פורום נסיונות פעילים
בהנהלת: ענבל
מכתב פתיחה
הדרת נשים? זו האדרת נשים!שעות של אמת.
תלוי מתי...חוני המעגל פינות
נניח שלנשים מותר לדבר בפני גברים רק מאחורי פרגוד...
ההלכה צריכה רפורמציה רצינית כדי להתאים לעולם של היום
ההלכה צריכה רפורמציה רצינית כדי להתאים לעולם של היום
זו הייתה שורה בערוץ על משו. לא הסתכלתי על מה.שעות של אמת.
המציאות זקוקה לרגרסיה (חלקית)יחידי
ההלכה פחות זקוקה לרפורמה. למרות שהייתי שמח אם אפשר היה לשנות כמה דברים בלי ייסורים קשים מדי.
תכלס...חוני המעגל פינות
הרבה יותר קל לשנות משו במציאות מאשר במסורת...
שזו עוד בעיה
שזו עוד בעיה
לי נראה הפוךיחידי
ההלכה נדרשת אל המציאות, לא להפך. כמעט בלתי אפשרי לבלום שינויים תרבותיים כלל עולמיים.
כי אתה חושב הגיונית במקום מציאותית...חוני המעגל פינות
הקשר בין ההיגיון למציאות הוא רופף מאוד כשמדובר בדתות...
לאיחידי
כשמכניסים את המושג 'דת' נוטים להסתבך. בכל אופן, בין אמונה בקב"ה ללוגיקה יש קשר די ברור.
אמונה בקבה ודת זה שני דברים נפרדיםחוני המעגל פינות
הדת משתמשת באמונה כהצדקה למעשים לא הגיוניים
לאיחידי
נורא כיף לזרוק אקסיומות בלי להוכיח.
וממש לא ברורה הטענה שהקב"ה הוא אמת והדרישות שלו (=ההלכה) - לא הגיוניות ותמוהות. אם יש אלוהים ואם הייתה התגלות - מה שלא סתרת בדברים שלך - אין סיבה הגיונית להתנגד לפרקטיקה - קיום הטקסים הדתיים; ההלכה.
וממש לא ברורה הטענה שהקב"ה הוא אמת והדרישות שלו (=ההלכה) - לא הגיוניות ותמוהות. אם יש אלוהים ואם הייתה התגלות - מה שלא סתרת בדברים שלך - אין סיבה הגיונית להתנגד לפרקטיקה - קיום הטקסים הדתיים; ההלכה.
אני לא בטוח שהבנת אותיחוני המעגל פינות
אמרת שאמונה באלוקים זה הגיוני
אז עניתי נכון אבל התחייבות לדת גם כשהיא סותרת את השכל זה לא
וההצדקה של הדת לעשות דברים מפגרים זה האמונה
אז עניתי נכון אבל התחייבות לדת גם כשהיא סותרת את השכל זה לא
וההצדקה של הדת לעשות דברים מפגרים זה האמונה
כנליחידי
בהחלט לא ברור אם אתה אומר שבסופו של דבר יש הצדקה או שאין. נראה לי שאתה אומר שיש בסוף. לא הייתי מנסח את זה ככה ("דברים מפגרים") אבל עם העיקרון אני מסכים.
השאלה היא מה אתה מנסה לעשותעברי אנכי
להתאים את ההלכה למציאות.
או את המציאות להלכה.
יש בעיה שאישה תנאם בפני גברים.
אם יש מישהו היום שיש לו בעיה, שיהנה.
יש דברים שההלכה מהיא בגלל המציאות שהייתה
היום כשהמציאות שונה - ההלכה השתנתה.
אבל
המציאות היא אותו דבר.
אתה רוצה לומר לי שהיום אישה תנאם בפני גברים ולא יהיו את אותן בעיות הלכתיות שהיו בעבר?
זה בדיוק אותן בעיות.
יצר הרע נשאר יצר הרע.
זה שיש אידאולוגיות (שבעיני מטומטמות) שמתנגדות
זה לא סיבה לשנות את ההלכה.
ואני אפילו אגיד לך יותר מזה.
המציאות היא כמו ההלכה.
הם מנסים לשנות את המציאות.
הדיון הוא לא הילכתי הוא אתיחוני המעגל פינות
ככה שזה לא רלוונטי ההלכה
אם אדם לא מאמין שאנחנו צריכים לחיות עפ ההלכהעברי אנכי
אני מניח שדיון איתו יהיה לי מיותר
כל הקטע שהחברה החרדית והדתית דוגלת בו זה לחיות עפ ההלכה
נכון?
ההלכה אומרת ככה.
אז בואו נתחשב בזולת. נהיה ליברלים טובים ונקבל את השכנים שלנו. שחושבים אחרת מאיתנו (כי אנחנו פלורליסטים) ונכבד אותם וניתן להם לחיות בשגרת חייהם.
[אמרתי את זה על החרדים, כן? לא על הערבים. בזה הם דוגלים]
אז אולי אחדד את הכותרת:
מי שלא סובר שבחברה החרדית צריכים לחיות עפ ההלכה אין לו מה לדבר איתי
גם לא עם עצמו.
הוא חולק על עצמו. הוא לא מקבל את השונה.
אז החוק שלנו שמנסה לעשות טוב לכולם, יבין משהו. ויכבד את זה.
שהחוק יהיה טוב ויעיל.
השאלה מה קורה כשיש מרחב משותףחוני המעגל פינות
משפט של קוקניקיםיחידי
טאטע
משפט של גבריםניגון הלב
שמעולם לא חוו הדרת נשים
אם תנסו לשבת מאחורה באוטובוס מהדרין לרוב לא יקרה לכם כלום אך אבוי אם אני בטעות אשב מקדימה גוועלד
אם תנסו לשבת מאחורה באוטובוס מהדרין לרוב לא יקרה לכם כלום אך אבוי אם אני בטעות אשב מקדימה גוועלד
אם את לא רוצה את זה אל תיסעי באותובוס מהדרין.הגיגים בע"מ
יש מספיק אוטובוסים, נראה לי.
קשה לי לענות ברצינותניגון הלב
למישהו שכותב ככה
אבל אני אסע באיזה אוטובוס שאני רוצה ואני אלך איך שאני רוצה איפה שאני רוצה בלי שיקללו אותי, ירקו עלי,ירביצו לי
כן, תתפלא אבל למרות שאני בת זאת זכותי הבסיסית כאדם (אני יודעת שמפליא אותך לדעת שגם בנות הן אנושיות, תתמודד)
אבל אני אסע באיזה אוטובוס שאני רוצה ואני אלך איך שאני רוצה איפה שאני רוצה בלי שיקללו אותי, ירקו עלי,ירביצו לי
כן, תתפלא אבל למרות שאני בת זאת זכותי הבסיסית כאדם (אני יודעת שמפליא אותך לדעת שגם בנות הן אנושיות, תתמודד)
את מבינה שזה לא מדוייק, כן?חוני המעגל פינות
את פוגעת באורח חייהם וזכותם המלאה כאשר יש להם רוב מןחלט לא לאפשר לזרים ואורחים לשבש אותו
היית מקבלת בהבנה נניח אדם שהיה הולך ללא חולצה ומתישב לידך באוטובוס?
היית מקבלת בהבנה נניח אדם שהיה הולך ללא חולצה ומתישב לידך באוטובוס?
כןניגון הלב
זכותו ללכתאיך שהיא רוצה במרחב הציבורי כל עוד זה לא פוגע בקוד לבוש (ז''א לא בלי מכנסיים)
האוטובוס זה מקום ציבורי יש איסור להדיר נשים או להפלות על רקע מגדר במקום ציבורי קווי המהדרין יצאו מהחוק
האוטובוס זה מקום ציבורי יש איסור להדיר נשים או להפלות על רקע מגדר במקום ציבורי קווי המהדרין יצאו מהחוק
זה שככה זה בחוק זה לא סיבהחוני המעגל פינות
זה סימן לזה שבסופו של דבר זה יחסית צודק
זה החוקניגון הלב
אני אלך באיזה לבוש שאני בוחרת, אסע באיזה קו שאני רוצה ואשב איפה שאני רוצה
הבעיה אצלם (אולי גם אצלך) ולא אצלי
הבעיה אצלם שהם חושבים שלאישה לא מגיעה זכות בסיסית כמו חופש
הבעיה אצלם (אולי גם אצלך) ולא אצלי
הבעיה אצלם שהם חושבים שלאישה לא מגיעה זכות בסיסית כמו חופש
את מבינה שאת סתם זורקת סיסמאות, כן?חוני המעגל פינות
באותה מידה אפשר לומר את מה שאמרת לגבי אדם ערום...
אתה מבין שאני ''זורקת'' חוקים, כן?ניגון הלב
מוזמן לחפש אותם בעצמך הם נגישים לכל דורש ברשת לפחות לא תצא כ''כ.....
יש חוק קוד לבוש איך מותר להסתובב במקום ציבורי (הוא משתנה כמובן בהתאם למיקום אין קוד לבוש של כנסת דומה לקוד לבוש לשיחה בבריכה ציבורית) לכן מותר לאדם (במקרה הנ''ל ככל הנראה גבר) לעלות לאוטובוס ללא חולצה
מותר לי להתלבש בגבול החוק ולעלות לאוטובוס ולשבת מקדימה כי ככה אני רוצה ואף אדם לא יכול להעיר לי (אם לא נוח לו לשבת בקרבת אישה הוא מוזמן לשבת בספסל אחר)
יש חוק קוד לבוש איך מותר להסתובב במקום ציבורי (הוא משתנה כמובן בהתאם למיקום אין קוד לבוש של כנסת דומה לקוד לבוש לשיחה בבריכה ציבורית) לכן מותר לאדם (במקרה הנ''ל ככל הנראה גבר) לעלות לאוטובוס ללא חולצה
מותר לי להתלבש בגבול החוק ולעלות לאוטובוס ולשבת מקדימה כי ככה אני רוצה ואף אדם לא יכול להעיר לי (אם לא נוח לו לשבת בקרבת אישה הוא מוזמן לשבת בספסל אחר)
חוק זה מדד למוסר?קוד אבל פתוח
מי קבע את החוק?
למה החוק הוא מה שמצייג את מה שלגיטימי או לא לגיטימי?
למה החוק הוא מה שמצייג את מה שלגיטימי או לא לגיטימי?
כן החוק הוא מדד למוסרניגון הלב
מי שקבע את החוק הם אנשים שהלכו לפי המוסר
לגיטימי לגמרי שאישה תיהיה חופשית לרצונה
לגיטימי לגמרי שאישה תיהיה חופשית לרצונה
אה, אם ככה מי שקבע את החוק קבע שבקווי מהדרין נשים מאחורחוני המעגל פינות
אז גם מבחינתך זה מוסרי, למה לא אמרת קודם?!
בזה אתה טועהקוד אבל פתוח
ההפרדה בקווי "מהדרין" (איזה מין הידור זה?
) לא מעוגנת בשום חוק, להיפך הטרדת נוסע בעניין זה מהווה עבירה פלילית.
) לא מעוגנת בשום חוק, להיפך הטרדת נוסע בעניין זה מהווה עבירה פלילית.בטוח?! אז איך אין תביעות וקנסות?חוני המעגל פינות
כי מי יתעסק עם החרדיםקוד אבל פתוח
וגם זה לא כל כך ברור שזה אסור חוקית
הנהג מחויב להביא מתלונן פלילי לתחנת המשטרהחוני המעגל פינות
עוד לא הבנת שקווי מהדרין הוצאו מהחוק?ניגון הלב
כיום מותר לנשים לשבת איפה שהן רוצות בכל קו (אגב הקווים האלו ההפליה הייתה על נשים בלבד כי לגברים לא הייתה בעיה לתפוס מקומות מאחור) אם מישהו/מישהי מעיר ומטריד על רקע מגדרי מותר לדווח לנהג ומחובתו לעצור את האוטובוס ולהזמין פקח
את רואה שיש חוקים מושחתים ומעוותים...חוני המעגל פינות
..עברי אנכי
אני חייב לומר שגם העלית לי חיוך מהשנינות
ואני גם התפעלתי מכמה שזה נכון
נכון.עברי אנכי
אבל זה רוע לב טהור
אז במדינות מוסלמיות זה מוסרי לרצוח למען כבוד המשפחהקוד אבל פתוח
בארהב מוסרי לזרוק חולה מהבית חולים כי אין מי שיממן את הטיפול.
ומוסרי לזרוק אותי, ילד בן 11, ואת כל המשפחה שלי מהבית בשביל הסכם שלום חד צדדי.
ומוסרי לזרוק אותי, ילד בן 11, ואת כל המשפחה שלי מהבית בשביל הסכם שלום חד צדדי.
למי אכפת מהחוק??!!!חוני המעגל פינות
אני מדבר על הוגנות
אני. לאזרחיםניגון הלב
זה נראלך הוגן להפלות אישה?!
אם הדיון היה מישפטי אז החוק באמת היה מענייןחוני המעגל פינות
אבל אנחנו בדיון אתי לגבי חופש הפרט לעומת הפגיעה בכלל
ניראה לך הוגן להפלות גברים שלא יכנסו לשרותי נשים ולהיפך?
כן, לפעמים צריך להגביל את הפרט כדי שלא יפגע בכלל בדיוק כמו אוטובוסים של המגזר החרדי
אני לא מבין מה לא מובן
ניראה לך הוגן להפלות גברים שלא יכנסו לשרותי נשים ולהיפך?
כן, לפעמים צריך להגביל את הפרט כדי שלא יפגע בכלל בדיוק כמו אוטובוסים של המגזר החרדי
אני לא מבין מה לא מובן
השוואה לא נכונהניגון הלב
אם יש שירותי נשים יהיו גם שירותי גברים או שיהיו שירותים מאוחדים זה לא דומה ולא קשור לחופש ההתנהלות במרחב הציבורי
אם חופש התנהלות לנשים פוגע באנשים מסויימים (שזה רק ההתחלה אצלם ומבחינתם להגביל נשים בעוד המון דברים) הם מוזמנים לא לעלות לאוטובוסים
אם חופש התנהלות לנשים פוגע באנשים מסויימים (שזה רק ההתחלה אצלם ומבחינתם להגביל נשים בעוד המון דברים) הם מוזמנים לא לעלות לאוטובוסים
בדיוק כמו צד נשים וצד גבריםחוני המעגל פינות
בדיוק כמו אדם בלי בגדים
או להפלות גבר שלא ישב במאחורה של האוטובוס!עברי אנכי
את יודעת איזה באסה זה לעלות 5 חבר'ה על אוטובוס כזה ולשבת שאחד לא ליד!
מפלים אותי!
הדרת גברים!
בואו נהפוך את העולם בסיסמאות קיטשיות, לא נכונות ומסיתות כדי שיקשיבו לי!!!
(אגב, רק אציין שהדוגמא הזאת ספציפית לא ככ טובה, אני יודע על הרב עמאר למשל ועוד כמה רבנים שהתנגדו לזה שהרי האוטובוסים האלה, כשמם כן הם - מהדרין. הלכתית זה כמו רחוב. מה נפריד מדרכות? לא! בעל ואישה שרוצים לשבת ביחד... חבל. זה הידור. וזה טוב. אבל זה בעיה לכפות על הציבור להדר. מי שרוצה שיחמיר על עצמו. ומה שקורה שעכשיו גם אם החוק לא מחייב הנורמה החברתית כן. אז רק אני אומר שזה דוגמא לא טובה. אבל נזרום)
אף אחד לא מפלה אותךניגון הלב
יש לך כל זכות לשבת בכל קו איפה שתרצה אגב עוד לפני תיקון החוק יכולת לעלות ולשבת מאחורה הנשים לא היו יורקות עליך או משו כזה
יריקה זה טמטום.עברי אנכיאחרונה
אבל בואי נדבר על זה ברצינות,
את באמת חושבת שהרבנים שמעודדים אוטובוסים כאלה נפרדים, יעודדו גברים לירוק על נשים?
לעשות חילול ה אדיר כזה??
לפגוע באמת בבנות?!? (אחותי לא הולכת צנוע. אנחנו שונים. מישהו זרק לה הערה והיא ממש נפגעה ואני מניח שההערה שלו עשתה הרבה יותר רע מאשר טוב)
מפלים אותי כי יעשו לי פרצופים אם אני אשב מאחורה.
זה סתם.
פשוט יש שגרת חיים שבה הגברים והנשים נפרדים אחד מהשני.
ואז יש נשים שמחליטות לומר שהן המופלות לרעה,
אני אומר שגם אני מופלה לרעה, לא?
ויותר מזה, אם אנחנו בתור אורחים מנסים לשנות מערכת חיים של ציבור
שמאמין בדרך שלו
זה לא רוע לב?
זה לא נוגד את כל ערכי הפלורליזם והליברליזם שהאנשים ה"נאורים" לכאורה דוגלים בהם???
הכל מלא בחרטות.
אם את רוצה להרגיש מופלה לרעה תרגישי
אבל זה לא המציאות.
ההלכה והיהדות בכלל מקדשת מעריכה ומשבחת נשים הרבה מאוד.
זה פשוט להיות נפרדת. זה הכל.
כל אישה דתיה מבינה שהיא לא באמת מופלית לרעה.
ורמת הטמטום רק עולה ועולה לאט עם הזמן.
לאן זה עוד יגיע?!?!
אוי, למה האישה לא שוברת כוס בחתונה? אפליה.
למה ולמה ולמה.
אולי אם הן ככ רוצות להיות כמו גברים, שיתחילו להתפלל 3 תפילות
נראה אותן.
הכל חרטות.
אני מכיר את הנושא טוב מאוד. את אומרת "אותך לא מפלים"
כאילו.. אתה בן אין לך מושג מה זה. אוי.
אז לא, אני מכיר ואני מכיר מצויין.
אמנם עלי לא ירקו וכו (וכבר הזכרתי שזה טמטום צרוף. נכון? אז מה הקשר בכלל??)
אבל אני מכיר את הנושא מצויין.
וזה פשוט לא נכון.
הפמינזם הוא שביסודו נכון.
למה שגבר ואישה שניהם יעבדו כמלצרים טבחים מורים וכו
והגבר יקבל יותר שכר?!?!?!?!
מה ההגיון??
אבל לנסות להפוך את האישה לגבר
לחפש בכל פיפס איפה לכאורה מפלים נשים
למרות שזה רק רצון טהור ואמיתי לחברה נפרדת
(גם לאוטובוס נפרד...)
אני בטוח שהמטרה של האוטובוסים הנפרדים הייתה לשם שמים ולא בשביל להגיד "או! הנה! ככה נפלה נשים" ועובדכה שככ הרבה נשים חרדיות ודתיות מבינות ותומכות אף הן בעצמן בהפרדה בין גברים לנשים.
יש לי מלא מה לומר
אבל... מה שאת אומרת פשוט לא נכון.
את מדברת על היריקות? צודקת.
אבל להגיד שהיהדות היא מפלה נשים זה שקר גמור
(אגב, קצת לוגיקה. מכאן נובע יהדות לא שווה לירוק על נשים. מ.ש.ל)
אני לא אגיד שזה טמטום
אבל זה חוסר ידע.
וסיסמאות באויר לא נכונות. מלאאאאא סיסמאות
"ואהבת לרעך כמוך" גם נשים. תכבד אותי ותן לי לשבת מקדימה!!
או שאולי יעשו מחאה למה זה לא כתוב גם בלשון נקבה...
אולי עוד חזון למועד?
טוב.
למרות שיש לי מלא לומר כבר נמאס לי לכתוב ככ הרבה 
אצלך תמיד תועלתנות קובע, מה זה הוגנות?ארצ'יבלד
סעיף של תועלתנות?
אני מדבר בשפה שלהחוני המעגל פינות
היא הגיע עם שיוון כתוצאה של יחסי הוגנות
אז גם אני
אז גם אני
קשה לי לענות ברצינותהגיגים בע"מ
למישהי שכותבת ככה
ברור לי שגם בנות הם אנושיות, ואני חושב שגם לך זה היה ברור.
אם למשפט ההוא הייתה מטרה נוספת מלבד לפגוע היא הוחבאה היטב.
בצורה לא יצליח להתנהל שום דיון מכובד.
אני לא מתכוון להגיב עוד מילה אחת בשרשור הזה.
אז אין טעם לענות לי.
קשה לענות לשובינסט חשוךניגון הלב
זה לא כ''כ ברור לך שלנשים מגיעות זכויות שוות שמותר לנו ללכת כרצוננו איפה ואיך שנרצה
את שמת לב שאין שום קשר בין מה שהוא אמר למה שענית, כן?חוני המעגל פינות
הוא אמר שהוא לא מבין מה את רוצה מחייו ואת ענית לו שתוק יא שוביניסט מלוכלך
את מבינה שההקשר הלוגי לוקה בחסר קל...
את מבינה שההקשר הלוגי לוקה בחסר קל...
אתה קורא דברים שלא כתוביםניגון הלב
שזה מדהים מעטים האנשים בעלי קריאה סלקטיבית שכזו
זה לא קריאה סלקטיבית זה סיכום טענתי, נעים להכירחוני המעגל פינות
מוזמנת להסביר את ההקשרים הלוגים שלך אני מעריך שניתן ללמוד מהם הרבה...
לאניגון הלב
לקרוא דברים שלא כתובים בטח שלא כתובים בהודעה שלי זו קריאה סלקטיבית אני לא כתבתי שיסתום ושהוא מלוכלך כן כתבתי שהוא שוביניסט והדעה הזו חשוכה בעיני אבל הי זה לא משנה מה אני אכתוב את גם ככה תקרא דברים אחרים אז בכיף לי נמאס לדבר עם בעלי דעות שכאלו מקווה שיום אחד תפגשו האדם שיעמיד אתכם במקום בצורה מוצלחת יותר
קשה לי לענות ברצינותהגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך ח' בתשרי תשע"ט 08:55
למישהי שכותבת ככה
ברור לי שגם בנות הם אנושיות, ואני חושב שגם לך זה היה ברור.
אם למשפט ההוא הייתה מטרה נוספת מלבד לפגוע היא הוחבאה היטב.
בצורה לא יצליח להתנהל שום דיון מכובד.
אני לא מתכוון להגיב עוד מילה אחת בשרשור הזה.
אז אין טעם לענות לי.
מהאפולוגטיים ששמעתי.לך דומיה תהילה
אני לא יודע על מה הדיון,עברי אנכי
אבל רק שתדעו
שזה פשוט פטתי מה שקורה בעולם.
ובארץ.
מצד אחד לדגול בעירבוביא בין גברים לנשים
להתעלם בצורה טוטלית מטבע האדם למשיכה בין שני המינים
ומצד שני להיות הראשונים שמוחים כנגד ההטרדות ולשחק אותה כאילו הם באמת מתמודדים
חרטא.
ברור שבכל מקום יש יוצאי דופן שיטרדו ויאנסו וכו וכו וכו
אבל אידאולוגית להתעלם ככה מטבע האדם?!
טמבלים.
השאלה עד כמה מתעלמיםחוני המעגל פינות
בין שירותים משותפים לרחובות נפרדים יש סקאלה רחבה
לחיות באותו טנק.עברי אנכי
ו.. הבנתי אותך.
אבל אני מניח שגם אתה הבנת אותי
ואתה גם יודע שמה שאני אומר נכון
רק.. הערה נכונה 
הילכתית אוליחוני המעגל פינות
מעשית לחוקק כפיה דתית זה אסון
זה גם אסון גם לחוקק כפיה חילוניתעברי אנכי
מה שהיה פעם על חובה ביחידה מעורבת.
זוכר את הסיפור על הצנחנים שהסתובבו?
זה לא אסון?
עזוב אם הם היו בסדר. למה הגענו למצב הזה!?!
אמור להיות חופש דת, ובמציאות זה לא קורה.
בגלל הרצון הזה (שכאמור-הוא דבילי) לערבב בנים ובנות
ולכן שינו את זהחוני המעגל פינות
וכן הגיוני שיש דברים לא הוגנים, חדש לך?
שינו פיפס קטן. שהוא אמנם היה השיא. אבל יש עוד הרבה כאלהעברי אנכי
אם אנשים לא היו מסתכלים על זה ככפיה דתיתבזרימה
אלא כנורמות חיים בריאות ותקינות, היו נפתרות הרבה בעיות
כי זו צורת חיים שהיא לאו דווקא נורמלית ותקינהחוני המעגל פינות
בלשון המעטה
אבל ברור שאם כולם היונחושבים כמוך אזי בא לציון גואל
אבל ברור שאם כולם היונחושבים כמוך אזי בא לציון גואל
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?
חורף בריא לכולם
חורף בריא לכולם
היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
- לקראת נישואין וזוגיות