להתגייס לצה"ל💪מיכל318
פתחתי בצעירים מעל עשרים.
שאלה שאני חושבת עליה הרבה מאוד...
צבא.
למה לבנות(דתיות) אסור להתגייס.
למה, למה, למה, למה...??
תכתבו כאן מה שאתם חושבים...
אם מותר/אסור
(כי אני רואה שיש מקומות בשירות לאומי שהוא גם עם בנים, גם שם יש "מפקד"_ מנהל בן...וכולייי)
(ובשביל כל החושבים...השירשור לא נכתב בשביל לעצבן, הוא נכתב כדי להבין ולדעת !)
אני לא חושבת שזו שאלה של אסור או מותר.עדן ירושלים
אבל אני אחכה לתשובות נוספות.
;)
צריך להיות בצבא בשביל להביןוהוא ישמיענו
בשביל החיילים מפקד הוא לא 'מפקד'. אם איני רוצה לומר משהו שיישמע ככפירה- אגיד: הוא הסגן של אלוקים. יש לו השגחה פרטית עליך, הוא נותן לך אוכל. הוא נותן לך לישון, אתה סומך עליו בעיניים עצומות. כל דבר שהוא אומר חובה עליך לבצע, גם אם זו פקודה בלתי חוקית- חובה לבצע. אחר כך רק אפשר לקבול.

זה המפקד. לא דיברתי על הדרגות האחרות- היותר בכירות. ככה צבא עובד, וזה לא משהו שאמור להשתנות.
כשזאת המציאות- חיילת בצבא (דיברתי על קרבי אבל זה נוגע גם לג'וב) זה דבר לא בריא. לא בריא בכלל
יש המון מפקדות גם. זה לא טיעון משהו.עדן ירושלים
גם לבנים לא טוב להיות תלותיים במישהו באותה מידה שלבנות לא טוב להיות תלותיות במפקד שלהן
אני לא מכיר המון מפקדות בקרבי....והוא ישמיענו
והמשמעת בג'וב שונה לחלוטין. 180 מעלות
ברור שזה שונה.. גם לגברים זה שונה.עדן ירושלים
נראה לי זה לא טיעון משהו.עדיין.
אני למשל לא הייתי מתגייסת רק כי לא בא לי להזיע כמו חמור
ואיזה צוציק יפקד עליי מה לעשות.
יש כאלה שאוהבות את זה... שיערב להן. שיהיה להן המון הצלחה
איזה צוציק יפקד עלי מה לעשות...מיכל318
תודה על התשובהמיכל318
אני במחשבות🤔😕
וכן... גם אני היתכוונתי לקרבי...
הדבר העיקרי אני חושב היא היכולת להתפטרמשה

במקום עבודה רגיל אם רע לך ואת מרגישה מנוצלת את יכולה להתפטר.

בצבא זה לא ככה.

 

בעיניי זה נורא ואיום וגורם לתופעות רעות אחרות (מישהו אמר התאבדויות של חיילים?), אבל נראה לי שזה מקור הבעיה.

 

בנוסף בקרבי יש עולמות אחרים של נזקים פיזיים ובעיות אחרות שנובעות מהשהיה בשטח צמודה. זה שונה לגמרי לעומת בסיס צבאי שהוא בעצם משרד.

תודהמיכל318
שאלתי את זה כי היה פה איזה דיון על זה...( הייתי שולחת לך קישור לשירשור ההוא אבל אני לא מצליחה לעשות את זה אף פעם😕).
וזה היה חשוב. מה שאמרו שם...
קצת ממחשבותי.עץ על מים
יש את העניין ההלכתי אבל אני בטוחה שעליו אחרים כתבו/יכתבו (לא קראתי)

אני אגיד לך משהו אחר,
בעיני, צבא זה לא מקום לאישה.
בלי קשר לדת.

מנסים היום לעשות שוויון בין גברים לנשים.
אבל זה משהו בלתי אפשרי. גבר ואישה לעולם לא יהיו שווים כי אין אפשרות להשוות.
זה פשוט שונה לגמרי.

זה לא מתאים לאישה לא מבחינה פיזית. - דורשים מנשים דברים שאישה לא צריכה לעשות אותם..הגוף של האישה הוא לא גוף של גבר. היא יכולה לסבול לידה שזה הרבה יותר קשה מכל מה שגבר יכול לדמיין, אבל היא לעולם לא תהיה בכושר ויכולת גופנית של גבר. לא כי היא חלשה, אלא כי היא שונה.

לא מבחינה רגשית - הצבא הוא מקום של משמעת צבאית. אין מקום לרגש. מונעים ממה צריך לעשות-עושים.

ולא מבחינה מהותית - המהות של אישה, היא לא להלחם נגד אויבים. יש לה מהות פנימית שונה. זו לא דרכה של אישה להלחם!


יש תפקידים בהם הבנות מועילות... אני לא אומרת שלא...

אבל הגוף עצמו *צה"ל* לעולם לא יוכל להיות מותאם לאישה כפי שאישה צריכה. כי אי אפשר להתאים אותו.

מומלץ לשמוע שיחה של טל גלר
הנה כתבה עליה
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/351251

אולי אפילו לדבר איתה.

היא לא בקטע של לבוא להגיד על תעשי צבא, אלא להסביר מה קורה שם מתוך זה שהיא הייתה שם.
תודה רבה רבה על התשובה.מיכל318
היתה כתבה בבשבע השבוע עם הרב דרוקמןתפוחית 1
הוא הסביר על זה שם. תחפשי
תודה👍מיכל318
השרשור לא ב'בית המדרש'..דעתן מתחיל
כך שהשאלה כנראה פחות הלכתית ויותר מציאותית.
ולכן רק אומר שאני מסתובב ליד חיילות קרביות ביומיום שלי, ואני רואה את זה בעיניים.

ארוך להסביר, ולכן רק אומר את המסקנה -
1. תפקיד הנשים בעולם שונה מתפקידם של הגברים, וחלילה לא פחות חשוב.
2. הצבא הוא לא מקום לנשים.
הן תרבותית ומחשבתית והן פיקודית וארגונית. כמו כן הפגיעה והסכנה, קלקול הטהרה ועוד.
האם הצבא מושלם לגברים? עוד רחוק מזה. אבל גברים מתאימים יותר, זהו תפקידים, וההתמודדות עם הנ"ל שונה מלנשים.
תודה על התשובה.מיכל318
כתבת תשובה יפה 👍
(בקטע היותר הלכתי, זה שאם יום יבוא ונגיד אני כן יתגייס בסוף... אם יהיו לי סיכויים להיתחתן עם בנאדם דתי לאומי תורני אבל צדיק אמיתי.)
תודהדעתן מתחיל
אבל זו לא כוונתי בקטע ההלכתי. כי לעניות דעתי ההלכה אוסרת גיוס נשים לצבא.
...מיכל318
כן, הבנתי שלא בקטע הלכתי..
למרות שראיתי שכן יש רבנים שמסכימים, אבל זה סיבוך, בכל מיקרה תודה.
דעתן מתחיל
החלטות טובות שיהיו
אמן תודהמיכל318
האמת שבתקופה שהייתי בצבא עד לפני שנה היו מלא דתיותיואב גל
חלקן המשיכו בתפקיד שם בתור אזרחיות
אז מה, ואיתי יש מלא מסורתייםוהוא ישמיענו
במה זה בא לידי ביטוי? (חוץ מזה שהם יוצאים לזמני תפילות כדי לישון בבית כנסת או לעשן)
אין לי מושג....
אני מדבר על דתיות ולא חרטהיואב גל
איזה מין דתיות הם היוא?מיכל318
ובאיזה תפקיד?
תפקיד טכנולוגי במודיעיןיואב גל
Qa תיכנות או it
וכל מיני רמות של דתיות (לאומיות)
הרב יהודה הנקין התיר (ראי תחומין כח)עוד סתם אחד
הרבה רבנים אחרים אסרו.

לאחר שירות בבסיס ג'וב דעתי בנושא השתנתה מן הקצה אל הקצה, והיום ב"ה אני נשוי למישהי ששירתה בצבא (ואף עושה מילואים).
תיקון: נראה לי שהוא כתב על נשיאת נשק ולא על גיוס נשים לצבאעוד סתם אחד
תודה על התשובה.מיכל318
אתה בעד אבל בג'וב?
ושאלה שאתה לא חייב לענות עליה... אתה מגדיר את עצמך בתור משהו?(דתי לאומי וכאלה...)
אני לא בעד כלום, אני פשוט לא נגדעוד סתם אחד
אני מגדיר את עצמי דתי לאומי
רוב מי שאומרות את זה לא מבינות מה זה צבא. ומי שכן לא מערכתיתבסדר גמור
לא יודע אם "אסור" אבל לא מומלץ.די"מ
גם לבנים. גם לחילונים.
אם לא חילונים. אם לא בניםמיכל318
לא יהיה צבא.
הצבא צריך להיות צבא מקצועידי"מ
ואז הוא יאלץ להיות מקום ראוי. כרגע הם מתייחסים פח לחיילים ולכן אני לא ממליץ לאף אחד להתגייס.
צודק.מיכל318
צודק מאוד אפילו...
בלת"ק-ענבל
בס"ד

מותר למקומות מסויימים. כל מי שיגיד שמי שמתגייסת היא לא דתייה טועה ומוציא שם רע להמון בנות טובות.

(לא קוראת בכלל את התגובות כי אין לי כח לדיון המטופש הזה, רק רוצה להוסיף תגובה שהיא לא "אסור". מניחה שיש עוד כאלה פה אבל מניחה גם שהקולות של "אסור" חזקים יותר...)
צודקת שגם שירות לאומי לא פשוט בכללק"ש
צריך לבדוק טוב לאן הולכים. שהמקום מתאים לך ולאורחות חייך. באמת לא כל המקומות שעושים בהם שירות היום, מתאימים לנערה בת 18. טוב שאת מפנה את תשומת הלב לכך.

עדיין בשירות לאומי, מי שמרגישה שהמקום לא טוב לה - יכולה לקום וללכת, מה שלא נכון בצבא.

ואגב, גם בנות לא דתיות לא צריכות לשרת בצבא, אבל הן לא שואלות אותנו...
מי שהיתה בצבא או בשירות לאומי יודעת כמההיכונו
הכל פרוץ . כמה נופלים וחוטאים . כמה בתים נהרסו של אנשי קבע בגלל העירוב עם חיילות. מגורי בנות ליד גברים .מועדון מעורב. חדר אוכל מסדרים ועוד. פינות עישון. תפקידים מעורבים. ובשירות לאומי שלא נדע כמה בנות נופלות עם ערבים שעובדים איתן. הרבנים לא סתם אוסרים.
לא כל הרבנים אוסרים שירות לאומי.תפוחית 1
אני הייתי בשירות לאומי (בדירה עם בנות תורניות, דרך גרעין תורני) וב"ה רק התחזקתי מהעניין. גם בדתיות, אבל יותר מזה, בעשיה וחיבור לכלל ישראל.
יש פסיקה של הרבנות הראשית, לדורותיה. כדאי לסמוך על זה.ד.

גם לא כל מקום בש"ל הוא בסדר. צריך לבדוק לגופו של ענין.

 

בכללי, הצבא הוא יותר "מעורב" בגילאים צעירים, עם חבר'ה שאינם מרקע דתי בדווקא. וזה לא משהו שאם רואים שבעצם לא, אז אומרים שלום וחוזרים הביתה..

הרבנות הראשית גם אוסרת עליה להר הבית ולא אומרת לשים תכלתדי"מ
הרבנות הראשית זה גוף פוליטי חסר משמעות דתית.
אינך סומך על תעודת כשרות של הרבנות?סתם 1...
אני כן (אם כי בודק דהרים ספציפיים יותר טוב)די"מ
מה זה רלוונטי?

תעודת כשרות זה עניין פקידותי-טכני שנטשק חשאלות הלכתיות. אני לא מכריע בסוגיות הלכתיות לפי הרבנות ואף אחד בעולם הדתיי חוץ מקומץ קטנטן לא עושה זאת.
השאלה היא האם לדעתך ההלכה אצלם קודמתסתם 1...
לפוליטיקה או להפך?
האם הם נותנים כשרות או עושים החלטות על פי קריטריונים הלכתיים או אך ורק פוליטיים (הרי פוליטיקה עשויה להיות שיקול הלכתי אך לא השיקול היחיד).
האם מישהו הולך על פיהם או לא?
כמובן שמנהיג צריך ציבור שיקשיב לו בכדי להיות כזה אבל כאן אני חושב שציבור הדתיים מאוגד מאחורי הרבנות בנושאים הגדולים, אפילו החרדים. נישואין וגירושין, כשרות למשל.

כמובן שאין מעניין הרבנות הראשית לפסוק הלכה לכל אדם פרטי, בשביל זה יש רבנים ופוסקים אבל בנושאים ציבוריים כולם יודו, ולא משנה מה מצבה, שעדיף איתה מבלעדיה ושהיא לא פוליטית גרידא.

לכן לדעתי לא מתפקידה לדון בתכלת ועל הר הבית ניתן להתווכח. יכול להיות שתמצא רב מהרבנות הראשית שיעלה להר אך יאסור ומדוע? כי הרבנות היא ציבורית ורוב הציבור לא שומר תורה ומצוות לכן ישנה אחריות על דיני הטהרה ועוד.
לא גוף פרטי, ציבורי.
אני חושב שיש שם המון אנשים פרטיים. חלק ככה חלק ככהדי"מ
גם אם הרבנות הראשית אומרת משהו שלא נראה לך,ד.

זה לא הופך אותה ל"גוף פוליטי חסר משמעת דתית". והיא אינה כך.

 

הרבנות הראשית היא גוף שנוצר ע"י הרב קוק זצ"ל - שגם הוא כמובן אסר עליה להרב הבית עפ"י ההלכה (בלי להיכנס לכך שיש החושבים שבמדידות של היום, השתנה משהו במציאות הפסיקתית; אין ראיה שכך היה אומר) - והיא בגדר "מרא דאתרא" כללי.

 

ברבנות הראשית, לדורותיה, היו גדולי עולם ממש. הם נבחרו אליה ושימשו בה, מתוך שתפסו אותה כגוף משמעותי ביותר - אז זה שיבוא בחור צעיר ויאמר עליה שהיא "גוף פוליטי חסר משמעות", מבזה את עצמו בלבד. ואם הייתי יודע שתבוא תגובה כזו, אולי לא הייתי כותב, שלא להכשיל מישהו בביזוי ת"ח.

 

והרבנות הראשית הזו, לדורותיה, על כל הגדולים שבה, פסקה מה שפסקה לגבי שירות צבאי. ואכן, מאז מלחמת ששת הימים, גם לגבי עליה להר הבית. 

אז איזו "הוכחה" היא זו - "גם אוסרת עליה להר הבית".... איפה שמענו דבר כזה, שבא איזה מישהו ו"קובע" אם רב מסוים הוא טוב או לא - לפי מה שנראה לו ראוי לפסוק...  אדרבה. אם פסקה, באמת צריך לקחת את זה בכובד ראש.

 

ומה זה "לא אומרת לשים תכלת"?.... הרי היא לא עובדת אצלך... ברור שלא תאמר - כי יש בכך דעות שונות. ורוב גדולי ישראל אינם מטילים תכלת, אז ש"תאמר" לשים תכלת?...  ואולי בכלל רוב חבריה סבורים שאין לשים תכלת היום?

שוב, אותו דבר: מישהו חושב שצריך לשים תכלת בציצית - ואולי גם מסתמך על רבנים שאומרים כך - אז אם חברי הרבנות הראשית לדורותיהם אינם סבורים כך - זו כבר "ראָיה"?.....

הרבנים ברבנות הראשית הם אולי רבנים גדוליםדי"מ
אבל זה שהם ברבנות הראשית זה חסר משמעות. מוזמן לכתוב הרב X והרב Y אוסרים. זה שהם חברים בגוף פוליטי כלשהו לא רלוונטי.

הרב קוק ניסה לקדם משהו והוא נכשל.
אפשר להתווכח עד מחר האם זה טוב או רע, אך זו המציאות.
מאז הרב אליהו ור' אברום אף אחד לא באמת מתייחס לרבנות בעולם הדתי. הם פשוט פקידים ממשלתיים בתחום הדת.
בטח מאז הרב מצגר.
טעות גמורה.ד.

חבל להאריך בדיון.

 

הרבנים הגדולים הללו, שהיו ב"גוף" הזה, כיהנו בו לא כרבנים פרטיים, אלא מתוך הכרת ערך מעמדו.

 

בא בחור צעיר, קובע שזה "חסר משמעות", קובע ש"הרב קוק נכשל" (עזות פנים..).. וש"זו המציאות".. וגם ש"אף אחד" "לא מתייחס לרבנות בעולם הדתי" (ומה עם מי שכן מתייחסים, רבים מאד, שלא לדבר שזה המחסום האחרון בכמה וכמה ענייני ציבור; זו לא "המציאות"..)

 

[הבעיה, וזה לא דווקא ספציפית על פלוני, שזה הופך ל"תרבות". שחבר'ה צעירים, רחוקים מאד מגודל התורה של כאלה שעמלו בה שנים רבות, "יודעים" במה גדולי ישראל "טעו" וכו' - ואז קובעים לעצמם מדיניות עצמאית בכל תחום שנראה, כולל בעניינים בעלי השלכות על כל המדינה והציבור]

 

אכן, הרבנות היא גוף של המדינה. זה לגמרי לא גרוע. אבל לכנות "פקידים", ת"ח שיושבים בה - גם כשרואים בעליל שאינם נרתעים להיאבק נגד מדיניות כשאינה ראויה - מבזה את כותבו בלבד.

 

 

וגם ר' אברום שפירא והרב אליהו, זצ"ל, כיהנו ברבנות הראשית מתוך הכרת ערכה כרבנות ראשית. לא סתם כך כ"תלמידי חכמים שגם יושבים שם" - וגם הם לא שינו את הפסיקה שלה הן בנוגע לשירות בנות בצבא - שעל זה דובר כאן - והן בנוגע לעליה להר הבית (וכל ה"ציטוטים" שמביאים לכל מיני כיוונים, אינם משנים את העובדה שאת הפסיקה לציבור, כרבנות ראשית שהם כן החשיבו אותה כרבנות ראשית, הם לא שינו ולא רצו לשנות. זה בדיוק המשמעת של פסיקה לציבור. זה חלק אינטגרלי מתפקיד מורה הוראה לציבור)

 

 

הייתתן אחרית לעמךאחרונה
עבר עריכה על ידי תתן אחרית לעמך בתאריך ג' בתשרי תשע"ט 17:35

היי, קצת ארוך אבל זה די מסודר. אם יהיו שאלות בשמחה..

אחת הבעיות בנושא הזה היא שחושבים שהבעיה היא רק בצבא. צריך לזכור שאם אנחנו סוברים שהתורה היא הערך העליון אז גם בשאר מקומות ישנם איסורים וצריך לראות כל מקרה לגופו. לפי זה גם שירות לאומי או עבודה תהיה אסורה אם תתבצע במקומות שכוללים בעיות צניעות חמורות או שאר איסורים. (בכללי כדי לשאול מומחה לעניינים הלכתיים אלו ע"י הצגת כל פרטי המקרה. במקרה הזה המומחה יהיה רב).

 

ככלל אם אתה לא מכיר את המציאות מבפנים אז עליך לשפוט לפי שמיעת כל הצדדים ולא רק צד אחד. אדם שעוד לא התגייס לא יבין עד כמה המערכת הצבאית היא נוקשה. הוא רואה את אלו שהצליחו ואומר 'אני גם יהיה כמוהם' ולא מקשיב לקולות של אלו שאומרים 'הצבא הוא מקום נוראי וכו' . הצבא הוא מקום מורכב שהקושי בו הוא קיצוני - אדם מחויב למערכת הזו בכל נשימה שלו, מחויב לאנשים שאינם בהכרח טובים ולעיתים אף נמצא תחת אדם שישנא אותו מהרגע הראשון. אני לא מנסה להקצין או להפחיד אני פשוט מציג את המציאות כפי שהיא עלולה להיות וככה היא בדרך כלל. נכון שהצבא יכול להיות גם מקום חיובי והמפקד יכול להיות טוב (כמו שהיה לי לתקופה מסוימת) אך אם נסתכל על רוב האנשים בעודם חיילים נראה שהרוב סובר שהצבא הוא לא מקום טוב ואף נוקשה מדי. 


הצבא זו מסגרת נוקשה מאוד שכובלת את האדם הפרטי אליה. מאותו רגע ואילך אתה עוד מספר. עוד גרון לביצוע העבודות. נכון שבצבא ישנם המון גורמים שניתן לפנות אליהם לעזרה ויש מנגנוני ביקורת לראות שאף אחד לא פוגע באחר בצורה מוגזמת אך הצבא עובד בצורה כזו שהוא נוקשה ואתה מחויב למסגרת הזו בכל רגע שאתה נושם. אתה נתון לפיקודם והחלטתם של מי שלמעלה ממך והרבה פעמים אתה לא אוהב את ההחלטות האלו. לעיתים העבודה מחייבת אותך להיות במסגרת מסוימת שהיא לא נכונה מבחינה דתית (כן הבעיה היא גם לבנים אך הבעיה מועטת והצורך הוא קיומי).

 

הגיוס לצבא שאחרי הקמת המדינה הוביל לחילון גדול בקרב הנערים הדתיים ולכן הוקמו מערכים שונים של גיוסי שמטרתם לאפשר שהחבר'ה הצעירים יתגייסו ובכל זאת יישארו דתיים. אחת הגופים הגדולים שפועלים כיום הוא מסגרת מסלולי הישיבה הגבוהה או ההסדר שגיוסם מקוצר בין היתר מסיבות אלו. מסלול ההסדר הוא שנה וחמישה חודשים והוא מבוסס על מסלול קודם שהיה שייך לבני הקיבוצים (תורמים בעבודה חקלאית ואח"כ מתגייסים ואז חוזרים לעבודה החקלאית) וכך גם בישיבות (לומדים תורה, מתגייסים ואז חוזרים ללמוד תורה) כך המדינה מבטיחה לעצמה שירות שנותן מענה למדינה ברמה מסוימת ועם זאת שומר על צביונם הדתי של חיילה. (צריך לזכור שגם הדתיים הם חלק מהמדינה וגם להם מגיעה ההחלטה כמה זמן יהיה השירות ובדיוק כפי שישנם פטורים לדוגמניות ומתעמלים משום שהמדינה רואה בזה ערך כך גם המדינה רואה ערך בלימוד בישיבה. כמובן שיכול אדם להגיד 'אני לא רואה ערך בלימוד תורה' כך גם הדתי יכול לומר 'אני לא רואה ערך בפטור למתעמלים אך צריך לזכור שאנחנו מקימים ביחד את המדינה ולכן יש צורך להתחשב בכולם, כי כולם שייכים וכולם ברי בחירה). 

 

כפי שאמרתי הצבא הוא מסגרת נוקשה ומחייבת בהם החייל נתון להחלטת המפקד והסיטואציות הצניעותיות עלולות להיות גדולות וקשות במיוחד כשהחברה מסביב היא חילונית ואתה או את נמצאים לבד, רחוק מהבית ורק רוצה שהרע הזה יגמר. כלומר הצבא הוא מסגרת קיצונית ולכן ההתייחסות אליה שונה ממקום עבודה שבו אני אחראי למעשיי, אני חוזר למסגרת הדתית שלי, אני יכול לעזוב בכל רגע שאני ארצה ובסופו של יום אני עם משפחה וחברה דתית סביבי והמסגרת אינה נקושה והסיטואציות הדתיות פחות קריטיות (כל מקרה לגופו) ולכן אין להשוואת בין צבא שהוא קיצוני למקום עבודה רגיל. עם זאת יש לזכור שגם בעבודה יהיו מקרים שיהיה אסור לנו לעבוד שם משום שיש בעיות הלכתיות כאלה ואחרות. אגב, החברה החילונית לא מנסה לגרום לנו להיות חילונים. עצם ההימצאות בחברה פתוחה כזו גורמת לאדם להיפתח לאנשים ולרצות להיות איתם מה שגורם ל'התרת החבל' ואי שמירה על הדת מעט מעט. ניתן לראות זאת על חברה חייל באזור השנתיים לגיוסם (ותבחנו 30 אנשים, לא את האח או השכן האידיאליסט שלכם).

 

עד פה הבנו עד כמה המסגרת היא נוקשה אך עם זאת אנחנו יודעים שאין בעיה שנעבוד במקומות קשים פיזית אם הם בסדר מבחינה הלכתית (כמו מקום עבודה). לשם כך הקימו לבנים את המסגרות הדתיות. בת שחושבת להתגייס צריכה לעשות חילוק בין מסגרת קרבית למסגרת הג'וב. 

במסגרת הקרבית פשוט נסתכל על שאר צבאות העולם ונראה שאין שום מקום שבנות לוקחות חלק כחיילת קרבית. מדוע? משום שבדרך כלל גברים יותר חזקים. את זה הצבא שלנו אומר בעצמו וראיתי את זה בעיניים: דרישות הנשים הקרביות פחותות מדרישות הגברים. לדוגמה: גובה הקיר אותו האישה מטפסת נמוך מזה של הגבר. אורך זמן הריצה ועוד דרישות. אגב, בשיחה שערכתי עם חיילות וחיילים (!) מהגדוד המעורב 'אריות הירדן' הם אמרו לי 'אנחנו יודעים שאנחנו לא לוחמים'. בקיצור אין עניין בזה במיוחד לא לבחורה דתייה שצריכה לעבור על המון איסורי תורה (שמירת נגיעה באלונקות ובמסעות וכו'.. לא הגיוני).

 

במסגרת הג'וב - גם לבנות יש תפקידים שהם ממש צורך קיומי אך הם מועטים (ולא משקית תש או מדסניקית עם כל הכבוד משום שחסרונם פחות קריטי על אף שיש בעבודת הת"ש המון חיוניות- לא נעים להגיד אבל בנות כאלו הם באמת 'שוק בשר' בשביל הבנים. ככה לפחות דיברו כשלא הייתן שם לשמוע) אני מדבר על תפקידים כמו מודיעין או אפילו תצפיתניות שמדובר בהם בהצלת חיים ממש. 

במסגרת תפקידי הג'וב יש תפקידים חשובים לבנות אך ההסכמה לגיוסם יכול להתבצע רק אם יקימו גופים מסודרים כמו אלו שהוקמו לבנים. כלומר לייצר בנות 'ביינישיות' שיש להם מחלקות נפרדות והן תחת מפקדת בלבד. כך יוצרים הבטחה של שמירת הצביון לבנות (לא תאמינו עד כמה קשה ועד כמה האידיאל נשבר אחרי שמתגייסים - גם לבנים!).

 

אגב, אני לא חושב שרבנים מנסים לעשות לנו רע בכוח. בדרך כלל הם אנשים אמינים שמורים לנו מה דעת התורה ומה ה' שואל מאיתנו. כמובן שיש לבדוק כל אמירה לעמוק אבל בבסיס הדברים הם סה"כ אנשים אמינים. רוב הרבנים מורים שלא להתגייס לצבא ויש בזה הרבה שיקולים מעבר למה שאנחנו רואים (השפעות עתידיות על בניין ביתך, השפעות על עצמך וכו). יש מלחמה על הדת במדינה הזו. במיוחד עכשיו עם חוק הלאום וכו'. אנחנו רוצים לקדם את ההשפעות של הבנות בישראל ואנחנו רוצים לעשות את זה בצורה הכי טובה שיש אז צריך להבין שלפעמים אנחנו לא רואים את התמונה השלמה אז כדאי שעד שנראה אותה נבחר מישהו שאנחנו סומכים עליו שמבין ונראה לאן כלל ישראל נוטה. 

שיהיה לך המון בהצלחה בכל אשר תפני

 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.אחרונה

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך