סוכות בארץ, חג מוזר...מושיקו

אחרי שמתרגלים לסוכות חסידי ב770

 

להיות בארץ  ולא בשליחות זה מוזר

לי השנה היה הפוך..פיצוחית

הייתי רגילה לסוכות בשליחות חסר ניגונים ו'אוירה' עם אופי כזה שבהפות מנגנים ד בבות וכו

 

 

השנה ב"ה זכיתי לטוס

ואז זה וואוו וואוו וואוו לקלוט את הכל.

 

בטח מוזראריק מהדרום
כשאתה ב770 אתה בצד התחתון של כדור הארץ לכן הסוכה הפוכה ועף לך הסכך, הדבר היחיד שמצמיד לך את הסכך שלא יפול אל החלל הוא כח המשיכה של כדור הארץ לכאורה וזה גם הכח שאחראי לרוב הנפילות בעולם!

ארי"ק לך לישון, אתה גם מדבר שטויות וגם מדבר לעצמך, לך לישון מותק.
עכשיו הבנתי למה לקפה רגיל שם טעם של קפה הפוךמושיקו
ואגב,כתוב במפורש בחסידות שמכיוון שהכדור עגול אז בחצי הכדור התחתון זה הלמעלה שלהם.
איך כזה דבר ללכת הפוך
אמריקה זה הסיטרא אחראאריק מהדרום
או האוקינוס השקט...
זה הנורמלי (או לפחות הכי קרוב לנורמלי)הסטורי
חג צריך לחגוג בבית המקדש, כשלצערנו אין מקדש, עדיין צריך לחגוג בארץ ד'. כמו כל התורה ששייכת בארץ אשר עיני ד' אלוקיך בה. היכולת לקיים אכשהו תו"מ בגלות, זה רק באונס גמור.
מי אמר שאין בית מקדש?מושיקו


מה?! הייתי בירושלים ולא ראיתי אותו!הסטורי
מי צריך להגיד דבר כזה?!
אם אתה באמת רוצה לדעת, תלמד עד הסוףמושיקו
נו, באמת? הקרבת שם שלמים?הסטורי
הגברים הקריבו עולת ראי"ה? שלמי חגיגה? שלמי שמחה?
כל המושג של 'מקדש מעט' זה מושג דיעבדי, אחרי שגלו ישראל ממקומם וכל קיום המצוות בחו"ל, הוא רק "הציבי לך ציונים", כדברי חז"ל ובוארו באריכות ברמב"ן על התורה סוף פרשת אחרי מות, אז יש גם מושג דיעבד של "מקדש מעט". אבל אי אפשר להתכחש לכך שכל התורה צריכה להתקיים ומותאמת לארץ ישראל.

אבל אולי באמת, אם התורה שלמדתי, בזבוז זמן להסתובב בפורום של חב"ד...
מה זה בית מקדש בשבילך?מושיקו

שחיטת כבשים ופרים כקורבנות?

בין היתר.אריק מהדרום
בית המקדש זה השראת שכינה באופן הכי נעלהמושיקו

כל השאר זה ביטוי של זה.

 

גם שאין את הביטוי בפועל העניין העיקרי קיים.

 

אה סבבה.אריק מהדרום

השתכנעתי בטירוף.

אז מתי לסגור לך כרטיס?מושיקו

להשכיל זה לא אומר להסכים

אתה יודע כשאומרים יהי רצון על הקורבנות בבוקראריק מהדרום
אומרים מילה חשובה: "כאילו".
אההה הכל זה כאילו, יעני ישראבלוף, אתה הבנת את זה ברוך?

אתה הרי יודע שאי אפשר לקיים היום את רוב המצוות בתורה, זה לא רק קורבנות, היהדות היום במצב מאוד חסר (למרות שקמה המדינה, עדיין מצב חסר) אזי אל תגיד לי שהשכינה שורה כיום במצב הכי נעלה, זה לא נקרא לא להסכים זה נקרא להוכיח לכבודו שהוא טועה (ברשות המרא דאתרא).
ונשלמה פרים שפתינומושיקו

קלקלתנו זוהי תקנתנו.

 

המצוות שבזמן הבית אפשר לעשותן במעשה כיום אפשרי לעשות אותם בדיבור.

 

אמנם זוהי לא שלימות מליאה אבל האפשרות יותר רחבה ומעשית

העניין קיים במקום המקדש - קדושתם אף כשהם שוממים!הסטורי
ויש קצת אפשרות בדיעבד גמור - להשיג איזה שהיא רוחניות בטומאת ארץ העמים.
אני מוחה על הזלזול במצוות דאוריתאהסטורי
(האמת שכבר הודעת הפתיחה, היא זלזול בקדושת ארץ ישראל).

האמת שהתכוונתי לא להכנס שוב, אולי בכלל אין לי מה לחפש בפורום של חב"ד, אבל קפץ לי.

כל ההסברים, הם הסברים של בדיעבד. אחרי שבאונס גמור גלינו מארצנו, חידש יחזקאל הנביא בדבר ד', שיש גם מושג של 'מקדש מעט' בגלות. אבל גם אצלו האידיאל, כמו שזכינו במאה חמישים שנה האחרונות לראות עין בעין "ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו וגו' לעמי ישראל כי קרבו לבוא".
גם הגמ' שמדברת על בתי הכנסת בבל, מביאה כהלכה פשוטה את דיני חיוב העליה לארץ והאיסור לצאת ממנה. למרות שבתי המדרש הגדולים היו בבל, הגמ' אומרת שתלמידי חכמים שבארץ ישראל עדיפים. ועוד לא הזכרתי את המימרות החריפות בכתובות קז. וכו'.

כך שכל מה שדרשו על אפשרות של השגות רוחניות בטומאת ארץ העמים, זה רק באונס גמור. אגב, גם גדולי תלמידי הבעש"ט והמגיד עלו לארץ (גם הבעש"ט בעצמו ניסה ולא הצליח). היו גדולים שהבינו שתפקידם עדיין להציל את רוב עם ישראל, שלא היה מסוגל לעזוב את כל אשר לו ולעלות אז.
היום ב"ה יש כמה מטוסים ביום, מכל מקום בעולם לארץ, יש גם סל קליטה. קשה מאוד מאוד להבין איזה הצדקה יש להמונים (לא מדבר על יחידים שנושאים בתפקיד רוחני) להשאר על אדמה טמאה. ואיך אדם שמבחירתו נשאר בברוקלין או לונדון, לא מתבייש לבקש מהקב"ה שלוש פעמים ביום, שיקבץ את עם ישראל לארצו, כשהוא בכלל לא רוצה בזה?
תגיב לגופו של עניןמושיקו

תלמד את מה ששלחו לך ותגיב בצורה ענינית..

 

 

הגבתי בצורה עניינית - על הזלזול במצוות דאוריתאהסטורי
לא אני מעצמי אחלוק על הרבי מילובאוויץ' זצ"ל, מרבותי שהם מגדולי ישראל למדתי אחרת. מתוך לימוד דברי הנביאים, חז"ל ראשונים ואחרונים. אציין רק למקור אחד כרגע, היעב"ץ בסולם בית אל (הקדמה לסידורו) כותב שכל האפשרות להתפלל בחו"ל (וממילא להגדיר את בתי הכנסיות שם כ'מקדש מעט') זה רק באנוס גמור, שלא מסוגל לבוא לארץ ישראל.

בכל מצב, גם אליבא דמי שיסבור שכשנכתב המאמר נשיא הדור היה הרבי מילובאוויץ' (בלי שום זלזול, איני יודע מי החליט שהוא נשיא הדור ולא אחד משאר גדולי ישראל שרובם בארץ ישראל כבר שנים רבות). היום כעשרים וחמש שנה מאז שהוא נפטר, וודאי שאין עדיפות מהותית (למי שלא תלמיד ישיר, אולי) לבית המדרש הזה, על בתי מדרש גדולים וחשובים שנמצאים במקומם - בארץ ישראל.
בקישור שהבאתי הרבי מצטט גמרא ומפרשיםמושיקו

בסופו של דבר יש מספר שיטות אבל זה לא זלזול בתורה...

 

אלו ואלו דברי אלוקים חיים

הגמ' והמפרשים מדברים על מצב שאי אפשר לעלות לארץהסטורי
לא הופכים את בדיעבד לכתחילא.
חע חע חע "מצוות דאורייתא"שפיפול

כזו "מצווה" שהשולחן ערוך "שכח" מלהזכיר.

מה היה עושה מרן הב"י, אלמלא נמצא לו מזכיר כמוך

השולחן ערוך שכח?אריק מהדרום

קראת את ההקדמה לשולחן ערוך? הוא פשוט כתב על מצוות שנהוגות בזמן הזה.

יש דיונים אחרים על מצוות שהשולחן ערוך לא כתב כמו לשון הרע, אבל זה?

אולי גם היוםשפיפול
היה השו"ע משמיט אותה מספרו
ודאי וודאי, רק ארץ ישראל השלימה.מני1234
אכן ארץ הקודש,ירושלים ובית המקדש, זה הקדושה.
770 וברוקלין זה מקום נחמד אבל הרב מנחם שניאורסון ועוד דורות של צדיקים לפניו לא ירדו מהארץ אלא מאונס גמור(בגלל כל מיני מאורעות של גלות).
הרב מנחם שניאורסון אמר בעצמו כי הוא נמצא בחוץ לארץ רק בגלל שהשפעתו שם תיהיה יותר משמעותית, ובארץ עם כל התסבוכות שבה יהיה מסובך להשפיע. טעם זה מובן אך אני הקטן ורבותי לא סוברים כך.
גם לפי מה שכתוב שםברגוע

"ועד"ז בנוגע להגלות דכללות בנ"י – שבדורנו זה נמצאים רוב מנין ורוב בנין דבנ"י בגלות אמריקא, ויש לומר, שזהו א' הטעמים לכך שגם נשיא הדור (ש"הנשיא הוא הכל") חי ונמצא עשר שנים בגלות אמריקא, ומשם עסק בהפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה בכל שאר הארצות אשר באו שם בנ"י, ע"י תלמידיו ושלוחיו בכל קצוי תבל.

וכיון ש"בכל מקום שגלו שכינה עמהן", הרי, בגלות זה האחרון שרוב מנין ורוב בנין דבנ"י ביחד עם נשיא הדור נמצאו בגלות אמריקא, גלתה גם השכינה לגלות אמריקא; ובגלות אמריקא עצמה "(בבבל) היכא" – בה"מקדש מעט" ד"בית רבינו", שהוא בדוגמת "בי כנישתא דהוצל ובי כנישתא דשף ויתיב בנהרדעא", "שנסע מקדש וישב שם" (במקום המקדש שבירושלים)74, וממנו נמשכת השראת השכינה בכל בתי כנסיות ובתי מדרשות שבכל העולם."

 

היום ב"ה חיים בישראל יותר יהודים מאשר בארה"ב.

לגבי הנתון האחרון - לא בטוח..מושיקו


באמת נשמע מוזר..מנדול
כבר 6 שנים אני לא בארץ בסוכות..קשה לדמיין את החג בארץ
מאחל לך רפואה שלימהמני1234אחרונה
שתזכה לעלות לארץ אשר עיני ה' אלוקך בה.
לא כל אחד זוכה. כמה מוזכר במקורות על מעלת א"י.
קדושה שאי אפשר לתאר במילים.
סוכות הבא שתיהיה בארץ תפילתך על הגשם תתקבל בזכות ארץ ישראל גם אם תתפלל לבד בשונה מח"ול שצריך להיות צדיק עליון או כמה צדיקים ע"מ שתפילה על הגשם תתקבל..(כמוזכר בגמ'). ברכה והצלחה בכל!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך