עיצה לגבי בת 17ליבית
לקבל. להירגע. ולפנות לייעוץ מקצועי דרךנפש חיה.
היא בחיים לא תבוא איתי . היא ממש קשה. מזה דרך חיה? שםליבית
זה שם המשתמשת שהגיבה לךפסידונית
...
רק להגיד שכאב לי לקרוא, זאת נשמעת סיטואציה לא פשוטה.
הרבה כוח.
(התחלתי להגיב תגובה ארוכה אבל קטונתי, קשה לדעת מה נכון כשלא מכירים את הנפשות הפועלות)
תלכי לבד כאמא שלה עם בעלך, לקבל כלים להתמודד איתה ועם המצב.נפש חיה.
יש היום המון ארגונים יועצים.
הכי פשוט זה לפנות ליועצת שאת מכירה אולי מסביבתך ואם צריך היא תקשר אותך לגורמים מקצועיים אחרים .
אל תיבהלי.
ביתך זקוקה לך. מאד יכול להיות שהיא מבולבלת ובעצמה עדיין צריכה הכוונה, מה שמאוד מסתדר לי עם גיל ההתבגרות שהיא בעיצומו.
הרבה כוחות!
מה שאני חושבת שפסיכולוג לא אמור להיכנס לתמונהתהילה המליונרית
למה פסיכולוג??לטובה
גם לדעתיפצפוץ
עצהתהילה המליונרית
תראי לבת שלך הרבה חום ואהבה אל תראי לה פנים כעוסות על מה שקרה
היא גם תינוקת שנשבעה ובכול מיקרה אל תדברי איתה על הנושא נידי פעם תגידי לידה דבר תורה ומשו בסגנון
ותבקשי הרבה בקשות ועזרה מרבנים
ממליצה על הרב מכאל שטרן מירושלים!!!
תודה . איך אני מגיעה אליו?ליבית
חפשי מספר באינטרנטתהילה המליונרית
סורי לא יודע אםמשקפת
יש לי זכות להגיד לך את זה אבל היא כבר גדולה נתתם לה את את החינוך כשהיתה קטנה ומאכשיו זאת החלטה שלה
גם כשאני יהיה הגיל שלה אני לא ירצה שיחליטו לי
אבל בוודאי תגיד תודה אם יאירו לך דברים שלא ברורים עדייןנפש חיה.
לא בטוח בכללמשקפת
אתה רואה את הדברים מנקודת מבט עכשווית.נפש חיה.
זה לא נכוןחידוש
הם לא "מחליטים לה" - הקב"ה כבר החליט לה, שהיא צריכה לשמור מצוות...
אם היתה לך בת בת17 שהיתה "מחליטה" להתאבד, היית מנסה למנוע או שזו"החלטה שלה"?
את מטומטמת? את משווה בכלל?משקפת
אפשר לדון באופן יותר מכבד גם אם את לא מקבלתנושבת באוויר!
אני בןמשקפת
העיקר שהבנת את המסרנושבת באוויר!
סורי אבל זה עיצבן אותימשקפת
אבל את צודקת
(גם הוא...)פסידונית
כול אחד ומחשבתו ומקבלים כל מחשבה לא לכתוב בצורה גסהתהילה המליונרית
גדול המחטיאו יותר מן ההורגוהגיגים בע"מ
מה הקשר?משקפת
שהמדרש הזה אומרהגיגים בע"מ
שלחטוא חטאים מסוימים חמור יותר ממוות, ואם היא חוטאת זה יכוללהיות גרוע יותר ממוות.
זכותך לחשוב ככה אני לא מסכים אם זהמשקפת
זה לא אני אמרתיהגיגים בע"מ
זה המדרש אמר.
זה אותו דבר אם לא יותר גרועעלומה!
ברור שיש לה החלטה..רגע תמידי
ה' לא החליט לה כלום, בדיוק הפוך ה' נתן לה את היכולת להחליט, ואדם שמחליט לא לקיים תורה ומצוות הוא אהוב ומקובל ומכבדים אותו בהחלטה שלו, כי זה מה שהוא החליט, לא כופים יהדות בכוח, אין ערך של כפייה ביהדות - (ואם יש אז לא ביהדות שלי.)
כפייה זה האמצעי הכי שפל של "לגרום לבני אדם לעשות משהו" - אתה גם לא באמת גורם לו לעשות - כי נקודת הרצון, בכפייה, מתה ממזמן, - - ובלי רצון כלום לא שווה ביהדות.
גם כפייה זה באמצעי הכי אחרון שבו אנשים משתמשים "ברירת מחדל" ברגע שאתה כופה את היהדות - אתה אומר בצורה סמויה "אין לי איך לגרום לך לאהוב ולהחליט שזה טוב להיות דתי, נשאר לי רק לכפות.
יש כמה גילאים שאפשר מחדש לפעול עם הילדיםהדוכס מירוסלב
אמנם זה לא 17, אבל יש עוד חלון הזדמנות אחד אחרי (יש מחלוקת בגמרא מתי זה בדיוק, בגדול זה גיל הצבא)
זה כמו שתראה את הבן שלך קופץ למים ולא תתערב לו בהחלטותטרנטה
אתה לא יכול להשוותמשקפת
במים הוא מת פה היא לא מתה להפך מבחינת הילדה היא חייה יותר טוב
ואם מישהו חושב שלמות זה יותר טוב בשבילו? גם אז לא תתערב?טרנטה
ואם האמא חושבת שחילונית זה כמו למות? הכל תלוי באיזה פרופורציות שמים את זה וכל אחד מסתכל על זה אחרת ולכן קצת קשה לקבוע מנקודת המבט שלך ולומר להורים לא להתערב מבחינתם זה כמו למות.
ממש לא!קוהלת
יקרה. פשוט לא מסכימה, ילד תמיד זקוק גם כשגדל. הורים נשארים הורים ואחראים, רק הדרך אמורה להשתנות.
דווקא בגיל הזה זקוקים מאד מאד לחום וכן למילים של אבא ואמא.
השאלה כפי שהאם מבררת: כיצד לפעול!?
לענ"ד וקצת מניסיון, להמשיך ולחבק, להכיל (לא בהסכמה לדרך), לשתף בכל החויות המשפחתיות שאינן טעונות, ופחות לדוש בנושא. והעיקר, לא לאיים, להתווכח, לכעוס, ולהוכיח... כרגע זה רק ישיג תוצאות הפוכות.
וכל הזמן להראות כמה אוהבים אותה למרות הכל!
זו תקופה קשה, אבל בסוף תופתעו לראות בע"ה כמה היא תעריך את האהבה שהורעפה עליה, ויותר תפקח עיניה ואוזניה לשמוע אתכם.
בעצם. היו תמיד בשקט בשבילה גם כשמאד קשה, בטוחני!
וכמובן, יעוץ אישי לך ולבעלך יכוון, יעודד ויועיל.
שהקב"ה בימי סליחות אלו ישיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם!
מחילה, כתוב ברמב"ם בהלכות תשובהסודית
שהורה שרואה את בנו יוצא לתרבות רעה ולא ממחה בידו... אמירה חמורה, נא לפתוח ולקרוא!
ולכן נראה לענ"ד שבודאי האמא צריכה למחות ולהסביר לבת את ההשלכות של הבחירה שלה,
לשאול במפורש האם כוונתה לשמור שבת? טהרת המשפחה? כשרות?
להסביר את ההשלכות החמורות של ההחלטה.
לאיזה חינוך הבת מתכוונת לשלוח את הילדים שלה? חינוך חילוני? להסביר לאן זה עלול להדרדר.
אם רוצה חינוך דתי פלורלסטי, איזה בן זוג היא רוצה לעצמה? האם היא מבינה שהוא עשוי להתנגד למה שהייתה רוצה להנחיל לילדיה?
כן להביע צער ומורת רוח מכך שעלולה ח"ו לנתק את ילדיה משרשרת המסורת היהודית,
בהחלט להביע צער וכאב ואכזבה!!!!!!! מהבחירה שלה
(בגיל ההתבגרות יש עניין של ללכת ראש בראש, אבל לא מתלהבים לאכזב את ההורים)
לא להבטיח מייד אהבה והכלה אין קץ, להגיד שזה מאד כואב וקשה והאמא מתפללת שלא תסתנוור מעולם השקר הזה
להסביר שעכשיו כולם נחמדים אליה אבל אחרי שהחהר הראשון שלה יזרוק אותה (חילונים לא מתלהבים מדתלשיות כי הן נעות בין שני עולמות), הלב שלב ישבר וכשהיא תבין שכדי לשרוד בג'ונגל ניא תצטרך לספק כל פעם גבר אחר, שזה פוצע את הנפש, וכמה קשה יהיה לחזור אחר כך (יש כעכשיו דרשור בנשואים טריים) ובבקשה שהיא תקדיש עוד חשיבה להחלטה שלה.
היא אף פעם לא תהיה "משלהם" חילונית אלא תמיד גרסת הינקות צצה ברגעי משבר, מה היא תעשה במצב כזה?
בקיצור לפתוח את הנושא לאורך ולרוחב בלי לפחד מהתגובה שלה,
יש לה הרבה מה להפסיד ותפקיד האמא להסביר את זה.
וכן מותר להביע צער אכזבה ומורת רוח, לקיים בה הוכיח תוכיח ולא תשא עליו חטא, ואם לא עוזר
לנסות לראות איך בכל זאת שומרים על הקשר ונותנים אהבה,
אבל גם הגברת הצעירה תצטרך להתאמץ לא לצער את הוריה.
הצלחה רבה
הרמב"ם ממשיך, צריך לשים לב למילים:ע מ
אם המחאה לא תעזור לילד לצאת מזה, אין בה עניין.
צריך להיות חכמים, למצוא את הדרך הנכונה להגיע לתוצאה הרצויה ולא לעשות שטויות שרק יחמירו את המצב.
לפתוח את הנושא ולהביע מחאה זו לא שטותסודית
כי המצב כבר חמור דיו, הנערה הודיעה שהיא רוצה להיות חילונית וגם פועלת כדי לממש.
מה נראה לך,
שאם ינסו לברר את הסיבה ולענות על טענותיה, אז היא "תעניש" ותהיה חילונית "על אמת"?
כאלו שהיא לא מבינה שההורים כועסים פגועים מאוכזבים ובעיקר מאד מאד עצובים
כאלו שהיא לא מבינה שהאהבה ו"ההכלה" הם מפחד שלא תתרחק עוד יותר, ולא מהלב;
לא סתם הבחורה הזו לא נותנת להתקרב אליה.
אם אפשר עוד להציל משהו זה לפתוח את הלב כמו שהוא באמת ולא לעשות הצגות.
אי אפשר לרמות ברגשות, ו"הולכת לשתות קפה, בא לך?" לא יעבוד כאן.
צריך לפתוח את הנושא ולדבר בגלוי על הרגשות והתובנות גם אם כואב לשמוע.
וכן, האהבה היא מפתח ללב- אבל לא אהבה מאולצת.
אהבה ממקום שהאמא יודעת שעשתה כל שביכולתה כדי למחה בידה- ומכאן ואילך זו אחריות הבחורה. שלא הניחו אבן על אבן בניסיון להביןאם אפשר עוד לתקן.
ואז הלב נפתח לאהוב את מה שיש.
והעצה להתפלל עליה היא החשובה ביותר.
אלא אם כן היא השינוי הוא *רק* חיצוני- טייץ וצבאסודית
צבא זה לא משהו חיצוני.מיכל318
טעות חמורהסודית
בצבא אפשר לשמור. שבת (בגבולות האפשר)
בצבא אפשר לשמור נגיעה
זאת בחירה חופשית.
ולעומת זאת
עלול להיות שהיא עברה ח"ו על הכל כשהיא עדיין ברשות ההורים. ולכן אמרתי לפתוח שיחה רצינית להבין איפה היא נמצאת כיום. ומה השאיפות שלה לעתיד.
ולא להתמקד ב"מעורב", טייץ, צבא. זה מה שהשכנים רואים. ההתמקדות צריכה להיות פנימה אל תוך הנפש: איך היא רואה את עצמה בעיניינים אלה ולמה.
את מסכימה שאני ישאל אותך משהו בפרטי?מיכל318
טעות חמורההדוכס מירוסלב
אין שום היתר להתגייס לצבא וזה לעבור על דעת כל הרבנים, שבקושי רב התירו שירות לאומי ובתנאים מסויימים.
זאת עבירה חמורה ואבק גילוי עריות. אני מתפלא איך אנשים נפלו בפח של כל מהרסי הדת שהצליחו ע"י ממון לעוות את הדעה של הציבור שלנו. תודה לה' שארגון חותם התחילו לחשוף את הרשעים האלה.
זה נורא ואיום.
זה מה שבדיוק רציתי לכתוב..מיכל318
אבל אתה כבר כתבת...
ומזה אירגון חותם?מיכל318
את לא רואה את כל הפרסומות פה באתר?הדוכס מירוסלב
הם חושפים את ההשפעה של השמאלנים שונאי ישראל דרך כל מיני מתחזים לרבנים על הציבור שלנו שהפך לחצי רפורמי בכל מיני דברים כמו גיוס בנות לצבא וכאלה. זה all over the news.
לא ראיתי דווקא.מיכל318
ומיזה חותם? יש לי מלאאאאאא דברים לשאול אותם על זה.
גוגל...הדוכס מירוסלב
כותבים חותם?מיכל318
לא התרתי גיוס לצבאסודית
והטעות החמורה שמתמקדים בדברים שהשכנים רואים כמו לבוש ומדים
במקום
לברר לעומק *מה קורה איתה היום כשהיא בבית?????* ברשות ההורים.
בלי להכנס לשאלת גיוס בנות לצבא, שעקרונית אני נגד ויש דעות לכאן או לכאן תלוי במסגרת.
את בטוחה שזאת מצווה כזאת קלה?הדוכס מירוסלב
אני לא.
שוב, אני מתייחס פה רק לנקודה לגבי הגיוס לצבא, לא על היחס לילדה.
לא. אני בטוחה שבירור על מצב השבת קודם קודםסודית
ואם... ואם ההורים יודעים שהמצב לא טוב?דור רביעי
ב"חובת התלמידים" רבי קלונימוס קלמן מפיאסצנה הי"דסודית
בכלל כל הספר נכתב על בעיית ה"מתכפרים"
עכשיו הבת ברשות הוריה. אפשר להגיע בשיחה שקוראים את הפרק הזה. רק קוראים! אלו מילים שילוו אותה כל החיים.
היא לא ברשות עצמה עדיין. היא אוכלת על שולחן ההורים. הגג מעל ראשה שלהם. היא מקבלת כביסה נקייה.. לא לזלזל בזמן שנשאר ולחשוב שהכל אבוד.
אחרי שהיא תלך לצבא (אם תלך), היא תהיה ברשות עצמה. יהיה הרבה יותר קשה להכנס לשיחה כזו, לבקש שתקריא בקול לאם. היום זה אפשרי.
אבנים שחקו מים
מעניינת נקודת המבט שלך. כשאני למדתי את הספרהדוכס מירוסלב
כמה פעמים ופעם אחת בעיון ארוך מאוד, לא הבנתי שהספר מדבר על זה בכלל.
הספר מדבר על איך לצמוח בעבודת השם, ועל איך לשאוף גבוה ועל הכניסה לעבודת החסידות.
אני קראתי גם את ההקדמהסודית
אויש איזו התנשאות חחחהדוכס מירוסלב
גם אני קראתי את ההקדמה. ההקדמה היא לא הנושא המרכזי של הספר, פשוט יסוד החינוך.
אתה יכול ללעוג כרצונך, זה מעיד עליךסודית
ליד הספר האהוב עלי (הלכה/חסידות) אצל רוב הבנות לא מופיע כלום...
אחר כך עושים סרטון של חותם עם אנימציה מדליקה וחושבים שזה יציל את המערכה.
באמת מציעה שתקרא את ההקדמה שוב לפני שאתה מגיב לי.
השאלה היא על בחורה בת 17כותבת המחקר
רוב התשובות עונות רק לאהוב... ... ....
כי שואלים אותנו בתור נועריש תקווה?
ללעוג על ההתנשאות שלך?הדוכס מירוסלב
הנה:
תמיד משמח להענות לבקשת יהודי!
אני חושב שכדאי שתקראי את הספר לפחות פעם אחת, אח"כ תרצי עליו לאנשים...
שבת שלום ומבורך 
נ.ב, "כל המכבד - מכובד". אם תרצי שלא ילעגו לך, אל תתנשאי על אנשים 
תתבייש לך. גם כן סגנון של "תלמיד חכם"סודית
אני לא ת"ח. את יוזמת דיון לא מכובד ואז בוכה כשעונים לך?הדוכס מירוסלב
זה פסוק מפורש: "ענה כסיל כאולתו, פן יהיה חכם בעיניו". מציע לך ללמוד לדון עם אנשים בצורה מכובדת ולא מתנשאת, התגובות מהצד השני יהיו לך הרבה יותר נעימות.. באחריות!
תודה שחשדת בי בדבר כל-כך מחמיא
מי אמר? האיסור הזה הוא לפחות סניף של גילוי עריותהדוכס מירוסלב
ויש שם לא מעט בעיות שהם יהרג ואל יעבור!
במיוחד בתקופה שבה עושים "דווקא" לדתיים, שאז אולי אפשר להגיד שזה שמד ואפילו שרוך של נעל זה יהרג ואל יעבור 
היא לא חייבת ליפול בזהסודית
עצם הגיוס הוא כמה וכמה עבירותהדוכס מירוסלב
לא גדרים לעבירות, אז איך היא "לא חייבת ליפול בזה" אם היא כבר עושה את העברה? 
זה כמו להגיד שמי שמדליק אש בשבת לא חייב ליפול במלאכת בורר. מה הקשר 
רדב"ז על הרמב"םסודית
אפשר לחשוב מה כבר תעשה בצבא. תהיה פקידה. בנות לא תורמות בצבא, בשירות לאומי יש הרבה יותר תרומה מהסוג של "כנפיים של קרמבו".
צריך לפתוח איתה שיחה ולא לפחד להגיד את האמת.
....!מיכל318
חוץ מיזה מאיפה הבאת את המושג הזה שבנות לא תורמות בצבא? הם לא תורמות הרבה אבל תורמות..(תצפיתנית , אין סיכוי שבן יעשה את זה...).
מיכל, תבדקי את ההבדלים בין מלחמת חובה ורשותסודית
..מיכל318
אז גם כלה יוצאת להילחם? כחה כתבת..
כלה לא יוצאת להלחם! לשון הרדב"ז בפניםהדוכס מירוסלב
רוב המפרשים מסבירים את זה כדברי משל.
גם המעט שאומרים שיוצאת אומרים שיוצאת כ"תומכי לחימה" (שזה לא תפקיד לחימה ולא במסגרת צבאית כמו היום). אם אני זוכר נכון, וזאת דעה שנדחתה מהלכה - כמדומני דעת יחיד, אומר שכלה באמת יוצאת להלחם
אביא כאן את לשון הרדב"ז כדי שלא יהיו טעויות
"אלא דקשה, וכי דרך הנשים לעשות מלחמה דקתני וכלה מחופתה, והא כתיב 'כל כבודה בת מלך פנימה'? וי"ל, דה"ק כיוון דחתן יוצא מחדרו, כלה יוצאת מחופתה שאינה נוהגת ימי חופה. ואפשר דבמלחמת מצוה הנשים היו מספקות מים ומזון לבעליהן, וכן המנהג היום בערביות".
כלומר זאת לא דעת הרדב"ז אלא בדרך אפשר ואולי.
כדי שלא תתבלבלי מהטעיות פה, הנה כמה מאמרים לגבי הנושא.
פרשת חוקת-הלכות מלחמה (1): היציאה למלחמה ומחנה ישראל
גיוס נשים לצבא | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
כמובן שכולם מצדדים לאיסור, כי מה שפירשו אחרים במקום שהיא ניסתה להביא שיוצאות לדבר כלשהו, נדחה מהלכה ולא פסקו ככה.
לשון הסיכום מהמאמר האחרון: " במענה לשאלת גיוס נשים לצה"ל, הכרעת הפוסקים בימינו היא שנשים אינן משתתפות בקרבות הלחימה עצמם, וזאת אפילו במלחמת מצווה. זאת ועוד, מן הידועות והמפורסמות הוא כי עמדת הרבנות הראשית לדורותיה, בעבר ובהווה, וכן עמדת יתר הרבנים שעסקו בנידון, היא כי שירות צבאי אסור לנשים אף לתפקיד עורפי".
אל תתני לאנשים לרמות אותך 
תודה רבה על התשובה.מיכל318
זה נכון, ולא מרמים אותהסודית
מדובר במישהי שיוצאת לתרבות רעה, ומה שמדאיג את הפותחת אלו רק דברים *חיצוניים* וכתבתי שצריך לברר מה בפנימיות,
וזה קודם,
כי הפנימיות יוצרת את החיצוניות.
השאלה הייתה איך לדבר עם הבת.
מה תשובתך?
לא אמרתי מרמיםהדוכס מירוסלב
התשובה שלי במקומה
מלחמת חובה ורשות הן לא מלחמת מצווההדוכס מירוסלב
מלחמת מצווה ומלחמת רשות / הרב שלמה גורן
המגלה פנים בתורה שלא כהלכה זאת עבירה חמורה מאוד, את מוזמנת לברר אותה לפני שאת ממשיכה להגיד דברים לא נכונים ועוד לטעון שהם הלכה.
די עם הפשטים המוזרים האלה, אני לא דן בזה יותרהדוכס מירוסלב
מה שציטטת זה לא הרדב"ז אלא דברי חז"ל במשנה מסכת סוטה.
הדעה שזה כפשוטו היא הבנה של המנחת חינוך, וגם בה מסבירים אחרת ממה שאת מנסה להגיד פה.
אף. אחד. לא. מתיר. גיוס. לצבא.
אני באמת אשתדל לא להגיב פה יותר, את מגיבה דברים לא נכונים בצורה לא רלוונטית. כל טוב בע"ה
נכון. טעיתי בציטוטסודית
לא רק בציטוט גם בפשט דברי הרדב"ז שלא טען ככההדוכס מירוסלב
רק העלה סברה כזאת אחרי שאמר את דעתו
מה גורם לאולפניסטית להתעקש על צבא?כותבת המחקר
לא יודע, לא הייתי אולפניסטיתהדוכס מירוסלב
אני מניח שזה מאותה הסיבה שכל הדור הולך ומתעקם לאט לאט. יש אנשים שמשקיעים המון כסף וזמן לקלקל את עם ישראל דרך כל מיני "דמויות מפתח", בין אם זה בממשלה והכנסת, הצבא או כאלה שמכונים רבנים (רובם אפילו לא תלמידי חכמים)... והעם החמוד שלנו תמים ועיוור. ב"ה שארגון חותם התחיל להצביע על האשמים.
גם בתקופת יוון השואה הייתה בעיקר רוחנית, רק ששם היו גזירות גלויות, ידעו שיש מלחמה. ואע"פ ועדיין היו מתיוונים.
היום יש יותר תחכום. הכל סמוי ומאחורי הקלעים, שטיפות מוח, הטפה תקשורתית, שתילה של אנשים בעמדות משפיעות. אז גם מי שהיה נלחם ביוון, לא יודע בכלל שהוא בעיצומה של המלחמה האחרונה.
וכנראה שאותן אולפניסטיות הן בצד שלא שם לב שמנסים להרוג אותו בעולם הבא 
בדיוק כחה.מיכל318
כן...קראתי את ההודעה שלךסודית
ככה*אמא לנסיך קטן
זה נשלח למיכל..אמא לנסיך קטן
באמת?מיכל318
אז שיניתי
🙄
אני לא אמרתי מה שטויות ומה לא, רק הדגשתי שאין לנפנף ב"חובתע מ
צריך לחשוב מה לעשות ואיך, כדי לשפר את המצב. המטרה היא לשפר את המצב, המטרה היא לא להוכיח. אני מאמין שאת מסכימה עם זה. זה גם מה שכתבתי מקודם.
ומצטער, אני עם כאב ראש ולא קראתי את כל מה שכתבת... סליחה שהטרחתי.
תרגיש טובסודית
כתבתי לברר לעומק ולא לפחד מהבחורה.
בינתיים נראה שהיא עושה מה שנראה לה, וההורים פוחדים לדבר.
כולם כאן עונים לאהוב ולחבק.
זה ממש קל לאמא שמתפוצצת
איך דייקת!! ממש ככה!!!ליבית
...הדוכס מירוסלב
לא קראתי נכון את התגובה 
מחילה, כתוב ברמב"ם בהלכות ממריםרגע תמידי
ממרים פרק ו -יא.
אף על פי שבכך נצטווינו, (כיבוד אב ואם - ר.ת.) אסור לאדם להכביד עולו על בניו ולדקדק בכבודו עימהם, שלא יביאם לידי מכשול, אלא ימחול ויתעלם: שהאב שמחל על כבודו, כבודו מחול. [ט] והמכה בנו גדול--מנדין אותו, שהרי הוא עובר על "ולפני עיוור, לא תיתן מכשול" (ויקרא יט,יד).
הרמב"ם מדבר על הורה שמכה את בנו "הגדול" כלומר הבוגר, אפילו כדי לחנך, ומצפה שבנו יכבד אותו והיחסים בניהם יהיו עדיין תקינים.
הרמב"ם טוען שהורה כזה צריך לנדות, משום שלא רק שבנו איננו בשליטתו שיש לו זכות להכות, אלא הוא גם גורם לו להתנגדות שתעיב על היחסים ותגרום לבן לפעול בחוסר כבוד להורה. - ההלכה רואה את ההורה כאשם, אשמה של חוסר אינטליגנציה רגשית, וחוסר הכרה במעמדו ומקומו, ודורשת לנדות מהמעגל החברתי את ההורה שסובל מחוסר אינטליגנציה רגשית.
כך גם כאן, הורה שיעיב על הקשר באמצעות תקשורת שלילית ודורסנית, רק כי בנו או ביתו החליטו בחייהם לחצוב להם בארות לגיטימיים אבל שונים מתפיסת עולמם הערכי, הם שוגים בהלכה של המכה את בנו הגדול. כי יש כאן חוסר אינטליגנציה רגשית וחוסר הבנה של מעמדם כלפי בנם או בתם בגילאים האלו, והם יגרמו להם ולילדם או ילדתם יותר נזק מאשר תועלת.
אין בעיה להציג את תפיסת העולם ונקודת המבט בפני הילד הגדול, אבל חיים של תקשורת בריאה בין ילד להורה לא יכולים לשרוד בעולם של ביקורתיות ותקשורת שלילית ודורסנית של החלטותיו ומי שהוא. אלא רק תקשורת של אהבה והכלה ללא תנאי כמו שהוא.
הורה שהופך להיות דורסן שלילי ומתעמר בבנו או ביתו על ידי תקשורת שלילית, שלא יתאכזב כשבנו מתרחק ממנו ובורח ממנו במקרה הטוב, ושידע שהוא "מכה את בנו הגדול" בשוט וירטואלי של תקשורת הרסנית, שישנם כאלו הטוענים שהוא כואב הרבה יותר מכל השוטים בעולם. ואולי, בימים כתיקונם נידוי היה מחיר ראוי לאותו הורה.
הקרן החדשה ממציאה פירוש?סודית
את האידאולוגיה שלך תגיד בשם עצמך
מה עושים עם בנות שמתכוונות לצאת לאורח החיים שהיא בוחרת נאמר בפרשה הקודמת.....
אין לי אינטרס לשכנע אותךרגע תמידי
זכותך לטעון כל טענה שהיא, לדעתי זה רחוק מהדרכת היהדות וההלכה, (שגם אם היא דברה על פיזי - היא הדריכה לעיקרון של ההורה שידע את מקומו, ואני לא רואה הבדל בין פיזי למנטלי, ולהפך, מנטלי הרבה יותר כואב) ורחוק מחינוך שמבוסס על אינטליגנציה רגשית.
שיטת החינוך שמבוססת על ציפייה וריצוי, ויסורי מצפון ונפש על חשבון אהבה בין הורה לילד - זו שיטת חינוך שגורמת יותר נזק מתועלת. ויצא שכרה של הדת בהפסדה.
ב"ה שחז"ל בפעולה דרשנית נועזת ומכוננת על הפסוקים "עקרו" את משמעות הדין של בן סורר ומורה. וכיום הוא לא אקטואלי.
מרגישה קטנה מבחינת ידע לעשות זאתליבית
תודה ממש אהבתיליבית
..לטובה
היא בת 17...נגרינסקי
אם לא דיברת איתה על זה, אז כדאי ליזום שיחה ולדון על המחשבות שלה...
תייעצי לה ותתמכי בה בדרכה.
מסכימה איתך לא בהכל.נפש חיה.
אפשר גם לגלות התנגדות לדרך שבה היא בוחרת לנהוג . זכותה לא לתמוך במהלך
אבל חשוב שהקשר בניהן לא יינתק או ייחלש כמשפחה.
למקרה שהתפספסוהוא ישמיענו
@ד'
...מיכל318
דעתירגע שלם
אני לא מומחית ולא מבינה יותר מידי. אני רק יודעת שצריך להכיל להקשיב ולאהוב.
כמישהי שחצי מהאחים שלה דתלשי"ם לצערי הרב, הם קיבלו חינוך טוב
ובסופו של דבר בחרו בדרך אחרת- לא אשקר זה לא קל ולא פשוט שילד שטיפחת כל החיים בסוף סר מהדרך
שחינכת אותו... זאת התמודדות וניסיון מה' גם להורים שלי וגם לי בתור אחות.
אבל אח זה אח- קורצנו מאותו חומר,
וילד זה ילד ולא מפסיקים לאהוב אף פעם. למרות כל הוויכוחים ודיוני האמונה והאידאולוגיה שיש לנו.
בסופו של דבר אדם הוא אדם, וגם לו יש בחירה חופשית. ולא לדאוג,
רק להתפלל, להתחנן, לבקש מה' יתברך שיחזיר אותה לדרך הנכונה.
ובנתיים להיות שם בשבילה, לנסות להקשיב לרצונות ולמחשבות שלה.
לא למחוק לגמרי את דעתכם- להביע דעה,לדבר, זה חשוב כ"כ וגם לדעה יש דרך להאמר.
להתסכל על זה באמת כניסיון וכדבר שאפשר להתמודד איתו.
שיהיה טוב בע"ה והמון סיעתא דשמייא.![]()
דעתך דווקא מאוד חכמה...מיכל318
שמחה לשמוע. תודה לך יקרה
רגע שלם
בבקשה ולילה טוב

מיכל318
לילה מבורך בע"ה
רגע שלם
..עברי אנכי
בחודש אלול מרבים להתפלל על אנשים שיחזרו בתשובה. בפרט אם הם קרובי משפחה.
בברכת השיבנו
או בסוף תפילת עמידה
או סתם תהילים
וידוע גם בשם הארי שאם יש דבר כזה (גם כן, קרוב משפחה וכו) אז 40 יום ברצף שחרית מנחה וערבית
להתפלל עליו
תהילים
משהו.
אז אני אומר
בפרט עכשיו כשאלול
ככה זה 2 הדברים האלה ביחד.
תתחילי.
40 יום.
שחרית מנחה ערבית
להתפלל או לקרוא תהילים. משהו.
(ככה גם תסיימי לפני הושענא רבה. שזה גם כן קצת יום של דין כידוע)
וכל זה בקטע הרוחני.
צריך גם להתפלל וגם לעשות השתדלות.
אני לא יודע.
אין לי רעיון להשתדלות ממשית. אני באמת לא מבין בזה
שלא נדע ולא נצטרך בס"ד
ואני מקוה מאוד, איתך, שהבת שלך תחזור בתשובה
ביחד עם כולנו כמובן.
כולנו צריכים.
אולי להראות דוגמא אישית בעבודת ה
(וכל זה בנוסף כמובן לאהבה האדירה שלכם אליה, להיות במגמה של לאהוב ולקרב)
אולי
אני לא יודע
את ההשתדלות הגשמית אולי תקחי עצה ממישהו אחר
אבל
לפחות בקטע של התפילה
מקווה שאולי הועלתי.
בהצלחה רבה!!!
רגשת. אמן.ליבית
^^^נפש חיה.
^^^אודי-ה
בתור נערה אני הייתי רוצה שההורים שלי יגידו ליטבע חיי
נכון מאודמשקפת
הם נתנו לי את החינוך עד לגיל הזה ואת הכלים אבל מי פה זאת החלטה שלי אם להמשיך בדרך שלהם או לא
לאהוב ולתמוך בכל מצב, ולא להפסיק להתפללמאיר הר ציון
מילה אחת - ארבע אותיות - - - - - - - - - - -רגע תמידי
הכלה -
פשוט להכיל אותה.
אבל זה לא פשוט, כי אי אפשר להכיל אותה אם (יכול להיות ש) את לא מכילה את "החילונית שבך",
כלומר, אם היית חילונית האם היית אוהבת את עצמך כמו שאת? האם היית ראויה לאהבה ושייכות?
אם את עונה לעצמך -שלא - אז אין שום סיבה שתכילי את הבת שלך.
תכילי את החילונית שבך תאהבי את החילונית שבך (אם היית חילונית) ללא תנאי, וככה את תכילי אותה ותאהבי אותה -
אבל זה לא פשוט, כי המודע יכול לומר שהוא מכיל, זה לא עוזר בכלום. כי לפעמים התת מודע מלא באמונות מגבילות על היחס לטעויות - והיחס לדת וחילון, אמונות שנוצרו מחוויות ילדות שמנהלות אותנו, ועם אמונות כאלו בתת מודע לא ניתן להכיל את החילונית שבך, ולא ניתן להכיל אותה - ולכן הדרך הכי פשוטה זה פשוט לשנות את האמונות הללו מהשורש, ורק אחרי שנתנקה מהאמונות שגורמות לנו לתקיעות וחוסר הכלה, תהיה לנו אפשרות להכיל ממקום נקי ואוהב ומקבל ללא תנאי.
כדי להגיע לאותן אמונות ולשנות אותן אני ממליץ על הנחייה פסיכולוגית\פסיכותרפיסטית.
(אני מקווה שאת לא מצפה לתשובה טכנית)
אני בטוח שאת תרגישי הרבה יותר טוב ביחס אליה אחרי זה.
בהצלחה!
רק אומרת-דבורה-
תחזקי את נקודות הטוב שבה, ורק מעמדה כזו תעירי לגבי הדרך שבה היא מממשת אותם. תהליכים לא קורים ביום אחד- צריך הרבה סבלנות והרבה הקשבה משני הצדדים, אבל הדבר הכי חשוב בעיני-
תעריכי את הבת שלך. תראי איזה אדם ערכי וחברותי ומדהים גידלת. ומתוך זה תדברי איתה על מה שמפריע לך
^^^^פסידונית
תודה. התרגשתיליבית
תוכן מעצים לא מצדיק עבירה על ההלכההדוכס מירוסלב
ואדם ירא שמים מעדיף שהילדים שלו יצאו יראי שמים. עם כל הכבוד למצוות שעושים שם
מצוות שבין אדם לחברו הם חלק מיראת שמיםצחקן
ואם כבר, ה"בעיה" היא שיש שם חילונים ערכיים מאוד.
דבורה מהמם!לטובה
לקבל אותה כמו שהיא. באהבה.עדן ירושלים
אבל זה יכול לקרות בקלות אם "חונקים" מידי את הילד.
היא בגיל ההתבגרות.
לא משנה כמה ניסיון יש לך היא צריכה לטעות בעצמה
היא מגלה את עצמה כרגע
ובואי נגיד שעדיף להיות חילוני עם מידות טובות
מאשר דתי עם מידות רעות.
חשוב מאוד- סדר עדיפויות!rivki
חשוב ליזום איתה שיחה על בעיות חמורות כמו שתית אלכוהול, סמים- התנהגויות שהיא עלולה לפגוש בסביבה. וגם לדבר איתה על התיחסות נכונה לבנים, שלא תמצא את עצמה מנוצלת חו'ח בגלל התמימות שלה, אפשרות של הריון לא רצוי וכו.
דברי איתה כשאת לוקחת בחשבון את אורך החיים החדש שלה

אם את לא יודעת, איך עושים את זה- יש אנשי מקצוע שמתעסקים בזה, אולי כבר כתבו לך שמות בשירשור.
כשאת דואגת לרווחה הפיזית והנפשית שלה ולא מנסה למשוך אותה בחזרה- יש הרבה יותר סיכויים שהיא תקשיב לך.
תגובה יפה
פסידונית
אם יורשה לי להגיב משהו קצת קשה (ואם לא, אפשר להתעלם מההודעה)הדוכס מירוסלב
הילדים שלנו לא טיפשים. מעבר למה שאנחנו אומרים להם, הם לומדים גם את מה שאנחנו עושים.
ואם נקח בחשבון את העובדה שגם אדם זר שעובר עבירה מולנו, ושיש לנו חובת תוכחה כלפיו, עומד לנגד עינינו כי ה' רוצה להאיר לנו שאנחנו בעצמנו צריכים להתחזק, כנראה שיש פה עניין יותר עמוק.
תנסי לבחון את הדרך שאתם מראים לה, לעומת הדרך שאתם מנסים להתוות לה.
הבעש"ט אומר שהאדם הזה שעומד מולנו, לא רק שבא להאיר לנו את מה שאנחנו צריכים להתחזק בו, הוא גם תלוי בנו כדי לעשות תשובה. עד שאנחנו לא נעשה תשובה, הוא כנראה לא יצליח בלי עבודה קשה (שרוב האנשים לא מצליחים לעשות).
חז"ל אמרו "כל שיש בו יראת שמים, דבריו נשמעים" וגם "ניכרים דברי אמת", צריך עומק ואמת כדי שהדברים יחדרו אל הצד השני.
מקווה שזה לא נשמע תקיף מדי, זה נכתב בנימה נעימה ככל שאפשר, אבל אולי הגיע הזמן לעשות חשבון נפש עם עצמנו, בכל זאת עכשיו אלול ותיכף ימים נוראים 
נ.ב, לא מתכוון לפגוע בכלל, אם לא היה מדובר בדיני נפשות ובזעקת אם אמיתית וכנה כזאת, כנראה לא הייתי מגיב בכלל. מתנצל מראש אם זה היה תקיף מדי.
התמודדות דומהרעות ש
עדיין יש לנו איתו לא מעט התמודדויות, אבל היום הרבה יותר טוב. מה שבעיקר עזר לנו זה הדרכה שקיבלנו ממנחת הורים מעולה(חוה סנדרס)
שליוותה אותנו ונתנה לנו כלים איך לראות נכון את הדברים ואיך להגיב.
הקשר שלנו עם הבן מצויין ופתוח ולאט לאט הוא "חוזר אלינו" בכל המובנים..
ממליצה לך ממש למצוא מנחת הורים שאת סומכת עליה ושמעת המלצות ותלכי יחד עם בעלך.
לנו זה ממש עזר.
בהצלחה לכולנו במשימת חיינו
בתור מישי קצת בדרך - הייתי רוצה ש....יש תקווה?
תקבלו אותה שתראה שהיא עדיין חלק מהמשפחה
זה נשמע שהיא עושה הרבה טוב - מתנדבת מדריכה ורוצה לתרום תראו לה את זה
תחבקו תפתחו איתה שיחה על מה קורה ופשוט להקשיב לתת לה לשפוך (וכשאתם מדברות לא להאשים אותה לא לצעוק פשוט לבוא אליה - הי אני רואה שמשו קורה בזמן האחרון ונראה לי כדאי לדבר על זה - מתי נוח לך? יש מקום שאת מעדיפה? כן כמו לקבוע פגישה!)
ורק שתדעו זה לא אומר אליכם כלום (וזה גם לא משו נגדיכם) היא פשוט מחפשת את הדרך שלה (היא כניראה מבולבלת ואבודה מאוד - דווקא אתם יכולים לעזור לה - שלא תגיע למצב שהיא משקרת הולת בבית משו אחד ובחוץ אחרת כי זה קורע תנשמה) ויכול להיות שהיא תחזור....
מותר לשאול אותך למה את "קצת בדרך"?סודית
לא מאמינה, אף פעם לא האמנתייש תקווה?
מהבית זה תמיד הכל או כלום
לא ראיתי מישו דתי שאני רוצה שהחיים שלי יראו כמוהו
מה גורם לי להישאר בדרך הזאת?
נגיד שזה לא היה הכל או כלום... מה היית משאירה?סודית
בנאדם לחברו שבת בסיגנון הזהיש תקווה?
אומרים בשם ששבת היא כמו השלטסודית
כמו השלט שמכריז על החנות שהיא פעילה.
אם השלט נפל- כנראה החנווני כבר הלך...
שבת ובן אדם לחברו זה המון!!!!!
יש תקווה גדולה ומאירה.
בשם החפץ חייםסודית
תקווה למה?יש תקווה?
תקווה שתהיי את הדמות המאירה שתהווהסודית
לפי השאיפות התחביבים ותחומי העניין שלה,ומהם הכלים החסרים.סוס
סתם מנסה לחשוב בקול לרגע...
סביר להניח שאם אדם מנסה לרכוש כלים וידע חדשים ומעניינים בעיניו,ומוכן לעקור גם מכל מה שמוכר לו על מנת להשיג את זה,כנראה שבעיניו הוא לעולם לא ימצא את אותו ידע חדש ומעניין בצד שבו הוא עד עכשיו היה.
יתכן שאם יופר התנאי הזה,ואותו אדם יראה לנגד עיניו המשתאות שבאמת קיימים מתחומי העניין שבו הוא חושק דווקא בצד שבו הוא עד עכשיו היה בו,וכי הצד שבו הוא מדמיין ששם מצוי הכל,הינו הצד היבשושי המשעמם והכושל בצורה מוכחת על פני המון שנים.
אז אפשר למשל:תוך כדי בישול במטבח אפשר לשים ברקע הרצאה של הרב פנגר בתחום עניין שבוודאות יעניין אותה..ובכלל,תעברו להיות אנשים מעניינים ובטוחים בדרך היהדות,אני באמת ובתמים חושב שכל השאר הם בבחינת משענת קנה רצוץ ובורות ריקים שפשטו רגל אפילו כלכלית.(ע"ע מחיקת חובות הקיבוצים,חוץ מהקיבוץ הדתי שלא היו להם חובות בכלל וכו' וכו').
דכדכ
כדאי להתייעץ בפורום הורות..מנורה*
על רגל אחתהעני ממעש
קבלי אותה AS-IS
אהבו אותה ורצו בטובתה ללא תנאי וללא התניות
יעצו לה- באם היא רוצה , מנק' מבט מעשית- ולא "דתית"- ובאופן אמיתי- רק אם אתם מסכימים עם המלים שיוצאות לכם
בין אם יחלוף ובין לא- זו היא. קבלו את זה ותנסו להירגע. לחץ לא יסייע כלל
באם נראה לכם שהמהלך נובע ממצוקה נקודתית- תפעלו לחקור להתריע ולבודד. באם נובע מרצונה- זו המציאות. היא ילדה גדולה
שתעברו את המהלך בכמה שיותר שלום ובכמה שפחות פגיעות.. בהצלחה
בכללי לראות את הטוב במה שהיא עושהונסי
למה היא לא הולכת לפי כללי הצניעות כפי שהם מוכרים לנו לפחות לפי מה שנשמע מכך, זה סיפור אחר וחייבים לנתק אותו כדי להבין שהדבר לכשעצמו טוב.
בכללי לראות את הטוב במה שהיא עושהונסי
למה היא לא הולכת לפי כללי הצניעות כפי שהם מוכרים לנו לפחות לפי מה שנשמע מכך, זה סיפור אחר וחייבים לנתק אותו כדי להבין שהדבר לכשעצמו טוב.
ליבית יקרה,עץ ובית
*גילוי נאות- לא קראתי את כל התגובות אז אולי אני חוזרת על דברים שנאצרו כבר*
הכאב שלך והבלבול שלך עולים מהמילים ובינהן.וגם הדאגה שלך לביתך אהובה. את נשמעת אמא מסורה ואוהבת וכן. גם דואגת וחסרת אונים מול מצב מורכב וקשה. אז קודם כל חיבוק גדול.
ועכשיו,
מה שתפס לי את העין כשקראתי אותך זה "זה רק מה שאני יודעת" ו"לא דיברתי איתה על זה.אני לא יודעת איך"- נשמע מהמילים הכאובות שלך שאת רואה ומרגישה שעובר על הבת האהובה שלך משהו ולא לגמרי ברור לך מה זה. רב הנסתר על הגלוי. הדיבור בינכן כרגע לא ממש פתוח וזה לא מאפשר לך לדעת מה עובר עליה ואיך ואם לעזור.
זה המצב שעולה לי מההודעה שלך ואכתוב לך את הדברים הראשונים והדחופים שכדאי לדעתי לעשות ולברר אם אכן הבנתי את המצב לאשורו. (גילוי נאות 2: אני לא בעלת ניסיון מקצועי או אישי בתחום. וכן בטוחה שרבים יחלקו עלי אבל כותבת בכל זאת. חשוב שגם הכיוון הזה ישמע).
לדעתי במצב כמו שהוא כרגע לא צריך בכלל להתעסק במקום הדתי שלה. לא סתם ביהדות האדם הופך לבוגר בגיל 12. היא בוגרת כבר ולא מעט זמן. קיום המצוות שלה הוא בידיים שלה והעולם הדתי שלה הוא בינה לבין בוראה. תעזבי את זה עכשיו. (כמובן שאת יכולה לדרוש ממנה לכבד את כללי הבית כשהיא נמצאת בו. אבל זה בגלל שאלו כללי הבית לא בגלל העולם הדתי שלה. אל תכנסי לזה. תשאירי את זה לה ולה בלבד.זה מלחמה שרב הסיכויים שיהיו בה רק מפסידים)
.
מה שחשוב לבדוק עכשיו זה מה שלומה.
מה עובר עליה.
. מה המניע לשינוי שלה. קשה לה? עובר עליה משהו? היא חווה כאב וקושי? מה עובר עליה בפנים ביום יום? מה היא מרגישה בפנים?
מי הם החברים שלה? מה הם עושים ביחד? איפה הם מסתובבים?
לברר. לשאול. להתעניין. לא בחקרנות ולא בתקיפה. שלא תרגיש בחקירת משטרה. להתעניין בצורה כזאת שתרצה לספר.
מה היא עושה עם החברים שלה? מה הם אוכלים? ויותר מזה- מה הם שותים?? האם הם גם מעשנים? ואם כן, מה? האם היא מודעת לסכנות ואיך נזהרים? האם היא יודעת שאם כבר שותים אז איך לשתות? (בלי לערבב משקאות , לא שותים בלי לדעץ מה זה מכיל וכו') שאם כבר מעשנים אז מה מעשנים? האם היא יודעת לשמור על הגוף שלה? מודעת לסכנות? מסוגלת לשים לאחרים גבולות בנוגע לגוף שלה עצמה ויודעת להיזהר? האם היא יודעת להיות מוגנת ולהגן על עצמה בשעת הצורך? וכן הלאה...
זה אלף בית.
זה הבסיס.
לפני קיום תורה ומצוות וכל הדברים הכל כך חשובים האלו. לפני כל זה שכ"כ חשוב לך שיהיה חשוב גם לה.
קודם כל שתדע לשמור על עצמה. שתדע להיות מוגנת.
אחר כך, בעיני,
חשוב להגיע למצב שבו יש לה חברות שטוב לה איתן אבל גם הן טובות לה ושיש לה מסגרת תומכת (עכשיו חופש אבל הוא תכף נגמר. האם בשנה"ל היא נמצאת במסגרת טובה ומגיעה לשם באופן קבוע? ושוב. טובה בעיני זאת לאו דווקא מסגרת *תורנית* אלא כזאת שתתאים לצורך שלה עכשיו).
וכן, לעזור לה להגיע למצב שבו היא אוהבת את עצמה. חושבת ומרגישה שהיא שווה משהו. שהיא טובה. שהעולם צריך אותה ואותה ספציפית. שהיא יפה. שהיא מיוחדת וכל כך אהובה.
לעזור לה להגיע למצב שהיא אוהבת את מה שהיא עושה בחיים ומסופקת מזה. ושיש לה למה לחיות. שיש לה מישהו שהיא נותנת בו אמון לדבר ולהשמיע את הכאב שלה (וממש הגיוני שזה לא יהיה דווקא אחד מההורים). שהיא תדע שהיא רצויה ואהובה. תמיד ובכל מצב.
כתבי לך מהלב,
ומקווה שאתם לא במצב הזה. אבל לדעתי אלו דברים חשובים מאוד. לכל נער ולכל נערה. בטח במצבים כאלה שרב הנסתר על הגלוי.
ומוסיפה,
יכול מאוד להיות שכדאי להיעזר באנשי מקצוע. לדעתי האישית דווקא לא דמות מהעולם הרבני אלא מהעולם המקצועי ומישהו ספצפי שעובד עם בני נוער. אם יש דמות שמשלבת בין הרבני למקצועי וזה חשוב לכם אז מעולה. אבל ממש לא הייתי הולכת למי שלא מכיר את התחום של נוער ומתבגרים מקרוב....
הרבה הצלחה וחיבוקים.
לא פשוט.
אשריך על הדאגה והניסיון לעזור.
קוראים את האהבה והדאגה שלך אליה למרחקים.
לילה טוב.
חיבוק חם מאוד!אם+7
לא קראתי את כל התגובות.
אבל ראיתי שהציעו לך עזרה רגשית-נפשית כמו פסיכולוג.
והסיבה היא שכשבת מגיעה למצב שהיא הופכת את דרך החיים שחייתה איתו מאד נולדה, זה לא כי היא נגד הדת, היא מבולבלת, רוצה ולא רוצה, מבינה ולא מבינה, אולי לא קיבלה מענה לשאלותיה ותהיותיה. מרגישה שלא מבינים אותה, לאו דווקא בקשר לדת כמובן
משהו לא טוב לה, וזה ברור.
היא צריכה אותך, רוצה אותך, לפעמים מגיבה הפוך אבל הלב שלה כמה לאהבת הוריה ללא תנאים!!
לא בגלל שהיא כזאת או לא.
כי היא שלכם וזהו!!!
![]()
תודה אבל היא לא נותנת להתקרב....ליבית
תרשי לעצמך שתראה את מה שאת מרגישה באמתרפואה שלמה
נכון, היא לא מאפשרת לעצמה, אבל את, כמבוגר האחראיאם+7
תמשיכי, בלי הפסקה.
לא לחפור לה,
לא להתקרצץ,
אבל לשלוח מידי פעם מילות אהבה. "חשבתי עלייך מה שלומך", בהודעה.
יוצאת לשתות קפה, בא לך?, כאלה, בקטנה, מידי פעם.
זה חודר. תאמיני לי, לב מרגיש לב.
לאהוב אותה בכל מצב.לאיאומן
בהצלחה
זכרי שאת אמא נהדרת ולביתך יש נשמה ענקיתעדינה יועצת
אמא יקרה,
בלי להכירך אני יודעת שאת עושה כל שביכולתך כאמא, וביתך כרגע בוחרת משהו אחר ממה שאת רוצה.
האם יש לך מה לעשות כדי לשנות את בחירתה כעת?
מן הסתם ניסית הכל. מה שאת יכולה כעת הוא לפתור לעצמך את הבעיה, ולא להשתגע, לא להתפוצץ. למה?
כי א.אין לך מה לעשות כדי לשנות את המציאות, ב. לדעת כפי שנאמר לך כאן שיש בה נשמה ענקית,ג.יכולה לראות את הטוב שבה, ולהתמקד בו, בטוחה שיש בה הרבה דברים טובים רשמי לך כל יום שלשה דברים טובים על הבת שלך (ממש לרשום בפועל)...
אם זה בינתיים עדיין קשה לך אני ממליצה לך לפנות לייעוץ בקרבת מגורייך, בגישת שפר , אשמח לעזור לך למצוא...
מוזמנת לפנות אלי - עדינה 052-8385683
רק לא שפרכותבת המחקר
עוד פעם??????????אם+7
ככל שידרש. המצב מספיק כואב בלי נזקים משיטה זוכותבת המחקר
את נשמעת ממש פגועה.אם+7
מוחלת לך על סגנון תגובתך.כותבת המחקר
התכוונתי פגועה מהשיטה, לא חושבת שפגעתי בתגובתי.אם+7
טעות בהנחת היסודכותבת המחקר
לבדוק היכן הביעהtito
כדי לטפל בבעיה כדאי לדעת מה הבעיה. היינו מה הסיבה שבתך רוצה לעזוב את הדת. האם מדובר ברצון לכייף והיא לא מוצאת את עצמה בטכסים דתיים או שהיא מפקפקת באמיתת התורה.
במקרה הראשון אולי כדאי להדגיש חיבור רוחני לה', בטחון בו, למשל שתחשוב ותכתוב על לפחות שלושה דברים הטובים שקרו לה ב-24 שעות האחרונות, להתבונן ולהפנים שה' ברא את העולם ומנהל אותו וכאשר אנו חוסרי אונים מול המצבים רבים אפשר להפנים את זה, להכנע מלפניו ולמסור לו דברים שאין לנו שליטה עליהם ולבקש כח לקבל את הנהגתו. גם לדבר עם ה' בכל יום, לשפוך בפניו מה קורה אתנו. בדרך זו אדם מתחבר אל ה' ויכול בסוף דבר להתחבר גם למצוות התורה דרך החיבור ולא כמצוה אנשים מלומדה.
במקרה השני היום קל מאוד להוכיח שה' ברא עולם ונתן לנו תורה ושספרי המרקא הם נכונים ונכתבו בזמן האמת, פירושו של דבר שדברים המוזכרים שם אכן קרו משום שלא ניתן לכתוב אותם ולהציג בפני האנשים אם לא קרו בפועל. למשל בסעודת שבת זו (כי תצא) אפשר לקחת פרשה בו בני ישראל נצטוו לבנות מזבח אבנים (לא מסותתות) בהר עיבל ולכרות הברית. המזבח אכן נמצא ב-1985 במקום ותואם מזבח ישראלי ממאה ה-13 לפני הספירה עם הכבש והסובב בנוי אבנים שלמות בלתי מסותות עם מילוי עפר דוגמת מזבח הנישא שהיה לבני ישראל במדבר עם עצמות חרוכות של בהמות טהורות. פירושו של דבר שמתואר בספר יהושע נכון ושליהושע היה ספר דברים בפניו. עם זה ניתן גם להוכיח שספר ויקרא גם כן היה לפני יהושע במאה ה-13 לפני הספירה משום שמתואר בספר יהושע שבני ישראל לא אוכלים תבואה חדשה לפני מחרת הפסח וכי ציווי הזה מופיע בספר ויקרא.
ליתר פרטים את יכולה לעיין כאן:
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=124888
בהצלחה
אפשר להתייעץ בטלפון עם לב אבותאורין

אולי להשמיע ניגונים של סליחות בבית?דור רביעי
חמוד, אהבתי.אם+7
לענ"ד כדאי להתיעץ עם מנחה ממרכז שפראריה י
יש לדעתי הרבה אמת בגישת שפר. כדאי ללכת ליעוץ פרטני. הדבר יכול לעזור הן בגישה כלפי הילדה (וההבנה כיצד להתנהג מולה), והן בהבנה הפנימית איפה את כאמא נמצאת בתוך הסיפור.
אפשר לראות פרטים באתר של מרכז שפר
בהצלחה!
ליבי איתךחווהרינה
ראשית אני בטוחה שאת אמא נהדרת באמת אני מבינה שהילדה מורדת בערכים שלך ואת מאוד מודאגת.
גיל ההתבגרות לפעמים קשה מאוד והילדה בחרה למרוד ועם כל הכאב נותר להביט מה הילדה המתבגרת שלך בחרה לעשות או איך היא בחרה למרוד: היא מתנדבת בכנפים של קרמבו היא בחרה להעניק מטוב ליבה (אני בטוחה שהיא ראתה את זה אצלך) לילדים בעלי צרכים מיוחדים(גם חילונים) כלומר היא מרגישה שיש לה מה לתת לכן, אולי כדאי לחפש לה מסגרת בו תוכל לתת מטוב ליבה בחברה החרדית אני בטוחה שתמצאי עבורה מסגרת מתאימה. הרצון שלה להתגייס לצבא לדעתי מסמל סוג של פחד או אפילו בריחה ממה שצופן לה העתיד. כדאי שתבררי איתה ממה היא פוחדת ותרגיעי אותה. כמובן שאת צריכה למרות הקושי לגלות סבלנות חום ואהבה ולהעריך את פועלה להבין מה הצרכים שלה אני בטוחה שהערכים שנתת בה במהלך השנים חילחלו והיא לא עשתה שום דבר רע, הצילום בטייץ קצר הוא כמו קריאה לעזרה אל תשאירי אותה לבד בחששות שלה בסה"כ היא ילדה נהדרת.
תתחילי לדבר איתה על ההתנדבות שלה שתספר לך מה היא עושה שם, מה היא מקבלת חזרה, למה זה חשוב לה, חשוב מאוד לדבר.
אולי זה יעזור..טוב לי בחייםם!!
יש סרט "קשר חופשי" אם את מכירה,
סרט על שני חברים שאחד ניהיה חילוני ואין לו אמון באף אחד
ואז בא החבר השני ועוזר לו.
תראו את הסרט.
אחלה סרט שבעולם!!
מבוא חורוןצא.
להבין שהיא בחרה אחרת ולקבל אותה כמו שהיא.די"מאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






