איך משכנעים יהודי לאכול אוכל כשר בלבד?והוא ישמיענו
יש לי חברים ש(בין היתר) אוכלים אוכל לא כשר. וכואב לי הלב עליהם, בכיתי עליהם בראש השנה (ועל עוד כמה דברים...).
מה עושים? הם אמרו לי שהם מאמינים בה', אבל למשל- הם בהחלט אוכלים המבורגר עם תוספת של גבינה למעלה (הם לא הבינו למה אנחנו הדתיים קוראים לזה "צ'יזבורגר", זה לא חלק מההמבורגר... נו, ב"ה. לפחות לא עושים להכעיס).

אשמח ממש לעצות, חוץ מאמירות כמו 'כי אנחנו יהודים שמאמינים בתורה'- זה לא ישכנע אותם.
זה לא בריא. גם פיסית.נפש חיה.
אם הם מאמינים בהשם למה הם מזלזלים בציווי הזה?
אם הם מאמינים בנוהל ניקוי נשק, למה הם לא בודקים שהוא ריק/משאירים כדור חי בקנה, הרי זה לא חלק מההוראות הפורמאליות?
אה, כי זה חיים.
יופי, גם הטרף פוגע להם בחיים. גם פיזי. וגם רוחנית לאורך זמן .
תודה!והוא ישמיענו
אשמח לעוד תגובות ⁦
מטמטם את הלבתסיר חרפה מעיר
כמופיע בחזל, לא זוכר מקור. אדם שאוכל מאכלות אסורות הוא אוטם את נשמתו מלקבל שפע וקדושה מה'. הוא פשוט נהיה מטומטם. אל תקרי ונטמאתם אלא ונטמתם. אחרי זה מתפלאים למה קשה לעשות מצווה כזאת או אחרת, ולהתקשר לה'. וכן, בורא עולם כך קבע בעולמו, שזה מזיק לנו, יותר בפן רוחני. והכל בסופו של דבר סובב סביב הנקודה של האמונה בה' ובמצוותיו.
ממ..לעבדך באמת!
תסקלו אותי אבל...
אתה באמת חושב שאפשר לשכנע מישהו לעשות משהו אם הוא לא רוצה?
הם לא אוכלים כשר,
כי אין להם *רצון* לאכול כשר.
אם אתה רוצה להביא אותם למצב שהם ירצו מרצונם לאכול כשר, ולא מכפייה/הכרח..
אתה צריך לעורר אצלהם קודם את נקודת הרצון.

זה לא משהו שקורה ביום אחד..
יהודים הם אנשים מורכבים וחכמים עם המון שאלות וקושיות, אי אפשר לשכנע יהודי בשניה. ..
אם רוצים לקרב מישהו,
צריך להתקרב אליו..
לאהוב אותו.
לכן, שאתה בוכה עליהם זה הדבר המדהים ביותר שיש.
אתה מעורר עליהם את אהבתך.
ואת אהבת ה'.
עכשיו..כדי שיהודי ירצה להתקרב לה' יתברך,
הוא צריך לדעת, ולהרגיש ולטעום שה' מתוק.
אתה צריך לגרום להם להגיע לבחינת -טעמו וראו כי טוב ה'
וזה כבר משהו שמשתנה בין אדם לאדם,
הדרך להרגשה שה' הוא טוב לנו
זה מה שאני שואלוהוא ישמיענו
איך לעורר אצלם את הרצון?

* נ.ב. אף אחד לא סוקל...
אבל אני חושב שיש דרך כלשהי לומר ליהודי שכדאי לו לאכול כשר. חייבת להיות
נו..אמרתי לך מה הדרך.לעבדך באמת!
אבל זאת דרך ארוכה...והוא ישמיענו
כעת אני מחפש קיצורים
היה לי קשה בתפילה בראש השנה. חשבתי עליהם
מה הבעיה שהם אוכלים לא כשר?עדן ירושלים
הם לא אנשים טובים בגלל זה? ..
האמת שזה נראה ממש טעים.
אם הייתי לא דתייה זה הדבר הראשון שהייתי אוכלת.
מה, מה..והוא ישמיענו
איך את רוצה שאגיב לך? ברצינות?
הם אנשים נפלאים. ודוקא לכן כואב לי עליהם.

פתאום בראש השנה הצד הזה התפרץ אצלי. וסופסוף היה לי זמן לחשוב על זה.

תגובתך נשמעת קנטרנית משהו
אם הם חברים שלך.. תקבל אותם כמו שהם. לא?עדן ירושלים
ואז מה?והוא ישמיענו
מה הקשר?

........
למה אתה צריך לשכנע אותם לאכול כשר?עדן ירושלים
שמעת על יהודי שלא אוכל כשר?והוא ישמיענו
זה לא מתחבר. זה כל הסיפור. אני רוצה שהם יהיו יהודים שלמים, ואני חושב איך לעזור להם להתקדם בזה, ברמתם. שיהיו יותר טובים ושלהם יהיה יותר טוב.
יש לנו אחראיות גם על אחים שלנו. כן, כן. אמרתי ושוב אומר- "כל ישראל ערבים זה בזה"
שמעתי.עדן ירושלים
אני לא חושבת שזה רעיון טוב להחזיר אנשים בתשובה.
אז מה כן רעיון טוב?והוא ישמיענו
אשמח לשמוע
אני לא באה לתקוף אותך. קודם כל עדן ירושלים
פשוט להציג דעה שונה...
אני בעד לחיות ולתת לאחרים לחיות ולבחור בעצמם איך שהם רואים לנכון לחיות.
אני יודעת שהיהדות לא בעד לעשות "מיסיון" ולצרף אנשים בכוח...
אם הם רוצים לשאול אותך שאלות תענה
אם לא... שיחיו איך שהם רוצים. העיקר שיהיו להם מידות טובות ;)
אוקיי. לגבי הכותרת- אני באמת פתוח לשמוע... בלי ציניותוהוא ישמיענו
אני לא חושבת שלתת סיבות זה לא בריא וזבעדן ירושלים
זו הגישה הנכונה. לאכול לא כשר זה מאוד טעים
ולא נראה לי שזה לא בריא לאכול חלב עם בשר.
ברור שיש היגיון מאחורי המצווה הזו שזה כמו שכתוב בתורה שלא תהיה אכזרי לאכול גדי בחלב של אמא שלו.
אבל אני לא בעד לייפות את המציאות.
גם אני לא בעד לייפות את המציאותוהוא ישמיענו
והסיבות הללו הם ודאי לא הסיבה למה אנחנו מקיימים את המצוות.

זה מה שמקשה קצת על הדיונים. ואגב, זה התחיל מזה שהם שאלו אותי למה בעצם לא לאכול אוכל לא כשר (אני לא התחלתי...)
נכון. עניין האמונה מקשה על ויכוחים שאמורים להגיע מהשכל.עדן ירושלים
אפשר פשוט להבין את זה וזהו.
לומר אני לא אוכל כי יש לי אדון שאותו אני עובד.
אפשר לדון על אותו אדון נפלא ולמה אתה בוחר לעבוד אותו.

ואין לי בעיה... חח אתה יכול מצידי להאכיל אותם הרינג וקיגל בכוח..
תודה על התגובהוהוא ישמיענו
אגב, מתחבר לי לדברים שכותב ריה"ל בכוזרי
אם כי לגבי הבריאות, נו קיגל...ק"ש
מה שהופך את הטענה על בריאות (גופנית) לא רק לנמוכה, אלא גם לקישקוש.
אם שאלו אותך, זה עניין אחרק"ש
אבל בגדול הרב צבי יהודה לימד שעיקר הדרך היא: יקבל עליו עול מלכות שמים תחילה ואח"כ עול מצוות. כלומר מתוך הכלל מגיעים לפרטים.
אפשר לראות ברמבן שהוא נותן סיבה כזונפש חיה.
בפשטות
הריאקציה הכימית בין שני הגורמים האלו
לא בריאה
וממילא מזיקה לגוף .




אפשר לבדוק מדעית מה אומרים על זה.



אפשר לשלוח וזה בסדר
השאלה מה נותנים במקום.


דרך השכל אפשר להוכיח הרבה דברים.

דרך הרגש, פחות.
אין לי בעיה עם זה. אבל בעיניי זה לא תירוץעדן ירושלים
אחרת היו אוסרים עלייך לשתות קולה או לעשן.
לכן לומר שזו הסיבה שתורה אסרה עלינו.. זה לא נראה לי הגיוני.
זו יכולה להיות עוד סיבה אבל לא הסיבה העיקרית.
ואם הרמב"ן אומר שזו הסיבה היחידה אז אני לא מסכימה איתו.
א. זאת לא בהכרח סיבה יחידהנפש חיה.
צריך ללמוד את הפרשנויות ובפרט את הלך המחשבה שלו כדי להבין למה הוא אומר את מה שאומר

ב. למה לא?! אומרים לי שבריאותית, זה לא בריא אבל עדיין הבחירה בידי. אם להכניס את זה לתפריט שלי או לא.

ג. איזה מזל שהפרשנים לא צריכים לחכות לאישור שלנו כדי לפרש ולהסביר היביטים ....


א. נכוןעדן ירושלים
צריך ללמוד לעומק.
ב. אני טוענת שאם זו הסיבה היחידה - בגלל שזה לא בריא, אזזה לא נכון כי היו עוד מאכלים לא בריאים שהיו מאסרים עלינו.
ג. הם לא. אבל מזל שניתן לי שכל ואני יכולה להגיד עם אני מסכימה עם דעה כזו או לא.
אני אומרת שכך או כך בחירה תמיד ישנפש חיה.
אני כן שמחה שניתן לי שכל גם
אני בשום מקרה לא חושבת שאתן ציון לאמירה זו או אחרת של חזל.

מקסימום להבין אותה או לא .


יש עוד הרבה דברים שהם מזיקים מבחינות שונות ועדיין אנחנו משתמשים בהם .
טוב. אני נוטה לחשוב שמותר לי להסכיםעדן ירושלים
עם אמירה כזו או אחרת.
ולא חושבת שנתתי "ציון" למישהו פה. יש הבדל בין להסכים או לא לבין לתת ציון.
בסדרנפש חיה.
אבל קצת הפריע האמירה "אני מסכימה/ה" כי בכל זאת, זה פרשן.
זה לא אמירה של חבר כנסת או משהו כזה שאפשר להסכים או לא.



את בא/ה ממקום אחר אז הגיוני שתחשב/י אחרת ממני
אני רבקה.עדן ירושלים
זה מפריע לך כי כך התרגלת לחשוב.
אני מאמינה בלחשוב אחרת.

ולאו דווקא. חונכתי בבית ספר שכעסו עליי מאוד כשאמרתי לראשונה שאני לא מסכימה עם הרב קוק
אני לא בטוחה שבאנו מרקעים עד כדי כך שונים
אהלן רבקהנפש חיה.
אישית לא מציק לי שאנשים יאכלו טרף
ואפילו דברים כמו פירות ים וחזיר אם באמת באמת בא להם

אבל מציק לי שזה קורה ברמה לאומית וזה עובר לידינו וכלום.


אותו טיעון על צמחונות או כל סוגיה אחרת.

אני לא בעד להזיק לאף אחד
אני בעד שיהיה טוב אבל באותה משוואה, שגם מבחינה נפשית או מוסרית אנשים לא יעוותו את הערכים שלהם או יאמצו לעצמם דברים שלא באמת מבינים למה לעשות אותם.
כולל התורה על כל מצוות ופרטיהן .
אהלן אהלןעדן ירושלים
יכול להיות שזה מציק לך. זה הגיוני גם למה.
אבל אני לא חושבת שהרעיון של היהדות הוא להכריח. כפי שכתבתי כל-כך הרבה.
כשבעזרת ה' תהיה מלכות ה' בעולם גויים יוכלו לאכול לא כשר.
פשוט לא איבר מין החי כי זה נורא אכזרי.
(איך שאוכלים קופים בכמה מקומות וכאלה . באמת נורא וצכאיב לחשוב מה הקופים המסכנים עוברים רק כדי שאנשים יספקו את התאווה הנוראית שלהם).
אולי צריך לכאוב לנו באופן לאומי שאין מלכות ה' ולא שאנשים אוכלים או לא אוכלים כשר.
מה את חושבת?
אני מסכימה איתך שהיהדות לא מכריחהנפש חיה.
ובהחלט יש הגיון בלחשוב על דברים כדי שנבין למה לקיים אותם.


אני חושבת שברגע שנבין שכשאין מלכות ה' העולם בהחלט סובל מדרגה גבוהה יותר של ערפיליות בכל מה שקשור לחיים בעולם הזה וברמה גבוהה יותר עיוות או חוסר מוסר

זה ייתן לנו הבנה מה התפקיד שלנו פה
כולל להתפלל על המצב והשבתו לתיקונו .




איך לדעתך צריך לפעול?עדן ירושלים
את מתכוונת למעשה?נפש חיה.
להיות פעילים של גרין פיס
כן. מעניינת אותי דעתך.עדן ירושלים
ברמה האישית להיות טוב.נפש חיה.
כשהאישיות מהווה דוגמה וההסברים הם בטוב טעם , לאחרים קל יותר להבין את הסיבות ואת המניעים לעשיית הדברים .
אהבתי. תודה!עדן ירושלים
תודה רבה! לילה טוב ושנה טובהנפש חיה.
הם כבר מצורפים ליהדות.חותמת

לא באים לשכנע אותם להצטרף אלא רק לשוב למקור שלהם.

ואני בעד להחזיר בתשובה, אבל ממש לא כל אחד יכול לעשות את זה (לדוגמה אני)

אוקיי. אני לא בעד להחזיר בתשובה.עדן ירושלים
למה?ע מ
אני נוטה לחשוב שאת מדברת על סוג מסויים של החזרה בתשובה.


נתחיל בזה שכשאני שומע על יהודי שלא מקיים את התורה - זה מפריע לי. בפנים, אני ארצה שהוא ישתנה. אני מעריך אותו כבן אדם, מעריך את האנושיות שלו, מאוד. אבל עדיין לא אומר שהוא שלם. חסר לו.

אם את לא מסכימה עם זה אז את חולקת על העיקרון וזה בעייתי בעיניי.
אם עם זה את מסכימה אז כנראה שאת חולקת רק על הדרך.

ויש כמה דרכים:
יש אנשים שלא יעשו כלום. לא לגעת. שהוא יסתדר לבד. ואם לא הוא, אז הילד שלו, או הנכד שלו. בסוף כולם ישובו.

יש אנשים שרק יתפללו. יתפללו עליו, אבל לא יעשו שום פעולה ישירות מולו, שום דבר.

יש אנשים שילכו גם לכיוונים מעשיים, יציעו לו מיד לבוא לבית כנסת, להניח תפילין, להדליק נרות. וכו'.

ויש אנשים, שכן יפנו אליו, אבל ירצו לעשות הכל בתחושה נוחה, לתת לו לבחור לבד ושלא תהיה תחושה של כפייה, של השפעה חיצונית, אבל כן, יהיה להם חשוב לפנות וליצור איתו קשר כדי להעמיק אותו ולהכיר לו את העולם של התורה, שיוכל לבחור בה. והם לא רואים בו חוזר בתשובה פוטנציאלי. לא באים בתחושה של אנחנו באים להחזיר בתשובה את כל החילונים. באים להכיר בן אדם, בטוחים שהאינטראקציה ביניהם משפיעה, ומקווים שהוא גם ישוב לאביו שבשמיים מתוך שינוי פנימי. (כן, הם לא באים לגמרי בתמימות, הם יודעים שקשר משפיע לשני הצדדים ושהם לא רוצים להיות מושפעים ממנו אז הם שמים לעצמם גבולות וכו').

מן הסתם הבנת שאני ממקם את עצמי בקבוצה האחרונה...
אוקיי אז הדעה שלי בעייתית בעיניך. בעיניי לא.עדן ירושלים
אני נוטה לחשוב שאין היום כאלה שיודעים שיש דתיים ושאסור לאכול לא כשר ולכן אם הם מחליטים בכל זאת לאכול לא כשר , זו לא הבעיה שלי.
ולי יותר כואב שיש שומרי תורה ומצוות שמתנהגים כמו זבלים מאשר מישהו טוב שאוכל לא כשר.
עניין של הסתכלות.
אני לא רוצה שיתערבו לי בחיי או יוכיחו אותי לכן אני משתדלת לא לעשות את זה לאחרים וגפי שהם מקבלים אותי לקבל אותם. וזהו.
סבבהע מ
(זה שהם יודעים שלדתיים אסור לא אומר שהם יודעים שמבחינת התורה אסור גם להם או שהם מבינים אפילו טיפה את כל מה שעומד מאחורי זה...

זה שיש אנשים שומרי תורה ומצוות שמתנהגים כמו זבלים זאת בעיה אחרת, בעיה חמורה מאוד מאוד.
אבל היא לא שייכת לכאן.

ואם התנסחת שזה "כואב לך יותר" זה אומר שאדם טוב שאוכל לא כשר גם כואב לך קצת? אם כן אז הדעה שלך לא בעייתית בעיניי... כתבתי את זה מקודם.)
זה לא אמור להיות משנה לך אם אכפת לי או לא ועד כמה.עדן ירושלים
זה לא קשור לוויכוח
אבל למה?חותמת

הרי כל ישראל ערבים זה לזה.
אז נכון שאם לא יודעים לעשות את זה, יותר טוב לא לעשות כדי לא לגרום לאנטי ואז נשאר רק להתפלל,
ולהשתדל שהמעשים שלנו יקדשו שם שמים,
אבל נראה לי שוודאי יש עניין לגרום לכל אחד מעמ"י לחזור בתשובה.

את/ה טועה!רשש

מי שלא אוכל כשר יורש גיהנום והוא בהחלט אדם פחות טוב

והיהדות בהחלט בעד החזרה בתשובה של יהודים וכל יהודי מחויב בזה

אנחנו נגד מיסיון בקרב גויים

נא ברר/י עובדות והלכות לפני פרסומם

נכון ומי שמוציא זרע לבטלה קורים לו עוד המון דבריםעדן ירושלים
ומלא דתיים עושים את זה.
וגם עליהם הקב"ה מצטער ומחכה שמישהו יחזיר אותם אליומבקש אמונה

הכל אנחנו עושים בגלל הקב"ה... ה-כ-ל

 

לא כי אנחנו מרגישים יותר טובים מהם, ולא כי קשה לנו לקבל אותם ככה.

פשוט, כי הקב"ה ברא את האדם בשביל שיקיים מצוות ויתקרב אליו, והוא מצטער על מי שלא מקיים.   

וצריך לרחם על מי שלא מקיים מצוות- להבין שהוא מפסיד את חייו.

 

אגב,

מה שאמרו שמצוות תוכחה התבטלה זה רק לעניין שלא להגיד לאדם את העבירות שהוא עשה

כי אין מי שיכול לעשות את זה בלי שהצד השני ירגיש רע

אבל וודאי שמחוייבים לשכנע בנועם.. מזה אף אחד לא פטור

היהדות בעד שכל היהודים ישמרו תורה ומצוותק"ש
איני יודע למה את קוראת 'מסיון', זה נכון שאנחנו לא משכנעים גויים להתגייר, להפך גם כשגוי בא מעצמו, מנסים לדחות אותו ורק אם הוא מתעקש - מגיירים.

אבל, לגבי מה שאדם חייב - הוא חייב. כשלבתי הדין היה כח, היו כופים בכל האמצעים האפשריים לשמור מצוות (כן, ההלכה היא שמכים אדם עד שיטול לולב). היום, ההבנה היא שכפיה לא רק שלא אפשרית, אלא גם הנפשות הן כאלו, שכל כפיה דווקא משיגה את ההיפך.

לכן, למעשה אנחנו נגד כפיה. אבל לא כי זה לא האמת, אלא שכפיה בדורות אלו, רק מזיקה לשמירת התורה בכלל ובפרט.

כאשר מדובר על שכנוע ולא כפיה - ודאי שאם יש דרך, חובה לעשות זאת.
היום לבית דין אין כוח. אז הטענה של זה לא רלוונטיתעדן ירושלים
בעליל.
והיום מצוות התוכחה לא קיימת אז גם זה לא רלוונטי בעליל.
מסכים למעשה, לא מסכים לטענה על 'היהדות'ק"ש
כתבתי גם בהודעות האחרות, שהיום אין כח לכפות ויותר מזה, אנו מבינים שכל כפיה מובילה לאנטגוניזים וזה ראיה שהנפשות היום לא מתאימות. לכן היום הדרך היחידה שעובדת וגם הראויה, היא לקרב באהבה. לא בכפיה, לא ביראת העונש שלא מחזיקה וובודאי לא בטענות נמוכות על בריאות וכד' שבכלל לא בטוח שנכונות.

אבל, ברמה העקרונית 'היהדות' , כלומר הדרכת התורה שבכתב ושבעל פה - שכל עם ישראל חייבים לשמור תורה ומצוות. הטענה שלך שהיהדות נגד מסיון, במשמעות הזאת אינה נכונה. על זה הערתי.
לקרב יהודים לרבש"ע זה לא מיסיוןadielvl
ואני חושב שלכולנווהוא ישמיענואחרונה
יש אחראיות על אחרים, על האחים שלו. זה התפקיד שלנו, לרומם את עצמנו מתוך חשיבה איך מרוממים גם את האחרים ומיטיבים איתם.

כל אחד והעיסוק שלו. אצלי- הזמן קצר והמלאכה רבה. אבל מתחילים לראות תוצאות ופירות מהזרעים המעטים שהספקתי לזרוע בינתיים בתחומים שונים, ב''ה.

כמו שציינו כאן כמה אנשים, הכל מתחיל בחיבור שיש לך איתם. אם הם ירגישו שאתה 'מוסר את הנפש שלך' עליהם- דואג להם ופעמים רבות גם על חשבונך, אם מקדימים את 'אוהב את הבריות' ל'ומקרבן לתורה' (כדברי הרצי"ה)- אפשר להחזיר יהודים קדושים ורבים לעבודת המקום.

שנזכה שיהא שם שמים מתאהב על ידינו
זה כמו שתשאלי.............
למה לשכנע אדם שמעשן להפסיק לעשן? וכל שכן אז זה אדם שקרוב אליך ואכפת לך ממנו.
אנחנו יודעים שלחיות על פי התורה זה הדבר הטוב ביותר ליהודי, ולכן לאנשים שאנחנו אוהבים אנחנו רוצים שיהיה להם גם טוב. וזה נכון גם ליהודים שאנחנו לא מכירים וקרובים אליהם. כי עם ישראל הוא עם מיוחד והוא ערב אחד לשני,ואם יהודי אחד חוטא או עושה מצווה זה משפיע על כולם.
לכן ברור שאנחנו כדתיים נרצה שכל היהודים יחזרו בתשובה. רק אנחנו לא מאמינים שהדרך לעשות זאת היא בכפייה,אלא מתוך אהבה.
אני לא בעד לשכנע אנשים שמעשנים להפסיק לעשןעדן ירושלים
ואם את רואה משוגע שעומד לקפוץ מהגג? תעצרי אותו או תתני לו?ברגוע


תלוי אם הוא ערבי או יהודי.עדן ירושלים
וברצינות, אני לא חושבת שזה אותו הדבר
אוקיברגוע

אז אנחנו חושבים שלא לשמור מצוות זה יותר גרוע מלקפוץ מהגג.

והם בחינת משוגעים, כי הם לא גדלו בבית דתי ולא מכירים מספיק את היופי שבמצוות.

וגם מי שכן גדל בבית דתי וחזר בשאלה, כנראה שהוא לא מכיר מספיק, אחרת הוא היה שומר מצוות.

 

אני לא בעד לכפות עליהם, אבל כן להכיר בעובדה שאת עושה להם טובה ענקית אם את גורמת להם בדרכי נעם לשמור מצוות, לא פחות מאשר להציל משהו ממוות.

 

למה לדעתך זה לא אותו דבר?

וואו. זו אמירה ממש מתנשאת.עדן ירושלים
וממש לא נכונה בעיניי..
יכול להיות שהם מכירים את המצוות ופשוט בוחרים לא לקיים אותם כי זה קשה . לא כי הם לא מכירים. או משוגעים.
לדעתי אני לא אעשה טובה למישהו בכך שאחפור לו על מצוות. אם הוא ירצה לדעת הוא ישאל ואני בשמחה אענה על מה שאני יודעת אבל אם לא כנראה שהוא לא רוצה לדעת.
מה כל-כך מסובך בזה?

ולמה זה לא אותו הדבר? כי זה לא אותו הדבר. לקפוץ מהגג זה דבר אחד (יואו כל-כך פסה כבר..) ולעשן זה דבר שני. מסריח קצת אבל לא נוראי
...ברגוע

ברור שזה קשה, לכולנו. אבל אם מכירים את המעלה של שמירת מצוות אפשר להתגבר על הקושי.

 

לא אמרתי לחפור להם, אבל כן לנסות לשכנע אותם בדרכי נעם ובעיקר בדוג' אישית שכדאי להם לקיים מצוות.

 

מה הקשר עישון? שאלתי מה ההבדל בין לקפוץ מהגג ללא לשמור מצוות.

 

מי שיש לו ביד תרופת פלא לחיים טובים ונצחיים לא חושב יותר מידי למה לשכנע אחרים להשתמש בה,

זה הדבר הכי הגיוני לעשות!

 

בשניהם אפשר למות לא?נפש חיה.
אני מבינה מה אתה אומר.עדן ירושלים
אני לא בעד לשכנע. דודג' אישית כן. להיות בעל מידות טובות לחייך להסביר פנים.
השאלות באות מעצמן
(יכול להיות שהוא רוצה לדעת ולא יודע איך לשאול או מתביישע מ
לשאול. בעלי ניסיון אומרים שיש הרבה אנשים כאלה היום.)
לעשן זה לא נוראי?.............
תשאלי את מי שקיבל סרטן ראות
או סרטן גרוןפסידונית
אחד הדברים האיומים. באמת.
זה כל כך לא שווה את זה
^^^ היה לחבר שלי ז"ל. זוועת עולם.בן מערבא


ויש כאלה שעישנו עד גיל 120עדן ירושלים
אז חלק זה מסרטן וחלק לא
חוצמיזה שהכל היום מסרטן ככה שלא יודעים באמת שזה נובע מזה.
אולי זה היה נכון פעם.............
עכשיו יודעים במאה אחוזים שעישון גורם לסרטן. אבל זה לא הדבר שמשנה, זה רק היה דוגמא לדבר לא טוב שאדם עושה לעצמו, ואת רוצה למנוע ממנו להזיק לעצמו.
אם את מאמינה שהתורה זה הדבר הטוב ביותר ליהודי, אז למה לשמור את זה רק לך? למה את לא רוצה שגם לו יהיה טוב?
וכל דרך כשרה? כל עבודת ד' ראויה? ישנם מחזיריםסתם 1...
בתשובה שאינך יודע מה היה עדיף.
כי אם הוא ירצה הוא יבוא בעצמו לשאולעדן ירושלים
מה לא ברור
נכון, אם הוא רוצה הוא ישאל.............
אבל מה עם אלא שלא רוצים כי הם לא מבינים מה זה יהדות? שלא יודעים מה הם מפסידים?
אנחנו מאמינים שאין באמת יהודי שלא רוצה לקיים את רצון ה' (לכן גם בעל שמסרב לתת גט עוזרים לו במכות לרצות לתת גט, וזה נחשב שהוא נתן מרצונו, בגלל הנחת הבסיס שכל יהודי רוצה עמוק בלב לעשות את רצון ה') ולכן התפקיד שלנו הוא גם לעורר אצלם את הרצון הזה שקיים בתוכם.
נו באמתעדן ירושלים
אתה באמת חושב שכל החילונים עד כדי כך מטומטמים?
אני מסרבת לחשוב ככה.
והיום זה לא פעם ולא מביאים מכות לסרבן גט. אז לא רלוונטי לכתוב מה היה פעם.
זה רלוונטי.............
כי זה מלמד אותנו שכל יהודי בעומק הלב באמת רוצה לעבוד את ה'.
ויש הבדל בין טמטום לבורות. אנחנו לא אומרים שהחילונים הם מטומטמים חס וחלילה, אלא שאין להם ידע ביהדות בגלל שאף אחד לא לימד אותם! או שיש להם ידע מעוות על היהדות.
וואי, זה כל כך לא נכוןמבקש אמונה

לרוב, אדם לא הולך מעצמו לחפש חוקים שיגבילו אותו בהנאות העולם.

 

אם זה שבגללו חזרתי היה חושב כמוך, הייתי עדיין חילוני היום. 

למזלי הוא שיכנע אותי לבוא איתו לשיעור ואמר שיש אוכל טוב וכו' וכו' עד שבאתי

ומהשיעור הזה התחלתי לחזור

 

לא, אם הם חברים שלא - הוא דואג לטובתםק"ש
הגשמית והרוחנית
ואם הם חברים שכן- בכלל...אורות מאופל
תקנתי, תודהק"ש
מה שאסור, אסור לכל יהודי באשר הוא.ק"ש
וזה שהם אנשים טובים, זו סיבה לדאוג להם.

(אם כי איני משוכנע שיש דרך לדאוג לפרט של הכשרות. יש דרכים, איטיות - לקרב לתורה וממילא כל הפרטים בכלל)
אתה מתכוון לחברים מהצבא?דעתן מתחיל
סתם השערה.

כי אם כן, אני חושב שהדרך קצת ארוכה יותר משכנוע פשוט.
ואם לא, בשביל זה כל מי שענה
כל הכבוד על האיכפתיות. אתה יודע את האמת ודואגהיכונו
לחברים. צדיק.
להיות אדם טובעוד סתם אחד
חברה מהאוניברסיטה סיפרה לי שהתחילה לצום ביום כיפור בהשפעתי (ואני לא ממש רואה את עצמי כאיזה מודל לחיקוי מבחינה רוחנית...). כנראה שפשוט להיות איתם ושיהיה אכפת מהם - עוזר. לא לכולם, ולא בבת אחת, ויכול להיות שזה לא הטריגר היחיד - אבל זה עוזר.
זה לא עניין של שכנוע.לך דומיה תהילה
זה צריך לבוא מתוכם. תזכור גם שהרקע שממנו הם באים יותר חזק מהסבר חד פעמי. הם צריכים השראה והתרשמות וזה כן בכוחותיך. יש לי חבר מהצבא שהתחיל להפריד בין בשר לחלב וחבר אחר שמנסה לשמור שבתות, וזה רק כי היינו חברים טובים שלהם, לא שום דבר אחר.

אבל זה נורא תלוי בסוג האנשים שהם.
קודם כל, אשרייך!!מבקש אמונה

אולי תנסה למצוא להם תחליפים טובים למה שהם אוהבים... 

לא בקיא בעניין, אבל שמעתי שלהרבה דברים אפשר למצוא תחליף באותו טעם.

ותנסה לדבר איתם על השכר שהם יקבלו הם אם יחליטו להפסיק עם אוכל לא כשר, כמה הם ירוויחו מזה..

וכמה זה שכר ניצחי לעומת אוכל, שזה טעים לכמה רגעים וזהו נגמר.. 

 

 

בעיקרון,

נסה להיכנס לראש שלהם ולהבין איזה רווח או הפסד מדבר אל הרמה שהם נמצאים בה

אל תחשוב כמו דתי מבית, אלא תנסה לרגע לשים את עצמך במקומם.   

טוב, לאור כמה דברים ממש מוטעים שנכתבו כאן..אורות מאופל
א. 'היהדות נגד הכרח'- שטויות, יש כמה דעות בראשונים שבמלכות מלכות ישראל היו מגיירים בכפייה את כל הפליטים. היהדות בעד להביא את הטוב המוחלט בכל מחיר ובדרך היעילה ביותר. כפייה היא דבר לא יעיל, זאת הסיבה היחידה שלא משתמשים בה.
אם זה משנה, זה כתוב גם באגרות ראי"ה.

ב. 'טרף זה לא בריא'- רמב"ם במורה נבוכים מסביר שמאכלים אסורים הם המאכלים מרובי התאווה ביותר. כלומר א. אין שום קשר לבריאות (סידן מחלב עם ברזל וחלבון מבשר זה שילוב מצוין.) ב. זה מצדיק את מה שעדן ירושלים אמרה, ויותר מכך, מה שהיא אמרה זה גם מה שמגדיר מה אסור.

ג. 'אמונה באה על חשבון השכל'- זה נכון למי שחושב שאמונה=אווירה חיובית ביחס לנושא מסוים. כלומר למי שלא מבין מה זה אומר אמונה.

ולשואל- זה גם מצב החברים שלך, הם לא מבינים מה זה אומר 'להאמין'. אם אני אראה מישהו שזורק עליי אבן, התגובה שלי תהיה להתחבא או להתחיל לברר ולהטיל ספק האם האבן אכן קיימת ומה המשמעות של התשובה לכך על המשבר בסוריה? למה להתחבא, הרי האבן עוד לא פגעה בך, ומי אמר שהיא תפגע? אה, אתה מאמין אחרי שבכל הפעמים בהן ראית שאבן נזרקת על משהו היא פגעה בו, שכך יקרה גם עכשיו? למה?
אמונה זה דבר ודאי, זה ותוצאותיו. אם אני מאמין בקב"ה אני אינסטנקטיבית פועל בהתאם, וכן להיפך, אם אני לא פועל בהתאם לאמונה בצורה אינסטנקטיבית- משמע שאני לא מאמין.

מתוך כך, תצטרך לברר איתם את אמונתם.
לגבי א', לא מגיירים, כן מחייבים 7מצוות בני נח.ק"ש
איני מכיר אף דעה שמגיירים, כן חלק מהתנאים לגור תחת שלטון ישראל זה לא לעבוד עבז ולשמור מצוות בני נח.

יש לך מקור שמגיירים ממש? אשמח לשמוע.
ככל הידוע לי הפעם היחידה שגיירו בכפיה, היתה אצל מלכי בית חשמונאי האחרונים. זה לא הדבר היחיד שעשו שלא על דעת חכמים והתוצאה המרה, היא שהאדומים שהם צרפו אלינו, הביאו עלייהם את חורבן המלכות ובמידה רבה, עליינו את חורבן בית המקדש.
להגיד להם שכשרות זה חלק מהותי מהתרבות היהודיתחסדי הים
שלנו. זה חלק מהזהות.
הבוס לשעבר שלי הוא קיבוצניק, ונראה לי שהוא התחיל לשמור כשרות מהסיבה הזו.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך