תקראו את זהכתום כואב
זה רעיון מאוד יפההדוכס מירוסלב
אבל אני יכול להעיד על עצמי שהרווקות המאוחרת לא גורמת לי לבכות עם ה'.
כשהייתי צעיר הייתי הרבה יותר מחובר...
כנראה שכל אחד והעניין שלו 
הממ...גם נשואים יכולים לבכות עם ה'בת 30
וזו רק דוגמה קטנה.
בגדול- מי שעם ה', יבכה איתו גם
ומי שלא- אז לא.
לא נראה לי קשור לסטטוס המשפחתי.
למרות שהיא אכן כתבה מרגש
נכון ממשמגיבה חדפ
מסכימה חלקיתנפש חיה.
אל תשוויהפי
זה לא דומה
לאנשים שמחכים לקנות בית.. אז היא תהיה בשכירות..
לא כל החיים צריך להשוות את עצמך לאחרים
כאב של נשמה שהיא לא שלמה
וכאב של נערה שבסך הכל רוצה להתחתן ולהביא חיין לעולם..
לא דומה לכאב כספי על בית..
כאב של אדם לא שלם הוא חצי כאבהדוכס מירוסלב
אנחנו עוד לא יודעים באמת מה זה כאב על השכינה.
שאף רווק לא ידמיין שהצער הפרטי שלו גורם לו להשתתף בצער הכללי.
אדם צריך להיות שמח כל היום כדי להגיע לחצות ולבכות על החורבן.
כמו שכתבתי בתגובה אחרת פה, לא לחינם חז"ל אמרו, וזאת ההלכה ששליח ציבור בימים נוראים צריך להיות נשוי ועם ילדים, כי דווקא לאדם כזה יש לב נשבר.
זו באמת הסיבה??שאלה?
או גם העובדה שאז אחוז הרווקים בגיל מבוגר היה נמוך עד אפסי?
ממש מוזר לי שרק לאדם נשוי יש לב נשבר.
ואיך אתה יודע שזה חצי כאב??שאלה?
כאב של אדם נשוי יכול להתחלק לשניים...
זה נאמר בדרך מליצה,הדוכס מירוסלב
אין אפשרות לחשב כאב, בטח לא לפי המעמד של האדם.
יש נשואים שהחיים שלהם תותים, ויש רווקים שעוברים עליהם צרות צרורות
כן, זאת הסיבההדוכס מירוסלב
איפה זה כתוב?ברגוע
במ"ב כתוב טעם אחר:
"דומיא דכהן גדול, שהיו מכינים לו אשה אחרת, ושתהיה לו אשה, לשומרו מן החטא.
- ופשוט, דאם מזדמן לו שנים, אחד שהוא בן תורה וירא חטא ואין לו אלו הפרטים, והשני הוא איש פשוט והוא נשוי ויותר מבן שלושים, הבן תורה קודם."
זה מובא במסכת תעניתהדוכס מירוסלב
יא – החזן בימים הנוראים | פניני הלכה
בימי תענית על גשמים שנעצרו, השתדלו שבנוסף לכל המעלות שנזכרו, יהיה החזן עני ומטופל בילדים ואין לו במה לפרנסם ויש לו יגיעה בשדה, שסבלו מהבצורת גדול. וכן כאשר התפללו על צרות אחרות, השתדלו שיהיה החזן אחד מאלו שסובלים באופן אישי מהצער שעליו מתפללים, או אחד ממנהיגי הציבור שנושא בעול הציבור (תענית טז, א; מ"ב תקפא, י).
אני זוכר שזה גם על ימים נוראיים, צריך להסתכל שם.
בכל מקרה, הראיה שלי נשארת בעינה. דווקא שהוא מטופל בילדים ויש לו קושי לפרנסם יש לו לב נשבר. מה שאין לרווק
...ברגוע
אבל זה דווקא בתפילה על צרה מסויימת, כי מחפשים מישהו שסובל מהצרה
(והעניין הוא לא שיהיה נשוי הוא יכול להיות גם אלמן/גרוש, צריך שיהיו לו ילדים ויהיה לו קושי לפרנסם)
בימים נוראים אין את הטעם הזה (ולכן גם מספיק נשוי בלי ילדים).
זה לא משנה לעניין שהבאתי את הראיההדוכס מירוסלב
השורה התחתונה היא שכשחז"ל רצו אדם שמצטער, הם אמרו נשוי! עם ילדים ועני.
לא רווק עני. לא רווק עם ילדים. לא רווק עם ילדים ועני. אפילו שהוא אחד מהציבור ומצטער.
לגבי ההלכה בימים הנוראים, כנראה שאתה צודק וחיברתי את שתי ההלכות. אבדוק בלי נדר כדי לתקן את המעוות.
איפה כתובה המילה נשוי??שאלה?
כתוב מטופל בילדים ועני
שהצרה נוגעת לו באופן אישי, בגלל הילדים והקושי לפרנס.
זו דוגמא לאדם שמצטער ולא הגדרה לאדם כזה.
^^^ברגוע
מטופל בילדים זה נשוי,הדוכס מירוסלב
חז"ל לא דיברו בתל אביב 
...הדוכס מירוסלב
מאמר מעניין.
בכל אופן, השאלה מתעורררת ומכאן שנשוי עדיף על רווק. גם אם תאמר שגרוש או אלמן עם ילדים זה עניין בפני עצמו, ודאי שלא דיברו בעוברי עבירה 
בתשובה כתובטיפות של אור
(מבקש סליחה מראש אם אני לא אענה, אין לי כח להתנצח...
זו הפעם הראשונה שראיתי אותך כותב "וואללה טעיתי" בלי "אבל", אז חשבתי שיש סיכוי לדיון...)
גרוש ואלמן הוא לא רווקהדוכס מירוסלב
ואני לא מוחל לך על העקיצה עד אחרי יו"כ 
אבל הם אמרו נשוי מסיבה מסוימת.ענבל
לפחות לפי מה שהבנתי מדבריכם.
מה שאתה הבאת מדבר על זה שצריך אדם מטופל בילדים כי יש לו קשיי פרנסה אז זה נוגע לו הכי הרבה.
כמו שאם בתקופתם הייתה תופעת רווקות מאוחרת והיו רוצים לעשות עליה תךילה המונית היו אומרים שרווק מבוגר יהיה חזן כי הוא הכי מצטער על זה.
בקיצור, התנאים הם בהתאם לצרה ולא בהכרח בהשוואה לאחרים. זה לא מוכיח שמטופל בילדים יותר מצטער מרווק אלא שבעניין פרנסה מטופל בילדים מצטער יותר ולכן שמים אותו לחזן.
אני לא מסכים עם הפלפול הזההדוכס מירוסלב
בכל מקרה, לרווק לא יותר קשה מלנשוי
זה לא פלפול, ככה רש"י מפרש שם:ברגוע
יש לו טפלים ואין לו במה להתפרנס שלבו דואג עליו [והוא צריך לקרות מקירות לבו עליהן].
רק בימים נוראים יש עניין מיוחד בנשוי, וזה לא קשור ללב נשבר אלא למה שציטטתי מהמ"ב.
ההבדל הוא שלרש"י ברור שמדובר באדם שהתחתן ומשם הילדיםהדוכס מירוסלב
לא ברווק שעבר עבירה ואנחנו מנסים להגיד פה שרווק יכול להיות עדיף.
הוא לא.
בכל מקרה תנאי לכך שיהיו לו ילדים ויצטער (בתעניות, כבר היטינו את הדיון לראיה) הוא שיהיה נשוי.
יצוייר לך שחז"ל היו אומרים לרווק עם ילדים לעלות? ודאי שלא. מכאן עדיין שלנשוי, שיש לו ילדים, יש קושי יותר גדול.
מכאן שלרווק אין נסיון גדול יותר מרוב האנשים הנשואים (שהם כאלה שיש להם ילדים).
הראיה שלי בעינה עומדת. רווק הוא לא תכלית כל היסורים כולם.
גם לפי התשובה שהביא @טיפות של אורלא מדובר ברווק, למרות שכרגע אני מביא את הראיה מתעניות
לא הבנתברגוע
אני מסכים איתך שאין יתרון מיוחד לרווק, אבל אני לא מסכים איתך שלנשוי יש יותר לב נשבר.
הגמ' בתענית מדברת על תפילות בעצירת גשמים וכתובת מי עדיף שיהיה חזן, אחד מהם הוא שיהיו לו ילדים שהוא צריך לפרנסם. רש"י מסביר לך בדיוק מה היתרון בו- לא שהוא נשוי אלא שהוא יותר מצטער מאחרים מהעובדה שאין גשם. אם היו מתפללים לדוג' על עקרות היו בוחרים מישהו שאין לו ילדים, אם היו מתפללים על הגלות אז לא היה יתרון לנשוי או לאבא לילדים על פני רווק.
(אגב, אם יש מישהו נשוי עם ילדים גדולים שהוא לא צריך לפרנסם, גם אותו לא היו לוקחים לתפילה על בצורת)
ומה הקשר בעל עבירה? יש גם אלמנים או גרושים עם ילדים.
רק בימים נוראים יש עניין בנשוי, וזה לא קשור ללב נשבר אלא למה שהכל בו כותב והרמ"א מביא אותו להלכה:
"דומיא דכהן גדול שהיו מכינים לו אשה אחרת, שתהיה לו אשה לשומרו מן החטא".
אתה עדיין לא מבין את הרעיון שאני מנסה להגידהדוכס מירוסלב
אין דבר כזה רווק עם ילדים. בטח לא אחד שיעלה להיות שליח ציבור.
אלמן וגרוש אינם רווקים.
כלומר שגם אם הדבר תלוי דווקא בעובדה שיש ילדים, אז עצם הנישואים הוא זה שמביא את האדם למצב שבו הוא יכול להשתתף עם הציבור.
ולמה אני אומר כך? כי בוודאי שיש רווק עני, ועדיין, למרות שבוודאי יתכן שהוא סובל, ושיש לו שדות שעלולים ללכת לאיבוד, אמרו שדווקא בבעל ילדים יש עניין ולא ברווק, עני ומצטער ככל שיהיה.
בסופו של דבר אתה סובר כמוני 
ההסבר שלך מאוד נחמדברגוע
אבל לא מה שרש"י בתענית והכל בו לגבי ימים נוראים כותבים.
גם רווק עני סובל, אבל נשוי עם ילדים עני סובל הרבה יותר..
במאמר שטיפות של אור הביא מצטטים משות:
אך בשו"ת בשמים ראש (סימן ע', הובא בשדי חמד) כתב: "אשר שאלוני במי שאין לו אשה ובנים, מהו להעמידו בר"ה ויו"כ לפני התיבה, (והשיב) כי ליכא אחרינא דעדיף מיניה בהבנת התפילה וביראת חטאו, פשיטא שמעמידין את זה, דהאי דמחזירין אחר הנשוי הוא סילסול בעלמא לעשותו דוגמת כהן גדול, אבל זהו העיקר".
אין שום יתרון מיוחד בנשוי על פני רווק מצד לב נשבר או השתתפות עם הציבור, בזה אני חולק עלייך.
אני לא מבין אותךהדוכס מירוסלב
אתה אומר שהם לא כתבו כמו שאני מדייק, ואז מדייק מדבריהם בדיוק את מה שאני אומר? ![]()
מה שטיפות של מים הביא הוא לגבי ימים נוראים, וכבר הסטנו את הדיון משם (זאת פעם שלישית שאני כותב את זה). התבלבלתי בין ימים נוראים לבין תענית. הפסקנו לדון בימים נוראים.
אהה?ברגוע
אתה טוען שיש לנשוי יותר לב נשבר מרווק, אני טוען שאם זה היה כך רש"י היה כותב שזה הטעם שמחפשים אבא לילדים, במקום לכתוב טעם אחר שהוא מרגיש יותר את הצער.
ואם לנשוי יש יותר לב נשבר אז גם בימים נוראים היו מחפשים נשוי מהסיבה הזאת, ולא מהסיבה שציטטתי.
אני מרגיש שאני חוזר על עצמי..
אז אני עוצר פה ב"נ.
🤦🏻♂הדוכס מירוסלב
לא כתבת את זה: "גם רווק עני סובל, אבל נשוי עם ילדים עני סובל הרבה יותר.."?
זה שלא הביאו את הטעם בימים נוראים, זה עניין אחר. אבל הדיוק הזה ברש"י פשוט.
אם זה הפשט? לא, כנראה שזה וורט. אבל ברור לי ולך שלרווק יש הרבה פחות נסיונות מלנשוי.
רק עכשיו בגלל התגובה של ענבל הבנתי למה התכוונת
הדוכס מירוסלב
התכוונתי שאם היה רווק מאוחר בתקופת חז"ל היו משנים את המשנה. זה פלפול יפה, אבל אני לא מסכים איתו.
איזה מצחיק אתה!! רק עכשיו הבנת למה לא הסכמת איתי. התפלאתי באמת.
כנראה שאני באמת מקצר מדי לפעמים
הדוכס מירוסלב
מה פלפול? זה נראה לי די פשוט..ענבל
פלפול - שאם היו רווקים מאוחרים בתקופת חז"ל היו מעלים רווקיםהדוכס מירוסלב
היו הרבה רווקים מאורחים בזמנם, ולא הזכירו אותם.
הרווקות המאוחר לא הומצאה בימינו, היא פשוט הפכה לרחבה מאוד
ההתרחבות הזאת היא בדיוק מה שדיברתי עליה.ענבל
אז מה? בגלל שיש יותר אנשים רווקים אז זה יותר מצער את הפרט?הדוכס מירוסלב
ההפך, צרת רבים חצי נחמה (ה"פליי" על הנחמת שוטים המקורי).
זה בוודאי לא קשור. הצער של רווק מאוחר היה יותר קשה אז, הוא היה עומד בפני עצמו. מסכן. בודד.
היו רווקים שסבלו הרבה יותר צער בזמנם, וחכמים לא אמרו ככה.
איך זה קשור בדיוק למה שכתבתי?ענבל
בס"ד
זה לא משנה את הלוגיקה שאתה מתעקש להתעלם ממנה משום מה.
איזה לוגיקה? אין שם שום איזכור לקושי היתר של הרווקהדוכס מירוסלבאחרונה
ויש מקום לדייק כמו שאמרתי (גם אם נגיד שזה וורט). בסדר, שרוי בלא שמחה. כמה אנשים היום שרויים בשמחה? חצי אדם? מי בכלל זוכר מה זה שמחה. רבי נחמן אמר שזאת העבודה הכי קשה שיש, כמה נשואים יעידו על עצמם שהשלימו אותה? 
ופשוט שלא קשה לרווק יותר מלנשוי. הכלל הזה לא הגיוני, ולא יכול להיות הגיוני.
אדם לא נמדד לפי הרווקות או הנישואים שלו.
לכל פרט יש את תיק הצרות שלו. יש רווקים שחיים טוב, יש נשואים שחיים לא טוב. וכן להיפך.
איך בדיוק אפשר לחלוק על מה שאני אומר פה? זה פשוט!
בלי להיכנס לדיון ארוךבת 30
לא רק הרווקים סובלים מכאב. וגם אני הייתי רווקה.
גם כאבים אחרים יכולים להיות מייסרים, עמוקים, מתישים או', לא פחות מכאב הבדידות.
אנשים הפכו את הקערה! לרווקים יש חיים קלים!הדוכס מירוסלב
נכון שזה נסיון קשה מאוד ומצער כי מרגישים לבד. אבל מה זה לעומת החרדות שיש לך על הילדים שלך? הפחד מלאכזב את אשתך? הצורך להקפיד על קדושה בבית?
רגשית, קשה לנו יותר מלנשואים, אנחנו חצויים. אבל צריך להודות על האמת, לנשואים הרבה יותר קשה בפועל. ויש כאלה שהנסיונות שלהם, גם רגשית, הרבה יותר גדולים משל רווק, לצערנו.
מה זה מה זה???שאלה?
לאחד זה יותר קשה ולשני משהו אחר...
אתה חושב ובטוח שלך בתור רווק יש חיים קלים כי אין חרדות וכ' וכ'
ואחד יעדיף את החרדות האלה שאחרי הכל הם חלק אינטגרלי מההתקדמות בחיים,
וקצת אמונה תעזור גם שם,
למול הפחד הייאוש וניסיונות הנפל של הרווקים וההרגשה של אי ההתקדמות...
ואני לא חושבת שאפשר לחלק את זה לרגשות ומעשים.
יש רווקים שהבפועל שלהם קשה אפילו יותר,
כל אחד עם הסל שלו.
וא"א לקבוע למי יותר קשה.
תחרות מצחיקה.
לכן כתבתי ש''לבכות עם ה''' לא קשור לסטטוס משפחתיבת 30
אהבתי את התגובה שלך.?שאלה?
חכמה!
אין פה תחרותהדוכס מירוסלב
פשוט להתבכיין כי אתה רווק, ואני אומר את זה בתור רווק בכיין, זאת בכיינות 
למישהו מאד כואב כשהוא רווק?שאלה?
אז מאד כואב לו.
זה שכשהוא יהיה נשוי יהיה לו עוד מלא דברים לדאוג ולכאוב בגללם,
פשוט לא קשור.
לא הבנתי מה הבחירה במילה להתבכיין.
הבחירה בלהתבכיין היא שאנשים חושבים שלנשואים קל ורק להם קשההדוכס מירוסלב
ברור שיש אנשים שעוברים נסיונות שלא קשורים לרווקות או חיי נישואים, אבל מה שנוגע להם, מי שחושב שהוא מסכן וכל הנשואים חיים בקלות.........
אהה..?שאלה?
טוב זו חשיבה שטחית ומצחיקה.
כל אחד והקושי שלו.
חשבתי שהתכוונת שבאופן כללי רווקים מתבכיינים,
כי לנשואים יותר קשה.
הכל טוב.
חחח תודה(?)הדוכס מירוסלב
רקy101
תעני לעצמך מה נראה לך יותר קשה?
זאת ועוד, דווקא הנשואים באמת יכולים להשתתף בצער השכינההדוכס מירוסלב
לא סתם התורה אומרת שבימים נוראים צריך שליח ציבור נשוי, עם ילדים ועם עול פרנסה.
דווקא לאדם כזה יש לב נשבר.
לאנשים מהזן הרווק פשוט אין, לא יעזרו כל הוורטים היפים.
אנחנו בצד שעוד לא התחיל את עבודת השם האמיתית אפילו 
לא מסכימה עם הסיפא ....44444
אני ממש התחברתי.
לכל אחד ה' מזמן את הקשי שלו שגורם לו לעבוד על עצמו אצל אחד זה ילדים סופר מאתגרים ואצל אחר זה תהליך מציאת בן- זוג.
דווקא זה דבר שנאמר הרבה בספרי זוגיותהדוכס מירוסלב
חצי אדם לא מתחיל את עבודת השם שלו.
לא יודע אם אני מקבל את זה לחלוטין, אבל ציטטתי מה שנאמר שם
אני לא אוהב את כל הרעיונות האלהברגוע
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
קלעת בולמה כבר ביקשתי
היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח... 
בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון...
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
