שמרתי על בני דודים שלי כולם בנות והגדול בן 9 או 10 ..
עשינו דיון היום בכיתה ודיברנו על כל העניין של איסור ייחוד
ואמרו לי שאסור לי להיות איתו בבית ..
ילד בן 9
קלטו תעניין!!!!!!!!
הזוי .. לא יודעת
שמרתי על בני דודים שלי כולם בנות והגדול בן 9 או 10 ..
עשינו דיון היום בכיתה ודיברנו על כל העניין של איסור ייחוד
ואמרו לי שאסור לי להיות איתו בבית ..
ילד בן 9
קלטו תעניין!!!!!!!!
הזוי .. לא יודעת
שיש איתך ילד מגיל 5-9 זה לא נקרא ייחוד אבל זה נקרא כי הוא לא אח שלך..
שיש איתך ילד מגיל 5-9 זה לא נקרא ייחוד
אבל זה נקרא כי הוא לא אח שלך.
אם זה היה אח שלך אז גם הוא היה בן 12 זה לא היה ייחוד..
רק באופן ארעי. אסור לאח ואחות לגור ביחד באופן קבוע
באופן קבוע, כן.
מקור: חלקת מחוקק אבן העזר (העתקתי מילה במילה):
"כבר כתבתי בסימן שלפני זה, בסעיף קטן ט', דבגמרא בקדושין אמר רב אסי דעם אלו (אב ואם) התירו אפילו דירה בקביעות, ועם אחותו התירו יחוד עראי. וכתב הרא"ש דהלכה כרב אסי, ומכל מקום המחמיר תבא עליו ברכה."
כלומר לא רק שאסור, אלא יש מקום להחמיר אפילו בייחוד עראי.
בקרבה ראשונה,
אבל אני חושבת שעצם זה שהיו שם אחיותיו, הגם שהן קטנות, "מבטל" את האיסור הזה.
אפשר להיות שומר רק מגיל מסויים, ובאופן כללי אסור להתייחד גבר עם הרבה נשים.
האיסור הוא לא עליו (הוא אינו מחוייב במצוות כלל), אלא עלייך.
הוא ילד בן 9 או 10 אבל שמרתי גם על אחיות שלו בגילאים
1
3וחצי
5
7
ו8
לא מספיק?
זה נשמע לי קצת.. הוא לא גדול ממני מילא עם היה בן 16 ומעלה באמת היה בעיה זה נשמע יותר הגיוני
מבחינת הגילאים - תשאלי רב.
אין קשר לגיל שלו (כל עוד הוא מעל תשע), החשד והקרבה האסורה הם עלייך ולא עליו.
הלכתית אין קשר לגיל, גבר/אשה שאסור עלייך וראויים לביאה (בת מגיל שלש, בן מתשע), אסורה קרבה אליהם. כעין זה אסור לשמוע קול גויה שרה (גם אם היא בת שלש).
קרבה הכוונה דברים האסורים משום 'לא תקרבו' - ייחוד, נגיעה וכו'
לזה התכוונתי .. שאין קשר ואין מצב בעולםםםם שזה יקרה איתו
אמרת שהיית איתו בבית (לגבי אם אחיות בגיל הזה שומרות - תשאלי רב).
זה עדיין לא יקרה גם עם אני יהיה שם שבועעעעע
אף אחד לא חושד בך אישית, ייחוד עם איסור ערווה הוא איסור נפרד מדאורייתא, ולא רק הרחקה מעבירה.
אבל אני אומרת שזה בחיים לא יקרה ואני לא יודעת עם ההלכה מדברת אלי כי אני ישבע בעניים שלי מצידי
שלא קרה ולא יקרה בחיים את כל מה שההלכה אומרת באיסורים ובדברים עם ילד בן 9
גם אם 'בחיים לא יקרה' זה אסור באיסור נפרד של לא תקרבו.
עברת על לאו של 'לא תקרבו' (אלא אם האחיות נחשבות שומרות - לא נכנס לזה).
על ייחוד בלי עבירה נענשים במכת מרדות!
תלוי בתנאים (זמן בין קומות ועוד)
מה הקשר?
קראי גם את הודעתי שלמעלה.
לא מספיק קטנה, צריך שתהיה קטנה, יודעת טעם ביאה ואינה מוסרת עצמה לביאה.
קשה לקבוע גיל לזה, צריך לשאול רב.
למה לא?
אא"כ הוא מביא מקורות.
צודק.
לגבי הדיון בכיתה, אם המורה/רב אומר, כנראה שיש משהו בדבריו.
נ.ב. לכל אורך השרשור אף אחד לא פסק לה מה לעשות.
אולי לכן היא שאלה פה?
אתה חולק על המסקנות?
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!