כלכלי זה איכות חיים. 

משפחות נהרסות בגלל מחסור במשאבים שגורמות ללחץ. 

 

אדם שלא יודע מאיפה תבוא הארוחה הבאה של הילדים שלו, לרוב לא יהיה אדם מאוד נעים גם לקרובים אליו ביותר. 

לא מחייב שעבודה בשעות סבירות זה לחץ כלכליmm12

מומלץ לקרוא קצת חובת הלבבות שער אמונה וביטחון

בהייטק עובדים שעות מאוד סבירות וכבונוס, יש גם גמישות.ספק

ובהרבה מאוד מקומות, אפילו מאפשרים לעבוד מהבית מדי פעם. 

באנגלית ניתן גם לבדוק בגרויותלטובה
ומיצבים גם נותן עוד כסף.
או שתתחתן עם מורה, אי אפשר לדעת.בלדרית
שתעשה מה שמתאים לה יותר, איך את רואה את עצמך עם ילדים? בני נוער? מערכת שמתייחסת אלייך כבורג קטן עם חוסר גמישות ויחס אישי מצד ההנהלה, טעויות בשכר וצורך בהשתלמויות משמימות כדי להוסיף פרוטות למשכורת (ולא, כאן לא התייחסתי להייטק...). מצד שני, תואר תובעני שכמעט לא ניתן להתחתן במהלכו, קל וחומר ללדת, עבודה בשעות ארוכות אך לרוב גמישות, מול מחשב.
תראי, את עדיין בראש של בגרויות וציונים, אז אולי תקחי לך קצת הפסקה, תעבדי במשהו ותראי איך זה בחוץ. את גם יכולה להיכנס כבר מחר בתור מורה מחליפה לבית ספר, עד כדי כך המצב שם קשה, תיכנסי ותראי מה זו כיתה מהצד של מורה והאם את מתחברת.
דווקא הלכתי ללא מעט חתונות במהלך התואר הראשוןספק

לא מעט זוגות נוצרו בתוך הפקולטה. (כולל אשתי ואני). 

גם הריונות ולידות לא היו מאוד נדירות. 

גם אני מכירה זוגות מתואר בהנדסה.בלדרית
אבל לא לידות והריונות. הרוב התחתנו לאחר התואר, מעטים מאוד מהנשואים הצליחו לסיים, גם הגברים. ובוודאי שיש יוצאים מהכלל וייתכן שבמכללות להנדסה המצב שונה מבאוניברסיטה.
אני מדבר על אוניברסיטה. לא יודע מה קורה במכללות.ספק

היו פחות לידות מחתונות, אבל היו. 

אני לא בדקתי את אחוז הנשירה אבל למדו איתי לא מעט אנשים נשואים עם ילדים שסיימו ואפילו היו מהמצטיינים. 

 

אני לא אומר שזה קל, אבל זה לא בלתי אפשרי. 

תלכי למכון טל ובר אילן- מקום עם הרבה דתיות.44444
לא חסרות חתונות, לידות ונריונות.
אבל, וזה אבל גדול.....
רובם נעזרו בהורים.
מכון טל זו מכללה, בבר אילן אני יודעת מה קורהבלדרית
יש זוגות מהפקולטה להנדסה, רובם מתחתנים אחרי הלימודים.
לא מכירה מישהי שילדה. יש מעט מאוד בנות שלומדות את המקצוע מלכתחילה ולא הכרתי מישהי שלמדה כשהיא נשואה.
ייתכן שהן עושות שנה הפסקה וחוזרות. זה גם לא הוגן כלפי התינוק שאימא תהיה עסוקה כל הזמן.
מה זה משנה אם זה מכללה או אוניברסיטה.44444
יש שם בנות שלומדות הנדסה.
תלוי בסדרי העדיפויות שלךעוקר הרים

אחרי 4-5 ניסיון  בהייטק (שאכן יכולות להיות מאתגרות), אם את טובה בתחום תוכלי למצוא עבודות גמישות יותר. תוכלי להיות פרילנסרית, תוכלי למצוא עבודות ב-75% משרה, תוכלי למצוא מקומות שמוכנים לתת לעבוד חלק מהזמן מהבית.

 

כמובן שכדאי לך לבדוק עם עצמך גם עם איזה אופי עבודה תסתדרי ותרגישי סיפוק. אבל לא כדאי לזלזל במשמעות של כסף, כסף נותן לך הרבה מאוד אפשרויות בחירה.

 

רק בגלל שג'סיקה הביאה את הסיפור שלה (שמייצג בהחלט רבים מהאמהות בהייטק), אני אביא את הסיפור שלי.

אני שכיר בחברת הייטק עם 5 שנות ניסיון, עובד משרה חלקית מהבית.

בגלל המשרה החלקית והעבודה מהבית אני מרוויח פחות מרבים מחברי עובדי ההייטק, ומאושר מזה. אבל עדיין אני מרוויח יותר ממורה בעוז לתמורה עם דוקטורט, 100% משרה, 36 שנות ניסיון וכל גמולי ההשתלמות האפשריים...

^^ עצוב. מקווה שישפרו את התנאים לאור המצוקה בכוח אדם שם.בלדרית
אם את מתכוונת לשכר המוריםעוקר הרים

אחרי ההעלאה למורים מתחילים, שכר המורים הוא לגמרי סביר.

אם רוצים באמת לשפר את החינוך כדאי לשנות את התמריצים בחינוך. כיום התמריצים הם להישאר במערכת בכל מחיר ולקחת השתלמויות ותארים לא רלוונטיים כדי לשפר את המשכורת.

אם מנהל היה יכול לתגמל מורים טובים ברמה של בין 1 ל-10 אחוזים, וחשוב מכך לפטר מורים גרועים, המצב כבר היה משתפר פלאים.

ככל שהשכר יושפע יותר מאיכות עבודת המורה ופחות מכמה שנים הוא הצליח לשרוד וכמה השתלמויות לא רלוונטיות הוא לקח, תהיה יותר מוטיבציה למורים הטובים להשקיע.

 

זו אחת מהסיבות שאנשים מאוד מרוצים בהייטק - הם מרגישים שמעריכים את העבודה שלהם.

ממש מסכימה.44444
בהמשך למה שעוקר הרים כתב:ספק

אם אכן יתחילו לתגמל את המורים בהתאם לביצועים שלהם - סיכוי טוב שהרבה מאוד אנשים מהשוק הפרטי יעשו הסבה להוראה - מה שיפגע בלא מעט מורים שנמצאים כרגע במערכת מכח האינרציה. 

מה שאת אוהבת ומתחברת.שיח סוד

קודם כל, תלכי למשהו שאת תאהבי ללמוד אותו ולהתעסק בו.

אל תלכי למשהו בגלל לחץ או משכורת גבוהה. זה דבר קיים והוא לא בסדר. אחר כך החיים פחות נחמדים כשאת עושה משהו רק כי צריך או רק כי ככה.

אנחנו אנשים בוגרים וצריכים ללכת לפי החשיבה שלנו והתועלת שלנו.

 

ועצה מעשית:

תעשי טבלה של יתרונות מול חסרונות על כל מקצוע, אולי יעזור לך להחליט. בהצלחה!

לא מסכיםעוקר הרים

משכורת גבוהה היא בהחלט שיקול. לא שיקול בלעדי, אבל שיקול משמעותי.

כסף הוא אחד מהמשאבים שמאפשר לנו הכי הרבה בחירה בחיים. מאפשר לנו להגשים דברים שאנחנו רוצים ומאמינים בהם. כמובן שהוא לא הפרמטר היחיד. אבל, במחילה, כל עוד לא עברת כמה וכמה שנים של ניהול כלכלת בית, אני לא חושב שזה הגיוני להמליץ לאדם לא להתחשב בגובה המשכורת.

להתחשב, אבל לא רק ולא בעיקר.שיח סוד

למשל אם מישהו אוהב צילום, אבל זו לא הכנסה וואו.

שיעשה עוד מקצוע, צריך כסף לחיות ממנו.

אבל יש המון אנשים שהולכים למקצוע כלשהו נטו בגלל המשכורת, הם אומרים "אני שונא את המקצוע הזה אבל אני צריך כסף", זה בעיני יותר מידי.

חייב לאהוב איכשהו את מה שאתה עושה. כי חבל אחר כך לסבול בעבודה ולחכות שהיום כבר יגמר.

מסכים לגמרי עם "עוקר הרים" - זה *ה*שיקול בבחירת עבודה.ספק

יש עוד שיקולים, אבל עבודה היא לפני הכל, אמצעי לפרנסה. 

 

את כל אלה שהולכים אחרי הלב שלהם, רואים אח"כ בהפגנות ברוטשילד כשהם צועקים "שהמדינה תיקח אחריות על הילדים שלנו". 

חבל מאוד שהציבור הולך לפי גישה כזו.שיח סוד

ומתעצל לעבור לגישה אחרת.

אם אנשים רואים בעיניים רק כסף גדול ולא אכפת להם שהם יעשו את העבודה הכי מעצבנת... מי אני שאעצור אותם?

אז שלא יתלוננו שלא נחמד להם בעבודה ויעבדו בשקט, כי זו הייתה הבחירה שלהם. (מן הסתם מלחץ ונסיבות, חבל.)

אני דוגלת בעשייה מתוך רצון וכמובן כסף כי צריך בכל מקרה, אבל זה לא בראש ובראשונה.

זה לא "כסף גדול" עבודה היא לצורכי פרנסה.סתם 1...
את הגישה הרומנטית הזו של "נעבוד במה שאנחנו אוהבים" והלב יהיה שמח וזה העיקר זו גישה שמובילה לשבר לב, קושי כלכלי ובסוף אפילו דכאונות.

עבודה היא לעיתים מעצבנת, כל עבודה.
זו לא עצלנות ללכת לעבוד למחייתך.
המטרה הראשונה שאמורה למלאות אותך זו העובדה שאת מפרנסת את משפחתך לא תוכן העיסוק.

גם צלם שמאוהב בצילום לא ייהנה לחיות מצילומי חתונות באמצע הלילה, עם דרישות מכל משפחה וכו'...
תלוי נק' מבט.
חבל מאוד שהציבור לא הולך לפי הגישה הזאתספק

מה שיוצר מצב שמחצית מהעובדים במדינת ישראל מקבלים את משכורתם\קצבאותיהם על חשבון המחצית השניה. (מחצית מהעובדים במדינת ישראל משתייכים למגזר הציבורי והאחוז רק גדל בהתמדה - מתישהו, זה יוביל לקריסה. כל הייטקיסט שני שוקל היום רילוקשיין). 

אף אחד שמרוויח טוב ולא נהנה מהעבודה שלו לא היה מתחלף עם מישהו שמרוויח רבע ממנו. 

ל

רוב אלו שמתלוננים הם אלו שמכרו להם שאם הם יעשו משהו שהם אוהבים, אז הם יצליחו גם להתפרנס מזה - ואז מגלים שהחיים הם לא סרט של דיסני. 

בהפגנות ברוטשילד רואים אנשיםסתם 1...
שקשה להם ועובדים קשה. מה לעשות שלא כולנו קיבלנו עצות מחכימות בגיל מסוים. לא כולנו ניתבנו את חיינו מתוך ניסיון אלא בדיעבד.

אם תרצה ואם לא כאן זו מדינה יקרה שקשה לחיות בה, גם עם תנאי כלא הזהב של ההייטק.

אגב מאיפה הציטוט "שהמדינה תיקח אחריות על הילדים שלנו"?
רואים שם בכיינים שלא רצו לעבוד קשהספק

וחיו בסרט שמכרו להם לפיו "שיעשו מה שהם נהנים ממנו". 
לא נראה לי שצריך להיות חכם או בעל ניסיון מיוחד כדי להבין שתואר בלימודי מגדר או בספרות משוונית לא יגרום למעסיקים לעמוד בתור עם צ'קים של שש ספרות... 

האמת, שעם משכורת של הייטק, הדבר היחיד שיקר כאן הם המסים. 

 

הציטוט הזה הוא מ"מחאת העגלות" או "מחאת האמהות" ברוטשילד. 

זו היתה הסיסמא אותה הן צעקו. 

טוב, נשאר לנו לא להסכים.סתם 1...
כל מה שראיתי ממך כאן עד עכשיו זה "הצליחו לסתום לי את הפה עם כסף".
יש אנשים שעובדים קשה, ללא תואר במדעי הרוח או החברה או מה שלא יהיה ועדיין קשה להם. לגיטימי...
אתה רוצה שכולם יהיו הייטקיסטים?
לא כולם יהיו ולא לכולם כל כך ורוד שם. מה שאתה טוען לא ישר כי הוא לא עומד במבחן המציאות.
יש נגרים, טכנאים, פועלי בניין, מוסכניקים וכו' מה איתם?
לא לגיטימי בעיניך שתהיה מחאה?
זה לא קשור להסכמה - אני פשוט צודק ואתה טועהספק

כל מה שראיתי ממך עד עכשיו זה תמיכה בבכיינות. 

 

אני רוצה שאנשים יעבדו במקצועות שאנשים מוכנים לשלם עבור התפוקה שלהם ויפסיקו להסתכל על האגו שלהם. 
רתך יכול להגיע ל-20,000 שקלים. 

גם אינסטלטור ורצף. 

 

אבל זה לא בכבוד של אנשים. הם הרי "עשו תואר" והם חייבים להיות "מנהלים". 

האנשים שמחו לא היו טכנאים, פועלי בנין או מוסכניקים - הם היו חבורה של ילדים בכיינים שסיפרו על התארים שהם עשו ועכשיו אין להם מה לעשות איתם. 

מי שרוצה, יכול למחות - לגיטימי. 

אני יכול לכנות אותם "חבורה של בכיינים" - ונחש מה? 
גם זה לגיטימי. 

 

לרגע לא חשבתי אחרת- שמישהו מלבדך יהיה צודק חלילה.סתם 1...
עבר עריכה על ידי סתם 1... בתאריך י' באלול תשע"ח 13:41
עבר עריכה על ידי סתם 1... בתאריך י' באלול תשע"ח 13:40
פשוט אמרת שההפגנות נובעות אך ורק מרומנטיקנים שניזונים מוולט דיסני וכד' וציינתי שבלבלת את השכל כרגיל...

אבל תמשיך, אל תתן לעובדות כמו סקר מחירים עולמי או עובדות אחרות לבלבל אותך.
ואני? אני אמשיך לתמוך בבכיינות, תודה על הדאגה.

קבלני הבניין, המשנה, בעלי המקצוע ועוד שאני מכיר ואני מוקף בהם אמנם מתפרנסים בכבוד אבל לפי המחשבון המעוות שלך הם היו צריכים לקבל פי שניים ממך, מה קרה לצדק שלך כאן?.
הרי בסוף הכל "לגיטימי".

לגיטימי גם שדירה תעלה כאן פי כמה מכל המדינות המקבילות, שמיסים יועלו ויומצאו חדשים לבקרים ועוד...
כאמור- סתמו לך את הפה בכסף, לפחות תהנה ממנו
כן, זה קשה להיות צודק כל הזמן...ספק

נכון - ההפגנות הללו היו של ילדים רומנטיקנים מפונקים ועצלנים שחושבים שהכל "מגיע להם" ושיש להם "זכויות" רק בגלל שהם נושמים. 

 

היוקר כאן דומה לזה שבמדינות אחרות בעולם המערבי - רק ששם המגזר הציבורי הרבה פחות מנופח - אבל לא על זה היתה המחאה. 

המחאה היתה על "אני נושם, תנו לי דברים". 

 

למה קבלני בנין או בעלי מקצוע היו צריכים לקבל פי שניים ממני "לפי ההגיון שלי"? מאיפה הסקת את השטות הלא מבוססת הזאת מדבריי? 

דירה לא עולה פה יותר מאשר במקומות אחרים בעולם - סתמו לך את הפה עם סיסמאות מטופשות ושיקריות. 

 

לי, אף אחד לא סתם את הפה - אני אומר את מה שאני חושב ואני לא מתבכיין. 

מצטער לא אוכל להמשיך להתייחססתם 1...
לשטויות שלך לאורך זמן. אני מבין שבהיי טק עובדים כל כך יעיל שיש זמן...

בכל אופן ההתעלמות שלך מעובדות היא באמת מגוחכת. הדירות בארץ דורשות יותר מ300 משכורות ממוצעות אם אני זוכר נכון ואם לא בכל מקרה הפער גדול מאוד ואנחנו בראש.

אמנם מוסר לומדים במדעי הרוח ואמנם מדעי הרוח מיותרים בעיניך אבל לא יזיק לך...
אתה אומר מה שאתה רוצה אבל זה פשוט התבכיינות מא'-ת'...
אבל אני מתייחס לשטויות שלך כ"כ יפה...ספק

אל תנסה להפעיל מניפולציות של מספרים מולי. 

אתה זוכר לא נכון ואתה מכליל את כל הארץ כולל גוש דן. 

נחש מה? גם מנהטן יותר יקרה מאיזו עיירת נידחת בארקנסו. 

 

לא לומדים ב"מדעי" הרוח כלום חוץ מאת דעתו של המרצה. בטח שלא לומדים שם מוסר. 

אה, ולומדים שם גם לנתח טקסטים - וזה מאוד מבוקש בתעשיה... צוחק...

לך לא יזיק להתחיל לחשוב בהיגיון ולהפעיל את הראש שלך במקום לכתוב סיסמאות ולהתבכיין קורץ.

 

לי אין על מה להתבכיין. בגלל זה אני גם ממליץ לאנשים להגיע לתחום שבו אני נמצא. 

 

אתה זה שמתבכיין. 

"אני נושם, משמע מגיעים לי דברים". 

קודם כל תנחומיי... לא פשוט לעשות תואר שני ואז להבין שלאסתם 1...
היה בו צורך. (רוב עובדי ההייטק שאני מכיר השתלבו תוך כדי התואר הראשון ולא ראו צורך בסיום שלו...)
לא נמאס לך להכניס דברים לפה שמולך? אם כבר מדברים על מניפולציות...
פתחת עלון שבת לאחרונה?
ראית את המחירים של דירות בסוף העולם?
לך תראה...
הייתי שמח להתייחס אליך אבל השטויות והמניפולציות שלך גמרו את החשק.
אמנם למדתי מדעי הרוח אבל כמו שהערתי קודם, ישנה אופציה באוניברסיטה לדו חוגי- שמעת על זה?
אני לא זכיתי להפגין ברוטשילד אבל אני מסכים עם הרבה מה"שטויות" שם בזמן שאתה במגדל השן.

רק אגלה את תדהמתי לגבי מרובעות המחשבה שלך (למרות שהתואר השני כבר התריע על זה). אתה חושב שהיינו מגיעים לאן שהגענו כמין אנושי ללא פורצי דרך שהקריבו את המשכורת שלהם לטובת חידושים בדיוניים?

תמשיך להנדס תכנה אומללה (כמו שיכול להיות שאני עושה...) רק שאני מודע לזה.
כל מהפכה ושכלול הגיעו מהרוח ולא מהחומר. אבל לא אני אשבור את האזיקים שלך ואוציא אותך לאור מהמערה...

היה נחמד באמת. עד הפעם הבאה
חמוד, חבל שאתה כותב בלי לדעת על מה אתה מדברספק

כן, אפשר להשתלב עם תואר ראשון בתעשיה - אם אתה רוצה לעבוד בוריפיקציה או בולידציה... אם אתה רוצה לעבוד במחקר או באלגוריתמים, תואר שני זה תנאי סף כדי שיזמנו אותך לראיון  - ואני מדבר כמובן על תואר שני מחקרי בלבד. 

 

 

ברור... לא אטרח לפרוס לפניךסתם 1...
את כל הסובבים אותי שפשוט עצרו באמצע ומן הסתם מרוויחים יותר ממך... אל תתאמץ לענות על השאר
זו היתה אמירה הרבה יותר מרשימהספק

אם היה לך מושג כמה אני מרוויח. 

 

אני חי בעולם הזה. 

אני מכיר טבלאות שכר, מכיר חברים שעובדים בכל התחומים בכל החברות שאתה אפילו לא מכיר את השם שלהן. 

 

אבל למה כבר אפשר לצפות מבוגר "מדעי" הרוח?.. 

תמשיך לקבע את מחשבתך עליי וככה בטוח תהיה צודק סתם 1...
תואר שני בלי ידיעה על דו חוגי... מביך
אתה לא יודע לקרוא? אני למדתי דו-חוגיספק

ראשי+מורחב. 

אח"כ עשיתי גם תואר שני באחד התחומים. 

 

בא נגיד, שאין לי צל צילו של ספק, שאתה לא עובד בהייטק ושלא למדת שום דבר מדעי. 

ראיתי מחירי דירותספק

700,000 שקלים ויש לך דירת חמישה חדרים חדשה בקדם. 

לא יקר. מאוד לא יקר. 

 

אתה לא "למדת" "מדעי" הרוח - אתה "עשית תואר". זה לא נקרא ללמוד. 

 

כל פורצי הדרך שאתה חושב עליהם - היו מדענים. 

נכון, בעבר היו כאלה שהקריבו המון - ב"ה, היום כבר חברות ומשקיעים מוכנים לשלם לאנשים רק בשביל הסיכוי שהם יפרצו עבורם את הדרך. 

התפתחות אנושית נהדרת. 

 

אתה יודע, איש סגל באקדמיה מרוויח הרבה פחות ממה שמרוויח חוקר בחברת הייטק. 

אנשי האקדמיה בפקולטות למדעים והנדסה הם אלה שמוותרים על כסף כדי לחקור - אבל למרבה הצער, רוב הפיתוחים הטכנולוגיים בעשורים האחרונים מקורם בחברות פרטיות דווקא. 

הן מושכות את הכשרונות אליהם. 

 

אני לא מהנדס תכנה ולא אומלל. 

אני חוקר מאושר. 

 

כל מהפכה ושכלול הגיעו ממדעים אמיתיים. מהרוח של הפיסיקאים ושל המהנדסים ולא של כאלה שכילו את זמנם בללמוד איך "לנתח טקסטים". 

כתבת שחייבים פורצי דרך שמוותרים על המשכורת שלהם...יהיהטוב

איך שאני מבין- עיקר טענתו של ספק, היא-

 

שהם לא אמורים לוותר על משכורות של אחרים...

 

 

[כפי שהמפגינים ברוטשילד רצו]

זה לא מה שכתבתי...סתם 1...
כתבתי שפורצי הדרך בדרך כלל ישלמו את המחיר דרך הכיס.
מה גם שזה לא נאמר בקשר להפגנות אלא בקשר ליצירתיות במחשבה...
היום פורצי הדרך פשוט עושים אקזיט...ספק

זו התקופה הכי נהדרת בהיסטוריה האנושית להיות פורץ דרך. 

לא חושב שהיו הרבה כאלה ברוטשילד או בפקולטה לפילוסופיה. 

אגב, הבעיה הזאת של אנשים שסיימו תואר בקשקולוגיהספק

ואחרי זה מתבייכנים שהמעסיקים לא מחכים להם בחוץ ורק רוצים לזרוק עליהם כסף קיימת גם בארה"ב. 

ההבדל הוא שבארה"ב, לימודים אקדמאיים לא מסובסדים ע"י המדינה, ולאט לאט סטודנטים מבינים לא ללכת ללמוד שטויות כיוון שלאחר מכן הם יהיו בחובות שלעולם לא יוכלו להחזיר. 

בארץ, המצב יותר בעייתי - מסבסדים תארים ואין באמת מחיר מאוד גבוה על בזבוז של שלוש שנים מלבד אובדן הכנסה. 

 

אני גם לא מאמין באיזו תפיסה רומנטית של "צדק". 

השוק בנוי מסחר חליפין וולנטרי. מה שמוכנים לשלם על תפוקה של מישהו בשוק החופשי זה מה ש"צודק" שהוא יקבל. 

 

ואני לא אתנצל על זה שעבדתי קשה ולמדתי שני תארים במקביל לעבודה כדי להגיע למקום שבו אני נמצא היום. 

 

ואגב, לגבי המסים - תנוח דעתך. 

מי שלא נמצא בשני העשירונים העליונים לא משלם כמעט מס הכנסה. 

בכייני רוטשילד לא בכו שלוקחים מהם יותר מדי מסים - הם התבכיינו שלא לוקחים יותר מאחרים. 

בלי להכנס לשאלת הצדק במחאה, רק לגבי גובה המשכורות..אדם כל שהוא

השכר הממוצע למשרה פנויה בתחום 'רתכים ויוצקים' הוא - 7,542

השכר הממוצע למשרה פנויה בתחום 'שרברבים' הוא -  6,419  

השכר הממוצע למשרה פנויה בתחום 'רצפים' הוא - 10,965 

 

[מקור הנתונים - רייטינג לעבודה | משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים]

 

גם אם אתה צודק שאפשר להגיע ל20,000 שקל בתחומים האלה, כנראה שחלק גדול מהאנשים לא יכולים להגיע לסכומים האלה.

מעניין, כי נראה שמעסיקים מוכנים לשלם להם הרבה יותרספק

מדוע מסרבים הישראלים לשכר של 15 אלף שקל?

 

ושרברבים הם לרוב לא שכירים - והם מרוויחים לא רע בכלל. 

משווים שם בין רתך טוב למתמחה בעריכת דין...אדם כל שהוא

"רתך טוב משתכר עד 15 אלף שקל, לעומת כשליש מזה שמקבל מתמחה במשרד עריכת דין."

 

השוואה הגיונית היא בין רתך טוב, לעו"ד טוב, או בין מתמחה בעריכת דין לרתך מתחיל.

 

אין "מתמחה טוב" במשפטים. זה כח עבודה זול בהגדרה.ספק

בכל מקרה, לעניינינו (ההשוואה לא באמת קשורה לענין): רתך טוב יכול לקבל 15,000. 

רתך טוב מאוד, גם יעבור את ה-20,000. 

 

מי שלא טוב במקצוע שלו - בכל מקצוע שלא יהיה - כדאי שיעשה הסבה. 

חחחח איזה בלבול מביך...סתם 1...
ההבדל בין ברוטו לנטו אומר לך משהו?
ועצמאי ושכיר?
כשמדברים על שכר תמיד מדברים על ברוטוספק


ועל הוצאות של עצמאי והעסקת עובדים?סתם 1...
שמעת? מגדל השן של שכירי ההיטק...
שום רתך או מסגר לא מקבל 20000 ואין לו הוצאות על מקום, רכב, עובדים וכו' שאתה כלל לא מעלה על דעתך.
וכאמור, אנחנו עדיין בברוטו.
ואז, בשביל לשרוד חייבים לגדול ולגלגל וכו'... מוכר.

תישאר בעולם הדמיוני שלך, כדאי. בחוץ אכזרי ובסוף נהפכים לבכיינים...
העסקת עובדים לא נכללות בהגדרת השכר של העצמאיספק

ההוצאות מנוקות מהמס. 

 

יש רתכים שמקבלים 20,000 בחודש. זו עובדה. 

ל-15, זה אפילו לא מאוד מסובך להגיע. 

 

מה שכן, יש הרבה אנשים עצלנים שלא בכבוד שלהם לעבוד בזה - אז הם מחפשים תירוצים בזמן שהםם עובדים במענה טלפוני עם התואר שלהם בפילוסופיה ומרוויחים בקושי 7,000. 

 

ותמיד מדובר על ברוטו. כשמדברים על שכר, מדברים על ברוטו. 

 

העולם אכזרי לעצלנים הבכיינים שחושבים ש"מגיע להם" כי הם עשו תואר בקשקשולוגיה. 

עבור כל היתר, העולם לא כזה נורא... 

עובדה? חחח סתם 1...
הרבה זמן לא צחקתי ככה... חח
ברור שישנו רתך, מסגר האמת, שמקבל 20,000 שח אי שם בחוץ. זו באמת דרך מרשימה להגיע לעובדה- ספק, כל הכבוד!

כל השאר ספקולציה מוטעית עלי ולכן לא אגיב...
כן. אם יש מעסיק שמתראיין ואומר שזה מה שהוא משלםספק

אז זו עובדה. 

כן. 

 

כלומר, אצלך האמת היא סובייקטיבית לפי משנתו של הפילוסוף המועדף עליך - אבל אצל יתר בני האדם הנורמלים, זו עובדה. 

מי דיבר על מתמחה טוב?אדם כל שהוא

השוותי רתך מתחיל למתמחה, ורתך טוב לעו"ד טוב.

עזוב, זה לא רלבנטי. דיברנו על כמה רתך משתכר. זהו.ספק


ועוד...ספק

כמה מרוויח באמת אינסטלטור בכל חודש?

 

"באופן כללי נראה כי 45 אחוזים מכלל בעלי המקצוע לא מגיעים ליותר מ15 אלף שקלים בממוצע בחודש. בקצה העליון נמצאים 18 אחוזים מבעלי המקצוע שמרוויחים בממוצע עד 26-30 אלף שקלים נטו בחודש, ביניהם בעיקר מובילים (32 אחוזים מרוויחים בממוצע עד לסכום זה), טכנאי תקשורת (29 אחוזים) ושיפוצים (22 אחוזים).

בתחתית נמצאים 14.6 אחוזים מבעלי המקצוע שבקושי מגרדים את ה-11 אלף בממוצע בחודש. ביניהם נמצאים החשמלאים (13 אחוזים) וטכנאי מוצרי החשמל (13 אחוזים)".

 

כלומר, יותר ממחצית מבעלי המקצוע שנבדקו, מרוויחים יותר מ-15,000 בחודש!

חמישית מהם, מרוויחים יותר מ-25,0000. 

 

ה"תחתית" מגרדים את ה-11,000. 

 

כן, זה מאוד ריאלי ששרברב יעבור את ה-20,000 בחודש: 

 

"אינסטלטורים – 14 אלף שקל בחודש ומטה

תחום האינסטלציה לא מסתמן כתחום רווחי במיוחד: כ-78 אחוזים מהאינסטלטורים מרוויחים פחות מ-14 אלף שקלים בחודש. יחד עם הנתון כי 19 אחוזים מאנשי האינסטלציה עובדים שבעה ימים בשבוע, נראה כי תחום האינסטלציה לא מצטייר כמשתלם ביותר."

 

זה נשמע נורא... רק חמישית מהאינסטלטורים מרוויחים יותר מ-14,000 בחודש. רגע, בעצם זה לא נשמע כ"כ נורא: כל אינסטלטור חמישי מרוויח יותר מ-14,000 בחודש. 

הרבה יותר מהשכר הממוצע במשק. 

זה עשירון ראשון או שני. (אני לא בטוח. אני חושב שעשירון עליון זה מעל 16). 

 

 

בקיצור, יש מספיק מקצועות שבהם אפשר להרוויח טוב. עבודות שאנשים מוכנים לשלם עבורן לא מעט - אבל האגו של מי שלמד ספרות משוונית והוא "מלומד" לא מאפשר לו לעבוד בהן. 

זו היתה הנקודה. 

הנתונים שם מוטים מאוד כלפי מטהעוקר הרים

כנראה שהם לקוחים מאתרי דרושים.

יש באתרי דרושים יותר משרות שמיועדות לאנשים ללא נסיון. ובאופן כללי תמיד המעסיק לא יבטיח מראש הכי הרבה שהוא מסוגל לתת.

לדוגמה הממוצע שכתוב שם למפתחי תוכנה 17,829 הוא שכר שהגיוני למפתח עם נסיון של שנה - שנתיים.

מקור הנתונים שם..אדם כל שהוא

ציטוט - "מעסיקים המדווחים, בסקר המעסיקים של אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות, שהם מחפשים עובדים במשלחי היד השונים, נשאלים מה השכר החודשי ברוטו שהם מציעים לעובדים במשרות הפנויות."

 

מן הסתם השכר למשרה פנויה הוא פחות מהשכר הממוצע בתחום, כיוון שעם הותק השכר עשוי לעלות, אבל זה כלל המשרות הפנויות ולא רק מה שבאתרי דרושים, וכן לא מה שהמעסיק הבטיח אלא מה שהוא אמר לסוקרים.

זו פרשנות שאין לה ביסוס.ספק

אתה יכול ראות בעצמך את הקישורים ששמתי - מעסיקים מוכנים לשלם יותר. 

 

מה ש"עוקר הרים" כתב על מהנדסי תכנה, ממחיש מצוין את זה שהאתר שאתה מסתמך עליו ממש לא מדויק. 

(להערכתי, היום, מהנדס תכנה עם תואר ראשון ללא ניסיון כבר מגיע ל-18). 

על איזו פרשנות אתה מדבר?אדם כל שהוא


כשאתה מתחיל משפט ב"מן הסתם" - זו פרשנות.ספק

ובכל מקרה, הנתונים שהבאת הם מאתר מאוד  גרוע. 

ניתוח טקסטים?? סתם 1...
אתה חושב אחרת ממה שכתבתי במשפט הזה?אדם כל שהוא

כלומר, אתה חושב ששכר ממוצע הוא לא יותר משכר התחלתי?!

 

לגבי האתר, זה אתר של משרד העבודה, נראה לי מקור אמין יחסית.

מה שכן, הנתונים מתייחסים לשנת 2016, אולי משהו השתנה מאז.

אני חושב שלא מצוין שאותם מעסיקים שמדווחים וכו'ספק

מדברים על עובדים ללא ניסיון. 

אם כבר, ההיפך הוא הנכון - רוב המעסיקים רוצים עובדים עם ניסיון. 

 

אם האתר ממשלתי, אז בטח שהוא גרוע. 

תבדוק את הנתונים שלו בהייטק לעומת הנתונים של חברות ההשמה ותבין עד כמה הוא גרוע. 

קח טבלת שכר טיפה יותר מדויקת:ספק

טבלאות שכר הייטק 2018, סקר שכר הייטק - נישה חברת השמה להייטק

 

משום מה, השכר הממוצע עבור מתכנת, לפי האתר הממשלתי, הוא אפילו לא השכר הממוצע של מתכנת ללא ניסיון. 

 

(וזו טבלה יחסית קרובה למציאות - היא גם קצת מעגלת למטה, אבל לא נורא). 

 

זו רמת האמינות של הנתונים שהבאת. 

 

הדברים של המעסיקים שאני הבאתי, מראים בדיוק את אותו הדבר. 

עזוב, עכשיו האתר אשם ב"עובדות"...סתם 1...
האתר הזה פשוט גרוע.ספק

הראיתי לך מעסיקים שאומרים שהם מוכנים לשלם כפול מזה. 

 

השכר הממוצע שצוין שם עבור מהנדסה תכנה הוא בדיחה. (השכר הממוצע של מהנדסי תכנה הוא לפחות 25,000). 

 

עובדה - יש מעסיקים שמוכנים לשלם 15 ו-20 לבעלי מקצוע. 

ראיינו אותם. 

לא יודע מי ערך ואיךעוקר הרים

אני רק יודע שבכל בדיקה שעושים של שכר מתכנתים, השכר הזה הוא הממוצע של שנה ראשונה.

מי ערך ואיך אתה יכול באתר, זה מופיע שם.אדם כל שהוא


לא משנה מי ערך - הנתונים שם לא קרובים למציאות.ספק


אני מת לפגוש את מהנדס החשמל שקם בבוקר בשביל 12Kספק


עצמאיים שיעבדו מבוקר עד ערב לא כולל הוצאות עלסתם 1...
עובדים ונסיעות וכו'.
ההוצאות שלהם מנוקות מהמס שהם משלמים.ספק

השכר הוא כשמו: שכר. 

הבעיה שלי עם המחאה החברתית היא אחרתעוקר הרים

אנשים דרשו להקל את יוקר המחיה שזו כמובן אחלה דרישה.

אבל יש שתי בעיות:

1. ברמת המדינה - המוחים דרשו עוד תקציבים ממשלתיים, הגבלות על מחירים, סבסוד מוצרים ועוד ועוד.

כל הדברים האלה מעלים בסופו של דבר את יוקר המחיה.

כדי להקל על כל השכבות הכלכליות - צריך להוריד הגבלות על השוק, להפוך את השוק ליותר חופשי, לבטל מכסים. לפשט את מערכת המס.

אלו כל מיני דברים קטנוניים ומעצבנים של כלכלנים, אבל מדינות שעשו את הדברים האלה זכו לעושר גדול יותר ל*כולם* (מדינות לדוגמה - אירלנד וצ'ילה). לעומת זאת מדינות שהלכו לכיוון הסוציאל פופוליסטי - הידרדרו והגיעו למשברים כלכליים (לדוגמה - יוון וספרד)

2. ברמה האישית - אנשים שם דיברו על איך אי אפשר לסגור את החודש כשמרוויחים 20 אלף בחודש. הבעיה של אנשים כאלה שהם לא אחראים על הבחירות שלהם. הם חושבים שמה שהם מוציאים הוא הכרחי. ומצפים שהממשלה תדאג באורח קסם שיהיה להם כיף בחיים.

מי שלא דואג לעצמו יהיה תמיד מסכן וממורמר.

לגבי הפרטים אני מסכים איתךסתם 1...
לגבי חלק, חלק אחר לא בדקתי לעומק ועם חלק לא כל כך מסכים.

בכל מקרה, כמו שציינת, יש שני צדדים לכל מטבע. צד המדינה צריך לעשות תשובה ולראות איפה, איך ובמה אפשר לייעל ולשנות ולרענן. מה שבפועל לא כל כך קורה.

מצד האנשים יש גם תשובה של מה ללמוד, מתי, במה לעבוד וכמה. זה דווקא צד שמשתנה ונעשה ריאלי יותר ויותר. הפקולטות הלא רלוונטיות די שוממות. מי ששם עושה זאת כדו חוגי עם עוד מקצוע כן ריאלי. יש יותר הכוונה לכיוון מקצועי כמו עבודה במיזוג, בנין, פרה-רפואי ועוד- לימודים מקצועיים לכל דבר.
@ספק
להפיל כל דבר על הצד השני בצורה סדרתית לא מעיד על כלום חוץ מocd לא מטופל...
זה לא שני צדדיםעוקר הרים

המדינה היא לא גוף אמורפי, הפוליטיקאים מושפעים מדעת הקהל.

אם זה היה תלוי רק בכלכלנים כמו נתניהו היינו מדינה עם תל"ג לנפש מהגבוהים בעולם וכולנו היינו נהנים מרמת חיים גבוהה הרבה יותר. ה-OECD והבנק העולמי אומרים את זה כל הזמן (כמובן לא עם השם של נתניהו, אלא עם הרפורמות שהוא רוצה לעשות במשק).

הבעיה היא שיש דעת קהל שדוחפת נגד הרפורמות האלה והפוליטיקאים נכנעים לדעת הקהל הזו כדי להיבחר שוב.

בסופו של דבר המחאה החברתית גרמה ליוקר מחיה גדול יותר בין השאר כי היא גרמה לעליית שכר המינימום, להשארה של מכסי ייבוא, לעיכובים של שנים בהוצאת הגז. כל הדברים האלה מתגלגלים על כל הצרכנים, אבל משמעותיים הרבה יותר דווקא לשכבות החלשות. 

עם זה אני חייב להסכים.סתם 1...
אגב זה נכון לעוד תחומים כמו חינוך, ביטחון, פנים וכל מדיניות.

קמים שרים כל שנתיים שמנערים את המערכת לכיוונים שונים על ידי יועצים כאלה ואחרים. בזבוז משווע, צריך להתייחס לזה כמצוי ולהתמודד עם זה או לשנות שיטה.
זה לא עניין של מדיניות שונהעוקר הרים

זה עניין של מדיניות מול פופוליזם.

אתה חושב שזה תמיד פופוליזם או שאין מגמה ריאליתסתם 1...
אבל שונה מאחורי המחאה? למשל יש את מייסדי המחאה שרואים שיש אפשרות אחרת ופתאום שומעים שלעוד ועוד אנשים קשה, מרקעים שונים ומשרות שונות.
מתוך השוואה רואים שישנם פערים לא נתפסים ורוצים לרענן את המערכת על ידי ניעור.

גם לאנשים ברחוב יש מה לומר גם אם הם לא כלכלנים, איך היית עונה להם?
בפועל הפופוליזם הגיע מתוך בועה שהתפוצצה לאחר שנים ששרים כן ישבו בנח בסך הכל ויכלו לגבש תכנית כלכלית בנחת אבל לא עשו זאת.
המצוקה היא ריאלית - הפתרונות לאעוקר הרים

כמו שאנשים יפגינו נגד סרטן וידרשו לממן דיקור סיני כדי להילחם בסרטן.

אני אענה להם שהמצוקה שלהם אמתית, אבל הפתרון שלהם יגרום נזק. ולא כל בעיה נפתרת ברגע. והם יכולים לעזור בזה שישמרו על הבריאות שלהם.

גם פה - מי שרוצה לשנות את המצב הפרטי שלו - שידאג לעצמו כמו שצריך. מי שרוצה לשנות את המצב הכללי - שילמד היטב מה עוזר ומה מזיק.

לגבי הטענה שלא עשו מספיק. הטענה נכונה רק בתחום הדיור. בתחום יוקר המחיה נתניהו הוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות (כמו של המפגינים, אפשר לבוא בטענות שהוא היה צריך לא להיכנע לדרישות הפופוליסטיות שלהם). בתחום הדיור אכן הייתה בעיה של מחסור בהיצע שנבעה (בין השאר) מחשש של סטנלי פישר מבועת נדלן. אם הממשלה הייתה עוסקת בהגדלת ההיצע על ידי הורדת הבירוקרטיה (כמו שנתניהו רצה) היינו כבר אחרי המשבר. אבל היו פה שרי אוצר שלא הבינו בתחום עיסוקם ורק גרמו יותר נזק.

למחירי הדיור הגבוהים באזור המרכז אחראי מאיר שטריתספק

והניסוי המטורף שלו בבני אדם. 

 

לא הרבה זוכרים, אבל בשנת 2008, מאיר שטרית היה שר הבינוי והוא עצר את הבניה במרכז כדי לעודד את העם לעבור לפריפריה. 

 

בשאר חלקי הארץ, מחירי הדיור לא כאלה גבוהים. 

בהחלט נכוןעוקר הרים

אבל אני מדבר על ממשלת נתניהו.

אגב, גם בפריפריה מחירי הדיור עלו מאוד כתוצאה ממחסור בדירות. לא לרמות מטורפות כמו במרכז, אבל בהחלט עלו.

עכשיו הבעיה היא כחלון והפחלונים שהוא בונהספק

ורשות מקרקעי ישראל שלא מוכנים לשחרר מספיק קרקעות לבניה כדי לפצות על הפסקת הבניה של שטרית. 

 

מחירי הדירות עלו - אבל לפני עשור וחצי, מחירי הדיור בארץ היו מגוחכים בהשוואה למדינות אחרות. זה היה מתבקש שהם יעלו. 

ועדיין, אפשר למצוא דירות באזור ה-700,000 בחיפה, לוד, רמלה ועוד. (שלא לדבר על פריפריה כמו דימונה או ירוחם). 

שמא אותם בכיינים צריכים גם להפסיקסתם 1...
להתבכיין ולעבור למגורים פריפריאליים ולהנציח את העוני שלהם?
או שהעובדה שבפריפריה מרווחים פחות גם לא נחשבת בעיני כבודו?
כל אחד חי לפי עיסוקו והמיקום שהוא יכול להרשות לעצמוספק

אלה החיים. 

 

למה לך, שעשית תואר באיזו שטות וישבת על הדשא כל היום, "מגיע" לגור איפה שאתה רוצה ולהרוויח כמו מישהו שעבד קשה? 

אולי תענה ותפסיק לדמיין מי אני ומה למדתי?סתם 1...
אני לא מדמיין - כתבת בעצמך שלמדת קשקשולוגיה...ספק

ועניתי לך: 

כן. 

מי שלא יכול להרשות לעצמו לגור במרכז, יגור בפריפריה. 

 

לא כל האמריקאים יכולים להרשות לעצמם לגור במנהטן ולא כל הרוסים יכולים להרשות לעצמם לגור במוסקבה. 

 

וכן, במנהטן מרוויחים יותר מאשר בנשוויל ובמוסקבה מרוויחים יותר מאשר במינסק. 

 

פשוט. 

לא, אתה המצאת.סתם 1...
אני כתבתי ושאלתי אותך האם אתה מכיר את אופציית הדו חוגי באוניברסיטה?
אתה יודע כמה ממדעי המחשב לקחו קורסים בפילוסופיה??
מכיר את האופציות. אני עשיתי דו-חוגיספק

אבל עשיתי שני תארים מדעיים. (באמת מדעיים - לא "מדעי" המשהושנגמרעםלוגיהבסוף). 

 

מעט מאוד אנשים שלומדים מדעי המחשב לומדים גם פילוסופיה. 

לרוב הם ילמדו פיסיקה או מתמטיקה. 

 

אם היית לומד מדעי המחשב, סביר להניח שהייתי מכיר את השוק קצת יותר טוב ולא היית כותב את השטויות שכתבת לגבי תואר שני. 

פיזיקה ומתמטיקה זו שטות כמובן...סתם 1...
ללא פרנסה... ברור...

צא מהבועה חבר, יש עולם מחוץ לחדר עבודה שאתה סגור בו...
אז מזל שלמדתי גם הנדסה... ספק

ועם תואר שני, גם עם מתמטיקה לבד או פיסיקה לבד, יש פרנסה לא רעה בכלל. 

אקדמיה לא שווה הרבה בלי תואר שני...סתם 1...
שוב, לא נכון.ספק

תואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסת חשמל\מחשבים שווה לא מעט. 

משכורת התחלתית של 15,000 במקרה הגרוע ומשרה נחמדה מול מחשב בוריפיקציה, ולידציה או תכנות. 

במקרה הכי גרוע, QA.

 

תואר שני בתחומים הללו, שווה משכורת התחלתית של 20,000  ועבודה נוחה ומעניינת במחקר ופיתוח. 

נשלח פעמייםסתם 1...
זהו, שכן.ספק

דרישות הסף עבור משרת מחקר או פיתוח (אבל פיתוח באמת - לא וריפיקציה\ולידציה) - היא תואר שני. 

 

בלי תואר שני מחקרי, אף אחד, מוכשר ככל שיהיה, לא יגיע בכלל לראיון. 

לגבי מה שכתבת כאןסתם 1...
אני לא יודע אבל אברר עם קרוב שעובד בתעשייה ללא סיום התואר הראשון ונמצא בעמדה די רצינית באחת החברות הגדולות כאן ובכלל...

אם הוא יחדש לי אגיב לך.
תבדוק איתו... אגב, מה תפקידו בתעשיה?ספק

ולידציה או וריפיקציה? 

סתם מתוך סקרנות... 

אשאל, אענה לך בפרטיסתם 1...
אתה הצודקהדוכס מירוסלב

הבחור פה כנראה עובד בחברה מאוד מסויימת שנעולה על תארים (יש אחת כזאת) או בתחום מחקרי.

תחום ההייטק הוא היחיד שנשאר מבוסס על מקצוענות ולא על תארים בזמן הצפת התארים.

והוא גם החלוץ לשאר המקומות שמתחילים לרדת מהשטות הזאת (גם משרדים ממשלתיים).

הייתה על זה כתבה לפני בערך שבועיים.

 

זה מהמפורסמות, מי שאומר אחרת סתם לא מוכן להודות שהוא בזבז כסף לחינם...
נתונים מהשטח יש בכתבה שהכותרת המשנית שלה היא: "ניתוח של משרות פתוחות בתעשיית ההייטק מראה כי תואר רלוונטי אינו הכרחי ל-60% מהן וניסיון אינו דרישת סף ל-85%. עם זאת מעסיקים מעדיפים לזמן לראיון מועמדים בעלי השכלה אקדמית או ניסיון מוכח".

לא מקשר כי סביר להניח שיש שם בעיות צניעות רציניות.

חוץ מבחומרה אין תחום אחד שהדרישה היא אפילו ברוב המקרים.

 

מעתיק עוד קטע מכתבה אחרת עם בעיות צניעות: "אנשי היי-טק נכנסו מזמן לרשימת התחומים האקסקלוסיביים, לצד מקצועות כמו רופאים וטייסים. אז כן, אתם יכולים ללמוד מחשבים באוניברסיטה ולהיות מתכנתים מעולים, אבל נראה ש"גאוני המחשבים" האמיתיים - אלה שלמדו לתכנת לבד מול המחשב בבית איפשהו בבית הספר היסודי - לא צריכים שום תואר.

ולראייה: חברות היי-טק רבות יגייסו אתכם ללא תואר אקדמי, כשהיכולות והניסיון המקצועי שלכם (8200 מישהו?) - משחקים תפקיד מרכזי. ולא באמת חשבתם שנסיים בלי להזכיר את ביל גייטס, שפרש מהתואר הראשון בהרווארד כי הלימודים לא עניינו אותו, נכון?".

 

דבר מפורסם מאוד בתחום. הבחור פה פשוט לא יצא כנראה אף פעם מהחברה שהוא נמצא בה.

תן לי שם של חברת אחת! אחת!ספק

שתעסיק מישהו במשרת מחקר בלי תואר שני. 

אני יכול לשלוף לך מהזיכרון 20 חברות שבהן אדם בלי תואר שני לא יעבור את המגייסת עבור משרת מחקר. 

אני כרגע עובד בחברה השלישית בקריירה שלי. התראייינתי בכמה וכמה חברות עד שמצאתי את המקום שבו בחרתי. גם בחברות ענק. 

 

מה שכתבת זה לגמרי לא נכון. 

 

כדי להיות מתכנת בדרגה הזוטרה היותר שעושה עבודה שחורה, אפשר אולי להתקבל בלי תואר. 

למשרת מחקר? 

תשכח מזה. 

אין חיה כזאת. 

 

לא יודע לאיזו כתבה אתה מתכוון, אבל המשרות הפתוחות בהייטק שלא כוללות דרישה לתואר הן: 
עובדי ניקיון, QA ואולי המזכירה. 

 

יכול להיות שבשביל עבודה שחורה בתכנות ייקחו מישהו שסיים קורס בג'ון ברייס או משהו בסגנון. 

 

הכתבות הללו הן בולשיט אחד גדול. אני כבר כמה שנים בתעשיה ולא נתקלתי באדם במשרה מחקר ללא תואר שני ובאדם במשרת פיתוח ללא תואר ראשון. 

ועבדתי בשיתוף פעולה עם כמה חברות תחת המטריה של המדען הראשי ועוד. 

 

נו, באמת - להביא את 8200 כדוגמא? 
לקחת אנשים שהתחילו את הקריירה עם 3-6 שנות ניסיון ולהשליך מהם על כל השאר? 
כן, אם אתה יוצא 8200, תוכל לעבוד כמפתח קוד בלי תואר. זה נכון. 

וזהו. 

 

ואגב, גם הם לא יעבדו במשרות מחקר בלי תואר שני. 

 

דבר אחד ברור - אתה לא מהתחום ואין לך מושג מהחיים שלך למרות העמדת הפנים. 

 

 

כתבת אגדה ארוכה, לא מבין מה אתה מנסה להגידהדוכס מירוסלב

ואיך זה קשור לדבריי.

אני מבין שאתה חושב שיש לך נסיון יותר מכולם. גם אני וגם @עוקר הרים כבר הסברנו לך שאתה טועה. אתה חי בסרט אם אתה חושב ש3 חברות זה הרבה. כנראה שיש לך ממש מעט נסיון בתחום, אז ההיכרות שלך לא ממש רלוונטית לדיון.

 

ותפסיק כבר לדלג בין חוקר למתכנת. יש מלא חוקרים לא אקדמאיים בלי תארים. ואחוז המתכנתים בלי תואר הוא אולי חצי מהשוק.

ואז פתאום אתה קופץ לי ל"מזכירות ועובדי QA"? אתה אמיתי? עם לוגיקה כזאת פלא שאתה בתחום המחקר

 

אתה מגרה לי את הרצון לקרוא לנ"ל שיענה לך בדרכו הלא מנומסת

 

נ.ב, אתה מגיב מחוץ לשרשור. כתבת לי דברים שרצית להגיד ל@עוקר הרים. איך אתה חוקר תגיד לי?!?!

יש לי כמה שנות ניסיון.ספק

אני לא טועה - אתה טועה. 

 

אין בשום חברה חוקר - אדם שעובד במשרת מחקר - שאין לו תואר שני. 

 

תן לי שם של אדם אחד כזה. תן לי שם של חברה אחת שמוכנה לגייס אדם למשרת מחקר בלי תואר שני. 

אחד. 

 

רוצה רשימה של חברות שדרישת הסף שלהם הם תואר שני עבור משרת מחקר? 

 

קרא לו - וקרא גם לפיית השיניים על הדרך... 

 

מחקר מחקר מחקר מחקרהדוכס מירוסלב

כתבת למטה שיש מעט משרות מחקר, ואז אתה טוען ששום עבודה בתחום לא באה בלי תואר, וזה לא רק מחקר (בניגוד למציאות הידועה).

אתה בחור לא רציני

נכון. יש מעט משרות מחקרספק

הן שמורות לאנשים עם תארים מתקדמים. 

 

אם היית יודע לקרוא, היית מבין שבלי תואר ראשון, אי אפשר להיכנס בכלל לתחום של פיתוח או בכלל של הייטק (למעט יוצאי יחידות מיוחדות, בסדר?)

 

בלי תואר שני, אי אפשר להתקבל למשרות מחקר. 

 

לא מסובך. 

 

הדוכס מירוסלב

אתה חמוד! אמרתי לך מה המצב בשטח. אתה לא מקבל? בעיה שלך.

אתה במחקר, זה לא רלוונטי לגביך. רק את ההמלצות המונפצות שלך שמור לעצמך, אל תבזבז לאנשים את הזמן... עדיף!

 

אף אחד פה לא דיבר על משרות מחקר, אתה קופץ למשרות מחקר כי אתה לא מצליח להחזיק את הטיעון שלך שיש מלא אנשים שעובדים בתחום בלי תואר (וגם לא יוצאי 8200). מלא. וברוב המקרים האוטודידקטים האלה מרוויחים יותר מכולם, כולל חוקרים (גם חוקרי אבטחה).

 

ערב טוב

אתה חי בסרטספק

אמרתי לך מה המצב בשטח. אתה לא מקבל את המציאות? חבל. 

תמשיך לבלבל את המח. 

בטח אתה עוד אחד שלמד קשקשולוגיה... 

 

יש מעט מאוד עובדי פיתוח ללא תואר. יש אולי עובדים בתפקידים הפחות טובים בלי תואר וגם זה בקושי. 

 

בא נגיד את זה ככה: 

יש יותר משרות מחקר וחוקרים בתעשיה מאשר "כוכבים" שמרוויחים יותר מהם בלי תואר או אפילו עוסקים במשרות פיתוח. 

 

קדימה, למה אתה לא עונה על מה ששאלתי? 

תן שם של חברה אחת. אחת!

 

בא נראה אותך. 

אני מתנצל ברוח חודש אלול מראש על מה שאני הולך לכתוב לךהדוכס מירוסלב

אבל חבר, אתה אידיוט גמור. חפש בגוגל את הכתבה שהעתקתי ממנה, יש שם טבלה מסודרת של אחוזי החברות בשנה שעברה שדורשות תואר כחובה וכמה ללא תואר קיבלו זימון לראיון.

בין הBig Four אין אף חברה שמחייבת תואר בכל המשרות שנוגעות לפיתוח.

 

שוב, מתנצל שאני צריך להגיב ככה, אבל אתה מתיש.

שה' יעזור לי לא להגיב פה עוד, אתה מוציא ממני דברים לא נעימים עם הגסות רוח שלך...

אתה חתיכת מטומטם ושקרןספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך י' באלול תשע"ח 20:07
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך י' באלול תשע"ח 20:07

חיפשתי את הכתבה. 

כתוב שם על IT, BI, QA וגם "תכנה" ו"חומרה". 

 

מה זה אומר "תכנה" ו"חומרה"? רוב המשרות הן לא משרות פיתוח בשני התחומים. 

בתחום התכנה, 43% מהמשרות דורשות תואר - שזה בערך כל משרות הפיתוח. (לא כל מי שכותב 2 שורות קוד או מחפש באגים הוא מפתח - וגם מרוויחים בהתאם).
אולי אתה מחשיב "פיתוח אפליקציות" כמשרת פיתוח תכנה? כי זה לא באמת, אתה יודע... (בעצם, למה שתדע? אתה בכלל לא מהתחום).  

בתחום החומרה כבר מדובר על 83% מהמשרות. 

 

אז תפסיק לבלבל את המח ובפעם הבאה שאתה מפנה לכתבה כלשהי, תטרח לקרוא אותה קודם. 

 

בקיצור, אתה מעוות את מה שבא לך ומחרטט את נשמתך. אני תוהה אם אתה מחרטט ביודעין או שאתה סתם מעמיד פנים שאתה לא מבין את מה שכתוב. 

 

אגב, גם המושג "big four" הוא מושג מחורטט שאף אחד בתעשיה לא משתמש בו. 

אתה סתם מנסה להעמיד פנים כאילו שיש לך מושג ושאתה חלק מהעולם הזה. 

 

לא מצטער שאני מגיב ככה - כי כבר איבדתי את הסבלנות. 

חחחחח לא כל משרת תכנה היא פיתוחהדוכס מירוסלב

אבל QA וBI וIT זה בנפרד. אתה ליצן מהאגדות.

עם האופי שלך אני מתפלא איך בכלל מעסיקים אותך, כנראה בגלל זה אתה מדלג בין חברות

רפואת הנפש בקרוב!

שוב אתה מקשקש ומפגין את בורותךספק

ואת הקשיים שלך בהבנת הנקרא. 

 

מופיע שם בנפרד QA, IT ו-BI, אבל הכלילו את כל תחום התכנה והחומרה כ-2 ענפים בלבד וכמובן שזה אבסורד. 

 

רוב המשרות בתכנה וחלק ניכר מהמשרות בחומרה הן לא משרות פיתוח - בדיוק כפי שכתבתי. 

הכתבה לא עשתה את ההפרדה כי כנראה שמי שהכין את הכתבה, בדומה אליך, לא ממש מכיר את התחום. 


במשרות שהן לא מאוד חמות, כלומר, לא בפיתוח - יקבלו את מי שאפשר. 

 

למשרות איכותיות, כלומר, פיתוח, ירצו תואר. 

 

למשרות מחקר, ירצו תואר שני. 

 

מן הסתם אתה עובד בשירות לקוחות, נכון?...

לא חייבים תואר, אתה מדבר על מקום ספציפי מאודהדוכס מירוסלב

מכר שלי בלי בגרות בכלל והציעו לו עבודה באיזור ה40 אלף בחודש עם מניות באחת מהbig four.

אשרי המאמיןספק

או שהוא עם 20 שנות ניסיון ולפני 20 שנה, היה הרבה יותר קל להיכנס לתחום. 
ואפילו אז, כנראה שהוא מתכנת ולא חוקר. 

 

 

רוב משרות ההייטק הן בפיתוחעוקר הרים

וכל אדם עם נסיון של שנתיים ומעלה, לא מעניין בכלל מה התואר שהוא עשה ברוב המקצועות.

אני בוגר 8200. אחרי 3.5 שנים של פיתוח קיבלתי הצעות בין 25 ל-30 (יש מצב שיכולתי לקבל גם יותר, אני עובד מהבית כך שזה לא רלוונטי לי). אין לי שום תואר.

יש לי חברים שעבדו בסייבר ב-8200 וקיבלו הצעות בין 40 ל-50 בלי שום תואר.

בדיוק...הדוכס מירוסלב

@ספק מז"א אשרי המאמין? אני עוסק בתחום...

מכל מה שכתבת אני מניח שאתה עובד בחברה כמו אינטל.

אם תרצה את תגובת הנ"ל, אולי אפשר... אבל היא לא תהיה עדינה לפי איך שאני מכיר אותו

 

אגב, החוקרים בתחום הם אחוז מאוד קטן. ואם הם אקדמאיים, אז השכר לא כזה גבוה, ואם הם לא, הם נדירים עוד יותר.

לא מבין גם את הרעיון שאתה מנסה להעביר? עדיף לעשות תואר שעולה X כסף ולהרוויח פחות כסף העיקר להקרא חוקר ולא מתכנת?

 

@עוקר הרים מעניין מה שאתה אומר לגבי היתרון בשכר של תחום הסייבר. איפה החברים האלה שלך עובדים? יש לי חברים שיש להם חברות אבטחה, לא מכיר את הסכומים האלה בתחום הזה פרט לחוקרי אבטחה (הם יחסית נדירים, ואלה כישורים נדירים גם ).

אתה לא עוסק בתחום.ספק

אני לא מאמין לך. 

 

מכל מה שכתבת, הרושם שקיבלתי הוא שאתה צריך כתבות בעיתונים כדי "לבסס" את הטענות שלך. 

 

מעולם לא עבדתי בחברה גדולה. ויתרתי על הצעות מחברות גדולות במהלך הדרך (כולל מאינטל בתקופה מסוימת) - אבל מעולם לא עבדתי באחת. 

 

תביא את "תגובת הנ"ל הלא עדין". 

 

השכר של חוקרים הוא הגבוה ביותר בתחום. 

אם כתבת אחרת, אז אין מצב שאתה מהתחום. 

יש לך שתי בעיות, אתה לא מנומסהדוכס מירוסלב

וגם חי בסרט שכולם צריכים להצדיק את עצמם בפניך.

אם אתה רוצה לטעות - טעה. דרך צלחה!

 

נ.ב, אתה מרוויח פחות מרוב מי שהגיב פה ואתה טוען שהשכר של החוקרים יותר גבוה? פעם שניה שאני מתקשה להאמין לך שאתה חוקר...

יש לך שתי בעיות:ספק

1. אתה מחרטט ואין לך מושג על מה אתה מדבר.

2. אתה לא מהתחום ואתה חי בסרט ובו אתה מנסה לשכנע את עצמך שהחיים מלאים בסוכריות גומי מקפצות. 

 

נ.ב.

אתה לא יודע כמה אני מרוויח. 

פתח כל סקר שכר שנעשה באיזשהו אתר, קבוצה של הייטקיסטים, חברת השמה או glassdoor ואתרים דומים. 

חוקרים מרוויחים הכי הרבה. 

אתה תקוע באשליה מוזרה, שכל תחום ההייטק הוא מחקרהדוכס מירוסלב

רוב המשרות בהייטק הן סביב פיתוח, לא מחקר.

המשכורות שם, בגלל המציאות בשוק, מגיעות להרבה יותר. זאת מתמטיקה פשוטה של היצע וביקוש.

 

חוקרים מרוויחים הכי הרבה כשהם ברמה, וזה כנראה לא המצב כאן. והם אולי 10%, בהפרזה גסה, מהתחום. אז ההמלצות שלך לא שוות הרבה.

 

אני פורש מהדיון, אתה מתבטא כמו בן אדם חסר דרך ארץ. פלא איך מישהו מעסיק אדם כזה בכלל. כנראה לא סתם עברת חברות

אני גם פורש מהדיון כי אין עם מי לדבר, אתה לא מבין לוגיקה בסיסית.

אתה יודע לקרוא?ספק

רוב משרות ההיטק הן לא פיתוח ולא מחקר. 

הן ולידציה, וריפיקציה, QA או סתם כתיבת קוד ושאר עבודות סיזיפיות ומשעממות שבפועל לא מצריכות כישורים יוצאי דופן - אבל אם המעסיק יכול לגייס מהנדס לתפקיד, אז למה לא? 

 

המשכורות בתפקידים שהם לא פיתוח הן נמוכות. בפיתוח הן יותר גבוהות. במחקר, הן הכי גבוהות. 

 

כנס לסקרי שכר ותראה. 

🤦‍♂ אתה לא קורא ואומר לי שאני לא קורא?הדוכס מירוסלב

רוב תחום ההייטק הוא משרות פיתוח. רוב מוחלט.

כל השאר סובב סביב. כולל מחקר.

לפיתוח לא צריך תואר. היו לך נתונים שחור על גבי לבן של אחוזים כולל אחוזי הזימון לראיון. זה כמעט חצי על חצי.

אני מבין שאתה מגיב רגשית כי קשה לך להודות שבזבזת הרבה מהזמן שלך סתם, אבל מספיק.

 

פעם אחרונה שאני מגיב כאן, בלי נדר. זה סיזיפי לחזור על עצמי לחינם כשמישהו צועק "מחקר! לא, פיתוח! לא, תארים!!!!! לא כולם טועים(@עוקר הרים@סתם 1... בין השאר) ורק אני צודק".

ע-ר-ב טוב ידידי

לא נכון. רוב תחום ההיטק הוא לא פיתוחספק

לא כל מתקן באגים בג'אווה עובד בפיתוח. 

 

לפיתוח צריך תואר. לפיתוח צריך ידע במתמטיקה. 

 

לא ראיתי שום נתונים שאומרים את מה שאתה מחרטט. 

 

אבל כן, אתה טועה ומבלבל את המח. 

אתה מסתמך על כתבות בעיתונים. 

 

יודע מה? בא נעשה ניסוי... כתוב את הקשקושים שכתבת כאן בפורום "עבודה בהייטק" של תפוז ונראה מה יכתבו לך. 

 

אתה תהפוך לבדיחה של הפורום. 

הדוכס מירוסלב

פורום תפוז הוא קובע המדיניות בתחום הייטק בעינייך??!!?!

ואני לתומי חשבתי שהמנכ"לים, היזמים והעובדים בפועל קובעים את המדיניות... אויש, באסה שאני רק מכיר כאלה ולא את פורום תפוז

 

ערב טוב

כן. הרבה יותר ממך.ספק

ייש שם אנשים שאני מכיר שהם ראשי צוותים שמגייסים אנשים. 

 

אני בטוח שאתה מכיר הרבה מנכ"לים. אין לי ספק. 

של חברות כ"א, אולי... 

ממש לא. רוב משרות ההייטק הן לא פיתוחספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך י' באלול תשע"ח 20:09

ובטח שלא במחקר. (משרות מחקר יש מעטות ביותר). 

 

כל אדם עם ניסיון של שנתיים ומעלה - השאלה היא, איך משיגים את אותן שנתיים ניסיון? 

אתה בוגר 8200 - כמה כמוך יש? 

וגם, זה מוגבל למשרות פיתוח קוד - מחקר הוא מחוץ לתחום. 

 

(אגב, אני קיבלתי הצעות של 30 עם שנתיים וחצי ניסיון). 

כן, אבל לא חייבים תואר בשביל זה...סתם 1...
אלא אם אתה ממש מחפש משרה ספציפית ביותר ואני לא יודע למה שתחפש...
(עם תואר ראשוןריבוזום
במדעי המחשב אפשר לקבל גם משרה התחלתית של יותר מ20k)
נכון, אבל הלכתי על הגבול התחתון.ספק

כתבתי שזה 15 במקרה הגרוע. 

 

עם תואר שני, אפשר גם להתחיל עם 25 וצפונה. 

אפשר בעיקר בסטארטאפים, שכנראה יסגרוהדוכס מירוסלב

אין משמעות לתואר כמו לנסיון. זה הייטק, לא משרה במשרד ממשלי.

טבלאות שכר בתחום מראות אך ורק נסיון, לא שום דבר אחר.

ועדיין... עוד לא ענית לכלום אבל הצלחת להטות את הדיון למקשה עסתם 1...
עליך. פילוסופיה קוראים לאנשים כמוך רטוריקנים- תודה על הדוגמה שמראה שזה רלוונטי מתמיד.
שאלת אם אני מכיר דו-חוגי ועניתי לך שכן. מאוד מקרוב.ספק

אז על מה לא עניתי לך? 

פרט, נמק והבא דוגמאות. 

 

בינתיים, כל מה שאני שומע ממך זה בכיינות. 

בשאר הארץ המחירים גבוהים מאוד...סתם 1...
אז זו השיטה?
לזרוק שטויות בלשון החלטית?
הם לא. תעבור לקדם. 700,000 שקלים לדירה חדשה...ספק


לא ציפיתי לתשובה אחרת... אבל תמשיךסתם 1...
הו לא, עובדות...ספק

מזל ש"למדת" "מדעי" הרוח ואתה יכול לטעון שהאמת היא סובייקטיבית... צוחק

שוב מניפולציות ללא תשובה...סתם 1...
אבל הזמן הוא יחסי לא? אתה בעצם לא מבזבז אותו...
ובכן אתה תמשיך לנקות את מצפונך בדרך העתיקה והאכזרית ואני אמשיך בשלי...

עובדות, אגב, זה הדבר היחיד שלא הבאת כאן לכל אורך הדרך.
700,000 שקלים לדירה חדשה. מה אתה רוצה?ספק

ליד עלי זהב, יישוב חדש וקהילתי. 

 

אתה זה שמתחמק. 

 

זה פורסם השבוע בעיתון של האתר הזה. 

(האמת שזה 690,000, אבל מה זה 10,000 שקלים?...). 

אגב, גם בחיפה, אתה יכול למצוא דירות ב-700,000ספק

בלוד ורמלה, יש דירות לא רעות בפחות ממליון. 

 

אלה העובדות. 

תתמודד. 

אני "יכול למצוא" הכל בכל מקום...סתם 1...
באמת נח
נכון. פתח יד 2, פתח אתרים של פרוייקטים ותמצאספק

פתח את עיתון בשבע של השבת האחרונה ותמצא. 

 

לא קשה. 

 

אתה הרי למדת לנתח טקסטים, לא? 

לא מסכים. הכניסה לבור הייתה מחוסר אחריותסתם 1...
ורשלנות.
לא באים לאדם שהורעל כשהוא מבקש עזרה, ולא משנה מה היא, ואומרים לו מעתה שמור על בריאותך.
אגב לא ראיתי פתרונות בהפגנות ראיתי הפגנות על מצב לא טוב.
פתרונות לבעלי המקצוע שהתרשלו בתפקידם אך בהחלט ישנים טוב בלילה.

כאמור, מוסר לא לומדים בחוג למדעי המחשב.
להתבכיין כל היום לא מעיד על שום דבר מלבד ocd לא מטופל.ספק


מדהים ההבדל בין גבר לאישה בשרשור הזהmm12

רואים שגבר שם את השיקול הכלכלי כעיקרי, ואישה מסתכלת על איכות חייה כעיקרי

זה מדגם מאוד לא מייצגעוקר הרים

במיוחד שהרבה מהאנשים פה הם אנשים שעוד לא ניהלו משק בית.

או, שגבר מבין שחלק גדול מאיכות החיים תלויה בפרנסה.ספק


^^סתם 1...
יש מספיק אנשים שהולכים אחרי החלומות ולאחר מכן חיים חיים "לא איכותיים" בעליל בגלל זה. קירחים מכאן ומכאן
ומכאן הנגזרת שהגבר מפרנס וחייו לא איכותייםסתם 1...
והאשה דואגת לאיכות חייה, חיה חיים טובים ולא מפרנסת.
לפי מה שכתבת מפרנס, לא שווה, עם איכות חיים...די עצוב ומקומם...
אלו שני תחומים שונים שקשה להשוות בניהםהשיגוי והשגב
התשובה צריכה להיות מורכבת מכמה נקודות :
1. ללמוד את התחום שמעניין אותך ושיהיה לך בו סיפוק. גם מהלימודים ואחרי זה מהעבודה. זה כולל גם את זה שיהיה לך גם קצת מאתגר ולא יבש או משעמם מדי.
2. לחשוב על אופי העבודה שתחכה לך אחרי זה והאם זה יתאים לך. החסרונות אל מול היתרונות ידועים - צריך רק להשוות.

אני אתן נקודה למחשבה. אני מהנדס תוכנה בחברה מוכרת. רוב הנשים שעובדות במחלקה שלנו הן אמהות לילדים. התנאים שלהן ממש נוחים - הן יוצאות באיזור 2 בשביל להיות עם הילדים בבית ואחרי זה הן ממשיכות לעבוד בערב יותר מאוחר מהבית דרך המחשב.
ככה שזה לא תנאים קשים כמו שמספרים . אולי בחברות אחרות ...
זה נשמע נחמדריבוזום
לצאת בשתיים כדי להיות עם הילדים ואחר כך להשלים בערב. בפועל זה קשה מאוד. להיות עם הילדים זה לפעמים אף יותר מעייף ומאמץ מיום העבודה שלפני, כך שאחרי יום עבודה ארוך, במקום לנוח קצת צריך שוב לעבוד כדי להשלים שעות.
אני לא אומרת שמשרות מלאות אחרות טובות יותר מהבחינה הזו - להיפך. לגמישות יש יתרון, והשכר כמובן מצוין. אני פשוט חושבת שלאמא זה לא אידיאלי לעבוד במשרה מלאה.
אם ממש נהנים מהעבודה זה עניין אחר, כי אז לצאת מהעבודה בצהריים ולעבוד שוב בלילה כנראה לא עד כדי כך קשה.
יכול להיותהשיגוי והשגב
זה עניין אישי שתלוי בכוחות של כל אחת ואחד מן הסתם
אלה שני תחומים כל-כך לא קשורים אחד לשני. איך הגעת לשניהם?הדוכס מירוסלב

לא לומדים מקצוע כי זה פופולרי... במיוחד לא תוכנה שזה שוחק ומתיש ולא נותן לנשום

מה השיקולים שבאים ממך? במה הנפש שלך חושקת?

יש בדיחה בתחום התוכנה שoverburn זה רק עניין של זמן. sad, but true

תלמדי הנדסת תוכנה ואז תעשי תואר שני עם תעודת הוראה באנגליתבלדרית
כך תקבלי שכר של תואר שני כמורה, תמצאי משרה טובה יותר. וכל האפשרויות יהיו פתוחות בפנייך.
שימי לב שאולי תרצי לעצור באמצע הדרך, זה גם בסדר. ויהיה לך יותר קל לעשות הסבה להוראת מתמטיקה כי התחום קרוב יותר. פחות השלמות.
ובכל אופן, כל עבודה יש לה חוזקות וחולשות, ואת לא יודעת עדיין במה יעסוק בעלך, תלכי לאן שאת אוהבת.
לימודיםיהושבעט5
אני רוצה להעלות לך נקודה למחשבה,בהוראה יש המון עבודה בבית.מבחנים/הכנת שיעורים/משחקים וכו'.בתיכון זה השקעה מאוד רבה של מבחנים וכל מה שקשור,זה המון שעות עבודה בבית,מעבר למשרה הבסיסית.צריך לקחת בחשבון טלפונים מהורים.
התמודדות עם מנהל/קולגות / הורים.
טיפול בבעיות משמעת.יש נתון שלא מדברים עליו,אבל אחוז גבוהה מפרחי ההוראה עוזבים ב5 שנים הראשונות.בשבוע שעבר התפרסמה על זה כתבה בבשבע.(הסבה להוראה).
זה בכלל לא אמור להיות שיקול כלכליאנונימי107
כשבןחרים עבודה הדבר הכי חשוב זה לבחור עבודה שתתאים לנו ושנהנה לקום כל בוקר לעבודה גם בעוד ארבעים שנה.
הוראה והנדסת תוכנה זה שני מקצועות הפוכים לחלוטין, וצריך לראות מה יותר מתאים לך ולמה יותר מתחברים.
הוראה זה מקצוע שעובדים עם אנשים (אני מורה לאנגלית) וזה כמו חינוך בכל מה שקשור ללעבוד עם ילדים (משמעת, ערכים, דוגמה אישית ועוד). לעומת זאת הנדסה תוכנה (יש לי כמה אחים מהנדסים) זה עבודה במשרד מול מחשב, זה עבודה שונה ב180 מעלות מהוראה וצריך לחשוב מה יותר מתאים בלי שיקול כלכלי בכלל.
טז נכון שכל האחים שלי מרוויחים פי 2 ממני במשכורת אבל אין שום סיכוי שהייתי רוצה לשבת כל היום במשרד מול מחשב.
גם הכסף חשוב.בלדרית
אין מה לעשות, אידיאלים וכיף זה נחמד אבל בסופו של דבר כשסוגרים טוב את החודש ומצליחים לחסוך ולא חיים על השקל, גם רגועים ושמחים יותר.
מצד שני, היא האישה, ואולי היא תרצה להיות הרבה עם הילדים, אולי בעלה יעבוד בהייטק ולא יתאים ששני בני הזוג יחזרו מאוחר. אבל להגיד לא לבחור מקצוע בגלל הכסף זו תמימות ואופטימיות שלא בהכרח תעשה עם מקבל העצה צדק. הרבה מורים מרגישים בושה ומרמור על המשכורת שהם מביאים הביתה, בעיקר בהתחלת עבודתם בהוראה, כשאין קשר בין מידת ההשקעה לתגמול. נכון, אהבה למקצוע זה חשוב אבל אם היא מוצאת את עצמה מתחברת גם לתוכנה אז אולי כדאי לה לפנות לשם ואת האהבה לתת לילדים שלה. גם הייטק זה מקצוע מאתגר ויכול להיות כיף מאוד. ויש שם הרבה צ'ופרים נחמדים.
למה חשבת על שני מקצועות אלה? יש עוד אפשרויותdvirr
להתקדם באקדמיה למשל
בלת"ק, כמה הערות:ארץ השוקולדאחרונה
1. שימי לב שלמורים יש ביטחון תעסוקתי עם קביעות ודומיו, דבר שממש אין בהיי טק כגון הנדסת תוכנה.
2. אני בעד שתחשבי לכיוון של מה יעניין אותך ותרצי לקום בבוקר בשבילו.
3. אולי כדאי לעשות לעצמך רשימה של הדברים שחשובים לך בעבודה, ולפי זה תנסי לדרג כל אחד מהם וכך יקל עלייך לבחור?
כגון:
א. כמה חשוב לי שכר גבוה יותר?
ב. כמה חשוב לי זמן עם הילדים?
ג. כמה חשוב לי ביטחון תעסוקתי?
ד. מה מעניין אותי יותר?
ה. האם אכפת לי שהלימודים ידרשו ממני המון?
וכו'

בהצלחה רבה💪
זכרי שמותר להתחיל ללמוד מקצוע ואז להחליף בתום שנה את המקצוע הנלמד
אוניברסיטת בצאללאנונימי (פותח)
יש מישהו/ י שלמדו שם ויכולים לתת לי חוות דעת אשמח אם יש אז מ2 השלוחות גם החרדית וגם הרגילה...
בהצלחהארץ השוקולד

אפשר לפרסם את השרשור כדי להגדיל סיכוי לתשובה?

כןאנונימי (פותח)
צניעות במגמת אומנותבננה צהובה

הי,
יודעת על מישהי שלמדה אומנות בשלוחה החרדית - היה אפס צינזור, גם בספריה היה ספרים ותמונות בלשון המעטה, לא ברמת צניעות מינימלית. גם המרצים מדברים על הכל בלי סינון.
בשלוחה הרגילה, זה עוד יותר, מן הסתם.
אולי זה שיקול - למי שפנתה

תודה. זה עזר ממש. לא שווה ללמוד אם אין צניעותאנונימי (פותח)
וממליצה לך ללכת למקום ולשאול שם אנשים אקראים.בננה צהובה

לפעמים זה נותן כיוון

לא למדתי שם אבל שמעתי דברים נוראייםחושבת בקופסא

ממרצים שלמדו או מלמדים שם.

יכול להיות שחלק כן השתפר עם השנים, אני לא יודעת מניסיון.

אווירה תחרותית נוראה בין הסטודנטים, סיפורים על אנשים שמחבלים אחד לשני ביצירות. 

ביקורתיות מאוד קשה מצד המרצים, מילים מאוד קשות, מסמנים לסטודנטים איקס גדול ישר על העבודה.

הכי קיצוני: בגלל כל זה, היו סטודנטים שהיו מגישים את העבודות ואז עולים לגג להתאבד.

 

וגם זה מקום מאוד חילוני ומאוד שמאלני. 

מבחינת צניעות זוועת עולם. מבחינת פוליטיקה, הם הוציאו בתור פרוייקט אומנותי תמונה של ביבי עם חבל תלייה לפני כמה שנים.

 

יש המון פרוייקטים ללימוד אומנות ועיצוב לדתיים שקמו בשנים האחרונות, הם סובלים מחסרונות משמעותיים משלהם (בעיקר חוסר מקצועיות משווע) 

אבל כל הנ"ל אלו דברים שנשמעים לי מאוד מרתיעים. שוב, לא באמת מניסיון.

אמאלה חרדותתת תודה על התגובהאנונימי (פותח)
לא כתבת איזו מגמהאנונימי (3)אחרונה

בגדול זה לא המקום להתייעצות זו נישה מאוד מצומצמת ואם את בכיוון של בצלאל את כנראה מגיעה מכיוון טיפה שונה.

לא עונה כי עברו שנים מאז שהייתי בנישה הזו של האמנות למדתי אבל לא שם ומכיר כאלה שכן.

חלק ימליצו חלק פחות אבל ההפחדות כאן בלי פרופורציות. כמו בכל מקום זה תלוי בך בכוח הפנימי שלך ובשמירה שלך על עצמך ועל מה שחשוב לך. תנסחי את זה לעצמך מראש.

מי שלא למדה שם ומגיבה... זה מדבר בעד עצמו אין סיבה לחרדות בהצלחה

סוף דוקטורט שלא נגמרhodayab

מקווה שאמצא פה עם מי להתייעץ, עושה רושם שהרוב פה זה תואר ראשון, שני מקסימום...

מסיימת באוגוסט 5 שנים של מחקר אינטנסיבי בתחום ריאלי במסגרת דוקטורט. יש מאמר אחד רציני ואחד כנס. 

במהלך השנים הללו היו המון כיוונים לפתרון בעיה מסויימת, כולם נפסלו. באוגוסט נגמרת לי המלגה ואני די מיואשת.

המנחה אומר שהתרומה המדעית מהמחקר שלי לא מספיקה כדי לקבל דוקטורט, אני מסמורטטת מהמחשבה של להמשיך.

אני לא מתכוונת להמשיך כחוקרת בחיים שאחרי התואר, יותר הוראה אקדמית, שם אני פורחת. 

מתלבטת מה אפשר בכלל לעשות. למי לפנות, האם להפסיק את התואר ולזרוק לפח את כל השנים הללו. מה גם שסה"כ יעזור לי התואר דוקטור בתור מרצה ויכול להיות שאצטרך להחזיר את המלגה. אבל מכבה אותי רק המחשבה של להמשיך את התואר עד (לא יודעת מתי) ועוד לעבוד תוך כדי כי המנחה כבר הודיע לי שאין לו עוד כסף בשבילי.

מישהו?

 

מנסה לענותעדיין טרייה
התגובה של המנחה די מקוממת, אין לו מינימום אחריות לכך שהדוקטורט שלך לא מתכנס? אני כן מכירה כאלו שהמשיכו לשנה שישית אז מבחינת האוניברסיטה אני מניחה שיאשרו. הייתי מתחילה מלהתייעץ עם ראש החוג לנסות להבין מה אפשר לעשות. התואר שלך ניסיוני או עיוני? האם יש אפשרות לעבור מנחה ולהישאר בתחום מחקר מספיק דומה (מכירה משהו שעבר אבל בשלב מוקדם יותר)? אולי להתייעץ עם הוועדה המלווה? (מכירה מצב שהסטודנט כינס על דעת עצמו את הוועדה המלווה כי הדוקטורט לא התכנס כדי להבין איך כן לסיים). אגב מאמר אחד אחרי 5 שנים זה לא מצב כזה נורא רוב מי שאני מכירה פרסמו את 2 המאמרים הנוספים ממש בשנה האחרונה. אגב גם לא חייב דוקטורט מאמרים פשוט צריך להבין מהמנחה מה כן יביא את העבודה לרמה מתאימה. אם יש מאמר של כנס בנושא אחר מהמאמר שפורסם אולי אפשר להתבסס על זה למאמר נוסף? השלב האחרון בדוקטורט זאת באמת תקופה קשה מאוד ובלי תמיכה של המנחה זה ממש קשוח לעבור את זה. 
תודה על התגובהhodayab

לעבור מנחה 3 חודשים לפני הסוף- אני לא יודעת כמה זה ריאלי.

תואר עיוני, ולצערי באמת אין המון חומר ל-2 מאמרים נוספים. אפשר ל-1. המון זמן התבזבז על כיוונים שלא צלחו.

 

אני מרגישה שהמנחה חושב שהתחתנתי קטולית עם הבעיה שאני מנסה לפתור. אני כולו באתי ל-4-5 שנות מחקר, לא מעבר. 

גם באמת שהמחקר מייאש אותי לגמרי. אני אמורה ללדת בתחילת שנה ואין כיוון מבטיח באופק. אם אצטרך לעבוד על זה עד לפתרון הבעיה אני עלולה להשתגע באמצע.

 

זה השאלה אם באמת מדובר ב3 חודשים לסוף.עדיין טרייה

הגיוני שיש הרבה כיוונים שלא צולחים אבל בדרך כלל יש כיווני מחקר עם סיכון יותר גבוה ויותר חדשניים וכיווני מחקר נוספים פחות חדשניים אבל עם סיכוי טוב יותר להצלחה.

לגבי הוועדה המלווה זה החוקרים שהיו במעבר שלב.

הייתי קובעת פגישה עם המנחה ומנסה להבין איך כן אפשר לכנס את החומר שיש למאמר אחד נוסף. איזה סימולציות חסרות וכו ושמה על זה פוקוס מרכזי. יכול להיות גם שהמנחה שלך אובר ביקורתי ואם תדברי עם הוועדה המלווה הם דווקא כן יחשבו שיש מספיק חומר או קרוב לזה (מכירה מנחים משוגעים שלא רצו לשחרר אנשים בתואר שני גם אחרי כמה פרסומים וטענו שזה לא מספיק).

מקווה ממש לצאת מזה... וכן, זה הסוף.hodayab

פשוט אני כבר כל כך מותשת מזה שכבר פחות חשוב לי התוספת ד"ר לשם שלי, העיקר לסיים.

כרגע הכיוון של הפסקת לימודים הכי ריאלי, מקווים לנס עם הרבה עבודה קשה.

מסכימה עם רוב מה שעדיין טריה כתבהבוקר אור

ומוסיפה שאפשר לקבל הארכות אוטומטית עכשיו בגלל המלחמה..

בכל מקרה לא הייתי מוותרת, הייתי מנסה לראות איל אפשר כן להוציא מזה בחודשים הקרובים דוקטורט, את לא צריכה שלושה מאמרים אלא עבודה בהיקף של שלושה מאמרים

מניחה שיש לך וועדה מלווה, אולי להתייעץ איתם? זה אמור להיות חלר מהאחריות שלהם

מישהו יודע איך אני יודעת מי הוועדה המלווה שלי?hodayab
לא היה לך מעבר שלב?בוקר אור

בדכ עושים באמצע הדוקטורט ומגישים להם מסמך. רוצה לכתוב לי בפרטי מאיזה אוניברסיטה את?

אם את לא זוכרת, יכולה לשלוח מייל לרשות לתלמידי מחקר אצלכם

ביררתי, אצלנו זה לא חובהhodayab
וואו, מעריך את כל ההשקעהארץ השוקולד
איזה אמירה כואבת.

לי התואר השני לקח זמן רב, כך שבאמת לפעמים דברים מאתגרים ממש ולא הייתי מציע להתייאש אם כי הרמה של שני ודוקטורט לא קרובים.


שולח כוחות מכאן.


תרצי שאפרסם את זה בראשי כדי להשיג עוד תשובות?

תודה, לך ולכולם. מעדיפה לא לפרסם בראשי כרגע.hodayab
ככל הידוע לי,אנונימי (2)אחרונה

אין חובה לסיים דוקטורט בצורה של מאמרים. זה אופציה, אבל לא חובה.

אמור להיות בתדירות של פעם בשנה פגישה עם ועדה מלווה (מהמוסד שלך או חיצוני), והם אמורים לתת חוות דעת נוספת למנחה לגבי התרומה, התקדמות וכו'.

נראה שלא היה לך דבר כזה.

בטח יש אצלכם דיקן\אחראי תארים מתקדמים שאפשר לדבר איתו על העניין.

 

בסופו של יום, דוקטורט זה עובר\נכשל. זה לא משנה אם עוברים ב-61 או במאה.

אז בסדר, לא יצא מאמר יוקרתי. אבל השאלה היא אם מה שכן נעשה מספיק למשהו, ובשביל זה שווה לפנות למישהו בעל תפקיד באוניברסיטה (הכוונה היא לפרופ' בכיר מהתחום, שכבר הגיש סטודנטים משלו ובחן אחרים, ויש לו למה להשוות) ולשמוע מה אפשר לעשות.

מלגה לקורס תעודה יקר- איך משיגים?אנונימי (פותח)

ותגידו, יש איש מקצוע שנותן שירות בצד הטכני הזה של הלימודים?

לגבי מלגות טובות, לגבי שילוב תארים, לגבי מסלולים שונים בכל מיני מקומות וכו'..

אם מצאת משהו, תעדכן!אשר בראאחרונה
מקום לגורראובן255

היי בן 27 מתחיל ללמוד תואר שני שנה הבאה בבר אילן מחפש מקום לגור בו באזור בר אילן מישהו מכיר דירות שותפים לדתיים או אולי כפרי סטודנטים באזור או סתם משהו בסגנון כפר סטודנטים?

בגבעת שמואל יש מלא חבר'ה בגילךארץ השוקולד

והרבה דירות שותפים.
 

בלוד יש כפר סטודנטים.


 

ברחובות יש כפר סטודנטים.


 

מניח שיש גם מעונות בבר אילן, לא יודע איך הם.

 

אוכל לחפש פרטי קשר לכל השלושה למי שרוצה, מוזמן לפנות בפרטי.

אתה עם רכב? באריאל יש ממש אווירה של סטודנטיםאנונימי (2)

ממה שהבנתי

הרבה דתיים גם

ייתכן מאוד שאפשר לגור שם גם בלי ללמוד באריאל

שווה לבדוק

תודה אבל אני פחו נייד עם רכבראובן255אחרונה
מישהו יכול לעשות לי סדר עם המלגות?פתית שלג

איפה נוח לחפש מלגות, איפה אפשר למצוא מלגות שמנות יותר וכו'..

עזר לי הרבה עם לימודיםאשר ברא
בכיף! תשלחו לי הודעה בפרטיאנונימי (2)
עוד כמה ימים אני אמור לקבל הרבה מידע בנושא הזה. מקווה שאכן הכל יגיע ויסתדר, ואוכל לסייע
זה אני 👆שלג דאשתקד
לא יודע למה יצא לי אנונימי...
תודה על התיוגפתית שלגאחרונה
עבודה סמינריונית בנושא ליקויי למידהEva

שלום לכולם!

לי קוראים חוה.

אני והשותף שלי לכתיבת עבודה סמנריונית במסגרת סיום תואר ראשון באוניברסיטה פתוחה מחפשים אנשים אשר ירצו להשתתף במחקר שלנו, ולענות על שאלון.

אם תרצו לקחת חלק, אנא תקראו מכתב פנייה למשתתפים אשר מצורף לשאלון.

המחקר בוחן את ההשפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית.

השאלון מתארח ב-Google Forms, ומאפשר לכם לענות עליו באופן אנונימי ומבלי להזכיר פרטים אישיים.

השתתפותכם במחקר היא מרצונכם לחלוטין. אם לא תרצו להשתתף במחקר במהלך המענה על שאלון אתם יכולים לסגור אותו.

השאלון מיועד אך ורק למי שמלאו לו 18.

השאלון מיועד הן לאלו שאובחנו עם לקות למידה והן לאלו שלא אובחנו עם לקות למידה.

תודה רבה לכל מי שירצה לעזור.

אנו מאחלים יום טוב ושקט לכולם!


קישור לשאלון: השפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית

בהצלחה במחקר!שלג דאשתקד

זה אחלה שאלון.

רק סתם מעניין להבין  מה ההבדל בין השכלה אקדמית מלאה (בטעות-נפוצה כתבתם אקדמאית), ובין תואר אקדמי.

תשובה לשאלהEva
תודה על התיקון. תואר אקדמי מתאר מצב בו יש לך על הידיים טופס המאשר כי אתה סיימת לימודים אקדמיים של תואר ראשון / שני / ועוד. לעומת זאת, אקדמית מלאה מתארת מצבים בהם ייתכן שלמדת במסלול שנחשב לאקדמי אך הוא לא מזכה לתואר רשמי / נשארו לך עוד כמה חובות עד לסיום התואר.    
מחפשת עזרה בהפצת שאלון בקרב אנשים עם ליקויי למידהEva
עבר עריכה על ידי Eva בתאריך י"ב באייר תשפ"ו 23:07

שלום לכולם!

אנחנו עדיין בשלב איסוף הנתונים ומחפשים גם אנשים שיש להם לקויות למידה (דיסלקסיה / דיסגרפיה / דיסקלקוליה).

האם יש בקרבתכם אנשים עם ליקויי למידה אשר הגיעו לגיל 18 והם ירצו להשתתף במחקר?

תודה רבה לכל מי שרוצה לעזור או שכבר עזר.

יום נעים ורגוע. 

אם רק היה לכם דיסלקציהאנונימי (2)
הייתם מאחלים לנו "יום גרוע"

נ"ב, אשתדל להעביר את השאלון בקבוצת שאלונים.

תודה רבה! אנחנו כמעט הגענו למטרהEva

שלום!

אנחנו צריכים עוד 22 אנשים עם ליקויי למידה (דיסלקסיה / דיסקלקוליה / דיסגרפיה).

תודה רבה על כל עזרה אפשרית.

מאחלת יום טוב ורגוע.

אפילו אם אתם סתם דילגתם על המסרון שלי ולא הגבתם אליו בשום צורה אני לא יאחל לכם "יום גרוע". תשמרו על עצמכם. 

שלחתיאנונימי (2)
נראה מה יהיה...
תודהEva
הצדק בדבריך. 
כדאי לקחת בחשבון124816
שאנשים עם ליקויי למידה, עלולים להתקשות למלא שאלון שדורש הרבה קריאה ובנוסף קשב לחצי שעה.
התחשבנו בכךEva
עבר עריכה על ידי Eva בתאריך י"ד באייר תשפ"ו 20:05

למעשה השאלון לא צריך לקחת 30 דקות, והוא לוקח הרבה פחות זמן.

כדי להתחשב באנשים שקשה להם לקרוא ולמקד קשב ציינו שצריך למלא את השאלון "במשך 30 דקות".

כלומר, מותר לקחת עד 30 דקות. 

עדכוןEva

אני רציתי להדגיש כי את/ה כעונה על השאלון יכול/ה לקחת לעצמך עד 30 דקות לענות על השאלון, כדי לא למהר לשום מקום ולא להילחץ שהזמן יגמר.


אנחנו צריכים עוד 21 אנשים עם לקויות למידה! תעזרו להגיע למטרה ולסיים את התואר ראשון בהצלחה.

בבקשה אל תלחצו השאלון הוא קצר, אנונימי, ואתם יכולים לפרוש ממנו בכל רגע.


תודה רבה על עזרתכם ותודה למי שכתב לי.

יום טוב לכולם.  

עוד הרבה ועוד קצת בבת אחתEvaאחרונה
אנחנו צריכים עוד 20 תשובות מאנשים שיש להם לקויות למידה המתבטאות בדיסלקציה, בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה!

תעזרו לנו לסיים בהצלחה את תואר ראשון.


תודה רבה. יום טוב.

הסבה לאחיות באזור י-ם, מישהי עשתה? אשמח לשמוע איפהאנונימי (פותח)

ואיך היה

תודה!

שאלוןנשימה

היי לכולם! 👋

במסגרת הסמינריון שלי, אני חוקרת איך סיפורי הגבורה שאנחנו פוגשים במדיה משפיעים עלינו – על הגאווה הלאומית ועל היכולת שלנו להישאר חזקים בתקופה הזו.  

אשמח ממש אם תוכלו לענות על שאלון קצר (מבטיחה שזה רק 5 דקות!):

🔗 שאלון מחקר: השפעה נתפסת של סיפורי גבורה וחוסן בזמן מלחמת "חרבות ברזל"

השאלון אנונימי לגמרי.

מיועד לגילאי 18 ומעלה.

כל תשובה עוזרת לי מאוד להבין איך אנחנו מתמודדים כחברה.  

תודה רבה רבה על העזרה! ❤️ מעריכה מאוד

חסר בעיקר גברים 🙈נשימה
הגבתי לךמשה
רק בגלל הוותק של הניק 😃
מטורףזיויק
איזה נושא!
אנסה להעביר בין חבריםאנונימי (2)
הגבתי, בהצלחה!ל המשוגע היחידיאחרונה

אולי יעניין אותך